Izvješće o provedenom savjetovanju - Nacrt Strategije zelene urbane obnove za Grad Šibenik
|
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
|---|---|---|---|---|---|
| 1 | MIRO OPAČAK | STRATEGIJA ZELENE URBANE OBNOVE ZA GRAD ŠIBENIK | Komentar na Nacrt Strategije zelene urbane obnove Grada Šibenika Poštovani, pozdravljam inicijativu Grada Šibenika za izradu Strategije zelene urbane obnove i podržavam nastojanje da se grad razvija u smjeru održivosti, otpornosti i društvene inkluzivnosti. Međutim, u dokumentu nedostaju konkretne mjere koje bi osigurale punu pristupačnost i uključivanje gluhih osoba u planiranje, provedbu i praćenje aktivnosti predviđenih Strategijom. Predlažem da se Strategija dopuni sljedećim odredbama: 1. Komunikacijska pristupačnost U sve komunikacijske materijale (video, digitalni, javne prezentacije) uključiti titlove i/ili prijevod na hrvatski znakovni jezik. Osigurati da buduće digitalne platforme, web-stranice i mobilne aplikacije Grada Šibenika budu potpuno pristupačne gluhim osobama, u skladu sa Zakonom o pristupačnosti proizvoda i usluga. Javne obavijesti, info-ploče i oznake u javnim prostorima trebaju sadržavati jasne vizualne informacije i piktograme. 2. Sudjelovanje gluhih osoba u procesu donošenja odluka Uključiti predstavnike zajednice gluhih u radne skupine i savjetovanja tijekom izrade i provedbe Strategije. Javne rasprave i radionice organizirati uz prisustvo komunikacijskog posrednika i mogućnost simultanog titlovanja. Pozive na javna savjetovanja objavljivati i u video formatu sa znakovnim jezikom. 3. Pristupačnost javnih prostora U okviru mjera za zelenu infrastrukturu (parkovi, šetnice, zelene zone) ugraditi vizualne signalne sustave (npr. svjetlosni pokazatelji uz zvučne signale). Informativne točke u javnim prostorima trebaju omogućiti tekstualne i vizualne informacije (QR kodovi, zasloni s tekstom). Prostor za odmor i okupljanje projektirati tako da omogućuje dobru vidljivost lica sugovornika, što je ključno za komunikaciju čitanjem s usana. 4. Edukacija i podizanje svijesti Organizirati edukacije za zaposlenike Grada, komunalnih poduzeća i javnih institucija o osnovama komunikacije s gluhim osobama i ulozi komunikacijskih posrednika. Provesti javne kampanje o važnosti pristupačnosti i razumijevanju potreba osoba s oštećenjem sluha. 5. Praćenje i evaluacija Uvesti indikatore pristupačnosti u sustav praćenja provedbe Strategije (npr. broj javnih prostora s vizualnim oznakama, broj događanja s titlovima / uz komunikacijskog posrednika, broj sudionika iz zajednice gluhih). Osigurati da izvješća o provedbi Strategije sadrže podatke o napretku u području pristupačnosti za gluhe osobe. 6. Financijski okvir U financijskim planovima projekata obuhvaćenih Strategijom predvidjeti namjenska sredstva za prilagodbu sadržaja i prostora gluhim osobama. Grad može koristiti EU fondove i nacionalne potpore za unaprjeđenje pristupačnosti, što bi smanjilo proračunsko opterećenje. Zaključak Uključivanje gluhih osoba u Strategiju nije samo pitanje pristupačnosti, već i prava na ravnopravno sudjelovanje u društvenom i kulturnom životu grada, u skladu s Konvencijom UN-a o pravima osoba s invaliditetom i važećim hrvatskim zakonodavstvom. Predlažem da Grad Šibenik Strategijom jasno definira mjere koje osiguravaju da zelena urbana obnova bude inkluzivna i za gluhe osobe, te da time postane primjer dobre prakse za druge gradove u Hrvatskoj. S poštovanjem, | Djelomično prihvaćen | Prijedlog se uvažava i djelomično prihvaća. Svi prijedlozi koji se odnose na poboljšanje pristupačnosti za osobe s invaliditetom i osobe smanjene pokretljivosti, a da se odnose na kontekst i temu ove Strategije (zelena urbana obnova) su prihvaćeni i dopunjeni u poglavlju 9. Horizontalna načela, kao i u opisu aktivnosti i projekata u tablici Temelji za planiranje, razvoj i provedbu zelene urbane obnove (poglavlje 7.). Sukladno prijedlogu, dopunjeni su i pokazatelji ostvarenja rezultata u poglavlju 8. Prijedlozi koji se odnose na opće i generalne mjere za povećanje pristupačnosti na razini Grada, nadilaze okvir teme ove Strategije te ih nije bilo moguće implementirati s obzirom da bi bilo nemoguće osigurati i pratiti njihovu provedbu u ovim Strateškim okvirima. |