Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje za konačni nacrt Pravilnika o postupanju s oduzetom i ustupljenom robom

Redni broj
Korisnik
Područje
Komentar
Status odgovora
Odgovor
1 MIRO OPAČAK PRAVILNIK  O POSTUPANJU S ODUZETOM I USTUPLJENOM ROBOM Poštovani, Smatramo da Pravilnik u svom konačnom nacrtu treba jasno predvidjeti besplatnu dodjelu robe i oduzetog kombija sportskim udrugama i savezu gluhih. Sportske udruge i savez gluhih svojim aktivnostima doprinose razvoju sporta, rekreacije i društvene uključenosti, te bi im besplatna dodjela opreme i vozila omogućila lakše provođenje sportskih, edukativnih i zajedničkih aktivnosti. 1. Prioritet za sportske udruge i savez gluhih • Predlažemo da se u Pravilniku eksplicitno navede da sportske udruge i savez gluhih imaju prioritet prilikom besplatne dodjele robe i oduzetog kombija, posebno opreme i vozila koja se koriste za sportske aktivnosti, natjecanja, treninge, edukaciju i prijevoz članova. • Ova odredba omogućuje ravnopravnost i praktičnu dostupnost resursa, čime se povećava kapacitet organizacija da provode kvalitetne aktivnosti. 2. Transparentan i jednostavan postupak • Predlažemo uvođenje jasnih kriterija za dodjelu robe i kombija, uključujući: • vrste robe i vozila koja se mogu dodijeliti, • uvjete za prijavu i predaju zahtjeva, • rokove i procedure obrade zahtjeva. • Informacije o raspoloživoj robi i kombiju te postupku prijave trebaju biti dostupne na službenim web-stranicama, u jasno razumljivom formatu (PDF, HTML), s mogućnošću elektroničke komunikacije (e‑pošta ili online obrasci). 3. Prilagodba robe i vozila potrebama korisnika • Prilikom dodjele, potrebno je uzeti u obzir specifične potrebe korisnika u sportskim aktivnostima: • vrste opreme potrebne za različite sportove, • količine i stanje opreme, • mogućnost korištenja robe i kombija u različitim sportskim programima i natjecanjima, • vozilo treba biti dovoljno prostrano, sigurno i prilagođeno za prijevoz članova i opreme. • Također, predlažemo da se omogući edukacija ili upute za korištenje određene opreme i kombija, ako je potrebno, kako bi se maksimizirao njihov učinak. 4. Praćenje učinaka i evaluacija • Predlažemo uvođenje indikatora koji će pratiti učinkovitost dodjele: • broj dodijeljene opreme i kombija po udruzi ili savezu, • broj korisnika koji koriste dodijeljenu opremu i vozilo, • učinak na povećanje sudjelovanja u sportskim i rekreativnim aktivnostima, • zadovoljstvo korisnika procesom i kvalitetom opreme i vozila. • Evaluacija ovih pokazatelja omogućuje poboljšanje budućih postupaka i osigurava da dodjela robe i kombija bude uistinu korisna i učinkovita. 5. Prednost za zajedničke i inkluzivne projekte • Predlažemo da se dodatno naglasi da se pri dodjeli robe i kombija prednost može dati projektima koji uključuju veći broj korisnika ili koji promiču zajedničke i inkluzivne aktivnosti, poput natjecanja i sportskih radionica. • Ovaj pristup povećava društvenu korist dodjele i doprinosi većem uključivanju članova zajednice u sportske i rekreativne aktivnosti. Obrazloženje: Besplatna dodjela robe i oduzetog kombija sportskim udrugama i savezu gluhih omogućuje organizacijama da lakše provode sportske, edukativne i zajedničke aktivnosti, povećava ravnopravnost u pristupu resursima i doprinosi društvenoj uključenosti. Transparentan i prilagođen postupak, uz mjerenje učinaka i evaluaciju, osigurava poštenu raspodjelu, maksimalnu korist i dugoročnu održivost programa. Posebno naglašavamo važnost prioritetnog pristupa za organizacije koje provode aktivnosti od javnog interesa, što uključuje sport, rekreaciju i prijevoz članova zajednice. Primljeno na znanje Poštovani, zahvaljujemo na Vašem komentaru i sudjelovanju u e-Savjetovanjima. Člankom 41. stavkom 4. propisano je da javni interes u slučaju besplatne dodjele robe podobne za obavljanje humanitarne ili socijalne djelatnosti postoji kada se zatražena besplatna dodjele robe odnosi na djelatnosti, projekte ili aktivnosti koje doprinose općem dobru, društvenom razvoju, kvaliteti života građana ili unapređenju zajednice. Kriterij postojanja javnog interesa osobito uključuje doprinos rješavanju konkretnih socijalnih potreba ili problema zajednice, kao i broj korisnika koji će imati koristi od djelatnosti odnosno aktivnosti u okviru te djelatnosti, za koje će se koristiti roba. Navedenim kriterijem osigurava se objektivno određenje kriterija javnog interesa.