Izvješće o provedenom savjetovanju - Nacrt prijedloga zakona o provedbi Uredbe (EU) 2023/1115 o stavljanju na raspolaganje na tržištu Unije i izvozu iz Unije određene robe i određenih proizvoda povezanih s deforestacijom i degradacijom šume
|
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
|---|---|---|---|---|---|
| 1 | HRVATSKA GOSPODARSKA KOMORA | II.NADLEŽNA TIJELA I OVLASTI NADLEŽNIH TIJELA, Članak 8. | Vezano uz članak 8. stavak 1. članica HGK smatra da bi bilo potrebno razjasniti na koji način su fotografiranje i snimanje svih radnih i pomoćnih prostora, predmeta rada i poslovanja, opreme, hrane i hrane za životinje, životinja i osoblja, radi dokazivanja činjeničnog stanja te pristup videonadzoru radnih i proizvodnih prostora, primjenjiv na trgovačke lance ili proizvođače koji koriste sirovinu u finalnom proizvodu. | Nije prihvaćen | Riječ je o odredbi ovlasti inspektora koji su već propisani člankom 61. Zakona o Državnom inspektoratu i odnose se na sve subjekte u nadzoru bez izuzeća, pa na taj način i na trgovačke lance i proizvođače te je predmetna ovlast radi jasnoće postupanja inspektora i obavještavanja svih subjekata podložnih nadzoru također navedena i u ovom Zakonu. Odnosi se kod bilo kojeg subjekta i/ili objekt nadzora, a kao i u svim drugim postupcima služi neospornom utvrđivanju činjeničnog stanja te u okviru dokaznih postupaka. |
| 2 | HRVATSKA GOSPODARSKA KOMORA | IV. PREKRŠAJNE ODREDBE, Članak 13. | U pogledu članka 13. stavk 1. članica HGK predlaže jasnije definirati u kojim slučajevima je primjenjiv raspon od 15.000 do 70.000 EUR, a u kojima najmanje 4% godišnjeg prometa. Također, potrebno je pojašnjenje je li kazna u slučaju trgovačkog lanca primjenjiva u jednakoj mjeri ukoliko se prekršaj odnosi na vlastitu privatnu marku ili na brend kojeg na tržište stavlja proizvođač. | Nije prihvaćen | Na temelju utvrđenih činjenica inspektor podnosi optužni prijedlog nadležnom sudu, koji u prekršajnom postupku odlučuje o visini kazne na način opisan u članku 33. Prekršajnog zakona (NN 107/07, 39/13, 157/13, 110/15, 70/17, 118/18 i 114/22). |
| 3 | HRVATSKA GOSPODARSKA KOMORA | IV. PREKRŠAJNE ODREDBE, Članak 14. | U pogledu članka 14. stavka 1. članica HGK predlaže jasnije definiranje u kojim slučajevima je primjenjiv raspon od 7.000 do 30.000 EUR, a u kojima najmanje 4% godišnjeg prometa. Također, potrebno je pojašnjenje je li kazna u slučaju trgovačkog lanca primjenjiva u jednakoj mjeri ukoliko se prekršaj odnosi na vlastitu privatnu marku ili na brend kojeg na tržište stavlja proizvođač. | Nije prihvaćen | Na temelju utvrđenih činjenica inspektor podnosi optužni prijedlog nadležnom sudu, koji u prekršajnom postupku odlučuje o visini kazne na način opisan u članku 33. Prekršajnog zakona (NN 107/07, 39/13, 157/13, 110/15, 70/17, 118/18 i 114/22). |
| 4 | HRVATSKA GOSPODARSKA KOMORA | IV. PREKRŠAJNE ODREDBE, Članak 15. | Članica HGK predlaže da se u članku 15. stavku 1. alineja 1 jasnije definira na koji način i u kojim uvjetima se najmanji odnosno najveći iznos primjenjuje. | Nije prihvaćen | Na temelju utvrđenih činjenica inspektor podnosi optužni prijedlog nadležnom sudu, koji u prekršajnom postupku odlučuje o visini kazne na način opisan u članku 33. Prekršajnog zakona (NN 107/07, 39/13, 157/13, 110/15, 70/17, 118/18 i 114/22). |