Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje s javnošću o Odluci o uvjetima za prijam učenika prvih razreda u učeničke domove u školskoj godini 2025./2026.

Redni broj
Korisnik
Područje
Komentar
Status odgovora
Odgovor
1 JELENA LOVKOVIĆ PRIJAVA UČENIKA U UČENIČKI DOM , Članak 4. U Čl.4. pod b) dati točan vremenski okvir unutar kojega upisno povjerenstvo treba biti dostupno jer prema prijašnjem iskustvu i Hodogramu aktivnosti koje dobije upisno povjerenstvo, dostupnost bi trebala bit 24 sata, uključujući i vikende. Primljeno na znanje Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje. Upisna povjerenstva učeničkih domova objavljuju svoje uredovno radno vrijeme na mrežnim stranicama učeničkoga doma.
2 GABRIJELA SLAMIĆ PRIJAVA UČENIKA U UČENIČKI DOM , Članak 4. "Upisna povjerenstva dužna su biti dostupna tijekom cijeloga trajanja upisnoga postupka." - Misli li se to 0/24 sata? Po prethodnom iskustvu da jer sustav često stavlja rokove koji su van radnog vremena (7-15h) članova povjerenstva. Primljeno na znanje Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje. Upisna povjerenstva učeničkih domova objavljuju svoje uredovno radno vrijeme na mrežnim stranicama učeničkoga doma.
3 IVANA THERESE ŠTETIĆ IZRAVNI PRIJAM U UČENIČKI DOM , Članak 5. " učenici na temelju članka 126. Zakona o hrvatskim braniteljima iz Domovinskog rata i članovima njihovih obitelji (Narodne novine, broj 121/2017, 98/2019, 84/21 i 156/23) – djeca smrtno stradalog hrvatskog branitelja iz Domovinskog rata, djeca nestalog hrvatskog branitelja iz Domovinskog rata" - učenici koji se upisuju u srednju školu i/ili u učeničke domove rođeni su 2010, pa mi nije jasno kako to mogu biti djeca poginulih branitelja. Primljeno na znanje Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje. Navedena odredba sukladna je s člankom 126. Zakona o hrvatskim braniteljima iz Domovinskog rata i članovima njihovih obitelji (Narodne novine, broj 121/2017, 98/2019, 84/21 i 156/23).
4 RAFAELA ANDRIN ELEMENTI VREDNOVANJA  I UTVRĐIVANJE UKUPNOGA REZULTATA KANDIDATA  , Članak 6. "c) Ako dva ili više učenika na zadnjem mjestu ljestvice poretka imaju jednak ukupan broj bodova na temelju zajedničkog i dodatnog elementa vrednovanja, upisuju se svi učenici." - Ako fizički ne postoji mjesta za životni prostor još jednog učenika/učenice, nije moguće upisati učenike preko kvote. Ne radi se samo o dodatnom krevetu, nego i svom potrebnom dodatnom namještaju za koji ne postoji mjesto. Moramo imati na umu da se radi o životnom prostoru djeteta, a ne o mjestu gdje provede nekoliko sati dnevno, stoga prostor mora biti adekvatan za ispunjavanje osnovnih potreba i prava djeteta. Predlažem da se osmisli sustav dodatne selekcije (prednost učenicima na temelju blizine škole i sl.) kako bi se prevenirale takve situacije. Primljeno na znanje Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje. Vezano uz prijam učenika u učenički dom koji imaju jednak broj bodova na zadnjem mjestu skrećemo pozornost da je Odlukom propisano da učenički domovi u suradnji s osnivačem utvrđuju posebne kriterije za upis učenika te planski na osnovu analize potreba upisa racionalno planiraju broj mjesta za upis, vodeći računa o upisu svih učenika koji ostvaruju pravo na upis.
5 ELIZABETA GALIĆ-PAPIĆ ELEMENTI VREDNOVANJA  I UTVRĐIVANJE UKUPNOGA REZULTATA KANDIDATA  , Članak 6. članak 6, stavak c) Ako dva ili više učenika na zadnjem mjestu ljestvice poretka imaju jednak ukupan broj bodova na temelju zajedničkog i dodatnog elementa vrednovanja, upisuju se svi učenici. - neizvedivo jer oglašavamo sva slobodna mjesta - nije moguće dodavati u postojeće sobe dodatne krevete, a s time ormare, stolice.... Primljeno na znanje Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje. Vezano uz prijam učenika u učenički dom koji imaju jednak broj bodova na zadnjem mjestu skrećemo pozornost da je Odlukom propisano da učenički domovi u suradnji s osnivačem utvrđuju posebne kriterije za upis učenika te planski na osnovu analize potreba upisa racionalno planiraju broj mjesta za upis, vodeći računa o upisu svih učenika koji ostvaruju pravo na upis.
6 JELENA LOVKOVIĆ ELEMENTI VREDNOVANJA  I UTVRĐIVANJE UKUPNOGA REZULTATA KANDIDATA  , Članak 6. Ako je smještajni kapacitet doma popunjen, Čl.6 pod c), nemoguće je ispuniti bez obzira na dodatne elemente vrednovanja kandidata jer se ne može "stvoriti" dodatni prostor niti krevet u koji bi se na jedno slobodno mjesto smjestilo dva učenika. Jasnije definirati što učiniti u takvoj situaciji. Primljeno na znanje Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje. Vezano uz prijam učenika u učenički dom koji imaju jednak broj bodova na zadnjem mjestu skrećemo pozornost da je Odlukom propisano da učenički domovi u suradnji s osnivačem utvrđuju posebne kriterije za upis učenika te planski na osnovu analize potreba upisa racionalno planiraju broj mjesta za upis, vodeći računa o upisu svih učenika koji ostvaruju pravo na upis.
7 ŽELJKO BUŽLETA ELEMENTI VREDNOVANJA  I UTVRĐIVANJE UKUPNOGA REZULTATA KANDIDATA  , Članak 6. "Ako dva ili više učenika na zadnjem mjestu ljestvice poretka imaju jednak ukupan broj bodova na temelju zajedničkog i dodatnog elementa vrednovanja, upisuju se svi učenici" - ovakva odredba daje mogućnost za spekulacije jer dom može ali i ne mora ostaviti nekoliko slobodnih mjesta "u rezervi", a nakon popunjavanja kapaciteta doma neće biti moguće primiti više učenika s eventualnim istim brojem bodova, pa bi netko morao biti na listi čekanja. U takvim slučajevima trebalo bi uvesti još neki dodatan kriterij da se utvrdi tko će imati prednost - nekoliko prijedloga, npr. veća udaljenost škole od mjesta prebivališta; obitelj s više članova; prosjek primanja po članu obitelji... Primljeno na znanje Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje. Vezano uz prijam učenika u učenički dom koji imaju jednak broj bodova na zadnjem mjestu skrećemo pozornost da je Odlukom propisano da učenički domovi u suradnji s osnivačem utvrđuju posebne kriterije za upis učenika te planski na osnovu analize potreba upisa racionalno planiraju broj mjesta za upis, vodeći računa o upisu svih učenika koji ostvaruju pravo na upis.
8 MLADEN KAMENJARIN ELEMENTI VREDNOVANJA  I UTVRĐIVANJE UKUPNOGA REZULTATA KANDIDATA  , Članak 6. "Ako dva ili više učenika na zadnjem mjestu ljestvice poretka imaju jednak ukupan broj bodova na temelju zajedničkog i dodatnog elementa vrednovanja, upisuju se svi učenici." - ovakva situacija je moguća ako se u prijavi slobodnih mjesta ostavi jedno slobodno mjesto. U natječaju za upis uvijek stoji puni kapacitet doma i u slučaju "viška " upisanih potrebno je osigurati sobu/krevet za takvog učenika. Hoće li osnivač doma snositi troškove ? Primljeno na znanje Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje. Vezano uz prijam učenika u učenički dom koji imaju jednak broj bodova na zadnjem mjestu skrećemo pozornost da je Odlukom propisano da učenički domovi u suradnji s osnivačem utvrđuju posebne kriterije za upis učenika te planski na osnovu analize potreba upisa racionalno planiraju broj mjesta za upis, vodeći računa o upisu svih učenika koji ostvaruju pravo na upis.
9 GABRIJELA SLAMIĆ ELEMENTI VREDNOVANJA  I UTVRĐIVANJE UKUPNOGA REZULTATA KANDIDATA  , Članak 6. "Ako dva ili više učenika na zadnjem mjestu ljestvice poretka imaju jednak ukupan broj bodova na temelju zajedničkog i dodatnog elementa vrednovanja, upisuju se svi učenici." - ovakva situacija mi baš nije jasna. Ako je dom npr. raspisao 13 muških slobodnih mjesta, kako da upiše 14-15 učenika? Primljeno na znanje Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje. Vezano uz prijam učenika u učenički dom koji imaju jednak broj bodova na zadnjem mjestu skrećemo pozornost da je Odlukom propisano da učenički domovi u suradnji s osnivačem utvrđuju posebne kriterije za upis učenika te planski na osnovu analize potreba upisa racionalno planiraju broj mjesta za upis, vodeći računa o upisu svih učenika koji ostvaruju pravo na upis.
10 ELIZABETA GALIĆ-PAPIĆ ZAJEDNIČKI ELEMENT VREDNOVANJA KANDIDATA, Članak 7. Žao mi je što ne možemo vidjeti svjedodžbe iz osnovne škole. Naime, uvijek su nam bili korisni podaci o slobodnim aktivnostima u kojima su učenici bili uključeni. Nije prihvaćen Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje. Svi relevantni podaci za bodovanje (ukupni prosjek, broj bodova i ostali kriteriji) već jesu sadržani u prijavi i dostatni za provedbu postupka upisa. Za potrebe odgojno-obrazovnog rada nakon upisa, odgajatelji mogu u suradnji s roditeljima i školom pribaviti potrebne informacije na primjeren način.
11 ELIZABETA GALIĆ-PAPIĆ ZAJEDNIČKI ELEMENT VREDNOVANJA KANDIDATA, Članak 7. Povećati broj s kojim se množi prosjek ocjena jer je puno mogućnosti dobivanja dodatnih bodova. Npr. prošle školske godine nam je učenik s prosjekom ocjena 5,0 bio 10 na rang ljestvici. Imali smo samo 10 slobodnih mjesta za dječake tako da se odličan učenik jedva uspio upisati u željeni dom. Nije prihvaćen Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje. Prijedlog za povećanje koeficijenta kojim se množi prosjek ocjena nije prihvaćen jer bi to narušilo ravnotežu između školskog uspjeha i ostalih elemenata vrednovanja (npr. socijalni i zdravstveni kriteriji, postignuća, posebne okolnosti). Sustav bodovanja osmišljen je tako da omogući ravnomjernu i pravednu selekciju kandidata, uzimajući u obzir širi kontekst učenikovih potreba i postignuća, a ne isključivo akademski uspjeh. Cilj je osigurati da svi učenici, posebno oni u ranjivijim skupinama, imaju mogućnost za smještaj u učenički dom.
12 MLADEN KAMENJARIN ZAJEDNIČKI ELEMENT VREDNOVANJA KANDIDATA, Članak 7. pomnožen s koeficijentom petnaest (15). - povečati koeficijent ( dvadeset (20)) jer učenici s dodatnim bodovima lako na rang listi prestižu učenike koji imamju odličan uspjeh. Odnosno uspjeh učenika bi trebao imati većeu težinu pri upisu u dom. Nije prihvaćen Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje. Prijedlog za povećanje koeficijenta kojim se množi prosjek ocjena nije prihvaćen jer bi to narušilo ravnotežu između školskog uspjeha i ostalih elemenata vrednovanja (npr. socijalni i zdravstveni kriteriji, postignuća, posebne okolnosti). Sustav bodovanja osmišljen je tako da omogući ravnomjernu i pravednu selekciju kandidata, uzimajući u obzir širi kontekst učenikovih potreba i postignuća, a ne isključivo akademski uspjeh. Cilj je osigurati da svi učenici, posebno oni u ranjivijim skupinama, imaju mogućnost za smještaj u učenički dom.
13 GABRIJELA SLAMIĆ ZAJEDNIČKI ELEMENT VREDNOVANJA KANDIDATA, Članak 7. Zašto podizanje svjedodžbi u sustav nije obvezno ili zašto svjedodžbe nisu dostupne članovima povjerenstva? Istina, ova činjenica ne ometa sam proces upisa ali je za budući odgojno-obrazovni rad s novoupisanim učenicima dobro da se ima uvid u dosadašnji školski uspjeh putem svjedodžbi. Nije prihvaćen Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje. Podizanje svjedodžbi u sustav nije obvezno jer svi relevantni podaci za bodovanje (ukupni prosjek, broj bodova i ostali kriteriji) već jesu sadržani u prijavi i dostatni za provedbu postupka upisa. Za potrebe odgojno-obrazovnog rada nakon upisa, odgajatelji mogu u suradnji s roditeljima i školom pribaviti potrebne informacije na primjeren način.
14 MATIJA BUDIMIR DODATNI ELEMENT VREDNOVANJA KANDIDATA , Članak 8. Priznavanje dodatnih bodova po osnovi roditelja te braće i sestara dosad je bilo upitno. Članovi upisnih povjerenstava nisu imali uvid u srodstvo (rodbinske veze) učenika, pa je tako, primjerice, učenik mogao učitati dokaz o statusu branitelja za osobu koja mu nije otac ili dokaz o redovitom školovanje za osobu koja mu nije brat. Trebalo bi propisati da je za dokazivanje prava na takve dodatne bodove potrebno i dokazati srodstvo, primjerice izvodom iz matične knjige rođenih na kojem se vidi OIB osoba u srodstvu. Nije prihvaćen Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje. Postupak prijave u sustav temelji se na povjerenju i odgovornosti roditelja/skrbnika. Dosad nije bilo moguće automatski provjeriti srodstvo putem državnih registara zbog zaštite osobnih podataka (GDPR). Uvođenje obveze dostave izvoda iz matične knjige rođenih ili drugih dokumenata s OIB-ovima značilo bi dodatno administrativno opterećenje za roditelje i sustav, s ograničenim učinkom. Umjesto toga, odgovornost prijavitelja za točnost unesenih podataka jasno je propisana. Razmatra se mogućnost tehničke dorade sustava za bolju kontrolu u budućnosti, ali trenutno rješenje smatra se primjerenim. Dodatno bodovanje prema blizini škole nije uvedeno jer osnovni cilj učeničkih domova nije teritorijalna pripadnost, već uravnotežen odabir temeljen na objektivnim kriterijima. Uvođenje bodova za blizinu škole bilo bi nepravedno prema učenicima iz udaljenijih krajeva koji nemaju alternativu. Dodatni bodovi za domove u sastavu škole već donekle adresiraju ovaj problem. Premještaji nakon upisa mogući su kad za to postoje opravdani razlozi i slobodni kapaciteti. Ocjena iz vladanja koristi se kao jedan od pomoćnih kriterija i nosi minimalan broj bodova. S obzirom na to da se bodovi za vladanje ne dodjeljuju odlučujuću prednost u ukupnom zbroju, ova razlika ne dovodi do znatne diskriminacije. Ovaj kriterij ostaje kao podrška cjelovitom vrednovanju učenika.
15 RAFAELA ANDRIN DODATNI ELEMENT VREDNOVANJA KANDIDATA , Članak 8. Dodatni bodovi za blizinu škole - Zbog toga što nema dodatnih bodova za blizinu škole, učenici škola koje dijele dvorište s domom nemaju prednost pri upisu u dom, te se radi toga upisuju u učeničke domove na drugom kraju grada. Većina tih učenika se naknadno pokušava prebaciti, kada uglavnom više nema mjesta, započeo je proces prilagodbe i sl. Tako dolazimo do apsurdnih situacija gdje učenici putuju više od sat i 30 minuta do škole, a postoji učenički dom koji im je u neposrednoj blizini škole. Još jedan primjer su škole u Velikoj Gorici čiji učenici se smještaju u zagrebačke domove, stoga ako nisu u najbližim domovima, putovanje se izrazito produžuje. Dio ovog problema riješen je dodatnim bodovima za učeničke domove u sastavu škole, ali većina škola nema u sastavu učenički dom te su time učenici stavljeni u nepovoljni položaj. Osim udaljenosti učeničkog doma i škole, dolazi i do razdvajanja učenika koji idu zajedno u razred, zbog čega se otežava zajedničko učenje i međusobno druženje, te je to česti razlog za naknadno prebacivanje učenika. Sva kasnija preseljenja obično se događaju nakon nekoliko mjeseci te se time značajno otežava prilagodba učenika na novu sredinu, a često prebacivanje nije ni moguće zbog popunjenosti kapaciteta. Nije prihvaćen Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje. U svakome upisnom roku kandidat može prijaviti najviše četiri (4) odabira učeničkih domova. Kriterij odabira može biti da je u blizini srednje škole koju je upisao.Dodatno bodovanje prema blizini škole nije uvedeno jer osnovni cilj učeničkih domova nije teritorijalna pripadnost, već uravnotežen odabir temeljen na objektivnim kriterijima. Uvođenje bodova za blizinu škole bilo bi nepravedno prema učenicima iz udaljenijih krajeva koji nemaju alternativu. Dodatni bodovi za domove u sastavu škole već donekle adresiraju ovaj problem. Premještaji nakon upisa mogući su kad za to postoje opravdani razlozi i slobodni kapaciteti.
16 RAFAELA ANDRIN DODATNI ELEMENT VREDNOVANJA KANDIDATA , Članak 8. Potrebno je jasno definiranje dokaza za pojedinu kategoriju dodatnih bodova, s obzirom na to da roditelji ne znaju što moraju priložiti. Događa se da roditelji učitaju kompletnu medicinsku dokumentaciju, što nama ne pomaže jer nismo kompetentni za čitanje iste. Ispravno bi bilo da u potrebnim dokazima piše npr.: "Potvrda liječnika u kojoj stoji: Osoba ... boluje od dugotrajne i teške bolesti. Potvrda se izdaje u svrhu ostvarivanja prava na dodatne bodove za smještaj u učenički dom." Primljeno na znanje Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje. Liječnička dokumentacija o dugotrajnoj i teškoj bolesti koja se podnosi za upis u srednju školu, uvažava se i za ostvarivanje prava na dodatne bodove prilikom upisa u učenički dom.
17 VIŠNJA DORIĆ DODATNI ELEMENT VREDNOVANJA KANDIDATA , Članak 8. S obzirom da osnovne škole nemaju ujednačen stav oko donošenja ocjene vladanja, smatram da je dodatno bodovanje na temelju uzornog vladanja diskriminirajuće, odnosno određene učenike stavlja u nepovoljniji položaj u ostalu na druge učenike. Primjer jedna OŠ polazi od toga da svi učenici imaju dobro vladanje, a samo iznimni imaju uzorno vladanje, bez obzira radi li se o učeniku koji tijekom školovanja ima odličan uspjeh u osnovnoj školi, odličan uspjeh u glazbenoj školi, aktivan član sportskog kluba i slično, dok druga OŠ polazi od toga da učenici imaju uzorno vladanje, pa onda po određenim slučajevima to vladanje smanjuju. Primljeno na znanje Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje.Ocjena iz vladanja koristi se kao jedan od pomoćnih kriterija i nosi minimalan broj bodova. S obzirom na to da se bodovi za vladanje ne dodjeljuju odlučujuću prednost u ukupnom zbroju, ova razlika ne dovodi do znatne diskriminacije. Ovaj kriterij ostaje kao podrška cjelovitom vrednovanju učenika.
18 ŽELJKO BUŽLETA DODATNI ELEMENT VREDNOVANJA KANDIDATA , Članak 8. predlažem kao demografsku mjeru da učenik koji živi u obitelji koja ima više od troje djece dobije dodatnih 5 bodova Primljeno na znanje Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje. Sukladno članku 8. Odluke o uvjetima za prijam učenika prvih razreda u učeničke domove u školskoj godini 2025./2026. učenik čiji se brat, odnosno sestra (ili više njih) redovito školuje i stanuje izvan mjesta stalnog prebivališta ostvaruje dodatnih pet (5) bodova po broju braće i sestara;
19 MLADEN KAMENJARIN DODATNI ELEMENT VREDNOVANJA KANDIDATA , Članak 8. učenik s prebivalištem na području otoka - izbaciti dodatne bodove ili svim učenicima koji u mjestu prebivlišta nemaju organiziran javni prijevoz dodati 5 bodova Nije prihvaćen Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje. Sukladno članku 13. Odluke o uvjetima za prijam učenika prvih razreda u učeničke domove u školskoj godini 2025./2026. o posebnostima upisa učenika svih razreda srednje škole koje nisu predviđene odredbama ove Odluke odlučuje odgajateljsko vijeće učeničkoga doma na temelju podnesene zamolbe učenika/roditelja/skrbnika za prijam učenika u učenički dom.
20 MLADEN KAMENJARIN DODATNI ELEMENT VREDNOVANJA KANDIDATA , Članak 8. Ako učenik ima tešku bolest ili ako živi uz jednoga i/ili oba roditelja s dugotrajnom teškom bolesti - potrebno je popisati teške bolesti Nije prihvaćen Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje. Napominjemo da ovo ministarstvo nije nadležno za uvjete i načine izdavanja potvrda niti za tumačenje dijagnoza koje daje obiteljski liječnik na temelju uvida u cjelokupnu liječničku dokumentaciju.
21 MLADEN KAMENJARIN DODATNI ELEMENT VREDNOVANJA KANDIDATA , Članak 8. * deficitarno zanimanje - pojedine županije ne donose odluke o deficitarnim zanimanjima, i pri upisu tih zanimanja u srednju školu učenici ne dobivaju dodatne bodove, ali pri upisu u dom učenici dobivaju bodove za ta zanimanja. Ili županija trebaju odrediti koja su deficirana zanimanja te za njih dodjeliti stipendije i ugovore ili izbaciti dodatne bodove za deficitarna zanimanja. Nije prihvaćen Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje. Popis deficitarnih zanimanja usklađen je s Preporukama HZZ-a za obrazovnu upisnu politiku i politiku stipendiranja.
22 LJILJANA BULJUBAŠIĆ DODATNI ELEMENT VREDNOVANJA KANDIDATA , Članak 8. Poštovani, učenik s prebivalištem u mjestu koje nema organiziran javni prijevoz, a takvih mjesta ima dosta, 5 dodatnih bodova. Hvala. Nije prihvaćen Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje. Sukladno članku 13. Odluke o uvjetima za prijam učenika prvih razreda u učeničke domove u školskoj godini 2025./2026. o posebnostima upisa učenika svih razreda srednje škole koje nisu predviđene odredbama ove Odluke odlučuje odgajateljsko vijeće učeničkoga doma na temelju podnesene zamolbe učenika/roditelja/skrbnika za prijam učenika u učenički dom.
23 GABRIJELA SLAMIĆ DODATNI ELEMENT VREDNOVANJA KANDIDATA , Članak 8. ako učenik ima tešku bolest ili ako živi uz jednoga i/ili oba roditelja s dugotrajnom teškom bolesti, što dokazuje liječničkom potvrdom o svojoj težoj bolesti, odnosno potvrdom o dugotrajnoj težoj bolesti jednoga i/ili obaju roditelja." - ovdje može doći do određenih poteškoća. Npr. učenica ima psihičkih poteškoća te zbog toga dobiva dodatne bodove. Nakon toga, obiteljski liječnik treba izdati potvrdu da nema kontraindikacija za smještaj u učenički dom, za što ne može garantirati, ali ipak ju izdaje jer ne želi da zbog toga djete izgubi pravo smještaja u učenički dom. Znači, kontradikcija - prvo od liječnika prikuplja dokumentaciju o teškoj bolesti a zatim taj isti liječnik treba izdati potvrdu da nema kontradikcija za smještaj u dom. Primljeno na znanje Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje. Liječnička dokumentacija o dugotrajnoj i teškoj bolesti koja se podnosi za upis u srednju školu, uvažava se i za ostvarivanje prava na dodatne bodove prilikom upisa u učenički dom.
24 IVANA THERESE ŠTETIĆ DODATNI ELEMENT VREDNOVANJA KANDIDATA , Članak 8. "učenik koji živi u otežanim uvjetima obrazovanja ostvaruje dodatnih deset (10) bodova po jednoj od osnova:  ako učenik ima tešku bolest..." Učenik koji se upisuje u učenički dom treba potvrdu od doktora opće prakse o sposobnosti učenika za boravak u domu. Ovaj uvjet za dodatne bodove kosi mišljenje doktora. Primljeno na znanje Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje. Liječnička dokumentacija o dugotrajnoj i teškoj bolesti koja se podnosi za upis u srednju školu, uvažava se i za ostvarivanje prava na dodatne bodove prilikom upisa u učenički dom.
25 TANJA BOTIĆ DODATNI ELEMENT VREDNOVANJA KANDIDATA , Članak 8. Smatram da nije pošteno da se boduje samo najpovoljniji rezultat. Treba se bodovati svaki rezultat, kao što se boduje svaki brat/sestra koji živi izvan mjesta stanovanja. Nije prihvaćen Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje. Napominjemo da je Odluka o uvjetima za prijam učenika prvih razreda u učeničke domove u školskoj godini 2025./2026.usklađena s odredbama članaka 15., 16. i 17. Pravilnikom o elementima i kriterijima za izbor kandidata za upis u I. razred srednje škole a u kojima su navedeni dodatni elementi koji se vrednuju kao i to da se kandidatu vrednuje isključivo jedno (najpovoljnije) postignuće.
26 VEDRANA PRKIĆ DODATNI ELEMENT VREDNOVANJA KANDIDATA , Članak 8. U potpunosti se slažem. Primljeno na znanje Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje.
27 DALIBOR VUKALOVIĆ ODLUKU O UVJETIMA ZA PRIJAM UČENIKA PRVIH RAZREDA SREDNJIH ŠKOLA U UČENIČKE DOMOVE U ŠKOLSKOJ GODINI 2025./2026. , UPISNI ROKOVI Poštovani, učenici s teškoćama imaju prednost pri upisu u srednju školu. To pravo ne mogu koristiti za upis u dom i tamo konkuriraju s redovnim učenicima. Često se događa da nam se učenici s teškoćama (posebno učenici koji nastavljaju obrazovanje u posebnim razrednim odjelima) nemaju dovoljno bodova za upis u dom te se, zbog nemogućnosti putovanja do škole (neki nisu u mogućnosti samostalno putovati, neki nemaju sredstava), ispisuju iz škole i prije početka nastave. Takvim je učenicima (i njihovim roditeljima) potrebno dati svu podršku da ih se što duže zadrži u obrazovnom sustavu. Dalibor Vukalović, ravnatelj Turističko-ugostiteljske i prehrambene škole Bjelovar Primljeno na znanje Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje. Sukladno članku 8. Odluke o uvjetima za prijam učenika prvih razreda u učeničke domove u školskoj godini 2025./2026.učenik koji živi u otežanim uvjetima obrazovanja ostvaruje dodatnih deset (10) bodova ako učenik ima teškoće u razvoju, a što dokazuje rješenjem o primjerenom programu obrazovanja;
28 MATIJA BUDIMIR Članak 10., Ljetni upisni rok Molim da nadležni uvaže potrebu da se smanji/skrati stres roditelja i učenika te činjenicu da se (ne radi samo o godišnjim odmorima i putovanjima prosvjetara, nego da se) radi (i) o vremenu godišnjih odmora i putovanja roditelja i učenika te da se, zbog navedenoga te zbog financijskih razloga, omogući da roditelji i učenici istoga dana posjete školu koju upisuju i dom koji upisuju (i predaju dokumente osobno). Stoga predlažem rokove kako slijedi: 3. 7. - 8. 7. - prijava učeničkih domova; 8. 7. - unos prigovora; 9. 7. - brisanje s liste kandidata koji nisu zadovoljili preduvjete; 9. 7. - objava konačnih ljestvica poretka; 9. 7. - 11. 7. - dostava dokumenata; 15. 7. - objava slobodnih mjesta. Nije prihvaćen Rokovi za prijavu i upis učenika u učeničke domove prilagođeni su rokovima upisa učenika u I. razred srednje škole. Naime, učenici se u domove upisuju tek nakon upisa u srednju školu. Predloženi kalendar omogućuje pravodobno postupanje kako učenika tako i članova Povjerenstava osnovnih škola i učeničkih domova. Datumi i koraci pri prijavama i upisima u učeničke domove su razrađeni na temelju višegodišnje prakse tako da učenici imaju jasne upute i dovoljno vremena za postupanje u skladu s njima.
29 MATIJA BUDIMIR Članak 10., Ljetni upisni rok Pohvaljujem ukidanje prijavnice, samo je zbunjivala roditelje. Zbog toga je, pak, pojačan jedan drugi problem - mogućnost kontaktiranja upisnih povjerenstava s roditeljima pristupnika. Neki roditelji zbog opravdanih razloga, zbunjenosti ili nemara budu jako blizu propuštanja nekih rokova ili ih i propuste. Zato je neki put potrebno/poželjno da upisno povjerenstvo kontaktira roditelje, a putem e-pošte pristupnika nije najzgodnije rješenje, čak neki puta ni nema e-adrese učenika. Bilo bi dobro kad bi sustav predvidio da upisno povjerenstvo ima na uvid broj mobitela i e-adresu roditelja. Prihvaćen Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje. Upisna povjerenstva učeničkih domova imat će uvid u kontakt podatke roditelja učenika u ISPUUD-u.
30 RAFAELA ANDRIN Članak 10., Ljetni upisni rok "3. Potpisan ugovor do datuma koji je učenički dom odredio u natječaju za prijam učenika u učenički dom (obvezno za sve učenike)." - U nastavku bi trebalo pisati da se učenik ne smatra upisanim u učenički dom dok roditelji/skrbnici ne potpišu ugovor. Učenički domovi s velikim brojem upisnih mjesta ne mogu kontaktirati sve roditelje i osobno ih podsjećati na obaveze. U tablicama ljetnog i jesenskog roka te na naslovnoj stranici stranice domovi.e-upisi.hr trebala bi pisati uputa da se prate obavijesti i na službenim stranicama prijavljenih učeničkih domova. Primljeno na znanje "Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje. Sukladno članku 5. potpisivanjem upisnice i ugovora učenik je upisan u učenički dom. Dostava potpisanoga ugovora može se obaviti: - dolaskom u učenički dom na propisani datum - elektroničkim putem uz obveznu dostavu originala zemaljskom poštom te presliku važeće identifikacijske isprave (osobne iskaznice, putovnice). "
31 IVANA THERESE ŠTETIĆ Članak 10., Ljetni upisni rok Nije mi jasno ako upisujemo učenike do 16.7. zašto trebamo još čekati tjedan dana da se objavi broj slobodnih upisnih mjesta za jesenski upisni rok. Možda se može objaviti na kraju tog tjedna, odnosno 18.7. Nije prihvaćen Rokovi za prijavu i upis učenika u učeničke domove prilagođeni su rokovima upisa učenika u I. razred srednje škole. Naime, učenici se u domove upisuju tek nakon upisa u srednju školu. Predloženi kalendar omogućuje pravodobno postupanje kako učenika tako i članova Povjerenstava osnovnih škola i učeničkih domova. Datumi i koraci pri prijavama i upisima u učeničke domove su razrađeni na temelju višegodišnje prakse tako da učenici imaju jasne upute i dovoljno vremena za postupanje u skladu s njima
32 RAFAELA ANDRIN Članak 10., Jesenski upisni rok "3. Potpisan ugovor do datuma koji je učenički dom odredio u natječaju za prijam učenika u učenički dom (obvezno za sve učenike)." - U nastavku bi trebalo pisati da se učenik ne smatra upisanim u učenički dom dok roditelji/skrbnici ne potpišu ugovor. Učenički domovi s velikim brojem upisnih mjesta ne mogu kontaktirati sve roditelje i osobno ih podsjećati na obaveze. U tablicama ljetnog i jesenskog roka te na naslovnoj stranici stranice domovi.e-upisi.hr trebala bi pisati uputa da se prate obavijesti i na službenim stranicama prijavljenih učeničkih domova. Primljeno na znanje Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje. Sukladno članku 5. potpisivanjem upisnice i ugovora učenik je upisan u učenički dom. Dostava potpisanoga ugovora može se obaviti: - dolaskom u učenički dom na propisani datum - elektroničkim putem uz obveznu dostavu originala zemaljskom poštom te presliku važeće identifikacijske isprave (osobne iskaznice, putovnice). "
33 RAFAELA ANDRIN UPIS UČENIKA U UČENIČKI DOM  , Članak 12. "f) Dostava potpisanoga ugovora može se obaviti: ◊ dolaskom u učenički dom na propisani datum ◊ elektroničkim putem uz obveznu dostavu originala zemaljskom poštom te presliku važeće identifikacijske isprave (osobne iskaznice, putovnice)." Učenički domovi trebali bi samostalno odlučivati o načinu potpisivanja i zaprimanja ugovora. Ako roditelji nemaju obvezu dolaska u dom prilikom potpisivanja ugovora, gubi se prilika za upoznavanjem djetetovog životnog prostora i djelatnika kojima će biti prepušteni na brigu u narednim godina. Roditelji imaju dužnost brinuti o dobrobiti djeteta, što znači da bi se trebali upoznati s djelatnicima doma, s materijalnim uvjetima doma, provjeriti što još djetetu trebaju pripremiti prije samog useljenja i sl. Na dan useljenja dolazi nekoliko stotina ljudi istovremeno (činjenica za velike domove) te se djelatnici doma ne mogu posvetiti roditeljima i učenicima u istoj mjeri u kojoj bi mogli kroz dva radna dana prilikom potpisivanja ugovora. Partnerstvo obitelji i doma je jedna od najvažnijih stavki za dobrobit djeteta. Naravno, iznimne situacije i spriječenost pojedinih roditelja su uvijek mogući i u tim situacijama će djelatnici s roditeljima dogovoriti dostavu dokumentacije i upoznavanje u drugoj prilici. Primljeno na znanje Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje. Za upoznavanje s prostorom i pravilima učeničkog doma, komunikaciju s roditeljima i učenicima, održavanje roditeljskih sastanaka s roditeljima novih učenika i dr dio je redovite djelatnosti učeničkih domova. Navedene poslove obavljaju ravnatelji i odgajatelji u učeničkim domovima vodeći računa o dobrobiti učenika.
34 JELENA LOVKOVIĆ ZAVRŠNE ODREDBE , Članak 13. Čl.13, Stavak 3 i 5, nemoguće je ispuniti ako su sva mjesta u domu popunjena, a u županiji postoji samo jedan dom. Te stavke potrebno je preoblikovati i jasnije definirati "potrebne uvjete" koje osigurava osnivač. Primljeno na znanje Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje. Vezano uz prijam učenika u učenički dom koji imaju jednak broj bodova na zadnjem mjestu skrećemo pozornost da je Odlukom propisano da učenički domovi u suradnji s osnivačem utvrđuju posebne kriterije za upis učenika te planski na osnovu analize potreba upisa racionalno planiraju broj mjesta za upis, vodeći računa o upisu svih učenika koji ostvaruju pravo na upis.
35 IVANA THERESE ŠTETIĆ ZAVRŠNE ODREDBE , Članak 13. "ako u mjestu preseljenja učenika nema slobodnih mjesta u učeničkim domovima, osnivač donosi odluku koji je učenički dom dužan upisati učenika te osigurava potrebne uvjete. " - kod malih domova, na koji način može osnivač "natjerati" dom da primi tog učenika ako nema više slobodnih kreveta? Treba definirati što znači: osigurati potrebne uvjete... Primljeno na znanje Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje. Vezano uz prijam učenika u učenički dom koji imaju jednak broj bodova na zadnjem mjestu skrećemo pozornost da je Odlukom propisano da učenički domovi u suradnji s osnivačem utvrđuju posebne kriterije za upis učenika te planski na osnovu analize potreba upisa racionalno planiraju broj mjesta za upis, vodeći računa o upisu svih učenika koji ostvaruju pravo na upis.