Izvješće o provedenom savjetovanju - Javno savjetovanje o Prijedlogu Pravilnika o prijenosu podataka u Središnju bazu tahografskih podataka te načinu vođenja evidencije o radnom vremenu mobilnih radnika

Redni broj
Korisnik
Područje
Komentar
Status odgovora
Odgovor
1 HUST PRAVILNIK O PRIJENOSU PODATAKA U SREDIŠNJU BAZU TAHOGRAFSKIH PODATAKA TE NAČINU VOĐENJA EVIDENCIJE O RADNOM VREMENU MOBILNIH RADNIKA Komentar: Pravilnik je toliko loše napravljen da svi komentari i prijedlozi pojedinih članaka su samo dio onog što bi trebalo postojati u ovom Pravilniku. Nekada se loše proizvode jednostavno ne da popraviti - treba napraviti nove. Tako bi i u ovom slučaju najbolje bilo napisati potpuno novi Pravilnik jer je ovaj "potpuno promašio temu" koja mu je zadana Zakonom. Nije prihvaćen Odbija se.
2 URAR D.O.O. PRAVILNIK O PRIJENOSU PODATAKA U SREDIŠNJU BAZU TAHOGRAFSKIH PODATAKA TE NAČINU VOĐENJA EVIDENCIJE O RADNOM VREMENU MOBILNIH RADNIKA Potpuno promašena tema pravilnika o prijenosu podataka. Pravilnik nije usklađen niti jednom točkom sa Uredbama 561/2006 i 165/2014 a niti ima uporište u zakonu na koji se pozivate. Zar će središnja baza podataka moći kontrolirati vozače na način da oni sami dostave svoje prekršaje. Apsurdan pravilnik koji će dovesti samo do administrativnog opterećenja prijevoznika. Danas kada su manipulacije tahografom toliko napredne da ih se ne može otkriti redovnim ispitivanjem tahografa Vi će te od prijevoznika tražiti da dostavi svoje datoteke i to još proglasiti službenim izvorom podataka to znači da će i manipulirane datoteke biti službeni izvor podataka. Preuzimanje podataka sa tahografa arhiviranje i analiza već su usvojene stvari i nametanje ovakvog pravilnika bilo bi samo dodatno opterećenje. Ne vidim niti svrhu niti cilj ovog pravilnika, molim Vas argumentirano i stručno odgovorite mi što ovaj pravilnik ima za cilj. Ono što ste naveli da želite jednostavniju kontrolu ovim pravilnikom ne možete postići jer samo iz evidencije ne može se utvrditi radno vrijeme vozača. Nije prihvaćen Ovim pravilnikom omogućuje se provjera u prostorijama nadležnih tijela. Time se ne ukida provjera u prostorijama prijevoznika ili na cesti, već se postupak provjere pojednostavljuje i skraćuje (Članak 10). Cilj uredbi i zakona kao i cilj ovoga pravilnika je unaprijediti praksu nadzora i tako poboljšati uvjete rada za vozače, osigurati preduvjete poštenog tržišnog natjecanja među prijevoznicima i poboljšati sigurnosti cestovnog prometa.
3 Taho centar PRAVILNIK O PRIJENOSU PODATAKA U SREDIŠNJU BAZU TAHOGRAFSKIH PODATAKA TE NAČINU VOĐENJA EVIDENCIJE O RADNOM VREMENU MOBILNIH RADNIKA Autoprijevoznik za skidanje i analizu podataka koristi neki program i opremu koju plača. Sad mu se pojavljuje i dodatni trošak centralne baze. Znači nije cilj smanjenjne troškova autoprijevoznicima i konkurentnost. Postavlja se pitanje šta je cilj... Djelomično prihvaćen Ako se preuzimanje podataka iz tahografa provodi po postupku koji je definiran u članak Uredbi (EU) br. 165/2014., tako da uključuje digitalni potpis, tada se može nastaviti koristiti isti program (vidjeti članak 7.). Cilj uredbi i zakona kao i cilj ovoga pravilnika je unaprijediti praksu nadzora i tako poboljšati uvjete rada za vozače, osigurati preduvjete poštenog tržišnog natjecanja među prijevoznicima i poboljšati sigurnosti cestovnog prometa.
4 AGIS-TKS d.o.o. PRAVILNIK O PRIJENOSU PODATAKA U SREDIŠNJU BAZU TAHOGRAFSKIH PODATAKA TE NAČINU VOĐENJA EVIDENCIJE O RADNOM VREMENU MOBILNIH RADNIKA Prijedlog novog teksta:   Pravilnik treba napisati potpuno ispočetka. Nije prihvaćen Odbija se.
5 AGIS-TKS d.o.o. PRAVILNIK O PRIJENOSU PODATAKA U SREDIŠNJU BAZU TAHOGRAFSKIH PODATAKA TE NAČINU VOĐENJA EVIDENCIJE O RADNOM VREMENU MOBILNIH RADNIKA Centralna baza podataka ne postoji nigdje u EU. Valjda se nitko ne usudi napisati pravilnik koji bi cijelu jednu skupinu pravnih osoba koja imaju vozila s tahografima obvezivao da sve svoje podatke o vožnjama svih svojih vozača dostavljaju u centralnu bazu kako bi inspektorima bio olakšan posao kontrole istih tih prijevoznika. EU ima sasvim drugačije propise koji obvezuju same prijevoznike da sami sebi vode evidenciju, pregledavaju je i ispravljaju rad svojih vozača, drugačije organiziraju putovanja na pojedinim linijama itd.. Nigdje se ne kaže da tu evidenciju u 100% iznosu prijevoznik mora dostaviti na uvid državi. Pa zar u EU propisima nije propisano da inspektori kontroliraju 4% radnih vremena svih vozača – upravo stoga što nigdje nitko nema na uvid 100% evidencije svih vozača. Pa čemu onda ovakav Pravilnik? Zar želite sve nadzirati iz ureda, uvidom u podatke koji oni sami prikupljaju i dostavljaju vam, dostavljati kazne prijevoznicima za eventualne prekršaje.   Na kraju otkrivate da nekom opet dajete monopolistički položaj da obavlja ovaj posao za državu – AKD. Na stranu što je Pravilnik potpuno promašio temu (uvodi centralnu bazu svih podataka) vi bez ikakvog javnog natječaj, podzakonskim aktom, unaprijed dodjeljujete novi posao jednoj organizaciji.   Na kraju pitanje – tko će to platiti? Zar opet prijevoznici? Zar ministarstvo ne bi trebalo svima nama pa i prijevoznicima olakšavati rad, a ne nametati nam izmišljotine poput središnje baze podataka. Molimo autore ovog Pravilnika da još jednom pročitaju EU propise koji govore o evidenciji radnih vremena vozača pa ako u njima postoji i jedna riječ o središnjoj bazi podataka – unaprijed se ispričavamo. Nije prihvaćen Cilj uredbi i zakona kao i cilj ovoga pravilnika je unaprijediti praksu nadzora i tako poboljšati uvjete rada za vozače, osigurati preduvjete poštenog tržišnog natjecanja među prijevoznicima i poboljšati sigurnosti cestovnog prometa.
6 Tahograf d.o.o. Predmet Pravilnika, Članak 1. Opći komentar: 1. U ovom se članku uvodi obveza formiranja i korištenja središnje baze tahografskih podataka za što nema nigdje uporišta u Zakonu na temelju kojeg se Pravilnik donosi! Zakon u članku 9. stavku 5 kaže:“ Ministar nadležan za promet (u daljnjem tekstu: ministar) pravilnikom će propisati način prijenosa podataka i način vođenja evidencije iz tahografa.“ Očito je prekoračenje područja koje ovaj pravilnik treba urediti prema članku 9. stavku 5 Zakona. Potrebno je detaljnije urediti način prijenosa podataka iz tahografa, što znači koje podatke, koja ekstenzija u nazivu datoteka i u kojim rokovima ih mora prenositi prijevoznik iz tahografa i kartice vozača. „Način“ prijenosa podataka ne može značiti i što s podacima nakon što proces prijenosa iz tahografa završi. Da je namjera zakonodavca bila formiranje neke nad baze podataka, kao što je to Središnja baza tahografskih podataka to bi bilo u Zakonu navedeno. Posebno jer stvaranje takve baze zahtjeva i financijska sredstva što kod donošenjem Zakona nije bilo predviđeno. 2. Ovaj članak određuje da će Pravilnik urediti „pravila“ i „postupke“ preuzimanja i prijenosa podataka iz tahografa i kartica vozača u središnju bazu tahografskih podataka. Potpuno je nejasno koje to postupke može propisivati ovaj Pravilnik obzirom da su sami postupci preuzimanja podataka definirani tehničkim značajkama samog tahografskog uređaja te uređaja s kojim se samo preuzimanje obavlja i ne mogu biti predmet nacionalnih propisa. Ostaje samo uređivanje pravila i postupaka prijenosa preuzetih podataka u središnju bazu tahografskih podataka. 3. Ovaj članak implicira da će vozač potvrdom o aktivnostima evidentirati radno vrijeme koje provede dok ne upravlja vozilom. Ovo je potpuno u suprotnosti članku 34. Uredbe 165/2014 u kojem je detaljno opisano na koji način i gdje vozač registrira svoje aktivnosti (rad, raspoloživost i pauza/odmor) dok je udaljen od vozila i ne može koristiti tahograf. Djelomično prihvaćen Članak 1. je izmijenjen. Postupak preuzimanja podataka, njihov prijenos u sustav za središnju obradu tahografskih podataka detaljnije su pojašnjeni u članku 7.
7 Tahograf d.o.o. Predmet Pravilnika, Članak 1. Prijedlog novog teksta članka: (1) Ovim Pravilnikom uređuje se način prijenosa podataka i način vođenja evidencije iz tahografa i kartica vozača u bazu podataka prijevoznika, čuvanje zapisnih listova i ispisa koje zapisuju kontrolni uređaji, zapisa koje sastavlja vozač te način vođenja evidencije o radnom vremenu mobilnih radnika te izgled i sadržaj obrasca za provjere na cesti. Djelomično prihvaćen Članak 1. je izmijenjen.
8 HUST Predmet Pravilnika, Članak 1. Komentar: 1. Ovaj članak određuje da će Pravilnik urediti „pravila“ i „postupke“ preuzimanja i prijenosa podataka iz tahografa i kartica vozača u središnju bazu tahografskih podataka. Potpuno je nejasno koje to postupke može propisivati ovaj Pravilnik obzirom da su sami postupci preuzimanja podataka definirani tehničkim značajkama samog tahografskog uređaja te uređaja s kojim se samo preuzimanje obavlja i ne mogu biti predmet nacionalnih propisa. Ostaje samo uređivanje pravila i postupaka prijenosa preuzetih podataka u središnju bazu tahografskih podataka. 2. Ponavlja se u tekstu članka da ovaj Pravilnik prvo određuje „pravila“ i „postupke“, a onda dalje u tekstu određuje „način i „rokove“ prijenosa podataka iz tahografa u središnju bazu podataka. Ukoliko određuje „pravila“ i „postupke“, onda to uobičajeno znači da određuje „način“ kako se nešto radi. Prihvaćen Članak 1. je izmijenjen.
9 HUST Predmet Pravilnika, Članak 1. Prijedlog novog teksta članka: (1) Ovim Pravilnikom uređuju se pravila i postupci prijenosa preuzetih podataka iz uređaja za bilježenje u cestovnom prijevozu (dalje u tekstu: tahograf) i s kartica vozača u središnju bazu tahografskih podataka; način vođenja središnje evidencije (baze) o radnom vremenu mobilnih radnika; rokove prijenosa podataka iz tahografa u središnju bazu tahografskih podataka; zaštita i čuvanje tih podataka; čuvanje evidencije o radnom vremenu mobilnih radnika, kao i način izdavanja potvrde o aktivnostima vozača te njen sadržaj za razdoblje dok vozač ne upravlja vozilom. Djelomično prihvaćen Članak 1. je izmijenjen.
10 TAHO-ST d.o.o. Predmet Pravilnika, Članak 1. 1) Ovim Pravilnikom uređuju se pravila i postupci prijenosa preuzetih podataka iz uređaja za bilježenje u cestovnom prijevozu (dalje u tekstu: tahograf) i s kartica vozača u središnju bazu tahografskih podataka; način vođenja središnje evidencije (baze) o radnom vremenu mobilnih radnika; rokove prijenosa podataka iz tahografa u središnju bazu tahografskih podataka; zaštita i čuvanje tih podataka; čuvanje evidencije o radnom vremenu mobilnih radnika, kao i način izdavanja potvrde o aktivnostima vozača te njen sadržaj za razdoblje dok vozač ne upravlja vozilom. Djelomično prihvaćen Članak 1. je izmijenjen.
11 TAHO-ST d.o.o. Predmet Pravilnika, Članak 1. Ovim člankom prijedloga Pravilnika implicira se kako će njime biti definiran i „način“ prijenosa podataka iz tahografa u središnju bazu. Mislimo kako je bespredmetno propisivati način prijenosa podataka s obzirom da je način prijenosa već determiniran tehničkim karakteristikama tahografskih uređaja. Standard formata podataka i sučelja za prijenos već postoji pa bilo kakve intervencije u tom pravcu mogu biti suprotne usuglašenoj praksi na razini EU. Djelomično prihvaćen Jasnije je napisano da se preuzimanje podataka zabilježenih u memoriji tahografa i tahografske kartice provodi standardnim postupkom kako je definirano u Uredbi (EU) br. 165/2014, a koji jamči zaštitu podataka od brisanja ili promjene. Postupak preuzimanja podataka, njihov prijenos u sustav za središnju obradu tahografskih podataka i provjera integriteta i autentičnosti podataka detaljnije su pojašnjeni u članku 7.
12 Tahograf d.o.o. Pojmovi korišteni u ovom Pravilniku, Članak 2. Opći komentar: Stvaranje Središnje baze tahografskih podataka je nepotrebno financijsko i administrativno opterećivanje prijevoznika jer navedeni ciljevi koji se žele postići, a to je „stvaranje preduvjeta za ispravno funkcioniranje tržišta usluga prijevoza te provedbu efikasnog sustava nadzora prijevoza iz područja radnih vremena mobilnih radnika“, se ne mogu ostvariti stvaranjem ovakve baze podataka. Ispravno funkcioniranje tržišta usluga prijevoza je općeniti cilj kojemu ovakva baza nema s čime pomoći. Cilj efikasnijeg nadzora prijevoza iz područja radnih vremena mobilnih radnika se na ovaj način također neće postići već će se dobiti upravo suprotan učinak. Da bi učinak nadzora bio zadovoljavajući, potrebno je imati sve podatke koji čine evidenciju radnog vremena vozača, a zatim te podatke moći usporediti s dokumentima o ostvarenim prijevozima (putni radni listovi, računi za ostvarene prijevoze, računi za gorivo, itd.) radi provjere autentičnosti i cjelovitosti podataka iz evidencije. Tih drugih podataka također nema u Središnjoj bazi tahografskih podataka. Ovako zamišljen nadzor ne uzima u obzir Direktivu 2006/22/EC koja govori o načinu provođenja nadzora radnih vremena. U članku 6. te Direktive je određeno što najmanje se mora nadzorom obuhvatiti pa tako kaže da se između ostalog moraju pregledati i tahografski listići, što je osobito važno jer se s njima najlakše manipulira. Pravilnik predviđa da će prijevoznici sami u Središnju bazu tahografskih podataka unosit podatke s listića!? To će naravno prijevoznici iskoristiti da manipuliraju s podacima jer listići ostaju kod njih. Ukoliko se predviđa da će nadzorna tijela tražiti listiće od prijevoznika, čemu onda služi skupo plaćena Središnja baza tahografskih podataka? Vidimo da nećemo imati učinkovitiji nadzor već upravo suprotno, olakšava se nesavjesnim prijevoznicima manipulacije radnim vremenima te na taj način postizanje prednosti na tržištu u odnosu na one koji su savjesni i poštuju propise. Djelomično prihvaćen Definicije pojmova u članku 2. su izmijenjene. Pravilnik ne dovodi u pitanje provedbu članka 6. Direktive 2006/22/EC. Štoviše u stavku 5 istog članka je navedeno „provjere izvršene u prostorijama nadležnih tijela na temelju odgovarajućih isprava ili podataka predanih od strane poduzeća na zahtjev navedenih tijela imaju isti status kao i provjere provedene u prostorijama poduzeća.“ Ovim pravilnikom se ne ukida provjera u prostorijama prijevoznika ili na cesti, već se postupak provjere pojednostavljuje i skraćuje (Članak 10).
13 Tahograf d.o.o. Pojmovi korišteni u ovom Pravilniku, Članak 2. Prijedlog nove definicije: - Središnja baza tahografskih podataka: je jedinstvena nacionalna baza koja objedinjuje tahografske podatke i evidencije, osigurava jednostavni sustav njihove pohrane i čuvanja. Prihvaćen Prihvaća se.
14 HUST Pojmovi korišteni u ovom Pravilniku, Članak 2. Komentar: Stvaranje Središnje baze tahografskih podataka je nepotrebno financijsko i administrativno opterećivanje prijevoznika jer navedeni ciljevi koji se žele postići, a to je „stvaranje preduvjeta za ispravno funkcioniranje tržišta usluga prijevoza te provedbu efikasnog sustava nadzora prijevoza iz područja radnih vremena mobilnih radnika“, se ne mogu ostvariti stvaranjem ovakve baze podataka. Ispravno funkcioniranje tržišta usluga prijevoza je općeniti cilj kojemu ovakva baza nema s čime pomoći. Cilj efikasnijeg nadzora prijevoza iz područja radnih vremena mobilnih radnika se na ovaj način također neće postići već će se dobiti upravo suprotan učinak. Da bi učinak nadzora bio zadovoljavajući, potrebno je podatke o evidenciji radnog vremena vozača moći usporediti s dokumentima o ostvarenim prijevozima (putni radni listovi, računi za ostvarene prijevoze, računi za gorivo, itd.) čega nema u Središnjoj bazi tahografskih podataka., Ovako zamišljen nadzor ne uzima u obzir Direktivu 2006/22/EC koja govori o načinu provođenja nadzora radnih vremena. U članku 6. te Direktive je određeno što najmanje se mora nadzorom obuhvatiti pa tako kaže da se između ostalog moraju pregledati i tahografski listići, što je osobito važno jer se s njima najlakše manipulira. Pravilnik predviđa da će prijevoznici sami u Središnju bazu tahografskih podataka unosit podatke s listića!? To će naravno prijevoznici iskoristiti da manipuliraju s podacima jer listići ostaju kod njih. Ukoliko se predviđa da će nadzorna tijela tražiti listiće od prijevoznika, čemu onda služi skupo plaćena Središnja baza tahografskih podataka? Vidimo da nećemo imati učinkovitiji nadzor već upravo suprotno, olakšava se nesavjesnim prijevoznicima manipulacije radnim vremenima te na taj način postizanje prednosti na tržištu u odnosu na one koji su savjesni i poštuju propise. Djelomično prihvaćen Definicije u članku 2. su izmijenjene. Pravilnik ne dovodi u pitanje provedbu članka 6. Direktive 2006/22/EC. Štoviše u stavku 5 istog članka je navedeno „provjere izvršene u prostorijama nadležnih tijela na temelju odgovarajućih isprava ili podataka predanih od strane poduzeća na zahtjev navedenih tijela imaju isti status kao i provjere provedene u prostorijama poduzeća.“ Ovim pravilnikom omogućuje se provjera u prostorijama nadležnih tijela. Time se ne ukida provjera u prostorijama prijevoznika ili na cesti, već se postupak provjere pojednostavljuje i skraćuje (Članak 10.).
15 HUST Pojmovi korišteni u ovom Pravilniku, Članak 2. Prijedlog nove definicije - Središnja baza tahografskih podataka: je jedinstvena nacionalna baza koja objedinjuje tahografske podatke i evidencije, osigurava jednostavni sustav njihove pohrane i čuvanja, a s ciljem stvaranja preduvjeta za ispravno funkcioniranje tržišta usluga prijevoza. Djelomično prihvaćen Definicije u članku 2. su izmijenjene.
16 Čazmatrans Vukovar d.o.o. Pojmovi korišteni u ovom Pravilniku, Članak 2. Nadzor zamišljen na ovaj način ne uzima u obzir Direktivu 2006/22/EC koja govori o načinu provođenja nadzora radnih vremena. U članku 6. te Direktive piše što se mora obuhvatiti nadzorom, a između ostalog moraju biti pregledani i tahografski listići kojima se najlakše manipulira. Novi Pravilnik predviđa da će ih prijevoznici sami unositi u Središnju bazu tahografskih podataka. Sumnjamo da će svi prijevoznici to moći sami raditi, a i oni koji će podatke unositi sami sigurno će si na neki način malo pomoći da ti podaci ljepše izgledaju jer listići ostaju kod njih. S druge strane ako će nadzorna tijela tražiti listiće od prijevoznika onda ne vidim svrhu vjerojatno skupo plaćene Središnje baze tahografskih podataka. Predlažemo da brišete sve odredbe koje govore o uspostavi središnje baze tahografskih podataka, tj. cijeli Pravilnik treba napisati iznova jer u ovom obliku jednostavno je promašio cijeli smisao. Djelomično prihvaćen Definicije pojmova u članku 2. su izmijenjene. Pravilnik ne dovodi u pitanje provedbu članka 6. Direktive 2006/22/EC. Štoviše u stavku 5 istog članka je navedeno „provjere izvršene u prostorijama nadležnih tijela na temelju odgovarajućih isprava ili podataka predanih od strane poduzeća na zahtjev navedenih tijela imaju isti status kao i provjere provedene u prostorijama poduzeća.“ Ovim pravilnikom omogućuje se provjera u prostorijama nadležnih tijela. Time se ne ukida provjera u prostorijama prijevoznika ili na cesti, već se postupak provjere pojednostavljuje i skraćuje (Članak 10).
17 Čazmatrans d.o.o. Pojmovi korišteni u ovom Pravilniku, Članak 2. Nadzor zamišljen na ovaj način ne uzima u obzir Direktivu 2006/22/EC koja govori o načinu provođenja nadzora radnih vremena. U članku 6. te Direktive piše što se mora obuhvatiti nadzorom, a između ostalog moraju biti pregledani i tahografski listići kojima se najlakše manipulira. Novi Pravilnik predviđa da će ih prijevoznici sami unositi u Središnju bazu tahografskih podataka. Sumnjamo da će svi prijevoznici to moći sami raditi, a i oni koji će podatke unositi sami sigurno će si na neki način malo pomoći da ti podaci ljepše izgledaju jer listići ostaju kod njih. S druge strane ako će nadzorna tijela tražiti listiće od prijevoznika onda ne vidim svrhu vjerojatno skupo plaćene Središnje baze tahografskih podataka. Predlažemo da brišete sve odredbe koje govore o uspostavi središnje baze tahografskih podataka, tj. cijeli Pravilnik treba napisati iznova jer u ovom obliku jednostavno je promašio cijeli smisao. Djelomično prihvaćen Definicije pojmova u članku 2. su izmijenjene. Pravilnik ne dovodi u pitanje provedbu članka 6. Direktive 2006/22/EC. Štoviše u stavku 5 istog članka je navedeno „provjere izvršene u prostorijama nadležnih tijela na temelju odgovarajućih isprava ili podataka predanih od strane poduzeća na zahtjev navedenih tijela imaju isti status kao i provjere provedene u prostorijama poduzeća.“ Ovim pravilnikom omogućuje se provjera u prostorijama nadležnih tijela. Time se ne ukida provjera u prostorijama prijevoznika ili na cesti, već se postupak provjere pojednostavljuje i skraćuje (Članak 10).
18 Autotransport Karlovac d.o.o. Pojmovi korišteni u ovom Pravilniku, Članak 2. Nadzor zamišljen na ovaj način ne uzima u obzir Direktivu 2006/22/EC koja govori o načinu provođenja nadzora radnih vremena. U članku 6. te Direktive piše što se mora obuhvatiti nadzorom, a između ostalog moraju biti pregledani i tahografski listići kojima se najlakše manipulira. Novi Pravilnik predviđa da će ih prijevoznici sami unositi u Središnju bazu tahografskih podataka. Sumnjamo da će svi prijevoznici to moći sami raditi, a i oni koji će podatke unositi sami sigurno će si na neki način malo pomoći da ti podaci ljepše izgledaju jer listići ostaju kod njih. S druge strane ako će nadzorna tijela tražiti listiće od prijevoznika onda ne vidim svrhu vjerojatno skupo plaćene Središnje baze tahografskih podataka. Predlažemo da brišete sve odredbe koje govore o uspostavi središnje baze tahografskih podataka, tj. cijeli Pravilnik treba napisati iznova jer u ovom obliku jednostavno je promašio cijeli smisao. Djelomično prihvaćen Definicije pojmova u članku 2. su izmijenjene. Pravilnik ne dovodi u pitanje provedbu članka 6. Direktive 2006/22/EC. Štoviše u stavku 5 istog članka je navedeno „provjere izvršene u prostorijama nadležnih tijela na temelju odgovarajućih isprava ili podataka predanih od strane poduzeća na zahtjev navedenih tijela imaju isti status kao i provjere provedene u prostorijama poduzeća.“ Ovim pravilnikom omogućuje se provjera u prostorijama nadležnih tijela. Time se ne ukida provjera u prostorijama prijevoznika ili na cesti, već se postupak provjere pojednostavljuje i skraćuje (Članak 10).
19 ČAZMATRANS DALMACIJA PUTNIČKA AGENCIJA D.O.O. Pojmovi korišteni u ovom Pravilniku, Članak 2. Nadzor zamišljen na ovaj način ne uzima u obzir Direktivu 2006/22/EC koja govori o načinu provođenja nadzora radnih vremena. U članku 6. te Direktive piše što se mora obuhvatiti nadzorom, a između ostalog moraju biti pregledani i tahografski listići kojima se najlakše manipulira. Novi Pravilnik predviđa da će ih prijevoznici sami unositi u Središnju bazu tahografskih podataka. Sumnjamo da će svi prijevoznici to moći sami raditi, a i oni koji će podatke unositi sami sigurno će si na neki način malo pomoći da ti podaci ljepše izgledaju jer listići ostaju kod njih. S druge strane ako će nadzorna tijela tražiti listiće od prijevoznika onda ne vidim svrhu vjerojatno skupo plaćene Središnje baze tahografskih podataka. Predlažemo da brišete sve odredbe koje govore o uspostavi središnje baze tahografskih podataka, tj. cijeli Pravilnik treba napisati iznova jer u ovom obliku jednostavno je promašio cijeli smisao. Djelomično prihvaćen Definicije pojmova u članku 2. su izmijenjene. Pravilnik ne dovodi u pitanje provedbu članka 6. Direktive 2006/22/EC. Štoviše u stavku 5 istog članka je navedeno „provjere izvršene u prostorijama nadležnih tijela na temelju odgovarajućih isprava ili podataka predanih od strane poduzeća na zahtjev navedenih tijela imaju isti status kao i provjere provedene u prostorijama poduzeća.“ Ovim pravilnikom omogućuje se provjera u prostorijama nadležnih tijela. Time se ne ukida provjera u prostorijama prijevoznika ili na cesti, već se postupak provjere pojednostavljuje i skraćuje (Članak 10).
20 AUTOTRANSPORT D.D. Pojmovi korišteni u ovom Pravilniku, Članak 2. Nadzor zamišljen na ovaj način ne uzima u obzir Direktivu 2006/22/EC koja govori o načinu provođenja nadzora radnih vremena. U članku 6. te Direktive piše što se mora obuhvatiti nadzorom, a između ostalog moraju biti pregledani i tahografski listići kojima se najlakše manipulira. Novi Pravilnik predviđa da će ih prijevoznici sami unositi u Središnju bazu tahografskih podataka. Sumnjamo da će svi prijevoznici to moći sami raditi, a i oni koji će podatke unositi sami sigurno će si na neki način malo pomoći da ti podaci ljepše izgledaju jer listići ostaju kod njih. S druge strane ako će nadzorna tijela tražiti listiće od prijevoznika onda ne vidim svrhu vjerojatno skupo plaćene Središnje baze tahografskih podataka. Predlažemo da brišete sve odredbe koje govore o uspostavi središnje baze tahografskih podataka, tj. cijeli Pravilnik treba napisati iznova jer u ovom obliku jednostavno je promašio cijeli smisao. Djelomično prihvaćen Definicije pojmova u članku 2. su izmijenjene. Pravilnik ne dovodi u pitanje provedbu članka 6. Direktive 2006/22/EC. Štoviše u stavku 5 istog članka je navedeno „provjere izvršene u prostorijama nadležnih tijela na temelju odgovarajućih isprava ili podataka predanih od strane poduzeća na zahtjev navedenih tijela imaju isti status kao i provjere provedene u prostorijama poduzeća.“ Ovim pravilnikom omogućuje se provjera u prostorijama nadležnih tijela. Time se ne ukida provjera u prostorijama prijevoznika ili na cesti, već se postupak provjere pojednostavljuje i skraćuje (Članak 10).
21 Čazmatrans Promet d.o.o. Pojmovi korišteni u ovom Pravilniku, Članak 2. Nadzor zamišljen na ovaj način ne uzima u obzir Direktivu 2006/22/EC koja govori o načinu provođenja nadzora radnih vremena. U članku 6. te Direktive piše što se mora obuhvatiti nadzorom, a između ostalog moraju biti pregledani i tahografski listići kojima se najlakše manipulira. Novi Pravilnik predviđa da će ih prijevoznici sami unositi u Središnju bazu tahografskih podataka. Sumnjamo da će svi prijevoznici to moći sami raditi, a i oni koji će podatke unositi sami sigurno će si na neki način malo pomoći da ti podaci ljepše izgledaju jer listići ostaju kod njih. S druge strane ako će nadzorna tijela tražiti listiće od prijevoznika onda ne vidim svrhu vjerojatno skupo plaćene Središnje baze tahografskih podataka. Predlažemo da brišete sve odredbe koje govore o uspostavi središnje baze tahografskih podataka, tj. cijeli Pravilnik treba napisati iznova jer u ovom obliku jednostavno je promašio cijeli smisao. Djelomično prihvaćen Definicije pojmova u članku 2. su izmijenjene. Pravilnik ne dovodi u pitanje provedbu članka 6. Direktive 2006/22/EC. Štoviše u stavku 5 istog članka je navedeno „provjere izvršene u prostorijama nadležnih tijela na temelju odgovarajućih isprava ili podataka predanih od strane poduzeća na zahtjev navedenih tijela imaju isti status kao i provjere provedene u prostorijama poduzeća.“ Ovim pravilnikom omogućuje se provjera u prostorijama nadležnih tijela. Time se ne ukida provjera u prostorijama prijevoznika ili na cesti, već se postupak provjere pojednostavljuje i skraćuje (Članak 10).
22 ČAZMATRANS - NOVA d.o.o. Pojmovi korišteni u ovom Pravilniku, Članak 2. Nadzor zamišljen na ovaj način ne uzima u obzir Direktivu 2006/22/EC koja govori o načinu provođenja nadzora radnih vremena. U članku 6. te Direktive piše što se mora obuhvatiti nadzorom, a između ostalog moraju biti pregledani i tahografski listići kojima se najlakše manipulira. Novi Pravilnik predviđa da će ih prijevoznici sami unositi u Središnju bazu tahografskih podataka. Sumnjamo da će svi prijevoznici to moći sami raditi, a i oni koji će podatke unositi sami sigurno će si na neki način malo pomoći da ti podaci ljepše izgledaju jer listići ostaju kod njih. S druge strane ako će nadzorna tijela tražiti listiće od prijevoznika onda ne vidim svrhu vjerojatno skupo plaćene Središnje baze tahografskih podataka. Predlažemo da brišete sve odredbe koje govore o uspostavi središnje baze tahografskih podataka, tj. cijeli Pravilnik treba napisati iznova jer u ovom obliku jednostavno je promašio cijeli smisao. Djelomično prihvaćen Definicije pojmova u članku 2. su izmijenjene. Pravilnik ne dovodi u pitanje provedbu članka 6. Direktive 2006/22/EC. Štoviše u stavku 5 istog članka je navedeno „provjere izvršene u prostorijama nadležnih tijela na temelju odgovarajućih isprava ili podataka predanih od strane poduzeća na zahtjev navedenih tijela imaju isti status kao i provjere provedene u prostorijama poduzeća.“ Ovim pravilnikom omogućuje se provjera u prostorijama nadležnih tijela. Time se ne ukida provjera u prostorijama prijevoznika ili na cesti, već se postupak provjere pojednostavljuje i skraćuje (Članak 10).
23 KTF-TAHOTRANS d.o.o. Pojmovi korišteni u ovom Pravilniku, Članak 2. Nadzor zamišljen na ovaj način ne uzima u obzir Direktivu 2006/22/EC koja govori o načinu provođenja nadzora radnih vremena. U članku 6. te Direktive piše što se mora obuhvatiti nadzorom, a između ostalog moraju biti pregledani i tahografski listići kojima se najlakše manipulira. Novi Pravilnik predviđa da će prijevoznici sami unositi u Središnju bazu tahografskih podataka. Sumnjam da će svi prijevoznici to moći sami raditi, a i oni koji će podatke unositi sami sigurno će si na neki način malo pomoći da ti podaci ljepše izgledaju jer listići ostaju kod njih. S druge strane ako će nadzorna tijela tražiti listiće od prijevoznika onda ne vidim svrhu vjerojatno skupo plaćene Središnje baze tahografskih podataka. Djelomično prihvaćen Definicije u članku 2. su izmijenjene. Pravilnik ne dovodi u pitanje provedbu članka 6. Direktive 2006/22/EC. Štoviše u stavku 5 istog članka je navedeno „provjere izvršene u prostorijama nadležnih tijela na temelju odgovarajućih isprava ili podataka predanih od strane poduzeća na zahtjev navedenih tijela imaju isti status kao i provjere provedene u prostorijama poduzeća.“ Ovim pravilnikom omogućuje se provjera u prostorijama nadležnih tijela. Time se ne ukida provjera u prostorijama prijevoznika ili na cesti, već se postupak provjere pojednostavljuje i skraćuje (Članak 10).
24 TAHO-ST d.o.o. Pojmovi korišteni u ovom Pravilniku, Članak 2. Prijedlog definicije Središnje baze podataka: - Središnja baza tahografskih podataka: je jedinstvena nacionalna baza koja objedinjuje tahografske podatke i evidencije, osigurava jednostavni sustav njihove pohrane i čuvanja. Djelomično prihvaćen Definicije u članku 2. su izmijenjene.
25 TAHO-ST d.o.o. Pojmovi korišteni u ovom Pravilniku, Članak 2. Prijedlog definicije Središnje baze podataka: - Središnja baza tahografskih podataka: je jedinstvena nacionalna baza koja objedinjuje tahografske podatke i evidencije, osigurava jednostavni sustav njihove pohrane i čuvanja. Djelomično prihvaćen Definicije u članku 2. su izmijenjene.
26 TAHO-ST d.o.o. Pojmovi korišteni u ovom Pravilniku, Članak 2. Kao cilj stvaranja središnje baze tahografskih podataka se navodi „stvaranje preduvjeta za ispravno funkcioniranje tržišta usluga prijevoza te provedbu efikasnog sustava nadzora prijevoza iz područja radnih vremena mobilnih radnika“. Ne vidimo poveznicu postojanja ovakve baze s ispravnim funkcioniranjem tržišta usluga. Formulacija je preopćenita i nejasna. Također je nejasno zašto bi stvaranje Središnje baze bio korak ka „efikasnijem nadzoru prijevoza“. Naše je mišljenje kako ćemo se od takvog cilja zapravo i udaljiti. Efikasan nadzor podrazumijeva uvid u tahografske listiće kako je i propisano Direktivom 2006/22/EC. Ovaj pravilnik regulira kako će prijevoznici samostalno unositi podatke s listića u Bazu čime se povećava vjerojatnost pogreške, ali i pojednostavljuje manipuliranje podacima. Ne treba posebno pojašnjavati kako takva situacija zapravo pogoduje prijevoznicima koji rade nepropisno i omogućuje im stvaranje prednosti na tržištu usluga. Dodatno, efikasan nadzor zahtjeva i pristup podacima dostupnim u popratnoj putnoj dokumentaciji (putni listovi, računi i sl.) koji nisu predviđeni kao dio Središnje baze. Naravno, državna tijela mogu zatražiti tahografske listiće i popratnu putnu dokumentaciju na uvid, međutim nejasno je kako će središnja baza u zamišljenom obliku uopće pridonijeti regulaciji tržišta i efikasnijem nadzoru kad je, zbog navedenog, očekivani učinak zapravo suprotan. Djelomično prihvaćen Definicije pojmova u članku 2. su izmijenjene. Pravilnik ne dovodi u pitanje provedbu članka 6. Direktive 2006/22/EC. Štoviše u stavku 5 istog članka je navedeno „provjere izvršene u prostorijama nadležnih tijela na temelju odgovarajućih isprava ili podataka predanih od strane poduzeća na zahtjev navedenih tijela imaju isti status kao i provjere provedene u prostorijama poduzeća.“ Ovim pravilnikom omogućuje se provjera u prostorijama nadležnih tijela. Time se ne ukida provjera u prostorijama prijevoznika ili na cesti, već se postupak provjere pojednostavljuje i skraćuje (Članak 10).
27 Tahograf d.o.o. Sadržaj Središnje baze tahografskih podataka, Članak 3. Komentar: Nejasna je definicija da je Središnja baza tahografskih podataka službeni izvor informacija o radnim vremenima mobilnih radnika, posebno jer u stavku (1) piše da je namijenjena za prijevoznike, radionice i vozače. Da li to znači da će podaci o radnom vremenu vozača biti dostupni svim zainteresiranima ili samo prijevozniku i vozaču čiji su to podaci? Naravno da ne smiju podaci o radnom vremenu vozača biti dostupni drugima nego samo prijevozniku za koga vozač radi. Drugo pitanje, a što kada vozač radi za više prijevoznika ili je samozaposleni vozač? Vozač tada može na svojoj kartici imati podatke koji pripadaju većem broju prijevoznika. Pitanje se nameće, a čemu onda Središnja baza tahografskih podataka ukoliko pristup podacima imaju samo oni koji ih i unose u bazu? Smatramo to suvišnim i nametanjem dodatnog administrativnog i financijskog tereta prijevoznicima. Stavak (2) kaže da je Središnja baza tahografskih podataka službeni izvor podataka o radnom vremenu mobilnih radnika i da predstavlja osnovu za provođenje inspekcijskog nadzora. U Direktivi 2006/22 EC, članak 6. stavak 5. stoji da nadzor radnih vremena mobilnih radnika koji se provodi u prostorijama nadzornog tijela, a na osnovi dokumentacije koja je na traženje tog tijela dobivena od prijevoznika, treba shvatiti i postupati kao da se radi o nadzoru u prostorijama tog prijevoznika. Direktiva dalje navodi da je jedan od predmeta nadzora i tahografski listići. Dakle, da bi nadzorno tijelo napravilo suvisli nadzor kako to određuje rečena Direktiva, mora imati na raspolaganju tahografske listiće (kao i druge dokumente prema kojima se može prosuditi njihova ispravnost, kao što su računi za izvršeni prijevoz, carinski dokumenti, putni radni list, itd.) kako bi provjerio njihovu ispravnost i vjerodostojnost. Čemu služi Središnja baza tahografskih podataka ukoliko za provođenje nadzora i dalje je potrebno zatražiti od prijevoznika da dostavi tahografske listiće i ostale dokumente? Dostaviti datoteke preuzete iz tahografa i kartice vozača je puno manje zahtjevno od dostavljanja tahografskih listića i ostalih dokumenata. Vidimo također da ne mogu podaci iz Središnje baze tahografskih podataka biti osnova za provedbu inspekcijskog nadzora kada su podaci u njoj nedovoljni za provedbu nadzora, kako to nalaže Direktiva 2006/22 EC. Osim toga, podatke o radnom vremenu vozača zabilježeni na tahografskim listićima prijevoznik sam unosi u Središnju bazu što je naravno podložno nenamjernim ili namjernim greškama / manipulacijama. Da bi provoditelj nadzora otkrio te manipulacije treba imati originalne tahografske listiće i ostale gore spomenute dokumente. Djelomično prihvaćen Članak 3. je izmijenjen. Dodan je članak 10.
28 Tahograf d.o.o. Sadržaj Središnje baze tahografskih podataka, Članak 3. Prijedlog novog teksta članka: (1) Središnja baza tahografskih podatka, uspostavljena u okviru sustava SOTAH, predstavlja izvor informacija o radnim vremenima mobilnih radnika i jedinstvena je elektronička evidencija za prijevoznike, radionice i vozače koji su obveznici primjene Zakona i propisa EU koje regulira područje radnih vremena mobilnih radnika. (2) Središnja baza tahografskih podataka nadzornim tijelima je službeni izvor informacija o radnim vremenima mobilnih radnika te se koristi u svrhu provedbe inspekcijskog nadzora. (3) Drugim tijelima i nositeljima javnih ovlasti uvid u Središnju bazu tahografskih podataka, kao i način razmjene istih podataka, dostupni su isključivo unutar područja njihovih ovlasti. Djelomično prihvaćen Članak 3. je izmijenjen.
29 HUST Sadržaj Središnje baze tahografskih podataka, Članak 3. Komentar: Nejasna je definicija da je Središnja baza tahografskih podataka službeni izvor informacija o radnim vremenima mobilnih radnika, posebno jer u stavku (1) piše da je namijenjena za prijevoznike, radionice i vozače. Da li to znači da će podaci o radnom vremenu vozača biti dostupni svim zainteresiranima ili samo prijevozniku i vozaču čiji su to podaci? Naravno da ne smiju podaci o radnom vremenu vozača biti dostupni drugima nego samo prijevozniku za koga vozač radi. Drugo pitanje, a što kada vozač radi za više prijevoznika ili je samozaposleni vozač? Vozač tada može na svojoj kartici imati podatke koji pripadaju većem broju prijevoznika. Pitanje se nameće, a čemu onda Središnja baza tahografskih podataka ukoliko pristup podacima imaju samo oni koji ih i unose u bazu? Smatramo to suvišno i nametanjem dodatnog administrativnog i financijskog tereta prijevoznicima. Stavak (2) kaže da je Središnja baza tahografskih podataka službeni izvor podataka o radnom vremenu mobilnih radnika i da predstavlja osnovu za provođenje inspekcijskog nadzora. U Direktivi 2006/22 EC, članak 6. stavak 5. stoji da nadzor radnih vremena mobilnih radnika koji se provodi u prostorijama nadzornog tijela, a na osnovi dokumentacije koja je na traženje tog tijela dobivena od prijevoznika, treba shvatiti i postupati kao da se radi o nadzoru u prostorijama tog prijevoznika. Direktiva dalje navodi da je jedan od predmeta nadzora i tahografski listići. Dakle, da bi nadzorno tijelo napravilo suvisli nadzor kako to određuje rečena Direktiva, mora imati na raspolaganju tahografske listiće (kao i druge dokumente prema kojima se može prosuditi njihova ispravnost, kao što su računi za izvršeni prijevoz, carinski dokumenti, putni radni list, itd.) kako bi provjerio njihovu ispravnost i vjerodostojnost. Čemu služi Središnja baza tahografskih podataka ukoliko za provođenje nadzora i dalje je potrebno zatražiti od prijevoznika da dostavi tahografske listiće i ostale dokumente? Dostaviti datoteke preuzete iz tahografa i kartice vozača je puno manje zahtjevno od dostavljanja tahografskih listića i ostalih dokumenata. Vidimo također da ne mogu podaci iz Središnje baze tahografskih podataka biti osnova za provedbu inspekcijskog nadzora kada su podaci u njoj nedovoljni za provedbu nadzora, kako to nalaže Direktiva 2006/22 EC. Osim toga, podatke o radnom vremenu vozača zabilježeni na tahografskim listićima prijevoznik sam unosi u Središnju bazu što je naravno podložno nenamjernim ili namjernim greškama / manipulacijama. Da bi provoditelj nadzora otkrio te manipulacije treba imati originalne tahografske listiće i ostale gore spomenute dokumente. Prihvaćen Članak 3. je izmijenjen. Dodan je članak 10.
30 HUST Sadržaj Središnje baze tahografskih podataka, Članak 3. Prijedlog novog teksta članka: (1) Središnja baza tahografskih podatka, uspostavljena u okviru sustava SOTAH, predstavlja izvor informacija o radnim vremenima mobilnih radnika i jedinstvena je elektronička evidencija za prijevoznike, radionice i vozače koji su obveznici primjene Zakona i propisa EU koje regulira područje radnih vremena mobilnih radnika. (2) Središnja baza tahografskih podataka nadzornim tijelima je službeni izvor informacija o radnim vremenima mobilnih radnika te se koristi u svrhu provedbe inspekcijskog nadzora. (3) Drugim tijelima i nositeljima javnih ovlasti uvid u Središnju bazu tahografskih podataka, kao i način razmjene istih podataka, dostupni su isključivo unutar područja njihovih ovlasti. Djelomično prihvaćen Članak 3. je izmijenjen.
31 TAHO-ST d.o.o. Sadržaj Središnje baze tahografskih podataka, Članak 3. (1) Središnja baza tahografskih podatka, uspostavljena u okviru sustava SOTAH, predstavlja izvor informacija o radnim vremenima mobilnih radnika i jedinstvena je elektronička evidencija za prijevoznike, radionice i vozače koji su obveznici primjene Zakona i propisa EU koje regulira područje radnih vremena mobilnih radnika. (2) Središnja baza tahografskih podataka nadzornim tijelima je službeni izvor informacija o radnim vremenima mobilnih radnika te se koristi u svrhu provedbe inspekcijskog nadzora. (3) Drugim tijelima i nositeljima javnih ovlasti uvid u Središnju bazu tahografskih podataka, kao i način razmjene istih podataka, dostupni su isključivo unutar područja njihovih ovlasti. Djelomično prihvaćen Članak 3. je izmijenjen.
32 TAHO-ST d.o.o. Sadržaj Središnje baze tahografskih podataka, Članak 3. Ne znamo kako Baza može biti službeni izvor podataka ukoliko prijevoznik sam ukucava podatke s tahografskih listića. Valjda bi sami tahografski listići trebali biti službeni izvor podataka o radnim vremenima mobilnih radnika. Prihvaćen Članak 3. je izmijenjen. Dodan je članak 10.
33 Tahograf d.o.o. Prijenos podataka iz tahografa i s kartice vozača, Članak 5. Komentar. Stavak (3) ovog članka nalaže da se preuzimanje podataka radi samo za razdoblje od prethodnog preuzimanja pa nadalje. Ovime se nameće prijevozniku da mora kupovati skuplju opremu za preuzimanje podataka iz tahografa i kartice vozača. Osim toga nameću mu se dodatni troškovi ukoliko želi koristiti posebne podatke koji nisu propisani kao obvezni da ih tahograf memorira, a dio su dodatnih opcija koje pojedini proizvođači tahografa nude na tržištu. Otežava se dodavanjem nepotrebnih troškova i administracije našim prijevoznici da koristeći suvremene tehnologije budu što konkurentniji na tržištu. Djelomično prihvaćen Članak 7. stavci 1., 2. i 3. pojašnjavaju da se preuzimanje podataka provodi na isti način kao i do sada, a kako je propisano u Uredbi (EU) br. 165/2014, članak 2. stavak 2. točka n.
34 Tahograf d.o.o. Prijenos podataka iz tahografa i s kartice vozača, Članak 5. Prijedlog novog teksta stavka: (3) Prijevoznik mora osigurati potpuno i kontinuirano preuzimanje i prijenos podataka. Djelomično prihvaćen Članak 7. stavci 1., 2. i 3. pojašnjavaju da se preuzimanje podataka provodi na isti način kao i do sada, a kako je propisano u Uredbi (EU) br. 165/2014, članak 2. stavak 2. točka n.
35 HUST Prijenos podataka iz tahografa i s kartice vozača, Članak 5. Komentar: Stavak (3) ovog članka nalaže da se preuzimanje podataka radi samo za razdoblje od prethodnog preuzimanja pa nadalje. Ovime se nameće prijevozniku da mora kupovati skuplju opremu za preuzimanje podataka iz tahografa i kartice vozača. Osim toga nameću mu se dodatni troškovi ukoliko želi koristiti posebne podatke koji nisu propisani kao obvezni da ih tahograf memorira, a dio su dodatnih opcija koje pojedini proizvođači tahografa nude na tržištu. Otežava se dodavanjem nepotrebnih troškova i administracije našim prijevoznici da koristeći suvremene tehnologije budu što konkurentniji na tržištu. Djelomično prihvaćen Članak 7. stavci 1., 2. i 3. pojašnjavaju da se preuzimanje podataka provodi na isti način kao i do sada, a kako je propisano u Uredbi (EU) br. 165/2014, članak 2. stavak 2. točka n.
36 HUST Prijenos podataka iz tahografa i s kartice vozača, Članak 5. Prijedlog novog teksta stavka 3.: (3) Prijevoznik mora osigurati potpuno i kontinuirano preuzimanje i prijenos podataka. Djelomično prihvaćen Članak 7. stavci 1., 2. i 3. pojašnjavaju da se preuzimanje podataka provodi na isti način kao i do sada, a kako je propisano u Uredbi (EU) br. 165/2014, članak 2. stavak 2. točka n.
37 TAHO-ST d.o.o. Prijenos podataka iz tahografa i s kartice vozača, Članak 5. Prijedlog promjene: (3) Prijevoznik mora osigurati potpuno i kontinuirano preuzimanje i prijenos podataka. Djelomično prihvaćen Članak 7. stavci 1., 2. i 3. pojašnjavaju da se preuzimanje podataka provodi na isti način kao i do sada, a kako je propisano u Uredbi (EU) br. 165/2014, članak 2. stavak 2. točka n.
38 TAHO-ST d.o.o. Prijenos podataka iz tahografa i s kartice vozača, Članak 5. Prijevoznici već dulji niz godina koriste uređaje kojima se iščitava sve što se nalazi kartici vozača. Bez problema se podaci slažu i obrađuju u postojećim programima za vođenje evidencije radnih vremena mobilnih radnika. Sada bi trebali ulagati u nepotrebne, nove uređaje koji bi preuzimali samo zapise od zadnjeg preuzimanja. Djelomično prihvaćen Članak 7. stavci 1., 2. i 3. pojašnjavaju da se preuzimanje podataka provodi na isti način kao i do sada, a kako je propisano u Uredbi (EU) br. 165/2014, članak 2. stavak 2. točka n.
39 Tahograf d.o.o. Prijenos podataka sa zapisnih listova, Članak 6. Komentar: Stavak (3) ovog članka nalaže da prijevoznik ima obvezu čuvanja tahografskih listića i ostalu evidenciju radnih vremena mobilnih radnika najmanje 1 godinu. To je u suprotnosti s člankom 9. stavak 2. Zakona o radnom vremenu, obveznim odmorima mobilnih radnika i uređajima za bilježenje u cestovnom prijevozu gdje je obveza čuvanja najmanje 3 godine. Prihvaćen Prihvaća se.
40 Tahograf d.o.o. Prijenos podataka sa zapisnih listova, Članak 6. Prijedlog novog teksta stavka 3.: (3) Upotrijebljene zapisne listove (tahografske listiće), ispise te ostalu evidenciju radnih vremena mobilnih radnika prijevoznik ima obvezu čuvati najmanje 3 godine nakon isteka razdoblja na koje se odnosi. Prihvaćen Prihvaća se.
41 HUST Prijenos podataka sa zapisnih listova, Članak 6. Komentar: Stavak (3) ovog članka nalaže da prijevoznik ima obvezu čuvanja tahografskih listića i ostalu evidenciju radnih vremena mobilnih radnika najmanje 1 godinu. To je u suprotnosti s člankom 9. stavak 2. Zakona o radnom vremenu, obveznim odmorima mobilnih radnika i uređajima za bilježenje u cestovnom prijevozu gdje je obveza čuvanja najmanje 3 godine. Prihvaćen Prihvaća se.
42 HUST Prijenos podataka sa zapisnih listova, Članak 6. Prijedlog novog teksta stavka 3.: (3) Upotrijebljene zapisne listove (tahografske listiće), ispise te ostalu evidenciju radnih vremena mobilnih radnika prijevoznik ima obvezu čuvati najmanje 3 godine nakon isteka razdoblja na koje se odnosi. Prihvaćen Prihvaća se.
43 KTF-TAHOTRANS d.o.o. Prijenos podataka sa zapisnih listova, Članak 6. U stavku (3) ovog članka govori se o tome da prijevoznik ima obavezu čuvanja tahografskih listića i ostale evidencije radnih vremena mobilnih radnika najmanje 1 godinu. Samim time stavak (3) je u suprotnosti sa člankom 9. stavak 2. Zakona o radnom vremenu, obveznim odmorima mobilnih radnika i uređajima za bilježenje u cestovnom prometu gdje piše da je obaveza čuvanja istih 3 godine. Prihvaćen Prihvaća se.
44 TAHO-ST d.o.o. Prijenos podataka sa zapisnih listova, Članak 6. Prijedlog promjene: (3) Upotrjebljene zapisne listove (tahografske listiće), ispise te ostalu evidenciju radnih vremena mobilnih radnika prijevoznik ima obvezu čuvati najmanje 3 godine nakon isteka razdoblja na koje se odnosi. Prihvaćen Prihvaća se.
45 TAHO-ST d.o.o. Prijenos podataka sa zapisnih listova, Članak 6. Prema dosadašnjim propisima (Zakonu o radnim vremenima, obveznim odmorima mobilnih radnika i uređajima za bilježenje) evidencija o radu mobilnih radnika se čuva tri godine. Prihvaćen Prihvaća se.
46 Tahograf d.o.o. Bilježenje podataka u posebnim slučajevima, Članak 7. Komentar: Stavak (2) članka 7. je u suprotnosti s člankom 34. Uredbe 165/2014 koji nalaže vozaču da u slučaju kada ne može koristiti tahograf za vođenje evidencije svojih aktivnosti (nije u blizini vozila s tahografom) svoje aktivnosti bilježi u slučaju korištenja analognog tahografa ručno na stražnjoj strani tahografskog listića, a kod digitalnog tahografa naknadnim unosom na karticu vozača koristeći za to predviđeni postupak na tahografu. Potvrde se mogu izdavati samo za razdoblje odsustva (godišnji odmor, slobodni dani, itd.) i bolovanja. Za period kada je raspoređen na druge poslove ili upravlja vozilom koje nije obuhvaćeno Uredbom 561/2006, vozač mora voditi evidenciju svojih aktivnosti u kojoj će biti zabilježeno vrijeme vožnje kao ostali rad. Djelomično prihvaćen Vidjeti članke 9. i 10.
47 Tahograf d.o.o. Bilježenje podataka u posebnim slučajevima, Članak 7. Prijedlog novog teksta stavka 2.: (2) Evidencija iz stavka 1. ovoga članka može sadržavati potvrdu o aktivnostima vozača kako je definirana u Zakonu o radnom vremenu, obveznim odmorima mobilnih radnika i uređajima za bilježenje u cestovnom prijevozu za razdoblje kada je vozač na slobodnim danima, godišnjem odmoru i bolovanju. Takva se potvrda može izdavati i iz sustava SOTAH, na način da prijevoznik unese odgovarajuće podatke te razlog izdavanja te potvrde, a sustav automatski generira potvrdu s odgovarajućim kontrolnim brojem koja se može ispisati u više primjeraka, od kojih jedan primjerak mora biti predan vozaču. Prihvaćen Prihvaća se.
48 HUST Bilježenje podataka u posebnim slučajevima, Članak 7. Prijedlog novog teksta stavka 2.: (2) Evidencija iz stavka 1. ovoga članka može sadržavati potvrdu o aktivnostima za razdoblje kada je vozač na slobodnim danima, godišnjem odmoru i bolovanju. Takva se potvrda može izdavati i iz sustava SOTAH, na način da prijevoznik unese odgovarajuće podatke o aktivnostima vozača za razdoblje dok ne upravlja vozilom, a sustav automatski generira potvrdu s odgovarajućim kontrolnim brojem koja se može ispisati u više primjeraka, od kojih jedan primjerak mora biti predan vozaču. Djelomično prihvaćen Vidjeti članke 9 i 10.
49 TAHO-ST d.o.o. Bilježenje podataka u posebnim slučajevima, Članak 7. Prijedlog promjene: (2) Evidencija iz stavka 1. ovoga članka može se voditi i kroz izdavanje potvrde o aktivnostima za razdoblje kada je vozač na slobodnim danima, godišnjem odmoru i bolovanju. Djelomično prihvaćen Vidjeti članke 9 i 10.
50 TAHO-ST d.o.o. Bilježenje podataka u posebnim slučajevima, Članak 7. Uredba 165/2014 nalaže da vozači aktivnosti za razdoblje dok ne upravljaju vozilom bilježe ili ručno na poleđini tahografskog listića ili naknadno unesu na karticu vozača. Korištenje potvrde o aktivnosti za gore navedeno je oprečno Uredbi. Djelomično prihvaćen Vidjeti članke 9 i 10.
51 Tahograf d.o.o. Prijenos podataka od strane radionica, Članak 8. Komentar: Ovaj članak je nedorečen jer navodi obvezu radionice da preuzme podatke iz tahografa, ali ne navodi s kojom karticom da to učini. Ukoliko preuzme podatke koristeći karticu radionice, oni mogu sadržavati podatke koji pripadaju nekom drugom prijevozniku. Stoga bi trebao koristiti karticu prijevoznika čiji su podaci, što u danom trenutku radionica redovito nema na raspolaganju. Ovaj je članak nepotreban jer Zakona o radnom vremenu, obveznim odmorima mobilnih radnika i uređajima za bilježenje u cestovnom prijevozu u članku 18. stavku (9) određuje detaljno postupak radionice u slučaju popravka, demontaže ili zamjene digitalnog tahografa. Nametanje radionicama da preuzete podatke prenesu u Središnju bazu tahografskih podataka predstavlja dodatni teret, a nema nikakve svrhe. Naime, prijevoznici ionako imaju obvezu te podatke prenijeti u Središnju bazu. Stoga držimo da je ovaj članka potpuno nepotreban i može se izbrisati. Prihvaćen Prihvaća se.
52 HUST Prijenos podataka od strane radionica, Članak 8. Komentar: Ovaj članak je nedorečen jer navodi obvezu radionice da preuzme podatke iz tahografa, ali ne navodi s kojom karticom da to učini. Ukoliko preuzme podatke koristeći karticu radionice, oni mogu sadržavati podatke koji pripadaju nekom drugom prijevozniku. Stoga bi trebao koristiti karticu prijevoznika čiji su podaci, što u danom trenutku radionica redovito nema na raspolaganju. Ovaj je članak nepotreban jer Zakona o radnom vremenu, obveznim odmorima mobilnih radnika i uređajima za bilježenje u cestovnom prijevozu u članku 18. stavku (9) određuje detaljno postupak radionice u slučaju popravka, demontaže ili zamjene digitalnog tahografa. Nametanje radionicama da preuzete podatke prenesu u Središnju bazu tahografskih podataka predstavlja dodatni teret, a nema nikakve svrhe. Naime, prijevoznici ionako imaju obvezu te podatke prenijeti u Središnju bazu. Prijedlog promjene članka 8.: Ovaj članak je nepotreban i treba ga u potpunosti izostaviti. Prihvaćen Prihvaća se.
53 TAHO-ST d.o.o. Prijenos podataka od strane radionica, Članak 8. Prijedlog promjene: Ovaj članak se briše. Prihvaćen Prihvaća se.
54 TAHO-ST d.o.o. Prijenos podataka od strane radionica, Članak 8. Ovaj članak je nepotreban jer je postupak o kojem govori propisan Zakonom o radnom vremenu, obveznim odmorima mobilnih radnika i uređajima za bilježenje u cestovnom prijevozu. Prihvaćen Prihvaća se.