Izvješće o provedenom savjetovanju - Nacrt prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o tržištu kapitala
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | MLADEN JURČIĆ | NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O TRŽIŠTU KAPITALA | članak 7, točka 4 - nije definirano na "pogon" čega se točka odnosi. je li to pogon udičarskih alata (rola ili wincheva) ili pogon plovila. ako se misli na pogon plovila, besmisleno je zabranjivanje elektromotora koji zadržavaju plovilo na mjestu (tzv. minnkote) jer se potiče spuštanje sidra u more, a samim time i raskopavanje morskog dna. članak 10. točka3 - ograničavanje veličine lignje koja je dopuštena prilikom panule je totalno besmislena, s obzirom na životni vijek i razvojne cikluse lignje kao vrste članak 10.5 - nema nikakvog opravdanja na ograičavanje broja jedinki riba. dosadašnji zakon koji dopušta 5 kg ulova + kapitalac za pojedinog ribolovca , uz određenu minimalnu veličinu jedinke je sasvim prikladan članak 14 i članak 15 - prijava ulova - najveća moguća glupost - plaćena dozvola dopušta određenu količinu ribe dopuštene vrste i veličine. Sportski i rekreativni ribolov je dio tradicije i načina života. nažalost, pojedinci su od njega napravili unosan bussines. ali, pojedinci koji zakon ne poštuju, nisu razlog da se donosi ovako besmislen pravilnik. ovakvim pravilnikom, svakom običnom, malom čovjeku se ubija svaka volja za životom uz more.Apeliram da se postrože kontrole pomorske policije i ribarske inspekcije kako bi se sankcionirali kršitelji zakona. Ovaj pravilnik tomu neće doprinjeti. Jedino što trba ograničiti je maksimalni dnevni ulov svakog pojedinca, te propisati minimalnu dozvoljenu veličinu jedinki u dogovoru sa znanstvenicima prema životnim ciklusima jedinki. Pojačati kontrole na moru, i oštro sankcionirati prekršitelje. Lijep pozdrav. | Nije prihvaćen | Pitanje se ne odnosi na predmetni akt. |
2 | CROATIA OSIGURANJE D.D. | III. OCJENA I IZVORI SREDSTAVA POTREBNIH ZA PROVEDBU ZAKONA, Članak 36. | Komentar je vezan za članak 36. tj. dodavanje članka 697.b. „U članku 697.b navodi se da je potrebno dostaviti Agenciji za potrebe dostupnosti na jedinstvenoj europskoj pristupnoj točki (ESAP) između ostalog i propisane informacije iz članka 468. Zakona o tržištu kapitala koje se odnose na Tromjesečni izvještaj. Prema našem razumijevanju te prema trenutnom objavljenom konzultacijskom dokumentu u vezi nacrta provedbenih tehničkih standarda (ITS) u vezi sa zadacima tijela za prikupljanje i funkcionalnostima Jedinstvene europske pristupne točke (ESAP), Tromjesečni izvještaji nisu predviđeni tip informacija koji će se moći dostaviti u ESAP.“ | Nije prihvaćen | Hvala na pitanju. Predmetnim Nacrtom prijedloga Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o tržištu kapitala prenesena je odredba iz članka 3. Direktive (EU) 2023/2864 Europskog parlamenta i Vijeća od 13. prosinca 2023. o izmjeni određenih direktiva u pogledu uspostave i funkcioniranja jedinstvene europske pristupne točke. Navedenom odredbom Direktive umetnut je članak 23.a u Direktivu 2004/109/EZ Europskog parlamenta i Vijeća od 15. prosinca 2004. o usklađivanju zahtjeva za transparentnošću u vezi s informacijama o izdavateljima čiji su vrijednosni papiri uvršteni za trgovanje na uređenom tržištu i o izmjeni Direktive 2001/34/EZ. Umetnutim člankom 23.a propisano je da od 10. srpnja 2026. države članice osiguravaju da izdavatelj ili osoba koja je zatražila uvrštenje za trgovanje na uređenom tržištu bez suglasnosti izdavatelja pri objavi propisanih informacija iz članka 21. stavka 1. Direktive istodobno dostavi te propisane informacije tijelu za prikupljanje definiranom Uredbom (EU) 2023/2859, a za potrebe njihove dostupnosti na jedinstvenoj europskoj pristupnoj točki (ESAP). "Propisane informacije" su sukladno članku 2. stavku 1. točki (k) definirane kao sve informacije koje je izdavatelj ili bilo koja druga osoba koja je zatražila uvrštenje vrijednosnih papira za trgovanje na uređenom tržištu bez suglasnosti izdavatelja obvezna objavljivati u skladu s ovom Direktivom, člankom 6. Direktive 2003/6/EZ Europskog parlamenta i Vijeća od 28. siječnja 2003. o trgovanju na temelju povlaštenih informacija i manipuliranju tržištem (zlouporabi tržišta), zakonima i drugim propisima država članica donesenim u skladu s člankom 3. stavkom 1. iste Direktive. Međutim, obzirom da će izravno primjenjivom EU regulativom biti točno definirano koji se podaci i u kojem formatu dostavljaju u ESAP, obuhvat podataka koji se dostavljaju u svakom slučaju neće biti veći od onoga što bude definirano konačno usvojenim ITS-om. |