Izvješće o provedenom savjetovanju - Prijedlog Pravilnika o izmjenama i dopunama Pravilnika o financijskom izvještavanju u proračunskom računovodstvu
|
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
|---|---|---|---|---|---|
| 1 | MINISTARSTVO VANJSKIH I EUROPSKIH POSLOVA REPUBLIKE HRVATSKE | PRIJEDLOG PRAVILNIKA O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O FINANCIJSKOM IZVJEŠTAVANJU U PRORAČUNSKOM RAČUNOVODSTVU | Ministarstvo vanjskih i europskih poslova predlaže da se produlje rokovi podnošenja kvartalnih i godišnjih financijskih izvještaja u dijelu koji se odnosi na proračunske korisnike budući MVEP osim sjedišta Ministarstva treba u svojim izvještajima obuhvatiti i 90 diplomatskih predstavništava i konzularnih ureda RH u svijetu te predloženi rokovi za predaju proračunskog korisnika su za MVEP nerealni i teško provedivi. Stoga, predlažemo u Pravilniku da se produlje rokovi za predaju kvartalnih i godišnjih izvještaja proračunskih korisnika kako slijedi: Predlažemo izmjenu članka 24. izvornog Pravilnika ( NN 37/2022) u dijelu koji se odnosi na proračunske korisnike kako slijedi: " Članak 24. (2) Proračunski korisnici državnog proračuna predaju financijske izvještaje iz članka 8. stavka 2. ovoga Pravilnika: – za proračunsku godinu do 15. veljače tekuće za prethodnu godinu, – za razdoblja od 1. siječnja do 31. ožujka, od 1. siječnja do 30. lipnja i od 1. siječnja do 30. rujna u roku od 15 dana po isteku izvještajnog razdoblja U dijelu izradi Bilješki smatramo da je potrebno zadržati izradu Bilješki na polugodišnjoj i godišnjoj razini budući novo predviđenim izmjenama Pravilnika kojim se predlaže izrada Bilješki i na prvom i trećem kvartalu nije potrebna i realna jer u prvom kvartalu nema većih poslovnih promjena osim redovnih i kontinuiranih rashoda, nema većih izvršenja u dijelu projektnih i programskih zadataka za koje bi se u tako već kratkim rokovima izvještavanja dodatno tražila pojašnjenja poslovnih promjena koje su uglavnom redovno poslovanje. Stoga, opravdanim smatramo da se Bilješke kao i u starom Pravilniku izrađuju i dalje za polugodišnje izvještavanje i godišnje financijske izvještaje, a ne da se dodatno u istim rokovima izvještavanja ukoliko ne budu produženi kako smo prethodno naveli dodatno traži administrativnih poslova za koje proračunski korisnici nemaju kapaciteta i vremenski se ne stiže napisati nakon svih knjiženja, kontrola i usklada s izvršenjem proračuna. Kako MVEP u kratkom vremenu mora provesti evidentiranja ne samo sjedišta već i 90 diplomatskih predstavništava i konzularnih ureda RH u svijetu (to je kao da je još 90 manjih tvrtki), za MVEP Bilješke na kvartalima kao i samo izvještavanje do 10-tog u mjesecu po isteku izvještajnog razdoblja je prekratak i neizvediv. Stoga, bez produžetka rokova izvještavanja ove dodatne Bilješke na kvartalima i dodatni poslovi koji će se time nametnuti uz novi Pravilnik o proračunskom računovodstvu i nejasnoće još koje proizlaze u evidentiranjima za pojedine odredbe predstavljaju veliku probleme u krajnjem izvještavanju i što se uopće u tako kratkom roku može provesti i što točnije u Bilješkama pojasniti. | Nije prihvaćen | Budući da su financijski izvještaji proračunskih korisnika sastavni dio konsolidiranih izvještaja razdjela te naposljetku konsolidiranog izvještaja općeg proračuna, navedene rokove nije moguće mijenjati. Ovim izmjenama i dopunama Pravilnika o financijskom izvještavanju u proračunskom računovodstvu uvedene su Bilješke kao obvezna dopuna uz kvartalne financijske izvještaje. Navedeno se ukazala kao potreba sve većem izvještavanju o poslovnim događajima proračunskih korisnika prema statističkim tijelima u Republici Hrvatskoj i Eurostatu. Konsolidacija financijskih izvještaja općeg proračuna provodi se na nekoliko razina. Razdjeli državnog proračuna sastavljaju konsolidirani financijski izvještaj razdjela, JLPR(S) sastavljaju konsolidirani financijski izvještaj proračuna JLP(R)S, a Ministarstvo financija sastavlja konsolidirani financijski izvještaj državnog proračuna, konsolidirani financijski izvještaj središnjeg proračuna, konsolidirani financijski izvještaj lokalnog proračuna, koji se na kraju konsolidiraju u konsolidirani financijski izvještaj općeg proračuna. S obzirom na navedeni složeni proces konsolidacije financijskih izvještaja, rokovi za predaju pojedinačnih financijskih izvještaja subjekata općeg proračuna ne mogu se mijenjati u odnosu na treunatačno utvrđene. Ovim izmjenama i dopunama Pravilnika o financijskom izvještavanju u proračunskom računovodstvu uvedene su Bilješke kao obvezna dopuna uz kvartalne financijske izvještaje zbog potrebe detaljnjijeg i ažurnijeg izvještavanja o poslovnim događajima proračunskih korisnika prema statističkim tijelima u Republici Hrvatskoj i Eurostatu te zbog ujednačavanja obveze sastavljanja Bilješki za sve subjekte općeg proračuna. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
| 2 | MLADENKA KARAČIĆ | PRIJEDLOG PRAVILNIKA O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O FINANCIJSKOM IZVJEŠTAVANJU U PRORAČUNSKOM RAČUNOVODSTVU | Od 1. siječnja 2025. neki računi (brojčane oznake) iz ranijeg Računskog plana zamijenjeni su drugima (primjerice naknade za priređivanje igara na sreću više se ne evidentiraju u okviru odjeljka 6148 nego u okviru podskupine 654), za neke nema zamjene (primjerice 8181 Primici od povrata depozita od kreditnih i ostalih financijskih institucija – tuzemni), dok se neki raniji računi dijele na više novih računa (primjerice dio rashoda koji su ranije evidentirani na računu 32226 Lijekovi sada se evidentira na odgovarajućim računima podskupine 325 Rashodi lijekova i potrošnog medicinskog materijala kod zdravstvenih ustanova). U Obrascu PR-RAS više nema brojčanih oznaka koje se od 2025. ne koriste. Kako su te brojčane oznake korištene u 2024., postavlja se pitanje na koji način u PR-RAS-u za sva razdoblja 2025. popuniti stupac: Ostvareno u izvještajnom razdoblju preth. godine. Možda je planirano da se, radi usporedivosti s 2025., podaci iz 2024. unose na nove šifre koje se koriste u 2025. (primjerice podatak s odjeljka 6148 unijeti na šifru 654). Međutim, što napraviti s podacima o depozitima koji su u 2024. evidentirani kao primici odnosno izdaci, a od 2025. se evidentiraju samo preko bilančnih računa? Ti podaci se ne mogu zanemariti jer bi se time mijenjao rezultat u stupcu „prethodna godina“ što bi posljedično aktiviralo kontrolu između obrazaca PR-RAS i Bilanca. Mišljenja sam da u prijelaznim odredbama treba navesti kako postupiti u navedenim slučajevima kod popunjavanja obrazaca u 2025. godini. Dodatno, sukladno ranijem Pravilniku o proračunskom računovodstvu i Računskom planu (Nar. nov., br. 124/14 do 108/20) promjene u vrijednosti i obujmu nefinancijske imovine provodile su se preko podskupine 915 u iznosu knjigovodstvene (sadašnje) vrijednosti i taj podatak se unosio u Obrazac P-VRIO. Sukladno novom Pravilniku o proračunskom računovodstvu i Računskom planu (Nar. nov., br. 158/23 i 154/24) na podskupini 915 za istu poslovnu promjenu evidentira se nabavna vrijednost, ispravak vrijednosti i knjigovodstvena (sadašnja) vrijednost. Postavlja se pitanje koji od tih podataka će se unositi u P-VRIO. Stoga sam mišljenja da članak 12. Pravilnika treba dopuniti objašnjenjem načina popunjavanja toga obrasca. | Primljeno na znanje | Detaljnije upute o načinu popunjavanja obrazaca financijskih izvještaja bit će dane u Okružnici o sastavljanju i predaji financijskih izvještaja obveznika proračunskog računovodstva. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
| 3 | MIRJANA BJELOPETROVIĆ | PRIJEDLOG PRAVILNIKA O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O FINANCIJSKOM IZVJEŠTAVANJU U PRORAČUNSKOM RAČUNOVODSTVU | Smatram da je potrebno produljiti rokove za podnošenje i kvartalnih i godišnjih financijskih izvještaja. Mi sada imamo nerealnu situaciju da jedna mala udruga ima mjesec dana dulji rok za predaju GFI od primjerice jednog proračunskog korisnika - osnovne škole. Potrebno je produljiti sve rokove za predaju kvartalnih i godišnjih izvještaja barem na razinu koja je predviđena za neprofitne organizacije (dvadeset do trideset dana po isteku polugodišta i 60 dana po isteku godine) za konsolidaciju izvještaja je povrh toga potrebno produžiti rokove za još 15 dana. U članku 25. Izvornog pravilnika potrebno je izmijeniti sve članke na način da se rokovi za podnošenje konsolidiranih izviješća produlje za 15 dana. Stoga predlažem izmjenu cijelog članka 24 i članka 25 izvornog pravilnika ( NN 37/2022) kako slijedi: " Članak 24. (1) Državni proračun predaje financijske izvještaje iz članka 8. stavka 1. ovoga Pravilnika: – za proračunsku godinu do 28. veljače tekuće za prethodnu godinu, – za razdoblje od od 1. siječnja do 30. lipnja u roku od 30 dana po isteku izvještajnog razdoblja. (2) Proračunski korisnici državnog proračuna predaju financijske izvještaje iz članka 8. stavka 2. ovoga Pravilnika: – za proračunsku godinu do 15. veljače tekuće za prethodnu godinu, – za razdoblje od 1. siječnja do 30. lipnja u roku od 20 dana po isteku izvještajnog razdoblja. (3) Izvanproračunski korisnici državnog proračuna predaju financijske izvještaje iz članka 8. stavka 3. ovoga Pravilnika: – za proračunsku godinu do 15. veljače tekuće za prethodnu godinu, – za razdoblje od 1. siječnja do 30. lipnja u roku od 30 dana po isteku izvještajnog razdoblja. (4) Jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave predaju financijske izvještaje iz članka 8. stavka 4. ovoga Pravilnika: – za proračunsku godinu do 28. veljače tekuće za prethodnu godinu, - za razdoblje od 1. siječnja do 30. lipnja u roku od 20 dana po isteku izvještajnog razdoblja. (5) Proračunski korisnici jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave predaju financijske izvještaje iz članka 8. stavka 5. ovoga Pravilnika: – za proračunsku godinu do 15. veljače tekuće za prethodnu godinu, – za razdoblje od od 1. siječnja do 30. lipnja u roku od 20 dana po isteku izvještajnog razdoblja. (6) Izvanproračunski korisnici jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave predaju financijske izvještaje iz članka 8. stavka 5. ovoga Pravilnika: – za proračunsku godinu do 15. veljače tekuće za prethodnu godinu, – za razdoblje od 1. siječnja do 30. lipnja u roku od 20 dana po isteku izvještajnog razdoblja. Članak 25. (1) Proračunski korisnici državnog proračuna koji se prema organizacijskoj klasifikaciji državnog proračuna klasificiraju kao razdjeli predaju konsolidirane financijske izvještaje: – za proračunsku godinu do 28. veljače tekuće za prethodnu godinu, – za razdoblje od 1. siječnja do 30. lipnja u roku od 20 dana po isteku izvještajnog razdoblja, (2) Jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave predaju konsolidirane financijske izvještaje: – za proračunsku godinu do 15. ožujka tekuće za prethodnu godinu, – za razdoblje od 1. siječnja do 30. lipnja u roku od 30 dana po isteku izvještajnog razdoblja. (3) Ministarstvo financija sastavlja konsolidirani financijski izvještaj općeg proračuna za proračunsku godinu do 30. travnja tekuće za prethodnu godinu. " | Nije prihvaćen | Budući da su financijski izvještaji proračunskih korisnika sastavni dio konsolidiranih izvještaja razdjela te naposljetku konsolidiranog izvještaja općeg proračuna, navedene rokove nije moguće mijenjati. Ovim izmjenama i dopunama Pravilnika o financijskom izvještavanju u proračunskom računovodstvu uvedene su Bilješke kao obvezna dopuna uz kvartalne financijske izvještaje. Navedeno se ukazala kao potreba sve većem izvještavanju o poslovnim događajima proračunskih korisnika prema statističkim tijelima u Republici Hrvatskoj i Eurostatu. Konsolidacija financijskih izvještaja općeg proračuna provodi se na nekoliko razina. Razdjeli državnog proračuna sastavljaju konsolidirani financijski izvještaj razdjela, JLPR(S) sastavljaju konsolidirani financijski izvještaj proračuna JLP(R)S, a Ministarstvo financija sastavlja konsolidirani financijski izvještaj državnog proračuna, konsolidirani financijski izvještaj središnjeg proračuna, konsolidirani financijski izvještaj lokalnog proračuna, koji se na kraju konsolidiraju u konsolidirani financijski izvještaj općeg proračuna. S obzirom na navedeni složeni proces konsolidacije financijskih izvještaja, rokovi za predaju pojedinačnih financijskih izvještaja subjekata općeg proračuna ne mogu se mijenjati u odnosu na treunatačno utvrđene. Ovim izmjenama i dopunama Pravilnika o financijskom izvještavanju u proračunskom računovodstvu uvedene su Bilješke kao obvezna dopuna uz kvartalne financijske izvještaje zbog potrebe detaljnjijeg i ažurinijeg izvještavanja o poslovnim događajima proračunskih korisnika prema statističkim tijelima u Republici Hrvatskoj i Eurostatu te zbog ujednačavanja obveze sastavljanja Bilješki za sve subjekte općeg proračuna. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
| 4 | DANIJELA LAMOT | PRIJEDLOG PRAVILNIKA O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O FINANCIJSKOM IZVJEŠTAVANJU U PRORAČUNSKOM RAČUNOVODSTVU | Najprije imam primjedbu da se za izvorni akt koji se ovim Pravilnikom o Izmjenama i dopunama mijenja ( Pravilnik o financijskom izvještavanju u proračunskom računovodstvu NN 37/2022) prethodno nije proveo obavezan postupak javnog savjetovanja u trajanju od 30 dana, te je time upitna formalna zakonitost toga izvornog akta. Pretragom javno objavljene baze na ovome portalu i provedenih javnih savjetovanja za 2021. i 2022.g od strane Ministarstva financija, izvještaj nije moguće pronaći. Mišljenja sam da se u tom slučaju trebao sačiniti novi integralni tekst Pravilnika o financijskom izvještavanju u proračunskom računovodstvu i za njega provesti zakoniti postupak javnog savjetovanja u trajanju od trideset dana na koji bi opća i stručna javnost, sve institucije obveznice primjene proračunskog računovodstva, te brojne kolege koji se bave proračunima i računovodstvom mogli dati svoje prijedloge i primjedbe. | Nije prihvaćen | Pravilnik o financijskom izvještavanju u proračunskom računovodstvu stupio je na snagu 24. ožujka 2022. godine. Najznačajnija izmjena u odnosu na prethodni Pravilnik o financijskom izvještavanju u proračunskom računovodstvu bile je vezana uz dotadašnji način prikupljanja i obrade financijskih izvještaja na način da je postojeći sustav za informatičku podršku Financijske agencije FINA-e za prikupljanje i obradu financijskih izvještaja zamijenjen novim informacijskim sustavom Ministarstva financija odnosno aplikacijom za Financijsko izvještavanje u sustavu proračuna i Registar proračunskih i izvanproračunskih korisnika (aplikacija RKPFI), a čija primjena je bila od financijskih izvještaja za izvještajno razdoblje od 1. siječnja do 31. ožujka 2022. Osim navedenog, ostale izmjene odnosile su se na uvođenje definicije financijskih izvještaja, tj. što sadrži koji izvještaj (Bilanca, Izvještaj o prihodima i rashodima, primicima i izdacima, Izvještaj o promjenama u vrijednosti i obujmu imovine i obveza, Izvještaj o rashodima po funkcijskog klasifikaciji, Izvještaj o obvezama), uvedena je i obveza izrade bilješki uz Izvještaj o obvezama (u kojima je potrebno obrazložiti razloge koji dovode do stanja dospjelih obveza i prekoračenja rokova plaćanja obveza) te su u obrascima financijskih izvještaja nekadašnji stupac "AOP oznaka" zamijenjen je stupcem "Šifra" dok se sam sadržaj i izgled obrazaca financijskih izvještaja nije mijenjao u odnosu na obrasce koji su bili propisani prethodnim Pravilnikom o financijskom izvještavanju u proračunskom računovodstvu. Slijedom izmjene u načinu podnošenja financijskih izvještaja, Ministarstvo financija održalo je i edukacije obveznicima financijskog izvještavanja koje su imale svrhu upoznati obveznike o primjeni nove aplikacije. Također, za korištenje svih funkcionalnosti aplikacije obveznicima su pripremljeni korisnički priručnici. Uzimajući u obzir navedeno, a kako bi obveznici primjene Pravilnika o financijskom izvještavanju u proračunskom računovodstvu mogli ispuniti svoje obveze predaje financijskih izvještaja kroz novu aplikaciju i s obzirom na tehnički karakter predmetnog akta, predmetni Pravilnik je objavljen u Narodnim novinama bez provođenja postupka savjetovanja s javnošću. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
| 5 | DANIJELA LAMOT | PRIJEDLOG PRAVILNIKA O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O FINANCIJSKOM IZVJEŠTAVANJU U PRORAČUNSKOM RAČUNOVODSTVU, Čanak 1. | Prije ovih predloženih izmjena članka 7. izvornog Pravilnika (NN 37/2022) predlažem da se izvješćivanje u proračunskom računovodstvu pojednostavi i smanji frekvencija izvješćivanja na istu razinu koja je predviđena kod neprofitnih organizacija, odnosno da se izviješća podnose samo za polugodište i za godinu, uz ukidanje obaveza podnošenja izvještaja za prvi i treći kvartal u godini. Stoga bi trebalo izmijeniti i članak 3. točku 2. izvornog Pravilnika tako da glasi: " Financijski izvještaji sastavljaju se za razdoblja od 1. siječnja do 30. lipnja i za proračunsku godinu. " | Nije prihvaćen | Predmet izmjena i dopuna Pravilnika o financijskom izvještavanju nije bilo uređenje frekvencije i rokova podnošenja financijskih izvještaja u sustavu proračuna. Skrećemo pozornost kako Direktiva Vijeća 2011/85/EU propisuje državama članicama obvezu uspostave javnih računovodstvenih sustava koji sveobuhvatno i dosljedno pokrivaju sve podsektore opće države (središnju državu, lokalnu državu i fondove socijalne sigurnosti) i sadrže informacije za generiranje podataka na obračunskoj računovodstvenoj osnovi radi pripreme podataka temeljem standarda Europskog sustava nacionalnih i regionalnih računa (ESA). Financijski izvještaji koji se generiraju iz nacionalnih računovodstvenih sustava glavni su izvor podataka fiskalne statistike i koriste se za izračun dva najznačajnija pokazatelja fiskalne održivosti neke zemlje, a to su visina javnog duga i proračunskog deficita ili suficita. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
| 6 | SILVANA LINIĆ | PRIJEDLOG PRAVILNIKA O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O FINANCIJSKOM IZVJEŠTAVANJU U PRORAČUNSKOM RAČUNOVODSTVU, Članak 2. | Prijedlog : Članak 8. stavak 5. podstavak 2. iz važećeg Pravilnika (NN 37/22) - brisati "i Bilješki". Članak 8. stavak 5. podstavak 3. iz važećeg Pravilnika (NN 37/22) - brisati u cijelosti. | Nije prihvaćen | Ovim izmjenama i dopunama Pravilnika o financijskom izvještavanju u proračunskom računovodstvu uvedene su Bilješke kao obvezna dopuna uz kvartalne financijske izvještaje zbog potrebe detaljnjijeg i ažurnijeg izvještavanja o poslovnim događajima proračunskih korisnika prema statističkim tijelima u Republici Hrvatskoj i Eurostatu te zbog ujednačavanja obveze sastavljanja Bilješki za sve subjekte općeg proračuna. U obrascima financijskih izvještaja prikazani su financijski podaci odnosno novčani iznosi i postotak promjene, tj. odstupanja u ostvarenju u odnosu na prethodno promatrano razdoblje. Iz podatka postotne promjene vidljiv je samo postotak povećanja odnosno smanjanje u prmatranom razdoblju, ali nije vidljivo razlog zbog kojeg je došlo do značajnijeg odstupanja. Bilješke uz financijske izvještaje predstavljaju dopunu financijskih podataka odnosno novčanih iznosa iskazanih u financijskim izvještajima i pružaju dodatne informacije za bolje razumijevanje informacija koje daje financijski izvještaj uzimajući u obzir specifičnosti u poslovanju pojedinog subjekta (važnost poslovnog događaja, udio u ukupnim prihodima/rashodima i sl.). Vezano uz prijedlog brisanja članka 8. stavka 5. podstavka 3. Pravilnika, a koji se odnosi na predaju Izvještaja o prihodima i rashodima, primicima i izadcima za razdoblja od 1. siječnja do 31. ožujka i 1. siječnja do 30. rujna, skrećemo pozornost kako Direktiva Vijeća 2011/85/EU propisuje državama članicama obvezu uspostave javnih računovodstvenih sustava koji sveobuhvatno i dosljedno pokrivaju sve podsektore opće države (središnju državu, lokalnu državu i fondove socijalne sigurnosti) i sadrže informacije za generiranje podataka na obračunskoj računovodstvenoj osnovi radi pripreme podataka temeljem standarda Europskog sustava nacionalnih i regionalnih računa (ESA). Financijski izvještaji koji se generiraju iz nacionalnih računovodstvenih sustava glavni su izvor podataka fiskalne statistike i koriste se za izračun dva najznačajnija pokazatelja fiskalne održivosti neke zemlje, a to su visina javnog duga i proračunskog deficita ili suficita. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
| 7 | SILVANA LINIĆ | PRIJEDLOG PRAVILNIKA O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O FINANCIJSKOM IZVJEŠTAVANJU U PRORAČUNSKOM RAČUNOVODSTVU, Članak 2. | Propisano je u članku 3. stavak 3 Pravilnika da se trajno se čuva samo Godišnji financijski izvještaj uključujući i Bilješke, te držim da treba ostati obveza sastavljanja Bilješki uz kompleksniji godišnji izvještaj . Uz ostale izvještaje treba ukinuti obvezu sastavljanja bilješki jer izvještaji u toku godine imaju karakter statističkih izvještaja s trajanjem od jedne godine i postoje sam u koloni izvještaja za prethodnu godinu . Detaljno se sve aktivnosti PK objašnjavaju uz polugodišnji izvještaj o izvršenju financijskog plana proračunskog korisnika za razdoblje od 1.siječnja do 30. lipnja koji sadrži i izvještaj po ekonomskoj klasifikaciji također s usporednim podacima ostvarenje prethodne godine za koji je rok podnošenja ipak duži - 31.07. tekuće godine. Sustav financijskog izvještavanja PK treba ograničiti na polugodišnji izvještaj bez Bilješki i Godišnji financijski izvještaj s bilješkama , produžiti rokove predaje za najmanje 15 dana , ukinuti izvještavanje za I i III kvartal i svakako izbaciti iz prijedloga ovog Pravilnika Bilješke uz ta dva izvještaja. Ne treba uvoditi dodatne obveze izvještavanja bez prethodne analize svih postojećih izvještaja koje se bave istom temom , ocjene ciljeva postignutih uz već postojeće Bilješke uz polugodišnje financijske izvještaje i ciljeva koji se žele postići uvođenjem ove nove mjere i Prijedlog : Članak 8. stavak 5. podstavak 2. iz važećeg Pravilnika (NN 37/22) - brisati "i Bilješki". Članak 8. stavak 5. podstavak 3. iz važećeg Pravilnika (NN 37/22) - brisati u cijelosti. | Nije prihvaćen | Ovim izmjenama i dopunama Pravilnika o financijskom izvještavanju u proračunskom računovodstvu uvedene su Bilješke kao obvezna dopuna uz kvartalne financijske izvještaje zbog potrebe detaljnjijeg i ažurnijeg izvještavanja o poslovnim događajima proračunskih korisnika prema statističkim tijelima u Republici Hrvatskoj i Eurostatu te zbog ujednačavanja obveze sastavljanja Bilješki za sve subjekte općeg proračuna. U obrascima financijskih izvještaja prikazani su financijski podaci odnosno novčani iznosi i postotak promjene, tj. odstupanja u ostvarenju u odnosu na prethodno promatrano razdoblje. Iz podatka postotne promjene vidljiv je samo postotak povećanja odnosno smanjanje u prmatranom razdoblju, ali nije vidljivo razlog zbog kojeg je došlo do značajnijeg odstupanja. Bilješke uz financijske izvještaje predstavljaju dopunu financijskih podataka odnosno novčanih iznosa iskazanih u financijskim izvještajima i pružaju dodatne informacije za bolje razumijevanje informacija koje daje financijski izvještaj uzimajući u obzir specifičnosti u poslovanju pojedinog subjekta (važnost poslovnog događaja, udio u ukupnim prihodima/rashodima i sl.). Nadalje, ističemo kako je važno razlikovati financijske izvještaje od izvještaja o izvršenju proračuna. Proračun (državni proračun odnosno proračun jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave) je akt koji donosi predstavničko tijelo jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, a sadrži plan za proračunsku godinu i projekcije za sljedeće dvije proračunske godine u kojima se procjenjuju prihodi i primici te utvrđuju rashodi i izdaci jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave i njezinih proračunskih korisnika, a izvještaj o izvršenju (polugodišnji i godišnji) prikazuje koliko je prihoda, primitaka, rashoda i izdataka izvršeno u odnosu na planske kategorije u proračunskoj godini. Za razliku od proračuna i izvještaja o izvršenju proračuna, financijski izvještaji predstavljaju skup informacija o prihodima, rashodima, primicima, izdacima ali i stanju imovine i obveza. Vezano uz prijedlog brisanja članka 8. stavka 5. podstavka 3. Pravilnika, a koji se odnosi na predaju Izvještaja o prihodima i rashodima, primicima i izadcima za razdoblja od 1. siječnja do 31. ožujka i 1. siječnja do 30. rujna, skrećemo pozornost kako Direktiva Vijeća 2011/85/EU propisuje državama članicama obvezu uspostave javnih računovodstvenih sustava koji sveobuhvatno i dosljedno pokrivaju sve podsektore opće države (središnju državu, lokalnu državu i fondove socijalne sigurnosti) i sadrže informacije za generiranje podataka na obračunskoj računovodstvenoj osnovi radi pripreme podataka temeljem standarda Europskog sustava nacionalnih i regionalnih računa (ESA). Financijski izvještaji koji se generiraju iz nacionalnih računovodstvenih sustava glavni su izvor podataka fiskalne statistike i koriste se za izračun dva najznačajnija pokazatelja fiskalne održivosti neke zemlje, a to su visina javnog duga i proračunskog deficita ili suficita. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
| 8 | GORDANA MATIJAŠIĆ | PRIJEDLOG PRAVILNIKA O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O FINANCIJSKOM IZVJEŠTAVANJU U PRORAČUNSKOM RAČUNOVODSTVU, Članak 2. | Financijsko izvještavanje ima smisla ako se iz izvještaja mogu dobiti kvalitetne informacije. Bilješke uz polugodišnje financijske izvještaje i kvartalni financijski izvještaji ne daju takve informacije nego predstavljaju prekomjerno izvještavanje i dodatno opterećenje za obveznike podnošenja. Prekomjerno izvještavanje i opterećenje se ovim prijedlogom izmjena još i dodatno povećava uvođenjem obveze sastavljanja Bilješki za I. i III. kvartal. Prijedlog: Članak 8. stavak 5. podstavak 2. iz važećeg Pravilnika (NN 37/22) - brisati "i Bilješki". Članak 8. stavak 5. podstavak 3. iz važećeg Pravilnika (NN 37/22) - brisati u cijelosti. | Nije prihvaćen | Ovim izmjenama i dopunama Pravilnika o financijskom izvještavanju u proračunskom računovodstvu uvedene su Bilješke kao obvezna dopuna uz kvartalne financijske izvještaje zbog potrebe detaljnjijeg i ažurnijeg izvještavanja o poslovnim događajima proračunskih korisnika prema statističkim tijelima u Republici Hrvatskoj i Eurostatu te zbog ujednačavanja obveze sastavljanja Bilješki za sve subjekte općeg proračuna. U obrascima financijskih izvještaja prikazani su financijski podaci odnosno novčani iznosi i postotak promjene, tj. odstupanja u ostvarenju u odnosu na prethodno promatrano razdoblje. Iz podatka postotne promjene vidljiv je samo postotak povećanja odnosno smanjanje u prmatranom razdoblju, ali nije vidljivo razlog zbog kojeg je došlo do značajnijeg odstupanja. Bilješke uz financijske izvještaje predstavljaju dopunu financijskih podataka odnosno novčanih iznosa iskazanih u financijskim izvještajima i pružaju dodatne informacije za bolje razumijevanje informacija koje daje financijski izvještaj uzimajući u obzir specifičnosti u poslovanju pojedinog subjekta (važnost poslovnog događaja, udio u ukupnim prihodima/rashodima i sl.). Vezano uz prijedlog brisanja članka 8. stavka 5. podstavka 3. Pravilnika, a koji se odnosi na predaju Izvještaja o prihodima i rashodima, primicima i izadcima za razdoblja od 1. siječnja do 31. ožujka i 1. siječnja do 30. rujna, skrećemo pozornost kako Direktiva Vijeća 2011/85/EU propisuje državama članicama obvezu uspostave javnih računovodstvenih sustava koji sveobuhvatno i dosljedno pokrivaju sve podsektore opće države (središnju državu, lokalnu državu i fondove socijalne sigurnosti) i sadrže informacije za generiranje podataka na obračunskoj računovodstvenoj osnovi radi pripreme podataka temeljem standarda Europskog sustava nacionalnih i regionalnih računa (ESA). Financijski izvještaji koji se generiraju iz nacionalnih računovodstvenih sustava glavni su izvor podataka fiskalne statistike i koriste se za izračun dva najznačajnija pokazatelja fiskalne održivosti neke zemlje, a to su visina javnog duga i proračunskog deficita ili suficita. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
| 9 | TATJANA KOSTEL RADOŠEVIĆ | PRIJEDLOG PRAVILNIKA O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O FINANCIJSKOM IZVJEŠTAVANJU U PRORAČUNSKOM RAČUNOVODSTVU, Članak 2. | Financijsko izvješćivanje ima svoju svrhu, prekomjernost je gubi. Potrebno je sagledati da li su i dosadašnja financijska izvješća 1. i 3.kvartala nužna i koji su razlozi tome. Opisna izvješća u financijama (bilješke) imaju smisla za neki zaokruženi period kao što je to poslovna godina; na kratak rok (kvartalni ali i polugodišnji) takva izvješća ne mogu pružiti kvalitetnu informaciju. Poslovanje tijela ne odvija se nužno kroz sezonalitet; u aktualno vrijeme poslovni procesi se odvijaju projektno, projekti započinju u različita doba poslovne godine. Bilješke bi se svele na stalna pojašnjenja vremenske neujednačenosti među kvartalima, dok su (možda) poslovne aktivnosti na godišnjoj razini ujednačene. Trebalo bi sagledati cilj i svrhu takvih kvartalnih i polugodišnjih bilješki. Osobito stoga što već zadnja kolona Excel izvješća daje podatak indeksne promjene za izvještajno u odnosu na usporedno razdoblje. A i Pravilnik o proračunskom računovodstvu i Računskom planu - NN 158/23 (temeljem kojeg je i proizašao ovaj prijedlog Pravilnika o izmjenama i dopunama Pravilnika o financijskom izvještavanju u proračunskom računovodstvu) sustavnije uređuje proračunsko računovodstvo i stoga ne iziskuje povećanje potrebe za izvješćivanjem. Predlažem: U članku 8. stavku 2. podstavku 2. (Pravilnika NN 37/22) brisati: „i Bilješki“, tako da tekst glasi: „- za razdoblje od 1.siječnja do 30.lipnja: Izvještaja o prihodima i rashodima, primicima i izdacima, Izvještaja o obvezama“ Članak 8. stavka 2. podstavka 3. (Pravilnika NN 37/22) – brisati u cijelosti. | Nije prihvaćen | Ovim izmjenama i dopunama Pravilnika o financijskom izvještavanju u proračunskom računovodstvu uvedene su Bilješke kao obvezna dopuna uz kvartalne financijske izvještaje zbog potrebe detaljnjijeg i ažurnijeg izvještavanja o poslovnim događajima proračunskih korisnika prema statističkim tijelima u Republici Hrvatskoj i Eurostatu te zbog ujednačavanja obveze sastavljanja Bilješki za sve subjekte općeg proračuna. U obrascima financijskih izvještaja prikazani su financisjki podaci odnosno novčani iznosi i postotak promjene, tj. odstupanja u ostvarenju u odnosu na prethodno promatrano razdoblje. Iz podatka postotne promjene vidljiv je samo postotak povećanja odnosno smanjanje u prmatranom razdoblju, ali nije vidljivo razlog zbog kojeg je došlo do značajnijeg odstupanja. Bilješke uz financijske izvještaje predstavljaju dopunu financijskih podataka odnosno novčanih iznosa iskazanih u financijskim izvještajima i pružaju dodatne informacije za bolje razumijevanje informacija koje daje financijski izvještaj uzimajući u obzir specifičnosti u poslovanju pojedinog subjekta (važnost poslovnog događaja, udio u ukupnim prihodima/rashodima i sl.). Vezano uz prijedlog brisanja članka 8. stavka 2. podstavka 3. Pravilnika, a koji se odnosi na predaju Izvještaja o prihodima i rashodima, primicima i izadcima za razdoblja od 1. siječnja do 31. ožujka i 1. siječnja do 30. rujna, skrećemo pozornost kako Direktiva Vijeća 2011/85/EU propisuje državama članicama obvezu uspostave javnih računovodstvenih sustava koji sveobuhvatno i dosljedno pokrivaju sve podsektore opće države (središnju državu, lokalnu državu i fondove socijalne sigurnosti) i sadrže informacije za generiranje podataka na obračunskoj računovodstvenoj osnovi radi pripreme podataka temeljem standarda Europskog sustava nacionalnih i regionalnih računa (ESA). Financijski izvještaji koji se generiraju iz nacionalnih računovodstvenih sustava glavni su izvor podataka fiskalne statistike i koriste se za izračun dva najznačajnija pokazatelja fiskalne održivosti neke zemlje, a to su visina javnog duga i proračunskog deficita ili suficita. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
| 10 | DANIJELA LAMOT | PRIJEDLOG PRAVILNIKA O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O FINANCIJSKOM IZVJEŠTAVANJU U PRORAČUNSKOM RAČUNOVODSTVU, Članak 2. | Osim trenutno predloženih izmjena, kako sam navela u nadopuni teksta uz članak 1., smatram da je potrebno pojednostaviti izvješćivanje te ukinuti izvješća za prvi i treći kvartal u godini. Predlažem izmjenu u članku 8. točki 1., stavku dva izvornog Pravilnika (NN 37/22) kako slijedi: "- za razdoblje od 1. siječnja do 30. lipnja: Izvještaja o prihodima i rashodima, primicima i izdacima i Bilješki. " Predlažem u članku 8. točki 2., brisati stavak 3 koji glasi "-za razdoblja od 1. siječnja do 31. ožujka i od 1. siječnja do 30. rujna: Izvještaja o prihodima i rashodima, primicima i izdacima i Izvještaja o obvezama. " Te na analogan ( istovjetan) način izmijeniti u članku 8. sve točke i sve stavke koji se odnose na podnošenje financijskih izvještaja kod jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, njihovih proračunskih i izvanproračunskih korisnika. na način da se ukida podnošenje izvještaja za prvi i treći kvartal u godini. | Nije prihvaćen | Predmet izmjena i dopuna Pravilnika o financijskom izvještavanju nije bilo uređenje frekvencije i rokova podnošenja financijskih izvještaja u sustavu proračuna. Skrećemo pozornost kako Direktiva Vijeća 2011/85/EU propisuje državama članicama obvezu uspostave javnih računovodstvenih sustava koji sveobuhvatno i dosljedno pokrivaju sve podsektore opće države (središnju državu, lokalnu državu i fondove socijalne sigurnosti) i sadrže informacije za generiranje podataka na obračunskoj računovodstvenoj osnovi radi pripreme podataka temeljem standarda Europskog sustava nacionalnih i regionalnih računa (ESA). Financijski izvještaji obveznika proračunskog računovodstva koji se generiraju iz nacionalnih računovodstvenih sustava glavni su izvor podataka fiskalne statistike i koriste se za izračun dva najznačajnija pokazatelja fiskalne održivosti neke zemlje, a to su visina javnog duga i proračunskog deficita ili suficita. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
| 11 | MLADENKA KARAČIĆ | PRIJEDLOG PRAVILNIKA O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O FINANCIJSKOM IZVJEŠTAVANJU U PRORAČUNSKOM RAČUNOVODSTVU, Članak 4. | izmjena se odnosi na stavak 7., a ne na stavak 2. | Nije prihvaćen | Članak 21. Pravilnika o financijskom izvještavanju u proračunskom računovodstvu (NN, broj 37/22) ima dva stavka. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
| 12 | DANIJELA LAMOT | PRIJEDLOG PRAVILNIKA O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O FINANCIJSKOM IZVJEŠTAVANJU U PRORAČUNSKOM RAČUNOVODSTVU, Članak 5. | mislim da je iza riječi "potpisom" trebalo stajati "osobe odgovorne za računovodstvo i " "odgovorne osobe proračuna, proračunskog i izvanproračunskog korisnika" | Prihvaćen | Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
| 13 | SILVANA LINIĆ | PRIJEDLOG PRAVILNIKA O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O FINANCIJSKOM IZVJEŠTAVANJU U PRORAČUNSKOM RAČUNOVODSTVU, Članak 7. | U potpunosti se slažem s potrebom produženja rokova za predaju svih financijskih izvještaja proračunskih korisnika, podržavam prijedlog iz prethodnog komentara odnosno izmjenu cijelog članka 24 i članka 25 izvornog pravilnika ( NN 37/2022) kako slijedi: Članak 24. (1) Državni proračun predaje financijske izvještaje iz članka 8. stavka 1. ovoga Pravilnika: – za proračunsku godinu do 28. veljače tekuće za prethodnu godinu, – za razdoblje od od 1. siječnja do 30. lipnja u roku od 30 dana po isteku izvještajnog razdoblja. (2) Proračunski korisnici državnog proračuna predaju financijske izvještaje iz članka 8. stavka 2. ovoga Pravilnika: – za proračunsku godinu do 15. veljače tekuće za prethodnu godinu, – za razdoblje od 1. siječnja do 30. lipnja u roku od 20 dana po isteku izvještajnog razdoblja. (3) Izvanproračunski korisnici državnog proračuna predaju financijske izvještaje iz članka 8. stavka 3. ovoga Pravilnika: – za proračunsku godinu do 15. veljače tekuće za prethodnu godinu, – za razdoblje od 1. siječnja do 30. lipnja u roku od 30 dana po isteku izvještajnog razdoblja. (4) Jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave predaju financijske izvještaje iz članka 8. stavka 4. ovoga Pravilnika: – za proračunsku godinu do 28. veljače tekuće za prethodnu godinu, - za razdoblje od 1. siječnja do 30. lipnja u roku od 20 dana po isteku izvještajnog razdoblja. (5) Proračunski korisnici jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave predaju financijske izvještaje iz članka 8. stavka 5. ovoga Pravilnika: – za proračunsku godinu do 15. veljače tekuće za prethodnu godinu, – za razdoblje od od 1. siječnja do 30. lipnja u roku od 20 dana po isteku izvještajnog razdoblja. (6) Izvanproračunski korisnici jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave predaju financijske izvještaje iz članka 8. stavka 5. ovoga Pravilnika: – za proračunsku godinu do 15. veljače tekuće za prethodnu godinu, – za razdoblje od 1. siječnja do 30. lipnja u roku od 20 dana po isteku izvještajnog razdoblja. Članak 25. (1) Proračunski korisnici državnog proračuna koji se prema organizacijskoj klasifikaciji državnog proračuna klasificiraju kao razdjeli predaju konsolidirane financijske izvještaje: – za proračunsku godinu do 28. veljače tekuće za prethodnu godinu, – za razdoblje od 1. siječnja do 30. lipnja u roku od 20 dana po isteku izvještajnog razdoblja, (2) Jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave predaju konsolidirane financijske izvještaje: – za proračunsku godinu do 15. ožujka tekuće za prethodnu godinu, – za razdoblje od 1. siječnja do 30. lipnja u roku od 30 dana po isteku izvještajnog razdoblja. (3) Ministarstvo financija sastavlja konsolidirani financijski izvještaj općeg proračuna za proračunsku godinu do 30. travnja tekuće za prethodnu godinu. " | Nije prihvaćen | Predmet izmjena i dopuna Pravilnika o financijskom izvještavanju nije bilo uređenje frekvencije i rokova podnošenja financijskih izvještaja u sustavu proračuna. Budući da su financijski izvještaji proračunskih korisnika sastavni dio konsolidiranih izvještaja razdjela te naposljetku konsolidiranog izvještaja općeg proračuna, navedene rokove nije moguće mijenjati. Ovim izmjenama i dopunama Pravilnika o financijskom izvještavanju u proračunskom računovodstvu uvedene su Bilješke kao obvezna dopuna uz kvartalne financijske izvještaje. Navedeno se ukazala kao potreba sve većem izvještavanju o poslovnim događajima proračunskih korisnika prema statističkim tijelima u Republici Hrvatskoj i Eurostatu. Konsolidacija financijskih izvještaja općeg proračuna provodi se na nekoliko razina. Razdjeli državnog proračuna sastavljaju konsolidirani financijski izvještaj razdjela, JLPR(S) sastavljaju konsolidirani financijski izvještaj proračuna JLP(R)S, a Ministarstvo financija sastavlja konsolidirani financijski izvještaj državnog proračuna, konsolidirani financijski izvještaj središnjeg proračuna, konsolidirani financijski izvještaj lokalnog proračuna, koji se na kraju konsolidiraju u konsolidirani financijski izvještaj općeg proračuna. S obzirom na navedeni složeni proces konsolidacije financijskih izvještaja, rokovi za predaju pojedinačnih financijskih izvještaja subjekata općeg proračuna ne mogu se mijenjati u odnosu na treunatačno utvrđene. Ovim izmjenama i dopunama Pravilnika o financijskom izvještavanju u proračunskom računovodstvu uvedene su Bilješke kao obvezna dopuna uz kvartalne financijske izvještaje zbog potrebe detaljnjijeg i ažurnijeg izvještavanja o poslovnim događajima proračunskih korisnika prema statističkim tijelima u Republici Hrvatskoj i Eurostatu te zbog ujednačavanja obveze sastavljanja Bilješki za sve subjekte općeg proračuna. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
| 14 | DANIJELA LAMOT | PRIJEDLOG PRAVILNIKA O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O FINANCIJSKOM IZVJEŠTAVANJU U PRORAČUNSKOM RAČUNOVODSTVU, Članak 7. | Apsolutno je potrebno produljiti rokove za podnošenje i kvartalnih i godišnjih financijskih izvještaja. Mi sada imamo nerealnu situaciju da jedna mala udruga ima mjesec dana dulji rok za predaju GFI od primjerice jednog proračunskog korisnika - osnovne škole. Potrebno je produljiti sve rokove za predaju kvartalnih i godišnjih izvještaja barem na razinu koja je predviđena za neprofitne organizacije (dvadeset do trideset dana po isteku polugodišta i 60 dana po isteku godine) za konsolidaciju izvještaja je povrh toga potrebno produžiti rokove za još 15 dana. U članku 25. Izvornog pravilnika potrebno je izmijeniti sve članke na način da se rokovi za podnošenje konsolidiranih izviješća produlje za 15 dana. Stoga predlažem izmjenu cijelog članka 24 i članka 25 izvornog pravilnika ( NN 37/2022) kako slijedi: " Članak 24. (1) Državni proračun predaje financijske izvještaje iz članka 8. stavka 1. ovoga Pravilnika: – za proračunsku godinu do 28. veljače tekuće za prethodnu godinu, – za razdoblje od od 1. siječnja do 30. lipnja u roku od 30 dana po isteku izvještajnog razdoblja. (2) Proračunski korisnici državnog proračuna predaju financijske izvještaje iz članka 8. stavka 2. ovoga Pravilnika: – za proračunsku godinu do 15. veljače tekuće za prethodnu godinu, – za razdoblje od 1. siječnja do 30. lipnja u roku od 20 dana po isteku izvještajnog razdoblja. (3) Izvanproračunski korisnici državnog proračuna predaju financijske izvještaje iz članka 8. stavka 3. ovoga Pravilnika: – za proračunsku godinu do 15. veljače tekuće za prethodnu godinu, – za razdoblje od 1. siječnja do 30. lipnja u roku od 30 dana po isteku izvještajnog razdoblja. (4) Jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave predaju financijske izvještaje iz članka 8. stavka 4. ovoga Pravilnika: – za proračunsku godinu do 28. veljače tekuće za prethodnu godinu, - za razdoblje od 1. siječnja do 30. lipnja u roku od 20 dana po isteku izvještajnog razdoblja. (5) Proračunski korisnici jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave predaju financijske izvještaje iz članka 8. stavka 5. ovoga Pravilnika: – za proračunsku godinu do 15. veljače tekuće za prethodnu godinu, – za razdoblje od od 1. siječnja do 30. lipnja u roku od 20 dana po isteku izvještajnog razdoblja. (6) Izvanproračunski korisnici jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave predaju financijske izvještaje iz članka 8. stavka 5. ovoga Pravilnika: – za proračunsku godinu do 15. veljače tekuće za prethodnu godinu, – za razdoblje od 1. siječnja do 30. lipnja u roku od 20 dana po isteku izvještajnog razdoblja. Članak 25. (1) Proračunski korisnici državnog proračuna koji se prema organizacijskoj klasifikaciji državnog proračuna klasificiraju kao razdjeli predaju konsolidirane financijske izvještaje: – za proračunsku godinu do 28. veljače tekuće za prethodnu godinu, – za razdoblje od 1. siječnja do 30. lipnja u roku od 20 dana po isteku izvještajnog razdoblja, (2) Jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave predaju konsolidirane financijske izvještaje: – za proračunsku godinu do 15. ožujka tekuće za prethodnu godinu, – za razdoblje od 1. siječnja do 30. lipnja u roku od 30 dana po isteku izvještajnog razdoblja. (3) Ministarstvo financija sastavlja konsolidirani financijski izvještaj općeg proračuna za proračunsku godinu do 30. travnja tekuće za prethodnu godinu. " | Nije prihvaćen | Predmet izmjena i dopuna Pravilnika o financijskom izvještavanju nije bilo uređenje frekvencije i rokova podnošenja financijskih izvještaja u sustavu proračuna. Budući da su financijski izvještaji proračunskih korisnika sastavni dio konsolidiranih izvještaja razdjela te naposljetku konsolidiranog izvještaja općeg proračuna, navedene rokove nije moguće mijenjati. Ovim izmjenama i dopunama Pravilnika o financijskom izvještavanju u proračunskom računovodstvu uvedene su Bilješke kao obvezna dopuna uz kvartalne financijske izvještaje. Navedeno se ukazala kao potreba sve većem izvještavanju o poslovnim događajima proračunskih korisnika prema statističkim tijelima u Republici Hrvatskoj i Eurostatu. Konsolidacija financijskih izvještaja općeg proračuna provodi se na nekoliko razina. Razdjeli državnog proračuna sastavljaju konsolidirani financijski izvještaj razdjela, JLPR(S) sastavljaju konsolidirani financijski izvještaj proračuna JLP(R)S, a Ministarstvo financija sastavlja konsolidirani financijski izvještaj državnog proračuna, konsolidirani financijski izvještaj središnjeg proračuna, konsolidirani financijski izvještaj lokalnog proračuna, koji se na kraju konsolidiraju u konsolidirani financijski izvještaj općeg proračuna. S obzirom na navedeni složeni proces konsolidacije financijskih izvještaja, rokovi za predaju pojedinačnih financijskih izvještaja subjekata općeg proračuna ne mogu se mijenjati u odnosu na treunatačno utvrđene. Ovim izmjenama i dopunama Pravilnika o financijskom izvještavanju u proračunskom računovodstvu uvedene su Bilješke kao obvezna dopuna uz kvartalne financijske izvještaje zbog potrebe detaljnjijeg i ažurnijeg izvještavanja o poslovnim događajima proračunskih korisnika prema statističkim tijelima u Republici Hrvatskoj i Eurostatu te zbog ujednačavanja obveze sastavljanja Bilješki za sve subjekte općeg proračuna. Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |