Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje s javnošću o Nacrtu prijedloga Pravilnika o izmjenama i dopunama Pravilnika o cestarini
|
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
|---|---|---|---|---|---|
| 1 | DINKO DEŠKOVIĆ | PRAVILNIK O IZMJENI I DOPUNI PRAVILNIKA O CESTARINI, Članak 1. | Jel ekološka održivost da se stalno kupuju nova vozila, a stara bacaju. Sva vozila koja će voziti autocestama će na autocestama spaljivati čađu iz katalizatora. Ne vidim svrhu osim da se dodatno optereti građane da plaćaju nametima "spas planeta". Koje je vozilo tijekom svog korisnog vijeka zelenije? Golf 1 ili ID4 od istog proizvođača, da ne govorimo o izrabljivanju radne snage i eksploataciji bogatsva zemalja 3. svijeta? Koristite razum, a ne ideologiju EU-a. | Primljeno na znanje | Odredbom članka 1. Pravilnika o izmjeni i dopuni Pravilnika o cestarini ne uvodi se „dodatni namet“, nego se za sva vozila, neovisno o europskoj ekološkoj normi vozila, u elektroničkoj naplati cestarine omogućuje odobravanje popusta od 21,74% na utvrđeni iznos cestarine. Nadalje se, uz popust od 21,74%, omogućuje odobravanja dodatnog popusta za teška vozila emisijskog razreda EURO VI, VI i EEV. |
| 2 | ZDRAVKO ŠIMEK | PRAVILNIK O IZMJENI I DOPUNI PRAVILNIKA O CESTARINI, Članak 1. | Autocesta je prometno infrastrukturni objekt koji zbog svojih tehničkih i eksploatacijskih karakteristika (širina i broj prometnih traka, radijusi zavija, veličina i oblik signalizacije...) pruža znatno viši nivo sigurnosti prometa i udobnosti vožnje. To je jedan od osnovnih razloga naplate cestarine. Međutim, u koliko na auto cesti ili dijelu auto ceste zbog različitih razloga (radovi na redovnom ili izvanrednom održavanju, elementarne nepogode, isl.), što uzrokuje i brojne zastoje kao i prometne nezgode, auto cesta više ne pruža nivo usluge koji se naplaćuje, potrebno je cijenu cestarine za auto cestu ili dio auto ceste, koji nije u normalnoj funkciji, ukinuti, odnosno proporcionalno umanjiti. Nepošteno je da se naplaćuje puna usluga za cijeli profil auto ceste, ako auto cesta nije u punoj funkciji, odnosno ako se pruža nivo usluge samo na 1/3 auto ceste. Zbog toga predlažem : -da se iza stavka 5. doda novi stavak 6. koji glasi : " Za auto cestu ili dio autoceste koji ne pruža potreban nivo usluge, zbog izvođenja radova, elementarnih nepogoda ili sl., ne naplaćuje se korištenje auto ceste proporcionalno kilometraži na kojoj auto cesta ne pruža potreban i propisan nivo usluge." | Nije prihvaćen | Svrha cestarine nije samo korištenje prometne infrastrukture u njenom punom kapacitetu/profilu, već osiguravanje sredstava za redovno i izvanredno održavanje, uključujući radove koji su nužni za očuvanje sigurnosti i funkcionalnosti autocesta. Upravo se iz sredstava prikupljenih od cestarine financiraju ove aktivnosti, a koje su od ključne važnosti za dugoročno očuvanje kvalitete prometne mreže. Neovisno o razini usluge autoceste kod privremenih ograničenja u prometovanju, sustav naplate temelji se na ukupnom konceptu korištenja infrastrukture, a ne na trenutačnim uvjetima. U tom smislu, predloženo umanjenje cijene nije predviđeno. Dodatno se ukazuje da sukladno Zakonu o cestama upravitelji autocesta imaju obvezu redovitog izvješćivanja javnosti o stanju autocesta i odvijanju prometa, tako da su preko HAK-a i preko web stranica upravitelja autocesta korisnici na vrijeme obaviješteni o radovima na cesti te je odluka o odabiru prometnog pravcu u slučaju prometnih radova isključivo na korisniku. |