Izvješće o provedenom savjetovanju - Ključni elementi Poziva na dodjelu bespovratnih sredstava Ulaganje u kapacitete za pružanje primarne i specijalističko – konzilijarne zdravstvene zaštite (PZZ-a i SKZZ-a)

Redni broj
Korisnik
Područje
Komentar
Status odgovora
Odgovor
1 UDRUGA POSLODAVACA U ZDRAVSTVU HRVATSKE UPUTE ZA PRIJAVITELJE U postupku savjetovanja s javnošću o Ključnim elementima Poziva na dodjelu bespovratnih sredstava Ulaganje u kapacitete za pružanje primarne i specijalističko – konzilijarne zdravstvene zaštite (PZZ-a i SKZZ-a), koje traje od 25. travnja 2025. godine do 10. svibnja 2025. godine, Udruga poslodavaca u zdravstvu Hrvatske iznosi sljedeće prijedloge: Predlažemo u prihvatljive partnere uključiti zavode za javno zdravstvo. Sukladno prioritetnom i specifičnom cilju Programa iz područja konkurentnosti i kohezije u financijskom razdoblju 2021. - 2027. i ovog Poziva na dodjelu bespovratnih sredstava Ulaganje u kapacitete za pružanje primarne i specijalističko – konzilijarne zdravstvene zaštite (PZZ-a i SKZZ-a), zavodi za javno zdravstvo provode aktivnosti navedene u cilju Programa i Poziva te ispunjavaju zahtjeve za prihvatljive partnere. Sukladno Zakonu o zdravstvenoj zaštiti (NN 100/18, 125/19, 147/20, 119/22, 156/22, 33/23, 36/24), članku 30. stavku 2., zdravstvena zaštita na primarnoj razini, između ostalog, pruža se kroz djelatnosti školske i adolescentne medicine, javnog zdravstva, higijensko-epidemiološke zdravstvene zaštite, zaštite mentalnoga zdravlja, izvanbolničkog liječenja mentalnih bolesti i poremećaja, uključujući ovisnosti i zdravstvene ekologije. Ove djelatnosti obavljaju zavodi za javno zdravstvo i sastavni su dio provedbe primarne zdravstvene zaštite u zavodima za javno zdravstvo. Također, zavodi za javno zdravstvo provode i specijalističko-konzilijarnu zdravstvenu zaštitu. Osnivači zavoda za javno zdravstvo isti su kao i osnivači ostalih prihvatljivih ponuditelja, odnosno osnivači su jedinice područne (regionalne) samouprave ili Grad Zagreb. Predmetni Poziv temelji se na specifičnom cilju RSO4.5. Osiguravanje jednakog pristupa zdravstvenoj skrbi i jačanje otpornosti zdravstvenog sustava, uključujući primarnu zaštitu, i promicanje prelaska s institucijske skrbi na skrb u obitelji i skrb u zajednici (EFRR). Djelatnosti koje zavodi za javno zdravstvo obavljaju, aktivnosti koje provode te geografska područja na kojima djeluju, u skladu su s navedenim u ovom specifičnom cilju. Zavodi za javno zdravstvo obavljaju djelatnosti na primarnoj i specijalističko-konzilijarnoj razini zdravstvene zaštite, a između ostalog obavljaju djelatnosti školske medicine, zaštite mentalnog zdravlja, izvanbolničkog liječenja mentalnih bolesti i poremećaja, koje se posebno ističu u navedenom specifičnom cilju. Preventivna zdravstvena zaštita koju pružaju pridonosi tome da se smanji opterećenje bolničkog zdravstvenog sustava. Djeluju na cijelom području Republike Hrvatske, uključujući zaobalje, otoke i ruralne krajeve, a prisutan je nedostatak kadrova te potreba za ulaganjem u infrastrukturu. Zavodi za javno zdravstvo sudjeluju u osiguravanju jednakog pristupa zdravstvenoj skrbi i jačanju otpornosti zdravstvenog sustava. Ulaganjem u prostor i opremu zavoda za javno zdravstvo, privukli bi se kadrovi te povećao njihov interes za specijalističkim usavršavanjem iz djelatnosti zavoda za javno zdravstvo, čime bi se povećala dostupnost zdravstvene zaštite za građane. Povećanje broja kadrova omogućilo bi dodatan razvoj preventivnih aktivnosti, koje doprinose smanjenju potrebe za upućivanjem pacijenata u bolnički sustav. Nadalje, predlažemo putem ovog Poziva omogućiti nabavu i stolnih računala, jer imaju veći ekran od prijenosnih računala, mogućnost podešavanja ekrana po visini, zaštitu od plavog svjetla i sl., čime su praktičnija za rad od prijenosnih računala, a što omogućava jednostavniji i kvalitetniji rad. Nije prihvaćen Vezano uz dio pitanja koji se odnosi na uključivanje zavoda za javno zdravstvo kao prihvatljivih partnera, sukladno Programu „Konkurentnost i kohezija 2021. - 2027.“ i Uputama za prijavitelje, predmet Poziva je ulaganje u manje infrastrukturne radove, opremanje prostora i nabavu/zanavljanje opreme u djelatnostima na razini primarne i specijalističko-konzilijarne zdravstvene zaštite isključivo u domovima zdravlja te hitne medicine. Navedeno je u skladu s Nacionalnom razvojnom strategijom Republike Hrvatske do 2030. godine kao i s Nacionalnim planom razvoja zdravstva za razdoblje od 2021. do 2027. godine. Vezano uz nabavu stolnih računala, putem predmetnoga Poziva osigurat će se nabava prijenosnih računala s pisačem radi postizanja mobilnosti rada liječničkih timova.
2 ŽELJKA KARIN 1.Opće informacije, 1.3. Prioritet i specifični cilj Programa primjenjiv na Poziv Osiguravanje jednakog pristupa zdravstvenoj skrbi i jačanje otpornosti zdravstvenog sustava, uključujući primarnu zaštitu kao specifični cilj trebao bi uključivati i dio primarne zdravstvene zaštite koja se obavlja u zavodima za javno zdravstvo Nije prihvaćen Sukladno Programu „Konkurentnost i kohezija 2021. - 2027.“ i Uputama za prijavitelje, predmet Poziva je ulaganje u manje infrastrukturne radove, opremanje prostora i nabavu/zanavljanje opreme u djelatnostima na razini primarne i specijalističko-konzilijarne zdravstvene zaštite isključivo u domovima zdravlja te hitne medicine. Navedeno je u skladu s Nacionalnom razvojnom strategijom Republike Hrvatske do 2030. godine kao i s Nacionalnim planom razvoja zdravstva za razdoblje od 2021. do 2027. godine.
3 TAJANA KUKIĆ 1.Opće informacije, 1.6. Pokazatelji operacije/projekta Pokazatelji: Opći komentar- Predlažemo da se u UzP zadaju izvori provjere zadanih pokazatelja jer je poznat popis opreme te bi na taj način svi prijavitelji imali jednaki način mjerenja istih što bi uvelike olakšalo provedbu i mjerenje ostvarenja od stane korisnika a samim time i kontrolnog tijela. Nije prihvaćen Sukladno Uputama za prijavitelje, u točki 1.6. Pokazatelji operacije/projekta definirani su izvori provjere zadanih pokazatelja.
4 AURORA REGIONALNI KOORDINATOR ISTARSKE ŽUPANIJE ZA EUROPSKE PROGRAME I FONDOVE - COORDINATORE REGIONALE DELLA REGIONE ISTRIANA PER I PROGRAMI E FONDI EUROPEI 1.Opće informacije, 1.7. Financijska alokacija i iznos bespovratnih sredstva Predlaže se za Istarsku županiju preraspodjela ukupnih bespovratnih sredstava na sljdeći način: GRUPA1 200.000,00 eur, GRUPA2 1.977.094,52 eur s obzirom na znatno veći broj ambulanti na području Grupe2. Nije prihvaćen Sukladno Uputama za prijavitelje, točka 1.7. Financijska alokacija i iznos bespovratnih sredstva, u Tablici 2. definirani su maksimalni iznosi financijskih sredstava po županijama uz podatak o ukupnoj raspoloživoj alokaciji za Grupu 1 i 2 po pojedinim prijaviteljima. Navedeno je definirano sukladno podacima sektorski nadležnog Ministarstva zdravstva, temeljem broja prihvatljivih pružatelja usluga te iskazanih potreba za opremom i obnovom infrastrukture.
5 MAJA DUJMOVIĆ 1.Opće informacije, 1.7. Financijska alokacija i iznos bespovratnih sredstva Postoji li mogućnost da se omjer rasporeda sredstava iz Tablice 2 rasporedi prema grupama unutar Karlovačke županije odnosno ukoliko ostane neiskorišteno sredstava u Grupi 1 da se ista prebace na Grupu 2 i iskoriste. Nije prihvaćen Sukladno Uputama za prijavitelje, točka 1.7. Financijska alokacija i iznos bespovratnih sredstva, u Tablici 2. definirani su maksimalni iznosi financijskih sredstava po županijama uz podatak o ukupnoj raspoloživoj alokaciji za Grupu 1 i 2 po pojedinim prijaviteljima. Navedeno je definirano sukladno podacima sektorski nadležnog Ministarstva zdravstva, temeljem broja prihvatljivih pružatelja usluga te iskazanih potreba za opremom i obnovom infrastrukture. Upravljačko tijelo zadržava pravo razmotriti opcije za naknadno preusmjeravanje sredstava, pod uvjetom da su ispunjene odredbe Poziva te poštujući zadane uvjete teritorijalnog fokusa u okviru Programa „Konkurentnost i kohezija 2021. - 2027.“.
6 MAJA DUJMOVIĆ 1.Opće informacije, 1.7. Financijska alokacija i iznos bespovratnih sredstva Čitajući tekst, proizlazi da županije koje su u skupini I-IV ne mogu sudjelovati u Grupi 2 iako za svaku županiju postoji predviđena alokacija u dvije kategorije. Molimo prilagoditi navod da odražava da su Županije, neovisno o njihovoj kategorizaciji prijavitelji u obje grupe, no da se investira na području jedinice lokalne samouprave određene kategorije ovisno o grupi. Naime, u Odluci o razvrstavanju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave prema stupnju razvijenosti (NN 3/2024) jedinice područne (regionalne) samouprave razvstavaju se prema indeksu razvijenosti u skupine I-IV, dok se jedinice lokalne samouprave razvrstavaju prema indeksu razvijenosti u skupine I-VIII što bi nas upućivalo da se u Grupi 2 misli na područje intervencije (JLS a ne JPS) a ne kategorizaciju prijavitelja, županije. Prihvaćen Navedeno će biti izmijenjeno u Uputama za prijavitelje na način da glasi kako slijedi: Grupa 1 obuhvaća: • jedinice lokalne samouprave razvrstane prema indeksu razvijenosti u skupine I. - IV. sukladno Odluci o razvrstavanju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave prema stupnju razvijenosti (NN 3/2024); • jedinice lokalne samouprave koje imaju status brdsko-planinskog područja sukladno Odluci o obuhvatu i razvrstavanju jedinica lokalne samouprave koje stječu status brdsko-planinskog područja. te Grupa 2 obuhvaća: • jedinice lokalne samouprave razvrstane prema indeksu razvijenosti u skupine V. - VIII. sukladno Odluci o razvrstavanju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave prema stupnju razvijenosti (NN 3/2024) izuzev potpomognutih i brdsko-planinskih područja iz Grupe 1.
7 TAJANA KUKIĆ 1.Opće informacije, 1.7. Financijska alokacija i iznos bespovratnih sredstva Poglavlje 1.7. Financijska alokacija i iznos bespovratnih sredstava Grupa 1 - Ulaganje u manje infrastrukturne radove, opremanje prostora i nabava/zanavljanje opreme u djelatnostima na razini primarne zdravstvene zaštite, djelatnosti hitne medicine i djelatnostima specijalističko-konzilijarne zdravstvene zaštite u domovima zdravlja na potpomognutim i gdje je to primjenjivo na brdsko-planinskim područjima. Grupa 1 obuhvaća: jedinice područne (regionalne) samouprave razvrstane prema indeksu razvijenosti u skupine I. - IV. sukladno Odluci o razvrstavanju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave prema stupnju razvijenosti (NN 3/2024); jedinice lokalne samouprave koje imaju status brdsko-planinskog područja sukladno Odluci o obuhvatu i razvrstavanju jedinica lokalne samouprave koje stječu status brdsko-planinskog područja (NN 24/2019). Grupa 2 - Ulaganje u manje infrastrukturne radove, opremanje prostora i nabava/zanavljanje opreme u djelatnostima na razini primarne zdravstvene zaštite, djelatnosti hitne medicine i djelatnostima specijalističko-konzilijarne zdravstvene zaštite u domovima zdravlja na području cijele RH osim na potpomognutim i brdsko-planinskim područjima iz Grupe 1. Grupa 2 obuhvaća: jedinice područne (regionalne) samouprave razvrstane prema indeksu razvijenosti u skupine V. - VIII. sukladno Odluci o razvrstavanju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave prema stupnju razvijenosti (NN 3/2024) izuzev potpomognutih i brdsko-planinskih područja iz Grupe 1. S obzirom na to da je Virovitičko-podravska županija jedinica regionalne samouprave koja prema indeksu razvijenosti jedinica područne samouprave spada u I. skupinu što prema UzP znači da možemo ulagati samo u 1. grupu jer prema gore navedenom opisu iz UzP nigdje ne stoji indeks razvijenosti jedinica lokalne samouprave od 1.-4- skupine a koje su zapravo mjesta ulaganja u okviru ovog projekta. Molimo pojasnite na primjeru Virovitičko-podravske županije gdje točno možemo uložiti raspoređenih 519.860,94 eura za Grupu II s obzirom da je VPŽ u 1. skupini kao jedinica regionalne samouprave. Shvaćamo intenciju ravnomjernog ulaganja na području županija te vjerujemo da ste podjele u grupe zamislili sukladno područjima ulaganja-jedinicama lokalne samouprave (općine i gradovi) no formulacija navodi samo regionalnu samoupravu te je to nužno pojasniti. Prihvaćen Navedeno će biti izmijenjeno u Uputama za prijavitelje na način da glasi kako slijedi: Grupa 1 obuhvaća: • jedinice lokalne samouprave razvrstane prema indeksu razvijenosti u skupine I. - IV. sukladno Odluci o razvrstavanju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave prema stupnju razvijenosti (NN 3/2024); • jedinice lokalne samouprave koje imaju status brdsko-planinskog područja sukladno Odluci o obuhvatu i razvrstavanju jedinica lokalne samouprave koje stječu status brdsko-planinskog područja. te Grupa 2 obuhvaća: • jedinice lokalne samouprave razvrstane prema indeksu razvijenosti u skupine V. - VIII. sukladno Odluci o razvrstavanju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave prema stupnju razvijenosti (NN 3/2024) izuzev potpomognutih i brdsko-planinskih područja iz Grupe 1.
8 ZAGORSKA RAZVOJNA AGENCIJA 1.Opće informacije, 1.7. Financijska alokacija i iznos bespovratnih sredstva Razumije se intencija ravnomjernog razvoja svih područja , kao i stvaljanje naglaska na potpomognuta i brdsko-planinska područja. Međutim, realno stanje na terenu pokazuje da indeks razvijenosti nema veze sa opremljenošću i infrastrukturnim kapacitetima pojedinih lokacija domova zdravlja i Zavoda za hitnu medicinu. Sjedišta Doma zdravlja i Zavoda za hitnu medicinu su u centralnim središtima županija odnosno u razvijenim naseljima. Dom zdravlja na područjima sa statusom potpomognutog i brdsko-planinskog područja ima svega 20% ambulanti obiteljske medicine i ambulanti dentalne medicine, niti jednu pedijatrijsku ambulantu, niti jednu ginekološku ambulantu te niti jednu od specijalističkih ambulanti, a za Grupu 1 predviđeno je čak 60% alokacije na razini županije. Pregledi pacijenata s područja na kojima nema specijalističkih ambulanti upućuju se u druge ambulante u sustavu Doma zdravlja, a koje djelju na razvijenim područjima. U provedenim projektima poboljšanja pristupačnosti uređene su i opremljene lokacije domova zdravlja na slabije razvijenim područjima županije te nema potrebe za većim dodatnim ulaganjima. S druge strane, Zavod za hitnu medicinu, zbog osiguranja hitne medicinske pomoći svim područjima, nema niti jednu svoju dislokaciju na potpomognutom odnosno brdsko-planinskom području već iz sjedišta i dislokacija u većim gradovima i općinama pokrivaju sva područja, uključujući i brdsko-planinska te potpomognuta. Iz navedenog je izgledno kako se sredstva dostupna za Grupu 1 neće iskoristiti, dok će sredstva dostupna za Grupu 2 biti nedovoljna. Nejasni su kriteriji po kojima se vršila raspodjela novaca po pojedinim grupama, budući da je evidentno da nisu isti kriteriji primjenjivani za sve županije, budući da je alokacija sredstava za razvijena područja veća od one za manje razvijena. S obzirom na sve navedeno, predlaže se da se ostavi mogućnost da prijavitelj sam odredi prioritete ulaganja na svom području sukladno detektiranim potrebema ili da se omogući da se neiskorištena sredstva unutar županije iz jedne grupe pretoče u drugu grupu. Nije prihvaćen Sukladno podacima sektorski nadležnog Ministarstva zdravstva, na potpomognutim područjima postoji dovoljan broj ambulanti u djelatnosti obiteljske i dentalne medicine kojima se može zanoviti oprema, ali i nabaviti vozila za potrebe mobilnih timova koji skrbe o stanovništvu tog područja (patronaža, palijativa). Oprema predviđena za djelatnost hitne medicine propisana je Pravilnikom o minimalnim standardima i normativima u pogledu prostora, radnika i medicinsko-tehničke opreme za obavljanje djelatnosti hitne medicine i djelatnosti sanitetskog prijevoza na svim razinama zdravstvene djelatnosti (NN 64/24) i može se većim dijelom koristiti u vozilima hitne medicinske službe. Vezano uz dio koji se odnosi na raspodjelu sredstava, sukladno Uputama za prijavitelje, točka 1.7. Financijska alokacija i iznos bespovratnih sredstva, u Tablici 2. definirani su maksimalni iznosi financijskih sredstava po županijama uz podatak o ukupnoj raspoloživoj alokaciji za Grupu 1 i 2 po pojedinim prijaviteljima. Navedeno je definirano sukladno podacima sektorski nadležnog Ministarstva zdravstva, temeljem broja prihvatljivih pružatelja usluga te iskazanih potreba za opremom i obnovom infrastrukture.
9 ŽELJKA KARIN 2.Prihvatljivost prijavitelja (i ako je primjenjivo partnera) i kriteriji isključenja, 2.1. Prihvatljivost prijavitelja U tekstu dokumenta piše: Prijavitelji su odabrani na temelju sljedećih kriterija:  Jedinice područne (regionalne) samouprave odnosno Grad Zagreb osnivači su domova zdravlja i zavoda za hitnu medicinu. Molimo dodati i Zavode za javno zdravstvo jer su županije i Grad Zagreb osnivači zavoda za javno zdravstvo u kojima se također obavlja zdravstvena djelatnost na razini primarne i specijalističko -kozilijarne zdravstvene zaštite Nije prihvaćen Sukladno Programu „Konkurentnost i kohezija 2021. - 2027.“ i Uputama za prijavitelje, predmet Poziva je ulaganje u manje infrastrukturne radove, opremanje prostora i nabavu/zanavljanje opreme u djelatnostima na razini primarne i specijalističko-konzilijarne zdravstvene zaštite isključivo u domovima zdravlja te hitne medicine. Navedeno je u skladu s Nacionalnom razvojnom strategijom Republike Hrvatske do 2030. godine kao i s Nacionalnim planom razvoja zdravstva za razdoblje od 2021. do 2027. godine.
10 AURORA REGIONALNI KOORDINATOR ISTARSKE ŽUPANIJE ZA EUROPSKE PROGRAME I FONDOVE - COORDINATORE REGIONALE DELLA REGIONE ISTRIANA PER I PROGRAMI E FONDI EUROPEI 2.Prihvatljivost prijavitelja (i ako je primjenjivo partnera) i kriteriji isključenja, 2.2. Partneri i prihvatljivost partnera Predlaže se pod prihvatljive partnere uključiti Regionalne koordinatore sukladno Zakonu o regionalnom razvoju. Prihvaćen Regionalni koordinator dodaje se kao prihvatljiv partner, sukladno Zakonu o regionalnom razvoju Republike Hrvatske.
11 ŽELJKA KARIN 2.Prihvatljivost prijavitelja (i ako je primjenjivo partnera) i kriteriji isključenja, 2.2. Partneri i prihvatljivost partnera Molimo ovdje kao i u cijelom tekstu dokumenta kao prihvatljive partnere dodati: -* zavodi za javno zdravstvo jedinica regionalne i lokalne samouprave* jer se primarna zdravstvena zaštita i specijalističko -konzilijarna zdravstvena zaštita osim u domovima zdravlja provodi i u županijskim zavodima za javno zdravstvo Nije prihvaćen Sukladno Programu „Konkurentnost i kohezija 2021. - 2027.“ i Uputama za prijavitelje, predmet Poziva je ulaganje u manje infrastrukturne radove, opremanje prostora i nabavu/zanavljanje opreme u djelatnostima na razini primarne i specijalističko-konzilijarne zdravstvene zaštite isključivo u domovima zdravlja te hitne medicine. Navedeno je u skladu s Nacionalnom razvojnom strategijom Republike Hrvatske do 2030. godine kao i s Nacionalnim planom razvoja zdravstva za razdoblje od 2021. do 2027. godine.
12 ZAGORSKA RAZVOJNA AGENCIJA 2.Prihvatljivost prijavitelja (i ako je primjenjivo partnera) i kriteriji isključenja, 2.2. Partneri i prihvatljivost partnera Predlaže se pod prihvatljive partnere uključiti: - Zavod za hitnu medicinu (u koliko će se za isti nabavljati oprema sukladno Uputama za prijavitelje) - Regionalne koordiantore koji sukladno Zakonnu o regionalnom razvoju mogu pružati stručnu pomoć prilikom pripreme i provedbe projektnih prijedloga. Prihvaćen Vezano uz dio koji se odnosi na uključivanje Zavoda za hitnu medicinu kao prihvatljivog partnera, upućujemo na točku 2.2. Partneri i prihvatljivost partnera Uputa za prijavitelje kako slijedi: Prihvatljivi partneri u okviru ovog Poziva su domovi zdravlja s prihvatljivog područja koji su teritorijalno podudarni s prijaviteljem (npr. ukoliko je prijavitelj Primorsko-goranska županija, partner može biti Dom zdravlja Primorsko-goranske županije) te zavodi za hitnu medicinu jedinica područne (regionalne) samouprave odnosno Grada Zagreba. Vezano uz dio koji se odnosi na uključivanje regionalnog koordinatora kao prihvatljivog partnera, navedeno će biti dodano u Upute za prijavitelje, sukladno Zakonu o regionalnom razvoju Republike Hrvatske.
13 KORNELIJA MLINAREVIĆ 2.Prihvatljivost prijavitelja (i ako je primjenjivo partnera) i kriteriji isključenja, 2.2. Partneri i prihvatljivost partnera Predlažemo u prihvatljive partnere uključiti regionalne koordinatore, uz slijedeće uvjete: Regionalni koordinator: • sukladno Zakonu o regionalnom razvoju Republike Hrvatske , jedinica područne (regionalne) samouprave osniva regionalnu razvojnu agenciju kao javnu ustanovu (regionalni koordinator) u svrhu učinkovite koordinacije i poticanja regionalnog razvoja; • prema članku 25. Poslovi regionalnog koordinatora, stavak (1) Zakona, regionalni koordinatori pružaju stručnu pomoć u pripremi i provedbi programa potpore javnopravnim tijelima i javnim ustanovama s područja svoje županije kojima su osnivači RH ili županija, u pripremi i provedbi razvojnih projekata od interesa za razvoj županije, a posebno projekata sufinanciranih sredstvima iz strukturnih i investicijskih fondova Europske unije; • potpisan je sporazum o partnerstvu s prijaviteljem. Prihvaćen Regionalni koordinator dodaje se kao prihvatljiv partner, sukladno Zakonu o regionalnom razvoju Republike Hrvatske.
14 AURORA REGIONALNI KOORDINATOR ISTARSKE ŽUPANIJE ZA EUROPSKE PROGRAME I FONDOVE - COORDINATORE REGIONALE DELLA REGIONE ISTRIANA PER I PROGRAMI E FONDI EUROPEI 2.Prihvatljivost prijavitelja (i ako je primjenjivo partnera) i kriteriji isključenja, 2.4.Zahtjevi koji se odnose na sposobnost prijavitelja, učinkovito korištenje sredstava, trajnost i održivost projekta S obzirom da prijavitelji odnosno jedinice područne samouprave nemaju nadležnost nad privatnim ordinacijama, molimo pojašnjenje o njihovom uključivanju u poziv. Primljeno na znanje Jedinice područne (regionalne) samouprave odnosno Grad Zagreb osnivači su domova zdravlja i zavoda za hitnu medicinu. Nadležnost županija za primarnu zdravstvenu zaštitu regulirana je Zakonom o zdravstvenoj zaštiti te Zakonom o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi. Zakonom o zdravstvenoj zaštiti određeno je da je Dom zdravlja nositelj zdravstvene zaštite na svom području (čl. 103, st.1) te da radi osiguranja dostupnosti zdravstvene zaštite dom zdravlja na svom području koordinira rad svih zdravstvenih radnika u mreži javne zdravstvene službe koji obavljaju djelatnosti iz stavka 2. istog članka što uključuje djelatnost obiteljske (opće) medicine, dentalne zdravstvene zaštite, dentalnog laboratorija, zdravstvene zaštite žena, zdravstvene zaštite predškolske djece, medicine rada / medicine rada i sporta, logopedije, laboratorijske, radiološke i druge dijagnostike, ljekarničke djelatnosti, fizikalne terapije, patronažne zdravstvene zaštite, zdravstvene njege, psihološke djelatnosti, radne terapije te palijativne skrbi, kao specijalističko-konzilijarnu djelatnost (čl.13, st.5). Sukladno Uputama za prijavitelje, prihvatljivi prijavitelji u okviru Poziva su jedinice područne (regionalne) samouprave, a prihvatljivi partneri su regionalni koordinatori, zavodi za hitnu medicinu i domovi zdravlja. Potonji mogu u svom sastavu imati ordinacije u zakupu u kojima je nositelj zdravstvene djelatnosti fizička osoba koja ima ugovor o provođenju zdravstvene zaštite u određenoj djelatnosti s Hrvatskim zavodom za zdravstveno osiguranje i ugovara se u Mreži javne zdravstvene službe koju donosi ministar/ministrica zdravstva. Zakup ordinacije ne podrazumijeva samo zakup prostora već i medicinsko tehničke opreme potrebne za provođenje zdravstvene djelatnosti, sukladno Pravilniku o normativima i standardima za obavljanje zdravstvene djelatnosti. Dom zdravlja i zakupac međusobnim ugovorom uređuju način korištenja medicinske opreme u vlasništvu doma zdravlja i zanavljanje iste. Omogućavanjem nabave nove medicinske opreme ordinacijama u zakupu u domu zdravlja osigurava se jednak pristup i standard zdravstvene zaštite za sve korisnike zdravstvene zaštite tj. osiguranike Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje, neovisno o tome je li liječnik zaposlenik doma zdravlja ili je privatnik - zakupac (sa zakupom ordinacije u domu zdravlja).
15 MAJA DUJMOVIĆ 2.Prihvatljivost prijavitelja (i ako je primjenjivo partnera) i kriteriji isključenja, 2.5. Broj projektnih prijedloga po prijavitelju Kako je prijavitelj u obje grupe jedinica područne samouprave odnosno županija molimo razmisliti o tome da se omogući jedna cjelovita prijava koja bi obuhvaćala obje kategorije područja, zbog administrativnog rasterećenja kako korisnika tako i sustava. Nije prihvaćen S obzirom na teritorijalni fokus planirane operacije, ispunjenje uvjeta raspodjele sredstava i njeno praćenje, sukladno Uputama za prijavitelje u točki 2.5. Broj projektnih prijedloga po prijavitelju, Prijavitelj po predmetnom Pozivu podnosi po jedan projektni prijedlog za svaku od definiranih grupa.
16 ZAGORSKA RAZVOJNA AGENCIJA 2.Prihvatljivost prijavitelja (i ako je primjenjivo partnera) i kriteriji isključenja, 2.5. Broj projektnih prijedloga po prijavitelju S ciljem iskorištenja dostupnih maksimalnih iznosa financijskih sredstava po županiji, predlažemo da se podnosi jedna projekta prijava s prihvatljivim troškovima iz obje Grupe. Nadalje, ukoliko će se podnositi po jedan projektni prijedlog za svaku od grupa, dovest će se do nepotrebnog dupliranja troškova upravljanja projektom, troškova promidžbe, informiranja i vidljivosti te troškova povezani s provedbom horizontalnih načela, što nije u skladu s načelima ekonomičnosti. Nije prihvaćen S obzirom na teritorijalni fokus planirane operacije, ispunjenje uvjeta raspodjele sredstava i njeno praćenje, sukladno Uputama za prijavitelje u točki 2.5. Broj projektnih prijedloga po prijavitelju, Prijavitelj po predmetnom Pozivu podnosi po jedan projektni prijedlog za svaku od definiranih grupa.
17 TAJANA KUKIĆ 3.Prihvatljivost operacije/projekta, 3.1. Kriteriji prihvatljivosti operacije/projekta Poglavlje 3. Prihvatljivost operacije/projekta, Točka 3.1 Kriteriji prihvatljivosti operacije Nabavljena oprema u skladu je s propisanim standardima - U okviru projekta nabavlja se oprema (uključujući vozila) koja je u skladu s propisanim standardima, uključujući onima Hrvatskog zavoda za hitnu medicinu primjenjivim na vrstu ulaganja u okviru operacije (projekta). Sukladno Odluci Vlade Republike Hrvatske o popisu prihvatljive opreme Zavoda za hitnu medicinu za djelatnost hitne medicine nije predviđena kupovina vozila, a u UzP str. 36 (gore navedeno) navodi se kao prihvatljivo. Molimo pojašnjenje da li je kupovina vozila prihvatljiv trošak u okviru ove operacije ili ne. Prihvaćen Popis prihvatljive opreme za opremanje prostora i nabavu/zanavljanje opreme u djelatnostima na razini primarne zdravstvene zaštite, djelatnosti hitne medicine i djelatnostima specijalističko-konzilijarne zdravstvene zaštite definiran je u Prilogu 14. Popis prihvatljive opreme koji je sastavni dio dokumentacije Poziva. Upute za prijavitelje u točki 4. Prihvatljivost aktivnosti dopuštaju nabavu „čistih vozila“ kako su definirana u Direktivi 2009/33/EZ Europskog parlamenta i Vijeća, za javne namjene. Citirani odlomak iz komentara prilagođen je te sada glasi: "U okviru projekta nabavlja se oprema (uključujući vozila) koja je u skladu s propisanim standardima".
18 ZAGORSKA RAZVOJNA AGENCIJA 5.Prihvatljivost troškova operacije/projekta, 5.1. Opći zahtjevi koji se odnose na prihvatljivost troškova operacije/projekta molimo objaviti priloge iz kojih je vidljiv popis prihvatljive opreme. Nije prihvaćen Savjetovanje se provodi prema pravilima o pravu na pristup informacijama, odnosno u skladu sa Zakonom o pravu na pristup informacijama (Narodne novine, br. 25/13, 85/15 i 69/22) te Pravilima PKK 2021. - 2027. u kojima je definirano je da savjetovanje o PDP obuhvaća savjetovanje koje se odnosi najmanje na: - uvjete prihvatljivosti prijavitelja i, ako je primjenjivo, partnera - uvjete prihvatljivosti projekta i aktivnosti - najniži i najviši iznos bespovratnih sredstava koje se mogu dodijeliti u okviru predmetne dodjele - udio prijavitelja u sufinanciranju - prihvatljivost lokacije projekta - popis popratne dokumentacije koja će se zahtijevati od prijavitelja - popis neprihvatljivih troškova - kriterije odabira i odgovarajuću metodologiju odabira. Navedeni ključni elementi sadržani su u dokumentu Upute za prijavitelje te su kao takvi predmet komentiranja u okviru objavljenog internetskog savjetovanja.
19 MAJA DUJMOVIĆ 5.Prihvatljivost troškova operacije/projekta, 5.2. Prihvatljivi troškovi Molimo izmjenu navoda "Izravni troškovi postojećeg osoblja (plaće) zaposlenog kod Prijavitelja koji će raditi na provedbi projekta izračunavaju se primjenom metode iz čl.55 stavka 2 (b) Uredbe (EU) br.1060/2021.Primjena pojednostavljene metode financiranja odnosno izračun jediničnog troška za postojeće zaposlenike i novozaposlene kod prijavitelja koji će raditi na provedbi projekta detaljno je pojašnjen u Prilogu 10 metodologija izračuna jediničnog troška za potrebe utvrđivanja izravnih troškova osoblja." na način da jednako kao prijavitelja uključuje i Partnera. Prihvaćen Navedeni odlomak bit će izmijenjen u Uputama za prijavitelje na način da se izravni troškovi odnose na postojeće osoblje (plaće) zaposleno kod Prijavitelja/Partnera.
20 ZAGORSKA RAZVOJNA AGENCIJA 5.Prihvatljivost troškova operacije/projekta, 5.2. Prihvatljivi troškovi Navedeni su i prihvatljivi troškovi upravljanja projektom te troškovi promidžbe, informiranja i vidljivosti te troškovi povezani s provedbom horizontalnih načela. Jesu li troškovi i obavezni te jesu li prihvatljivi u okviru obje Grupe? Primljeno na znanje Sukladno Uputama za prijavitelje, upravljanje projektom, provedba aktivnosti vezanih za horizontalna načela te promidžba, informiranje i vidljivost su prihvatljive aktivnosti koje se mogu financirati u okviru ovog Poziva te su obavezne za obje grupe. Sukladno navedenom, troškovi povezani s navedenim aktivnostima smatraju se prihvatljivima u okviru obiju grupa, no njihovo potraživanje nije obavezno tj. Prijavitelj ih može financirati vlastitim sredstvima..