Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje s javnošću o Prijedlogu uredbe o izmjenama i dopunama Uredbe o poticanju ulaganja
|
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
|---|---|---|---|---|---|
| 1 | SOLEKUM DRUŠTVO S OGRANIČENOM ODGOVORNOŠĆU ZA PROIZVODNJU, TRGOVINU I USLUGE | UREDBU O IZMJENAMA I DOPUNAMA UREDBE O POTICANJU ULAGANJA , Članak 2. | Poštovani, u praksi se u pravilu dešavaju 2 slučaja: 1. Podnositelj Prijave je ishodio pravomoćnu građevinsku dozvolu prije podnošenja Prijave, za gradnju koja će prema planu provedbe projekta ulaganja započeti odmah ili vrlo brzo nakon podnošenja Prijave 2. Podnositelj Prijave prema planu provedbe projekta ulaganja planira započeti gradnju npr. u 2. godini provedbe, a u 1. godini provedbe planira nabaviti npr. strojeve, te u željenom trenutku podnošenja Prijave još uvijek nema ishođenu pravomoćnu građevinsku dozvolu za gradnju. Ovim prijedlogom Uredbe rješava se dostava dokumentacije za gradnju samo za 1. slučaj, dok 2. slučaj nije pokriven, obzirom da se traži obvezna dostava pravomoćne građevinske dozvole uz Prijavu, tj. na način kako je sada propisano, u 2. slučaju poduzetnik ne može podnijeti Prijavu dok ne ishodi pravomoćnu građevinsku dozvolu a koja je potrebna za provedbu projekta tek od 2. godine provedbe projekta ulaganja. Stoga predlažemo da se ovim prijedlogom Uredbe o izmjenama i dopunama uredbe o poticanju ulaganja omogući podnošenje Prijave bez pravomoćne građevinske dozvole te da se ista može dostaviti u sklopu Prijave ukoliko je ishođena do datuma podnošenja Prijave. Predlažemo navedeno omogućiti i u sustavu elektroničke prijave. | Prihvaćen | Prihvaća se. |
| 2 | TAJANA BARANČIĆ | UREDBU O IZMJENAMA I DOPUNAMA UREDBE O POTICANJU ULAGANJA , Članak 3. | Nije potpuno jasno da li kod prijave projekta poslovni plan radi i dalje za čitavo poslovanje ili samo za prihvatljivu djelatnost (djelatnosti) u kojima se ujedno odvija i ulaganje. Predlažem specificirati. | Prihvaćen | Prihvaća se. |
| 3 | TAJANA BARANČIĆ | UREDBU O IZMJENAMA I DOPUNAMA UREDBE O POTICANJU ULAGANJA , Članak 3. | Vezano uz stavak 6 u dijelu isključivanja prihoda od intelektualnog vlasništva, potrebno je dodatno precizirati vezano uz softvere (u GI-2 je dana ovakva definicija autorskih prava: "prihodima od autorskih naknada smatraju se prihodi od naknada za korištenje ili prava korištenja bilo kojeg autorskog prava ...uključujući ... i softver"). Pretpostavka je da se isto odnosi na prihode od licenci vlastitih softverskih produkata (trajne licence ili pretplata za korištenje nekog softvera), a ne na ostale IT usluge poput usluga programiranja, usluge dizajniranja sučelja, arhitekture softvera i sl., a što kompanije rade za naručitelje. U svakom slučaju, potrebno je detaljnije pojasniti na kakve prihode od softvera se ovdje misli, te ujedno na koji način bi se trebala moći razdvojiti autorska komponenta u pretplati korištenja vlastitog softverskog rješenja, obzirom na činjenicu da svaka kompanija ima i značajne troškove održavanja, verzioniranja, korisničke podrške, clouda i sl (dakle, nikako nije riječ o pasivnim prihodima). | Primljeno na znanje | Definicija autorskih prava kako je navedeno u obrascu GI-2 između ostalog obuhvaća i autorska prava na softver izražena kao udio u prihodima od licenci softverskih proizvoda uključujući i prodaju i najam softvera. Taj udio u prihodima nije fiksno propisan niti postoji zakonski propisan minimum ili standardni udio autorskih prava u nekom softverskom proizvodu. Međutim, postoje određeni postotci iz tržišne prakse koji predstavljaju tipične postotke udjela autorskih prava (royalities) u prihodima za softver i tehnologiju. Prema industrijskim referentnim vrijednostima za tehnologiju (uključujući softver) ti udjeli se kreću od 5-15% prihoda od autorskih prava (licencnih naknada), što u najvećoj mjeri (između svih ostalih čimbenika) ovisi o značaju i specifičnosti troškova vlastitih softverskih proizvoda za svaku kompaniju ponaosob. |
| 4 | MAKSIMA SAVJETOVANJE D.O.O. ZA POSLOVNO SAVJETOVANJE | UREDBU O IZMJENAMA I DOPUNAMA UREDBE O POTICANJU ULAGANJA , Članak 3. | U stavku 11. je propisano postupanje kada poduternik obavlja dvije ili više prihvatljivih aktivnosti sukladno članku 5. Zakona, a projekt ulaganja se odnosi na jednu poslovnu aktivnost, a u stavku 12. je to propisano za slučaj kada također obavlja dvije ili više prihvatljivih aktivnosti sukladno članku 5. Zakona, ali projekt ulaganja se odnosi na sve poslovne aktivnosti. Tu je ostalo nepokriveno područje kada poduzetnik obavlja dvije ili više prihvatljivih aktivnosti sukladno članku 5. Zakona, a projket ulaganja se odnosi na dvije ili više prihvatljive aktivnosti, ali ne na sve, pa predlažemo da se i ta mogućnost propiše. | Prihvaćen | Prihvaća se. |