Izvješće o provedenom savjetovanju - Prijedlog Pravilnika o mjerama zaštite osobnih prava i dobrobiti djeteta

Redni broj
Korisnik
Područje
Komentar
Status odgovora
Odgovor
1 MIRJANA RIŠAVI PRAVILNIK O MJERAMA ZAŠTITE OSOBNIH PRAVA I DOBROBITI DJETETA U članku 14 pravilnika govori se o najviše 8 mjera intenzivnog nadzora ili 7 mjera intenzivnog nadzora i dvije mjere stručne pomoći i podrške. Nije navedeno koji je najmanji broj mjera. Ukoliko se radi o rasprostranjenosti mjera ili većoj prometnoj udaljenosti ili gužvi u prometu koja također zauzima vrijeme iz vlastitog iskustva znam da je osam preveliki broj mjera. U istome članku govori se o zamjenama za voditelja mjera. Nejasno je što znači kraće vrijeme. Nije navedeno tko mijenja voditelja mjera koji nije zaposlenik doma socijalne skrbi. Voditelji mjera koji su zaposlenici doma socijalne skrbi trebali bi imati sva prava iz Kolektivnog ugovora( bolovanje, godišnji odmor, slobodni dani, plaćeni dopust itd.....), no prema odredbama čl. 14 ispada da isto nemaju. Nemoguće je da koordinator ili drugi voditelj mjere zamjenjuje voditelja mjera u odsustvu. O razlozima su pisale kolegice. Dobra praksa pokazala je kako je važno pripremiti obitelj za odsustvo voditelja mjere te upoznati obitelj u kojim se situacijama i kada kome trebaju obratiti. Obitelj se usmjerava na suradnju sa žurnim službama, a o žurne službe o postupanju dužne su i uvijek izvještavaju Zavod. Obitelji se i inače kada se provode mjere obraćaju Zavodu i voditelju slučaja, često da isto voditelj mjere ni ne zna. Nije prihvaćen Prijedlogom Pravilnika propisano je da stručni radnik doma socijalne skrbi može biti imenovan istovremeno voditeljem za najviše osam mjera intenzivnog nadzora ili sedam mjera intenzivnog nadzora i dvije stručne pomoći. Iz navedenoga proizlazi da, ovisno o specifičnim okolnostima primjerice zahtjevnosti pojedine mjere, geografskoj udaljenosti i sl., stručni radnik može istovremeno biti imenovan i za manji broj mjera, o čemu odlučuje koordinator voditelja mjera, odnosno ravnatelj doma socijalne skrbi. U članku 14. stavku 6. Prijedloga pravilnika propisuje se da će, u slučaju kontinuirane odsutnosti voditelja mjere u trajanju dužem od četiri tjedna, Zavod imenovati novog voditelja mjere, odmah po saznanju činjenice o dužoj odsutnosti. Iz navedenog slijedi da se odsutnost kraća od četiri tjedna smatra kraćim odsustvom. U slučaju kraćeg odsustva koordinator voditelja mjera u suradnji s voditeljem mjere intenzivnog stručnog nadzora utvrđuje potrebu i osigurava povremenu stručnu pomoć i kontakte s obitelji od strane koordinatora i/ili drugog voditelja mjere zaposlenog u domu socijalne skrbi do povratka voditelja mjere. U slučaju da nema koordinatora, potrebu za osiguranjem osiguranja povremene pomoći utvrđuje socijalni radnik u domu socijalne skrbi u suradnji s voditeljem mjere intenzivnog nadzora te ako se utvrdi potreba za stručnom pomoći nju pruža socijalni radnik neposredno.
2 JELENA ČORBA PRAVILNIK O MJERAMA ZAŠTITE OSOBNIH PRAVA I DOBROBITI DJETETA, Članak 7. U stavku 6. ostaje nejasno što je s Centrima u kojima je zaposleno manje od pet voditelja mjera, te ukoliko bi socijalni radnik ustanove trebao preuzimati ulogu koordinatora, postavlja se pitanje njegove uključenosti u rad voditelja koji za sada funkcionira samostalno, te nije realno očekivati da se socijalni radnik ustanove može aktivnije uključiti u njihov rad i pratiti problematiku i kompleksnost svih obitelji kojima je mjera izrečena. Primljeno na znanje Uloga koordinatora, ukoliko je zaposleno najmanje pet voditelja mjere odnosi se na organizaciju rada zaposlenih voditelja mjere te koordinaciju između voditelja mjere i stručnih timova Zavoda i doma socijalne skrbi i ne sudjeluje u provođenju mjera i aktivnosti voditelja mjere, koje on provodi samostalno. Odredbom članka 14. propisano je da ukoliko u domu socijalne skrbi nema koordinatora voditelja mjere, potrebu za osiguranjem povremene stručne pomoći i kontakata s obitelji u slučaju kraće odsutnosti voditelja mjere utvrđuje socijalni radnik u domu socijalne skrbi u suradnji s voditeljem mjere intenzivnog nadzora te u slučaju da se utvrdi potreba stručnu pomoć pruža socijalni radnik neposredno ukoliko ispunjava uvjete za voditelja mjere i ima licencu ili drugi voditelj mjere zaposlen u domu socijalne skrbi do povratka voditelja mjere i o tome obavještava voditelja slučaja.
3 JULIJA VEJIĆ PRAVILNIK O MJERAMA ZAŠTITE OSOBNIH PRAVA I DOBROBITI DJETETA, Članak 8. U članku 8 stavka 2 uz komentar minimalan broj susreta tjedno predlažem da se doda uz nadzor treće (neutralne) osobe. (Držim da je bitno da se ranjive skupine trebaju dodatno zaštititi pogotovo ako im ti susreti stvaraju neugodu ili strah.) Nije prihvaćen Navedenim člankom propisuje se samo sadržaj Individualnog plana i programa provođenja mjere. Mjeru provode voditelji mjera koji moraju ispunjavati uvjete propisane člankom 9. Prijedloga Pravilnika.
4 JULIJA VEJIĆ PRAVILNIK O MJERAMA ZAŠTITE OSOBNIH PRAVA I DOBROBITI DJETETA, Članak 8. U članku 8, stavka 2 ne bi smjelo stajati "minimalan broj" susreta jer je to neodređeno. Predlažem da se u tekstu to stavi minimalno jednom tjedno. Nije prihvaćen U članku 7. stavak 7. Prijedloga Pravilnika navedeno je da se rješenjem o određivanju mjere intenzivnog nadzora moraju odrediti najmanje dva osobna susreta voditelja mjere i roditelja tjedno, a po potrebi i češće. Člankom 8. stavkom 2. propisuje se samo sadržaj Programa provođenja mjere.
5 JULIJA VEJIĆ PRAVILNIK O MJERAMA ZAŠTITE OSOBNIH PRAVA I DOBROBITI DJETETA, Članak 9. U članku 9 stavka 3 predlažem da se u tekst doda nakon učitelja razredne nastave i učitelj predmetne nastave. (Naime, učitelji predmetne nastave su ujedno i razrednici i također rade s djecom manje starosne dobi i uvelike su involvirani u dječji razvoj i potrebe) Nije prihvaćen Prijedlogom Pravilnika propisane su profesije u kojima se tijekom obrazovanja stječu određena znanja iz psihologije, pedagogije i sl.
6 JELENA ČORBA PRAVILNIK O MJERAMA ZAŠTITE OSOBNIH PRAVA I DOBROBITI DJETETA, Članak 11. Smatram potrebnim dodatno urediti dio oko razrješenja voditelja s obzirom na probleme koji se mogu javiti u radu s obitelji, te da samo ne ispunjavanje obveza propisanih odredbama Pravilnika ne može biti jedini kriterij za isto. Ponekada se u radu s obitelji pojavi toliko problema koji mogu prerasti u nesigurnost voditelja za rad, pa i brigu za vlastitu sigurnost u obitelji, te smatram da bi, primjerice, takav razlog također mogao biti pretpostavka za razrješenje voditelja. Nije prihvaćen Odredbom članka 11.Prijedloga Pravilnika propisani su razlozi za razrješenje voditelja mjere i to ako ne ispunjava obveze propisane odredbama Pravilnika ili ukoliko iz opravdanih razloga nije u mogućnosti dalje provoditi mjeru pri čemu se ostavlja mogućnost da se u svakom ponaosob slučaju utvrđuju opravdani razlozi.
7 JELENA ČORBA PRAVILNIK O MJERAMA ZAŠTITE OSOBNIH PRAVA I DOBROBITI DJETETA, Članak 12. Kroz danu formu i sadržaj izvješća dobiju se određeni podaci, međutim smatram da bi bilo korisno ostaviti i dio slobodne forme teksta izvješća jer bi se iz istoga dobio bolji uvid u svakodnevni rad voditelja s roditeljima, kao i samih situacije kroz koje voditelj prolazi s njima. Ovakva forma izvješća traži konkretne i kratke opaske, dok bi se u slobodnoj formi dobile relevantne informacije temeljem kojih bi stručni tim imao bolji uvid u rad voditelja. Nije prihvaćen Mjesečno i Završno izvješće, između ostalog sadrži mogućnost upisivanja dodatnih komentara voditelja mjere čime se otvara mogućnost da se u slobodnoj formi upišu relevantne informacije iz kojih bi se stekao uvid u rad voditelja s obitelji.
8 SONJA BURIĆ PRAVILNIK O MJERAMA ZAŠTITE OSOBNIH PRAVA I DOBROBITI DJETETA, Članak 13. Smatram da bi trebalo definirati troškove prijevoza voditeljima mjera zaposlenima pri pružateljima usluga budući da u realitetu nema dovoljno službenih automobila, a ako bi posao obavljali javnim prijevozom, ne bi stigli obaviti sve osobne kontakte s korisnicima u sklopu osmosatnog radnog vremena jer pojedini voditelji mjere intenzivne stručne pomoći i nadzora surađuju s nekoliko Područnih ureda i pokrivaju šire područje konkretno grada Zagreba zbog čega posao obavljaju osobnim automobilom i imaju troškove goriva veće od naknade za prijevoz. Ista situacija je i s drugim područjima Republike Hrvatske u kojima su korisnici udaljeni po različitim naseljima u kojima nema niti redovitog javnog prijevoza zbog čega voditelji mjere posao također obavljaju osobnim automobilom. Nije prihvaćen "Materijalna prava radnika uređuju se kolektivnim ugovorom, pravilnikom o radu, ugovorom o radu ili odlukom poslodavca. Naknada troškova prijevoza te naknada za korištenje privatnog automobila propisana je člancima 75. i 76. Temeljnog kolektivnog ugovora za zaposlenike u javnim službama (Narodne novine, broj 29/2024)."
9 KATARINA KNEŽEVIĆ PRAVILNIK O MJERAMA ZAŠTITE OSOBNIH PRAVA I DOBROBITI DJETETA, Članak 13. Poštovani, smatram da je potrebno da se u članak 13. uvrsti i naknada za mjeru ostvarivanja osobnih odnosa s djetetom pod nadzorom. Ista mjera konstantno prolazi ispod radara, a kroz moje dugogodišnje iskustvo pokazalo se da se u 90% slučajeva ista provodi u dane vikenda, blagdana i neradnih dana, obzirom je često odlukom Suda određeno da je to ili subota, nedjelja ili pak dogovor roditelja, što redovito znači da je voditelj obavezan biti prisutan u strogo određeno vrijeme, npr. prema odluci Suda svaka subota od 10 do 12h, nedjelja od 15h do 17h, primopredaja djece Badnjak, Božić, Nova godina, Uskrs, Uskrsni ponedjeljak, praznik rada i slično. Trenutno odrađujem mjeru koja ide dva puta tjedno po dogovoru roditelja i smatram da ista ulazi u rang intenzivne mjere, te da se na taj način treba i isplaćivati. Naknada od 106,18 eura (800,00kn) je neprimjerena i demotivirajuća. Povećanje naknada navedenih u članku 13. stavku 1. podržavam, ali smatram da mjera stručne pomoći treba imati naknadu od 135,00 eura (180% osnovice), a voditelj intenzivnog nadzora i voditelj mjere ostvarivanja osobnih odnosa s djetetom pod nadzorom treba imati naknadu od 202,51 e (270% osnovice). Nije prihvaćen Prijedlogom Pravilnika propisuju se mjere zaštite osobnih prva i dobrobiti djeteta. Naknada troškova u vezi s nadzorom nad ostvarivanjem osobnih odnosa djeteta s roditeljem i druga pitanja vezana uz nadzor nad osobnim odnosima propisana su Pravilnikom o provođenju nadzora nad ostvarivanjem osobnih odnosa djeteta i roditelja
10 ELEONORA KUREL PRAVILNIK O MJERAMA ZAŠTITE OSOBNIH PRAVA I DOBROBITI DJETETA, Članak 13. Nužno je, u svrhu pravodobne reakcije ali i ekonomske isplativosti voditeljima mjera omogućiti isplatu naknade za korištenje osobnog automobila. Primljeno na znanje "Materijalna prava radnika uređuju se kolektivnim ugovorom, pravilnikom o radu, ugovorom o radu ili odlukom poslodavca. Naknada troškova prijevoza te naknada za korištenje privatnog automobila propisana je člancima 75. i 76. Temeljnog kolektivnog ugovora za zaposlenike u javnim službama (Narodne novine, broj 29/2024). "
11 BOJAN KLAPČIĆ PRAVILNIK O MJERAMA ZAŠTITE OSOBNIH PRAVA I DOBROBITI DJETETA, Članak 13. Za voditelje mjere intenzivnog nadzora u obiteljima u kojima su roditelji visoko-konfliktni, s dijagnozom poremećaja osobnosti ili drugim dijagnozama visokog rizika sukoba se naknade podvostručuju. Mjeru provode istovremeno (suradnički, uvijek u paru) dva voditelja istih prava i obveza (jedan ima rješenje o nadzoru za oca, drugi za majku) te im je jednokratno za vrijeme provođenja mjera plaćeno osiguranje od fizičkih ozljeda. OBRAZLOŽENJE: U obiteljima visokog rizika mjere se mogu provoditi jedino uz dvoje istovremeno prisutnih voditelja, uz zaštitu njihove sigurnosti i zdravlja i radi povećanja kvalitete opažanja, te povećavanja vjerojatnosti utjecaja na ponašanje roditelja. U provođenje tih mjera nije primjereno uključiti nezaštićene stručnjake, koji su još k tome nepoticani niskim naknadama. Takvih mjera je brojčano malo, pa nisu veliko financijsko opterećenje za sustav, veće financijsko opterećenje je kada se takvim roditeljima sustav beskrajno bavi. Nije prihvaćen Člankom 9. stavkom 5. Prijedloga Pravilnika propisuje se mogućnost imenovanja dva voditelja mjere ukoliko roditelji i dijete žive na području različitih područnih jedinica ili ako nije moguće svrsishodno provesti mjeru u isto vrijeme i na istom mjestu, a zaključkom stručnog tima Zavoda je procijenjeno da je neophodno provoditi stručni rad sa svakim roditeljem zasebno.Također, u skladu s člankom 83. Kolektivnog ugovora za zaposlenike u javnim službama , poslodavac je dužan osigurati zaposlenike od posljedica nesretnog slučaja za vrijeme obavljanja rada kao i u slobodnom vremenu tijekom 24 sata.
12 IVANA VERTUŠ PRAVILNIK O MJERAMA ZAŠTITE OSOBNIH PRAVA I DOBROBITI DJETETA, Članak 13. Članak 13. stavak 3. propisuje da voditelj mjere ima pravo na „opravdane troškove prijevoza do mjesta stanovanja osobe kojoj je mjera određena“. Smatra da nije jasno definirano što znače "opravdani troškovi prijevoza". Kako bismo pravodobno i efikasno reagirali na potrebe naših korisnika predlažem isplaćivanje voditeljima mjera koji koriste osobne automobile prijeđenu kilometražu, jer kada bismo koristili javni prijevoz za dolazak do korisnika i radili 8 sati dnevno, kod korisnika bismo najmanje vremena provodila, što jasno nije cilj i svrha posla. Primljeno na znanje Naknada troškova prijevoza te naknada za korištenje privatnog automobila propisana je člancima 75. i 76. Temeljnog kolektivnog ugovora za zaposlenike u javnim službama (Narodne novine, broj 29/2024).
13 JOSIPA CIGLAR PRAVILNIK O MJERAMA ZAŠTITE OSOBNIH PRAVA I DOBROBITI DJETETA, Članak 13. Članak 13. stavak 3. propisuje da voditelj mjere ima pravo na „opravdane troškove prijevoza do mjesta stanovanja osobe kojoj je mjera određena“, no nije jasno odakle se ti troškovi računaju. Nije precizirano odnosi li se to na putovanje iz poslovnog prostora ustanove, s adrese prebivališta voditelja mjere ili s neke druge lokacije. Ova nejasnoća može dovesti do različitih interpretacija, administrativnih poteškoća i neujednačene primjene u praksi. Budući da je terenski rad sastavni dio provedbe mjera, nužno je jasno definirati putne troškove i početnu točku obračuna. Transparentno reguliranje ovih troškova ključno je za osiguranje dosljednosti u sustavu socijalne skrbi te omogućavanje učinkovitog i nesmetanog rada stručnjaka na terenu. Prihvaćen Komentar se prihvaća
14 ŽELJKA STERGAR KRANJČEC PRAVILNIK O MJERAMA ZAŠTITE OSOBNIH PRAVA I DOBROBITI DJETETA, Članak 13. Svakako treba definirati troškove prijevoza voditeljima mjera zaposlenima pri pružatelja usluga obzirom da na npr. broj voditelja mjera pojedini pružatelja usluga ne posjeduju dovoljan broj službenih vozila, plaćen im je isključivo javni prijevoz, koji ukoliko bi samo i isključivo koristili za obilaske obitelji, ne bi stizali obaviti broj mjera definiran ovim Pravilnikom bez velikog broja prekovremenih sati, ili s druge strane koriste svoje osobne automobile, te imaju uvećane troškove goriva. Prijedlog je isplaćivanje voditeljima.mjera koji koriste osobne automobile kilometražu koju prelaze u realnim rokovima i mjestima i to od mjesta stanovanja do mjesta stanovanja korisnika. Primljeno na znanje "Materijalna prava radnika uređuju se kolektivnim ugovorom, pravilnikom o radu, ugovorom o radu ili odlukom poslodavca . Naknada troškova prijevoza te naknada za korištenje privatnog automobila propisana je člancima 75. i 76. Temeljnog kolektivnog ugovora za zaposlenike u javnim službama (Narodne novine, broj 29/2024)."
15 SUZANA VIČIK PRAVILNIK O MJERAMA ZAŠTITE OSOBNIH PRAVA I DOBROBITI DJETETA, Članak 13. Da li se pod opravdani troškovi prijevoza misli na koristenje osobnog auta i vožnja do adrese korisnika? Locco vožnja? Isplata po prijeđenim kilometrima? Primljeno na znanje Naknada troškova prijevoza te naknada za korištenje privatnog automobila propisana je člancima 75. i 76. Temeljnog kolektivnog ugovora za zaposlenike u javnim službama (Narodne novine, broj 29/2024).
16 SONJA BURIĆ PRAVILNIK O MJERAMA ZAŠTITE OSOBNIH PRAVA I DOBROBITI DJETETA, Članak 14. Smatram da bi u stavku 4. trebalo definirati što znači "kraća odsutnost voditelja mjere" jer je ovakav oblik podložan subjektivnoj procjeni. Također naglašavam da svaka zaposlena osoba ima pravo na bolovanje i godišnji odmor te ovakav prijedlog u članku 14. nije adekvatno rješenje u slučaju voditelja mjera općenito. Prijedlog da koordinator voditelja mjera mijenja voditelja mjere nije etično u odnosu na korisnike jer je razvoj povjerenja u odnosu ključan za pozitivne ishode mjere te bi ovakva promjena dodatno otežala provedbu mjere, potencijalno ugrozila sve dotadašnje rezultate. Također nije moguće da koordinator voditelja mjere ili nadležni socijalni radnik voditelj slučaja fizički uspiju sve iskoordinirati na kvalitetan način zbog sveobuhvatnosti poslova koje svakodnevno obavljaju. Nije prihvaćen "U članku 14. stavku 6. Prijedloga Pravilnika propisuje se da će, u slučaju kontinuirane odsutnosti voditelja mjere u trajanju dužem od četiri tjedna, Zavod imenovati novog voditelja mjere, odmah po saznanju činjenice o dužoj odsutnosti. Iz navedenog slijedi da se odsutnost kraća od četiri tjedna smatra kraćim odsustvom. U slučaju kraćeg odsustva koordinator voditelja mjera u suradnji s voditeljem mjere intenzivnog stručnog nadzora utvrđuje potrebu i osigurava povremenu stručnu pomoć i kontakte s obitelji od strane koordinatora i/ili drugog voditelja mjere zaposlenog u domu socijalne skrbi do povratka voditelja mjere. U slučaju da nema koordinatora, potrebu za osiguranjem osiguranja povremene pomoći utvrđuje socijalni radnik u domu socijalne skrbi u suradnji s voditeljem mjere intenzivnog nadzora te ako se utvrdi potreba za stručnom pomoći nju pruža socijalni radnik neposredno, ukoliko ispunjava potrebne uvjete"
17 PETRA ROBOTIĆ PRAVILNIK O MJERAMA ZAŠTITE OSOBNIH PRAVA I DOBROBITI DJETETA, Članak 14. Slažem se sa svim prethodnim komentarima da ovako zamišljene zamjene u slučaju kraće odsutnosti voditelja mjere mogu imati više štete nego koristi. Slažem se i s kolegicom Miletić da bi takvu procjenu potrebe povremene stručne pomoći i kontakta s obitelji u slučaju odsustva voditelja mjere trebalo napraviti u suradnji s voditeljem slučaja koji je zadužen za obitelj, poznaje ju i ima izgrađen odnos s obitelji te kojem se obitelj uglavnom i javlja u slučaju potrebe i odsutnosti voditelja mjere. Nastavno na to, voditelj slučaja bi po mojem mišljenju trebao biti taj koji će u slučaju procjene potrebe pružiti tu povremenu stručnu pomoć i kontaktirati s obitelji, kao što će i u skladu sa svojim ovlastima interventirati u obitelji i provoditi druge mjere obiteljsko pravne zaštite djece u slučaju potrebe. Stavkom 5. je definirano ukoliko u domu socijalne skrbi nema koordinatora voditelja mjere, potrebu za osiguranjem povremene stručne pomoći i kontakata s obitelji u slučaju kraće odsutnosti voditelja mjere utvrđuje socijalni radnik u domu socijalne skrbi ukoliko ispunjava uvjete za voditelja mjere i ima licencu ili drugi voditelj mjere zaposlen u domu socijalne skrbi do povratka voditelja mjere i o tome obavještava voditelja slučaja. Želim naglasiti da postoje pružatelji usluge koji imaju zaposlenog samo jednog voditelja mjere i gdje unutar ustanove ne postoji drugi socijalni radnik koji ima licencu, a koordinatora prema ovom pravilniku nema jer je zaposlen samo jedan voditelj mjere. Nije prihvaćen Voditelj slučaja planira, koordinira i provodi aktivnosti obiteljsko pravne zaštite te je tijekom cijelog procesa usmjeren na suradnju s roditeljima i djetetom stoga svakako mora biti obaviješten radi poduzimanja potrebnih radnji u slučaju potrebe,što je i propisano člankom 14. Prijedloga Pravilnika.
18 JELENA ČORBA PRAVILNIK O MJERAMA ZAŠTITE OSOBNIH PRAVA I DOBROBITI DJETETA, Članak 14. Voditelji pri Centrima za pružanje usluga u zajednici pokrivaju i cijelu županiju, pa nije realno očekivati da će s obzirom na prostornu udaljenost obitelji moći kvalitetno obavljati mjere za više od pet do šest obitelji. Nadalje, izostavlja se broj djece po obitelji, koji također može biti značajna stavka, jer nije jednako kompleksno raditi mjeru s roditeljima koji imaju jedno dijete i s onima koji imaju četvero i više djece. Primljeno na znanje Prijedlogom Pravilnika propisano je da stručni radnik doma socijalne skrbi može biti imenovan istovremeno voditeljem za najviše osam mjera intenzivnog nadzora ili sedam mjera intenzivnog nadzora i dvije stručne pomoći. Iz navedenoga proizlazi da ovisno o specifičnim okolnostima primjerice zahtjevnosti, zemljopisnoj udaljenost i sl., stručni radnik može istovremeno biti imenovan i za manji broj mjera.
19 KATARINA KNEŽEVIĆ PRAVILNIK O MJERAMA ZAŠTITE OSOBNIH PRAVA I DOBROBITI DJETETA, Članak 14. Poštovani, Člankom 14. stavkom 2. predlažete da voditelj mjera može biti imenovan za najviše tri mjere od toga dvije mjere stručne pomoći i jedna mjera intenzivnog nadzora. Kako licenciranje i edukacije za voditelje mjera idu prilično sporo, te je vidljiv nedostatak voditelja, smatram da se navedena brojka mora izmijeniti. Voditelji koji su voljni raditi i žele obavljati navedene mjere, a iste obavljaju dobro i savjesno smatram da ne trebaju imati navedeno ograničenje. Nije prihvaćen Voditelj mjere s liste voditelja mjera Hrvatskog zavoda za socijalni rad imenuje se iznimno u slučaju da se za provođenje mjere intenzivnog nadzora ne može imenovati stručni radnik doma socijalne skrbi i temeljem dosadašnje prakse utvrđeno je da je, s obzirom na specifičnost rada te zahtjevnost provođenja mjera, kao i na činjenicu da iste obavljaju uz redovan posao, broj mjera potrebno ograničiti na najviše tri sa ciljem kvalitetnog obavljanja istih.
20 INES VRBAN PRAVILNIK O MJERAMA ZAŠTITE OSOBNIH PRAVA I DOBROBITI DJETETA, Članak 14. Da se ne ponavljam ,svi dosadašnji komentari kolegica i kolega upozoravaju da: prvo nije preciziran kraći rok (godišnji odmor, kraće bolovanje )ili neka druga odsutnost koja proizilazi iz radnih prava,pa je i regulirana tim istim pravima i obvezama. Prema točci 6 (šest) kraći rok je ne duži od 4 tjedna (?) Drugo je pitanje uspostavljanja povjerenja i procesa rada sa klijentima u kojem takve ad hoc zamjene mogu donjeti više štete nego koristi ili govorimo samo o zadovoljavanju forme (?) Nije prihvaćen U članku 14. stavku 6. Prijedloga Pravilnika propisuje se da će, u slučaju kontinuirane odsutnosti voditelja mjere u trajanju dužem od četiri tjedna, Zavod imenovati novog voditelja mjere, odmah po saznanju činjenice o dužoj odsutnosti. Iz navedenog slijedi da se odsutnost kraća od četiri tjedna smatra kraćim odsustvom. U slučaju kraćeg odsustva koordinator voditelja mjera u suradnji s voditeljem mjere intenzivnog stručnog nadzora utvrđuje potrebu i osigurava povremenu stručnu pomoć i kontakte s obitelji od strane koordinatora i/ili drugog voditelja mjere zaposlenog u domu socijalne skrbi do povratka voditelja mjere. U slučaju da nema koordinatora, potrebu za osiguranjem osiguranja povremene pomoći utvrđuje socijalni radnik u domu socijalne skrbi u suradnji s voditeljem mjere intenzivnog nadzora te ako se utvrdi potreba za stručnom pomoći nju pruža socijalni radnik neposredno, ukoliko ispunjava potrebne uvjete
21 DRAGANA MILETIĆ PRAVILNIK O MJERAMA ZAŠTITE OSOBNIH PRAVA I DOBROBITI DJETETA, Članak 14. U članku se ne navodi koliko je ta kraća odsutnost i prepušta se samovolji onih koji odlučuju. Trebalo bi utvrditi koliko je to kraće odsustvo. Također se navodi da će se utvrditi potreba i odrediti povremena stručna pomoć i kontakti. Ne bi li to trebalo utvrditi s voditeljem slučaja u Zavodu koji pozna i prati obitelj. Znači li to da se može utvrditi da neka obitelj ne treba stručnu pomoć kroz npr.4 tjedna? Tko će preuzeti odgovornost s obzirom da ustanova gdje je zaposlen voditelj nadzora koordinira i organizira posao , ali ne i sadržaj istog s obzirom da je za taj dio zadužen Zavod. Voditelji nadzora su imenovani rješenjem Zavoda, izvješća pišu Zavodu samostalno i koordinator ne ulazi u sadržaj izvješća, niti se na iste potpisuje. Što uopće znači povremena stručna pomoć i kontakti, je li to neka razina kontrole? Očekuje li se od koordinatora ili soc.radnika u ustanovi da za vrijeme godišnjeg odmora ulazi u 8 obitelji ili čak 16 ili više u slučajevima gdje ima više voditelja nadzora i neminovno im se neki dio godišnjeg odmora preklopi. Ako se razmatra da u slučajevima odsustva voditelja mjere netko ima kontrolu u obiteljima to bi svakako trebao biti Zavod , odnosno voditelj slučaja koji poznaje obitelj i ima izgrađen odnos s njima. Primljeno na znanje U članku 14. stavku 6. Prijedloga Pravilnika propisuje se da će, u slučaju kontinuirane odsutnosti voditelja mjere u trajanju dužem od četiri tjedna, Zavod imenovati novog voditelja mjere, odmah po saznanju činjenice o dužoj odsutnosti. Iz navedenog slijedi da se trajanje kraće od četiri tjedna smatra kraćim odsustvom. U slučaju kraćeg odsustva koordinator voditelja mjera u suradnji s voditeljem mjere intenzivnog stručnog nadzora utvrđuje potrebu i osigurava povremenu stručnu pomoć i kontakte s obitelji od strane koordinatora i/ili drugog voditelja mjere zaposlenog u domu socijalne skrbi do povratka voditelja mjere. U slučaju da nema koordinatora, potrebu za osiguranjem osiguranja povremene pomoći utvrđuje socijalni radnik u domu socijalne skrbi u suradnji s voditeljem mjere intenzivnog nadzora te ako se utvrdi potreba za stručnom pomoći nju pruža socijalni radnik neposredno, ukoliko ispunjava potrebne uvjete.
22 ELEONORA KUREL PRAVILNIK O MJERAMA ZAŠTITE OSOBNIH PRAVA I DOBROBITI DJETETA, Članak 14. Ukoliko u kraćem odsutstvu voditelja mjere koji aktivno (najmanje !) dva puta tjedno ide u obitelj, obitelj kojoj je izrečena mjera ne može bez stručnog vodstva imenovanog voditelja, nužno je preispitati svrhovitost mjere! Stručno vodstvo zamjene voditelja na kraće vrijeme je apsolutno nesvrhovito i može biti izrazito štetno! Primljeno na znanje U slučaju kraće odsutnosti voditelja mjere , utvrđuje se potreba osiguranja povremene stručne pomoći kontakte s obitelji te se, ukoliko je utvrđena potreba i u skladu s procijenjenom potrebom poduzimaju daljnje mjere.
23 IVANA VERTUŠ PRAVILNIK O MJERAMA ZAŠTITE OSOBNIH PRAVA I DOBROBITI DJETETA, Članak 14. Smatram kako koordinator ne bi trebao mijenjati voditelje mjera, kao niti voditelj mjera drugog voditelja mjera tijekom njegove odsutnosti iz nekoliko razloga. Prvo i osnovno, na prvom mjestu su nam korisnici i smatram kako bi bilo neetično kada bi drugi voditelj mjere ulazio u obitelj za vrijeme odsutnosti kolege. Između voditelja mjere i članova obitelji ponekad se mjesecima stvara odnos povjerenja koji je osnova za postizanje promjena u obitelji. Ulaskom drugog voditelja mjere u obitelj smatram da bi izazvalo konfuziju u obitelj i poništilo ono što je kolega s obitelji radio mjesecima. Kada bi voditelj mjere uz nadzor svojih 8 obitelji, vodio nadzor još 8 obitelji dovelo bi do konfuzije mnoštva informacija u glavi voditelja mjere i nemogućnosti detaljnog adekvatnog obavljanja posla voditelja mjere. Smatram da koordinator nikako nije u mogućnosti mijenjati voditelje mjere za vrijeme njihove odsutnosti zbog kompleksnosti i velikog opsega poslova koji navedeni obavlja. Drugo, svaka zaposlena osoba ima pravo na bolovanje i godišnji odmor. Sukladno navedenom smatram da je potrebno pronaći drugo rješenje. Primljeno na znanje U slučaju kontinuirane odsutnosti voditelja mjere u trajanju dužem od četiri tjedna, Zavod će imenovati novog voditelja mjere, odmah po saznanju činjenice o dužoj odsutnosti. Iz navedenog slijedi da se trajanje kraće od četiri tjedna smatra kraćim odsustvom. U slučaju kraćeg odsustva koordinator voditelja mjera u suradnji s voditeljem mjere intenzivnog stručnog nadzora utvrđuje potrebu i u slučaju utvrđene potrebe, osigurava povremenu stručnu pomoć i kontakte s obitelji od strane koordinatora i/ili drugog voditelja mjere zaposlenog u domu socijalne skrbi do povratka voditelja mjere. U slučaju da nema koordinatora, potrebu za osiguranjem osiguranja povremene pomoći utvrđuje socijalni radnik u domu socijalne skrbi u suradnji s voditeljem mjere intenzivnog nadzora te ako se utvrdi potreba za stručnom pomoći nju pruža socijalni radnik neposredno, ukoliko ispunjava potrebne uvjete.
24 IVANA VERTUŠ PRAVILNIK O MJERAMA ZAŠTITE OSOBNIH PRAVA I DOBROBITI DJETETA, Članak 14. Smatram kako koordinator ne bi trebao mijenjati voditelje mjera, kao niti voditelj mjera drugog voditelja mjera tijekom njegove odsutnosti iz nekoliko razloga. Prvo i osnovno, na prvom mjestu su nam korisnici i smatram kako bi bilo neetično kada bi drugi voditelj mjere ulazio u obitelj za vrijeme odsutnosti kolege. Između voditelja mjere i članova obitelji ponekad se mjesecima stvara odnos povjerenja koji je osnova za postizanje promjena u obitelji. Ulaskom drugog voditelja mjere u obitelj smatram da bi izazvalo konfuziju u obitelj i poništilo ono što je kolega s obitelji radio mjesecima. Kada bi voditelj mjere uz nadzor svojih 8 obitelji, vodio nadzor još 8 obitelji dovelo bi do konfuzije mnoštva informacija u glavi voditelja mjere i nemogućnosti detaljnog adekvatnog obavljanja posla voditelja mjere. Smatram da koordinator nikako nije u mogućnosti mijenjati voditelje mjere za vrijeme njihove odsutnosti zbog kompleksnosti i velikog opsega poslova koji navedeni obavlja. Drugo, svaka zaposlena osoba ima pravo na bolovanje i godišnji odmor. Sukladno navedenom smatram da je potrebno pronaći drugo rješenje. Primljeno na znanje U slučaju kontinuirane odsutnosti voditelja mjere u trajanju dužem od četiri tjedna, Zavod će imenovati novog voditelja mjere, odmah po saznanju činjenice o dužoj odsutnosti. Iz navedenog slijedi da se trajanje kraće od četiri tjedna smatra kraćim odsustvom. U slučaju kraćeg odsustva koordinator voditelja mjera u suradnji s voditeljem mjere intenzivnog stručnog nadzora utvrđuje potrebu i ukoliko postoji potreba osigurava povremenu stručnu pomoć i kontakte s obitelji od strane koordinatora i/ili drugog voditelja mjere zaposlenog u domu socijalne skrbi do povratka voditelja mjere. U slučaju da nema koordinatora, potrebu za osiguranjem osiguranja povremene pomoći utvrđuje socijalni radnik u domu socijalne skrbi u suradnji s voditeljem mjere intenzivnog nadzora te ako se utvrdi potreba za stručnom pomoći nju pruža socijalni radnik neposredno, ukoliko ispunjava potrebne uvjete.
25 JOSIPA CIGLAR PRAVILNIK O MJERAMA ZAŠTITE OSOBNIH PRAVA I DOBROBITI DJETETA, Članak 14. Članak 14. stv. 1. propisuje maksimalan broj mjera koje stručni radnik doma socijalne skrbi može voditi istovremeno, no ostavlja određene nejasnoće koje mogu otežati njegovu primjenu u praksi. Odredba da stručni radnik može biti imenovan voditeljem za najviše osam mjera intenzivnog nadzora ili sedam mjera intenzivnog nadzora i dvije mjere stručne pomoći sugerira da kombinacije broja mjera mogu varirati. Međutim, nije eksplicitno navedeno što se događa ako stručni radnik ima, primjerice, manje od sedam mjera intenzivnog nadzora – može li tada preuzeti dodatne mjere stručne pomoći, i ako da, koliko njih? Ova nepreciznost može dovesti do različitih interpretacija i administrativnih nesigurnosti. U istom članku stv. 4. nejasno je definaran pojam "kraće" odsutnosti te voditelja mjere, te je potrebno jasno definirati o kojem vremenskom periodu se radi. Ova nejasnoća može dovesti do različitih tumačenja i neujednačene primjene u praksi. U situacijama u kojima se radi s disfunkcionalnim obiteljima, stabilnost odnosa s voditeljem mjere ključno je za daljnji napredak. Osobe koje su uključene u rad s obitelji trebaju biti upoznate s specifičnim okolnostima i dinamikom unutar obitelji, a povremeno uključivanje drugih stručnjaka ili koordinatora može stvoriti nesigurnost i dodatni stres za korisnike. Osim navedenog, treba naglasiti da koordinator vodi nekoliko stručnih radnika koji provode mjere, te nije realno očekivati da isti može, s obzirom na opseg svog posla i odgovornosti, adekvatno preuzeti ulogu zamjene stručnog radnika. Koordinatorov zadatak već uključuje praćenje, koordinaciju i podršku različitim stručnjacima, a dodatno preuzimanje odgovornosti za zamjenu voditelja mjere može dovesti do smanjenja kvalitete usluge. Ova dodatna opterećenja mogu rezultirati smanjenjem učinkovitosti u obavljanju svih zadataka koje koordinator treba izvršavati. Drugi voditelji mjera imajusvoje obitelji s kojima intenzivno rade te isti nisuu mogućnosti preuzeti rad u drugim obiteljima. Primljeno na znanje U slučaju kontinuirane odsutnosti voditelja mjere u trajanju dužem od četiri tjedna, Zavod će imenovati novog voditelja mjere, odmah po saznanju činjenice o dužoj odsutnosti. Iz navedenog slijedi da se trajanje kraće od četiri tjedna smatra kraćim odsustvom. U slučaju kraćeg odsustva koordinator voditelja mjera u suradnji s voditeljem mjere intenzivnog stručnog nadzora utvrđuje potrebu i ukoliko je utvrđena potreba osigurava povremenu stručnu pomoć i kontakte s obitelji od strane koordinatora i/ili drugog voditelja mjere zaposlenog u domu socijalne skrbi do povratka voditelja mjere. U slučaju da nema koordinatora, potrebu za osiguranjem osiguranja povremene pomoći utvrđuje socijalni radnik u domu socijalne skrbi u suradnji s voditeljem mjere intenzivnog nadzora te ako se utvrdi potreba za stručnom pomoći nju pruža socijalni radnik neposredno, ukoliko ispunjava potrebne uvjete.
26 NATAŠA ŽIŽAK KRIVAČIĆ PRAVILNIK O MJERAMA ZAŠTITE OSOBNIH PRAVA I DOBROBITI DJETETA, Članak 14. U potpunosti se slažem s komentarima kolega. Uvođenje novog voditelja mjere za vrijeme izbivanja „matičnog“ voditelja stvara potpunu konfuziju kod ionako već složenih obitelji. Postizanje odnosa povjerenja i suradnje s takvim obiteljima je izuzetno zahtjevno, a da ne govorimo o postizanju mogućih ciljeva. Sve to bi se ugrozilo uvođenje novih voditelja koji nisu, niti se u kratkom vremenu mogu upoznati s obitelji i njihovom problematikom. Voditelja mjere nikako se ne može izjednačavati s voditeljem slučaja budući da s obitelji ostvaruju jedan potpuno drugačiji odnos. Samim time i izmjena ili zamjena istih se ne može uspoređivati. Smatram da je za izbivanje voditelja mjere, u slučaju go ili bo, potrebno iznaći neko kvalitetnije rješenje, te voditi računa o pravima iz radnog odnosa. Primljeno na znanje U slučaju kontinuirane odsutnosti voditelja mjere u trajanju dužem od četiri tjedna, Zavod će imenovati novog voditelja mjere, odmah po saznanju činjenice o dužoj odsutnosti. Iz navedenog slijedi da se trajanje kraće od četiri tjedna smatra kraćim odsustvom. U slučaju kraćeg odsustva koordinator voditelja mjera u suradnji s voditeljem mjere intenzivnog stručnog nadzora utvrđuje potrebu i osigurava povremenu stručnu pomoć i kontakte s obitelji od strane koordinatora i/ili drugog voditelja mjere zaposlenog u domu socijalne skrbi do povratka voditelja mjere. U slučaju da nema koordinatora, potrebu za osiguranjem osiguranja povremene pomoći utvrđuje socijalni radnik u domu socijalne skrbi u suradnji s voditeljem mjere intenzivnog nadzora te ako se utvrdi potreba za stručnom pomoći nju pruža socijalni radnik neposredno, ukoliko ispunjava potrebne uvjete.
27 ŽELJKA STERGAR KRANJČEC PRAVILNIK O MJERAMA ZAŠTITE OSOBNIH PRAVA I DOBROBITI DJETETA, Članak 14. Stavak 4.- koordinator ne bi trebao mijenjati voditelje mjera za vrijeme odsutnosti istih, kao niti voditelj mjera drugog voditelja.mjera iz nekoliko opravdanih razloga koje su navele kolegice Martinović Grgurić i Vičik, a odnose se na stručnu neopravdanost promjene voditelja na neki rok, pa povratak "starog " voditelja jer se odnos između voditelja i obitelji stvara kroz vrijeme, a povjerenje je u ionako nedobrovoljnoj, nametnutoj mjeri glavni alat i jaka snaga na kojoj se stvaraju potrebne promjene. Nadalje, ZUP-om je definirano (Rješenje) tko je VM u nekoj obitelji. Novim pisanjem Rješenja i stavljanjem starog Rješenja van snage, pa ponovnim donošenjem novog Rješenja kojim se imenuje "stari" VM, stvara se dodatan posao kolegama pri PU...a ulaskom VM u obitelj, a koji nema pravno pokriće nameće se pitanje osim nestručnog i zakonski nepotkrijepljenog ulaska i štete koja bi mogla biti nanijeta obiteljima o kojima VM ili koordinator treba na kraći rok" uskočiti". Potom, VM i voditelj slučaja rade s obiteljima svatko iz svojih uloga, te voditelj slučaja može mijenjati VM, ali ne i obrnuto. I za kraj, može li realno koordinator sa 18 VM mijenjati istovremeno kvalitetno i stručno primjerice 3, 4 VM koja se istovremeno nalaze na g.o., b.o, ili koriste neka druga prava iz područja radnog prava? Bitna napomena- VM je jako malo, potrebe za istima jako puno. Potrebno je uz potrebe obitelji obuhvaćenih mjerama voditi računa i o pravima iz radnog odnosa voditelja mjera. Primljeno na znanje U slučaju kontinuirane odsutnosti voditelja mjere u trajanju dužem od četiri tjedna, Zavod će imenovati novog voditelja mjere, odmah po saznanju činjenice o dužoj odsutnosti. Iz navedenog slijedi da se trajanje kraće od četiri tjedna smatra kraćim odsustvom. U slučaju kraćeg odsustva koordinator voditelja mjera u suradnji s voditeljem mjere intenzivnog stručnog nadzora utvrđuje potrebu i osigurava povremenu stručnu pomoć i kontakte s obitelji od strane koordinatora i/ili drugog voditelja mjere zaposlenog u domu socijalne skrbi do povratka voditelja mjere. U slučaju da nema koordinatora, potrebu za osiguranjem osiguranja povremene pomoći utvrđuje socijalni radnik u domu socijalne skrbi u suradnji s voditeljem mjere intenzivnog nadzora te ako se utvrdi potreba za stručnom pomoći nju pruža socijalni radnik neposredno, ukoliko ispunjava potrebne uvjete.
28 SANJA MOLNAR PRAVILNIK O MJERAMA ZAŠTITE OSOBNIH PRAVA I DOBROBITI DJETETA, Članak 14. Voditelj mjere intenzivnog nadzora dužan je dvaput tjedno posjećivati ​​obitelj s izraženim specifičnim problemima, pri čemu je potrebno izdvojiti značajno vrijeme za rješavanje poteškoća, postizanje ciljeva te provođenje planiranih aktivnosti u skladu s programom, kao i pisanja potrebne dokumentacije. Voditelj mjere zaposlen u Domu socijalne skrbi ne može imati više od osam mjera intenzivnog nadzora ili sedam mjera intenzivnog nadzora i dvije mjere stručne pomoći. U praksi se pokazalo da voditelj ne može pružiti kvalitetnu i dostatnu podršku obitelji zbog velikog broja obitelji, što može dovesti do propusta u radu. Dodatni izazov predstavlja i veliku geografsku udaljenost obitelji u kojoj se provodi nadzor, što otežava pravovremenu i učinkovitu provedbu svih mjera. S obzirom na navedene okolnosti, potrebno je pravno regulirati najviše pet mjera intenzivnog nadzora, budući da praksa pokazuje kako je, zbog složenosti slučajeva, geografske udaljenosti ponekad i nadzor nad tri obitelji preveliko opterećenje za kvalitetno i svrhovito provođenje mjera. Također, podržavam navedene komentare Jelene Martinović Grgurić i Suzane Vičik. Nije prihvaćen Prijedlogom Pravilnika propisano je da stručni radnik doma socijalne skrbi može biti imenovan istovremeno voditeljem za najviše osam mjera intenzivnog nadzora ili sedam mjera intenzivnog nadzora i dvije stručne pomoći. Iz navedenoga proizlazi da ovisno o specifičnim okolnostima primjerice zahtjevnosti, zemljopisnoj udaljenost i sl., stručni radnik može istovremeno biti imenovan i za manji broj mjera.
29 JELENA MARTINOVIĆ GRGURIĆ PRAVILNIK O MJERAMA ZAŠTITE OSOBNIH PRAVA I DOBROBITI DJETETA, Članak 14. Voditelj mjere intenzivnog nadzora kroz redovite posjete (dvaput tjedno) gradi odnos povjerenja s obitelji, upoznaje svakog člana te individualno radi s roditeljem i djetetom – savjetuje, modelira ponašanja i prilagođava prijedloge njihovim specifičnostima. Kod kraće odsutnosti, zamjenski stručnjak ne može osigurati kontinuitet rada jer ne poznaje obitelj, a ponovni dolazak nepoznate osobe u obiteljski dom remeti dinamiku i povjerenje. Osim što je neučinkovito, takvo rješenje je i neetično prema obiteljima, jer im nameće stalne promjene stručnjaka i otežava proces intervencije. Zamjena voditelja mjere intenzivnog nadzora ne može se provoditi na isti način kao zamjena voditelja slučaja, jer su to dvije različite uloge s različitim načinom rada. Nije prihvaćen Prijedlogom Pravilnika propisano je da stručni radnik doma socijalne skrbi može biti imenovan istovremeno voditeljem za najviše osam mjera intenzivnog nadzora ili sedam mjera intenzivnog nadzora i dvije stručne pomoći. Iz navedenoga proizlazi da ovisno o specifičnim okolnostima primjerice zahtjevnosti, zemljopisnoj udaljenost isl., stručni radnik može istovremeno biti imenovan i za manji broj mjera.
30 SUZANA VIČIK PRAVILNIK O MJERAMA ZAŠTITE OSOBNIH PRAVA I DOBROBITI DJETETA, Članak 14. Nameće se pitanje: bolovanje i godisnji odmor su elementarna prava svih zaposlenih, pa tako i voditelja mjera. Ako ce se za taj period odsutnosti imenovati novi voditelj mjere, ( kojih je i tako ima malo)stvara se dodatni posao za voditelja slučaja i konfuzija za te obitelji. Trebalo bi naći drugo i/ili drugačije rješenje. Koje uvažava potrebu za godišnjim odmorom, bez da se opterećuju drugi voditelji mjera koji već imaju svojih 8 mjera. Primljeno na znanje "U slučaju kraćeg odsustva uslijed godišnjih odmora, bolovanja i sl., koordinator voditelja mjera u suradnji s voditeljem mjere intenzivnog stručnog nadzora utvrđuje potrebu i osigurava povremenu stručnu pomoć i kontakte s obitelji od strane koordinatora i/ili drugog voditelja mjere zaposlenog u domu socijalne skrbi do povratka voditelja mjere. U slučaju da nema koordinatora, potrebu za osiguranjem osiguranja povremene pomoći utvrđuje socijalni radnik u domu socijalne skrbi u suradnji s voditeljem mjere intenzivnog nadzora te ako se utvrdi potreba za stručnom pomoći nju pruža socijalni radnik neposredno, ukoliko ispunjava potrebne uvjete."