Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje s javnošću za Prijedlog Pravilnika o izmjeni Pravilnika o načinu uporabe lovačkog oružja i naboja

Redni broj
Korisnik
Područje
Komentar
Status odgovora
Odgovor
1 HRVATSKO DRUŠTVO ZA ZAŠTITU PTICA I PRIRODE PRAVILNIKIZMJENI PRAVILNIKA O NAČINU UPORABE LOVAČKOG ORUŽJA I NABOJA Prilikom izmjena zakonskih i podzakonskih propisa u normalnim državama je uobičajeno da se uz izmjene napiše obrazloženje zbog čega se propis mijenja. Međutim, u ovom Savjetovanju s javnošću o Prijedlogu Pravilnika o izmjeni Pravilnika o načinu uporabe lovačkog oružja i naboja nije dano nikakvo obrazloženje iako se mijenja samo jedan članak (članak 11. Pravilnika). Podsjetimo: članak 11. trenutno važećeg Pravilnika o načinu uporabe lovačkog oružja i naboja (NN 37/2019) glasi: „Prilikom lova na pernatu divljač u močvarnim staništima zabranjen je odstrjel uporabom naboja s olovnom sačmom.“ a ovim izmjenama bi se navedeni članak potpuno ukinuo. Primljeno na znanje Uredba komisije (EU) 2021/57 оd 25. siječnja 2021. o izmjeni Priloga XVII. Uredbi (EZ) br. 1907/2006 Europskog parlamenta i Vijeća o registraciji, evaluaciji, autorizaciji i ograničavanju kemikalija (REACH) u pogledu olova u sačmi u močvarnim područjima i oko njih stupila je na snagu u veljači 2023. godine. Ta Uredba je u Hrvatskoj implementirana Zakonom o provedbi Uredbe (EZ) br. 1907/2006 Europskog parlamenta i Vijeća o registraciji, evaluaciji, autorizaciji i ograničavanju kemikalija, za kojeg je nadležno Ministarstvo zdravstva, a u smislu inspekcijskog nadzora sanitarni inspektori Državnog inspektorata Republike Hrvatske (DIRH). Ovom Uredbom se u suštini zabranjuje korištenje pa čak i samo nošenje streljiva s olovnom sačmom u močvarnim (vlažnim) staništima i 100 metara oko njih, a za definiciju močvarnih (vlažnih) područja poziva se na definiciju kako je utvrđena Konvencijom o močvarama koje su od međunarodnog značaja naročito kao staništa ptica močvarica (Ramsarska konvencija). Člankom 11. Pravilnika o načinu uporabe lovačkog oružja i naboja propisano je da je prilikom lova na pernatu divljač u močvarnim staništima zabranjen je odstrjel uporabom naboja s olovnom sačmom. Iz navedene odredbe jasno je da Pravilnikom propisano ograničenje u užem opsegu nego što je propisano Uredbom odnosno Uredbom je zabranjeno korištenje i nošenje streljiva s olovnom sačmom i nije propisana vrsta divljači na koju se zabrana odnosi, dok je Pravilnikom propisana zabrana samo odstrjela (ne i nošenje) uporabom naboja s olovnom sačmom i to samo na pernatu divljač. Isto tako, Uredbom je propisana zabrana u močvarnim (vlažnim) staništima i 100 metara oko njih, a Pravilnikom samo u močvarnim staništima. Radi otklanjanja navedene kolizije u propisima, posljedično i mogućeg različitog tumačenja propisa koje otežava rad inspekciji i tijelima pravosuđa te s obzirom na to da se ograničenja/zabrane propisuju isključivo zakonima, a ne pravilnicima, predložena je izmjena Pravilnika. Napominjemo da se predmetnom izmjenom Pravilnika ni na koji način ne utječe na zabranu korištenja streljiva s olovnom sačmom nego se otklanjanju dvojbe.
2 HRVATSKO DRUŠTVO ZA ZAŠTITU PTICA I PRIRODE PRAVILNIKIZMJENI PRAVILNIKA O NAČINU UPORABE LOVAČKOG ORUŽJA I NABOJA Zabrana lova olovnom sačmom u močvarnim staništima bila je propisana navedenim Pravilnikom još davne 2019 godine (NN 37/2019) i to na temelju znanstvenih činjenica: 1) olovo je otrovna tvar, 2) da prilikom lova olovnom sačmom u močvarnim područjima dolazi do njenog rasipanja i naknadnog akutnog i kroničnog trovanja milijuna močvarica, osobito patkarica, te 3) da olovo ulazi u sve ostale hranidbene lance uzrokujući trovanje svih drugih organizama (poput npr. vodozemaca, riba i sisavaca), uključujući čovjeka koji te organizme koristi za ishranu. Zakonom o lovstvu su također bile predviđene novčane kazne za one koji su lovili suprotno odredbama Pravilnika o načinu uporabe lovačkog oružja i naboja. Primljeno na znanje Komentar je općenitog karaktera i ne iznosi se konkretan prijedlog vezano za Pravilnik.
3 HRVATSKO DRUŠTVO ZA ZAŠTITU PTICA I PRIRODE PRAVILNIKIZMJENI PRAVILNIKA O NAČINU UPORABE LOVAČKOG ORUŽJA I NABOJA Međutim, provedba zabrane olovnom sačmom u močvarnim staništima nije poštovana, a lov na ptice močvarice olovnom sačmom tijekom svih ovih godina se nastavio kao da ova zabrana uopće ne postoji. Ne postoje dokazi da je u periodu 2019-2025 lovna inspekcija Državnog inspektorata RH ikada ikoga uhvatila tijekom lova na ptice močvarice uz upotrebu olovne sačme, niti da je ikada provela kontrolu pušaka i korištenih naboja prije početka lova na ptice močvarice u močvarnim staništima. Također ne postoje dokazi da su lovočuvari i lovnici ovlaštenika prava lova ikada pokrenuli postupak zbog zabrane lova olovnom sačmom u močvarnim staništima, uhvatili nekoga od svojih članova u kršenju ovih odredbi ili proveli kontrolu pušaka i korištenih naboja prije početka lova na ptice močvarice u močvarnim staništima. Drugim riječima, svih ovih godina lov na ptice močvarice i lov u močvarnim staništima je obavljan suprotno odredbama Zakona o lovstvu i Pravilniku o načinu uporabe lovačkog oružja i naboja, a prosječno 60.000 ptica močvarica godišnje bude ubijeno u, od nadležnih sponzoriranom, krivolovu! Osim izravno ubijenih ptica močvarica, tijekom ovih godina tone olova se putem olovne sačme raspršuju po svim staništima širom Hrvatske uzrokujući onečišćenje tla, trovanje drugih organizama duž hranidbenih lanaca, onečišćenje hrane i trovanje ljudi koji se njome hrane. Primljeno na znanje Komentar je općenitog karaktera i ne iznosi se konkretan prijedlog vezano za Pravilnik.
4 HRVATSKO DRUŠTVO ZA ZAŠTITU PTICA I PRIRODE PRAVILNIKIZMJENI PRAVILNIKA O NAČINU UPORABE LOVAČKOG ORUŽJA I NABOJA Donošenjem EU uredbe REACH i odgovarajućeg Zakona o provedbi Uredbe REACH (koja zabranjuje nošenje i korištenje olovne sačme u vlažnim i močvarnim područjima, te u zoni od 100 m od njihovih granica na području čitave Europske Unije) obveze provedbe zabrane olovne sačme su postale međunarodne. Stoga nije niti čudno, niti slučajno, da se lovački lobij nastoji što prije riješiti svoje odgovornosti i obveze poštivanja zakonskih propisa. Izbacivanjem članka 11. Pravilnika o načinu uporabe lovačkog oružja i naboja lovački lobij nastoji stvoriti pravnu nesigurnost kojom bi se, unatoč nacionalnim i međunarodnim obvezama, omogućio nelegalni nastavak korištenja olovne sačme prilikom lova na ptice močvarice i lova u močvarnim staništima, a istovremeno dodatno potkopao, i do sada uglavnom neefikasni, sustav za borbu protiv krivolova. Stoga bi bilo zanimljivo vidjeti, imenom i prezimenom, tko su ti djelatnici Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i ribarstva (jataci lovačkog lobija) koji su predložili navedene izmjene Pravilnika i time poticali nastavak krivolova, kao i nastavak trovanja staništa, biljaka, životinja i ljudi u Hrvatskoj. Primljeno na znanje Uredba komisije (EU) 2021/57 оd 25. siječnja 2021. o izmjeni Priloga XVII. Uredbi (EZ) br. 1907/2006 Europskog parlamenta i Vijeća o registraciji, evaluaciji, autorizaciji i ograničavanju kemikalija (REACH) u pogledu olova u sačmi u močvarnim područjima i oko njih stupila je na snagu u veljači 2023. godine. Ta Uredba je u Hrvatskoj implementirana Zakonom o provedbi Uredbe (EZ) br. 1907/2006 Europskog parlamenta i Vijeća o registraciji, evaluaciji, autorizaciji i ograničavanju kemikalija, za kojeg je nadležno Ministarstvo zdravstva, a u smislu inspekcijskog nadzora sanitarni inspektori Državnog inspektorata Republike Hrvatske (DIRH). Ovom Uredbom se u suštini zabranjuje korištenje pa čak i samo nošenje streljiva s olovnom sačmom u močvarnim (vlažnim) staništima i 100 metara oko njih, a za definiciju močvarnih (vlažnih) područja poziva se na definiciju kako je utvrđena Konvencijom o močvarama koje su od međunarodnog značaja naročito kao staništa ptica močvarica (Ramsarska konvencija). Člankom 11. Pravilnika o načinu uporabe lovačkog oružja i naboja propisano je da je prilikom lova na pernatu divljač u močvarnim staništima zabranjen je odstrjel uporabom naboja s olovnom sačmom. Iz navedene odredbe jasno je da Pravilnikom propisano ograničenje u užem opsegu nego što je propisano Uredbom odnosno Uredbom je zabranjeno korištenje i nošenje streljiva s olovnom sačmom i nije propisana vrsta divljači na koju se zabrana odnosi, dok je Pravilnikom propisana zabrana samo odstrjela (ne i nošenje) uporabom naboja s olovnom sačmom i to samo na pernatu divljač. Isto tako, Uredbom je propisana zabrana u močvarnim (vlažnim) staništima i 100 metara oko njih, a Pravilnikom samo u močvarnim staništima. Radi otklanjanja navedene kolizije u propisima, posljedično i mogućeg različitog tumačenja propisa koje otežava rad inspekciji i tijelima pravosuđa te s obzirom na to da se ograničenja/zabrane propisuju isključivo zakonima, a ne pravilnicima, predložena je izmjena Pravilnika. Napominjemo da se predmetnom izmjenom Pravilnika ni na koji način ne utječe na zabranu korištenja streljiva s olovnom sačmom nego se otklanjanju dvojbe.
5 LOVAČKO DRUŠTVO "ZAPREŠIĆ" ZAPREŠIĆ PRAVILNIKIZMJENI PRAVILNIKA O NAČINU UPORABE LOVAČKOG ORUŽJA I NABOJA Ovaj dio ne kužim zašto je izbačen članak 11. – „Prilikom lova na pernatu divljač u močvarnim staništima zabranjen je odstrjel uporabom naboja s olovnom sačmom.“. Vjerojatno REACH direktiva. Primljeno na znanje Radi otklanjanja navedene kolizije u propisima, posljedično i mogućeg različitog tumačenja propisa koje otežava rad inspekciji i tijelima pravosuđa te s obzirom na to da se ograničenja/zabrane propisuju isključivo zakonima, a ne pravilnicima, predložena je izmjena Pravilnika. Napominjemo da se predmetnom izmjenom Pravilnika ni na koji način ne utječe na zabranu korištenja streljiva s olovnom sačmom nego se otklanjanju dvojbe.
6 TOMISLAV BEZUH PRAVILNIKIZMJENI PRAVILNIKA O NAČINU UPORABE LOVAČKOG ORUŽJA I NABOJA Ovaj dio ne kužim zašto je izbačen članak 11. – „Prilikom lova na pernatu divljač u močvarnim staništima zabranjen je odstrjel uporabom naboja s olovnom sačmom.“. Vjerojatno REACH direktiva. Primljeno na znanje Radi otklanjanja navedene kolizije u propisima, posljedično i mogućeg različitog tumačenja propisa koje otežava rad inspekciji i tijelima pravosuđa te s obzirom na to da se ograničenja/zabrane propisuju isključivo zakonima, a ne pravilnicima, predložena je izmjena Pravilnika. Napominjemo da se predmetnom izmjenom Pravilnika ni na koji način ne utječe na zabranu korištenja streljiva s olovnom sačmom nego se otklanjanju dvojbe.
7 UDRUGA BIOM PRAVILNIKIZMJENI PRAVILNIKA O NAČINU UPORABE LOVAČKOG ORUŽJA I NABOJA Apeliramo na Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i ribarstva i Ministarstvo zdravstva da kroz međusektorsku suradnju usklade propise s područja lovstva i Zakon o provedbi Uredbe (EZ) br. 1907/2006 Europskog parlamenta i Vijeća EZ o registraciji, evaluaciji, autorizaciji i ograničavanju kemikalije (NN 53/08, 18/13, 115/18), te osiguraju provedivost zabrane korištenja olovne sačme u močvarnim područjima. Primljeno na znanje Radi otklanjanja navedene kolizije u propisima, posljedično i mogućeg različitog tumačenja propisa koje otežava rad inspekciji i tijelima pravosuđa te s obzirom na to da se ograničenja/zabrane propisuju isključivo zakonima, a ne pravilnicima, predložena je izmjena Pravilnika. Napominjemo da se predmetnom izmjenom Pravilnika ni na koji način ne utječe na zabranu korištenja streljiva s olovnom sačmom nego se otklanjanju dvojbe.
8 UDRUGA BIOM PRAVILNIKIZMJENI PRAVILNIKA O NAČINU UPORABE LOVAČKOG ORUŽJA I NABOJA Predloženo uklanjanje zabrane korištenja olovne sačme u močvarnim područjima iz Zakona o lovstvu je neprihvatljivo. Smatramo da to čini Zakon o lovstvu neusklađenim s međunarodnim (Sporazum o zaštiti afričko-euroazijskih migratornih ptica močvarica (AEWA)), europskim (Strategija EU-a o biološkoj raznolikosti za 2030. godinu) i hrvatskim (Strategija i akcijski plan zaštite biološke i krajobrazne raznolikosti Republike Hrvatske) strateškim dokumentima, te oslobađa lovne inspektore odgovornosti za nadzor olovnog streljiva, što u značajnoj mjeri onemogućava provedivost zabrane propisane sanitarnim odredbama s obzirom na to da je sanitarnoj inspekciji nužna podrška lovne inspekcije za provedbu Uredbe REACH. Primljeno na znanje Radi otklanjanja navedene kolizije u propisima, posljedično i mogućeg različitog tumačenja propisa koje otežava rad inspekciji i tijelima pravosuđa te s obzirom na to da se ograničenja/zabrane propisuju isključivo zakonima, a ne pravilnicima, predložena je izmjena Pravilnika. Napominjemo da se predmetnom izmjenom Pravilnika ni na koji način ne utječe na zabranu korištenja streljiva s olovnom sačmom nego se otklanjanju dvojbe.
9 LUKA OMAN PRAVILNIKIZMJENI PRAVILNIKA O NAČINU UPORABE LOVAČKOG ORUŽJA I NABOJA, Članak 1. Komentar udruge Prijatelji životinja: Ne slažemo se s brisanjem članka 11. aktualnog Pravilnika o načinu uporabe lovačkog oružja i naboja (NN 37/2019), koji glasi: „Prilikom lova na pernatu divljač u močvarnim staništima zabranjen je odstrjel uporabom naboja s olovnom sačmom.” Neshvatljivo je da Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i ribarstva donosi ovaj prijedlog netom nakon što je Europska komisija predstavila odboru REACH-a prijedlog zabrane olovnog streljiva i olovnih utega za ribolov, o kojemu će se izglasavati sljedećih mjeseci. Kao što znate, od veljače 2023. godine u svim zemljama Europskog gospodarskog prostora na snazi je Uredba REACH koja zabranjuje ispucavanje i nošenje olovne sačme u močvarnim područjima ili 100 metara od njih. Europska komisija naglasila je da propise Europske unije uvijek treba tumačiti razmjerno i u skladu s ciljevima relevantnog zakonodavstva, u ovom slučaju s ciljem zaštite ptica. Nažalost, Hrvatska još uvijek nije provela tu zabranu jer se olovna sačma i dalje koristi u lovu na ptice močvarice, što će se intenzivirati ovim prijedlogom brisanja članka 11. Pravilnika. Zabrinuti smo što Ministarstvo, umjesto da ograničava korištenje olovne sačme u lovu, predlaže brisanje članka kojim se zabranjuje usmrćivanje ptica u močvarnim staništima olovnom sačmom unatoč znanstveno dokazanim rizicima olova za ljudsko zdravlje i okoliš. Olovo izbačeno u okoliš odstrelom ptica truje divlje životinje i močvarna staništa te ulazi u ljudski prehrambeni lanac, gdje ima dugoročne negativne učinke na ljudsko zdravlje. Studije ekoloških učinaka pokazuju da olovna sačma može dugoročno trajno kontaminirati tla i vodene resurse, a to negativno utječe na ekosustave, posebno na vodene organizme koji dolaze u kontakt s olovom. Predloženo ukidanje zabrane lova olovnom sačmom na pernatu divljač u močvarnim staništima izazvat će nesklad u zakonodavstvu, povećati zagađenje okoliša olovom i narušiti zdravlje ljudi u Hrvatskoj. Zbog ozbiljnih zdravstvenih i okolišnih rizika, kao i potrebe za zakonskom provedbom zabrane prodaje i uporabe olovnog streljiva, smatramo da članak 11. mora ostati dio Pravilnika o načinu uporabe lovačkog oružja i naboja te apeliramo na Ministarstvo da se ta važna odredba ne briše. Primljeno na znanje Uredba komisije (EU) 2021/57 оd 25. siječnja 2021. o izmjeni Priloga XVII. Uredbi (EZ) br. 1907/2006 Europskog parlamenta i Vijeća o registraciji, evaluaciji, autorizaciji i ograničavanju kemikalija (REACH) u pogledu olova u sačmi u močvarnim područjima i oko njih stupila je na snagu u veljači 2023. godine. Ta Uredba je u Hrvatskoj implementirana Zakonom o provedbi Uredbe (EZ) br. 1907/2006 Europskog parlamenta i Vijeća o registraciji, evaluaciji, autorizaciji i ograničavanju kemikalija, za kojeg je nadležno Ministarstvo zdravstva, a u smislu inspekcijskog nadzora sanitarni inspektori Državnog inspektorata Republike Hrvatske (DIRH). Ovom Uredbom se u suštini zabranjuje korištenje pa čak i samo nošenje streljiva s olovnom sačmom u močvarnim (vlažnim) staništima i 100 metara oko njih, a za definiciju močvarnih (vlažnih) područja poziva se na definiciju kako je utvrđena Konvencijom o močvarama koje su od međunarodnog značaja naročito kao staništa ptica močvarica (Ramsarska konvencija). Člankom 11. Pravilnika o načinu uporabe lovačkog oružja i naboja propisano je da je prilikom lova na pernatu divljač u močvarnim staništima zabranjen je odstrjel uporabom naboja s olovnom sačmom. Iz navedene odredbe jasno je da Pravilnikom propisano ograničenje u užem opsegu nego što je propisano Uredbom odnosno Uredbom je zabranjeno korištenje i nošenje streljiva s olovnom sačmom i nije propisana vrsta divljači na koju se zabrana odnosi, dok je Pravilnikom propisana zabrana samo odstrjela (ne i nošenje) uporabom naboja s olovnom sačmom i to samo na pernatu divljač. Isto tako, Uredbom je propisana zabrana u močvarnim (vlažnim) staništima i 100 metara oko njih, a Pravilnikom samo u močvarnim staništima. Radi otklanjanja navedene kolizije u propisima, posljedično i mogućeg različitog tumačenja propisa koje otežava rad inspekciji i tijelima pravosuđa te s obzirom na to da se ograničenja/zabrane propisuju isključivo zakonima, a ne pravilnicima, predložena je izmjena Pravilnika. Napominjemo da se predmetnom izmjenom Pravilnika ni na koji način ne utječe na zabranu korištenja streljiva s olovnom sačmom nego se otklanjanju dvojbe.
10 HRVATSKO DRUŠTVO ZA ZAŠTITU PTICA I PRIRODE PRAVILNIKIZMJENI PRAVILNIKA O NAČINU UPORABE LOVAČKOG ORUŽJA I NABOJA, Članak 1. Članak 11. Pravilnika o načinu uporabe lovačkog oružja i naboja mora i dalje ostati sastavni dio ovog Pravilnika, sve dok se njegova navedena odredba (usklađena s EU uredbom REACH) odgovarajuće ne ugradi u Zakon o lovstvu, uključujući: 1) propisno i svrhovito definiranje krivolova kao nezakonitih aktivnosti prilikom provedbe lova; 2) zakonsko propisivanje obveze lovnoj inspekciji i ovlaštenicima prava lova o aktivnom sudjelovanju u suzbijanju krivolova u Hrvatskoj, uključujući pregled oružja i naboja prije početka obavljanja lova (osobito u močvarnim staništima i tijekom lova na ptice močvarice); te 3) propisivanja obaveze trenutnog i trajnog oduzimanja lovačke iskaznice osobama koje su zatečene u krivolovu ili pokušaju istog. Nije prihvaćen Uredba komisije (EU) 2021/57 оd 25. siječnja 2021. o izmjeni Priloga XVII. Uredbi (EZ) br. 1907/2006 Europskog parlamenta i Vijeća o registraciji, evaluaciji, autorizaciji i ograničavanju kemikalija (REACH) u pogledu olova u sačmi u močvarnim područjima i oko njih stupila je na snagu u veljači 2023. godine. Ta Uredba je u Hrvatskoj implementirana Zakonom o provedbi Uredbe (EZ) br. 1907/2006 Europskog parlamenta i Vijeća o registraciji, evaluaciji, autorizaciji i ograničavanju kemikalija, za kojeg je nadležno Ministarstvo zdravstva, a u smislu inspekcijskog nadzora sanitarni inspektori Državnog inspektorata Republike Hrvatske (DIRH). Ovom Uredbom se u suštini zabranjuje korištenje pa čak i samo nošenje streljiva s olovnom sačmom u močvarnim (vlažnim) staništima i 100 metara oko njih, a za definiciju močvarnih (vlažnih) područja poziva se na definiciju kako je utvrđena Konvencijom o močvarama koje su od međunarodnog značaja naročito kao staništa ptica močvarica (Ramsarska konvencija). Člankom 11. Pravilnika o načinu uporabe lovačkog oružja i naboja propisano je da je prilikom lova na pernatu divljač u močvarnim staništima zabranjen je odstrjel uporabom naboja s olovnom sačmom. Iz navedene odredbe jasno je da Pravilnikom propisano ograničenje u užem opsegu nego što je propisano Uredbom odnosno Uredbom je zabranjeno korištenje i nošenje streljiva s olovnom sačmom i nije propisana vrsta divljači na koju se zabrana odnosi, dok je Pravilnikom propisana zabrana samo odstrjela (ne i nošenje) uporabom naboja s olovnom sačmom i to samo na pernatu divljač. Isto tako, Uredbom je propisana zabrana u močvarnim (vlažnim) staništima i 100 metara oko njih, a Pravilnikom samo u močvarnim staništima. Radi otklanjanja navedene kolizije u propisima, posljedično i mogućeg različitog tumačenja propisa koje otežava rad inspekciji i tijelima pravosuđa te s obzirom na to da se ograničenja/zabrane propisuju isključivo zakonima, a ne pravilnicima, predložena je izmjena Pravilnika. Napominjemo da se predmetnom izmjenom Pravilnika ni na koji način ne utječe na zabranu korištenja streljiva s olovnom sačmom nego se otklanjanju dvojbe.
11 HRVATSKO DRUŠTVO ZA ZAŠTITU PTICA I PRIRODE PRAVILNIKIZMJENI PRAVILNIKA O NAČINU UPORABE LOVAČKOG ORUŽJA I NABOJA, Članak 1. Nismo suglasni s najavljenom izmjenom tj. uklanjanjem članka 11. Pravilnika o načinu uporabe lovačkog oružja i naboja jer bi njegovo uklanje u cijelosti potkopalo provedbu zabrane nošenja i korištenja olovne sačme u močvarnim područjima, propisane EU Uredbom REACH, kao i provedbu preuzetih međunarodnih obveza Republike Hrvatske u provedbi EU odredbi. Nadalje, uklanjanje članka 11. dovodi u pitanje i postizanje posebnih ciljeva Strategije i akcijskog plana zaštite prirode Republike Hrvatske: 1.1. Osigurati jasan, usklađen i provediv zakonodavni i institucionalni okvir za provedbu mehanizma očuvanja prirode te 2.1. Osigurati održivo korištenje prirodnih dobara kroz sektorske planske dokumente. Primljeno na znanje Uredba komisije (EU) 2021/57 оd 25. siječnja 2021. o izmjeni Priloga XVII. Uredbi (EZ) br. 1907/2006 Europskog parlamenta i Vijeća o registraciji, evaluaciji, autorizaciji i ograničavanju kemikalija (REACH) u pogledu olova u sačmi u močvarnim područjima i oko njih stupila je na snagu u veljači 2023. godine. Ta Uredba je u Hrvatskoj implementirana Zakonom o provedbi Uredbe (EZ) br. 1907/2006 Europskog parlamenta i Vijeća o registraciji, evaluaciji, autorizaciji i ograničavanju kemikalija, za kojeg je nadležno Ministarstvo zdravstva, a u smislu inspekcijskog nadzora sanitarni inspektori Državnog inspektorata Republike Hrvatske (DIRH). Ovom Uredbom se u suštini zabranjuje korištenje pa čak i samo nošenje streljiva s olovnom sačmom u močvarnim (vlažnim) staništima i 100 metara oko njih, a za definiciju močvarnih (vlažnih) područja poziva se na definiciju kako je utvrđena Konvencijom o močvarama koje su od međunarodnog značaja naročito kao staništa ptica močvarica (Ramsarska konvencija). Člankom 11. Pravilnika o načinu uporabe lovačkog oružja i naboja propisano je da je prilikom lova na pernatu divljač u močvarnim staništima zabranjen je odstrjel uporabom naboja s olovnom sačmom. Iz navedene odredbe jasno je da Pravilnikom propisano ograničenje u užem opsegu nego što je propisano Uredbom odnosno Uredbom je zabranjeno korištenje i nošenje streljiva s olovnom sačmom i nije propisana vrsta divljači na koju se zabrana odnosi, dok je Pravilnikom propisana zabrana samo odstrjela (ne i nošenje) uporabom naboja s olovnom sačmom i to samo na pernatu divljač. Isto tako, Uredbom je propisana zabrana u močvarnim (vlažnim) staništima i 100 metara oko njih, a Pravilnikom samo u močvarnim staništima. Radi otklanjanja navedene kolizije u propisima, posljedično i mogućeg različitog tumačenja propisa koje otežava rad inspekciji i tijelima pravosuđa te s obzirom na to da se ograničenja/zabrane propisuju isključivo zakonima, a ne pravilnicima, predložena je izmjena Pravilnika. Napominjemo da se predmetnom izmjenom Pravilnika ni na koji način ne utječe na zabranu korištenja streljiva s olovnom sačmom nego se otklanjanju dvojbe.
12 ROKO PAVIĆ PRAVILNIKIZMJENI PRAVILNIKA O NAČINU UPORABE LOVAČKOG ORUŽJA I NABOJA, Članak 1. Mišljenja sam da zakonodavac prije svega treba obrediti i točno mapirati područja u RH koji spadaju u močvarna staništa a nalaze se na području ustanovljenih lovišta te o istima donijeti Odluku ili Rješenja na koji način obavljati lovne aktivnosti od strane lovovlaštenika. Pošto na terenu je situacija vrlo komplicirana za lovovlaštenike i lovce koji provode dozvoljene lovne aktivnosti na istim područjima. Primljeno na znanje Primljeno na znanje, no predmetno nije u nadležnosti ovoga Ministarstva.
13 JOSIP ČULINOVIĆ PRAVILNIKIZMJENI PRAVILNIKA O NAČINU UPORABE LOVAČKOG ORUŽJA I NABOJA, Članak 1. Molim da negdje napišete tj. precizno definirate površine u RH na kojima je i dalje dozvoljeno koristiti olovnu sačmu (po REACH direktivi). Također, da se negdje definira što je sa lovnim streljaštvom (izvan civilnih strelišta) na području cijele RH? Nije prihvaćen Predmetno nije u nadležnosti ovoga Ministarstva.
14 LOVAČKO DRUŠTVO "ZAPREŠIĆ" ZAPREŠIĆ PRAVILNIKIZMJENI PRAVILNIKA O NAČINU UPORABE LOVAČKOG ORUŽJA I NABOJA, Članak 1. Ovaj dio ne kužim zašto je izbačen članak 11. – „Prilikom lova na pernatu divljač u močvarnim staništima zabranjen je odstrjel uporabom naboja s olovnom sačmom.“. Vjerojatno REACH direktiva. Primljeno na znanje Radi otklanjanja navedene kolizije u propisima, posljedično i mogućeg različitog tumačenja propisa koje otežava rad inspekciji i tijelima pravosuđa te s obzirom na to da se ograničenja/zabrane propisuju isključivo zakonima, a ne pravilnicima, predložena je izmjena Pravilnika. Napominjemo da se predmetnom izmjenom Pravilnika ni na koji način ne utječe na zabranu korištenja streljiva s olovnom sačmom nego se otklanjanju dvojbe.
15 UDRUGA BIOM PRAVILNIKIZMJENI PRAVILNIKA O NAČINU UPORABE LOVAČKOG ORUŽJA I NABOJA, Članak 1. Za uspješnu provedbu zabrane nošenja i korištenja olovne sačme u močvarnim područjima i 100 m od njih potrebno je uskladiti propise Zakona o lovstvu sa propisima Uredbe REACH i Zakonom o provedbi Uredbe REACH. Usklađenje propisa trebalo bi lovnim inspektorima osigurati pravo kažnjavanja prekršitelja na način koji opisuje Uredba REACH. Primljeno na znanje Primljeno na znanje.
16 UDRUGA BIOM PRAVILNIKIZMJENI PRAVILNIKA O NAČINU UPORABE LOVAČKOG ORUŽJA I NABOJA, Članak 1. Smatramo da se uklanjanjem članka 11. riskira informiranje lovačke zajednici o prestanku važenja zabrane nošenja i korištenja olovne sačme u močvarnim područjima i 100 m od njih, što je pogrešno i može imati niz štetnih posljedica Primljeno na znanje Primljeno na znanje.
17 ŽELJKO MARMAN PRAVILNIKIZMJENI PRAVILNIKA O NAČINU UPORABE LOVAČKOG ORUŽJA I NABOJA, Članak 1. Konačno, Bogu hvala! Primljeno na znanje Predmetnom izmjenom Pravilnika ni na koji način se ne utječe na zabranu korištenja streljiva s olovnom sačmom nego se otklanjanju dvojbe.