Izvješće o provedenom savjetovanju - Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o provedbi intervencije 70.05. Potpora za očuvanje, održivo korištenje i razvoj genetskih izvora u poljoprivredi iz Strateškog plana Zajedničke poljoprivredne politike Republike Hrvatske 2023. - 2027.
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | AZRRI AGENCIJA ZA RURALNI RAZVOJ ISTRE D. O. O. PAZIN | PRAVILNIK, Članak 5. | Članak 5. Pravilnika o izmjenama i dopunama predlaže se sljedeći tekst: U članku 9.stavak 4 mijenja se i glasi: „(4) Lokacija ulaganja mora biti u vlasništvu/zakupu/pravu građenja korisnika, ako se vlasništvo dokazuje temeljem ugovora o zakupu, lokacija navedena u ugovoru mora biti u skladu s lokacijom ulaganja koju je korisnik naveo u zahtjevu za potporu, gdje je primjenjivo. Ugovor o zakupu/pravu građenja mora biti sklopljen između korisnika i vlasnika koji je kao vlasnik upisan u zemljišne knjige prije podnošenja zahtjeva za potporu. Ugovor o zakupu/pravu građenja mora biti sklopljen na najmanje pet godina od dana podnošenja zahtjeva za potporu. Sjeme životinja, jajne stanice i zameci kao ulaganje trebaju biti pohranjeni pri subjektima čiji objekti odobreni za skladištenje sjemena, jajnih stanica i zametaka životinja sukladno propisima o zdravlju životinja s kojima korisnik mora imati sklopljen ugovor o pohrani istih. Obrazloženje: APPRRR inzistira da su sve materijalne nabavke ulaganja koja moraju biti na strogo određenoj lokaciji ulaganja. Stoga, da bi se izbjegli nesporazumi, predlažemo navedeni tekst, a usklađen s člankom 8 ovog prijedloga Pravilnika | Nije prihvaćen | U vašem prijedlogu je nadopuna izričaja koji omogućava pravo građenja, što nije u skladu s listom prihvatljivih troškova iz Priloga 2b Pravilnika. Pravo građenja zahtjeva primjenu niza dodatnih propisa te vrlo širok niz radova (građenje) na koje će se utrošiti velik udio sredstava i umanjiti pravu namjenu intervencije u smislu aktivnog genetskog očuvanja domaćih životinja. Uz navedeno Strateški plan Zajedničke poljoprivredne politike Republike Hrvatske 2023. –2027. u navedenoj intervenciji ne prepoznaje troškove građenja. |
2 | AZRRI AGENCIJA ZA RURALNI RAZVOJ ISTRE D. O. O. PAZIN | PRAVILNIK, Članak 7. | Predlažemo da se prihvatljivi materijalni troškovi propisani u Prilogu 2b ovog Pravilnika dopune: U točci 1.4. „prikolice za prijevoz“ mijenja se u „prikolice/vozilo za prijevoz“. U poglavlju 7. Priloga 2b dodaje se točka 7.6. troškovi pohrane genetskog materijala (sjemena, jajnih stanica i zametaka) u objektima odobrenim za pohranu sjemena, jajnih stanica i zametaka. | Djelomično prihvaćen | Uključivanje vozila za prijevoz značajno bi utjecalo na visinu prihvatljivog troška korisnika, obzirom da vozila za prijevoz životinja dosežu vrlo visoke vrijednosti nabave. Prijedlog pravilnika bio je usmjeren na opremu koja na odgovarajući način omogućava manipulaciju stokom, što prikolice za prijevoz ispunjavanju u potpunosti. Aktivni programi očuvanja i pohrane genetskog materijala u svom intenzitetu ne uključuju aktivnosti koje bi zahtijevale i opravdale potrebe za kupovinom vozila. U Prilog 2b, dodaje se točka 7.6.: troškovi pohrane genetskog materijala (sjemena, jajnih stanica i zametaka) u objektima odobrenim za pohranu sjemena, jajnih stanica i zametaka. |
3 | AZRRI AGENCIJA ZA RURALNI RAZVOJ ISTRE D. O. O. PAZIN | PRAVILNIK, Članak 7. | Članak 7. Kod brisanja točke f članka 13 stavak 2. nadamo se da nema mogućnosti osporavanja kupnje ili razvoja računalnih programa kao nematerijalnih troškova. | Prihvaćen | Člankom 11. Pravilnika propisano je da je kao nematerijalni trošak prihvatljiva kupnja ili razvoj računalnih programa. |
4 | HRVATSKI SAVEZ UZGAJIVAČA OVACA I KOZA | PRAVILNIK, Članak 7. | PRIJEDLOG HRVATSKOG SAVEZA UZGAJIVAČA OVACA I KOZA: Članak 13, stavak 2 Pravilnika potrebno je nakon posljednje točke nadopuniti još jednom, dodatnom točkom ●) troškovi promocije i vidljivosti. Obrazloženje - Za sve materijalne i nematerijalne troškove navedene u dodatku 2B stoji jasna poveznica s aktivnostima pobrojanima u članku 13, stavak 2 Pravilnika, osim za aktivnost pod brojem 10 Promocija i vidljivost u dodatku 2b. Iz tog razloga, dosadašnja praksa je pokazala da kod podnošenja zahtjeva u kojem se od strane APPRRR (dokument „Plan nabave_tablica troškova i izračuna potpore za životinjske genetske resurse_I 70.05) traži da se troškovi promocije i vidljivosti povežu s nekom od aktivnosti koje su navedene u članku 13, nastaje problem i slijedi nasumično (a uglavnom i nelogično) upisivanje neke od ponuđenih aktivnosti iz članku 13. Ovaj problem bi se riješio tako da bi se otvaranjem nove točke u članku 13, stavak 2, točka ●) troškovi promocije i vidljivosti, podnositelju zahtjeva nudila jasna i logična poveznica između troškova navedenih u dodatku 2b) stavak 10 – Promocija i vidljivost s aktivnošću u članku 13. stavak 2 točka ●) troškovi promocije i vidljivosti. Čini nam se da je intencija predlagatelja izmjena ovog Pravilnika da se opisani problem riješi izmjenom članka 11 (koji je dosta jasniji negoli u aktualnom Pravilniku), ali držimo da se na taj način ovdje opisani problem neće riješiti te da će već kod idućeg natječaja za ovu intervenciju ostati pravna nesigurnost u smislu dali je (ili nije) opravdano povezivanje troškova iz dodatka 2b stavak 10 (Promocija i vidljivost) s nekom od aktivnosti iz članka 13, a što se i do sada u praksi dešavalo. | Primljeno na znanje | Troškovi navedeni u članku 13. stavku 2. Pravilnika propisani su Strateškim planom Zajedničke poljoprivredne politike Republike Hrvatske 2023. –2027. |
5 | AZRRI AGENCIJA ZA RURALNI RAZVOJ ISTRE D. O. O. PAZIN | PRAVILNIK, Članak 8. | U samom članku nije precizirano dostavlja li se pozitivno mišljenje Ministarstva dostavlja u prvom dijelu zahtjeva ili u drugom dijelu zahtjeva. Podnošenje takvog mišljenja u prvom dijelu zahtjeva izravno bi bilo u koliziji s člankom 35. koji uređuje javne nabave. Odnosno, postalo bi neprovedivo. U potpunosti razumijemo intenciju ministarstva da se osigura izuzimanje genetskog materijala od jedinki značajnih u populaciji izvorne pasmine. Ranije smo predlagali da se postupci provode temeljem popisa prihvatljivih jedinki koji bi sačinilo Ministarstvo. Stoga, cilj ovog komentara nije osporavanje novog zahtjeva u proceduri već skrenuti pozornost na činjenicu na rizičnost aktivnosti. S druge strane smo svjesni situacije da zbog epizootiološke situacije u susjednim državama svakako moramo razmišljati i o očuvanju izvornih i ugroženih pasmina i „in vitro“. Skrećemo pozornost na cijeli niz procedura u provedbi aktivnosti izuzimanja npr. sjemena bikova: • Javna nabava – u propisanom vremenskom okviru • Izbor dobavljača • Odabir bikova – licenciranje od strane HAPIH-a - bik za umjetno osjemenjivanje • Pozitivno mišljenje ministarstva • Dijagnostički postupci prije otpreme u centar za izuzimanje sjemena (bruceloza, leptospiroza, paratuberkuloza, tuberkuloza, enzootska leukoza goveda, ZRG/ZPV gE i gB, bolest plavog jezika) – trajanje barem 10 dana, bilo koji pozitivan nalaz vraća cijelu proceduru na početak • Transport do centra za izuzimanje sjemena • Karantena 21 dan, ponavljanje ranije opisanih dijagnostičkih postupaka nakon karantene • Prijenos životinja u objekt za izuzimanje sjemena i izuzimanje sjemena (prosječno 3 tjedna) • Kontrola sjemena nakon minimalno mjesec dana od završetka izuzimanja. Iz navedenog je razvidno da cijeli postupak ukoliko bi sve išlo bez bilo kakva problema traje minimalno 5 mjeseci. U slučaju bilo kakvog odstupanja korisnik neće biti u mogućnosti provesti aktivnost, neće utrošiti predviđena sredstva, te zbog činjenice da je proveo manji postotak vrijednosti aktivnosti biva penaliziran. Iz ovog se može zaključiti da je provedba ove aktivnosti vrlo rizična za svakog korisnika, a ta rizičnost proizlazi iz proceduralnih razloga ove intervencije i kratkog vremena na raspolaganju za provedbu aktivnosti | Primljeno na znanje | U članku 8. stavak 18. dodan je s intencijom da korisnici u samo planiranje izuzimanja genetskog materijala kreću tek nakon pozitivnog mišljenja Ministarstva, a nikako ne u trenutku provedbe javne nabave. Smisao je da korisnici ulažu sredstva u izuzimanje genetskog materijala koji je od interesa za Republiku Hrvatsku, a što korisnik mora pravovremeno iskomunicirati. |
6 | AZRRI AGENCIJA ZA RURALNI RAZVOJ ISTRE D. O. O. PAZIN | PRAVILNIK, Članak 13. | Prijedlog Središnjeg saveza udruga uzgajivača hrvatskog hladnokrvnjaka (SSUUHH) je da se postupak nabave za sve prihvatljive troškove i aktivnosti putem Elektroničkog oglasnika nabave Agencije za plaćanja (EONA-e) provede kao i do sada, odnosno nakon predaje prvog dijela zahtjeva za potporu, a prije podnošenja drugog dijela zahtjeva za potporu. Budući da se Ugovor o financiranju sklapa nakon administrativne kontrole prvog dijela zahtjeva za potporu znatno se skraćuje vrijeme za provođenje aktivnosti i postupka nabave putem Elektroničkog oglasnika nabave Agencije za plaćanja (EONA-e). Pridružujemo se ovom prijedlogu SSUUUHH. | Prihvaćen | Članak 13 mijenja se i glasi: „U članku 37 stavak 2 mijenja se i glasi: Korisnik je za sve prihvatljive troškove obvezan provesti postupak nabave putem Elektroničkog oglasnika nabave Agencije za plaćanja (u daljnjem tekstu: EONA-e) nakon isteka roka za podnošenja prvog dijela zahtjeva za potporu, a prije podnošenja drugog dijela zahtjeva za potporu, u skladu s Prilogom 4 ovoga Pravilnika.“ |
7 | SREDIŠNJI SAVEZ UDRUGA UZGAJIVAČA HRVATSKOG HLADNOKRVNJAKA | PRAVILNIK, Članak 13. | Poštovani, Prijedlog Središnjeg saveza udruga uzgajivača hrvatskog hladnokrvnjaka (SSUUHH) je da se postupak nabave za sve prihvatljive troškove i aktivnosti putem Elektroničkog oglasnika nabave Agencije za plaćanja (EONA-e) provede kao i do sada, odnosno nakon predaje prvog dijela zahtjeva za potporu, a prije podnošenja drugog dijela zahtjeva za potporu. Budući da se Ugovor o financiranju sklapa nakon administrativne kontrole prvog dijela zahtjeva za potporu znatno se skraćuje vrijeme za provođenje aktivnosti i postupka nabave putem Elektroničkog oglasnika nabave Agencije za plaćanja (EONA-e). S poštovanjem, SSUUHH | Prihvaćen | Članak 13 mijenja se i glasi: „U članku 37 stavak 2 mijenja se i glasi: Korisnik je za sve prihvatljive troškove obvezan provesti postupak nabave putem Elektroničkog oglasnika nabave Agencije za plaćanja (u daljnjem tekstu: EONA-e) nakon isteka roka za podnošenja prvog dijela zahtjeva za potporu, a prije podnošenja drugog dijela zahtjeva za potporu, u skladu s Prilogom 4 ovoga Pravilnika.“ |
8 | MIJO LATIN | PRAVILNIK, Članak 13. | Poštovani, Uzgojna udruženja koja posjeduju vlastite prostore suočavaju se s nužnošću ulaganja u izgradnju i adaptaciju objekata kako bi osigurala odgovarajuće uvjete za očuvanje genetske baštine i daljnji razvoj svojih aktivnosti. S obzirom na to, predlažemo dopunu kako bi se omogućilo sufinanciranje troškova gradnje i adaptacije objekata, te gradnje jednostavnih građevina uzgojnim udruženjima koja već posjeduju vlastite prostore. Smatramo da bi omogućavanje financiranja za ova ulaganja pomoglo daljnjem rastu i razvoju uzgoja. | Nije prihvaćen | Člankom 45. Delegirane uredbe Komisije (EU) 2022/126 оd 7. prosinca 2021. o dopuni Uredbe (EU) 2021/2115 Europskog parlamenta i Vijeća dodatnim zahtjevima za određene vrste intervencija koje države članice određuju u svojim strateškim planovima u okviru ZPP-a za razdoblje od 2023. do 2027. na temelju te uredbe i pravilima o omjeru za standard 1 za dobre poljoprivredne i okolišne uvjete (GAEC) propisano je među ostalim: Države članice osiguravaju da operacije za očuvanje, održivu upotrebu i razvoj genetskih resursa u poljoprivredi i šumarstvu iz stavka 1. prvog podstavka točke (b) obuhvaćaju sljedeće: (a) ciljana djelovanja kojima se promiče in situ i ex situ očuvanje, opisivanje, prikupljanje i korištenje genetskih resursa u poljoprivredi i šumarstvu, uključujući internetske popise genetskih resursa koji se trenutačno čuvaju in situ, uključujući čuvanje na poljoprivrednom gospodarstvu ili na šumarskom gospodarstvu, i ex situ zbirke i baze podataka; (b) usklađeno djelovanje kojim se promiče razmjena informacija među nadležnim organizacijama država članica radi očuvanja, opisivanja, prikupljanja i korištenja genetskih resursa u poljoprivredi i šumarstvu Unije; (c) prateća djelovanja: informiranje, širenje znanja, savjetovanje, osposobljavanje i pripremu tehničkih izvješća, uz uključivanje nevladinih organizacija i drugih dionika. Iz svega navedenoga razvidno je da trošak gradnje objekata nije prihvatljiv u sklopu intervencije 70.05. |
9 | SREDIŠNJI SAVEZ UDRUGA UZGAJIVAČA HRVATSKOG HLADNOKRVNJAKA | PRAVILNIK, Članak 17. | Poštovani, Prijedlog Središnjeg saveza udruga uzgajivača hrvatskog hladnokrvnjaka (SSUUHH) je da se u prilogu 2 b Pravilnika na listi prihvatljivih troškova životinjskih genetskih resursa u poljoprivredi korisnicima koji posjeduju vlastit prostor pod prihvatljive materijalne troškove omogući sufinanciranje troškova gradnje i adaptacije objekata te gradnje jednostavnih građevina s ciljem očuvanja, održivog korištenja i razvoja genetskih izvora. S poštovanjem, SSUUHH | Nije prihvaćen | Člankom 45. Delegirane uredbe Komisije (EU) 2022/126 оd 7. prosinca 2021. o dopuni Uredbe (EU) 2021/2115 Europskog parlamenta i Vijeća dodatnim zahtjevima za određene vrste intervencija koje države članice određuju u svojim strateškim planovima u okviru ZPP-a za razdoblje od 2023. do 2027. na temelju te uredbe i pravilima o omjeru za standard 1 za dobre poljoprivredne i okolišne uvjete (GAEC) propisano je među ostalim: Države članice osiguravaju da operacije za očuvanje, održivu upotrebu i razvoj genetskih resursa u poljoprivredi i šumarstvu iz stavka 1. prvog podstavka točke (b) obuhvaćaju sljedeće: (a) ciljana djelovanja kojima se promiče in situ i ex situ očuvanje, opisivanje, prikupljanje i korištenje genetskih resursa u poljoprivredi i šumarstvu, uključujući internetske popise genetskih resursa koji se trenutačno čuvaju in situ, uključujući čuvanje na poljoprivrednom gospodarstvu ili na šumarskom gospodarstvu, i ex situ zbirke i baze podataka; (b) usklađeno djelovanje kojim se promiče razmjena informacija među nadležnim organizacijama država članica radi očuvanja, opisivanja, prikupljanja i korištenja genetskih resursa u poljoprivredi i šumarstvu Unije; (c) prateća djelovanja: informiranje, širenje znanja, savjetovanje, osposobljavanje i pripremu tehničkih izvješća, uz uključivanje nevladinih organizacija i drugih dionika. Iz svega navedenoga razvidno je da trošak gradnje objekata nije prihvatljiv u sklopu intervencije 70.05. |
10 | DAMJAN DŽAKULA | PRAVILNIK, Članak 17. | Poštovani, u prilogu 2b Pravilnika, potrebno je dodati kao prihvatljivi materijalni trošak, trošak izgradnje i opremanja jednostavnih objekata ( hala/nadstrešnica), pogotovo kada udruženja posjeduju zemljište.U tim objektima uzgojna udruženja na siguran i efikasan način mogla provoditi uzgojne programe, uzorkovanja biološkog materijala, identifikaciju životinja i druge predviđene postupke. Obzirom da pravilnik već predviđa "opremu za propedeutiku i manipulaciju stokom", istu je potrebno smjestiti u adekvatan objekat, svrsishodno i zaštićeno od vremenskih prilika i propadanja. Tek tada je moguće uzgojni rad provoditi na zadovoljavajućoj razini, uzimajući u obzir sigurnost osoba koje provode isti, a često su izložene bespotrebnom riziku. S poštovanjem, Damjan Džakula, tajnik Savez uzgajivača mesnih pasmina goveda | Nije prihvaćen | Člankom 45. Delegirane uredbe Komisije (EU) 2022/126 оd 7. prosinca 2021. o dopuni Uredbe (EU) 2021/2115 Europskog parlamenta i Vijeća dodatnim zahtjevima za određene vrste intervencija koje države članice određuju u svojim strateškim planovima u okviru ZPP-a za razdoblje od 2023. do 2027. na temelju te uredbe i pravilima o omjeru za standard 1 za dobre poljoprivredne i okolišne uvjete (GAEC) propisano je među ostalim: Države članice osiguravaju da operacije za očuvanje, održivu upotrebu i razvoj genetskih resursa u poljoprivredi i šumarstvu iz stavka 1. prvog podstavka točke (b) obuhvaćaju sljedeće: (a) ciljana djelovanja kojima se promiče in situ i ex situ očuvanje, opisivanje, prikupljanje i korištenje genetskih resursa u poljoprivredi i šumarstvu, uključujući internetske popise genetskih resursa koji se trenutačno čuvaju in situ, uključujući čuvanje na poljoprivrednom gospodarstvu ili na šumarskom gospodarstvu, i ex situ zbirke i baze podataka; (b) usklađeno djelovanje kojim se promiče razmjena informacija među nadležnim organizacijama država članica radi očuvanja, opisivanja, prikupljanja i korištenja genetskih resursa u poljoprivredi i šumarstvu Unije; (c) prateća djelovanja: informiranje, širenje znanja, savjetovanje, osposobljavanje i pripremu tehničkih izvješća, uz uključivanje nevladinih organizacija i drugih dionika. Iz svega navedenoga razvidno je da trošak gradnje objekata nije prihvatljiv u sklopu intervencije 70.05. |
11 | HRVATSKI SAVEZ UZGAJIVAČA OVACA I KOZA | PRAVILNIK, Članak 17. | U dodatku 2b, Listu prihvatljivih materijalnih i nematerijalnih troškova u očuvanju životinjskih genetskih resursa u poljoprivredi, potrebno je nadopuniti sa stavkom koja bi se odnosila na troškove izgradnje, dogradnje, uređenja objekata/prostora koji su u funkciji držanja, čuvanja opreme za pohranu bioloških, genetskih materijala te za izgradnju jednostavnih objekata, nadstrešnica, kontejnera koji bi bili u funkciji provedbe određenih uzgojnih programa od strane prihvatljivog korisnika. Dakle, predlažemo otvaranje gotovo istovjetne stavke kakva već postoji u Pravilniku, u prilogu 2a (troškovi za očuvanje biljnih resursa). | Nije prihvaćen | Člankom 45. Delegirane uredbe Komisije (EU) 2022/126 оd 7. prosinca 2021. o dopuni Uredbe (EU) 2021/2115 Europskog parlamenta i Vijeća dodatnim zahtjevima za određene vrste intervencija koje države članice određuju u svojim strateškim planovima u okviru ZPP-a za razdoblje od 2023. do 2027. na temelju te uredbe i pravilima o omjeru za standard 1 za dobre poljoprivredne i okolišne uvjete (GAEC) propisano je među ostalim: Države članice osiguravaju da operacije za očuvanje, održivu upotrebu i razvoj genetskih resursa u poljoprivredi i šumarstvu iz stavka 1. prvog podstavka točke (b) obuhvaćaju sljedeće: (a) ciljana djelovanja kojima se promiče in situ i ex situ očuvanje, opisivanje, prikupljanje i korištenje genetskih resursa u poljoprivredi i šumarstvu, uključujući internetske popise genetskih resursa koji se trenutačno čuvaju in situ, uključujući čuvanje na poljoprivrednom gospodarstvu ili na šumarskom gospodarstvu, i ex situ zbirke i baze podataka; (b) usklađeno djelovanje kojim se promiče razmjena informacija među nadležnim organizacijama država članica radi očuvanja, opisivanja, prikupljanja i korištenja genetskih resursa u poljoprivredi i šumarstvu Unije; (c) prateća djelovanja: informiranje, širenje znanja, savjetovanje, osposobljavanje i pripremu tehničkih izvješća, uz uključivanje nevladinih organizacija i drugih dionika. Iz svega navedenoga razvidno je da trošak gradnje objekata nije prihvatljiv u sklopu intervencije 70.05. |