Izvješće o provedenom savjetovanju - Nacrt ključnih elemenata Poziva "Osnaživanje doprinosa organizacija civilnoga društva-društveno korisnom učenju"
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | UDRUGA ZA PRIRODU, OKOLIŠ I ODRŽIVI RAZVOJ SUNCE | Nacrt ključnih elemenata Poziva „Osnaživanje doprinosa organizacija civilnoga društva-društveno korisnom učenju“ | Potrebno je lektorirati cijeli tekst Poziva jer na nizu mjesta sadrži ispuštene riječi, ponavljanje slova, razdvojene riječi i slično. | Primljeno na znanje | Prilikom prijenosa teksta ključnih elemenata Poziva u sustav eSavjetovanja koji smo naknadno uredili u sustavu, u Word dokumentu (za preuzimanje unutar aplikacije) nisu vidljive iste promjene koje su unesene unutar teksta dostupnog za komentiranje na samom portalu. Dakako, da ćemo tekst Poziva lektorirati. |
2 | NIVES MIKELIĆ PRERADOVIĆ | Nacrt ključnih elemenata Poziva „Osnaživanje doprinosa organizacija civilnoga društva-društveno korisnom učenju“ | Komentar na prijedlog gđe. Ivane Šibalić: Iako su "društveno korisno učenje" i "učenje zalaganjem u zajednici" srodni pojmovi, "učenje zalaganjem u zajednici" je prijevod termina "community-engaged learning", koji nije isto što i "service learning". Service learning naglašava strukturirana akademska iskustva koja kombiniraju aktivnosti u zajednici s eksplicitnim ciljevima učenja. Community-engaged learning može uključivati i druge oblike sudjelovanja u zajednici, kao što su istraživanje u zajednici, građanski angažman ili partnerstva koja daju prioritete zajednici, a ne donose nužno ECTS bodove niti su vezani uz ishode učenja. | Prihvaćen | Poziv "Osnaživanje doprinosa organizacija civilnoga društva-društveno korisnom učenju" temelji se na tumačenju pojma service learning kao nastavne metode koja koristeći akademsku ekspertizu radi na pronalaženju dugoročnih rješenja problema u zajednici, povezujući organizacije civilnoga društva, visoka učilišta i lokalnu zajednicu. U tekstu Poziva navest ćemo i učenje zalaganjem u zajednici kao metodu srodnu društveno korisnom učenju. |
3 | IVANA ŠIBALIĆ | Nacrt ključnih elemenata Poziva „Osnaživanje doprinosa organizacija civilnoga društva-društveno korisnom učenju“ | Molimo Vas da u Javnom pozivu uz naziv ili umjesto naziva pojma društveno korisno učenje, dopuniti i prihvatljiviji prijevod, a to je UČENJE ZALAGANJEM U ZAJEDNICI. Radi se o kvalitetnije i u praksi i znanosti u RH unazad nekoliko godina prihvaćenom prijevodu pristupa engl. Service Learning. Ovo je iznimno važno za sve prijavitelje koji već provode učenje zalaganjem u zajednici i koristili su se ovom terminologijom što će nastaviti i u budućnosti pa i prilikom prijave na ovaj Javni poziv. | Djelomično prihvaćen | Učenje zalaganjem u zajednici navesti ćemo u tekstu Poziva kao jednu od praksi srodnih pojmu service learning/ društveno korisnom učenju. |
4 | UDRUGA ZA PRIRODU, OKOLIŠ I ODRŽIVI RAZVOJ SUNCE | 1.POJMOVI, 1.2. SVRHA POZIVA NA DOSTAVU PROJEKTNIH PRIJEDLOGA | Ured za društveno-korisno učenje osnovan je i an Sveučilištu u Splitu (Sveučilište u Splitu - Društveno korisno učenje , a Sveučilište u Rijeci također ima iznimno dugu tradiciju poticanja angažmana studenata u lokalnoj zajednici kroz ovakve programe (https://zalaganjeuzajednici.uniri.hr/ ). Ukoliko se spominje Sveučilište u Zagrebu smatramo kako bi trebalo navesti i ostale. | Prihvaćen | U poglavlju 1.2. Svrha Poziva na dostavu projektnih prijedloga navesti ćemo i Sveučilište u Splitu i Sveučilište u Rijeci kako bi dali sveobuhvatniji pregled prihvaćenosti ove metode u našoj zemlji. |
5 | UDRUGA ZA PRIRODU, OKOLIŠ I ODRŽIVI RAZVOJ SUNCE | 1.POJMOVI, 1.2. SVRHA POZIVA NA DOSTAVU PROJEKTNIH PRIJEDLOGA | Smatramo kako rečenicu: Ovo je način na koji studenti mogu provesti i primjerice do trideset sati u semestru samostalno radeći na projektu koji im je zanimljiv i koristan, na sljedeći način: Ovo je način na koji studenti mogu provesti i primjerice do trideset sati u semestru samostalno i/ili u timu radeći na projektu koji im je zanimljiv i koristan. Naime, iskustvo udruge Sunce pokazalo je kako su najbolji studentski projekti u lokalnoj zajednici oni koji su uključivali grupu studenata s različitih fakulteta. Na ovaj način smo na temama zaštite okoliša poticali suradnju i interdisciplinarnost. | Prihvaćen | Slažemo se da je poticanje suradnje i interdisciplinarnosti važno, nadopuniti ćemo rečenicu prema Vašem prijedlogu. |
6 | UČILIŠTE AMBITIO USTANOVA ZA OBRAZOVANJE ODRASLIH | 1.POJMOVI, 1.2. SVRHA POZIVA NA DOSTAVU PROJEKTNIH PRIJEDLOGA | S obzirom na to da ustanove za obrazovanje odraslih djeluju u području gdje se potiče građanska angažiranost kroz društveno korisno učenje, predlažemo da se veći značaj kroz poziv dodijeli i ustanovama za obrazovanje odraslih. | Nije prihvaćen | Unutar ovog Poziva naglasak je na povezivanju organizacija civilnoga društva, visokih učilišta i lokalne zajednice. |
7 | UDRUGA ZA PRIRODU, OKOLIŠ I ODRŽIVI RAZVOJ SUNCE | 1.3. CILJEVI POZIVA I CILJANE SKUPINE, Specifičniciljevisu: | Cilj "osmišljavanje i provedba programa društveno korisnog učenja uključujući studente, organizacije civilnoga društva i zaposlenike visokih učilišta" je nespretno izražen. Sam koncept DKU uključuje ove skupine. Predlažemo "osmišljavanje i provedba programa društveno korisnog učenja u suradnji OCD-a i visokih učilišta". | Prihvaćen | Preoblikovati ćemo rečenicu sukladno Vašem naputku. |
8 | UČILIŠTE AMBITIO USTANOVA ZA OBRAZOVANJE ODRASLIH | 1.3. CILJEVI POZIVA I CILJANE SKUPINE, Specifičniciljevisu: | Predlažemo da se pod specifične ciljeve doda i kapacitiranje ustanova za obrazovanje odraslih s obzirom na to djeluju kroz obrazovanje odraslih djeluju direktno i na civilno društvo kroz društveno korisno učenje. | Nije prihvaćen | Ustanove za obrazovanje odraslih djeluju kroz obrazovanje odraslih izravno i na civilno društvo, ali na ovom Pozivu prednost se daje studentima i povezivanju s akademskom zajednicom kao ulaganje u izgradnju društva znanja. |
9 | UDRUGA ZA PRIRODU, OKOLIŠ I ODRŽIVI RAZVOJ SUNCE | 1.POJMOVI, 1.4. POKAZATELJI | Vezano uz neobvezni pokazatelj: Broj zaposlenika/volontera organizacija civilnoga društva osposobljenih za provedbu programa društveno korisnog učenja: Ne vidimo razlog zašto je ovo neobvezan pokazatelj ako je specifični cilj poziva: kapacitiranje organizacija civilnoga društva i visokih učilišta za provedbu društveno korisnog učenja a sam poziv usmjeren je na „osnaživanje doprinosa organizacija civilnoga društva-društveno korisnom učenju“. Smatramo kako je prijenos znanja i vještina iznimno bitan u organizacijama civilnoga društva osobito u odnosu na visoku fluktuaciju zbog česte neizvjesnosti radnog mjesta. Edukacija zaposlenika i volontera direktno pridonosi osnaživanju organizacija civilnoga društva. Određivanjem ovog pokazatelja kao neobaveznog pozivom se umanjuje važnost jačanja kapaciteta OCD-a. Samim tim Poziv je kontradiktoran svojoj intenciji. | Prihvaćen | Navedeni pokazatelj prebaciti ćemo u obvezne pokazatelje. |
10 | UDRUGA ZA PRIRODU, OKOLIŠ I ODRŽIVI RAZVOJ SUNCE | 1.POJMOVI, 1.4. POKAZATELJI | Kod obveznog pokazatelja: Broj studenata uključenih u program(e) društveno korisnoga učenja ostao je dio teksta iz prethodnog poziva. Treba stajati: Odnosi se na studente koji sudjeluju u projektnim aktivnostima kojima stječu znanja i vještine (kompetencije) vezane za društveno korisno učenje. | Primljeno na znanje | Kao što smo naveli u prvom uvodnom komentaru tijekom prijenosa dokumenta u sustav eSavjetovanja, u Word dokumentu za preuzimanje ispod Sadržaja gore lijevo u sučelju dogodile su se pogreške koje kasnije nismo mogli ispraviti. Ako radite na komentarima izravno u sučelju eSavjetovanja uočiti ćete da u tekstu Poziva, te pogreške nema. |
11 | UČILIŠTE AMBITIO USTANOVA ZA OBRAZOVANJE ODRASLIH | 1.POJMOVI, 1.4. POKAZATELJI | Predlažemo pod pokazatelje dodati i Broj osposobljenih nastavnika u ustanovama za obrazovanje odraslih. | Nije prihvaćen | Nastavnici u ustanovama za obrazovanje odraslih nisu ciljna skupina ovog Poziva. |
12 | ANA OPAČIĆ | 2. UVJETI PRIHVATLJIVOSTI PRIJAVITELJA/PARTNERA, PRIHVATLJIVI PRIJAVITELJI | Molim da razmotrite mogućnost da prijavitelj bude i sveučilište, fakultet i/ili umjetnička akademija i/ili veleučilište. I u prošlom pozivu iz ESF-a to nije bilo omogućeno visoko-obrazovnoj ustanovi, a zapravo uvođenje kolegija, promjene izvedbenog plana u isključivoj su nadležnosti visokih učilišta. Ovdje su oni jedni od temeljnih pokazatelja. Osim toga, visoko učilište ima širi potencijal uvezati partnerstvo s više udruga kada je u poziciji prijavitelja. Poštujući nužnost participacije organizacija civilnog društva, slažem se s time da to partnerstvo bude obvezno i u slučaju kada bi visoko učilište bilo prijavitelj. | Nije prihvaćen | Program Civilno društvo, Švicarsko-hrvatskog programa suradnje ima za cilj jačanje demokratskih struktura i procesa kroz građanski angažman te smanjenje ekonomskih i društvenih razlika u Hrvatskoj. Pri tom organizacije civilnoga društva imaju prvenstvo kao oblik aktivnog sudjelovanja građana. |
13 | UČILIŠTE AMBITIO USTANOVA ZA OBRAZOVANJE ODRASLIH | 2.2. PRIHVATLJIVI PARTNERI, Prijavitelj mora djelovati u partnerstvu s najmanje jednim visokim učilištem odnosno ustanovom koja može biti sveučilište i/ili fakultet i/ili umjetnička akademija i/ili veleučilište. | Predlažemo da se pod obaveznog partnera i ustanova za obrazovanje odraslih. | Nije prihvaćen | Ustanove za obrazovanje odraslih nisu prihvatljivi obvezni Partneri unutar ovog Poziva. |
14 | UČILIŠTE AMBITIO USTANOVA ZA OBRAZOVANJE ODRASLIH | 2.2. PRIHVATLJIVI PARTNERI, Prijavitelj mora djelovati u partnerstvu s najmanje jednim visokim učilištem odnosno ustanovom koja može biti sveučilište i/ili fakultet i/ili umjetnička akademija i/ili veleučilište. | Prijavitelj mora djelovati u partnerstvu s najmanje jednim visokim učilištem odnosno ustanovom koja može biti sveučilište i/ili fakultet i/ili umjetnička akademija i/ili veleučilište i/ili ustanova za obrazovanje odraslih. | Nije prihvaćen | Ustanove za obrazovanje odraslih nisu prihvatljivi obvezni Partneri unutar ovog Poziva. |
15 | UČILIŠTE AMBITIO USTANOVA ZA OBRAZOVANJE ODRASLIH | 3.5. PRIHVATLJIVE AKTIVNOSTI, Prihvatljiveprojektneaktivnostisu | Predlažemo pod prihvatljive aktivnosti dodati i nastavnike u obrazovanju odraslih te osmišljavanje sustava vrednovanja i priznavanja ishoda učenja stečenih kroz programe društveno korisnog učenja u ustanovama za obrazovanje odraslih. | Nije prihvaćen | Ustanove za obrazovanje odraslih nisu prihvatljivi obvezni Partneri, nastavnici u obrazovanju odraslih nisu prihvatljiva ciljna skupina ovog Poziva. |
16 | UDRUGA ZA PRIRODU, OKOLIŠ I ODRŽIVI RAZVOJ SUNCE | PRIHVATLJIVOST TROŠKOVA, 4.1. PRIHVATLJIVI TROŠKOVI | Navedeno je: "roškovi moraju biti plaćeni do roka za predaju završnog međuizvještaja" Pretpostavljamo da se odnosi na završni izvještaj a ne međuizvještaj? | Nije prihvaćen | Misli se na troškove, odnosi se na završni međuizvještaj kao što i stoji u tekstu ključnih elemenata ovog Poziva. Obrazac za izvještavanje tzv. međuizvještaj možete proučiti u natječajnoj dokumentaciji Poziva "Osnaživanje doprinosa organizacija civilnoga društva odgoju i obrazovanju za održivi razvoj" te u obrascu ugovora o dodjeli financijskih sredstava steći uvid u način njegove primjene, jer će vrijediti za sva četiri Poziva ovog Programa dostupno na mrežnim stranicama Ureda za udruge- podstranici drugog Švicarskog doprinosa, Švicarsko-hrvatskog programa suradnje na https://udruge.gov.hr/istaknute-teme/svicarsko-hrvatski-program-suradnje/2-svicarski-doprinos/komponenta-1-obrazovanje-o-odrzivom-razvoju/5985. |
17 | UDRUGA ZA PRIRODU, OKOLIŠ I ODRŽIVI RAZVOJ SUNCE | PRIHVATLJIVOST TROŠKOVA, 4.1.2.Prihvatljivi neizravni troškovi | Rečenicu: "Dodatno, iako popratnu financijsku dokumentaciju vezanu uz nastanak i plaćanje neizravnih troškova Korisnik ne prilaže uz međuizvještaje o provedbi projekta, dužan ju je čuvati i dati na uvid Uredu za udruge i drugim nadležnim tijelima na zahtjev tijekom razdoblja propisanoga ugovorom", potrebno je dopuniti s navođenjem završnog izvještaja: "Dodatno, iako popratnu financijsku dokumentaciju vezanu uz nastanak i plaćanje neizravnih troškova Korisnik ne prilaže uz međuizvještaje i završni izvještaj o provedbi projekta, dužan ju je čuvati i dati na uvid Uredu za udruge i drugim nadležnim tijelima na zahtjev tijekom razdoblja propisanoga ugovorom", | Nije prihvaćen | Obrazac za izvještavanje tzv. međuizvještaj možete proučiti u natječajnoj dokumentaciji Poziva "Osnaživanje doprinosa organizacija civilnoga društva odgoju i obrazovanju za održivi razvoj" te u obrascu ugovora o dodjeli financijskih sredstava steći uvid u način njegove primjene, jer će vrijediti za sva četiri Poziva ovog Programa dostupno na mrežnim stranicama Ureda za udruge- podstranici drugog Švicarskog doprinosa, Švicarsko-hrvatskog programa suradnje na https://udruge.gov.hr/istaknute-teme/svicarsko-hrvatski-program-suradnje/2-svicarski-doprinos/komponenta-1-obrazovanje-o-odrzivom-razvoju/5985. |
18 | UDRUGA ZA PRIRODU, OKOLIŠ I ODRŽIVI RAZVOJ SUNCE | PRIHVATLJIVOST TROŠKOVA, 6.3. OCJENJIVANJE PROJEKTNIH PRIJEDLOGA | Pozdravljamo objavu poglavlja Ocjenjivanja projektnih prijedloga, međutim isti nije potpuno napisan pa nije jasno koji su uvjeti za određivanja prednosti pri dodjeli sredstava donacije, težina bodovanja i slično. Naime, i ovi elementi javnog poziva trebali biti dostupni na javnom savjetovanju jer uvelike utječu na uvjete poziva. | Primljeno na znanje | Poglavlje Ocjenjivanje projektnih prijedloga s propisanim kriterijima odabira i pitanjima za kvalitativnu procjenu je važan orijentir u osmišljavanju i pisanju projektnih prijedloga, smatramo da su potencijalni Prijavitelji na ovaj način dobili važan alat za pripremu svojih projektnih prijedloga. |
19 | UDRUGA ZA PRIRODU, OKOLIŠ I ODRŽIVI RAZVOJ SUNCE | PRIHVATLJIVOST TROŠKOVA, 6.8. INDIKATIVNI KALENDAR NATJEČAJNOGA POSTUPKA | S obzirom vrijeme čekanja objave ovog Poziva, smatramo kako njegova objava usred ljeta nije primjerena i kako bi bilo efikasnije i znatno praktičnije kada bi se poziv objavio u rujnu. Naime, tijekom ljeta visoka učilišta najčešće koriste kolektivne godišnje odmore te nije lako dobiti partnerstvo na projektu, osigurati svu dokumentaciju za projektni prijavu, te osobito osigurati zajednički rad partnera na izradi projektne prijave. Naime, većina dekana traži za ugovaranje partnerstva konačan razrađen projekt što značajno otežano tijekom ljeta. Nadalje, i zaposlenici organizacija civilnoga društva imaju prava na godišnji odmor koja proizlaze iz Zakona o radu. Neprihvatljivo je da javna tijela često upravo tijekom razdoblja godišnjih odmora objavljuju natječaje dodatno doprinoseći ionako zahtjevnim uvjetima rada u organizacijama civilnoga društva. | Djelomično prihvaćen | Ured za udruge planira osigurati dovoljno vremena za prijavu projektnih prijedloga svim potencijalnim Prijaviteljima imajući na umu temu Poziva, uvažavajući sva prava zaposlenika organizacija civilnoga društva, ne želeći otežati uvjete rada u organizacijama civilnoga društva. |