PRILOG 1.
OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE
- Ukupno komentara:
- Ukupno općih komentara:
- Ukupno nadopuna teksta:
1.OPĆE INFORMACIJE
1.1. |
Stručni nositelj: |
Ministarstvo znanosti i obrazovanja |
|
1.2. |
Naziv nacrta prijedloga zakona: |
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o Hrvatskom kvalifikacijskom okviru |
|
1.3. |
Datum: |
21. travnja 2020. godine |
|
1.4. |
Ustrojstvena jedinica, kontakt telefon i elektronička pošta osobe zadužene za izradu Obrasca prethodne procjene: |
Samostalni sektor za pravne poslove Mia Horvat 01/4569/389 |
|
1.5. |
Da li je nacrt prijedloga zakona dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta planiranja ili reformske mjere? |
Ne |
|
1.6. |
Da li je nacrt prijedloga zakona vezan za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije? |
Ne
|
|
2.ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA
2.1. |
Što je problem koji zahtjeva izradu ili promjenu zakonodavstva? |
Izmjena Zakona je nužna slijedom Odluke Ustavnog suda Republike Hrvatske broj: U-I-2854/2018 i U-I-2855/2018 od 10. ožujka 2020. i tri Izdvojena mišljenja sudaca (Narodne novine, broj 47/2020). Prenosimo relevantne dijelove izreka odluke: I. Pokreće se postupak za ocjenu suglasnosti s Ustavom te se ukida: – članak 6. stavak 2. točka 2. alineja 7. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o Hrvatskom kvalifikacijskom okviru (»Narodne novine« 64/18.) u dijelu koji glasi: »preddiplomskih stručnih studija« i – članak 6. stavak 2. točka 2. alineja 8. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o Hrvatskom kvalifikacijskom okviru (»Narodne novine« 64/18.) u dijelu koji glasi: »specijalističkih diplomskih stručnih studija«. Slijedom navedene Odluke Ustavnog suda kojom su ukinute dvije alineje Zakona o Hrvatskom kvalifikacijskog okvira potrebna je hitna izmjena zakona kojom bi se nadomjestile ukinute alineje. |
2.2. |
Zašto je potrebna izrada nacrta prijedloga zakona? |
Prvenstveno je nužno slijedom navedene Odluke Ustavnog suda kojom su ukinute alineje koje prepoznaju stručne studije u okviru Hrvatskog kvalifikacijskog okvira, na odgovarajući način uklopiti stručne studije u Hrvatski kvalifikacijski okvir kako bi se izbjegla pravna praznina, u koju svrhu je i Ustavni sud odredio da rok važenja brisanja gore navedenih odredbi počinje krajem godine. Naime, Ustavni sud u Odluci ponavlja da je visoko obrazovanje u Republici Hrvatskoj utemeljeno na binarnom sustavu sveučilišnih studija i stručnih studija te je pogrešno postojeći binarni sustav visokog obrazovanja sagledavati kroz usporedbu njihove vrijednosti za društvenu zajednicu, jer su oba sustava (i sveučilišni i stručni) za društvenu zajednicu jednako vrijedni i jednako potrebni. Međutim, sveučilišni i stručni studiji su dva različita sustava visokog obrazovanja, koja obrazuju i osposobljavaju studente za različite svrhe (sveučilišni studij osposobljava za razvoj i primjenu znanstvenih, umjetničkih i stručnih dostignuća, a stručni studij osposobljava za neposredno uključivanje u radni proces – članak 69. stavci 2. i 3. ZoZDiVO-a:123/03-131/17). Dosljedno tome, stručni i sveučilišni studiji podliježu i drugačijim institucionalnim kriterijima u svim postupcima vrednovanja, od inicijalne akreditacije (osnivanja), tematskih vrednovanja, reakreditacije i sl. Ustavni sud stoga ocjenjuje da smještanjem kvalifikacija stečenih završetkom stručnih i sveučilišnih studija na istu razinu HKO-a, odnosno pridruživanjem kvalifikacija različitih prema vrsti istoj razini HKO-a, zakonodavac nije ispoštovao odluku broj: U-I-351/2016 u cijelosti, jer je ponovo propisao rješenja koja su odlukom broj: U-I-351/2016 utvrđena neustavnima. Osporeni zakonodavčev pristup može biti ustavnopravno prihvatljiv ako za njega postoji objektivno i razumno opravdanje. Ustavni sud, međutim, ne vidi da takvo opravdanje postoji, jer je u konkretnom slučaju riječ o različitim vrstama obrazovanja (naobrazbe) kojima se po naravi stvari ne može jednako pristupati. Osporeno zakonsko rješenje nesuglasno je s člankom 14. stavkom 1. u vezi s člankom 65. stavkom 1. Ustava (diskriminacija po naobrazbi) jer su bez objektivnog i razumnog opravdanja kvalifikacije stečene završetkom stručnih i sveučilišnih studija smještene na istu razinu HKO-a. Isto tako, osporeno zakonsko rješenje zadire u ustavni položaj sveučilišta (članak 67. stavak 1. Ustava) koje je jedino ovlašteno osposobljavati studente za oblike stvaralaštva iz članka 68. stavka 1. Ustava. Specijalistički diplomski stručni studiji za to nisu ni stvoreni ni ovlašteni.
Također, s obzirom da je od donošenja posljednjih izmjena Zakona u Registar Hrvatskog kvalifikacijskog okvira upisno 30-ak novih standarda, stečeno je relevantno praktično iskustvo slijedom kojeg je moguće dodatno unaprijediti pojedine odredbe Zakona kako bi se postupak upisa standarda pojednostavio a primjenjivost i kvaliteta standarda povećala.
|
2.3. |
Navedite dokaz, argument, analizu koja podržava potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona. |
Izostavljanje stručnih studija iz Zakona onemogućilo bi upisivanje standarda vezanih za stručne studije u Registar Hrvatskog kvalifikacijskog okvira i time provedbu cilja povećanje kvalitete i prohodnosti hrvatskog visokog obrazovanja postavljenog Nacionalnom programu reformi kao i Strategiji znanosti, obrazovanja i tehnologije (Narodne novine, br. 124/2014). Dalje, budući da se akreditacija i reakreditacija studijskih programa propisana Zakonom o osiguravanju kvalitete u znanosti i visokom obrazovanju (Narodne novine, br. 45/2009) provodi na način da se provjerava usklađenost s kvalifikacijskim okvirom i opisnicama sadržanim u Zakonu, suštinski bi se onemogućila provjera kvalitete stručnih studija i razine ishoda učenja koji se njima postižu što bi bilo suprotno ne samoj citiranoj Odluci Ustavnog suda te sadržanom izdvojenom mišljenju tri ustavna suca, nego i intenciji tužbe temeljem koje je ista donesena, a koja traži jasno razlikovanje stručnih i sveučilišnih studija po razini i svrsi. Navedeno bi ugrozilo ne samo cjelovitu provedbu reformskih ciljeva nego i izvršavanje obveza Republike Hrvatske preuzetih pristupanjem Europskom prostoru visokog obrazovanja, nego i citiranim Zakonom o osiguravanju kvalitete propisanu obvezu članstva Agencije za znanost i visoko obrazovanje u europskim udruženjima. Posljedica bi bila otežano priznavanje kvalifikacija stečenih stručnim studijima u Europskoj uniji i na širem Europskom prostoru visokog obrazovanja što bi ugrozilo ne samo zapošljivost osoba koje su ih stekle nego i opstojnost visokih učilišta koje takve kvalifikacije dodjeljuju. Riječ je o oko 20% ukupnog broja visoko obrazovanih u RH odnosno nešto manje od 6% svih stanovnika RH te 40 visokih učilišta koja izvode isključivo stručne studije, od čega je 26 privatno te predstavlja gotovo cijeli privatni sektor visokog obrazovanja u RH.
|
3.UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA
3.1. |
Što je cilj koji se namjerava postići? |
Cilj je osigurati da stručni studiji budu uklopljeni u Hrvatski kvalifikacijski okvir na način koji je i dalje usklađen s Europskim kvalifikacijskim okvirom, odnosno Preporukom Vijeća od 22. svibnja 2017. o Europskome kvalifikacijskom okviru za cjeloživotno učenje i o stavljanju izvan snage Preporuke Europskog parlamenta i Vijeća od 23. travnja 2008. o uspostavi Europskoga kvalifikacijskog okvira za cjeloživotno učenje (2017/C 189/03), a istovremeno usklađen s Ustavom RH. Nadalje, kako se Odlukom Ustavnog suda Republike Hrvatske broj: U-I-2854/2018 i U-I-2855/2018 od 10. ožujka 2020. i tri Izdvojena mišljenja sudaca (Narodne novine, broj 47/2020) u točki II. izreke ukida dio članka 6. stavka 2. točke 2. alineja 7. i 8. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o Hrvatskom kvalifikacijskom okviru (»Narodne novine« 64/18.) te isti prestaje važiti 31. prosinca 2020. nužno je do tada donijeti izmijenjeni zakon kako bi se izbjegla ustavnopravna praznina.
|
3.2. |
Kakav je ishod odnosno promjena koja se očekuje u području koje se namjerava urediti? |
Očekivani ishod je donošenje ustavno prihvatljivog pravnog rješenja kojim bi se zamijenilo odbačeno u propisanom roku. Očekuje se da bi ova izmjena trebala dovesti do konsenzusa svih zainteresiranih dionika te time izbjeći daljnje ustavne tužbe i prijepore oko statusa stručnih studija u Hrvatskom kvalifikacijskom okviru, koji traju od donošenja Zakona 2013. godine. Time bi se osigurali uvjeti za nastavak reformskih procesa koji za cilj imaju povećanje kvalitete i prohodnosti hrvatskog visokog obrazovanja, a koji su temeljeni na Nacionalnom programu reformi i Strategiji znanosti, obrazovanja i tehnologije (Narodne novine, br. 124/2014). Dodatno, izmjenama Zakona bi se omogućilo djelotvornija i brža provedba navedenih procesa. |
3.3. |
Koji je vremenski okvir za postizanje ishoda odnosno promjena? |
Namjeravani ishod postići će se stupanjem na snagu Zakona. |
4.UTVRĐIVANJE RJEŠENJA
4.1. |
Navedite koja su moguća normativna rješenja za postizanje navedenog ishoda. |
Nacrt prijedloga Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o Hrvatskom kvalifikacijskom okviru (Narodne novine, broj 22/13, 41/16, 64/18) |
Obrazloženje: Budući da je status stručnih studij u Hrvatskom kvalifikacijskom okviru uređen Zakonom o Hrvatskom kvalifikacijskom okviru (Narodne novine, broj 22/13, 41/16, 64/18) potrebno je izmijeniti postojeći Zakon kako bi se primijenila odluka Ustavnog suda broj: U-I-2854/2018 i U-I-2855/2018 od 10. ožujka 2020.
|
||
4.2. |
Navedite koja su moguća nenormativna rješenja za postizanje navedenog ishoda. |
Nije primjenjivo. |
Obrazloženje: Budući da se Odluka Ustavnog suda odnosi na Zakon o Hrvatskom kvalifikacijskom okviru nije moguće nenormativnim putem derogirati odredbe toga Zakona. |
5.UTVRĐIVANJE IZRAVNIH UČINAKA I ADRESATA
5.1. |
UTVRĐIVANJE GOSPODARSKIH UČINAKA |
|||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.1.1. |
Makroekonomsko okruženje Republike Hrvatske osobito komponente bruto društvenog proizvoda kojeg čine osobna potrošnja kućanstava, priljev investicija, državna potrošnja, izvoz i uvoz |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.2. |
Slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala |
ne |
da |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.3. |
Funkcioniranje tržišta i konkurentnost gospodarstva |
ne |
da |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.4. |
Prepreke za razmjenu dobara i usluga |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.5. |
Cijena roba i usluga |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.6. |
Uvjet za poslovanje na tržištu |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.7. |
Trošak kapitala u gospodarskim subjektima |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.8. |
Trošak zapošljavanja u gospodarskim subjektima (trošak rada u cjelini) |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.9. |
Trošak uvođenja tehnologije u poslovni proces u gospodarskim subjektima |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.10. |
Trošak investicija vezano za poslovanje gospodarskih subjekata |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.11. |
Trošak proizvodnje, osobito nabave materijala, tehnologije i energije |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.12. |
Prepreke za slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala vezano za poslovanje gospodarskih subjekata |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.13. |
Djelovanje na imovinska prava gospodarskih subjekata |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.14. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.15. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.1.1. do 5.1.14.
Budući da se Zakonom nanovo propisuje status stručnih studija unutar Hrvatskog kvalifikacijskog okvira, koji su i prije Ustavne tužbe bili smješteni u isti, te ne mijenja odnos prema Europskom kvalifikacijskom okviru niti temeljni propisi kojima je regulirano visoko obrazovanje, ukoliko se Zakon izmijeni slijedom presude Ustavnog suda, neće imati izravnih učinaka nego će se očuvati postojeće stanje. Međutim, propuštanje donošenja predloženih izmjena ugrozilo bi slobodu kretanja diplomanata stručnih studija na tržištu rada kao i poslovanje gospodarskih subjekata, privatnih visokih učilišta.
|
|||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|||||||||||||||||||||||||
5.1.16. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.17. |
Srednji i veliki poduzetnici |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.18. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.19. |
Radnici i/ili umirovljenici |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.20. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.21. |
Hrvatski branitelji |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.22. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.23. |
Udruge i/ili zaklade |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.24. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
ne |
da |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.25. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.26. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.1.27. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.1.16. do 5.1.26.: Budući da se Zakonom nanovo propisuje status stručnih studija unutar Hrvatskog kvalifikacijskog okvira, koji su i prije Ustavne tužbe bili smješteni u isti, te ne mijenja odnos prema Europskom kvalifikacijskom okviru niti temeljni propisi kojima je regulirano visoko obrazovanje, ukoliko se Zakon izmijeni slijedom presude Ustavnog suda, neće imati izravnih učinaka nego će se očuvati postojeće stanje. Međutim, propuštanje donošenja predloženih izmjena ugrozilo bi zapošljivost oko 6% ukupne radne snage RH sa stručnim visokoobrazovnim kvalifikacijama unutar Europske unije te djelatnost javnih ustanova– visokih učilišta, odnosno djelatnost 20-ak malih poduzeća koja su osnivači privatnih visokih učilišta.
|
|||||||||||||||||||||||||
5.1.28.
|
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE GOSPODARSKIH UČINAKA Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
|||||||||||||||||||||||||
5.2. |
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA TRŽIŠNO NATJECANJE |
|||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.2.1. |
Strukturalna, financijska, tehnička ili druga prepreka u pojedinom gospodarskom sektoru odnosno gospodarstvu u cjelini |
ne |
da |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.2.2. |
Pozicija državnih tijela koja pružaju javne usluge uz istovremeno obavljanje gospodarske aktivnosti na tržištu |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.2.3. |
Postojanje diskriminirajućih uvjeta, osobito posebnih isključivih prava, uživanja povoljnijeg izvora financiranja ili pristupa privilegiranim podacima među gospodarskim subjektima |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.2.4. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.2.5. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.2.1. do 5.2.4.: Budući da se Zakonom nanovo propisuje status stručnih studija unutar Hrvatskog kvalifikacijskog okvira, koji su i prije Ustavne tužbe bili smješteni u isti, te ne mijenja odnos prema Europskom kvalifikacijskom okviru niti temeljni propisi kojima je regulirano visoko obrazovanje, ukoliko se Zakon izmijeni slijedom presude Ustavnog suda, neće imati izravnih učinaka nego će se očuvati postojeće stanje. Međutim, propuštanje donošenja predloženih izmjena ugrozilo bi djelatnost javnih ustanova– visokih učilišta, odnosno djelatnost i mogućnost tržišnog natjecanja 20-ak malih poduzeća koja su osnivači privatnih visokih učilišta.
|
|||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|||||||||||||||||||||||||
5.2.6. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
ne |
da |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.2.7. |
Srednji i veliki poduzetnici |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.2.8. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.2.9. |
Radnici i/ili umirovljenici |
ne |
da |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.2.10. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.2.11. |
Hrvatski branitelji |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.2.12. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.2.13. |
Udruge i/ili zaklade |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.2.14. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.2.15. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.2.16. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.2.17. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.2.6. do 5.2.16.: Budući da se Zakonom nanovo propisuje status stručnih studija unutar Hrvatskog kvalifikacijskog okvira, koji su i prije Ustavne tužbe bili smješteni u isti, te ne mijenja odnos prema Europskom kvalifikacijskom okviru niti temeljni propisi kojima je regulirano visoko obrazovanje, ukoliko se Zakon izmijeni slijedom presude Ustavnog suda, neće imati izravnih učinaka nego će se očuvati postojeće stanje. Međutim, propuštanje donošenja predloženih izmjena ugrozilo bi zapošljivost oko 6% ukupne radne snage RH sa stručnim visokoobrazovnim kvalifikacijama unutar Europske unije te djelatnost javnih ustanova– visokih učilišta, odnosno djelatnost 20-ak malih poduzeća koja su osnivači privatnih visokih učilišta.
|
|||||||||||||||||||||||||
5.2.17. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU TRŽIŠNOG NATJECANJA Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
|||||||||||||||||||||||||
5.3. |
UTVRĐIVANJE SOCIJALNIH UČINAKA |
|||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.3.1. |
Demografski trend, osobito prirodno kretanje stanovništva, stopa nataliteta i mortaliteta, stopa rasta stanovništva i dr. |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.3.2. |
Prirodna migracija stanovništva i migracija uzrokovana ekonomskim, političkim ili drugim okolnostima koje dovode do migracije stanovništva |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.3.3. |
Socijalna uključenost |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.3.4. |
Zaštita osjetljivih skupina i skupina s posebnim interesima i potrebama |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.3.5. |
Proširenje odnosno sužavanje pristupa sustavu socijalne skrbi i javnim uslugama te pravo na zdravstvenu zaštitu |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.3.6. |
Financijska održivost sustava socijalne skrbi i sustava zdravstvene zaštite |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.3.7. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.3.8. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.3.1. do 5.3.7.: Ovim se Zakonom nanovo propisuje status stručnih studija u Hrvatskom kvalifikacijskom okviru što neće imati socijalni učinak.
|
|||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
||||||||||||||||||||||
5.3.9. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.3.10. |
Srednji i veliki poduzetnici |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.3.11. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.3.12. |
Radnici i/ili umirovljenici |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.3.13. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.3.14. |
Hrvatski branitelji |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.3.15. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.3.16. |
Udruge i/ili zaklade |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.3.17. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.3.18. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.3.19. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.3.20. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.3.9. do 5.3.19.: Ovim se Zakonom nanovo propisuje status stručnih studija u Hrvatskom kvalifikacijskom okviru što neće imati socijalni učinak.
|
|||||||||||||||||||||||||
5.3.21. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE SOCIJALNIH UČINAKA: Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
|||||||||||||||||||||||||
5.4. |
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA |
|||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.4.1. |
Zapošljavanje i tržište rada u gospodarstvu Republike Hrvatske u cjelini odnosno u pojedinom gospodarskom području |
ne |
da |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.4.2. |
Otvaranje novih radnih mjesta odnosno gubitak radnih mjesta |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.4.3. |
Kretanje minimalne plaće i najniže mirovine |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.4.4. |
Status regulirane profesije |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.4.5. |
Status posebnih skupina radno sposobnog stanovništva s obzirom na dob stanovništva |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.4.6. |
Fleksibilnost uvjeta rada i radnog mjesta za pojedine skupine stanovništva |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.4.7. |
Financijska održivost mirovinskoga sustava, osobito u dijelu dugoročne održivosti mirovinskoga sustava |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.4.8. |
Odnos između privatnog i poslovnog života |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.4.9. |
Dohodak radnika odnosno samozaposlenih osoba |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.4.10. |
Pravo na kvalitetu radnog mjesta |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.4.11. |
Ostvarivanje prava na mirovinu i drugih radnih prava |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.4.12. |
Status prava iz kolektivnog ugovora i na pravo kolektivnog pregovaranja |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.4.13. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.4.14. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.4.1 do 5.4.13: Budući da se Zakonom nanovo propisuje status stručnih studija unutar Hrvatskog kvalifikacijskog okvira, koji su i prije Ustavne tužbe bili smješteni u isti, te ne mijenja odnos prema Europskom kvalifikacijskom okviru niti temeljni propisi kojima je regulirano visoko obrazovanje, ukoliko se Zakon izmijeni slijedom presude Ustavnog suda, neće imati izravnih učinaka nego će se očuvati postojeće stanje. Međutim, propuštanje donošenja predloženih izmjena ugrozilo bi zapošljivost oko 6% ukupne radne snage RH sa stručnim visokoobrazovnim kvalifikacijama unutar Europske unije što bi se negativno odrazilo i na njihovu zapošljivost unutar RH. |
|||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
||||||||||||||||||||||
5.4.15. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
ne |
da |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.4.16. |
Srednji i veliki poduzetnici |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.4.17. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.4.18. |
Radnici i/ili umirovljenici |
ne |
da |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.4.19. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.4.20. |
Hrvatski branitelji |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.4.21. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.4.22. |
Udruge i/ili zaklade |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.4.23. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.4.24. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.4.25. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.4.26. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.4.14. do 5.4.25. Budući da se Zakonom nanovo propisuje status stručnih studija unutar Hrvatskog kvalifikacijskog okvira, koji su i prije Ustavne tužbe bili smješteni u isti, te ne mijenja odnos prema Europskom kvalifikacijskom okviru niti temeljni propisi kojima je regulirano visoko obrazovanje, ukoliko se Zakon izmijeni slijedom presude Ustavnog suda, neće imati izravnih učinaka nego će se očuvati postojeće stanje. Međutim, propuštanje donošenja predloženih izmjena ugrozilo bi zapošljivost oko 6% ukupne radne snage RH sa stručnim visokoobrazovnim kvalifikacijama unutar Europske unije te djelatnost javnih ustanova– visokih učilišta, odnosno djelatnost 20-ak malih poduzeća koja su osnivači privatnih visokih učilišta.
|
|||||||||||||||||||||||||
5.4.27. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA: Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
|||||||||||||||||||||||||
5.5. |
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA |
|||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.5.1. |
Utjecaj na klimu |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.5.2. |
Kvaliteta i korištenje zraka, vode i tla |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.5.3. |
Korištenje energije |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.5.4. |
Korištenje obnovljivih i neobnovljivih izvora energije |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.5.5. |
Bioraznolikost biljnog i životinjskog svijeta |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.5.6. |
Gospodarenje otpadom i/ili recikliranje |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.5.7. |
Rizik onečišćenja od industrijskih pogona po bilo kojoj osnovi |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.5.8. |
Zaštita od utjecaja genetski modificiranih organizama |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.5.9. |
Zaštita od utjecaja kemikalija |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.5.10. |
Drugi očekivani izravni učinak:
|
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.5.11. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.5.1. do 5.5.10.: Ovim se Zakonom nanovo propisuje status stručnih studija u Hrvatskom kvalifikacijskom okviru što neće imati učinak na zaštitu okoliša.
|
|||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
||||||||||||||||||||||
5.5.12. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.5.13. |
Srednji i veliki poduzetnici |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.5.14. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.5.15. |
Radnici i/ili umirovljenici |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.5.16. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.5.17. |
Hrvatski branitelji |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.5.18. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.5.19. |
Udruge i/ili zaklade |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.5.20. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.5.21. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.5.22. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.5.23. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.5.12. do 5.5.22. Ovim se Zakonom nanovo propisuje status stručnih studija u Hrvatskom kvalifikacijskom okviru što neće imati učinak na zaštitu okoliša.
|
|||||||||||||||||||||||||
5.5.24. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA: Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
|||||||||||||||||||||||||
5.6. |
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA |
|||||||||||||||||||||||||
|
Vrsta izravnih učinaka |
Mjerilo učinka |
||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite učinak na: |
Neznatan |
Mali |
Veliki |
||||||||||||||||||||||
Da/Ne |
Da/Ne |
Da/Ne |
||||||||||||||||||||||||
5.6.1. |
Ravnopravnost spolova u smislu jednakog statusa, jednake mogućnosti za ostvarivanje svih prava, kao i jednaku korist od ostvarenih rezultata |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.6.2. |
Pravo na jednaki tretman i prilike osobito u dijelu ostvarivanja materijalnih prava, zapošljavanja, rada i drugih Ustavom Republike Hrvatske zajamčenih prava |
ne |
da |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.6.3. |
Povreda prava na slobodu kretanja u Republici Hrvatskoj odnosno u drugim zemljama članicama Europske unije |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.6.4. |
Izravna ili neizravna diskriminacija po bilo kojoj osnovi |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.6.5. |
Povreda prava na privatnost |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.6.6. |
Ostvarivanje pravne zaštite, pristup sudu i pravo na besplatnu pravnu pomoć |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.6.7. |
Pravo na međunarodnu zaštitu, privremenu zaštitu i postupanje s tim u vezi |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.6.8. |
Pravo na pristup informacijama |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.6.9. |
Drugi očekivani izravni učinak: |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.6.10. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.6.1. do 5.6.9.:
Ovim se Zakonom nanovo propisuje status stručnih studija u Hrvatskom kvalifikacijskom okviru što neće imati učinak na zaštitu ljudskih prava.
|
|||||||||||||||||||||||||
|
Utvrdite veličinu adresata: |
|
|
|
||||||||||||||||||||||
5.6.12. |
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.6.13. |
Srednji i veliki poduzetnici |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.6.14. |
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.6.15. |
Radnici i/ili umirovljenici |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.6.16. |
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.6.17. |
Hrvatski branitelji |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.6.18. |
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.6.19. |
Udruge i/ili zaklade |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.6.20. |
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.6.21. |
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave |
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.6.22. |
Drugi utvrđeni adresati:
|
ne |
ne |
ne |
||||||||||||||||||||||
5.6.23. |
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.6.12. do 5.6.23. Ovim se Zakonom nanovo propisuje status stručnih studija u Hrvatskom kvalifikacijskom okviru što neće imati učinak na zaštitu ljudskih prava.
|
|||||||||||||||||||||||||
5.6.24. |
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA: Da li je utvrđena barem jedna kombinacija: – veliki izravni učinak i mali broj adresata – veliki izravni učinak i veliki broj adresata – mali izravni učinak i veliki broj adresata. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
|
6. Prethodni test malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test)
|
Prethodni test malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) Ako je na dva pitanja od pitanja pod rednim brojevima od 6.1. do 6.4.. iz Prethodnog testa malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) odgovoreno »DA«, obvezna je provedba procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa. |
||
Odgovorite sa »DA« ili »NE«, uz obvezni opis sljedećih učinaka: |
DA |
NE |
|
6.1. |
Da li će propis imati učinke na određeni broj malih i srednjih poduzetnika kroz administrativne troškove provedbe postupaka ukoliko se za poduzetnike propisuju jednokratne ili periodične administrativne obveze a koje bi značile trošak vremena za obavljanje pojedinih administrativnih radnji za ispunjavanje propisanih zahtjeva, plaćanje naknada i davanja? |
|
NE |
Obrazloženje: Ovim se Zakonom nanovo propisuje status stručnih studija u Hrvatskom kvalifikacijskom okviru što neće utjecati na administrativne troškove i radnje poduzetnika.
|
|||
6.2. |
Da li će propis imati učinke na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije? |
|
NE |
Obrazloženje: Ovim se Zakonom nanovo propisuje status stručnih studija u Hrvatskom kvalifikacijskom okviru što neće utjecati na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije.
|
|||
6.3. |
Da li propis uvodi naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika te da li postoji trošak prilagodbe zbog primjene propisa? |
|
NE |
Obrazloženje: Ovim se Zakonom nanovo propisuje status stručnih studija u Hrvatskom kvalifikacijskom okviru što neće utjecati na financijske rezultate poslovanja poduzetnika niti će postojati trošak prilagodbe zbog primjene propisa. Gore je međutim pojašnjeno kako bi propuštanje donošenja predloženih izmjena utjecalo na poslovanje 20-ak poduzetnika, osnivača privatnih visokih učilišta.
|
|||
6.4. |
Da li će propis imati posebne učinke na mikro poduzetnike? |
|
NE |
Obrazloženje: Ovim se Zakonom nanovo propisuje status stručnih studija u Hrvatskom kvalifikacijskom okviru što neće utjecati na mikro poduzetnike.
|
|||
6.5. |
Ako predložena normativna inicijativa nema učinke navedene pod pitanjima 6.1. do 6.4., navedite obrazloženje u prilog izjavi o nepostojanju učinka na male i srednje poduzetnike. |
||
Obrazloženje: Ovim se Zakonom nanovo propisuje status stručnih studija u Hrvatskom kvalifikacijskom okviru, bez da se mijenjaju temeljni propisi kojima su definirani stručni studiji, stoga isti neće imati nikakve učinke malih i srednjih poduzetnika. Gore je međutim pojašnjeno kako bi propuštanje donošenja predloženih izmjena utjecalo na poslovanje 20-ak poduzetnika, osnivača privatnih visokih učilišta.
|
7.Utvrđivanje potrebe za provođenjem SCM metodologije
|
Ako je odgovor na pitanje pod rednim brojem 6.1. „DA“, iz Prethodnog MSP testa potrebno je uz Obrazac prethodne procjene priložiti pravilno ispunjenu Standard Cost Model (SCM) tablicu s procjenom mogućeg administrativnog troška za svaku propisanu obvezu i zahtjev (SCM kalkulator). SCM kalkulator ispunjava se sukladno uputama u standardiziranom obrascu u kojem se nalazi formula izračuna i sukladno jedinstvenim nacionalnim smjernicama uređenim kroz SCM priručnik. SCM kalkulator dostupan je na stranici: http://www.mingo.hr/page/standard-cost-model
|
8. SAŽETAK REZULTATA PRETHODNE PROCJENE
|
Ako je utvrđena barem jedna kombinacija: –veliki izravni učinak i mali broj adresata, –veliki izravni učinak i veliki broj adresata, –mali izravni učinak i veliki broj adresata,
u odnosu na svaki pojedini izravni učinak, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka propisa izradom Iskaza o procjeni učinaka propisa. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“ kod odgovarajućeg izravnog učinka. Ako je utvrđ ena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malog gospodarstvo, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa. |
||
|
Procjena učinaka propisa |
Potreba za PUP |
|
|
Utvrđena potreba za provedbom daljnje procjene učinaka propisa |
NE |
|
8.1. |
Procjena gospodarskih učinaka iz točke 5.1. |
|
NE |
8.2. |
Procjena učinaka na tržišno natjecanje iz točke 5.2. |
|
NE |
8.3. |
Procjena socijalnih učinaka iz točke 5.3. |
|
NE |
8.4. |
Procjena učinaka na rad i tržište rada iz točke 5.4. |
|
NE |
8.5. |
Procjena učinaka na zaštitu okoliša iz točke 5.5. |
|
NE |
8.6. |
Procjena učinaka na zaštitu ljudskih prava iz točke 5.6. |
|
NE |
|
MSP test |
Potreba za MSP test |
|
8.7. |
Utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo (MSP test) |
DA |
NE |
8.8. |
Provođenje MSP testa |
|
NE |
8.9. |
Provođenje SCM metodologije |
|
NE |
9. |
PRILOZI |
|
|
|
|
||
10. |
POTPIS ČELNIKA TIJELA |
||
|
Potpis: MINISTRICA
prof. dr. sc. Blaženka Divjak
Datum: 22. travnja 2020. |
||
11. |
Odgovarajuća primjena ovoga Obrasca u slučaju provedbe članka 18. stavka 2. Zakona o procjeni učinaka propisa ("Narodne novine", broj 44/17) |
||
|
Uputa: ◊ Prilikom primjene ovoga Obrasca na provedbene propise i akte planiranja u izradi, izričaj „nacrt prijedloga zakona“ potrebno je zamijeniti s nazivom provedbenog propisa odnosno akta planiranja. |
Komentari