Izvješće o provedenom savjetovanju - Upute za prijavitelje za Poziv na dostavu projektnih prijedloga „Shema za jačanje primijenjenih istraživanja za mjere prilagodbe klimatskih promjena“
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | Ivica Prlić | , 1.OPĆE INFORMACIJE | S obzirom da je prirodna radioaktivnost u industrijskim sektorima RH: energetike i proizvodnje nafte i plina te minaralnih sirovina moguće vrlo prisutna (ugljen TE Plomin II; Petrokemija Kutina - fosfatna gnojiva, budući iskopi, buduća istražna polja(bušotine) plina i nafte u RH, građevinska industija - posebice proizvodnja cementa s dodatkom ispune (lebdećeg pepela npr. Cemex) , često i u značajnoj mjeri i da najčešće NE predstavlja radiološki riziki tj "rezidue" iznad zakonom regulirane granice koncentracija aktivnosti SMATRAM da je nužno u ovaj tekst tu činjenicu negdje navesti kako bi se omogućila interdisciplinarna istraživanja u tom mješovitom području da se ne dogodi da neki prijavitelj radi toga što spominje radioaktivnost bude automatizmom usmjeren na MUP ravnateljstvo civilne zaštite i da mu bude onemogućeno sudjelovanje (ili otežano) u navedenim projektnim aktivnostim koje će ovaj poziv sakupiti radi toga što koristi radiološka znanja i tehnologije u istraživanjima i prijenosu znanja na industriju i gospodarstvo (posebice gospodarenje NORM industrijskim nusproizvodima). | Djelomično prihvaćen | Skrećemo pažnju da se kriteriji odabira projektnih prijedloga ne odnose na znanstvenu metodu koja se koristi za istraživanje niti na znanja i tehnologije koja se koriste u istraživanjima. Navedeni elementi nisu dakle predmet ocjenjivanja projekata. Kako bi navedeno bilo jasno svim prijaviteljima, u konačnoj verziji uputa za prijavitelje uključiti će se jasne informacije u tom smislu, bez dodavanja referenci na specifična znanja i tehnologije kao što su oni iz područja radiologije, a sve radi poštivanja načela jednakog postupanja prema svim potencijalnim prijaviteljima. |
2 | Ivica Prlić | 1.1.Strateški i zakonodavni okvir, 1.1.1. Zakonodavstvo Europske unije | u stavak 1.1.1. treba ugraditi i tekst : Direktiva Vijeća 2013/59/Euratom od 5. prosinca 2013. o osnovnim sigurnosnim standardima za zaštitu od opasnosti koje potječu od izloženosti ionizirajućem zračenju, i o stavljanju izvan snage direktiva 89/618/Euratom, 90/641/Euratom, 96/29/Euratom, 97/43/Euratom i 2003/122/Euratom | Prihvaćen | Prihvaća se s obzirom na prethodni komentar i dani odgovor te će se ugraditi u tekst poziva. |
3 | Ivica Prlić | 1.1.Strateški i zakonodavni okvir, 1.1.1. Zakonodavstvo Europske unije | Bez obzira što je radioaktivnost u RH zakonodavstvu u potpunosti u domeni MUP-a Ravnateljstva cvilne zaštite (nekada DZRNS) smatram da je jedno područje nevjerojatno vezano i uz Ministarstvo zaštite okoliša i energetike, a to je područje NORM-a (prirodnih radioaktivnih materijala) koje je u osnovi "industrijski otpad" iz proizvodnje mineralnih sirovina i energetike. Radi toga valja utočku 1.1.1 nadopuniti sa EU Direktivom koja utvrđuje regulatorna pravila i iz tog područja. Osime svega energetika u RH jest odgovorna i za oblikovanje buduće lokaicje skladišta za srednji i niskoradioaktivni otpad pa je i to vrlo važna karika u modalitetima Upute za prijavitelje, Poziv na dostavu projektnih prijedloga za: *Shema za jačanje primijenjenih istraživanja za mjere prilagodbe klimatskim promjenama * | Prihvaćen | Prihvaća se s obzirom na prethodni komentar i dani odgovor. |
4 | Ivica Prlić | 1.1.Strateški i zakonodavni okvir, 1.1.2. Nacionalno zakonodavstvo | u stavak 1.1.2 dodati : Zakon o radiološkoj i nuklearnoj sigurnosti (NN 141/13), (NN 39/15), (NN 130/17), (NN 118/18). Pravilnik o praćenju stanja radioaktivnosti u okolišu (NN 40/18) Akcijski plan za radon za razdoblje 2019. - 2024. (NN 118/18) Odluka o Donošenju Nacionalnog programa provedbe Strategije zbrinjavanja radioaktivnog otpada, iskorištenih izvora i istrošenog nuklearnog goriva (NN 100/18) - jer u njoj stoji plan postupanja s NORM-om kada on postaje "rezidui" | Prihvaćen | Prihvaća se s obzirom na prethodni komentar i dani odgovor. |
5 | Ivica Prlić | 1.1.Strateški i zakonodavni okvir, 1.1.2. Nacionalno zakonodavstvo | Kada se ugradi EU Direktiva u stavak 1.1.1. tada je potrebno primjereno nadopuniti stavak 1.1.2 s zakonodavstvom RH i pripadajućim Pravilnicima koji opisuju Prirodne radioaktivne mateirjale koji su sastavni dio procesa proizvodnje energije (te time značajni za klimatske promjene), a prema zakonodavstvu RH ako NORM nije "rezidui" on se izuzima iz radiološkoga nadzora te time postaje "problem" "tema" iz odgovornosti Ministarstva zaštite okoliša i energetike. Radi toga je važno ugraditi i odgovarajuće Zakonodavstvo RH koje vodi računa o NORM (rezidui) problematici. vidi: Pravilnik o praćenju stanja radioaktivnosti u okolišu (NN 40/18) i Akcijski plan za radon za razdoblje 2019. - 2024. (NN 118/18). | Prihvaćen | Prihvaća se s obzirom na prethodni komentar i dani odgovor. |
6 | Ivica Prlić | 1.OPĆE INFORMACIJE, 3.3.Predmet, svrha i pokazatelji Poziva | Do sada navedeni komentari i prijedlozi nadopune teksta vrlo jasno će pokriti potrebite aktivnosti koje pokrivaju "transferzalne" sekore Sedmog nacionalnog izvješća : prostornog planiranja i upravljanja obalnim područjem; upravljanje rizicima (npr. Kaštelanski zaljev, Lonjsko polje, poljoprivreda-korištenje umjetnih gnojiva). | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje |
7 | Ivica Prlić | 2.PRAVILA POZIVA, 1.1.Prihvatljivost prijavitelja: tko se može prijaviti? | Molim jako voditi računa o indeksaciji i numeraicji poveznic ai poglavlja . Naime, jako je teško prtaiti tekst koji je vezan za terminologiju a numeracija poveznih poglavlja je kriva (npr. 2. Pravila poziva - 1.1. prihvatljivost prijavitelja...krivo numeriran paragraf ....vidi tekst..... Prijavitelji u sklopu ovog Poziva mogu biti subjekti koji ispunjavaju uvjete iz definicije istraživačke organizacije i/ili istraživačke infrastrukture navedene u točki 1.6. ovih Uputa. --- navedeni se tekst poziva na nepostojeće poglavlje 1.6 | Primljeno na znanje | Indeksacija i numeracija u tekstu popravit će se u konačnoj verziji Poziva na dostavu projektnih prijedloga. |
8 | Armin Mešić | 2.PRAVILA POZIVA, 4.4.Broj projektnih prijedloga po prijavitelju | Navedena odredba je izrazito ograničavajuća za pravne osobe s većim brojem zaposlenika, koje djeluju na interdisciplinarnim znanstvenim područjima, a to su ujedno i institucije koje mogu ponuditi veći broj kvalitetnih projekata, npr. Prirodoslovno-matematički fakultet Sveuč. u Zagrebu, DHMZ, Institut Ruđer Bošković itd. Osim toga, ovakve institucije imaju i odgovarajuću adminsitrativnu podršku koja je nužna za kvalitetnu izvedbu ovakvih projekata. Predlažemo dopustiti takvim institucijama mogućnost prijave većeg broja projekata kao glavni prijavitelj. | Nije prihvaćen | Skrećemo pažnju kako navedene institucije mogu sudjelovati i na drugim projektnim prijedlozima koji se prijavljuju u sklopu ovog Poziva, u svojstvu partnera. Navedeno je vidljivo iz sljedećih izričaja navedenih u Uputama za prijavitelje: „Pravne osobe koje su prihvatljive sukladno točki 2.2. ovih Uputa mogu biti partner na neograničenom broju projektnih prijedloga“ i „Pravna osoba koja je Prijavitelj na jednom projektnom prijedlogu može biti partner drugim Prijaviteljima, na neograničenom broju projektnih prijedloga. |
9 | palamida | 8.8.Opći zahtjevi koji se odnose na prihvatljivost izdataka za provedbu projekta, 2.8.2. Neprihvatljivi troškovi | Ako se radi o liniji koja reciklira EE otpad i odvaja plastiku,gumu,tekstil,bakar,kositar,srebro i zlato,zašto ne može biti rabljena oprema? | Nije prihvaćen | Prema pravilniku o prihvatljivosti izdataka (NN 115/18) kupnja rabljene opreme je neprihvatljiva za Europski fond za regionalni razvoj koji je izvor financiranja za ovaj Poziv na dostavu projektnih prijedloga. |