PRIJEDLOG ZAKONA O PROMICANJU ČISTIH VOZILA U CESTOVNOM PRIJEVOZU
I. USTAVNA OSNOVA ZA DONOŠENJE ZAKONA
Ustavna osnova za donošenje ovoga Zakona sadržana je u odredbi članka 2. stavka 4. podstavka 1. Ustava Republike Hrvatske („Narodne novine“, br. 85/14 – pročišćeni tekst i 5/14 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske).
II. OCJENA STANJA, OSNOVNA PITANJA KOJA SE UREĐUJU PREDLOŽENIM ZAKONOM TE POSLJEDICE KOJE ĆE DONOŠENJEM ZAKONA PROISTEĆI
Zakonom o promicanju čistih i energetski učinkovitih vozila u cestovnom prijevozu („Narodne novine“, broj 127/13-u daljnjem tekstu: Zakon) propisuju se mjere za promicanje uporabe čistih i energetski učinkovitih vozila u cestovnom prijevozu radi poticanja tržišta čistih i energetski učinkovitih vozila i zaštite okoliša, klime i energetike.
Zakonom je, među ostalim, u pravni poredak Republike Hrvatske, prenesena Direktiva 2009/33/EZ Europskoga parlamenta i Vijeća od 23. travnja 2009. o promicanju čistih i energetski učinkovitih vozila u cestovnom prijevozu (SL L 120, 15. 5. 2009.).
Navedena Direktiva je izmijenjena donošenjem Direktive (EU) 2019/1161 Europskog parlamenta i Vijeća od 20. lipnja 2019. o izmjeni Direktive 2009/33/EZ o promicanju čistih i energetski učinkovitih vozila u cestovnom prijevozu (SL L 188/116 12. 7. 2019.). Slijedom navedenoga, a radi daljnjeg usklađivanja nacionalnog zakonodavstva, potrebno je donijeti novi Zakon.
Izmjenom Direktive utvrđuju se minimalni ciljevi javne nabave za udio čistih lakih i teških vozila po pojedinim državama članicama kroz određena vremenska razdoblja, uzimajući i obzir specifičnosti svake države članice. Proširuje se područje primjene Direktive umjesto samo na kupnju vozila sada se odnosi i na leasing vozila, unajmljivanje ili najam s pravom otkupa te na ugovore za određene usluge. Proširuje se i popis usluga na koje se odnosi Direktiva, osim usluga javnog cestovnog prijevoza, usluga posebnog cestovnog prijevoza putnika, izvanrednog prijevoza putnika, kao i posebne usluge dostave pošte i paketa i usluge skupljanja otpada.
Prijedlogom Zakona o promicanju čistih vozila u cestovnom prijevozu u nacionalno zakonodavstvo implementirat će se odredbe Direktive (EU) 2019/1161 Europskog parlamenta i Vijeća od 20. lipnja 2019. o izmjeni Direktive 2009/33/EZ o promicanju čistih i energetski učinkovitih vozila u cestovnom prijevozu (SL L 188/116 12. 7. 2019. Direktivom 2019/1161 se otklanjaju određeni nedostaci u provedbi osnovne Direktive o čistim vozilima, njenoj implementaciji u pravne poretke država članica, kao i manjkavosti u njenom provođenju na nacionalnoj razini. Obje direktive propisuju ciljeve kojima se ostvaruje zelena nabava u posebnom sektoru-javnoj nabavi motornih vozila, a što je i cilj ovoga prijedloga Zakona.
III. OCJENA SREDSTAVA POTREBNIH ZA PROVOĐENJE ZAKONA
Za provođenje ovoga Zakona nije potrebno osigurati dodatna sredstva u državnom proračunu Republike Hrvatske.
PRIJEDLOG ZAKONA O PROMICANJU ČISTIH VOZILA U CESTOVNOM PRIJEVOZU
Članak 1.
Ovim se Zakonom utvrđuju obveze javnih naručitelja i naručitelja da pri javnoj nabavi određenih vozila za cestovni prijevoz uzmu u obzir energetske učinke i učinke na okoliš i energetiku za trajanja cijelog radnog vijeka vozila, uključujući potrošnju energije te emisije CO2 i emisije određenih onečišćujućih tvari s ciljem promicanja i poticanja tržišta za čista i energetski učinkovita vozila i zaštite okoliša i klime.
Članak 2.
Ovim se Zakonom u pravni poredak Republike Hrvatske prenosi Direktiva (EU) 2019/1161 Europskog parlamenta i Vijeća od 20. lipnja 2019. o izmjeni Direktive 2009/33/EZ o promicanju čistih i energetski učinkovitih vozila u cestovnom prijevozu (SL L 188/116 12. 7. 2019.).
Članak 3.
U smislu ovoga Zakona pojedini pojmovi imaju sljedeće značenje:
1. naručitelji su javni naručitelji i naručitelji u smislu propisa kojim se uređuje javna nabava
2. vozilo za cestovni prijevoz je vozilo koje je, u skladu s posebnim propisom kojim se uređuju tehnički uvjeti vozila za promet na cestama, razvrstano u kategoriju M1, N1, N2, N3, M2 i M3
3. čisto vozilo je:
a) vozilo kategorije M1, M2 i N1 s emisijama iz ispušne cijevi u vrijednosti najviše do 50 CO2 g/km i stvarnim emisijama onečišćujućih tvari tijekom vožnje ispod 80% primjenjivih ograničenja emisija do 31. prosinca 2025. odnosno nultih emisija iz ispušne cijevi i stvarnim emisijama onečišćujućih tvari tijekom vožnje primjenjivih nakon 01. siječnja 2026. ili
b) vozilo kategorije M3, N2 i N3 koje upotrebljava alternativna goriva koja su definirana posebnim propisom kojim se uređuju biogoriva za prijevoz i kojim se uređuje uspostava infrastrukture za alternativna goriva, a u koja se ne ubrajaju biogoriva, tekuća biogoriva i goriva iz biomase proizvedena iz kultura za proizvodnju hrane i hrane za životinje. U slučaju vozila koja upotrebljavaju tekuća biogoriva, sintetička i parafinska goriva, ta se goriva ne smiju miješati s konvencionalnim fosilnim gorivima.
4) teško vozilo s nultim emisijama je čisto vozilo kako je definirano u točki 3. podtočki b) ovoga članka koje nema motor s unutarnjim izgaranjem ili ima motor s unutarnjim izgaranjem koji ispušta manje od 1 g CO2/kWh kako je izmjereno u skladu s Uredbom (EZ) br. 595/2009 Europskog parlamenta i Vijeća od 18. lipnja 2009. o homologaciji motornih vozila i motora s obzirom na emisije iz teških vozila (Euro VI) i o pristupu informacijama za popravak i održavanje vozila i izmjenama Uredbe (EZ) br. 715/2007 i Direktive 2007/46/EZ i stavljanju izvan snage direktiva 80/1269/EEZ, 2005/55/EZ i 2005/78/EZ ( SL L 188/1 18.7.2009.) i njezinim provedbenim mjerama ili koji ispušta manje od 1 g CO2/km kako je izmjereno u skladu s Uredbom (EZ) br. 715/2007 Europskog parlamenta i Vijeća od 20. lipnja 2007. o homologaciji tipa motornih vozila u odnosu na emisije iz lakih osobnih i gospodarskih vozila (Euro 5 i Euro 6) i pristupu podacima za popravke i održavanje vozila ( SL L 171/1 29.6.2007.) i njezinim provedbenim mjerama.
Članak 4.
Odredbe ovoga Zakona i provedbenih propisa donesenih na temelju ovoga Zakona primjenjuju se na:
a) javnu nabavu putem ugovora o kupnji, leasingu, unajmljivanju ili najmu s pravom otkupa vozila za cestovni prijevoz koje dodjeljuju javni naručitelji ili naručitelji kako su definirani propisom kojim se uređuje javna nabava ako su obvezni primjenjivati postupke javne nabave
b) ugovore o javnim uslugama u smislu Uredbe (EZ) br. 1370/2007 Europskog parlamenta i Vijeća 1370/2007 Europskog parlamenta i Vijeća od 23. listopada 2007. o uslugama javnog željezničkog i cestovnog prijevoza putnika i stavljanju izvan snage uredaba Vijeća (EEZ) br. 1191/69 i (EEZ) br. 1107/70 (SL L 315, 3. 12. 2007.) kako je posljednji put izmijenjena Uredbom (EU) 2016/2338 Europskog parlamenta i Vijeća od 14. prosinca 2016. o izmjeni Uredbe (EZ) br. 1370/2007 u pogledu otvaranja tržišta za usluge domaćeg željezničkog prijevoza putnika (SL L 354, 23. 12. 2016.) koji za predmet imaju pružanje usluga cestovnog prijevoza putnika iznad praga koji određuju države članice i koji ne premašuje primjenjivi prag utvrđen u članku 5. stavku 4. Uredbe i
c) ugovore o pružanju usluga javnog cestovnog prijevoza, usluga cestovnog putničkog prijevoza za posebne namjene, izvanredni putnički prijevoz, usluge skupljanja otpada, prijevoz pošiljaka cestom, usluge prijevoza paketa, usluge dostave pošte, usluge dostave paketa, ako su javni naručitelji ili naručitelji obvezni primjenjivati postupke javne nabave sukladno posebnom propisu kojim se uređuje javna nabava.
Članak 5.
Odredbe ovoga Zakona i provedbenih propisa donesenih na temelju ovoga Zakona ne primjenjuju se na:
a) vozila iz članka 2. stavka 2. i 3. Uredbe (EZ) br. 2018/858 Europskog parlamenta i Vijeća i od 30. svibnja 2018.o homologaciji i nadzoru tržišta motornih vozila i njihovih prikolica te sustava, sastavnih dijelova i zasebnih tehničkih jedinica namijenjenih za takva vozila, o izmjeni uredaba (EZ) br. 715/2007 i (EZ) br. 595/2009 te o stavljanju izvan snage Direktive 2007/46/EZ (SL L 151/1 14.6.2018.), na vozila iz točke 5.2. do 5.5. i točke 5.7. dijela A Priloga I. Uredbe i
b) vozila kategorije M3, osim vozila razreda I i razreda A, kako su definirana u članku 3. točkama 2. i 3. Uredbe (EZ) br. 661/2009 Europskog parlamenta i Vijećaod 13. srpnja 2009. o zahtjevima za homologaciju tipa za opću sigurnost motornih vozila, njihovih prikolica i sustava, sastavnih dijelova i zasebnih tehničkih jedinica namijenjenih za takva vozila (SL L 200/1 31.7.2009.).
Članak 6.
Ministar nadležan za poslove gospodarstva, po prethodno pribavljenoj suglasnosti ministarstva nadležnog za poslove prometa i ministarstva nadležnog za vanjske i europske poslove, donosi pravilnik kojim se propisuju obveze izvješćivanja Europskoj komisiji i minimalni ciljevi u postupcima javne nabave vozila za cestovni prijevoz u skladu sa obvezama korisnika goriva u javnom prijevozu i javnom sektoru sukladno posebnom propisu kojim se uređuju biogoriva za prijevoz.
Članak 7.
(1) Ministar nadležan za poslove gospodarstva donijet će pravilnik iz članka 6. ovoga Zakona u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ovoga Zakona.
(2) Do stupanja na snagu pravilnika iz stavka 1. ovoga članka, ostaju na snazi Pravilnik o metodologiji za izračun operativnih troškova tijekom razdoblja eksploatacije vozila za cestovni prijevoz („Narodne novine“, broj 136/13) i Pravilnik o mjerilima koja se koriste u postupcima javne nabave vozila za cestovni prijevoz („Narodne novine“, broj 11/14).
Članak 8.
Postupci pokrenuti temeljem Zakona o promicanju čistih i energetski učinkovitih vozila u cestovnom prometu („Narodne novine“, broj 127/13), dovršiti će se po odredbama toga Zakona.
Članak 9.
Danom stupanja na snagu ovog Zakona prestaje važiti Zakon o promicanju čistih i energetski učinkovitih vozila u cestovnom prometu („Narodne novine“, broj 127/13).
Članak 10.
Ovaj Zakon stupa na snagu osmoga dana od dana objave u „Narodnim novinama“.
OBRAZLOŽENJE
Uz članak 1.
Ovim člankom utvrđuje se svrha donošenja i područje primjene Prijedloga zakona što uključujeobveze javnih naručitelja i naručitelja da pri javnoj nabavi određenih vozila za cestovni prijevoz uzmu u obzir energetske učinke i učinke na okoliš i energetiku za trajanja cijelog radnog vijeka vozila, uključujući potrošnju energije te emisije CO2 i emisije određenih onečišćujućih tvari s ciljem promicanja i poticanja tržišta za čista i energetski učinkovita vozila i zaštite okoliša i klime.
Uz članak 2.
Ovim člankom određuje se prenošenje Direktive (EU) 2019/1161 Europskog parlamenta i Vijeća od 20.lipnja 2019. o izmjeni Direktive 2009/33/EZ o promicanju čistih i energetski učinkovitih vozila u cestovnom prijevozu (SL L 188/116 12. 7. 2019.).
Uz članak 3.
Ovim člankom definiraju se pojmovi koji se koriste u Prijedlogu zakona.
Uz članak 4.
Ovim člankom uređuje se područje primjene ovog Prijedloga zakona.
Uz članak 5.
Ovim člankom uređuju se izuzeća kada se ne primjenjuje ovaj Prijedlog zakona.
Uz članak 6.
Ovim člankom utvrđuje se ovlast ministra nadležnog za poslove gospodarstva da, po prethodno pribavljenoj suglasnosti ministarstva nadležnog za poslove prometa i ministarstva nadležnog za vanjske i europske poslove, pravilnikom propiše minimalne ciljeve u postupcima javne nabave vozila za cestovni prijevoz te obveze izvješćivanja Europskoj komisiji o provedbi Direktive (EU) 2019/1161 Europskog parlamenta i Vijećaod 20.lipnja 2019. o izmjeni Direktive 2009/33/EZ o promicanju čistih i energetski učinkovitih vozila u cestovnom prijevozu (SL L 188/116 12. 7. 2019.).
Uz članak 7.
Ovim člankom propisuje se rok za donošenjeprovedbenog propisa iz članka 6. ovoga Zakona te da do stupanja na snagu navedenog pravilnika ostaju na snazi Pravilnik o metodologiji za izračun operativnih troškova tijekom razdoblja eksploatacije vozila za cestovni prijevoz („Narodne novine“, broj 136/13) i Pravilnik o mjerilima koja se koriste u postupcima javne nabave vozila za cestovni prijevoz („Narodne novine“, broj 11/14).
Uz članak 8.
Ovim člankom se propisuje da će se postupci pokrenuti temeljem Zakona o promicanju čistih i energetski učinkovitih vozila u cestovnom prometu („Narodne novine“, broj 127/13) dovršiti po odredbama toga Zakona.
Uz članak 9.
Ovim člankom propisuje se da stupanjem na snagu ovog Zakona prestaje važiti Zakon o promicanju čistih i energetski učinkovitih vozila u cestovnom prometu („Narodne novine“, broj 127/13).
PRIJEDLOG ZAKONA O PROMICANJU ČISTIH VOZILA U CESTOVNOM PRIJEVOZU
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
I. USTAVNA OSNOVA ZA DONOŠENJE ZAKONA
Ustavna osnova za donošenje ovoga Zakona sadržana je u odredbi članka 2. stavka 4. podstavka 1. Ustava Republike Hrvatske („Narodne novine“, br. 85/14 – pročišćeni tekst i 5/14 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske).
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
II. OCJENA STANJA, OSNOVNA PITANJA KOJA SE UREĐUJU PREDLOŽENIM ZAKONOM TE POSLJEDICE KOJE ĆE DONOŠENJEM ZAKONA PROISTEĆI
Zakonom o promicanju čistih i energetski učinkovitih vozila u cestovnom prijevozu („Narodne novine“, broj 127/13-u daljnjem tekstu: Zakon) propisuju se mjere za promicanje uporabe čistih i energetski učinkovitih vozila u cestovnom prijevozu radi poticanja tržišta čistih i energetski učinkovitih vozila i zaštite okoliša, klime i energetike.
Zakonom je, među ostalim, u pravni poredak Republike Hrvatske, prenesena Direktiva 2009/33/EZ Europskoga parlamenta i Vijeća od 23. travnja 2009. o promicanju čistih i energetski učinkovitih vozila u cestovnom prijevozu (SL L 120, 15. 5. 2009.).
Navedena Direktiva je izmijenjena donošenjem Direktive (EU) 2019/1161 Europskog parlamenta i Vijeća od 20. lipnja 2019. o izmjeni Direktive 2009/33/EZ o promicanju čistih i energetski učinkovitih vozila u cestovnom prijevozu (SL L 188/116 12. 7. 2019.). Slijedom navedenoga, a radi daljnjeg usklađivanja nacionalnog zakonodavstva, potrebno je donijeti novi Zakon.
Izmjenom Direktive utvrđuju se minimalni ciljevi javne nabave za udio čistih lakih i teških vozila po pojedinim državama članicama kroz određena vremenska razdoblja, uzimajući i obzir specifičnosti svake države članice. Proširuje se područje primjene Direktive umjesto samo na kupnju vozila sada se odnosi i na leasing vozila, unajmljivanje ili najam s pravom otkupa te na ugovore za određene usluge. Proširuje se i popis usluga na koje se odnosi Direktiva, osim usluga javnog cestovnog prijevoza, usluga posebnog cestovnog prijevoza putnika, izvanrednog prijevoza putnika, kao i posebne usluge dostave pošte i paketa i usluge skupljanja otpada.
Prijedlogom Zakona o promicanju čistih vozila u cestovnom prijevozu u nacionalno zakonodavstvo implementirat će se odredbe Direktive (EU) 2019/1161 Europskog parlamenta i Vijeća od 20. lipnja 2019. o izmjeni Direktive 2009/33/EZ o promicanju čistih i energetski učinkovitih vozila u cestovnom prijevozu (SL L 188/116 12. 7. 2019. Direktivom 2019/1161 se otklanjaju određeni nedostaci u provedbi osnovne Direktive o čistim vozilima, njenoj implementaciji u pravne poretke država članica, kao i manjkavosti u njenom provođenju na nacionalnoj razini. Obje direktive propisuju ciljeve kojima se ostvaruje zelena nabava u posebnom sektoru-javnoj nabavi motornih vozila, a što je i cilj ovoga prijedloga Zakona.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
III. OCJENA SREDSTAVA POTREBNIH ZA PROVOĐENJE ZAKONA
Za provođenje ovoga Zakona nije potrebno osigurati dodatna sredstva u državnom proračunu Republike Hrvatske .
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
PRIJEDLOG ZAKONA O PROMICANJU ČISTIH VOZILA U CESTOVNOM PRIJEVOZU
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 1.
Ovim se Zakonom utvrđuju obveze javnih naručitelja i naručitelja da pri javnoj nabavi određenih vozila za cestovni prijevoz uzmu u obzir energetske učinke i učinke na okoliš i energetiku za trajanja cijelog radnog vijeka vozila, uključujući potrošnju energije te emisije CO2 i emisije određenih onečišćujućih tvari s ciljem promicanja i poticanja tržišta za čista i energetski učinkovita vozila i zaštite okoliša i klime.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 2.
Ovim se Zakonom u pravni poredak Republike Hrvatske prenosi Direktiva (EU) 2019/1161 Europskog parlamenta i Vijeća od 20. lipnja 2019. o izmjeni Direktive 2009/33/EZ o promicanju čistih i energetski učinkovitih vozila u cestovnom prijevozu (SL L 188/116 12. 7. 2019.).
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 3.
U smislu ovoga Zakona pojedini pojmovi imaju sljedeće značenje:
1. naručitelji su javni naručitelji i naručitelji u smislu propisa kojim se uređuje javna nabava
2. vozilo za cestovni prijevoz je vozilo koje je, u skladu s posebnim propisom kojim se uređuju tehnički uvjeti vozila za promet na cestama, razvrstano u kategoriju M1, N1, N2, N3, M2 i M3
3. čisto vozilo je:
a) vozilo kategorije M1, M2 i N1 s emisijama iz ispušne cijevi u vrijednosti najviše do 50 CO2 g/km i stvarnim emisijama onečišćujućih tvari tijekom vožnje ispod 80% primjenjivih ograničenja emisija do 31. prosinca 2025. odnosno nultih emisija iz ispušne cijevi i stvarnim emisijama onečišćujućih tvari tijekom vožnje primjenjivih nakon 01. siječnja 2026. ili
b) vozilo kategorije M3, N2 i N3 koje upotrebljava alternativna goriva koja su definirana posebnim propisom kojim se uređuju biogoriva za prijevoz i kojim se uređuje uspostava infrastrukture za alternativna goriva, a u koja se ne ubrajaju biogoriva, tekuća biogoriva i goriva iz biomase proizvedena iz kultura za proizvodnju hrane i hrane za životinje. U slučaju vozila koja upotrebljavaju tekuća biogoriva, sintetička i parafinska goriva, ta se goriva ne smiju miješati s konvencionalnim fosilnim gorivima.
4) teško vozilo s nultim emisijama je čisto vozilo kako je definirano u točki 3. podtočki b) ovoga članka koje nema motor s unutarnjim izgaranjem ili ima motor s unutarnjim izgaranjem koji ispušta manje od 1 g CO2/kWh kako je izmjereno u skladu s Uredbom (EZ) br. 595/2009 Europskog parlamenta i Vijeća od 18. lipnja 2009. o homologaciji motornih vozila i motora s obzirom na emisije iz teških vozila (Euro VI) i o pristupu informacijama za popravak i održavanje vozila i izmjenama Uredbe (EZ) br. 715/2007 i Direktive 2007/46/EZ i stavljanju izvan snage direktiva 80/1269/EEZ, 2005/55/EZ i 2005/78/EZ ( SL L 188/1 18.7.2009.) i njezinim provedbenim mjerama ili koji ispušta manje od 1 g CO2/km kako je izmjereno u skladu s Uredbom (EZ) br. 715/2007 Europskog parlamenta i Vijeća od 20. lipnja 2007. o homologaciji tipa motornih vozila u odnosu na emisije iz lakih osobnih i gospodarskih vozila (Euro 5 i Euro 6) i pristupu podacima za popravke i održavanje vozila ( SL L 171/1 29.6.2007.) i njezinim provedbenim mjerama.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 4.
Odredbe ovoga Zakona i provedbenih propisa donesenih na temelju ovoga Zakona primjenjuju se na:
a) javnu nabavu putem ugovora o kupnji, leasingu, unajmljivanju ili najmu s pravom otkupa vozila za cestovni prijevoz koje dodjeljuju javni naručitelji ili naručitelji kako su definirani propisom kojim se uređuje javna nabava ako su obvezni primjenjivati postupke javne nabave
b) ugovore o javnim uslugama u smislu Uredbe (EZ) br. 1370/2007 Europskog parlamenta i Vijeća 1370/2007 Europskog parlamenta i Vijeća od 23. listopada 2007. o uslugama javnog željezničkog i cestovnog prijevoza putnika i stavljanju izvan snage uredaba Vijeća (EEZ) br. 1191/69 i (EEZ) br. 1107/70 (SL L 315, 3. 12. 2007.) kako je posljednji put izmijenjena Uredbom (EU) 2016/2338 Europskog parlamenta i Vijeća od 14. prosinca 2016. o izmjeni Uredbe (EZ) br. 1370/2007 u pogledu otvaranja tržišta za usluge domaćeg željezničkog prijevoza putnika (SL L 354, 23. 12. 2016.) koji za predmet imaju pružanje usluga cestovnog prijevoza putnika iznad praga koji određuju države članice i koji ne premašuje primjenjivi prag utvrđen u članku 5. stavku 4. Uredbe i
c) ugovore o pružanju usluga javnog cestovnog prijevoza, usluga cestovnog putničkog prijevoza za posebne namjene, izvanredni putnički prijevoz, usluge skupljanja otpada, prijevoz pošiljaka cestom, usluge prijevoza paketa, usluge dostave pošte, usluge dostave paketa, ako su javni naručitelji ili naručitelji obvezni primjenjivati postupke javne nabave sukladno posebnom propisu kojim se uređuje javna nabava.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 5.
Odredbe ovoga Zakona i provedbenih propisa donesenih na temelju ovoga Zakona ne primjenjuju se na:
a) vozila iz članka 2. stavka 2. i 3. Uredbe (EZ) br. 2018/858 Europskog parlamenta i Vijeća i od 30. svibnja 2018.o homologaciji i nadzoru tržišta motornih vozila i njihovih prikolica te sustava, sastavnih dijelova i zasebnih tehničkih jedinica namijenjenih za takva vozila, o izmjeni uredaba (EZ) br. 715/2007 i (EZ) br. 595/2009 te o stavljanju izvan snage Direktive 2007/46/EZ (SL L 151/1 14.6.2018.), na vozila iz točke 5.2. do 5.5. i točke 5.7. dijela A Priloga I. Uredbe i
b) vozila kategorije M3, osim vozila razreda I i razreda A, kako su definirana u članku 3. točkama 2. i 3. Uredbe (EZ) br. 661/2009 Europskog parlamenta i Vijeća od 13. srpnja 2009. o zahtjevima za homologaciju tipa za opću sigurnost motornih vozila, njihovih prikolica i sustava, sastavnih dijelova i zasebnih tehničkih jedinica namijenjenih za takva vozila (SL L 200/1 31.7.2009.).
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 6.
Ministar nadležan za poslove gospodarstva, po prethodno pribavljenoj suglasnosti ministarstva nadležnog za poslove prometa i ministarstva nadležnog za vanjske i europske poslove, donosi pravilnik kojim se propisuju obveze izvješćivanja Europskoj komisiji i minimalni ciljevi u postupcima javne nabave vozila za cestovni prijevoz u skladu sa obvezama korisnika goriva u javnom prijevozu i javnom sektoru sukladno posebnom propisu kojim se uređuju biogoriva za prijevoz .
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 7.
(1) Ministar nadležan za poslove gospodarstva donijet će pravilnik iz članka 6. ovoga Zakona u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ovoga Zakona.
(2) Do stupanja na snagu pravilnika iz stavka 1. ovoga članka, ostaju na snazi Pravilnik o metodologiji za izračun operativnih troškova tijekom razdoblja eksploatacije vozila za cestovni prijevoz („Narodne novine“, broj 136/13) i Pravilnik o mjerilima koja se koriste u postupcima javne nabave vozila za cestovni prijevoz („Narodne novine“, broj 11/14).
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 8.
Postupci pokrenuti temeljem Zakona o promicanju čistih i energetski učinkovitih vozila u cestovnom prometu („Narodne novine“, broj 127/13), dovršiti će se po odredbama toga Zakona.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 9.
Danom stupanja na snagu ovog Zakona prestaje važiti Zakon o promicanju čistih i energetski učinkovitih vozila u cestovnom prometu („Narodne novine“, broj 127/13).
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
Članak 10.
Ovaj Zakon stupa na snagu osmoga dana od dana objave u „Narodnim novinama“.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE
OBRAZLOŽENJE
Uz članak 1.
Ovim člankom utvrđuje se svrha donošenja i područje primjene Prijedloga zakona što uključuje obveze javnih naručitelja i naručitelja da pri javnoj nabavi određenih vozila za cestovni prijevoz uzmu u obzir energetske učinke i učinke na okoliš i energetiku za trajanja cijelog radnog vijeka vozila, uključujući potrošnju energije te emisije CO2 i emisije određenih onečišćujućih tvari s ciljem promicanja i poticanja tržišta za čista i energetski učinkovita vozila i zaštite okoliša i klime.
Uz članak 2.
Ovim člankom određuje se prenošenje Direktive (EU) 2019/1161 Europskog parlamenta i Vijeća od 20.lipnja 2019. o izmjeni Direktive 2009/33/EZ o promicanju čistih i energetski učinkovitih vozila u cestovnom prijevozu (SL L 188/116 12. 7. 2019.).
Uz članak 3.
Ovim člankom definiraju se pojmovi koji se koriste u Prijedlogu zakona.
Uz članak 4.
Ovim člankom uređuje se područje primjene ovog Prijedloga zakona.
Uz članak 5.
Ovim člankom uređuju se izuzeća kada se ne primjenjuje ovaj Prijedlog zakona.
Uz članak 6.
Ovim člankom utvrđuje se ovlast ministra nadležnog za poslove gospodarstva da, po prethodno pribavljenoj suglasnosti ministarstva nadležnog za poslove prometa i ministarstva nadležnog za vanjske i europske poslove, pravilnikom propiše minimalne ciljeve u postupcima javne nabave vozila za cestovni prijevoz te obveze izvješćivanja Europskoj komisiji o provedbi Direktive (EU) 2019/1161 Europskog parlamenta i Vijeća od 20.lipnja 2019. o izmjeni Direktive 2009/33/EZ o promicanju čistih i energetski učinkovitih vozila u cestovnom prijevozu (SL L 188/116 12. 7. 2019.).
Uz članak 7.
Ovim člankom propisuje se rok za donošenje provedbenog propisa iz članka 6. ovoga Zakona te da do stupanja na snagu navedenog pravilnika ostaju na snazi Pravilnik o metodologiji za izračun operativnih troškova tijekom razdoblja eksploatacije vozila za cestovni prijevoz („Narodne novine“, broj 136/13) i Pravilnik o mjerilima koja se koriste u postupcima javne nabave vozila za cestovni prijevoz („Narodne novine“, broj 11/14).
Uz članak 8.
Ovim člankom se propisuje da će se postupci pokrenuti temeljem Zakona o promicanju čistih i energetski učinkovitih vozila u cestovnom prometu („Narodne novine“, broj 127/13) dovršiti po odredbama toga Zakona.
Uz članak 9.
Ovim člankom propisuje se da stupanjem na snagu ovog Zakona prestaje važiti Zakon o promicanju čistih i energetski učinkovitih vozila u cestovnom prometu („Narodne novine“, broj 127/13).
Uz članak 10.
Propisuje se stupanje na snagu Zakona.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE