Izvješće o provedenom savjetovanju - Nacrt prijedloga zakona o provedbi Uredbe (EU) 2023/1115 o stavljanju na raspolaganje na tržištu Unije i izvozu iz Unije određene robe i određenih proizvoda povezanih s deforestacijom i degradacijom šume

Redni broj
Korisnik
Područje
Komentar
Status odgovora
Odgovor
1 HRVATSKA GOSPODARSKA KOMORA II.NADLEŽNA TIJELA I OVLASTI NADLEŽNIH TIJELA, Članak 8. Vezano uz članak 8. stavak 1. članica HGK smatra da bi bilo potrebno razjasniti na koji način su fotografiranje i snimanje svih radnih i pomoćnih prostora, predmeta rada i poslovanja, opreme, hrane i hrane za životinje, životinja i osoblja, radi dokazivanja činjeničnog stanja te pristup videonadzoru radnih i proizvodnih prostora, primjenjiv na trgovačke lance ili proizvođače koji koriste sirovinu u finalnom proizvodu. Nije prihvaćen Riječ je o odredbi ovlasti inspektora koji su već propisani člankom 61. Zakona o Državnom inspektoratu i odnose se na sve subjekte u nadzoru bez izuzeća, pa na taj način i na trgovačke lance i proizvođače te je predmetna ovlast radi jasnoće postupanja inspektora i obavještavanja svih subjekata podložnih nadzoru također navedena i u ovom Zakonu. Odnosi se kod bilo kojeg subjekta i/ili objekt nadzora, a kao i u svim drugim postupcima služi neospornom utvrđivanju činjeničnog stanja te u okviru dokaznih postupaka.
2 HRVATSKA GOSPODARSKA KOMORA IV.  PREKRŠAJNE ODREDBE, Članak 13. U pogledu članka 13. stavk 1. članica HGK predlaže jasnije definirati u kojim slučajevima je primjenjiv raspon od 15.000 do 70.000 EUR, a u kojima najmanje 4% godišnjeg prometa. Također, potrebno je pojašnjenje je li kazna u slučaju trgovačkog lanca primjenjiva u jednakoj mjeri ukoliko se prekršaj odnosi na vlastitu privatnu marku ili na brend kojeg na tržište stavlja proizvođač. Nije prihvaćen Na temelju utvrđenih činjenica inspektor podnosi optužni prijedlog nadležnom sudu, koji u prekršajnom postupku odlučuje o visini kazne na način opisan u članku 33. Prekršajnog zakona (NN 107/07, 39/13, 157/13, 110/15, 70/17, 118/18 i 114/22).
3 HRVATSKA GOSPODARSKA KOMORA IV.  PREKRŠAJNE ODREDBE, Članak 14. U pogledu članka 14. stavka 1. članica HGK predlaže jasnije definiranje u kojim slučajevima je primjenjiv raspon od 7.000 do 30.000 EUR, a u kojima najmanje 4% godišnjeg prometa. Također, potrebno je pojašnjenje je li kazna u slučaju trgovačkog lanca primjenjiva u jednakoj mjeri ukoliko se prekršaj odnosi na vlastitu privatnu marku ili na brend kojeg na tržište stavlja proizvođač. Nije prihvaćen Na temelju utvrđenih činjenica inspektor podnosi optužni prijedlog nadležnom sudu, koji u prekršajnom postupku odlučuje o visini kazne na način opisan u članku 33. Prekršajnog zakona (NN 107/07, 39/13, 157/13, 110/15, 70/17, 118/18 i 114/22).
4 HRVATSKA GOSPODARSKA KOMORA IV.  PREKRŠAJNE ODREDBE, Članak 15. Članica HGK predlaže da se u članku 15. stavku 1. alineja 1 jasnije definira na koji način i u kojim uvjetima se najmanji odnosno najveći iznos primjenjuje. Nije prihvaćen Na temelju utvrđenih činjenica inspektor podnosi optužni prijedlog nadležnom sudu, koji u prekršajnom postupku odlučuje o visini kazne na način opisan u članku 33. Prekršajnog zakona (NN 107/07, 39/13, 157/13, 110/15, 70/17, 118/18 i 114/22).