Pravilnik o standardnom operativnom postupku za pružanje pomoći u velikoj nesreći i katastrofi nižoj hijerarhijskoj razini od strane više razine sustava civilne zaštite
I. UVOD
Članak 1.
Ovim Pravilnikom propisuju se minimalni uvjeti za utvrđivanje stanja operativne spremnosti sustava civilne zaštite na području lokalne i područne (regionalne) samouprave za slanje zahtjeva višoj hijerarhijskoj razini za traženje pomoći od strane niže razine sustava civilne zaštite kada lokalni spasilački kapaciteti nisu dostatni za učinkovito otklanjanje nastalih posljedica u velikoj nesreći i katastrofi.
Članak 2.
Hijerarhijske razine sustava civilne zaštite su:
1.lokalna razina (jedinice lokalne samouprave)
2.područna (regionalna) razina (županije i Grad Zagreb)
3.državna razina.
II. STANDARDNI OPERATIVNI POSTUPAK ZA TRAŽENJE POMOĆI
Članak 3.
(1) U slučaju velike nesreće, isključivo kada su prethodno upotrijebljene sve sposobnosti operativnih snaga sustava civilne zaštite i iskorišteni svi raspoloživi kapaciteti ili ako su oni nedostatni za učinkovitost spašavanja na nižoj razini sustava civilne zaštite ta razina višoj hijerarhijskoj razini sustava civilne zaštite upućuje zahtjev kojim traži pomoć.
(2) Zahtjev iz stavka 1. ovoga članka priprema se nakon provedenog postupka detaljnog analiziranja svih poduzetih operativnih aktivnosti sustava civilne zaštite na nižoj hijerarhijskoj razini sustava civilne zaštite u velikoj nesreći, o čemu stožer civilne zaštite donosi zaključak kojim se utvrđuje kako su upotrijebljene sve raspoložive snage i drugi kapaciteti sustava civilne zaštite ili kako su sve poduzete mjere i aktivnosti sustava civilne zaštite nedostatne, uzimajući u obzir sve prethodno formalno utvrđene potrebe za učinkovito spašavanje.
(3) Načelnik stožera civilne zaštite, po pribavljenoj prethodnoj suglasnosti izvršnog tijela, zahtjev za traženje pomoći iz stavka 1. ovoga članka prema načelnom sadržaju iz obrasca u prilogu 3. ovoga Pravilnika, šalje višoj hijerarhijskoj razini sustava civilne zaštite.
Članak 4.
(1) Zahtjev kojim se traži pomoć podnosi se samo u izvanrednim situacijama kada se analizom svih poduzetih operativnih aktivnosti sustava civilne zaštite na nižoj hijerarhijskoj razini sustava civilne zaštite u velikoj nesreći iz članka 3. ovoga Pravilnika utvrdi stvarno stanje spremnosti kapaciteta sustava prema sljedećim kriterijima:
- stvarni manjak u potrebnim operativnim kapacitetima za učinkovito spašavanje u slučaju velike nesreće i katastrofe,
- izraženim velikim nedostatcima u osposobljenosti ili opremljenosti te kompetencijama/stručnosti operativnih snaga koji značajno umanjuju njihovu operativnu spremnost za uspješno djelovanje u velikoj nesreći, koje se utvrđuju po svakoj komponenti sustava i zapisnički konstatiraju,
- kao zamjena lokalno angažiranih operativnih snaga nakon 24 sata njihovog besprekidnog djelovanja u velikoj nesreći, s time da se nakon odmora od 12 sati ponovo uključe u sanaciju posljedica izvanrednog događaja.
(2) Zahtjev kojim se traži pomoć koji nije u skladu s odredbama Zakona o sustavu civilne zaštite smatrat će se neutemeljenim i pokušajem zloupotrebe načela solidarnosti, odnosno kada nije izrađen sukladno članku 4. stavku 1. i stavku 1. ovog članka.
(3) Kada se utvrdi stanje iz stavka 2. ovoga članka, viša hijerarhijska razina sustava civilne zaštite odbit će zahtjev kojim niža hijerarhijska razina sustava civilne zaštite traži pomoć, o čemu će odmah obavijestiti središnje tijelo državne uprave nadležno za poslove civilne zaštite.
(4) Niža hijerarhijska razina koja je zatražila pomoć i istu dobila, obveza je sa svojim operativnim snagama sustava civilne zaštite nastaviti s djelovanjem na sanaciji posljedica izvanrednog događaja.
Članak 5.
(1) Suglasnost izvršnog tijela na prijedlog zahtjeva kojim se traži pomoć od više hijerarhijske razine sustava civilne zaštite načelnik stožera civilne zaštite može iznimno, u slučaju hitnosti, zatražiti i usmeno (neposredno osobnom komunikacijom, telefonski, radio vezom i na drugi raspoloživ način) o čemu se u dnevniku rada registrira službena zabilješka, a obvezno se dostavlja i u pismenom obliku na obrascu iz priloga 1. ovog Pravilnika u roku 3 sata od pribavljene usmene suglasnosti.
(2) Zahtjev za izdavanje suglasnosti mora sadržavati kratak opis velike nesreće s nastalim i daljnjim mogućim posljedicama, pregled angažiranih vlastitih operativnih snaga sustava civilne zaštite i materijalno tehničkih sredstava do pripreme zahtjeva, kao i procjenu potrebnih dodatnih operativnih snaga i/ili potrebne materijalne ili druge pomoći.
Članak 6.
Po dobivanju suglasnosti od izvršnog tijela na zahtjev kojim se traži pomoć, načelnik stožera civilne zaštite niže hijerarhijske razine zahtjev može iznimno, zbog hitnosti, višoj hijerarhijskoj razini sustava civilne zaštite uputiti i usmeno (telefonski, radio vezom ili na drugi raspoloživi način), a pismeno se, obvezno na obrascu iz priloga 3. koji je sastavni dio ovoga Pravilnika, mora dostaviti načelniku stožera civilne zaštite više hijerarhijske razine u roku od 12 sati od prethodno usmeno ispostavljenog zahtjeva.
III. STANDARDNI OPERATIVNI POSTUPAK ZA RJEŠAVANJE ZAHTJEVA ZA TRAŽENJE POMOĆI
Članak 7.
(1) Načelnik i članovi stožera civilne zaštite područne (regionalne) razine sustava civilne zaštite procjenjuju opravdanost zahtjeva kojim u velikoj nesreći niža razina traži pomoć te u slučaju njegove opravdanosti/neopravdanosti, uz prethodnu suglasnost izvršnog tijela jedinice područne (regionalne) samouprave, odobrava/ne odobrava slanje tražene pomoći ili sukladno stvarnim okolnostima s tražiteljom pomoći dogovara pomoć koju može poslati/pružiti.
(2) Odgovor na zaprimljeni zahtjev iz stavka 1. ovoga članka mora se dati unutar 6 sati od zaprimanja istog.
(3) Načelnik i članovi Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske analiziraju zahtjev kojim se traži pomoć zaprimljen od načelnika stožera civilne zaštite područne (regionalne) razine, u slučaju opravdanosti odobrava zahtjev te koordinira uključivanje kapaciteta civilne zaštite s državne razine i po potrebi Oružanih snaga Republike Hrvatske i policije.
(4) Odgovor na zaprimljeni zahtjev iz stavka 3. ovoga članka mora se dati unutar 6 sati od zaprimanja istog.
Članak 8.
Zahtjevi kojim se traži pomoć, odluke o pružanju pomoći i drugi vezani dokumenti radnog karaktera, sastavni su dio službenih radnih dokumenata koji se vode uz dnevnik rada stožera civilne zaštite u velikoj nesreći i katastrofi i čuvaju se trajno.
IV. DIJAGRAM TIJEKA INFORMACIJA PRIPREME I SLANJA ZAHTJEVA KOJIM SE TRAŽI POMOĆ
Članak 9.
Priprema i slanja zahtjeva kojim se traži pomoć odvija se u fazama:
- faze 1 i 2 - postupak pribavljanja prethodne suglasnosti izvršnog tijela na nacrt zahtjeva kojim se traži pomoć više hijerarhijske razine sustava civilne zaštite
- faza 3 - procesuiranje zahtjeva o traženju pomoći.
V. STUPANJE NA SNAGU
Članak 10.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u „Narodnim novinama“.
Pravilnik o standardnom operativnom postupku za pružanje pomoći u velikoj nesreći i katastrofi nižoj hijerarhijskoj razini od strane više razine sustava civil ne zaštite
Komentirate u ime: Državna uprava za zaštitu i spašavanje
I. UVOD
Komentirate u ime: Državna uprava za zaštitu i spašavanje
Članak 1 .
Ovim Pravilnikom propisuju se minimalni uvjeti za utvrđivanje stanja operativne spremnosti sustava civilne zaštite na području lokalne i područne (regionalne) samouprave za slanje zahtjeva višoj hijerarhijskoj razini za traženje pomoći od strane niže razine sustava civilne zaštite kada lokalni spasilački kapaciteti nisu dostatni za učinkovito otklanjanje nastalih posljedica u velikoj nesreći i katastrofi.
Komentirate u ime: Državna uprava za zaštitu i spašavanje
Članak 2.
Hijerarhijske razine sustava civilne zaštite su:
1. lokalna razina (jedinice lokalne samouprave)
2. područna (regionalna) razina (županije i Grad Zagreb)
3. državna razina.
Komentirate u ime: Državna uprava za zaštitu i spašavanje
II. STANDARDNI OPERATIVNI POSTUPAK ZA TRAŽENJE POMOĆI
Komentirate u ime: Državna uprava za zaštitu i spašavanje
Članak 3.
(1) U slučaju velike nesreće, isključivo kada su prethodno upotrijebljene sve sposobnosti operativnih snaga sustava civilne zaštite i iskorišteni svi raspoloživi kapaciteti ili ako su oni nedostatni za učinkovitost spašavanja na nižoj razini sustava civilne zaštite ta razina višoj hijerarhijskoj razini sustava civilne zaštite upućuje zahtjev kojim traži pomoć.
(2) Zahtjev iz stavka 1. ovoga članka priprema se nakon provedenog postupka detaljnog analiziranja svih poduzetih operativnih aktivnosti sustava civilne zaštite na nižoj hijerarhijskoj razini sustava civilne zaštite u velikoj nesreći, o čemu stožer civilne zaštite donosi zaključak kojim se utvrđuje kako su upotrijebljene sve raspoložive snage i drugi kapaciteti sustava civilne zaštite ili kako su sve poduzete mjere i aktivnosti sustava civilne zaštite nedostatne, uzimajući u obzir sve prethodno formalno utvrđene potrebe za učinkovito spašavanje.
(3) Načelnik stožera civilne zaštite, po pribavljenoj prethodnoj suglasnosti izvršnog tijela, zahtjev za traženje pomoći iz stavka 1. ovoga članka prema načelnom sadržaju iz obrasca u prilogu 3. ovoga Pravilnika, šalje višoj hijerarhijskoj razini sustava civilne zaštite.
Komentirate u ime: Državna uprava za zaštitu i spašavanje
Članak 4.
(1) Zahtjev kojim se traži pomoć podnosi se samo u izvanrednim situacijama kada se analizom svih poduzetih operativnih aktivnosti sustava civilne zaštite na nižoj hijerarhijskoj razini sustava civilne zaštite u velikoj nesreći iz članka 3. ovoga Pravilnika utvrdi stvarno stanje spremnosti kapaciteta sustava prema sljedećim kriterijima:
- stvarni manjak u potrebnim operativnim kapacitetima za učinkovito spašavanje u slučaju velike nesreće i katastrofe,
- izraženim velikim nedostatcima u osposobljenosti ili opremljenosti te kompetencijama/stručnosti operativnih snaga koji značajno umanjuju njihovu operativnu spremnost za uspješno djelovanje u velikoj nesreći, koje se utvrđuju po svakoj komponenti sustava i zapisnički konstatiraju,
- kao zamjena lokalno angažiranih operativnih snaga nakon 24 sata njihovog besprekidnog djelovanja u velikoj nesreći, s time da se nakon odmora od 12 sati ponovo uključe u sanaciju posljedica izvanrednog događaja.
(2) Zahtjev kojim se traži pomoć koji nije u skladu s odredbama Zakona o sustavu civilne zaštite smatrat će se neutemeljenim i pokušajem zloupotrebe načela solidarnosti, odnosno kada nije izrađen sukladno članku 4. stavku 1. i stavku 1. ovog članka.
(3) Kada se utvrdi stanje iz stavka 2. ovoga članka, viša hijerarhijska razina sustava civilne zaštite odbit će zahtjev kojim niža hijerarhijska razina sustava civilne zaštite traži pomoć, o čemu će odmah obavijestiti središnje tijelo državne uprave nadležno za poslove civilne zaštite.
(4) Niža hijerarhijska razina koja je zatražila pomoć i istu dobila, obveza je sa svojim operativnim snagama sustava civilne zaštite nastaviti s djelovanjem na sanaciji posljedica izvanrednog događaja.
Komentirate u ime: Državna uprava za zaštitu i spašavanje
Članak 5.
(1) Suglasnost izvršnog tijela na prijedlog zahtjeva kojim se traži pomoć od više hijerarhijske razine sustava civilne zaštite načelnik stožera civilne zaštite može iznimno, u slučaju hitnosti, zatražiti i usmeno (neposredno osobnom komunikacijom, telefonski, radio vezom i na drugi raspoloživ način) o čemu se u dnevniku rada registrira službena zabilješka, a obvezno se dostavlja i u pismenom obliku na obrascu iz priloga 1. ovog Pravilnika u roku 3 sata od pribavljene usmene suglasnosti.
(2) Zahtjev za izdavanje suglasnosti mora sadržavati kratak opis velike nesreće s nastalim i daljnjim mogućim posljedicama, pregled angažiranih vlastitih operativnih snaga sustava civilne zaštite i materijalno tehničkih sredstava do pripreme zahtjeva, kao i procjenu potrebnih dodatnih operativnih snaga i/ili potrebne materijalne ili druge pomoći.
Komentirate u ime: Državna uprava za zaštitu i spašavanje
Članak 6.
Po dobivanju suglasnosti od izvršnog tijela na zahtjev kojim se traži pomoć, načelnik stožera civilne zaštite niže hijerarhijske razine zahtjev može iznimno, zbog hitnosti, višoj hijerarhijskoj razini sustava civilne zaštite uputiti i usmeno (telefonski, radio vezom ili na drugi raspoloživi način), a pismeno se, obvezno na obrascu iz priloga 3. koji je sastavni dio ovoga Pravilnika, mora dostaviti načelniku stožera civilne zaštite više hijerarhijske razine u roku od 12 sati od prethodno usmeno ispostavljenog zahtjeva.
Komentirate u ime: Državna uprava za zaštitu i spašavanje
III. STANDARDNI OPERATIVNI POSTUPAK ZA RJEŠAVANJE ZAHTJEVA ZA TRAŽENJE POMOĆI
Komentirate u ime: Državna uprava za zaštitu i spašavanje
Članak 7.
(1) Načelnik i članovi stožera civilne zaštite područne (regionalne) razine sustava civilne zaštite procjenjuju opravdanost zahtjeva kojim u velikoj nesreći niža razina traži pomoć te u slučaju njegove opravdanosti/neopravdanosti, uz prethodnu suglasnost izvršnog tijela jedinice područne (regionalne) samouprave, odobrava/ne odobrava slanje tražene pomoći ili sukladno stvarnim okolnostima s tražiteljom pomoći dogovara pomoć koju može poslati/pružiti.
(2) Odgovor na zaprimljeni zahtjev iz stavka 1. ovoga članka mora se dati unutar 6 sati od zaprimanja istog.
(3) Načelnik i članovi Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske analiziraju zahtjev kojim se traži pomoć zaprimljen od načelnika stožera civilne zaštite područne (regionalne) razine, u slučaju opravdanosti odobrava zahtjev te koordinira uključivanje kapaciteta civilne zaštite s državne razine i po potrebi Oružanih snaga Republike Hrvatske i policije.
(4) Odgovor na zaprimljeni zahtjev iz stavka 3. ovoga članka mora se dati unutar 6 sati od zaprimanja istog.
Komentirate u ime: Državna uprava za zaštitu i spašavanje
Članak 8.
Zahtjevi kojim se traži pomoć, odluke o pružanju pomoći i drugi vezani dokumenti radnog karaktera, sastavni su dio službenih radnih dokumenata koji se vode uz dnevnik rada stožera civilne zaštite u velikoj nesreći i katastrofi i čuvaju se trajno.
Komentirate u ime: Državna uprava za zaštitu i spašavanje
IV. DIJAGRAM TIJEKA INFORMACIJA PRIPREME I SLANJA ZAHTJEVA KOJIM SE TRAŽI POMOĆ
Komentirate u ime: Državna uprava za zaštitu i spašavanje
Članak 9.
Priprema i slanja zahtjeva kojim se traži pomoć odvija se u fazama:
- faze 1 i 2 - postupak pribavljanja prethodne suglasnosti izvršnog tijela na nacrt zahtjeva kojim se traži pomoć više hijerarhijske razine sustava civilne zaštite
- faza 3 - procesuiranje zahtjeva o traženju pomoći.
Komentirate u ime: Državna uprava za zaštitu i spašavanje
V. STUPANJE NA SNAGU
Komentirate u ime: Državna uprava za zaštitu i spašavanje
Članak 10.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u „Narodnim novinama“.
Komentirate u ime: Državna uprava za zaštitu i spašavanje