Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje s javnošću o nacrtu PRAVILNIKA O IZDAVANJU SVJEDODŽBE AERODROMA I ODOBRENJA ZA UPORABU AERODROMA
|
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
|---|---|---|---|---|---|
| 1 | ECOS PILOT SCHOOL - AIRCHARTER D.O.O. ZA PODUKU ZRAKOPLOVNOG OSOBLJA | PRAVILNIK O IZDAVANJU SVJEDODŽBE AERODROMA I ODOBRENJA ZA UPORABU AERODROMA , OPĆE ODREDBE | Osnovna primjedba na Nacrt pravilnika je da ne rješava temeljne probleme koji su se pokazali u primjeni dosadašnjeg pravilnika. Osnovni problem u primjeni dosadašnjeg pravilnika je bio omogudavanje privatizacije javnih aerodroma. Ovu pojavu i praksu znaju i osuđuju svi inspektori u zrakoplovnoj agenciji. Ona se je ogledala na sljededi način - upravnik jednog našeg aerodroma ženi sina i zatvori aerodrom na tri dana, isti taj upravnik ustvrdi da se na dane katoličkih praznika ne radi i zatvori aerodrom, - drugi upravnik ide na godišnji odmor i zatvori aerodrom dok se ona ne vrati - jedan naš upravnik ode u posjet ženi i zatvori aerodrom na par mjeseci i tako još koliko hodete primjera privatizacije. Za sve ovakve slučajeve znaju inspektori naše zrakoplovne agencije ali kažu da nemaju načina da to spriječe. Drugo što se redovno dešavalo na našim malim aerodromima je da su operatori, odnosno njihovi upravnici, usprkos mogudnosti koju je davala zrakoplovna naredba ASO 2021-006, na sve načine onemogudivali upotrebu aerodroma van njihovog radnog vremena. Reklo bi se, pa gdje je tu problem ?? Pa problem je u činjenici da od 12 hrvatskih malih aerodroma ( aerodromi sa odobrenjem ) samo aerodrom Lučko i Varaždin imaju publicirano radno vrijeme. Pa kako se onda može uopde koristiti ove druge aerodrome ?? Odgovor je nikako na standardne načine kao u normalnom svijetu. Svih tih 12 aerodromskih patuljaka zloupotrebljava institut PPR. Ovaj institut je nastao u Italiji (Pisa, Genova, Costa Esmeralda itd.) kao potreba komercijalnih aerodroma koji nisu imali dostatnih parking pozicija i njegovo značenje je prije cca 25-35 godina bilo „ Prior parking request „. Preimenovanje ovoga instituta u „ Prior permission request “, nažalost, dovelo je do njegovog prostituiranja od malih romobilskih aerodroma, koji ovaj institut koriste za izigravanje radnog vremena i otvorenosti aerodroma. Ovi aerodromi, kako nemaju niti radno vrijeme niti vrijeme otvorenosti, traže da im se 24 – 72 sata ranije pošalje PPR za slijetanje i/ili polijetanje. Da vlasnici automobila moraju za korištenje ceste 24 – 72 sata prethodno dobiti od komunalnog poduzeda odobrenje, vjerojatno bi to uništilo čitavu auto industriju. Drugi veliki problem prethodnog Pravilnika o certificiranju aerodroma pod nacionalnom regulativom , ostao je isti kao i u ovome novome pravilniku. Umjesto da za korištenje ovih aerodroma budu odgovorni piloti i operatori zrakoplova, odgovorni su operatori aerodroma. Ovo bi bilo identično situaciji u kojoj bi za korištenje automobila bila odgovorna komunalna poduzeda. Komunalna poduzeda su odgovorna za održavanje cesta, a ne za njihovo korištenje. Operatori aerodroma trebaju biti odgovorni za održavanje aerodromske infrastrukture, a ne za njihovo korištenje. U naslovu ovoga pravilnika je da se odnosi na aerodrome pod nacionalnom regulativom i to na certificiranje aerodroma sa svjedodžbom i sa odobrenjem. Iz definicija u čl.2.točka 6. i 10. proizlazi da su aerodromi sa odobrenjem za operacije zrakoplova do MToW 5.700 kg bez komercijalnog prijevoza, a da su aerodromi sa svjedodžbom za komercijalne operacije zrakoplovima bez ogranidenja MToW. Iz ovakvih definicija proizlazi supstancijalna razlika između ovih aerodroma no ona se ne ogleda u primjernoj razlici u zahtjevima ovoga Pravilnika. Znamo da aerodrome sa odobrenjem u 99,9 % koriste zrakoplovi od 2-4 sjedišta no po regulativi ovoga Pravilnika aerodrome sa svjedodžbom bi mogli koristiti i avioni u zračnom prijevozu sa 50, 100 i više sjedišta. No u ovome Pravilniku se razlika jedino iščitava u čl.7.točka m.i n. Predlažem da se prijedlogom Pravilnika značajnije liberalizira certificiranje aerodroma sa odobrenjem. U prilogu vam prosljeđujem kako FAA definira aerodrome. | Nije prihvaćen | Ovim se pravilnikom propisuju uvjeti za izdavanje odobrenja/svjedodžbe, a ne utvrđuje se vrijeme otvorenosti aerodroma. Pravilnik se referira na radno vrijeme aerodroma samo u svrhu propisivanja obveze operatorima aerodroma da isto propišu u aerodromskom priručniku i objave u VFR priručniku/eAIP-u. Uvjeti za aerodrome s odobrenjem za uporabu i one sa svjedodžbom optimizirani su na način da se implementiraju zahtjevi ICAO-a, osigura sigurnost, a smanje administrativna i financijska opterećenja na operatora aerodroma. Radi pojašnjenja, definicije "odobrenje za uporabu aerodroma" i "svjedodžba aerodroma" su modificirane na slijedeći način: odobrenje za uporabu aerodroma: dokument kojim se odobrava uporaba aerodroma za obavljanje svih vrsta letačkih operacija, osim komercijalnog zračnog prijevoza sa zrakoplovima najveće dopuštene uzletne mase veće od 5700 kg; svjedodžba aerodroma: dokument kojim se odobrava uporaba aerodroma za obavljanje svih vrsta letačkih operacija. |
| 2 | ECOS PILOT SCHOOL - AIRCHARTER D.O.O. ZA PODUKU ZRAKOPLOVNOG OSOBLJA | OPĆE ODREDBE, Članak 2. | Članak 2. Točka 9. Umjesto „ Radno vrijeme aerodroma: vrijeme otvorenosti i/ili vrijeme provođenja operacija uz suglasnost; Staviti „ Radno vrijeme aerodroma je vrijeme u kojem aerodrom pruža usluge i obavlja poslove za koje je certificiran“ Točka 14. Umjesto „ Vrijeme otvorenosti: vrijeme u kojem je aerodrom otvoren za zračni promet;“ Staviti „ Vrijeme otvorenosti: radno vrijeme aerodroma i vrijeme u kojem je aerodrom otvoren za zračni promet . Po predloženoj definiciji točke 9. smatralo bi se da upravnici imaju pravo na prekovremene sate i kada nisu na aerodromu. Ovakav slučaj imamo sada pred stečajnim sudom za AK Zagreb. | Nije prihvaćen | Definicija otvorenosti aerodroma je usklađena s propisanim u Zakonu o zračnom prometu. Izraz "radno vrijeme aerodroma" uveden je za potrebe ovoga Pravilnika kako bi se omogućilo provođenje operacija uz suglasnost. |
| 3 | BLAŽENKA PRERADOVIĆ | OPĆE ODREDBE, Članak 2. | U DIO PRVI, OPĆE ODREDBE, Pojmovi, Članak 2. točka 11. obrisati "za aerodrome s neinstrumentalnom uzletno-sletnom stazom", jer sadrži i druge podatke. | Prihvaćen | Definicija je izmijenjena na sljedeći način: VFR priručnik: zbornik zrakoplovnih informacija Republike Hrvatske kojeg izdaje Hrvatska kontrola zračne plovidbe d.o.o., a čija je namjena pružanje odgovarajućeg pregleda temeljnih pravila, uvjeta i načina provedbe usluga sukladno pravilima vizualnog letenja (VFR) u Republici Hrvatskoj, uključujući pružanje podataka za aerodrome na kojima se provode vizualne operacije u vrijeme kad su nekontrolirani. |
| 4 | BLAŽENKA PRERADOVIĆ | OPĆE ODREDBE, Članak 2. | U DIO PRVI, OPĆE ODREDBE, Pojmovi, Članak 2. točka 4) helidrom definicija nije u skladu s definicijom iz Uredbe 2017/373. | Prihvaćen | Definicija će se uskladiti s definicijom iz ICAO Aneksa 14 Aerodromi, Dio II Helidromi. Izmijenjena definicija glasi: helidrom: aerodrom ili definirano područje na strukturi, u potpunosti ili djelomično namijenjen za dolazak, odlazak i površinsko kretanje helikoptera. |
| 5 | BLAŽENKA PRERADOVIĆ | OPĆE ODREDBE, Članak 2. | U DIO PRVI, OPĆE ODREDBE, Pojmovi, u Članku 2. točka 3) eAIP: obrisati "za aerodrome s instrumentalnom uzletno-sletnom stazom", jer se u eAIP ne pružaju informacije i podaci samo za aerodrome s instrumentalnom uzletno-sletnom stazom. | Prihvaćen | Prihvaća se uz modifikaciju radi usklađenja s definicijom iz Uredbe (EU) 2017/373 i tekstom objavljenim u točki AD 1.1.1. eAIP RH. Izmijenjena definicija glasi: eAIP: (elektronički) zbornik zrakoplovnih informacija Republike Hrvatske kojeg izdaje Hrvatska kontrola zračne plovidbe d.o.o. i koji sadrži zrakoplovne informacije trajnog karaktera neophodne za zračnu plovidbu, uključujući podatke o aerodromima koji su otvoreni za javnu upotrebu, služe za komercijalni zračni prijevoz i imaju asfaltiranu instrumentalnu uzletno-sletnu stazu duljine 800 metara ili više, ili služe samo za helikoptere koji se koriste instrumentalnim postupcima prilaza ili odlaska. |
| 6 | DAVOR MISTRIĆ | SVJEDODŽBA AERODROMA I ODOBRENJE ZA UPORABU AERODROMA, Članak 3. | S obzirom da se u članku 7. stavak (4) navodi da se dostava izvješća i planova ne odnosi na operatore - fizičke osobe definirati analogno i ovdje ili izuzetak u članku 7. brisati. Također, specificirati odnosi li se isto i na operatore - službena tijela kako je definirano u članku 2. točka 7). Precizirati kriterije na koji način utječu planovi poslovanja i financijska izvješća na izdavanje svjedodžbe ili odobrenja za uporabu aerodroma jer ako tih kriterija nema zahtjev za dostavom dokumenata treba brisati ili postoji opasnost nejednakog odlučivanja u pojedinim slučajevima. | Djelomično prihvaćen | Brisat će se stavak 4. članka 7. i koristit će se izraz "kako je primjenjivo". Neće se propisati dodatni kriteriji jer je kriterij dostava dokumentacije koja je primjenjiva, dok je za dokumentaciju iz točke 2. već jasno naveden kriterij. |
| 7 | ECOS PILOT SCHOOL - AIRCHARTER D.O.O. ZA PODUKU ZRAKOPLOVNOG OSOBLJA | SVJEDODŽBA AERODROMA I ODOBRENJE ZA UPORABU AERODROMA, Članak 3. | Članak 3. Točka I. Brisati alineju 2. i 3. Vidi članak 7. točka 3. n).p). i točka 4. | Nije prihvaćen | Nije obrazloženo zašto se predlaže brisanje. |
| 8 | BLAŽENKA PRERADOVIĆ | SVJEDODŽBA AERODROMA I ODOBRENJE ZA UPORABU AERODROMA, Članak 3. | i) za nekontrolirane aerodrome, suglasnost pružatelja usluga u zračnoj plovidbi na prijedlog VFR postupaka, | Nije prihvaćen | Zadržava se izričaj iz Zakona o zračnom prometu. Pravilnik o oblikovanju i utvrđivanju načina, postupaka i drugih uvjeta za sigurno uzlijetanje i slijetanje zrakoplova se, sukladno članku 1. stavku 3. i članku 16., odnosi na sve letačke postupke, bez obzira da li je aerodrom kontroliran ili nekontroliran. |
| 9 | BLAŽENKA PRERADOVIĆ | SVJEDODŽBA AERODROMA I ODOBRENJE ZA UPORABU AERODROMA, Članak 3. | U DIO DRUGI, SVJEDODŽBA AERODROMA i ODOBRENJE ZA UPORABU AERODROMA, Podnošenje zahtjeva, Članak 3., točka i): ispraviti prema komentaru za točku g). | Nije prihvaćen | Zadržava se izričaj iz Zakona o zračnom prometu. Pravilnik o oblikovanju i utvrđivanju načina, postupaka i drugih uvjeta za sigurno uzlijetanje i slijetanje zrakoplova se, sukladno članku 1. stavku 3. i članku 16., odnosi na sve letačke postupke, bez obzira je li aerodrom kontroliran ili nekontroliran. |
| 10 | BLAŽENKA PRERADOVIĆ | SVJEDODŽBA AERODROMA I ODOBRENJE ZA UPORABU AERODROMA, Članak 3. | U DIO DRUGI, SVJEDODŽBA AERODROMA i ODOBRENJE ZA UPORABU AERODROMA, Podnošenje zahtjeva, Članak 3., točka g): obrisati "sukladno posebnom propisu za oblikovanje i utvrđivanje načina, postupaka i drugih uvjeta za sigurno uzlijetanje i slijetanje zrakoplova", jer se taj propis odnosi na instrumentalne letačke postupke na kontroliranim aerodromima. | Nije prihvaćen | Pravilnik o oblikovanju i utvrđivanju načina, postupaka i drugih uvjeta za sigurno uzlijetanje i slijetanje zrakoplova), se sukladno članku 1. stavku 3. i članku 16. odnosi na sve letačke postupke, bez obzira da li je aerodrom kontroliran ili nekontroliran. |
| 11 | BLAŽENKA PRERADOVIĆ | SVJEDODŽBA AERODROMA I ODOBRENJE ZA UPORABU AERODROMA, Članak 3. | U članku 3. iza točke h) dodati novu točku i) karta s prikazom prepreka koje probijaju površine ograničenja prepreka aerodroma. | Nije prihvaćen | Karte prepreka su izostavljene jer ne postoji obaveza za njihovu izradu i dostavu za potrebe certifikacije. Time je uklonjeno nepotrebno financijsko i administrativno opterećenje operatora aerodroma. |
| 12 | BLAŽENKA PRERADOVIĆ | SVJEDODŽBA AERODROMA I ODOBRENJE ZA UPORABU AERODROMA, Članak 4. | Osim aerodroma referirati se i na helidrome. | Djelomično prihvaćen | Odredbe ovog Pravilnika odnose se i na aerodrome i na helidrome, ali radi dodanog pojašnjenja i jasnijeg izričaja, izmijenjen je članak 1. te je dodan novi stavak 3.: "Odredbe ovoga Pravilnika koje se odnose na aerodrome na odgovarajući način se primjenjuju i na helidrome, osim kada pojedine odredbe specifično upućuju samo na helidrome." |
| 13 | BLAŽENKA PRERADOVIĆ | SVJEDODŽBA AERODROMA I ODOBRENJE ZA UPORABU AERODROMA, Članak 4. | (3)Uvjeti aerodroma izdaju se uz svjedodžbu aerodroma ili odobrenje za uporabu aerodroma | Prihvaćen | Prihvaćen. |
| 14 | DAVOR MISTRIĆ | SVJEDODŽBA AERODROMA I ODOBRENJE ZA UPORABU AERODROMA, Članak 5. | Stavak 4) ovog članka ima za posljedicu da zapravo sve promjene zahtijevaju prethodno odobrenje samo što za promjene iz stavka 3) nisu propisani rokovi dostave obavijesti Agenciji te, što je značajnije, nisu propisan postupak niti rokovi u kojima Agencija treba dostaviti obavijest o prihvaćanju promjena. Nadalje, nije jasno predstavljaju li promjene iz stavka 6) specijalne slučajeve onih iz stavka 3) i 4) ili su posebna kategorija te kada se mogu početi provoditi, odnosno je li potrebno odobrenje ili prihvaćanje Agencije. | Primljeno na znanje | Promjene koje utječu na dokumentaciju izdanu u upravnom postupku moraju se odobriti sukladno Zakonu o općem upravnom postupku. Za sve ostale promjene propisan je manje administrativno zahtjevan postupak prihvaćanja promjena, odnosno neupravni postupak, a u svrhu skraćivanja postupka. Rokovi i postupci za dostavu obavijesti Agenciji definirat će se Aerodromskim priručnikom koji također mora biti prihvaćen od Agencije. Postupanje po promjenama iz stavka 6. članka 5. ovoga Pravilnika propisano je Zakonom o zračnom prometu, a podložno je odobrenju ili prihvaćanju, ovisno o tome jesu li zadovoljeni uvjeti iz stavka 1. ili stavka 2. ovoga članka. |
| 15 | ECOS PILOT SCHOOL - AIRCHARTER D.O.O. ZA PODUKU ZRAKOPLOVNOG OSOBLJA | SVJEDODŽBA AERODROMA I ODOBRENJE ZA UPORABU AERODROMA, Članak 5. | Članak 5.točka 2. i 4. Koja je razlika u „....pisanim putem zaprimiti odobrenje od Agencije ....“ i „... pisanim putem zaprimiti prihvadanje od Agencije..“ ? Isto pitanje za članak 14.točka 4. | Primljeno na znanje | Odobrenje se izdaje u upravnom postupku za promjene koje zahtijevaju prethodno odobrenje, a prihvaćanje se izdaje u neupravnom postupku, ovisno o tome je li promjena vezana uz upravni postupak prilikom izdavanja odobrenja za uporabu ili svjedodžbu aerodroma. |
| 16 | BLAŽENKA PRERADOVIĆ | SVJEDODŽBA AERODROMA I ODOBRENJE ZA UPORABU AERODROMA, Članak 5. | (5) za promjene utvrđenih VFR postupaka te pripadajućih karata za vizualne operacije na nekontroliranom aerodromu/helidromu, operator aerodroma/helidroma dužan je dodatno dostaviti suglasnost pružatelja usluga u zračnoj plovidbi. | Nije prihvaćen | Izričaj je u skladu sa Zakonom o zračnom prometu. |
| 17 | BLAŽENKA PRERADOVIĆ | SVJEDODŽBA AERODROMA I ODOBRENJE ZA UPORABU AERODROMA, Članak 5. | U DRUGI DIO, Upravljanje promjenama, Članak 5., točka (5) treba izmijeniti. | Nije prihvaćen | Izričaj je u skladu sa Zakonom o zračnom prometu. |
| 18 | DAVOR MISTRIĆ | ORGANIZACIJA OPERATORA AERODROMA, Članak 7. | Iz točke p) stavka 3. ovog članka nije jasno je li primjenjiva u svim slučajevima osim u slučaju stavka 4) ili ima i drugih kriterija primjenjivosti. Također, nisu propisani kriteriji prema kojima se procjenjuje ekonomska sposobnost pa je to potrebno propisati. | Djelomično prihvaćen | Radi ujednačavanja izričaja kroz Pravilnik, obrisat će se stavak 4. ovoga članka. Kriteriji za procjenu ekonomske sposobnosti neće se propisivati ovim Pravilnikom jer ovise o razlogu traženja dostave dokumentacije (npr. operator aerodroma ne održava aerodrom, a sumnja se da je razlog nedostatak resursa). |
| 19 | ECOS PILOT SCHOOL - AIRCHARTER D.O.O. ZA PODUKU ZRAKOPLOVNOG OSOBLJA | ORGANIZACIJA OPERATORA AERODROMA, Članak 7. | Članak 8. točka (4) , Članak 9.točka (1).a), točka (2).a), točka (3) , točka (4), točka (6).a), točka 7. Članak 11.točka (6). Naziv „ Upravitelj“ zamijeniti sa nazivom „ Odgovorna osoba“. Na mnogim našim malim aerodromima zbog širokog poimanja naziva „Upravitelj“ ove osobe premetnule su se u direktore svemira. Iz naziva „Upravitelj“ ove osobe su zaključivale da su nadređene operatoru aerodroma, a i ovlaštene za miješanje u letačke operacije. Dodati točku koja bi glasila: Policu osiguranja tredih za manevarske površine, ako je aerodrom sa odobrenjem predvidio naplatu slijetanja i polijetanja. Ne možeš napladivati pa ako tvojom krivicom dođe do štete redi „ bog de platiti“. | Primljeno na znanje | Iz komentara nije jasno na što se odnosi. |
| 20 | DAVOR MISTRIĆ | ORGANIZACIJA OPERATORA AERODROMA, Članak 8. | Predlažem brisati stavak 2) ovog članka ili barem brisati tekst "...Agenciji i..." jer Agencija provodi nadzor operatora aerodroma u skladu sa svojim nadležnostima a zaposlenici odgovaraju operatoru kao poslodavcu za svoj rad. Ovako kako je sada navedeno bi zahtijevalo da se odgovornost proširi i prema drugim institucijama koje u okviru svoje nadležnosti nadziru rad operatora, primjerice: policija, porezna uprava, državni inspektorat, carina itd. | Nije prihvaćen | Rukovoditelj je odgovorna osoba operatora aerodroma. Predstavlja operatora aerodroma po pitanjima odgovornosti propisanih Zakonom o zračnom prometu i pripadajućim podzakonskim aktima, a koje nadzire Agencija. |
| 21 | DAVOR MISTRIĆ | ORGANIZACIJA OPERATORA AERODROMA, Članak 8. | Predlažem brisati točke d) i e) stavka 3) ovog članka jer su iste sadržane propisanim točkom c). | Nije prihvaćen | U točki c. zahtijeva se osiguravanje resursa kako bi se osigurala usklađenost s aerodromskim priručnikom, a time i primjenjivim propisima. Točka d. odnosi se na politiku sigurnosti, a točka e. na aktivno sudjelovanje i unaprjeđenje sustava. |
| 22 | DAVOR MISTRIĆ | ORGANIZACIJA OPERATORA AERODROMA, Članak 9. | Stavkom 3) ovog članka nije u potpunosti precizirano što se podrazumijeva pod adekvatnim znanjem, na koje se dozvole zrakoplovnog osoblja misli te koje je područje praktičnog iskustva u zrakoplovstvu relevantno za dužnost upravitelja aerodroma pa se onda to odnosi i na stavak 4) odnosno na zamjenika upravitelja aerodroma. Primjer: doslovnim tumačenjem bi se moglo smatrati relevantnim jedna godina iskustva na održavanju zrakoplova. | Primljeno na znanje | Propisani su minimalni uvjeti za imenovane osobe, a na operatoru aerodroma je procijeniti adekvatnu razinu znanja sukladno njegovim potrebama. Što se tiče primjera, jedna godina iskustva na održavanju zrakoplova se može prihvatiti ukoliko osoba dokaže da zadovoljava uvjet pod točkom a. |
| 23 | ECOS PILOT SCHOOL - AIRCHARTER D.O.O. ZA PODUKU ZRAKOPLOVNOG OSOBLJA | ORGANIZACIJA OPERATORA AERODROMA, Članak 9. | Člana 9. S obzirom na izrazito malu društvenu opasnost i promet na aerodromima sa odobrenjem, navest da se na njih članak ne odnosi. Sigurnost uvijek na prvom mjestu. No preveliko reguliranje sigurnosti dovodi do nepotrebnih troškova i njenog ismijavanja. | Nije prihvaćen | Ovim člankom su regulirani minimalni uvjeti za imenovane osobe na aerodromu, a kojim se ipak održava minimalna razina sigurnosti na aerodromu. Dodatno, propisano je da sve funkcije može vršiti i samo jedna osoba. Uvjeti su definirani na način da ih trenutno zadovoljavaju sve imenovane osobe na aerodromima s odobrenjem. |
| 24 | DAVOR MISTRIĆ | RADNO VRIJEME, Članak 11. | U stavku 6) ovog članka iza teksta "radnog vremena aerodroma" umetnuti tekst "ili vremena provođenja operacija uz suglasnost". | Nije prihvaćen | Radno vrijeme, sukladno definiciji iz članka 2. stavka 9., podrazumijeva "vrijeme provođenja operacija uz suglasnost". |
| 25 | DAVOR MISTRIĆ | RADNO VRIJEME, Članak 11. | Iz stavka 3) nije jasno je li dozvoljeno da se operacije uz suglasnost provode bez prisutnosti upravitelja aerodroma ili njegovog zamjenika. Ako je namjera da se to omogući predlažem da se ograniče operacije za koje je to dozvoljeno, po vrsti i po broju slijetanja, odnosno da se takva mogućnost ostavi kao izuzetak za pojedinačna uzlijetanja ili slijetanja zrakoplova s ciljem odlaska ili dolaska na aerodrom (preleta), uz preciznije propisivanje daljnjih ograničenja. ne dozvoliti da se školovanja, padobranski skokovi, niz panoramskih letova i slično može provoditi bez upravitelja aerodroma. | Djelomično prihvaćen | Dopunom stavka 6. ovoga članka jasnije je propisana obavezna prisutnost upravitelja ili njegovog zamjenika u radno vrijeme aerodroma. |
| 26 | ECOS PILOT SCHOOL - AIRCHARTER D.O.O. ZA PODUKU ZRAKOPLOVNOG OSOBLJA | RADNO VRIJEME, Članak 11. | Članak 11.točka 1. Iza riječi „Prilikom određivanja radnog vremena“ dodati dodati riječi „i otvorenosti“. Točka 3. Umjesto riječi „Ako je operator aerodroma odredio mogučnost ...... staviti riječi „Kada na aerodromu djeluje više od jednog operatora zrakoplova, operator aerodroma de odrediti mogučnost ....“ Točka 3. Iza riječi „Procedura mora biti propisana u aerodromskom priručniku“ staviti točku. Jedini zainteresirani za letačke operacije uz suglasnost su domicilni operatori toga aerodroma, pa nema smisla to objavljivati u AIP-u. | Nije prihvaćen | Radno vrijeme nije uvijek jednako vremenu otvorenosti sukladno propisanom u stavku 9. članku 2. ovoga Pravilnika.Vrijeme provođenja operacija uz suglasnost je također radno vrijeme i ne ovisi o broju operatora zrakoplova. Informacija o mogućnosti vremena provođenja operacija uz suglasnost mora biti objavljena svim korisnicima aerodroma. |
| 27 | DAVOR MISTRIĆ | NADZOR AERODROMA, Članak 12. | S obzirom na to da se člankom 7. propisuje da je operator aerodroma odgovoran za kvalitetu goriva na aerodromu, stavak 1) ovog članka bi trebalo iza teksta "i zrakoplovnih prepreka" dopuniti tekstom "kvaliteti goriva i maziva te ispravnosti uređaja i opreme koja služi opskrbi zrakoplova gorivom i mazivom", kako je to i propisano Zakonom o zračnom prometu, članak 130. | Prihvaćen | Prihvaća se jer se kvaliteta goriva i maziva te ispravnosti uređaja i opreme koja služi opskrbi zrakoplova gorivom i mazivom odnosi na zračne luke. Brisan je stavak 2. članka 7. ovoga Pravilnika. |
| 28 | DAVOR MISTRIĆ | NADZOR AERODROMA, Članak 13. | U stavku 7) ovog članka riječ "postaje" zamijeniti tekstom "može postati" kako bi se dozvolila procjena u odnosu na utjecaj na sigurnost. | Nije prihvaćen | U svakom od slučajeva navedenih u stavku 7. nesukladnost prelazi u razinu 1. |
| 29 | ECOS PILOT SCHOOL - AIRCHARTER D.O.O. ZA PODUKU ZRAKOPLOVNOG OSOBLJA | PODACI I KARTE KOJI SE OBJAVLJUJU PUTEM PRODUKATA ZRAKOPLOVNOG INFORMIRANJA, ZA KOJE JE OPERATOR AERODROMA ORIGINATOR , Članak 15. | Članak 15. Dodati : - Obavezu definiranja visine police obaveznog osiguranja ako aerodrom napladuje polijetanja i slijetanja. Polica bi trebala biti barem na visini prosječno korištenog aviona na tom aerodromu. - Definirati pravce leta standardne panoramske rute ako ruta vodi iznad naseljenih mjesta. Panoramski letovi iznad Zagreba izuzetno su opasni ako jedan avion radi desni krug a drugi lijevi krug iznad Zagreba. - Izjavu da je aerodrom za javnu upotrebu dostupan svima pod istim uvjetima. | Nije prihvaćen | Ovim Pravilnikom nije predviđeno utvrđivanje naplata usluga, štete ili police osiguranja, a pravci leta uređeni su dodatkom 2. pod točkom AD 2.22. Svaki aerodrom čiji podaci o otvorenosti su objavljeni u zrakoplovnim publikacijama (VFR, eAIP) u obvezi su biti jednako dostupni svim korisnicima. |
| 30 | BLAŽENKA PRERADOVIĆ | PODACI I KARTE KOJI SE OBJAVLJUJU PUTEM PRODUKATA ZRAKOPLOVNOG INFORMIRANJA, ZA KOJE JE OPERATOR AERODROMA ORIGINATOR , Članak 15. | (3) Utvrđeni VFR postupci i karte, usklađeni s točkama AD 2.22, AD 2.24, AD 3.21, AD 3.23 Dodatka 2 ovog Pravilnika, moraju biti prihvaćeni od Agencije prije slanja na objavu. | Nije prihvaćen | Koristi se izričaj iz Zakona o zračnom prometu, a Pravilnik o oblikovanju i utvrđivanju načina, postupaka i drugih uvjeta za sigurno uzlijetanje i slijetanje zrakoplova, se sukladno članku 1. stavku 3. i članku 16. odnosi na sve letačke postupke, bez obzira da li je aerodrom kontroliran ili nekontroliran. |
| 31 | BLAŽENKA PRERADOVIĆ | PODACI I KARTE KOJI SE OBJAVLJUJU PUTEM PRODUKATA ZRAKOPLOVNOG INFORMIRANJA, ZA KOJE JE OPERATOR AERODROMA ORIGINATOR , Članak 15. | U Članku 15. točku (3) izmijeniti, jer se ovaj Pravilnik o aerodromima/helidromima ne odnosi na instrumentalne staze i ne može se povezivati s Pravilnikom o oblikovanju postupaka. Vidjeti DIO PRVI, OPĆE ODREDBE, Područje primjene, Članak 1., točka (2) | Nije prihvaćen | Koristi se izričaj iz Zakona o zračnom prometu, a Pravilnik o oblikovanju i utvrđivanju načina, postupaka i drugih uvjeta za sigurno uzlijetanje i slijetanje zrakoplova, se sukladno članku 1. stavku 3. i članku 16. odnosi na sve letačke postupke, bez obzira da li je aerodrom kontroliran ili nekontroliran. |
| 32 | BLAŽENKA PRERADOVIĆ | PODACI I KARTE KOJI SE OBJAVLJUJU PUTEM PRODUKATA ZRAKOPLOVNOG INFORMIRANJA, ZA KOJE JE OPERATOR AERODROMA ORIGINATOR , Članak 15. | U Članku 15. točku (3) izmijeniti, jer se ovaj Pravilnik o aerodromima/helidromima ne odnosi na instrumentalne staze i ne može se povezivati s Pravilnikom o oblikovanju postupaka. Vidjeti DIO PRVI, OPĆE ODREDBE, Područje primjene, Članak 1., točka (2) | Nije prihvaćen | Koristi se izričaj iz Zakona o zračnom prometu, a Pravilnik o oblikovanju i utvrđivanju načina, postupaka i drugih uvjeta za sigurno uzlijetanje i slijetanje zrakoplova, se sukladno članku 1. stavku 3. i članku 16. odnosi na sve letačke postupke, bez obzira da li je aerodrom kontroliran ili nekontroliran. |
| 33 | BLAŽENKA PRERADOVIĆ | PODACI I KARTE KOJI SE OBJAVLJUJU PUTEM PRODUKATA ZRAKOPLOVNOG INFORMIRANJA, ZA KOJE JE OPERATOR AERODROMA ORIGINATOR , Članak 15. | U Članku 15. točku (3) izmijeniti, jer se ovaj Pravilnik o aerodromima/helidromima ne odnosi na instrumentalne staze i ne može se povezivati s Pravilnikom o oblikovanju postupaka. Vidjeti DIO PRVI, OPĆE ODREDBE, Područje primjene, Članak 1., točka (2) | Nije prihvaćen | Koristi se izričaj iz Zakona o zračnom prometu, a Pravilnik o oblikovanju i utvrđivanju načina, postupaka i drugih uvjeta za sigurno uzlijetanje i slijetanje zrakoplova, se sukladno članku 1. stavku 3. i članku 16. odnosi na sve letačke postupke, bez obzira da li je aerodrom kontroliran ili nekontroliran. |
| 34 | ECOS PILOT SCHOOL - AIRCHARTER D.O.O. ZA PODUKU ZRAKOPLOVNOG OSOBLJA | PODACI I KARTE KOJI SE OBJAVLJUJU PUTEM PRODUKATA ZRAKOPLOVNOG INFORMIRANJA, ZA KOJE JE OPERATOR AERODROMA ORIGINATOR , Članak 16. | Članak 18. točka (1). b. Iza riječi „....geodetskoj izmjeri“ staviti ..... izrađenoj od inženjera geodezije za aerodrome sa odobrenjem a od ovlaštenog inženjera geodezije za aerodrome sa svjedodžbom. | Nije prihvaćen | Za sve podatke koji se objavljuju, podatke mora dostaviti ovlašteni inženjer geodezije. |
| 35 | BLAŽENKA PRERADOVIĆ | PODACI I KARTE KOJI SE OBJAVLJUJU PUTEM PRODUKATA ZRAKOPLOVNOG INFORMIRANJA, ZA KOJE JE OPERATOR AERODROMA ORIGINATOR , Članak 16. | Uskladiti Članak 16. točka (2) s Općim odredbama za koje se ovaj Pravilnik odnosi. | Nije prihvaćen | Članak je usklađen s Općim odredbama ovoga Pravilnika budući da se ovaj Pravilnik odnosi na aerodrome koji nisu obuhvaćeni Uredbom (EU) 139/2014, ali jesu uređeni Uredbom (EU) 2017/373 (npr. Aerodrom Lošinj). |
| 36 | BLAŽENKA PRERADOVIĆ | PODACI I KARTE KOJI SE OBJAVLJUJU PUTEM PRODUKATA ZRAKOPLOVNOG INFORMIRANJA, ZA KOJE JE OPERATOR AERODROMA ORIGINATOR , Članak 16. | Članak 16. točka b) izmijeniti na način da se obriše "sukladno posebnom propisu za oblikovanje i utvrđivanje načina, postupaka i drugih uvjeta za sigurno uzlijetanje i slijetanje zrakoplova" | Nije prihvaćen | Pravilnik o oblikovanju i utvrđivanju načina, postupaka i drugih uvjeta za sigurno uzlijetanje i slijetanje zrakoplova, se sukladno članku 1. stavku 3. i članku 16. odnosi na sve letačke postupke, bez obzira da li je aerodrom kontroliran ili nekontroliran. |
| 37 | JURAJ MAŠTROVIĆ | PODACI I KARTE KOJI SE OBJAVLJUJU PUTEM PRODUKATA ZRAKOPLOVNOG INFORMIRANJA, ZA KOJE JE OPERATOR AERODROMA ORIGINATOR , Članak 18. | Članak 18., stavak 1.(c) za usluge navigacije i usluge komunikacije (koje se odnose na ATC usluge) može biti odgovoran jedino certificirani pružatelj usluga navigacije i komunikacije. Prijedlog novog teksta: "uspostavi, povlačenju ili značajnim promjenama komunikacijskih usluga zrak-zemlja (koje se ne odnose na pružanje ATC usluga) za koje je odgovoran operator aerodroma;" | Prihvaćen | Prihvaćen. |
| 38 | MAJA MARTEK SOČEC | PODACI I KARTE KOJI SE OBJAVLJUJU PUTEM PRODUKATA ZRAKOPLOVNOG INFORMIRANJA, ZA KOJE JE OPERATOR AERODROMA ORIGINATOR , Članak 18. | Članak 18, 1) c) korigirati opis u:"... o uspostavi, povlačenju ili značajnim promjenama u pružanju radionavigacijskih usluga i usluga komunikacije zrak-zemlja..." ; članak 18, 1) k) - u pravilu se ovakve informacije prijavljuju HKZP-u | Prihvaćen | Prihvaćen. |
| 39 | MAJA MARTEK SOČEC | PRAVILNIK O IZDAVANJU SVJEDODŽBE AERODROMA I ODOBRENJA ZA UPORABU AERODROMA , Podaci o aerodromu/helidromu koji se objavljuju u VFR priručniku Republike Hrvatske | Rubrika AD 2.22, točka 1): bristi točku jer se radi o VFR priručniku. Low visibility procedures (LVP) su vezane uz IFR operacije. | Prihvaćen | Prihvaćen. |
| 40 | BLAŽENKA PRERADOVIĆ | PRAVILNIK O IZDAVANJU SVJEDODŽBE AERODROMA I ODOBRENJA ZA UPORABU AERODROMA , Podaci o aerodromu/helidromu koji se objavljuju u VFR priručniku Republike Hrvatske | U DIO DEVETI, Dodatak 2, Podaci o aerodromu/helidromu koji se objavljuju u VFR priručniku Republike Hrvatske za AD 2.10 AERODROMSKE PREPREKE, točka 1. prepreke u Području 2 obrisati "(unutar ograde aerodroma)". Za c) koordinate prepreka se objavljuju na 1/100 sekunde, a nadmorske visine prepreke moraju biti zaokružene na višu stopu. | Nije prihvaćen | Izraz "unutar granica aerodroma" koristi se za podatke o preprekama u Annex 14, Volume 1 za podatke koje mora osigurati operator aerodroma i poslati na objavu. Također, u istom je dokumentu, kao i u Uredbi (EU) 2017/373 propisana točnost na način 1/10 sekunde za dostavu koordinata i visine prepreka na način kao što je ovdje propisano. |
| 41 | BLAŽENKA PRERADOVIĆ | PRAVILNIK O IZDAVANJU SVJEDODŽBE AERODROMA I ODOBRENJA ZA UPORABU AERODROMA , Karta aerodroma/helidroma | DODATAK 3, Karta aerodroma/helidroma: Dodati tekst: Karta aerodroma/helidroma izrađena prema standardima i preporučenoj praksi Anneksa 4 ICAO. | Prihvaćen | Prihvaćen. |