Izvješće o provedenom savjetovanju - Nacrt prijedloga Zakona o dopuni Zakona o poljoprivrednom zemljištu, s Konačnim prijedlogom Zakona

Redni broj
Korisnik
Područje
Komentar
Status odgovora
Odgovor
1 DARIO FRAJTAK PRIJEDLOG ZAKONA O DOPUNI ZAKONA O POLJOPRIVREDNOM ZEMLJIŠTU, S KONAČNIM PRIJEDLOGOM ZAKONA U članku 83. stavku 4. dodati sljedeću rečenicu: Pod slučajem nasljeđivanja smatra se i stjecanje prava vlasništva dosjelošću temeljem sudske presude. Obrazloženje: Područni uredi/odjeli za katastar smatraju da stjecanje prava vlasništva dosjelošću nije nasljeđivanje. Kako bi došli do čestice od 10.000 m2 i stekli pravo vlasništva nad svojom djedovinom građani će u sudskim postupcima prijavljivati kao djedovinu i poljoprivredno zemljište koje nikad nije bilo njihovo zbog čega će se u budućnosti nepotrebno otvarati novi sudski postupci i bespotrebno opterećivati rad sudova. Iz financijskih razloga veliki broj građana pogotovo na Jadranskoj obali nije pokretao postupke stjecanja prava vlasništva dosjelošću, međutim danas je vrijednost zemljišta značajno porasla zbog čega je realno za očekivati porast ovih sudskih postupaka. Vjerujem da ćete se složiti sa mnom da nitko ne želi pokloniti svoju imovinu, a još manje susjedu s kojim vjerojatno nije u dobrim odnosima. Nije prihvaćen Predmetni komentar ne odnosi se na prijedlog dopune Zakona koja se odnosi na ukidanje uvjeta reciprociteta u nasljeđivanju poljoprivrednog zemljišta u Republici Hrvatskoj za državljane članica OECD-a.
2 MLADEN ŠIMEK PRIJEDLOG ZAKONA O DOPUNI ZAKONA O POLJOPRIVREDNOM ZEMLJIŠTU, S KONAČNIM PRIJEDLOGOM ZAKONA Brisati stavku 4 članka 83 zakona o poljoprivrednom zemljištu. Obrazloženje gore navedena stavka onemogućava rješavanje imovinsko pravnih odnosa i stvara nepremostive probleme u rješavanju vlasništva i parceliranju poljoprivrednog zemljišta manjeg od 10 000 kvadrata kako u privatnoj izmjeri i parceliranju čestica manjih od 10 000 kvadrata tako i u državnoj izmjeri katastarskih općina, a za pretpostaviti je da nerješavanje imovinsko pravnih odnosa stvara dodatne probleme za isplatu poticaja u poljoprivredi ili nekom drugom vidu korištenju vlasništva ( prodaji ,darovanju, iznajmljivanju,...) sa neriješenim imovinsko pravnim odnosima. Nije prihvaćen Predmetni komentar ne odnosi se na prijedlog dopune Zakona koja se odnosi na ukidanje uvjeta reciprociteta u nasljeđivanju poljoprivrednog zemljišta u Republici Hrvatskoj za državljane članica OECD-a.
3 SENKA ORLIĆ-ZANINOVIĆ PRIJEDLOG ZAKONA O DOPUNI ZAKONA O POLJOPRIVREDNOM ZEMLJIŠTU, S KONAČNIM PRIJEDLOGOM ZAKONA Senka Orlić-Zaninović: potrebno je omogućiti parcelaciju poljoprivrednog zemljišta na čestice manje od 1 hektara, odnosno 10.000 kvadratnih metara, Manju se parcelu ne može parcelirati, ali se može steći vlasništvo manjih parcela u određenim omjerima pa se nije zaustavilo usitnjavanje poljoprivrednog zemljišta, jer se građani upisuju kao suvlasnici i onemogućava razvrgnuće suvlasničkih zajednica privatnih vlasnika. Nije prihvaćen Predmetni komentar ne odnosi se na prijedlog dopune Zakona koja se odnosi na ukidanje uvjeta reciprociteta u nasljeđivanju poljoprivrednog zemljišta u Republici Hrvatskoj za državljane članica OECD-a.
4 EVA ĐURIĆ PRIJEDLOG ZAKONA O DOPUNI ZAKONA O POLJOPRIVREDNOM ZEMLJIŠTU, S KONAČNIM PRIJEDLOGOM ZAKONA Osim pristupanja OECD-u, u ovaj Zakon bi trebalo po hitnom postupku uvrstiti zabranu izgradnje SE na obradivim površinama poljoprivrednog zemljišta koje su privedene kulturi i služe u svrhu poljoprivredne proizvodnje. Obrazloženje: Ukoliko se pregledaju postupci za izgradnju SE koji su u tijeku, uvidjeti će se da se na stotinama hektara poljoprivrednog zemljišta planiraju izgraditi SE. Pregledom katastarskih planova u obuhvatu navedenih projekata vidljivo je da se radi o poljoprivrednim površinama koje služe u svrhu poljoprivredne proizvodnje. Imajući u vidu strateški cilj RH za povećanje proizvodnje hrane, dopuštanje gore navedene prakse izravno će naštetiti proizvodnji hrane sa dalekosežnim posljedicama. Stoga je neophodno odmah u Zakon o poljoprivrednom zemljištu ugraditi odredbu o zabrani izgradnje SE na obradivim površinama poljoprivrednog zemljišta koje su privedene kulturi i služe u svrhu poljoprivredne proizvodnje. Istovremeno u relevantnim Zakonima i Pravilnicima ugraditi usklađene odredbe sa ovom zabranom. Nije prihvaćen Predmetni komentar ne odnosi se na prijedlog dopune Zakona koja se odnosi na ukidanje uvjeta reciprociteta u nasljeđivanju poljoprivrednog zemljišta u Republici Hrvatskoj za državljane članica OECD-a. Dopunom Zakona stvorit će se normativni okvir kojim će se Republika Hrvatska uskladiti s pravnim instrumentima OECD-a, te će se time otkloniti trenutna prepreka pristupanju Republike Hrvatske OECD-ovom odboru za ulaganja.
5 STEVO ŽUFIĆ KONAČNI PRIJEDLOG ZAKONA O DOPUNI ZAKONA O POLJOPRIVREDNOM ZEMLJIŠTU, Članak 1. Predlažem izmjene i dopune Zakona o poljoprivrednom zemljištu na način da se mijenja članak 1. Zakona, koji bi glasio: Članak 1. Ovim se Zakonom uređuje održavanje i zaštita poljoprivrednog zemljišta, njegovo korištenje, promjena namjene i naknade, kao i raspolaganje poljoprivrednim zemljištem u vlasništvu Republike Hrvatske (u daljnjem tekstu: u vlasništvu države) i Zemljišnim fondom, osim prodaje poljoprivrednog zemljišta. Prodaja poljoprivrednog zemljišta nije dopuštena, osim u iznimnim slučajevima kao što su formiranje čestice, razvrgnuće suvlasništva, potrebe izgradnje infrastrukture, okrupnjavanje zemljišnih kompleksa, potrebe utvrđene prostornim planom te druge opravdane potrebe od posebnog javnog interesa. Sukladno ovoj odredbi, potrebno je prilagoditi sve ostale članke Zakona o poljoprivrednom zemljištu i druge propise. Obrazloženje Prirodni resursi koje nije stvorila ljudska ruka, a imaju poseban status – poput šuma ili obala, voda i mora – ne mogu biti slobodno tržišna kategorija. Isto se treba odnositi i na poljoprivredno zemljište: ono mora biti zaštićeno, a prodaja dopuštena samo u izuzetnim i jasno propisanim situacijama, uz poseban postupak i stroge kriterije. ++++ Predlažemo da predloženi čl. 1. i čl. 2. i ostale članke Zakona o poljoprivrednom zemljištu uskladite sa prethodno predloženim člankom 1. Nije prihvaćen Predmetni komentar ne odnosi se na prijedlog dopune Zakona koja se odnosi na ukidanje uvjeta reciprociteta u nasljeđivanju poljoprivrednog zemljišta u Republici Hrvatskoj za državljane članica OECD-a.