Izvješće o provedenom savjetovanju - Poziv na dostavu projektnih prijedloga "IRI S3 - Povećanje razvoja novih proizvoda i usluga koji proizlaze iz aktivnosti istraživanja i razvoja"
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | ŽELJKA DUVNJAK | UPUTE ZA PRIJAVITELJE | Predlažem izmjenu modaliteta poziva iz 'trajno otvoreni' u 'privremeno otvoreni', s obzirom na to da se radi o istraživačkim projektima gdje kvaliteta igra ključnu ulogu. Dugotrajnija razrada kvalitetnih projekata može rezultirati gubitkom financijskih sredstava, jer se sredstva troše prema modelu 'najbržeg prsta', što nije prikladno za projekte koji zahtijevaju dublju analizu i promišljanje. Privremeno otvoreni pozivi omogućili bi ravnopravniju distribuciju sredstava te osigurali financiranje projekata višeg standarda kvalitete | Nije prihvaćen | Modalitet trajno otvorenog poziva omogućit će da korisnici podnesu projektni prijedlog u trenutku kada je njihov projekt spreman ali i da, obzirom na složenost vrednovanja ovakvih projekata, odluku o statusu projektnog prijedloga i posljedično bespovratna sredstva dobiju ranije nego što bi to bilo u modalitetu privremenog poziva, što je osobito važno za projekte istraživanja, razvoja i inovacija. Također podsjećamo da su i prethodna dva poziva Povećanje razvoja novih proizvoda i usluga koji proizlaze iz aktivnosti istraživanja i razvoja – faze I i II bili objavljeni u modalitetu trajno otvorenog poziva. Sukladno Uredbi o zajedničkim odredbama 2021/1060, Upravljačko tijelo snosi glavnu odgovornost za djelotvornu i učinkovitu provedbu fondova te za vođenje programa u svrhu ostvarenja ciljeva programa. Vodeći računa o sveukupnoj apsorpciji sredstava Programa Konkurentnost i kohezija 2021.-2027. Poziv će biti objavljen u modalitetu trajnog poziva." |
2 | MARIJANA RIBIČIĆ | 1. Opće informacije, 1.1.Zakonodavni, programski i strateški okvir | Pod programski i strateški dokumenti uvrstiti: "Strategiju digitalne Hrvatske za razdoblje do 2032. godine". Javni poziv IRI S3 pokrenut je u okviru PKK 2021.-2027., Prioriteta 1. Jačanje gospodarstva ulaganjem u istraživanje i inovacije, podupiranjem poslovne konkurentnosti, digitalizacije i razvojem vještina za pametnu specijalizaciju. Specifični cilj RSO 1.1 temelji se na potrebama definiranim u Nacionalnoj razvojnoj strategiji do 2030., odnosno prioritetima u provedbi javnih politika koji će doprinijeti razvoju globalno konkurentne, zelene i digitalne industrije, hijerarhijski najvišeg akta strateškog planiranja, dok "Strategija digitalne Hrvatske za razdoblje do 2032. godine" definira njezin strateški cilj SC 11. »Digitalna tranzicija društva i gospodarstva«, u okviru razvojnog smjera »Zelene i digitalne tranzicije« i to prioritetnog područja javne politike pod br. 1. Digitalna tranzicija gospodarstva kao značajne smjernice aktivnosti IRIa. | Nije prihvaćen | Programski i strateški dokumenti na kojima se temelji ovaj poziv navedeni su u poglavlju 1.1 Uputa za prijavitelje. Poziv je u skladu sa Strategijom pametne specijalizacije do 2029. (S3), Nacionalnom razvojnom strategijom Republike Hrvatske do 2030. godine (NN 13/2021) (NRS do 2030.) i Programom Konkurentnost i kohezija 2021.-2027. (PKK 2021.-2027.). |
3 | OPTIMIZATOR, OBRT ZA POSLOVNO SAVJETOVANJE, VL. MARKO ŠKROBO, OSIJEK, ULICA JOSIPA HUTTLERA 27 D | 1. Opće informacije, 1.3.Predmet, svrha i pokazatelji Poziva | Predlažemo da se u okviru Poziva omogući podnošenje projektne prijave samo s jednog korisničkog računa ovlaštene osobe, kako bi se spriječile situacije poput onih koje su se događale u ranijim Pozivima (isti podnositelji su slali više prijava s različitih računa i time povećavali šanse za bolju poziciju). Takvu praksu bi trebalo onemogućiti Pozivom. | Primljeno na znanje | Razmotrit će se tehnički i pravni aspekti ovog prijedloga. Općim uvjetima korištenja sustava eKohezija određuju se uvjeti i način korištenja sustava eKohezija te prava i obveze osoba koje ga koriste. |
4 | HRVATSKA OBRTNIČKA KOMORA | 1. Opće informacije, 1.3.Predmet, svrha i pokazatelji Poziva | Smatramo da je potrebno izmijeniti modalitet poziva u privremeno otvoreni poziv. Istraživački projekti ne bi se trebali otvarati u trajnom pozivu jer takav pristup dovodi do nepravične raspodjele sredstava i potencijalno niže kvalitete podržanih projekata, neovisno o veličini osigurane alokacije. Također, ovakav način dodjele sredstava ovisi o brzini internetske veze prijavitelja, što dodatno kompromitira pravičnost i objektivnost procesa evaluacije. | Nije prihvaćen | Modalitet trajno otvorenog poziva omogućit će da korisnici podnesu projektni prijedlog u trenutku kada je njihov projekt spreman ali i da, obzirom na složenost vrednovanja ovakvih projekata, odluku o statusu projektnog prijedloga i posljedično bespovratna sredstva dobiju ranije nego što bi to bilo u modalitetu privremenog poziva, što je osobito važno za projekte istraživanja, razvoja i inovacija. Također podsjećamo da su i prethodna dva poziva Povećanje razvoja novih proizvoda i usluga koji proizlaze iz aktivnosti istraživanja i razvoja – faze I i II bili objavljeni u modalitetu trajno otvorenog poziva. Sukladno Uredbi o zajedničkim odredbama 2021/1060, Upravljačko tijelo snosi glavnu odgovornost za djelotvornu i učinkovitu provedbu fondova te za vođenje programa u svrhu ostvarenja ciljeva programa. Vodeći računa o sveukupnoj apsorpciji sredstava Programa Konkurentnost i kohezija 2021.-2027. Poziv će biti objavljen u modalitetu trajnog poziva. |
5 | B-52 INCENTIVES ADVISORY DRUŠTVO S OGRANIČENOM ODGOVORNOŠĆU ZA SAVJETOVANJE I USLUGE | 1. Opće informacije, 1.3.Predmet, svrha i pokazatelji Poziva | Ponovno nastavno na predloženi modalitet Poziva - sugeriramo u okviru UzP-a propisati mogućnost podnošenja projektne prijave s računa isključivo jedne ovlaštene osobe, kako bi se onemogućio scenarij s Komercijalizacije inovacija kad su neki subjekti vršili podnošenje s čak 3, 4 ili 5 različitih računa (osoba ovlaštenih za zastupanje ili ovlaštenih za predaju prijave) te na taj način statistički povećavali šansu za dobivanjem bolje pozicije u redoslijedu zaprimanja. Sustav je, naravno, registrirao najbrže predanu prijavu kao službenu. Sugeriramo ovu opciju onemogućiti kao opciju (odbiti takve prijave) ili zaprimati onu prijavu s posljednjim rednim brojem. | Primljeno na znanje | Razmotrit će se tehnički i pravni aspekti ovog prijedloga. Općim uvjetima korištenja sustava eKohezija određuju se uvjeti i način korištenja sustava eKohezija te prava i obveze osoba koje ga koriste. |
6 | B-52 INCENTIVES ADVISORY DRUŠTVO S OGRANIČENOM ODGOVORNOŠĆU ZA SAVJETOVANJE I USLUGE | 1. Opće informacije, 1.3.Predmet, svrha i pokazatelji Poziva | S obzirom na predloženi modalitet provedbe Poziva, sugeriramo Korisnicima osigurati dovoljan vremenski period za pripremu kvalitetnih projektnih prijedloga od najmanje 90 dana. | Primljeno na znanje | Razmotrit će se. |
7 | PREHRAMBENA INDUSTRIJA VINDIJA D.D. | 1. Opće informacije, 1.3.Predmet, svrha i pokazatelji Poziva | U točki 1.3. Predmet, svrha i pokazatelji Poziva, u dijelu Pokazatelji specifični za Poziv kao obavezni pokazatelj naveden je Broj inovativnih proizvoda koji se razvijaju projektom. Molimo Vas pojašnjenje moraju li inovativni proizvodi biti inovacija na razini prijavitelja, projekta, RH, regije ili inovacija na globalnoj razini, odnosno je li dovoljno da inovativni proizvod bude inovacija na razini prijavitelja. | Primljeno na znanje | Kako je navedeno u Uputama za prijavitelje, u skladu s predmetom Poziva prihvatljive su aktivnosti namijenjene razvoju inovativnih proizvoda u sklopu identificiranih tematskih prioritetnih područja S3 koji su novost na tržištu. |
8 | IVANA HORVAT | 1. Opće informacije, 1.3.Predmet, svrha i pokazatelji Poziva | Potrebno je izmijeniti modalitet Poziva u: "Modalitet Poziva: modalitet privremenog poziva" Modalitet trajno otvorenog poziva ("najbrži prst") nikako nije prikladan modalitet za ovaj Poziv, jer se očekuje velik interes prijavitelja i velik broj projektnih prijedloga, odnosno, već sada je iznos projekata u pripremi znatno veći od iznosa alokacije Poziva te se može očekivati iskorištavanje alokacije Poziva već u prvim sekundama od početka zaprimanja prijava. Odobravanje potpore na osnovu redoslijeda predaje projektnih prijedloga nikako nije opravdano za Poziv za koji postoji toliko velik interes, a koji s druge strane zahtijeva visoku razinu kvalitete i pripremljenosti. Propisivanje ovakvog modaliteta poziva kod Poziva za koji se očekuje veliki interes prijavitelja je diskriminacija svih visokokvalitetnih projekata koji ne ostvare sufinanciranje, jer "klikanje" za predaju prijave ovisi o čimbenicima koji nisu pod kontrolom prijavitelja. | Nije prihvaćen | Modalitet trajno otvorenog poziva omogućit će da korisnici podnesu projektni prijedlog u trenutku kada je njihov projekt spreman ali i da, obzirom na složenost vrednovanja ovakvih projekata, odluku o statusu projektnog prijedloga i posljedično bespovratna sredstva dobiju ranije nego što bi to bilo u modalitetu privremenog poziva, što je osobito važno za projekte istraživanja, razvoja i inovacija. Također podsjećamo da su i prethodna dva poziva Povećanje razvoja novih proizvoda i usluga koji proizlaze iz aktivnosti istraživanja i razvoja – faze I i II bili objavljeni u modalitetu trajno otvorenog poziva. Sukladno Uredbi o zajedničkim odredbama 2021/1060, Upravljačko tijelo snosi glavnu odgovornost za djelotvornu i učinkovitu provedbu fondova te za vođenje programa u svrhu ostvarenja ciljeva programa. Vodeći računa o sveukupnoj apsorpciji sredstava Programa Konkurentnost i kohezija 2021.-2027. Poziv će biti objavljen u modalitetu trajnog poziva. |
9 | IVAN SERTIĆ | 1. Opće informacije, 1.3.Predmet, svrha i pokazatelji Poziva | Modalitet poziva: modalitet privremenog poziva. Obrazloženje: s obzirom da se radi o izuzetno kompleksnom pozivu na koji se očekuje prijava velikog broja vrlo kvalitetnih prijavitelja / projektnih prijava, jedini ispravan kriterij za odabir projekata za financiranje smije biti kvaliteta projektnog prijedloga, odnosno dodjela sredstava najkvalitetnijim projektima temeljem rang liste. Neprihvatljivo je da slabije ocijenjeni projekti, koji su samo prošli prag, budu odabrani samo zbog brzine podnošenja prijave. S obzirom na dešavanja koja smo imali kod zadnjeg kompleksnijeg poziva koji je provođen po modalitetu trajnog poziva (Komercijalizacija inovacija) te očitih zlouporaba prilikom prijava projekata, neshvatljivo mi je da netko ponovno inzistira na kompromitiranom modalitetu. | Nije prihvaćen | Modalitet trajno otvorenog poziva omogućit će da korisnici podnesu projektni prijedlog u trenutku kada je njihov projekt spreman ali i da, obzirom na složenost vrednovanja ovakvih projekata, odluku o statusu projektnog prijedloga i posljedično bespovratna sredstva dobiju ranije nego što bi to bilo u modalitetu privremenog poziva, što je osobito važno za projekte istraživanja, razvoja i inovacija. Također podsjećamo da su i prethodna dva poziva Povećanje razvoja novih proizvoda i usluga koji proizlaze iz aktivnosti istraživanja i razvoja – faze I i II bili objavljeni u modalitetu trajno otvorenog poziva. Sukladno Uredbi o zajedničkim odredbama 2021/1060, Upravljačko tijelo snosi glavnu odgovornost za djelotvornu i učinkovitu provedbu fondova te za vođenje programa u svrhu ostvarenja ciljeva programa. Vodeći računa o sveukupnoj apsorpciji sredstava Programa Konkurentnost i kohezija 2021.-2027. Poziv će biti objavljen u modalitetu trajnog poziva. |
10 | JELENA GRANCARIĆ-MILIN | 1. Opće informacije, 1.3.Predmet, svrha i pokazatelji Poziva | Navesti 'Rok za postizanje pokazatelja' za pokazatelje koji bi se trebali ostvariti najkasnije u razdoblju nakon završetka razdoblja provedbe projekta: RCR06 Podneseni zahtjevi za izdavanje patenta, RCR07 Zahtjevi za žigove i registraciju dizajna, Broj inovativnih proizvoda koji se razvijaju projektom*, Broj ostvarenih transfera tehnologije. | Primljeno na znanje | Rok ostvarenja pokazatelja vidljiv je iz izvora provjere. Razmotrit će se dodatno pojašnjavanje roka ostvarenja pokazatelja. |
11 | IVAN ŠTRKALJ | 1. Opće informacije, 1.4.Financijska alokacija Poziva, iznosi i intenziteti bespovratnih sredstava | Poučeni prethodnim IRI i SPIN pozivima, jasno je kako će interes za ovaj Poziv biti značajno veći od ukupno raspoloživog iznosa bespovratnih sredstava, stoga je nužno osigurati veću alokaciju za ovaj Poziv i time omogućiti financiranje što većeg broja IRI projekata. | Primljeno na znanje | Ukoliko će biti potrebno, povećanje alokacije poziva bit će razmotreno u okviru izvedivog s obzirom na ograničenu alokaciju PKK 2021.-2027. Osim ovog poziva, prijaviteljima će u kratkom roku biti dostupan i Poziv SPIN 2 Ministarstva regionalnoga razvoja i fondova EU, a dostupne su i mogućnosti putem Zakona o državnoj potpori za istraživačko-razvojne projekte s izmjenama i dopunama (NN 152/2024, 24.12.2024.) |
12 | PREHRAMBENA INDUSTRIJA VINDIJA D.D. | 1. Opće informacije, 1.4.Financijska alokacija Poziva, iznosi i intenziteti bespovratnih sredstava | S obzirom da na tržištu postoji izuzetno visok interes za prijavu projekata na predmetni Poziv, molimo Vas da razmotrite povećanje alokacije. | Primljeno na znanje | Ukoliko će biti potrebno, povećanje alokacije poziva bit će razmotreno u okviru izvedivog s obzirom na ograničenu alokaciju PKK 2021.-2027. Osim ovog poziva, prijaviteljima će u kratkom roku biti dostupan i Poziv SPIN 2 Ministarstva regionalnoga razvoja i fondova EU, a dostupne su i mogućnosti putem Zakona o državnoj potpori za istraživačko-razvojne projekte s izmjenama i dopunama (NN 152/2024, 24.12.2024.) |
13 | HRVOJKA SKOKOVIĆ HARAŠIĆ | 1. Opće informacije, 1.4.Financijska alokacija Poziva, iznosi i intenziteti bespovratnih sredstava | Molimo da primite na znanje veliki interes sa terena vezano za predmetni poziv. Molimo razmotriti podjelu u lotove za Velike i MSP prijavitelje. Molimo da se pokuša osigurati veća alokacija za poziv. | Primljeno na znanje | Ukoliko će biti potrebno, povećanje alokacije poziva bit će razmotreno u okviru izvedivog s obzirom na ograničenu alokaciju PKK 2021.-2027. Osim ovog poziva, prijaviteljima će u kratkom roku biti dostupan i Poziv SPIN 2 Ministarstva regionalnoga razvoja i fondova EU, a dostupne su i mogućnosti putem Zakona o državnoj potpori za istraživačko-razvojne projekte s izmjenama i dopunama (NN 152/2024, 24.12.2024.). Sukladno čl. 5 stavku 2 Uredbe (EU) br. 2021/1058 o Europskom fondu za regionalni razvoj i Kohezijskom fondu, te izmjenama navedene Uredbe (Uredba 2024/795 i Uredba 2024/3236), produktivna ulaganja u poduzeća koja nisu MSP-ovi mogu se podupirati ako uključuju suradnju s MSP-ovima u istraživačkim i inovacijskim aktivnostima. Produktivna ulaganja u poduzeća koja nisu MSP-ovi mogu se podupirati i kada se provode u malim poduzećima srednje tržišne kapitalizacije u okviru istraživačkih i inovacijskih aktivnosti. Velika poduzeća su prihvatljiva po ovom pozivu samo ako uključuju suradnju s MSP-ovima u istraživačkim i inovacijskim aktivnostima. Mala poduzeća srednje tržišne kapitalizacije mogu u okviru ovog poziva projekt provoditi samostalno ili u partnerstvu. |
14 | BORNA ZRINŠČAK | 1. Opće informacije, 1.4.Financijska alokacija Poziva, iznosi i intenziteti bespovratnih sredstava | Već sada je jasno da će interes za ovaj Poziv biti značajno veći od dostupne alokacije, pri čemu postoje indicije da će ovo biti jedini veliki Poziv za aktivnosti istraživanja i razvoja za cijelo programsko razdoblje. Nužno je osigurati što je moguće više sredstava, a kako bi se podržali svi kvalitetni istraživačko razvojni projekti. | Primljeno na znanje | Ukoliko će biti potrebno, povećanje alokacije poziva bit će razmotreno u okviru izvedivog s obzirom na ograničenu alokaciju PKK 2021.-2027. Osim ovog poziva, prijaviteljima će u kratkom roku biti dostupan i Poziv SPIN 2 Ministarstva regionalnoga razvoja i fondova EU, a dostupne su i mogućnosti putem Zakona o državnoj potpori za istraživačko-razvojne projekte s izmjenama i dopunama (NN 152/2024, 24.12.2024.) |
15 | B-52 INCENTIVES ADVISORY DRUŠTVO S OGRANIČENOM ODGOVORNOŠĆU ZA SAVJETOVANJE I USLUGE | 1. Opće informacije, 1.6. Vrste i intenziteti potpora | U ovoj sekciji je navedeno: "Regionalne potpore za ulaganje (Čl.14. GBER). - Isključivo u početna ulaganja s ciljem proizvodnje i komercijalizacije proizvoda i/ili usluga koji su predmet projekta", iz čega se da iščitati kako je pod regionalnom potporom prihvatljivo nabavljati proizvodnu opremu, što je suprotno odredbi navedenoj u sekciji prihvatljivih troškova (a i prethodnih IRI Poziva) gdje je pak razvidno kako je prihvatljiva R&D oprema. Molimo uskladiti ili dodatno precizirati u slučaju da je prihvatljivo nabavljati proizvodnu opremu. | Prihvaćen | Bit će pojašnjeno u dokumentacij poziva. |
16 | DYVOLVE D.O.O. ZA POSLOVNO SAVJETOVANJE I USLUGE | 1. Opće informacije, 1.6. Vrste i intenziteti potpora | Prema GBER-u makismalni intenzitet potpore za kategoriju industrijskog istraživanje za malo poduzeće je 80%, ne 85% kako stoji i tablici. Molimo da se to izmijeni. | Prihvaćen | Navedena nesukladnost će se ispraviti. |
17 | HRVOJKA SKOKOVIĆ HARAŠIĆ | 1.6. Vrste i intenziteti potpora, 1.6.2. Regionalne potpore za ulaganje temeljem članka 14. Uredbe o općem skupnom izuzeću | Poštovani molimo pojašnjenje mogu li i Veliki poduzetnici koristiti Regionalnu potporu za nabavu opreme ili je za njih predviđeno samo korištenje troška amortizacije po navedenoj osnovi? | Primljeno na znanje | Kako je navedeno u UzP-u, u područjima NUTS II regija Panonska Hrvatska, Sjeverna Hrvatska i Jadranska Hrvatska mogu se dodijeliti regionalne potpore za početno ulaganje, bez obzira na veličinu korisnika. U području NUTS II regije Grad Zagreb mogu se dodijeliti regionalne potpore MSP-ovima za bilo koju vrstu početnog ulaganja, dok se velikim poduzećima (uključivo i poduzećima srednje tržišne kapitalizacije) potpore mogu dodijeliti isključivo za početno ulaganje kojim se stvara nova gospodarska djelatnost u navedenom području. |
18 | PREHRAMBENA INDUSTRIJA VINDIJA D.D. | 1. Opće informacije, 1.7. Zbrajanje potpora | U članku 1.7. Zbrajanje potpora navedeno je sljedeće: „U okviru ovog Poziva nije dozvoljena kombinacija financijskih instrumenata i bespovratnih sredstava za isti projekt izravno vezan uz istog korisnika bespovratnih sredstava odnosno krajnjeg primatelja financijskih instrumenata.“ Molimo dodatno pojašnjenje. Odnose li se financijski instrumenti i na subvencioniranu kamatnu stopu? Naime, postoji velika vjerojatnost da pojedini korisnici razliku od bespovratnih sredstava do ukupne vrijednosti projekta sufinanciraju kreditom banke, odnosno da na taj način zatvore financijsku konstrukciju. Dozvoljava li se u tom slučaju subvencionirana kamatna stopa? Skrećemo Vam pažnju da u takvim slučajevima ne bi smjelo postojati ograničenje za subvencioniranje kamatne stope s obzirom da su kamate u svakom slučaju neprihvatljiv trošak. | Nije prihvaćen | U okviru Poziva financiranih kroz PKK 2021 - 2027. nije dozvoljena kombinacija financijskih instrumenata i bespovratnih sredstava za isti projekt izravno vezan uz istog korisnika bespovratnih sredstava odnosno krajnjeg primatelja financijskih instrumenata. |
19 | IVAN ŠTRKALJ | 2. Prihvatljivost prijavitelja i partnera i kriteriji isključenja , 2.1.Prihvatljivost prijavitelja | U dijelu 2.1. Prihvatljivost prijavitelja, točka 1. c) stoji kako su veliki poduzetnici prihvatljivi samo ako projektni prijedlozi uključuju suradnju s MSP-ovima u istraživačkim i inovacijskim aktivnostima, dok pod točkom 1. b) pod kategorijom malih poduzeća srednje tržišne kapitalizacije ne stoji odredba kojom su mala poduzeća srednje tržišne kapitalizacije prihvatljiva samo ako projektni prijedlozi uključuju suradnju s MSP-ovima u istraživačkim i inovacijskim aktivnostima. Molimo jasno pojašnjenje je li mala poduzeća srednje tržišne kapitalizacije moraju prijaviti projekt (uključiti suradnju) u partnerstvu s MSP-ovima ili ne? | Primljeno na znanje | Sukladno čl. 5 stavku 2 Uredbe (EU) br. 2021/1058 o Europskom fondu za regionalni razvoj i Kohezijskom fondu, te izmjenama navedene Uredbe (Uredba 2024/795 i Uredba 2024/3236), produktivna ulaganja u poduzeća koja nisu MSP-ovi mogu se podupirati kada se provode u malim poduzećima srednje tržišne kapitalizacije u okviru istraživačkih i inovacijskih aktivnosti. Mala poduzeća srednje tržišne kapitalizacije stoga mogu u okviru ovog poziva projekt provoditi samostalno ili u partnerstvu. |
20 | PREHRAMBENA INDUSTRIJA VINDIJA D.D. | 2. Prihvatljivost prijavitelja i partnera i kriteriji isključenja , 2.1.Prihvatljivost prijavitelja | U točki 2.1. Prihvatljivost prijavitelja, pod točki 3. navedeno je: „Prijavitelj po predmetnom Pozivu može podnijeti samo jedan projektni prijedlog. U okviru jedne grupe povezanih poduzeća, u smislu Priloga I. Uredbe o općem skupnom izuzeću, poduzeće unutar iste grupe može podnijeti samo jedan projektni prijedlog. Nadalje, ostala poduzeća unutar iste grupe kojoj pripada i prijavitelj ne mogu biti pojedinačni prijavitelji.“ Svjesni smo činjenice da određene grupe imaju velik broj povezanih poduzeća zbog čega je uvedeno predmetno ograničenje no skrećemo Vam pažnju da isto tako veliki broj povezanih poduzeća unutar jedne grupe razvija kvalitetne inovativne proizvode i provodi i priprema istraživačko razvojne projekte koje često ne mogu provesti bez bespovratnih sredstava. Slijedom navedenog, molimo Vas da kao kompromisno rješenje omogućite da se unutar jedne grupe povezanih poduzeća omogući prijava dva projektna prijedloga. U skladu s navedenim predlažemo promjenu odredbe kako slijedi: Prijavitelj po predmetnom Pozivu može podnijeti samo jedan projektni prijedlog. U okviru jedne grupe povezanih poduzeća, u smislu Priloga I. Uredbe o općem skupnom izuzeću, poduzeća unutar iste grupe mogu podnijeti najviše dva projektna prijedloga (svaki pojedinačni prijavitelj po jedan projektni prijedlog). Nadalje, ostala poduzeća unutar iste grupe kojoj pripadaju i dva prijavitelja koja su podnijela projektni prijedlog ne mogu biti pojedinačni prijavitelji.“ | Nije prihvaćen | Ograničenjem podnošenja jednog projektnog prijedloga u okviru grupe povezanih poduzeća osigurava se adekvatna disperzija i maksimizira učinak alokacije poziva s obzirom na očekivani broj zainteresiranih prijavitelja na predmetni poziv. Ne postoji ograničenje za poduzeća unutar iste grupe da budu u ulozi partnera na različitim projektnim prijavama, izuzev da partner mora imati dostatne kapacitete za provedbu projektnih aktivnosti i zadovoljiti sve ostale uvjete prihvatljivosti te iste obrazložiti. |
21 | PREHRAMBENA INDUSTRIJA VINDIJA D.D. | 2. Prihvatljivost prijavitelja i partnera i kriteriji isključenja , 2.1.Prihvatljivost prijavitelja | U poglavlju 2., članku 2.1. Prihvatljivost prijavitelja, točki 1., pod točki c) navedeno je da su veliki poduzetnici prihvatljivi samo ako projektni prijedlozi uključuju suradnju s MSP-ovima u istraživačkim i inovacijskim aktivnostima. Istovremeno je u poglavlju 2., članku 2.2. Dozvoljenost partnerstva navedeno da Prijavitelj može prijaviti i provoditi Projekt samostalno ili u partnerstvu. Skrećemo Vam pažnju da su navedene odredbe kontradiktorne jer prema navedenim odredbama veliki poduzetnik ne može prijaviti i provoditi projekt samostalno. Slijedom navedenog predlažemo da se odredba iz poglavlja 2., članka 2.1. Prihvatljivost prijavitelja, točke 1., pod točke c) koja glasi „Veliki poduzetnici su prihvatljivi samo ako projektni prijedlozi uključuju suradnju s MSP-ovima u istraživačkim i inovacijskim aktivnostima.“ briše jer je diskriminatorna za velike poduzetnike i ne omogućava im samostalnu prijavu i provedbu projekta. Dodatno, kada je već navedeno da su veliki poduzetnici prihvatljivi ako projektni prijedlozi uključuju suradnju s MSP-ovima u istraživačkim i inovacijskim aktivnostima, molimo Vas da pojasnite u kojem bi se obliku trebala odvijati navedena suradnja s obzirom da partnerstvo nije obavezno kao i na koji način je potrebno formalizirati takvu suradnju i da li je formalizacija takve suradnje uopće potrebna. | Nije prihvaćen | Sukladno čl. 5 stavku 2 Uredbe (EU) br. 2021/1058 o Europskom fondu za regionalni razvoj i Kohezijskom fondu, te izmjenama navedene Uredbe (Uredba 2024/795 i Uredba 2024/3236), produktivna ulaganja u poduzeća koja nisu MSP-ovi mogu se podupirati ako uključuju suradnju s MSP-ovima u istraživačkim i inovacijskim aktivnostima. Produktivna ulaganja u poduzeća koja nisu MSP-ovi mogu se podupirati i kada se provode u malim poduzećima srednje tržišne kapitalizacije u okviru istraživačkih i inovacijskih aktivnosti. Budući da se ovaj poziv financira iz Europskog fonda za regionalni razvoj, navedenu odredbu nije moguće brisati. Velika poduzeća su prihvatljiva po ovom pozivu samo ako uključuju suradnju s MSP-ovima u istraživačkim i inovacijskim aktivnostima. Mala poduzeća srednje tržišne kapitalizacije mogu u okviru ovog poziva projekt provoditi samostalno ili u partnerstvu. |
22 | TAJANA BARANČIĆ | 2. Prihvatljivost prijavitelja i partnera i kriteriji isključenja , 2.1.Prihvatljivost prijavitelja | Poštovani, skrećem pozornost na formulaciju suradnje velikih poduzetnika s MSP-om, u cilju izbjegavanja nesporazuma. Naime, formulacija "Veliki poduzetnici su prihvatljivi samo ako projektni prijedlozi uključuju suradnju s MSP-ovima u istraživačkim i inovacijskim aktivnostima" implicira da se ne traži "učinkovita suradnja" s MSP-om kao uvjet prihvatljvosti velikog poduzetnika kao Prijavitelja na ovom Pozivu, što bi značilo da MSP kao partner može sudjelovati u projektu i s npr. 5% ili 10% prihvatljivih troškova, a da uvjet prihvatljivosti bude ispunjen. To je u redu, stavljam ovu napomenu samo iz razloga ukoliko je slučajno intencija bila drugačija da se u tom slučaju preciznije navede. | Primljeno na znanje | Sukladno čl. 5 stavku 2 Uredbe (EU) br. 2021/1058 o Europskom fondu za regionalni razvoj i Kohezijskom fondu, te izmjenama navedene Uredbe (Uredba 2024/795 i Uredba 2024/3236), produktivna ulaganja u poduzeća koja nisu MSP-ovi mogu se podupirati ako uključuju suradnju s MSP-ovima u istraživačkim i inovacijskim aktivnostima. Niti Uredbom niti ovim pozivom nije uvjetovana učikovita suradnja između velikih poduzeća i MSP-ova. |
23 | DYVOLVE D.O.O. ZA POSLOVNO SAVJETOVANJE I USLUGE | 2. Prihvatljivost prijavitelja i partnera i kriteriji isključenja , 2.1.Prihvatljivost prijavitelja | 3. Prijavitelj po predmetnom Pozivu može podnijeti samo jedan projektni prijedlog. U okviru jedne grupe povezanih poduzeća, u smislu Priloga I. Uredbe o općem skupnom izuzeću, poduzeće unutar iste grupe može podnijeti samo jedan projektni prijedlog. Nadalje, ostala poduzeća unutar iste grupe kojoj pripada i prijavitelj ne mogu biti pojedinačni prijavitelji. - molimo pobliže objasniti mogu li poduzeća unutar grupe biti partneri za različitim projektnim prijavama | Primljeno na znanje | Ne postoji ograničenje za poduzeća unutar iste grupe da budu u ulozi partnera na različitim projektnim prijavama, izuzev da partner mora imati dostatne kapacitete za provedbu projektnih aktivnosti i zadovoljiti sve ostale uvjete prihvatljivosti te iste obrazložiti. |
24 | PROJEKT JEDNAKO RAZVOJ, DRUŠTVO S OGRANIČENOM ODGOVORNOŠĆU ZA POSLOVNO SAVJETOVANJE | 2. Prihvatljivost prijavitelja i partnera i kriteriji isključenja , 2.2.Dozvoljenost partnerstva | U vezi s točkom 2.2, molimo dodati jasnu odredbu može li partner poduzetnik sudjelovati u ulozi partnera u više projekata. | Primljeno na znanje | Ne postoji ograničenje za poduzeća unutar iste grupe da budu u ulozi partnera na različitim projektnim prijavama, izuzev da partner mora imati i obrazložiti dostatne kapacitete za provedbu projektnih aktivnosti i zadovoljiti sve ostale uvjete prihvatljivosti. Navedeno će biti dodatno pojašnjeno u dokumentaciji Poziva. |
25 | HRVOJKA SKOKOVIĆ HARAŠIĆ | 2. Prihvatljivost prijavitelja i partnera i kriteriji isključenja , 2.2.Dozvoljenost partnerstva | Molimo pojašnjenje dozvoljenosti partnerstava unutar grupacije, zatim broja dozvoljenih uključenja poduzeća iz grupacije u projekt/e u ulozi partnera (dozvoljenost samo jedan puta ili više puta gledajući po jedinstvenom OIBu poduzeća partnera). | Primljeno na znanje | Kako je navedeno u točki 2.2. UZP-a, poduzeća unutar iste grupe kojoj pripada i prijavitelj mogu sudjelovati kao partneri na Projektu (tzv. partner unutar grupe), međutim prijavitelj ne može ostvariti bodove za učinkovitu suradnju u ocjeni kvalitete niti povećati intenzitet potpore za pojedinu fazu istraživanja i razvoja, jer takav partner za razliku od tzv. vanjskog partnera nema učinkovitu suradnju. Ne postoji ograničenje za poduzeća unutar iste grupe da budu u ulozi partnera na različitim projektnim prijavama, izuzev da partner mora imati i obrazložiti dostatne kapacitete za provedbu projektnih aktivnosti i zadovoljiti sve ostale uvjete prihvatljivosti. |
26 | SOLVERSHIP D.O.O. ZA IMPLEMENTACIJU ANALITIČKIH SUSTAVA | 2. Prihvatljivost prijavitelja i partnera i kriteriji isključenja , 2.2.Dozvoljenost partnerstva | Ograničenje koje dopušta samo jedan projektni prijedlog po grupi povezanih poduzeća smatramo nepravednim i ograničavajućim. Ono ograničava mogućnosti poduzeća unutar grupe da samostalno razvijaju i provode istraživačko-razvojne projekte, što značajno smanjuje inovativni potencijal. Predlažemo da se omogući da tri poduzeća iz iste grupe mogu podnijeti zasebne prijave i sudjelovati u Pozivu, umjesto da budu ograničeni na konzorcijske prijave, a u svrhu stvaranja boljih uvjeta za realizaciju inovativnih projekata. | Nije prihvaćen | Ograničenjem podnošenja jednog projektnog prijedloga u okviru grupe povezanih poduzeća osigurava se adekvatna disperzija i maksimizira učinak alokacije poziva s obzirom na očekivani broj zainteresiranih prijavitelja na predmetni poziv. |
27 | TAJANA BARANČIĆ | 2. Prihvatljivost prijavitelja i partnera i kriteriji isključenja , 2.2.Dozvoljenost partnerstva | Poštovani, predlažem pojasniti da li poduzeće Prijavitelj na jednom projektu može biti partner na većem broju drugih projekata. Također, da li povezana društva Prijavitelja mogu biti partneri na drugim projektima (nepovezanim s grupacijom). | Primljeno na znanje | Ne postoji ograničenje za poduzeća unutar iste grupe da budu u ulozi partnera na različitim projektnim prijavama, izuzev da partner mora imati i obrazložiti dostatne kapacitete za provedbu projektnih aktivnosti i zadovoljiti sve ostale uvjete prihvatljivosti. Navedeno će biti dodatno pojašnjeno u dokumentaciji Poziva. |
28 | ANITA VUKELIĆ | 2. Prihvatljivost prijavitelja i partnera i kriteriji isključenja , 2.2.Dozvoljenost partnerstva | Poštovani, Smatramo da je ograničenje prema kojem prijavitelji u okviru jedne grupe povezanih poduzeća mogu podnijeti samo jedan projektni prijedlog, nepravedno i restriktivno. Takva odredba ograničava mogućnost prijave poduzeća unutar iste grupe, čime se umjetno sužava prostor za razvoj ozbiljnih istraživačko-razvojnih projekata, a ovakav pristup nepotrebno ograničava fleksibilnost poduzećima pri planiranju i provođenju istraživačko-razvojnih aktivnosti te potencijalno smanjuje ukupni inovacijski kapacitet. Predlažemo da omogućite da se barem 3 poduzeća iz iste grupe prijave i sudjeluju u Pozivu kroz zasebne prijave, a ne samo kao dio konzorcija unutar jedne prijave. Time bi se omogućila veća fleksibilnost i potaknula realizacija inovativnih i ambicioznih projekata. Hvala i LP! | Nije prihvaćen | Ograničenjem podnošenja jednog projektnog prijedloga u okviru grupe povezanih poduzeća osigurava se adekvatna disperzija i maksimizira učinak alokacije poziva s obzirom na očekivani broj zainteresiranih prijavitelja na predmetni poziv. |
29 | JOSIP ĐEREK | 2. Prihvatljivost prijavitelja i partnera i kriteriji isključenja , 2.3.Kriteriji za isključenje prijavitelja/partnera | Poštovani, predlažemo izbacivanje točke r. koja glasi: "r. Ako ukupni poslovni prihodi prijavitelja i partnera iznose manje od 30 % ukupno zatražene potpore (nije primjenjivo za OIŠZ) prema GFI-POD, odnosno poslovnim knjigama za obveznike poreza na dohodak za godinu koja prethodi godini predaje projektnog prijedloga; ( Dokazuje se: Izjavom prijavitelja (Obrazac 2.), Izjavom partnera (Obrazac 3.), GFI-POD (odnosno poslovne knjige za obveznike poreza na dohodak) ili važećim jednakovrijednim dokumentima koje je izdalo nadležno tijelo u državi sjedišta prijavitelja/partnera za godinu koja prethodi godini predaje projektnog prijedloga);" Naime, predmetna točka čini većinu startupova neprihvatljivim prijaviteljima s obzirom da oni u prvih nekoliko godina u praksi imaju male prihode. Prihodi kao takvi ne predstavljaju ispravan kriterij za ocjenjivanje može li prijavitelj provesti ovakav tip projekta. | Nije prihvaćen | Navedeni kriterij se odnosi na ukupne (kombinirane) prihode prijavitelja i partnera. |
30 | B-52 INCENTIVES ADVISORY DRUŠTVO S OGRANIČENOM ODGOVORNOŠĆU ZA SAVJETOVANJE I USLUGE | 2. Prihvatljivost prijavitelja i partnera i kriteriji isključenja , 2.3.Kriteriji za isključenje prijavitelja/partnera | U vezi predloženog Kriterija za isključenje pod numeracijom "o" sugeriramo konkretan uvjet za isključenje atribuirati samo prijavitelju, odnosno, partnerskim poduzećima koji svojim R&D kapacitetom mogu pomoći procesu istraživanja i razvoja omogućiti sudjelovanje iako su registrirani za obavljanje gospodarske djelatnosti unutar godine dana od predaje projektnog prijedloga. Za ilustraciju, usporediv kriterij na SPIN Pozivu se odnosio isključivo na Prijavitelja, ne i na partnere koji su mogli biti recentno osnovana poduzeća. | Nije prihvaćen | Kako je navedeno u UzP-u prijavitelj/partner je registriran za obavljanje bilo koje gospodarske djelatnosti (ne odnosi se na registraciju pojedinačnih djelatnosti) najmanje 1 godinu prije dana predaje projektnog prijedloga. Poziv je namijenjen poduzećima s minimalno godinu dana iskustva na tržištu koja imaju kapacitete za provedbu složenijih projekata. |
31 | TAJANA BARANČIĆ | 2. Prihvatljivost prijavitelja i partnera i kriteriji isključenja , 2.3.Kriteriji za isključenje prijavitelja/partnera | Poštovani, prema kriterijima "r" i "s" proizlazi da nema uvjeta pozitivnog poslovanja u prethodnoj godini za poduzetnike u sustavu poreza na dobit, ali se isti uvjet postavlja za poduzetnike u sustavu poreza na dohodak. Predlažem uskladiti i izjednačiti kriterije. | Prihvaćen | Navedena nesukladnost će se ispraviti. |
32 | BORNA ZRINŠČAK | 2. Prihvatljivost prijavitelja i partnera i kriteriji isključenja , 2.4. Zahtjevi koji se odnose na sposobnost prijavitelja, učinkovito korištenje sredstava i održivost projekta | Prijedlog je olakšati način zatvaranja financijske konstrukcije. Naime, do sada je Prijavitelj bio dužan osigurati 15% ukupne vrijednosti projekta što je često značilo da je potrebno osigurati više sredstava nego što učešće Prijavitelja u projektu (uzimaju u obzir da u ukupnu vrijednost projekta ulaze i troškovi partnera te Znanstveno istraživačkih organizacija, troškove koje Prijavitelj u provedbi projekta nije dužan podmiriti). Prijedlog je da se za zatvaranje financijske konstrukcije promatra isključivo troškovi Prijavitelja, ili alternativno, da se smanji postotak na 5% ukupne vrijednosti projekta. | Nije prihvaćen | Potrebno je osigurati sredstva u iznosu od minimalno 15 % ukupne vrijednosti projekta. Ukupnu vrijednost projekta čine prihvatljivi i neprihvatljivi troškovi prijavitelja i svih partnera unutar jednog projektnog prijedloga. |
33 | PLATFORMA 22 D.O.O. ZA RAZVOJ I INVESTICIJE | 2. Prihvatljivost prijavitelja i partnera i kriteriji isključenja , 2.4. Zahtjevi koji se odnose na sposobnost prijavitelja, učinkovito korištenje sredstava i održivost projekta | "Zatvorena financijska konstrukcija projekta mora biti osigurana za cijelo razdoblje provedbe projekta" Molimo pojasniti navedeno, znači li to da prijavitelj mora 15% položenih sredstava držati kontinuirano na računi za cijelo razdoblje provedbe projekta? | Primljeno na znanje | Prijavitelj mora imati osigurane izvore sufinanciranja projekta s ciljem nesmetanog ostvarenja planiranih aktivnosti i posljedično rezultata. Tijekom postupka ugovaranja dostavljaju se i provjeravaju dokazi za zatvaranje financijske konstrukcije na način propisan Uputama za prijavitelje. Tijekom provedbe, nositelj projekta osigurava likvidnost projekta iz dodijeljenih bespovratnih sredstava kao i vlastitim sufinanciranjem, a sukladno planiranoj dinamici provedbe aktivnosti iz čega proizlazi da ne postoji potreba rezervacije sredstava čija svrha ne bi bila usmjerena na realizaciju planiranih aktivnosti. Isto tako, važnim je za napomenuti da eventualna nedostatna financijska sredstava za provedbu projektnih aktivnosti ne mogu biti opravdani razlog za izmjenom/produljenjem ugovora. |
34 | PLATFORMA 22 D.O.O. ZA RAZVOJ I INVESTICIJE | 2. Prihvatljivost prijavitelja i partnera i kriteriji isključenja , 2.4. Zahtjevi koji se odnose na sposobnost prijavitelja, učinkovito korištenje sredstava i održivost projekta | "Ako se udio privatnog sufinanciranja prijavitelja podmiruje iz vlastitih izvora, prijavitelj mora u roku od petnaest (15) kalendarskih dana od dostave Odluke o financiranju putem informacijskog sustava eKohezija, dostaviti dokaz (izvod) da je na projektnom računu osigurao sredstva u iznosu od minimalno 15 % ukupne vrijednosti projekta za potrebe provedbe projekta. Navedeno se ne odnosi na OIŠZ koje će na Projektu sudjelovati u svojstvu partnera, a koji bi trebali osigurati 15% doprinosa iz Državnog proračuna RH i/ili drugih javnih izvora. Ako je partner OIŠZ čiji zaposlenici primaju plaću iz Državnog proračuna RH i/ili drugih javnih izvora, trošak plaća postojećih zaposlenika uzimaju se kao iznos vlastitog sufinanciranja." Molimo pojasniti navedeno, znači li to da se iznos budžeta koji pripada OIŠZ-u izbacuje iz ukupne vrijednosti projekta, pri kalkulaciji 15% sredstava koje je potrebno položiti na račun? | Primljeno na znanje | Potrebno je osigurati sredstva u iznosu od minimalno 15 % ukupne vrijednosti projekta. Ukupnu vrijednost projekta čine čine prihvatljivi i neprihvatljivi troškovi prijavitelja i svih partnera unutar jednog projektnog prijedloga. |
35 | PROBOTICA D.O.O. ZA USLUGE I TRGOVINU | UPUTE ZA PRIJAVITELJE, 3. Prihvatljivost projekta | Tekst natječaja navodi: U okviru ovog Poziva potpore se ne mogu dodijeliti za aktivnosti Trgovanje ili proizvodnja robe vojne namjene, obrambenih proizvoda i nevojnih ubojitih sredstava navedenih u Uredbi o popisu robe vojne namjene, obrambenih proizvoda i nevojnih ubojnih sredstava (NN 61/23, 50/24). Ova formulacija nastoji obuhvatiti što širi spektar tehnologija koje se mogu koristiti u vojne svrhe. Takav široki pristup, međutim, stvara rizik da se razvojni projekti koji imaju i civilnu primjenu, a posjeduju komercijalni potencijal u obrambenom sektoru, nepravedno isključe na temelju tumačenja ocjenjivača da se radi o razvoju tehnologije vojne namjene. Smatramo da bi razvoj tehnologija koje imaju dualnu (civilnu i obrambenu) primjenu trebao biti potaknut, budući da oni predstavljaju ne samo značajnu priliku za komercijalizaciju u sektorima povezanima s obranom, već i doprinose inovacijama i konkurentnosti na europskom tržištu. Uzimajući u obzir prioritet obrambenih projekata koje Europska unija sve više prepoznaje, važno je da kriteriji ocjenjivanja projekata ne budu preširoki tako da bi potencijalno konkurentni razvojni projekti s dualnom primjenom bili neopravdano isključeni. Prijedlog izmjene natječajnih uvjeta: Kako bi se izbjegle nejasnoće i potencijalna nepravedna isključenja, predlažemo da se referenca na navedenu uredbu iz natječaja ukloni. Umjesto toga, natječaj bi trebao sadržavati jasnu definiciju tehnologija koje se smatraju neprihvatljivima za financiranje ukoliko je to potrebno. Time bi se omogućilo fer i transparentno ocjenjivanje projekata koji, iako posjeduju potencijal za upotrebu u obrambenom sektoru, imaju i značajnu civilnu primjenu i komercijalni potencijal. | Primljeno na znanje | Navedena odredba ne odnosi se na isključivanje cijelog sektora Trgovanje ili proizvodnja robe vojne namjene, obrambenih proizvoda i nevojnih ubojitih sredstava, već isključivo na projekte čiji je konačni rezultat projekta (proizvod) na popisu Uredbe o popisu robe vojne namjene, obrambenih proizvoda i nevojnih ubojnih sredstava (NN 61/23, 50/24). Navedeno će biti pojašnjeno u dokumentaciji poziva. U skladu sa Strategijom pametne specijalizacije prihvatljive za financiranje su aktivnosti koje pripadaju u tematsko prioritetno područje S3 - Sigurnost i dvojna namjena – svijest, prevencija, odgovor, sanacija. |
36 | IGOR STOJKOVIĆ | UPUTE ZA PRIJAVITELJE, 3. Prihvatljivost projekta | Poglavlje 3. Prihvatljivost projekta definira da se potpore u okviru ovog poziva ne mogu dodijeliti za aktivnosti unutar točno određene skupine sektora pobrojanih po NKD oznakama te za određene sektore koje su taksativno navedene u nastavku. Kao jedan od njih navodi se i sektor trgovanja ili proizvodnje robe vojne namjene, obrambenih proizvoda i nevojnih ubojitih sredstava navedenih u Uredbi o popisu robe vojne namjene, obrambenih proizvoda i nevojnih ubojnih sredstava (NN 61/23, 50/24). Trgovačko društvo HS Produkt d.o.o. ovom se odredbom direktno isključuje kao potencijalni prijavitelj. Prema NKD naša je djelatnost 25.53 Strojna obrada metala, i unatoč činjenici da smo društvo koje proizvodi proizvode s popisa Uredbe o popisu robe vojne namjene, obrambenih proizvoda i nevojnih ubojnih sredstava (NN 61/23, 50/24), naši interesi u smislu ulaganja u nove tehnologije i projekte nisu nužno povezani s razvojem robe vojne namjene, obrambenih proizvoda i nevojnih ubojnih sredstava već su u sklopu potencijalnog projekta usmjereni na diversifikaciju proizvodnje i razvoj novih tehnologija koje su primjenjive i u svim ostalim industrijama iz sektora strojne obrade metala. Napominjemo kako je u prethodno objavljenom IRI II pozivu na dostavu projektnih prijedloga neprihvatljivost prijavitelja bila usmjerena na konačni rezultat projekta, dok je prijedlogom ovog poziva usmjerena na isključivanje cjelokupnog sektora bez obzira na spomenutu diverzifikaciju, što je krajnje diskriminatorno. | Primljeno na znanje | Navedena odredba ne odnosi se na isključivanje cijelog sektora Trgovanje ili proizvodnja robe vojne namjene, obrambenih proizvoda i nevojnih ubojitih sredstava, već isključivo na projekte čiji je konačni rezultat projekta (proizvod) na popisu Uredbe o popisu robe vojne namjene, obrambenih proizvoda i nevojnih ubojnih sredstava (NN 61/23, 50/24). Navedeno će biti pojašnjeno u dokumentaciji poziva. U skladu sa Strategijom pametne specijalizacije prihvatljive za financiranje su aktivnosti koje pripadaju u tematsko prioritetno područje S3 - Sigurnost i dvojna namjena – svijest, prevencija, odgovor, sanacija. |
37 | IVAN ŠTRKALJ | 4. Prihvatljivost aktivnosti , 4.1.Prihvatljive aktivnosti projekta | U poglavlju se navodi "Provedba aktivnosti ne mora uključivati sve navedene razine tehnološke spremnosti, ali mora završiti s TRL 4." dok se dalje u poglavlju također navodi "Projektni prijedlog može se sastojati od jedne ili kombinacije nekoliko prihvatljivih kategorija istraživanja i razvoja.". Molimo jasnije naznačiti je li kroz projektni prijedlog moguće prijaviti npr. samo aktivnost eksperimentalnog razvoja (TRL od 5 – 8) bez aktivnosti industrijskog istraživanja (TRL od 2 – 4) ili navedeno nije prihvatljivo. | Primljeno na znanje | Kako je navedeno u UzP-u, projektni prijedlog obavezno uključuje provedbu aktivnosti industrijskog istraživanja i/ili eksperimentalnog razvoja te, ako je potrebno, izradu studije izvedivosti, koja prethodi ili je nastavak aktivnosti industrijskog istraživanja i/ili eksperimentalnog razvoja u okviru istog projektnog prijedloga, odnosno kojom se ocjenjuje i analizira potencijal rezultata projekta. Projektni prijedlog mora uključivati fazu eksperimentalnog razvoja. Prijavitelj može u okviru projekta provoditi samo fazu eksperimentalnog razvoja, a može uključivati i ostale kategorije, odnosno industrijsko istraživanje i/ili studiju izvedivosti. Navedeno će biti pojašnjeno u natječajnoj dokumentaciji. |
38 | PREHRAMBENA INDUSTRIJA VINDIJA D.D. | 4. Prihvatljivost aktivnosti , 4.1.Prihvatljive aktivnosti projekta | U točki 4.1. Poziva navedeno je da se projektni prijedlog može sastojati od jedne ili kombinacije nekoliko prihvatljivih kategorija istraživanja i razvoja. Istovremeno je navedeno da provedba aktivnosti ne mora uključivati sve navedene razine tehnološke spremnosti, ali mora završiti s TRL 4. Molimo Vas da pojasnite znači li to da je u okviru projekta moguće provoditi samo industrijsko istraživanje i završiti projekt s TRL 4? Skrećemo Vam pažnju da je obavezni pokazatelj specifičan za Poziv Broj inovativnih proizvoda koji se razvijaju projektom. U kontekstu navedenog pokazatelja i odredbe da projektna aktivnost istraživanja i razvoja mora završiti s TRL 4 molimo Vas jasnu informaciju hoće li pokazatelj biti ispunjen ako projekt završi s TRL 4. Isto tako, ako je predmet aktivnosti istraživanja i razvoja samo eksperimentalni razvoj što je dozvoljeno sukladno predloženim odredbama Poziva, molimo Vas informaciju treba li eksperimentalni razvoj krenuti s TRL 5 i završiti s TRL 8 ili isti može započeti s TRL 6 ili 7. Skrećemo Vam pažnju da nigdje u Pozivu nije jasno i nedvojbeno definirano da eksperimentalni razvoj mora završiti s TRL 8 i molimo Vas informaciju o tome može li se projekt završiti primjerice s TRL 7, a ne nužno s TRL 8. | Primljeno na znanje | Kako je navedeno u UzP-u, projektni prijedlog obavezno uključuje provedbu aktivnosti industrijskog istraživanja i/ili eksperimentalnog razvoja te, ako je potrebno, izradu studije izvedivosti, koja prethodi ili je nastavak aktivnosti industrijskog istraživanja i/ili eksperimentalnog razvoja u okviru istog projektnog prijedloga, odnosno kojom se ocjenjuje i analizira potencijal rezultata projekta. Projektni prijedlog mora uključivati fazu eksperimentalnog razvoja. Prijavitelj može u okviru projekta provoditi samo fazu eksperimentalnog razvoja, a može uključivati i ostale kategorije, odnosno industrijsko istraživanje i/ili studiju izvedivosti. Navedeno će biti pojašnjeno u natječajnoj dokumentaciji. |
39 | TOMISLAV KNEŽEVIĆ | 4. Prihvatljivost aktivnosti , 4.1.Prihvatljive aktivnosti projekta | U poglavlju navodite: „Provedba aktivnosti ne mora uključivati sve navedene razine tehnološke spremnosti, ali mora završiti s TRL 4“. Vrijedi li ista logika za eksperimentalni razvoj (TRL 5 – 8), tj. Možete li potvrditi kako projektne aktivnosti mogu započeti s fazom TRL 6 ili TRL 7? | Primljeno na znanje | Projektne aktivnosti se moraju odvijati unutar razina tehnološle spremnosti (TRL) 2-8. Nisu postavljena ograničenja unutar početnih razina tehnološke spremnosti. U slučaju da projektni prijedlog obuhvaća fazu industrijskog istraživanja, završna razina tehnološke spremnosti mora biti 4. |
40 | HRVOJKA SKOKOVIĆ HARAŠIĆ | 5. Opći zahtjevi koji se odnose na prihvatljivost troškova projekta, 5.1. Prihvatljive kategorije troškova | Poštovani, molimo da se razmotri uključenje troškova OIŠZa u prihvatljive posebno u dijelu komunikacije vidljivosti projekta te diseminacije rezultata projekta jer se najčešće konzorcijskim sporazumom OIŠZu omogući daljnje korištenje stečenog znanja te javno predstavljanje istog kroz razne konferencije, izlaganja te objave znanstvenih radova (za što proračunski korisnici OIŠZ najčešće nemaju unaprijed osigurana sredstva stoga bi ih trebalo predvidjeti u sklopu suradnje na projektu). | Primljeno na znanje | Trošak objavljivanja vlastitih rezultata istraživanja i trošak priopćavanja rezultata projekta širokom krugu nije prihvatljiv za financiranje ako projektni prijedlog ostvari uvećanje intenziteta potpore sukladno čl. 25 stavku 6 (b) (ii), odnosno na temelju toga što se rezultati projekta priopćuju širokom krugu na konferencijama, objavom, u repozitorijima s javnim pristupom, ili besplatnim računalnim programima i računalnim programima s otvorenim kodom." |
41 | IVANA SCHWARZ | 5. Opći zahtjevi koji se odnose na prihvatljivost troškova projekta, 5.1. Prihvatljive kategorije troškova | Predlažemo reviziju prihvatljivih kategorija troškova za OIŠZ, jer značajno ograničavaju uspješnost realizacije projekata. Znanstvene institucije su ključni nositelji istraživačkih aktivnosti koje omogućuju realizaciju inovacija u suradnji s poduzetnicima. Isključivanjem troškova vidljivosti i diseminacije rezultata, kao i troškova materijala, potrošne robe i ugovornih istraživanja, znanja i patenata za OIŠZ, OIŠZ-ima se praktično onemogućava provedba njihovih ključnih aktivnosti u okviru projekata, što dovodi u pitanje opravdanost njihovog sudjelovanja. Nužno im je osigurati adekvatne uvjete za provedbu aktivnosti, kao što je bio slučaj u prethodnim IRI natječajima. Isključivanjem navedenih troškova narušava se mogućnost kvalitetne provedbe projekata te se ugrožava njihov krajnji učinak na gospodarstvo i inovacijski potencijal; smanjuje se znanstvena relevantnost i tehnološka primjenjivost razvijenih rješenja, što su nužni preduvjeti za kvalitetne projekte koji će dugoročno osnažiti hrvatsko gospodarstvo i konkurentnost domaće industrije. | Primljeno na znanje | Trošak objavljivanja vlastitih rezultata istraživanja i trošak priopćavanja rezultata projekta širokom krugu nije prihvatljiv za financiranje ako projektni prijedlog ostvari uvećanje intenziteta potpore sukladno čl. 25 stavku 6 (b) (ii), odnosno na temelju toga što se rezultati projekta priopćuju širokom krugu na konferencijama, objavom, u repozitorijima s javnim pristupom, ili besplatnim računalnim programima i računalnim programima s otvorenim kodom. |
42 | DYVOLVE D.O.O. ZA POSLOVNO SAVJETOVANJE I USLUGE | 5. Opći zahtjevi koji se odnose na prihvatljivost troškova projekta, 5.1. Prihvatljive kategorije troškova | II. Prihvatljive kategorije troškova za OIŠZ u svojstvu partnera Predlažemo da se u prihvatljive kategorije troškova OIŠZ kao partnera, kao na IRI 2 natječaju, uključe troškovi vidljivosti i diseminacija rezultata projekta (izlaganje na stručnim konferencijama i objava znanstvenih radova povezanih s temom projekta). Ti troškovi su trenutačno prihvatljivi kod poduzetnika, međutim prema iskustvu dosadašnjih IRI projekata, partneri sa OIŠZ-a pretežito rade na diseminaciji rezultata projekta. Također, u cilju uspješne provedbe dijela projekta koji se odnosi na znanstveni rad OIŠZ-a u sklopu projekta predlažemo da se u prihvatljive troškove dodaju troškovi materijala, potrošne robe i sličnih proizvoda, te troškovi ugovornih istraživanja, znanja i patenata. | Primljeno na znanje | Trošak objavljivanja vlastitih rezultata istraživanja i trošak priopćavanja rezultata projekta širokom krugu nije prihvatljiv za financiranje ako projektni prijedlog ostvari uvećanje intenziteta potpore sukladno čl. 25 stavku 6 (b) (ii), odnosno na temelju toga što se rezultati projekta priopćuju širokom krugu na konferencijama, objavom, u repozitorijima s javnim pristupom, ili besplatnim računalnim programima i računalnim programima s otvorenim kodom. |
43 | PROJEKT JEDNAKO RAZVOJ, DRUŠTVO S OGRANIČENOM ODGOVORNOŠĆU ZA POSLOVNO SAVJETOVANJE | 5.1. Prihvatljive kategorije troškova, 5.1.1.1 Potpore za istraživanje i razvoj temeljem članka 25. Uredbe o općem skupnom izuzeću | U vezi metodologije obračuna troškova plaće, predlažemo temelj izračuna od godišnjih 1720 sati umjesto prosjeka 153. Ova metodologija je u skladu s Uredbom (EU) br. 1303/2013, člankom 68.a, koja propisuje izračun satnice dijeljenjem godišnjih troškova plaća s 1720 sati. Također, prosječan broj radnih sati može varirati iz godine u godinu, stoga korištenje standardne vrijednosti od 1720 sati omogućuje transparentniji i dosljedniji obračun troškova. | Nije prihvaćen | S ciljem ubrzanja postupka dodjele i stavljanja na raspolaganje bespovratnih sredstva korisnicima te pojednostavljenja postupka prijave projekata na Poziv, a što je u fokusu novog programskog razdoblja, za potrebe utvrđivanja izravnih troškova osoblja izračun će se vršiti primjenom metodologije iz članka 55. stavka 2 b) Uredbe (EU) 2021/1060. Također, iskustvo iz prethodnog programskog razdoblja je pokazalo kako ovaj pristup predstavlja značajno administrativno i fizičko rasterećenje prijaviteljima, umanjuje mogućnost pogrešaka od strane prijavitelja, o čemu su prijavitelji u više navrata iskazivali svoje nezadovoljstvo. |
44 | ŽELJKA DUVNJAK | 5.1. Prihvatljive kategorije troškova, 5.1.1.1 Potpore za istraživanje i razvoj temeljem članka 25. Uredbe o općem skupnom izuzeću | U prijedlogu Poziva je navedeno:Trošak plaća zaposlenih osoba u OIŠZ koje se financiraju iz Državnog proračuna i/ili drugih javnih izvora, a koji je izračunat primjenom gore opisane metode, ne može biti financiran bespovratnim sredstvima već će isti biti prihvatljiv isključivo kao sufinanciranje partnera." Da li to znači da se plaća upisuje u proračun projekta ali se neće vršiti isplata već će se navedeni iznos plaća smatrati sufinancirnjem od strane OIŠZ? Ili će se plaće isplatiti ali će se tražiti povrat u riznicu? Drugo, navedeno je "Neizravni troškovi po fiksnoj stopi koja iznosi maksimalno 15 % od ukupnih prihvatljivih izravnih troškova osoblja". Znači li to da se na, plaće koje se (ako) smatraju vlastitim udjelom sufinanciranja, a koje su navedene u proračunu projekta, mogu obračunati neizravni troškovi u visini od 15%? | Primljeno na znanje | Plaće zaposlenih osoba u OIŠZ koje se financiraju iz Državnog proračuna i/ili drugih javnih izvora se unose sa stopom sufinanciranja 0 %. Neizravni troškovi po fiksnoj stopi koja iznosi maksimalno 15 % od ukupnih prihvatljivih izravnih troškova osoblja primjenjuju se na sve prihvatljive troškove osoblja, bez obzira na stopu sufinanciranja. |
45 | BORNA ZRINŠČAK | 5.1. Prihvatljive kategorije troškova, 5.1.1.1 Potpore za istraživanje i razvoj temeljem članka 25. Uredbe o općem skupnom izuzeću | Nužno je promatrati radne sate na godišnjoj razini, a ne mjesečno ograničavati na 154 sati kako je to sada postavljeno. Nova SVJT metodologija donosi značajno pogoršanje od 1720 prosječnih sati godišnje koje se dosada koristilo te je standard u EU za obračun prosječnih radnih sati uz prosječno korištenje godišnjih odmora i bolovanja. Naime, kada se od 2000 dostupnih radnih sati u RH oduzme ispodprosječno trajanje godišnjeg odmora od 20 dana dođe se do maksimalnog broja dostupnih radnih sati od 1840 maksimalno mogućih sati, a gdje bolovanja uopće nisu uzeti u obzir. Naše mišljenje je da ovu štetnu novu praksu treba pod hitno ukinuti te se vratiti na 1720 sati ili barem ukinuti umjetno ograničenje od 154 sata mjesečno kako se ne bi uzrokovala dodatna šteta po korisnike i sustavu cjelini. Iskustva sa SPIN natječaja potkrjepljuju navedenu tezu te Vas stoga ljubazno molimo da razmotrite povratak na staru metodologiju s 1720 sati. | Nije prihvaćen | S ciljem ubrzanja postupka dodjele i stavljanja na raspolaganje bespovratnih sredstva korisnicima te pojednostavljenja postupka prijave projekata na Poziv, a što je u fokusu novog programskog razdoblja, za potrebe utvrđivanja izravnih troškova osoblja izračun će se vršiti primjenom metodologije iz članka 55. stavka 2 b) Uredbe (EU) 2021/1060. Također, iskustvo iz prethodnog programskog razdoblja je pokazalo kako ovaj pristup predstavlja značajno administrativno i fizičko rasterećenje prijaviteljima, umanjuje mogućnost pogrešaka od strane prijavitelja, o čemu su prijavitelji u više navrata iskazivali svoje nezadovoljstvo. |
46 | TAJANA BARANČIĆ | 5.1. Prihvatljive kategorije troškova, 5.1.1.1 Potpore za istraživanje i razvoj temeljem članka 25. Uredbe o općem skupnom izuzeću | Poštovani, molimo uzeti u obzir da metodologija troškova plaća koja dozvoljava maksimalno 153 sata rada u mjesecu, nije nikako pogodna za OIŠZ jer tom metodologijom praktički nije moguće imati 100% radnog vremena na projektu, što je OIŠZ-u problem za novozaposlene za koje nemaju interne budgete. Naime, radnici moraju koristiti GO prema ZOR-u i u tim mjesecima ne mogu imati 153 sata pravdano na projektu jer nemaju toliko radnih sati, a istovremeno nemaju mogućnost nadoknaditi sate u drugim mjesecima kad je fond sati najčešće preko 170 sati. Ukoliko se nešto promijenilo u tom smislu vezano uz ovu metodu, molim zanemarite komentar. Hvala. | Nije prihvaćen | S ciljem ubrzanja postupka dodjele i stavljanja na raspolaganje bespovratnih sredstva korisnicima te pojednostavljenja postupka prijave projekata na Poziv, a što je u fokusu novog programskog razdoblja, za potrebe utvrđivanja izravnih troškova osoblja izračun će se vršiti primjenom metodologije iz članka 55. stavka 2 b) Uredbe (EU) 2021/1060. Također, iskustvo iz prethodnog programskog razdoblja je pokazalo kako ovaj pristup predstavlja značajno administrativno i fizičko rasterećenje prijaviteljima, umanjuje mogućnost pogrešaka od strane prijavitelja, o čemu su prijavitelji u više navrata iskazivali svoje nezadovoljstvo. |
47 | OPTIMIZATOR, OBRT ZA POSLOVNO SAVJETOVANJE, VL. MARKO ŠKROBO, OSIJEK, ULICA JOSIPA HUTTLERA 27 D | 5.1. Prihvatljive kategorije troškova, 5.1.2. OPCIJA 2. | Predlažemo maknuti obvezu osiguravanja revizorskog traga i izrade i čuvanja dokumentacije o nabavama u Opciji 2. Zadržavanjem tih zahtjeva Opcija 2 u praksi gubi prednosti koje bi ju trebale razlikovati od Opcije 1, a istovremeno je potpuno nejasno kako će pravdanje troškova izračunatih po fiksnoj stopi računima i dokumentacijom o nabavi funkcionirati tijekom provedbe projekta. | Primljeno na znanje | Upravljačke provjere i revizije neće obuhvaćati stvarne troškove koji su nastali za korisnika kao ni postupke javne nabave na kojima se temelje rashodi koji se nadoknađuju na temelju pojednostavljenih mogućnosti obračuna troškova, što ne isključuje provjere koje na temelju posebnih propisa imaju pravo i obvezu obavljati druga nacionalna tijela . Korisnici su i dalje dužni prilikom provedbe projekta voditi računa da su projektne aktivnosti i projektni troškovi prihvatljivi sukladno uvjetima Poziva i Ugovora kao i da su nastali u skladu s nacionalnim propisima (primjerice obveznici javne nabave dužni su se pridržavati Zakona o javnoj nabavi). " |
48 | EPILOG D.O.O. ZA SAVJETOVANJE I USLUGE | 5.1. Prihvatljive kategorije troškova, 5.1.2. OPCIJA 2. | Predlažemo izbaciti osiguravanje revizijskog traga za paušalne troškove u okviru Opcije 2. Nije nam jasno kako će u samoj provedbi funkcionirati paušal kojeg je potrebno opravdati računima, a pogotovo dokumentacijom o nabavi. U okviru provedbe centraliziranih programa nije potrebno vršiti takve aktivnosti pa nam nije jasno zašto je potrebno ovdje. | Primljeno na znanje | Upravljačke provjere i revizije neće obuhvaćati stvarne troškove koji su nastali za korisnika kao ni postupke javne nabave na kojima se temelje rashodi koji se nadoknađuju na temelju pojednostavljenih mogućnosti obračuna troškova, što ne isključuje provjere koje na temelju posebnih propisa imaju pravo i obvezu obavljati druga nacionalna tijela . Korisnici su i dalje dužni prilikom provedbe projekta voditi računa da su projektne aktivnosti i projektni troškovi prihvatljivi sukladno uvjetima Poziva i Ugovora kao i da su nastali u skladu s nacionalnim propisima (primjerice obveznici javne nabave dužni su se pridržavati Zakona o javnoj nabavi). |
49 | PROJEKT JEDNAKO RAZVOJ, DRUŠTVO S OGRANIČENOM ODGOVORNOŠĆU ZA POSLOVNO SAVJETOVANJE | 5.1. Prihvatljive kategorije troškova, 5.1.2. OPCIJA 2. | Predlažemo troškove za partnera koji nema sjedište, odnosno poslovnu jedinicu ili podružnicu izdvojiti iz fiksne stope s obzirom da je nositelj troška drugi pravni subjekt, a u svrhu transparentnog i namjenskog obračuna troškova. | Nije prihvaćen | Nije obrazložena specifična potreba za navedenom odredbom, uzimajući u obzir da su svi partneri, imali sjedište u RH ili ne, drugi pravni subjekti u odnosu na prijavitelja. |
50 | PROJEKT JEDNAKO RAZVOJ, DRUŠTVO S OGRANIČENOM ODGOVORNOŠĆU ZA POSLOVNO SAVJETOVANJE | 5.1. Prihvatljive kategorije troškova, 5.1.2. OPCIJA 2. | U vezi s točkom 5.1.2, predlažemo dodavanje odredbe o regionalnoj potpori, s obzirom na to da je takva odredba već predviđena u opciji 1 (prethodna točka). Smatramo da bi dosljedna primjena regionalne potpore u obje opcije osigurala ravnopravniji pristup financijskim sredstvima te doprinijela uravnoteženom razvoju svih regija. | Nije prihvaćen | Navedeno je onemogućeno pravilima o pojednostavljenim metodama financiranja. |
51 | B-52 INCENTIVES ADVISORY DRUŠTVO S OGRANIČENOM ODGOVORNOŠĆU ZA SAVJETOVANJE I USLUGE | 5.1. Prihvatljive kategorije troškova, 5.1.2. OPCIJA 2. | Zahtjev za osiguravanjem revizijskog traga (posebice dokumentaciju o nabavama) smatramo kontradiktornim mehanizmu paušalne stope za preostale prihvatljive troškove (mimo izravnih troškova osoblja), kako je definirano čl. 56 Uredbe 2021/1060. Sugeriramo izbaciti nužnost osiguravanja revizijskog traga, posebice dokumentacije o nabavama, s obzirom na to da time mehanizam de facto više i ne predstavlja alternativu Opciji 1. Također, nije sasvim jasno zašto se vrši razlika između načina provedbe fiksne paušalne stope za financiranje neizravnih troškova osoblja (sukladno čl. 54b Uredbe) za koju nije potrebno osigurati revizijski trag, dok je za primjenu paušalne stope za ostale prihvatljive troškove to neophodno. | Primljeno na znanje | Upravljačke provjere i revizije neće obuhvaćati stvarne troškove koji su nastali za korisnika kao ni postupke javne nabave na kojima se temelje rashodi koji se nadoknađuju na temelju pojednostavljenih mogućnosti obračuna troškova, što ne isključuje provjere koje na temelju posebnih propisa imaju pravo i obvezu obavljati druga nacionalna tijela . Korisnici su i dalje dužni prilikom provedbe projekta voditi računa da su projektne aktivnosti i projektni troškovi prihvatljivi sukladno uvjetima Poziva i Ugovora kao i da su nastali u skladu s nacionalnim propisima (primjerice obveznici javne nabave dužni su se pridržavati Zakona o javnoj nabavi). " |
52 | JELENA GRANCARIĆ-MILIN | 5.1. Prihvatljive kategorije troškova, 5.1.2. OPCIJA 2. | Prihvatljive kategorije troškova za OIŠZ za OPCIJU II (B) nisu jasno navedene što može biti zbunjujuće za potencijalne prijavitelje/partnere. Prihvatljive kategorije troškova za opciju B jasno podijeliti na: Prihvatljive kategorije troškova za prijavitelja/partnera koji je poduzetnik i Prihvatljive kategorije troškova za OIŠZ u svojstvu partnera. | Primljeno na znanje | Razmotrit će se |
53 | OPTIMIZATOR, OBRT ZA POSLOVNO SAVJETOVANJE, VL. MARKO ŠKROBO, OSIJEK, ULICA JOSIPA HUTTLERA 27 D | 7. Podnošenje projektnog prijedloga, 7.1.Razdoblje trajanja Poziva | Kako bi se zainteresiranim prijaviteljima i partnerima omogućio adekvatan rok za planiranje i uspostavljanje stvarne učinkovite suradnje, i kako bi se osiguralo potrebno vrijeme za izradu kvalitetnih projektnih prijava, potrebno je osigurati primjeren rok od datuma objave Poziva do početka zaprimanja prijava. S obzirom na očekivanu kompleksnost projekata i visok prag bodova koji je u evaluaciji potrebno zadovoljiti, smatramo kako je primjeren rok 120 dana od objave poziva - rok kakav je planiran i za postupak dodjele bespovratnih sredstava. | Nije prihvaćen | Modalitet trajno otvorenog poziva omogućava da korisnici podnesu projektni prijedlog u trenutku kada je njihov projekt spreman. Uzimajući u obzir vrijeme potrebno za pripremu projektnih prijedloga, iskustvo iz prethodna dva poziva Povećanje razvoja novih proizvoda i usluga koji proizlaze iz aktivnosti istraživanja i razvoja – faze I i II koji su također bili objavljeni u modalitetu trajno otvorenog poziva, te potrebe i mogućnosti potencijalnih prijavitelja i partnera, predvidjeti će se optimalno vrijeme za pripremu projektnih prijedloga. Također, sukladno Uredbi o zajedničkim odredbama 2021/1060, Upravljačko tijelo snosi glavnu odgovornost za djelotvornu i učinkovitu provedbu fondova te za vođenje programa u svrhu ostvarenja ciljeva programa te se objava Poziva i početak zaprimanja projektnih prijedloga određuju, između ostalog, uzimajući u obzir sveukupnu apsorpciju sredstava Programa Konkurentnost i kohezija 2021.-2027. |
54 | LANA CEJ | 7. Podnošenje projektnog prijedloga, 7.1.Razdoblje trajanja Poziva | Rok između datuma objave Poziva te početka zaprimanja prijava treba biti razuman i prikladan za pripremu kvalitetnih IRI projekata na kojima će sudjelovati više subjekata, kako bi se prijaviteljima i partnerima omogućila kvalitetna razrada projekata koje će provoditi tijekom naredne 4 godine. Prikladnim rokom smatramo 120 dana (jednako kao indikativno trajanje procesa vrednovanja). | Nije prihvaćen | Modalitet trajno otvorenog poziva omogućava da korisnici podnesu projektni prijedlog u trenutku kada je njihov projekt spreman. Uzimajući u obzir vrijeme potrebno za pripremu projektnih prijedloga, iskustvo iz prethodna dva poziva Povećanje razvoja novih proizvoda i usluga koji proizlaze iz aktivnosti istraživanja i razvoja – faze I i II koji su također bili objavljeni u modalitetu trajno otvorenog poziva, te potrebe i mogućnosti potencijalnih prijavitelja i partnera, predvidjeti će se optimalno vrijeme za pripremu projektnih prijedloga. Također, sukladno Uredbi o zajedničkim odredbama 2021/1060, Upravljačko tijelo snosi glavnu odgovornost za djelotvornu i učinkovitu provedbu fondova te za vođenje programa u svrhu ostvarenja ciljeva programa te se objava Poziva i početak zaprimanja projektnih prijedloga određuju, između ostalog, uzimajući u obzir sveukupnu apsorpciju sredstava Programa Konkurentnost i kohezija 2021.-2027. |
55 | EPILOG D.O.O. ZA SAVJETOVANJE I USLUGE | 7. Podnošenje projektnog prijedloga, 7.1.Razdoblje trajanja Poziva | Slažemo se s kolegama koji smatraju da je potrebno ostaviti adekvatan period za kvalitetnu pripremu projektnih prijedloga. IRI projekti podrazumijevaju/potiču učinkovitu suradnju, što samo po sebi zahtijeva vrijeme neophodno za uspostavu projektnog partnerstva i razradu projekata. Važno je razumjeti da OIŠZ-ovi (dobar dio njih) nisu u mogućnosti sklopiti formalna partnerstva sve do službene objave Poziva, kako zbog niza internih procedura te odobrenja samog partnerstva, tako i detaljnog definiranja budžetskih stavki, alociranja znanstvenika i istraživača, pokazatelja, planiranih isporuka, raspodjele IPR-a, usuglašavanja Sporazuma o partnerstvu itd., zbog čega je neophodno ostaviti primjeren rok za isto, od najmanje 90 dana. | Nije prihvaćen | Modalitet trajno otvorenog poziva omogućava da korisnici podnesu projektni prijedlog u trenutku kada je njihov projekt spreman. Uzimajući u obzir vrijeme potrebno za pripremu projektnih prijedloga, iskustvo iz prethodna dva poziva Povećanje razvoja novih proizvoda i usluga koji proizlaze iz aktivnosti istraživanja i razvoja – faze I i II koji su također bili objavljeni u modalitetu trajno otvorenog poziva, te potrebe i mogućnosti potencijalnih prijavitelja i partnera, predvidjeti će se optimalno vrijeme za pripremu projektnih prijedloga. Također, sukladno Uredbi o zajedničkim odredbama 2021/1060, Upravljačko tijelo snosi glavnu odgovornost za djelotvornu i učinkovitu provedbu fondova te za vođenje programa u svrhu ostvarenja ciljeva programa te se objava Poziva i početak zaprimanja projektnih prijedloga određuju, između ostalog, uzimajući u obzir sveukupnu apsorpciju sredstava Programa Konkurentnost i kohezija 2021.-2027. |
56 | PROJEKT JEDNAKO RAZVOJ, DRUŠTVO S OGRANIČENOM ODGOVORNOŠĆU ZA POSLOVNO SAVJETOVANJE | 7. Podnošenje projektnog prijedloga, 7.1.Razdoblje trajanja Poziva | Kako bi se osigurale kvalitetne prijave, molimo da početak zaprimanja bude minimalno 60 dana od dana objave ako se objava Poziva dogodi do 1.5. Ako objava Poziva bude poslije 1.5., onda početak zaprimanja treba biti minimalno 150 dana zbog ljetne stanke u akademskom sektoru koja će u slučaju ranijeg roka početka zaprimanja uzrokovati u praksi izostanak ispunjenja dijela ciljeva Poziva a to je učinkovita suradnja. | Nije prihvaćen | Modalitet trajno otvorenog poziva omogućava da korisnici podnesu projektni prijedlog u trenutku kada je njihov projekt spreman. Uzimajući u obzir vrijeme potrebno za pripremu projektnih prijedloga, iskustvo iz prethodna dva poziva Povećanje razvoja novih proizvoda i usluga koji proizlaze iz aktivnosti istraživanja i razvoja – faze I i II koji su također bili objavljeni u modalitetu trajno otvorenog poziva, te potrebe i mogućnosti potencijalnih prijavitelja i partnera, predvidjeti će se optimalno vrijeme za pripremu projektnih prijedloga. Također, sukladno Uredbi o zajedničkim odredbama 2021/1060, Upravljačko tijelo snosi glavnu odgovornost za djelotvornu i učinkovitu provedbu fondova te za vođenje programa u svrhu ostvarenja ciljeva programa te se objava Poziva i početak zaprimanja projektnih prijedloga određuju, između ostalog, uzimajući u obzir sveukupnu apsorpciju sredstava Programa Konkurentnost i kohezija 2021.-2027. |
57 | IVAN ŠTRKALJ | 7. Podnošenje projektnog prijedloga, 7.1.Razdoblje trajanja Poziva | Molimo razmotrite datum početka zaprimanja projektnih prijedloga na način da isti ne korelira s (kolektivnim) ljetnim godišnjim odmorima OIŠZ-ova i poduzetnika, pošto je navedeno na prethodnim natječajima iz serije IRI poziva stvaralo velike probleme u prikupljanju potrebne administrativne dokumentacije i pravovremenoj prijavi projekata na Poziv. Također molimo da se omogući minimalno 90 dana od dana objave Poziva do datuma podnošenja projektnih prijedloga, zbog kompleksnosti IRI projekata i dokumentacije koje je potrebno pripremiti i prikupiti tijekom pripreme projektnog prijedloga. | Nije prihvaćen | Modalitet trajno otvorenog poziva omogućava da korisnici podnesu projektni prijedlog u trenutku kada je njihov projekt spreman. Uzimajući u obzir vrijeme potrebno za pripremu projektnih prijedloga, iskustvo iz prethodna dva poziva Povećanje razvoja novih proizvoda i usluga koji proizlaze iz aktivnosti istraživanja i razvoja – faze I i II koji su također bili objavljeni u modalitetu trajno otvorenog poziva, te potrebe i mogućnosti potencijalnih prijavitelja i partnera, predvidjeti će se optimalno vrijeme za pripremu projektnih prijedloga. Također, sukladno Uredbi o zajedničkim odredbama 2021/1060, Upravljačko tijelo snosi glavnu odgovornost za djelotvornu i učinkovitu provedbu fondova te za vođenje programa u svrhu ostvarenja ciljeva programa te se objava Poziva i početak zaprimanja projektnih prijedloga određuju, između ostalog, uzimajući u obzir sveukupnu apsorpciju sredstava Programa Konkurentnost i kohezija 2021.-2027. |
58 | PREHRAMBENA INDUSTRIJA VINDIJA D.D. | 7. Podnošenje projektnog prijedloga, 7.1.Razdoblje trajanja Poziva | U točki 7.1. razdoblje trajanja Poziva nije navedeno razdoblje od dana objave Poziva do dana podnošenja projektnog prijedloga. S obzirom na kompleksnost projekata kao i modalitet trajno otvorenog Poziva, molimo Vas da Prijaviteljima omogućite dovoljno vremena za pripremu projekta. Predlažemo da period od dana objave Poziva do dana mogućnosti podnošenja projektnih prijedloga iznosi minimalno 5 mjeseci. Konkretno, ako primjerice objavite natječaj u svibnju 2025. godine, početak zaprimanja projektnih prijedloga ne bi trebao biti prije listopada 2025. godine. | Nije prihvaćen | Modalitet trajno otvorenog poziva omogućava da korisnici podnesu projektni prijedlog u trenutku kada je njihov projekt spreman. Uzimajući u obzir vrijeme potrebno za pripremu projektnih prijedloga, iskustvo iz prethodna dva poziva Povećanje razvoja novih proizvoda i usluga koji proizlaze iz aktivnosti istraživanja i razvoja – faze I i II koji su također bili objavljeni u modalitetu trajno otvorenog poziva, te potrebe i mogućnosti potencijalnih prijavitelja i partnera, predvidjeti će se optimalno vrijeme za pripremu projektnih prijedloga. Također, sukladno Uredbi o zajedničkim odredbama 2021/1060, Upravljačko tijelo snosi glavnu odgovornost za djelotvornu i učinkovitu provedbu fondova te za vođenje programa u svrhu ostvarenja ciljeva programa te se objava Poziva i početak zaprimanja projektnih prijedloga određuju, između ostalog, uzimajući u obzir sveukupnu apsorpciju sredstava Programa Konkurentnost i kohezija 2021.-2027. |
59 | BORNA ZRINŠČAK | 7. Podnošenje projektnog prijedloga, 7.1.Razdoblje trajanja Poziva | Poštovani, ako je cilj, što vjerujemo da jest, financirati najbolje IRI projekte u Hrvatskoj, onda je nužno omogućiti dovoljno vremena za pripremu projektnog prijedloga od minimalno 90 dana od dana objave Poziva. Alternativno, evaluatori će zaprimit veliki broj loših i manjkavih projekata što će imati za rezultat produljenje trajanja postupka evaluacije. K tome, ovdje se radi o kompleksnim prijavama koje se najčešće prijavljuju u konzorciju s OIŠZ te je potrebno pripremiti niz administrativne dokumentacije (sporazum o partnerstvu i sl.). | Nije prihvaćen | Modalitet trajno otvorenog poziva omogućava da korisnici podnesu projektni prijedlog u trenutku kada je njihov projekt spreman. Uzimajući u obzir vrijeme potrebno za pripremu projektnih prijedloga, iskustvo iz prethodna dva poziva Povećanje razvoja novih proizvoda i usluga koji proizlaze iz aktivnosti istraživanja i razvoja – faze I i II koji su također bili objavljeni u modalitetu trajno otvorenog poziva, te potrebe i mogućnosti potencijalnih prijavitelja i partnera, predvidjeti će se optimalno vrijeme za pripremu projektnih prijedloga. Također, sukladno Uredbi o zajedničkim odredbama 2021/1060, Upravljačko tijelo snosi glavnu odgovornost za djelotvornu i učinkovitu provedbu fondova te za vođenje programa u svrhu ostvarenja ciljeva programa te se objava Poziva i početak zaprimanja projektnih prijedloga određuju, između ostalog, uzimajući u obzir sveukupnu apsorpciju sredstava Programa Konkurentnost i kohezija 2021.-2027. |
60 | ROBERT STOJKOVIĆ | 7. Podnošenje projektnog prijedloga, 7.1.Razdoblje trajanja Poziva | Poštovani, podržavam prijedloge kolega u smislu da s obzirom na predloženi modalitet Poziva (i ukoliko isti ostane takav), period od Objave Poziva do početka zaprimanja projektnih prijedloga bude minimalno 90 dana te da se uzme u obzir ljetni prekid rada u akademskom sektoru u kojem slučaju također predlažemo da početak zaprimanja projektnih prijava ne bude prije 30. rujna 2025. godine. Dodatno, s obzirom na predloženi modalitet Poziva, najljepše molim da se u Pozivu eksplicitno navede da se zabranjuje predaja projektnih prijedloga korištenjem računalnih programa (botova ili tzv. "klikalica"). Ukoliko se za ovakav Poziv putem kojeg se zaprimaju i odabiru projektni prijedlozi za inovativne projekte odabralo da je najbitniji kriterij trenutak predaje projektne prijave te je sasvim izgledno da ćemo imati utrkivanje u predaji projektnih prijava, svakako smatram da bi iz navedene utrke trebalo eliminirati računala i robote te utrku prepustiti samo ljudima. Svakako smatram da bi ovakva zabrana trebala biti eksplicitno navedena svaki puta kad se za neki Poziv odabere predloženi modalitet Poziva. | Nije prihvaćen | Modalitet trajno otvorenog poziva omogućava da korisnici podnesu projektni prijedlog u trenutku kada je njihov projekt spreman. Uzimajući u obzir vrijeme potrebno za pripremu projektnih prijedloga, iskustvo iz prethodna dva poziva Povećanje razvoja novih proizvoda i usluga koji proizlaze iz aktivnosti istraživanja i razvoja – faze I i II koji su također bili objavljeni u modalitetu trajno otvorenog poziva, te potrebe i mogućnosti potencijalnih prijavitelja i partnera, predvidjeti će se optimalno vrijeme za pripremu projektnih prijedloga. Također, sukladno Uredbi o zajedničkim odredbama 2021/1060, Upravljačko tijelo snosi glavnu odgovornost za djelotvornu i učinkovitu provedbu fondova te za vođenje programa u svrhu ostvarenja ciljeva programa te se objava Poziva i početak zaprimanja projektnih prijedloga određuju, između ostalog, uzimajući u obzir sveukupnu apsorpciju sredstava Programa Konkurentnost i kohezija 2021.-2027. Općim uvjetima korištenja sustava eKohezija određuju se uvjeti i način korištenja sustava eKohezija te prava i obveze osoba koje ga koriste. |
61 | BORIS PEKIĆ | 7. Podnošenje projektnog prijedloga, 7.1.Razdoblje trajanja Poziva | Poštovani, s obzirom na predloženi modalitet poziva (i ukoliko isti ostane takav), molimo za minimalan period od 90 dana od Objave Poziva do početka zaprimanja projektnih prijedloga. Bolje rješenje je da predaja projektnih prijedloga bude u razdoblju nakon kolektivnih GO akademskog sektora (koji će biti partneri na velikoj većini projekata), ali svakako molimo za ovih minimalnih 90 dana u svakom slučaju kako bi se kvalitetno pripremili projekti na zasigurno jednom od najkompleksnijih Poziva uopće za sve sudionike. | Nije prihvaćen | Modalitet trajno otvorenog poziva omogućava da korisnici podnesu projektni prijedlog u trenutku kada je njihov projekt spreman. Uzimajući u obzir vrijeme potrebno za pripremu projektnih prijedloga, iskustvo iz prethodna dva poziva Povećanje razvoja novih proizvoda i usluga koji proizlaze iz aktivnosti istraživanja i razvoja – faze I i II koji su također bili objavljeni u modalitetu trajno otvorenog poziva, te potrebe i mogućnosti potencijalnih prijavitelja i partnera, predvidjeti će se optimalno vrijeme za pripremu projektnih prijedloga. Također, sukladno Uredbi o zajedničkim odredbama 2021/1060, Upravljačko tijelo snosi glavnu odgovornost za djelotvornu i učinkovitu provedbu fondova te za vođenje programa u svrhu ostvarenja ciljeva programa te se objava Poziva i početak zaprimanja projektnih prijedloga određuju, između ostalog, uzimajući u obzir sveukupnu apsorpciju sredstava Programa Konkurentnost i kohezija 2021.-2027. |
62 | SOLVERSHIP D.O.O. ZA IMPLEMENTACIJU ANALITIČKIH SUSTAVA | 7. Podnošenje projektnog prijedloga, 7.1.Razdoblje trajanja Poziva | Poštovani, kako bi se omogućila kvalitetna priprema projektnih prijedloga, posebno imajući u vidu ljetni prekid rada u akademskom sektoru, molimo da razmotrite odgodu početka zaprimanja prijava ne bude prije listopada 2025. Hvala na razumijevanju. | Nije prihvaćen | Modalitet trajno otvorenog poziva omogućava da korisnici podnesu projektni prijedlog u trenutku kada je njihov projekt spreman. Uzimajući u obzir vrijeme potrebno za pripremu projektnih prijedloga, iskustvo iz prethodna dva poziva Povećanje razvoja novih proizvoda i usluga koji proizlaze iz aktivnosti istraživanja i razvoja – faze I i II koji su također bili objavljeni u modalitetu trajno otvorenog poziva, te potrebe i mogućnosti potencijalnih prijavitelja i partnera, predvidjeti će se optimalno vrijeme za pripremu projektnih prijedloga. Također, sukladno Uredbi o zajedničkim odredbama 2021/1060, Upravljačko tijelo snosi glavnu odgovornost za djelotvornu i učinkovitu provedbu fondova te za vođenje programa u svrhu ostvarenja ciljeva programa te se objava Poziva i početak zaprimanja projektnih prijedloga određuju, između ostalog, uzimajući u obzir sveukupnu apsorpciju sredstava Programa Konkurentnost i kohezija 2021.-2027. |
63 | TAJANA BARANČIĆ | 7. Podnošenje projektnog prijedloga, 7.1.Razdoblje trajanja Poziva | Poštovani, obzirom na modalitet trajnog poziva, veliki interes i relativno visoko postavljen prag od 75% bodova (što pozdravljam), nužno je osigurati razumno razdoblje od objave Poziva do početka prijava, u cilju povećanja kvalitete projektnih prijedoga. Za očekivati je da će biti navala da se predaju projekti u prvoj minuti i to se neće promijeniti kratkim rokom, već će kratki rok samo utjecati na kvalitetu prijava, ne na njihovu količinu. Stoga molimo da razmotrite period od najmanje 90 dana od objave Poziva do početka prijava, a da datum početka svakako ne bude prije listopada, obzirom na godišnje odmore, posebno u OIŠZ. Hvala. | Nije prihvaćen | Modalitet trajno otvorenog poziva omogućava da korisnici podnesu projektni prijedlog u trenutku kada je njihov projekt spreman. Uzimajući u obzir vrijeme potrebno za pripremu projektnih prijedloga, iskustvo iz prethodna dva poziva Povećanje razvoja novih proizvoda i usluga koji proizlaze iz aktivnosti istraživanja i razvoja – faze I i II koji su također bili objavljeni u modalitetu trajno otvorenog poziva, te potrebe i mogućnosti potencijalnih prijavitelja i partnera, predvidjeti će se optimalno vrijeme za pripremu projektnih prijedloga. Također, sukladno Uredbi o zajedničkim odredbama 2021/1060, Upravljačko tijelo snosi glavnu odgovornost za djelotvornu i učinkovitu provedbu fondova te za vođenje programa u svrhu ostvarenja ciljeva programa te se objava Poziva i početak zaprimanja projektnih prijedloga određuju, između ostalog, uzimajući u obzir sveukupnu apsorpciju sredstava Programa Konkurentnost i kohezija 2021.-2027. |
64 | INES PRGIN | 7. Podnošenje projektnog prijedloga, 7.1.Razdoblje trajanja Poziva | Poštovani, PricewaterhouseCoopers Savjetovanja d.o.o. podnosi sljedeći komentar u cilju podizanja kvalitete projektnih prijedloga. Molimo da razmotrite mogućnost prilagodbe rokova objave Poziva i slijedom toga rokove početka zaprimanja projektnih prijava na način da podnošenje prijava ne započne prije konca rujna 2025. Obzirom na korištenja godišnjih odmora i ljetni prekid rada akademskog sektora, kvalitetna priprema projektnih prijedloga bila bi značajno otežana u slučaju ranijeg roka zaprimanja projektnih prijava. Hvala na razumijevanju. | Nije prihvaćen | Modalitet trajno otvorenog poziva omogućava da korisnici podnesu projektni prijedlog u trenutku kada je njihov projekt spreman. Uzimajući u obzir vrijeme potrebno za pripremu projektnih prijedloga, iskustvo iz prethodna dva poziva Povećanje razvoja novih proizvoda i usluga koji proizlaze iz aktivnosti istraživanja i razvoja – faze I i II koji su također bili objavljeni u modalitetu trajno otvorenog poziva, te potrebe i mogućnosti potencijalnih prijavitelja i partnera, predvidjeti će se optimalno vrijeme za pripremu projektnih prijedloga. Također, sukladno Uredbi o zajedničkim odredbama 2021/1060, Upravljačko tijelo snosi glavnu odgovornost za djelotvornu i učinkovitu provedbu fondova te za vođenje programa u svrhu ostvarenja ciljeva programa te se objava Poziva i početak zaprimanja projektnih prijedloga određuju, između ostalog, uzimajući u obzir sveukupnu apsorpciju sredstava Programa Konkurentnost i kohezija 2021.-2027. |
65 | PREHRAMBENA INDUSTRIJA VINDIJA D.D. | 7. Podnošenje projektnog prijedloga, 7.2.Broj projektnih prijedloga | U točki 7.2. navedeno je da po ovom Pozivu jednom prijavitelju (koji je poduzetnik) bespovratna sredstva mogu biti dodijeljena samo jednom. S jednim prijaviteljem po ovom Pozivu može se sklopiti samo jedan Ugovor. U okviru jedne grupe povezanih poduzeća, u smislu Priloga I. Uredbe o općem skupnom izuzeću, potpora može biti dodijeljena samo jednom prijavitelju na ovom Pozivu. Molimo Vas pojašnjenje navedene odredbe u kontekstu partnerstva. Može li prijavitelj istovremeno biti partner na drugom projektu ili se i u slučaju kada je određeno poduzeće partner smatra da su mu dodijeljena sredstva po ovom Pozivu. Konkretno, može li poduzeća A biti prijavitelj projekta X, ako je već partner na projektu Y kojeg je prijavilo poduzeće B? U slučaju da poduzeće A iz primjera ne može prijaviti projekt X, molimo Vas da kroz Poziv isto omogućite kako poduzeća ne bi morala birati između uloge prijavitelja i partnera. | Primljeno na znanje | Ne postoji ograničenje za poduzeća unutar grupe da budu u ulozi partnera na različitim projektnim prijavama, izuzev da partner mora imati i obrazložiti dostatne kapacitete za provedbu projektnih aktivnosti i zadovoljiti sve ostale uvjete prihvatljivosti. Navedeno će biti dodatno pojašnjeno u dokumentaciji Poziva." |
66 | HRVOJE VARGIĆ | 7. Podnošenje projektnog prijedloga, 7.2.Broj projektnih prijedloga | Molimo eksplicitno navesti mogu li poduzeća, uključujući velika poduzeća, sudjelovati kao partneri u više projekata. Nije jasno implicira li rečenica "Po ovom Pozivu jednom prijavitelju (koji je poduzetnik) bespovratna sredstva mogu biti dodijeljena samo jednom." da poduzeće može dobiti sredstva samo jednom u svojstvu prijavitelja ili općenito (kao prijavitelj i kao partner). | Prihvaćen | "Ne postoji ograničenje za poduzeća da budu u ulozi partnera na različitim projektnim prijavama, izuzev da partner mora imati i obrazložiti dostatne kapacitete za provedbu projektnih aktivnosti i zadovoljiti sve ostale uvjete prihvatljivosti. Navedeno će biti dodatno pojašnjeno u dokumentaciji Poziva." |
67 | B-52 INCENTIVES ADVISORY DRUŠTVO S OGRANIČENOM ODGOVORNOŠĆU ZA SAVJETOVANJE I USLUGE | 7. Podnošenje projektnog prijedloga, 7.3.Izgled i sadržaj projektnog prijedloga | Sugeriramo s popisa izbaciti svu dokumentaciju do koje MINGO/HAMAG mogu doći službenim putem ili iz javno dostupnih izvora, kako bi se prijavitelji maksimalno administrativno rasteretili. osim administrativne dokumentacije, sugeriramo prilagoditi i prijavni obrazac (kako ne bi uključivao poglavlja neprimjenjiva za R&D projekte, kao što su sekcije gdje se opisuju optimizacije procesa, analize opcija i scenarija (iz svrhe i opravdanosti, opisa projekta, opisa inovacije, R&D aktivnosti te opisa istraživačke metodologije i stanja tehnike je razvidan odabir projekta kao optimalnog scenarija); izračun ekonomskih učinaka inherentnih projektima javne infrastrukture i sl. poglavlja koji su sastavni dijelovi pune projektne prijave. Sugeriramo optimizirati sam prijavni obrazac kako bi bio jednostavniji za popunjavanje prijaviteljima, ali i za vrednovanje asesorima. Također, sugeriramo optimizirati i sadržaj Obrasca 9 (Dodatak prijavnom obrascu) kako ne bi sadržavao ona poglavlja i informacije koje su već navedene u okviru PO-a. | Primljeno na znanje | Razmotrit će se. |
68 | IVAN ŠTRKALJ | 7. Podnošenje projektnog prijedloga, 7.3.Izgled i sadržaj projektnog prijedloga | U tabličnom popisu dokumentacije nije naveden Obrazac 8. Popis minimalnog sadržaja Sporazuma o partnerstvu. Također, molimo jasno naznačiti koju dokumentaciju je potrebno dostaviti u slučajevima ulaganja u materijalnu imovinu poput preuređenja prostora koje je nužno za instalaciju istraživačke opreme. Molimo naznačite je li potrebno dostaviti dokaze vezane uz gradnju (sukladno Zakonu o gradnji i Pravilniku o jednostavnim građevinama). Također, u dijelu 3. Prihvatljivost projekta, točka 19. navodi se "19. (ako je primjenjivo) Za projekt obuhvaćen područjem primjene Direktive 2011/92/EU Europskog parlamenta i Vijeća, sukladno odredbama Uredbe o procjeni utjecaja zahvata na okoliš (NN 61/14, 3/2017), ishođeno je mišljenje nadležnog tijela o ispunjavanju zahtjeva spomenute Uredbe te mišljenje nadležnog tijela vezano za ocjenu prihvatljivosti za ekološku mrežu. - dokazuje se Prijavnim obrascem (Obrazac 1.), Izjavom prijavitelja (Obrazac 2.), Izjavom partnera (Obrazac 3. ili 3.a), mišljenjem nadležnih tijela (ako je primjenjivo);". Molimo u tabličnom prikazu jasno naznačiti koja mišljenja je potrebno dostaviti u navedenom slučaju. | Prihvaćen | Kako je navedeno, predmetna odredba se primjenjuje samo ako je to primjenjivo na projektni prijedlog. Rješenje nadležnog tijela o prihvatljivosti zahvata za okoliš i/ili rješenje nadležnog tijela kojim se utvrđuje da za zahvat nije potrebno provesti procjenu utjecaja zahvata na okoliš nije potrebno dostavljati u slučaju da prijavitelj financira promjenu tehnologije, što će biti slučaj po ovom pozivu. Navedeno će biti usuglašeno u dokumentaciji poziva." |
69 | PREHRAMBENA INDUSTRIJA VINDIJA D.D. | 8. Postupak odabira projekata, 8.1.Postupak dodjele bespovratnih sredstava | U poglavlju 8., članku 8.1. Postupak dodjele bespovratnih sredstava navedeni su kriteriji ocjene kvalitete, ali su isti navedeni samo kao udio u ukupno ostvarivom broju bodova. Smatramo kako je razrada kriterija iznimno važna kako bi se s obzirom na predloženi modalitet poziva projekti mogli pripremiti kvalitetno i na vrijeme. Slijedom navedenog molimo Vas da razrađene kriterije odabira uključite u javno savjetovanje kako bi korisnici mogli na vrijeme znati što će se bodovati unutar svakog od kriterija. | Primljeno na znanje | Kriteriji za ocjenu kvalitete biti će dovršeni nakon usklađivanja dokumentacije Poziva s zaprimljenim komentarima na javnom savjetovanju te nije predviđeno da se isti objavljuju prije objave Poziva i budu predmet savjetovanja. Kriteriji za ocjenu kvalitete bit će usklađeni s Kriterijima za odabir operacija za specifični cilj 1.1, kojem pripada i predmetni poziv, usvojene na 11. sjednici Odbora za praćenje, a koji su javno dostupni na poveznici https://eufondovi.gov.hr/wp-content/uploads/2024/11/Kriterij-za-odabir-operacija-i-pripadajuce-metodologije-za-dio-specificnog-cilja-1.i-PKK-.pdf. U navedenim kriterijima možete vidjeti indikativne kriterije po kojima će se vršiti dodjela, kao i udio određenih vrsta kriterija u ukupnom broju bodova. |
70 | IVANA HORVAT | 8. Postupak odabira projekata, 8.1.Postupak dodjele bespovratnih sredstava | Potrebno je izmijeniti postupak dodjele bespovratnih sredstava u smislu da postupak rezultira formiranjem rang-liste, odnosno da, nakon što su svi projektni prijedlozi ocijenjeni, Odbor priprema Rang-listu (prioritetnu i rezervnu) projektnih prijedloga u kojoj će biti naveden poredak projektnih prijedloga ovisno o rezultatu provedenog ocjenjivanja i unutar raspoložive financijske alokacije. Postupak dodjele bespovratnih sredstava u modalitetu trajno otvorenog poziva ("najbrži prst"), koji ste predložili tekstom Poziva, nikako nije prikladan modalitet za ovaj Poziv, jer se očekuje velik interes prijavitelja i velik broj projektnih prijedloga, odnosno, već sada je iznos projekata u pripremi znatno veći od iznosa alokacije Poziva te se može očekivati iskorištavanje alokacije Poziva već u prvim sekundama od početka zaprimanja prijava. Odobravanje potpore na osnovu redoslijeda predaje projektnih prijedloga nikako nije opravdano za Poziv za koji postoji toliko velik interes, a koji s druge strane zahtijeva visoku razinu kvalitete i pripremljenosti. Propisivanje ovakvog modaliteta poziva kod Poziva za koji se očekuje veliki interes prijavitelja je diskriminacija svih visokokvalitetnih projekata koji ne ostvare sufinanciranje, jer "klikanje" za predaju prijave ovisi o čimbenicima koji nisu pod kontrolom prijavitelja. | Nije prihvaćen | "Modalitet trajno otvorenog poziva omogućit će da korisnici podnesu projektni prijedlog u trenutku kada je njihov projekt spreman ali i da, obzirom na složenost vrednovanja ovakvih projekata, odluku o statusu projektnog prijedloga i posljedično bespovratna sredstva dobiju ranije nego što bi to bilo u modalitetu privremenog poziva, što je osobito važno za projekte istraživanja, razvoja i inovacija. Također podsjećamo da su i prethodna dva poziva Povećanje razvoja novih proizvoda i usluga koji proizlaze iz aktivnosti istraživanja i razvoja – faze I i II bili objavljeni u modalitetu trajno otvorenog poziva. Sukladno Uredbi o zajedničkim odredbama 2021/1060, Upravljačko tijelo snosi glavnu odgovornost za djelotvornu i učinkovitu provedbu fondova te za vođenje programa u svrhu ostvarenja ciljeva programa. Vodeći računa o sveukupnoj apsorpciji sredstava Programa Konkurentnost i kohezija 2021.-2027. Poziv će biti objavljen u modalitetu trajnog poziva." |
71 | TAJANA BARANČIĆ | 8. Postupak odabira projekata, 8.1.Postupak dodjele bespovratnih sredstava | Poštovani, molimo da razmotrite da se ne ocjenjuje broj inovativnih proizvoda i broj TPP-a u S3 kojima projekt doprinosi. Naime, takvi kriteriji na prethodnim natječajima, iz iskustva, rezultiraju time da se forsiraju proizvodi koji nikad neće biti komercijalizirani kako bi se prikupili bodovi, što u konačnici predstavlja neefikasno korištenje javnog novca jer se na razvoj takvih "pro forma" proizvoda koristi značajan dio bespovratnih po pojedinom projektu. Dovoljno je izazovno razviti i potom tržišno planirati jednu inovaciju, dapače, za to je bitan i fokus poduzeća, stoga je forsiranje više istovremenih inovacija kontraproduktivno za poslovanje i u konačnici za dugoročne rezultate ostvarenja pokazatelja Poziva. Hvala | Primljeno na znanje | Razmotrit će se. |
72 | PROJEKT JEDNAKO RAZVOJ, DRUŠTVO S OGRANIČENOM ODGOVORNOŠĆU ZA POSLOVNO SAVJETOVANJE | UPUTE ZA PRIJAVITELJE, 12. Pojmovnik | Predlažemo uz definiciju STEP uredbe uvesti jasne kriterije prema kojima će se projekt smatrati obuhvaćen Uredbom (EU) 2024/795. | Nije prihvaćen | Uredba (EU) 2024/795 kao i sama platforma https://strategic-technologies.europa.eu/index_en je u nadležnosti Europske komisije. Nacionalna kontaktna točka za STEP nalazi se unutar Ministarstva regionalnoga razvoja i fondova Europske unije (STEPHRNCP@mrrfeu.hr). Na platformi možete pronaći sve što Vas zanima o STEP uredbi, uključujući primjere strateških tehnologija obuhvaćenih Uredbom i Sažetak smjernica o određenim odredbama Uredbe (EU) 2024/795 o uspostavi Platforme za strateške tehnologije za Europu (STEP) https://eur-lex.europa.eu/legal-content/HR/TXT/PDF/?uri=OJ:C_202403209. |