Izvješće o provedenom savjetovanju - Zakon o proglašenju Parka prirode "Zagorske gore"
|
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
|---|---|---|---|---|---|
| 1 | IVICA GROKŠA | NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O PROGLAŠENJU PARKA PRIRODE „ZAGORSKE GORE“ | U svoje ime i kao predsjednik Eko udruge „Naša Ivanščica“, molim odgovore na sljedeća pitanja: A – Temeljem čega je izmijenjen tekst Prijedloga Zakona u odnosu na onaj iz 2024. godine? (1) Tekst Prijedloga Zakona po prvi puta je predočen tijekom javnog uvida u jesen 2024. godine. Ministarstvo zaštite okoliša i zelene tranzicije tim je povodom objavilo Obavijest o javnom uvidu, u kojoj stoji da javni uvid traje od 24. rujna 2024. do 23. listopada 2024. godine. Nadalje je pod točkom 4. navedeno da se za vrijeme javnog uvida „mišljenja i primjedbe javnosti“ dostavljaju Ministarstvu, dok se u točci 5. navodi da „prijedlozi, mišljenja i primjedbe koji ne budu dostavljeni u roku ili nisu čitko napisani, potpisani … neće se uzeti u obzir u pripremi izvješća o javnom uvidu.“ Nažalost, nigdje ne piše kada će izvješće o javnom uvidu biti objavljeno. Ni danas, 14.4.2025. na stranicama Ministarstva to izvješće ne nalazimo. (2) U dokumentu „Prilog 4.: Obrazac iskaza o procjeni učinaka propisa“ postoji točka „6. SAVJETOVANJE I KONZULTACIJE“. Pod „6.1. Savjetovanje“ u nepuna četiri retka opisana je provedba javnog uvida i navedena su dva javna izlaganja. Pod „6.2. Konzultacije“ stoji da su zatražena mišljenja od tijela državne uprave te da je zaprimljen i prihvaćen jedan komentar Ministarstva financija na dopunu nenormativnog dijela zakona. (3) Dakle, ni u Prilogu 4. nema ni riječi o „prijedlozima, mišljenjima i primjedbama“ „javnosti“ zaprimljenim tijekom javnog uvida. (4) S obzirom da se tekst Prijedloga Zakona iz 2024. godine razlikuje od teksta Prijedloga zakona iz 2025. godine, a imajući u navedeno pod (2) i (3), nije jasno temeljem čega je tekst izmijenjen. --------------- B – Zašto u e-Savjetovanu nema stručne podloge? (5) Nadalje, na stranici Ministarstva, s naslovom „Park prirode Zagorske gore - javni uvid“ (https://mzozt.gov.hr/?id=9875&pregled=1&datum=Tue%20Sep%2024%202024%2010:39:35%20GMT+0200%20(srednjoeuropsko%20ljetno%20vrijeme) je osim samog Prijedloga Zakona navedena i Stručna podloga i još tri priloga koji sadrža karte. U samoj Stručnoj podlozi (od 29. ožujka 2024.) na str. 12 piše da se „o prijedlogu akta“ (Zakona) „izvješćuje javnost putem javnog uvida u predloženi akt“ (Zakon) „i stručnu podlogu“. Stručna podloga je i bila predočena javnosti tijekom javnog uvida i naša udruga je dala prijedloge za dopunu stručne podloge. Naime, u međuvremenu od dovršetka Stručne podloge do javnog uvida, donesena je Uredba Europskog parlamenta i Vijeća o obnovi prirode koja sadrži mnoge nove odredbe. Budući da je ova podloga jedini putokaz za stvarnu zaštitu prirode na području Parka prirode, smatramo da je i ona, kao dio cjelovitog zakonskog paketa trebala biti uključena u ovo savjetovanje. (6) U našim prijedlozima za dopunu stručne podloge ukazali smo na preporuke iz Prostornog plana Krapinsko-zagorske županije o tome da je „nove površinske kopove kamenoloma potrebno planirati neposredno uz postojeće lokacije u cilju krajobraznih vrijednosti prostora“. Nadalje, da kamenolome kao izvore zagađenja i negativnih utjecaja na prirodu i okoliš navodi i Plan razvoja Krapinsko - zagorske županije, da su u tom planu kamenolomi i putovi za transport kamena navedeni kao glavni izvori onečišćenja zraka prašinom i kao najveći izvori buke, kao i da se u planu citira i Javna ustanova za upravljanje zaštićenim dijelovima prirode ove županije, koja kamenolome vidi „kao glavnu opasnost za ugroženu i strogo zaštićenu floru i faunu“. (7) Također smo u tim našim prijedlozima za poboljšanje stručne podloge jasno ukazali na važnost izvorišta vode te smo pokazali veličinu vodozaštitnih zona na području budućeg Parka prirode. Površina ovih zona nadmašuje za nekoliko redova veličine površine svih polja za eksploataciju mineralnih sirovina u samom parku i u njegovoj najbližoj okolici. Stoga smatramo da izvorišta vode zavređuju barem podjednak tretman u stručnoj podlozi kao i eksploatacija mineralnih sirovina. Na tom smo tragu predložili dopunu stručne podloge dodavanjem potpoglavlja o izvorištima vode kao što to imaju i mineralne sirovine. Bez čiste i zdrave vode za piće i bez čistog zraka NEMA ŽIVOTA. (8) U prijedlozima za dopunu stručne podloge također smo jasno pokazali da bi otvaranje kamenoloma na polju Siljevec bilo ulaznica i za kamenolom na obližnjem polju Obroščica te da bi se time i pripadajućim transportnim putevima od matičnog dijela odsjekao i izgubio dio ekološke mreže HR2000371 Vršni dio Ivančice površine od čak 340 hektara. Pritom u to nije uračunat gubitak zbog transportnog puta za izvlačenje kamena s polja Siljevec i u smjeru prema Pokojcu. Taj put, pored onoga kroz Željeznicu, u svom je podnesku zaprimljenom u ovome ministarstvu 30.10.2024. godine pod klasifikacijskom oznakom UP/I-352-03/24-06/68, ucrtala tvrtka koja provodi radnje za ishođenje koncesije na 40 godina za otvaranje kamenoloma na Siljevcu, gdje planira iskopati 15 milijuna kubnih metara kamena. (9) Međutim, u e-Savjetovanu stručne podloge nema i nije poznata sudbina naših prijedloga. --------------- Također se u svoje ime i ime Udruge zalažem za načelo „Misli globalno, djeluj lokalno!“ (10) Zalažemo se da to bude sveto načelo zaštite prirode. Opravdavanje kršenja ovog načela „našim specifičnim uvjetima“ ili „našim komparativnim prednostima“ ili sličnim, prozirnim izgovorima, dovodi do devastacije ionako već umornog planeta i upropaštavanja budućnosti naše djece. | Primljeno na znanje | (A) U postupku donošenja zakonskog prijedloga, nositelj izrade, osim konzultacija s javnošću provodi i postupak usuglašavanja s tijelima državne uprave. U tom postupku došlo je do manjih promjena u samom tekstu prijedloga zakona, isključivo u vidu nomotehničkih korekcija. Nakon javnog uvida zaprimljeni su komentari tijela državne uprave s kojima je tekst zakona usklađen. Odgovori na primjedbe s javnog uvida biti će objavljeni po završetku e-savjetovanja. (B) E-savjetovanje se odnosi na prijedlog akta koji se donosi. Temeljem članka 126. Zakona o zaštiti prirode akt o proglašenju ne sadrži stručnu podlogu. |
| 2 | IVAN MAHALEC | NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O PROGLAŠENJU PARKA PRIRODE „ZAGORSKE GORE“ | U svoje ime i ime Eko udruge „Naša Ivanščica“, kao član Upravnog odbora, molim odgovore na sljedeća pitanja: A – Temeljem čega je izmijenjen tekst Prijedloga Zakona u odnosu na onaj iz 2024. godine? (1) Tekst Prijedloga Zakona po prvi puta je predočen tijekom javnog uvida u jesen 2024. godine. Ministarstvo zaštite okoliša i zelene tranzicije tim je povodom objavilo Obavijest o javnom uvidu, u kojoj stoji da javni uvid traje od 24. rujna 2024. do 23. listopada 2024. godine. Nadalje je pod točkom 4. navedeno da se za vrijeme javnog uvida „mišljenja i primjedbe javnosti“ dostavljaju Ministarstvu, dok se u točci 5. navodi da „prijedlozi, mišljenja i primjedbe koji ne budu dostavljeni u roku ili nisu čitko napisani, potpisani … neće se uzeti u obzir u pripremi izvješća o javnom uvidu.“ Nažalost, nigdje ne piše kada će izvješće o javnom uvidu biti objavljeno. Ni danas, 14.4.2025. na stranicama Ministarstva to izvješće ne nalazimo. (2) U dokumentu „Prilog 4.: Obrazac iskaza o procjeni učinaka propisa“ postoji točka „6. SAVJETOVANJE I KONZULTACIJE“. Pod „6.1. Savjetovanje“ u nepuna četiri retka opisana je provedba javnog uvida i navedena su dva javna izlaganja. Pod „6.2. Konzultacije“ stoji da su zatražena mišljenja od tijela državne uprave te da je zaprimljen i prihvaćen jedan komentar Ministarstva financija na dopunu nenormativnog dijela zakona. (3) Dakle, ni u Prilogu 4. nema ni riječi o „prijedlozima, mišljenjima i primjedbama“ „javnosti“ zaprimljenim tijekom javnog uvida. (4) S obzirom da se tekst Prijedloga Zakona iz 2024. godine razlikuje od teksta Prijedloga zakona iz 2025. godine, a imajući u navedeno pod (2) i (3), nije jasno temeljem čega je tekst izmijenjen. --------------- B – Zašto u e-Savjetovanu nema stručne podloge? (5) Nadalje, na stranici Ministarstva, s naslovom „Park prirode Zagorske gore - javni uvid“ (https://mzozt.gov.hr/?id=9875&pregled=1&datum=Tue%20Sep%2024%202024%2010:39:35%20GMT+0200%20(srednjoeuropsko%20ljetno%20vrijeme) je osim samog Prijedloga Zakona navedena i Stručna podloga i još tri priloga koji sadrža karte. U samoj Stručnoj podlozi (od 29. ožujka 2024.) na str. 12 piše da se „o prijedlogu akta“ (Zakona) „izvješćuje javnost putem javnog uvida u predloženi akt“ (Zakon) „i stručnu podlogu“. Stručna podloga je i bila predočena javnosti tijekom javnog uvida i naša udruga je dala prijedloge za dopunu stručne podloge. Naime, u međuvremenu od dovršetka Stručne podloge do javnog uvida, donesena je Uredba Europskog parlamenta i Vijeća o obnovi prirode koja sadrži mnoge nove odredbe. Budući da je ova podloga jedini putokaz za stvarnu zaštitu prirode na području Parka prirode, smatramo da je i ona, kao dio cjelovitog zakonskog paketa trebala biti uključena u ovo savjetovanje. (6) U našim prijedlozima za dopunu stručne podloge ukazali smo na preporuke iz Prostornog plana Krapinsko-zagorske županije o tome da je „nove površinske kopove kamenoloma potrebno planirati neposredno uz postojeće lokacije u cilju krajobraznih vrijednosti prostora“. Nadalje, da kamenolome kao izvore zagađenja i negativnih utjecaja na prirodu i okoliš navodi i Plan razvoja Krapinsko - zagorske županije, da su u tom planu kamenolomi i putovi za transport kamena navedeni kao glavni izvori onečišćenja zraka prašinom i kao najveći izvori buke, kao i da se u planu citira i Javna ustanova za upravljanje zaštićenim dijelovima prirode ove županije, koja kamenolome vidi „kao glavnu opasnost za ugroženu i strogo zaštićenu floru i faunu“. (7) Također smo u tim našim prijedlozima za poboljšanje stručne podloge jasno ukazali na važnost izvorišta vode te smo pokazali veličinu vodozaštitnih zona na području budućeg Parka prirode. Površina ovih zona nadmašuje za nekoliko redova veličine površine svih polja za eksploataciju mineralnih sirovina u samom parku i u njegovoj najbližoj okolici. Stoga smatramo da izvorišta vode zavređuju barem podjednak tretman u stručnoj podlozi kao i eksploatacija mineralnih sirovina. Na tom smo tragu predložili dopunu stručne podloge dodavanjem potpoglavlja o izvorištima vode kao što to imaju i mineralne sirovine. Bez čiste i zdrave vode za piće i bez čistog zraka NEMA ŽIVOTA. (8) U prijedlozima za dopunu stručne podloge također smo jasno pokazali da bi otvaranje kamenoloma na polju Siljevec bilo ulaznica i za kamenolom na obližnjem polju Obroščica te da bi se time i pripadajućim transportnim putevima od matičnog dijela odsjekao i izgubio dio ekološke mreže HR2000371 Vršni dio Ivančice površine od čak 340 hektara. Pritom u to nije uračunat gubitak zbog transportnog puta za izvlačenje kamena s polja Siljevec i u smjeru prema Pokojcu. Taj put, pored onoga kroz Željeznicu, u svom je podnesku zaprimljenom u ovome ministarstvu 30.10.2024. godine pod klasifikacijskom oznakom UP/I-352-03/24-06/68, ucrtala tvrtka koja provodi radnje za ishođenje koncesije na 40 godina za otvaranje kamenoloma na Siljevcu, gdje planira iskopati 15 milijuna kubnih metara kamena. (9) Međutim, u e-Savjetovanu stručne podloge nema i nije poznata sudbina naših prijedloga. --------------- Također se u svoje ime i ime Udruge zalažem za načelo „Misli globalno, djeluj lokalno!“ (10) Zalažemo se da to bude sveto načelo zaštite prirode. Opravdavanje kršenja ovog načela „našim specifičnim uvjetima“ ili „našim komparativnim prednostima“ ili sličnim, prozirnim izgovorima, dovodi do devastacije ionako već umornog planeta i upropaštavanja budućnosti naše djece. | Primljeno na znanje | (A) U postupku donošenja zakonskog prijedloga, nositelj izrade, osim konzultacija s javnošću provodi i postupak usuglašavanja s tijelima državne uprave. U tom postupku došlo je do manjih promjena u samom tekstu prijedloga zakona, isključivo u vidu nomotehničkih korekcija. Nakon javnog uvida zaprimljeni su komentari tijela državne uprave s kojima je tekst zakona usklađen. Odgovori na primjedbe s javnog uvida biti će objavljeni po završetku e-savjetovanja. (B) E-savjetovanje se odnosi na prijedlog akta koji se donosi. Temeljem članka 126. Zakona o zaštiti prirode akt o proglašenju ne sadrži stručnu podlogu. |
| 3 | IVICA GROKŠA | NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O PROGLAŠENJU PARKA PRIRODE „ZAGORSKE GORE“, Zaštita područja Zagorskih gora u kategoriji parka prirode od posebnog je interesa za Republiku Hrvatsku radi očuvanja izvornih prirodnih vrijednosti, bogate georaznolikosti, divljih vrsta flore i faune, te cjelokupne raznolikosti prirodnih staništa kao što su šumska staništa, mozaici travnjačkih staništa, vodena staništa rijeke Bednje, močvarna staništa, špiljska staništa te drugih prirodnih vrijednosti proizašlih iz višestoljetne tradicije ljudskog korištenja prostora, poluprirodnih staništa, zavičajnih pasmina i sorata te bogatog kulturnog i povijesnog naslijeđa sačuvanog u brojnim paleontološkim i arheološkim nalazima i kulturno – povijesnim lokalitetima. Zbog geografskog položaja, razvedenosti reljefa, klimatskih i hidrografskih prilika ovaj je prostor bogat vrijednim geološkim, geomorfološkim, hidrološkim, paleontološkim i mineraloškim lokalitetima te biološkim i kulturno-povijesnim vrijednostima. | U svoje ime i kao predsjednik Eko udruge „Naša Ivanščica“, smatram potrebnim posebno naglasiti vodno bogatstvo Pogleda li se koje su sve vrednote nabrojene u članku 3., lako je zaključiti da su izvorišta vode i vodni tokovi nepravedno izostavljeni. Bez vode nema života. A vode su na području Varaždinske županije već veoma opterećene poljoprivredom i drugim ljudskim djelatnostima. Predlažemo da se stoga VODE također uvrste u točku „II. Ocjena stanja …“ na način kako je to predložio Grad Ivanec. | Prihvaćen | Prihvaća se. |
| 4 | IVAN MAHALEC | NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O PROGLAŠENJU PARKA PRIRODE „ZAGORSKE GORE“, Zaštita područja Zagorskih gora u kategoriji parka prirode od posebnog je interesa za Republiku Hrvatsku radi očuvanja izvornih prirodnih vrijednosti, bogate georaznolikosti, divljih vrsta flore i faune, te cjelokupne raznolikosti prirodnih staništa kao što su šumska staništa, mozaici travnjačkih staništa, vodena staništa rijeke Bednje, močvarna staništa, špiljska staništa te drugih prirodnih vrijednosti proizašlih iz višestoljetne tradicije ljudskog korištenja prostora, poluprirodnih staništa, zavičajnih pasmina i sorata te bogatog kulturnog i povijesnog naslijeđa sačuvanog u brojnim paleontološkim i arheološkim nalazima i kulturno – povijesnim lokalitetima. Zbog geografskog položaja, razvedenosti reljefa, klimatskih i hidrografskih prilika ovaj je prostor bogat vrijednim geološkim, geomorfološkim, hidrološkim, paleontološkim i mineraloškim lokalitetima te biološkim i kulturno-povijesnim vrijednostima. | U svoje ime i ime Eko udruge „Naša Ivanščica“, kao član Upravnog odbora, smatram potrebnim posebno naglasiti vodno bogatstvo Pogleda li se koje su sve vrednote nabrojene u članku 3., lako je zaključiti da su izvorišta vode i vodni tokovi nepravedno izostavljeni. Bez vode nema života. A vode su na području Varaždinske županije već veoma opterećene poljoprivredom i drugim ljudskim djelatnostima. Predlažemo da se stoga VODE također uvrste u točku „II. Ocjena stanja …“ na način kako je to predložio Grad Ivanec. | Prihvaćen | Prihvaća se. |
| 5 | GRAD IVANEC | NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O PROGLAŠENJU PARKA PRIRODE „ZAGORSKE GORE“, Zaštita područja Zagorskih gora u kategoriji parka prirode od posebnog je interesa za Republiku Hrvatsku radi očuvanja izvornih prirodnih vrijednosti, bogate georaznolikosti, divljih vrsta flore i faune, te cjelokupne raznolikosti prirodnih staništa kao što su šumska staništa, mozaici travnjačkih staništa, vodena staništa rijeke Bednje, močvarna staništa, špiljska staništa te drugih prirodnih vrijednosti proizašlih iz višestoljetne tradicije ljudskog korištenja prostora, poluprirodnih staništa, zavičajnih pasmina i sorata te bogatog kulturnog i povijesnog naslijeđa sačuvanog u brojnim paleontološkim i arheološkim nalazima i kulturno – povijesnim lokalitetima. Zbog geografskog položaja, razvedenosti reljefa, klimatskih i hidrografskih prilika ovaj je prostor bogat vrijednim geološkim, geomorfološkim, hidrološkim, paleontološkim i mineraloškim lokalitetima te biološkim i kulturno-povijesnim vrijednostima. | Predlaže se na kraju zadnje rečenice brisati točka te dodati tekst: „kao i velikim brojem izvorišta pitke vode kojima se opskrbljuje lokalno stanovništvo“. | Djelomično prihvaćen | Hidrološkim vrijednostima dopunjena je članak 3. i poglavlje II. Ocjena stanja i osnovna pitanja koja se trebaju urediti zakonom te posljedice koje će donošenjem zakona proisteći. |
| 6 | GRAD IVANEC | NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O PROGLAŠENJU PARKA PRIRODE „ZAGORSKE GORE“, Sukladno odredbama članka 115. Zakona o zaštiti prirode (Narodne novine, br. 80/13, 15/18, 14/19, 127/19 i 155/23), park prirode je prostrano prirodno ili dijelom kultivirano područje kopna i/ili mora velike bioraznolikosti i/ili georaznolikosti, s vrijednim ekološkim obilježjima, naglašenim krajobraznim i kulturno-povijesnim vrijednostima. U parku prirode dopuštene su gospodarske i druge djelatnosti i zahvati kojima se ne ugrožavaju njegova bitna obilježja i uloga. | Predlaže se iza zadnje rečenice dodati tekst: „Unutar granica zaštićenog područja Parka prirode, i to od županijske ceste ŽC 2107 (Završje Podbelsko – Podrute) do državne ceste DC 35 (Varaždin – Lepoglava – Švaljkovec), ne dozvoljava se otvaranje novih eksploatacijskih polja mineralnih sirovina, no rad postojećih se zadržava." | Primljeno na znanje | Predloženim zakonskim propisom ne uređuju se pitanja ograničenja gospodarskog korištenja prirodnih dobara već se radi o proglašenju zaštićenog područja. Korištenje prirodnih dobara i ograničenja su propisana Zakonom o zaštiti prirode, prostorno-planskom dokumentacijom i sektorskim planovima gospodarenja prirodnim dobrima. |
| 7 | NIKOLINA DREVEN | NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O PROGLAŠENJU PARKA PRIRODE „ZAGORSKE GORE“, Park prirode pogodan je oblik zaštite većih vrijednih prostora jer istovremeno omogućuje zaštitu prirodnih vrijednosti, ali i korištenje prirodnih dobara. Proglašenjem parka prirode očekuje se da upravo prirodne i krajobrazne vrijednosti u sinergiji s bogatom kulturno-povijesnom baštinom postanu osnova razvoja predloženog Parka prirode. | Nije jasno definirano korištenje prirodnih dobara te bi to trebalo specificirati upravo iz razloga jer radi o prirodnim dobrima. | Primljeno na znanje | Predloženim zakonskim propisom ne uređuju se pitanja ograničenja gospodarskog korištenja prirodnih dobara već se radi o proglašenju zaštićenog područja. Korištenje prirodnih dobara i ograničenja su propisana Zakonom o zaštiti prirode, prostorno-planskom dokumentacijom i sektorskim planovima gospodarenja prirodnim dobrima. |
| 8 | NIKOLINA DREVEN | NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O PROGLAŠENJU PARKA PRIRODE „ZAGORSKE GORE“, Osnivanjem Parka prirode „Zagorske gore“ stvorit će se dodatne vrijednosti koje mogu utjecati na poboljšanje života i rada lokalne zajednice. Donošenjem predloženog Zakona stvaraju se pravne pretpostavke za donošenje prostornog plana područja posebnih obilježja i plana upravljanja Parkom prirode „Zagorske gore“ kojima će se pobliže urediti zaštita, unapređenje i korištenje te način upravljanja tim zaštićenim dijelom prirode. | Trebalo bi specificirati koje se to dodane vrijednosti očekuju, a koje mogu utjecati na poboljšanje života i rada lokalne zajednice. | Nije prihvaćen | Traženo je opisano u poglavlju: II. Ocjena stanja i osnovna pitanja koja se trebaju urediti zakonom te posljedice koje će donošenjem zakona proisteći. |
| 9 | IVICA GROKŠA | NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O PROGLAŠENJU PARKA PRIRODE „ZAGORSKE GORE“, Prijedlog zakona propisuje da će Vlada Republike Hrvatske u roku od jedne godine od dana stupanja na snagu Zakona uredbom osnovati javnu ustanova za upravljanje Parkom prirode „Zagorske gore“. Time će se kroz osiguravanje sredstava za provedbu mjera očuvanja i zapošljavanje djelatnika za rad u javnoj ustanovi osigurati adekvatno upravljanje u svrhu zaštite i očuvanja prirodnih i drugih vrijednosti, provođenje Zakona o zaštiti prirode te osigurati neposredan nadzor Parka prirode. | U svoje ime i kao predsjednik Eko udruge „Naša Ivanščica“, smatram potrebnim iznijeti sljedeći stav: Uspoređujući s jedne strane tekst Prijedloga Zakona i tekst Obrasca, Prilog 4. s druge strane, upravo upada u oči da će nedorečenosti i nejasnoće u ta dva teksta omogućiti otvaranje novih eksploatacijskih polja mineralnih sirovina na području Parka prirode. Stoga u potpunosti osobno podržavam, a isto tako i Udruga, izvrsno argumentirane prijedloge Grada Ivanca za dopune ovog teksta kako bi se u potpunosti uklonile sve dvojbe oko provedbe ovog zakona. | Primljeno na znanje | Predloženim zakonskim propisom ne uređuju se pitanja ograničenja gospodarskog korištenja prirodnih dobara već se radi o proglašenju zaštićenog područja. Korištenje prirodnih dobara i ograničenja su propisana Zakonom o zaštiti prirode, prostorno-planskom dokumentacijom i sektorskim planovima gospodarenja prirodnim dobrima. |
| 10 | IVAN MAHALEC | NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O PROGLAŠENJU PARKA PRIRODE „ZAGORSKE GORE“, Prijedlog zakona propisuje da će Vlada Republike Hrvatske u roku od jedne godine od dana stupanja na snagu Zakona uredbom osnovati javnu ustanova za upravljanje Parkom prirode „Zagorske gore“. Time će se kroz osiguravanje sredstava za provedbu mjera očuvanja i zapošljavanje djelatnika za rad u javnoj ustanovi osigurati adekvatno upravljanje u svrhu zaštite i očuvanja prirodnih i drugih vrijednosti, provođenje Zakona o zaštiti prirode te osigurati neposredan nadzor Parka prirode. | U svoje ime i ime Eko udruge „Naša Ivanščica“, kao član Upravnog odbora, smatram potrebnim iznijeti sljedeći stav: Uspoređujući s jedne strane tekst Prijedloga Zakona i tekst Obrasca, Prilog 4. s druge strane, upravo upada u oči da će nedorečenosti i nejasnoće u ta dva teksta omogućiti otvaranje novih eksploatacijskih polja mineralnih sirovina na području Parka prirode. Stoga u potpunosti osobno podržavam, a isto tako i Udruga, izvrsno argumentirane prijedloge Grada Ivanca za dopune ovog teksta kako bi se u potpunosti uklonile sve dvojbe oko provedbe ovog zakona. | Primljeno na znanje | Predloženim zakonskim propisom ne uređuju se pitanja ograničenja gospodarskog korištenja prirodnih dobara već se radi o proglašenju zaštićenog područja. Korištenje prirodnih dobara i ograničenja su propisana Zakonom o zaštiti prirode, prostorno-planskom dokumentacijom i sektorskim planovima gospodarenja prirodnim dobrima. |
| 11 | GRAD IVANEC | NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O PROGLAŠENJU PARKA PRIRODE „ZAGORSKE GORE“, Prijedlog zakona propisuje da će Vlada Republike Hrvatske u roku od jedne godine od dana stupanja na snagu Zakona uredbom osnovati javnu ustanova za upravljanje Parkom prirode „Zagorske gore“. Time će se kroz osiguravanje sredstava za provedbu mjera očuvanja i zapošljavanje djelatnika za rad u javnoj ustanovi osigurati adekvatno upravljanje u svrhu zaštite i očuvanja prirodnih i drugih vrijednosti, provođenje Zakona o zaštiti prirode te osigurati neposredan nadzor Parka prirode. | Predlaže se dodati tekst slijedećeg sadržaja: "Obustavljaju se svi započeti postupci i odobreni zahvati za istraživanje mineralnih sirovina unutar granica zaštićenog područja Parka prirode iz članka 5. stavak 2. ovoga Zakona.“ | Primljeno na znanje | Predloženim zakonskim propisom ne uređuju se pitanja ograničenja gospodarskog korištenja prirodnih dobara već se radi o proglašenju zaštićenog područja. Korištenje prirodnih dobara i ograničenja su propisana Zakonom o zaštiti prirode, prostorno-planskom dokumentacijom i sektorskim planovima gospodarenja prirodnim dobrima. |
| 12 | NIKOLINA DREVEN | NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O PROGLAŠENJU PARKA PRIRODE „ZAGORSKE GORE“, Zaštita Zagorskih gora u kategoriji parka prirode može imati pozitivne učinke za stanovništvo i gospodarstvo, kroz održivi razvoj i bolju prepoznatljivost lokalnih dobara i usluga, ali i otvaranjem novih djelatnosti i mogućnosti korištenja ovog prostora. | Navode se samo pozitivni učinci na lokalno stanovništvo, ali nigdje nije definirano što će biti sa privatnim posjedima koji će se nalaziti u okviru Parka prirode i kako lokalno stanovništvo treba tome pristupiti. | Prihvaćen | Upravljanje zaštićenim područjem i zaštita prirode općenito jednako tretiraju privatno i državno vlasništvo nad zemljištem. |
| 13 | IVICA GROKŠA | NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O PROGLAŠENJU PARKA PRIRODE „ZAGORSKE GORE“, Za provođenje ovoga Zakona procijenjeni financijski učinak za osnivanje javne ustanove te upravljanje zaštićenim područjem biti će potrebno planirati sredstva u Državnom proračunu Republike Hrvatske za 2025. godinu u iznosu od 300.000,00 EUR i 300.000,00 EUR za 2026. godinu. | S obzirom na izostanak izvješća o Javnom uvidu (nema ga do danas 14.4.2025.) i na neuključivanje stručne podloge u ovo savjetovanje smatram potrebnim ponovno naglasiti i ponoviti već postavljena pitanja u svoje ime i ime Eko udruge „Naša Ivanščica“: A – Temeljem čega je izmijenjen tekst Prijedloga Zakona u odnosu na onaj iz 2024. godine? (1) Tekst Prijedloga Zakona po prvi puta je predočen tijekom javnog uvida u jesen 2024. godine. Ministarstvo zaštite okoliša i zelene tranzicije tim je povodom objavilo Obavijest o javnom uvidu, u kojoj stoji da javni uvid traje od 24. rujna 2024. do 23. listopada 2024. godine. Nadalje je pod točkom 4. navedeno da se za vrijeme javnog uvida „mišljenja i primjedbe javnosti“ dostavljaju Ministarstvu, dok se u točci 5. navodi da „prijedlozi, mišljenja i primjedbe koji ne budu dostavljeni u roku ili nisu čitko napisani, potpisani … neće se uzeti u obzir u pripremi izvješća o javnom uvidu.“ Nažalost, nigdje ne piše kada će izvješće o javnom uvidu biti objavljeno. Ni danas, 14.4.2025. na stranicama Ministarstva to izvješće ne nalazimo. (2) U dokumentu „Prilog 4.: Obrazac iskaza o procjeni učinaka propisa“ postoji točka „6. SAVJETOVANJE I KONZULTACIJE“. Pod „6.1. Savjetovanje“ u nepuna četiri retka opisana je provedba javnog uvida i navedena su dva javna izlaganja. Pod „6.2. Konzultacije“ stoji da su zatražena mišljenja od tijela državne uprave te da je zaprimljen i prihvaćen jedan komentar Ministarstva financija na dopunu nenormativnog dijela zakona. (3) Dakle, ni u Prilogu 4. nema ni riječi o „prijedlozima, mišljenjima i primjedbama“ „javnosti“ zaprimljenim tijekom javnog uvida. (4) S obzirom da se tekst Prijedloga Zakona iz 2024. godine razlikuje od teksta Prijedloga zakona iz 2025. godine, a imajući u navedeno pod (2) i (3), nije jasno temeljem čega je tekst izmijenjen. --------------- B – Zašto u e-Savjetovanu nema stručne podloge? (5) Nadalje, na stranici Ministarstva, s naslovom „Park prirode Zagorske gore - javni uvid“ (https://mzozt.gov.hr/?id=9875&pregled=1&datum=Tue%20Sep%2024%202024%2010:39:35%20GMT+0200%20(srednjoeuropsko%20ljetno%20vrijeme) je osim samog Prijedloga Zakona navedena i Stručna podloga i još tri priloga koji sadrža karte. U samoj Stručnoj podlozi (od 29. ožujka 2024.) na str. 12 piše da se „o prijedlogu akta“ (Zakona) „izvješćuje javnost putem javnog uvida u predloženi akt“ (Zakon) „i stručnu podlogu“. Stručna podloga je i bila predočena javnosti tijekom javnog uvida i naša udruga je dala prijedloge za dopunu stručne podloge. Naime, u međuvremenu od dovršetka Stručne podloge do javnog uvida, donesena je Uredba Europskog parlamenta i Vijeća o obnovi prirode koja sadrži mnoge nove odredbe. Budući da je ova podloga jedini putokaz za stvarnu zaštitu prirode na području Parka prirode, smatramo da je i ona, kao dio cjelovitog zakonskog paketa trebala biti uključena u ovo savjetovanje. (6) U našim prijedlozima za dopunu stručne podloge ukazali smo na preporuke iz Prostornog plana Krapinsko-zagorske županije o tome da je „nove površinske kopove kamenoloma potrebno planirati neposredno uz postojeće lokacije u cilju krajobraznih vrijednosti prostora“. Nadalje, da kamenolome kao izvore zagađenja i negativnih utjecaja na prirodu i okoliš navodi i Plan razvoja Krapinsko - zagorske županije, da su u tom planu kamenolomi i putovi za transport kamena navedeni kao glavni izvori onečišćenja zraka prašinom i kao najveći izvori buke, kao i da se u planu citira i Javna ustanova za upravljanje zaštićenim dijelovima prirode ove županije, koja kamenolome vidi „kao glavnu opasnost za ugroženu i strogo zaštićenu floru i faunu“. (7) Također smo u tim našim prijedlozima za poboljšanje stručne podloge jasno ukazali na važnost izvorišta vode te smo pokazali veličinu vodozaštitnih zona na području budućeg Parka prirode. Površina ovih zona nadmašuje za nekoliko redova veličine površine svih polja za eksploataciju mineralnih sirovina u samom parku i u njegovoj najbližoj okolici. Stoga smatramo da izvorišta vode zavređuju barem podjednak tretman u stručnoj podlozi kao i eksploatacija mineralnih sirovina. Na tom smo tragu predložili dopunu stručne podloge dodavanjem potpoglavlja o izvorištima vode kao što to imaju i mineralne sirovine. Bez čiste i zdrave vode za piće i bez čistog zraka NEMA ŽIVOTA. (8) U prijedlozima za dopunu stručne podloge također smo jasno pokazali da bi otvaranje kamenoloma na polju Siljevec bilo ulaznica i za kamenolom na obližnjem polju Obroščica te da bi se time i pripadajućim transportnim putevima od matičnog dijela odsjekao i izgubio dio ekološke mreže HR2000371 Vršni dio Ivančice površine od čak 340 hektara. Pritom u to nije uračunat gubitak zbog transportnog puta za izvlačenje kamena s polja Siljevec i u smjeru prema Pokojcu. Taj put, pored onoga kroz Željeznicu, u svom je podnesku zaprimljenom u ovome ministarstvu 30.10.2024. godine pod klasifikacijskom oznakom UP/I-352-03/24-06/68, ucrtala tvrtka koja provodi radnje za ishođenje koncesije na 40 godina za otvaranje kamenoloma na Siljevcu, gdje planira iskopati 15 milijuna kubnih metara kamena. (9) Međutim, u e-Savjetovanu stručne podloge nema i nije poznata sudbina naših prijedloga. | Primljeno na znanje | (A) U postupku donošenja zakonskog prijedloga, nositelj izrade, osim konzultacija s javnošću provodi i postupak usuglašavanja s tijelima državne uprave. U tom postupku došlo je do manjih promjena u samom tekstu prijedloga zakona, isključivo u vidu nomotehničkih korekcija. Nakon javnog uvida zaprimljeni su komentari tijela državne uprave s kojima je tekst zakona usklađen. Odgovori na primjedbe s javnog uvida biti će objavljeni po završetku e-savjetovanja. (B) E-savjetovanje se odnosi na prijedlog akta koji se donosi. Temeljem članka 126. Zakona o zaštiti prirode akt o proglašenju ne sadrži stručnu podlogu. |
| 14 | IVAN MAHALEC | NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O PROGLAŠENJU PARKA PRIRODE „ZAGORSKE GORE“, Za provođenje ovoga Zakona procijenjeni financijski učinak za osnivanje javne ustanove te upravljanje zaštićenim područjem biti će potrebno planirati sredstva u Državnom proračunu Republike Hrvatske za 2025. godinu u iznosu od 300.000,00 EUR i 300.000,00 EUR za 2026. godinu. | S obzirom na izostanak izvješća o Javnom uvidu (nema ga do danas 14.4.2025.) i na neuključivanje stručne podloge u ovo savjetovanje smatram potrebnim ponovno naglasiti i ponoviti već postavljena pitanja u svoje ime i ime Eko udruge „Naša Ivanščica“: A – Temeljem čega je izmijenjen tekst Prijedloga Zakona u odnosu na onaj iz 2024. godine? (1) Tekst Prijedloga Zakona po prvi puta je predočen tijekom javnog uvida u jesen 2024. godine. Ministarstvo zaštite okoliša i zelene tranzicije tim je povodom objavilo Obavijest o javnom uvidu, u kojoj stoji da javni uvid traje od 24. rujna 2024. do 23. listopada 2024. godine. Nadalje je pod točkom 4. navedeno da se za vrijeme javnog uvida „mišljenja i primjedbe javnosti“ dostavljaju Ministarstvu, dok se u točci 5. navodi da „prijedlozi, mišljenja i primjedbe koji ne budu dostavljeni u roku ili nisu čitko napisani, potpisani … neće se uzeti u obzir u pripremi izvješća o javnom uvidu.“ Nažalost, nigdje ne piše kada će izvješće o javnom uvidu biti objavljeno. Ni danas, 14.4.2025. na stranicama Ministarstva to izvješće ne nalazimo. (2) U dokumentu „Prilog 4.: Obrazac iskaza o procjeni učinaka propisa“ postoji točka „6. SAVJETOVANJE I KONZULTACIJE“. Pod „6.1. Savjetovanje“ u nepuna četiri retka opisana je provedba javnog uvida i navedena su dva javna izlaganja. Pod „6.2. Konzultacije“ stoji da su zatražena mišljenja od tijela državne uprave te da je zaprimljen i prihvaćen jedan komentar Ministarstva financija na dopunu nenormativnog dijela zakona. (3) Dakle, ni u Prilogu 4. nema ni riječi o „prijedlozima, mišljenjima i primjedbama“ „javnosti“ zaprimljenim tijekom javnog uvida. (4) S obzirom da se tekst Prijedloga Zakona iz 2024. godine razlikuje od teksta Prijedloga zakona iz 2025. godine, a imajući u navedeno pod (2) i (3), nije jasno temeljem čega je tekst izmijenjen. --------------- B – Zašto u e-Savjetovanu nema stručne podloge? (5) Nadalje, na stranici Ministarstva, s naslovom „Park prirode Zagorske gore - javni uvid“ (https://mzozt.gov.hr/?id=9875&pregled=1&datum=Tue%20Sep%2024%202024%2010:39:35%20GMT+0200%20(srednjoeuropsko%20ljetno%20vrijeme) je osim samog Prijedloga Zakona navedena i Stručna podloga i još tri priloga koji sadrža karte. U samoj Stručnoj podlozi (od 29. ožujka 2024.) na str. 12 piše da se „o prijedlogu akta“ (Zakona) „izvješćuje javnost putem javnog uvida u predloženi akt“ (Zakon) „i stručnu podlogu“. Stručna podloga je i bila predočena javnosti tijekom javnog uvida i naša udruga je dala prijedloge za dopunu stručne podloge. Naime, u međuvremenu od dovršetka Stručne podloge do javnog uvida, donesena je Uredba Europskog parlamenta i Vijeća o obnovi prirode koja sadrži mnoge nove odredbe. Budući da je ova podloga jedini putokaz za stvarnu zaštitu prirode na području Parka prirode, smatramo da je i ona, kao dio cjelovitog zakonskog paketa trebala biti uključena u ovo savjetovanje. (6) U našim prijedlozima za dopunu stručne podloge ukazali smo na preporuke iz Prostornog plana Krapinsko-zagorske županije o tome da je „nove površinske kopove kamenoloma potrebno planirati neposredno uz postojeće lokacije u cilju krajobraznih vrijednosti prostora“. Nadalje, da kamenolome kao izvore zagađenja i negativnih utjecaja na prirodu i okoliš navodi i Plan razvoja Krapinsko - zagorske županije, da su u tom planu kamenolomi i putovi za transport kamena navedeni kao glavni izvori onečišćenja zraka prašinom i kao najveći izvori buke, kao i da se u planu citira i Javna ustanova za upravljanje zaštićenim dijelovima prirode ove županije, koja kamenolome vidi „kao glavnu opasnost za ugroženu i strogo zaštićenu floru i faunu“. (7) Također smo u tim našim prijedlozima za poboljšanje stručne podloge jasno ukazali na važnost izvorišta vode te smo pokazali veličinu vodozaštitnih zona na području budućeg Parka prirode. Površina ovih zona nadmašuje za nekoliko redova veličine površine svih polja za eksploataciju mineralnih sirovina u samom parku i u njegovoj najbližoj okolici. Stoga smatramo da izvorišta vode zavređuju barem podjednak tretman u stručnoj podlozi kao i eksploatacija mineralnih sirovina. Na tom smo tragu predložili dopunu stručne podloge dodavanjem potpoglavlja o izvorištima vode kao što to imaju i mineralne sirovine. Bez čiste i zdrave vode za piće i bez čistog zraka NEMA ŽIVOTA. (8) U prijedlozima za dopunu stručne podloge također smo jasno pokazali da bi otvaranje kamenoloma na polju Siljevec bilo ulaznica i za kamenolom na obližnjem polju Obroščica te da bi se time i pripadajućim transportnim putevima od matičnog dijela odsjekao i izgubio dio ekološke mreže HR2000371 Vršni dio Ivančice površine od čak 340 hektara. Pritom u to nije uračunat gubitak zbog transportnog puta za izvlačenje kamena s polja Siljevec i u smjeru prema Pokojcu. Taj put, pored onoga kroz Željeznicu, u svom je podnesku zaprimljenom u ovome ministarstvu 30.10.2024. godine pod klasifikacijskom oznakom UP/I-352-03/24-06/68, ucrtala tvrtka koja provodi radnje za ishođenje koncesije na 40 godina za otvaranje kamenoloma na Siljevcu, gdje planira iskopati 15 milijuna kubnih metara kamena. (9) Međutim, u e-Savjetovanu stručne podloge nema i nije poznata sudbina naših prijedloga. | Primljeno na znanje | (A) U postupku donošenja zakonskog prijedloga, nositelj izrade, osim konzultacija s javnošću provodi i postupak usuglašavanja s tijelima državne uprave. U tom postupku došlo je do manjih promjena u samom tekstu prijedloga zakona, isključivo u vidu nomotehničkih korekcija. Nakon javnog uvida zaprimljeni su komentari tijela državne uprave s kojima je tekst zakona usklađen. Odgovori na primjedbe s javnog uvida biti će objavljeni po završetku e-savjetovanja. (B) E-savjetovanje se odnosi na prijedlog akta koji se donosi. Temeljem članka 126. Zakona o zaštiti prirode akt o proglašenju ne sadrži stručnu podlogu. |
| 15 | NIKOLINA DREVEN | NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O PROGLAŠENJU PARKA PRIRODE „ZAGORSKE GORE“, Za provođenje ovoga Zakona procijenjeni financijski učinak za osnivanje javne ustanove te upravljanje zaštićenim područjem biti će potrebno planirati sredstva u Državnom proračunu Republike Hrvatske za 2025. godinu u iznosu od 300.000,00 EUR i 300.000,00 EUR za 2026. godinu. | Možda bi negdje trebalo definirati hoće li se plaćati ulaznica za ulazak u Park prirode "Zagorske gore". Također, naveden je iznos od 300.000 eura koji je potrebno izdvojiti iz Državnog proračuna za 2025. i 2026. godinu, a nigdje nisu specificirani troškovi koji su doveli do takvog iznosa. Trebalo bi barem jednom rečenicom obrazložiti strukturu troškova. | Nije prihvaćen | Iznosi koji se navode ovim zakonskim prijedlogom odnose se na proglašenje zaštićenog područja i procjene troškova za osnivanje javne ustanove koja će upravljati tim zaštićenim područjem. Naplata ulaznica za posjećivanje, ukoliko bude uspostavljena, bit će utvrđena aktima te javne ustanove. |
| 16 | NIKOLINA DREVEN | Za provođenje ovoga Zakona procijenjeni financijski učinak za osnivanje javne ustanove te upravljanje zaštićenim područjem biti će potrebno planirati sredstva u Državnom proračunu Republike Hrvatske za 2025. godinu u iznosu od 300.000,00 EUR i 300.000,00 EUR za 2026. godinu., Članak 1. | Po meni Park prirode bi trebao uključivati samo spomenute gore jer se i zove Park prirode "Zagorske" gore, a ne i Bednjanski kraj. Trebalo bi negdje specificirati što se sve podrazumijeva pod Bednjanskim krajem i zašto bi on trebao biti uključen u Park prirode. | Nije prihvaćen | Detaljniji opisi i obrazloženja granica sadržani su u stručnoj podlozi za proglašenje te nisu predmet akta o proglašenju. |
| 17 | IVICA GROKŠA | Za provođenje ovoga Zakona procijenjeni financijski učinak za osnivanje javne ustanove te upravljanje zaštićenim područjem biti će potrebno planirati sredstva u Državnom proračunu Republike Hrvatske za 2025. godinu u iznosu od 300.000,00 EUR i 300.000,00 EUR za 2026. godinu., Članak 3. | U svoje ime i kao predsjednik Eko udruge „Naša Ivanščica“, smatram potrebnim posebno naglasiti vodno bogatstvo Predlažemo da se stoga vode također uvrste u članak 3. na način kako je to predložio Grad Ivanec. | Prihvaćen | Prihvaća se. |
| 18 | IVICA GROKŠA | Za provođenje ovoga Zakona procijenjeni financijski učinak za osnivanje javne ustanove te upravljanje zaštićenim područjem biti će potrebno planirati sredstva u Državnom proračunu Republike Hrvatske za 2025. godinu u iznosu od 300.000,00 EUR i 300.000,00 EUR za 2026. godinu., Članak 3. | U svoje ime i kao predsjednik Eko udruge „Naša Ivanščica“, smatram potrebnim posebno naglasiti vodno bogatstvo Pogleda li se koje su sve vrednote nabrojene u članku 3., lako je zaključiti da su izvorišta vode i vodni tokovi nepravedno izostavljeni. Bez vode nema života. A vode su na području Varaždinske županije već veoma opterećene poljoprivredom i drugim ljudskim djelatnostima. Predlažemo da se stoga vode također uvrste u članak 3. na način kako je to predložio Grad Ivanec. | Prihvaćen | Prihvaća se. |
| 19 | IVAN MAHALEC | Za provođenje ovoga Zakona procijenjeni financijski učinak za osnivanje javne ustanove te upravljanje zaštićenim područjem biti će potrebno planirati sredstva u Državnom proračunu Republike Hrvatske za 2025. godinu u iznosu od 300.000,00 EUR i 300.000,00 EUR za 2026. godinu., Članak 3. | U svoje ime i ime Eko udruge „Naša Ivanščica“, kao član Upravnog odbora, smatram potrebnim posebno naglasiti vodno bogatstvo Predlažemo da se stoga vode također uvrste u članak 3. na način kako je to predložio Grad Ivanec. | Prihvaćen | Prihvaća se. |
| 20 | IVAN MAHALEC | Za provođenje ovoga Zakona procijenjeni financijski učinak za osnivanje javne ustanove te upravljanje zaštićenim područjem biti će potrebno planirati sredstva u Državnom proračunu Republike Hrvatske za 2025. godinu u iznosu od 300.000,00 EUR i 300.000,00 EUR za 2026. godinu., Članak 3. | U svoje ime i ime Eko udruge „Naša Ivanščica“, kao član Upravnog odbora, smatram potrebnim posebno naglasiti vodno bogatstvo Pogleda li se koje su sve vrednote nabrojene u članku 3., lako je zaključiti da su izvorišta vode i vodni tokovi nepravedno izostavljeni. Bez vode nema života. A vode su na području Varaždinske županije već veoma opterećene poljoprivredom i drugim ljudskim djelatnostima. Predlažemo da se stoga vode također uvrste u članak 3. na način kako je to predložio Grad Ivanec. | Prihvaćen | Prihvaća se. |
| 21 | GRAD IVANEC | Za provođenje ovoga Zakona procijenjeni financijski učinak za osnivanje javne ustanove te upravljanje zaštićenim područjem biti će potrebno planirati sredstva u Državnom proračunu Republike Hrvatske za 2025. godinu u iznosu od 300.000,00 EUR i 300.000,00 EUR za 2026. godinu., Članak 3. | Predlaže se na kraju rečenice brisati točka te dodati tekst slijedećeg sadržaja: „kao i velikim brojem izvorišta pitke vode kojima se opskrbljuje lokalno stanovništvo“. | Djelomično prihvaćen | Hidrološke vrijednosti ugrađene su u članak 3. |
| 22 | NIKOLINA DREVEN | Za provođenje ovoga Zakona procijenjeni financijski učinak za osnivanje javne ustanove te upravljanje zaštićenim područjem biti će potrebno planirati sredstva u Državnom proračunu Republike Hrvatske za 2025. godinu u iznosu od 300.000,00 EUR i 300.000,00 EUR za 2026. godinu., Članak 4. | Nije do kraja jasno koje područje obuhvaća ovaj Park i zašto se treba uključiti Bednjanski kraj u područje Parka prirode, ako se Park prirode zove Park prirode "Zagorske gore". | Nije prihvaćen | Detaljniji opisi i obrazloženja granica sadržani su u stručnoj podlozi za proglašenje. |
| 23 | IVICA GROKŠA | Za provođenje ovoga Zakona procijenjeni financijski učinak za osnivanje javne ustanove te upravljanje zaštićenim područjem biti će potrebno planirati sredstva u Državnom proračunu Republike Hrvatske za 2025. godinu u iznosu od 300.000,00 EUR i 300.000,00 EUR za 2026. godinu., Članak 5. | U svoje ime i kao predsjendik Eko udruge „Naša Ivanščica“, predlažem dopunu članka 5. U potpunosti podržavamo dobro argumentirane prijedloge Grada Ivanca za dopunu članka 5. kako bi se u otklonile sve dvojbe oko provedbe ovog zakona. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 24 | IVICA GROKŠA | Za provođenje ovoga Zakona procijenjeni financijski učinak za osnivanje javne ustanove te upravljanje zaštićenim područjem biti će potrebno planirati sredstva u Državnom proračunu Republike Hrvatske za 2025. godinu u iznosu od 300.000,00 EUR i 300.000,00 EUR za 2026. godinu., Članak 5. | U svoje ime i kao predsjednik Eko udruge „Naša Ivanščica“, predlažem dopunu članka 5. Uspoređujući s jedne strane tekst Prijedloga Zakona i tekst Obrasca, Prilog 4. s druge strane, upravo upada u oči da će nedorečenosti i nejasnoće u ta dva teksta omogućiti otvaranje novih eksploatacijskih polja mineralnih sirovina na području Parka prirode. Ja osobno, kao i Eko udruga „Naša Ivanščica“, stoga u potpunosti podržavamo dobro argumentirane prijedloge Grada Ivanca za dopunu članka 5. kako bi se u otklonile sve dvojbe oko provedbe ovog zakona. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 25 | IVAN MAHALEC | Za provođenje ovoga Zakona procijenjeni financijski učinak za osnivanje javne ustanove te upravljanje zaštićenim područjem biti će potrebno planirati sredstva u Državnom proračunu Republike Hrvatske za 2025. godinu u iznosu od 300.000,00 EUR i 300.000,00 EUR za 2026. godinu., Članak 5. | U svoje ime i ime Eko udruge „Naša Ivanščica“, kao član Upravnog odbora, predlažem dopunu članka 5. U potpunosti podržavamo dobro argumentirane prijedloge Grada Ivanca za dopunu članka 5. kako bi se u otklonile sve dvojbe oko provedbe ovog zakona. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 26 | IVAN MAHALEC | Za provođenje ovoga Zakona procijenjeni financijski učinak za osnivanje javne ustanove te upravljanje zaštićenim područjem biti će potrebno planirati sredstva u Državnom proračunu Republike Hrvatske za 2025. godinu u iznosu od 300.000,00 EUR i 300.000,00 EUR za 2026. godinu., Članak 5. | U svoje ime i ime Eko udruge „Naša Ivanščica“, kao član Upravnog odbora, predlažem dopunu članka 5. Uspoređujući s jedne strane tekst Prijedloga Zakona i tekst Obrasca, Prilog 4. s druge strane, upravo upada u oči da će nedorečenosti i nejasnoće u ta dva teksta omogućiti otvaranje novih eksploatacijskih polja mineralnih sirovina na području Parka prirode. Ja osobno, kao i Eko udruga „Naša Ivanščica“, stoga u potpunosti podržavamo dobro argumentirane prijedloge Grada Ivanca za dopunu članka 5. kako bi se u otklonile sve dvojbe oko provedbe ovog zakona. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 27 | GRAD IVANEC | Za provođenje ovoga Zakona procijenjeni financijski učinak za osnivanje javne ustanove te upravljanje zaštićenim područjem biti će potrebno planirati sredstva u Državnom proračunu Republike Hrvatske za 2025. godinu u iznosu od 300.000,00 EUR i 300.000,00 EUR za 2026. godinu., Članak 5. | Predlaže se dodati novi stavak 2. koji glasi: „Zabranjuje se eksploatacija mineralnih sirovina unutar granica zaštićenog području Parka prirode i to od županijske ceste ŽC 2107 (Završje Podbelsko – Podrute) do državne ceste DC 35 (Varaždin – Lepoglava – Švaljkovec), izuzev već aktivnih kamenoloma.“ | Primljeno na znanje | Predloženim zakonskim propisom ne uređuju se pitanja ograničenja gospodarskog korištenja prirodnih dobara već se radi o proglašenju zaštićenog područja. Korištenje prirodnih dobara i ograničenja su propisana Zakonom o zaštiti prirode, prostorno-planskom dokumentacijom i sektorskim planovima gospodarenja prirodnim dobrima. |
| 28 | IVICA GROKŠA | Za provođenje ovoga Zakona procijenjeni financijski učinak za osnivanje javne ustanove te upravljanje zaštićenim područjem biti će potrebno planirati sredstva u Državnom proračunu Republike Hrvatske za 2025. godinu u iznosu od 300.000,00 EUR i 300.000,00 EUR za 2026. godinu., Članak 8. | U svoje ime i kao predsjednik Eko udruge „Naša Ivanščica“, predlažem dopunu članka 6. na način kako je to predložio Grad Ivanec. Time bi se otklonile sve nedorečenosti, sve nejasnoće i sve dvojbe koje proizlaze iz sadašnjeg teksta Zakona s jedne strane i teksta Priloga 4. s druge strane, izrijekom koja jasno daje na znanje da je otvaranje novih eksploatacijskih polja mineralnih sirovina na području Parka prirode zabranjeno, bez obzira na to kada su postupci započeti. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 29 | IVAN MAHALEC | Za provođenje ovoga Zakona procijenjeni financijski učinak za osnivanje javne ustanove te upravljanje zaštićenim područjem biti će potrebno planirati sredstva u Državnom proračunu Republike Hrvatske za 2025. godinu u iznosu od 300.000,00 EUR i 300.000,00 EUR za 2026. godinu., Članak 8. | U svoje ime i ime Eko udruge „Naša Ivanščica“, kao član Upravnog odbora, predlažem dopunu članka 6. na način kako je to predložio Grad Ivanec. Time bi se otklonile sve nedorečenosti, sve nejasnoće i sve dvojbe koje proizlaze iz sadašnjeg teksta Zakona s jedne strane i teksta Priloga 4. s druge strane, izrijekom koja jasno daje na znanje da je otvaranje novih eksploatacijskih polja mineralnih sirovina na području Parka prirode zabranjeno, bez obzira na to kada su postupci započeti. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 30 | GRAD IVANEC | Za provođenje ovoga Zakona procijenjeni financijski učinak za osnivanje javne ustanove te upravljanje zaštićenim područjem biti će potrebno planirati sredstva u Državnom proračunu Republike Hrvatske za 2025. godinu u iznosu od 300.000,00 EUR i 300.000,00 EUR za 2026. godinu., Članak 8. | Predlaže se dodati novi stavak 3. koji glasi: (3) „Obustavljaju se svi započeti postupci i odobreni zahvati za istraživanje mineralnih sirovina unutar granica zaštićenog područja Parka prirode iz članka 5. stavak 2. ovoga Zakona.“ | Primljeno na znanje | Predloženim zakonskim propisom ne uređuju se pitanja ograničenja gospodarskog korištenja prirodnih dobara već se radi o proglašenju zaštićenog područja. Korištenje prirodnih dobara i ograničenja su propisana Zakonom o zaštiti prirode, prostorno-planskom dokumentacijom i sektorskim planovima gospodarenja prirodnim dobrima. |
| 31 | IVICA GROKŠA | Za provođenje ovoga Zakona procijenjeni financijski učinak za osnivanje javne ustanove te upravljanje zaštićenim područjem biti će potrebno planirati sredstva u Državnom proračunu Republike Hrvatske za 2025. godinu u iznosu od 300.000,00 EUR i 300.000,00 EUR za 2026. godinu., Članak 9. | U obrazloženje uz članak 8., u svoje ime i kao predsjednik Eko udruge „Naša Ivanščica“, predlažem dodati tekst: „Kako se u neposrednoj blizini istražnog prostora Siljevec nalazi i planirano eksploatacijsko polje Obroščica, treba odmah prekinuti sve započete postupke za odobrenje koncesije za eksploataciju tehničko-građevnog kamena na brdu Siljevec jer bi se u protivnom zbog reljefnih obilježja i transportnih puteva od matičnog dijela odsjekao i izgubio neprihvatljivo velik dio ekološke mreže HR2000371 Vršni dio Ivančice.“ Naime, u svojim prijedlozima za dopunu stručne podloge Eko udruga „Naša Ivanščica“ argumentirano je pokazala da bi taj gubitak iznosio čak 340 hektara. Pritom u to nije uračunat gubitak zbog transportnog puta za izvlačenje kamena s polja Siljevec i u smjeru prema Pokojcu. Taj put, pored onoga kroz Željeznicu, u svom je podnesku zaprimljenom u ovome ministarstvu 30.10.2024. godine pod klasifikacijskom oznakom UP/I-352-03/24-06/68, ucrtala tvrtka koja provodi radnje za ishođenje koncesije na 40 godina za otvaranje kamenoloma na Siljevcu, gdje planira iskopati 15 milijuna kubnih metara kamena. | Primljeno na znanje | Predloženim zakonskim propisom ne uređuju se pitanja ograničenja gospodarskog korištenja prirodnih dobara već se radi o proglašenju zaštićenog područja. Korištenje prirodnih dobara i ograničenja su propisana Zakonom o zaštiti prirode, prostorno-planskom dokumentacijom i sektorskim planovima gospodarenja prirodnim dobrima. |
| 32 | IVAN MAHALEC | Za provođenje ovoga Zakona procijenjeni financijski učinak za osnivanje javne ustanove te upravljanje zaštićenim područjem biti će potrebno planirati sredstva u Državnom proračunu Republike Hrvatske za 2025. godinu u iznosu od 300.000,00 EUR i 300.000,00 EUR za 2026. godinu., Članak 9. | U obrazloženje uz članak 8. u svoje i u ime Eko udruge „Naša Ivanščica“, kao član Upravnog odbora, predlažem dodati tekst: „Kako se u neposrednoj blizini istražnog prostora Siljevec nalazi i planirano eksploatacijsko polje Obroščica, treba odmah prekinuti sve započete postupke za odobrenje koncesije za eksploataciju tehničko-građevnog kamena na brdu Siljevec jer bi se u protivnom zbog reljefnih obilježja i transportnih puteva od matičnog dijela odsjekao i izgubio neprihvatljivo velik dio ekološke mreže HR2000371 Vršni dio Ivančice.“ Naime, u svojim prijedlozima za dopunu stručne podloge Eko udruga „Naša Ivanščica“ argumentirano je pokazala da bi taj gubitak iznosio čak 340 hektara. Pritom u to nije uračunat gubitak zbog transportnog puta za izvlačenje kamena s polja Siljevec i u smjeru prema Pokojcu. Taj put, pored onoga kroz Željeznicu, u svom je podnesku zaprimljenom u ovome ministarstvu 30.10.2024. godine pod klasifikacijskom oznakom UP/I-352-03/24-06/68, ucrtala tvrtka koja provodi radnje za ishođenje koncesije na 40 godina za otvaranje kamenoloma na Siljevcu, gdje planira iskopati 15 milijuna kubnih metara kamena. | Primljeno na znanje | Predloženim zakonskim propisom ne uređuju se pitanja ograničenja gospodarskog korištenja prirodnih dobara već se radi o proglašenju zaštićenog područja. Korištenje prirodnih dobara i ograničenja su propisana Zakonom o zaštiti prirode, prostorno-planskom dokumentacijom i sektorskim planovima gospodarenja prirodnim dobrima. |
| 33 | GRAD IVANEC | Za provođenje ovoga Zakona procijenjeni financijski učinak za osnivanje javne ustanove te upravljanje zaštićenim područjem biti će potrebno planirati sredstva u Državnom proračunu Republike Hrvatske za 2025. godinu u iznosu od 300.000,00 EUR i 300.000,00 EUR za 2026. godinu., Članak 9. | Obzirom na komentar koji se odnosi na prijedlog dopune članka 5. prijedloga Zakona stavkom 2., u obrazloženju se uz predmetni članak predlaže dodati tekst: „Ujedno se propisuje da unutar granica zaštićenog područja Parka prirode i to od županijske ceste ŽC 2107 (Završje Podbelsko – Podrute) do državne ceste DC 35 (Varaždin – Lepoglava – Švaljkovec), nije dozvoljeno otvaranje novih eksploatacijskih polja mineralnih sirovina (izuzetak je zadržavanje rada postojećeg koncesionara mineralnih sirovina). Navedena odredba se predlaže ugraditi u tekst prijedloga Zakona, da bude na jasan i nedvosmislen način kroz pravni okvir definirana namjera zakonodavca da unutar Parka prirode nije dozvoljeno otvaranje novih eksploatacijskih polja, a koja namjera nesumnjivo proizlazi iz sadržaja Obrasca iskaza o procjeni učinka propisa, podtočka 4.1.1. „Učinci na gospodarstvo“ i podtočka 5.1. „Analiza učinaka i adresata u području gospodarstva“, pod kojima se navodi da unutar zaštićenog područja neće biti dozvoljeno otvaranje novih eksploatacijskih polja mineralnih sirovina. Uostalom, otvaranje novih eksploatacijskih polja unutar područja predloženog za zaštitu bilo bi konfliktno u odnosu na samu definiciju parka prirode u smislu odredbe članka 115. Zakona o zaštiti prirode („Narodne novine“ br. 80/13, 15/18, 14/19, 127/19 i 155/23), kao „prostorno prirodno ili dijelom kultivirano područje kopna i/ili mora velike bioraznolikosti i/ili georaznolikosti, s vrijednim ekološkim obilježjima, naglašenim krajobraznim i kulturno-povijesnim vrijednostima“ kao i konačni cilj koji bi se trebao postići kroz zaštitu područja, a to je očuvanje georaznolikosti, bioraznolikosti, krajobrazne vrijednosti područja te kvalitete života lokalnog stanovništva kao i zaštita izvorišta pitke vode. Ovdje ujedno podsjećamo da je Grad Ivanec u razdoblju od 20. kolovoza do 11. listopada 2022. godine organizirao provedbu peticije lokalnog karaktera protiv otvaranja kamenoloma Siljevec, koji je rezultirao s prikupljenih 9697 potpisa građana protiv otvaranja kamenoloma na području budućeg Parka prirode. O provedenim aktivnostima i stavu građana, obavješteno je tadašnje Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja (dopis KLASA: 230-02/22-01/04, URBROJ: 2186/12-02/42-22-9 od 25. listopada 2022.g.), a s istim je upoznata i Vlada Republike Hrvatske, Hrvatski sabor, Varaždinska županija te Krapinsko-zagorska županija." Obzirom na komentar koji se odnosi na prijedlog dopune članka 8. prijedloga Zakona stavkom 3., u obrazloženju se uz predmetni članak predlaže dodati tekst: "S obzirom da se lokacija Siljevec vodi samo kao istražni prostor, a ne eksploatacijsko polje, nužno je u tekst zakona unijeti odredbu da se obustavljaju svi započeti postupci i odobreni zahvati za istraživanje mineralnih sirovina unutar granica Parka prirode pobliže određenih u članku 5. stavak 2. Zakona. Eventualne naknade štete gospodarskim subjektima koji su započeli s aktivnostima na istraživanju mogućnosti eksploatacije mineralnih sirovina, prema našem mišljenju su zanemarivi i prihvatljivi u odnosu na značajan negativan utjecaj gospodarskog korištenja prirodnih dobara na bitna obilježja i ulogu parka." | Primljeno na znanje | Predloženim zakonskim propisom ne uređuju se pitanja ograničenja gospodarskog korištenja prirodnih dobara već se radi o proglašenju zaštićenog područja. Korištenje prirodnih dobara i ograničenja su propisana Zakonom o zaštiti prirode, prostorno-planskom dokumentacijom i sektorskim planovima gospodarenja prirodnim dobrima. |
| 34 | VJEKOSLAV GAČAR | Za provođenje ovoga Zakona procijenjeni financijski učinak za osnivanje javne ustanove te upravljanje zaštićenim područjem biti će potrebno planirati sredstva u Državnom proračunu Republike Hrvatske za 2025. godinu u iznosu od 300.000,00 EUR i 300.000,00 EUR za 2026. godinu., Članak 9. | Da li se zna gdje će biti sjedište Javne ustanove? | Primljeno na znanje | Sjedište javne ustanove biti će definirano uredbom o osnivanju javne ustanove i nije predmet ovog zakona. |