Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje sa zainteresiranom javnošću u vezi s Nacrtom prijedloga Pravilnika o uvjetima za obavljanje funkcije člana uprave, člana nadzornog odbora i prokurista društva za osiguranje odnosno društva za reosiguranje i ovlaštenog zastupnika podružnice društva za osiguranje odnosno društva za reosiguranje
|
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
|---|---|---|---|---|---|
| 1 | HRVATSKI URED ZA OSIGURANJE | Na temelju članka 51. stavka 7., članka 52. stavka 7., članka 59. stavka 5. i članka 62. stavka 9. Zakona o osiguranju (»Narodne novine«, broj 30/15, 112/18, 63/20, 133/20 i 151/22, 152/24), Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga xx. xx. 2025. godine donijela je | Komentari na Priloge: PRILOG 2. točka 3. U Prilogu 1., Prilogu 3. i Prilogu 4. se navodi "Prebivalište". PRILOG 2. točka 7. Predlaže se dodati riječ "osobni" prije riječi "integritet" radi usklađenja s člankom 3. stavkom 2. točkom 7. Pravilnika. Predlaže se formulacija: "Je li vam ikad bio otkazan ugovor o radu", a radi usklađenja s formulacijom iz članka 112. stavka 1. točke 9. Zakona o radu kao i člankom 3. stavkom 6. Pravilnika u kojemu se također navodi riječ "otkaz". Podredno, predlaže se razmotriti jesu li za postupak izdavanja odobrenja bitni podaci o razlozima otkazivanja ugovora o radu (poslovno uvjetovani otkaz, osobno uvjetovani otkaz, otkaz uvjetovan skrivljenim ponašanjem radnika ili otkaz zbog nezadovoljavanja na probnom radu) te po potrebi na odgovarajući način prilagoditi pitanje. Predlaže se pojasniti izraz "slične pozicije". Usporediti s člankom 3. stavkom 6. Pravilnika "smjene s ključne ili slične funkcije" i po potrebi uskladiti. Predlaže se pojasniti izraz "povučeno ovlaštenje za zastupanje". Na koje se točno "ovlaštenje za zastupanje misli"? Radi li se o opozivu prokure, člana uprave, člana nadzornog odbora, upravnog odbora, likvidatora? PRILOG 2. točka 8. Predlaže se nomotehnički i sadržajno uskladiti s člankom 3. stavkom 8. Pravilnika u kojemu se uopće ne navode ovršni postupak i stečajni postupak i dr. Predlaže se preciznije definirati koje informacije o imovini mora dati kandidat. Je li dovoljno napisati npr. "štednja u banci" ili je potrebno napisati i iznos štednje i naziv banke? Je li dovoljno napisati "vlasništvo nekretnine" ili je potrebno navesti detaljne podatke i vrijednost nekretnine odnosno podatke iz zemljišnih knjiga (ako postoje)? Je li dovoljno napisati "kredit u xy banci" ili je potrebno navesti druge podatke o kreditu; npr. iznos glavnice, rate, preostali neotplaćeni iznos i sl. Predlaže se uskladiti s člankom 3. stavkom 8. točkom 3. Pravilnika u kojemu se navodi samo postupak stečaja potrošača, ali ne i stečajni postupak. „stečajni postupak ili postupak stečaja potrošača“ - Predlaže se uskladiti s člankom 51. stavak 1. točka 4. Zakona o osiguranju. PRILOG 2. točka 9. Predlaže se definirati razdoblje za koje se daju podaci. Je li kandidat u obvezi navesti da je trgovačko društvo, u kojemu je, primjerice, bio jedini član 20 godina prije podnošenja zahtjeva za imenovanje za člana uprave, prestalo postojati nakon provedenog postupka likvidacije nakon nekoliko godina poslovanja s gubitkom? „predstečajna nagodba“ - Predlaže se uskladiti s člankom 3. stavkom 7. Pravilnika. PRILOG 3. Predlaže se ujednačiti osobne podatke koje kandidat daje prilikom ispunjavanja Priloga 3. i Priloga 4. Sve potrebne osobne podatke o sebi kandidat je naveo u Prilogu 2. PRILOG 3. točka 4. - Potrebno pojasniti radi li se o istrazi i kaznenom postupku iz članka 3. stavka 2. točke 2. Pravilnika u vezi s kaznenim djelima propisanim člankom 36. stavak 8. Zakona o osiguranju ili općenito na bilo koje kazneno djelo? PRILOG 3. točka 5. - U vezi s podacima o prekršajnom postupku potrebno je pojasniti mora li se prijaviti vođenje svakog prekršajnog postupka (npr. za prometni prekršaj ili za remećenje javnog reda i mira) uzimajući u obzir da se upit o pravomoćnoj osuđenosti za prekršaj (pitanje 3.) odnosi isključivo za neki od prekršaja iz članka 3. stavka 2. točke 4. Pravilnika. PRILOG 3. točka 6. - Predlaže se sadržaj pitanja u cijelosti uskladiti s člankom 3. stavkom 2. točkom 3. Pravilnika. Primjerice, u Pravilniku ,ali ne i u pitanju, se navode i propisi koji uređuju sprječavanje pranja novca i financiranje terorizma, a u pitanju, ali ne i u Pravilniku, propisi koji se odnose na zaštitu potrošača itd. PRILOG 4. Predlaže se ujednačiti osobne podatke koje kandidat daje prilikom ispunjavanja Priloga 3 i Priloga 4. Sve potrebne osobne podatke o sebi kandidat je naveo u Prilogu 2. PRILOG 4. točka 1. Predlaže se uskladiti s podacima sadržanim u članku 5. stavku 3. točki 11. Pravilnika te posebno istaknuti potrebne podatke za hrvatske i za strane državljane (ovdje npr. nedostaju podaci o spolu, imenu i prezimenu oca i majke), a navodi se broj putovnice koji se ne navodi u članku 5. stavku 3. točki 11. Pravilnika. Predlaže se precizno definirati koji se podaci prikupljaju za suradnike koji su hrvatski državljani, a koji za one koji nisu hrvatski državljani. | Djelomično prihvaćen | U odnosu na PRILOG 2. točku 7. Radi usklađenja terminologije iz Zakona o osiguranju (»Narodne novine«, broj 30/15, 112/18, 63/20, 133/20 i 151/22, 152/24, dalje u tekstu: ZOS), iz članka 3. stavka 2. točke 7. Pravilnika briše se riječ: „osobni“. U točki 7. jasno stoji kako kandidat treba dostaviti kako razloge koji su doveli do otkaza ugovora o radu tako i razloge koji su doveli do smjene s rukovodeće, ključne ili slične funkcije ili do povlačenja ovlaštenja za vođenje poslova ili zastupanje pravne osobe. U odnosu na preciznije definiranje koje informacije o imovini mora dati kandidat. Opis podataka koji se treba dostaviti je dovoljno jasan te nema potrebe da hiperregulacijom. Kod imovine treba navesti koju točno imovinu kandidat posjeduje (u praksi su se prihvaćale informacije, primjerice o nekretnini, u smislu vrste nekretnine, kvadrature i gdje se nekretnina nalazi, bez potrebe navođenja podataka iz zemljišnih knjiga ili procijenjene vrijednosti). Kod prihoda treba navesti o kojoj vrsti prihoda se radi (plaća, štednja ili nešto treće), iznos te kod eventualnih dodatnih prihoda treba navesti i od čega točno proizlazi taj dodatni prihod. Isti princip se primjenjuje i na financijske obveze. U odnosu na PRILOG 2. točku 9. Iz točke 9. Priloga 2 jasno proizlazi za koje razdoblje je potrebno dati podatke – u razdoblju u kojem kandidat je ili je bio značajni dioničar ili u kojima ima ili je imao značajne poslovne udjele odnosno u kojima obavlja ili je obavljao funkciju člana uprave ili neku drugu rukovodeću funkciju. U odnosu na prijedlog za usklađivanjem s člankom 3. stavkom 7. Pravilnika u dijelu "predstečajna nagodba" ističemo da je Prilog je u tom dijelu već usklađen s člankom 3. stavkom 7. Pravilnika. Prilog se usklađuje u dijelu oduzimanja odnosno ukidanja odobrenja za rad. 9. FINANCIJSKI I POSLOVNI REZULTATI (navedite informaciju o financijskim i poslovnim rezultatima trgovačkih društava u kojima ste ili ste bili značajni dioničar ili u kojima imate ili ste imali značajne poslovne udjele odnosno u kojima ste obavljali funkciju člana uprave ili neku drugu rukovodeću funkciju, uključujući i informaciju o tome je li nadležno tijelo utvrdilo da je to društvo počinilo veću nepravilnost u poslovanju ili težu povredu zakona, je li nad tim društvom provedena predstečajna nagodba, pokrenut postupak izvanredne uprave, otvoren stečajni postupak, donesena odluka o prisilnoj likvidaciji, je li mu oduzeto odnosno ukinuto odobrenje za rad ili mu je izrečena mjera za poboljšanje stanja i otklanjanja nezakonitosti i nepravilnosti u poslovanju). U odnosu na PRILOG 3. Radi se o odvojenim izjavama te svaka od njih mora sadržavati osobne podatke kandidata radi identifikacije davatelja izjave. PRILOG 3. točka 4. Pitanje se odnosi na bilo koje kazneno djelo. PRILOG 3. točka 5. Pitanje se odnosi na bilo koji prekršaj odnosno prekršajni postupak. U odnosu na PRILOG 4. Radi se o odvojenim izjavama te svaka od njih mora sadržavati osobne podatke kandidata radi identifikacije davatelja izjave. U odnosu na prijedlog za preciznijim definiranjem koji se podaci prikupljaju za suradnike koji su hrvatski državljani, a koji za one koji nisu.Iz odredbe članka 5. stavka 3. točke 11. jasno je kako se u odnosu na suradnike koji nisu hrvatski državljani trebaju dostaviti svi podaci koje je potrebno dostaviti i za hrvatske državljane te dodatno broj putovnice te dokaz da nisu pravomoćno osuđeni za kaznena djela iz članka 36. stavka 8. Zakona (samo u slučaju da odgovarajuće nadležno tijelo države čiji je suradnik državljanin ne izdaje takav dokaz, podredno se prihvaća izjava kandidata (Prilog 4.) s potpisom kandidata za člana uprave Društva ovjerenim od javnog bilježnika, ne starija od mjesec dana od dana podnošenja zahtjeva za izdavanje odobrenja za obavljanje funkcije člana uprave Društva). |
| 2 | HRVATSKI URED ZA OSIGURANJE | UVODNE ODREDBE, Članak 1. | Članak 1. (1) Pri procjeni postojanja sukoba interesa kandidata za člana uprave u odnosu na Društvo, dioničare, članove nadzornog odbora, nositelje ključnih funkcija i više rukovodstvo Društva, procjenjuju se: (…) 2. osobni ili profesionalni odnosi kandidata s Društvom, dioničarima, članovima nadzornog odbora, nositeljima ključnih funkcija i višim rukovodstvom Društva (..) 5. udio u vlasništvu drugog društva ili subjekta koji ima različite interese u odnosu na Društvo i (…) Iz prethodno citirane odredbe članka 1. stavka 1. točke 2. Pravilnika nije jasno na koje se konkretno profesionalne odnose odnosi ova odredba niti je navedeno dodatno definirano Pravilnikom. Primjerice, nejasno je odnosi li se ova odredba Pravilnika na profesionalne odnose u kojima bi se članovi uprave nalazili zbog same organizacije rada u društvu (npr. odnos člana uprave i direktora kojemu je član uprave nadređen) ili se radi o nekoj drugoj vrsti profesionalnog odnosa te ako da, kojoj. Stoga Društvo smatra kako bi bilo poželjno precizirati definiciju „profesionalnog odnosa“ u ovom kontekstu. Također, odredba članka 1. stavka 1. točke 5. Pravilnika ne precizira „subjekte koji imaju različite interese u odnosu na Društvo“ pa ostaje nejasno odnosi li se citirani dio odredbe isključivo na konkurentska društva za osiguranje ili se „različiti interesi“ tumače i šire. | Primljeno na znanje | Profesionalni odnosi u kontekstu članka 4. Pravilnika obuhvaćaju i profesionalne odnose unutar same organizacije rada kao i profesionalne odnose izvan organizacije rada. Različiti interesi se u kontekstu članka 4. Pravilnika tumače šire, odnosno ovaj pojam obuhvaća i interese konkurentskih društava kao i bilo kojeg drugog društva. |
| 3 | HRVATSKI URED ZA OSIGURANJE | Na temelju članka 51. stavka 7., članka 52. stavka 7., članka 59. stavka 5. i članka 62. stavka 9. Zakona o osiguranju (»Narodne novine«, broj 30/15, 112/18, 63/20, 133/20 i 151/22, 152/24), Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga xx. xx. 2025. godine donijela je, Primjerenost | Članak 3. stavak 1. točka 2. - Dodati i "Narodne novine" br.: 18/2023, 130/2023, 136/2024. Članak 3. stavak 2. točka 3. – Predlaže se usklađenje sa sadržajem pitanja 6. u Prilogu 3. Primjerice, u ovoj točki se navode i propisi koji uređuju sprječavanje pranja novca i financiranje terorizma, a u Prilogu 3. propisi koji se odnose na zaštitu potrošača itd. Članak 3. stavak 6. – „ključne ili slične funkcije“ – predlaže se usporediti s Prilogom 2. točka 7. ("rukovodeće ili slične pozicije") i po potrebi uskladiti. Članak 3. stavak 7. - Predlažemo uskladiti s Prilogom 1. točka 9. (npr. dodati "značajni dioničar", "značajne poslovne udjele", "obavljali funkciju člana uprave ili neku drugu rukovodeću funkciju", "pokrenut postupak izvanredne uprave" i dr. Članak 3. stavak 8. točka 3. - Predlažemo uskladiti s Prilogom 1. točka 8. u kojoj se navode i ovršni postupak i stečajni postupak. Predlažemo uskladiti s člankom 51. stavak 1. točka 4. Zakona o osiguranju. | Prihvaćen | Prihvaćeno. |
| 4 | HRVATSKI URED ZA OSIGURANJE | Primjerenost, Članak 3. | Članak 3. stavak 1. točka 2. - Dodati i "Narodne novine" br.: 18/2023, 130/2023, 136/2024. Članak 3. stavak 2. točka 3. – Predlaže se usklađenje sa sadržajem pitanja 6. u Prilogu 3. Primjerice, u ovoj točki se navode i propisi koji uređuju sprječavanje pranja novca i financiranje terorizma, a u Prilogu 3. propisi koji se odnose na zaštitu potrošača itd. Članak 3. stavak 6. – „ključne ili slične funkcije“ – predlaže se usporediti s Prilogom 2. točka 7. ("rukovodeće ili slične pozicije") i po potrebi uskladiti. Članak 3. stavak 7. - Predlažemo uskladiti s Prilogom 1. točka 9. (npr. dodati "značajni dioničar", "značajne poslovne udjele", "obavljali funkciju člana uprave ili neku drugu rukovodeću funkciju", "pokrenut postupak izvanredne uprave" i dr. Članak 3. stavak 8. točka 3. - Predlažemo uskladiti s Prilogom 1. točka 8. u kojoj se navode i ovršni postupak i stečajni postupak. Predlažemo uskladiti s člankom 51. stavak 1. točka 4. Zakona o osiguranju. | Prihvaćen | Prihvaćeno. |
| 5 | HRVATSKI URED ZA OSIGURANJE | Na temelju članka 51. stavka 7., članka 52. stavka 7., članka 59. stavka 5. i članka 62. stavka 9. Zakona o osiguranju (»Narodne novine«, broj 30/15, 112/18, 63/20, 133/20 i 151/22, 152/24), Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga xx. xx. 2025. godine donijela je, Sukob interesa | Članak 4. stavak 1. - Izostavljen dio "ili nadzornog odbora" iako je kasnije u članku, kao i u važećoj verziji, izričito navedeno da se isti primjenjuje i na članove nadzornog odbora. Predlaže se dodati "ili člana nadzornog odbora" iza "člana uprave". Članak 4. stavak 2. - Predlažemo pojasniti značenje riječi "recentan". Prema Hrvatskom jezičnom portalu riječ recentan znači "koji je odnedavna; nov, nedavni, skorašnji [recentna pojava; recentni događaji] " | Djelomično prihvaćen | U navedenom članku brisan je "nadzorni odbor" radi izbjegavanja dvostrukog normiranja iz razloga što odredba članka 10., a kojom se propisuju uvjeti stručnosti i primjerenosti članova nadzornog odbora Društva, upućuje na odgovarajuću primjenu članka 4. na kandidate za člana nadzornog odbora Društva. Što se tiče riječi „recentne“ ista se briše obzirom je iz stavka 1. ovog članka jasno na koji vremenski period se informacije odnose. |
| 6 | HRVATSKI URED ZA OSIGURANJE | Sukob interesa, Članak 4. | Članak 4. stavak 1. - Izostavljen dio "ili nadzornog odbora" iako je kasnije u članku, kao i u važećoj verziji, izričito navedeno da se isti primjenjuje i na članove nadzornog odbora. Predlaže se dodati "ili člana nadzornog odbora" iza "člana uprave". Članak 4. stavak 2. - Predlažemo pojasniti značenje riječi "recentan". Prema Hrvatskom jezičnom portalu riječ recentan znači "koji je odnedavna; nov, nedavni, skorašnji [recentna pojava; recentni događaji] " | Djelomično prihvaćen | U navedenom članku brisan je "nadzorni odbor" radi izbjegavanja dvostrukog normiranja iz razloga što odredba članka 10., a kojom se propisuju uvjeti stručnosti i primjerenosti članova nadzornog odbora Društva, upućuje na odgovarajuću primjenu članka 4. na kandidate za člana nadzornog odbora Društva. Što se tiče riječi „recentne“ ista se briše obzirom je iz stavka 1. ovog članka jasno na koji vremenski period se informacije odnose. |
| 7 | HRVATSKI URED ZA OSIGURANJE | ZAHTJEV ZA IZDAVANJE ODOBRENJA ZA OBAVLJANJE FUNKCIJE ČLANA UPRAVE DRUŠTVA, Sadržaj zahtjeva i dokumentacija koja se dostavlja uz zahtjev | Članak 5. stavak 3. točka 11. – Predlaže se uskladiti s podacima navedenim u Prilogu 4. uz točku 1. popisa suradnika: (ime i prezime suradnika, OIB/broj putovnice, rođeno prezime, državljanstvo, datum rođenja, mjesto i država rođenja, prebivalište). U Prilogu 4. nedostaju podaci o spolu, imenu i prezimenu oca i majke, a navodi se broj putovnice koji se ne navodi u ovoj točki. Predlaže se precizno definirati koji se podaci prikupljaju za suradnike koji su hrvatski državljani, a koji za one koji nisu hrvatski državljani. | Djelomično prihvaćen | U odnosu na prijedlog za preciznim definiranjem podataka koji se prikupljaju za suradnike koji su hrvatski državljani, ako koji za one koji nisu. Iz odredbe članka 5. stavka 3. točke 11. jasno je kako se u odnosu na suradnike koji nisu hrvatski državljani trebaju dostaviti svi podaci koje je potrebno dostaviti i za hrvatske državljane te dodatno broj putovnice te dokaz da nisu pravomoćno osuđeni za kaznena djela iz članka 36. stavka 8. Zakona (samo u slučaju da odgovarajuće nadležno tijelo države čiji je suradnik državljanin ne izdaje takav dokaz, podredno se prihvaća izjava kandidata (Prilog 4.) s potpisom kandidata za člana uprave Društva ovjerenim od javnog bilježnika, ne starija od mjesec dana od dana podnošenja zahtjeva za izdavanje odobrenja za obavljanje funkcije člana uprave Društva). |
| 8 | HRVATSKI URED ZA OSIGURANJE | Sadržaj zahtjeva i dokumentacija koja se dostavlja uz zahtjev, Članak 5. | Članak 5. stavak 3. točka 11. – Predlaže se uskladiti s podacima navedenim u Prilogu 4. uz točku 1. popisa suradnika: (ime i prezime suradnika, OIB/broj putovnice, rođeno prezime, državljanstvo, datum rođenja, mjesto i država rođenja, prebivalište). U Prilogu 4. nedostaju podaci o spolu, imenu i prezimenu oca i majke, a navodi se broj putovnice koji se ne navodi u ovoj točki. Predlaže se precizno definirati koji se podaci prikupljaju za suradnike koji su hrvatski državljani, a koji za one koji nisu hrvatski državljani. | Djelomično prihvaćen | U odnosu na prijedlog za preciznim definiranjem podataka koji se prikupljaju za suradnike koji su hrvatski državljani, ako koji za one koji nisu. Iz odredbe članka 5. stavka 3. točke 11. jasno je kako se u odnosu na suradnike koji nisu hrvatski državljani trebaju dostaviti svi podaci koje je potrebno dostaviti i za hrvatske državljane te dodatno broj putovnice te dokaz da nisu pravomoćno osuđeni za kaznena djela iz članka 36. stavka 8. Zakona (samo u slučaju da odgovarajuće nadležno tijelo države čiji je suradnik državljanin ne izdaje takav dokaz, podredno se prihvaća izjava kandidata (Prilog 4.) s potpisom kandidata za člana uprave Društva ovjerenim od javnog bilježnika, ne starija od mjesec dana od dana podnošenja zahtjeva za izdavanje odobrenja za obavljanje funkcije člana uprave Društva). |
| 9 | HRVATSKI URED ZA OSIGURANJE | Na temelju članka 51. stavka 7., članka 52. stavka 7., članka 59. stavka 5. i članka 62. stavka 9. Zakona o osiguranju (»Narodne novine«, broj 30/15, 112/18, 63/20, 133/20 i 151/22, 152/24), Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga xx. xx. 2025. godine donijela je, Sadržaj programa vođenja poslova Društva | Članak 6. (1) Program vođenja poslova Društva za mandatno razdoblje dostavlja se Hanfi uz zahtjev za izdavanje odobrenja za obavljanje funkcije člana uprave iz članka 5. ovoga Pravilnika u pisanom obliku i u elektroničkom obliku u skladu s tehničkim uputama koje će Hanfa objaviti na svojim mrežnim stranicama i mora sadržavati: (…) n) kada se radi o novom mandatnom razdoblju koje se nastavlja na prethodno mandatno razdoblje u istom Društvu ili je prekid između dva mandata kraći od 6 mjeseci potrebno je opisati koji su planovi iz prethodnog programa kandidata ostvareni, a koji nisu i zašto, (…) Iako se citirana odredba članka 6. stavka 1. točke n. Pravilnika odnosi samo na određeno društvo za čijeg se člana uprave traži odobrenje, u praksi smo se susreli s time da se ponekad traži da društvo za osiguranje koje je primjerice član grupacije izrađuje plan / program koji se osim na društvo za osiguranje odnosi i na cijelu grupu. Društvo smatra da bi se u tom smislu citirana odredba Pravilnika mogla dodatno raspisati, osobito u pogledu razjašnjena na koji bi način uprava društva za osiguranje odgovarala za ispunjenje ciljeva odnosno planova drugih društva u sastavu grupe te da bi u tom kontekstu bilo poželjno jasnije definirati osvrt na „prošlo mandatno razdoblje“. | Nije prihvaćen | Konkretna točka Programa dovoljno je jasna i nedvosmislena te do sada u praksi Hanfa nije zaprimila niti jedan upit vezano za njezinu primjenu. Kada se radi o reizboru, kandidat mora samo navesti iz prethodnog Programa sve tada planirane aktivnosti te navesti što je od navedenih aktivnosti ostvareno, a što nije (ako nije, potrebno je dostaviti pojašnjenje razloga). Hanfa u praksi ne traži ništa što kandidat nije sam naveo u svom prethodnom programu. |
| 10 | HRVATSKI URED ZA OSIGURANJE | Sadržaj programa vođenja poslova Društva, Članak 6. | Članak 6. (1) Program vođenja poslova Društva za mandatno razdoblje dostavlja se Hanfi uz zahtjev za izdavanje odobrenja za obavljanje funkcije člana uprave iz članka 5. ovoga Pravilnika u pisanom obliku i u elektroničkom obliku u skladu s tehničkim uputama koje će Hanfa objaviti na svojim mrežnim stranicama i mora sadržavati: (…) n) kada se radi o novom mandatnom razdoblju koje se nastavlja na prethodno mandatno razdoblje u istom Društvu ili je prekid između dva mandata kraći od 6 mjeseci potrebno je opisati koji su planovi iz prethodnog programa kandidata ostvareni, a koji nisu i zašto, (…) Iako se citirana odredba članka 6. stavka 1. točke n. Pravilnika odnosi samo na određeno društvo za čijeg se člana uprave traži odobrenje, u praksi smo se susreli s time da se ponekad traži da društvo za osiguranje koje je primjerice član grupacije izrađuje plan / program koji se osim na društvo za osiguranje odnosi i na cijelu grupu. Društvo smatra da bi se u tom smislu citirana odredba Pravilnika mogla dodatno raspisati, osobito u pogledu razjašnjena na koji bi način uprava društva za osiguranje odgovarala za ispunjenje ciljeva odnosno planova drugih društva u sastavu grupe te da bi u tom kontekstu bilo poželjno jasnije definirati osvrt na „prošlo mandatno razdoblje“. | Nije prihvaćen | Konkretna točka Programa dovoljno je jasna i nedvosmislena te do sada u praksi Hanfa nije zaprimila nti jedan upit vezano za njezinu primjenu. Kada se radi o reizboru, kandidat mora samo navesti iz prethodnog Programa sve tada planirane aktivnosti te navesti što je od navedenih aktivnosti ostvareno, a što nije (ako nije, potrebno je dostaviti pojašnjenje razloga). Hanfa u praksi ne traži ništa što kandidat nije sam naveo u svom prethodnom programu. |
| 11 | HRVATSKI URED ZA OSIGURANJE | Na temelju članka 51. stavka 7., članka 52. stavka 7., članka 59. stavka 5. i članka 62. stavka 9. Zakona o osiguranju (»Narodne novine«, broj 30/15, 112/18, 63/20, 133/20 i 151/22, 152/24), Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga xx. xx. 2025. godine donijela je, PROKURIST DRUŠTVA | Članak 9. – Predlaže se dopuniti naziv članka: "UVJETI ZA PROKURISTA DRUŠTVA". | Prihvaćen | Prihvaćen. |
| 12 | HRVATSKI URED ZA OSIGURANJE | PROKURIST DRUŠTVA , Članak 9. | Članak 9. – Predlaže se dopuniti naziv članka: "UVJETI ZA PROKURISTA DRUŠTVA". | Prihvaćen | Prihvaćen. |
| 13 | HRVATSKI URED ZA OSIGURANJE | Na temelju članka 51. stavka 7., članka 52. stavka 7., članka 59. stavka 5. i članka 62. stavka 9. Zakona o osiguranju (»Narodne novine«, broj 30/15, 112/18, 63/20, 133/20 i 151/22, 152/24), Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga xx. xx. 2025. godine donijela je, SADRŽAJ POLITIKA ZA IZBOR I PROCJENU POSTOJANJA UVJETA ZA OBAVLJANJE FUNKCIJE ČLANA UPRAVE ODNOSNO PROKURISTE DRUŠTVA ZA OSIGURANJE | Članak 13. stavak 2. točka 3. – Predlaže se formulaciju "člana uprave Društva s njegove funkcije" (jednina) ili alt. "članova uprave Društva s njihovih funkcija" (množina). U nastavku je korištena jednina. Članak 13. stavak 2. točka 9. – Predlaže se iza riječi "uprave" dodati "Društva" radi usklađenja s formulacijama u ostalim točkama ovog stavka. Članak 13. stavak 6. - Riječ "dužno" potrebno je zamijeniti s "dužan" s obzirom da se radi o nadzornom odboru. Riječ "odlučilo" potrebno je zamijeniti s "odlučio" s obzirom da se radi o nadzornom odboru. | Prihvaćen | Prihvaćen. |
| 14 | HRVATSKI URED ZA OSIGURANJE | SADRŽAJ POLITIKA ZA IZBOR I PROCJENU POSTOJANJA UVJETA ZA OBAVLJANJE FUNKCIJE ČLANA UPRAVE ODNOSNO PROKURISTE DRUŠTVA ZA OSIGURANJE, Članak 13. | Članak 13. stavak 2. točka 3. – Predlaže se formulaciju "člana uprave Društva s njegove funkcije" (jednina) ili alt. "članova uprave Društva s njihovih funkcija" (množina). U nastavku je korištena jednina. Članak 13. stavak 2. točka 9. – Predlaže se iza riječi "uprave" dodati "Društva" radi usklađenja s formulacijama u ostalim točkama ovog stavka. Članak 13. stavak 6. - Riječ "dužno" potrebno je zamijeniti s "dužan" s obzirom da se radi o nadzornom odboru. Riječ "odlučilo" potrebno je zamijeniti s "odlučio" s obzirom da se radi o nadzornom odboru. | Prihvaćen | Prihvaćen. |