O METODOLOGIJI IZRADE PLANA UPRAVLJANJA DESTINACIJOM
Na temelju odredbi članka 25. stavka 12. Zakona o turizmu („Narodne novine“, broj 156/23), ministar nadležan za turizam, donosi
PRAVILNIK
O METODOLOGIJI IZRADE PLANA UPRAVLJANJA DESTINACIJOM
I. OPĆE ODREDBE
Predmet pravilnika
Članak 1.
Ovim Pravilnikom propisuje se metodologija izrade plana upravljanja destinacijom, uključivanja ključnih dionika, izrade analize stanja i definiranja projekata značajnih za razvoj destinacije.
Svrha i primjena
Članak 2.
(1) Svrha je planom upravljanja destinacijom odrediti smjer razvoja destinacije u skladu s aktima strateškog planiranja, prostornim planovima, planom upravljanja kulturnim dobrima i drugim važećim planovima i propisima s ciljem postizanja konkurentnosti, otpornosti i održivosti destinacije.
(2) Plan upravljanja destinacijom izrađuju lokalne turističke zajednice, regionalne turističke zajednice i Turistička zajednica Grada Zagreba kao planski dokument za razvoj održive destinacije za razdoblje od četiri godine.
Integrirano upravljanje destinacijom
Članak 3.
Integrirano upravljanje destinacijom na temelju plana upravljanja je proces vođenja, utjecaja i koordinacije upravljanja svim elementima destinacije koji pridonose razvoju turizma u smjeru održivosti pri čemu se uzimaju u obzir ekonomski, društveni, prostorni i ekološki utjecaji, priroda i okoliš, potrebe turista, lokalnog stanovništva i poduzetnika.
Participativno planiranje
Članak 4.
(1) U izradu plana upravljanja destinacijom turistička zajednica dužna je uključiti dionike u sustavu turizma i dionike u sustavu upravljanja turizmom koji su zainteresirani za razvoj turističke destinacije i/ili mogu utjecati na njen razvoj, radi prepoznavanja i koordinacije različitih funkcija s ciljem upravljanja razvojem destinacije u smjeru održivosti, a osobito:
-lokalno stanovništvo,
-udruge koje izravno sudjeluju u kreiranju destinacijskog lanca vrijednosti u turizmu,
-pravne osobe, obrtnike i druge fizičke osobe koje obavljaju djelatnosti i/ili pružaju usluge u turizmu i ugostiteljstvu
-jedinicu lokalne i područne (regionalne) samouprave
-javne ustanove i trgovačka društva u vlasništvu jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave i Republike Hrvatske,
-nadležna tijela za prostorno planiranje, zdravstvo i kulturu te
-druge dionike važne za planiranje razvoja turizma u destinaciji.
(2) Turistička zajednica okuplja dionike iz stavka 1. ovoga članka u svim fazama izrade plana upravljanja destinacijomorganiziranjem radionice, sastanka, okruglog stola ili na drugi primjereni način.
II. IZRADA I USVAJANJE PLANA UPRAVLJANJA DESTINACIJOM
Faze izrade i usvajanja
Članak 5.
Faze izrade i usvajanja plana upravljanja destinacijom su:
a.pokretanje izrade plana upravljanja destinacijom
b.izrada prijedloga plana upravljanja destinacijom,
c.javno savjetovanje o prijedlogu plana upravljanja destinacijom,
d.donošenje odluke turističke zajednice o upućivanju prijedloga plana upravljanja destinacijom na usvajanje predstavničkom tijelu,
e.usvajanje plana upravljanja destinacijom na predstavničkom tijelu jedinice lokalne odnosno područne (regionalne) samouprave,
f.objava plana upravljanja destinacijom u službenom glasniku jedinice lokalne odnosno područne (regionalne) samouprave i na mrežnim stranicama turističke zajednice,
g.dostava popisa projekatatijelu državne uprave nadležnom za turizam.
Pokretanje izrade plana upravljanja destinacijom
Članak 6.
(1) Postupak izrade plana upravljanja destinacijom pokreće turistička zajednica okupljanjem ključnih dionika.
(2) Plan upravljanja destinacijom za područje više turističkih zajednica izrađuje se na temelju sporazuma o međusobnim pravima i obvezama svih uključenih turističkih zajednica
(3) O području obuhvata izrade plana upravljanja destinacijom, odnosno da li će se izrađivati za područje jedne ili više turističkih zajednica, raspravlja se na regionalnoj koordinaciji predsjednika turističkih zajednica s ciljem usklađenosti planskih dokumenta i provedbe strateških ciljeva te usklađivanja područja obuhvata izračuna prihvatnih kapaciteta.
(4) Lokalne turističke zajednice udružene sukladno odredbama zakona kojim se uređuje sustav turističkih zajednica plan upravljanja destinacijom izrađuju za područje obuhvaćeno udruživanjem.
Izračun prihvatnog kapaciteta i područje obuhvata
Članak 7.
(1) Plan upravljanja destinacijom koji izrađuje lokalna turistička zajednica razvrstana u kategoriju I. i II. indeksa turističke razvijenosti te Turistička zajednica Grada Zagreba mora biti temeljen na izračunu prihvatnog kapaciteta.
(2) Izračun prihvatnog kapaciteta izrađuje se u skladu s propisom koji uređuje metodologiju izračuna prihvatnog kapaciteta.
(3) Područje obuhvata za izradu izračuna prihvatnog kapaciteta iz stavka 1. ovoga članka definira se sporazumom iz članka 6. stavka 2. ovoga Pravilnika, nakon rasprave na regionalnoj koordinaciji predsjednika turističkih zajednica poštujući strateške dokumente koji su definirali rivijeru, kraj, područje, otok, klaster i druge prepoznate turističke cjeline, s ciljem koordinacije i usklađenosti lokalnih turističkih zajednica pri određivanju područja obuhvata.
(4) Izračun prihvatnog kapaciteta sastavni je dio plana upravljanja destinacijom iz stavka 1. ovoga članka.
Usvajanje plana upravljanja destinacijom
Članak 8.
(1) Odluka o upućivanju izrađenog prijedloga plana upravljanja destinacijom na usvajanje predstavničkom tijelu jedinice lokalne odnosno područne (regionalne) samouprave donosi se nakon provedenog javnog savjetovanja sukladno posebnom propisu kojim se uređuje pravo na pristup informacijama.
(2) Odluku iz stavka 1. ovoga članka donosi turističko vijeće.
(3) Odluka iz stavka 1. ovoga članka dostavlja se na usvajanje predstavničkom tijelu jedinice lokalne odnosno područne (regionalne) samouprave za čije se područje plan donosi.
(4) Usvojeni plan upravljanja destinacijom objavljuje se u službenom glasniku jedinice lokalne odnosno područne (regionalne) samouprave i na mrežnim stranicama turističke zajednice.
(5) Odluku o upućivanju plana upravljanja destinacijom izrađenog za područje više jedinica lokalne odnosno područne (regionalne) samouprave na temelju sporazuma iz članka 6. stavka2. ovoga Pravilnika, potvrđuju turistička vijeća svih turističkih zajednica za čije se područje plan upravljanja destinacijom donosi nakon provedenog javnog savjetovanja sukladno posebnom propisu kojim se uređuje pravo na pristup informacijama.
(6) Odluka iz stavka 5. ovoga članka dostavlja se na usvajanje predstavničkim tijelima svih jedinica lokalne odnosno područne (regionalne) samouprave za čije se područje plan upravljanja destinacijom donosi.
(7) Plan upravljanja destinacijom iz stavka 5. ovoga članka objavljuje se nakon što je usvojen na predstavničkim tijelima svih jedinica lokalne odnosno područne (regionalne) samouprave za čije se područje plan upravljanja destinacijom donosi.
III. METODOLOGIJA IZRADE
Sadržaj
Članak 9.
(1) Plan upravljanja destinacijom minimalno sadrži:
-analizu stanja
-popis resursne osnove
-pokazatelje održivosti na razini destinacije propisane člankom 14. Zakona o turizmu
-razvojni smjer s mjerama i aktivnostima potrebnim za njegovo ostvarenje
-prijedlog smjernica i preporuka za razvoj ili unaprjeđenje destinacije
-popis projekata koji pridonose provedbi mjera potrebnih za doprinos ostvarenju pokazatelja održivosti na razini destinacije
-popis projekata od posebnog značaja za razvoj destinacije.
(2) Plan upravljanja destinacijom na regionalnoj razini, osim elemenata iz stavka 1. ovoga članka, mora definirati i bitne elemente za upravljanje i marketing destinacije.
(3) Smjernice i upute za izradu prijedloga plana upravljanja destinacijom prilog su ovom Pravilniku i objavljuju se na mrežnoj stranici tijela državne uprave nadležnog za turizam.
(4) Tijelo državne uprave nadležno za turizam po potrebi ažurira sadržaj smjernica i uputa iz stavka 3. ovoga članka i objavljuje nove verzije na svojoj mrežnoj stranici.
Analiza stanja destinacije
Članak 10.
(1) Analiza stanja destinacije odnosi se na istraživanje i opis trenutnog stanja destinacije u svrhu identifikacije prednosti i nedostataka radi planiranja mjera i aktivnosti za unaprjeđenje turističke ponude i ostvarenje razvojnog smjera temeljenih na dostupnim podacima.
(2) Analiza stanja iz stavka 1. ovoga članka uključuje analizu tržišta te polaznih gospodarskih, društvenih, prirodnih i prostornih elemenata destinacije, a osobito:
-popis resursne osnove
-atrakcije
-prometnu i komunalnu infrastrukturu važnu za razvoj turizma
-prirodna i prostorna obilježja.
(3) Za svaki pojedini element iz stavka 2. ovoga članka uključen u analizu stanja potrebno je uzeti u obzir broj i vrstu, kvalitetu, posebnosti, promjene i izazove te identifikaciju tržišnih trendova i potencijala turističkih proizvoda.
(4) Pri provedbi analize stanja destinacije treba uzeti u obzir nove razvojne projekte (predložene, planirane ili u izgradnji) kao i važne sadržaje i atrakcije susjednih destinacija, ključne prednosti, nove razvojne ideje i inicijative u samoj destinaciji i okolnom području.
(5) Analiza stanja destinacije provodi se:
-definiranjem ciljeva analize,
-prikupljanjem podataka, uključujući i primarnim istraživanjem,
-analizom i/ili vrednovanjem turističke resursne osnove i
-izradom izvješća o provedenoj analizi stanja.
(6) Podaci i drugi elementi potrebni za izradu analize stanja destinacije mogu se preuzeti iz važećih strateških i planskih dokumenta i izračuna prihvatnih kapaciteta.
(7) Izvješće o provedenoj analizi stanja destinacije sastavni je dio plana upravljanja destinacijom.
Pokazatelji održivosti
Članak 11.
(1) Plan upravljanja destinacijom mora biti temeljen na pokazateljima održivosti destinacije.
(2) Plan upravljanja destinacijom mora sadržavati obvezne pokazatelje održivosti destinacije.
(3) Plan upravljanja destinacijom može sadržavati i specifične pokazatelje održivosti destinacije, koji moraju biti utemeljeni na analizi stanja destinacije i povezani s razvojnim smjerom.
(4) Popis obveznih i specifičnih pokazatelja za praćenje održivosti, izvor i evidentiranje podataka koji su potrebni za izračun pokazatelja iz stavka 1. i 2. ovoga članka uređen je odredbama propisa koji propisuje pokazatelje za praćenje održivosti turizma.
Razvojni smjer
Članak 12.
(1) Razvojni smjer destinacije mora biti određen u skladu s aktima strateškog planiranja, prostornim planovima, planom upravljanja kulturnim dobrom i drugim važećim planovima i propisima.
(2) Ako razvojni smjer i ciljevi razvoja destinacije nisu definirani aktima strateškog planiranja definiraju se u planu upravljanja destinacijom temeljem provedene analize stanja destinacije.
(3) Razvojni smjer treba odražavati lokalne okolnosti i strateške prioritete te sadržavati mjere i aktivnosti vezane uz infrastrukturne, marketinške i druge potrebe destinacije za njegovo ostvarenje.
Mjere i aktivnosti
Članak 13.
(1) Mjere i aktivnosti koje je potrebno provesti za ostvarenje razvojnog smjera moraju biti definirane u planu upravljanja destinacijom, povezane sa strateškim prioritetima i izvorom financiranja, definiranim nositeljem provedbe i planiranim rokovima izvršenja.
(2) Ako je za ostvarenje razvojnoga smjera potrebno provođenje mjera iz članka 30. stavka 2. Zakona o turizmu, prijedlog mjere s obrazloženjem navodi se u planu upravljanja destinacijom kao stručna podloga za donošenje odluke nadležnog tijela o provedbi mjere.
(3) Prijedlog mjere iz stavka 2. ovoga članka mora biti utemeljen na stvarnim podacima i izračunu prihvatnih kapaciteta.
Smjernice i preporuke
Članak 14.
(1) Plan upravljanja destinacijom mora sadržavati prijedlog smjernica i preporuka za razvoj ili unaprjeđenje destinacije u skladu s definiranim ciljevima i razvojnim smjerom, za dionike u sustavu turizma i dionike u sustavu upravljanja turizmom.
(2) Ako je za ostvarenje razvojnoga smjera potrebno donošenje odluka predstavničkog tijela jedinice lokalne samouprave iz članka 31. stavka 1. Zakona o turizmu, u planu upravljanja destinacijom navodi se kao stručna podloga preporuka za donošenje odluka s obrazloženjem.
(3) Preporuka iz stavka 2. ovoga članka mora biti utemeljena na stvarnim podacima i kada je primjenjivo na izračunu prihvatnog kapaciteta.
IV. PROJEKTI
Popis projekata
Članak 15.
(1) Popis projekata sadrži projektekoji pridonose provedbi mjera potrebnih za ostvarenje razvojnog smjera i pokazatelja održivosti na razini destinacije od kojih su neki projekti od posebnog značaja za razvoj destinacije.
(2) Popis projekata iz stavka 1. ovoga članka sastavni je dio plana upravljanja destinacijom.
(3) Jedinica lokalne odnosno područne (regionalne) samouprave popis projekata iz stavka 1. ovoga članka dostavlja tijelu državne uprave nadležnom za turizam radi upisa u bazu projekata.
(4) Popis projekata iz stavka 1. ovoga članka mora sadržavati minimalno slijedeće podatke:
-naziv projekta
-kratki opis predmeta i svrhe projekta
-naznaku radi li se o projektu od posebnog značaja za razvoj destinacije
-način doprinosa ostvarenju pokazatelja održivosti, a za projekte od posebnog značaja za razvoj destinacije i način doprinosa strateškom/posebnom cilju
-podatak o nositelju provedbe i lokaciji provedbe projekta
-podatke o planiranim rokovima početka i završetka provedbe projekta
-podatke o ključnim točkama ostvarenja projekta, s planiranim rokovima postignuća
-ukupnu procijenjenu vrijednost projekta s naznačenim iznosima vlastitog financiranja/mogućim izvorima financiranja
-podatke o statusu izrade potrebne studijske/projektne dokumentacije.
Projekti posebnog značenja za razvoj destinacije
Članak 16.
Projekt od posebnog značenja za razvoj destinacije je projekt koji:
-doprinosi strateškom i/ili posebnom cilju definiranom aktima strateškog planiranja za razvoj turizma,
-predviđa značajan i mjerljiv, izravni ili neizravni pozitivni financijski učinak na sektor turizma i povezane sektore
-će započeti s provedbom u razdoblju važenja plana upravljana destinacijom kojim je predviđen
-ima minimalno izrađenu studijsku/projektnu dokumentaciju prema propisu kojim se regulira odobravanje investicijskih projekata za koje obveze preuzimaju proračunski korisnici jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave
-je minimalne vrijednosti od 1.000.000,00 eura.
V. PODACI, IZVJEŠĆIVANJE I IZMJENE
Prikupljanje podataka
Članak 17.
(1) Podaci potrebni za izradu plana upravljanja destinacijom prikupljaju se primarno iz javno dostupnih izvora i službenih evidencija javnopravnih tijela automatskom razmjenom podataka i pohranjuju u integriranom informacijskom sustavu turizma.
(2) Podatke koji nisu dostupni putem integriranog informacijskog sustava turizma, prikupljaju turističke zajednice.
Izvješćivanje
Članak 18.
(1) Provedba plana upravljanja destinacijom zahtijeva redovito praćenje i izvješćivanje predstavničkog tijela jedinice lokalne odnosno područne (regionalne) samouprave, kako bi se u slučaju uočene potrebe radi ostvarivanja razvojnog smjera i provedbe planiranih mjera i aktivnosti pravodobno pristupilo izmjenama plana upravljanja destinacijom.
(2) Turističko vijeće izvješće o provedbi plana upravljanja destinacijom za prethodnu godinu dostavlja predstavničkom tijelu jedinice lokalne odnosno područne (regionalne) samouprave na čije se područje plan upravljanja destinacijom donosi do 31. ožujka tekuće godine.
(3) Izvješće iz stavka 2. ovoga članka objavljuje se na internetskim stranicama turističke zajednice.
Izmjene i dopune plana upravljanja destinacijom
Članak 19.
Izmjene i dopune plana upravljanja destinacijom moraju sadržavati:
-razloge izmjena i dopuna
-ocjenu realizacije postavljenih ciljeva
-sažetak mjera i aktivnosti koje su bile predviđene planom upravljanja destinacijom, a koje nisu bile provedene s razlozima zašto nisu bile provedene
-sažetak dopunskih mjera koje nisu bile predviđene, a koje su potrebne za postizanje ciljeva i ostvarenje razvojnog smjera.
VI. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 20.
Do uspostave automatske razmjene podataka putem integriranog informacijskog sustava turizma podatke iz članka 17. stavka 1. ovoga Pravilnika turističke zajednice prikupljaju i čuvaju u elektroničkom obliku.
Stupanje na snagu
Članak 21.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u „Narodnim novinama“.
PRAVILNIK
O METODOLOGIJI IZRADE PLANA UPRAVLJANJA DESTINACIJOM
Na temelju odredbi članka 25. stavka 12. Zakona o turizmu („Narodne novine“, broj 156/23), ministar nadležan za turizam, donosi
PRAVILNIK
O METODOLOGIJI IZRADE PLANA UPRAVLJANJA DESTINACIJOM
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
I. OPĆE ODREDBE
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Predmet pravilnika
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Članak 1.
Ovim Pravilnikom propisuje se metodologija izrade plana upravljanja destinacijom, uključivanja ključnih dionika, izrade analize stanja i definiranja projekata značajnih za razvoj destinacije.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Svrha i primjena
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Članak 2.
(1) Svrha je planom upravljanja destinacijom odrediti smjer razvoja destinacije u skladu s aktima strateškog planiranja, prostornim planovima, planom upravljanja kulturnim dobrima i drugim važećim planovima i propisima s ciljem postizanja konkurentnosti, otpornosti i održivosti destinacije.
(2) Plan upravljanja destinacijom izrađuju lokalne turističke zajednice, regionalne turističke zajednice i Turistička zajednica Grada Zagreba kao planski dokument za razvoj održive destinacije za razdoblje od četiri godine.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Integrirano upravljanje destinacijom
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Članak 3.
Integrirano upravljanje destinacijom na temelju plana upravljanja je proces vođenja, utjecaja i koordinacije upravljanja svim elementima destinacije koji pridonose razvoju turizma u smjeru održivosti pri čemu se uzimaju u obzir ekonomski, društveni, prostorni i ekološki utjecaji, priroda i okoliš, potrebe turista, lokalnog stanovništva i poduzetnika.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Participativno planiranje
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Članak 4.
(1) U izradu plana upravljanja destinacijom turistička zajednica dužna je uključiti dionike u sustavu turizma i dionike u sustavu upravljanja turizmom koji su zainteresirani za razvoj turističke destinacije i/ili mogu utjecati na njen razvoj, radi prepoznavanja i koordinacije različitih funkcija s ciljem upravljanja razvojem destinacije u smjeru održivosti, a osobito:
- lokalno stanovništvo,
- udruge koje izravno sudjeluju u kreiranju destinacijskog lanca vrijednosti u turizmu,
- pravne osobe, obrtnike i druge fizičke osobe koje obavljaju djelatnosti i/ili pružaju usluge u turizmu i ugostiteljstvu
- jedinicu lokalne i područne (regionalne) samouprave
- javne ustanove i trgovačka društva u vlasništvu jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave i Republike Hrvatske,
- nadležna tijela za prostorno planiranje, zdravstvo i kulturu te
- druge dionike važne za planiranje razvoja turizma u destinaciji.
(2) Turistička zajednica okuplja dionike iz stavka 1. ovoga članka u svim fazama izrade plana upravljanja destinacijom organiziranjem radionice, sastanka, okruglog stola ili na drugi primjereni način.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
II. IZRADA I USVAJANJE PLANA UPRAVLJANJA DESTINACIJOM
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Faze izrade i usvajanja
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Članak 5.
Faze izrade i usvajanja plana upravljanja destinacijom su:
a. pokretanje izrade plana upravljanja destinacijom
b. izrada prijedloga plana upravljanja destinacijom,
c. javno savjetovanje o prijedlogu plana upravljanja destinacijom,
d. donošenje odluke turističke zajednice o upućivanju prijedloga plana upravljanja destinacijom na usvajanje predstavničkom tijelu,
e. usvajanje plana upravljanja destinacijom na predstavničkom tijelu jedinice lokalne odnosno područne (regionalne) samouprave,
f. objava plana upravljanja destinacijom u službenom glasniku jedinice lokalne odnosno područne (regionalne) samouprave i na mrežnim stranicama turističke zajednice,
g. dostava popisa projekata tijelu državne uprave nadležnom za turizam.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Pokretanje izrade plana upravljanja destinacijom
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Članak 6.
(1) Postupak izrade plana upravljanja destinacijom pokreće turistička zajednica okupljanjem ključnih dionika.
(2) Plan upravljanja destinacijom za područje više turističkih zajednica izrađuje se na temelju sporazuma o međusobnim pravima i obvezama svih uključenih turističkih zajednica
(3) O području obuhvata izrade plana upravljanja destinacijom, odnosno da li će se izrađivati za područje jedne ili više turističkih zajednica, raspravlja se na regionalnoj koordinaciji predsjednika turističkih zajednica s ciljem usklađenosti planskih dokumenta i provedbe strateških ciljeva te usklađivanja područja obuhvata izračuna prihvatnih kapaciteta.
(4) Lokalne turističke zajednice udružene sukladno odredbama zakona kojim se uređuje sustav turističkih zajednica plan upravljanja destinacijom izrađuju za područje obuhvaćeno udruživanjem.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Izračun prihvatnog kapaciteta i područje obuhvata
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Članak 7.
(1) Plan upravljanja destinacijom koji izrađuje lokalna turistička zajednica razvrstana u kategoriju I. i II. indeksa turističke razvijenosti te Turistička zajednica Grada Zagreba mora biti temeljen na izračunu prihvatnog kapaciteta.
(2) Izračun prihvatnog kapaciteta izrađuje se u skladu s propisom koji uređuje metodologiju izračuna prihvatnog kapaciteta.
(3) Područje obuhvata za izradu izračuna prihvatnog kapaciteta iz stavka 1. ovoga članka definira se sporazumom iz članka 6. stavka 2. ovoga Pravilnika, nakon rasprave na regionalnoj koordinaciji predsjednika turističkih zajednica poštujući strateške dokumente koji su definirali rivijeru, kraj, područje, otok, klaster i druge prepoznate turističke cjeline, s ciljem koordinacije i usklađenosti lokalnih turističkih zajednica pri određivanju područja obuhvata.
(4) Izračun prihvatnog kapaciteta sastavni je dio plana upravljanja destinacijom iz stavka 1. ovoga članka.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Usvajanje plana upravljanja destinacijom
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Članak 8.
(1) Odluka o upućivanju izrađenog prijedloga plana upravljanja destinacijom na usvajanje predstavničkom tijelu jedinice lokalne odnosno područne (regionalne) samouprave donosi se nakon provedenog javnog savjetovanja sukladno posebnom propisu kojim se uređuje pravo na pristup informacijama.
(2) Odluku iz stavka 1. ovoga članka donosi turističko vijeće.
(3) Odluka iz stavka 1. ovoga članka dostavlja se na usvajanje predstavničkom tijelu jedinice lokalne odnosno područne (regionalne) samouprave za čije se područje plan donosi.
(4) Usvojeni plan upravljanja destinacijom objavljuje se u službenom glasniku jedinice lokalne odnosno područne (regionalne) samouprave i na mrežnim stranicama turističke zajednice.
(5) Odluku o upućivanju plana upravljanja destinacijom izrađenog za područje više jedinica lokalne odnosno područne (regionalne) samouprave na temelju sporazuma iz članka 6. stavka2. ovoga Pravilnika, potvrđuju turistička vijeća svih turističkih zajednica za čije se područje plan upravljanja destinacijom donosi nakon provedenog javnog savjetovanja sukladno posebnom propisu kojim se uređuje pravo na pristup informacijama.
(6) Odluka iz stavka 5. ovoga članka dostavlja se na usvajanje predstavničkim tijelima svih jedinica lokalne odnosno područne (regionalne) samouprave za čije se područje plan upravljanja destinacijom donosi.
(7) Plan upravljanja destinacijom iz stavka 5. ovoga članka objavljuje se nakon što je usvojen na predstavničkim tijelima svih jedinica lokalne odnosno područne (regionalne) samouprave za čije se područje plan upravljanja destinacijom donosi.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
III. METODOLOGIJA IZRADE
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Sadržaj
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Članak 9.
(1) Plan upravljanja destinacijom minimalno sadrži:
- analizu stanja
- popis resursne osnove
- pokazatelje održivosti na razini destinacije propisane člankom 14. Zakona o turizmu
- razvojni smjer s mjerama i aktivnostima potrebnim za njegovo ostvarenje
- prijedlog smjernica i preporuka za razvoj ili unaprjeđenje destinacije
- popis projekata koji pridonose provedbi mjera potrebnih za doprinos ostvarenju pokazatelja održivosti na razini destinacije
- popis projekata od posebnog značaja za razvoj destinacije.
(2) Plan upravljanja destinacijom na regionalnoj razini, osim elemenata iz stavka 1. ovoga članka, mora definirati i bitne elemente za upravljanje i marketing destinacije.
(3) Smjernice i upute za izradu prijedloga plana upravljanja destinacijom prilog su ovom Pravilniku i objavljuju se na mrežnoj stranici tijela državne uprave nadležnog za turizam.
(4) Tijelo državne uprave nadležno za turizam po potrebi ažurira sadržaj smjernica i uputa iz stavka 3. ovoga članka i objavljuje nove verzije na svojoj mrežnoj stranici.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Analiza stanja destinacije
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Člana k 10.
(1) Analiza stanja destinacije odnosi se na istraživanje i opis trenutnog stanja destinacije u svrhu identifikacije prednosti i nedostataka radi planiranja mjera i aktivnosti za unaprjeđenje turističke ponude i ostvarenje razvojnog smjera temeljenih na dostupnim podacima.
(2) Analiza stanja iz stavka 1. ovoga članka uključuje analizu tržišta te polaznih gospodarskih, društvenih, prirodnih i prostornih elemenata destinacije, a osobito:
- popis resursne osnove
- atrakcije
- prometnu i komunalnu infrastrukturu važnu za razvoj turizma
- prirodna i prostorna obilježja.
(3) Za svaki pojedini element iz stavka 2. ovoga članka uključen u analizu stanja potrebno je uzeti u obzir broj i vrstu, kvalitetu, posebnosti, promjene i izazove te identifikaciju tržišnih trendova i potencijala turističkih proizvoda.
(4) Pri provedbi analize stanja destinacije treba uzeti u obzir nove razvojne projekte (predložene, planirane ili u izgradnji) kao i važne sadržaje i atrakcije susjednih destinacija, ključne prednosti, nove razvojne ideje i inicijative u samoj destinaciji i okolnom području.
(5) Analiza stanja destinacije provodi se:
- definiranjem ciljeva analize,
- prikupljanjem podataka, uključujući i primarnim istraživanjem,
- analizom i/ili vrednovanjem turističke resursne osnove i
- izradom izvješća o provedenoj analizi stanja.
(6) Podaci i drugi elementi potrebni za izradu analize stanja destinacije mogu se preuzeti iz važećih strateških i planskih dokumenta i izračuna prihvatnih kapaciteta.
(7) Izvješće o provedenoj analizi stanja destinacije sastavni je dio plana upravljanja destinacijom.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Pokazatelji održivosti
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Članak 11.
(1) Plan upravljanja destinacijom mora biti temeljen na pokazateljima održivosti destinacije.
(2) Plan upravljanja destinacijom mora sadržavati obvezne pokazatelje održivosti destinacije.
(3) Plan upravljanja destinacijom može sadržavati i specifične pokazatelje održivosti destinacije, koji moraju biti utemeljeni na analizi stanja destinacije i povezani s razvojnim smjerom.
(4) Popis obveznih i specifičnih pokazatelja za praćenje održivosti, izvor i evidentiranje podataka koji su potrebni za izračun pokazatelja iz stavka 1. i 2. ovoga članka uređen je odredbama propisa koji propisuje pokazatelje za praćenje održivosti turizma.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Razvojni smjer
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Članak 12.
(1) Razvojni smjer destinacije mora biti određen u skladu s aktima strateškog planiranja, prostornim planovima, planom upravljanja kulturnim dobrom i drugim važećim planovima i propisima.
(2) Ako razvojni smjer i ciljevi razvoja destinacije nisu definirani aktima strateškog planiranja definiraju se u planu upravljanja destinacijom temeljem provedene analize stanja destinacije.
(3) Razvojni smjer treba odražavati lokalne okolnosti i strateške prioritete te sadržavati mjere i aktivnosti vezane uz infrastrukturne, marketinške i druge potrebe destinacije za njegovo ostvarenje.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Mjere i aktivnosti
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Članak 13.
(1) Mjere i aktivnosti koje je potrebno provesti za ostvarenje razvojnog smjera moraju biti definirane u planu upravljanja destinacijom, povezane sa strateškim prioritetima i izvorom financiranja, definiranim nositeljem provedbe i planiranim rokovima izvršenja.
(2) Ako je za ostvarenje razvojnoga smjera potrebno provođenje mjera iz članka 30. stavka 2. Zakona o turizmu, prijedlog mjere s obrazloženjem navodi se u planu upravljanja destinacijom kao stručna podloga za donošenje odluke nadležnog tijela o provedbi mjere.
(3) Prijedlog mjere iz stavka 2. ovoga članka mora biti utemeljen na stvarnim podacima i izračunu prihvatnih kapaciteta.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Smjernice i preporuke
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Članak 14 .
(1) Plan upravljanja destinacijom mora sadržavati prijedlog smjernica i preporuka za razvoj ili unaprjeđenje destinacije u skladu s definiranim ciljevima i razvojnim smjerom, za dionike u sustavu turizma i dionike u sustavu upravljanja turizmom.
(2) Ako je za ostvarenje razvojnoga smjera potrebno donošenje odluka predstavničkog tijela jedinice lokalne samouprave iz članka 31. stavka 1. Zakona o turizmu, u planu upravljanja destinacijom navodi se kao stručna podloga preporuka za donošenje odluka s obrazloženjem.
(3) Preporuka iz stavka 2. ovoga članka mora biti utemeljena na stvarnim podacima i kada je primjenjivo na izračunu prihvatnog kapaciteta.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
IV. PROJEKTI
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Popis projekata
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Članak 15.
(1) Popis projekata sadrži projekte koji pridonose provedbi mjera potrebnih za ostvarenje razvojnog smjera i pokazatelja održivosti na razini destinacije od kojih su neki projekti od posebnog značaja za razvoj destinacije.
(2) Popis projekata iz stavka 1. ovoga članka sastavni je dio plana upravljanja destinacijom.
(3) Jedinica lokalne odnosno područne (regionalne) samouprave popis projekata iz stavka 1. ovoga članka dostavlja tijelu državne uprave nadležnom za turizam radi upisa u bazu projekata.
(4) Popis projekata iz stavka 1. ovoga članka mora sadržavati minimalno slijedeće podatke:
- naziv projekta
- kratki opis predmeta i svrhe projekta
- naznaku radi li se o projektu od posebnog značaja za razvoj destinacije
- način doprinosa ostvarenju pokazatelja održivosti, a za projekte od posebnog značaja za razvoj destinacije i način doprinosa strateškom/posebnom cilju
- podatak o nositelju provedbe i lokaciji provedbe projekta
- podatke o planiranim rokovima početka i završetka provedbe projekta
- podatke o ključnim točkama ostvarenja projekta, s planiranim rokovima postignuća
- ukupnu procijenjenu vrijednost projekta s naznačenim iznosima vlastitog financiranja/mogućim izvorima financiranja
- podatke o statusu izrade potrebne studijske/projektne dokumentacije.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Projekti posebnog značenja za razvoj destinacije
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Članak 16.
Projekt od posebnog značenja za razvoj destinacije je projekt koji :
- doprinosi strateškom i/ili posebnom cilju definiranom aktima strateškog planiranja za razvoj turizma,
- predviđa značajan i mjerljiv, izravni ili neizravni pozitivni financijski učinak na sektor turizma i povezane sektore
- će započeti s provedbom u razdoblju važenja plana upravljana destinacijom kojim je predviđen
- ima minimalno izrađenu studijsku/projektnu dokumentaciju prema propisu kojim se regulira odobravanje investicijskih projekata za koje obveze preuzimaju proračunski korisnici jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave
- je minimalne vrijednosti od 1.000.000,00 eura.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
V. PODACI, IZVJEŠĆIVANJE I IZMJENE
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Prikupljanje podataka
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Članak 17.
(1) Podaci potrebni za izradu plana upravljanja destinacijom prikupljaju se primarno iz javno dostupnih izvora i službenih evidencija javnopravnih tijela automatskom razmjenom podataka i pohranjuju u integriranom informacijskom sustavu turizma.
(2) Podatke koji nisu dostupni putem integriranog informacijskog sustava turizma, prikupljaju turističke zajednice.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Izvješćivanje
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Članak 18.
(1) Provedba plana upravljanja destinacijom zahtijeva redovito praćenje i izvješćivanje predstavničkog tijela jedinice lokalne odnosno područne (regionalne) samouprave, kako bi se u slučaju uočene potrebe radi ostvarivanja razvojnog smjera i provedbe planiranih mjera i aktivnosti pravodobno pristupilo izmjenama plana upravljanja destinacijom.
(2) Turističko vijeće izvješće o provedbi plana upravljanja destinacijom za prethodnu godinu dostavlja predstavničkom tijelu jedinice lokalne odnosno područne (regionalne) samouprave na čije se područje plan upravljanja destinacijom donosi do 31. ožujka tekuće godine.
(3) Izvješće iz stavka 2. ovoga članka objavljuje se na internetskim stranicama turističke zajednice.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Izmjene i dopune plana upravljanja destinacijom
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Članak 19.
Izmjene i dopune plana upravljanja destinacijom moraju sadržavati:
- razloge izmjena i dopuna
- ocjenu realizacije postavljenih ciljeva
- sažetak mjera i aktivnosti koje su bile predviđene planom upravljanja destinacijom, a koje nisu bile provedene s razlozima zašto nisu bile provedene
- sažetak dopunskih mjera koje nisu bile predviđene, a koje su potrebne za postizanje ciljeva i ostvarenje razvojnog smjera.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
VI. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Članak 20.
Do uspostave automatske razmjene podataka putem integriranog informacijskog sustava turizma podatke iz članka 17. stavka 1. ovoga Pravilnika turističke zajednice prikupljaju i čuvaju u elektroničkom obliku.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Stupanje na snagu
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta
Članak 21.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u „Narodnim novinama“.
Komentirate u ime: Ministarstvo turizma i sporta