Na temelju članka 21. stavka 4. Zakona o sustavu civilne zaštite („Narodne novine“ broj 82/15 i 118/18), ministar unutarnjih poslova donosi
PRAVILNIK
O SASTAVU STOŽERA, NAČINU RADA TE UVJETIMA ZA IMENOVANJE NAČELNIKA, ZAMJENIKA NAČELNIKA I ČLANOVA STOŽERA CIVILNE ZAŠTITE
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim Pravilnikom uređuje se sastav stožera civilne zaštite na razini Republike Hrvatske te na razini jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, uvjeti za imenovanje načelnika, zamjenika načelnika i članova stožera te način rada stožera.
II. SASTAV STOŽERA
Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske
Članak 2.
(1) Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske čine imenovani predstavnici:
- ministarstva nadležnog za unutarnje poslove
- ministarstva nadležnog za obranu
- ministarstva nadležnog za financije
- ministarstva nadležnog za zdravstvo
- ministarstva nadležnog za poljoprivredu
- ministarstva nadležnog za zaštitu okoliša
- ministarstva nadležnog za graditeljstvo
- ministarstva nadležnog za gospodarstvo
- ministarstva nadležnog za more, promet i infrastrukturu
- ministarstva nadležnog za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku
- ministarstva nadležnog za vanjske i europske poslove
- ministarstva nadležnog za  urizam
- ministarstva nadležnog za kulturu
- ministarstva nadležnog za znanost i obrazovanje
- Hrvatske vatrogasne zajednice
- Državnog hidrometeorološkog zavoda
- Seizmološke službe
- Hrvatskih voda
- Hrvatskog crvenog križa
- Hrvatske gorske službe spašavanja i
- Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo.
(2) Ministar unutarnjih poslova (u daljnjem tekstu: ministar) je načelnik Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske te rukovodi radom Stožera.
(3) Članovi Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske po dužnosti su ravnatelj ustrojstvene jedinice Ministarstva unutarnjih poslova (u daljnjem tekstu: Ministarstvo) nadležne za civilnu zaštitu, koordinator za poslove civilne zaštite i načelnik operativnog centra civilne zaštite.
(4) Predstavnike iz stavka 1. ovoga članka predlažu čelnici državnih tijela, institucija odnosno drugih subjekata.
(5) Vlada Republike Hrvatske donosi Rješenje o imenovanju načelnika, zamjenika načelnika i članova Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske, koje se objavljuje u „Narodnim novinama“.
Članak 3.
(1) Nadležna tijela državne uprave predlažu članove Stožera civilne zaštite iz redova državnih dužnosnika ili državnih službenika iz potkategorije glavnih rukovoditelja.
(2) Ministar predlaže zamjenika načelnika Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske između članova Stožera iz sastava tog tijela.
Stožeri civilne zaštite jedinica područne (regionalne) samouprave i Grada Zagreba
Članak 4.
(1) Župan odnosno gradonačelnik Grada Zagreba odlukom osnivaju stožer civilne zaštite županije odnosno Grada Zagreba i imenuju načelnika, zamjenika načelnika i članove stožera.
(2) Stožer civilne zaštite županije odnosno Grada Zagreba u pravilu se sastoji od:
- načelnika i zamjenika načelnika
- predstavnika po dužnosti (rukovodeći službenik upravnog tijela za poslove civilne zaštite i rukovodeći službenik područnog ureda tijela državne uprave nadležnog za poslove civilne zaštite)
- pročelnika upravnih odjela (za komunalne poslove i zaštitu okoliša, društvene djelatnosti, graditeljstvo i prostorno uređenje, gospodarstvo i drugih)
- ravnatelja ustanove za hitnu medicinu županije
- ravnatelja bolnica
- ravnatelja doma zdravlja županije i
- županijskog vatrogasnog zapovjednika
- načelnika policijske uprave
- ravnatelja društva Crvenog križa županije
- pročelnika stanice Hrvatske gorske službe spašavanja
- jednog zapovjednika specijalističkih postrojbi civilne zaštite i
- opunomoćenih predstavnika pravnih osoba od interesa za sustav civilne zaštite.
(3) Stožer civilne zaštite županije i Grada Zagreba u pravilu broji do 15 članova.
(4) Za pojedine oblike mjesne samouprave na svojim područjima veliki gradovi mogu imenovati stožer civilne zaštite.
(5) Načelnik stožera civilne zaštite iz stavka 4. ovog članka u pravilu je predsjednik vijeća mjesne samouprave.
(6) Odluka o osnivanju stožera civilne zaštite objavljuje se u službenom glasilu jedinice područne (regionalne) samouprave.
Stožeri civilne zaštite jedinica lokalne samouprave
Članak 5.
(1) Općinski načelnik i gradonačelnik odlukom osniva stožer civilne zaštite i imenuje načelnika, zamjenika načelnika i članove stožera.
(2) Stožer civilne zaštite jedinice lokalne samouprave u pravilu broji do 12 članova.
(3) U postupku predlaganja članova stožera za civilnu zaštitu jedinice lokalne samouprave, nadležno tijelo uprave od operativnih snaga sustava civilne zaštite službeno traži prijedloge za imenovanje članova stožera civilne zaštite.
(4) Operativne snage iz stavka 3. ovog članka iz čijih se redova mogu imenovati članovi stožera civilne zaštite su: vatrogastvo, društva Crvenog križa, stanice Hrvatske gorske službe spašavanja, druge udruge građana te pravne osobe od značaja za sustav civilne zaštite na razini jedinice lokalne samouprave i predstavnik postrojbi civilne zaštite, a članovima stožera mogu se imenovati i pročelnici upravnih tijela jedinica lokalne samouprave.
(5) Članovi stožera civilne zaštite jedinice lokalne samouprave po dužnosti su rukovodeća osoba policijske postaje, predstavnik područnog ureda tijela državne uprave nadležnog za poslove civilne zaštite, vatrogasni zapovjednik, predstavnik Crvenog križa i čelna osoba zdravstvene ustanove.
(6) Tijelo iz stavka 3. ovoga članka dostavljene prijedloge objedinjava u formalni prijedlog koji dostavlja općinskom načelniku i gradonačelniku.
(7) Odluku o osnivanju stožera civilne zaštite donosi izvršno tijelo jedinice lokalne samouprave koja se objavljuje se u službenom glasilu.
Članak 6.
Članove stožera iz članaka 4. i 5. ovog Pravilnika imenuje izvršno tijelo jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave nakon svakih lokalnih izbora najkasnije u roku od 30 dana od dana stupanja na dužnost.
III. UVJETI ZA IMENOVANJE NAČELNIKA, ZAMJENIKA NAČELNIKA I ČLANOVA STOŽERA
Članak 7.
Načelnik i zamjenik načelnika stožera civilne zaštite u pravilu imenuju se iz redova operativnih snaga sustava civilne zaštite, zamjenika izvršnih tijela ili pročelnika upravnih tijela jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, uz prethodno provedene konzultacije i prihvaćanje raspoređivanja na te dužnosti.
Članak 8.
(1) Osobe koje se predlažu za imenovanje u stožer civilne zaštite, osim potrebnih stručnih kompetencija za obavljanje dužnosti u stožeru civilne zaštite moraju imati i formalno pravo na odlučivanje.
(2) Kada se na dužnosti u stožeru civilne zaštite predlažu osobe koje nemaju formalni autoritet ili u situacijama kada se zbog spriječenosti imenovanih članova stožera u njihov rad uključuju zamjenski predstavnici, oni moraju imati ovlaštenje za odlučivanje kojim im se daje formalni autoritet.
IV. NAČIN RADA STOŽERA
Članak 9.
(1) Stožeri civilne zaštite obavljaju zadaće koje se odnose na prikupljanje i obradu informacija ranog upozoravanja o mogućnosti nastanka velike nesreće i katastrofe, za svaku veliku nesreću i katastrofu pripremaju detaljne i specifične radne operativne postupke od značaja za koordiniranje djelovanja operativnih snaga sustava civilne zaštite, upravljaju reagiranjem sustava civilne zaštite, obavljaju poslove informiranja javnosti i predlažu donošenje odluke o prestanku provođenja mjera i aktivnosti sustava civilne zaštite u velikoj nesreći i katastrofi.
(2) Načelnik stožera civilne zaštite koji operativno usklađuje djelovanje kapaciteta sustava civilne zaštite u velikoj nesreći i katastrofi na području svoje nadležnosti, sukladno specifičnostima izvanrednog događaja, odlukom određuje koordinatora na lokaciji iz redova operativnih snaga sustava civilne zaštite.
Članak 10.
Stožeri civilne zaštite mogu biti stavljeni u stanje pripravnosti ili aktivirani, uvažavajući stvarne okolnosti.
Članak 11.
(1) Kada se sustavima ranog upozoravanja ili kroz međunarodnu razmjenu najavi mogućnost nastajanja velike nesreće i katastrofe, stožeri civilne zaštite jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske sukcesivno podižu razinu pripravnosti stožera.
(2) Stožer civilne zaštite područne (regionalne) samouprave stavlja se u stanje pripravnosti kada prijeti realna opasnost od nastanka velike nesreće ili katastrofe ili kada se na području jedne lokalne samouprave proglasi stanje velike nesreće.
(3) Stožer civilne zaštite područne (regionalne) samouprave aktivira se nakon što načelnik stožera zaprimi zahtjev za dodatnu pomoć od strane općine (hijerarhijski niže razine sustava civilne zaštite) sa svog područja.
(4) Kada se na području jedne područne (regionalne) samouprave proglasi stanje velike nesreće i katastrofe, Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske stavlja se u stanje pripravnosti.
(5) Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske aktivira se nakon što načelnik stožera zaprimi zahtjev od stožera područne (regionalne) samouprave za dodatnu pomoć i ocjeni ga opravdanim.
(6) Odluku o uvođenju pripravnosti i načinu rada kada je stožer u režimu pripravnosti donosi načelnik stožera.
Članak 12.
(1) Kada se proglasi stanje velike nesreće i katastrofe, stožeri civilne zaštite jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske preuzimaju sve poslove usklađivanja djelovanja operativnih snaga sustava civilne zaštite na ublažavanju i otklanjanju nastalih posljedica.
(2) Stožer civilne zaštite područne (regionalne) samouprave aktivira se kada se na području njegove nadležnosti istovremeno u dvije ili više lokalnih samouprava proglasi stanje velike nesreće.
(3) Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske aktivira se kada se na području dvije i više jedinica područne (regionalne) samouprave istovremeno proglasi stanje velike nesreće i katastrofe.
(4) Odluku o aktiviranju i načinu rada stožera donosi načelnik stožera.
Članak 13.
(1) U pravilu, prilagođavajući način rada stvarno nastalim okolnostima, stožeri mogu raditi u punom ili užem sastavu, na sjednicama ili kontinuirano dok je proglašeno stanje velike nesreće i katastrofe, na stalnoj lokaciji ili na izdvojenom mjestu uključujući i rad u terenskim uvjetima.
(2) Načelnik Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske može, u slučaju opravdane žurne potrebe za ekspertnim savjetom koji će olakšati provođenje mjera i aktivnosti operativnih snaga sustava civilne zaštite, na sjednicu Stožera pozvati i stručnjake iz drugih tijela javne vlasti, znanstvenih institucija, pravnih osoba od interesa za Republiku Hrvatsku i drugih pravnih osoba i udruga građana.
(3) Načelnik stožera civilne zaštite jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave u slučaju kada je utvrđena vjerojatnost nastajanja velike nesreće ili izvršno tijelo kada velika nesreća nastupi, na sjednice stožera civilne zaštite može u slučaju potrebe pozvati i stručnjake iz tijela javne vlasti, znanstvenih institucija i pravnih osoba od interesa za Republiku Hrvatsku, drugih pravnih osoba i udruga građana koje djeluju na njihovom području (kapetan lučke kapetanije, ravnatelj županijskog zavoda za javno zdravstvo, predstavnik Hrvatskih voda, županijski veterinarski inspektor i drugi).
(4) Načelnici stožera civilne zaštite na svim razinama, pored kapaciteta iz stavaka 2. i 3. ovog članka, mogu zatražiti stručnu pomoć kriznih menadžera, ostalih eksperata i drugih institucija kako bi pravilno usmjerili djelovanje kapaciteta operativnih snaga sustava civilne zaštite u velikoj nesreći i katastrofi.
(5) Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske kada je Republika Hrvatska pogođena katastrofom može Vladi Republike Hrvatske predložiti upućivanje zahtjeva za pružanjem međunarodne pomoći.
Članak 14.
Dvije ili više jedinica lokalne samouprave, koje zajednički organiziraju poslove civilne zaštite, dužne su sporazumom urediti način suradnje stožera civilne zaštite te posebno nadležnosti i prioritete kada u velikoj nesreći i katastrofi nastane potreba za istovremenom uporabom zajedničkih postrojbi civilne zaštite.
Članak 15.
(1) Ministarstvo obavlja administrativno-tehničke poslove te osigurava druge uvjete za rad Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske.
(2) Tijela zastupljena u Stožeru civilne zaštite Republike Hrvatske u velikoj nesreći i katastrofi dužna su svojim predstavnicima tijekom pripravnosti ili aktivnog djelovanja Stožera pružati stručnu i operativnu potporu potrebnu za učinkovito provođenje zadaća angažiranih kapaciteta operativnih snaga sustava civilne zaštite iz vlastitog djelokruga.
(3) Potpora iz stavka 2. ovoga članka provodi se na način kojim se osigurava sudjelovanje svih raspoloživih namjenskih sektorskih sposobnosti uključujući i aktivno sudjelovanje čelnih osoba tijela tijekom uporabe kapaciteta sukladno Državnom planu djelovanja civilne zaštite i posebnim sektorskim operativnim planovima civilne zaštite usvojenim za potrebe djelovanja u velikim nesrećama i katastrofama.
Članak 16.
(1) Administrativno-tehničke poslove i druge uvjete za rad stožera civilne zaštite jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave osigurava jedinstveni upravni odjel općine, upravno tijelo gradske ili županijske uprave i Grada Zagreba (u pravilu za poslove civilne zaštite) sukladno odluci izvršnog tijela.
(2) Članu stožera civilne zaštite jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave tijelo koje predstavlja dužno je pružati svu stručnu i operativnu potporu od značaja za učinkovito provođenje zadaća svih operativnih kapaciteta iz tog područja, a što se utvrđuje planom djelovanja civilne zaštite, vanjskim planom civilne zaštite i operativnim planovima civilne zaštite pravnih osoba od interesa za sustav civilne zaštite jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave.
V. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 17.
(1) Pozivanje i aktiviranje stožera civilne zaštite nalaže načelnik stožera, a provodi se prema planovima djelovanja civilne zaštite usvojene za svaku od razina ustrojavanja sustava civilne zaštite (lokalne, područne i državne).
(2) Pozivanje članova Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske provodi Ministarstvo.
Članak 18.
Danom stupanja na snagu ovoga Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o sastavu stožera, načinu rada te uvjetima za imenovanje načelnika, zamjenika načelnika i članova stožera civilne zaštite („Narodne novine“ broj 37/16 i 47/16-ispr.).
Članak 19.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Na temelju članka 21. stavka 4. Zakona o sustavu civilne zaštite („Narodne novine“ broj 82/15 i 118/18), ministar unutarnjih poslova donosi
PRAVILNIK
O SASTAVU STOŽERA, NAČINU RADA TE UVJETIMA ZA IMENOVANJE NAČELNIKA, ZAMJENIKA NAČELNIKA I ČLANOVA STOŽERA CIVILNE ZAŠTITE
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
I. OPĆE ODREDBE
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 1.
Ovim Pravilnikom uređuje se sastav stožera civilne zaštite na razini Republike Hrvatske te na razini jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, uvjeti za imenovanje načelnika, zamjenika načelnika i članova stožera te način rada stožera.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
II. SASTAV STOŽERA
Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 2.
(1) Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske čine imenovani predstavnici:
- ministarstva nadležnog za unutarnje poslove
- ministarstva nadležnog za obranu
- ministarstva nadležnog za financije
- ministarstva nadležnog za zdravstvo
- ministarstva nadležnog za poljoprivredu
- ministarstva nadležnog za zaštitu okoliša
- ministarstva nadležnog za graditeljstvo
- ministarstva nadležnog za gospodarstvo
- ministarstva nadležnog za more, promet i infrastrukturu
- ministarstva nadležnog za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku
- ministarstva nadležnog za vanjske i europske poslove
- ministarstva nadležnog za  urizam
- ministarstva nadležnog za kulturu
- ministarstva nadležnog za znanost i obrazovanje
- Hrvatske vatrogasne zajednice
- Državnog hidrometeorološkog zavoda
- Seizmološke službe
- Hrvatskih voda
- Hrvatskog crvenog križa
- Hrvatske gorske službe spašavanja i
- Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo.
(2) Ministar unutarnjih poslova (u daljnjem tekstu: ministar) je načelnik Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske te rukovodi radom Stožera.
(3) Članovi Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske po dužnosti su ravnatelj ustrojstvene jedinice Ministarstva unutarnjih poslova (u daljnjem tekstu: Ministarstvo) nadležne za civilnu zaštitu, koordinator za poslove civilne zaštite i načelnik operativnog centra civilne zaštite.
(4) Predstavnike iz stavka 1. ovoga članka predlažu čelnici državnih tijela, institucija odnosno drugih subjekata.
(5) Vlada Republike Hrvatske donosi Rješenje o imenovanju načelnika, zamjenika načelnika i članova Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske, koje se objavljuje u „Narodnim novinama“.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 3.
(1) Nadležna tijela državne uprave predlažu članove Stožera civilne zaštite iz redova državnih dužnosnika ili državnih službenika iz potkategorije glavnih rukovoditelja.
(2) Ministar predlaže zamjenika načelnika Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske između članova Stožera iz sastava tog tijela.
Stožeri civilne zaštite jedinica područne (regionalne) samouprave i Grada Zagreba
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 4.
(1) Župan odnosno gradonačelnik Grada Zagreba odlukom osnivaju stožer civilne zaštite županije odnosno Grada Zagreba i imenuju načelnika, zamjenika načelnika i članove stožera.
(2) Stožer civilne zaštite županije odnosno Grada Zagreba u pravilu se sastoji od:
- načelnika i zamjenika načelnika
- predstavnika po dužnosti (rukovodeći službenik upravnog tijela za poslove civilne zaštite i rukovodeći službenik područnog ureda tijela državne uprave nadležnog za poslove civilne zaštite)
- pročelnika upravnih odjela (za komunalne poslove i zaštitu okoliša, društvene djelatnosti, graditeljstvo i prostorno uređenje, gospodarstvo i drugih)
- ravnatelja ustanove za hitnu medicinu županije
- ravnatelja bolnica
- ravnatelja doma zdravlja županije i
- županijskog vatrogasnog zapovjednika
- načelnika policijske uprave
- ravnatelja društva Crvenog križa županije
- pročelnika stanice Hrvatske gorske službe spašavanja
- jednog zapovjednika specijalističkih postrojbi civilne zaštite i
- opunomoćenih predstavnika pravnih osoba od interesa za sustav civilne zaštite.
(3) Stožer civilne zaštite županije i Grada Zagreba u pravilu broji do 15 članova.
(4) Za pojedine oblike mjesne samouprave na svojim područjima veliki gradovi mogu imenovati stožer civilne zaštite.
(5) Načelnik stožera civilne zaštite iz stavka 4. ovog članka u pravilu je predsjednik vijeća mjesne samouprave.
(6) Odluka o osnivanju stožera civilne zaštite objavljuje se u službenom glasilu jedinice područne (regionalne) samouprave.
Stožeri civilne zaštite jedinica lokalne samouprave
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 5.
(1) Općinski načelnik i gradonačelnik odlukom osniva stožer civilne zaštite i imenuje načelnika, zamjenika načelnika i članove stožera.
(2) Stožer civilne zaštite jedinice lokalne samouprave u pravilu broji do 12 članova.
(3) U postupku predlaganja članova stožera za civilnu zaštitu jedinice lokalne samouprave, nadležno tijelo uprave od operativnih snaga sustava civilne zaštite službeno traži prijedloge za imenovanje članova stožera civilne zaštite.
(4) Operativne snage iz stavka 3. ovog članka iz čijih se redova mogu imenovati članovi stožera civilne zaštite su: vatrogastvo, društva Crvenog križa, stanice Hrvatske gorske službe spašavanja, druge udruge građana te pravne osobe od značaja za sustav civilne zaštite na razini jedinice lokalne samouprave i predstavnik postrojbi civilne zaštite, a članovima stožera mogu se imenovati i pročelnici upravnih tijela jedinica lokalne samouprave.
(5) Članovi stožera civilne zaštite jedinice lokalne samouprave po dužnosti su rukovodeća osoba policijske postaje, predstavnik područnog ureda tijela državne uprave nadležnog za poslove civilne zaštite, vatrogasni zapovjednik, predstavnik Crvenog križa i čelna osoba zdravstvene ustanove.
(6) Tijelo iz stavka 3. ovoga članka dostavljene prijedloge objedinjava u formalni prijedlog koji dostavlja općinskom načelniku i gradonačelniku.
(7) Odluku o osnivanju stožera civilne zaštite donosi izvršno tijelo jedinice lokalne samouprave koja se objavljuje se u službenom glasilu.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 6.
Članove stožera iz članaka 4. i 5. ovog Pravilnika imenuje izvršno tijelo jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave nakon svakih lokalnih izbora najkasnije u roku od 30 dana od dana stupanja na dužnost.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
III. UVJETI ZA IMENOVANJE NAČELNIKA, ZAMJENIKA NAČELNIKA I ČLANOVA STOŽERA
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 7.
Načelnik i zamjenik načelnika stožera civilne zaštite u pravilu imenuju se iz redova operativnih snaga sustava civilne zaštite, zamjenika izvršnih tijela ili pročelnika upravnih tijela jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, uz prethodno provedene konzultacije i prihvaćanje raspoređivanja na te dužnosti.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 8.
(1) Osobe koje se predlažu za imenovanje u stožer civilne zaštite, osim potrebnih stručnih kompetencija za obavljanje dužnosti u stožeru civilne zaštite moraju imati i formalno pravo na odlučivanje.
(2) Kada se na dužnosti u stožeru civilne zaštite predlažu osobe koje nemaju formalni autoritet ili u situacijama kada se zbog spriječenosti imenovanih članova stožera u njihov rad uključuju zamjenski predstavnici, oni moraju imati ovlaštenje za odlučivanje kojim im se daje formalni autoritet.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
IV. NAČIN RADA STOŽERA
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 9.
(1) Stožeri civilne zaštite obavljaju zadaće koje se odnose na prikupljanje i obradu informacija ranog upozoravanja o mogućnosti nastanka velike nesreće i katastrofe, za svaku veliku nesreću i katastrofu pripremaju detaljne i specifične radne operativne postupke od značaja za koordiniranje djelovanja operativnih snaga sustava civilne zaštite, upravljaju reagiranjem sustava civilne zaštite, obavljaju poslove informiranja javnosti i predlažu donošenje odluke o prestanku provođenja mjera i aktivnosti sustava civilne zaštite u velikoj nesreći i katastrofi.
(2) Načelnik stožera civilne zaštite koji operativno usklađuje djelovanje kapaciteta sustava civilne zaštite u velikoj nesreći i katastrofi na području svoje nadležnosti, sukladno specifičnostima izvanrednog događaja, odlukom određuje koordinatora na lokaciji iz redova operativnih snaga sustava civilne zaštite.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 10.
Stožeri civilne zaštite mogu biti stavljeni u stanje pripravnosti ili aktivirani, uvažavajući stvarne okolnosti.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 11.
(1) Kada se sustavima ranog upozoravanja ili kroz međunarodnu razmjenu najavi mogućnost nastajanja velike nesreće i katastrofe, stožeri civilne zaštite jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske sukcesivno podižu razinu pripravnosti stožera.
(2) Stožer civilne zaštite područne (regionalne) samouprave stavlja se u stanje pripravnosti kada prijeti realna opasnost od nastanka velike nesreće ili katastrofe ili kada se na području jedne lokalne samouprave proglasi stanje velike nesreće.
(3) Stožer civilne zaštite područne (regionalne) samouprave aktivira se nakon što načelnik stožera zaprimi zahtjev za dodatnu pomoć od strane općine (hijerarhijski niže razine sustava civilne zaštite) sa svog područja.
(4) Kada se na području jedne područne (regionalne) samouprave proglasi stanje velike nesreće i katastrofe, Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske stavlja se u stanje pripravnosti.
(5) Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske aktivira se nakon što načelnik stožera zaprimi zahtjev od stožera područne (regionalne) samouprave za dodatnu pomoć i ocjeni ga opravdanim.
(6) Odluku o uvođenju pripravnosti i načinu rada kada je stožer u režimu pripravnosti donosi načelnik stožera.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 12.
(1) Kada se proglasi stanje velike nesreće i katastrofe, stožeri civilne zaštite jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske preuzimaju sve poslove usklađivanja djelovanja operativnih snaga sustava civilne zaštite na ublažavanju i otklanjanju nastalih posljedica.
(2) Stožer civilne zaštite područne (regionalne) samouprave aktivira se kada se na području njegove nadležnosti istovremeno u dvije ili više lokalnih samouprava proglasi stanje velike nesreće.
(3) Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske aktivira se kada se na području dvije i više jedinica područne (regionalne) samouprave istovremeno proglasi stanje velike nesreće i katastrofe.
(4) Odluku o aktiviranju i načinu rada stožera donosi načelnik stožera.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 13.
(1) U pravilu, prilagođavajući način rada stvarno nastalim okolnostima, stožeri mogu raditi u punom ili užem sastavu, na sjednicama ili kontinuirano dok je proglašeno stanje velike nesreće i katastrofe, na stalnoj lokaciji ili na izdvojenom mjestu uključujući i rad u terenskim uvjetima.
(2) Načelnik Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske može, u slučaju opravdane žurne potrebe za ekspertnim savjetom koji će olakšati provođenje mjera i aktivnosti operativnih snaga sustava civilne zaštite, na sjednicu Stožera pozvati i stručnjake iz drugih tijela javne vlasti, znanstvenih institucija, pravnih osoba od interesa za Republiku Hrvatsku i drugih pravnih osoba i udruga građana.
(3) Načelnik stožera civilne zaštite jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave u slučaju kada je utvrđena vjerojatnost nastajanja velike nesreće ili izvršno tijelo kada velika nesreća nastupi, na sjednice stožera civilne zaštite može u slučaju potrebe pozvati i stručnjake iz tijela javne vlasti, znanstvenih institucija i pravnih osoba od interesa za Republiku Hrvatsku, drugih pravnih osoba i udruga građana koje djeluju na njihovom području (kapetan lučke kapetanije, ravnatelj županijskog zavoda za javno zdravstvo, predstavnik Hrvatskih voda, županijski veterinarski inspektor i drugi).
(4) Načelnici stožera civilne zaštite na svim razinama, pored kapaciteta iz stavaka 2. i 3. ovog članka, mogu zatražiti stručnu pomoć kriznih menadžera, ostalih eksperata i drugih institucija kako bi pravilno usmjerili djelovanje kapaciteta operativnih snaga sustava civilne zaštite u velikoj nesreći i katastrofi.
(5) Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske kada je Republika Hrvatska pogođena katastrofom može Vladi Republike Hrvatske predložiti upućivanje zahtjeva za pružanjem međunarodne pomoći.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 14.
Dvije ili više jedinica lokalne samouprave, koje zajednički organiziraju poslove civilne zaštite, dužne su sporazumom urediti način suradnje stožera civilne zaštite te posebno nadležnosti i prioritete kada u velikoj nesreći i katastrofi nastane potreba za istovremenom uporabom zajedničkih postrojbi civilne zaštite.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 15.
(1) Ministarstvo obavlja administrativno-tehničke poslove te osigurava druge uvjete za rad Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske.
(2) Tijela zastupljena u Stožeru civilne zaštite Republike Hrvatske u velikoj nesreći i katastrofi dužna su svojim predstavnicima tijekom pripravnosti ili aktivnog djelovanja Stožera pružati stručnu i operativnu potporu potrebnu za učinkovito provođenje zadaća angažiranih kapaciteta operativnih snaga sustava civilne zaštite iz vlastitog djelokruga.
(3) Potpora iz stavka 2. ovoga članka provodi se na način kojim se osigurava sudjelovanje svih raspoloživih namjenskih sektorskih sposobnosti uključujući i aktivno sudjelovanje čelnih osoba tijela tijekom uporabe kapaciteta sukladno Državnom planu djelovanja civilne zaštite i posebnim sektorskim operativnim planovima civilne zaštite usvojenim za potrebe djelovanja u velikim nesrećama i katastrofama.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 16.
(1) Administrativno-tehničke poslove i druge uvjete za rad stožera civilne zaštite jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave osigurava jedinstveni upravni odjel općine, upravno tijelo gradske ili županijske uprave i Grada Zagreba (u pravilu za poslove civilne zaštite) sukladno odluci izvršnog tijela.
(2) Članu stožera civilne zaštite jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave tijelo koje predstavlja dužno je pružati svu stručnu i operativnu potporu od značaja za učinkovito provođenje zadaća svih operativnih kapaciteta iz tog područja, a što se utvrđuje planom djelovanja civilne zaštite, vanjskim planom civilne zaštite i operativnim planovima civilne zaštite pravnih osoba od interesa za sustav civilne zaštite jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
V. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 17.
(1) Pozivanje i aktiviranje stožera civilne zaštite nalaže načelnik stožera, a provodi se prema planovima djelovanja civilne zaštite usvojene za svaku od razina ustrojavanja sustava civilne zaštite (lokalne, područne i državne).
(2) Pozivanje članova Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske provodi Ministarstvo.
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 18.
Danom stupanja na snagu ovoga Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o sastavu stožera, načinu rada te uvjetima za imenovanje načelnika, zamjenika načelnika i članova stožera civilne zaštite („Narodne novine“ broj 37/16 i 47/16-ispr.).
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova
Članak 19.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
KLASA:
URBROJ:
Zagreb, 2019.
Ministar
dr.sc. Davor Božinović
Komentirate u ime: Ministarstvo unutarnjih poslova