Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje o Obrascu iskaza o procjeni učinaka propisa za Nacrt prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o porezu na dobit, s Konačnim prijedlogom zakona
|
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
|---|---|---|---|---|---|
| 1 | MIRO OPAČAK | PRILOG 4.: | Prijedlog/primjedba: Predlažemo da se u izmjenama i dopunama Zakona o porezu na dobit propiše posebno porezno oslobođenje za sportske udruge gluhih i sportske saveze gluhih, u odnosu na: • donacije fizičkih i pravnih osoba, • sponzorstva usmjerena na razvoj amaterskog sporta gluhih. Obrazloženje: Gluhi sport je međunarodno i nacionalno priznat kao samostalna sportska grana, s vlastitom poviješću, organizacijama i natjecanjima, poput Deaflympics (Olimpijske igre gluhih). Važno je naglasiti da gluhi sport nije parasport, jer gluhi sportaši imaju posebnu organizacijsku strukturu i natječu se unutar zasebnog međunarodnog sportskog pokreta. Sportske udruge i savezi gluhih u Republici Hrvatskoj djeluju na amaterskoj razini, s naglaskom na: • poticanje tjelesne aktivnosti i zdravlja gluhih osoba, • socijalnu inkluziju i ravnopravnost, • promicanje hrvatskog znakovnog jezika kroz sport, • sudjelovanje u nacionalnim i međunarodnim natjecanjima gluhih. Budući da se radi o neprofitnim organizacijama koje većinom djeluju volonterski, uvođenje poreznih olakšica za donacije i sponzorstva: • povećalo bi interes poduzetnika i građana za ulaganje u gluhi sport, • omogućilo bi stabilnije financiranje programa i međunarodnih nastupa, • osnažilo bi jednakost gluhih sportaša u odnosu na druge sportske zajednice. Zaključak: Predlaže se da se zakonom jasno prepozna gluhi sport kao posebna kategorija amaterskog sporta i da se sportske udruge i savezi gluhih oslobode poreznih davanja na donacije i sponzorstva, čime bi se značajno doprinijelo razvoju gluhog sporta i društvenoj inkluziji. | Djelomično prihvaćen | Zakonom o porezu na dobit propisano je da neprofitne osobe kao što su i udruge gluhih i sportski savez gluhih nisu obveznici poreza na dobit (iznimno jesu u slučaju obavljanje gospodarske djelatnosti), te nije moguće propisati posebna oslobođenja za ista. Nadalje, predložena je mogućnost umanjenja porezne osnovice za sponzorstva učinjena u tuzemstvu za kulturne, znanstvene, odgojno-obrazovne, zdravstvene, humanitarne, sportske, vjerske, ekološke i druge općekorisne svrhe, subjektima kao što su udruge, zaklade, ustanove, samostalni umjetnici, pravne i fizičke osobe u sustavu sporta tijela državne uprave te jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave ili drugim subjektima koje navedene djelatnosti obavljaju u skladu s posebnim propisima, a koje provode programe i aktivnosti od interesa za Republiku Hrvatsku. |
| 2 | MIRO OPAČAK | PRILOG 4.: | Komentar: Predlažem da se u okviru izmjena Zakona o porezu na dobit ugrade posebne mjere i porezne olakšice za poslovne subjekte kojima su osnivači ili vlasnici osobe s invaliditetom, uključujući gluhe osobe. Obrazloženje: • Gluhe osobe suočene su s dodatnim troškovima poslovanja (pristup prevoditeljima, asistenciji, tehnologijama za komunikaciju). • Bez posebnih poreznih olakšica, one su u neravnopravnom položaju u odnosu na ostale porezne obveznike. • RH je obvezna primjenjivati Konvenciju UN-a o pravima osoba s invaliditetom, koja zahtijeva uklanjanje prepreka i stvaranje jednakih mogućnosti. • Uvođenjem olakšica poticala bi se poduzetnička aktivnost gluhih osoba i povećala njihova ekonomska samostalnost. Prijedlog odredbe: “Poduzetnici i pravne osobe kojima je osnivač, vlasnik ili upravitelj osoba s invaliditetom (gluhoća) ostvaruju pravo na smanjenu stopu poreza na dobit ili dodatni odbitak pri obračunu porezne osnovice. Pravo se dokazuje potvrdom iz Registra osoba s invaliditetom (E-građani) te potvrdom nadležnog tijela.” | Primljeno na znanje | NIJE PRIHVAĆENO PRIMLJENO NA ZNANJE Kada je riječ o porezu na dobit, s ciljem poreznog rasterećenja poduzetnika u nekoliko koraka došlo je do značajnog smanjenja poreznog opterećenja te je stopa poreza na dobit smanjenja sa 20% na 18%, a za male i srednje porezne obveznike je smanjenja sa 20% na 10%. Niža porezna stopa koja polazi od ostvarenih prihoda, obuhvaća 90% poreznih obveznika i ovom trenutku nije moguće prihvatiti prijedlog za daljnjim snižavanjem porezne stope. Ostali prijedlozi koji nisu dio izmjena ovoga propisa su primljeni na znanje te će razmotriti s posebnom pažnjom obzirom da se informacijski sustavu stalno nadopunjuju i nadograđuju, |
| 3 | BC INSTITUT ZA OPLEMENJIVANJE I PROIZVODNJU BILJA, DIONIČKO DRUŠTVO | PRILOG 4.:, 2. UTVRĐIVANJE PROBLEMA | Pohvaljujemo inicijativu i prijedlog zakona o izmjenama i dopunama zakona o porezu na dobit jer smo mišljenja da bi mogao potaknuti tvrtke da sve više sudjeluju u financiranju sportskih organizacija usmjerenih na razvoj i poticanje društveno korisne sportske djelatnosti. Mišljenja smo da bi mnoge tvrtke još više ulagale u sport ukoliko bi im se to vrednovalo kroz mogućnost dodatnog umanjenja porezne osnovice za već porezno priznate rashode sponzorstva. Mi kao tvrtka cijelo vrijeme pomažemo raznim sportskim, kulturnim, civilnim i drugim organizacijama i udrugama i donošenje ovog zakona svakako bi bilo poticaj da to nastavimo činiti i u budućnosti. | Primljeno na znanje | Predložena je mogućnost umanjenja porezne osnovice za sponzorstva učinjena u tuzemstvu za kulturne, znanstvene, odgojno-obrazovne, zdravstvene, humanitarne, sportske, vjerske, ekološke i druge općekorisne svrhe, subjektima kao što su udruge, zaklade, ustanove, samostalni umjetnici, pravne i fizičke osobe u sustavu sporta tijela državne uprave te jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave ili drugim subjektima koje navedene djelatnosti obavljaju u skladu s posebnim propisima, a koje provode programe i aktivnosti od interesa za Republiku Hrvatsku. |