Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje s javnošću o nacrtu Uputa za prijavitelje Poziva na dostavu projektnih prijedloga „Sustav start-up inkubatora na području Urbane aglomeracije Rijeka“ (ITU mehanizam)
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | GRAD RIJEKA | 1.8. Obveze koje se odnose na državne potpore / Vrste, iznos i intenzitet potpore, 1.8.1. JLS – prijavitelj i vlasnik inkubatora | Molimo pojašnjenje modela Upravitelja inkubatora/Operatera infrastrukture u slučaju kad je on izabran javnim natječajem (operater treća osoba) : da li je u tom slučaju moguće tražiti sredstva za održavanja edukacija, radionica i druge navedene stručne i savjetodavne pomoći ili je predviđeno da sve navedene troškove snosi operater sam? | Primljeno na znanje | Kada je upravitelj inkubatora izabran na javnom natječaju, smatra se da iznos najma/koncesije predstavlja tržišnu cijenu te da na nivou „Upravitelja inkubatora“ nema državne potpora iz članka 107(1) UFEU, no ukoliko ih bude dodijelit će se sukladno Programu potpora ili sukladno Uredbi o de minimis potporama. Upravitelj inkubatora dužan je navesti i vrijednosno iskazati koje će sve stručne i savjetodavne pomoći obavljati za korisnike inkubatora (podrška u uspostavi start-up poduzeća, edukacije, radionice, izrada poslovnih planova, knjigovodstveni poslovi, analiza tržišta, izrada studija izvodljivosti, istraživačke aktivnosti i izrada rješenja prototipova, objedinjena nabava materijala, i sl.). Dakle, ukoliko se natječaj provede sukladno navedenim uvjetima te zadovolje uvjeti vezani uz državne potpore, te ukoliko su ispunjeni uvjeti predmetnog Poziva u vezi prihvatljivosti Partnera i ostale odredbe, troškovi upravitelja inkubatora u projektu za navedene aktivnosti mogu biti prihvatljivi za financiranje u okviru ovog Poziva. |
2 | GRAD RIJEKA | 1.8. Obveze koje se odnose na državne potpore / Vrste, iznos i intenzitet potpore, 1.8.1. JLS – prijavitelj i vlasnik inkubatora | Nije potpuno jasan način izbora upravitelja inkubatora/Operator infrastrukture u odnosu na partnere na projektu, dakle, ukoliko će biti raspisan javni natječaj za izbor operatera taj operater neće biti prijavljen kao partner već će se voditi kao vanjski stručnjak/dobavljač? Obzirom na problematiku centara kompetencija u RH, te natječaj koji je već 2 godine u statusu nedodjeljenih potpora, da li se centri kompetencija mogu javiti na javni natječaj za operatera, obzirom da nemaju pravo sudjelovati kao partneri na projektu (PPI)? | Primljeno na znanje | Uzet će se u obzir te jasnije raspisati u Uputama za prijavitelje. Formalno se CEKOM, ukoliko se radi o pravnoj osobi osnovanoj po Zakonu o ustanovama ili Zakonom o trgovačkim društvima, može javiti na natječaj za upravitelja inkubatora. Podsjećamo da poslovanje koje se odnosi na vođenje inkubatora zahtjeva zasebno knjigovodstveno praćenje. Dodatno, CEKOM-i koji su uspostavljeni kao konzorcij za provođenje istraživačkih aktivnosti na određeno vrijeme bi bili neprihvatljivi kao upravitelji. |
3 | GRAD RIJEKA | 2. PRAVILA POZIVA, 2.6. Prihvatljivost projekta | Predlažemo izmjenu dijela teksta u točki 2.6. prihvatljivost projekta i to na način da tekst glasi: "• Za projekte koji uključuju gradnju prijavitelj mora, do dana potpisa ugovora o dodjeli sredstava, osigurati važeću građevinsku dozvolu s klauzulom pravomoćnosti, odnosno drugi odgovarajući akt temeljem kojeg se može započeti s građenjem/rekonstrukcijom građevine, izdan prema propisima kojima se regulira gradnja građevina te odgovarajuće suglasnosti/rješenja/mišljenja Ministarstva zaštite okoliša i energetike / drugih nadležnih tijela kojim se daje suglasnost za gradnju (ukoliko je isto potrebno i ukoliko je primjenjivo);" | Nije prihvaćen | Ne prihvaća se zbog osiguranja spremnosti projekta za početak provedbe. |
4 | GRAD RIJEKA | 2.9. Opći zahtjevi koji se odnose na prihvatljivost izdataka za provedbu projekta, 2.9.1. Prihvatljive kategorije troškova | Predlažemo da se sukladno odredbama Pravilnika o prihvatljivosti izdataka za projekte Operativnog programa Konkurentnost i kohezija u prihvatljivom razdoblju 2014-2020, pod prihvatljive kategorije troškove uključi: • Kupnja neizgrađenog zemljišta, pod uvjetom da je - kupnja zemljišta izravno povezana s ciljevima projekta; - kupnja zemljišta ne prelazi 10% ukupno prihvatljivih troškova predmetnog projekta; - prihvatljivi troškovi na temelju nabavne cijene ne prelaze tržišnu vrijednost što potvrđuje potvrda neovisnog kvalificiranog i ovlaštenog službenog tijela; i - kupljeno neizgrađeno zemljište ostaje u vlasništvu kupca i ne smije se preprodati tijekom razdoblja od najmanje 5 godina nakon datuma završetka projekta. | Nije prihvaćen | Ne prihvaća se izmjena ove odredbe. Jedan od načina za promoviranje ekonomičnosti i isplativosti investicije u okviru ovog Poziva je kroz korištenje već postojećih javnih zemljišta, infrastruktura i prostora i stavljanje naglaska na razvoj usluge orijentirane prema poduzetnicima. |