PRIJEDLOG PLANA ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA PRAVOSUĐA I UPRAVE ZA 2024. GODINU
Ukupno komentara:
Ukupno općih komentara:
Ukupno nadopuna teksta:
2
Komentiraj
OBRAZAC PRIJEDLOGA PLANA ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI ZA 2024. GODINU
Stručni nositelj:
Ministarstvo pravosuđa i uprave
Redni broj
Naziv nacrta prijedloga zakona
Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske
1.
Zakon o plaći i drugim materijalnim pravima pravosudnih dužnosnika
I. tromjesečje 2024.
2.
Zakon o stalnim sudskim vještacima i stalnim sudskim tumačima*
I. tromjesečje 2024.
3.
Zakon o zaštiti djece od nasilja*
I. tromjesečje 2024.
4.
Zakon o pravosudnoj policiji i ovlaštenim službenim osobama u zatvorskom sustavu*
I. tromjesečje 2024.
5.
Zakon o kaznenom postupku (RM)*
I. tromjesečje 2024.
6.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o zemljišnim knjigama*
I. tromjesečje 2024.
7.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o trgovačkim društvima (EU)
I. tromjesečje 2024.
8.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o vlasništvu i drugim stvarnim pravima (RM)
II. tromjesečje 2024.
9.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o Uredu za suzbijanje korupcije i organiziranog kriminaliteta (RM)*
II. tromjesečje 2024.
PRIJAVA NACRTA PRIJEDLOGA ZAKONA U SLUČAJU IZNIMKI OD PROVEDBE POSTUPKA PROCJENE UČINAKA PROPISA
1.
Zakon o ovlasti Vlade Republike Hrvatske da uredbama uređuje pojedina pitanja iz djelokruga Hrvatskoga sabora
III. tromjesečje 2024.
2.
3.
POTPIS ČELNIKA TIJELA
Potpis: ministar dr. sc. Ivan Malenica
Datum: 23. listopada 2023.
Uputa:
Dodati potreban broj redova sukladno broju nacrta prijedloga zakona koji su predviđeni planom zakonodavnih aktivnosti stručnog nositelja
Za nacrte prijedloga zakona za koje će se provesti procjena učinaka propisa potrebno je iza naziva nacrta prijedloga zakona dodati oznaku "(PUP)"
Za nacrte prijedloga zakona koji se planiraju za usklađivanje s pravnom stečevinom Europske unije potrebno je iza naziva propisa dodati oznaku "(EU)"
Za nacrte prijedloga zakona koji su dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog strateškog akta ili reformske mjere potrebno je dodati oznaku "(RM)"
Nacrti prijedloga zakona koji su u kategoriji iznimki od provedbe postupka procjene učinaka propisa na temelju članka 15. stavka 1. Zakona o procjeni učinaka propisa („Narodne novine“, broj --/17) obvezno se navode u Obrascu radi njihove prijave u Plan zakonodavnih aktivnosti Vlade Republike Hrvatske i, po potrebi, dodaju im se odgovarajuće oznake „(EU)“ i/ili „(RM)“
Za upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske potrebno je navesti odgovarajuće tromjesečje (I, II, III, IV)
2
Komentiraj
1. Zakon o plaći i drugim materijalnim pravima pravosudnih dužnosnika
PRILOG 1.
OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE
1.
OPĆE INFORMACIJE
1.1.
Stručni nositelj:
Ministarstvo pravosuđa i uprave
1.2.
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Zakon o plaći i drugim materijalnim pravima pravosudnih dužnosnika
1.3.
Datum:
16. listopada 2023.
1.4.
Ustrojstvena jedinica, kontakt telefon i elektronička pošta osobe zadužene za izradu Obrasca prethodne procjene:
Uprava za organizaciju pravosuđa
Sektor za organizacijske propise, odvjetništvo, javno bilježništvo i stručne ispite
Da li je nacrt prijedloga zakona dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta planiranja ili reformske mjere?
Da/Ne: NE
Naziv akta: -
Opis mjere: -
1.6.
Da li je nacrt prijedloga zakona vezan za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije?
Da/Ne: NE
Naziv pravne stečevine EU: -
2.
ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA
2.1.
Što je problem koji zahtjeva izradu ili promjenu zakonodavstva?
Plaće i druga materijalna prava pravosudnih dužnosnika u Republici Hrvatskoj uređeni su Zakonom o plaći i drugim materijalnim pravima pravosudnih dužnosnika („Narodne novine“, broj 10/99, 25/00, 30/01, 59/01, 114/01, 116/01, 64/02, 153/02, 154/02, 17/04, 8/06, 142/06, 34/07, 134/07, 146/08, 155/08, 39/09, 155/09, 14/11, 154/11, 12/12, 143/12, 100/14, 147/14, 120/16, 16/19 i 71/23). S obzirom na višekratne izmjene postojećeg zakonodavnog okvira potrebno je pristupiti izradi novog Zakona o plaći i drugim materijalnim pravima pravosudnih dužnosnika kojim će se cjelovito urediti sustav plaća i drugih materijalnih prava pravosudnih dužnosnika, a koji uključuje razmatranje propisivanja mehanizama usklađenja osnovice za obračun plaće s porastom troškova života, uvođenja platnih razreda za pravosudne dužnosnike unutar iste vrste i stupnja pravosudnog tijela, potrebe dorade iznosa i međusobnog odnosa koeficijenata za obračun plaće te revidiranje opsega priznatih materijalnih prava pravosudnih dužnosnika.
2.2.
Zašto je potrebna izrada nacrta prijedloga zakona?
Kako bi se cjelovito uredio sustav plaća i drugih materijalnih prava pravosudnih dužnosnika potrebno je pristupiti izradi novog Zakona.
2.3.
Navedite dokaz, argument, analizu koja podržava potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona.
Radi kontinuiranog napora i zalaganja pravosudnih dužnosnika za povećanje učinkovitosti pravosudnog sustava potrebno je revidirati sustav njihovih materijalnih prava te pristupiti izradi novog zakonskog rješenja kojim će se ova materija cjelovito urediti nakon brojnih djelomičnih izmjena.
3.
UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA
3.1.
Što je cilj koji se namjerava postići?
Cilj koji se namjerava postići donošenjem ovoga Zakona je cjelovito uređenje sustava plaća i drugih materijalnih prava pravosudnih dužnosnika.
3.2.
Kakav je ishod odnosno promjena koja se očekuje u području koje se namjerava urediti?
Cjelovito će se urediti sustav plaća i drugih materijalnih prava pravosudnih dužnosnika nakon razmatranja propisivanja mehanizama usklađenja osnovice za obračun plaće s porastom troškova života, uvođenja platnih razreda za pravosudne dužnosnike unutar iste vrste i stupnja pravosudnog tijela, potrebe dorade iznosa i međusobnog odnosa koeficijenata za obračun plaće te revidiranja opsega priznatih materijalnih prava pravosudnih dužnosnika.
3.3.
Koji je vremenski okvir za postizanje ishoda odnosno promjena?
Stupanje na snagu Zakona planira se 1. srpnja 2024.
4.
UTVRĐIVANJE RJEŠENJA
4.1.
Navedite koja su moguća normativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.
Moguća normativna rješenja (novi propis/izmjene i dopune važećeg/stavljanje van snage propisa i slično):
Donošenje Zakona o plaći i drugim materijalnim pravima pravosudnih dužnosnika
Obrazloženje:Isključivo je kroz donošenje Zakona o plaći i drugim materijalnim pravima pravosudnih dužnosnika moguće cjelovito urediti sustav plaća i drugih materijalnih prava pravosudnih dužnosnika.
4.2.
Navedite koja su moguća nenormativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.
Moguća nenormativna rješenja (ne poduzimati normativnu inicijativu, informacije i kampanje, ekonomski instrumenti, samoregulacija, koregulacija i slično):
Nenormativna rješenja nisu moguća
Obrazloženje:Isključivo je kroz donošenje Zakona o plaći i drugim materijalnim pravima pravosudnih dužnosnika moguće cjelovito urediti sustav plaća i drugih materijalnih prava pravosudnih dužnosnika, budući da se radi o materiji koja je i sada propisana zakonom.
5.
UTVRĐIVANJE IZRAVNIH UČINAKA I ADRESATA
5.1.
UTVRĐIVANJE GOSPODARSKIH UČINAKA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.1.1.
Makroekonomsko okruženje Republike Hrvatske osobito komponente bruto društvenog proizvoda kojeg čine osobna potrošnja kućanstava, priljev investicija, državna potrošnja, izvoz i uvoz
Ne
Ne
Ne
5.1.2.
Slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala
Ne
Ne
Ne
5.1.3.
Funkcioniranje tržišta i konkurentnost gospodarstva
Ne
Ne
Ne
5.1.4.
Prepreke za razmjenu dobara i usluga
Ne
Ne
Ne
5.1.5.
Cijena roba i usluga
Ne
Ne
Ne
5.1.6.
Uvjet za poslovanje na tržištu
Ne
Ne
Ne
5.1.7.
Trošak kapitala u gospodarskim subjektima
Ne
Ne
Ne
5.1.8.
Trošak zapošljavanja u gospodarskim subjektima (trošak rada u cjelini)
PRIJEDLOG PLANA ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA PRAVOSUĐA I UPRAVE ZA 2024. GODINU
OBRAZAC PRIJEDLOGA PLANA ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI ZA 2024. GODINU
Stručni nositelj:
Ministarstvo pravosuđa i uprave
Redni broj
Naziv nacrta prijedloga zakona
Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske
1.
Zakon o plaći i drugim materijalnim pravima pravosudnih dužnosnika
I. tromjesečje 2024.
2.
Zakon o stalnim sudskim vještacima i stalnim sudskim tumačima*
I. tromjesečje 2024.
3.
Zakon o zaštiti djece od nasilja*
I. tromjesečje 2024.
4.
Zakon o pravosudnoj policiji i ovlaštenim službenim osobama u zatvorskom sustavu*
I. tromjesečje 2024.
5.
Zakon o kaznenom postupku (RM)*
I. tromjesečje 2024.
6.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o zemljišnim knjigama*
I. tromjesečje 2024.
7.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o trgovačkim društvima (EU)
I. tromjesečje 2024.
8.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o vlasništvu i drugim stvarnim pravima (RM)
II. tromjesečje 2024.
9.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o Uredu za suzbijanje korupcije i organiziranog kriminaliteta (RM)*
II. tromjesečje 2024.
PRIJAVA NACRTA PRIJEDLOGA ZAKONA U SLUČAJU IZNIMKI OD PROVEDBE POSTUPKA PROCJENE UČINAKA PROPISA
1.
Zakon o ovlasti Vlade Republike Hrvatske da uredbama uređuje pojedina pitanja iz djelokruga Hrvatskoga sabora
III. tromjesečje 2024.
2.
3.
POTPIS ČELNIKA TIJELA
Potpis: ministar dr. sc. Ivan Malenica
Datum: 23. listopada 2023.
Uputa:
Dodati potreban broj redova sukladno broju nacrta prijedloga zakona koji su predviđeni planom zakonodavnih aktivnosti stručnog nositelja
Za nacrte prijedloga zakona za koje će se provesti procjena učinaka propisa potrebno je iza naziva nacrta prijedloga zakona dodati oznaku " (PUP) "
Za nacrte prijedloga zakona koji se planiraju za usklađivanje s pravnom stečevinom Europske unije potrebno je iza naziva propisa dodati oznaku " (EU) "
Za nacrte prijedloga zakona koji su dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog strateškog akta ili reformske mjere potrebno je dodati oznaku " (RM) "
Nacrti prijedloga zakona koji su u kategoriji iznimki od provedbe postupka procjene učinaka propisa na temelju članka 15. stavka 1. Zakona o procjeni učinaka propisa („Narodne novine“, broj --/17) obvezno se navode u Obrascu radi njihove prijave u Plan zakonodavnih aktivnosti Vlade Republike Hrvatske i, po potrebi, dodaju im se odgovarajuće oznake „(EU)“ i/ili „(RM)“
Za upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske potrebno je navesti odgovarajuće tromjesečje (I, II, III, IV)
1. Zakon o plaći i drugim materijalnim pravima pravosudnih dužnosnika
PRILOG 1.
OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE
1.
OPĆE INFORMACIJE
1.1.
Stručni nositelj:
Ministarstvo pravosuđa i uprave
1.2.
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Zakon o plaći i drugim materijalnim pravima pravosudnih dužnosnika
1.3.
Datum:
16. listopada 2023.
1.4.
Ustrojstvena jedinica, kontakt telefon i elektronička pošta osobe zadužene za izradu Obrasca prethodne procjene:
Uprava za organizaciju pravosuđa
Sektor za organizacijske propise, odvjetništvo, javno bilježništvo i stručne ispite
Bojana Karaica, bojana.karaica@mpu.hr , 01/3714-264
1.5.
Da li je nacrt prijedloga zakona dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta planiranja ili reformske mjere?
Da/Ne: NE
Naziv akta: -
Opis mjere: -
1.6.
Da li je nacrt prijedloga zakona vezan za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije?
Da/Ne: NE
Naziv pravne stečevine EU: -
2.
ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA
2.1.
Što je problem koji zahtjeva izradu ili promjenu zakonodavstva?
Plaće i druga materijalna prava pravosudnih dužnosnika u Republici Hrvatskoj uređeni su Zakonom o plaći i drugim materijalnim pravima pravosudnih dužnosnika („Narodne novine“, broj 10/99, 25/00, 30/01, 59/01, 114/01, 116/01, 64/02, 153/02, 154/02, 17/04, 8/06, 142/06, 34/07, 134/07, 146/08, 155/08, 39/09, 155/09, 14/11, 154/11, 12/12, 143/12, 100/14, 147/14, 120/16, 16/19 i 71/23). S obzirom na višekratne izmjene postojećeg zakonodavnog okvira potrebno je pristupiti izradi novog Zakona o plaći i drugim materijalnim pravima pravosudnih dužnosnika kojim će se cjelovito urediti sustav plaća i drugih materijalnih prava pravosudnih dužnosnika, a koji uključuje razmatranje propisivanja mehanizama usklađenja osnovice za obračun plaće s porastom troškova života, uvođenja platnih razreda za pravosudne dužnosnike unutar iste vrste i stupnja pravosudnog tijela, potrebe dorade iznosa i međusobnog odnosa koeficijenata za obračun plaće te revidiranje opsega priznatih materijalnih prava pravosudnih dužnosnika.
2.2.
Zašto je potrebna izrada nacrta prijedloga zakona?
Kako bi se cjelovito uredio sustav plaća i drugih materijalnih prava pravosudnih dužnosnika potrebno je pristupiti izradi novog Zakona.
2.3.
Navedite dokaz, argument, analizu koja podržava potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona.
Radi kontinuiranog napora i zalaganja pravosudnih dužnosnika za povećanje učinkovitosti pravosudnog sustava potrebno je revidirati sustav njihovih materijalnih prava te pristupiti izradi novog zakonskog rješenja kojim će se ova materija cjelovito urediti nakon brojnih djelomičnih izmjena.
3.
UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA
3.1.
Što je cilj koji se namjerava postići?
Cilj koji se namjerava postići donošenjem ovoga Zakona je cjelovito uređenje sustava plaća i drugih materijalnih prava pravosudnih dužnosnika.
3.2.
Kakav je ishod odnosno promjena koja se očekuje u području koje se namjerava urediti?
Cjelovito će se urediti sustav plaća i drugih materijalnih prava pravosudnih dužnosnika nakon razmatranja propisivanja mehanizama usklađenja osnovice za obračun plaće s porastom troškova života, uvođenja platnih razreda za pravosudne dužnosnike unutar iste vrste i stupnja pravosudnog tijela, potrebe dorade iznosa i međusobnog odnosa koeficijenata za obračun plaće te revidiranja opsega priznatih materijalnih prava pravosudnih dužnosnika.
3.3.
Koji je vremenski okvir za postizanje ishoda odnosno promjena?
Stupanje na snagu Zakona planira se 1. srpnja 2024.
4.
UTVRĐIVANJE RJEŠENJA
4.1.
Navedite koja su moguća normativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.
Moguća normativna rješenja (novi propis/izmjene i dopune važećeg/stavljanje van snage propisa i slično):
Donošenje Zakona o plaći i drugim materijalnim pravima pravosudnih dužnosnika
Obrazloženje: Isključivo je kroz donošenje Zakona o plaći i drugim materijalnim pravima pravosudnih dužnosnika moguće cjelovito urediti sustav plaća i drugih materijalnih prava pravosudnih dužnosnika.
4.2.
Navedite koja su moguća nenormativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.
Moguća nenormativna rješenja (ne poduzimati normativnu inicijativu, informacije i kampanje, ekonomski instrumenti, samoregulacija, koregulacija i slično):
Nenormativna rješenja nisu moguća
Obrazloženje: Isključivo je kroz donošenje Zakona o plaći i drugim materijalnim pravima pravosudnih dužnosnika moguće cjelovito urediti sustav plaća i drugih materijalnih prava pravosudnih dužnosnika, budući da se radi o materiji koja je i sada propisana zakonom.
5.
UTVRĐIVANJE IZRAVNIH UČINAKA I ADRESATA
5.1.
UTVRĐIVANJE GOSPODARSKIH UČINAKA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.1.1.
Makroekonomsko okruženje Republike Hrvatske osobito komponente bruto društvenog proizvoda kojeg čine osobna potrošnja kućanstava, priljev investicija, državna potrošnja, izvoz i uvoz
Ne
Ne
Ne
5.1.2.
Slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala
Ne
Ne
Ne
5.1.3.
Funkcioniranje tržišta i konkurentnost gospodarstva
Ne
Ne
Ne
5.1.4.
Prepreke za razmjenu dobara i usluga
Ne
Ne
Ne
5.1.5.
Cijena roba i usluga
Ne
Ne
Ne
5.1.6.
Uvjet za poslovanje na tržištu
Ne
Ne
Ne
5.1.7.
Trošak kapitala u gospodarskim subjektima
Ne
Ne
Ne
5.1.8.
Trošak zapošljavanja u gospodarskim subjektima (trošak rada u cjelini)
Ne
Ne