Izvješće o provedenom savjetovanju - Prijedlog uredbe o izmjenama i dopunama Uredbe o tijelima u sustavima upravljanja i kontrole korištenja Europskog socijalnog fonda, Europskog fonda za regionalni razvoj i Kohezijskog fonda, u vezi s ciljem "Ulaganje za rast i radna mjesta"
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | GRAD ZAGREB | UREDBU | Predlažemo da se prilikom izmjene Uredbe o tijelima u sustavima upravljanja i kontrole korištenja Europskog socijalnog fonda, Europskog fonda za regionalni razvoj i Kohezijskog fonda, u vezi s ciljem »Ulaganje za rast i radna mjesta« (»Narodne novine«, broj 107/2014, 23/2015 i 129/2015) unesu slijedeće izmjene: 1. definiraju točne funkcije Posredničkih tijela integriranih teritorijalnih ulaganja sukladno članku 7. paragrafu 4. Uredbe (EU) br. 1301/2013, (Upravljačko tijelo mora prenijeti aktivnosti odabira operacija (selection of operations) tijelima urbanih područja), pri čemu su u članku 125, paragrafu 6. Uredbe (EU) br. 1303/2013 navedeni zadaci Upravljačkog tijela vezano uz odabir operacija, te 2. definira uloga i obaveza Posredničkih tijela integriranih teritorijalnih ulaganja u sklopu zadaća i aktivnosti povezanih s delegiranim funkcijama, sukladno članku 123. Uredbe (EU) br. 1303/2013 3. poimence navedu Posrednička tijela integriranih teritorijalnih ulaganja u prilogu Uredbe - Prikaz posredničkih tijela nadležnih za provedbu izabranih investicijskih prioriteta, po Operativnom programu, Prikaz 1 Operativni program »Konkurentnost i kohezija« sukladno odobrenim prijavama gradova - Grad Osijek, Grad Pula, Grad Rijeka, Grad Split, Grad Slavonski Brod, Grad Zadar i Grad Zagreb. | Primljeno na znanje | Opći komentar Grada Zagreba, stavljen uz naziv Prijedloga uredbe, predstavlja objedinjene komentare, a svaki je komentar posebno Grad Zagreb ponovno dao uz konkretne članke Prijedloga uredbe. Stoga se, radi izbjegavanja ponavljanja, predlagatelj na svaki konkretni komentar očituje u nastavku, vezano uz svaki od posebnih članaka na koji se konkretni komentar odnosi. |
2 | GRAD ZAGREB | UREDBU, Članak 1. | Stavak (2) članka 1. Uredbe (Narodne novine 107/14) glasi: Institucije koje ovom Uredbom postaju tijela u Sustavima upravljanja i kontrole iz članka 5. podstavaka 2. i 3. Zakona (u daljnjem tekstu: Sustavi) mogu istovremeno obavljati funkcije pojedinih tijela u Sustavima iz podstavka 4. – 7. istoga članka Zakona. Prijedlog: Uvesti izmjene u postojeći stavak ili novu odredbu sukladno uvođenju novih tijela (Posrednička tijela ITU) u Sustav upravljanja i kontrole. Obrazloženje: Važeći stavak 2. članka 1. Uredbe se trenutno ne može primijeniti na Posrednička tijela ITU jer ona ne mogu istovremeno obavljati funkcije pojedinih tijela u Sustavima iz podstavka 4. – 7. članka 5. Zakona o uspostavi institucionalnog okvira za provedbu europskih strukturnih i investicijskih fondova u Republici Hrvatskoj u razdoblju 2014.-2020. (NN 92/14), a koje se odnose na tijela u Sustavu upravljanja i kontrole za provedbu Programa »IPA program prekogranične suradnje Hrvatska – Bosna i Hercegovina – Crna Gora« i »IPA program prekogranične suradnje Hrvatska – Srbija»; za provedbu Programa »Program prekogranične suradnje Mađarska – Hrvatska«, »Program prekogranične suradnje Slovenija – Hrvatska«, »Program prekogranične suradnje Italija – Hrvatska«, »Program transnacionalne suradnje Središnja Europa«, »Program transnacionalne suradnje Mediteran«, »Program transnacionalne suradnje Dunav«, »Jadransko-jonski program transnacionalne suradnje«, »Program međuregionalne suradnje INTERREG EUROPE«, »Program međuregionalne suradnje INTERACT«, »Program međuregionalne suradnje URBACT« te »Program međuregionalne suradnje ESPON»; za provedbu Operativnog programa za ribarstvo; za provedbu »Programa ruralnog razvoja« te funkcije Neovisnog revizijskog tijela. | Nije prihvaćen | Zadržavanjem sadašnje regulacije stavka 2. članka 1. Uredbe o tijelima u sustavima upravljanja i kontrole korištenja Europskog socijalnog fonda, Europskog fonda za regionalni razvoj i Kohezijskog fonda, u vezi s ciljem »Ulaganje za rast i radna mjesta« (»Narodne novine«, broj 107/2014, 23/2015 i 129/2015) samo je dana mogućnost da tijela, između ostaloga, i ona u sustavu operativnog programa „Konkurentnost i kohezija“ obavljaju funkcije tijela u Sustavima upravljanja i kontrole iz članka 5. podstavaka 4. – 7. Zakona o uspostavi institucionalnog okvira za provedbu europskih strukturnih i investicijskih fondova u Republici Hrvatskoj u financijskom razdoblju 2014. – 2020. (»Narodne novine«, broj 92/2014). Međutim, da bi došlo do primjene tih ovlasti (uključivo u odnosu na Posrednička tijela integriranih teritorijalnih ulaganja – ITU PT), bilo bi potrebno dalje definirati ovlasti Posredničkih tijela integriranih teritorijalnih ulaganja u tim Sustavima. Obzirom da to nije učinjeno, načelna mogućnost iz članka 2. stavka 1. gore spomenute Uredbe nije konkretizirana, pa nije niti došlo do delegiranja ovlasti na ITU PT-ove u pogledu tih Sustava upravljanja i kontrole. |
3 | GRAD ZAGREB | UREDBU, Članak 2. | Sukladno članku 7. paragrafu 4 Uredbe (EU) br. 1301/2013 Upravljačko tijelo MORA prenijeti aktivnosti odabira operacija (selection of operations). Ističemo da se u članku 125, paragrafu 6 Uredbe (EU) br. 1303/2013 navodi koji su zadaci Upravljačkog tijela vezano uz odabir operacija. Također, ističemo da se u Uredbi o tijelima u sustavima upravljanja i kontrole korištenja Europskog socijalnog fonda, Europskog fonda za regionalni razvoj i Kohezijskog fonda, u vezi s ciljem »Ulaganje za rast i radna mjesta« (»Narodne novine«, broj 107/2014, 23/2015 i 129/2015), u članku 7. za funkcije Posrednička tijela razine 1 direktno referira na navedene članke, te da sukladno ZNP-u, posebice ZNP-06 Dodjela bespovratnih sredstava, definiraju aktivnosti odabira. Sukladno gore navedenom predlažemo da se navedene točke 3. I 4. izmjene u skladu sa delegiranjem ovlasti UT prema Posredničkim tijelima Integriranih teritorijalnih ulaganja koje bi trebale provoditi navedene funkcije u suradnji sa PT1 i koordinaciji sa UT. | Nije prihvaćen | Regulacija članka 2. točki 3. i 4. Prijedloga uredbe nije u suprotnosti sa odredbama članka 7. stavka 4. Uredbe (EU) br. 1301/2013, niti članka 125. stavka 3. Uredbe (EU) br. 1303/2013. Predloženom odredbom članka 9a. stavka 4. (članak 5. Prijedloga uredbe) određene su ovlasti koje se prenose na ITU PT. Upravljačko tijelo za Operativni program „Konkurentnost i kohezija“ zadržava pravo delegirati određene funkcije i aktivnosti na posrednička tijela. U odnosu na provedbu integriranih teritorijalnih ulaganja, Upravljačko tijelo je ITU PT-ovima delegiralo ovlast (aktivnost) ocjenjivanja kvalitete projektnih prijedloga, aktivnost koja predstavlja jednu od aktivnosti u postupku dodjele bespovratnih sredstva tj. odabira operacija za financiranje. Tako je i navedeno u Smjernicama za države članice o integriranom održivom urbanom razvoju (članak 7. Uredbe o EFRR-u) u kojima stoji sljedeće: „Za izvršavanje delegiranih zadaća gradska tijela moraju imati pristup ključnim informacijama kao što su informacije o tome je li operacija prihvatljiva za potporu, je li u skladu s primjenjivim pravom i ima li potrebne administrativne, financijske i operativne kapacitete za ispunjenje uvjeta za potporu. Ako gradsko tijelo nije dovoljno stručno za te provjere, može ih provesti upravljačko tijelo (ili drugo posredničko tijelo u njegovo ime). Gradsko tijelo stoga može ograničiti svoju provjeru na kvalitetu operacija, njihovu relevantnost za integriranu urbanu strategiju i za odgovarajući program. Opseg delegiranja određuje upravljačko tijelo uz savjetovanje s gradskim tijelom, a službeno se evidentira u pisanom obliku (vidjeti Prilog II. za jedan od načina sastavljanja pisane evidencije). U slučaju da će se primjenom mehanizma integriranih teritorijalnih ulaganja doći do spoznaje da će biti potrebno na ITU PT delegirati i koju drugu funkciju te, relevantni propis će se uskladiti. |
4 | GRAD ZAGREB | UREDBU, Članak 3. | Predlažemo usklađivanje s člankom 9a, stavkom 6. gdje je navedeno da se sporazumi potpisuju između Upravljačkog tijela, Posredničkih tijela razine 1, Posredničkih tijela razine 2 i Posredničkih tijela integriranih teritorijalnih ulaganja, u odnosu na specifične ciljeve iz stavka 1. i 2. članka 9a kako bi se osigurala pravna dosljednost. Sukladno navedenom predlaže se da se u članak 6. Stavak 2 iza riječi: „Posredničko tijelo razine 2“ dodaju riječi : „ i/ili Posredničko tijelo integriranih teritorijalnih ulaganja“ te da se članak 9a. stavak 6 obriše. | Primljeno na znanje | Odredba će se doraditi na odgovarajući način. |
5 | GRAD ZAGREB | UREDBU, Članak 5. | Predlažemo da se definiraju točne funkcije Posredničkih tijela integriranih teritorijalnih ulaganja sukladno članku 7. paragrafu 4. Uredbe (EU) br. 1301/2013, (Upravljačko tijelo mora prenijeti aktivnosti odabira operacija (selection of operations) tijelima urbanih područja), pri čemu su u članku 125, paragrafu 6. Uredbe (EU) br. 1303/2013 navedeni zadaci Upravljačkog tijela vezano uz odabir operacija. Definiranje točnih funkcija predlažemo uvođenjem članka 7a iza članka 7 Uredbe o tijelima u sustavu, pri čemu je formulacija aktivnosti/funkcija temeljena na funkcijama PT1, preuzimajući samo aktivnosti u okvirima članka 7. paragrafa 4. Uredbe (EU) br. 1301/2013: Posredničko tijelo integriranih teritorijalnih ulaganja jest grad središte Urbane aglomeracije, koji u odnosu na specifične osi iz svoje nadležnosti, obavlja sljedeće funkcije: 1. surađuje s Koordinacijskim tijelom, Upravljačkim tijelom, Posredničkim tijelima tijekom provedbe i praćenja Operativnog programa; 2. sudjeluje u radu Odbora za praćenje Operativnog programa; 3. sudjeluje u izradi kriterija za odabir projekata i odabiru projekata; 4. sudjeluje u izradi uputa za prijavitelje; 5. surađuje s Posredničkim tijelom razine 2 u praćenju napretka provedbe projekata; 6. određuje osobu odgovornu za informiranje i komunikaciju u mrežu za informiranje i komunikaciju iz članka 6. stavka 2. točke 14. Zakona, koja je u svom radu odgovorna službeniku za informiranje i komunikaciju za ESI fondove iz članka 6. stavka 2. točke 19. Zakona o službeniku za informiranje i komunikaciju na razini Operativnog programa iz članka 5. stavka 3. točke 39. ove Uredbe, te o tome obavještava Koordinacijsko i Upravljačko tijelo; 7. u skladu s komunikacijskim planom za Operativni program provodi mjere informiranja i komunikacije, s posebnim naglaskom na mjere namijenjene korisnicima te o njima izvještava Koordinacijsko i Upravljačko tijelo; 8. po potrebi sudjeluje u provedbi obrazovnih aktivnosti o Fondovima za tijela državne i javne uprave, pravne osobe s javnim ovlastima, lokalne i područne (regionalne) samouprave i potencijalne prijavitelje te druge dionike; 9. provodi aktivnosti prevencije, otkrivanja i ispravljanja nepravilnosti te utvrđuje mjere za suzbijanje prijevara, uzimajući u obzir utvrđene rizike; 10. sudjeluje u aktivnostima zatvaranja Operativnog programa; 11. izrađuje priručnike o internim procedurama i odgovarajućem revizijskom tragu; 12. ako je ujedno i korisnik u okviru specifičnih ciljeva iz članka 9a. stavka 1. i 2. ove Uredbe, u skladu s člankom 125. stavkom 7. Uredbe (EU) br. 1303/2013, osigurava odgovarajuće razdvajanje funkcija; 13. i druge funkcije koje će utvrditi sporazumima iz članka 6. stavka 2. ove Uredbe. Dodatno predlažemo da se u članak 6. Stavak 2 iza riječi: „Posredničko tijelo razine 2“ dodaju riječi : „ i/ili Posredničko tijelo integriranih teritorijalnih ulaganja“ te da se članak 9a. stavak 6 obriše. | Primljeno na znanje | Prijedlog će se razmotriti. Napominje se da će u svakom slučaju sva ostala prava i obveze ITU PT-a (pored delegirane ovlasti koja se odnosi na ocjenjivanje projektnih prijedloga), biti definirane Sporazumima u smislu članka 6. stavka 2. Uredbe. |
6 | GRAD ZAGREB | UREDBU, PRIKAZ POSREDNIČKIH TIJELA NADLEŽNIH ZA PROVEDBU IZABRANIH INVESTICIJSKIH PRIORITETA, PO OPERATIVNOM PROGRAMU | Predlaže se navođenje imena gradova koji postaju Posrednička tijela integriranih teritorijalnih ulaganja temeljem provedenog odabira područja za provedbu integriranih teritorijalnih ulaganja i donošenjem odluka o odabiru urbanih područja od strane ministarstva regionalnog razvoja i fondova europske unije iz listopada 2016.godine. U sklopu prijava gradova na poziv za odabir područja za provedbu integriranih teritorijalnih ulaganja gradovi su definirali gradska upravna tijela koja će preuzeti aktivnosti i zadaće posredničkih tijela integriranih teritorijalnih ulaganja, te su predložena gradska upravna tijela, njihova organizacija i aktivnosti (sustav provedbe) odobreni od strane vanjskih evaluatora Ministarstva regionalnog razvoja i fondova EU tijekom ocjene kvalitete prijava. U skladu sa odlukama o odabiru urbanih područja za provedbu integriranih teritorijalnih ulaganja te članku 14. Zakona o regionalnom razvoju Republike Hrvatske (NN 147/14), gradovi Osijek, Pula, Rijeka, Slavonski brod, Split, Zadar i Zagreb su odabrani nositelji provedbe integriranih teritorijalnih ulaganja. Temeljem navedenog predlaže se pojedinačno navođenje posredničkih tijela integriranih teritorijalnih ulaganja u Prilogu Uredbe o tijelima u sustavu: Grad Osijek, Grad Pula, Grad Rijeka, Grad Split, Grad Slavonski Brod, Grad Zadar i Grad Zagreb sukladno odabiru specifičnih ciljeva u prijavi gradova. | Nije prihvaćen | Budući da postoji mogućnost da se određuju i neka druga područja integriranih teritorijalnih ulaganja, pa tako i Posrednička tijela integriranih teritorijalnih ulaganja, smatramo poželjnim zadržati dikciju iz Prijedloga uredbe. Sva će Posrednička tijela izabranih područja integriranih teritorijalnih ulaganja sa Upravljačkim tijelom sklapati sporazume u smislu članka 6. stavka 2. Uredbe i tako, po automatizmu potpadati pod regulaciju Uredbe u pogledu specifičnih ciljeva naznačenih u Prilogu - Prikaz posredničkih tijela nadležnih za provedbu izabranih investicijskih prioriteta, po operativnom programu. |