PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O KNJIŽNICAMA I KNJIŽNIČNOJ DJELATNOSTI, S NACRTOM KONAČNOG PRIJEDLOGA ZAKONA
Zagreb, srpanj 2019.
PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O KNJIŽNICAMA I KNJIŽNIČNOJ DJELATNOSTI, S NACRTOM KONAČNOG PRIJEDLOGA ZAKONA
I. USTAVNA OSNOVA ZA DONOŠENJE ZAKONA
Ustavna osnova za donošenje ovoga Zakona nalazi se u članku 2. stavku 4. i članku 69. stavku 3. Ustava Republike Hrvatske („Narodne novine“, broj 85/10 - pročišćeni tekst i 5/14 - Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske).
II. OCJENA STANJA, OSNOVNA PITANJA KOJA SE TREBAJU UREDITI ZAKONOM TE POSLJEDICE KOJE ĆE DONOŠENJEM ZAKONA PROISTEĆI
1.Ocjena stanja
Problemi koji zahtijevaju donošenje Zakona o izmjenama Zakona o knjižnicama i knjižničnoj djelatnosti je jedinstvenost pravnog sustava Republike Hrvatske, a s obzirom da je Zakon o sustavu državne uprave („Narodne novine“, broj 66/19) na snazi od 18. srpnja 2019. godine. Zakon o sustavu državne uprave donijet je u cilju provedbe Nacionalnog programa reformi 2019., u okviru reformskog prioriteta „Unaprjeđenje javne uprave“ koji uključuje mjeru „Decentralizacija i racionalizacija“, a imajući u vidu:
- fragmentiranu i neracionalnu strukturu državne uprave (za obavljanje poslova državne uprave na području županija ustrojeni su uredi državne uprave kao multifunkcionalna prvostupanjska tijela državne uprave koja obavljaju poslove iz različitih upravnih područja za koja su nadležna različita ministarstva (ustrojeno je 20 ureda državne uprave sa 91 ispostavom i 302 matična ureda). Istovremeno je za obavljanje određenih poslova iz nadležnosti središnjih tijela državne uprave u županijama, gradovima i općinama ustrojeno ukupno 1299 područnih jedinica središnjih tijela državne uprave i njihovih ispostava;
- nepostojanje utvrđenih kriterija za povjeravanje poslova državne uprave jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave i pravnim osobama s javnim ovlastima niti postojanje utvrđenih funkcija i poslova koji im se mogu povjeriti, što pridonosi neuređenosti i nepreglednosti sustava. Važeći Zakon o sustavu državne uprave („Narodne novine“, broj 150/11, 12/13-Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske, 93/16 i 104/16) samo načelno utvrđuje mogućnost povjeravanja poslova državne uprave pravnim osobama s javnim ovlastima i jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave, međutim to pitanje ne uređuje detaljnije.
Izrada predmetnog Zakona potrebna je radi uspostave jedinstvenog pravnog poretka Republike Hrvatske, budući da je stupio na snagu Zakon o sustavu državne uprave koji ne predviđa urede državne uprave kao tijela prvog stupnja te je potrebno odrediti ministarstvo nadležno za poslove kulture kao središnje tijelo koje će obavljati poslove koje su do sada obavljali uredi državne uprave.
Zakonom o sustavu državne uprave nije mijenjan djelokrug rada upravnih tijela Grada Zagreba u smislu članka 4. stavaka 2. i 3. Zakona o Gradu Zagrebu („Narodne novine“, broj 62/01, 125/08, 36/09 i 119/14) te isti ostaje nepromijenjen u odnosu na obavljanje poslova upravnog nadzora.
2. Osnovna pitanja koja se trebaju urediti zakonom
Predloženim zakonom uređuju se sljedeća pitanja:
- odredit će se nadležnost ministarstva nadležnog za poslove kulture za obavljanje
nadzora nad zakonitošću rada i općih akata knjižnica kojima je osnivač druga pravna i
fizička osoba
- određuje se stupanje na snagu Zakona o izmjenama Zakona o knjižnicama i
knjižničnoj djelatnosti od 1. siječnja 2020. godine.
3. Posljedice koje će donošenjem Zakona proisteći
Donošenjem Zakona o izmjenama Zakona o knjižnicama i knjižničnoj djelatnosti nadzor nad zakonitošću rada i općih akata knjižnice kojoj je osnivač druga pravna i fizička osoba obavljat će ministarstvo nadležno za poslove kulture umjesto ureda državne uprave u županijama, dok upravno tijelo za kulturu Grada Zagreba zadržava svoj djelokrug rada u pogledu upravnog nadzora.
III. OCJENA SREDSTAVA POTREBNIH ZA PROVOĐENJE ZAKONA
Za provođenje ovoga Zakona nije potrebno osigurati dodatna financijska sredstva u državnom proračunu Republike Hrvatske.
IV. PRIJEDLOG ZA DONOŠENJE ZAKONA PO HITNOM POSTUPKU
Osnova za donošenje ovoga Zakona po hitnom postupku sadržana je u članku 204. stavku 1. Poslovnika Hrvatskoga sabora („Narodne novine“, broj 81/13, 113/16, 69/17 i 29/18) i to u osobito opravdanim razlozima.
Zakon o knjižnicama i knjižničnoj djelatnosti potrebno je hitno uskladiti s novim Zakonom o sustavu državne uprave („Narodne novine“, broj 66/19) kojim je na drukčiji način uređeno pitanje ustrojstva tijela državne uprave kao reformska mjera tako da poslove ureda državne uprave u županijama koji prestaju s radom, preuzima nadležno središnje tijelo državne uprave za poslove kulture. Izmjenom Zakona osigurat će se uspostava jedinstvenog pravnog poretka Republike Hrvatske, a s obzirom na prethodno navedeno.
Iz navedenih razloga predlaže se donošenje ovoga zakona po hitnom postupku.
V. TEKST KONAČNOG PRIJEDLOGA ZAKONA S OBRAZLOŽENJEM
Uz prijedlog za donošenje ovoga Zakona dostavlja se Konačni prijedlog zakona izmjenama Zakona o knjižnicama i knjižničnoj djelatnosti, s obrazloženjem.
KONAČNI PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O KNJIŽNICAMA I KNJIŽNIČNOJ DJELATNOSTI
Članak 1.
U Zakonu o knjižnicama i knjižničnoj djelatnosti („Narodne novine“, broj 17/19), u članku 44. stavak 3. mijenja se i glasi:
"(3) Nadzor nad zakonitošću rada i općih akata knjižnice kojoj je osnivač druga pravna i fizička osoba obavlja ministarstvo nadležno za poslove kulture odnosno nadležno upravno tijelo Grada Zagreba za područje grada Zagreba, ako posebnim zakonom nije drukčije određeno.“
Članak 2.
Članak 45. mijenja se i glasi:
„(1) Ako nadležno tijelo iz članka 44. stavka 3. ovoga Zakona u obavljanju nadzora nad zakonitošću rada i općih akata utvrdi da knjižnica odnosno knjižnica u sastavu ne ispunjava koji od uvjeta iz članka 11. stavka 1. i članka 12. stavka 2. ovoga Zakona, odredit će osnivaču rok u kojem je dužan otkloniti uočene nedostatke.
(2) Ne otkloni li osnivač uočene nedostatke u određenome roku, nadležno upravno tijelo iz članka 44. stavka 3. ovoga Zakona donijet će rješenje o zabrani rada knjižnice odnosno knjižnice u sastavu.
(3) Protiv rješenja o zabrani rada iz stavka 2. ovoga članka koje je donijelo nadležno upravno tijelo iz članka 44. stavka 3. ovoga Zakona žalba nije dopuštena, ali se može pokrenuti upravni spor.
(4) Ako nadležno tijelo iz članka 44. stavka 3. ovoga Zakona utvrdi da je statut ili drugi opći akt knjižnice protivan ovom Zakonu ili drugim propisima, zatražit će od knjižnice da ga u roku od mjesec dana uskladi.
(5) Ako knjižnica u roku iz stavka 4. ovoga članka ne uskladi statut ili drugi opći akt knjižnice, nadležno tijelo iz članka 44. stavka 3. ovoga Zakona obustavit će njihovu daljnju primjenu te donijeti rješenje o poništenju odnosno ukidanju ovih akata ili pojedinih njihovih odredbi.
(6) Protiv rješenja iz stavka 5. ovoga članka žalba nije dopuštena, ali se može pokrenuti upravni spor.“
Članak 3.
Ovaj se Zakon objavljuje u „Narodnim novinama“, a stupa na snagu 1. siječnja 2020. godine.
OBRAZLOŽENJE
Člankom 1. mijenja se članak 44. stavak 3. na način da je propisano da nadzor nad zakonitošću rada i općih akata knjižnice kojoj je osnivač druga pravna i fizička osoba obavlja ministarstvo nadležno za poslove kulture odnosno nadležno upravno tijelo Grada Zagreba, za područje Grada Zagreba, ako posebnim zakonom nije drukčije određeno.
Člankom 2. mijenja se članak 45. na način da se propisuju mjere upravnog nadzora koje uključuju zabranu rada, ako nisu ispunjeni uvjeti za obavljanje djelatnosti, kao i obustava i poništenje statuta te drugih općih akata koji su u kontradikciji sa Zakonom. Također se propisuju i pravni lijekovi u ovim postupcima.
Člankom 3. propisuje se objava ovog Zakona u „Narodnim novinama“ i stupanje na snagu 1. siječnja 2020. godine.
ODREDBE VAŽEĆEG ZAKONA O KNJIŽNICAMA I KNJIŽNIČNOJ DJELATNOSTI („NARODNE NOVINE“ BROJ 17/19) KOJE SE MIJENJAJU
Članak 44.
(1) Nadzor nad zakonitošću rada i općih akata javne knjižnice kojoj je osnivač Republika Hrvatska obavlja ministarstvo nadležno za poslove kulture, ako posebnim zakonom nije drukčije određeno.
(2) Nadzor nad zakonitošću rada Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu obavljaju ministarstvo nadležno za poslove kulture i ministarstvo nadležno za poslove znanosti i obrazovanja.
(3) Nadzor nad zakonitošću rada i općih akata knjižnice kojoj je osnivač jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave te druga pravna i fizička osoba obavlja ured državne uprave u županiji na području koje je njezino sjedište odnosno nadležno upravno tijelo Grada Zagreba, ako posebnim zakonom nije drukčije određeno.
Članak 45.
(1) Ako nadležno tijelo iz članka 44. stavka 3. ovoga Zakona u obavljanju nadzora nad zakonitošću rada i općih akata utvrdi da knjižnica odnosno knjižnica u sastavu ne ispunjava koji od uvjeta iz članka 11. stavka 1. i članka 12. stavka 2. ovoga Zakona, odredit će osnivaču rok u kojem je dužan otkloniti uočene nedostatke.
(2) Ne otkloni li osnivač uočene nedostatke u određenome roku, nadležno upravno tijelo iz članka 44. stavka 3. ovoga Zakona donijet će rješenje o zabrani rada knjižnice odnosno knjižnice u sastavu.
(3) Protiv rješenja o zabrani rada iz stavka 2. ovoga članka koje je donijelo nadležno upravno tijelo iz članka 44. stavka 3. ovoga Zakona može se podnijeti žalba ministarstvu nadležnom za poslove kulture.
(4) Ako nadležno tijelo iz članka 44. stavka 3. ovoga Zakona utvrdi da je statut ili drugi opći akt knjižnice protivan ovom Zakonu ili drugim propisima, zatražit će od knjižnice da ga u roku od mjesec dana uskladi.
(5) Ako knjižnica u roku iz stavka 4. ovoga članka ne uskladi statut ili drugi opći akt knjižnice, nadležno tijelo iz članka 44. stavka 3. ovoga Zakona obustavit će njihovu daljnju primjenu i o tome u roku od osam dana izvijestiti ministarstvo u čijoj je nadležnosti rad knjižnice s prijedlogom za poništenje odnosno ukidanje ovih akata ili pojedinih njihovih odredbi.
(6) Rješenje o prijedlogu za poništenje ili ukidanje iz stavka 5. ovoga članka nadležno ministarstvo dužno je donijeti u roku od 60 dana od dana zaprimanja prijedloga.
(7) Protiv rješenja iz stavka 6. ovoga članka žalba nije dopuštena, ali se može pokrenuti upravni spor.
N a c r t
VLADA REPUBLIKE HRVATSKE
PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O KNJIŽNICAMA I KNJIŽNIČNOJ DJELATNOSTI, S NACRTOM KONAČNOG PRIJEDLOGA ZAKONA
Zagreb, srpanj 2019.
PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA ZAKO NA O KNJIŽNICAMA I KNJIŽNIČNOJ DJELATNOSTI, S NACRTOM KONAČNOG PRIJEDLOGA ZAKONA
Komentirate u ime: Ministarstvo kulture
I. USTAVNA OSNOVA ZA DONOŠENJE ZAKONA
Ustavna osnova za donošenje ovoga Zakona nalazi se u članku 2. stavku 4. i članku 69. stavku 3. Ustava Republike Hrvatske („Narodne novine“, broj 85/10 - pročišćeni tekst i 5/14 - Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske).
Komentirate u ime: Ministarstvo kulture
II. OCJENA STANJA, OSNOVNA PITANJA KOJA SE TREBAJU UREDITI ZAKONOM TE POSLJEDICE KOJE ĆE DONOŠENJEM ZAKONA PROISTEĆI
1. Ocjena stanja
Problemi koji zahtijevaju donošenje Zakona o izmjenama Zakona o knjižnicama i knjižničnoj djelatnosti je jedinstvenost pravnog sustava Republike Hrvatske, a s obzirom da je Zakon o sustavu državne uprave („Narodne novine“, broj 66/19) na snazi od 18. srpnja 2019. godine. Zakon o sustavu državne uprave donijet je u cilju provedbe Nacionalnog programa reformi 2019., u okviru reformskog prioriteta „Unaprjeđenje javne uprave“ koji uključuje mjeru „Decentralizacija i racionalizacija“, a imajući u vidu:
- fragmentiranu i neracionalnu strukturu državne uprave (za obavljanje poslova državne uprave na području županija ustrojeni su uredi državne uprave kao multifunkcionalna prvostupanjska tijela državne uprave koja obavljaju poslove iz različitih upravnih područja za koja su nadležna različita ministarstva (ustrojeno je 20 ureda državne uprave sa 91 ispostavom i 302 matična ureda). Istovremeno je za obavljanje određenih poslova iz nadležnosti središnjih tijela državne uprave u županijama, gradovima i općinama ustrojeno ukupno 1299 područnih jedinica središnjih tijela državne uprave i njihovih ispostava;
- nepostojanje utvrđenih kriterija za povjeravanje poslova državne uprave jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave i pravnim osobama s javnim ovlastima niti postojanje utvrđenih funkcija i poslova koji im se mogu povjeriti, što pridonosi neuređenosti i nepreglednosti sustava. Važeći Zakon o sustavu državne uprave („Narodne novine“, broj 150/11, 12/13-Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske, 93/16 i 104/16) samo načelno utvrđuje mogućnost povjeravanja poslova državne uprave pravnim osobama s javnim ovlastima i jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave, međutim to pitanje ne uređuje detaljnije.
Izrada predmetnog Zakona potrebna je radi uspostave jedinstvenog pravnog poretka Republike Hrvatske, budući da je stupio na snagu Zakon o sustavu državne uprave koji ne predviđa urede državne uprave kao tijela prvog stupnja te je potrebno odrediti ministarstvo nadležno za poslove kulture kao središnje tijelo koje će obavljati poslove koje su do sada obavljali uredi državne uprave.
Zakonom o sustavu državne uprave nije mijenjan djelokrug rada upravnih tijela Grada Zagreba u smislu članka 4. stavaka 2. i 3. Zakona o Gradu Zagrebu („Narodne novine“, broj 62/01, 125/08, 36/09 i 119/14) te isti ostaje nepromijenjen u odnosu na obavljanje poslova upravnog nadzora.
2. Osnovna pitanja koja se trebaju urediti zakonom
Predloženim zakonom uređuju se sljedeća pitanja:
- odredit će se nadležnost ministarstva nadležnog za poslove kulture za obavljanje
nadzora nad zakonitošću rada i općih akata knjižnica kojima je osnivač druga pravna i
fizička osoba
- određuje se stupanje na snagu Zakona o izmjenama Zakona o knjižnicama i
knjižničnoj djelatnosti od 1. siječnja 2020. godine.
3. Posljedice koje će donošenjem Zakona proisteći
Donošenjem Zakona o izmjenama Zakona o knjižnicama i knjižničnoj djelatnosti nadzor nad zakonitošću rada i općih akata knjižnice kojoj je osnivač druga pravna i fizička osoba obavljat će ministarstvo nadležno za poslove kulture umjesto ureda državne uprave u županijama, dok upravno tijelo za kulturu Grada Zagreba zadržava svoj djelokrug rada u pogledu upravnog nadzora.
Komentirate u ime: Ministarstvo kulture
III. OCJENA SREDSTAVA POTREBNIH ZA PROVOĐENJE ZAKONA
Komentirate u ime: Ministarstvo kulture
Za provođenje ovoga Zakona nije potrebno osigurati dodatna financijska sredstva u državnom proračunu Republike Hrvatske.
Komentirate u ime: Ministarstvo kulture
IV. PRIJEDLOG ZA DONOŠENJE ZAKONA PO HITNOM POSTUPKU
Osnova za donošenje ovoga Zakona po hitnom postupku sadržana je u članku 204. stavku 1. Poslovnika Hrvatskoga sabora („Narodne novine“, broj 81/13, 113/16, 69/17 i 29/18) i to u osobito opravdanim razlozima.
Zakon o knjižnicama i knjižničnoj djelatnosti potrebno je hitno uskladiti s novim Zakonom o sustavu državne uprave („Narodne novine“, broj 66/19) kojim je na drukčiji način uređeno pitanje ustrojstva tijela državne uprave kao reformska mjera tako da poslove ureda državne uprave u županijama koji prestaju s radom, preuzima nadležno središnje tijelo državne uprave za poslove kulture. Izmjenom Zakona osigurat će se uspostava jedinstvenog pravnog poretka Republike Hrvatske, a s obzirom na prethodno navedeno.
Iz navedenih razloga predlaže se donošenje ovoga zakona po hitnom postupku.
Komentirate u ime: Ministarstvo kulture
V. TEKST KONAČNOG PRIJEDLOGA ZAKONA S OBRAZLOŽENJEM
Uz prijedlog za donošenje ovoga Zakona dostavlja se Konačni prijedlog zakona izmjenama Zakona o knjižnicama i knjižničnoj djelatnosti, s obrazloženjem.
Komentirate u ime: Ministarstvo kulture
KONAČNI PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O KNJIŽNICAMA I KNJIŽNIČNOJ DJELATNOSTI
Komentirate u ime: Ministarstvo kulture
Članak 1.
U Zakonu o knjižnicama i knjižničnoj djelatnosti („Narodne novine“, broj 17/19), u članku 44. stavak 3. mijenja se i glasi:
"(3) Nadzor nad zakonitošću rada i općih akata knjižnice kojoj je osnivač druga pravna i fizička osoba obavlja ministarstvo nadležno za poslove kulture odnosno nadležno upravno tijelo Grada Zagreba za područje grada Zagreba, ako posebnim zakonom nije drukčije određeno.“
Komentirate u ime: Ministarstvo kulture
Članak 2.
Članak 45. mijenja se i glasi:
„(1) Ako nadležno tijelo iz članka 44. stavka 3. ovoga Zakona u obavljanju nadzora nad zakonitošću rada i općih akata utvrdi da knjižnica odnosno knjižnica u sastavu ne ispunjava koji od uvjeta iz članka 11. stavka 1. i članka 12. stavka 2. ovoga Zakona, odredit će osnivaču rok u kojem je dužan otkloniti uočene nedostatke.
(2) Ne otkloni li osnivač uočene nedostatke u određenome roku, nadležno upravno tijelo iz članka 44. stavka 3. ovoga Zakona donijet će rješenje o zabrani rada knjižnice odnosno knjižnice u sastavu.
(3) Protiv rješenja o zabrani rada iz stavka 2. ovoga članka koje je donijelo nadležno upravno tijelo iz članka 44. stavka 3. ovoga Zakona žalba nije dopuštena, ali se može pokrenuti upravni spor.
(4) Ako nadležno tijelo iz članka 44. stavka 3. ovoga Zakona utvrdi da je statut ili drugi opći akt knjižnice protivan ovom Zakonu ili drugim propisima, zatražit će od knjižnice da ga u roku od mjesec dana uskladi.
(5) Ako knjižnica u roku iz stavka 4. ovoga članka ne uskladi statut ili drugi opći akt knjižnice, nadležno tijelo iz članka 44. stavka 3. ovoga Zakona obustavit će njihovu daljnju primjenu te donijeti rješenje o poništenju odnosno ukidanju ovih akata ili pojedinih njihovih odredbi.
(6) Protiv rješenja iz stavka 5. ovoga članka žalba nije dopuštena, ali se može pokrenuti upravni spor.“
Komentirate u ime: Ministarstvo kulture
Članak 3.
Ovaj se Zakon objavljuje u „Narodnim novinama“, a stupa na snagu 1. siječnja 2020. godine.
Komentirate u ime: Ministarstvo kulture
OBRAZLOŽENJE
Člankom 1. mijenja se članak 44. stavak 3. na način da je propisano da nadzor nad zakonitošću rada i općih akata knjižnice kojoj je osnivač druga pravna i fizička osoba obavlja ministarstvo nadležno za poslove kulture odnosno nadležno upravno tijelo Grada Zagreba, za područje Grada Zagreba, ako posebnim zakonom nije drukčije određeno.
Člankom 2. mijenja se članak 45. na način da se propisuju mjere upravnog nadzora koje uključuju zabranu rada, ako nisu ispunjeni uvjeti za obavljanje djelatnosti, kao i obustava i poništenje statuta te drugih općih akata koji su u kontradikciji sa Zakonom. Također se propisuju i pravni lijekovi u ovim postupcima.
Člankom 3. propisuje se objava ovog Zakona u „Narodnim novinama“ i stupanje na snagu 1. siječnja 2020. godine.
Komentirate u ime: Ministarstvo kulture
ODREDBE VAŽEĆEG ZAKONA O KNJIŽNICAMA I KNJIŽNIČNOJ DJELATNOSTI („NARODNE NOVINE“ BROJ 17/19) KOJE SE MIJENJAJU
Komentirate u ime: Ministarstvo kulture
Članak 44.
(1) Nadzor nad zakonitošću rada i općih akata javne knjižnice kojoj je osnivač Republika Hrvatska obavlja ministarstvo nadležno za poslove kulture, ako posebnim zakonom nije drukčije određeno.
(2) Nadzor nad zakonitošću rada Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu obavljaju ministarstvo nadležno za poslove kulture i ministarstvo nadležno za poslove znanosti i obrazovanja.
(3) Nadzor nad zakonitošću rada i općih akata knjižnice kojoj je osnivač jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave te druga pravna i fizička osoba obavlja ured državne uprave u županiji na području koje je njezino sjedište odnosno nadležno upravno tijelo Grada Zagreba, ako posebnim zakonom nije drukčije određeno.
Komentirate u ime: Ministarstvo kulture
Članak 45.
(1) Ako nadležno tijelo iz članka 44. stavka 3. ovoga Zakona u obavljanju nadzora nad zakonitošću rada i općih akata utvrdi da knjižnica odnosno knjižnica u sastavu ne ispunjava koji od uvjeta iz članka 11. stavka 1. i članka 12. stavka 2. ovoga Zakona, odredit će osnivaču rok u kojem je dužan otkloniti uočene nedostatke.
(2) Ne otkloni li osnivač uočene nedostatke u određenome roku, nadležno upravno tijelo iz članka 44. stavka 3. ovoga Zakona donijet će rješenje o zabrani rada knjižnice odnosno knjižnice u sastavu.
(3) Protiv rješenja o zabrani rada iz stavka 2. ovoga članka koje je donijelo nadležno upravno tijelo iz članka 44. stavka 3. ovoga Zakona može se podnijeti žalba ministarstvu nadležnom za poslove kulture.
(4) Ako nadležno tijelo iz članka 44. stavka 3. ovoga Zakona utvrdi da je statut ili drugi opći akt knjižnice protivan ovom Zakonu ili drugim propisima, zatražit će od knjižnice da ga u roku od mjesec dana uskladi.
(5) Ako knjižnica u roku iz stavka 4. ovoga članka ne uskladi statut ili drugi opći akt knjižnice, nadležno tijelo iz članka 44. stavka 3. ovoga Zakona obustavit će njihovu daljnju primjenu i o tome u roku od osam dana izvijestiti ministarstvo u čijoj je nadležnosti rad knjižnice s prijedlogom za poništenje odnosno ukidanje ovih akata ili pojedinih njihovih odredbi.
(6) Rješenje o prijedlogu za poništenje ili ukidanje iz stavka 5. ovoga članka nadležno ministarstvo dužno je donijeti u roku od 60 dana od dana zaprimanja prijedloga.
(7) Protiv rješenja iz stavka 6. ovoga članka žalba nije dopuštena, ali se može pokrenuti upravni spor.
Komentirate u ime: Ministarstvo kulture