Izvješće o provedenom savjetovanju - Poziv za dodjelu sredstava MF-2025-1-1: Proizvodnja električne energije iz fotonaponske elektrane za javne isporučitelje vodnih usluga i davatelje javne usluge sakupljanja komunalnog otpada

Redni broj
Korisnik
Područje
Komentar
Status odgovora
Odgovor
1 MIROSLAV KOVAČIĆ  Poziv za dodjelu sredstava: Proizvodnja električne energije iz fotonaponske elektrane za javne isporučitelje vodnih usluga i davatelje javne usluge sakupljanja komunalnog otpada U ime Hrvatske grupacije vodovoda i kanalizacije: Budući da ove 2025. godine javni isporučitelji vodnih usluga prolaze kroz organizacijsku i formalno-pravnu složenu proceduru u odnosu na važeće Zakone koji reguliraju njihov status (proces preuzimanja i okrupnjavanja Društva) smatramo kako bi bilo važno da ove godine (2025.), kao prijelazne u odnosu na slijedeće kalendarske godine kada će proces biti dovršen, Ministarstvo zaštite okoliša i zelene tranzicije, u odnosu na Poziv iskaže maksimalnu fleksibilnost, a sve u skladu sa navedenom pravnom osnovom na nivou Republike Hrvatske i Europske Unije. Popriličan broj javnih isporučitelja vodnih usluga je izradilo Glavne projekte (između ostalog sufinancirani su od strane FZOEU) i ishodilo Potvrde za iste, no neke odredbe iz Poziva će nas prisiliti na izmjene (posebno u dijelu baterijskih sustava, ukoliko iste ostanu dijelom Poziva) što predstavlja dodatne probleme prilikom prijave na poziv. S obzirom na prethodno rečeno i odredbe da je neprihvatljiv projekt na kojem su stvorene bilo kakve obveze prije objave natječaja, za projekte koji još nemaju glavni projekt pa i one koje će trebati revidirati upitno je hoće li moći biti prijavljeni ukoliko natječaj neće biti dovoljno dugo otvoren. U cijelom tekstu poziva za dodjelu sredstava se skreće pažnja na Obrasce, Priloge i Ugovor međutim isti nisu objavljeni u okviru e-savjetovanja. Držimo da bi bilo korektno da smo ih već sada vidjeli kako bi se mogli pripremati za Poziv. Iz poziva se ne može nedvojbeno utvrditi da li je riješena problematika „dijeljenja energije“ Primljeno na znanje Poziv će biti otvoren do iskorištenja raspoloživih sredstava Modernizacijskog fonda (80 milijuna eura). Prema uvjetima Poziva planirano je da će Pozvi biti otvoren do 30.09.2026. Obrasci i Prilozi će se temeljem zaprimljenih i usvojenih komentara mijenjati slijedom čega nisu dostavljeni u okviru e-savjetovanja. Dijeljenje energije je moguće utvrditi kroz definiciju lokacije koja je navedena u tekstu Poziva. Odredbe Poziva vezane za baterijski sustav su preuzete iz EU regulative koja je obvezna kod dodjele bespovratnih sredstava za sufinanciranje navedenih aktivnosti (ugradnje FN panela, baterijskih sustava i sl.)
2 MATEA GAČAN 1.OPĆE INFORMACIJE, 1.1 Predmet i svrha Poziva Poštovani, da li će referentna godina za pokazatelje i analizu u Glavnom projektu biti 2024. godina? Primljeno na znanje Sukladno točki 2.3 Poziva referentna godina za prikaz ušteda energije je 2024. godina.
3 HRVOJKA SKOKOVIĆ HARAŠIĆ 1.OPĆE INFORMACIJE, 1.1 Predmet i svrha Poziva Molimo dodatno pojasniti pokazatelj ušteda energije: naime dosadašnji pozivi deficirali su pojam "projektna cjelina" kao referenca za uštede. Ovako široko postavljen pokazatelj može se referirati na UKUPNE iznose potrošnje i ušteda čime se nedovoljno jasno postavlja referenca za usporedbu prije i nakon projekta. Nadalje, navedeno je potrebno definirati u kontekstu vremena s obzirom na zahtjeve održivosti ali i mogućnost da prijavitelj u poslovne procese uvede nove potrošače energije (u nekom roku) koji bi distorzirali pokazatelje navedene u projektu. Primljeno na znanje Projektna cjelina je definirana lokacijom projekta i u Glavnom projektu potpisanom od strane ovlaštenog inženjera. Sukladno točki 2.2. Poziva moguće je ulaganje u objekte koji su u najmu uz obvezu dokazivanja, a sve naknadne promjene utvrđivati će se u skladu s Ugovornom obvezom. Pokazatelji ušteda energije se odnose na lokaciju projekta prema točki 2.2 Poziva. Uštede energije je potrebno isakazati na godišnjoj razini u glavnom projektu.
4 MIRELA BARTOLEC BARBIR 1.OPĆE INFORMACIJE, 1.2   Sredstva Modernizacijskog fonda, iznosi i intenzitet potpora U ime Zagrebačkog holdinga d.o.o. U odlomku 6 stoji: „Najviši iznos sredstava iz Modernizacijskog fonda koji može biti dodijeljen za financiranje pojedinačnog projektnog prijedloga u sklopu ovog Poziva je 2 .000.000,00 eura , a po Prijavitelju do najvišeg iznosa 4.000.000,00 eura.“ Prijedlog: S obzirom trenutnu nestabilnost tržišta uslijed mogućeg rasta cijena predlaže se da se granica za financiranje pojedinačnog projekta podigne na 3.000.000 Eura i sukladno tome najviši iznos po prijavitelju podigne na 6.000.000 eura. Djelomično prihvaćen U poglavlju VIII. Programa dodjele državne potporeza ulaganje u promicanje energije iz obnovljivih izvora energije za javne isporučitelje vodnih usluga i davatelje javne usluge sakupljanja komunalnog otpada (u daljnje tekstu: Program dodjele državne potpore)*, najniži iznos potpore po pojedinom projektu poduzetnika ne smije iznositi manje od 10.000,00 EUR. Najviši iznos potpore po pojedinom projektu poduzetnika ne smije iznositi više od 15.000.000,00 EUR, slijedom čega će Ministrstvo podići prag potpore po prijavitelju. *https://mzozt.gov.hr/o-ministarstvu-1065/djelokrug/uprava-za-klimatske-aktivnosti-1879/modernizacijski-fond/9095
5 HRVOJKA SKOKOVIĆ HARAŠIĆ 1.OPĆE INFORMACIJE, 1.2   Sredstva Modernizacijskog fonda, iznosi i intenzitet potpora Molimo u prihvatljivost izdataka kod DAVATELJA JAVNE USLUGE SAKUPLJANJA KOMUNALNOG OTPADA dodati i BATERIJSKE SUSTAVE (ulaganja u skladištenje energije) s obzirom na trenutne cijene takvih sustava na tržištu (pad cijena elektrana no još uvijek visoke cijene ulaganja u baterijske - skladišne sustave za pohranu energije iz OIE (navedeno će utjecati i na isplativost ulaganja) Nije prihvaćen Poziv je raspisan temeljem Programa ulaganja za koji je dobivena potvrda Europske investicijska banka i Odluka Europske komisije o isplati sredstava Modernizacijskog fonda* slijedom čega u ovom trenutku nije moguće napraviti traženu izmjenu. Odobrenim Programom ulaganja nije dozvoljeno ulaganje u izgradnju baterijskih sustava za skladištenje električne energije. *https://modernisationfund.eu/documents-2/confirmations/
6 HRVOJKA SKOKOVIĆ HARAŠIĆ 1.OPĆE INFORMACIJE, 1.2   Sredstva Modernizacijskog fonda, iznosi i intenzitet potpora Molimo rebalans alokacije u korist DAVATELJA JAVNE USLUGE SAKUPLJANJA KOMUNALNOG OTPADA s obzirom na to da iz ovakve alokacije proizlazi kako bi maksimalni iznos darovnice moglo iskoristiti tek 5 uspješnih prijavitelja. Nije prihvaćen Poziv je raspisan temeljem Programa ulaganja za koji je dobivena potvrda Europske investicijska banka i Odluka Europske komisije o isplati sredstava Modernizacijskog fonda* slijedom čega u ovom trenutku nije moguće napraviti traženu izmjenu. Program ulaganja se pripremao u suradnji s Upravom za procjenu utjecaja na okoliš i održivo gospodarenje otpadom ovog Ministartsva prilikom čega je utvrđeno kako je alokacija od 10 milijuna eura dostatna. *https://modernisationfund.eu/documents-2/confirmations/ https://modernisationfund.eu/documents-2/disbursement-decisions/
7 MIROSLAV KOVAČIĆ 1.OPĆE INFORMACIJE, 1.2   Sredstva Modernizacijskog fonda, iznosi i intenzitet potpora U ime Hrvatske grupacije vodovoda i kanalizacije: Poglavlje 1.2 u odlomak 4: S obzirom da je već prošao 1. kvartal godine i da će do objave natječaja proći još određeno vrijeme te su neki javni isporučitelji vodnih usluga krenuli s realizacijom projekata s ciljem da što prije ostvare vlastitu proizvodnju pa tako i uštede te kako bi se sufinanciranjem obuhvatilo i projekte koji su pokrenuti predlažemo da se prihvaćaju i projekti koji su započeli u ovoj kalendarskoj godini. Poglavlje 1.2 u odlomak 6: S obzirom broj projekata koji čekaju prijavu na natječaj, veličinu projekata te činjenicu da se sufinanciraju projektu i sa baterijskim sustavima za pohranu te na trenutnu nestabilnost tržišta uslijed primjena carina i mogućeg rasta cijena predlažemo da se granica za financiranje pojedinačnog projekta podigne na 3.000.000 Eura i sukladno tome najviši iznos po prijavitelju podigne na 6.000.000 eura. Poglavlje 1.2 u tablici 3 definiran je maksimalni intenzitet potpore: Nije jasno zašto se intenzitet potpore veže za veličinu poduzeća. Na taj način se diskriminiraju veća poduzeća koja su kažnjena manjim intenzitetom potpora. Pored toga završeno je restrukturiranje javnih isporučitelja vodnih usluga kojem je cilj bio okrupnjivanje javnih isporučitelja vodnih usluga. U tom smislu predlažemo da se uzme jedinstvena stopa intenziteta potpore i to: - za ulaganja u proizvodnju OIE – 55% - za ulaganja u skladištenje energije – 40% Djelomično prihvaćen Intenzitet potpore definiran je Program dodjele državnih potpora* slijedom čega nije moguće definirati drugačiji intenzitet potpore. Prema Uredbi o općem skupnom izuzeću je jasno određeno da aktivnosti na provedbi projekta ne smiju započeti prije prijave na Poziv. Također, u poglavlju VIII. Programa državne potpore Najniži iznos potpore po pojedinom projektu poduzetnika ne smije iznositi manje od 10.000,00 EUR. Najviši iznos potpore po pojedinom projektu poduzetnika ne smije iznositi više od 15.000.000,00 EUR, slijedom čega će Ministrstvo podići prag davanja potpore po prijavitelju.
8 VELIMIR GOLUB 1.OPĆE INFORMACIJE, 1.2   Sredstva Modernizacijskog fonda, iznosi i intenzitet potpora U ime Vodovod-Osijek d.o.o. Prijedlog je korekcija sufinanciranja baterijskih spremnika na iznos od minimalno 40,00%. Baterijski spremnici nisu zanemarivi u financijskom smislu, a neophodni su za maksimalnu iskoristivosti sustava. Nije prihvaćen Intenzitet potpore za projekte skladištenja energije definiran je Programom dodjele državnih potpora* slijedom čega nije moguće definirati drugačiji intenzitet potpore. *https://mzozt.gov.hr/o-ministarstvu-1065/djelokrug/uprava-za-klimatske-aktivnosti-1879/modernizacijski-fond/9095
9 VELIMIR GOLUB 1.OPĆE INFORMACIJE, 1.2   Sredstva Modernizacijskog fonda, iznosi i intenzitet potpora U ime Vodovod-Osijek d.o.o. Predlažemo da se podigne iznos sredstava iz Modernizacijskog fonda koji može biti dodijeljen za financiranje pojedinačnog projektnog prijedloga u sklopu ovog poziva na 2.500.000,00 eura, sukladno tome prilagoditi i najviši iznos po Prijavitelju na 5.000.000 eura., a sve zbog nestabilnosti tržišta, te aktualne carinske problematike između Europe, Amerike i Kine te trajnosti projekta od 24 mjeseca. Prihvaćen Prihvaća se.
10 MIROSLAV KOVAČIĆ 2.   PRAVILA POZIVA, 2.1.Prihvatljivost Prijavitelja U ime Hrvatske grupacije vodovoda i kanalizacije: Poglavlje 2.1. Prihvatljivost prijavitelja definirani su dokumenti kojima prijavitelj mora dokazati da ne podliježe kriterijima za isključenje. Ova godina je prijelazna u smislu prilagođavanja Zakonskoj proceduri i određena Društva prolaze proceduru registracije na Trgovačkim sudovima te ishodovanja licenci za uredan rad te smatramo da i ovdje treba liberalizirati pristup na način da se omogući dostava postojećeg rješenja temeljem kojeg Društva svih ovih godina i rade kao i prihvaćanje privremenih rješenja (licenci) izdanih od strane nadležnih tijela u Republici Hrvatskoj. Nije prihvaćen U okviru nadležnosti Uprave vodnoga gospodarstva i zaštite mora napominjemo kako je predloženo u suprotnosti s člankom 93. Zakona o vodnim uslugama (NN 66/19) koji propisuje uskratu financiranja javnim isporučiteljima vodnih usluga koji se nisu pripojili sukladno Zakonu o vodnim uslugama i Uredbi o uslužnim područjima i ishodovali rješenje na temelju članka 16. stavka 5. Zakona o vodnim uslugama. Planom upravljanja vodama Hrvatskih voda za 2025., kroz koji se financiraju vodnokomunalni projekti, uskraćeno je financiranje javnim isporučiteljima vodnih usluga koji nisu ishodili rješenja na temelju članka 16. stavka 5. Zakona o vodnim uslugama (uz iznimku NPOO projekata koji će se financirati do kraja lipnja 2025.). S obzirom da će ovaj Poziv biti otvoren do kraja rujna 2026., smatramo da nema bojazni da se neki javni isporučitelj neće stići podnijeti projektni prijedlog.
11 SANJIN ŠOPIĆ 2.   PRAVILA POZIVA, 2.2.Prihvatljivost Projekta Ograničenje da elektrana ne smije proizvoditi više od postojeće potrošnje isključuje rastuće potrebe i ne omogućuje strategijsko planiranje. Dozvoliti +20% nadproizvodnje ako je opravdano predviđenim rastom potrošnje (npr. nova crpna postaja, dodatni objekti). Ograničavanje kapaciteta kažnjava projekte s vizijom i rastom. Javne službe ne mogu fleksibilno planirati razvoj ako su limitirane samo postojećim podacima. Nije prihvaćen Sukladno Pozivu, Programu državne potpore* te Programu ulaganja, proizvodnja elektične energije iz fotonaponske elektrane mora biti za vlastite potrebe slijedom čega nije moguće prihvatiti navedeni prijedlog. *https://mzozt.gov.hr/o-ministarstvu-1065/djelokrug/uprava-za-klimatske-aktivnosti-1879/modernizacijski-fond/9095
12 BRUNO PALAŠEK 2.   PRAVILA POZIVA, 2.2.Prihvatljivost Projekta U ime Međimurskih voda, spominje se da "Provedba projekta nije započela prije predaje projektnog prijedloga" stoga predlažemo da se omogući prijavljivanje projektnih prijedloga za sve solarne elektrane za koje je dobivena subvencija za projektiranje temeljem JAVNOG POZIV ZA ZA SUFINANCIRANJE PROJEKTNE DOKUMENTACIJE ZA UGRADNJU FOTONAPONSKIH ELEKTRANA U SEKTORU VODNIH USLUGA (EnU-8/22), neovisno o tome dali je elektrana već izgrađena ili je tek u postupku gradnje. Smatramo da je za javne isporučitelje koji su uložili vlastita sredstva u izgradnju elektrana opravdano tražiti retro financiranje. Nije prihvaćen Poziv je raspisan sukladno poglavlju XI. Programa dodjele državnih potpora * temeljem kojeg se potpora iz Programa primjenjuje isključivo na potpore za zaštitu okoliša koje imaju učinak poticaja odnosno ukoliko je pisani zahtjev (prijava u okviru Poziva) za dodjelom potpora podnesen prije početka radova. Slijedom navedenog, nije moguće sufinanciranje već započetih projekata. *https://mzozt.gov.hr/o-ministarstvu-1065/djelokrug/uprava-za-klimatske-aktivnosti-1879/modernizacijski-fond/9095
13 MIRELA BARTOLEC BARBIR 2.   PRAVILA POZIVA, 2.2.Prihvatljivost Projekta U ime Zagrebačkog holdinga d.o.o. Komentar na točku 5 - Predviđeno trajanje projekta nije dulje od 24 mjeseca. Prijedlog je da za sve elektrane predviđeno trajanje projekta bude 36 mjeseci. Prihvaćen Prihvaća se.
14 MATEA GAČAN 2.   PRAVILA POZIVA, 2.2.Prihvatljivost Projekta Poštovani, u tekstu je navedeno da se projekt mora provoditi na zemljištu/postojećeoj građevini u vlasništvu Prijavitelja, što je jasno, ali nije jasno da li će biti definirana i namjena same građevine. Komunalno poduzeće ima više vrsta djelatnosti, a s obzirom na to i građevina s više vrsta namjene iste. Hvala unaprijed na odgovoru. Primljeno na znanje U okviru Poziva definirana je prihvatljiva djelatnost Prijavitelja, lokacija projekta te informacija kako se Projekt provodi na zemljištu/postojećoj građevini u vlasništvu Prijavitelja; u slučaju suvlasništva, zakupa, najma, ugovora o koncesiji, ugovora o upravljanju ili slično, Prijavitelj je dokazao pravo korištenja zemljišta/građevine tijekom razdoblja od minimalno pet (5) godina od očekivanog završetka Projekta, a dokazuje se: Zemljišno-knjižnim izvatkom, dokazom pravnog interesa, Izjavom Prijavitelja i ostalim dostupnim izvorima (npr. ISPU, Uređena zemlja, i sl.). Slijedom navedenog, projekt se provodi na zemljišti/postojećoj građevini, ali ne nužno i u vlasništvu Prijavitelja. Namjena sam građevine nije određena već je bitno da prozvedenu električnu energiju iz FN elektrane koja se sufinacira ovim Pozivom bude utrošena kod Prijavitelja u svrhu obavljanja prihvatljivih djelatnosti prema uvjetima Poziva (Javni isporučitelji vodnih usluga i Davatelji javne usluge skupljanja komunalnog otpada).
15 MIROSLAV KOVAČIĆ 2.   PRAVILA POZIVA, 2.2.Prihvatljivost Projekta U ime Hrvatske grupacije vodovoda i kanalizacije: Poglavlju 2.2. Prihvatljivost projekta u točki 5 je definirano da kako bi projekt bio prihvatljiv predviđeno trajanje projekta nije dulje od 24 mjeseca. Smatramo da treba napraviti podjelu elektrana jer za velike elektrane od nekoliko megavata je rok za realizaciju projekta koji uključuje i postupak javne nabave od 24 mjeseca prekratak. Prijedlog da za elektrane do 100kW rok bude 12 mjeseci, za elektrane od 101kW do 1 MW predviđeno trajanje projekta bude 24 mjeseca dok za elektrane snage veće od 1MW predviđeno trajanje projekta bude 36 mjeseci. Prihvaćen Trajanje projekta u okviru Poziva će se izmijeniti na 36 mjeseci.
16 MARKO ČAGALJ 2.   PRAVILA POZIVA, 2.2.Prihvatljivost Projekta Omogućit prijavu projekata izgradnje fotonaponskih elektrana započetih prije predaje projektnog prijedloga ili omogućit prijavu projektnih prijedloga koji su započeli a još nisu dovršeni (građenje je u tijeku). Nije prihvaćen Poziv je raspisan sukladno poglavlju XI. Programa dodjele državnih potpora* temeljem kojeg se potpora iz Programa primjenjuje isključivo na potpore za zaštitu okoliša koje imaju učinak poticaja odnosno ukoliko je pisani zahtjev (prijava u okviru Poziva) za dodjelom potpora podnesen prije početka radova. Slijedom navedenog, nije moguće sufinanciranje već započetih projekata. *https://mzozt.gov.hr/o-ministarstvu-1065/djelokrug/uprava-za-klimatske-aktivnosti-1879/modernizacijski-fond/9095
17 SANJIN ŠOPIĆ 2.   PRAVILA POZIVA, 2.3.Prihvatljivost projektnih aktivnosti Uključiti za javne isporučitelje vodnih usluga kao aktivnost prihvatljivu za financiranje Izradu projektno-tehničke dokumentacije: glavnog projekta sa svim propisanim proračunima i prilozima odnosno druge dokumentacije čija je izrada obvezna sukladno Zakonu o gradnji i podzakonskim aktima proizašlim iz Zakona o gradnji i Pravilniku o uštedama odnosno revidiranje iste. Naime, pojedini isporučitelji vodnih usluga imaju projektnu-tehničku dokumentaciju koju je potrebno uskladiti sa zahtjevima ovog poziva, odnosno moguće izmjene kako bi fotonaponska elektrana bila prihvatljiva po ovom pozivu. Također, navedeno bi bio poticaj onima koji još nemaju izrađenu projektnu dokumentaciju da uspiju sufinacirati dio iste i realizirati gradnju, a sve u cilju zaštite javnog interesa, sigurnosti opskrbe, energetske otpornosti i EU politike zelene tranzicije. Nije prihvaćen Izrada projektno tehničke dokumentacije nije prihvatljiv trošak u Programu ulaganja za koji je ovo Ministarstvo dobilo potvrdu Europke investicijske banke i odluku Europske komisije. Slijedom navedenog, u ovom trenutku ne možemo prihvatiti navedeni prijedlog.
18 MIRELA BARTOLEC BARBIR 2.   PRAVILA POZIVA, 2.3.Prihvatljivost projektnih aktivnosti Komentar Zagrebačkog holdinga d.o.o. U poglavlju 2.3. Prihvatljivost projektnih aktivnosti u stavku a) u točki A2 stoji: „Postavljanje sustava za skladištenje električne energije (baterije) na lokaciji OIE elektrane (iza mjernog mjesta), samo uz provođenje aktivnosti pod brojem A1, pri čemu sustav za skladištenje električne energije godišnje apsorbira najmanje 75 % svoje energije iz izravno povezane opreme za proizvodnju energije iz obnovljivih izvora.“ Isti zahtjev je postavljen i u Poglavlju 2.4 u točki 2 u paragrafu u kojem su specificirani uvjeti za prihvatljive troškove u kojem se kaže: „Postavljanja sustava za skladištenje električne energije ( baterije ) do puštanja u pogon, što uključuje troškove izvođenja radova, nabave i ugradnje sustava i opreme za skladištenje energije (baterije ), pri čemu sustav za skladištenje električne energije godišnje apsorbira najmanje 75 % svoje energije iz izravno povezane opreme za proizvodnju energije iz obnovljivih izvora i kapacitet baterije ne smije iznositi više od 25% najveće ukupne dnevne proizvodnje električne energije za vlastite potrebe, sustava za nadzor i upravljanje te ostale opreme potrebne za pravilan rad sustava . – trošak je prihvatljiv samo za projekte koje prijavljuju Javni isporučitelji vodnih usluga.“ Prijedlog: Nije jasan tehnički razlog postavljanja kriterija minimalnog kapaciteta baterija kroz definiranih 75% proizvedene ukupne energije kao niti razlog definiranja maksimalnog kapaciteta baterija od 25% najveće ukupne dnevne proizvodnje. Prijedlog je da se zahtjev koji se odnosi na baterije, od minimalnih 75% akumuliranja ukupne proizvodnje i maksimalni kapacitet baterija od 25% najveće dnevne proizvodnje upotpuni sa: ili prema projektnom rješenju odobrenom od nadležnih javno pravnih tijela. Nije prihvaćen Članak 41. Uredbe o općem skupnom izuzeću propisuje kako komponenta skladištenja godišnje apsorbira najmanje 75 % svoje energije iz izravno povezane opreme za proizvodnju energije iz obnovljivih izvora. U okviru Glavnog projekta, ovlašteni inženjer definira apsorbcija energije kroz specifikaciju samog proizvođača baterije.
19 VELIMIR GOLUB 2.   PRAVILA POZIVA, 2.3.Prihvatljivost projektnih aktivnosti Molimo pojašnjenje stavke pod A2 gdje je navedeno da sustav za skladištenje električne energije godišnje apsorbira najmanje 75 % svoje energije iz izravno povezane opreme za proizvodnju energije iz obnovljivih izvora. Kako se predlaže izračun za navedenu apsorpciju energije? Nije prihvaćen Izrada projektno tehničke dokumentacije nije prihvatljiv trošak u Programu ulaganja za koji je ovo Ministarstvo dobilo potvrdu Europke investicijske banke i odluku Europske komisije. Slijedom navedenog, u ovom trenutku ne možemo prihvatiti navedeni prijeldog.
20 MIRELA BARTOLEC BARBIR 2.   PRAVILA POZIVA, 2.4. Prihvatljivost troškova Komentar Zagrebačkog holdinga d.o.o. U poglavlju 2.4 u točki 2 u paragrafu u kojem s specificirani uvjeti za prihvatljive troškove se kaže: „Izgradnje integriranih i/ili neintegriranih fotonaponskih elektrana u mrežnom pogonu za vlastite potrebe do puštanja u pogon, što uključuje troškove izvođenja radova, nabavu fotonaponskih modula, pretvarača (invertera) i ostalog DC i AC razvoda instalirane snage do 50% više od priključne snage u smjeru preuzimanja iz mreže , priključnog ormara, regulacijske, mjerne i ostale opreme za prikupljanje i prikazivanje podataka , opreme obračunskog mjernog mjesta nužno potrebnog za spajanje elektrane na mrežu, sustava za nadzor i upravljanje radom (snagom) FN elektrane, gromobranske instalacije FN elektrane i ostale opreme potrebne za pravilan rad sustava i troškove priključka na elektroenergetsku mrežu.“ Prijedlog: Predlaže se dopuna da instalirana snaga može biti i više od 50 % ukoliko je pohrahna viškova riješena batrerijskim sustavom sukladno projektnom rješenju odobrenom od nadležnih javno pravnih tijela. Nije prihvaćen Navedeno ograničenje instalirane snage opreme i ostalog DC i AC razvoda do 50% više od priključne snage u smjeru preuzimanja iz mreže je finanacijsko ograničenje (nije razlog odbijanja projekta) i njegova je svrha bolje disperzija bespovratnih sredstava na što više projektnih prijedloga.
21 MIRELA BARTOLEC BARBIR 2.   PRAVILA POZIVA, 2.4. Prihvatljivost troškova U ime Zagrebačkog holdinga d.o.o. Budući da je FZOEU putem javnog natječaja koji se odnosio na javne isporučitelje vodnih usluga financirao Glavne projekte, a da se u ovom pozivu dopušta sufinanciranje baterijskog sustava, bit će potrebno revidirati postojeće glavne projekte. Zato molimo da se u prihvatljive troškove ubace i revizija/izmjena glavnog projekta zbog uvođenja baterijskog sustava. Nije prihvaćen Izrada projektno tehničke dokumentacije nije prihvatljiv trošak u Programu ulaganja za koji je ovo Ministarstvo dobilo potvrdu Europke investicijske banke i odluku Europske komisije. Slijedom navedenog, u ovom trenutku ne možemo prihvatiti navedeni prijeldog.
22 HRVOJKA SKOKOVIĆ HARAŠIĆ 2.   PRAVILA POZIVA, 2.4. Prihvatljivost troškova Molimo pojašnjenje koji su pragovi nabave za neobveznike zakona o javnoj nabavi tzv. NOJN? koja pravila nabave bi trebali provoditi poduzetnici (koji nisu u većinski državnom vlasništvu)? Primljeno na znanje Pozivom se ne propisuju dodatna pravila za nabavu radova i usluga. Bitno je da je postupak nabave u skladu s nacionalnim i EU propisima. Provođenje postupka JN moraju provesti samo obveznici prema zakonu o JN, odnosno neobveznici postupka JN nisu dužni provoditi JN u provedbi projekta prema uvjetima ovog Poziva.
23 HRVOJKA SKOKOVIĆ HARAŠIĆ 2.   PRAVILA POZIVA, 2.4. Prihvatljivost troškova Molimo pojašnjenje bi li trošak nabave pametnih brojila i vezanih softvera za upravljanje elektranom bio prihvatljiv trošak? Naime na taj način bi bilo puno lakše pratiti pokazatelje potrošnje na određenoj projektnoj cjelini. Primljeno na znanje Prema uvjetima Poziva sustav za nadzor i upravljanje radom (snagom) FN kao i ostala oprema potrebna za pravilan rad sustava su prihvatljivi troškovi.
24 HRVOJKA SKOKOVIĆ HARAŠIĆ 2.   PRAVILA POZIVA, 2.4. Prihvatljivost troškova Molimo Vas pojašnjenje sljedeće točke: Troškovi izrade projektno-tehničke dokumentacije: glavni projekt sa svim propisanim proračunima i prilozima odnosno druge dokumentacije čija je izrada obvezna sukladno Pravilniku o jednostavnim i drugim građevinama i radovima („Narodne novine“ broj 112/17, 34/18, 36/19, 98/19, 31/20, 74/22 i 155/23). Ukupni troškovi izrade projektno-tehničke dokumentacije su prihvatljivi najviše u iznosu do 5% ukupno prihvatljivih troškova za izvođenje radova i/ili opremanje – trošak je prihvatljiv samo za projekte koje prijavljuju Davatelji javne usluge skupljanja komunalnog otpada" Znači li navedeno da je trošak projektno-tehničke dokumentacije prihvatljiv ISKLJUČIVO ukoliko se prijavljuje i izgradnja elektrane? Naime jasno je da postoji bazen prijavitelja koji je tek u postupku ishođenja dokumentacije, a dok ista nije spremna, nije moguće (osim grubom procjenom) dobiti informacije o trošku izgradnje elektrane. S tim u vezi molimo pojašnjenje od kojeg datuma bi bio prihvatljiv trošak izrade projektno-tehničke dokumentacije (retroaktivno)? Primljeno na znanje U okviru Poziva, trošak projektno-tehničke dokumentacije je prihvatljiv isključivo ako se prijavljuje i izgradnja FN elektrane. Trošak projektno-tehničke dokumentacije za davatelje javne usluge skupljanja komunalnog otpada će biti prihvatljiv od 27.12.2023. Isto će biti jasno naglašeno u pozivu.
25 MIROSLAV KOVAČIĆ 2.   PRAVILA POZIVA, 2.4. Prihvatljivost troškova U ime Hrvatske grupacije vodovoda i kanalizacije: Uslijed nestabilnosti tržišta, trenutne primjena carina i mogućeg rasta cijena predlažemo da se podigne prihvatljivi trošak i defnira kao: • Za fotonaponske elektrane instalirane snage fotonaponskih panela < 1 MWp je 1.300,00 €/kWp • Za fotonaponske elektrane instalirane snage fotonaponskih panela > 1 MWp je 1.100,00 €/kWp U poglavlju 2.4 u točki 1 Interes javnih isporučitelja vodnih usluga je da što više električne energije u što većem rasponu u godini dobije iz vlastite proizvodnje. U periodima slabije insolacije (proljeće, jesen) proizvodnja će biti veća samo uz veći broj instaliranih panela. Što se tiče predaje u mrežu, uvjeti su definirani elektroenergetskom suglasnošću i tehničko rješenje mora biti sukladno danim uvjetima. Predlažemo brisati navedeno ograničenje. u Poglavlju 2.4 točka 2 definirano kapacitet baterija na način da godišnje akumulira min 75% svoje energije: Nije jasan tehnički razlog postavljanja kriterija minimalnog kapaciteta baterija kroz definiranih 75% proizvedene ukupne energije kao niti razlog definiranja maksimalnog kapaciteta baterija od 25% najveće ukupne dnevne proizvodnje kao niti mogu li ta dva zahtjeva biti u koliziji. Prijedlog da se zahtjev za: - minimalnih 75% akumuliranja ukupne proizvodnje izbriše, - maksimalnim kapacitetom baterija od 25% najveće dnevne proizvodnje izbriše ili podigne na 35% Nije prihvaćen U svrhu ostvarivanja ciljeva u okviru Programa ulaganja Modernizacijskog fonda, nismo u mogućnosti izmijeniti prihvatljivi trošak za instaliranje fotonaponskih elektrana.Navedeno ograničenje instalirane snage opreme i ostalog DC i AC razvoda do 50% više od priključne snage u smjeru preuzimanja iz mreže je finanacijsko ograničenje (nije razlog odbijanja projekta) i njegova je svrha bolje disperzija bespovratnih sredstava na što više projektnih prijedloga. Članak 41. Uredbe o općem skupnom izuzeću propisuje kako komponenta skladištenja godišnje apsorbira najmanje 75 % svoje energije iz izravno povezane opreme za proizvodnju energije iz obnovljivih izvora. U Glavnom projektu, ovlašteni inženjer (projektant) mora jasno prikazati da se minimalno 75% električne energije skladišti iz izravno povezane opreme za proizvodnju energije iz obnovljivih izvora (FN elektrane) i da je isto osigurano tehničkim rješenjem koji je razrađeno u glavnom projektu (oprema, sheme spajanja i sl.)
26 VILI PERIĆ 2.   PRAVILA POZIVA, 2.4. Prihvatljivost troškova Predlažemo u točki 2.4 u troškove provedbe prihvatljivih projektnih aktivnosti uključiti pripremne građevinske radove i podloge za ugradnju fotonaponske elektrane. Nije prihvaćen Trošak pripremnih građevinskih radova i podloga za ugradnju fotonaponske elektrane nije predmet ovog Poziva jer se potpora dodijeljuje sukladno članku 41. Uredbe o općem skupnom izuzeću temeljem kojeg je donesen Program dodjele državne potpore*. Slijedom navedenog, Pozivom je prihvatljiv trošak definiran u točki 2.4., a neprihvatljiv trošak naveden u točki 2.5. i uključuje troškove sanacije krovišta (konstrukcija i pokrov). *https://mzozt.gov.hr/o-ministarstvu-1065/djelokrug/uprava-za-klimatske-aktivnosti-1879/modernizacijski-fond/9095
27 VELIMIR GOLUB 2.   PRAVILA POZIVA, 2.4. Prihvatljivost troškova U ime Vodovod-Osijek d.o.o. Predlažemo da se izmjeni dio Poglavlja 2.4. Prihvatljivost troškova: „...i kapacitet baterije ne smije iznositi više od 25% najveće ukupne dnevne proizvodnje električne energije za vlastite potrebe, sustava za nadzor i upravljanje te ostale opreme potrebne za pravilan rad sustava.“ I to na način da se 25% promijeni u 30% najveće ukupne dnevne proizvodnje električne energije za vlastite potrebe. Prihvaćen Prihvaća se.
28 VELIMIR GOLUB 2.   PRAVILA POZIVA, 2.4. Prihvatljivost troškova U ime Vodovod-Osijek d.o.o. Predlažemo podizanje postotka za uključene troškove DC i AC razvoda instalirane snage s 50% na 70% više od priključne snage u smjeru preuzimanja iz mreže. Razlog tome je što crpilište (konkretno Vodovod-Osijek) ima kontinuiranu potrošnju električne energije tijekom cijelog dana i noći, te se godišnje potroši ukupno 3.878.356 kWh, pri tome je zakupljena snaga u smjeru preuzimanja iz mreže 830 kW. Fotonaponska elektrana snage 2.695 kW predala bi godišnje u sustav 3.213.882 kWh. Te je ovdje razvidno da je instalirana snaga elektrane za 70% veća od priključne snage u smjeru preuzimanja iz mreže. Te nas na ovaj način stavlja u izrazito nepovoljan položaj i primorava na izgradnju elektrane manje učinkovitosti od onoga što nam treba. Nije prihvaćen Navedeno ograničenje instalirane snage opreme i ostalog DC i AC razvoda do 50% više od priključne snage u smjeru preuzimanja iz mreže je finanacijsko ograničenje (nije razlog odbijanja projekta) i njegova je svrha bolje disperzija bespovratnih sredstava na što više projektnih prijedloga.
29 VELIMIR GOLUB 2.   PRAVILA POZIVA, 2.4. Prihvatljivost troškova U ime Vodovod-Osijek d.o.o. Predlažemo da se iznos maksimalno dozvoljenih prihvatljivih troškova za izvođenje radova i/ili opremanje po ovom pozivu za fotonaponske elektrane instalirane snage fotonaponskih panela · < 1 MWp poveća na iznos od 1.300 €/kWp · > 1 MWp poveća na iznos od 1.100 €/kWp Razlog za povećanje iznosa prihvatljivih troškova za izvođenje radova i/ili opremanje vidimo u mogućoj nestabilnosti tržišta opreme za fotonaponske elektrane. Zbog trajanje projekta od 24 mjeseca moguće je poskupljenje opreme uzrokovano uvođenjem carina od strane pojedinih država prema Europskoj uniji i mogućnosti reciprociteta, što bi kao posljedicu moglo imati znatno povećanje cijene opreme. S trenutnim predloženim cijenama smo na graničnim iznosima, pogotovo sustavi koji će imati integrirane baterijske spremnike. Nije prihvaćen U svrhu ostvarivanja ciljeva u okviru Programa ulaganja Modernizacijskog fonda, nismo u mogućnosti izmijeniti prihvatljivi trošak za instaliranje fotonaponskih elektrana.
30 SANJIN ŠOPIĆ 2.   PRAVILA POZIVA, 2.5. Neprihvatljivi troškovi Trošak sanacije krovišta je neprihvatljiv, a bez toga se na brojne građevine ne može legalno i sigurno instalirati elektrana. Bilo bi afirmativno omogućiti prihvatljivost troška minimalne statičke sanacije i/ili prilagodbe postojećih krovnih površina. Zanemarivanje ovih troškova vodi do izbacivanja čitavih lokacija iz natječaja, što destimulira održivu obnovu komunalnih objekata. Nije prihvaćen Trošak minimalne statičke sanacije i/ili prilagodbe postojećih krovnih površina nije predmet ovog Poziva jer se potpora dodijeljuje sukladno članku 41. Uredbe o općem skupnom izuzeću temeljem kojeg je donesen Program dodjele državne potpore* za proizvodnju električne energije iz obnovljivih izvora. Slijedom navedenog, Pozivom je prihvatljiv trošak definiran u točki 2.4., a neprihvatljiv trošak naveden u točki 2.5. i uključuje troškove sanacije krovišta (konstrukcija i pokrov). *https://mzozt.gov.hr/o-ministarstvu-1065/djelokrug/uprava-za-klimatske-aktivnosti-1879/modernizacijski-fond/9095
31 MIROSLAV KOVAČIĆ 2.   PRAVILA POZIVA, 2.5. Neprihvatljivi troškovi U ime Hrvatske grupacije vodovoda i kanalizacije: U Poglavlju 2.5. kao neprihvatljivi troškovi navode se kamate na dug: Smatramo kako je kamata cijena troška dobivanja sredstava od strane banaka koje korisnik zajedno sa glavnicom treba banci vratiti te stoga ne vidimo razlog razdvajanja tog ukupnog troška prema poslovnoj banci. Predlažemo da se stavka kamate na dug kao neprihvatljivi troškovi briše. Prihvaćen Trošak kamate na dug nisu predmet ovog Poziva niti Programa dodjele državnih potpora* i Programa ulaganja za ulaganja u promicanje energije iz obnovljivih izvora energije iz sredstava Modernizacijskog fonda koji su odobreni od strane Europske investicijske banke i Europske komisije. Prema odobrenom programu ulaganju prihvatljivi su troškovi samo vezani za izgradnju FN elektrane ne i financijski troškovi kapitala /kamata, kazni i sl…. *https://mzozt.gov.hr/o-ministarstvu-1065/djelokrug/uprava-za-klimatske-aktivnosti-1879/modernizacijski-fond/9095
32 MARKO ČAGALJ 2.   PRAVILA POZIVA, 2.5. Neprihvatljivi troškovi Prijedlog je da se sufinanciraju operativni troškovi održavanja u razdoblju od min. 5 godina ili u trajanju garancije za otklanjanjae nedostakata u jamstvenom roku. Obveza održavanja u garantnom periodu bi se ugovara kroz ponudbene troškovnike. Ugrađuje se specifična oprema koju je potrebno periodički održavat što stvara dodatne troškove kao Naručiteljima. Nije prihvaćen Operativni troškovi održavanja u razdoblju od min. 5 godina ili u trajanju garancije za otklanjanje nedostakata u jamstvenom roku nisu predmet ovog Poziva niti Programa dodjele državnih potpora* i Programa ulaganja za ulaganja u promicanje energije iz obnovljivih izvora energije iz sredstava Modernizacijskog fonda koji su odobreni od strane Europske investicijske banke i Europske komisije. U ovom trenu nije planirano proširivanje prihvatljivih troškova. *https://mzozt.gov.hr/o-ministarstvu-1065/djelokrug/uprava-za-klimatske-aktivnosti-1879/modernizacijski-fond/9095
33 MARKO ČAGALJ 2.   PRAVILA POZIVA, 2.5. Neprihvatljivi troškovi Prijedlog je da se sufinancira plaća angažiranih djelatnika na realizaciji projektne prijave. Nije prihvaćen Sufinanciranje plaća angažiranih djelatnika na realizaciji projektne prijave nije predmet ovog Poziva niti Programa dodjele državnih potpora* i Programa ulaganja za ulaganja u promicanje energije iz obnovljivih izvora energije iz sredstava Modernizacijskog fonda koji su odobreni od strane Europske investicijske banke i Europske komisije. U ovom trenu nije planirano proširivanje prihvatljivih troškova.
34 SANJIN ŠOPIĆ  Poziv za dodjelu sredstava: Proizvodnja električne energije iz fotonaponske elektrane za javne isporučitelje vodnih usluga i davatelje javne usluge sakupljanja komunalnog otpada, 3.NAČIN PODNOŠENJA PROJEKTNOG PRIJEDLOGA3.1. Podnošenje projektnog prijedloga Uvesti mogućnost podnošenja putem elektroničkog sustava (poput eNPOO, ePrijave, ePass) uz digitalni potpis. Usklađivanje s praksom ostalih EU i nacionalnih fondova, pojednostavljenje je postupka i manji rizik grešaka u prijavi. Primljeno na znanje Svjesni smo potrebe za izradom digitalne platforme u svrhu podnošenja projektnog prijedloga u okviru Poziva Modernizacijsog fonda, ali u ovom trenutku ne postoji mogućnost takvog podnošenja.
35 HRVOJKA SKOKOVIĆ HARAŠIĆ  Poziv za dodjelu sredstava: Proizvodnja električne energije iz fotonaponske elektrane za javne isporučitelje vodnih usluga i davatelje javne usluge sakupljanja komunalnog otpada, 3.NAČIN PODNOŠENJA PROJEKTNOG PRIJEDLOGA3.1. Podnošenje projektnog prijedloga S obzirom na izuzetno ograničenu alokaciju te u tom smislu i lakoću moguće evaluacije tj. vrednovanja projektnih prijedloga, molimo da seu kontekstu vrednovanja formira Rang lista u odnosu na trajno otvoreni poziv s obzirom na brojna iskustva iz prošlih poziva kada je bilo namještanja datuma prijava u poštanskim uredima te radi čega se i dan danas vode neki sudski postupci s tim u vezi. Primljeno na znanje Poziv će biti otvoren do iskorištenja raspoloživih sredstava Poziva jer je to u ovom trenutku jedina mogućnost kako bi izbjegli status prekinutog ulaganja u skladu s pravilima Modernizacijskog fonda odnosno Poziv je planiran u formi trajno otvorenog poziva do isteka sredstava radi bržeg procesa donošenja Odluka o financiranju.
36 MIROSLAV KOVAČIĆ  Poziv za dodjelu sredstava: Proizvodnja električne energije iz fotonaponske elektrane za javne isporučitelje vodnih usluga i davatelje javne usluge sakupljanja komunalnog otpada, 3.NAČIN PODNOŠENJA PROJEKTNOG PRIJEDLOGA3.1. Podnošenje projektnog prijedloga U ime Hrvatske grupacije vodovoda i kanalizacije: Predlaže se da natječaj bude otvoren po mogućnosti do kraja godine kako bi što više podnositelja moglo sudjelovati. Prihvaćen Planirano je da rok za dostavu projektnih prijedloga na Poziv završava najkasnije do 30.09.2026. ili do iskorištenja sredstava, ovisno o tome koji uvjet prije nastupi.
37 MIRELA BARTOLEC BARBIR 3.NAČIN PODNOŠENJA PROJEKTNOG PRIJEDLOGA3.1. Podnošenje projektnog prijedloga, 3.2. Obvezna dokumentacija U ime Zagrebačkog holdinga d.o.o.: U Poglavlju 3.2 Obvezna dokumetacija u točki m) kao obvezna dokumentacije se navodi glavni projekt. Prijedlog: Budući da se temeljem idejnog projekta dobije elektroenergetska suglasnost u kojoj su definirani glavni elementi koji definiraju sunčanu elektranu molimo da se na Poziv može prijaviti i na temelju idejnog projekta i posebnih uvjeta nadležnih javnopravnih tijela. Temeljem navedenog omogućila bi se realizacija po principu „projektiraj i gradi“ . Nije prihvaćen Troškovi izrade projektno-tehničke dokumentacije je prhvatljiv trošak u okviru Poziva za davatelje usluge sakupljanja komunalnog otpada, a za javne isporučitelje vodnih usluga je dokumentacija sufinancirna u okviru Javnog poziva Fonda za zaštitu okoliša i energetske učinkovitosti za sufinanciranje projektne dokumentacije za ugradnju fotonaponskih elektrana u sektoru vodnih usluga. Slijedom navedenog, Ministarstvo kao nadležno tijelo za provedbu Modernizacijskog fonda u ovom trenutku smatra kako je Glavni projekt nužan kako bi utvrdili prihvatljivost projekta. Glavni projekt koji sadržava proračun i rekapitulaciju ušteda energije i emisija CO2 (energetsku bilancu) za lokaciju provedbe Projekta, s odobrenjima, suglasnostima i posebnim uvjetima građenja, ako su isti potrebni je obvezni dokumet prijave iz razloga što projekti trebaju biti razrađeni do razine pripreme u kojoj su odobrene sve potrebne suglasnosti sukaldno važećem Zakonu o gradnji jer se projekti većim djelom provode na vodozaštitinom područjima. Na temelju izračunatih ušteda energije i emisija CO2 u Glavnom projektu se bilježe i pravdaju pokazatelji Poziva koji se prilažu EK (EIB-u) a na temelju kojih su sredstva za ovaj Poziv (Programe ulaganja) odobreni. Također, na ovaj način smanjuje se rizik od opasnosti prekinutog ulaganja i omogućuje se brži utrošak sredstava i provedba projekta, jer se izbjegava ponova evaluacija Glavnog projekta u provedbi koja bi bila obavezna i nužna.
38 MIROSLAV KOVAČIĆ 3.NAČIN PODNOŠENJA PROJEKTNOG PRIJEDLOGA3.1. Podnošenje projektnog prijedloga, 3.2. Obvezna dokumentacija U ime Hrvatske grupacije vodovoda i kanalizacije: 3.2 Obvezna dokumetacija u točki m) kao obvezna dokumentacije se navodi glavni projekt: Temeljem idejnog projekta se dobije elektroenergetska suglasnost u kojoj su definirani glavni elementi koji definiraju sunčanu elektranu. Svi projekti sunčanih elektrana javnih isporučitelja vodnih usluga će se graditi na osnovi Pravilnika o jednostavnim i drugim građevinama i radovima te za njih nema potrebe izdavanja građevne dozvole tako da nema ni proceduralne potrebe za glavnim projektom prije početka građenja. Pored toga prihvaćanjem prijave na natječaj temeljem idejnog projekta omogućuje se realizacija po principu „projektiraj i gradi“ (princip žutog FIDIC-a). Predlaže se da se na natječaj može prijaviti i na temelju idejnog projekta s potrebnim iskazom ušteda energije i smanjenja emisije CO2. Nije prihvaćen Troškovi izrade projektno-tehničke dokumentacije je prhvatljiv trošak u okviru Poziva za davatelje usluge sakupljanja komunalnog otpada, a za javne isporučitelje vodnih usluga je dokumentacij sufinancirna u okviru Javnog poziva Fonda za zaštitu okoliša i energetske učinkovitosti za sufinanciranje projektne dokumentacije za ugradnju fotonaponskih elektrana u sektoru vodnih usluga. Slijedom navedenog, Ministartsvo kao nadležno tijelo za provedbu Modernizacijskog fonda u ovom trenutku smatra kako je Glavni projekt nužan kako bi utvrdili prihvatljivost projekta. Glavni projekt koji sadržava proračun i rekapitulaciju ušteda energije i emisija CO2 (energetsku bilancu) za lokaciju provedbe Projekta, s odobrenjima, suglasnostima i posebnim uvjetima građenja, ako su isti potrebni je obvezni dokumet prijave iz razloga što projekti trebaju biti razrađeni do razine pripreme u kojoj su odobrene sve potrebne suglasnosti sukaldno važećem Zakonu o gradnji jer se projekti većim djelom provode na vodozaštitinom područjima. Na temelju izračunatih ušteda energije i emisija CO2 u Glavnom projektu se bilježe i pravdaju pokazatelji Poziva koji se prilažu EK (EIB-u) a na temelju kojih su sredstva za ovaj Poziv (Programe ulaganja) odobreni. Također, na ovaj način smanjuje se rizik od opasnosti prekinutog ulaganja i omogućuje se brži utrošak sredstava i provedba projekta, jer se izbjegava ponova evaluacija Glavnog projekta u provedbi koja bi bila obavezna i nužna.
39 MARKO ČAGALJ 3.NAČIN PODNOŠENJA PROJEKTNOG PRIJEDLOGA3.1. Podnošenje projektnog prijedloga, 3.2. Obvezna dokumentacija Omogućiti prijavu projekata temeljem izrađenih idejnih projekata, dok je izrada glavnih obveza odabranog Izvođača radova po sistemu „projektiraj i gradi” Nije prihvaćen Troškovi izrade projektno-tehničke dokumentacije je prhvatljiv trošak u okviru Poziva za davatelje usluge sakupljanja komunalnog otpada, a za javne isporučitelje vodnih usluga je dokumentacij sufinancirna u okviru Javnog poziva Fonda zaz zaštitu okoliša i energetske učinkovitosti za sufinanciranje projektne dokumentacije za ugradnju fotonaponskih elektrana u sektoru vodnih usluga. Slijedom navedenog, Ministartsvo kao nadležno tijelo za provedbu Modernizacijskog fonda u ovom trenutku smatra kako je Glavni projekt nužan kako bi utvrdili prihvatljivost projekta. Glavni projekt koji sadržava proračun i rekapitulaciju ušteda energije i emisija CO2 (energetsku bilancu) za lokaciju provedbe Projekta, s odobrenjima, suglasnostima i posebnim uvjetima građenja, ako su isti potrebni je obvezni dokumet prijave iz razloga što projekti trebaju biti razrađeni do razine pripreme u kojoj su odobrene sve potrebne suglasnosti sukaldno važećem Zakonu o gradnji jer se projekti većim djelom provode na vodozaštitinom područjima. Na temelju izračunatih ušteda energije i emisija CO2 u Glavnom projektu se bilježe i pravdaju pokazatelji Poziva koji se prilažu EK (EIB-u) a na temelju kojih su sredstva za ovaj Poziv (Programe ulaganja) odobreni. Također, na ovaj način smanjuje se rizik od opasnosti prekinutog ulaganja i omogućuje se brži utrošak sredstava i provedba projekta, jer se izbjegava ponova evaluacija Glavnog projekta u provedbi koja bi bila obavezna i nužna.
40 MIROSLAV KOVAČIĆ 4.POSTUPAK DODJELE SREDSTAVA, 4.4.Potpisivanje Ugovora o dodjeli sredstava između Ministarstva, Fonda i Korisnika U ime Hrvatske grupacije vodovoda i kanalizacije: 4.4. b) traži se dostava dokaza da je na računu osigurao sredstva od minimalno 30% ukupne vrijednosti projekta: Nije jasno treba li samo u trenutku podnošenja dokaza imati traženi iznos sredstava na računu ili je potrebno taženi iznos sredstava staviti na zaseban račun i imati tijekom cijelog trajanja projekta. U slučaju da je potrebno držati traženi iznos sredstava na računu tijekom trajanja projekta to može biti značajan trošak za investitora posebice kod većih projekata. Firme imaju svoj plan tijeka novca te financiraju projekt sukladno tom planu i dinamici realizacije projekta odnosno postizanja uvjeta za fakturiranje. Predlaže se brisanje zahtjeva. Nije prihvaćen Prema uvjetima Poziva planirano je da Korisnik mora u roku od 30 dana po zaprimanju Odluke o dodjeli sredstava, dostaviti Fondu dokaze o zatvorenoj financijskoj konstrukciji (u slučaju financiranja vlastitim sredstvima Izvod (sa stanjem osiguranih sredstava) ne smije biti stariji od 30 dana od dana donošenja Odluke o dodjeli sredstava).
41 BRUNO PALAŠEK 5.  PROVEDBA PROJEKTA, 5.1. Razdoblje provedbe projekta U ime Međimurskih voda, predlaže se financiranje solarnih elektrana retro za one isporučitelje vodnih usluga koji su prošle godine uložili značajna vlastita sredstva za izgradnju solarnih elektrana ili financiranje projekata koji su trenutno u tijeku izgradnje. Nije prihvaćen Poziv je raspisan sukladno poglavlju XI. Programa dodjele državnih potpora* temeljem kojeg se potpora iz Programa primjenjuje isključivo na potpore za zaštitu okoliša koje imaju učinak poticaja odnosno ukoliko je pisani zahtjev za dodjelom potpora podnesen prije početka radova. Slijedom navedenog, nije moguće sufinanciranje već započetih projekata. *https://mzozt.gov.hr/o-ministarstvu-1065/djelokrug/uprava-za-klimatske-aktivnosti-1879/modernizacijski-fond/9095
42 MARKO ČAGALJ 5.  PROVEDBA PROJEKTA, 5.1. Razdoblje provedbe projekta Daje se prijedlog da se omogući retro financiranje projekata izgradnje solarnih elektrana. Nije prihvaćen Poziv je raspisan sukladno poglavlju XI. Programa dodjele državnih potpora* temeljem kojeg se potpora iz Programa primjenjuje isključivo na potpore za zaštitu okoliša koje imaju učinak poticaja odnosno ukoliko je pisani zahtjev za dodjelom potpora podnesen prije početka radova. Slijedom navedenog, nije moguće sufinanciranje već započetih projekata. *https://mzozt.gov.hr/o-ministarstvu-1065/djelokrug/uprava-za-klimatske-aktivnosti-1879/modernizacijski-fond/9095
43 HRVOJKA SKOKOVIĆ HARAŠIĆ 5.  PROVEDBA PROJEKTA, 5.2. Praćenje provedbe Projekta Molimo pojašnjenje hoće li uz Glavni projekt i navedenu redovnu dokumentaciju izvještaja podatci o potrošnji el. en. prije i poslije projekta biti izvor provjere (računi, stanje brojila i sl). Primljeno na znanje Sukladno točki 3.2. Poziva Glavni projekttreba sadržavati proračun i rekapitulaciju ušteda energije i emisija CO2 (energetsku bilancu) za lokaciju provedbe Projekta, s odobrenjima, suglasnostima i posebnim uvjetima građenja, ako su isti potrebni. U Glavnom projektu se navode podaci potrošnji električna energije prije i poslije provedbe projekta. Sva dokumentacija u sklopu prijave i u sklopu provedbe projekta je podložna reviziji 5 godina od zadnje isplate sredstava i eventualnom povratu sredstava ako za tima bude osnovane potrebe.
44 HRVOJKA SKOKOVIĆ HARAŠIĆ 5.  PROVEDBA PROJEKTA, 5.2. Praćenje provedbe Projekta Molimo definirati "Projektnu cjelinu" koja će biti predmet provjera. Također je nužno uvesti odredbe koje se tiču preseljenja aktivnosti na primjer ukoliko se poslovni procesi prijavitelja odvijaju u prostoru koji je u najmu, a elektrana se postavlja na zemljištu prijavitelja (neitegrirana elektrana) te prijavitelj odluči kupiti vlastitu halu i tamo preseli proizvodnju (pritom prenosi ugovore o OIE na tu lokaciju u smislu potrošnje energije), kakav će ugovorni protokol (u smislu ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava) biti primjenjiv? Primljeno na znanje Projektna cjelina je definirana lokacijom projekta i u Glavnom projektu potpisanom od strane ovlaštenog inženjera. Sukladno točki 2.2. Poziva moguće je ulaganje u objekte koji su u najmu uz obvezu dokazivanja, a sve naknadne promjene utvrđivati će se u skladu s Ugovornom obvezom. Pozivom je određena lokacija provedbe projekta prema točki 2.2 Poziva. Prijavitelj mora osigurati trajnost projekta minimalno 5 godina od očekivanog završetka Projekta. U slučaju preseljenja lokacije potrebno je prvotno zatražiti odobrenje za konkretni slučaj sasvim potrebnim relevatnim podacima zatim će se isti zahtjev razmotriti obostrano od strane Ministartsva i Fonda.
45 SANJIN ŠOPIĆ 5.  PROVEDBA PROJEKTA, 5.3. Podnošenje Zahtjeva za isplatu predujma/isplatu sredstava Zahtjev za bankarskom garancijom za predujam od 240 dana je neprikladan za javne subjekte – opterećuje likvidnost i administraciju. Omogućiti zamjenski instrument – bjanko zadužnicu ili izjavu o osiguranju plaćanja za društva u javnom vlasništvu. Radi se o javnim tvrtkama pod kontrolom RH i JLP(R)S, čime je rizik minimalan, a potreba za dodatnim osiguranjima neopravdano opterećuje projekt. Nije prihvaćen Prema uvjetima Poziva (fusnota 18) obveza dostave bankarske garancije se ne odnosi na korisnike koji su trgovačka društva u javnom vlasništvu, a koja su obvezna dostaviti prije isplate sredstava zadužnicu/e ili bjanko zadužnicu/e koja/e mora/ju biti ispostavljene najmanje u visini jednakoj iznosu ili za prvi mogući iznos viši od iznosa dodijeljenih sredstava.