NACRT KLJUČNIH ELEMENATA ESF POZIVA NA DOSTAVU PROJEKTNIH PRIJEDLOGA „USPOSTAVA REGIONALNIH CENTARA KOMPETENTNOSTI U SEKTORU TURIZMA I UGOSTITELJSTVA“
1.UVOD
Europski socijalni fond jedan je od glavnih instrumenta kohezijske politike Europske unije i usmjeren je na pružanje potpora za ulaganje u ljudski kapital i jačanje konkurentnosti europskog gospodarstva. Aktivnosti financirane iz sredstava Europskog socijalnog fonda pomažu ljudima da unaprijede svoje vještine i lakše se integriraju na tržište rada, usmjerene su na borbu protiv siromaštva i socijalne isključenosti te na poboljšanje učinkovitosti javne uprave.
U sklopu Operativnog programa identificirane su četiri tematske prioritetne osi:
1.Visoka zapošljivost i mobilnost radne snage;
2.Socijalno uključivanje;
3.Obrazovanje i cjeloživotno učenje;
4.Dobro upravljanje.
Poziv na dostavu projektnih prijedloga „Uspostava regionalnih centara kompetentnosti u sektoru turizma i ugostiteljstva“ provodi se u sklopu investicijskog prioriteta 10.iv: „Poboljšanje značaja obrazovnih sustava i sustava osposobljavanja za tržište rada, olakšavanje prijelaza iz škole na posao, jačanje sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja te njihove kvalitete, između ostalog mehanizmima za predviđanje vještina, prilagodbom nastavnih planova i programa te uvođenjem i razvojem sustava učenja koji se temelje na radu, uključujući dualne sustave učenja i programe naukovanja“, Specifičnog cilja 10.iv.1.: „Modernizacija ponude strukovnog obrazovanja te podizanje njegove kvalitete u svrhu povećanja zapošljivosti učenika kao i mogućnosti za daljnje obrazovanje“, Prioritetne osi 3 – Obrazovanje i cjeloživotno učenje.
2.PREDMET POZIVA I OPĆE INFORMACIJE
Ministarstvo turizma prepoznalo je centre strukovnih kompetentnosti kao instrument kojim može unaprijediti kvalitetu strukovnog obrazovanja za turizam i ugostiteljstvo i prilagođavati ga potrebama tržišta rada s ciljem jačanja konkurentnosti ljudskih potencijala u turizmu i ugostiteljstvu.
Prema Zakonu o izmjenama i dopuni Zakona o strukovnom obrazovanju (Narodne novine, broj 25/2018), Centar je mjesto izvrsnosti strukovnog obrazovanja i osposobljavanja u kojemu se uz osnovnu djelatnost strukovnog obrazovanja, koja obuhvaća i provedbu učenja temeljenog na radu, obavlja i osposobljavanje i usavršavanje i druge djelatnosti koje pridonose poboljšanju kvalitete strukovnog obrazovanja i osposobljavanja i njegove prilagodbe potrebama gospodarstva i tržišta rada. Konkretno, centrima strukovnih kompetentnosti zadatak je eliminirati ili minimizirati trenutačna uska grla u obrazovanju za turističko-ugostiteljska zanimanja i srednji menadžment u turizmu i ugostiteljstvu:
•stečena znanja i vještine polaznika strukovnog i visokoškolskog obrazovanja neusklađeni s potrebama poslodavaca uz prateću sporu dinamiku izrade standarda zanimanja, kvalifikacija i kurikuluma za turističko-ugostiteljska zanimanja te posvemašnji nedostatak novih kvalifikacija/specijalizacija koje zahtijeva turizam posebnih interesa i/ili regionalne specifičnosti turističke ponude, a na koje može odgovoriti obrazovanje odraslih
•usitnjena mreža škola, zbog koje je upitna kvaliteta praktične nastave u školi i kvaliteta prakse kod poslodavca, te svekoliki nedostatak prakse studenata upisanih u turističko-hotelske studijske programe uz nedostatak praktičnih znanja i vještina nastavnog kadra u ustanovama za strukovno obrazovanje
•nizak stupanj sudjelovanja djelatnika u turizmu i ugostiteljstvu u programima cjeloživotnog obrazovanja uz tendenciju turističko-hotelskih poduzeća da u obrazovanje svojih zaposlenika ulažu manje od prosječnog poduzeća u Hrvatskoj te, istovremeno, bujanje ponude raznih tečajeva namijenjenih obrazovanju djelatnika u javnom i privatnom sektoru, bez kontrole i garancije kvalitete.
Centri kompetentnosti mjesta su suradnje s kreativnim i inovativnim poduzećima i institucijama (poduzećima, ustanovama i udrugama u kulturi, visokoškolskim ustanovama, poduzetničkim kreativnim centrima – dizajn, arhitektura, zelene tehnologije) kako bi se polaznicima strukovnog obrazovanja u centrima kompetentnosti dao uvid u nova razvojna područja i kako bi se potaknuli na razvoj novih kompetencija, inovativnosti i izvrsnosti. Istovremeno, partnerstvom s kreativnim i inovativnim poduzećima i institucijama podiže se svijest o tome da je turizam aktivnost koja zadire u cijeli spektar komplementarnih aktivnosti te se promovira kreativno poduzetništvo u turizmu i za turizam.
Centri kompetentnosti mjesta su inovacija u strukovnom obrazovanju za turizam i ugostiteljstvo kroz:
•osmišljavanje i implementiranje novih kurikuluma te njihovu kontinuiranu prilagodbu potrebama tržišta rada
•inovativne metode učenja prilagođene polaznicima i njihovim potrebama
•razvijanje konstruktivnog partnerstva s poslodavcima, javnim sektorom i socijalnim partnerima
•razmjenu znanja i prakse sa sličnim centrima u drugim zemljama te razmjenu i povezivanje znanja i vještina s centrima kompetencija komplementarnih struka
•poticanje mobilnosti učenika, polaznika i nastavnika.
Centri kompetentnosti provode specijalizirane i diferencirane aktivnosti razvoja novih kurikuluma, prilagodbe kurikuluma potrebama na tržištu rada, stručnog usavršavanja nastavnika, suradnika u nastavi i mentora, osposobljavanja mentora na radnom mjestu, poboljšanja praktičnih vještina nastavnika i polaznika, aktivnosti cjeloživotnog učenja kao što su stručna osposobljavanja zaposlenih s niskim ili neodgovarajućim kvalifikacijama, osposobljavanje i usavršavanje, inovativni modeli učenja odraslih i uvođenje novih tehnologija i trendova kao i aktivnosti prohodnosti cijele obrazovne vertikale. Navedeno je podržano Operativnim programom, gdje je navedeno da se poslodavce ne potiče da studentima nude stažiranje, niti se potiče visokoobrazovne ustanove u uvođenju strukturiranog radnog iskustva ili prakse u okviru studijskih programa, stoga je potrebno uložiti napore i omogućiti visokoobrazovnim ustanovama provedbu i razvoj spomenutih komponenti. Mogućnost prakse prije diplomiranja povećat će kvalitetu programa, potaknuti partnerstva između poslodavaca i visokoobrazovnih ustanova te povećati zapošljivost studenata.
Izbor prihvatljivih prijavitelja u sklopu ove operacije (Uspostava regionalnih centara kompetentnosti) temelji se na Odluci o imenovanju regionalnih centara kompetentnosti u strukovnom obrazovanju, koja je donesena od ministra/ice znanosti i obrazovanja.
Navedena odluka donesena je 20. srpnja 2018., a u sektoru turizma i ugostiteljstva, imenovane su sljedeće ustanove za strukovno obrazovanje:
1.Srednja škola Zabok
2.Turističko-ugostiteljska škola Split
3.Ugostiteljsko-turistička škola Osijek
4.Ugostiteljska škola Opatija
5.Škola za turizam, ugostiteljstvo i trgovinu Pula
6.Turistička i ugostiteljska škola Dubrovnik.
Prema ovoj Odluci, Regionalni centri kompetentnosti zamišljeni su kao odgovor na sve uočene probleme, i to kao mjesta izvrsnosti strukovnog obrazovanja i osposobljavanja u kojima će se uz osnovnu djelatnost strukovnog obrazovanja provoditi stručno usavršavanje te cjeloživotno učenje, trajno stručno usavršavanje nastavnika strukovnih predmeta i mentora zaposlenih kod poslodavaca kao i aktivnosti promocije zanimanja i profesionalno usmjeravanje i savjetovanje:
•mladima koji se žele uključiti u obrazovanje (u sektoru turizma i ugostiteljstva), potom onima koji su već uključeni u obrazovanje ili su na prelasku do tržišta rada;
•odraslima (identifikacija, prilagodba i provedba programa prema njihovim stečenim kompetencijama, mogućnostima i željama, suradnja s HZZ-om, poslodavcima i visokim učilištima te drugim relevantnim ustanovama).
Temeljna obilježja regionalnih centara kompetentnosti su inovativne metode poučavanja i inovativni modeli učenja, omogućena vertikalna prohodnost za nastavak obrazovanja, izvrsnost nastavnika, visokokvalitetna infrastruktura, konstruktivna i kreativna suradnja sa socijalnim partnerima, javnim sektorom, gospodarskim subjektima, visokim učilištima i drugim zainteresiranim institucijama šire zajednice.
3.CILJ (AKO JE PRIMJENJIVO, SVRHA I NAMJENA) POZIVA
Uspostava regionalnih centara kompetentnosti u sektoru turizma i ugostiteljstva s ciljem jačanja institucionalnih i ljudskih resursa u sektoru kako bi se povećale njihove mogućnosti na tržištu rada
Specifični ciljevi operacije: Jačanje kapaciteta i stručnosti ljudskih resursa u sektoru turizma i ugostiteljstva kroz uspostavu programskih i kadrovskih uvjeta u regionalnim centrima kompetentnosti, koji će, među ostalim, unaprijediti mogućnosti za učenje temeljeno na radu učenicima i odraslim polaznicima strukovnog obrazovanja te potaknuti suradnju obrazovnog, javnog, privatnog i civilnog sektora.
4.UKUPNA RASPOLOŽIVA SREDSTVA
300.000.000,00 HRK
5.RASPOLOŽIVA SREDSTVA PO PRIJAVITELJU (NAJVIŠI - NAJNIŽI IZNOS AKO JE RELEVANTNO)
7.PRIHVATLJIVI PRIJAVITELJ/I I PARTNER/I (AKO JE PRIMJENJIVO)
Izbor prihvatljivih prijavitelja u sklopu ove operacije (Uspostava regionalnih centara kompetentnosti) temelji se na Odluci o imenovanju regionalnih centara kompetentnosti u strukovnom obrazovanju. Odluka je donesena 20. srpnja 2018. te su sukladno njoj sljedeće ustanove za strukovno obrazovanje imenovane centrima kompetentnosti u sektoru turizma i ugostiteljstva:
1.Srednja škola Zabok
2.Turističko-ugostiteljska škola Split
3.Ugostiteljsko-turistička škola Osijek
4.Ugostiteljska škola Opatija
5.Škola za turizam, ugostiteljstvo i trgovinu Pula
6.Turistička i ugostiteljska škola Dubrovnik.
Na Poziv na dostavu projektnih prijedloga Prijavitelj se mora prijaviti u projektnom partnerstvu.
Partneri na projektu mogu biti:
a)ustanove za strukovno obrazovanje, osnovane sukladno Zakonu o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (NN br. 87/08; 86/09; 92/10; 105/10; 90/12; 5/12; 16/12; 86/12; 126/12; 94/13,152/14, 7/17) i Zakonu o strukovnom obrazovanju (NN br. 30/09);
b)poslodavci/gospodarski subjekti (trgovačko društvo, obrt, zadruga, trgovac pojedinac, javna ustanova) registrirani za obavljanje gospodarske djelatnosti u sektoru turizma i/ili ugostiteljstva ili u ostalim sektorima, a koji mogu doprinijeti ostvarenju inovativnih elemenata ili unapređenju programa koji se provode u regionalnim centrima kompetentnosti u sektoru turizma i ugostiteljstva);
c)strukovne komore i udruženja;
d)visoka učilišta i ustanove u sustavu znanstvene djelatnosti;
e)jedinice lokalne i regionalne samouprave (osnivači ustanova za strukovno obrazovanje);
f)područni ili regionalni ured Hrvatskog zavoda za zapošljavanje;
g)ustanove za obrazovanje odraslih
h)udruge upisane u Registar udruga Ministarstva uprave u Republici Hrvatskoj
i)razvojne agencije
j)pravni subjekti registrirani izvan Republike Hrvatske koji mogu doprinijeti ostvarenju inovativnih elemenata ili unapređenju programa koji se provode u regionalnim centrima kompetentnosti u sektoru turizma i ugostiteljstva
Projektno partnerstvo u projektu čine prijavitelj, odnosno ustanova za strukovno obrazovanje imenovana regionalnim centrom kompetentnosti temeljem Odluke o imenovanju regionalnih centara kompetentnosti u strukovnom obrazovanju i partneri s kojima je Centar sklopio Sporazum o partnerstvu.
Partneri aktivno sudjeluju u provedbi projekta, a troškovi koje pritom ostvaruju prihvatljivi su u istoj mjeri kao troškovi koje ostvaruje prijavitelj.
Prijavitelji kao i partneri moraju ispunjavati sljedeće uvjete:
1.imati dostatne financijske, stručne, iskustvene i provedbene kapacitete za provedbu projekta samostalno i/ ili u suradnji s partnerom/ima;
2.nemaju dug po osnovi javnih davanja o kojima porezna uprava vodi službenu evidenciju (Napomena: projektne prijave koje ne budu zadovoljavale ovaj uvjet, bit će odbijene, stoga je potrebno pravodobno riješiti eventualne i najmanje dugove te osigurati pribavljanje Potvrde o nepostojanju duga od porezne uprave);
3.nisu u postupku prestanka rada;
4.nisu u postupku predstečajne nagodbe, stečajnom postupku, postupku prisilne naplate ili u postupku likvidacije;
5.nisu prekršili odredbe o namjenskom korištenju sredstava iz Europskog socijalnog fonda i drugih javnih izvora;
Za potrebe utvrđivanja okolnosti navedene pod točkama 1. i 2. te točkama 3. i 5. prijavitelj uz prijavu prilaže Izjavu prijavitelja o istinitosti podataka, izbjegavanju dvostrukog financiranja i ispunjavanju preduvjeta za sudjelovanje u postupku dodjele bespovratnih sredstava i Izjavu o partnerstvu. Izjavu potpisuje osoba po zakonu ovlaštena za zastupanje prijavitelja. Okolnosti navedene u točki 2. prijavitelj dokazuje potvrdom Porezne uprave o nepostojanju javnog duga po osnovi javnih davanja, ne starijom od 30 dana od dana podnošenja projektnog prijedloga.
Prijavitelji i partneri nisu prihvatljivi za sudjelovanje u pozivu na dostavu projektnih prijedloga te s njima neće biti sklopljen Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava u sljedećim slučajevima:
a)ako je prijavitelj/partner ili osoba ovlaštena po zakonu za zastupanje prijavitelja/partnera pravomoćno osuđena za bilo koje od sljedećih kaznenih djela:
•prijevara, davanje i primanje mita, zloporaba u postupku javne nabave, utaja poreza ili carine, subvencijska prijevara, pranje novca, zloporaba položaja i ovlasti, nezakonito pogodovanje,
•udruživanje za počinjenje kaznenih djela, zloporaba obavljanja dužnosti državne vlasti, protuzakonito posredovanje (Sukladno Kaznenom zakonu (NN 125/11, 144/12, 56/15, 61/15);
b)ako je dostavio lažne podatke pri predočavanju dokaza sukladno gore navedenim točkama;
c)ako je u sukobu interesa (Sukladno Zakonu o sprječavanju sukoba interesa (NN 57/2015) te članku 52 Uredbe Vijeća (EZ, Euroatom) br. 1605/2002 (SL L 298/1 26.10.2012.);
d)ako je kriv za pružanje lažnih informacija tijelima nadležnima za upravljanje fondovima Europske unije u Republici Hrvatskoj;
e)ako je pokušao pribaviti povjerljive informacije ili utjecati na Odbor za odabir projekata ili tijela nadležna za upravljanje fondovima Europske unije u Republici Hrvatskoj tijekom ovog ili prijašnjih poziva na dostavu projektnih prijedloga.
8.PRIHVATLJIVE AKTIVNOSTI
Element 1: Upravljanje projektom i administracija
•uspostavljanje tima za upravljanje projektom u cilju njegova provođenja i upravljanje projektom
•praćenje i izvještavanje o provedbi svih aktivnosti u projektu
Upravljanje projektom i administracija odnosi se na aktivnosti povezivanja ključnih dionika te provođenja i upravljanja projektnim aktivnostima koje imaju za cilj ostvarenje rezultata i ciljeva operacije/ projekta. Ovaj se skup aktivnosti odnosi na uspostavu tima za provođenje projekta, organizaciju sastanaka tima u projektu, provođenje postupaka javne nabave u okviru provedbe projekta, financijsko upravljanje projektom i izvještavanje.
Element 2: Uspostava organizacije rada i razvoja regionalnog centra kompetentnosti
2.1. Strukturiranje suradnje s partnerima i ključnim dionicima o organizacijskim, administrativno-upravnim, stručno-pedagoškim, andragoškim, logističkim i drugim aspektima važnima za rad centra i provedbu različitih djelatnosti propisanih relevantnim zakonima.
Uključuje i umrežavanje i suradnju s dionicima, centrima, razvoj i širenje partnerstava i mreže ključnih dionika, suradnju i razmjenu iskustava i znanja s ustanovama za strukovno obrazovanje i centrima u Hrvatskoj i izvan Hrvatske s ciljem pridonošenja mogućnosti strukturirane i dugoročne suradnje nastavnika, učenika i svih ostalih dionika u centru.
2.2. Postavljanje okvira djelatnosti Centra
•izrada dokumenata ključnih za organizaciju i razvoj Centra, npr.: višegodišnji strateški planovi razvoja, godišnji planovi rada, analize obrazovnih potreba temeljene na lokalnim/regionalnim potrebama tržišta rada, plana stručnog usavršavanja nastavnika i mentora u školi i kod poslodavaca, plana razvoja i provođenja novih/unaprijeđenih obrazovnih programa/kurikuluma, plana prilagođivanja programa osobama s invaliditetom/učenicima s teškoćama
•stručno usavršavanje u području vođenja i upravljanja regionalnim centrom kompetentnosti
2.3. suradnja i razmjena iskustva s drugim ustanovama za strukovno obrazovanje u RH i izvan RH te sa sličnim međunarodnim centrima koji djeluju u području obrazovanja u sektoru turizma i ugostiteljstva
2.4. priprema i razvoj mehanizama osiguravanja kvalitete razvoja i rada regionalnih centara kompetentnosti u sektoru turizma i ugostiteljstva (izrada alata za samovredovanje i vrednovanje, priprema i provedba vrednovanja programa iz elemenata 3. i 4., kao i izvođača programa od strane polaznika, praćenje zapošljavanja polaznika programa i priprema i rad na provedbi ostalih oblika vrednovanja rada Centra)
2.5. predviđanje i razvoj aktivnosti suradnje, istraživanja i razvoja te ostalih aktivnosti vezanih za poduzetništvo i inovacije u turizmu i ugostiteljstvu.
Element 2. veže se za pripremne aktivnosti neophodne za uspostavu učinkovite organizacije i plana rada Centra, pri čemu je važno povezivanje s gospodarskim subjektima uvažavajući potrebe gospodarstva i tržišta rada, kao i svim institucijama koje doprinose kvaliteti strukovnog obrazovanja u obrazovnom sektoru ili sektorima u kojima djeluje Centar. Drugi važan dio uspostave učinkovite organizacije i rada Centra je razvoj i primjena različitih alata za osiguravanje kvalitete rada Centra. Sustav osiguranja kvalitete, koji se uspostavlja na razini svakog Centra, treba koristiti za unaprjeđenje kvalitete rada (programski i kadrovski) i ostvarivanje boljih rezultata (povećanje mogućnosti polaznika za ulazak na tržište rada).
Dakle, aktivnost uključuje postavljanje okvira djelatnosti pojedinog centra, odnosno programskih i kadrovskih uvjeta. Centri u turizmu i ugostiteljstvu trebaju obuhvaćati redovito formalno strukovno obrazovanje, stručno usavršavanje nastavnika i mentora u ustanovi za strukovno obrazovanje i kod poslodavaca, obrazovanje odraslih, cjeloživotno obrazovanje te druge oblike obrazovanja, kako formalnog, tako i neformalnog.
Centri se trebaju uspostaviti i kao središta za razvoj inovacija i poduzetništva, odnosno bit će usustavljeni kao središnja točka za aktivnosti istraživanja i razvoja te za poduzetništvo i inovacije u turizmu i ugostiteljstvu, kao i za predviđanje „budućnosti zanimanja“, odnosno planiranje i predviđanje potrebnih zanimanja u budućnosti putem analize obrazovnih potreba temeljene na lokalnim i regionalnim potrebama tržišta rada (mogućnost izrade profila sektora ili analize sektora putem nacionalnog internetskog sučelja r http://hkosektor.poslovna.hr/ ).
Ova aktivnost uključuje i razvoj inovativnih alata i metoda samovrednovanja i vrednovanja (primjerice, softver koji uključuje specifičnosti sektora turizma i ugostiteljstva), a koji su nužni za osiguranje kvalitete rada centra.
Element 3. Razvoj i/ili unaprjeđenje te provedba programa redovitoga strukovnog obrazovanja, programa za obrazovanje odraslih i programa cjeloživotnog učenja u regionalnim centrima kompetentnosti u sektoru turizma i ugostiteljstva sukladno Zakonu o Hrvatskom kvalifikacijskom okviru (NN 22/13, 41/16, 64/18)
3.1. razvoj standarda zanimanja, standarda kvalifikacija kao stručne podloge za razvoj i/ili unaprjeđenje programa redovitoga strukovnog obrazovanja, programa za obrazovanje odraslih i programa cjeloživotnog učenja, kada je isto primjenjivo
3.2. razvoj i/ili modernizacija strukovnog kurikuluma/kurikuluma ustanove za strukovno obrazovanje, ili izbornog dijela kurikuluma, s naglaskom na inovativne metode poučavanja i inovativne modele učenja sa specifičnostima sektora turizma i ugostiteljstva
3.3. razvoj i/ili modernizacija individualiziranih programa („po mjeri“) za učenike s teškoćama i osobe s invaliditetom te programa obrazovanja odraslih i programa cjeloživotnog učenja, koji će odgovoriti na usklađivanje potreba ponude i potražnje u sektoru turizma i ugostiteljstva
3.4. izrada i nabava nastavnih i didaktičkih, audio-vizualnih i interaktivnih materijala, pomoćnih nastavnih sredstava i sitnog inventara, priručnika i udžbenika u digitalnom obliku te specijalizirane opreme za provedbu novorazvijenih i/ili prilagođenih kurikuluma/obrazovnih programa obzirom da razvoj i unaprjeđenje programa nužno podrazumijeva i prilagodbu u tehnološkom smislu, ali isto tako razvoj programa za učenike s teškoćama, odnosno osobe s invaliditetom podrazumijeva prilagodbu opreme i prostora njima. Troškovi nabave opreme ne mogu iznositi više od 35% prihvatljivih troškova projekta.
3.5. unaprjeđenje praktične nastave (u ustanovi za strukovno obrazovanje i kod poslodavaca) izradom i provedbom modula praktične nastave te posebnog obrazovnog modula za mentore kod poslodavaca u sektoru turizma i ugostiteljstva
3.6. provedba razvijenih i/ili unaprijeđenih kurikuluma/programa strukovnog obrazovanja, programa za obrazovanje odraslih i programa cjeloživotnog učenja. Poseban naglasak stavljamo na proces učenja temeljena na radu, terensku nastavu, inovativne aktivnosti vezane uz učenje temeljeno na radu, prilagođene materijale i metode učenja, aktivnosti dodatne promocije u obrazovanju odraslih, organiziranje i provedbu formalnih programa u obrazovanju odraslih itd.
3.7. razvoj i provedba aktivnosti/programa profesionalnog usmjeravanja i orijentacije za različite korisnike centra vezano uz uključivanje u programe centra, učenje temeljeno na radu, nastavak obrazovanja, pronalazak posla i druge aktivnosti vezane uz uključivanje na tržište rada/zadržavanje na tržištu rada u sektoru turizma i ugostiteljstva. Riječ je o inovativnim procesima savjetovanja i profesionalnog usmjeravanja vezano uz nastavak obrazovanja, provedbu praktične nastave i pronalazak posla u sektoru turizma i ugostiteljstva za različite ciljne skupine (mogu se organizirati karijerni centri, radionice, i sl.).
Element 3. u skladu je sa specifičnim ciljem jer se njime osiguravaju programski uvjeti rada regionalnih centara kompetentnosti u kojima se uz osnovnu djelatnost strukovnog obrazovanja provode i različiti programi stručnog osposobljavanja i usavršavanja te cjeloživotnog učenja za potrebe gospodarskih subjekata, nezaposlenih i drugih polaznika, kao i provedba aktivnosti profesionalnog usmjeravanja i orijentacije s ciljem osiguravanja stručne podrške polaznicima u procesu aktivacije na tržištu rada/zadržavanja na tržištu rada.
Dakle, ove aktivnosti podrazumijevaju razvoj i/ili unaprjeđenje strukovnih kurikuluma i/ili izbornog dijela kurikuluma  emeljenog na provođenju nastave na radnom mjestu u partnerstvu s poslodavcima, s naglaskom na razvoj inovativnih modela praktičnog učenja te individualiziranih programa („po mjeri“) za učenike s teškoćama.
S obzirom na zakonsku definiciju, u kojoj stoji da se strukovnim kurikulumom stječu ključne i strukovne kompetencije te definiraju pravila i načini kombiniranja skupova ishoda učenja s ciljem stjecanja kvalifikacije, potrebno ih je razviti u konzorciju, odnosno u centru kompetentnosti upravo kako bi se pri grupiranju skupova ishoda učenja u obvezne i izborne module određenoga obujma odredio optimalan odnos navedenih u kurikulumu. Strukovni kurikulumi za stjecanje kvalifikacija u sektoru turizma i ugostiteljstva trebaju ciljati na jačanje općih kompetencija učenika (vještina komunikacije, elementarna pismenost, gostoljubivost, odnosno tzv. soft skills), a posebice strukovnih kompetencija specifičnih u sektoru.
Element 4. Jačanje kompetencija odgojno-obrazovnih radnika i mentora zaposlenih kod poslodavaca
4.1. razvoj i/ili modernizacija programa stručnog usavršavanja za obrazovanje nastavnika i mentora za provođenje programa razvijenih i/ili moderniziranih kroz aktivnosti Elementa 3.
4.2. organizacija stručnih usavršavanja za nastavnike i mentore u regionalnim centrima kompetentnosti i/ili upućivanje nastavnika na stručno usavršavanje kod poslodavaca prema programima razvijenim kroz aktivnost 4.1.
4.3. stručna usavršavanja i studijski posjeti ustanovama za strukovno obrazovanje, poslodavcima i sličnim centrima u zemlji i inozemstvu (npr. centrima kompetentnosti, znanstvenim centrima izvrsnosti, sličnim međunarodnim centrima koji djeluju u području strukovnog obrazovanja) koji su namijenjeni odgojno – obrazovnim radnicima zaposlenim u CEKOM-ima i mentorima zaposlenim kod poslodavaca te im mogu poslužiti kao primjer dobre prakse u provedbi aktivnosti obuhvaćenih elementima 3. i 4.
Element 4. u skladu je sa specifičnim ciljem jer se provođenjem tih aktivnosti osiguravaju odgovarajući kadrovski uvjeti za uspostavu i rad regionalnih centara kompetentnosti koji uz nastavnike obuhvaćaju i mentore iz poslovnog sektora te djelatnike malih/srednjih poduzeća i obrtnika uključenih u rad centra.
Aktivnost obuhvaća osposobljavanje i usavršavanje s ciljem jačanja strukovnih, praktičnih, pedagoških i andragoških kompetencija te ostalih relevantnih kompetencija potrebnih za rad u centru kompetentnosti u sektoru turizma i ugostiteljstva, jednako kao i za daljnje obrazovanje te rad u istom sektoru.
Element 5. Promocija strukovnih zanimanja i rada centra
5. 1. organizacija kampanja za promociju Centra i aktivnosti obrazovanja odraslih i cjeloživotnog učenja (npr. ciljane radionice za potencijalne polaznike o mogućnostima koje Centar pruža, strukovnim zanimanjima i zapošljivosti nakon stjecanja kvalifikacije)
5. 2. organizacija radionica za roditelje učenika osnovnih škola u svrhu informiranja o mogućnostima koje Centar pruža, strukovnim zanimanjima i zapošljivosti nakon završetka školovanja
5. 3. organizacija specijaliziranih sajmova koji povezuju poslodavce i polaznike regionalnih centara kompetentnosti, odnosno organizacija posebnih događanja i kampanja za promociju regionalnog centra kompetentnosti te zanimanja u sektoru turizma i ugostiteljstva potrebnih na tržištu rada, specijaliziranih sajmova koji povezuju poslodavce i učenike/polaznike centra
5. 4. priprema učenika za natjecanja u vještinama u sektoru turizma i ugostiteljstva na nacionalnoj/ međunarodnoj razini i organizacija natjecanja u sklopu regionalnih centara kompetentnosti
Element 5. doprinosi ispunjenju općeg cilja jer se promocijom zanimanja za koja postoji izražena gospodarska potreba, kao i inovativnih metoda i sadržaja koje nudi Centar, povećava njihova privlačnost i korisnike usmjerava na aktivnosti koje će im olakšati ulazak, odnosno povećati njihovu konkurentnost na tržištu rada.
Element 6: Inovacije i suradnja s visokim učilištima i znanstvenim organizacijama, strukovnim komorama i udruženjima te relevantnim gospodarskim subjektima
6. 1. razmjena znanja, vještina i usluga s visokim učilištima i/ili znanstvenim organizacijama u provedbi aktivnosti iz elemenata 2., 3., 4. i 5. te u području istraživanja i razvoju/uvođenju inovacija
6. 2. promocija poduzetništva i provedba malih inovativnih projekata (MIP) suradnje među dionicima i/ili centrima
6. 3. razmjena znanja, vještina i usluga sa strukovnim komorama i udruženjima i/ili gospodarskim subjektima (koji djeluju u sektorima relevantnim za rad Centra) u provedbi aktivnosti iz Elemenata 2., 3., 4. i 5. te u području istraživanja i razvoju/uvođenju inovacija
Element 6. u skladu je sa specifičnim ciljem i doprinosi ostvarenju općeg cilja jer se kroz intenzivnu partnersku suradnju s navedenim institucijama osigurava zakonom definirana zadaća na razini Centara vezana uz razvoj i uvođenje suvremenih i inovativnih elemenata u razvoj i provedbu aktivnosti na razini Centara.
Element 7: Promidžba i vidljivost
Ovaj element odnosi se na aktivnosti mjera vidljivosti za podizanje svijesti o projektu i financijskom doprinosu Europske unije:
7. 1. izrada promotivnih materijala (brošure, letci, priručnici i sl.)
7. 2. organizacija posebnih i informativnih događaja te konferencija vezanih uz sektor turizma i ugostiteljstva
7. 3. izrada internetske stranice projekta i diseminacija informacija o projektu putem drugih komunikacijskih kanala (tisak, radio, televizija, društvene mreže)
9.GEOGRAFSKA OGRANIČENJA (AKO JE PRIMJENJIVO)
Projektne aktivnosti se moraju provoditi u Republici Hrvatskoj. Pojedine aktivnosti, tj. studijska putovanja/razmjene dobre prakse i usavršavanje, moguće je organizirati izvan teritorija Republike Hrvatske.
10.ADMINISTRATIVNI PODACI (ROK, OBLIK I MJESTO (AKO JE RELEVANTNO) PODNOŠENJA PROJEKTNIH PRIJEDLOGA)
Predviđeno trajanje natječaja je 60 dana.
Natječajna dokumentacija podnosit će se isključivo preporučenom poštanskom pošiljkom ili osobnom dostavom na sljedeću adresu:
Ministarstvo turizma Sektor za strateško planiranje i provedbu programa i projekata Europske unije Prisavlje 14 10000 Zagreb
NACRT KLJUČNIH ELEMENATA ESF POZIVA NA DOSTAVU PROJEK TNIH PRIJEDLOGA „USPOSTAVA REGIONALNIH CENTARA KOMPETENTNOSTI U SEKTORU TURIZMA I UGOSTITELJSTVA“
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma
1.UVOD
Europski socijalni fond jedan je od glavnih instrumenta kohezijske politike Europske unije i usmjeren je na pružanje potpora za ulaganje u ljudski kapital i jačanje konkurentnosti europskog gospodarstva. Aktivnosti financirane iz sredstava Europskog socijalnog fonda pomažu ljudima da unaprijede svoje vještine i lakše se integriraju na tržište rada, usmjerene su na borbu protiv siromaštva i socijalne isključenosti te na poboljšanje učinkovitosti javne uprave.
U sklopu Operativnog programa identificirane su četiri tematske prioritetne osi:
1.Visoka zapošljivost i mobilnost radne snage;
2.Socijalno uključivanje;
3.Obrazovanje i cjeloživotno učenje;
4.Dobro upravljanje.
Poziv na dostavu projektnih prijedloga „Uspostava regionalnih centara kompetentnosti u sektoru turizma i ugostiteljstva“ provodi se u sklopu investicijskog prioriteta 10.iv: „Poboljšanje značaja obrazovnih sustava i sustava osposobljavanja za tržište rada, olakšavanje prijelaza iz škole na posao, jačanje sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja te njihove kvalitete, između ostalog mehanizmima za predviđanje vještina, prilagodbom nastavnih planova i programa te uvođenjem i razvojem sustava učenja koji se temelje na radu, uključujući dualne sustave učenja i programe naukovanja“, Specifičnog cilja 10.iv.1.: „Modernizacija ponude strukovnog obrazovanja te podizanje njegove kvalitete u svrhu povećanja zapošljivosti učenika kao i mogućnosti za daljnje obrazovanje“, Prioritetne osi 3 – Obrazovanje i cjeloživotno učenje.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma
2.PREDMET POZIVA I OPĆE INFORMACIJE
Ministarstvo turizma prepoznalo je centre strukovnih kompetentnosti kao instrument kojim može unaprijediti kvalitetu strukovnog obrazovanja za turizam i ugostiteljstvo i prilagođavati ga potrebama tržišta rada s ciljem jačanja konkurentnosti ljudskih potencijala u turizmu i ugostiteljstvu.
Prema Zakonu o izmjenama i dopuni Zakona o strukovnom obrazovanju (Narodne novine, broj 25/2018), Centar je mjesto izvrsnosti strukovnog obrazovanja i osposobljavanja u kojemu se uz osnovnu djelatnost strukovnog obrazovanja, koja obuhvaća i provedbu učenja temeljenog na radu, obavlja i osposobljavanje i usavršavanje i druge djelatnosti koje pridonose poboljšanju kvalitete strukovnog obrazovanja i osposobljavanja i njegove prilagodbe potrebama gospodarstva i tržišta rada. Konkretno, centrima strukovnih kompetentnosti zadatak je eliminirati ili minimizirati trenutačna uska grla u obrazovanju za turističko-ugostiteljska zanimanja i srednji menadžment u turizmu i ugostiteljstvu:
• stečena znanja i vještine polaznika strukovnog i visokoškolskog obrazovanja neusklađeni s potrebama poslodavaca uz prateću sporu dinamiku izrade standarda zanimanja, kvalifikacija i kurikuluma za turističko-ugostiteljska zanimanja te posvemašnji nedostatak novih kvalifikacija/specijalizacija koje zahtijeva turizam posebnih interesa i/ili regionalne specifičnosti turističke ponude, a na koje može odgovoriti obrazovanje odraslih
• usitnjena mreža škola, zbog koje je upitna kvaliteta praktične nastave u školi i kvaliteta prakse kod poslodavca, te svekoliki nedostatak prakse studenata upisanih u turističko-hotelske studijske programe uz nedostatak praktičnih znanja i vještina nastavnog kadra u ustanovama za strukovno obrazovanje
• nizak stupanj sudjelovanja djelatnika u turizmu i ugostiteljstvu u programima cjeloživotnog obrazovanja uz tendenciju turističko-hotelskih poduzeća da u obrazovanje svojih zaposlenika ulažu manje od prosječnog poduzeća u Hrvatskoj te, istovremeno, bujanje ponude raznih tečajeva namijenjenih obrazovanju djelatnika u javnom i privatnom sektoru, bez kontrole i garancije kvalitete.
Centri kompetentnosti mjesta su suradnje s kreativnim i inovativnim poduzećima i institucijama (poduzećima, ustanovama i udrugama u kulturi, visokoškolskim ustanovama, poduzetničkim kreativnim centrima – dizajn, arhitektura, zelene tehnologije) kako bi se polaznicima strukovnog obrazovanja u centrima kompetentnosti dao uvid u nova razvojna područja i kako bi se potaknuli na razvoj novih kompetencija, inovativnosti i izvrsnosti. Istovremeno, partnerstvom s kreativnim i inovativnim poduzećima i institucijama podiže se svijest o tome da je turizam aktivnost koja zadire u cijeli spektar komplementarnih aktivnosti te se promovira kreativno poduzetništvo u turizmu i za turizam.
Centri kompetentnosti mjesta su inovacija u strukovnom obrazovanju za turizam i ugostiteljstvo kroz:
• osmišljavanje i implementiranje novih kurikuluma te njihovu kontinuiranu prilagodbu potrebama tržišta rada
• inovativne metode učenja prilagođene polaznicima i njihovim potrebama
• razvijanje konstruktivnog partnerstva s poslodavcima, javnim sektorom i socijalnim partnerima
• razmjenu znanja i prakse sa sličnim centrima u drugim zemljama te razmjenu i povezivanje znanja i vještina s centrima kompetencija komplementarnih struka
• poticanje mobilnosti učenika, polaznika i nastavnika.
Centri kompetentnosti provode specijalizirane i diferencirane aktivnosti razvoja novih kurikuluma, prilagodbe kurikuluma potrebama na tržištu rada, stručnog usavršavanja nastavnika, suradnika u nastavi i mentora, osposobljavanja mentora na radnom mjestu, poboljšanja praktičnih vještina nastavnika i polaznika, aktivnosti cjeloživotnog učenja kao što su stručna osposobljavanja zaposlenih s niskim ili neodgovarajućim kvalifikacijama, osposobljavanje i usavršavanje, inovativni modeli učenja odraslih i uvođenje novih tehnologija i trendova kao i aktivnosti prohodnosti cijele obrazovne vertikale. Navedeno je podržano Operativnim programom, gdje je navedeno da se poslodavce ne potiče da studentima nude stažiranje, niti se potiče visokoobrazovne ustanove u uvođenju strukturiranog radnog iskustva ili prakse u okviru studijskih programa, stoga je potrebno uložiti napore i omogućiti visokoobrazovnim ustanovama provedbu i razvoj spomenutih komponenti. Mogućnost prakse prije diplomiranja povećat će kvalitetu programa, potaknuti partnerstva između poslodavaca i visokoobrazovnih ustanova te povećati zapošljivost studenata.
Izbor prihvatljivih prijavitelja u sklopu ove operacije (Uspostava regionalnih centara kompetentnosti) temelji se na Odluci o imenovanju regionalnih centara kompetentnosti u strukovnom obrazovanju, koja je donesena od ministra/ice znanosti i obrazovanja.
Navedena odluka donesena je 20. srpnja 2018., a u sektoru turizma i ugostiteljstva, imenovane su sljedeće ustanove za strukovno obrazovanje:
1. Srednja škola Zabok
2. Turističko-ugostiteljska škola Split
3. Ugostiteljsko-turistička škola Osijek
4. Ugostiteljska škola Opatija
5. Škola za turizam, ugostiteljstvo i trgovinu Pula
6. Turistička i ugostiteljska škola Dubrovnik.
Prema ovoj Odluci, Regionalni centri kompetentnosti zamišljeni su kao odgovor na sve uočene probleme, i to kao mjesta izvrsnosti strukovnog obrazovanja i osposobljavanja u kojima će se uz osnovnu djelatnost strukovnog obrazovanja provoditi stručno usavršavanje te cjeloživotno učenje, trajno stručno usavršavanje nastavnika strukovnih predmeta i mentora zaposlenih kod poslodavaca kao i aktivnosti promocije zanimanja i profesionalno usmjeravanje i savjetovanje:
• mladima koji se žele uključiti u obrazovanje (u sektoru turizma i ugostiteljstva), potom onima koji su već uključeni u obrazovanje ili su na prelasku do tržišta rada;
• odraslima (identifikacija, prilagodba i provedba programa prema njihovim stečenim kompetencijama, mogućnostima i željama, suradnja s HZZ-om, poslodavcima i visokim učilištima te drugim relevantnim ustanovama).
Temeljna obilježja regionalnih centara kompetentnosti su inovativne metode poučavanja i inovativni modeli učenja, omogućena vertikalna prohodnost za nastavak obrazovanja, izvrsnost nastavnika, visokokvalitetna infrastruktura, konstruktivna i kreativna suradnja sa socijalnim partnerima, javnim sektorom, gospodarskim subjektima, visokim učilištima i drugim zainteresiranim institucijama šire zajednice.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma
3.CILJ (AKO JE PRIMJENJIVO, SVRHA I NAMJENA) POZIVA
Uspostava regionalnih centara kompetentnosti u sektoru turizma i ugostiteljstva s ciljem jačanja institucionalnih i ljudskih resursa u sektoru kako bi se povećale njihove mogućnosti na tržištu rada
Specifični ciljevi operacije: Jačanje kapaciteta i stručnosti ljudskih resursa u sektoru turizma i ugostiteljstva kroz uspostavu programskih i kadrovskih uvjeta u regionalnim centrima kompetentnosti, koji će, među ostalim, unaprijediti mogućnosti za učenje temeljeno na radu učenicima i odraslim polaznicima strukovnog obrazovanja te potaknuti suradnju obrazovnog, javnog, privatnog i civilnog sektora.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma
4.UKUPNA RASPOLOŽIVA SREDSTVA
300.000.000,00 HRK
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma
5.RASPOLOŽIVA SREDSTVA PO PRIJAVITELJU (NAJVIŠI - NAJNIŽI IZNOS AKO JE RELEVANTNO)
15.000.000,00 HRK – 75.000.000,00 HRK
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma
6.PREDVIĐENI INTENZITET POTPORE
ESF sufinanciranje (85 %) (KN) 255.000.000,00 HRK
Nacionalno sufinanciranje (15 %) (KN) 45.000.000,00 HRK
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma
7.PRIHVATLJIVI PRIJAVITELJ/I I PARTNER/I (AKO JE PRIMJENJIVO)
Izbor prihvatljivih prijavitelja u sklopu ove operacije (Uspostava regionalnih centara kompetentnosti) temelji se na Odluci o imenovanju regionalnih centara kompetentnosti u strukovnom obrazovanju. Odluka je donesena 20. srpnja 2018. te su sukladno njoj sljedeće ustanove za strukovno obrazovanje imenovane centrima kompetentnosti u sektoru turizma i ugostiteljstva:
1. Srednja škola Zabok
2. Turističko-ugostiteljska škola Split
3. Ugostiteljsko-turistička škola Osijek
4. Ugostiteljska škola Opatija
5. Škola za turizam, ugostiteljstvo i trgovinu Pula
6. Turistička i ugostiteljska škola Dubrovnik.
Na Poziv na dostavu projektnih prijedloga Prijavitelj se mora prijaviti u projektnom partnerstvu.
Partneri na projektu mogu biti:
a) ustanove za strukovno obrazovanje, osnovane sukladno Zakonu o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (NN br. 87/08; 86/09; 92/10; 105/10; 90/12; 5/12; 16/12; 86/12; 126/12; 94/13,152/14, 7/17) i Zakonu o strukovnom obrazovanju (NN br. 30/09);
b) poslodavci/gospodarski subjekti (trgovačko društvo, obrt, zadruga, trgovac pojedinac, javna ustanova) registrirani za obavljanje gospodarske djelatnosti u sektoru turizma i/ili ugostiteljstva ili u ostalim sektorima, a koji mogu doprinijeti ostvarenju inovativnih elemenata ili unapređenju programa koji se provode u regionalnim centrima kompetentnosti u sektoru turizma i ugostiteljstva);
c) strukovne komore i udruženja;
d) visoka učilišta i ustanove u sustavu znanstvene djelatnosti;
e) jedinice lokalne i regionalne samouprave (osnivači ustanova za strukovno obrazovanje);
f) područni ili regionalni ured Hrvatskog zavoda za zapošljavanje;
g) ustanove za obrazovanje odraslih
h) udruge upisane u Registar udruga Ministarstva uprave u Republici Hrvatskoj
i) razvojne agencije
j) pravni subjekti registrirani izvan Republike Hrvatske koji mogu doprinijeti ostvarenju inovativnih elemenata ili unapređenju programa koji se provode u regionalnim centrima kompetentnosti u sektoru turizma i ugostiteljstva
Projektno partnerstvo u projektu čine prijavitelj, odnosno ustanova za strukovno obrazovanje imenovana regionalnim centrom kompetentnosti temeljem Odluke o imenovanju regionalnih centara kompetentnosti u strukovnom obrazovanju i partneri s kojima je Centar sklopio Sporazum o partnerstvu.
Partneri aktivno sudjeluju u provedbi projekta, a troškovi koje pritom ostvaruju prihvatljivi su u istoj mjeri kao troškovi koje ostvaruje prijavitelj.
Prijavitelji kao i partneri moraju ispunjavati sljedeće uvjete:
1. imati dostatne financijske, stručne, iskustvene i provedbene kapacitete za provedbu projekta samostalno i/ ili u suradnji s partnerom/ima;
2. nemaju dug po osnovi javnih davanja o kojima porezna uprava vodi službenu evidenciju (Napomena: projektne prijave koje ne budu zadovoljavale ovaj uvjet, bit će odbijene, stoga je potrebno pravodobno riješiti eventualne i najmanje dugove te osigurati pribavljanje Potvrde o nepostojanju duga od porezne uprave);
3. nisu u postupku prestanka rada;
4. nisu u postupku predstečajne nagodbe, stečajnom postupku, postupku prisilne naplate ili u postupku likvidacije;
5. nisu prekršili odredbe o namjenskom korištenju sredstava iz Europskog socijalnog fonda i drugih javnih izvora;
Za potrebe utvrđivanja okolnosti navedene pod točkama 1. i 2. te točkama 3. i 5. prijavitelj uz prijavu prilaže Izjavu prijavitelja o istinitosti podataka, izbjegavanju dvostrukog financiranja i ispunjavanju preduvjeta za sudjelovanje u postupku dodjele bespovratnih sredstava i Izjavu o partnerstvu. Izjavu potpisuje osoba po zakonu ovlaštena za zastupanje prijavitelja. Okolnosti navedene u točki 2. prijavitelj dokazuje potvrdom Porezne uprave o nepostojanju javnog duga po osnovi javnih davanja, ne starijom od 30 dana od dana podnošenja projektnog prijedloga.
Prijavitelji i partneri nisu prihvatljivi za sudjelovanje u pozivu na dostavu projektnih prijedloga te s njima neće biti sklopljen Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava u sljedećim slučajevima:
a) ako je prijavitelj/partner ili osoba ovlaštena po zakonu za zastupanje prijavitelja/partnera pravomoćno osuđena za bilo koje od sljedećih kaznenih djela:
• prijevara, davanje i primanje mita, zloporaba u postupku javne nabave, utaja poreza ili carine, subvencijska prijevara, pranje novca, zloporaba položaja i ovlasti, nezakonito pogodovanje,
• udruživanje za počinjenje kaznenih djela, zloporaba obavljanja dužnosti državne vlasti, protuzakonito posredovanje (Sukladno Kaznenom zakonu (NN 125/11, 144/12, 56/15, 61/15);
b) ako je dostavio lažne podatke pri predočavanju dokaza sukladno gore navedenim točkama;
c) ako je u sukobu interesa (Sukladno Zakonu o sprječavanju sukoba interesa (NN 57/2015) te članku 52 Uredbe Vijeća (EZ, Euroatom) br. 1605/2002 (SL L 298/1 26.10.2012.);
d) ako je kriv za pružanje lažnih informacija tijelima nadležnima za upravljanje fondovima Europske unije u Republici Hrvatskoj;
e) ako je pokušao pribaviti povjerljive informacije ili utjecati na Odbor za odabir projekata ili tijela nadležna za upravljanje fondovima Europske unije u Republici Hrvatskoj tijekom ovog ili prijašnjih poziva na dostavu projektnih prijedloga.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma
8.PRIHVATLJIVE AKTIVNOSTI
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma
Element 1: Upravljanje projektom i administracija
• uspostavljanje tima za upravljanje projektom u cilju njegova provođenja i upravljanje projektom
• praćenje i izvještavanje o provedbi svih aktivnosti u projektu
Upravljanje projektom i administracija odnosi se na aktivnosti povezivanja ključnih dionika te provođenja i upravljanja projektnim aktivnostima koje imaju za cilj ostvarenje rezultata i ciljeva operacije/ projekta. Ovaj se skup aktivnosti odnosi na uspostavu tima za provođenje projekta, organizaciju sastanaka tima u projektu, provođenje postupaka javne nabave u okviru provedbe projekta, financijsko upravljanje projektom i izvještavanje.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma
Element 2: Uspostava organizacije rada i razvoja regionalnog centra kompetentnosti
2.1. Strukturiranje suradnje s partnerima i ključnim dionicima o organizacijskim, administrativno-upravnim, stručno-pedagoškim, andragoškim, logističkim i drugim aspektima važnima za rad centra i provedbu različitih djelatnosti propisanih relevantnim zakonima.
Uključuje i umrežavanje i suradnju s dionicima, centrima, razvoj i širenje partnerstava i mreže ključnih dionika, suradnju i razmjenu iskustava i znanja s ustanovama za strukovno obrazovanje i centrima u Hrvatskoj i izvan Hrvatske s ciljem pridonošenja mogućnosti strukturirane i dugoročne suradnje nastavnika, učenika i svih ostalih dionika u centru.
2.2. Postavljanje okvira djelatnosti Centra
• izrada dokumenata ključnih za organizaciju i razvoj Centra, npr.: višegodišnji strateški planovi razvoja, godišnji planovi rada, analize obrazovnih potreba temeljene na lokalnim/regionalnim potrebama tržišta rada, plana stručnog usavršavanja nastavnika i mentora u školi i kod poslodavaca, plana razvoja i provođenja novih/unaprijeđenih obrazovnih programa/kurikuluma, plana prilagođivanja programa osobama s invaliditetom/učenicima s teškoćama
• stručno usavršavanje u području vođenja i upravljanja regionalnim centrom kompetentnosti
2.3. suradnja i razmjena iskustva s drugim ustanovama za strukovno obrazovanje u RH i izvan RH te sa sličnim međunarodnim centrima koji djeluju u području obrazovanja u sektoru turizma i ugostiteljstva
2.4. priprema i razvoj mehanizama osiguravanja kvalitete razvoja i rada regionalnih centara kompetentnosti u sektoru turizma i ugostiteljstva (izrada alata za samovredovanje i vrednovanje, priprema i provedba vrednovanja programa iz elemenata 3. i 4., kao i izvođača programa od strane polaznika, praćenje zapošljavanja polaznika programa i priprema i rad na provedbi ostalih oblika vrednovanja rada Centra)
2.5. predviđanje i razvoj aktivnosti suradnje, istraživanja i razvoja te ostalih aktivnosti vezanih za poduzetništvo i inovacije u turizmu i ugostiteljstvu.
Element 2. veže se za pripremne aktivnosti neophodne za uspostavu učinkovite organizacije i plana rada Centra, pri čemu je važno povezivanje s gospodarskim subjektima uvažavajući potrebe gospodarstva i tržišta rada, kao i svim institucijama koje doprinose kvaliteti strukovnog obrazovanja u obrazovnom sektoru ili sektorima u kojima djeluje Centar. Drugi važan dio uspostave učinkovite organizacije i rada Centra je razvoj i primjena različitih alata za osiguravanje kvalitete rada Centra. Sustav osiguranja kvalitete, koji se uspostavlja na razini svakog Centra, treba koristiti za unaprjeđenje kvalitete rada (programski i kadrovski) i ostvarivanje boljih rezultata (povećanje mogućnosti polaznika za ulazak na tržište rada).
Dakle, aktivnost uključuje postavljanje okvira djelatnosti pojedinog centra, odnosno programskih i kadrovskih uvjeta. Centri u turizmu i ugostiteljstvu trebaju obuhvaćati redovito formalno strukovno obrazovanje, stručno usavršavanje nastavnika i mentora u ustanovi za strukovno obrazovanje i kod poslodavaca, obrazovanje odraslih, cjeloživotno obrazovanje te druge oblike obrazovanja, kako formalnog, tako i neformalnog.
Centri se trebaju uspostaviti i kao središta za razvoj inovacija i poduzetništva, odnosno bit će usustavljeni kao središnja točka za aktivnosti istraživanja i razvoja te za poduzetništvo i inovacije u turizmu i ugostiteljstvu, kao i za predviđanje „budućnosti zanimanja“, odnosno planiranje i predviđanje potrebnih zanimanja u budućnosti putem analize obrazovnih potreba temeljene na lokalnim i regionalnim potrebama tržišta rada (mogućnost izrade profila sektora ili analize sektora putem nacionalnog internetskog sučelja r http://hkosektor.poslovna.hr/ ).
Ova aktivnost uključuje i razvoj inovativnih alata i metoda samovrednovanja i vrednovanja (primjerice, softver koji uključuje specifičnosti sektora turizma i ugostiteljstva), a koji su nužni za osiguranje kvalitete rada centra.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma
Element 3. Razvoj i/ili unaprjeđenje te provedba programa redovitoga strukovnog obrazovanja, programa za obrazovanje odraslih i programa cjeloživotnog učenja u regionalnim centrima kompetentnosti u sektoru turizma i ugostiteljstva sukladno Zakonu o Hrvatskom kvalifikacijskom okviru (NN 22/13, 41/16, 64/18)
3.1. razvoj standarda zanimanja, standarda kvalifikacija kao stručne podloge za razvoj i/ili unaprjeđenje programa redovitoga strukovnog obrazovanja, programa za obrazovanje odraslih i programa cjeloživotnog učenja, kada je isto primjenjivo
3.2. razvoj i/ili modernizacija strukovnog kurikuluma/kurikuluma ustanove za strukovno obrazovanje, ili izbornog dijela kurikuluma, s naglaskom na inovativne metode poučavanja i inovativne modele učenja sa specifičnostima sektora turizma i ugostiteljstva
3.3. razvoj i/ili modernizacija individualiziranih programa („po mjeri“) za učenike s teškoćama i osobe s invaliditetom te programa obrazovanja odraslih i programa cjeloživotnog učenja, koji će odgovoriti na usklađivanje potreba ponude i potražnje u sektoru turizma i ugostiteljstva
3.4. izrada i nabava nastavnih i didaktičkih, audio-vizualnih i interaktivnih materijala, pomoćnih nastavnih sredstava i sitnog inventara, priručnika i udžbenika u digitalnom obliku te specijalizirane opreme za provedbu novorazvijenih i/ili prilagođenih kurikuluma/obrazovnih programa obzirom da razvoj i unaprjeđenje programa nužno podrazumijeva i prilagodbu u tehnološkom smislu, ali isto tako razvoj programa za učenike s teškoćama, odnosno osobe s invaliditetom podrazumijeva prilagodbu opreme i prostora njima. Troškovi nabave opreme ne mogu iznositi više od 35% prihvatljivih troškova projekta.
3.5. unaprjeđenje praktične nastave (u ustanovi za strukovno obrazovanje i kod poslodavaca) izradom i provedbom modula praktične nastave te posebnog obrazovnog modula za mentore kod poslodavaca u sektoru turizma i ugostiteljstva
3.6. provedba razvijenih i/ili unaprijeđenih kurikuluma/programa strukovnog obrazovanja, programa za obrazovanje odraslih i programa cjeloživotnog učenja. Poseban naglasak stavljamo na proces učenja temeljena na radu, terensku nastavu, inovativne aktivnosti vezane uz učenje temeljeno na radu, prilagođene materijale i metode učenja, aktivnosti dodatne promocije u obrazovanju odraslih, organiziranje i provedbu formalnih programa u obrazovanju odraslih itd.
3.7. razvoj i provedba aktivnosti/programa profesionalnog usmjeravanja i orijentacije za različite korisnike centra vezano uz uključivanje u programe centra, učenje temeljeno na radu, nastavak obrazovanja, pronalazak posla i druge aktivnosti vezane uz uključivanje na tržište rada/zadržavanje na tržištu rada u sektoru turizma i ugostiteljstva. Riječ je o inovativnim procesima savjetovanja i profesionalnog usmjeravanja vezano uz nastavak obrazovanja, provedbu praktične nastave i pronalazak posla u sektoru turizma i ugostiteljstva za različite ciljne skupine (mogu se organizirati karijerni centri, radionice, i sl.).
Element 3. u skladu je sa specifičnim ciljem jer se njime osiguravaju programski uvjeti rada regionalnih centara kompetentnosti u kojima se uz osnovnu djelatnost strukovnog obrazovanja provode i različiti programi stručnog osposobljavanja i usavršavanja te cjeloživotnog učenja za potrebe gospodarskih subjekata, nezaposlenih i drugih polaznika, kao i provedba aktivnosti profesionalnog usmjeravanja i orijentacije s ciljem osiguravanja stručne podrške polaznicima u procesu aktivacije na tržištu rada/zadržavanja na tržištu rada.
Dakle, ove aktivnosti podrazumijevaju razvoj i/ili unaprjeđenje strukovnih kurikuluma i/ili izbornog dijela kurikuluma  emeljenog na provođenju nastave na radnom mjestu u partnerstvu s poslodavcima, s naglaskom na razvoj inovativnih modela praktičnog učenja te individualiziranih programa („po mjeri“) za učenike s teškoćama.
S obzirom na zakonsku definiciju, u kojoj stoji da se strukovnim kurikulumom stječu ključne i strukovne kompetencije te definiraju pravila i načini kombiniranja skupova ishoda učenja s ciljem stjecanja kvalifikacije, potrebno ih je razviti u konzorciju, odnosno u centru kompetentnosti upravo kako bi se pri grupiranju skupova ishoda učenja u obvezne i izborne module određenoga obujma odredio optimalan odnos navedenih u kurikulumu. Strukovni kurikulumi za stjecanje kvalifikacija u sektoru turizma i ugostiteljstva trebaju ciljati na jačanje općih kompetencija učenika (vještina komunikacije, elementarna pismenost, gostoljubivost, odnosno tzv. soft skills), a posebice strukovnih kompetencija specifičnih u sektoru.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma
Element 4. Jačanje kompetencija odgojno-obrazovnih radnika i mentora zaposlenih kod poslodavaca
4.1. razvoj i/ili modernizacija programa stručnog usavršavanja za obrazovanje nastavnika i mentora za provođenje programa razvijenih i/ili moderniziranih kroz aktivnosti Elementa 3.
4.2. organizacija stručnih usavršavanja za nastavnike i mentore u regionalnim centrima kompetentnosti i/ili upućivanje nastavnika na stručno usavršavanje kod poslodavaca prema programima razvijenim kroz aktivnost 4.1.
4.3. stručna usavršavanja i studijski posjeti ustanovama za strukovno obrazovanje, poslodavcima i sličnim centrima u zemlji i inozemstvu (npr. centrima kompetentnosti, znanstvenim centrima izvrsnosti, sličnim međunarodnim centrima koji djeluju u području strukovnog obrazovanja) koji su namijenjeni odgojno – obrazovnim radnicima zaposlenim u CEKOM-ima i mentorima zaposlenim kod poslodavaca te im mogu poslužiti kao primjer dobre prakse u provedbi aktivnosti obuhvaćenih elementima 3. i 4.
Element 4. u skladu je sa specifičnim ciljem jer se provođenjem tih aktivnosti osiguravaju odgovarajući kadrovski uvjeti za uspostavu i rad regionalnih centara kompetentnosti koji uz nastavnike obuhvaćaju i mentore iz poslovnog sektora te djelatnike malih/srednjih poduzeća i obrtnika uključenih u rad centra.
Aktivnost obuhvaća osposobljavanje i usavršavanje s ciljem jačanja strukovnih, praktičnih, pedagoških i andragoških kompetencija te ostalih relevantnih kompetencija potrebnih za rad u centru kompetentnosti u sektoru turizma i ugostiteljstva, jednako kao i za daljnje obrazovanje te rad u istom sektoru.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma
Element 5. Promocija strukovnih zanimanja i rada centra
5. 1. organizacija kampanja za promociju Centra i aktivnosti obrazovanja odraslih i cjeloživotnog učenja (npr. ciljane radionice za potencijalne polaznike o mogućnostima koje Centar pruža, strukovnim zanimanjima i zapošljivosti nakon stjecanja kvalifikacije)
5. 2. organizacija radionica za roditelje učenika osnovnih škola u svrhu informiranja o mogućnostima koje Centar pruža, strukovnim zanimanjima i zapošljivosti nakon završetka školovanja
5. 3. organizacija specijaliziranih sajmova koji povezuju poslodavce i polaznike regionalnih centara kompetentnosti, odnosno organizacija posebnih događanja i kampanja za promociju regionalnog centra kompetentnosti te zanimanja u sektoru turizma i ugostiteljstva potrebnih na tržištu rada, specijaliziranih sajmova koji povezuju poslodavce i učenike/polaznike centra
5. 4. priprema učenika za natjecanja u vještinama u sektoru turizma i ugostiteljstva na nacionalnoj/ međunarodnoj razini i organizacija natjecanja u sklopu regionalnih centara kompetentnosti
Element 5. doprinosi ispunjenju općeg cilja jer se promocijom zanimanja za koja postoji izražena gospodarska potreba, kao i inovativnih metoda i sadržaja koje nudi Centar, povećava njihova privlačnost i korisnike usmjerava na aktivnosti koje će im olakšati ulazak, odnosno povećati njihovu konkurentnost na tržištu rada.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma
Element 6: Inovacije i suradnja s visokim učilištima i znanstvenim organizacijama, strukovnim komorama i udruženjima te relevantnim gospodarskim subjektima
6. 1. razmjena znanja, vještina i usluga s visokim učilištima i/ili znanstvenim organizacijama u provedbi aktivnosti iz elemenata 2., 3., 4. i 5. te u području istraživanja i razvoju/uvođenju inovacija
6. 2. promocija poduzetništva i provedba malih inovativnih projekata (MIP) suradnje među dionicima i/ili centrima
6. 3. razmjena znanja, vještina i usluga sa strukovnim komorama i udruženjima i/ili gospodarskim subjektima (koji djeluju u sektorima relevantnim za rad Centra) u provedbi aktivnosti iz Elemenata 2., 3., 4. i 5. te u području istraživanja i razvoju/uvođenju inovacija
Element 6. u skladu je sa specifičnim ciljem i doprinosi ostvarenju općeg cilja jer se kroz intenzivnu partnersku suradnju s navedenim institucijama osigurava zakonom definirana zadaća na razini Centara vezana uz razvoj i uvođenje suvremenih i inovativnih elemenata u razvoj i provedbu aktivnosti na razini Centara.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma
Element 7: Promidžba i vidljivost
Ovaj element odnosi se na aktivnosti mjera vidljivosti za podizanje svijesti o projektu i financijskom doprinosu Europske unije:
7. 1. izrada promotivnih materijala (brošure, letci, priručnici i sl.)
7. 2. organizacija posebnih i informativnih događaja te konferencija vezanih uz sektor turizma i ugostiteljstva
7. 3. izrada internetske stranice projekta i diseminacija informacija o projektu putem drugih komunikacijskih kanala (tisak, radio, televizija, društvene mreže)
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma
9.GEOGRAFSKA OGRANIČENJA (AKO JE PRIMJENJIVO)
Projektne aktivnosti se moraju provoditi u Republici Hrvatskoj. Pojedine aktivnosti, tj. studijska putovanja/razmjene dobre prakse i usavršavanje, moguće je organizirati izvan teritorija Republike Hrvatske.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma
10.ADMINISTRATIVNI PODACI (ROK, OBLIK I MJESTO (AKO JE RELEVANTNO) PODNOŠENJA PROJEKTNIH PRIJEDLOGA)
Predviđeno trajanje natječaja je 60 dana.
Natječajna dokumentacija podnosit će se isključivo preporučenom poštanskom pošiljkom ili osobnom dostavom na sljedeću adresu:
Ministarstvo turizma
Sektor za strateško planiranje i provedbu programa i projekata Europske unije
Prisavlje 14
10000 Zagreb
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma