Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje s javnošću o Odluci o upisu učenika u I. razred srednje škole u školskoj godini 2025./2026.

Redni broj
Korisnik
Područje
Komentar
Status odgovora
Odgovor
1 IVANA MARČEK ODLUKU O UPISU UČENIKA U I. RAZRED SREDNJE ŠKOLE U ŠKOLSKOJ GODINI 2025./2026. Poštovani, kao dugogodišnja nastavnica u obrazovanju fizioterapeutskog tehničara i tehničarki smatram da je odluka o smanjenju upisne kvote za ovaj smjer u Medicinskoj školi Osijek loša. Dio učenika će izgubiti mogućnost upisa, a to su mahom izvrsni učenici koji zaslužuju birati prilikom izbora zanimanja. Budući da naša škola upisuje ovaj smjer tek svake druge godine, brojni učenici iz naše županije su prisiljeni seliti u druge škole ukoliko se opredjele za ovo zanimanje u godini kada upisa nema. To je već prava šteta budući da naša škola svojim uvjetima, opremom i kadrom pruža mogućnosti za kvalitetno obrazovanje i odličnu pripremu mladih ljudi za rad u ovoj kvalifikaciji. Svega 20 -ak km od škole nalazi se Lječilište Bizovačke toplice s izvorištem termalne vode koje uz KBC Osijek sa Zavodom za fizikalnu medicinu i rehabilitaciju pružaju izvrsnu mogućnost učenicima da steknu prave temelje za rad u struci te mogućnost zapošljavanja. U najavi je izgradnja novog Kliničkog bolničkog centra Osijek koji će zasigurno imati dodatne potrebe za ovim kadrom. Također se na području županije otvara sve više privatnih praksi koje imaju potrebu za fizioterapeutima svih profila, a sve posluju punim kapacitetima. Ustanove koje zapošljavaju fizioterapeute prepoznaju učenike Medicinske škole Osijek jer je vidljiva njihova visoka razina znanja i vještina s kojom izlaze iz škole, a koju je kasnije lako nadograđivati vertikalom u obrazovanju i dodatnim edukacijama. Smatram da je kvota od 24 učenika za smjer fizioterapeutski tehničar u Medicinskoj školi Osijek minimum koji treba zadržati. Ivana Marček, univ.mag.physioth. Nije prihvaćen Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih je dana 3. ožujka 2025. godine dostavilo dopis „Planiranje upisa učenika u I. razred srednje škole u školskoj godini 2025./2026.“ upravnim odjelima u županiji nadležnim za obrazovanje, Gradskom uredu za obrazovanje, mlade i sport Grada Zagreba, kao i svim srednjih školama s tehničkim uputama važnim za planiranje strukture razrednih odjela i broja učenika I. razreda srednjih škola u školskoj godini 2025./2026. Osnivači srednjih škola i srednje škole bili su upućeni da broj upisnih mjesta treba planirati sukladno broju učenika koji završavaju 8. razred osnovne škole u školskoj godini 2024./2025. na razini županije/grada i broju učenika koji gravitiraju županiji/gradu. S obzirom da je na razini Osječko-baranjske županije planirano 826 upisnih mjesta više u odnosu na broj učenika koji završavanju 8. razred osnovne škole, prijedlog za povećanjem učenika u navedenim programima se ne prihvaća.
2 JAGO LUCIĆ ODLUKU O UPISU UČENIKA U I. RAZRED SREDNJE ŠKOLE U ŠKOLSKOJ GODINI 2025./2026. Poštovani! Kao nastavnik strukovnih predmeta u programu fizioterapeutskog tehničara/tehničarke u Medicinskoj školi Osijek, smatram da odluka o smanjenju upisne kvote nije opravdana i da ide protiv potreba tržišta rada i interesa učenika. Program fizioterapeutskog tehničara u našoj školi bilježi konstantno velik interes, a upisuju ga mahom odlični učenici koji tijekom školovanja ostvaruju izvrsne rezultate, kako u nastavnim tako i u izvannastavnim aktivnostima, uključujući državna i međužupanijska natjecanja te brojne javnozdravstvene akcije. Imamo odlične prostorne i kadrovske uvjete za izvođenje nastave, suvremeno opremljene stručne kabinete u školi te čvrstu suradnju s lokalnim zdravstvenim ustanovama što učenicima omogućuje kvalitetnu teorijsku i praktičnu nastavu. Osijek, kao središte istočne Hrvatske, prirodno okuplja veliki broj učenika iz samog grada i okolnih područja. Dodatno, zbog potreba Kliničkog bolničkog centra Osijek, planirane izgradnje novog, još većeg KBC-a te Veteranskog centra, Zavoda za fizikalnu medicinu i rehabilitaciju te brojnih privatnih poliklinika i ordinacija koje zapošljavaju fizioterapeute, postoji realna i rastuća potreba za kadrovima iz ovog sektora. Također, ne treba zaboraviti i na demografske trendove i starenje stanovništva te bi svakako trebalo poticati upise u ovaj program, a ne ih ograničavati. S obzirom na sve navedeno, predlažem da se zadrži dosadašnji broj upisnih mjesta za ovaj obrazovni program – 24 učenika – kako bismo mogli odgovoriti na potrebe i interese učenika te na stvarne zahtjeve zdravstvenog i gospodarskog sustava naše regije. Jago Lucić, univ.mag.physioth. Medicinska škola Osijek Nije prihvaćen Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih je dana 3. ožujka 2025. godine dostavilo dopis „Planiranje upisa učenika u I. razred srednje škole u školskoj godini 2025./2026.“ upravnim odjelima u županiji nadležnim za obrazovanje, Gradskom uredu za obrazovanje, mlade i sport Grada Zagreba, kao i svim srednjih školama s tehničkim uputama važnim za planiranje strukture razrednih odjela i broja učenika I. razreda srednjih škola u školskoj godini 2025./2026. Osnivači srednjih škola i srednje škole bili su upućeni da broj upisnih mjesta treba planirati sukladno broju učenika koji završavaju 8. razred osnovne škole u školskoj godini 2024./2025. na razini županije/grada i broju učenika koji gravitiraju županiji/gradu. S obzirom da je na razini Osječko-baranjske županije planirano 826 upisnih mjesta više u odnosu na broj učenika koji završavanju 8. razred osnovne škole, prijedlog za povećanjem učenika u navedenim programima se ne prihvaća.
3 ŽELJKA MILKOVIĆ ODLUKU O UPISU UČENIKA U I. RAZRED SREDNJE ŠKOLE U ŠKOLSKOJ GODINI 2025./2026. Poštovani, obraćam Vam se povodom odluke o smanjenju upisne kvote za smjer fizioterapeutski tehničar u Medicinskoj školi Osijek (sa 24 na samo 20 učenika). Smatram kako ova odluka nije opravdana ni u interesu učenika ni zajednice. Za ovaj smjer vlada veliki interes među učenicima – svake godine prijavljuju se kandidati s visokim prosjekom, a kvota se popuni u vrlo kratkom roku. Naši učenici tijekom školovanja sudjeluju u nastavnim i u izvannastavnim aktivnostima surađujući sa lokalnom zajednicom, a ostvaruju i odlične rezultate na međužupanijskim i državnim natjecanjima, što ih čini vrlo konkurentnima pri zapošljavanju. U mnogim zdravstvenim ustanovama našeg grada a i županije već sada postoji velika potreba za ovim profilom zaposlenika, što potvrđuje i duga lista čekanja na terapije. Medicinska škola Osijek ima sve potrebne uvjete za izvođenje ovog programa – suvremenu opremu, nove kabinete, odgovarajući prostor i stručno, kvalificirano osoblje. Smanjenjem kvote direktno se ugrožavaju radna mjesta nastavnika i suradnika ovoga programa. Zbog svega navedenog, molim da razmotrite ovu odluku i omogućite vraćanje kvote na dosadašnju razinu, u skladu s interesom učenika i potrebama naše regije. Željka Milković, stručni učitelj, univ.mag.physioth. Nije prihvaćen Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih je dana 3. ožujka 2025. godine dostavilo dopis „Planiranje upisa učenika u I. razred srednje škole u školskoj godini 2025./2026.“ upravnim odjelima u županiji nadležnim za obrazovanje, Gradskom uredu za obrazovanje, mlade i sport Grada Zagreba, kao i svim srednjih školama s tehničkim uputama važnim za planiranje strukture razrednih odjela i broja učenika I. razreda srednjih škola u školskoj godini 2025./2026. Osnivači srednjih škola i srednje škole bili su upućeni da broj upisnih mjesta treba planirati sukladno broju učenika koji završavaju 8. razred osnovne škole u školskoj godini 2024./2025. na razini županije/grada i broju učenika koji gravitiraju županiji/gradu. S obzirom da je na razini Osječko-baranjske županije planirano 826 upisnih mjesta više u odnosu na broj učenika koji završavanju 8. razred osnovne škole, prijedlog za povećanjem učenika u navedenim programima se ne prihvaća.
4 SANJA DRAVINSKI ODLUKU O UPISU UČENIKA U I. RAZRED SREDNJE ŠKOLE U ŠKOLSKOJ GODINI 2025./2026. Obraćam Vam se kao ravnateljica Medicinske škole Osijek, vezano uz objavljeni plan upisa za školsku godinu 2025./2026., a posebno u dijelu koji se odnosi na zanimanja: dentalni tehničar, fizioterapijski tehničar te medicinsko-laboratorijski tehničar, gdje nam je odobrena upisna kvota 20 učenika u svakom od navedenih programa. Kurikulumi navedenih programa, podrazumijevaju osim teorijskog dijela nastave i nastavu u praktikumima koji su nužni za usvajanje vještina te stjecanje potrebnih kompetencija. Kako bismo što kvalitetnije provodili programe, optimalan broj učenika u navedenim razrednim odjeljenjima je 24. Za traženi broj učenika škola ima sve prostorne, materijalne i kadrovske uvjete. Nadalje, jedan od važnih argumenata jeste i velika zainteresiranost odličnih učenika koji se upisuju s visokim brojem bodova, te na taj način obrazujemo kvalitetne zdravstvene djelatnike, koji svojim znanjem i kompetencijama, poslije srednjoškolskog obrazovanja, postaju konkurentni na tržištu rada u sektoru zdravstva. Zbog svega navedenog, molim Vas da se još jednom razmotri naš prijedlog i odobri upis: 24 učenika u programima: dentalni tehničar, fizioterapijski tehničar te medicinsko-laboratorijski tehničar. U nadi pozitivnog rješenja, u interesu naših budućih učenika, srdačno vas pozdravljam. Ravnateljica Medicinske škole Osijek Sanja Dravinski, Nije prihvaćen Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih je dana 3. ožujka 2025. godine dostavilo dopis „Planiranje upisa učenika u I. razred srednje škole u školskoj godini 2025./2026.“ upravnim odjelima u županiji nadležnim za obrazovanje, Gradskom uredu za obrazovanje, mlade i sport Grada Zagreba, kao i svim srednjih s tehničkim uputama važnim za planiranje strukture razrednih odjela i broja učenika I. razreda srednjih škola u školskoj godini 2025./2026. Srednje škole su bile upućene da broj upisnih mjesta treba planirati sukladno broju učenika koji završavaju 8. razred osnovne škole u školskoj godini 2024./2025. na razini županije/grada i broju učenika koji gravitiraju županiji/gradu. U skaldu s Preporukama HZZ-a za obrazovnu upisnu politiku i politiku stipendiranja na području Osječko-baranjske županije, programi dentalni tehničar, fizioterapijski tehničar te zdravstveno-laboratorijski tehničar uvršeteni su u suficitarna zanimanja, a i osnivač je planirao 826 upisnih mjesta više u srednjim školama u županiji u odnosu na broj učenika koji završavanju 8. razred osnovne škole te se prijedlog za povećanjem učenika u navedenim programima ne prihvaća.
5 IVA ŠIMEK ODLUKU O UPISU UČENIKA U I. RAZRED SREDNJE ŠKOLE U ŠKOLSKOJ GODINI 2025./2026. Poštovani, obraćam Vam se kao stručna suradnica – pedagoginja Srednje škole Čazma, vezano uz objavljeni plan upisa za školsku godinu 2025./2026., a posebno u dijelu koji se odnosi na zanimanja automehatroničar i vozač motornog vozila, za koja našoj školi nije odobren planirani broj upisnih mjesta. Tijekom rada s učenicima na profesionalnom usmjeravanju, svake godine bilježimo izuzetno velik interes za zanimanje automehatroničar – često se prijavi gotovo dvostruko više učenika nego što ih možemo upisati. Na nedavnom predavanju koje su u školi održali djelatnici CISOK-a, i učenici su dodatno informirani i potvrđeno im je kako je riječ o deficitarnoj i traženoj struci na tržištu rada, s vrlo dobrim izgledima za zapošljavanje odmah nakon završetka srednje škole. Slična je situacija i sa zanimanjem vozač motornog vozila, za koje također postoji kontinuiran interes učenika, ne samo iz našeg grada, već i iz okolnih mjesta koja gravitiraju prema našoj školi. Radi se o zanimanju koje je također prepoznato kao deficitarno i izuzetno traženo u realnom sektoru. Učenici koji zbog ograničenih kvota neće moći upisati željeno zanimanje, prisiljeni su birati obrazovne programe za koje nemaju stvarni interes ni potrebne bodove, a za mnoge od njih nastavak obrazovanja na visokoškolskoj razini nije financijski izvediv. Time im se uskraćuje mogućnost stjecanja konkretnog zanimanja i ranog uključivanja na tržište rada. Zbog svega navedenog, molim Vas da se još jednom razmotri naš prijedlog i odobri upis: 24 učenika u kombinirani strojarski razred, i to: 12 učenika za zanimanje automehatroničar, 6 učenika za zanimanje operater za strojne obrade, 6 učenika za zanimanje monter strojarskih instalacija. Također molimo upis 22 učenika u smjeru vozač/vozačica motornog vozila. Vjerujemo da je ovakav upis u interesu učenika, lokalne zajednice i tržišta rada, te se nadamo pozitivnom ishodu. S poštovanjem, Iva Šimek, mag. angl. et paed. Stručna suradnica – pedagoginja Srednja škola Čazma Nije prihvaćen Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih je dana 3. ožujka 2025. godine dostavilo dopis „Planiranje upisa učenika u I. razred srednje škole u školskoj godini 2025./2026.“ upravnim odjelima u županiji nadležnim za obrazovanje, Gradskom uredu za obrazovanje, mlade i sport Grada Zagreba, kao i svim srednjih s tehničkim uputama važnim za planiranje strukture razrednih odjela i broja učenika I. razreda srednjih škola u školskoj godini 2025./2026. Srednje škole su bile upućene da broj upisnih mjesta treba planirati sukladno broju učenika koji završavaju 8. razred osnovne škole u školskoj godini 2024./2025. na razini županije/grada i broju učenika koji gravitiraju županiji/gradu. U skaldu s Preporukama HZZ-a za obrazovnu upisnu politiku i politiku stipendiranja na području Bjelovarsko-bilogorske županije, program automehatroničar nije uvršeten u deficitarna zanimanja te se prijedlog za povećanjem učenika u navedenom programu ne prihvaća. Također, a obzirom da je osnivač planirao 478 upisnih mjesta više u srednjim školama u županiji u odnosu na broj učenika koji završavanju 8. razred osnovne škole, ne prihvaća se ni prijedlog za povećanjem broja učenika u razrednom odjelu u programu vozač motornog vozila.
6 DIJANA KEZELE ODLUKU O UPISU UČENIKA U I. RAZRED SREDNJE ŠKOLE U ŠKOLSKOJ GODINI 2025./2026. Srednja škola Čazma Poštovani, Obraćam Vam se kao nastavnica strukovnih predmeta Srednje škole Čazma i ovim putem Vas molim da još jednom razmotrite naš prijedlog upisa za šk.god. 2025/26. Posebno su nam važna deficitarna zanimanja automehatroničar/automehatroničarka za koje smo prošlih godina imali gotovo dvostruko veći interes od planirane upisne kvote, te zanimanje vozač motornog vozila koji je visoko na listi deficitarnih zanimanja u županiji, a i šire. Zbog svega navedenog molim Vas da nam se odobri upis 24 učenika u kombinirani strojarski razred i to: 12 automehatroničara, 6 operatera za strojne obrade i 6 montera strojarskih instalacija, kako je i navedeno u strukturi upisa. Napominjem i da učenici na širem području škole imaju dovoljno mjesta za izvođenje praktične nastave kod obrtnika. Također, zbog potreba tržišta rada, molim da nam se odobri upis 22 učenika u smjer vozača/vozačice motornog vozila za koji je i prethodnih godina bio velik interes, i to ne samo na našem području već i u susjednim mjestima koje gravitiraju prema našoj školi. Za traženi broj učenika škola ima sve prostorne, materijalne i kadrovske uvjete. Zahvaljujemo na razumijevanju i srdačan pozdrav, Dijana Kezele, dipl.ing. prometa, nastavnica prometne grupe predmeta Srednja škola Čazma Nije prihvaćen Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih je dana 3. ožujka 2025. godine dostavilo dopis „Planiranje upisa učenika u I. razred srednje škole u školskoj godini 2025./2026.“ upravnim odjelima u županiji nadležnim za obrazovanje, Gradskom uredu za obrazovanje, mlade i sport Grada Zagreba, kao i svim srednjih s tehničkim uputama važnim za planiranje strukture razrednih odjela i broja učenika I. razreda srednjih škola u školskoj godini 2025./2026. Srednje škole su bile upućene da broj upisnih mjesta treba planirati sukladno broju učenika koji završavaju 8. razred osnovne škole u školskoj godini 2024./2025. na razini županije/grada i broju učenika koji gravitiraju županiji/gradu. U skaldu s Preporukama HZZ-a za obrazovnu upisnu politiku i politiku stipendiranja na području Bjelovarsko-bilogorske županije, program automehatroničar nije uvršeten u deficitarna zanimanja te se prijedlog za povećanjem učenika u navedenom programu ne prihvaća. Također, a obzirom da je osnivač planirao 478 upisnih mjesta više u srednjim školama u županiji u odnosu na broj učenika koji završavanju 8. razred osnovne škole, ne prihvaća se ni prijedlog za povećanjem broja učenika u razrednom odjelu u programu vozač motornog vozila.
7 KSENIJA TKALČIĆ DUNAJ ODLUKU O UPISU UČENIKA U I. RAZRED SREDNJE ŠKOLE U ŠKOLSKOJ GODINI 2025./2026. Poštovani, obraćam Vam se kao nastavnica Etike u Srednjoj školi Čazma. Prilikom izrade prijedloga plana upisa za školsku godinu 2025./2026. uzeli smo u obzir sve relevantne čimbenike. Birali smo deficitarna zanimanja za koje učenici iz područja naše županije pa i šire regije pokazuju veliki interes. Broj prijavljenih učenika dvostruko premašuje broj planiranih upisnih kvota. Posebno u zanimanjima automehatroničar i vozač motornih vozila. Vodili smo se vlastitim prostornim i kadrovskim kapacitetima unutar ustanove. Surađujemo s obrtima kojima je odobrena licenca za naukovanje što znači da je našim učenicima osigurana praktična nastava. Poštujemo potrebe tržišta rada i zalažemo se za gospodarski razvoj županije. Zato Vas molim da naš prijedlog upisa usvojite u cijelosti: 24 učenika u kombinirani strojarski razred, i to: 12 učenika za zanimanje automehatroničar, 6 učenika za zanimanje operater za strojne obrade, te 6 učenika za zanimanje monter strojarskih instalacija. 22 učenika u smjer vozača/vozačice motornog vozila. Srdačan pozdrav, Ksenija Tkalčić Dunaj, prof. Nije prihvaćen Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih je dana 3. ožujka 2025. godine dostavilo dopis „Planiranje upisa učenika u I. razred srednje škole u školskoj godini 2025./2026.“ upravnim odjelima u županiji nadležnim za obrazovanje, Gradskom uredu za obrazovanje, mlade i sport Grada Zagreba, kao i svim srednjih s tehničkim uputama važnim za planiranje strukture razrednih odjela i broja učenika I. razreda srednjih škola u školskoj godini 2025./2026. Srednje škole su bile upućene da broj upisnih mjesta treba planirati sukladno broju učenika koji završavaju 8. razred osnovne škole u školskoj godini 2024./2025. na razini županije/grada i broju učenika koji gravitiraju županiji/gradu. U skladu s Preporukama HZZ-a za obrazovnu upisnu politiku i politiku stipendiranja na području Bjelovarsko-bilogorske županije, program automehatroničar nije uvršeten u deficitarna zanimanja te se prijedlog za povećanjem učenika u navedenom programu ne prihvaća. Također, a obzirom da je osnivač planirao 478 upisnih mjesta više u srednjim školama u županiji u odnosu na broj učenika koji završavanju 8. razred osnovne škole, ne prihvaća se ni prijedlog za povećanjem broja učenika u razrednom odjelu u programu vozač motornog vozila.
8 KARMEN KOKOT ODLUKU O UPISU UČENIKA U I. RAZRED SREDNJE ŠKOLE U ŠKOLSKOJ GODINI 2025./2026. Poštovani, nastavnica sam prehrambene skupine predmeta u Graditeljskoj, prirodoslovnoj i rudarskoj školi više od tridesetak godina. Obraćam vam se vezano uz promjenu upisne kvote učenika u zanimanjima prehrambeni tehničar/prehrambena tehničarka i tehničar nutricionist/tehničarka nutricionistica. Naime, od prethodno odobrenog broja učenika od strane osnivača tj. Županije i samog Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih, za upis po 20 učenika u svako od navedenih zanimanja, došlo je do smanjenja broja učenika na 10 po svakom zanimanju. Slažem sa svim komentarima koji su prethodno napisani od strane ravnateljice škole i kolega, a vezani su uz upis učenika u I. razred srednje škole te vas i ja molim da razmotrite naše komentare i korigirate broj upisnih mjesta u razrednim odjelima navedenih zanimanja na 20 učenika po svakom zanimanju. Obraćam vam se s ovom zamolbom iz opravdanih razloga. Naša škola ima dugu tradiciju upisa učenika u navedena zanimanja, a budući da je prehrambena industrija dominantna u našoj županiji, interes učenika za navedena zanimanja oduvijek je bio velik, tako da se i s većom upisnom kvotom nisu mogli upisati svi zainteresirani učenici. S druge strane postoji interes i potreba poslodavaca za navedenim kvalifikacijama, koji nam se direktno obraćaju. Velik dio naših učenika također nastavlja školovanje u započetoj struci na fakultetima u Zagrebu, Osijeku i Koprivnici i smatramo da navedenu vertikalnu prohodnost, kao jednu od temeljnih odrednica Hrvatskog kvalifikacijskog okvira, treba poticati, a ne uskraćivati. U nadi pozitivnog rješenja, u interesu naših budućih učenika, srdačno vas pozdravljam. Karmen Kokot, dipl.ing.preh.tehn,; univ. spec.nutr.; izvrsna savjetnica Prihvaćen Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju.
9 DRAŽEN SUDAREVIĆ ODLUKU O UPISU UČENIKA U I. RAZRED SREDNJE ŠKOLE U ŠKOLSKOJ GODINI 2025./2026. Poštovani, javljam se kao nastavnik praktične nastave u Srednjoj školi Čazma i ovim putem Vas molim da još jednom razmotrite naš prijedlog upisa za šk.god. 2025/26. Posebno su nam važna deficitarna zanimanja kao što je automehatroničar/automehatroničarka za koje smo prošlih godina imali gotovo dvostruko veći interes od upisne kvote (moglo bi se upisati 2 razreda), te zanimanje vozač motornog vozila koji je iznad svih na listi deficitarnih zanimanja u županiji,a i šire. Zbog svega navedenog molim Vas da nam se odobri upis 24 učenika u kombinirani strojarski razred i to 12 automehatroničara te 6 operatera za strojne obrade i 6 montera strojarskih instalacija. Napominjem da učenici na širem području škole imaju dovoljno mjesta za izvođenje praktične nastave kod obrtnika. Također, zbog potreba tržišta rada, molim da nam se odobri upis 22 učenika u smjer vozača/vozačica motornog vozila za koji je i prethodnih godina bio velik interes, i to ne samo na našem području već i u susjednim mjestima koje gravitiraju prema našoj školi.  Za traženi broj učenika škola ima sve prostorne, materijalne i kadrovske uvjete. Odobrenjem deficitarnih zanimanja u našoj školi omogućili bi učenicima stjecanje znanja i vještina koje su tražene na tržištu rada, čime doprinosimo njihovoj boljoj zapošljivosti i razvoju lokalne zajednice i šire. Time bi osnažili našu školu kao obrazovnu ustanovu koja prati potrebe deficitarnih zanimanja. Vaša podrška i razumijevanje iznimno su nam važni te nam omogućuju da unaprijedimo obrazovne programe i odgovorimo na potrebe tržišta rada. Nadam se da ćete razmotriti ovaj prijedlog.  Zahvaljujem na razumijevanju. S poštovanjem, Dražen Sudarević Nastavnik praktične nastave Srednja škola Čazma Nije prihvaćen Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih je dana 3. ožujka 2025. godine dostavilo dopis „Planiranje upisa učenika u I. razred srednje škole u školskoj godini 2025./2026.“ upravnim odjelima u županiji nadležnim za obrazovanje, Gradskom uredu za obrazovanje, mlade i sport Grada Zagreba, kao i svim srednjih s tehničkim uputama važnim za planiranje strukture razrednih odjela i broja učenika I. razreda srednjih škola u školskoj godini 2025./2026. Srednje škole su bile upućene da broj upisnih mjesta treba planirati sukladno broju učenika koji završavaju 8. razred osnovne škole u školskoj godini 2024./2025. na razini županije/grada i broju učenika koji gravitiraju županiji/gradu. U skaldu s Preporukama HZZ-a za obrazovnu upisnu politiku i politiku stipendiranja na području Bjelovarsko-bilogorske županije, program automehatroničar nije uvršeten u deficitarna zanimanja te se prijedlog za povećanjem učenika u navedenom programu ne prihvaća. Također, a obzirom da je osnivač planirao 478 upisnih mjesta više u srednjim školama u županiji u odnosu na broj učenika koji završavanju 8. razred osnovne škole, ne prihvaća se ni prijedlog za povećanjem broja učenika u razrednom odjelu u programu vozač motornog vozila.
10 MATEA GREDELJ ODLUKU O UPISU UČENIKA U I. RAZRED SREDNJE ŠKOLE U ŠKOLSKOJ GODINI 2025./2026. Poštovani, kao nastavnica strojarske struke koja svakodnevno radi s učenicima i poznaje potrebe tržišta rada te interese učenika, ovim putem Vas molim da još jednom razmotrite naš prijedlog upisa za školsku godinu 2025./2026. Posebno naglašavam važnost upisa u deficitarna zanimanja, među kojima se ističe zanimanje automehatroničar/automehatroničarka, za koje smo posljednjih godina bilježili gotovo dvostruko veći interes učenika od planirane upisne kvote. Uz to, želim istaknuti i važnost zanimanja vozač/vozačica motornog vozila, koje je visoko na listi deficitarnih zanimanja ne samo u našoj županiji, već i u široj regiji. Zbog navedenog, molim da nam se odobri upis 24 učenika u kombinirani strojarski razred, i to: 12 učenika za zanimanje automehatroničar, 6 učenika za zanimanje operater za strojne obrade, te 6 učenika za zanimanje monter strojarskih instalacija, kako je i predviđeno u prijedlogu strukture upisa. Naglašavam i da učenici s područja koje pokriva naša škola imaju osigurana mjesta za izvođenje praktične nastave kod kvalitetnih i spremnih obrtnika. Također, s obzirom na potrebe tržišta rada, molim da nam se odobri upis 22 učenika u smjer vozača/vozačice motornog vozila, za koji postoji kontinuiran interes ne samo s područja naše škole već i iz okolnih mjesta koja gravitiraju prema našem upisnom području. Za traženi broj učenika škola ima sve prostorne, materijalne i kadrovske uvjete za kvalitetno izvođenje nastave. Zahvaljujem na razumijevanju, Matea Gredelj, mag. ing. mech. Nije prihvaćen Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih je dana 3. ožujka 2025. godine dostavilo dopis „Planiranje upisa učenika u I. razred srednje škole u školskoj godini 2025./2026.“ upravnim odjelima u županiji nadležnim za obrazovanje, Gradskom uredu za obrazovanje, mlade i sport Grada Zagreba, kao i svim srednjih s tehničkim uputama važnim za planiranje strukture razrednih odjela i broja učenika I. razreda srednjih škola u školskoj godini 2025./2026. Srednje škole su bile upućene da broj upisnih mjesta treba planirati sukladno broju učenika koji završavaju 8. razred osnovne škole u školskoj godini 2024./2025. na razini županije/grada i broju učenika koji gravitiraju županiji/gradu. U skaldu s Preporukama HZZ-a za obrazovnu upisnu politiku i politiku stipendiranja na području Bjelovarsko-bilogorske županije, program automehatroničar nije uvršeten u deficitarna zanimanja te se prijedlog za povećanjem učenika u navedenom programu ne prihvaća. Također, a obzirom da je osnivač planirao 478 upisnih mjesta više u srednjim školama u županiji u odnosu na broj učenika koji završavanju 8. razred osnovne škole, ne prihvaća se ni prijedlog za povećanjem broja učenika u razrednom odjelu u programu vozač motornog vozila.
11 ANDRIJANA KOS MIRČETIĆ ODLUKU O UPISU UČENIKA U I. RAZRED SREDNJE ŠKOLE U ŠKOLSKOJ GODINI 2025./2026. Srednja škola Čazma Poštovani, Obraćam Vam se kao nastavnik strukovnih predmeta Srednje škole Čazma i ovim putem Vas molim da još jednom razmotrite naš prijedlog upisa za šk.god. 2025/26. Posebno su nam važna deficitarna zanimanja automehatroničar/automehatroničarka za koje smo prošlih godina imali gotovo dvostruko veći interes od planirane upisne kvote, te zanimanje vozač motornog vozila koji je visoko na listi deficitarnih zanimanja u županiji,a i šire. Zbog svega navedenog molim Vas da nam se odobri upis 24 učenika u kombinirani strojarski razred i to 12 automehatroničara te 6 operatera za strojne obrade i 6 montera strojarskih instalacija, kako je i navedeno u strukturi upisa. Napominjem i da učenici na širem području škole imaju dovoljno mjesta za izvođenje praktične nastave kod obrtnika. Također, zbog potreba tržišta rada, molim da nam se odobri upis 22 učenika u smjer vozača/vozačice motornog vozila za koji je i prethodnih godina bio velik interes, i to ne samo na našem području već i u susjednim mjestima koje gravitiraju prema našoj školi. Za traženi broj učenika škola ima sve prostorne, materijalne i kadrovske uvjete. Zahvaljujemo na razumijevanju i srdačan pozdrav, Andrijana Kos Mirčetić, dipl ing. Nije prihvaćen Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih je dana 3. ožujka 2025. godine dostavilo dopis „Planiranje upisa učenika u I. razred srednje škole u školskoj godini 2025./2026.“ upravnim odjelima u županiji nadležnim za obrazovanje, Gradskom uredu za obrazovanje, mlade i sport Grada Zagreba, kao i svim srednjih s tehničkim uputama važnim za planiranje strukture razrednih odjela i broja učenika I. razreda srednjih škola u školskoj godini 2025./2026. Srednje škole su bile upućene da broj upisnih mjesta treba planirati sukladno broju učenika koji završavaju 8. razred osnovne škole u školskoj godini 2024./2025. na razini županije/grada i broju učenika koji gravitiraju županiji/gradu. U skaldu s Preporukama HZZ-a za obrazovnu upisnu politiku i politiku stipendiranja na području Bjelovarsko-bilogorske županije, program automehatroničar nije uvršeten u deficitarna zanimanja te se prijedlog za povećanjem učenika u navedenom programu ne prihvaća. Također, a obzirom da je osnivač planirao 478 upisnih mjesta više u srednjim školama u županiji u odnosu na broj učenika koji završavanju 8. razred osnovne škole, ne prihvaća se ni prijedlog za povećanjem broja učenika u razrednom odjelu u programu vozač motornog vozila.
12 JOSIP CARIĆ ODLUKU O UPISU UČENIKA U I. RAZRED SREDNJE ŠKOLE U ŠKOLSKOJ GODINI 2025./2026. Poštovani, obraćam Vam se kao nastavnik strukovnih strojarskih predmeta i stručne prakse u Srednjoj školi Čazma s molbom da još jednom razmotrite prijedlog upisa za školsku godinu 2025./2026. Posebno bih želio istaknuti važnost upisa u deficitarna zanimanja, prvenstveno zanimanje automehatroničar/automehatroničarka, za koje posljednjih godina bilježimo gotovo dvostruko veći interes učenika od planirane upisne kvote. Također, zanimanje vozač/vozačica motornog vozila visoko je na popisu deficitarnih zanimanja u našoj županiji, ali i šire. Iz navedenih razloga podržavam prijedlog škole da se odobri upis 24 učenika u kombinirani strojarski razred, i to: • 12 automehatroničara, • 6 operatera za strojne obrade, • 6 montera strojarskih instalacija, sukladno već dostavljenoj strukturi upisa. Učenici imaju osigurana mjesta za izvođenje praktične nastave kod lokalnih obrtnika i poslodavaca, čime se osigurava kvalitetna i realna nastava u stvarnim radnim uvjetima. Također, molim da se odobri upis 22 učenika u zanimanje vozača motornog vozila, za koje i dalje postoji velik interes, ne samo na području Čazme, već i u okolnim mjestima koja gravitiraju prema našoj školi. Srednja škola Čazma ima sve potrebne prostorne, materijalne i kadrovske uvjete za kvalitetno izvođenje nastave i stručne prakse. Zahvaljujem na razumijevanju i srdačno Vas pozdravljam. S poštovanjem, Josip Carić Nastavnik strukovnih strojarskih predmeta i stručne prakse Srednja škola Čazma Nije prihvaćen Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih je dana 3. ožujka 2025. godine dostavilo dopis „Planiranje upisa učenika u I. razred srednje škole u školskoj godini 2025./2026.“ upravnim odjelima u županiji nadležnim za obrazovanje, Gradskom uredu za obrazovanje, mlade i sport Grada Zagreba, kao i svim srednjih s tehničkim uputama važnim za planiranje strukture razrednih odjela i broja učenika I. razreda srednjih škola u školskoj godini 2025./2026. Srednje škole su bile upućene da broj upisnih mjesta treba planirati sukladno broju učenika koji završavaju 8. razred osnovne škole u školskoj godini 2024./2025. na razini županije/grada i broju učenika koji gravitiraju županiji/gradu. U skaldu s Preporukama HZZ-a za obrazovnu upisnu politiku i politiku stipendiranja na području Bjelovarsko-bilogorske županije, program automehatroničar nije uvršeten u deficitarna zanimanja te se prijedlog za povećanjem učenika u navedenom programu ne prihvaća. Također, a obzirom da je osnivač planirao 478 upisnih mjesta više u srednjim školama u županiji u odnosu na broj učenika koji završavanju 8. razred osnovne škole, ne prihvaća se ni prijedlog za povećanjem broja učenika u razrednom odjelu u programu vozač motornog vozila.
13 JELENA SABLJAK ODLUKU O UPISU UČENIKA U I. RAZRED SREDNJE ŠKOLE U ŠKOLSKOJ GODINI 2025./2026. Poštovani, Javljam se iz Srednje škole Čazma i molim da još jednom razmotrite naš prijedlog upisa za šk.god. 2025/26. Posebno su nam važna deficitarna zanimanja automehatroničar/automehatroničarka za koje smo prošlih godina imali gotovo dvostruko veći interes od planirane upisne kvote, te zanimanje vozač motornog vozila koji je visoko na listi deficitarnih zanimanja u županiji,a i šire. Zbog svega navedenog molim Vas da nam se odobri upis 24 učenika u kombinirani strojarski razred i to 12 automehatroničara te 6 operatera za strojne obrade i 6 montera strojarskih instalacija, kako je i navedeno u strukturi upisa. Napominjem i da učenici na širem području škole imaju dovoljno mjesta za izvođenje praktične nastave kod obrtnika. Također, zbog potreba tržišta rada, molim da nam se odobri upis 22 učenika u smjer vozača/vozačice motornog vozila za koji je i prethodnih godina bio velik interes, i to ne samo na našem području već i u susjednim mjestima koje gravitiraju prema našoj školi. Za traženi broj učenika škola ima sve prostorne, materijalne i kadrovske uvjete. Hvala! Nije prihvaćen Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih je dana 3. ožujka 2025. godine dostavilo dopis „Planiranje upisa učenika u I. razred srednje škole u školskoj godini 2025./2026.“ upravnim odjelima u županiji nadležnim za obrazovanje, Gradskom uredu za obrazovanje, mlade i sport Grada Zagreba, kao i svim srednjih s tehničkim uputama važnim za planiranje strukture razrednih odjela i broja učenika I. razreda srednjih škola u školskoj godini 2025./2026. Srednje škole su bile upućene da broj upisnih mjesta treba planirati sukladno broju učenika koji završavaju 8. razred osnovne škole u školskoj godini 2024./2025. na razini županije/grada i broju učenika koji gravitiraju županiji/gradu. U skaldu s Preporukama HZZ-a za obrazovnu upisnu politiku i politiku stipendiranja na području Bjelovarsko-bilogorske županije, program automehatroničar nije uvršeten u deficitarna zanimanja te se prijedlog za povećanjem učenika u navedenom programu ne prihvaća. Također, a obzirom da je osnivač planirao 478 upisnih mjesta više u srednjim školama u županiji u odnosu na broj učenika koji završavanju 8. razred osnovne škole, ne prihvaća se ni prijedlog za povećanjem broja učenika u razrednom odjelu u programu vozač motornog vozila.
14 LIDIJA VRBANIĆ ODLUKU O UPISU UČENIKA U I. RAZRED SREDNJE ŠKOLE U ŠKOLSKOJ GODINI 2025./2026. Poštovani, nastavnica sam prehrambene skupine predmeta preko 20 godina u Graditeljskoj, prirodoslovnoj i rudarskoj školi Varaždin. Kao i ostale kolege iz navedene škole, uključujući i ravnateljicu molila bi da se za plan upisa u 1. razrede šk .god. 2025./26. razmotre naši komentari za upis dva razreda prehrambene struke, (20+20 učenika), jedan razred prehrambenih tehničara/tehničarke i jedan razred tehničara nutricionista/tehničarke nutricionistice kao što je bilo prethodnih godina i kao što je odobreno od Varaždinske županije za predstojeću školsku godinu. umjesto kombiniranog razreda (10+10) za navedena zanimanja koji možemo vidjeti ovdje u e-Savjetovanju. Varaždin je grad prehrambenih industrija i potreba za takvim djelatnicama u privredi postoji, a učenici dolaze ih iz okolnih županije u kojima je tekođer razvijena prehrambena industrija. U nadi pozitivnog rješenja, lijepo Vas pozdravljam Lidija Vrbanić Prihvaćen Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju.
15 MARIJANA DE MARCHI ODLUKU O UPISU UČENIKA U I. RAZRED SREDNJE ŠKOLE U ŠKOLSKOJ GODINI 2025./2026. PREDMET: Apel za hitno zadržavanje upisa u jedinstveni ribarsko-nautički smjer Pomorske škole Split u sklopu kurikularne reforme Poštovani, Obraćam vam se s hitnim apelom u svrhu spašavanja jedinstvenog ribarsko-nautičkog smjera Pomorske škole Split, čiji je opstanak i upis u prve razrede školske godine 2025./2026. ozbiljno ugrožen. Ovaj smjer ima ključnu ulogu u obrazovanju budućih stručnjaka neophodnih za hrvatsko ribarstvo i pomorstvo, sektore od iznimnog gospodarskog značaja za našu nacionalnu i europsku ekonomiju. Želim naglasiti deficitarnost ovog specifičnog zanimanja u Hrvatskoj. Postojeće državne potpore za mlade ribare dodatno naglašavaju potrebu za kontinuiranim obrazovanjem kvalificiranog kadra. Dosadašnji kurikulum, usklađen s FAO standardima, pokazao se relevantnim i nije zahtijevao značajne izmjene. Glavni izazov s kojim smo se suočavali bio je nedostatak sredstava za modernizaciju nastavnih prostora i opreme, što nikako ne bi smio biti razlog za ukidanje ovako vitalnog obrazovnog programa. S dubokom zabrinutošću konstatiram da upis u četverogodišnji ribarsko-nautički smjer za sljedeću školsku godinu nije predviđen. Ovaj smjer, s tradicijom dugom gotovo 30 godina, iznjedrio je brojne uspješne zapovjednike ribarskih brodova, stručnjake u marikulturi i druge ključne pomorske djelatnike, kao i uspješne studente. I danas ga pohađaju talentirani učenici iz cijele Hrvatske, privučeni nasljeđem uspjeha prethodnih generacija kroz prepoznati projekt „Zdravo more“ i istoimenu eko-grupu. Odluka o ukidanju upisa ne samo da ugrožava budućnost ovih učenika, kojima dugujemo našu punu podršku, već dovodi u pitanje i moje radno mjesto, u koje sam uložila značajan trud i stručnost. Paradoks važnosti našeg smjera zorno ilustriraju postignuća naših učenika pod mojim mentorstvom: • 2022. godine osvojili su nagradu za najbolji srednjoškolski eko-projekt u Hrvatskoj, što im je omogućilo sudjelovanje na plenarnoj sjednici za mlade u Europskom parlamentu. • Krajem 2024. godine postali su nositelji najprestižnijeg certifikata „Ultramarine Blue School“ europske Mreže plavih škola, kao prva škola u Hrvatskoj s ovim visokim priznanjem među tadašnjih 650 europskih plavih škola i samo 9 s najvišim certifikatom. • Naši primjeri dobre prakse služe kao model obrazovnom osoblju Europske unije kroz Erasmus K1 projekt. • Imamo kontinuirane obaveze prema Europskoj komisiji, nositelju Mreže plavih škola, što dodatno naglašava neodrživost odluke o ukidanju upisa. S obzirom na jedinstvenost ribarsko-nautičkog smjera u Pomorskoj školi Split, s tek jednim razredom po generaciji, ponovno vas molim za hitno djelovanje. Ističem da imamo podršku Uprave ribarstva. Analiza opravdanosti zadržavanja ribarsko-nautičkog smjera: • Ne postoji srodno zanimanje koje bi u potpunosti moglo zamijeniti ribarsko-nautičkog tehničara i osigurati specifična znanja i vještine potrebne za ovaj sektor. • Ribarsko-nautički smjer je efikasan i relevantan te nema objektivne potrebe za njegovom integracijom u druge programe, što bi umanjilo njegovu specifičnost i kvalitetu. • Interes učenika za ribarsko-nautički smjer je bio u porastu, zahvaljujući prepoznatljivosti i uspjesima našeg rada. • Postoji značajna potražnja za stručno osposobljenim kadrovima u ribarstvu i srodnim pomorskim djelatnostima. Ovogodišnji upis u ovaj vitalni obrazovni smjer opravdan je i iz sljedećih ključnih razloga: • Ugroženost stručnog kadra: Javna informacija o ukidanju upisa za slijedeću školsku godinu već nanosi štetu ugledu smjera i demotivira sadašnje učenike. • Važnost ribarstva za gospodarstvo: Ribarstvo je ključna gospodarska grana s izravnim utjecajem na zapošljavanje, prihode, turizam i prehrambenu industriju. Stručno obrazovani kadrovi su neophodni za održivo upravljanje resursima i primjenu EU propisa. Ribarstvo je snažno povezano s turizmom, ugostiteljstvom, transportom i brodogradnjom. • Uloga i rad ribarsko-nautičkog smjera: Naš smjer je jedinstven u Hrvatskoj i osigurava specifična znanja za rad u ribarstvu (ulov, uzgoj i prerada ribe i drugih morskih organizama). Zahvaljujući našem radu i projektima ("Zdravo more", zdravomore.eko), osuvremenili smo nastavu i postigli iznimne rezultate, uključujući i prestižni certifikat "Ultramarine Blue School". Čuvamo ribarsku tradiciju i maritimnu kulturu te educiramo javnost o važnosti plavog gospodarstva. • Povezanost s EU politikama: Hrvatska kao članica EU provodi Zajedničku ribarstvenu politiku, a plavo gospodarstvo je prepoznato kao ključni sektor za budući razvoj EU. Naši projekti i obveze prema Mreži plavih škola usklađeni su s tim politikama. • Dolazak povjerenika za ribarstvo EU-a u Republiku Hrvatsku predstavlja izvanrednu priliku za demonstraciju uspjeha i važnosti našeg smjera. • Negativna iskustva iz prošlosti: Prije petnaestak godina, ukidanjem upisa u jednoj generaciji rezultiralo je desetkovanim generacijama, što se negativno odrazilo na dostupnost stručnog kadra. Ne smijemo ponoviti tu pogrešku. Zahtijevam hitno djelovanje s vaše strane kako bi se osigurao nastavak upisa u ribarsko-nautički smjer Pomorske škole Split. U krajnjem slučaju, s obzirom na našu jedinstvenost i gospodarski značaj, predlažem da se smjer proglasi smjerom od iznimnog gospodarskog interesa, što bi omogućilo upis po postojećem kurikulumu dok se ne izradi novi, prilagođen kurikularnoj reformi. Očekujem vašu hitnu reakciju i konkretne mjere za rješavanje ovog kritičnog problema te upis prvog razreda u slijedeću školsku godinu.. U prilogu maila koji sam vam poslala i na kojeg ste mi odgovorili dostavila sam Knjigu elektroničkih poveznica na medijske objave o našim aktivnostima te Knjigu suradnika ribarsko-nautičkog smjera kao dodatnu potvrdu naše predanosti i uspjeha. Također, posjedujem dokumentaciju o apelima za pomoć upućenim relevantnim institucijama u zemlji i EU. Vjerujem da postoji politička volja i način da se ovaj vitalni smjer zadrži unatoč kurikularnoj reformi. Školska godina još traje i uvjerena sam da se u kratkom vremenu može učiniti sve potrebno za njegovo spašavanje. Za kraj, želim naglasiti da o vašoj odluci ovisi budućnost obrazovanja stručnog kadra za ribarstvo, nautiku i pomorski turizam ne samo u Splitsko-dalmatinskoj županiji, već i duž cijele naše obale. S poštovanjem, Marijana De Marchi prof. ribarsko-nautičke skupine predmeta mentorica eko-grupe Zdravo more i istoimenog krovnog projekta Pomorska škola Split Nije prihvaćen Komentar nije predmet ove rasprave. Kako bi se obrazovanje za ovu kvalifikaciju moglo nastaviti, potrebno je razviti novi strukovni kurikul u skladu s važećim zakonodavnim okvirom. Temelj za njegovu izradu je standard zanimanja. Ukoliko smatrate da za ovu kvalifikaciju postoji realna potreba na tržištu rada, pozivamo Vas da se aktivno uključite u postupak – od iniciranja i izrade standarda zanimanja do prijedloga strukovnog kurikula – kako bi se kroz propisanu proceduru procijenila opravdanost opstanka i razvoja strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije ribarsko-nautički tehničar.
16 DALIBOR VUKALOVIĆ ODLUKU O UPISU UČENIKA U I. RAZRED SREDNJE ŠKOLE U ŠKOLSKOJ GODINI 2025./2026. Poštovani, molim vas da ispravite podatke o upisnim kvotama za Turističko-ugostiteljsku i prehrambenu školu Bjelovar. U prijedlogu za upis redovnih programa promijenjen je broj učenika koji se planira upisati u zanimanje konobar (s 25 na 20) i kuhar (s 25 na 28). Nejasan mi je razlog izmjene jer ne mijenja ukupan broj učenika u ta dva zanimanja a smanjuje se moguć broj upisa u zanimanja za koje nam je HZZ preporučio povećanje upisa (konobar). Također, planirana dva razreda u dva pomoćna programa (Pomoćni kuhar i Pomoćni konobar) smanjeni su na jedan razredni odjel s 5 učenika po programu. Već sad imamo informaciju iz Službe za profesionalnu orijentaciju HZZ da broj učenika kojima je preporučen jedan od ta dva programa prelazi broj 20 a testiranja učenika još nisu ni završila. Kako na području Bjelovara jedini nudimo programe za stjecanje kvalifikacije namijenjene učenicima s teškoćama ta populacija učenika se neće moći upisati u programe koji su im preporučeni a jedini izbor će im biti da se, bez obzira na preporuke, tijekom redovnog upisa prijavljuju za programe koje neće moći savladati. S poštovanjem, Dalibor Vukalović ravnatelj Turističko-ugostiteljske i prehrambene škole Bjelovar Nije prihvaćen Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih je dana 3. ožujka 2025. godine dostavilo dopis „Planiranje upisa učenika u I. razred srednje škole u školskoj godini 2025./2026.“ upravnim odjelima u županiji nadležnim za obrazovanje, Gradskom uredu za obrazovanje, mlade i sport Grada Zagreba, kao i svim srednjih s tehničkim uputama važnim za planiranje strukture razrednih odjela i broja učenika I. razreda srednjih škola u školskoj godini 2025./2026. Srednje škole su bile upućene da broj upisnih mjesta treba planirati sukladno broju učenika koji završavaju 8. razred osnovne škole u školskoj godini 2024./2025. na razini županije/grada i broju učenika koji gravitiraju županiji/gradu. Vezano uz vaš zahtjev za povećanjem ukupnog broja razrednih odjela, a time i broja učenika u posebnim kurikulima, osnivač je planirao 478 upisnih mjesta više u srednjim školama u županiji u odnosu na broj učenika koji završavanju 8. razred osnovne škole te se prijedlog ne prihvaća.
17 ALEN PANIĆ ODLUKU O UPISU UČENIKA U I. RAZRED SREDNJE ŠKOLE U ŠKOLSKOJ GODINI 2025./2026. Škola: Drvodjeljska i strojarska škola Rijeka Županija: Primorsko-goranska Kod šifre programa nedostaje naziv programa - brodograditelj. Lijepi pozdrav, Alen Panić (ravnatelj) Primljeno na znanje Zahvaljujemo na sudjelovanju.
18 ALEN VUKELIĆ ODLUKU O UPISU UČENIKA U I. RAZRED SREDNJE ŠKOLE U ŠKOLSKOJ GODINI 2025./2026. Poštovani, zbog pogreške u prijepisu upisnog prijedloga Medicinske škole u Rijeci za školsku 2025./2026. godinu, ljubazno Vas molimo da umjesto 2 razredna odjela Medicinskih sestara/tehničara opće njege i 1 razrednog odjela Dentalnog asistenta, ispravite na 3 razredna odjela Medicinskih sestara/ tehničara opće njege (kao i prethodnih godina) bez upisa Dentalnih asistenata. S poštovanjem, Ravnatelj Medicinske škole u Rijeci Alen Vukelić, dr. med. Prihvaćen Zahvaljujemo na sudjelovanju.
19 IVANA KOCIJAN GROKŠA ODLUKU O UPISU UČENIKA U I. RAZRED SREDNJE ŠKOLE U ŠKOLSKOJ GODINI 2025./2026. Škola: Graditeljska, prirodoslovna i rudarska škola Varaždin Poštovani, javljam se kao nastavnica prehrambene skupine predmeta u Graditeljskoj, prirodoslovnoj i rudarskoj školi koja u području prehrane upisuje dva programa, prehrambeni tehničar i tehničar nutricionist. Slažem sa svim komentarima koji su prethodno napisani od strane ravnateljice škole i kolega a vezani su uz upis učenika u I. razred srednje škole. Molimo vas da razmotrite naše komentare te da Odlukom o upisu učenika u I. razred srednje škole u školskoj godini 2025./2026., čiji je sastavni dio konačan plan strukture razrednih odjela i broj učenika po programima, korigirate broj upisnih mjesta u razrednim odjelima prehrambenih tehničara i tehničara nutricionista. Odobren nam je upis dva razredna odjela, jedan razred Prehrambenih tehničara i jedan razred Tehničara nutricionista sa po 20 učenika, a u e-savjetovanju je samo jedan kombinirani razred sa po 10 učenika svakog smjera. Svrha e - Savjetovanja je dobiti povratnu informaciju o predloženoj Odluci te nakon provedenog postupka savjetovanja donijeti konačnu odluku o donošenju iste. Nadamo se da će konačna odluka biti odobrenje dva razredna odjela kako bi zadovoljili želje učenika i njihovih roditelja kod upisa u srednju školu te u konačnici zadovoljili potrebe tržišta rada u razvoju, proizvodnji i kontroli prehrambenih proizvoda u prehrambenoj industriji . U našoj Varaždinskoj županiji prehrambena industrija je najzastupljenija djelatnost i postoji njezina duga tradicija. U očekivanju vašeg odgovora, srdačno vas pozdravljam Ivana Kocijan Grokša, mag.ing.techn.aliment., savjetnik Prihvaćen Zahvaljujemo na sudjelovanju.
20 TAMARA TKALEC-CAR ODLUKU O UPISU UČENIKA U I. RAZRED SREDNJE ŠKOLE U ŠKOLSKOJ GODINI 2025./2026. Poštovani, nastavnica sam kemijske skupine predmeta u Graditeljskoj, prirodoslovnoj i rudarskoj školi u Varaždinu. U e-savjetovanju je navedeno da se u našoj školi 2025./2026. upisuje jedan kombinirani razred prehrambenih tehničara i tehničara nutricionista sa po 10 učenika svakog smjera dok su do sada upisivani cijeli razredi tih smjerova sa po 20 učenika. Interes učenika za te smjerove uvijek je velik stoga nema smisla smanjivati broj upisnih kvota kao što to nije učinila ni Varaždinska županija pri planiranju upisa. Ukoliko ne izmijenite ovu odluku doći će do velikog nezadovoljstva kod učenika i roditelja varaždinske, međimurske, koprivničko-križevačke i krapinsko-zagorske županije, koji upisuju te smjerove na našoj školi. S ovom odlukom o smanjenju broja učenika neće biti zadovoljno ni tržište rada jer je u Varaždinu i široj okolici prehrambena industrija vrlo jaka gospodarska grana te postoji potreba za tim obrazovnim programima. U nadi pozitivnog rješenja, srdačan pozdrav, Tamara Tkalec-Car, dipl. ing. Prihvaćen Zahvaljujemo na sudjelovanju.
21 NIKOLA BIŠKUP ODLUKU O UPISU UČENIKA U I. RAZRED SREDNJE ŠKOLE U ŠKOLSKOJ GODINI 2025./2026. Poštovani, obraćam Vam se u vezi s smanjenjem upisne kvote za smjer prehrambeni tehničar i tehničar nutricionist u Graditeljskoj, prirodoslovnoj i rudarskoj školi u Varaždinu. Slažem se s komentarima ravnateljice i kolega koji su komentirali. Kao što su napisali argumente u vezi potrebe prehrambene industrije za radnicima, želim staviti naglasak na terensku nastavu koje obavljamo u obliku posjeta prehrambenim industrijama u Varaždinu (Vindija, Koka), gdje već tijekom posjeta tehnolozi motiviraju učenike za rad u industriji. Drugo, u ožujku ove godine bio sam pratitelj putovanja desetero učenika u Portugal gdje su u sklopu Erasmus+ projekta obavljali stručnu praksu. Od strane poslodavaca u Portugalu dobili su pohvale u vezi njihovih tehnika rada, primjene dobre higijenske prakse i ostalih normi koje su usvojili tijekom obrade nastavnog sadržaja u našoj školi, a od staren naših nastavnika. Smatram kako smanjenje broja učenika negativno utječe na razvoj prehrambene industrije u našem području. Lp Nikola Biškup, mag.ing.techn.aliment., savjetnik Prihvaćen Zahvaljujemo na sudjelovanju.
22 DAVOR HOSTIĆ ODLUKU O UPISU UČENIKA U I. RAZRED SREDNJE ŠKOLE U ŠKOLSKOJ GODINI 2025./2026. Poštovani, obraćam se kao nastavnik prehrambene skupine predmeta zaposlen u Graditeljskoj, prirodoslovnoj i rudarskoj školi u Varaždinu, vezano uz odluku o odobrenju upisa dva razredna odjela (prehrambeni tehničar/prehrambena tehničarka i tehničar nutricionist/tehničarka nutricionistica) sa kvotom od 20 učenika po razrednom odjelu, kao što je prvotno odobreno u NISpuSŠ-u, u odnosu na odluku objavljenu u e-Savjetovanju, prema kojoj je predviđen jedan mješoviti razredni odjel sa kvotom od 10 učenika po svakoj kvalifikaciji. Naime škola dugi niz godina uspješno obrazuje učenike u navedenim kvalifikacijama od kojih jedan dio učenika nastavlja svoju akademsku izobrazbu, dok se drugi dio učenika zapošljava u brojnim perspektivnim prehrambenim industrijama, po kojima je naša regija nadaleko poznata. Posebno treba istaknuti kako posljednjih godina postoji pojačan interes poslodavaca za zapošljavanjem educirane radne snage, jer svatko tko imalo poznaje tehnologiju proizvodnje, zna da nekvalificirana radna snaga ne može raditi u određenim segmentima proizvodnje, razvoja i kontrole za koje je itekako potrebno stručno znanje. Dok se s jedne strane u našoj regiji proširuju proizvodni kapaciteti i otvaraju nove, moderne tvornice, a ujedno postoji i interes za upis učenika, neshvatljivo mi je da se reduciraju upisne kvote za stručnim kadrom. Upravo zbog navedenoga apeliram da se ponovno razmotri odluka te da se odobri upis za jedan razred prehrambenih tehničara/prehrambenih tehničarki i jedan razred tehničara nutricionista/tehničarki nutricionistica. U iščekivanju pozitivnog odgovora, unaprijed zahvaljujem. Srdačno Davor Hostić, dipl. ing., univ. spec. nutr.; izvrsni savjetnik Prihvaćen Zahvaljujemo na sudjelovanju.
23 GORAN DEŽELIĆ ODLUKU O UPISU UČENIKA U I. RAZRED SREDNJE ŠKOLE U ŠKOLSKOJ GODINI 2025./2026. Srednja škola Čazma Poštovani, Javljam se kao v.d.ravnatelja škole i ovim putem Vas molim da još jednom razmotrite naš prijedlog upisa za šk.god. 2025/26. Posebno su nam važna deficitarna zanimanja automehatroničar/automehatroničarka za koje smo prošlih godina imali gotovo dvostruko veći interes od planirane upisne kvote, te zanimanje vozač motornog vozila koji je visoko na listi deficitarnih zanimanja u županiji,a i šire. Zbog svega navedenog molim Vas da nam se odobri upis 24 učenika u kombinirani strojarski razred i to 12 automehatroničara te 6 operatera za strojne obrade i 6 montera strojarskih instalacija, kako je i navedeno u strukturi upisa. Napominjem i da učenici na širem području škole imaju dovoljno mjesta za izvođenje praktične nastave kod obrtnika. Također, zbog potreba tržišta rada, molim da nam se odobri upis 22 učenika u smjer vozača/vozačice motornog vozila za koji je i prethodnih godina bio velik interes, i to ne samo na našem području već i u susjednim mjestima koje gravitiraju prema našoj školi. Za traženi broj učenika škola ima sve prostorne, materijalne i kadrovske uvjete. Zahvaljujemo na razumijevanju i srdačan pozdrav, Goran Deželić, dipl ing. Nije prihvaćen Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih je dana 3. ožujka 2025. godine dostavilo dopis „Planiranje upisa učenika u I. razred srednje škole u školskoj godini 2025./2026.“ upravnim odjelima u županiji nadležnim za obrazovanje, Gradskom uredu za obrazovanje, mlade i sport Grada Zagreba, kao i svim srednjih s tehničkim uputama važnim za planiranje strukture razrednih odjela i broja učenika I. razreda srednjih škola u školskoj godini 2025./2026. Srednje škole su bile upućene da broj upisnih mjesta treba planirati sukladno broju učenika koji završavaju 8. razred osnovne škole u školskoj godini 2024./2025. na razini županije/grada i broju učenika koji gravitiraju županiji/gradu. U skaldu s Preporukama HZZ-a za obrazovnu upisnu politiku i politiku stipendiranja na području Bjelovarsko-bilogorske županije, program automehatroničar nije uvršeten u deficitarna zanimanja te se prijedlog za povećanjem učenika u navedenom programu ne prihvaća. Također, a obzirom da je osnivač planirao 478 upisnih mjesta više u srednjim školama u županiji u odnosu na broj učenika koji završavanju 8. razred osnovne škole, ne prihvaća se ni prijedlog za povećanjem broja učenika u razrednom odjelu u programu vozač motornog vozila.
24 VESNA VRČEK ODLUKU O UPISU UČENIKA U I. RAZRED SREDNJE ŠKOLE U ŠKOLSKOJ GODINI 2025./2026. Poštovani, ravnateljica sam Graditeljske, prirodoslovne i rudarske škole u Varaždinu. U sustavu NISPUŠ, e-upisi odobren nam je upis dva razredna odjela, po jedan razred Prehrambenih tehničara i Tehničara nutricionista sa po 20 učenika, a u e-savjetovanju je samo jedan kombinirani razred sa po 10 učenika svakog smjera. Ukupan broj razreda u školi bio bi u tom slučaju 8. Kako smo uvijek upisivali po 9 razrednih odjela te nam iz škole i ove godine izlazi 9 razrednih odjela molila bih Vas da nam odobrite razredne odjele kako su odobreni u strukturi upisa u aplikaciji. U Varaždinskoj županiji je prehrambena industrija vrlo jaka gospodarska grana te postoji potreba za tim obrazovnim programima, a i interes učenika je velik te se ti razredni odjeli popune uvijek na prvom upisnom roku. U nadi pozitivnog rješenja, lijep pozdrav, Vesna Vrček Prihvaćen Zahvaljujemo na sudjelovanju.
25 ANITA CAR ODLUKU O UPISU UČENIKA U I. RAZRED SREDNJE ŠKOLE U ŠKOLSKOJ GODINI 2025./2026. Škola: Graditeljska, prirodoslovna i rudarska škola, Varaždin (05-086-509) 8,00 176 Program Šifra programa Trajanje Razrednih odjela Oznaka za odjel Učenika Prehrambeni tehničar / Prehrambena tehničarka 4 g. 090105 4 0.5 D 10 Tehničar nutricionist / Tehničarka nutricionistkinja 4 g. 090305 4 0.5 D 10 Poštovani, u navedenoj školi prehrambeni tehničar kao zanimanje postoji 30-tak godina, a tehničar nutricionist oko 19 godina. Bila sam razrednik prvoj generaciji nutricionista , a koji su danas odrasli ljudi, da ne kažem da su mnogi ostali u struci. Osobno sam u školi 22 godine i moram naglasiti da interes učenika za upisom u ove smjerove postoji, štoviše , traži se mjesto više. Varaždin ima jaku razvijenu prehrambenu industriju, pa potražnja za prehrambenim tehničarima postoji-Vindija, Koka, Kalnik, itd. Upravo su te industrije u svojim kampanjama za posao stavili naglasak za potrebom u kadru-prehrambeni tehničar i tehničar nutricionist. Varaždinska županija jako radi na području nutricionizma- naši učenici nisu samo aktivni u školi, već sudjeluju u različitim manifestacijama koje imaju veze s promicanjem pravilne prehrane . Tu stavljam naglasak i na suradnju s različitim institucijama, a koje su postignute marljivim radom profesora prehrambene skupine predmeta, ( slobodno me provjerite, odguglajte moje ime -stavite na slike, bit će više poveznica!). Sad vam je jasno zašto sam reagirala kad sam vidjela ovaj vaš prijedlog upisa?! Bilo bi mi jasno da ne postoji interes, no mi redovito punimo razrede, a vi nam uskraćujete upis ???!!!Prošle godine nam se nametnuo upis i izgubili smo jedan razred, ( a bilo je zainteresiranih učenika!)-nikome nije bilo jasno ZAŠTO???Ove smo godine ponovno uspjeli planirati upise od po jedan razred prehrambenih tehničara i tehničara nutricionista, svaki po 20 učenika, a plan je odobren od strane Županije i MZOM, krenuli smo u upisnu kampanju i sad-ŠOK!!!Lijepo molim da razmotrite ove argumente i da vratite upis od dva razreda, jer prema iskazanom interesu i informacijama s kojima raspolažemo-mi ćemo ih i popuniti!! Zahvaljujem, srdačan pozz prof.savjetnik Anita Car, dipl.ing.preh.teh., nutricionist Prihvaćen Zahvaljujemo na sudjelovanju.
26 SNJEŽANA ERDELJAC OPĆE ODREDBE , I. Poštovani, pišem u svojstvu ravnateljice Mješovite industrijsko-obrtničke škole iz Karlovca. Molim Vas da razmotrite smanjenje broja upisnih mjesta u građevinski tehničar kojeg ste smanjili s 14 na 10. Sva zanimanja u sektoru graditeljstvo i geodezija su izuzetno deficitarna. Broj zainteresiranih učenika u tom zanimanju je vrlo velik,(trostruko više prijava od upisnih mjesta ), prijavljuju su učenici s vrlo velikim brojem bodova ( zadnje upisan lani bio je 70 bodova). Iz školskog rudnika vidjet ćete veliki % upisanih maturanata na fakultete i veleučilišta u stem području. Bez obzira na njihovu namjeru studiranja postoji i veoma velika potražnja poslodavaca za tim zanimanjem na tržištu rada. Iz svega navedenog, molim Vas da nam ostavite 14 učenika u građevinskom tehničaru. S poštovanjem Ravnateljica Snježana Erdeljac Nije prihvaćen Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih je dana 3. ožujka 2025. godine dostavilo dopis „Planiranje upisa učenika u I. razred srednje škole u školskoj godini 2025./2026.“ upravnim odjelima u županiji nadležnim za obrazovanje, Gradskom uredu za obrazovanje, mlade i sport Grada Zagreba, kao i svim srednjih s tehničkim uputama važnim za planiranje strukture razrednih odjela i broja učenika I. razreda srednjih škola u školskoj godini 2025./2026. Srednje škole su bile upućene da broj upisnih mjesta treba planirati sukladno broju učenika koji završavaju 8. razred osnovne škole u školskoj godini 2024./2025. na razini županije/grada i broju učenika koji gravitiraju županiji/gradu. U skladu s Preporukama HZZ-a za obrazovnu upisnu politiku i politiku stipendiranja na području Karlovačke županije, program građevinski tehničar nije uvršten u deficitarna zanimanja te se prijedlog za povećanjem učenika u navedenom programu ne prihvaća. Također, osnivač je planirao 223 upisnih mjesta više u srednjim školama u županiji u odnosu na broj učenika koji završavanju 8. razred osnovne škole.
27 JELENA BEKAVAC KRČADINAC OPĆE ODREDBE , IV. Zbog čega imate 23% veći broj upisnih mjesta, od broja učenika 8.razreda? Primljeno na znanje Veći broj upisnih mjesta od broja učenika koji završavaju 8. razred u školskoj godini 2024./2025. planira se zbog upisa učenika koji ponavljaju prvi razred srednje škole, koji osnovno obrazovanje završavaju ili su završili u inozemstvu ili drugim obrazovnim sustavima, koji su se ispisali iz prvog razreda te žele ponovno upisati prvi razred, koji su prethodne školske godine završili osnovno obrazovanje u Republici Hrvatskoj, ali se nisu upisali u srednju školu, raseljenih učenika u statusu osoba pod privremenom zaštitom iz Ukrajine, itd.
28 ANĐELKO ŠABARIĆ OPĆE ODREDBE , V. Poštovani, molim Vas objašnjenje u vezi upis u "strukovne kurikule za stjecanje kvalifikacije na razini 4.1 (trogodišnje obrazovanje)", konkretno za zanimanje "puškar" koje je moje dijete htjelo upisati a više ga nema na popisu ni u ESOŠ Zagreb ni u Dugoj Resi - koji točan "program" sa ostatka popisa zanimanja da se prijavi. S poštovanjem Anđelko Šabarić Primljeno na znanje Prijave i upis učenika u I. razred srednje škole provode se putem Nacionalnog informacijskog sustava prijava i upisa u srednje škole . Putem aplikacije srednje.e-upisi.hr možete prilagoditi pretraga škola s obzirom na vrstu programa, naziv programa, županiju, vrstu škole i/ili naziv škole. S obzirom na veliki izbor ponude programa obrazovanja/kurikula u Karlovačkoj županiji i Gradu Zagrebu, sigurno ćete pronaći neki program koji odgovara afinitetu Vašeg djeteta.
29 TAMARA POSAVEC ODLUKU O UPISU UČENIKA U I. RAZRED SREDNJE ŠKOLE U ŠKOLSKOJ GODINI 2025./2026., Ljetni upisni rok Do kojeg datuma je moguće mijenjati prioritete na listama, odnosno poredak programa? Primljeno na znanje Prijava obrazovnih programa je od 25. 6. do 4. 7. 2025., a prijava programa koji zahtijevaju dodatne provjere od 25. 6. do 27. 6. 2025. te se poredak programa može mijenjati sve do zatvaranja mogućnosti prijava obrazovnih programa, odnosno zaključavanja lista prioriteta.
30 SERGEJ PAVLEK Ljetni upisni rok , X. Poštovani, slažem se s predloženim terminima upisnih postupaka. Primljeno na znanje Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju.
31 TIBOR AGIĆ Prijava kandidata s teškoćama u razvoju, XII. Poštovani, pregledavajući datume uočili smo da je datum unosa bodovanja za sportske odjele, "Unos zaprimljenih rang-lista u NISpuSŠ te dodjeljivanje bodova kandidatima na temelju algoritma" 24. 6. 2025., nakon objave rezultata preliminarnog rangiranja učenika s teškoćama u razvoju "Objava konačnih ljestvica poretka" 23. 6. 2025. Što ako bude prijavljenih učenika s teškoćama u razvoju za sportske odjele, kako će mu biti dodijeljeni bodovi? Prihvaćen Datumi će biti usklađeni. Zahvaljujemo na sudjelovanju.
32 IVO BORŠĆAK ODLUKU O UPISU UČENIKA U I. RAZRED SREDNJE ŠKOLE U ŠKOLSKOJ GODINI 2025./2026., Upis učenika u I. razred srednje škole Poštovani, vjerojatno se radi o previdu, ali bih svejedno htio ukazati na njega. U planu upisa za Elektrostrojarsku školu iz Varaždina dobro je naveden broj razrednih odjeljenja, broj učenika po razredu te zanimanja, jedino u zadnjem redu fali naziv zanimanja - navedena je šifra 041405 i broj učenika, jedino fali naziv zanimanja (Elektroničar). Ništa to ne mijenja na situaciji što se tiče upisa, samo ako je moguće da se upiše i naziv zanimanja. Lp, Ivo Boršćak Elektrostrojarska škola Varaždin Primljeno na znanje Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju.
33 SUZANA PUŠIĆ ODLUKU O UPISU UČENIKA U I. RAZRED SREDNJE ŠKOLE U ŠKOLSKOJ GODINI 2025./2026., USTROJAVANJE RAZREDNIH ODJELA Poštovani, obraćam Vam se kao stručna suradnica knjižničarka, nastavnica hrvatskog jezika i sociologije te razrednica učenika obrazovnog smjera vozač motornog vozila u Srednjoj školi Čazma, vezano uz objavljeni plan upisa za školsku godinu 2025./2026., s posebnim naglaskom na ograničenje upisnih kvota za zanimanja automehatroničar i vozač motornog vozila. U svom svakodnevnom radu s učenicima, bilo u nastavnom, knjižničarskom ili razredničkom kontekstu, neprestano se susrećem s velikim interesom za navedene obrazovne smjerove. Tijekom godine obavljam brojne individualne razgovore s učenicima sadašnjeg razreda vozača, ali i s njihovim vršnjacima i poznanicima iz osnovnih škola koji se obraćaju s upitima o programu i upisima. Riječ je o učenicima koji su jasno usmjereni prema navedenim zanimanjima, imaju realna očekivanja, ali i snažnu motivaciju za rano uključivanje na tržište rada. Upravo takvi učenici trebaju imati dostupnu kvalitetnu obrazovnu ponudu u svojoj sredini. Na temelju dugogodišnjeg iskustva, mogu potvrditi da učenici koji upišu smjer vozača često dolaze iz socioekonomski osjetljivijih obitelji, gdje daljnje školovanje na visokoškolskim ustanovama nije opcija. Ograničavanjem kvota zapravo im se uskraćuje šansa za stjecanje konkretnih znanja i vještina kojima bi se mogli brzo zaposliti i osamostaliti. Slično vrijedi i za zanimanje automehatroničara – kako kroz školske aktivnosti, tako i kroz kontakte s roditeljima i lokalnom zajednicom, jasno je da postoji dugogodišnji, stabilan interes za to zanimanje koje je i dalje jedno od najtraženijih na tržištu rada. Stoga u potpunosti podržavam inicijativu naše škole da se ponovno razmotri predloženi plan upisa i odobri: upis 24 učenika u kombinirani strojarski razred (12 za automehatroničara, 6 za operatera za strojne obrade, 6 za montera strojarskih instalacija), te 22 učenika u obrazovni program vozač/vozačica motornog vozila. Vjerujem da će se uvažavanjem ovog prijedloga osigurati kvalitetno obrazovanje usklađeno s interesima učenika i potrebama tržišta rada, čime se ujedno jača i gospodarska i društvena stabilnost lokalne zajednice. S poštovanjem, Suzana Pušić stručna suradnica knjižničarka, nastavnica hrvatskog jezika i sociologije, razrednica 3.b razreda, smjera vozača motornog vozila Srednja škola Čazma Nije prihvaćen Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih je dana 3. ožujka 2025. godine dostavilo dopis „Planiranje upisa učenika u I. razred srednje škole u školskoj godini 2025./2026.“ upravnim odjelima u županiji nadležnim za obrazovanje, Gradskom uredu za obrazovanje, mlade i sport Grada Zagreba, kao i svim srednjih s tehničkim uputama važnim za planiranje strukture razrednih odjela i broja učenika I. razreda srednjih škola u školskoj godini 2025./2026. Srednje škole su bile upućene da broj upisnih mjesta treba planirati sukladno broju učenika koji završavaju 8. razred osnovne škole u školskoj godini 2024./2025. na razini županije/grada i broju učenika koji gravitiraju županiji/gradu. U skaldu s Preporukama HZZ-a za obrazovnu upisnu politiku i politiku stipendiranja na području Bjelovarsko-bilogorske županije, program automehatroničar nije uvršeten u deficitarna zanimanja te se prijedlog za povećanjem učenika u navedenom programu ne prihvaća. Također, a obzirom da je osnivač planirao 478 upisnih mjesta više u srednjim školama u županiji u odnosu na broj učenika koji završavanju 8. razred osnovne škole, ne prihvaća se ni prijedlog za povećanjem broja učenika u razrednom odjelu u programu vozač motornog vozila.
34 IVA ŠIMEK ODLUKU O UPISU UČENIKA U I. RAZRED SREDNJE ŠKOLE U ŠKOLSKOJ GODINI 2025./2026., USTROJAVANJE RAZREDNIH ODJELA Poštovani, obraćam Vam se kao stručna suradnica – pedagoginja Srednje škole Čazma, vezano uz objavljeni plan upisa za školsku godinu 2025./2026., a posebno u dijelu koji se odnosi na zanimanja automehatroničar i vozač motornog vozila, za koja našoj školi nije odobren planirani broj upisnih mjesta. Tijekom rada s učenicima na profesionalnom usmjeravanju, svake godine bilježimo izuzetno velik interes za zanimanje automehatroničar – često se prijavi gotovo dvostruko više učenika nego što ih možemo upisati. Na nedavnom predavanju koje su u školi održali djelatnici CISOK-a, i učenici su dodatno informirani i potvrđeno im je kako je riječ o deficitarnoj i traženoj struci na tržištu rada, s vrlo dobrim izgledima za zapošljavanje odmah nakon završetka srednje škole. Slična je situacija i sa zanimanjem vozač motornog vozila, za koje također postoji kontinuiran interes učenika, ne samo iz našeg grada, već i iz okolnih mjesta koja gravitiraju prema našoj školi. Radi se o zanimanju koje je također prepoznato kao deficitarno i izuzetno traženo u realnom sektoru. Učenici koji zbog ograničenih kvota neće moći upisati željeno zanimanje, prisiljeni su birati obrazovne programe za koje nemaju stvarni interes ni potrebne bodove, a za mnoge od njih nastavak obrazovanja na visokoškolskoj razini nije financijski izvediv. Time im se uskraćuje mogućnost stjecanja konkretnog zanimanja i ranog uključivanja na tržište rada. Zbog svega navedenog, molim Vas da se još jednom razmotri naš prijedlog i odobri upis: 24 učenika u kombinirani strojarski razred, i to: 12 učenika za zanimanje automehatroničar, 6 učenika za zanimanje operater za strojne obrade, 6 učenika za zanimanje monter strojarskih instalacija. Također molimo upis 22 učenika u smjeru vozač/vozačica motornog vozila. Vjerujemo da je ovakav upis u interesu učenika, lokalne zajednice i tržišta rada, te se nadamo pozitivnom ishodu. S poštovanjem, Iva Šimek, mag. angl. et paed. Stručna suradnica – pedagoginja Srednja škola Čazma Nije prihvaćen Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih je dana 3. ožujka 2025. godine dostavilo dopis „Planiranje upisa učenika u I. razred srednje škole u školskoj godini 2025./2026.“ upravnim odjelima u županiji nadležnim za obrazovanje, Gradskom uredu za obrazovanje, mlade i sport Grada Zagreba, kao i svim srednjih s tehničkim uputama važnim za planiranje strukture razrednih odjela i broja učenika I. razreda srednjih škola u školskoj godini 2025./2026. Srednje škole su bile upućene da broj upisnih mjesta treba planirati sukladno broju učenika koji završavaju 8. razred osnovne škole u školskoj godini 2024./2025. na razini županije/grada i broju učenika koji gravitiraju županiji/gradu. U skaldu s Preporukama HZZ-a za obrazovnu upisnu politiku i politiku stipendiranja na području Bjelovarsko-bilogorske županije, program automehatroničar nije uvršeten u deficitarna zanimanja te se prijedlog za povećanjem učenika u navedenom programu ne prihvaća. Također, a obzirom da je osnivač planirao 478 upisnih mjesta više u srednjim školama u županiji u odnosu na broj učenika koji završavanju 8. razred osnovne škole, ne prihvaća se ni prijedlog za povećanjem broja učenika u razrednom odjelu u programu vozač motornog vozila.
35 ANDREA PRUGOVEČKI KLEPAC ODLUKU O UPISU UČENIKA U I. RAZRED SREDNJE ŠKOLE U ŠKOLSKOJ GODINI 2025./2026., USTROJAVANJE RAZREDNIH ODJELA Poštovani, Obraćam vam se u ime Upravnog odjela za društvene djelatnosti i obrazovanje Bjelovarsko-bilogorske županije. Naime, uvidom u Vaš prijedlog upisa učenika u prvi razred srednje škole za školsku godinu 2025./2026. uočavamo smanjivanje upisnih kvota u odnosu na planove škola. Molimo Vas da ponovno razmotrite planirane kvote za zanimanja koja su deficitarna i za koje postoji veliki interes učenika i roditelja. Također, molim Vas da odobrite, kako je u planu i navedeno, upis dva razredna odjela za učenike s teškoćama u razvoju u Turističko-ugostiteljskoj i prehrambenoj školi Bjelovar jer prema podacima HZZ-a izdano je više preporuka za navedena pomoćna zanimanja i učenici neće imati mogućnost upisati adekvatno pomoćno zanimanje. S poštovanjem, Andrea Prugovečki Klepac Pročelnica Nije prihvaćen Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih je dana 3. ožujka 2025. godine dostavilo dopis „Planiranje upisa učenika u I. razred srednje škole u školskoj godini 2025./2026.“ upravnim odjelima u županiji nadležnim za obrazovanje, Gradskom uredu za obrazovanje, mlade i sport Grada Zagreba, kao i svim srednjih s tehničkim uputama važnim za planiranje strukture razrednih odjela i broja učenika I. razreda srednjih škola u školskoj godini 2025./2026. Osnivači i srednje škole bili su upućeni da broj upisnih mjesta treba planirati sukladno broju učenika koji završavaju 8. razred osnovne škole u školskoj godini 2024./2025. na razini županije/grada i broju učenika koji gravitiraju županiji/gradu, kao i uskaldu s Preporukma HZZ-a za obrazovnu upisnu politiku i politiku stipendiranja na području svoje županije. Bjelovarsko-bilogoprska županija planirala je 478 upisnih mjesta više u srednjim školama u svojoj županiji u odnosu na broj učenika koji završavanju 8. razred osnovne škole te se prijedlog ne prihvaća.
36 VIŠNJA SUDAREVIĆ ODLUKU O UPISU UČENIKA U I. RAZRED SREDNJE ŠKOLE U ŠKOLSKOJ GODINI 2025./2026., USTROJAVANJE RAZREDNIH ODJELA Poštovani! Obraćam Vam se kao tajnica Srednje škole Čazma, zamolbom da još jednom razmotrite prijedlog upisa za školsku godinu 2025./2026. Kao dugogodišnja zaposlenica Srednje škole Čazma te članica upisnog povjerenstva imam uvid i pratim kretanja učenika prilikom prijave za upis. Posebno želim istaknuti važnost upisa u deficitarna zanimanja, prvenstveno zanimanje automehatroničar/automehatroničarka, za koje posljednjih godina bilježimo gotovo dvostruko veći interes učenika od planirane upisne kvote, a što je posebno vidljivo već u prvih nekoliko sati nakon što se otvore mogućnosti prijave učenika. Učenici imaju osigurana mjesta za izvođenje praktične nastave kod lokalnih obrtnika i poslodavaca, osigurana je kvalitetna i realna nastava u stvarnim radnim uvjetima, a u našoj Županiji ovo zanimanje se vodi kao izrazito deficitarno. Iz navedenih razloga podržavam prijedlog škole da se odobri upis 24 učenika u kombinirani razredni odjel, i to: • 12 automehatroničara/automehatroničarki • 6 operatera/operaterki za strojne obrade • 6 montera/monterki strojarskih instalacija odnosno onako kako smo to naznačili inicijalnim unosom u strukturu upisa. Također, molim da se odobri upis 22 učenika u zanimanje vozača/vozačica motornog vozila, deficitarno zanimanje za koje i dalje postoji velik interes učenika, a i velika potreba poslodavaca. Srednja škola Čazma ima sve potrebne prostorne, materijalne i kadrovske uvjete za kvalitetno izvođenje nastave i stručne prakse. Zahvaljujem! Višnja Sudarević Tajnica Srednje škole Čazma Nije prihvaćen Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih je dana 3. ožujka 2025. godine dostavilo dopis „Planiranje upisa učenika u I. razred srednje škole u školskoj godini 2025./2026.“ upravnim odjelima u županiji nadležnim za obrazovanje, Gradskom uredu za obrazovanje, mlade i sport Grada Zagreba, kao i svim srednjih s tehničkim uputama važnim za planiranje strukture razrednih odjela i broja učenika I. razreda srednjih škola u školskoj godini 2025./2026. Srednje škole su bile upućene da broj upisnih mjesta treba planirati sukladno broju učenika koji završavaju 8. razred osnovne škole u školskoj godini 2024./2025. na razini županije/grada i broju učenika koji gravitiraju županiji/gradu. U skaldu s Preporukama HZZ-a za obrazovnu upisnu politiku i politiku stipendiranja na području Bjelovarsko-bilogorske županije, program automehatroničar nije uvršeten u deficitarna zanimanja te se prijedlog za povećanjem učenika u navedenom programu ne prihvaća. Također, a obzirom da je osnivač planirao 478 upisnih mjesta više u srednjim školama u županiji u odnosu na broj učenika koji završavanju 8. razred osnovne škole, ne prihvaća se ni prijedlog za povećanjem broja učenika u razrednom odjelu u programu vozač motornog vozila.
37 SPOMENKA KOLEDIĆ ODLUKU O UPISU UČENIKA U I. RAZRED SREDNJE ŠKOLE U ŠKOLSKOJ GODINI 2025./2026., USTROJAVANJE RAZREDNIH ODJELA Poštovani, kao profesorica biologije u Srednjoj školi Čazma, želim izraziti svoje mišljenje o predloženom planu upisa za školsku godinu 2025./26. Naša škola ima dugu tradiciju obrazovanja u tehničkim i obrtničkim zanimanjima, a posebno bih istaknula važnost deficitarnih zanimanja koja nudimo. Automehatroničar/automehatroničarka je program koji kontinuirano privlači velik interes učenika, često premašujući naše trenutne upisne kvote. Slično tome, program za vozača motornog vozila odgovara na rastuće potrebe tržišta rada, ne samo u našoj županiji već i šire. Iz perspektive nastavnika, smatram da je prijedlog za upis 24 učenika u kombinirani strojarski razred (12 automehatroničara, 6 operatera za strojne obrade i 6 montera strojarskih instalacija) dobro promišljen. Ova struktura omogućuje raznolikost u obrazovanju, istovremeno odgovarajući na potrebe lokalnog gospodarstva. Što se tiče programa za vozače motornog vozila, predloženi upis 22 učenika čini se opravdanim s obzirom na dosadašnji interes i potrebe tržišta rada. Važno je napomenuti da naša škola privlači učenike i iz okolnih mjesta, što dodatno opravdava ovu kvotu. Kao nastavnica, mogu potvrditi da naša škola posjeduje potrebne prostorne, materijalne i kadrovske resurse za kvalitetno obrazovanje predloženog broja učenika. Također, važno je istaknuti da u našem području postoji dovoljan broj obrtnika koji mogu osigurati kvalitetnu praktičnu nastavu za naše učenike. Vjerujem da će odobrenje ovog prijedloga upisa omogućiti našoj školi da nastavi pružati kvalitetno strukovno obrazovanje i odgovarati na potrebe tržišta rada u našoj regiji. S poštovanjem, Spomenka Koledić, dipl. ing. Nije prihvaćen Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih je dana 3. ožujka 2025. godine dostavilo dopis „Planiranje upisa učenika u I. razred srednje škole u školskoj godini 2025./2026.“ upravnim odjelima u županiji nadležnim za obrazovanje, Gradskom uredu za obrazovanje, mlade i sport Grada Zagreba, kao i svim srednjih s tehničkim uputama važnim za planiranje strukture razrednih odjela i broja učenika I. razreda srednjih škola u školskoj godini 2025./2026. Srednje škole su bile upućene da broj upisnih mjesta treba planirati sukladno broju učenika koji završavaju 8. razred osnovne škole u školskoj godini 2024./2025. na razini županije/grada i broju učenika koji gravitiraju županiji/gradu. U skaldu s Preporukama HZZ-a za obrazovnu upisnu politiku i politiku stipendiranja na području Bjelovarsko-bilogorske županije, program automehatroničar nije uvršeten u deficitarna zanimanja te se prijedlog za povećanjem učenika u navedenom programu ne prihvaća. Također, a obzirom da je osnivač planirao 478 upisnih mjesta više u srednjim školama u županiji u odnosu na broj učenika koji završavanju 8. razred osnovne škole, ne prihvaća se ni prijedlog za povećanjem broja učenika u razrednom odjelu u programu vozač motornog vozila.
38 BOJANA NIKOLIĆ ODLUKU O UPISU UČENIKA U I. RAZRED SREDNJE ŠKOLE U ŠKOLSKOJ GODINI 2025./2026., USTROJAVANJE RAZREDNIH ODJELA Srednja škola Čazma Poštovani, nastavnica sam prve pomoći u cestovnom prometu u Srednjoj školi Čazma i pišem jer sam razočarana smanjenim upisnim kvotama za neka naša deficitarna zanimanja pa vas molim da razmotrite prijedlog za povećanjem broja upisnih mjesta za šk. god. 2025./2026. U aplikaciji za upise predložili smo kombinirani razredni odjel za trogodišnja zanimanja sektora strojarstvo: 12 automehatroničara, 6 operatera za strojne obrade i 6 montera strojarskih instalacija prema potrebama tržišta rada na našem području, a i šire. U ovoj Odluci smanjen je broj automehatroničara na 8, a to je izuzetno traženo zanimanje te je jako velik interes učenika osmih razreda za upis tog programa u našoj školi, čak dvostruko i trostruko više od broja slobodnih mjesta (prethodnih godina). Radionica i obrta za praktičnu nastavu u okolici ima dovoljno, a kadrovski i materijalno u školi smo izvrsno pokriveni. Šteta bi bila da se ne poveća broj s 8 na predloženih 12 automehatroničara kada je toliki interes učenika, a i potrebe tržišta rada. Svi mi vozimo automobile, sve ih je više na cestama, a majstora nema dovoljno. Dajmo šansu djeci koja to žele raditi u životu na dobrobit i napredak cijelog društva. Drugi program koji je deficitaran i traže ih ko iglu u plastu sijena su vozači motornih vozila. Predložili smo upis 22 učenika koliko nam materijalni i kadrovski uvjeti dozvoljavaju, a u Odluci je to smanjeno na 20. Zbog potreba tržišta rada i velikog interesa učenika molim da nam vratite na 22 učenika kako je predloženo u strukturi upisa u aplikaciji. U nadi pozitivnog rješenja ovog prijedloga srdačno vas pozdravljam, mr.sc.Bojana Nikolić, dr.med., spec OM Nije prihvaćen Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih je dana 3. ožujka 2025. godine dostavilo dopis „Planiranje upisa učenika u I. razred srednje škole u školskoj godini 2025./2026.“ upravnim odjelima u županiji nadležnim za obrazovanje, Gradskom uredu za obrazovanje, mlade i sport Grada Zagreba, kao i svim srednjih s tehničkim uputama važnim za planiranje strukture razrednih odjela i broja učenika I. razreda srednjih škola u školskoj godini 2025./2026. Srednje škole su bile upućene da broj upisnih mjesta treba planirati sukladno broju učenika koji završavaju 8. razred osnovne škole u školskoj godini 2024./2025. na razini županije/grada i broju učenika koji gravitiraju županiji/gradu. U skaldu s Preporukama HZZ-a za obrazovnu upisnu politiku i politiku stipendiranja na području Bjelovarsko-bilogorske županije, program automehatroničar nije uvršeten u deficitarna zanimanja te se prijedlog za povećanjem učenika u navedenom programu ne prihvaća. Također, a obzirom da je osnivač planirao 478 upisnih mjesta više u srednjim školama u županiji u odnosu na broj učenika koji završavanju 8. razred osnovne škole, ne prihvaća se ni prijedlog za povećanjem broja učenika u razrednom odjelu u programu vozač motornog vozila.
39 ŽELJKA DIJANIĆ ODLUKU O UPISU UČENIKA U I. RAZRED SREDNJE ŠKOLE U ŠKOLSKOJ GODINI 2025./2026., USTROJAVANJE RAZREDNIH ODJELA Srednja škola Čazma Poštovani, nastavnica sam matematike u Srednjoj školi Čazma i pišem jer sam razočarana smanjenim upisnim kvotama za neka naša deficitarna zanimanja pa vas molim da razmotrite prijedlog za povećanjem broja upisnih mjesta za šk. god. 2025./2026. U aplikaciji za upise predložili smo kombinirani razredni odjel za trogodišnja zanimanja sektora strojarstvo: 12 automehatroničara, 6 operatrera za strojne obrade i 6 montera strojarskih instalacija prema potrebama tržišta rada na našem području, a i šire. U ovoj Odluci smanjen je broj automehatroničara na 8, a to je izuzetno traženo zanimanje te je jako velik interes učenika osmih razreda za upis tog programa u našoj školi, čak dvostruko i trostruko više od broja slobodnoh mjesta (prethodnih godina). Radionica i obrta za praktičnu nastavu u okolici ima dovoljno, a kadrovski i materijalno u školi smo izvrsno pokriveni. Šteta bi bila da se ne poveća broj s 8 na predloženih 12 automehatroničara kada je toliki interes učenika, a i potrebe tržišta rada. Svi mi vozimo automobile, sve ih je više na cestama, a majstora nema dovoljno. Dajmo šansu djeci koja to žele raditi u životu na dobrobit i napredak cijelog društva. Drugi program koji je deficitaran i traže ih ko iglu u plastu sijena su vozači motornih vozila. Predložili smo upis 22 učenika koliko nam materijalni i kadrovski uvjeti dozvoljavaju, a u Odluci je to smanjeno na 20. Zbog potreba tržišta rada i velikog interesa učenika molim da nam vratite na 22 učenika kako je predloženo u strukturi upisa u aplikaciji. U nadi pozitivnog rješenja ovog prijedloga srdačno vas pozdravljam, dr. sc. Željka Dijanić, prof. izvrsna savjetnica Nije prihvaćen Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih je dana 3. ožujka 2025. godine dostavilo dopis „Planiranje upisa učenika u I. razred srednje škole u školskoj godini 2025./2026.“ upravnim odjelima u županiji nadležnim za obrazovanje, Gradskom uredu za obrazovanje, mlade i sport Grada Zagreba, kao i svim srednjih s tehničkim uputama važnim za planiranje strukture razrednih odjela i broja učenika I. razreda srednjih škola u školskoj godini 2025./2026. Srednje škole su bile upućene da broj upisnih mjesta treba planirati sukladno broju učenika koji završavaju 8. razred osnovne škole u školskoj godini 2024./2025. na razini županije/grada i broju učenika koji gravitiraju županiji/gradu. U skaldu s Preporukama HZZ-a za obrazovnu upisnu politiku i politiku stipendiranja na području Bjelovarsko-bilogorske županije, program automehatroničar nije uvršeten u deficitarna zanimanja te se prijedlog za povećanjem učenika u navedenom programu ne prihvaća. Također, a obzirom da je osnivač planirao 478 upisnih mjesta više u srednjim školama u županiji u odnosu na broj učenika koji završavanju 8. razred osnovne škole, ne prihvaća se ni prijedlog za povećanjem broja učenika u razrednom odjelu u programu vozač motornog vozila.
40 DARIO MALOGORSKI ODLUKU O UPISU UČENIKA U I. RAZRED SREDNJE ŠKOLE U ŠKOLSKOJ GODINI 2025./2026., USTROJAVANJE RAZREDNIH ODJELA Poštovani! Kao ravnatelj Tehničke škole Bjelovar molim da razmotrite ograničenje upisa u sva zanimanja u Tehničkoj školi Bjelovar na 20 učenika. Svake godine je broj zainteresiranih učenika osmih razreda višestruko veći od broja mogućih upisanih učenika. Prošle godine je bilo 569 prijavljenih učenika na 84 mjesta. U planu ove godine je samo 80 planiranih upisnih mjesta. Prema podacima e-rudnika svake godine između 60 i 70% učenika nastavlja školovanje na visokim učilištima. Prema povratnim informacijama bivših učenika, oko dvije trećine upisanih i završava školovanje kao prvostupnici ili diplomanti. Škola upisuje učenike u deficitarna zanimanja i potrebe gospodarstva za tim zanimanjima su puno veće od broja učenika koji se mogu upisati. Učenicima brojne tvrtke nude stipendije (HEP, Kamgrad, Strabag, Intersnack...) jer imaju veliku potrebu za tim zanimanjima. Škola ostvaruje i rezultate u natjecanjima Worldskills, ove godine su učenici škole četvrti put po redu osvojili prvo mjesto u disciplini graditeljske tehnologije, učenik tehničara za računalstvo je osvojio drugo mjesto, učenik strojarskih računalnih tehničara treće mjesto. Osim toga zanimanja tehničar u strojarstvu, građevinski tehničar i tehničar za elektroniku i komunikacije su jedini razredi koji se upisuju u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji u ta zanimanja. Zbog navedenog, molim da se odobri upis 24 učenika po zanimanju. Škola za taj broj učenika ima prostorne, materijalne i kadrovske uvijete. Nije prihvaćen Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih je dana 3. ožujka 2025. godine dostavilo dopis „Planiranje upisa učenika u I. razred srednje škole u školskoj godini 2025./2026.“ upravnim odjelima u županiji nadležnim za obrazovanje, Gradskom uredu za obrazovanje, mlade i sport Grada Zagreba, kao i svim srednjih s tehničkim uputama važnim za planiranje strukture razrednih odjela i broja učenika I. razreda srednjih škola u školskoj godini 2025./2026. Srednje škole su bile upućene da broj upisnih mjesta treba planirati sukladno broju učenika koji završavaju 8. razred osnovne škole u školskoj godini 2024./2025. na razini županije/grada i broju učenika koji gravitiraju županiji/gradu. U skaldu s Preporukama HZZ-a za obrazovnu upisnu politiku i politiku stipendiranja na području Bjelovarsko-bilogorske županije, programi koje je planirala Tehnička škola Bjelovar ne svrstavaju se u deficitarna zanimanja, a obzirom da je osnivač planirao 478 upisnih mjesta više u srednjim školama u županiji u odnosu na broj učenika koji završavanju 8. razred osnovne škole, prijedlog za povećanjem broja učenika u navedenim programima se ne prihvaća.
41 SANDRA HRUBAN BARTOLOVIĆ ODLUKU O UPISU UČENIKA U I. RAZRED SREDNJE ŠKOLE U ŠKOLSKOJ GODINI 2025./2026., USTROJAVANJE RAZREDNIH ODJELA Poštovani, u ime Gimnazije Nova Gradiška, kao ravnateljica, izražavam slaganje s Odlukom o upisu učenika u I. razred srednje škole u školskoj godini 2025./2026. Planiranjem strukture planirana su i odobrena 2 razredna odjela opće gimnazije po 20 učenika i1 kombinirani razredni odjel s 24 učenika, 12 učenika prirodoslovne i 12 učenika umjetničke gimnazije. Program umjetničke gimnazije prvi je takve vrste na našem području i odgovara potrebama i iskazanom interesu učenika osmih razreda. Imajući u vidu interese roditelja i učenika, važnost gimnazije kao institucije za javni i kulturni život grada, ali i županije, pozdravljamo ovako planiranu strukturu. Ravnateljica Gimnazije Nova Gradiška Ljiljana Ptačnik Primljeno na znanje Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju.
42 DANIJELA ŠMULJIĆ MATOŠEVIĆ ODLUKU O UPISU UČENIKA U I. RAZRED SREDNJE ŠKOLE U ŠKOLSKOJ GODINI 2025./2026., USTROJAVANJE RAZREDNIH ODJELA U Novoj Gradiški ustrojavanje dva odjela opće gimnazije i jednog kombiniranog odjela umjetničko-prirodoslovne predstavlja korak prema većoj fleksibilnosti i prilagodbi srednjoškolskog obrazovanja te interesima i potrebama učenika u našem gradu. Primljeno na znanje Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju.
43 SANDRA HRUBAN BARTOLOVIĆ ODLUKU O UPISU UČENIKA U I. RAZRED SREDNJE ŠKOLE U ŠKOLSKOJ GODINI 2025./2026., USTROJAVANJE RAZREDNIH ODJELA Slažem se s navedenim prijedlogom za Gimnaziju Nova Gradiška o ustrojavanju 2 odjela opće gimnazije i kombiniranoga prirodoslovno-umjetničkoga odjela. Smatram da su uvažene potrebe škole i lokalne zajednice. Primljeno na znanje Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju.
44 JELENA BEKAVAC KRČADINAC USTROJAVANJE RAZREDNIH ODJELA , XVIII. Kada će dodatne provjere znanja za upis u srednju školu biti obavezne svim četverogodišnjim srednjim školama? Same ocjene nisu najbolji pokazatelj učenikovog znanja (nije isto znanje nekog učenika koji s prosjekom predmetnih ocjena 3,40 ima zaključen vrlo dobar i onog učenika kojemu je s 4,30 zaključen vrlo dobar). Najbolja opcija je da za upis u srednju školu 50% upisnih bodova nose ocjene, a 50% upisnih bodova nosi dodatna provjera znanja. Kod provedbe nacionalnih ispita dvoje učenika sjedi u istoj klupi i pišu isti test, te je lako provedivo međusobno prepisivanje. Nacionalni ispiti bi se trebali provoditi po punktovima (izabere se na 10 škola jedna od njih za provedbu nac.ispita, tako da se spriječi prepisivanje i suradnja). Nije prihvaćen Komentar nije predmet ovog savjetovanja. Provjere znanja za upis u srednje škole propisuju se Pravilnikom o elementima i kriterijima za izbor kandidata za upis u I. razred srednje škole.
45 INES LOVRIĆ ZAVRŠNE ODREDBE , XXIV. Poštovani, u potpunosti podržavam Odluku o upisu učenika u I. razred srednje škole u školskoj godini 2025./2026. Primljeno na znanje Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju.