Izvješće o provedenom savjetovanju - Pravilnik o tehničkim zahtjevima za ugradnju uređaja za obračun troškova toplinske energije
|
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
|---|---|---|---|---|---|
| 1 | HRVATSKA GOSPODARSKA KOMORA | I. OPĆE ODREDBE, Članak 1. | Članovi Grupacije za toplinarsku djelatnost iz Udruženja energetike pri Hrvatskoj gospodarskoj komori vezano za članak 1. točku 6. ovog prijedloga Pravilnika, koja se odnosi na - kvalitetu usluge obavljanja djelatnosti kupca toplinske energije, smatraju da je kvaliteta usluge obavljanja djelatnosti kupca toplinske energije predmet Pravilnika o načinu raspodjele i obračunu troškova toplinske energije, a ne ovog Pravilnika. | Djelomično prihvaćen | Mora ostati taksativno navedeno u sadržaju kako bi bilo usklađeno sa Zakonom o tržištu toplinske energije koji određuje da se kvaliteta usluge opisuje u ovom Pravilniku, no kvaliteta usluge se odnosi na oba Pravilnika realno, samo je u Pravilniku o obračunu troškova više bazirana prilikom određivanja naknade za djelatnost kupca. |
| 2 | HEP-TOPLINARSTVO D.O.O. ZA PROIZVODNJU I DISTRIBUCIJU TOPLINSKE ENERGIJE | I. OPĆE ODREDBE, Članak 1. | Čl.1. st.1. tč.6. - ◊ kvaliteta usluge obavljanja djelatnosti kupca toplinske energije - smatramo da je kvaliteta usluge obavljanja djelatnosti kupca toplinske energije predmet Pravilnika o načinu raspodjele i obračunu troškova toplinske energije, a ne ovog Pravilnika. | Djelomično prihvaćen | Vidi odgovor pod brojem 1.: Mora ostati taksativno navedeno u sadržaju kako bi bilo usklađeno sa Zakonom o tržištu toplinske energije koji određuje da se kvaliteta usluge opisuje u ovom Pravilniku, no kvaliteta usluge se odnosi na oba Pravilnika realno, samo je u Pravilniku o obračunu troškova više bazirana prilikom određivanja naknade za djelatnost kupca. |
| 3 | HRVATSKA GOSPODARSKA KOMORA | I. OPĆE ODREDBE, Članak 2. | Grupacija za toplinarsku djelatnost Udruženja energetike pri Hrvatskoj gospodarskoj komori (u daljnjem tekstu: Grupacija) vezano za članak 2. stavak 2. točku 6. ovog prijedloga Pravilnika, koja glasi: "6. instalacije krajnjeg kupca – instalacije grijanja u samostalnoj uporabnoj cjelini od radijatorskog ventila, uključujući radijatorski ventil i radijator u slučaju vertikalnog razvoda, odnosno instalacije grijanja za samostalnu uporabnu cjelinu od zasebnog mjerila toplinske energije, uključujući zasebno mjerilo toplinske energije", ističe da se postavlja pitanje što je sa instalacijama PTV?. Također, Grupacija u odnosu na točku 15. predmetnog članka 2. stavka 2. ovog prijedloga Pravilnika, koja glasi: "15. unutarnje instalacije – zajedničke instalacije krajnjih kupaca od obračunskog mjernog mjesta do radijatorskog ventila u samostalnoj uporabnoj cjelini u slučaju vertikalnog razvoda, odnosno do zasebnog mjerila toplinske energije, uključujući instalacije, radijatorske ventile i radijatore u zajedničkim dijelovima zgrade/građevine", ističe da nije defniran sustav PTV. U odnosu na točku 19. stavka 2. članka 2. ovog Pravilnika, Grupacija ističe da je potrebno zamijeniti riječ registrira sa riječi "mjeri" tako da točka glasi: "19. zajedničko mjerilo toplinske energije – uređaj kojim se mjeri količina isporučene toplinske energije na obračunskom mjernom mjestu, služi za obračun isporučene toplinske energije,". Grupacija predlaže iza točke 20. u stavku 2. članku 2. ovog Pravilnika dodati točku 21. kojom će se definirati pojam zajedničko posebno mjerilo toplinske energije za mjerenje isporučene toplinske energije za grijanje prostora u skladu sa člankom 5. stavkom 5. Pravilnika o načinu raspodjele i obračunu troškova za isporučenu toplinsku energiju. | Prihvaćen | Prihvaća se. |
| 4 | HEP-TOPLINARSTVO D.O.O. ZA PROIZVODNJU I DISTRIBUCIJU TOPLINSKE ENERGIJE | I. OPĆE ODREDBE, Članak 2. | Čl.2. st.2. tč. 6. - instalacije krajnjeg kupca – instalacije grijanja u samostalnoj uporabnoj cjelini od radijatorskog ventila, uključujući radijatorski ventil i radijator u slučaju vertikalnog razvoda, odnosno instalacije grijanja za samostalnu uporabnu cjelinu od zasebnog mjerila toplinske energije, uključujući zasebno mjerilo toplinske energije - postavlja se pitanje što je sa instalacijama PTV? Čl.2. st.2. tč. 15. - zajedničke instalacije krajnjih kupaca od obračunskog mjernog mjesta do radijatorskog ventila u samostalnoj uporabnoj cjelini u slučaju vertikalnog razvoda, odnosno do zasebnog mjerila toplinske energije, uključujući instalacije, radijatorske ventile i radijatore u zajedničkim dijelovima zgrade/građevine - nije definiran sustav PTV Čl.2. st.2. tč. 19. - zajedničko mjerilo toplinske energije – uređaj kojim se registrira količina isporučene toplinske energije na obračunskom mjernom mjestu, služi za obračun isporučene toplinske energije - potrebno je zamijeniti riječ „registrira“ s „mjeri“. Čl.2. st.2. - potrebno je dodati tč.21. u kojoj će se definirati pojam zajedničko posebno mjerilo toplinske energije za mjerenje isporučene toplinske energije za grijanje prostora u skladu s čl.5. st.5. Pravilnika o načinu raspodjele i obračunu troškova za isporučenu toplinsku energiju. | Prihvaćen | Prihvaća se. |
| 5 | LUKA ANTUNOVIĆ | I. OPĆE ODREDBE, Članak 2. | q. - ovo slovo ne postoji u hrvatskoj abecedi. | Prihvaćen | Sučelje eSavjetovanja ponekad malo drugačije prikazuje podstavke. |
| 6 | HEP-TOPLINARSTVO D.O.O. ZA PROIZVODNJU I DISTRIBUCIJU TOPLINSKE ENERGIJE | II. ZAHTJEVI NA TEHNIČKOM SUSTAVU ZGRADE PRIJE UGRADNJE RAZDJELNIKA I KALORIMETARA, Zamjena direktne toplinske podstanice indirektnom toplinskom podstanicom | Smatramo da je zahtjev iz čl. 4. ovog Pravilnika potrebno prebaciti u „Preporučene zahtjeve na tehničkom sustavu zgrade.“ Postavlja se pitanje odnosi li se navedeno i na zgrade koje već imaju ugrađene razdjelnike, a idu na zamjenu razdjelnika? | Djelomično prihvaćen | Ostaje u obveznim zahtjevima. Dodano u prijelazne i zavšne odredbe obveza da to vrijedi I za sve one koji će postojeće razdjelnike morati promijeniti novima po isteku roka valjanosti razdjelnika a prilikom ugradnje novih, ako to već nisu napavili. |
| 7 | HRVATSKA GOSPODARSKA KOMORA | II. ZAHTJEVI NA TEHNIČKOM SUSTAVU ZGRADE PRIJE UGRADNJE RAZDJELNIKA I KALORIMETARA, Članak 4. | Grupacija za toplinarsku djelatnost Udruženja energetike pri Hrvatskoj gospodarskoj komori uz članak 4. ovog Prijedloga Pravilnika smatra kako je zahtjev iz članka 4. ovog Pravilnika potrebno prebaciti u „Preporučene zahtjeve na tehničkom sustavu zgrade.“ Vezano uz predmetno, postavlja se pitanje odnosi li se navedeno i na zgrade koje već imaju ugrađene razdjelnike, a idu na zamjenu razdjelnika? Također, Grupacija predlaže izmjenu stavka 2. članka 4. ovog Prijedloga Pravilnika na način da se briše točka iza riječi inženjera te doda tekst “uz prethodnu suglasnost distributera i kupca toplinske energije.“, tako da isti sada glasi: "(2) Radove iz stavka 1. ovog članka izvodi ovlašteni izvođač za tu vrstu radova, po izrađenom projektu od ovlaštenog inženjera uz prethodnu suglasnost distributera i kupca toplinske energije." | Djelomično prihvaćen | Vidi odgovor pod brojem 6.: Ostaje u obveznim zahtjevima. Dodano u prijelazne i završne odredbe obveza da to vrijedi I za sve one koji će postojeće razdjelnike morati promijeniti novima po isteku roka valjanosti razdjelnika a prilikom ugradnje novih, ako to već nisu napravili. |
| 8 | HEP-TOPLINARSTVO D.O.O. ZA PROIZVODNJU I DISTRIBUCIJU TOPLINSKE ENERGIJE | II. ZAHTJEVI NA TEHNIČKOM SUSTAVU ZGRADE PRIJE UGRADNJE RAZDJELNIKA I KALORIMETARA, Članak 4. | Čl.4. st.2. - dodati u nastavku: ..“uz prethodnu suglasnost distributera i kupca toplinske energije.“ | Prihvaćen | Prihvaća se. |
| 9 | NEVEN BOŠKOVIĆ | II. ZAHTJEVI NA TEHNIČKOM SUSTAVU ZGRADE PRIJE UGRADNJE RAZDJELNIKA I KALORIMETARA, Članak 5. | Članak 5. stavak 2: suvlasnicima treba ostaviti na izbor ugradnju termostatskog ventila ili običnog („on/off“) ventila u kupaonicama. Termostatski ventili ponekad nisu u mogućnosti adekvatno zagrijati radijator s obzirom na više temperature u kupaonicama. | Nije prihvaćen | Termostataki ventil je moguće prednamjestiti te na taj način uzeti u obzir željene više temperature u kupaonicama. |
| 10 | EUGEN KRALJ | II. ZAHTJEVI NA TEHNIČKOM SUSTAVU ZGRADE PRIJE UGRADNJE RAZDJELNIKA I KALORIMETARA, Članak 5. | Termostatski set nije potrebno ugraditi osim ako krajnji kupac želi regulirati temperaturu grijanja u stambenoj jedinici. Ionako krajnji kupac plaća što će potrošiti. Ogrjevno mjesto kao i regulacija je njegova privatna stvar. | Nije prihvaćen | Termostatski set je dokazano vrlo jednostavna mjera za povećanje energetske učinkovitosti i smanjenje prekomjernog zagrijavanja prostorije. Postavljanje termostatskog seta i dalje omogućuje regulaciju od strane krajnjeg korisnika. |
| 11 | MARKO ČAVRAK | II. ZAHTJEVI NA TEHNIČKOM SUSTAVU ZGRADE PRIJE UGRADNJE RAZDJELNIKA I KALORIMETARA, Članak 7. | Izrada elaborata za raspodjelu troškova grijanja Takvim elaboratom bi se objedinili svi potrebni uvjeti za uvođenje novog modela 3EG-R u Pravilnik o raspodjeli pri čemu je sastavni dio takvog elaborata: 1. utvrđivanje tip, dimenzije i toplinskog učina svih grijaćih tijela 2. utvrđivanje korekturnih faktora za izjednačavanje zbog položaja SUC u zgradi (iz projekta c.g. ili nanovo izračunatih transmisijskih i ventilacijskih gubitaka koji je ionako sastavni dio izračuna godišnjih potreba za toplinom pri izradi energetskog certifikata zgrade 3. Utvrđivanje dimenzija i promjera svih usponskih vodova te ostalih grijaćih tijela osim radijatora. (vertikalne i horizontalne cijevi) radi određivanja oplošja aktivnih vertikala u postupku raspodjele pri kojoj se nemjeren dio troškova isporučene toplinske energije u SUCeve vrši prema oplošju aktivnih vertikala. | Prihvaćen | Prihvaća se. |
| 12 | EUGEN KRALJ | II. ZAHTJEVI NA TEHNIČKOM SUSTAVU ZGRADE PRIJE UGRADNJE RAZDJELNIKA I KALORIMETARA, Članak 9. | Potrebno detaljnije pojašnjenje, razred učinkovitosti prema čemu (zakon, harmonizirana norma) | Prihvaćen | A ili B ili C sukladno zahtjevima tehničkog propisa o racionalnoj uporabi energije i toplinskoj zaštiti u zgradama. |
| 13 | HRVATSKA GOSPODARSKA KOMORA | II. ZAHTJEVI NA TEHNIČKOM SUSTAVU ZGRADE PRIJE UGRADNJE RAZDJELNIKA I KALORIMETARA, Članak 11. | Grupacija za toplinarsku djelatnost Udruženja energetike pri Hrvatskoj gospodarskoj komori (dalje u tekstu: Grupacija za toplinarsku djelatnost) predlaže izmjenu stavka 1. članka 11. predmetnog Pravilnika na način da se riječi kupca toplinske energije ili druge ovlaštene pravne ili fizičke osobe zamijene s riječima izvođača radova, tako da isti sada glasi: "Ovlašteni predstavnik suvlasnika je dužan od izvođača radova zatražiti...." Ostatak stavka 1. ostaje neizmijenjen te kao što je navedeno predlaže se obvezu kupca toplinske energije ili druge ovlaštene pravne ili fizičke osobe zamijeniti s obvezom izvođača radova. Grupacija za toplinarsku djelatnost predlaže i izmjenu stavka 2. na sljedeći način: "Nakon provedbe radova iz stavka 1. ovog članka, izvođač radova pisanom izjavom…“ Dakle, isto kao i u stavku 1. predlaže se obvezu kupca toplinske energije ili druge ovlaštene pravne ili fizičke osobe zamijeniti s obvezom izvođača radova. Ostatak odredbe ostaje neizmijenjen. | Prihvaćen | Prihvaća se. |
| 14 | HEP-TOPLINARSTVO D.O.O. ZA PROIZVODNJU I DISTRIBUCIJU TOPLINSKE ENERGIJE | II. ZAHTJEVI NA TEHNIČKOM SUSTAVU ZGRADE PRIJE UGRADNJE RAZDJELNIKA I KALORIMETARA, Članak 11. | Čl.11. st.1. - Predlažemo izmjenu: „Ovlašteni predstavnik suvlasnika je dužan od izvođača radova zatražiti „.. odnosno obvezu kupca toplinske energije ili druge ovlaštene pravne ili fizičke osobe zamijeniti s obvezom izvođača radova. Čl.11. st.2. - Predlažemo izmjenu: „Nakon provedbe radova iz stavka 1. ovog članka, izvođač radova pisanom izjavom…“ odnosno obvezu kupca toplinske energije ili druge ovlaštene pravne ili fizičke osobe zamijeniti s obvezom izvođača radova. | Prihvaćen | Prihvaća se. |
| 15 | NEVEN BOŠKOVIĆ | II. ZAHTJEVI NA TEHNIČKOM SUSTAVU ZGRADE PRIJE UGRADNJE RAZDJELNIKA I KALORIMETARA, Članak 11. | Članak 11. stavak 1: navedene provjere su svakako potrebne, ali ne bi smjele biti prepreka za ugradnju razdjelnika. Rok za ugradnju razdjelnika je propisan Zakonom o tržištu toplinske energije (do 01. siječnja 2027. godine) a ove provjere bi mogle prolongirati ugradnju razdjelnika i termo ventila. Provjere je moguće obaviti i nakon ugradnje razdjelnika. | Nije prihvaćen | Ne prihvaća se jer nitko neće garantirat da će se ovo provesti kada se ugrade razdjelnici. Štite se krajnji kupci koji su se odlućili za ugradnju razdjelnika. |
| 16 | HRVATSKA GOSPODARSKA KOMORA | II. ZAHTJEVI NA TEHNIČKOM SUSTAVU ZGRADE PRIJE UGRADNJE RAZDJELNIKA I KALORIMETARA, Članak 12. | Grupacija za toplinarsku djelatnost Udruženja energetike pri Hrvatskoj gospodarskoj komori, vezano za stavak 3. članka 12. ovog Prijedloga Pravilnika, koji glasi: "(3) Krajnji kupac koji ima postojeće ugrađeno podno grijanje, treba sustav podnog grijanja staviti van funkcije", ističe da predmetno ne vrijedi za zgrade/građevine u kojima se mogu ugraditi kalorimetri. | Prihvaćen | Prihvaća se. |
| 17 | HEP-TOPLINARSTVO D.O.O. ZA PROIZVODNJU I DISTRIBUCIJU TOPLINSKE ENERGIJE | II. ZAHTJEVI NA TEHNIČKOM SUSTAVU ZGRADE PRIJE UGRADNJE RAZDJELNIKA I KALORIMETARA, Članak 12. | Čl.12. st.3. - Krajnji kupac koji ima postojeće ugrađeno podno grijanje, treba sustav podnog grijanja staviti van funkcije - ovo ne vrijedi za zgrade/građevine u kojima se mogu ugraditi kalorimetri. | Prihvaćen | Prihvaća se. |
| 18 | TEHNOSTAN D.O.O. ZA PROIZVODNJU, DISTRIBUCIJU I OPSKRBU TOPLINSKOM ENERGIJOM | III. OSNOVNI KRITERIJI ZA DOBIVANJE OVLAŠTENJA ZA UGRADNJU, OČITAVANJE I ODRŽAVANJE RAZDJELNIKA, Članak 14. | Predlažemo izmjenu stavka (9) članka 14. ovog Prijedloga Pravilnika na način da se briše točka iza riječi energijom te doda tekst ", osim u slučaju kada je opskrbljivač istodobno registriran i kao distributer toplinske energije na istom području.", tako da isti sada glasi: “(9) Opskrbljivač toplinskom energijom ne smije ujedno biti i ugrađivač/očitavač razdjelnika na istom državnom području na kojem obavlja djelatnost opskrbe toplinskom energijom, osim u slučaju kada je opskrbljivač istodobno registriran i kao distributer toplinske energije na istom području." | Prihvaćen | Brisan st. 9. |
| 19 | TOMISLAV KUKULJICA | III. OSNOVNI KRITERIJI ZA DOBIVANJE OVLAŠTENJA ZA UGRADNJU, OČITAVANJE I ODRŽAVANJE RAZDJELNIKA, Članak 14. | Ovlaštenje opskrbljivača je preuzeto iz plinarske prakse ovlaštenih izvođača plinskih instalacija i ne može se na isti način primijeniti na toplinske mreže. Predlažem ukinuti ovlaštenja. To su tvrtke koje su registrirane za izvođenje radova. Ili ih na drugi način akreditirati, putem Agencije recimo, sa popisom akreditiranih nešto kao što je popis ovlaštenih energetskih certifikatora u građevinarstvu. Totalno nepraktično i tipično europski birokratiski. | Nije prihvaćen | Ovlaštenje je potrebno radi vraćanja povjerenja krajnjih kupca u takve tvrtke I kontrole takvih tvrtki da rade u skladu s propisima. |
| 20 | HRVATSKA GOSPODARSKA KOMORA | III. OSNOVNI KRITERIJI ZA DOBIVANJE OVLAŠTENJA ZA UGRADNJU, OČITAVANJE I ODRŽAVANJE RAZDJELNIKA, Članak 14. | Grupacija za toplinarsku djelatnost Udruženja energetike pri Hrvatskoj gospodarskoj komori (dalje: Grupacija za toplinarsku djelatnost) u odnosu na članak 14. ovog Prijedloga Pravilnika ističe: " U odnosu na stavak 2. članka 14. Pravilnika, potrebno je definirati da ovlaštenje koje je izdao opskrbljivač vrijedi na onom području na kojem opskrbljivač djeluje, npr. opskrbljivač koji djeluje u Vukovaru daje ovlaštenje subjektu koji vrši ugradnju, očitavanje i održavanje razdjelnika na nekom drugom lokalnom području, npr. isključivo u Rijeci." Također, u odnosu na stavak 8. članka 14. predmetnog Prijedloga Pravilnika Grupacija za toplinarsku djelatnost ističe kako je potrebno definirati obračun u ta dva mjeseca i izričito navesti naplaćuje li se naknada u tom slučaju. U odnosu na stavak 9. članka 14. predmetnog Prijedloga Pravilnika Grupacija za toplinarsku djelatnost predlaže da se u nastavku doda da isto vrijedi i za ugrađivača/očitavača kalorimetara. | Djelomično prihvaćen | Brisan je st. 9. te je tako omogućeno da opskrbljivač obavlja djelatnost očitavanja razdjelnika na području na kojem je opskrbljivač. |
| 21 | HEP-TOPLINARSTVO D.O.O. ZA PROIZVODNJU I DISTRIBUCIJU TOPLINSKE ENERGIJE | III. OSNOVNI KRITERIJI ZA DOBIVANJE OVLAŠTENJA ZA UGRADNJU, OČITAVANJE I ODRŽAVANJE RAZDJELNIKA, Članak 14. | Čl.14. st.2. - trebalo bi definirati da ovlaštenje koje je izdao opskrbljivač vrijedi na onom području na kojem opskrbljivač djeluje npr. opskrbljivač koji djeluje u Vukovaru daje ovlaštenje subjektu koji vrši ugradnju, očitavanje i održavanje razdjelnika na nekom drugom lokalnom području, npr. isključivo u Rijeci Čl.14. st. 8. - smatramo da je potrebno definirati obračun u ta dva mjeseca i izričito navesti naplaćuje li se naknada u tom slučaju. Čl.14. st. 9. - predlažemo dodati u nastavku da isto vrijedi i za ugrađivača/očitavača kalorimetara. | Djelomično prihvaćen | Ne možemo napisati da vrijedi samo na području na kojem je opskrbljivač jer mi onda ugrađivači/očitavači razdjelnika morali tražiti ovlaštenja od svih opskrbljivača u RH što nema smisla jer bi morali podnijeti više zahtjeva za jedno te isto ovlaštenje. Ako ispunjavaju sve uvjete, onda je pravno sigurno da rade na čitavom državnom području. |
| 22 | NEVEN BOŠKOVIĆ | III. OSNOVNI KRITERIJI ZA DOBIVANJE OVLAŠTENJA ZA UGRADNJU, OČITAVANJE I ODRŽAVANJE RAZDJELNIKA, Članak 14. | Članak 14. općenito: Prema sadašnjem rješenju, ugrađivač/očitavač razdjelnika kojem je ukinuto ovlaštenje dužan je u roku od dva mjeseca od ukidanja ovlaštenja predati sve potrebne podatke novom ugrađivaču/očitavaču razdjelnika. No, nakon ukidanja ovlaštenja, ugrađivač/očitavač razdjelnika može pred istim ili drugim opskrbljivačem toplinskom energijom (kojih ima pedesetak) zatražiti izdavanje novog ovlaštenja. Opskrbljivač toplinskom energijom dužan je izdati ovlaštenje najkasnije u roku od 30 dana od uredno podnesenog zahtjeva pa tako možemo doći do situacije u kojoj ugrađivač/očitavač razdjelnika kojem je ukinuto ovlaštenje može nesmetano nastaviti sa radom prije proteka roka od dva mjeseca od ukidanja ovlaštenja, neovisno o odredbama članka 14. stavak 8. Pravilnika. Navedeno je i još jedan razlog za dodjeljivanje ovlasti izdavanja ovlaštenja za ugradnju, očitavanje i održavanje razdjelnika HERA-i. | Nije prihvaćen | Opskrbljivač toplinskom energijom dužan je u roku od 15 dana od izdavanja ili ukidanja ovlaštenja obavijestiti Ministarstvo o tome radi objave izdanih ovlaštenja na mrežnim stranicama Ministarstva. Stoga će opskrbljivač vidjeti je li ugrađivaču razdjenika ukinuto ovlaštenje prije nego mu izda novo. A može mu izdati novo samo ako se ponovno ispune uvjeti za izdavanje ovlaštenja. |
| 23 | NEVEN BOŠKOVIĆ | III. OSNOVNI KRITERIJI ZA DOBIVANJE OVLAŠTENJA ZA UGRADNJU, OČITAVANJE I ODRŽAVANJE RAZDJELNIKA, Članak 14. | Članak 14., stavak 3, točku 8. predlažem izmijeniti u: Plan prestanka pružanja usluga kojim se opisuje postupak prelaska pružanja usluge održavanja i očitavanja razdjelnika s dosadašnjeg ugrađivača/očitavača na novog ugrađivača/očitavača bez ikakvih troškova ili tegoba za krajnje kupce, a kojim se detaljnije određuje subjekt kojem će se predati svi potrebi podaci za nesmetan nastavak pružanja usluga, naročito šifre, sigurnosni ključevi i slično, koji omogućuju pristup i očitanje ugrađenim razdjelnicima, te opremi za njihovo očitanje. Članak 14. stavak 3, točka 9: predlažem: brisanje točke 9. kao nepotrebne. Članak 14. stavak 4. i stavak 8. predlažem: Izmijeniti „Izjava“ u „Plan prestanka pružanja usluga“. | Prihvaćen | Prihvaća se. |
| 24 | NEVEN BOŠKOVIĆ | III. OSNOVNI KRITERIJI ZA DOBIVANJE OVLAŠTENJA ZA UGRADNJU, OČITAVANJE I ODRŽAVANJE RAZDJELNIKA, Članak 14. | Članak 14. stavak 1: Opskrbljivači toplinskom energijom ne bi trebali biti zaduženi za izdavanje ovlaštenja za ugradnju, očitavanje i održavanje razdjelnika. Te ovlasti bi trebalo dodijeliti Hrvatskoj energetskoj regularnoj agenciji umjesto opskrbljivačima toplinskom energijom. | Nije prihvaćen | HERA se bavi izdavanjem dozvola energetskih djelatnosti. Ugradnja I održavanje razdjelnika ili kalorimetara nije energetska djelatnost. Opskrbljivač toplinskom energijom je konstatnta u svim toplinskim sustavima. |
| 25 | GRADSKA TOPLANA DRUŠTVO S OGRANIČENOM ODGOVORNOŠĆU ZA PROIZVODNJU I DISTRIBUCIJU TOPLINSKE ENERGIJE | III. OSNOVNI KRITERIJI ZA DOBIVANJE OVLAŠTENJA ZA UGRADNJU, OČITAVANJE I ODRŽAVANJE RAZDJELNIKA, Članak 14. | Smatramo da opskrbljivač toplinskom energijom, koji istom opskrbljuje određeno područje u RH, ne može biti pravno legitimiran i ovlašten, niti je certificiran da izdaje ovlaštenja za ugradnju, očitavanje i održavanje razdjelnika tvrtki koja je registrirana za isto, a pogotovo ne ovlaštenje jednog opskrbljivača, koje bi za tu tvrtku vrijedilo na čitavom državnom području, a još manje može biti ovlašten ukidati ista, po prijavi bilo kojeg krajnjeg kupca, obzirom i na činjenicu dokazivanja uvjeta za ukidanje ovlaštenja. Predlažemo da izdavanje ovlaštenja i ukidanje istih vrši nadležno državno tijelo, za cijelo državno područje, npr. HERA koja izdaje i dozvole za opskrbu, distribuciju, proizvodnju toplinske energije te vodi registar kupaca toplinske energije. | Nije prihvaćen | Vidi odgovor pod brojem 24.: HERA se bavi izdavanjem dozvola energetskih djelatnosti. Ugradnja I održavanje razdjelnika ili kalorimetara nije energetska djelatnost. Opskrbljivač toplinskom energijom je konstatnta u svim toplinskim sustavima. |
| 26 | BRUNATA DRUŠTVO S OGRANIČENOM ODGOVORNOŠĆU ZA PROIZVODNJU I TRGOVINU MJERNIH INSTRUMENATA | III. OSNOVNI KRITERIJI ZA DOBIVANJE OVLAŠTENJA ZA UGRADNJU, OČITAVANJE I ODRŽAVANJE RAZDJELNIKA, Ukidanje ovlaštenja za ugradnju, očitavanje i održavanje razdjelnika | Odredba Pravilnika o ukidanju ovlaštenja mora biti u skladu s načelom proporcionalnosti, što znači da mjera kojom se ograničava neko pravo mora biti primjerena i razmjerna prekršaju, odnosno cilju koji se želi postići. Ukidanje ovlaštenja zbog jednog neispravnog razdjelnika topline nije proporcionalno niti u skladu s već propisanim sankcijama za prekršaje definirane u čl. 49b ZoTTE. | Nije prihvaćen | Nikome se neće ukinuti ovlaštenje ako ne popravi jedan neispravni razdjelnik u roku za popravak. Uvjeti za ukidanje ovlaštenja kažu - pojava greške pri očitanju ili neočitanje na više od 10 % broja svih razdjelnika na zajedničkom mjerilu toplinske energije, tri mjeseca uzastopce ili tri puta u jednoj ogrijevnoj sezoni. |
| 27 | PETAR FRUK | III. OSNOVNI KRITERIJI ZA DOBIVANJE OVLAŠTENJA ZA UGRADNJU, OČITAVANJE I ODRŽAVANJE RAZDJELNIKA, Ukidanje ovlaštenja za ugradnju, očitavanje i održavanje razdjelnika | Članak 15 Dodati g.) ukoliko se do Ugovora o izvođenju radova došlo korupcijom/mitom ili samim pokušajem davanja mita. | Nije prihvaćen | Krajnji kupci sklapaju ugovor s ugrađivačem razdjelnika. Ukoliko je sklapanje tog ugovora temeljeno na radnjama opisanim u Kaznenom zakonu, onda se treba primjenjivati odredbe Kazenog zakona. |
| 28 | JULIJAN ŠALIĆ | III. OSNOVNI KRITERIJI ZA DOBIVANJE OVLAŠTENJA ZA UGRADNJU, OČITAVANJE I ODRŽAVANJE RAZDJELNIKA, Članak 15. | Eventualnim ukidanjem ovlaštenja zbog jednog neispravnog razdjelnika, u nepovoljnu poziciju se dovodi velik broj zadovoljnih krajnjih kupaca koji će ostati bez usluge obračuna po razdjelnicima topline. Nakon gubitka ovlaštenja Tvrtke 1, nitko ne može sa sigurnošću tvrditi da će cijeli portfelj preuzeti Tvrtka 2 i vršiti obračun za krajnje kupce, pogotovo uzevši u obzir rok od 10 godina u kojemu su moguće mnoge tržišne promjene. | Nije prihvaćen | Ovlaštenje se ne ukida zbog jednog neispravnog razdjelnika nego zbog značajne nemarnosti na sustavnoj razini. Zato je I predviđen Plan prestanka pružanja usluga kojim se opisuje postupak prelaska pružanja usluge održavanja i očitavanja razdjelnika s dosadašnjeg ugrađivača/očitavača na novog ugrađivača/očitavača kako bi ostala ista razina usluge za krajnje kupce. Vidi odgovor pod brojem 28. |
| 29 | HRVATSKA GOSPODARSKA KOMORA | III. OSNOVNI KRITERIJI ZA DOBIVANJE OVLAŠTENJA ZA UGRADNJU, OČITAVANJE I ODRŽAVANJE RAZDJELNIKA, Članak 15. | Grupacija za toplinarsku djelatnost Udruženja energetike pri Hrvatskoj gospodarskoj komori vezano uz stavak 1. članka 15. predmetnog Prijedloga Pravilnika predlaže izmjenu roka ponavljanja u slučajevima ukidanja ovlaštenja na način da se tri uzastopna mjeseca zamjene vremenom od tri puta u godini. Također, predlažu: - dodati točku 7. u kojoj će se propisati rok dostave očitanja na sljedeći način: „Dostaviti očitanje u roku koji je definirao kupac.“, te - da bi trebalo definirati i da ukidanje ovlaštenja vrijedi samo na onom području za koje je dobiveno ovlaštenje. | Djelomično prihvaćen | Ovlaštenje se dobiva I gubi za cijelo državno područje. Moguće je ponovno tražiti dobivanje ovlaštenja. |
| 30 | HEP-TOPLINARSTVO D.O.O. ZA PROIZVODNJU I DISTRIBUCIJU TOPLINSKE ENERGIJE | III. OSNOVNI KRITERIJI ZA DOBIVANJE OVLAŠTENJA ZA UGRADNJU, OČITAVANJE I ODRŽAVANJE RAZDJELNIKA, Članak 15. | Čl.15. st.1. - predlažemo da se izmjeni rok ponavljanja u slučajevima ukidanja ovlaštenja na način da se tri uzastopna mjeseca zamjene vremenom od tri puta u godini dana. Trebalo bi definirati i da ukidanje ovlaštenja vrijedi samo na onom području za koje je dobiveno ovlaštenje. Dodati točku 7.u kojoj će se propisati rok dostave očitanja na sljedeći način: „Dostaviti očitanje u roku koji je definirao kupac.“ | Djelomično prihvaćen | Vidi odgovor pod brojem 29.: Ovlaštenje se dobiva I gubi za cijelo državno područje. Moguće je ponovno tražiti dobivanje ovlaštenja.. |
| 31 | NEVEN BOŠKOVIĆ | III. OSNOVNI KRITERIJI ZA DOBIVANJE OVLAŠTENJA ZA UGRADNJU, OČITAVANJE I ODRŽAVANJE RAZDJELNIKA, Članak 15. | Članak 15. općenito: Zakonom o tržištu toplinske energije u članku 48. regulirano je da inspekcijski nadzor provode inspektori opreme pod tlakom Državnog inspektorata i oni su jedini ovlašteni zabraniti obavljanje djelatnosti osobi koja je ovlaštena baviti se ugradnjom, očitanjem i održavanjem razdjelnika ako ne obavlja djelatnost prema uvjetima iz ovog Pravilnika. Provođenje odredbi Zakona i propisa donesenih na temelju Zakona o tržištu toplinske energije u nadležnosti je Hrvatske energetske regulatorne agencije, a Člankom 49b. Zakona o tržištu toplinske energije propisane su i novčane kazne i druge sankcije za prekršaje pravnih osoba koje su ovlaštene baviti se ugradnjom, očitanjem i održavanjem razdjelnika. Budući da Pravilnik predviđa ukidanje ovlaštenja, on zapravo prelazi okvire mjerodavnog Zakona i dodatno pooštrava sankcije koje su već propisane Zakonom o tržištu toplinske energije, što u formi u kojoj se nacrt sada nalazi, predstavlja osnovu za pokretanje postupka ocjene zakonitosti samog Pravilnika pred Visokim upravnim sudom RH. Uz do sada navedeno, potrebno je također skrenuti dodatnu pozornost na neregulirana pitanja oko eventualnog ukidanja ovlaštenja ugrađivaču/očitavaču. Što se događa ako niti jedan drugi ugrađivač/očitavač ne želi preuzeti očitanja od ugrađivača/očitavača kojem je ukinuto ovlaštenje? Zašto bi ugrađivač/očitavač uopće htio preuzeti tuđi portfelj s problemima zbog kojih je prvotni ugrađivač/očitavač izgubio ovlaštenje, kada bi time i svoje ovlaštenje mogao dovesti u pitanje? | Nije prihvaćen | Inspekcijski nadzor - Njegova svrha je izravna kontrola na terenu – provjerava se primjena Zakona u praksi. Inspektor može izaći kod pravne osobe, tijela ili organizacije koja je dužna primjenjivati Zakon, pogledati dokumentaciju na terenu, uvjete rada,objekte i sl. Ako otkrije nepravilnosti, inspektor ima ovlasti odmah narediti mjere, npr.: naložiti uklanjanje nedostataka, zabraniti obavljanje djelatnosti, sankcionirati nepravilnosti, pokrenuti prekršajni ili kazneni postupak. Onaj tko daje ovlaštenje ima ga pravo i ukinuti, a isto tako može obavijestiti inspektorat o tome, ovisno o vrsti povrede koja se ugrađivaču stavlja na teret. Inspekcija može generalno odlučivati o zabranjivanju obavljanja djelatnosti i prema drugim uvjetima koje naiđe u inspekcijskom nadzoru, ne samo prema uvejtima za ukidanje ovlaštenja iz Pravilnika. |
| 32 | NEVEN BOŠKOVIĆ | III. OSNOVNI KRITERIJI ZA DOBIVANJE OVLAŠTENJA ZA UGRADNJU, OČITAVANJE I ODRŽAVANJE RAZDJELNIKA, Članak 15. | Članak 15. stavak 4: Protiv rješenja o ukidanju ovlaštenja ugrađivaču/očitavaču treba postojati mogućnost pravnog lijeka prije konačnosti rješenja i pokretanja upravnog spora. Za eventualno neutemeljeno ukidanje ovlaštenja za ugrađivača/očitavača će nastati iznimna materijalna šteta koja bi po suprotnoj odluci Upravnog suda pala na teret i predstavlja odgovornost opskrbljivača toplinskom energijom koji je donio neutemeljenu odluku. | Prihvaćen | Već je bilo predviđeno - (4) Nezadovoljna strana može protiv rješenja opskrbljivača toplinskom energijom pokrenuti upravni spor. |
| 33 | NEVEN BOŠKOVIĆ | III. OSNOVNI KRITERIJI ZA DOBIVANJE OVLAŠTENJA ZA UGRADNJU, OČITAVANJE I ODRŽAVANJE RAZDJELNIKA, Članak 15. | Članak 15. stavak 3: Predlažem obavezan angažman ovlaštenog sudskog vještaka za utvrđivanje opravdanosti eventualne odluke o ukidanju ovlaštenja. | Nije prihvaćen | Takvi prijedlozi mogu biti podneseni u sudskom postupku. U ovom prvom koraku bi to bilo odviše skupo. |
| 34 | NEVEN BOŠKOVIĆ | III. OSNOVNI KRITERIJI ZA DOBIVANJE OVLAŠTENJA ZA UGRADNJU, OČITAVANJE I ODRŽAVANJE RAZDJELNIKA, Članak 15. | Članak 15. stavak 2: Predlažem mogućnost podnošenja zahtjeva za ukidanjem ovlaštenja dozvoliti ovlaštenom predstavniku suvlasnika uz odluku natpolovične većine svih suvlasnika i kupcu toplinske energije, ali ne i krajnjem kupcu. Navedeni prijedlog je potrebno usvojiti jer zajednica suvlasnika sukladno zakonskim odredbama natpolovičnom većinom odabire ugrađivača/očitavača razdjelnika pa je jedino i logično da se ukidanje ovlaštenja zatraži od jednake većine suvlasnika. U suprotnom, odredba ovog stavka otvara prostor manipulacijama i velikom broju neutemeljenih zahtjeva prema opskrbljivačima. Nadalje, potrebno je jasno definirati tko je ovlašten za procjenu utemeljenosti podnesenih zahtjeva i dokaza kao i unaprijed regulirati postupak utvrđivanja odgovornosti ugrađivača/očitavača i mogućnosti korištenja pravnih lijekova. Trenutno postoji gotovo pedeset subjekata sa dozvolom za opskrbu toplinskom energijom i postoje velike šanse za pristranost i nelojalno ponašanje. | Nije prihvaćen | S obzirom da ugrađivač/očitavač razdjelnika ima sklopljene ugovore sa svakim krajnjim kupcem pojedinačno radi pristupa digitalnoj platformi, plaćanja naknade za očitanje I sl, onda je dana mogućnost da svaki krajnji kupac može podnijeti zahtjev za ukidanjem ovlaštenja, ali samo ako podastre dokaze kojim se ispunjavaju uvjeti za ukidanje ovlaštenja. Pritužbe na rad ugrađivača razdjelnika nisu razlog za ukidanjem ovlaštenja, već razlog za prigovorom na račun ugrađivača kojim on naplaćuje naknadu za uslugu očitanja od krajnjeg kupca. |
| 35 | NEVEN BOŠKOVIĆ | III. OSNOVNI KRITERIJI ZA DOBIVANJE OVLAŠTENJA ZA UGRADNJU, OČITAVANJE I ODRŽAVANJE RAZDJELNIKA, Članak 15. | Članak 15. stavak 1. točka 6: Ovu odredbu predlažem brisati u cijelosti. Račune za individualne troškove toplinske energije izdaje kupac toplinske energije koji u svojoj obradi podataka može napraviti nenamjeran propust koji rezultira pogrešnim prikazom. Smatram nedopustivim da zbog eventualne pogreške treće strane može biti dovedeno u pitanje ovlaštenje ugrađivača/očitavača. | Nije prihvaćen | Stavak pokriva samo slučajeve koji su nastali zbog neispravnosti razdjelnika uzrokovanog bez krivnje krajnjeg kupca. Stavak pokriva tehničke propuste na razdjelniku, a ne propuste u obradi podataka. |
| 36 | NEVEN BOŠKOVIĆ | III. OSNOVNI KRITERIJI ZA DOBIVANJE OVLAŠTENJA ZA UGRADNJU, OČITAVANJE I ODRŽAVANJE RAZDJELNIKA, Članak 15. | Članak 15. stavak 1. točka 5: Predlažem promjenu teksta odredbe u „Krajnjim kupcima, ovlaštenom predstavniku suvlasnika i kupcu toplinske energije ugrađivač/očitavač razdjelnika nije dostavio odnosno omogućio preuzimanje elektronskim putem podatke o greškama pri očitanju razdjelnika ili neočitanim razdjelnicima, najmanje tri uzastopna mjeseca.“ Odredba u postojećem obliku bi mogla biti shvaćena kao obveza za poštanskom dostavom koja je nepouzdana, skupa i čiji trošak bi se prelio na krajnjeg korisnika. | Djelomično prihvaćen | Dodano - eklektronskim putem. Maknuto - uzastopna tri mjeseca, dodano 2 uzastopna mjeseca. |
| 37 | NEVEN BOŠKOVIĆ | III. OSNOVNI KRITERIJI ZA DOBIVANJE OVLAŠTENJA ZA UGRADNJU, OČITAVANJE I ODRŽAVANJE RAZDJELNIKA, Članak 15. | Članak 15. stavak 1. točka 4: Predlažem promjenu teksta odredbe u „ugrađivač/očitavač nije omogućio pristup digitalnoj platformi slanjem pristupnih podataka za digitalnu platformu s očitanim podacima s razdjelnika i statusu razdjelnika, najmanje tri uzastopna mjeseca.“ Naime razlozi nemogućnosti pristupa mogu biti raznovrsni i nevezani za ugrađivača/očitavača razdjelnika. | Nije prihvaćen | Smatramo da je tri uzastopna mjeseca (više od 1/3 ogrjevne sezone) dosta vremena za uklanjanje greške na digitalnoj platformu. Poanta je da kada se krajnji kupac javi da nema pristup digitalnoj platformi, da mu se omogući pristup. A ne da on čeka više od 3 mjeseca da se onogući taj pristup. |
| 38 | NEVEN BOŠKOVIĆ | III. OSNOVNI KRITERIJI ZA DOBIVANJE OVLAŠTENJA ZA UGRADNJU, OČITAVANJE I ODRŽAVANJE RAZDJELNIKA, Članak 15. | Članak 15. stavak 1. točka 3: Predlažemo jasnije definiranje odredbe jer uzrok greške pri očitanju ne mora biti na strani ugrađivača/očitavača. Primjerice u manjoj zgradi jedan poslovni prostor može imati i >20% ugrađenih razdjelnika. Ukoliko postoji ikakva prepreka od strane krajnjeg korisnika za sanacijom/servisom, moguće je da zgrada bude i cijelu ogrjevnu sezonu s više od 20% razdjelnika u alarmu. Kod dužih renovacija prostor krajnjeg korisnika može biti bez radijatora i bez grijanja i puno duže od 3 mjeseca, a za to vrijeme nije razumno korisnika prebaciti na model 2EG. Za trajanja takve renovacije zgrada će imati više od 10% razdjelnika bez očitanja, ali ne greškom davatelja usluge tj. ugrađivača/očitavača. | Prihvaćen | Naveden je generičan stavak da ugrađivač neće odgovarati ako je do njegovog propusta u postupanju došlo zbog ponašanja krajnjeg kupca. |
| 39 | NEVEN BOŠKOVIĆ | III. OSNOVNI KRITERIJI ZA DOBIVANJE OVLAŠTENJA ZA UGRADNJU, OČITAVANJE I ODRŽAVANJE RAZDJELNIKA, Članak 15. | Članak 15. stavak 1. točka 2.: Pozdravljam odredbu da se razdjelnike mora ugrađivati prema uputama proizvođača i pravilima struke, ali predlažem jasnije definirati tko utvrđuje da li je ugradnja odnosno programiranje ispravno izvedeno i da li je nastala šteta za krajnjeg kupca. Ukoliko dođe do prijave odnosno spora po ovoj odredbi, predlažem da isto utvrđuje ovlašteni sudski vještak za područje strojarstva i energetike čiji trošak vještačenja može predujmiti ugrađivač/očitavač razdjelinka ali ga u konačnici treba snositi strana za koju se vještačenjem utvrdi da nije u pravu, isto kao i u Članku 47. Zakona o zaštiti potrošača. U suprotnom bi ova odredba u trenutnom obliku mogla rezultirati velikom količinom neutemeljenih prijava odnosno zahtjeva za ukidanjem ovlaštenja. | Prihvaćen | Naveden je generičan stavak da ugrađivač neće odgovarati ako je do njegovog propusta u postupanju došlo zbog ponašanja krajnjeg kupca. |
| 40 | LUKA ANTUNOVIĆ | III. OSNOVNI KRITERIJI ZA DOBIVANJE OVLAŠTENJA ZA UGRADNJU, OČITAVANJE I ODRŽAVANJE RAZDJELNIKA, Članak 15. | Kako u praksi planirate osigurati provedbu stavka "d.", a uzevši u obzir činjenicu da su razdjelničarske tvrtke još 2018. prestale dijeliti bilo kakve podatke o očitavanju razdjelnika s ovlaštenim predstavnicima suvlasnika pozivajući se na Opću uredbu o zaštiti podataka (GDPR)? Platforme za pristup krajnjim kupcima su također uglavnom izvan funkcije. | Nije prihvaćen | Podaci moraju u skladu s GDPR-om biti anonimizirani. |
| 41 | LUKA ANTUNOVIĆ | III. OSNOVNI KRITERIJI ZA DOBIVANJE OVLAŠTENJA ZA UGRADNJU, OČITAVANJE I ODRŽAVANJE RAZDJELNIKA, Članak 15. | Kako u praksi planirate osigurati provedbu stavka "b.", a uzevši u obzir javno poznatu činjenicu da su tijekom posljednjih 12-13 godina (gotovo) svi ugrađivači/očitavači razdjelnika topline koristili korupciju predstavnika suvlasnika i/ili drugih relevantnih osoba kao prodajni alat? "Terenskim suradnicima" su razdjelnici učestalo bili donirani i/ili programirani po preferencijalnom modelu. Koliko je ugrađivača/očitavača razdjelnika u predmetnom minulom razdoblju ostalo bez ovlaštenja za rad? | Nije prihvaćen | Cjelokupan pravilnik je rađen na način da poslovanje bude transparentno. |
| 42 | MARKO ČAVRAK | IV. UGRADNJA, ODRŽAVANJE I OČITAVANJE RAZDJELNIKA I KALORIMETARA , Članak 16. | Pozdravljamo uključivanje razdjelnika iu pozitivne aspekte norme EN 1434 pri čemu se time nedvosmisleno ukazuje da se potrošačke jedinice sa razdjelnika koji su pravilno parametrizirani mogu kvalitetno konvertirati u toplinsku energiju tj kWh. Time je omogućeno dinamičko praćenje bilance topline u zgradi te dinamično određivanje UPOV, UVERT tj UNM udjel nemjerenog dijela isporučene toplinske energije SUC-evima kao i kvaliutetna ocjena zajedničke potrošnje. | Prihvaćen | Prihvaća se. |
| 43 | MARKO ČAVRAK | IV. UGRADNJA, ODRŽAVANJE I OČITAVANJE RAZDJELNIKA I KALORIMETARA , Članak 17. | Smatramo da svatko mora imati mogućnost primjeniti ugradnju razdjelnika ako želi. Ako samo i jedan odluči ugradnju razdjelnika zakon mu tu mogućnost ne smije onemogućiti jer je pritom takav suvlasnik jedini koji razmišlja o Energetskoj Efikasnosti. | Nije prihvaćen | Uvođenje razdjelnika je mjera na razini sustava (zgrade) te je potrebna suglasnost određenog dijela suvlasnika zgrade. |
| 44 | HRVATSKA GOSPODARSKA KOMORA | IV. UGRADNJA, ODRŽAVANJE I OČITAVANJE RAZDJELNIKA I KALORIMETARA , Članak 17. | U odnosu na članak 17. stavak 1. točku 1., Grupacija za toplinarsku djelatnost Udruženja energetike pri Hrvatskoj gospodarskoj komori ističe kako je navedeno je u koliziji s ZOTTE člankom 33. stavkom 6, u kojem se za razdjelnike traži suglasnost natpolovične većine suvlasnika, a za kalorimetre se traži suglasnost kvalificirane većine suvlasnika. | Prihvaćen | Prihvaća se. |
| 45 | HEP-TOPLINARSTVO D.O.O. ZA PROIZVODNJU I DISTRIBUCIJU TOPLINSKE ENERGIJE | IV. UGRADNJA, ODRŽAVANJE I OČITAVANJE RAZDJELNIKA I KALORIMETARA , Članak 17. | Čl.17. st.1. tč.1. - navedeno je u koliziji s ZoTTE čl. 33 st. 6 u kojem se za razdjelnike traži suglasnost natpolovične većine suvlasnika, a za kalorimetre se traži suglasnost kvalificirane većine suvlasnika. | Prihvaćen | Prihvaća se. |
| 46 | NEVEN BOŠKOVIĆ | IV. UGRADNJA, ODRŽAVANJE I OČITAVANJE RAZDJELNIKA I KALORIMETARA , Članak 17. | Članak 17. stavak 1: Predlažem izmjenu postotka u 50% +1 odnosno natpolovičnu većinu suvlasnika u skladu s Člankom 33., stavak 6. Zakona o tržištu toplinske energije. S obzirom da Zakon o tržištu toplinske energije propisuje obavezu ugradnje razdjelnika ili kalorimetara, smatram suvišnim pritom obvezivati suvlasnike na prikupljanje potpisa za suglasnost, pogotovo u tako visokom postotku od 75%. | Prihvaćen | Prihvaća se. |
| 47 | LUKA ANTUNOVIĆ | IV. UGRADNJA, ODRŽAVANJE I OČITAVANJE RAZDJELNIKA I KALORIMETARA , Članak 17. | Stavci (3) i (4) su promašeni gotovo u potpunosti. Naime, nabavu, ugradnju i očitavanja razdjelnika topline na privatne radijatore u privatnim SUC-ovima financiraju isključivo njihovi privatni vlasnici. Predstavnik suvlasnika može zakonito ugovoriti i od upravitelja tražiti da se s računa stambene pričuve plati isključivo nabava i ugradnja zajedničke opreme smještene u zajedničkim dijelovima zgrade, a koja je potrebna za očitavanje signala s razdjelnika topline u privatnim stanovima. Ugovore o nabavi, ugradnji i očitavanju razdjelnika topline po važećim zakonskim odredbama mogu potpisivati samo krajnji kupci, a ne zajednica suvlasnika ili predstavnik suvlasnika. Razdjelnici/kalorimetri/interni vodomjeri se na teret stambene pričuve mogu zakonito nabaviti, ugraditi i očitavati samo uz pisanu suglasnost 100% suvlasnika zgrade i uvrštavanje dotičnih uređaja na popis zajedničkih dijelova zgrade nabrojanih u Međuvlasničkom ugovoru zgrade, a što je po mojim spoznajama još nezabilježeno na teritoriju RH. Tvrtke koje prodaju razdjelnike topline su tijekom posljednjih 12-13 godina ove jasne zakonske odredbe u solidnom broju slučajeva diljem RH uspijevale zaobići uz (ne)svjesnu protuzakonitu suradnju određenih upraviteljskih tvrtki i predstavnika suvlasnika. MINGO i druga državna tijela nažalost nisu uopće kontrolirala poštuju li se pozitivni propisi ove države u praksi pa je time omogućena "neprimjetna" dugogodišnja nezakonita krađa milijunskih iznosa s računa pričuve stambenih zgrada diljem RH, a u korist zainteresiranih trgovačkih društava. Nadam se da će državna tijela poduzeti potrebne radnje da ovakvi i drugi slični nezakoniti odljevi zajedničkog novca svih suvlasnika u korist privatnog interesa samo dijela suvlasnika budu obustavljeni u potpunosti. | Nije prihvaćen | Suvlasnici samostalno odlučuju unutar zgrade, dok je ovlašteni predstavnik samo onaj koji ih predstavlja I ne donosi odluke samostalno. |
| 48 | LUKA ANTUNOVIĆ | IV. UGRADNJA, ODRŽAVANJE I OČITAVANJE RAZDJELNIKA I KALORIMETARA , Članak 17. | Znači li prijedlog iz stavka (1) da će zgrade u kojima minimalno 75% suvlasničke površine nema instalirane razdjelnike topline, a razdjelnike su ugrađivale u "zlatnom" razdoblju 2013.-2015., biti automatizmom isključene iz modela 3EG? Taj i viši postotak (idealno 100%) se još od dolaska razdjelnika topline na tržište spominju kao neki minimum za kakvo-takvo tehnički smisleno funkcioniranje sustava razdjelnika topline u određenoj stambenoj zgradi. U praksi je veliki postotak zgrada od tada do danas u modelu 3EG s postotkom ugrađenosti nižim od ovog kojeg predviđate nacrtom Pravilnika. Smatram da je poprilično iluzorno očekivati da će zgrade koje dosad nisu ugrađivale razdjelnike topline to učiniti kao rezultat možebitne objave ovog neprimjerenog Pravilnika. | Nije prihvaćen | Propisana su pravila za ugradnju razdjelnika ili kalorimetara te način donošenja odluka za ugradnju kao I odluke o načinu raspodjele I obračunu troškova toplinske energije koju primjenjuje kupac toplinske energije na obračun. Hoće li netko ugraditi razdjelnike, kalorimetre ili neće ništa, na suvlasnicima je da odluče. |
| 49 | PETAR FRUK | IV. UGRADNJA, ODRŽAVANJE I OČITAVANJE RAZDJELNIKA I KALORIMETARA , Ugradnja, održavanje i očitavanje razdjelnika i kalorimetara | Članak 17 toćka 1.i. - uvjet za ugradnju brisati jer je ZOTTE rekao da se razdjelnici moraju ugraditi. Umjesto toga napisati da će Zgrada odabrati izvođača radova temeljem potpisa sa minimalno 51% suvlasničkih udjela (površinski) | Nije prihvaćen | Uvođenje razdjelnika je mjera na razini sustava (zgrade) te je potrebna suglasnost određenog dijela suvlasnika zgrade. |
| 50 | MARKO ČAVRAK | IV. UGRADNJA, ODRŽAVANJE I OČITAVANJE RAZDJELNIKA I KALORIMETARA , Članak 18. | U stavku (i) ili 9 sve navedeno : - pristup očitanim podacima s razdjelnika i statusu razdjelnika krajnjem kupcu za razdjelnike u njegovoj samostalnoj uporabnoj cjelini s mogućnosti da krajnji kupac vidi očitanje razdjelnika koje je relevantno za obračun individualnih troškova toplinske energije i status razdjelnika te - ovlaštenom predstavniku suvlasnika za zgradu/građevinu na zajedničkom mjerilu toplinske energije kako bi svaki ovlašteni predstavnik suvlasnika na transparentan način imao uvid u cjelokupna očitanja i status razdjelnika krajnjih kupaca treba omogućiti pored digitalne pratforme i pismenim putem jer jedino tako suvlasnici vide što se događa. Skrivanje problema na zgradama iza digitalne platforme onemogućuje suvlasnicima da pravovremeno rješavaju probleme. Tehnički nedostaci mjernog sustava rsazdjelnika i kalorimetara moraju biti jasno i transparentno predočeni suvlasnicima kako bi isto započeli proces otklanjanja problema kako se ne bi događalo sve ono što se već događa a to je nerješavanje popravaka na razdjelnicima. nesudjelovanje u svojim troškovima toplinske energije na račun drugih. Predlažemo i pozdravljamo digitalizaciju ali isto tako u slučajevima kvarova obavezno pismenim putem ukazati na obvezu suvlasniku o poslljedicama neotkanjanja kvara. | Prihvaćen | Prihvaća se. |
| 51 | MARKO ČAVRAK | IV. UGRADNJA, ODRŽAVANJE I OČITAVANJE RAZDJELNIKA I KALORIMETARA , Članak 18. | (h) Ugrađivač/očitavač razdjelnika i ugrađivač/očitavač kalorimetara dužni su obavijestiti krajnjeg kupca i kupca toplinske energije o pojavi greške pri očitanju razdjelnika i kalorimetara ili nečitanju razdjelnika i kalorimetra za samostalnu uporabnu cjelinu u kojoj se događa greška pri očitanju ili neočitanju razdjelnika ili kalorimetra. Predlažemo da se koa imperativ takva obavijest mora slati pismenim putem jer dostupnost informacije o kvaru na digitalnoj platformi ne znači ništa većini suvlasnika. Dostatan je pokazatelj da se na takve digitalne platforme nije prijavilo niti 10% suvlasnika u zgradama. A kamo li da i ti redovno svaki mjesec provjeravaju stanja i obavijesti o kvarovima na razdjelnicima. Informiranje krajnjih kupaca mora biti dinamično kako bi se upozili na posljedice ne saniranja kvara na razdjelnicima. Isto vrijedi i za kalorimetre. | Prihvaćen | Prihvaća se. |
| 52 | NEVEN BOŠKOVIĆ | IV. UGRADNJA, ODRŽAVANJE I OČITAVANJE RAZDJELNIKA I KALORIMETARA , Članak 18. | Članak 18. stavak 3: Smatraju li se i suvlasnici stambene zgrade krajnjim kupcima? Mogu li stambene zgrade osigurati financijska sredstva za ugradnju razdjelnika kroz zajedničku pričuvu? Nesporno je da je svaki suvlasnik dužan o svom trošku održavati i snositi sve javne obveze i terete svog posebnog dijela nekretnine. No, isto tako, suvlasnici su ovlašteni donositi odluke o upravljanju zgradom. Upravitelj je dužan čuvati interese svih suvlasnika nekretnine i u obavljanju poslova redovite uprave slijediti upute većine. Zakonom o upravljanju i održavanju zgrada definirano je da upravitelj zgrade raspolaže sredstvima zajedničke pričuve sukladno programu održavanja zgrade, međuvlasničkom ugovoru, ugovoru o upravljanju zgradom i odluci suvlasnika. Ukoliko je odluka suvlasnika o načinu podmirenja troškova ugradnje (čak i očitanja) razdjelnika iz sredstava zajedničke pričuve kao posao redovite uprave u smislu Zakona o vlasništvu i drugim stvarnim pravima donesena natpolovičnom većinom svih suvlasnika, ona bi trebala biti valjana i kao takva povjerena upravitelju zgrade na provedbu. | Nije prihvaćen | Odredba koja navodi da su Krajnji kupci su dužni osigurati financijska sredstva za ugradnju, očitavanje i održavanje razdjelnika ili kalorimetara, ne sprečava da se krajnji kupci dogovore o načinu plaćanja. |
| 53 | LUKA ANTUNOVIĆ | IV. UGRADNJA, ODRŽAVANJE I OČITAVANJE RAZDJELNIKA I KALORIMETARA , Članak 18. | Stavka (i) - tvrtke koje prodaju i očitavaju razdjelnike topline su još 2018. predstavnicima suvlasnika uskratile uvid u pregled impulsa očitanih na mjesečnoj razini u SUC-ovima zgrade koje su ih instalirale pozivajući se na Opću uredbu o zaštiti podataka (GDPR). Kako ih mislite prisiliti da započnu kršiti GDPR i riskiraju velike globe nadležnih tijela? Digitalne platforme razdjelničarskih tvrtki putem kojih su pojedini krajnji kupci mogli dobiti uvid u svoj osobni obračun očitanih impulsa su također s protekom vremena uglavnom postale nedostupne zbog neodržavanja i drugih "tehničkih problema". Od zaštite potrošačkih prava ni "z". | Nije prihvaćen | Neće se kršiti GDPR, već je napisano da se GDPR mora primjenjivati. Odnosno - zakon iz područja zaštite osobnih podataka. |
| 54 | PETAR FRUK | IV. UGRADNJA, ODRŽAVANJE I OČITAVANJE RAZDJELNIKA I KALORIMETARA , Očitavanje razdjelnika i kalorimetara | Pojedinim tvrtkama to je bio dodatan posao, a nisu željeli raditi na transparentan način, sve tvrtke nisu ukinule tu praksu. Ovlašteni predstavnik ima pravo dobiti uvid u potrošnju svih suvlasnika SSUC-a. | Prihvaćen | Prihvaća se. |
| 55 | HRVATSKA GOSPODARSKA KOMORA | IV. UGRADNJA, ODRŽAVANJE I OČITAVANJE RAZDJELNIKA I KALORIMETARA , Članak 19. | Grupacija za toplinarsku djelatnost Udruženja energetike pri Hrvatskoj gospodarskoj komori u odnosu na članak 19. stavak 2. ovog Prijedloga Pravilnika predlaže iza riječi mjesečno dodati sljedeće: ",zadnji dan u mjesecu i dostaviti u roku koji odredi Kupac.“ U odnosu na stavak 7. članka 19. Grupacija za toplinarsku djelatnost ističe, da je potrebno riječ "servisirani" zamijeniti riječi "servisirati" jer se dogodila greška u pisanju. | Prihvaćen | Prihvaća se. |
| 56 | HEP-TOPLINARSTVO D.O.O. ZA PROIZVODNJU I DISTRIBUCIJU TOPLINSKE ENERGIJE | IV. UGRADNJA, ODRŽAVANJE I OČITAVANJE RAZDJELNIKA I KALORIMETARA , Članak 19. | Čl.19. st.2. - predlažemo dodati u nastavku: …“zadnji dan u mjesecu i dostaviti u roku koji odredi Kupac.“ Čl.19. st.7. - Svi neočitani razdjelnici i kalorimetri i razdjelnici i kalorimetri kod kojih se javlja greška, ugrađivač/očitavač razdjelnika ili kalorimetara mora servisirani najkasnije u roku od 60 dana od datuma nastanka kvara odnosno greške - omaška u pisanju, treba biti „servisirati“ | Prihvaćen | Prihvaća se. |
| 57 | NEVEN BOŠKOVIĆ | IV. UGRADNJA, ODRŽAVANJE I OČITAVANJE RAZDJELNIKA I KALORIMETARA , Članak 19. | Članak 19. stavak 7: 60 dana je objektivno prekratak rok i predlažem povećati rok na 120 dana. | Nije prihvaćen | Smatramo kako je rok od 60 dana (2 mjeseca) dovoljno. Potrebno je uzeti u obzir kako ogrjevna sezona traje otprilike 8 mjeseci. Rok od 120 dana bi značio otprilike 50% ogrjevne sezone što je nedopustivo. |
| 58 | NEVEN BOŠKOVIĆ | IV. UGRADNJA, ODRŽAVANJE I OČITAVANJE RAZDJELNIKA I KALORIMETARA , Članak 19. | Članak 19. stavak 6: Temeljem obrade očitanih podataka iz stavka 1. ovog članka, ugrađivač/očitavač razdjelnika ili kalorimetara dužan je na zahtjev napraviti evideniciju razdjelnika ili kalorimetara s greškom i neočitanih razdjelnika ili kalorimetara s nabrojenim uzrocima zašto nisu očitani, te ju dostavlja ovlaštenom predstavniku suvlasnika i kupcu toplinske energije. Smatram nepotrebnim bez zahtjeva propisati obavezu slanja mnogobrojnih izvještaja i time generirati dodatan trošak za krajnje kupce. Ovlašteni predstavnici suvlasnika imaju pristup platformi za praćenje svih razdjelnika/kalorimetara u zgradi, a krajnji korisnici za svoj stan. | Nije prihvaćen | Ovaj stavak podrazumijeva samo slanje izvještaja u slučaju neispravnosti. Smatramo da je ključno obavijestiti na odgovarajući način kako bi održala transparentnost. |
| 59 | NEVEN BOŠKOVIĆ | IV. UGRADNJA, ODRŽAVANJE I OČITAVANJE RAZDJELNIKA I KALORIMETARA , Članak 19. | Članak 19. stavak 5: Razdjelnik ili kalorimetar pokazuju grešku odnosno u kvaru je, a krajnji kupac nije omogućio popravak u radno vrijeme ugrađivača/očitavača. | Prihvaćen | Prihvaća se. |
| 60 | LUKA ANTUNOVIĆ | IV. UGRADNJA, ODRŽAVANJE I OČITAVANJE RAZDJELNIKA I KALORIMETARA , Članak 19. | Stavka (g) - kako mislite osigurati primjenu i poštovanje ovog navoda? U praksi servis neispravnog uređaja u prosjeku nastupa znatno, znatno kasnije od predviđenih 60 dana, a često se ni ne dogodi. Stavka (h) - kako (i zašto bi) predstavnik suvlasnika bio upoznat s činjenicom da je nečiji privatni razdjelnik instaliran na privatnom radijatoru u nečijem privatnom stanu u kvaru ili onesposobljen? Predstavnici suvlasnika od (najkasnije) 2018. godine uopće ne raspolažu službenim podacima koji stanovi uopće trenutno imaju ugrađene razdjelnike topline, a koji ne. Predstavnik suvlasnika (ili zajednica suvlasnika) također nije ugovorna strana u komercijalnom odnosu krajnjeg kupca s razdjelničarskom tvrtkom. | Nije prihvaćen | Vidi odgovor pod brojem 57. Dodatno, potrebno je da se zna koju su razdjelnici s greškom i vrijeme trajanja s greškom kako bi se ustanovilo zašto greška nije otklonjena, a to može krajnji kupac, predstavnik ili kupac. Sve radi sustava nadzora ugrađivača razdjelnika i vraćanja povjerenja u taj sustav i transparentnosti poslovanja ugrađivača razdjelnika. |
| 61 | TOMISLAV KUKULJICA | IV. UGRADNJA, ODRŽAVANJE I OČITAVANJE RAZDJELNIKA I KALORIMETARA , Članak 21. | Smatram da stavku: (h) Krajnji kupci su dužni svakih 5 godina umjeravati kalorimetre radi ispravnosti očitanja. treba obrisati iz pravilnika. Smatram da je to nepotreban trošak (moja procjena x3) suvlasnicima iz više razloga: 1) na tržištu se mogu kupiti kalorimetri čiji je deklarirani radni vijek i do 16 godina i to od renomiranih proizvođača (Danfos, Kamstrup, Siemens (10)) . 2) umjeravanje kalorimetara se ne može odraditi u RH (znači treba ih slati negdje u npr. Dansku ili Češku i sl. što povećava troškove) 3) obračunsko mjerno mjesto se nalazi u podstanici zgrade a ne ispred stana, kalorimetar služi za razdiobu troškova među suvlasnicima, kao i razdjelnici topline 4) prema našem iskustvu (koje nije za zanemariti), nije isplativo umjeravanje već zamjena mjerila budući je cijena slična pa se postavlja pitanje zašto kupovati mjerila svakih 5 godina a ne svakih recimo 16 godina prema deklaraciji dobavljača (troškovi za suvlasnike su 3x veći) ? U Vukovaru smo u proteklih nekoliko godina kupili preko 3.000 mjerila topline (kalorimetara) o trošku pričuve zgrada. Godina u kojoj bi trebali raditi zamjenu je (najranija) 2034. Ukoliko ova stavka ostane u pravilniku, moramo suvlasnicima objasniti da je ministar donio pravilnik kojim njihova mjerila (koja deklaracijom renomiranih proizvođača mogu raditi i ispravno mjeriti 16 godina) moramo baciti u smeće i kupiti nova mjerila i to svakih 5 godina. Trošak kupovine mjerila koja traju 16 godina u odnosu na one koji traju 5 godina je 12,5% razlike u cijeni. | Nije prihvaćen | Prema Pravilniku o ovjernim razdobljima za pojedina zakonita mjerila i načinu njihove primjene i o umjernim razdobljima za etalone koji se upotrebljavaju za ovjeravanje zakonitih mjerila (Narodne novine br. 133/2020 ) kalorimetri se umjeravaju svakih 5 godina. To je propis Državnog zavoda za mjeriteljstvo koji je na snazi. |
| 62 | NEVEN BOŠKOVIĆ | V. UGRADNJA, RAD I ODRŽAVANJE SUSTAVA DALJINSKOG OČITAVANJA RAZDJELNIKA I KALORIMETARA, Članak 25. | Članak 25. stavak 2: Predlažem da se zgradi ostavi mogućnost najma uređaja tj. sustava daljinskog očitavanja, da ne mora nužno biti u vlasništvu krajnjih kupaca, jer je to financijski znatno povoljnije za krajnjeg kupca. | Prihvaćen | Prihvaća se. |
| 63 | HRVATSKA GOSPODARSKA KOMORA | VII. MJERILO ZA ZGRADU/GRAĐEVINU, Članak 26. | Grupacija za toplinarsku djelatnost Udruženja energetike pri Hrvatskoj gospodarskoj komori u odnosu na stavak 1. članka 26. ovog Prijedloga Pravilnika, smatra da je navedenu obvezu potrebno ograničiti na zgrade/građevine gdje postoji tehnička mogućnost ugradnje takvih mjerila i gdje je to opravdano. | Djelomično prihvaćen | Prihvaćamo da to bude gdje je to tehnički moguće. Čl. 33a (5) ZOTTE:(5) Krajnji kupci dužni su u zgradi/građevini u kojoj su suvlasnici, u toplinskim podstanicama ugraditi mjerilo za zgradu/građevinu, koje se može daljinski očitati, u svim toplinskim sustavima u skladu s pravilnikom iz članka 33. stavka 14. ovoga Zakona. ZOTTE: (10) Krajnji kupci dužni su ugraditi mjerilo za zgradu/građevinu koje se može daljinski očitati, u skladu s člankom 33.a stavkom 5. ovoga Zakona, koji je dodan člankom 18. ovoga Zakona, u svim toplinskim sustavima, do 1. siječnja 2027. |
| 64 | HEP-TOPLINARSTVO D.O.O. ZA PROIZVODNJU I DISTRIBUCIJU TOPLINSKE ENERGIJE | VII. MJERILO ZA ZGRADU/GRAĐEVINU, Članak 26. | Čl.26. st.1. - smatramo da je navedenu obvezu potrebno ograničiti na zgrade/građevine gdje postoji tehnička mogućnost ugradnje takvih mjerila i gdje je to opravdano. | Djelomično prihvaćen | Vidi komentar pod brojem 63.: Prihvaćamo da to bude gdje je to tehnički moguće. Čl. 33a (5) ZOTTE:(5) Krajnji kupci dužni su u zgradi/građevini u kojoj su suvlasnici, u toplinskim podstanicama ugraditi mjerilo za zgradu/građevinu, koje se može daljinski očitati, u svim toplinskim sustavima u skladu s pravilnikom iz članka 33. stavka 14. ovoga Zakona. ZOTTE: (10) Krajnji kupci dužni su ugraditi mjerilo za zgradu/građevinu koje se može daljinski očitati, u skladu s člankom 33.a stavkom 5. ovoga Zakona, koji je dodan člankom 18. ovoga Zakona, u svim toplinskim sustavima, do 1. siječnja 2027. |
| 65 | HEP-TOPLINARSTVO D.O.O. ZA PROIZVODNJU I DISTRIBUCIJU TOPLINSKE ENERGIJE | PRAVILNIK , VIII. ODRŽAVANJE UNUTARNJIH INSTALACIJA | Navedeno treba biti u Pravilniku o načinu raspodjele i obračunu troškova toplinske energije u poglavlju VIII. u kojem se propisuje usluga stručnog upravljanja i održavanja dijela unutarnjih instalacija (čl. 20). | Nije prihvaćen | U tome se Pravilniku određuje preporučena naknada za obavljanje djelatnosti kupaca po određenim radovima/uslugama, dok se u ovom Pravilniku određuje kvaliteta pružanja usluge koja obuhvaća djelatnost kupca I što je on dužan raditi dok upravlja unutarnjim instalacijama. |
| 66 | TEHNOSTAN D.O.O. ZA PROIZVODNJU, DISTRIBUCIJU I OPSKRBU TOPLINSKOM ENERGIJOM | VIII. ODRŽAVANJE UNUTARNJIH INSTALACIJA , Članak 28. | Predlažemo izmjenu stavka (3) članka 28. ovog Prijedloga Pravilnika na način da iza riječi instalacija doda tekst ", u papirnatom ili elektronskom obliku“ , tako da isti sada glasi: “(3) Kupac toplinske energije mora voditi knjigu održavanja sustava unutarnjih instalacija, u papirnatom ili elektronskom obliku s datumima pregleda, popisom aktivnosti i potpisima izvođača, te uz svaki servis mora biti priložen servisni izvještaj, s utvrđenim kvarovima i prijedlogom radova na otklanjanju." | Prihvaćen | Prihvaća se. |
| 67 | TEHNOSTAN D.O.O. ZA PROIZVODNJU, DISTRIBUCIJU I OPSKRBU TOPLINSKOM ENERGIJOM | VIII. ODRŽAVANJE UNUTARNJIH INSTALACIJA , Članak 28. | Čl. 28. st. 2. točka q. - Predlažemo brisanje ove točke. Smatramo da je redoviti periodički pregled elektroinstalacija već sada u obavezi izvršenja od strane upravitelja temeljem Ugovora o upravljanju ili Rješenjem o prinudnoj upravi, kao zajednički dio zgrade. | Prihvaćen | Prihvaća se. |
| 68 | HRVATSKA GOSPODARSKA KOMORA | VIII. ODRŽAVANJE UNUTARNJIH INSTALACIJA , Članak 28. | Grupacija za toplinarsku djelatnost Udruženja energetike pri Hrvatskoj gospodarskoj komori smatra da odredba članka 28. ovog Prijedloga Pravilnika treba biti sadržana u Pravilniku o načinu raspodjele i obračunu troškova toplinske energije u poglavlju VIII. u kojem se propisuje usluga stručnog upravljanja i održavanja dijela unutarnjih instalacija (članak 20). | Nije prihvaćen | Vidi odgovor pod brojem 65.: U tome se Pravilniku određuje preporučena naknada za obavljanje djelatnosti kupaca po određenim radovima/uslugama, dok se u ovom Pravilniku određuje kvaliteta pružanja usluge koja obuhvaća djelatnost kupca I što je on dužan raditi dok upravlja unutarnjim instalacijama. |
| 69 | GRADSKA TOPLANA DRUŠTVO S OGRANIČENOM ODGOVORNOŠĆU ZA PROIZVODNJU I DISTRIBUCIJU TOPLINSKE ENERGIJE | VIII. ODRŽAVANJE UNUTARNJIH INSTALACIJA , Članak 28. | Budući su na području Grada Karlovca, na kojem djelatnost opskrbljivača toplinskom energijom te kupca toplinske energije, obavlja i ovo Društvo, toplinske podstanice i prostor u kojima se iste nalaze, u vlasništvu suvlasnika zgrade/građevine, odnosno zajednica suvlasnika, predlažemo da se iz preventivnog održavanja toplinske podstanice, koje je sadržano u cijeni naknade za obavljanje djelatnosti kupca toplinske energije, izbaci: Deratizacija, dezinfekcija i dezinskecija prostora toplinske podstanice, već da ista bude opcionalna, kako bi je kupac toplinske energije mogao ugovoriti, ako želi, a ne da mu ta obveza bude nametnuta, u okviru usluge stručnog upravljanja, rukovanja i održavanja unutarnjih instalacija, dakle, da ista ne bude obvezni sastavni dio cijene naknade za obavljanje djelatnosti kupca toplinske energije. Odredbom Zakona o upravljanju i održavanju zgrada, u čl. 24., st. 2., točki 2. iste, određeno je da je deratizacija i dezinsekcija dio redovnog održavanja zajedničkih dijelova zgrade pa predlažemo da naručivanje iste, za prostor toplinske podstanice, bude u domeni nadležnosti upravitelja zgrade/građevine te ovlaštenog predstavnika suvlasnika zajednica suvlasnika. | Prihvaćen | Prihvaća se. |
| 70 | LUKA ANTUNOVIĆ | IX. NADZOR, Članak 29. | Kako u praksi mislite provoditi odredbe ovog članka? Koji su to točno "nadležni inspektori"? Koliko je sličnih inspekcijskih nadzora provedeno u posljednjih 13 godina? | Nije prihvaćen | U Zakonu o tržištu toplinske energije su navedeni koji su to nadležni inspektori te je u tom zakonu I ovom Pravilniku navedeno kako se provodi nadzor. |