Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje s javnošću o Prijedlogu pravilnika o zvanjima i znakovlju službenika pravosudne policije raspoređenih na poslove osiguranja pravosudnih tijela
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | JELENKO KREŠO | Postavljanje u zvanja vježbenika za službenike pravosudne policije , Članak 5. | Komentar na članak 5 U članku 5 navedeni su stručni uvjeti za postavljenje u zvanje mlađi pravosudni policajac. Predlažem da se uz = osposobljavanje o načinu obavljanja poslova osiguranja pravosudnih tijela, = položi ispit za navedeno zvanje = zadovolji na probnom radu, doda = položi državni stručni ispit | Nije prihvaćen | Obveza polaganja državnog ispita za sve je državne službenika propisana odredbom članka 99. stavka 1. Zakona o državnim službenicima ("Narodne novine", broj 155/23 i 85/24), sukladno kojoj je državni službenik dužan položiti državni ispit propisane razine za radno mjesto na koje je raspoređen najkasnije u roku od godine dana od dana početka rada u državnoj službi utvrđenog rješenjem o rasporedu na radno mjesto. Posljedice neizvršenja obveze polaganja državnog ispita propisane su člankom 103. stavkom 1. ovoga Zakona te državnom službeniku iz članka 99. stavaka 1. i 3. ovoga Zakona, koji ne položi državni ispit u propisanom roku, prestaje državna služba istekom posljednjeg dana roka za polaganje ispita. Stoga se ne nalazi potrebnim propisivati položen državni ispit kao uvjet za postavljanje u zvanje. |
2 | JELENKO KREŠO | Izvanredno promaknuće, Članak 8. | Komentar na clanak 8. stavak 3. Prijedlog je da se Službenik pravosudne policije koji je primljen u državnu službu na poslove za koje je propisan uvjet završene razine obrazovanja 4.1. ili 4.2. HKO-a, a ima završenu višu razinu obrazovanja ili je stekne u tijeku službe, može se postaviti izvanrednim promaknućem u najniže zvanje više razine obrazovanja ako na poslovima osiguranja pravosudnih tijela proveo najmanje tri godine. Smatram da je rok od tri godine prekratak, jer sluzbenik koji se postavlja u zvanje više razine obrazovanja, u pravilu se postavlja za rukovodeceg sluzbenika i trebao bi provesti minimalno 5 godina na poslovima III vrste. Vrijeme provedeno na tim poslovima od bitnog je značaja za stjecanje ključnih kompentecija, jer ne postoji niti jedna specijalistička obrazovna institucija na kojoj bi osoba podigla razinu znanja iz područja osiguranja pravosudnih tijela, osim što će steći višu razina obrazovanja. Smatram da se ključne kompetencije mogu steći isključivo nesposrednim radom na poslovima III vrste zbog čega i predlažem duži rok rada temeljnih poslova pravosudne policije na osiguranju pravosudnih tijela. | Nije prihvaćen | Postavljanjem u zvanje više razine obrazovanja službenik pravosudne policije se ne raspoređuje na rukovodeće radno mjesto. Vrijeme od najmanje tri godine koje službenik pravosudne policije primljen u državnu službu na poslove srednje stručne spreme mora provesti da bi ga se moglo postaviti u zvanje više ili visoke stručne spreme propisano je člankom 115. stavkom 8. Zakona o sudovima ("Narodne novine", broj 28/13, 33/15, 82/15, 82/16, 67/18, 21/22, 16/23, 155/23 i 36/24) i nije ga moguće mijenjati podzakonskim propisom. |
3 | JELENKO KREŠO | Postavljanje u zvanja službenika premještenih na poslove službenika pravosudne policije, Članak 10. | Komentar na članak 10. U stavku 2 i 3 navedeno je da se osoba moze premjestiti na poslove I i II vrste i tada se postavljaju u zvanja samostalni nadzornik odnosno nadzornik. Ovdje je riječ o premještaju osoba bez ikakvog stručnog znanja iz područja osiguranja pravosudnih tijela, a pritom se postavljaju u vrlo visoka zvanja pravosudne policije i na rukovodeća radna mjesta. Stoga predlažem da se osobe mogu premjestiti na poslove službenika pravosudne policije III. vrste i biti promaknut u najniže zvanje više razine zvanja u smislu odredbi članka 8 | Nije prihvaćen | Državnog službenika koji se premješta na poslove službenika pravosudne policije II. odnosno III. vrste postavlja se u najniže zvanje za tu razinu obrazovanja što ne predstavlja raspored na rukovodeće radno mjesto. Premještaj službenika na radno mjesto za koje je propisana niža razina obrazovanja nije moguć i u suprotnosti je s odredbom članka 84. stavka 2. Zakona o o državnim službenicima ("Narodne novine", broj 155/23 i 85/24) koja propisuje da državni službenik ne može biti premješten po potrebi službe na radno mjesto za koje je propisana niža razina obrazovanja. |