Izvješće o provedenom savjetovanju - Konačni prijedlog Zakona o središnjem registru državne imovine
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | Miroslav Mađarić | Obveznici dostave i unosa podataka u Središnji registar i njihove obveze, Članak 4. | Generalno u Zakonu nedostaje bilo kakva naznaka najvažnijeg dijela, a to je kontrola kvalitete podataka u Registru. Nije definirano da se takva aktivnost treba provoditi (kako se provoditi ide u Pravilnik!). Naime, podaci u Registru trebaju biti potpuni i točni, nigdje nema navoda o potrebi uspostave mehanizama kontrole kvalitete o tome. Na primjer, ako građanin ustanovi da postoji državna imovina koje nema u Registru, što mu je činiti? | Nije prihvaćen | S obzirom da je tijelo koje vodi Središnji registar tijelo državne uprave, na njega se primjenjuju mehanizmi i sustave kontrole koji vrijede za cijelu državnu upravu. Također, kvaliteta, odnosno sadržaj i skup podataka koji će biti sadržani u registru biti će detaljno propisani uredbom. Ukoliko građanin ustanovi da pojedina državna imovina ne postoji u registru, može o tome obavijestiti tijelo nadležno za vođenje središnjeg registra. |
2 | HP-Hrvatska pošta d.d. | Prekršajne odredbe, Članak 8. | Nejasno je da li se rok od 30 dana propisan člankom 8. stavkom 1. Prijedloga zakona, istekom kojega obveznici dostave i unosa podataka u Središnji registar čine prekršaj ako ne dostave sve podatke vezane uz promjenu podataka o pojavnim oblicima državne imovine kojom upravljaju, raspolažu ili se koriste na temelju zakona i/ili drugog propisa, odnosi i na dostavu podataka vezanih uz promjene vlasništva i drugih stvarnih prava svih pojavnih oblika državne imovine, s obzirom na to da je za dostavu tih podataka propisan različit rok te on, prema članku 4. stavku 4. Prijedloga zakona, iznosi 60 dana od izvršene promjene. | Prihvaćen | Rokovi su usklađeni. |
3 | Miroslav Mađarić | Prekršajne odredbe, Članak 8. | Prekršajna odredba je manjkava: odnosi se samo na prekršaj propusta dostavljanja podataka o IZMJENI podataka. Trenutni problem je taj, što je Registar uglavnom prazan, dakle desetke tisuća predmeta treba prvi put unijeti u Rregistar, kako je to predviđeno člankom 4 stavak 2. Propuštanje ove radnje nije regulirano prekršajnim dijelom Zakona. | Prihvaćen | Prihvaća se. |
4 | Miroslav Mađarić | Prijelazne i završne odredbe, Članak 12. | Premještanje odgovornosti za Registar od Ministarstva državne imovine prema SDU za razvoj digitalnog društva je promašaj: o svakom registru se treba brinuti "vlasnik" podataka, a ne organizacija koja daje tehničku potporu. Naime, potpunost i točnost informacija u Registru, te njegovo korištenje je u domeni MinDrIm, a ne SDU DD. Ako se ovdje postupilo tako, onda svi ostali registri također trebaju prijeći u odgovornost SDU DD. Na primjer, registar osiguranika iz HZZO-a ili Registar poljoprivrednog zemljišta iz MinPolj itd! | Nije prihvaćen | Radi se o registru imovine svih tijela državne uprave odnosno jedinica lokalne i područne samouprave, a ne samo imovine kojom upravlja ministarstvo državne imovine. Primjerice, registar osiguranika, ili registar poljoprivrednog zemljišta sadrži samo podatke o osobama / nekretninama koje su u nadležnosti tijela koje vodi predmetni registar. Jednako tako, Ministarstvo državne imovine vodi evidenciju podataka o imovini kojom upravlja temeljem Zakona o upravljanju državnom imovinom, i te podatke je obvezno dostaviti u Središnji registar. |