Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje sa zainteresiranom javnošću za Pravilnik o sadržaju i načinu vođenja Registra zajednice suvlasnika
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | NATAŠA FRANIĆ | PRAVILNIK | Prijedlog je definirati zajednicu suvlasnika obzirom na vlasnike stanova koji ne žive u stanovima tj svojim nekretninama cca 11 mjeseci godišnje. Suvlasnici koji 80% od ukupnog broja suvlasnika ne žive u zgradi i nemaju uvid u stanje zgrade treba bi imati poseban status. Kao što i definirate "prazne" stanove i najam tkz. "rentiljerstvo". Sa tim u vezi predstavnik stanara koji ne živi u zgradi, Županiji ili ne radi u R Hrvatskoj ne bi trebao imati ovlasti predstavnika stanara. Trebalo bi uskladiti Pravilnik sa specifičnom situacijom "praznih" stanova, zajednica suvlasnika koji nisu prisutni u zgradama. | Nije prihvaćen | Ne prihvaća se. Člankom 7. stavkom 1. Zakona o upravljanju i održavanju zgrada ( NN br. 152/24, dalje: Zakon) određena je zajednica suvlasnika na način da je propisano da zajednicu suvlasnika čine svi vlasnici posebnih dijelova zgrade. |
2 | IGOR DOUBEK | PRAVILNIK | Zastupnici u Saboru kada im poslovnik uskračuje mogućnost replike koriste se „povredom netočnog navoda“. Ja ću se ovdje na njihov uzor poslužiti sličnom doskočicom. Jedva da je prošlo tri i pol mjeseca od donošenja Zakona o upravljanju i održavanju zgrada, u kojem je Ministarstvo navodno „riješilo probleme“ koji muče samo Ministarstvo i druga tijela državne uprave, ali je zato zanemarilo mnoge probleme koji muče suvlasnike u zgradama. Jalovo ste se natezali cijelo desetljeće, bez obzira na vapaje udruga suvlasnika zgrada, a onda ste najednom, onako usput, preko noći, odlučili da je vrijeme da se ipak nešto napravi, na brzinu, u svezi sa neredom koji ste zanemarivali ili svjesno toleriraliu u višestambenim zgradama. Naravno, vama su u fokusu bile prije svega građevine a ne njihovi vlasnici. No, već na samom početku implementacije Zakona i laici uočavaju greške i nelogičnosti u njegovom tekstu te mnoge teškoće s njegovom budućom primjenom. Može se slobodno reći da su se već mnogi predstavnici suvlasnika, ali i upravitelji ukopali čekajući da vide što će napraviti drugi jer im još nije posve jasno kako će sami izaći van iz ove zavrzlame. Radi toga su već u prekršaju s nekim propisanim rokovima (npr. još nisu objelodanili izvještaje o poslovanju zajednice suvlasnika za prošlu godinu te planove za održavanje zgrada za tekuću i buduće godine). Da ste revniji i temeljitiji već ste i sami u Ministarstvu trebali primijetiti da su vam se u tekstu Zakona koji je objavljen u NN potkrale grube greške koje traže ispravku. Navest ću vam samo neke. U članku 12. upravitelji podnose Zahtjev za upis u Registar upravitelja zgrada nadležnom područnom uredu za katastar, odnosno Gradskom uredu za katastar i geodetske poslove Grada Zagreba putem Zajedničkog informacijskog sustava zemljišnih knjiga i katastra, o čemu se odlučuje rješenjem, a protiv tog rješenja (st.5.), umjesto u Registar upravitelja zgrada, ne može se izjaviti žalba u Registar zajednica suvlasnika ............. ???? Tako to ide kada se bez razmišljanja koristi funkcija copy-paste (tekst je kopiran iz članka 10, stavak 5.). U članak 42., st. 5. piše: „Predstavnik suvlasnika ne odgovara za odluke suvlasnika donesene u skladu s odredbama ovoga Zakona“?????? Što je tu Ministarstvo htjelo reći pravi je misterij. Naime, ukoliko su odluke suvlasnika donesene u skladu s odredbama Zakona, tj. ako je Zakon ispoštovan, nitko nije prekršajno odgovoran za bilo što pa tako ni predstavnik suvlasnika. To ne treba naglasiti ni djetetu iz 4. razreda osnovne škole!. Međutim, kada predstavnik suvlasnika priprema i vodi „sastanak suvlasnika“ zaključuje se na osnovu ovog Zakona da je on taj koji utvrđuje dnevni red, dakle sastavlja i tekst odluka koje treba donijeti, stoga ako navede suvlasnike, makar i nesvjesno, da donesu odluku protivnu Zakonu tada je i te kako odgovoran za odluke koje su donijeli suvlasnici, a ako je pritom još i član Zajednice suvlasnika, tada je dvostruko odgovoran, prvo kao njihov predstavnik, zatim i kao suvlasnik. U članku 16. su navedena samo dva razloga za prestanak postojanja zajednice suvlasnika, dok je treći, koji je predložen u e-savjetovanju, odbačen. Ako ste već u Ministarstvu svi toliko mladi da se ne sjećate potresa u Skoplju 1963. godine i u Banja Luci 1969. godine kada su mnoge zgrade bile toliko jako oštećene da za njih nije bilo drugog rješenja nego ih minirati, valjda se bar sjećate TV-reportaža o zadnjem katastrofalnom potresu u Turskoj? Dakle, treći razlog prestanka postojanja zajednice suvlasnika definitivno je „potpuna propast zgrade“ ili ako hoćete „nekretnine“, bez obzira što ga Ministarstvo nije smatralo potrebnim uvrstiti u Zakon. Očito je da je tekst Zakona napisan na bzinu, kao uostalom i tekst za ovaj pravilnik, bez dubljeg promišljanja i bez da je dat nekom lektoru da ga provjeri. Zatim ste nakon e-savjetovanja malo promiješali karte i tako dodatno zbunili građanstvo pa i zastupnike u Saboru. Neke od nelogičnosti između Zakona i ovog pravilnika uočio je u svom komentaru i gospodin Mario Erceg. Ja ću se također osvrnuti na ime zajednice suvlasnika koji propisuje Zakon. Naime, u svezi ovog pitanja slažem s njegovim obrazloženjem, jer ne vidim ni ti jedan logični razlog zašto se riječ „zgrada“ nameće kao ime za zajednicu suvlasnika. Tko je ikada vidio da se je neko trgovačko društvo upisalo u neki registar pod imenom „Hala u ulici toj i toj“ ili neki sportski klub pod imenom „Stadion/igralište u ulici toj i toj“? Nije! Ali zato su registrirane „Tvornica namještaja“ d.d. ,ul. ta i ta ili „Kreditna banka“, ul. ta i ta. Nomen est omen! Zatim nije jasno ni zašto je Ministarstvo u Zakonu izbjeglo jasno definirati upravljačka tijela zajednice suvlasnika, a pogotovo ono najvažnije, tj. tijelo s najvećim ovlastima, dakle Zbor suvlasnika ili kako ga u većini članica EU nazivaju Generalnom skupštinom. Zar zaista mislite da sintagma „sastanak suvlasnika“ u svemu adekvatno zamjenjuje sintagmu „zbor suvlasnika“ ili „generalna skupština suvlasnika“? Zar osoba koja je složila tekst Zakona misli da bi bolje zvučalo ili bilo pravno ispravnije reći da je „sastanak zastupnika“ donio Zakon o upravljanju i održavanju zgrada umjesto da je to učinio Sabor RH? Nomen est omen! Mnogo bi se još propusta u Zakonu moglo navesti, no najveći vam je taj što niste ukinuli tzv. predstavnike suvlasnika koje druge članice EU u obliku kakvog ste vi predvidjeli nemaju., Predvidjela ih je samo Slovačka, ali njihovi služe samo kao prenositelji informacija između zajednice suvlasnika i upravitelja, bez ikakvih drugih uloga. Česi takvu mogućnost nisu uopće ni razmatrali. U drugim nekim članicama EU predstavnika suvlasnika zajednice suvlasnika biraju samo kada vode parnicu protiv upravitelja. Npr. u Austriji na čije zakone se rado volite ugledati iako u tom području uopće ne prednjače. Nije mi jasno zašto svom silom želite zadržati funkciju koje se sve manje osoba u zemlji želi prihvatiti? Čak i pod cijenu da dozvolite da tu dužnost mogu preuzeti osobe koje nemaju ništa zajedničko s predmentnom zgradom? Zar stvarate novu profesiju. Ako je zaista takva vaša namjera, onda bi bilo logično da osobe koje bi se toga ipak htjele prihvatiti otvore obrt i da zajednice suvlasnika s njima potpisuju pravi poslovni i dugoročni ugovor ili još bolje usmjerite ih da se registriraju kao upravitelji fizičke osobe i na sebe preuzmu sav posao i svu odgovornost upravljanja, ali i primaju adekvatnu nagradu za svoj posao. Ovim ste brzopleto sklepanim Zakonom najviše zagorčili život upravo sadašnjim predstavnicima suvlasnika, koji velikom većinom nisu svojim znanjem i intelektualnim sposobnostima dorasli ulozi koju ste im namjenili, a gospodin Ministar se još čudi zašto su mnogi od njih odlučili da daju ostavke. Ja ću mu reći, odlučili su se oni koji su shvatili u što ih uvaljujete. Do sada je većina od njih, zbog izostanka bilo kakve kontrole od strane države, održavala sastanke suvlasnika na nivou dogovora društva u gostionici ili kafiću radi organiziranja odlazka na nedjeljni izlet ili turnir malog nogometa, a ne na nivou jedne ozbiljne udruge čije bi odluke morale biti čvrsto utemeljene na Zakonu kako bi u slučaju kakve parnice mogle preživjeti jednu sudsku raspravu. Dakle, vodili su sastanke bez temeljitog poznavanja Zakona o vlasništvu i drugim stvarnim pravima, bez utvrđivanja kvoruma po vlasničkim udjelima, kako za početak samog sastanka tako i za glasovanje po svakoj točki dnevnog reda, bez prezentiranja svih relevantnih elemenata za donošenje odluka, s diletantski sastavljenim zapisnicima ili čak sa kvazi zapisnicima sklepanima po sjećanju, par dana nakon sastanka itd. Jeste li ikada provjeravali u praksi koliko je odluka o obnovi fasada, za koje ste proslijedili europska sredstva, doneseno na zaista zakoniti način? Sada je Zakon o upravljanju i održavanju zgrada postavio neke kriterije pa je, na papiru, od predstavnika suvlasnika napravio „malog upravitelja“ koji radi dio posla koji u ostalim članicama EU radit pravi i jedini upravitelj. Sada, ako je predstavnik suvlasnika ozbiljna osoba i želi ozbiljno vršiti svoju funkciju, a nema minimalnu opremu za rad, Zakon ga je uvalio i u trošak da si ju nabavi, barem laptop i štampač s kopirkom. Morao bi si odvojiti i dio svog slobodnog vremena da stalno prati propise i komentare sručnjaka, a možda i da na svoju inicijativu ide na kakav informatički kurs. Morao bi svakako rezervirati i dio svog prostora da može primati stranke i pohranjivati pismohranu, možda i nabaviti adekvatni namještaj (radni stol, ormar, policu). Zaključujem: da se mene pita ja bih se odmah u Zakonu odrekao funkcije predstavnika suvlasnika, no kada ste već napravili tu veliku rupu u vodi, barem se pobrinite da donesete pravilnik o edukaciji tih ljudi i o ustanovama koje će tu edukaciju provoditi, kao i pravilnik o vođenju sastanka suvlasnika i o načinu utvrđivanja kvoruma, bilo za početak sastanka, bilo za svako pojedino glasovanje te o minimalnim uvjetima za održavanje sjednica. Nadam se da vam za to neće trebati još jedno desetljeće. Ako upravitelji uspiju regularno upisati sve Zajednice suvlasnika kojima pružaju uslugu do kraja ove godine za takvo čudo biste trebali odnijeti jednu veliku svijeću Majki Božjoj na Trsat. | Nije prihvaćen | Ne prihvaća se. Primjedbe nisu predmet ovoga Prijedloga Pravilnika o sadržaju i načinu vođenja Registra zajednice suvlasnika ( u daljnjem tekstu: Prijedlog Pravilnika). |
3 | MARKO LJUBAS | PRAVILNIK | 1. Kao netko tko već godinama živi u većoj zgradi, mogu potvrditi da su promjene koje donosi novi zakon dobrodošle – ali samo na papiru. U praksi se obveze prebacuju se na osobe koje nemaju ni stručnu podršku, ni pristup znanju, ni jasne smjernice kako nešto provesti. Većina predstavnika nisu niti pravnici, ni građevinari, ni ekonomisti – ali se od njih očekuje da tumač zakone, planiraju investicije i zastupaju interese cijele zgrade. Bez ozbiljnog pristupa edukaciji i bez uključivanja tog segmenta u zakonski okvir, ova će reforma imati vrlo ograničen učinak. Predstavnici suvlasnika moraju postati dio sustava, a ne prepušteni sami sebi. Edukacija ne smije biti opcija – ona mora biti obveza, ali i pravo. | Primljeno na znanje | Nije predmet reguliranja ovoga Prijedloga Pravilnika. |
4 | TATJANA SARIĆ | PRAVILNIK | Kao netko tko već godinama živi u većoj zgradi, mogu potvrditi da su promjene koje donosi novi zakon dobrodošle – ali samo na papiru. U praksi se obveze prebacuju se na osobe koje nemaju ni stručnu podršku, ni pristup znanju, ni jasne smjernice kako nešto provesti. Većina predstavnika nisu niti pravnici, ni građevinari, ni ekonomisti – ali se od njih očekuje da tumač zakone, planiraju investicije i zastupaju interese cijele zgrade. Bez ozbiljnog pristupa edukaciji i bez uključivanja tog segmenta u zakonski okvir, ova će reforma imati vrlo ograničen učinak. Predstavnici suvlasnika moraju postati dio sustava, a ne prepušteni sami sebi. Edukacija ne smije biti opcija – ona mora biti obveza, ali i pravo. | Primljeno na znanje | Nije predmet reguliranja ovoga Prijedloga Pravilnika. |
5 | TIN BAŠIĆ | PRAVILNIK | ZGRADOnačelnik.hr već godinama sustavno prati, analizira i informira javnost o svim segmentima vezanim uz upravljanje i održavanje stambenih zgrada, a osobito o pravima i obvezama suvlasnika i njihovih predstavnika. Kroz svakodnevni kontakt s građanima – od kojih su mnogi upravo predstavnici suvlasnika – suočavamo se s nizom izazova u provedbi zakonskih obveza, a jedan od zajedničkih nazivnika većine je nedostatak edukacije. Trenutačno, u praksi, većinu funkcija predstavnika suvlasnika obnašaju umirovljenici, entuzijasti ili osobe koje su izabrane jer nitko drugi nije htio, često bez ikakvog formalnog znanja ili podrške u provedbi administrativnih, pravnih i tehničkih procesa. ZGRADOnačelnik.hr je nedavno proveo opsežno istraživanje na više od 1.000 ispitanika, od kojih je više od 500 predstavnika suvlasnika, a rezultati su vrlo jasni: većina njih nema nikakvu edukaciju o osnovama pravnog okvira, postupcima provedbe projekata, osnovama financijskog upravljanja ili tehničkog razumijevanja zgrade. Ipak, od njih se očekuje da predstavljaju suvlasnike, surađuju s upraviteljima, komuniciraju s izvođačima i odgovaraju na određene potrebe zgrade. Takva očekivanja bez davanja alata – nisu nažalost realna. Stoga predlažemo da se u zakonodavni okvir ugradi edukacija za predstavnike suvlasnika. Uz edukaciju, predstavnici mogu postati ključna poluga razvoja i obnove stambenog fonda u Hrvatskoj, a ne – kao sada – samo ime i prezime na papiru. Hvala. Ekipa ZGRADOnačelnik.hr | Primljeno na znanje | Nije predmet reguliranja ovoga Prijedloga Pravilnika. |
6 | MARIO ERCEG | PRAVILNIK | Imam komentar na prilog 1. - 'Zahtjev za upis u registar zajednice suvlasnika'. Naime, taj se prilog sastoji od 7 točaka čiji naslovi sadrže pojmove: “...adrese zgrada koje čine zajednicu suvlasnika“ i „...zgrade upisane u zajednicu“. Takvi naslovi impliciraju da više zgrada čini jednu zajednicu što nije točno, situacija je upravo obrnuta. U jednoj zgradi može egzistirati više zajednica suvlasnika, u svakoj funkcionalnoj cjelini po jedna, a svaka od njih čak može biti i kod sasvim drugog upravitelja. I inače, riječ 'zgrada' se u zakonu koristi za dva sasvim različita pojma: 1. Po samoj definiciji koja je navedena u Zakonu o upravljanju i održavanju zgrada, u njegovom članku 4. st. 20. i 18. zgrada je naprosto zgrada, dakle građevinski objekt. Te zgrade (građevinski objekti) se nalaze (ili bi se trebale nalaziti) popisane u registru ZGRADA koji vodi DGU i čiji se ID sukladno članku 4. st. 1. točka 10. Pravilnika upisuje kao atribut u registar zajednica suvlasnika. Ta zgrada može imati više ulaza (funkcionalnih cjelina) čiji vlasnici posebnih dijelova mogu formirati samostalne zajednice suvlasnika od kojih svaka teoretski može odabrati drugog upravitelja, tako da jedna zgrada može imati više zajednica suvlasnika. 2. Zakon o upravljanju i održavanju zgrada definira zajednicu suvlasnika kao skup suvlasnika, dakle svojevrsnu udrugu. Za razliku od zgrade koja je građevinski objekt zajednica suvlasnika je grupa pravnih i fizičkih osoba koje povezuje suvlasništvo nad posebnim prostorima unutar jedne zgrade ili njene funkcionalne cjeline. Dakle ta zajednica nije građevinski objekt nego svojevrsna udruga. Međutim, pošto je zakon u svom članku 8 stavka 4. propisao da naziv te udruge mora glasiti 'Zgrada' + adresa sjedišta, time se uspostavila nejednoznačnost u korištenju termina zgrada pri korištenju tog pojma u podzakonskim aktima. Međutim, čak i da koristimo bilo prvu bilo drugu definiciju zgrade opet ne može više zgrada formirati jednu zajednicu nego (za slučaj 1.) u jednoj zgradi može koegzistirati jedna ili više zajednica ili (za slučaj 2.) zgrada je jedna zajednica suvlasnika. Također nisu jasne napomene u članku 4. gdje se traži unos 'minimalno 4 posebna dijela zgrade za svaku funkcionalnu cjelinu', kao i 'unos minimalno jedne osobe na svaki poseban dio zgrade'. Koji je smisao toga, zašto se ne unese cijela struktura zgrade? | Primljeno na znanje | Člankom 4. Prijedloga Pravilnika propisani su podaci koji se upisuju u Registar zajednice suvlasnika, a članak 7. Prijedloga Pravilnika propisuje podatke koje sadrži zahtjev za upis u Registar zajednice suvlasnika kojeg upravitelj zgrade podnosi nadležnom katastarskom uredu elektronički, putem ZIS-a u koju svrhu je razvijena aplikacija usklađena sa pojmovima propisanim Zakonom te načinom vođenja Registra upravitelja zgrada i obrascima propisanim ovim Prijedlogom Pravilnika. |
7 | UDRUGA SUVLASNIKA - STANARA GRADA KARLOVCA | PRAVILNIK, 1. OPĆE ODREDBE | Kao predstavnik udruge koja okuplja predstavnike suvlasnika na području Grada Karlovca, a okupljeni s ciljem podrške, informiranja i osnaživanja predstavnika suvlasnika i samih suvlasnika, osjećamo odgovornost ukazati na ključan nedostatak koji se provlači kroz novi zakonodavni okvir, a to je potpuni izostanak edukacije i institucionalne podrške osobama koje nosi ovaj sustav. Upravni i tehnički poslovi koji se u stvarnosti svakodnevno odvijaju u našim zgradama daleko nadilaze ono što bi prosječna osoba mogla, trebala ili znala obavljati bez stručne pripreme. Predstavnici suvlasnika danas su suočeni s: tumačenjem kompleksnih zakona i pravilnika, suradnjom s upraviteljima, izvođačima i nadležnim tijelima, planiranjem i nadzorom provedbe financijskih i građevinskih projekata, komunikacijom s često nepovjerenjem obojenom zajednicom suvlasnika. S druge strane, te funkcije u najvećem broju zgrada obavljaju needucirane osobe, često umirovljenici, koje su se na tu poziciju našle zato što „nije bilo nikoga drugoga“. Bez uvrede – to su ljudi koji su voljni pomoći, ali koji nemaju pristup sustavnom znanju o svojoj funkciji. Kao Udruga, redovito zaprimamo pozive i upite predstavnika koji žele znati, ali jednostavno nemaju gdje naučiti. Svjesni su da obavljaju odgovoran posao, ali im sustav ne daje alate, smjernice niti ikakvu institucionalnu pomoć. Stoga tražimo da se u zakonodavni okvir, uz donošenje ovog i sličnih pravilnika, ugradi i komponenta edukacije predstavnika suvlasnika koja bi uključivala teme iz područja prava, financija, građevinarstva i napose komunikacijskih vještina. Za predstavnike suvlasnika, koji su strahovito značajni u cijeloj ovoj priči treba formirati redovite radionice, savjetovališta i niz digitalnih alata ukoliko kao društvo uopće želimo napraviti iskorak u stanju stambenog fonda. Bez toga, bojimo se da će sve ovo ostati tek formalni okvir, a svakodnevna praksa i dalje ovisiti o improvizaciji, intuiciji i pokušajima snalaženja. Odgovornost bez znanja nije održiva praksa – niti u jednom drugom sektoru, pa ne bi smjela biti ni u ovom. Ako želimo unaprijediti stanje našeg stambenog fonda – koji je pretežno star, energetski neučinkovit i često opasan – onda moramo ulagati u ključne ljude koji stoje između zakona i stvarnog upravljanja: predstavnike suvlasnika. Apeliramo da se izgradi edukativna infrastruktura, kako bi ovaj sustav imao dugoročnu stabilnost i povjerenje. | Primljeno na znanje | Nije predmet reguliranja ovoga Prijedloga Pravilnika. |
8 | RAFAEL RALIĆ | 1. OPĆE ODREDBE, Predmet Pravilnika | Moje je osobno mišljenje da će realizacija ovog Registra uvelike štekati jer su DGU i Porezna uprava kadrovski i hardverski potkapacitirane za njegovu realizaciju. Možemo biti sretni ako se do kraja 2025.g. u RZS upiše 30% zgrada. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
9 | MARIJA HRKAĆ | 1. OPĆE ODREDBE, Članak 1. | Kao suvlasnica iz prve ruke svjedočim koliko je upravljanje zgradom svakodnevno zahtjevno i kompleksno. Novi zakon i pripadajući pravilnici nameću niz novih obveza, no pritom zanemaruju činjenicu da većina predstavnica suvlasnika nije dovoljno educirana niti informirana o svojim temeljnim pravima i odgovornostima. U nedostatku sustavne edukacije, teško je očekivati napredak – kako u provedbi zakonskih odredbi, tako i u održavanju i razvoju samih zgrada. Smatram da je uvođenje obveznog programa edukacije za predstavnice suvlasnika ključan preduvjet za uspješnu provedbu ovog zakonodavnog okvira. | Primljeno na znanje | Nije predmet reguliranja ovoga Prijedloga Pravilnika. |
10 | DOMAGOJ MAK | 1. OPĆE ODREDBE, Članak 1. | Zakonske obveze i različite druge obveze koje kao predstavnik imam su sve veće, od pokretanja procesa odlučivanja o velikim investicijama i energetskim obnovama do praćenja zakonskih rokova i komuniciranja sa suvlasnicima. Istovremeno, nitko mi nikada nije ponudio edukaciju, upute ni savjet. Snalazim se kako znam, ali to nije održivo. Odgovarati za desetke tisuća eura vrijedne projekte bez ikakvog obrazovanja iz područja upravljanja, financija i prava – to nije odgovorno društveno ponašanje. Predlažem da se u zakon ugradi obvezna edukacija predstavnika, s naglaskom na pravne okvire, financijsko planiranje i komunikaciju sa suvlasnicima. Više godina sam predstavnik suvlasnika i smatram da nas se sustavno zanemaruje. Zakon predviđa obveze, ali ne nudi pripremu. Smatram da bi se hitno trebala uvesti strukturirana edukacija – dostupna svim postojećim i budućim predstavnicima, kako bi znali raditi u skladu sa zakonom, ali i sa stvarnim potrebama svojih zgrada. Samo znanjem možemo doći do reda. | Primljeno na znanje | Nije predmet reguliranja ovoga Prijedloga Pravilnika. |
11 | DUBRAVKA FAK | 2. REGISTAR ZAJEDNICE SUVLASNIKA, Oblik Registra zajednice suvlasnika | Čemu uopće registar suvlasnika? Apsolutno nepotrebno. Postoje zemljišne knjige sa vlasništvom i katastar sa posjedništvom. | Primljeno na znanje | Člankom 9. Zakona propisano je da Registar zajednice suvlasnika s određenim i dodijeljenim osobnim identifikacijskim brojem vodi tijelo državne uprave nadležno za geodetsko katastarske poslove, kojom odredbom je propisana nadležnost Državne geodetske uprave. |
12 | RAFAEL RALIĆ | 2. REGISTAR ZAJEDNICE SUVLASNIKA, Oblik Registra zajednice suvlasnika | Vođenje Registra po kat. općinama nije logično. Bolje bi bilo da se vodi po JLS-ovima obzirom da se jedan JLS sastoji od više kat. općina, a suvlasnici rijetko znaju kojoj k.o. pripadaju. | Nije prihvaćen | Ne prihvaća se. Sve državne službene evidencije odnosno registri koje vodi i održava u okviru propisane nadležnosti Državna geodetska uprava sukladno Zakonu o državnoj izmjeri i katastru nekretnina (NN 112/18, 39/22, 152/24) , vode se po katastarskim općinama. Uspostava Registra zajednice suvlasnika i Registra upravitelja zgrada nadograđuje i povezuje vođenje podataka u već uspostavljenim registrima. |
13 | OLIVER MARČIĆ | 2. REGISTAR ZAJEDNICE SUVLASNIKA, Članak 2. | „Registar vodi Državna geodetska uprava u elektroničkom obliku po katastarskim općinama za sve zajednice suvlasnika u Republici Hrvatskoj u Zajedničkom informacijskom sustavu zemljišnih knjiga i katastra (dalje u tekstu: ZIS). „ | Prihvaćen | Članak 2. Prijedloga Pravilnika sada glasi: " Registar zajednice suvlasnika vodi Državna geodetska uprava u elektroničkom obliku po katastarskim općinama za sve zajednice suvlasnika u Republici Hrvatskoj u elektroničkom obliku." |
14 | ALEKSANDRO ĆOSIĆ | 2. REGISTAR ZAJEDNICE SUVLASNIKA, Sadržaj Registra zajednice suvlasnika | Stavak 1. točka 11. govori da će se podaci o vlasnicima posebnih dijelova zgrade preuzimati servisnim putem iz zemljišne knjige. Što je s zgradama koje nemaju usklađene podatke zemljišnih knjiga i knjiga položenih ugovora? | Primljeno na znanje | Člankom 7. stavkom 1. Zakona propisano je da zajednicu suvlasnika čine svi vlasnici posebnih dijelova zgrade, a obrascem broj 1. Prijedloga Pravilnika - Zahtjev za upis zajednice suvlasnika u Registar zajednice suvlasnika - propisano je da se vlasnici posebnih dijelova zgrade preuzimaju iz zemljišne knjige. Dakle vlasnik je onaj koji je upisan u zemljišnu knjigu. Podatke o obveznicima plaćanja pričuve unosi upravitelj zgrade kada vlasnik nije upisan u zemljišnu knjigu. |
15 | ZAPAD-STAN DRUŠTVO S OGRANIČENOM ODGOVORNOŠĆU ZA GRADITELJSTVO | 2. REGISTAR ZAJEDNICE SUVLASNIKA, Članak 4. | Predlažemo da se što veći broj podataka servisnim putem povlači iz registra upravitelja i obrnuto također (te ZIS-a i drugih javnih upisnika gdje je primjenjivo). Naime, prema trenutnom prijedlogu teksta ovog pravilnika i pravilnika o sadržaju i vođenju registra upravitelja zgrada, ispada da se velik broj podataka mora dvostruko unositi u oba registra, umjesto da se podaci međusobno povlače iz jednog registra u drugi. | Primljeno na znanje | Aplikativni sustavi u kojima se vode registri uspostavljeni su na način da omogućavaju povlačenje i povezivanje podataka iz registara različitih tijela državne uprave (Državne geodetske uprave, Ministarstva uprave i pravosuđa, Ministarstva graditeljstva i prostornoga uređenja...). |
16 | OLIVER MARČIĆ | 2. REGISTAR ZAJEDNICE SUVLASNIKA, Članak 4. | Stavak 1. podstavak 6. dodati: „ MB, godina osnivanja i gdje, IBAN, ime i prezime predsjednika Uprave/izvršnog tijela/odgovorne osobe, ugovor o upravljanju, rješenje o upisu u RUZ) Stavak 1. podstavak 13. dodati: podaci o površinama i namjeni posebnih dijelova zgrade - preuzimaju se servisnim putem iz zemljišne knjige ili dostavlja upravitelj Stavak 3. dodati: „….i drugi temeljni dokumenti o zgradi (Građevinska dozvola, Uporabna dozvola, Ugovor o čišćenju, Polica osiguranja zgrade i sl.)“ Npr. Uporabna dozvola postala je nužna kod određenih banaka za podnošenja zahtjeva za kredit. | Nije prihvaćen | Ne prihvaća se. Registar zajednice suvlasnika povezan je sa podacima koji se vode u okviru nadležnosti drugih tijela državne uprave. |
17 | TOMISLAV KUKULJICA | 2. REGISTAR ZAJEDNICE SUVLASNIKA, Članak 4. | Komentar na stavak 1 redni broj 12. Predlažem da se obriše stavak dijela pod rednim brojem 12. Ne vidim potrebu u registru podataka voditi evidenciju obveznika plaćanja pričuve. Zakonski obveznik plaćanja pričuve je uvijek vlasnik nekretnine, jer je pričuva zakonska obveza vlasnika prema Zajednici suvlasnika zgrade. Najmoprimac može plaćati pričuvu, ako se tako dogovore ugovorom, ali to ne mijenja odgovornost vlasnika prema zgradi. Ako najmoprimac ne plaća, upravitelj će teretiti vlasnika. Ugovor o najmu je interni dogovor između vlasnika i najmoprimca, i ne veže upravitelja zgrade. Vlasnik može naknadno tražiti povrat duga od najmoprimca temeljem tog ugovora, ali ne može se njime osloboditi odgovornosti prema Zajednici suvlasnika. Osim toga ima li taj najmoprimac pravo na zaštitu osobnih podataka ili će se temeljem ugovora o najmu njegovi podaci naći u javnoj bazi podataka zgrada ? | Primljeno na znanje | Člankom 9. stavkom 4. Zakona propisano je da se između ostalih podataka vode i podaci o obveznicima plaćanja pričuve, a koje u zahtjev za upis u Registar zajednice suvlasnika unosi upravitelj zgrade. |
18 | MARIO ERCEG | 2. REGISTAR ZAJEDNICE SUVLASNIKA, Članak 4. | Kada se opisuje veza na ZIS ili na registar zgrada koristi se termin 'preuzima se servisnim putem' dok se za upravitelje koristi termin 'upisuje' ili 'dostavlja'. Iz toga zaključujem da se od upravitelja očekuje da utipka podatke kroz korisničko sučelje ZIS-a. Pošto naši upravitelji upravljaju sa stotinama, a neki i sa tisućama zgrada, nemoguće je očekivati da će to pretipkavanje biti izvedeno bez grešaka. Hoće li postojati neki vid automatizacije dostave podataka od upravitelja prema sustavu? Ako već ne neki API onda barem mogućnost uploada neke vrste datoteke sa podacima (csv, excel, XML,…)? Također, za stavke na kojima piše 'preuzima se servisnim putem ili dostavlja upravitelj', na osnovu čega će upravitelj znati hoće li se podatak preuzeti servisom ili ga on treba unijeti? Pretpostavljam da upravitelj treba upisati sve što ima a onda će se na razini ZIS-a odlučiti čiji će se podaci koristiti? Jesam li u pravu? | Primljeno na znanje | Omogućeno je automatsko preuzimanje podataka iz svih već uspostavljenih registara, pa se isti neće ručno upisivati u obrazac zahtjeva za upis u Registar zajednice suvlasnika. Međutim, podatke koji nisu upisani u već uspostavljenim registrima, upravitelj zgrade upisuje/unosi iz evidencija kojima raspolaže u okviru poslova upravljanja zgradom. |
19 | RAFAEL RALIĆ | 2. REGISTAR ZAJEDNICE SUVLASNIKA, Članak 4. | čl. 4 st. 1 alinea 6 - dodati "RUZ broj upravitelja". Na taj način bi se ispoštovala odredba ZOV-a gdje se kaže da upravitelj mora biti registriran za obavljanje te djelatnosti. Pa ako susjed Marko s 2. kata želi biti upravitelj svoje zgrade, neka se izvoli registrirati za tu djelatnost i plaćati državi pristojbe na nju. čl. 4 st. 1 alinea 9 i 10 - otkud sad odjednom nekakav registar zgrada? | Nije prihvaćen | Ne prihvaća se. Podatke o registriranim djelatnostima pravnih ili fizičkih osoba koje mogu biti upravitelji zgrada vodi registarsko tijelo - Trgovački sud za pravne osobe i Obrtni registar u nadležnom upravnom tijelu županije/Grada Zagreba za fizičke osobe. |
20 | OLIVER MARČIĆ | 2. REGISTAR ZAJEDNICE SUVLASNIKA, Članak 5. | Stavak 2. zamijeniti: „…upotrebljavati.“ sa „….dodijeliti.“ Stavak 4. zamijeniti: „…upotrebljavati.“ sa „….dodijeliti.“ | Prihvaćen | Članak 5. stavak 2. Prijedloga Pravilnika sada glasi: " (2) Registarski broj zajednice suvlasnika koja je nastala pripajanjem dviju ili više zajednica suvlasnika određuje se na način da se zadrži registarski broj zajednice suvlasnika pripajatelja", a u stavku 4. istog članka riječ "upotrebljavati" zamjenjuje se riječju "dodijeliti". |
21 | ALEKSANDRO ĆOSIĆ | 2. REGISTAR ZAJEDNICE SUVLASNIKA, Shematski prikaz u proizvoljnom mjerilu rasporeda posebnih dijelova zgrade na svakoj od etaža zgrade | Ovaj cijeli dio Pravilnika je poprilično nejasan i nepotreban. Koja je svrha izrada shematskog prikaza karakterističnih etaža svake zgrade sa upisom traženih podataka? Kako će to pomoći boljem održavanju i upravljanu zgrada? Očito je da su ovi podaci potrebni za neku drugu svrhu a koja nije povezana s upravljanjem i održavanjem zgrada. Obzirom da se traži pojednostavljeni shematski prikaz karakterističnih etaža zgrada bez točno definiranih pravila izrade, podaci koji će stizati biti će kao nekakva dječja slikovnica, od prostoručnih škrabotina do praznih obrazaca. Nadalje, ukoliko zgrada ima izrađen Elaborat etažiranja upravitelj ga prilaže, vjerojatno, u digitalnom obliku. Ovo će biti jako teško izvedivo i vremenski dugotrajno iz razloga što upravitelj ne mora imati saznanja o tome da li zgrada uopće ima elaborat, a ako i ima, digitalizacija tako velikih dokumenta je zahtjevan posao koji zahtjeva značajne resurse upravitelja. U Hrvatskoj ima mnogo zgrada koje će biti obuhvaćene registrom zgrada, također i veliki broj upravitelja zgrada kojima će odredbe ovog članka uveliko otežati i povećati troškove poslovanja. Naš najveći upravitelj zgrada ima oko 10000 zgrada pod svojom upravom. Koliko će tom upravitelju trebati vremena, ljudskih i materijalnih resursa da izradi sve tražene shematske prikaze karakterističnih etaža svake pojedine zgrade ili da digitalizira Elaborate etažiranja? | Nije prihvaćen | Ne prihvaća se. Člankom 10 stavkom 2. Zakona propisano je da zahtjev za upis u Registar zajednice suvlasnika sadrži pojednostavljeni shematski prikaz u proizvoljnom mjerilu rasporeda posebnih dijelova zgrade na svakoj od etaža zgrade s iskazanom vezom na podatke o posebnim dijelovima zgrade iz zahtjeva. |
22 | ALEKSANDRO ĆOSIĆ | 2. REGISTAR ZAJEDNICE SUVLASNIKA, Članak 6. | Ovaj članak je potpuno nepotreban u smislu kvalitetnog održavanja i upravljanja zgradama. Predlažem brisanje cijelog članka. | Nije prihvaćen | Ne prihvaća se. Člankom 10 stavkom 2. Zakona propisano je da zahtjev za upis u Registar zajednice suvlasnika sadrži pojednostavljeni shematski prikaz u proizvoljnom mjerilu rasporeda posebnih dijelova zgrade na svakoj od etaža zgrade s iskazanom vezom na podatke o posebnim dijelovima zgrade iz zahtjeva. |
23 | MARIO MARKOVIĆ | 2. REGISTAR ZAJEDNICE SUVLASNIKA, Članak 6. | Ovaj članak, odnosno cijeli Pravilnik je samo dio voluntarističkog pristupa u rješavanju problema vezanih za upravljanje i održavanje zgrada. Stoga postavljam sljedeća pitanja: Je li obrazac br. 4. zadani obrazac ili se radi o predlošku za izradu nekog vlastitog obrasca? Na koji način će se riješiti razne stvarne situacije koje ne odgovaraju navedenom obrascu? Na koji način će se označiti posebni dijelovi u prizemlju lijevo i desno od ulaza u zgradu, koji imaju izravan pristup s javne površine? Na koji način će se označiti posebni dijelovi u suterenu? Umjesto izmišljanja „tople vode“, zar ne bi bilo jednostavnije uz skicu prenijeti opisne podatke iz zemljišnih knjiga? | Primljeno na znanje | Člankom 10. stavkom 2. Zakona propisano je da zahtjev za upis u Registar zajednice suvlasnika sadrži pojednostavljeni shematski prikaz u proizvoljnom mjerilu rasporeda posebnih dijelova zgrade na svakoj od etaža zgrade s iskazanom vezom na podatke o posebnim dijelovima zgrade iz zahtjeva. Člankom 6. Prijedloga Pravilnika propisan je sadržaj i način izrade navedenog shematskog prikaza, a prijedlozi shematskih prikaza biti će javno objavljeni. |
24 | RAFAEL RALIĆ | 2. REGISTAR ZAJEDNICE SUVLASNIKA, Članak 6. | Etažni elaborati zgrada koje su uknjižene postoje u Gruntovnici. Ne vidim potrebe dupliranja podataka. Ako se iz ZIS-a mogu povući podaci o vlasnicima (čl. 4 st. 1 alinea 11), zašto se ne mogu povući i nacrti zgrade? | Nije prihvaćen | Ne prihvaća se. Člankom 10. stavkom 2. Zakona propisano je da zahtjev za upis u Registar zajednice suvlasnika sadrži, između ostalog i pojednostavljeni shematski prikaz rasporeda posebnih dijelova zgrade na svakoj od etaža zgrade s iskazanom vezom na podatke o posebnim dijelovima zgrade iz zahtjeva. Stoga se propisuje sadržaj i način izrade navedenog shematskog prikaza, upravo radi uspostave veze između podataka navedenih u zahtjevu i skice. Prijedlozi shematskih prikaza biti će javno objavljeni kako bi olakšali posao upraviteljima. |
25 | ALEKSANDRO ĆOSIĆ | 3. UPIS U REGISTAR ZAJEDNICE SUVLASNIKA, Članak 7. | Stavak 7., zamijeniti sceniranom u digitaliziranom. | Prihvaćen | Članak 7. stavak 9. Prijedloga Pravilnika sada glasi: "(9) Međuvlasnički ugovor kao i druga dokumentacija koja se prilaže uz zahtjev podnose se kao dokumenti preneseni u elektronički oblik potpisani kvalificiranim potpisom upravitelja zgrade." |
26 | ALEKSANDRO ĆOSIĆ | 3. UPIS U REGISTAR ZAJEDNICE SUVLASNIKA, Članak 7. | Stavak 4., točka 13., Podaci o kvaliteti stanovanja? Potpuno nepotreban podatak za registar zgrada i kvalitetno održavanje i upravljanje zgrada. Predlažem brisanje ove točke i ukidanje obrasca o kvaliteti stanovanja. Ovime se opet nameće obveza upraviteljima za dodatnim i nepotrebnim radnjama koji im otežavaju i poskupljuju poslovanje a svrha tih podataka nije održavanje zgrada nego za za sada nepoznate potrebe. Općenito nije u redu prebacivati na privatne poduzetnike obvezu prikupljanja podataka o posebnim dijelovima zgrada koji nisu vezani za svrhu ovog Pravilnika i održavanje zgrada općenito, nego za sada nepoznate svrhe. Time se upravitelje dovodi u nezavidan položaj jer povećanjem obveza koje nisu potrebne, povećane troškove poslovanja snositi će suvlasnici zgrada. | Nije prihvaćen | Ne prihvaća se. Člankom 7. stavkom 6. Prijedloga Pravilnika propisano je da se podaci o kvaliteti stanovanja unose jednokratno za zgradu odnosno funkcionalnu cjelinu zgrade na koju se odnosi zahtjev, a uneseni podaci odnose se na sve posebne dijelove zgrade u toj zgradi odnosno funkcionalnoj cjelini zgrade i pohranjuju se u registru zgrada. Dakle radi se o jednokratnom inicijalnom upisu podataka o kvaliteti stanovanja u jedan od državnih službenih registara, a sve radi mogućnosti razmjene podataka sa registrom stanovništva i drugim državnim registrima. |
27 | ALEKSANDRO ĆOSIĆ | 3. UPIS U REGISTAR ZAJEDNICE SUVLASNIKA, Članak 7. | Stavak 4., točka 11., brisati kao nepotrebno. | Nije prihvaćen | Ne prihvaća se. Člankom 10. stavkom 2. Zakona propisano je da zahtjev za upis u Registar zajednice suvlasnika sadrži, između ostalog i pojednostavljeni shematski prikaz rasporeda posebnih dijelova zgrade na svakoj od etaža zgrade s iskazanom vezom na podatke o posebnim dijelovima zgrade iz zahtjeva. Stoga se propisuje sadržaj i način izrade navedenog shematskog prikaza, upravo radi uspostave veze između podataka navedenih u zahtjevu i skice. Prijedlozi shematskih prikaza biti će javno objavljeni. |
28 | ALEKSANDRO ĆOSIĆ | 3. UPIS U REGISTAR ZAJEDNICE SUVLASNIKA, Članak 7. | Stavak 4, točka 2., ispravak stanara u suvlasnika. | Prihvaćen | Ispravljeno na način da se riječ "stanara" zamjenjuje riječju "suvlasnika". |
29 | ZAPAD-STAN DRUŠTVO S OGRANIČENOM ODGOVORNOŠĆU ZA GRADITELJSTVO | 3. UPIS U REGISTAR ZAJEDNICE SUVLASNIKA, Članak 7. | U pogledu stavka 4. točke 13. predlažemo da se navedena točka ili obriše u cijelosti ili da se iz obrasca za dostavu podataka o kvaliteti stanovanja uklone rubrike „postoji kuhinja“, „postoji kupaonica“ i „postoji poseban zahod“. Napominjemo da upravitelji tim podacima ne raspolažu niti vode evidenciju o tim podacima te ih također ne mogu tako lako pribaviti. Iako se može presumirati da će odgovor biti „DA“ za sve stambene prostore, za poslovne prostore je u praksi nemoguće doći do svih tih podataka zbog nedostupnosti suvlasnika ili njihove nezainteresiranosti, što može rezultirati potpuno netočnim podacima. Obzirom na navedeno, smatramo da dostava ovih podataka neće ispuniti svoj cilj i svrhu jer će uvelike biti pogrešni ili jednostavno nedostupni. | Prihvaćen | Na način da je u članku 7. stavcima 6., 7. i 8. Prijedloga Pravilnika propisano: (1) Podaci o kvaliteti stanovanja unose se jednokratno za zgradu odnosno funkcionalnu cjelinu zgrade na koju se odnosi zahtjev, a uneseni podaci odnose se na sve posebne dijelove zgrade u toj zgradi odnosno funkcionalnoj cjelini zgrade i pohranjuju se u registru zgrada. (2) Podaci o kvaliteti stanovanja preuzimat će se servisnim putem iz Informacijskog sustava prostornog uređenja ( ISPU ) kada se za to ispune tehnički uvjeti. (3) Odluku o ispunjenju tehničkih uvjeta iz stavka 7. ovoga članka donosi glavni ravnatelj Državne geodetske uprave. |
30 | OLIVER MARČIĆ | 3. UPIS U REGISTAR ZAJEDNICE SUVLASNIKA, Članak 7. | Stavak 4. zamijeniti: „…upotrebljavati.“ sa „….dodijeliti.“ | Primljeno na znanje | U svim odredbama Prijedloga Pravilnika riječ "upotrebljavati" zamjenjuje se riječju "dodijeliti". |
31 | TOMISLAV KUKULJICA | 3. UPIS U REGISTAR ZAJEDNICE SUVLASNIKA, Članak 7. | Komentar na stavak 4 redni broj 13 Predlažem da se ukloni redni broj 13 odnosno svi podaci iz kvalitete stanovanja jer ne pripadaju Zakonu o upravljanju i održavanju zgrada već proizlaze iz nekih drugih potreba. U popisu priloga koji je vezan na redni broj 13 se nalaze i podaci vezano za karakteristike stanova (način grijanja, kuhinje, kupaonice, zahodi i slično). U najavi Zakona o upravljanju i održavanju zgrada gdin Uhlir je u više prilika napomenuo da će se za registar zgrada priložiti jednostavna skica rasporeda stanova sa pripadajućim brojevima. Ovo što se sada traži znatno će otežati i usporiti upis zgrada u registar budući upravitelj u pregledu mora evidentirati svaki stan sa svim traženim podacima. U naravi od Upravitelja zgrada se očekuje da budu statističari odnosno oni koji će puniti statističke baze podataka za zgradarstvo. Za taj rad upravitelj ima povećane troškove koje će na kraju patiti suvlasnici. | Nije prihvaćen | Ne prihvaća se. Člankom 7. stavkom 6. Prijedloga Pravilnika propisano je da se podaci o kvaliteti stanovanja unose se jednokratno za zgradu odnosno funkcionalnu cjelinu za koju se podnosi zahtjev, a uneseni podaci odnose se na sve posebne dijelove zgrade u toj zgradi odnosno funkcionalnoj cjelini zgrade i pohranjuju se u registru zgrada. Dakle radi se o jednokratnom inicijalnom upisu podataka o kvaliteti stanovanja u jedan od državnih službenih registara, a sve radi mogućnosti razmjene podataka sa registrom stanovništva i drugim državnim registrima. |
32 | RAFAEL RALIĆ | 3. UPIS U REGISTAR ZAJEDNICE SUVLASNIKA, Članak 7. | st. 4 alinea 2 - a šta ako zgrada nema predstavnika? Postojeći predstavnici masovno daju ostavke. U manjim sredinama nemoguće je naći osobu koja zadovoljava nerealne i visoke zakonske zahtjeve (VSS i da je iz iste JLS) i želi raditi taj posao. st. 4 alinee 4-6, 10 - zašto bi upravitelj davao podatke koji već postoje u ZIS-u? st. 4 alinea 13 - kakve su ovo nebuloze? Ti su podaci nepotrebni ovom Registru. st. 4 - Ugovor o upravljanju kao dokaz da upravitelj upravlja tom zgradom nije potreban? | Nije prihvaćen | Ne prihvaća se. Nije predmet reguliranja ovoga Prijedloga Pravilnika, već je propisano Zakonom. |
33 | TATJANA SARIĆ | 3. UPIS U REGISTAR ZAJEDNICE SUVLASNIKA, Članak 7. | Ovo je popis za Kvalitetu stanovanja i uz svaki sam stavila svoj komentar: Kvaliteta stanovanja 1. Vodovod - DA/NE - GRADSKI VODOVOD ILI CISTERNA? 2. Kanalizacija - DA/NE - GRADSKA KANALIZACIJA ILI SEPTIČKA JAMA? 3. Električna energija - DA/NE - OVO NE ZNAM ŠTO BIH MISLILA ALI VALJDA IMA ZGRADA KOJE NEMAJU STRUJU 4. Plinska instalacija - DA/NE - 5. Način grijanja stambene jedinice – centralni ili pojedinačni sustav - DA/NE - ŠTO OVO ZNAČI? JE LI SE MISLI NA TOPLANU? MOŽE IMATI SVOJU KOTLOVNICU ILI DIZALICE TOPLINE POJEDINAČE? ŠTO TOČNO OVO ZNAČI ZA KVALITETU STANOVANJA? 6. Vrsta energenta– plinsko loživo ulje, električna kruta goriva i obnovljivi izvori - DA - VJERUJEM DA OVDJE FALI RIJEČ "NE", MEĐUTIM AKO IMATE VIŠE NABROJANIH OPCIJA, ONDA ODGOVOR NE MOŽE BITI DA/NE, NEGO MORATE PREFORMULIRATI PITANJE. 7. Postoji kuhinja - DA/NE - GDJE POSTOJI KUHINJA? U STANU? U ZAJEDNIČKIM PROSTORIMA? ŠTO TOČNO OVO ZNAČI ZA KVALITETU STANOVANJA? 8. Postoji kupaonica - DA/NE - GDJE POSTOJI KUPAONICA? U STANU? U ZAJEDNIČKIM PROSTORIMA? ŠTO TOČNO OVO ZNAČI ZA KVALITETU STANOVANJA? 9. Postoji zaseban zahod - DA/NE - GDJE POSTOJI ZAHOD (VALJDA TOALET)? U STANU? U ZAJEDNIČKIM PROSTORIMA? ŠTO TOČNO OVO ZNAČI ZA KVALITETU STANOVANJA? 10. Postoji dizalo - DA/NE 11. Godina izgradnje zgrade - ŠTO OVAJ PODATAK ZNAČI AKO NEMA KONTEKSTA PITANJA? HOĆE LI SE VREDNOVATI SVAKI OD OGOVORA? KOJI SU BODOVI? KOJI SU RAZREDI JE LI KVALITETA BOLJA ILI LOŠIJA? NISAM NAŠLA TAJ DOKUMENT (MOŽDA SAM PROPUSTILA) | Nije prihvaćen | Ne prihvaća se. Člankom 7. stavkom 6. Prijedloga Pravilnika propisano je da se podaci o kvaliteti stanovanja unose se jednokratno za zgradu odnosno funkcionalnu cjelinu za koju se podnosi zahtjev, a uneseni podaci odnose se na sve posebne dijelove zgrade u toj zgradi odnosno funkcionalnoj cjelini zgrade i pohranjuju se u registru zgrada. Dakle radi se o jednokratnom inicijalnom upisu podataka o kvaliteti stanovanja u jedan od državnih službenih registara, a sve radi mogućnosti razmjene podataka sa registrom stanovništva i drugim državnim registrima. |
34 | TATJANA SARIĆ | 3. UPIS U REGISTAR ZAJEDNICE SUVLASNIKA, Članak 7. | Stavak 7. - riječi "scaniranom" zamijeniti "skeniranom" | Prihvaćen | U svim odredbama Prijedloga Pravilnika izričaj se zamjenjuje i glasi: "kao dokumenti preneseni u elektronički oblik potpisani kvalificiranim potpisom upravitelja zgrade". |
35 | TATJANA SARIĆ | 3. UPIS U REGISTAR ZAJEDNICE SUVLASNIKA, Članak 7. | pod stavak 4. točka 2 - treba pisati "predstavnik suvlasnika", a ne "predstavnik stanara". Što su podaci o kvaliteti stanovanja? | Prihvaćen | Ispravljeno na način da se riječ "stanara" zamjenjuje riječju "suvlasnika". |
36 | GTV UPRAVLJANJE DRUŠTVO S OGRANIČENOM ODGOVORNOŠĆU ZA KUPNJU TOPLINSKE ENERGIJE I UPRAVLJANJE ZGRADAMA | 3. UPIS U REGISTAR ZAJEDNICE SUVLASNIKA, Članak 7. | Unutar članka 7., stavka 4. ovog Pravilnika, potrebno je korigirati tekst točke 2. na način da se riječ "stanara" promijeni s riječju "suvlasnika". | Prihvaćen | Ispravljeno na način da se riječ "stanara" zamjenjuje riječju "suvlasnika". |
37 | OLIVER MARČIĆ | 3. UPIS U REGISTAR ZAJEDNICE SUVLASNIKA, Članak 9. | Stavka 2. koja je svrha „i OIB upravitelja zgrade, funkcija upravitelja zgrade: upravitelj, prinudni upravitelj, likvidator i identifikator informacije: nadležno tijelo i ključ kod nadležnog tijela.“ ako se dodjeljuje OIB-a zajednici suvlasnika. | Nije prihvaćen | Ne prihvaća se. S obzirom da je sukladno članku 7. stavku 2. Zakona, zajednica suvlasnika pravna osoba, koja pravnu osobnost stječe danom upisa u Registar zajednice suvlasnika, podatke koji su potrebni za upis u Registar određuje Ministarstvo financija, Porezna uprava. |
38 | ALEKSANDRO ĆOSIĆ | 4. PRIJAVA PROMJENE PODATAKA I PRESTANKA POSTOJANJA ZAJEDNICE SUVLASNIKA, Članak 11. | Stavak 5., zamijeniti scaniranom u digitaliziranom. | Prihvaćen | U svim odredbama Prijedloga Pravilnika izričaj se zamjenjuje i glasi: "kao dokumenti preneseni u elektronički oblik potpisani kvalificiranim potpisom upravitelja zgrade". |
39 | OLIVER MARČIĆ | 4. PRIJAVA PROMJENE PODATAKA I PRESTANKA POSTOJANJA ZAJEDNICE SUVLASNIKA, Članak 11. | Stavak 5. ispraviti: „ scaniranom obliku… u „…. digitalnom obliku…“ | Prihvaćen | U svim odredbama Prijedloga Pravilnika izričaj se zamjenjuje i glasi: "kao dokumenti preneseni u elektronički oblik potpisani kvalificiranim potpisom upravitelja zgrade". |
40 | TATJANA SARIĆ | 4. PRIJAVA PROMJENE PODATAKA I PRESTANKA POSTOJANJA ZAJEDNICE SUVLASNIKA, Članak 11. | Zašto se promjene ne bi provodile temeljem kupoprodajnih ugovora koji se potpisuju kod javnog bilježnika i koji onda radi promjenu u ZK, ili ako se radi o nasljeđivanju, kad rješenje postane pravomoćno, onda se isto provede promjena u ZK? S obzirom na inače neodgovornost suvlasnika da vode računa o svojoj dokumentaciji i vlasništvu, ovime bi se osigurala sljedivost i ažuriranje podataka onda kada promjena nastupi. I samo se onda ta promjena dalje "propagira", u smislu, kad se dogodi promjena onda RZS javi upravitelju promjenu i upravitelj mijenja vlasnika nekrentine i nema više čekanja da se vlasnik smiluje i javi upravitelju da se promijenilo vlasništvo nekretnine. Znam da je u novom zakonu to obavezno, ali zakon je jedno, život je drugo. Uostalom, ako sam kod javnog bilježnika odradila sve što treba, zašto moram još na sve strane javljati promjenu? zašto se taj proces ne napravi efikasnijim? Ionako se uzimaju podaci iz ZK pa ne vidim problem da se proces posloži obrnutim redoslijedom. Stavak 5. opet ta riječ "scaniranom", dajte to promijenite u skeniranom obliku. | Primljeno na znanje | Zakonom su propisani podaci koji se vode i održavaju u Registru zajednice suvlasnika koji se uspostavlja na način da se inicijalno unose podaci koje dostavlja zahtjevom upravitelj zgrade odnosno podaci koji već postoje u službenim evidencijama - registrima, se preuzimaju. Kada se steknu uvjeti svi podaci će se preuzimati servisnim putem iz uspostavljenih registara iz nadležnosti drugih tijela. |
41 | ALEKSANDRO ĆOSIĆ | 4. PRIJAVA PROMJENE PODATAKA I PRESTANKA POSTOJANJA ZAJEDNICE SUVLASNIKA, Članak 12. | Stavak 5., zamijeniti scaniranom u digitaliziranom. | Prihvaćen | U svim odredbama Prijedloga Pravilnika izričaj se zamjenjuje i glasi: "kao dokumenti preneseni u elektronički oblik potpisani kvalificiranim potpisom upravitelja zgrade". |
42 | OLIVER MARČIĆ | 4. PRIJAVA PROMJENE PODATAKA I PRESTANKA POSTOJANJA ZAJEDNICE SUVLASNIKA, Članak 12. | Stavak 5. ispraviti: „ scaniranom obliku… u „…. digitalnom obliku…“ | Prihvaćen | U svim odredbama Prijedloga Pravilnika izričaj se zamjenjuje i glasi:"kao dokumenti preneseni u elektronički oblik potpisani kvalificiranim potpisom upravitelja zgrade". |
43 | EMINA LASLO | 5. DAVANJE, PRIKUPLJANJE I ČUVANJE PODATAKA, Izvadak iz Registra zajednice suvlasnika | Zanima me dostupnost informacija iz registra hoće biti dostupna svim institucijama koje imaju svoje zakonske obaveze promjene brojila u samostalno uporabnim cjelinama,tj.upravitelja i predstavnika? | Primljeno na znanje | Izdavanje podataka iz Registra zajednice suvlasnika, kao i pravo uvida u podatke upisane u Registar zajednice suvlasnika regulirano je odredbama članaka 13. i 14. Prijedloga Pravilnika. |
44 | ZAPAD-STAN DRUŠTVO S OGRANIČENOM ODGOVORNOŠĆU ZA GRADITELJSTVO | 5. DAVANJE, PRIKUPLJANJE I ČUVANJE PODATAKA, Članak 13. | Nejasno je na što se misli u odredbi da katastarski ured izdaje, citiramo „podatke o plaćanju pričuve“. Navedena odredba implicira da se radi o stanju dugovanja za zajedničku pričuvu, a to nisu podaci koji se dostavljaju u ovaj registar. Ukoliko se misli na obveznike plaćanja pričuve predlažemo da se tako izričito navede, alternativno predlažemo brisanje tog dijela rečenice. | Prihvaćen | Člankom 4. stavkom 1. točkom 15. Prijedloga Pravilnika propisano je da se u Registar zajednice suvlasnika upisuju podaci o obveznicima plaćanja pričuve. Stavkom 4. istog članka Prijedloga Pravilnika propisano je da se u Registar zajednice suvlasnika pohranjuju i opomene za nepridržavanje kućnog reda u zgradi. |
45 | OLIVER MARČIĆ | 5. DAVANJE, PRIKUPLJANJE I ČUVANJE PODATAKA, Članak 13. | Pravo na izvadak treba omogućiti svim suvlasnicima za njihovu zgradu npr. putem eGrađana. | Primljeno na znanje | Izdavanje podataka iz Registra zajednice suvlasnika, kao i pravo uvida u podatke upisane u Registar zajednice suvlasnika regulirano je odredbama članaka 13. i 14. Prijedloga Pravilnika. |
46 | MARIO ERCEG | 5. DAVANJE, PRIKUPLJANJE I ČUVANJE PODATAKA, Članak 13. | Članak 13., stavak 4. piše da katastarski ured izdaje 'podatke o plaćanju pričuve'. Pretpostavljam da bi trebalo pisati 'podatke o OBVEZNICIMA plaćanja pričuve'. | Prihvaćen | Člankom 4. stavkom 1. točkom 16. Prijedloga Pravilnika propisano je da se u Registar zajednice suvlasnika upisuju podaci o obveznicima plaćanja pričuve. |
47 | ALEKSANDRO ĆOSIĆ | 5. DAVANJE, PRIKUPLJANJE I ČUVANJE PODATAKA, Članak 14. | Stavak 3., brisati "... i pojednostavljeni shematski prikaz u proizvoljnom mjerilu rasporeda posebnih dijelova zgrade na svakoj etaži zgrade ..." | Nije prihvaćen | Ne prihvaća se. Člankom 10. stavkom 2. Zakona propisano je da zahtjev za upis u Registar zajednice suvlasnika sadrži, između ostalog i pojednostavljeni shematski prikaz rasporeda posebnih dijelova zgrade na svakoj od etaža zgrade s iskazanom vezom na podatke o posebnim dijelovima zgrade iz zahtjeva. Stoga se ovim Prijedlogom Pravilnika propisuje sadržaj i način izrade navedenog shematskog prikaza, upravo radi uspostave veze između podataka navedenih u zahtjevu i skice. Prijedlozi shematskih prikaza biti će javno objavljeni kako bi se olakšalo popunjavanje Registra. |
48 | OLIVER MARČIĆ | 5. DAVANJE, PRIKUPLJANJE I ČUVANJE PODATAKA, Članak 14. | Cjelokupni članak je zbunjujući, stavak 1. definira kako je RZS javan i kako je moguće ostvariti uvid putem ZIS-a, dok stavak 4. određuje uvid uz obveznu nazočnost ovlaštene osobe . Kako bi to izgledalo u praksi? Pravo u uvid treba omogućiti svim suvlasnicima za njihovu zgradu npr. putem eGrađana, gdje bi mogli imati uvid i mogućnost ispisa npr. Međuvlasničkog ugovora, Ugovora o čišćenju i sl. | Primljeno na znanje | Člankom 14. Prijedloga Pravilnika propisano je da je uvid u podatke upisane u Registar upravitelja zgrada omogućen putem ZIS-a - dakle elektroničkim putem. Međutim, pravo uvida u ugovore o upravljanju zgradom odnosno rješenja o imenovanju prinudnog upravitelja - dakle uvid u akte koji su pohranjeni u Registru upravitelja zgrada - mogu izvršiti samo osobe koje imaju pravni interes, u katastarskom uredu uz prisutnost službene osobe (sukladno odredbama važećeg Zakona o općem upravnom postupku). |
49 | RAFAEL RALIĆ | 5. DAVANJE, PRIKUPLJANJE I ČUVANJE PODATAKA, Članak 14. | St. 4 - ako je Registar elektronski, a je, kako će se realizirati nazočnost ovlaštene osobe? I čemu uopće nadzor ako je Registar javan? | Primljeno na znanje | Člankom 14. Prijedloga Pravilnika propisano je da je uvid u podatke upisane u Registar upravitelja zgrada omogućen putem ZIS-a - dakle elektroničkim putem. Međutim, pravo uvida u ugovore o upravljanju zgradom odnosno rješenja o imenovanju prinudnog upravitelja - dakle uvid u akte koji su pohranjeni u Registru upravitelja zgrada - mogu izvršiti samo osobe koje imaju pravni interes, u katastarskom uredu uz prisutnost službene osobe (sukladno odredbama važećeg Zakona o općem upravnom postupku). |
50 | TATJANA SARIĆ | 5. DAVANJE, PRIKUPLJANJE I ČUVANJE PODATAKA, Članak 14. | Uvedite da je kao ovo esavjetovanje, da se može vidjeti vlastiti registar i međuvlasnički ugovor ako se ulogira s egrađanin vjerodajnicama s osobne iskaznice te se time može skratiti vrijeme i administracija u Katastru. A u pretrazi možete staviti da se odabere razlog zašto se traži pregled podataka i to isto evidentirate u logovima. Kako ste ovo pod 4. zamislili? | Primljeno na znanje | Člankom 14. Prijedloga Pravilnika propisano je da je uvid u podatke upisane u Registar upravitelja zgrada omogućen putem ZIS-a - dakle elektroničkim putem. Međutim, pravo uvida u ugovore o upravljanju zgradom odnosno rješenja o imenovanju prinudnog upravitelja - dakle uvid u akte koji su pohranjeni u Registru upravitelja zgrada - mogu izvršiti samo osobe koje imaju pravni interes, u katastarskom uredu uz prisutnost službene osobe (sukladno odredbama važećeg Zakona o općem upravnom postupku). |
51 | ZAPAD-STAN DRUŠTVO S OGRANIČENOM ODGOVORNOŠĆU ZA GRADITELJSTVO | 7. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE, Članak 16. | U pogledu obrasca Zahtjeva za upis u registar zajednice suvlasnika predlažemo da se točka 4. promijeni u dijelu gdje se traži upis podataka o posebnim dijelovima zgrade. Prijedlog bi bio da se podaci o posebnim dijelovima zgrade i podaci o upisanim osobama unose u zahtjev samo ukoliko nisu već zavedeni u zemljišnim knjigama, tj. da se ti podaci servisnim putem preuzimaju iz ZIS-a, tj. iz zemljišnih knjiga. Naime, unos podataka za svaki posebni dio zgrade predstavlja suludo veliku količinu posla kako za upravitelje, tako i za referente u katastru koji će sve te podatke morati provjeravati. S druge strane, ponovno unošenje tih podataka je potpuno nepotrebna u slučaju kada ti podaci već postoje u ZK. Razumljivo je da se ti podaci ručno unose za neupisane zgrade ili za zgrade gdje postoje nedostaci u ZK ulošcima, no još jednom naglašavamo da to u ovom obliku predstavlja potpuno nepotrebno unošenje enormne količine podataka koji su već i ovako javno dostupni te se uz implementaciju odgovarajućih informatičkih rješenja mogu bez problema preuzeti iz već postojećih upisnika. | Prihvaćen | Člankom 7. stavkom 4. alinejom 7. propisano je da zahtjev sadrži - podatak o načinu uporabe posebnih dijelova zgrade (preuzima se iz ZIS-a ili unosi upravitelj u skladu sa propisima kojima se uređuje registar zgrada kada posebni dio zgrade nije upisan u zemljišnu knjigu). |
52 | GTV UPRAVLJANJE DRUŠTVO S OGRANIČENOM ODGOVORNOŠĆU ZA KUPNJU TOPLINSKE ENERGIJE I UPRAVLJANJE ZGRADAMA | 7. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE, Članak 16. | Unutar obrasca 3 (Kvaliteta stanovanja) točka 5. se referira na način grijanja stambene jedinice i spominje centralni sustav. Temeljem Zakona o tržištu toplinske enegije, toplinski sustavi se dijele na centralne, zatvorene ili samostalne. Iz trenutnog obrasca nije jasno zanima li donositelja Pravilnika samo varijanta a) postoji li unutar stana nekakav tip trošila koji proizvodi toplisnku energiju ili toplinska energija "dolazi izvana" ili donosioc Pravilnika ipak treba konkrenije podatke odnosno varijantu b) Toplinska energija se proizvodi unutar: stana (trošilo unutar stana), samostalnog toplinskog stustava ("jedno trošilo" za cijelu zgradu), zatvorenog toplinskog sustava ("jedno trošilo" za nekoliko povezanih zgrada) ili centrtralnog toplinskog sustava ("jedno trošilo za puno zgrada"). | Primljeno na znanje | Nije predmet reguliranja ovoga Prijedloga Pravilnika. |
53 | IVONA SMOKROVIĆ | 7. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE, Članak 17. | 1. U praksi, ulogu predstavnika suvlasnika najčešće preuzimaju umirovljenici ili pojedinci koji to čine samo zato što nitko drugi ne želi. U našim zgradama to nisu osobe koje su birane temeljem stručnosti, znanja ili volje – već zbog toga što jednostavno netko „mora“. Bez paralelnog jačanja njihove uloge kroz edukaciju i jasno definirane kompetencije, novi propisi neće imati učinak. Formalno će postojati Zakon i novi pravilnici, ali sadržajno se ništa neće promijeniti – zgrade će ostati zapuštene, a odgovorne osobe obeshrabrene. Potrebno je sustavno poticati profesionalizaciju ove uloge, inače će se i dalje održavati stanje u kojem većina predstavnika nije ni aktivna ni operativna. | Primljeno na znanje | Nije predmet reguliranja ovoga Prijedloga Pravilnika. |
54 | TATJANA SARIĆ | 7. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE, Članak 17. | Gdje su obrasci? | Primljeno na znanje | Obrasci zahtjeva za upis te obrasci zahtjeva za upis promjena su temeljem članka 16. Prijedloga Pravilnika njegov sastavni dio. |