Izvješće o provedenom savjetovanju - SAVJETOVANJE O NACRTU PRIJEDLOGA ISKAZA O PROCJENI UČINAKA PROPISA ZA NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O RODILJNIM I RODITELJSKIM POTPORAMA

Redni broj
Korisnik
Područje
Komentar
Status odgovora
Odgovor
1 Linda Brajković   Poštovani, možda se moj prijedlog ne dotiče direktno ovog zakona ali želim upozoriti na rupe u zakonu koje zakidaju majke poput mene koje žele imati djecu. Naime nakon prvog porodiljnog radila sam 20 dana te sam bila primorana otvoriti komplikacije u drugoj trudnoći. zbog toga sam bila financijski zakinuta u onosu na prvi porodiljni jer nisam odradila 3 mjeseca da steknem prosjek. Također nakon prve trudnoće nisam mogla koristiti godišnji odmor jer je rok bio 15.6 a ja sam se vratila na posao u 9 mjesecu.u svemu tome nijedna nadležna služba ni osoba nije mi htjela objasniti moja prava dok nije bilo prekasno da ih ostvarim. s poštovanjem Linda Brajković Nije prihvaćen Predložene mjere nisu predmet Zakona o rodiljnim i roditeljskim potporama jer se odnose na primjenu zakonskih propisa u pogledu ostvarivanja prava u konkretnom slučaju.
2 Grga K   Pozdravljam povišenje iznosa jednokratne potpore. Kao roditelj četvero male djece znam da navedena potpora nije dostatna za troškove podizanja djeteteta niti za prvi mjesec. Ministarstvo treba uvoditi pravedne mjere, a nema pravednije mjere od smanjenje PDV-a na proizvode za djecu. Smanjenjem PDV-a s 25% na 5% kao što je u zemljama gdje se provodi uspješna pronatalitena politika (pr. Poljska) dovelo bi do značajne i ciljane uštede roditeljima (ušteda samo na pelenama kao neizostavnom artiklu bila bi par stotina kuna mjesečno, a prilikom kupnje artikala kao što su dječja kolica i autosjedalica postigla bi se ušteda koja bi bila približna iznosu jednokratne potpore). Nije prihvaćen Predložene mjere nisu predmet Zakona o rodiljnim i roditeljskim potporama.
3 Marko Mikolašević  , NACRT PRIJEDLOGA ISKAZA O PROCJENI UČINAKA PROPISA Budimo realni, svima je jasno da jednokratna potpora neće podići natalitet. Podizanje djeteta do punoljetnosti košta daleko više od iznosa navedene potpore. Realno dijete roditelja košta najmanje 700 - 800 kn mjesečno i to uz skroman način života. Puno pametnije bilo bi uvesti mjeru direktnog dječjeg doplatka za svako novorođeno dijete. Ova mjera košta oko 202 milijuna kuna godišnje, a uvođenje direktnog dječjeg doplatka za svako novorođeno dijete u iznosu od 800 kn mjesečno x cca 40000 djece koliko se u prosjeku rađa godišnje x 12 mjeseci koštalo bi oko 384 milijuna kuna godišnje. Tako bi RH doslovno plaćala roditeljima troškove podizanja djeteta. Na taj način potaknulo bi se obitelji koje se dvoume oko drugog djeteta, a boje se financijskog rizika. Uz to naknada bi se trebala odnositi samo na djecu rođenu nakon donošenja pronatalitetne odluke, uz uvođenje imovinskog cenzusa taj iznos mogao bi se još donekle i smanjiti na recimo 330 milijuna godišnje. A nije da se ne bi moglo naći još tih 130 milijuna... neke procjene govore da bi se samo boljim raspolaganjem državnom imovinom postigle uštede veće od milijardu kuna godišnje. Ako RH nije u stanju pronaći još 130 milijuna kuna za jednu tako važnu stvar kao što je sprečavanje izumiranja onda i trebamo izumrijeti. p.s. Puno veći problem vezan uz natalitet je ekonomske prirode - a to je nesigurnost žene pred poslodavcem zbog moguće trudnoće (valjda ne moram obrazlagati zašto). Kada bi se trošak porodnog dopusta s poslodavaca prebacio na državu, i kada bi se uvela mjera dječjeg doplatka kao što gore predlažem - dakle samo te dvije stvari, negativni trend bi se sigurno preokrenuo. Nije prihvaćen Svjesni činjenice da pronatalitetna politika ne smije biti usmjerena samo na rođenje novog djeteta već i na druge dugoročne mjere, smatramo da je uvođenje iste nužno kao odgovor na konkretnu nastalu nepovoljnu demografsku situaciju te se predlaže uvesti samo kao jedna u nizu mjera cjelokupne obiteljske i populacijske politike. Isto tako, očekuje se da će mjera proizvesti pozitivan učinak na poboljšanje statusa budućih korisnika rodiljnih i roditeljskih potpora koji će to pravo moći ostvariti (djeca, obitelji, korisnici prava iz Zakona o rodiljnim i roditeljskim potporama). Predložene izmjene usmjerene su na povećanje iznosa jednokratne novčane pomoći za novorođeno dijete, a da bi se ostvarili ciljevi posebice u području podizanja razine rodnosti, nužno je izravne novčane poticaje primijeniti na svu rođenu djecu. S druge strane, doplatak za djecu veže se uz visinu dohotka i socijalno/zdravstveno stanje djece, odnosno pripadnosti određenim socijalnim grupacijama te stoga ima obilježja socijalnih naknada.