Izvješće o provedenom savjetovanju - Ključni elementi Poziva na dodjelu bespovratnih sredstava „Provedba programa u obrazovanju odraslih za nezaposlene i osobe u riziku od gubitka radnog mjesta zbog energetske tranzicije – Pučko otvoreno učilište Labin i Pučko otvoreno učilište Pula“
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | AURORA REGIONALNI KOORDINATOR ISTARSKE ŽUPANIJE ZA EUROPSKE PROGRAME I FONDOVE - COORDINATORE REGIONALE DELLA REGIONE ISTRIANA PER I PROGRAMI E FONDI EUROPEI | 1.Opće informacije, 1.4.Predmet i svrha Poziva: | Predmet poziva: potrebno dodati na području Grada Pule i Labinštine. Svrha poziva: potrebno dodati na području Grada Pule i Labinštine. | Prihvaćen | Prihvaćeno |
2 | AURORA REGIONALNI KOORDINATOR ISTARSKE ŽUPANIJE ZA EUROPSKE PROGRAME I FONDOVE - COORDINATORE REGIONALE DELLA REGIONE ISTRIANA PER I PROGRAMI E FONDI EUROPEI | 1.Opće informacije, 1.4.Predmet i svrha Poziva: | Predmet poziva: molimo pojasniti razliku između nezaposlene osobe i osobe koja je izgubila radno mjesto. | Prihvaćen | Usklađene ciljne skupine u sadržaju cijelog Poziva. Ciljne skupine su: nezaposleni i osobe koje su u riziku od gubitka radnog mjesta. |
3 | AURORA REGIONALNI KOORDINATOR ISTARSKE ŽUPANIJE ZA EUROPSKE PROGRAME I FONDOVE - COORDINATORE REGIONALE DELLA REGIONE ISTRIANA PER I PROGRAMI E FONDI EUROPEI | 1.Opće informacije, 1.6.Pokazatelji operacije/projekta | RCR01 Stvorena radna mjesta u subjektima s primljenom potporom Moli se pojašnjenje odnosi li se predmetni pokazatelj i na novozaposlene osobe za upravljanje projektom kod korisnika ili partnera. | Prihvaćen | S obzirom na to da pokazatelj mjeri broj radnih mjesta izražen u prosječnim godišnjim ekvivalentima punog radnog vremena (FTE), a izračunava se kao razlika između godišnjih FTE-a ispunjenih prije početka projekta i jedne godine nakon završetka projekta, pokazatelj se može odnositi i na novozaposlene osobe za upravljanje projektom kod korisnika ili partnera, pod uvjetom da novostvoreno radno mjesto postoji i godinu dana nakon završetka projekta. |
4 | AURORA REGIONALNI KOORDINATOR ISTARSKE ŽUPANIJE ZA EUROPSKE PROGRAME I FONDOVE - COORDINATORE REGIONALE DELLA REGIONE ISTRIANA PER I PROGRAMI E FONDI EUROPEI | 1.Opće informacije, 1.6.Pokazatelji operacije/projekta | RSR6.1.3 Osobe u riziku od gubitka radnog mjesta i nezaposleni koji završavaju osposobljavanje za vještine za pametnu specijalizaciju, industrijsku tranziciju i poduzetništvo Nejasan je način dokazivanja pripadnosti ciljanoj skupini za osobe u riziku od gubitka radnog mjesta zbog zelene tranzicije. Molimo obrazloženje na koji način se dokazuje pripadnost toj ciljanoj skupini, tko su osobe u riziku od gubitka radnog mjesta? | Prihvaćen | Prihvatljiv je polaznik programa koji ima odgovarajuću Izjavu svog poslodavca (MSP-a/obrtnika/velikog poduzeća) o potrebi za programom u obrazovanju odraslih odnosno polaznik koji ima odgovarajuću potvrdu o nezaposlenosti i odgovarajuću potvrdu Hrvatskog zavoda za zapošljavanje za individualnom potrebom za osposobljavanje (ako je primjenjivo) ili sudjeluje u karijernom savjetovanju u okviru projekta ili potrebu dokazuje na drugi odgovarajući način. |
5 | AURORA REGIONALNI KOORDINATOR ISTARSKE ŽUPANIJE ZA EUROPSKE PROGRAME I FONDOVE - COORDINATORE REGIONALE DELLA REGIONE ISTRIANA PER I PROGRAMI E FONDI EUROPEI | 1.Opće informacije, 1.10.Primjena pravila o državnim potporama i/ili potporama male vrijednosti | 1.10. Primjena pravila o državnim potporama i/ili potporama male vrijednosti - Ciljane skupine su odrasle osobe s područja Istarske županije koje će steći nove vještine i kvalifikacije u svrhu povećanja zapošljivosti . Predlažemo uskladiti opis ciljane skupine u sadržaju cijelog poziva, prvenstveno s predmetom poziva. | Prihvaćen | Usklađene ciljne skupine u sadržaju cijelog Poziva |
6 | AURORA REGIONALNI KOORDINATOR ISTARSKE ŽUPANIJE ZA EUROPSKE PROGRAME I FONDOVE - COORDINATORE REGIONALE DELLA REGIONE ISTRIANA PER I PROGRAMI E FONDI EUROPEI | 1.Opće informacije, 1.10.Primjena pravila o državnim potporama i/ili potporama male vrijednosti | Predlaže se brisanje uvjeta da Pučka otvorena učilišta kao korisnici projekata ne smiju ostvarivati korist od provedbe programa koje provode u okviru ovog Poziva odnosno programi neće biti dostupni kao gospodarska djelatnost na tržištu tijekom razdoblja od pet godina nakon provedbe projekta. Naime, novozirađeni programi bit će kontinuirano javno dostupni za korištenje drugim pružateljima usluga u obrazovanju odraslih čime se korisnike projekata, ako ne naplaćuju provedbu programa, stavlja u nepovoljan položaj obzirom da ostali pružatelji usluga u obrazovanju odraslih provođenje programa naplaćuju po tržišnim cijenama. | Djelomično prihvaćen | Korisnici bespovratnih sredstava, tj. pučka otvorena učilišta, ne smiju ostvarivati ekonomsku korist od provedbe programa, odnosno programi ne smiju biti dostupni na tržištu kao gospodarska djelatnost tijekom razdoblja provedbe projekta i tijekom razdoblja od pet (5) godina nakon završetka provedbe projekta.. Programi moraju ostati kontinuirano dostupni za korištenje drugim pružateljima usluga obrazovanja odraslih, ali pod jasno definiranim uvjetima koji su navedeni u poglavlju 1.10.Primjena pravila o državnim potporama i/ili potporama male vrijednosti Uputa za prijavitelje. |
7 | AURORA REGIONALNI KOORDINATOR ISTARSKE ŽUPANIJE ZA EUROPSKE PROGRAME I FONDOVE - COORDINATORE REGIONALE DELLA REGIONE ISTRIANA PER I PROGRAMI E FONDI EUROPEI | UPUTE ZA PRIJAVITELJE, 2.Prihvatljivost prijavitelja (i ako je primjenjivo partnera) i kriteriji isključenja | Predlaže se brisanje obaveze posjedovanja rješenja i dokaza o izvođenju programa nadležnog ministarstva u trenutku prijave projektnog prijedloga obzirom da smatramo da su predmetni dokumenti relevantni tijekom provedbe projekta posebice u slučaju izrade novih programa. | Prihvaćen | Usklađeno u sadržaju cijelog Poziva. |
8 | AURORA REGIONALNI KOORDINATOR ISTARSKE ŽUPANIJE ZA EUROPSKE PROGRAME I FONDOVE - COORDINATORE REGIONALE DELLA REGIONE ISTRIANA PER I PROGRAMI E FONDI EUROPEI | UPUTE ZA PRIJAVITELJE, 2.Prihvatljivost prijavitelja (i ako je primjenjivo partnera) i kriteriji isključenja | Predlaže se brisanje obaveze pokretanja postupka javne nabave za angažiranje vanjskog stručnjaka u trenutku prijave projekta. Predlaže se izmjena: u slučaju da ne postoje organizacijski kapaciteti za provedbu moguće je predvidjeti vanjsku uslugu ili zapošljavanje nove osobe. | Prihvaćen | Rješenje nadležnog ministarstva kojim se odobrava početak izvođenja Programa obvezno je dostaviti ako je ishođeno (odnosi se na programe koji se preuzimaju ili ih prijavitelj/korisnik ima gotove). |
9 | AURORA REGIONALNI KOORDINATOR ISTARSKE ŽUPANIJE ZA EUROPSKE PROGRAME I FONDOVE - COORDINATORE REGIONALE DELLA REGIONE ISTRIANA PER I PROGRAMI E FONDI EUROPEI | UPUTE ZA PRIJAVITELJE, 2.Prihvatljivost prijavitelja (i ako je primjenjivo partnera) i kriteriji isključenja | Skrećemo pozornost na omašku u navodu „osobe za računovodstvo i financije“ . Molimo ispraviti na „osobu za računovodstvo i financije“ kao u tablici bodovanja. | Prihvaćen | Izmijenjene odredbe u skladu s komentarom broj 8 te usklađeno u sadržaju cijelog Poziva. |
10 | AURORA REGIONALNI KOORDINATOR ISTARSKE ŽUPANIJE ZA EUROPSKE PROGRAME I FONDOVE - COORDINATORE REGIONALE DELLA REGIONE ISTRIANA PER I PROGRAMI E FONDI EUROPEI | UPUTE ZA PRIJAVITELJE, 3.Prihvatljivost partnera | Predlažemo dodavanje prihvatljivog partnera Grad Pula-Pola. | Prihvaćen | Prahvaćeno |
11 | EROS SORIĆ | UPUTE ZA PRIJAVITELJE, 3.Prihvatljivost partnera | Zbog zelene tranzicije, riziko od gubitka posla postoji i za određeni broj obrtnika i njihovih radnika. Predlažemo da osim Hrvatske gospodarske komore prihvatljivi partneri budu i Obrtnička komora Istarske županije, Pula, Mletačka 12/1, OIB 50167550968 , Udruženje obrtnika Labin, Labin, Rudarska 1, OIB 25872823066 i Udruženje obrtnika Pula, Sv. Felicite 5a, OIB 92735581657. Eros Sorić tajnik Obrtnička komora Istarske županije | Nije prihvaćen | Partner je grad Pula u skladu s prihvaćenim komentarom 10. |
12 | AURORA REGIONALNI KOORDINATOR ISTARSKE ŽUPANIJE ZA EUROPSKE PROGRAME I FONDOVE - COORDINATORE REGIONALE DELLA REGIONE ISTRIANA PER I PROGRAMI E FONDI EUROPEI | UPUTE ZA PRIJAVITELJE, 4.Prihvatljivost operacije/projekta | q. Ključna ostvarenja i rezultati operacije (projekta) u cijelosti se ostvaruju na području utjecaja kako je određeno Teritorijalnim planom za pravednu tranziciju Dodati: odnosno na području Grada Pule i Labinštine (Grad Labin, Općina Kršan, Općina Sveta Nedjelja, Općina Pićan i Općina Raša). | Prihvaćen | Prihvaćeno |
13 | AURORA REGIONALNI KOORDINATOR ISTARSKE ŽUPANIJE ZA EUROPSKE PROGRAME I FONDOVE - COORDINATORE REGIONALE DELLA REGIONE ISTRIANA PER I PROGRAMI E FONDI EUROPEI | UPUTE ZA PRIJAVITELJE, 4.Prihvatljivost operacije/projekta | n. Projekt uzima u obzir načelo održivog razvoja, načelo ”Ne nanosi bitnu štetu” (”do no significant harm” – DNSH), te politike Unije o okolišu u skladu s člankom 9. stavkom 4., člankom 11. i člankom 191. stavkom 1. UFEU-a, uključujući da je operacija (projekt) koja sadrži ulaganja u infrastrukturu čiji je očekivani životni vijek najmanje pet godina otporna na klimatske promjene (članak 73. stavak 2. točka (j) Uredbe (EU) 2021/1060) Obzirom na prihvatljivost troškova isključivo za obrtničke radove što znači da projekti ne uključuju infrastrukturna ulaganja predlaže se kao minimalni uvjet u odnosu na DNSH načela neutralan utjecaj po svim okolišnim ciljevima. Stoga predlaže se i brisanje kriterija bodovanja za DNSH načelo. | Djelomično prihvaćen | Usklađenost s načelom ”Ne nanosi bitnu štetu” (”do no significant harm” – DNSH) predstavlja kriterij prihvatljivosti operacije i osigurava se primjenom mjera identificiranih u analizi „ne čini značajnu štetu“ za Specifični cilj 8 (i) ITP, a primjenjiv je za sve vrste ulaganja u okviru PKK-a i ITP-a, bez obzira radi li se o vrsti ulaganja. Analiza se prilagođava projektnim aktivnostima i sukladno tome se prilagođavaju mjere koje je potrebno implementirati radi usklađenosti s načelom DNSH-a. U tom je smislu prijavitelj dužan dostaviti potpisanu Izjavu kojom se obavezuje da će osigurati usklađenost i poštivanje navedenih mjera. U okviru ovog poziva, mjere identificirane u „ne čini značajnu štetu“ analizi glase: - U izradi promotivnih materijala upotrebljavat će se materijali koji se mogu reciklirati, te će se poticati korištenje prirodnih i/ili recikliranih materijala. Prilikom nabave promotivnih materijala davati prednost materijalima koji nisu od plastike. - Sva elektronička oprema će biti u skladu s EU Direktivom 2009/125/EC za eko-dizajn proizvoda povezanih s energijom, kojom se doprinosi održivom razvitku povećanjem energetske učinkovitosti i razine zaštite okoliša. - Sve elektronička oprema će biti u skladu s EU direktivom 2011/65/EU (RoHS) za ograničavanje upotrebe određenih opasnih supstanci u električnoj i elektroničkoj opremi. Kada završi uporabna faza opreme (električne i elektronične opreme), otpadnu električnu i elektroničku opremu sakuplja i upravlja ovlašteni operater te obrađuje prema hijerarhiji otpada, u skladu s Direktivom 2012/19/EU o otpadnoj električnoj i elektroničkoj opremi. - osigurati će se da svi relevantni uređaji za vodu koji se ugrađuju (otopine za tuširanje, tuševi s miješalicom, izlazi za tuširanje, slavine, WC kupaonice, WC školjke i vodokotlići, posude za pisoare i vodokotlići, kade) moraju biti u dva najbolja razreda potrošnje vode EU vodne oznake (EU Water Label); Slijedom dobivenog komentara, iz prethodno identificirane analize, isključili smo mjeru koja se odnosi na mjere za smanjenje emisije buke, prašine i onečišćujućih tvari tijekom građevinskih radova budući da se Pozivom ne predviđaju građevinski radovi. Nadalje, naglašavamo da navedene mjere predstavljaju minimalne zahtjeve za prihvatljivost operacije, čime se ostvaruje neutralni utjecaj. Umjesto do sada obavezne jedne dodatne aktivnosti u okviru kriterija broj 6. Promicanje održivog razvoja, bodovna skala će se izmijeniti na način da projekti u okviru ovog podkriterija ne moraju ostvarivati dodatni doprinos. Troškovi osiguravanja usklađenosti s DNSH načelom, kao i povezanim troškovima u okviru kriterija odabira koji se odnose na promicanje održivog razvoja predstavljaju prihvatljive troškove i to će biti reflektirano u dokumentaciji poziva na dodjelu bespovratnih sredstava. Slijedom navedenoga, nismo suglasni s prijedlogom da se briše kriterija bodovanja za DNSH načelo. |
14 | AURORA REGIONALNI KOORDINATOR ISTARSKE ŽUPANIJE ZA EUROPSKE PROGRAME I FONDOVE - COORDINATORE REGIONALE DELLA REGIONE ISTRIANA PER I PROGRAMI E FONDI EUROPEI | UPUTE ZA PRIJAVITELJE, 4.Prihvatljivost operacije/projekta | h. Projekt ima potrebnu razinu spremnosti za provedbu definiranu ovim postupkom dodjele bespovratnih sredstava, točka 3. Predlažemo dodati da uz prijavitelja i JLP(R)S može biti vlasnik nekretnine. | Prihvaćen | Prihvaćeno |
15 | AURORA REGIONALNI KOORDINATOR ISTARSKE ŽUPANIJE ZA EUROPSKE PROGRAME I FONDOVE - COORDINATORE REGIONALE DELLA REGIONE ISTRIANA PER I PROGRAMI E FONDI EUROPEI | UPUTE ZA PRIJAVITELJE, 4.Prihvatljivost operacije/projekta | Predlaže se brisanje obaveze pokretanja postupka javne nabave za angažiranje vanjskog stručnjaka u trenutku prijave projekta. Ukoliko ne postoje organizacijski kapaciteti prijavitelja za provedbu postupaka javne nabave predlaže se predvidjeti u obrascu 2 – Izjava prijavitelja o imenovanju projektnog tima da će za pripremu i provedbu postupaka javne nabave biti predviđeno ugovaranje vanjske usluge nakon potpisa UBS-a. | Prihvaćen | Prihvaćeno |
16 | AURORA REGIONALNI KOORDINATOR ISTARSKE ŽUPANIJE ZA EUROPSKE PROGRAME I FONDOVE - COORDINATORE REGIONALE DELLA REGIONE ISTRIANA PER I PROGRAMI E FONDI EUROPEI | UPUTE ZA PRIJAVITELJE, 4.Prihvatljivost operacije/projekta | c. Prijavitelj (potencijalni Korisnik) raspolaže potrebnim financijskim sredstvima i mehanizmima za pokrivanje dijela vlastitog sufinanciranja troškova projekta Predlaže se potpisivanje predmetne izjave samo u slučaju kad je primjenjivo, odnosno ukoliko postoji sufinanciranje od strane prijavitelja. Predlaže se dodavanje navoda da prijavitelj može imati osigurana sredstva ili da će osigurati sredstva u slučaju potrebe sufinanciranja. Navod uz izjavu dostaviti i informacije o relevantnom dijelu proračuna JLP(R)S-a u kojem su planirana sredstva (u razdoblju do 3 godine, odnosno važenja proračuna koji je na snazi u trenutku podnošenja projektnog prijedloga) odnosi se samo u slučaju da su sredstva osigurana. | Prihvaćen | Prihvaćeno |
17 | AURORA REGIONALNI KOORDINATOR ISTARSKE ŽUPANIJE ZA EUROPSKE PROGRAME I FONDOVE - COORDINATORE REGIONALE DELLA REGIONE ISTRIANA PER I PROGRAMI E FONDI EUROPEI | UPUTE ZA PRIJAVITELJE, 5.Prihvatljivost aktivnosti | Predlažemo dodavanje sljedećih prihvatljivih aktivnosti: Izrada strateških i programskih dokumenata u svrhu razvoja učilišta Sudjelovanje na studijskim putovanjima i stručnim konferencijama | Nije prihvaćen | Nije u skladu s predmetom i svrhom Poziva. |
18 | AURORA REGIONALNI KOORDINATOR ISTARSKE ŽUPANIJE ZA EUROPSKE PROGRAME I FONDOVE - COORDINATORE REGIONALE DELLA REGIONE ISTRIANA PER I PROGRAMI E FONDI EUROPEI | UPUTE ZA PRIJAVITELJE, 5.Prihvatljivost aktivnosti | g. Aktivnosti kojima se osigurava usklađenost projekta s horizontalnim politikama EU-a ravnopravnosti spolova, nediskriminaciji i pristupačnosti za osobe s invaliditetom Predlaže se dodati i „promicanju održivog razvoja s ciljem financiranja aktivnosti pod tokom 7.1. | Prihvaćen | Prihvaćeno |
19 | AURORA REGIONALNI KOORDINATOR ISTARSKE ŽUPANIJE ZA EUROPSKE PROGRAME I FONDOVE - COORDINATORE REGIONALE DELLA REGIONE ISTRIANA PER I PROGRAMI E FONDI EUROPEI | UPUTE ZA PRIJAVITELJE, 5.Prihvatljivost aktivnosti | c. Provedba edukacija i osposobljavanje predavača za provođenje programa u obrazovanju odraslih za stjecanje mikrokvalifikacija i/ili djelomičnih kvalifikacija kroz stručno usavršavanje predavača kao i profesionalnog razvoja predavača Predlaže se dodati kao ciljnu skupinu i zaposlenike korisnika i partnera. | Nije prihvaćen | Samo predavači mogu dobiti potporu za aktivnost pružanja obuke. |
20 | AURORA REGIONALNI KOORDINATOR ISTARSKE ŽUPANIJE ZA EUROPSKE PROGRAME I FONDOVE - COORDINATORE REGIONALE DELLA REGIONE ISTRIANA PER I PROGRAMI E FONDI EUROPEI | UPUTE ZA PRIJAVITELJE, 5.Prihvatljivost aktivnosti | točka 6. Predlaže se preformulirati obzirom da je izrada bar jednog novog programa obavezan pokazatelj Poziva. Primjer: uz izradu minimalno jednog novog programa moguće je preuzeti i provoditi i objavljene programe. | Prihvaćen | Prihvaćeno |
21 | AURORA REGIONALNI KOORDINATOR ISTARSKE ŽUPANIJE ZA EUROPSKE PROGRAME I FONDOVE - COORDINATORE REGIONALE DELLA REGIONE ISTRIANA PER I PROGRAMI E FONDI EUROPEI | UPUTE ZA PRIJAVITELJE, 5.Prihvatljivost aktivnosti | Uvjeti za formiranje skupina odraslih polaznika programa i uvjeti za provedbu programa, točka 3. Predlaže se da su korisnici dužni objaviti javni poziv namijenjen nezaposlenim osobama i ciljanim poslodavcima (MSP/obrtnici/velika poduzeća) na području Istarske županije što je u skladu s opisom ciljane skupine poziva. | Prihvaćen | Prihvaćeno |
22 | AURORA REGIONALNI KOORDINATOR ISTARSKE ŽUPANIJE ZA EUROPSKE PROGRAME I FONDOVE - COORDINATORE REGIONALE DELLA REGIONE ISTRIANA PER I PROGRAMI E FONDI EUROPEI | UPUTE ZA PRIJAVITELJE, 6.Opći zahtjevi koji se odnose na prihvatljivost troškova operacije/projekta | 6. Opći zahtjevi koji se odnose na prihvatljivost troškova operacije/projekta Predlaže se dodati i prihvatljivost plaćanja od strane partnera u navod „Da bi bili prihvatljivi troškovi moraju nastati u svrhu provedbe projekta/prihvatljivih aktivnosti i biti plaćeni u provedbi projekta/prihvatljivih aktivnosti, moraju nastati kod Korisnika/Partnera i plaća ih Korisnik“ | Nije prihvaćen | Već je bilo navedeno. |
23 | AURORA REGIONALNI KOORDINATOR ISTARSKE ŽUPANIJE ZA EUROPSKE PROGRAME I FONDOVE - COORDINATORE REGIONALE DELLA REGIONE ISTRIANA PER I PROGRAMI E FONDI EUROPEI | 6.Opći zahtjevi koji se odnose na prihvatljivost troškova operacije/projekta, 6.1.Prihvatljivost troškova projekta | Predlažemo dodavanje sljedećih prihvatljivih troškova: - trošak usluga vanjskih stručnjaka za pripremu i provedbu postupaka javne nabave - trošak usluga vanjskih stručnjaka za izradu dokumentacije za razvoj učilišta (strategije, planovi, programi rada i sl.) - trošak usluga vanjskih stručnjaka za izradu evaluacije kvalitete provedenih programa i izrade preporuka za povećanje uspješnosti rada - trošak usluga vanjskih stručnjaka za praćenja radnog statusa polaznika programa nakon završetka obrazovnih procesa - trošak organizacije studijskih putovanja i sudjelovanja na stručnim konferencijama | Djelomično prihvaćen | Sljdeće kategorije su prihvaćene ili nisu kako slijedi: trošak usluga vanjskih stručnjaka za pripremu i provedbu postupaka javne nabave - prihvatljivo pod kategorijom troškova za upravljanje projektom; trošak usluga vanjskih stručnjaka za izradu dokumentacije za razvoj učilišta (strategije, planovi, programi rada i sl. - nije u skladu s predmetom i svrhom Poziva - ne prihvaćamo; trošak usluga vanjskih stručnjaka za izradu evaluacije kvalitete provedenih programa i izrade preporuka za povećanje uspješnosti rada - prihvaćamo kao trošak; trošak usluga vanjskih stručnjaka za praćenja radnog statusa polaznika programa nakon završetka obrazovnih procesa - prihvaćamo kao trošak; trošak organizacije studijskih putovanja i sudjelovanja na stručnim konferencijama - nije u skladu s predmetom i svrhom Poziva - ne prihvaćamo. |
24 | AURORA REGIONALNI KOORDINATOR ISTARSKE ŽUPANIJE ZA EUROPSKE PROGRAME I FONDOVE - COORDINATORE REGIONALE DELLA REGIONE ISTRIANA PER I PROGRAMI E FONDI EUROPEI | 6.Opći zahtjevi koji se odnose na prihvatljivost troškova operacije/projekta, 6.1.Prihvatljivost troškova projekta | Predlaže se dodavanje računovodstvenih troškova u razmjernom djelu koji se odnosi na provedbu projekta u okviru neizravnih troškova. | Nije prihvaćen | Nije prihvaćeno |
25 | AURORA REGIONALNI KOORDINATOR ISTARSKE ŽUPANIJE ZA EUROPSKE PROGRAME I FONDOVE - COORDINATORE REGIONALE DELLA REGIONE ISTRIANA PER I PROGRAMI E FONDI EUROPEI | 6.Opći zahtjevi koji se odnose na prihvatljivost troškova operacije/projekta, 6.1.Prihvatljivost troškova projekta | Točka 14 ponavlja se, predlaže se brisanje. | Prihvaćen | Prihvaćeno |
26 | AURORA REGIONALNI KOORDINATOR ISTARSKE ŽUPANIJE ZA EUROPSKE PROGRAME I FONDOVE - COORDINATORE REGIONALE DELLA REGIONE ISTRIANA PER I PROGRAMI E FONDI EUROPEI | 6.Opći zahtjevi koji se odnose na prihvatljivost troškova operacije/projekta, 6.1.Prihvatljivost troškova projekta | Točka 10, napomena Predlaže se povećanje postotka troškova upravljanje projektom na minimalno 10% od ukupno prihvatljivih troškova. | Djelomično prihvaćen | Povećanje postotka troškova za upravljanje projektom je povećano na 5%. |
27 | AURORA REGIONALNI KOORDINATOR ISTARSKE ŽUPANIJE ZA EUROPSKE PROGRAME I FONDOVE - COORDINATORE REGIONALE DELLA REGIONE ISTRIANA PER I PROGRAMI E FONDI EUROPEI | 6.Opći zahtjevi koji se odnose na prihvatljivost troškova operacije/projekta, 6.1.Prihvatljivost troškova projekta | 6.1. Prihvatljivost troškova projekta točka 3.: predlaže se dodati „predavača i zaposlenika korisnika i partnera“ | Nije prihvaćen | Samo predavači mogu dobiti potporu za trošak pružanja obuke. |
28 | AURORA REGIONALNI KOORDINATOR ISTARSKE ŽUPANIJE ZA EUROPSKE PROGRAME I FONDOVE - COORDINATORE REGIONALE DELLA REGIONE ISTRIANA PER I PROGRAMI E FONDI EUROPEI | 6.Opći zahtjevi koji se odnose na prihvatljivost troškova operacije/projekta, 6.2.Neprihvatljivi troškovi: | 6.2. Neprihvatljivi troškovi Predlaže se brisanje točke 15: · Troškovi povezani s računovodstvenim uslugama i uslugama revizije u okviru Projekta, koju nabavlja korisnik | Nije prihvaćen | Nije prihvaćeno |
29 | AURORA REGIONALNI KOORDINATOR ISTARSKE ŽUPANIJE ZA EUROPSKE PROGRAME I FONDOVE - COORDINATORE REGIONALE DELLA REGIONE ISTRIANA PER I PROGRAMI E FONDI EUROPEI | 7.Horizontalna načela, 7.1.Doprinos promicanju održivog razvoja | 7.1. Doprinos promicanju održivog razvoja Obzirom na prihvatljivost troškova isključivo za obrtničke radove što znači da projekti ne uključuju infrastrukturna ulaganja predlaže se kao minimalni uvjet u odnosu na DNSH načela neutralan utjecaj po svim okolišnim ciljevima. Stoga se predlaže i brisanje kriterija bodovanja za DNSH načelo te uvjeta doprinosa barem jednom od okolišnih ciljeva EU. | Djelomično prihvaćen | Usklađenost s načelom ”Ne nanosi bitnu štetu” (”do no significant harm” – DNSH) predstavlja kriterij prihvatljivosti operacije i osigurava se primjenom mjera identificiranih u analizi „ne čini značajnu štetu“ za Specifični cilj 8 (i) ITP, a primjenjiv je za sve vrste ulaganja u okviru PKK-a i ITP-a, bez obzira radi li se o vrsti ulaganja. Analiza se prilagođava projektnim aktivnostima i sukladno tome se prilagođavaju mjere koje je potrebno implementirati radi usklađenosti s načelom DNSH-a. U tom je smislu prijavitelj dužan dostaviti potpisanu Izjavu kojom se obavezuje da će osigurati usklađenost i poštivanje navedenih mjera. U okviru ovog poziva, mjere identificirane u „ne čini značajnu štetu“ analizi glase: - U izradi promotivnih materijala upotrebljavat će se materijali koji se mogu reciklirati, te će se poticati korištenje prirodnih i/ili recikliranih materijala. Prilikom nabave promotivnih materijala davati prednost materijalima koji nisu od plastike. - Sva elektronička oprema će biti u skladu s EU Direktivom 2009/125/EC za eko-dizajn proizvoda povezanih s energijom, kojom se doprinosi održivom razvitku povećanjem energetske učinkovitosti i razine zaštite okoliša. - Sve elektronička oprema će biti u skladu s EU direktivom 2011/65/EU (RoHS) za ograničavanje upotrebe određenih opasnih supstanci u električnoj i elektroničkoj opremi. Kada završi uporabna faza opreme (električne i elektronične opreme), otpadnu električnu i elektroničku opremu sakuplja i upravlja ovlašteni operater te obrađuje prema hijerarhiji otpada, u skladu s Direktivom 2012/19/EU o otpadnoj električnoj i elektroničkoj opremi. - osigurati će se da svi relevantni uređaji za vodu koji se ugrađuju (otopine za tuširanje, tuševi s miješalicom, izlazi za tuširanje, slavine, WC kupaonice, WC školjke i vodokotlići, posude za pisoare i vodokotlići, kade) moraju biti u dva najbolja razreda potrošnje vode EU vodne oznake (EU Water Label); Slijedom dobivenog komentara, iz prethodno identificirane analize, isključili smo mjeru koja se odnosi na mjere za smanjenje emisije buke, prašine i onečišćujućih tvari tijekom građevinskih radova budući da se Pozivom ne predviđaju građevinski radovi. Nadalje, naglašavamo da navedene mjere predstavljaju minimalne zahtjeve za prihvatljivost operacije, čime se ostvaruje neutralni utjecaj. Umjesto do sada obavezne jedne dodatne aktivnosti u okviru kriterija broj 6. Promicanje održivog razvoja, bodovna skala će se izmijeniti na način da projekti u okviru ovog podkriterija ne moraju ostvarivati dodatni doprinos. Troškovi osiguravanja usklađenosti s DNSH načelom, kao i povezanim troškovima u okviru kriterija odabira koji se odnose na promicanje održivog razvoja predstavljaju prihvatljive troškove i to će biti reflektirano u dokumentaciji poziva na dodjelu bespovratnih sredstava. Slijedom navedenoga, nismo suglasni s prijedlogom da se briše kriterija bodovanja za DNSH načelo. |
30 | AURORA REGIONALNI KOORDINATOR ISTARSKE ŽUPANIJE ZA EUROPSKE PROGRAME I FONDOVE - COORDINATORE REGIONALE DELLA REGIONE ISTRIANA PER I PROGRAMI E FONDI EUROPEI | UPUTE ZA PRIJAVITELJE, 8.Podnošenje projektnog prijedloga | Navod Dokumenti (akti) koji utvrđuju iznos bruto plaće (ako je primjenjivo) se ponavlja, predlažemo brisanje duplog navoda. | Prihvaćen | Prihvaćeno |
31 | AURORA REGIONALNI KOORDINATOR ISTARSKE ŽUPANIJE ZA EUROPSKE PROGRAME I FONDOVE - COORDINATORE REGIONALE DELLA REGIONE ISTRIANA PER I PROGRAMI E FONDI EUROPEI | UPUTE ZA PRIJAVITELJE, 11.Postupak odabira operacija/projekata | 6.1 Ocjenjuje se promiče li projekt načela održivog razvoja te zaštite okoliša iznad obvezne razine načela "ne čini bitnu štetu" i zakonskih odredbi kroz doprinos barem jednom od okolišnih ciljeva EU-a: Predlaže se brisanje bodovanja prema doprinosu DNSH načelima, sukladno prethodnim komentarima. | Djelomično prihvaćen | Usklađenost s načelom ”Ne nanosi bitnu štetu” (”do no significant harm” – DNSH) predstavlja kriterij prihvatljivosti operacije i osigurava se primjenom mjera identificiranih u analizi „ne čini značajnu štetu“ za Specifični cilj 8 (i) ITP, a primjenjiv je za sve vrste ulaganja u okviru PKK-a i ITP-a, bez obzira radi li se o vrsti ulaganja. Analiza se prilagođava projektnim aktivnostima i sukladno tome se prilagođavaju mjere koje je potrebno implementirati radi usklađenosti s načelom DNSH-a. U tom je smislu prijavitelj dužan dostaviti potpisanu Izjavu kojom se obavezuje da će osigurati usklađenost i poštivanje navedenih mjera. U okviru ovog poziva, mjere identificirane u „ne čini značajnu štetu“ analizi glase: - U izradi promotivnih materijala upotrebljavat će se materijali koji se mogu reciklirati, te će se poticati korištenje prirodnih i/ili recikliranih materijala. Prilikom nabave promotivnih materijala davati prednost materijalima koji nisu od plastike. - Sva elektronička oprema će biti u skladu s EU Direktivom 2009/125/EC za eko-dizajn proizvoda povezanih s energijom, kojom se doprinosi održivom razvitku povećanjem energetske učinkovitosti i razine zaštite okoliša. - Sve elektronička oprema će biti u skladu s EU direktivom 2011/65/EU (RoHS) za ograničavanje upotrebe određenih opasnih supstanci u električnoj i elektroničkoj opremi. Kada završi uporabna faza opreme (električne i elektronične opreme), otpadnu električnu i elektroničku opremu sakuplja i upravlja ovlašteni operater te obrađuje prema hijerarhiji otpada, u skladu s Direktivom 2012/19/EU o otpadnoj električnoj i elektroničkoj opremi. - osigurati će se da svi relevantni uređaji za vodu koji se ugrađuju (otopine za tuširanje, tuševi s miješalicom, izlazi za tuširanje, slavine, WC kupaonice, WC školjke i vodokotlići, posude za pisoare i vodokotlići, kade) moraju biti u dva najbolja razreda potrošnje vode EU vodne oznake (EU Water Label); Slijedom dobivenog komentara, iz prethodno identificirane analize, isključili smo mjeru koja se odnosi na mjere za smanjenje emisije buke, prašine i onečišćujućih tvari tijekom građevinskih radova budući da se Pozivom ne predviđaju građevinski radovi. Nadalje, naglašavamo da navedene mjere predstavljaju minimalne zahtjeve za prihvatljivost operacije, čime se ostvaruje neutralni utjecaj. Umjesto do sada obavezne jedne dodatne aktivnosti u okviru kriterija broj 6. Promicanje održivog razvoja, bodovna skala će se izmijeniti na način da projekti u okviru ovog podkriterija ne moraju ostvarivati dodatni doprinos. Troškovi osiguravanja usklađenosti s DNSH načelom, kao i povezanim troškovima u okviru kriterija odabira koji se odnose na promicanje održivog razvoja predstavljaju prihvatljive troškove i to će biti reflektirano u dokumentaciji poziva na dodjelu bespovratnih sredstava. Slijedom navedenoga, nismo suglasni s prijedlogom da se briše kriterija bodovanja za DNSH načelo. |
32 | AURORA REGIONALNI KOORDINATOR ISTARSKE ŽUPANIJE ZA EUROPSKE PROGRAME I FONDOVE - COORDINATORE REGIONALE DELLA REGIONE ISTRIANA PER I PROGRAMI E FONDI EUROPEI | UPUTE ZA PRIJAVITELJE, 11.Postupak odabira operacija/projekata | 11. Postupak odabira operacija/projekata 3. Provedbeni kapaciteti prijavitelja - uključuju aspekte financijskih, stručnih, iskustvenih i administrativnih kapaciteta Ukoliko ne postoje organizacijski kapaciteti prijavitelja za provedbu postupaka javne nabave predlaže se predvidjeti u obrascu 2 – Izjava prijavitelja o imenovanju projektnog tima da će za pripremu i provedbu postupaka javne nabave biti predviđeno ugovaranje vanjske usluge nakon potpisa UBS-a. Sukladno navedenom predlaže se brisanje navoda "ovlaštenu osobu javnog naručitelja za javnu nabavu" kao minimalnog uvjeta. | Prihvaćen | Prihvaćeno |
33 | AURORA REGIONALNI KOORDINATOR ISTARSKE ŽUPANIJE ZA EUROPSKE PROGRAME I FONDOVE - COORDINATORE REGIONALE DELLA REGIONE ISTRIANA PER I PROGRAMI E FONDI EUROPEI | UPUTE ZA PRIJAVITELJE, 11.Postupak odabira operacija/projekata | 11. Postupak odabira operacija/projekata 1. Vrijednost za novac koju operacija (projekt) nudi 1.2 Ocjenjuje se broj izrađenih programa za obrazovanje odraslih za osobe u riziku od gubitka radnog mjesta Bodovanjem nije predviđena izrada jednog ili dva programa, predlažemo uvrstiti bodovanje za izradu manje od tri programa. Također, za bodovanje s 10 bodova predlaže se ispravak na 4 ili više programa. | Prihvaćen | Prihvaćeno |