Na temelju članka 62. stavka 7. Zakona o službenim kontrolama i drugim službenim aktivnostima koje se provode sukladno propisima o hrani, hrani za životinje, o zdravlju i dobrobiti životinja, zdravlju bilja i sredstvima za zaštitu bilja („Narodne novine“, br. 52/21 – u daljnjem tekstu: Zakon o službenim kontrolama) i članka 38. stavka 3. Zakona o sustavu državne uprave („Narodne novine“, br. 66/19) glavni državni inspektor uz suglasnost ministra vanjskih i europskih poslova donosi
PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA
O PRISTOJBAMA I NAKNADAMA ZA FINANCIRANJE PROVEDBE SLUŽBENIH KONTROLA I DRUGIH SLUŽBENIH AKTIVNOSTI
Članak 1.
U Pravilniku o pristojbama i naknadama za financiranje provedbe službenih kontrola i drugih službenih aktivnosti i Pravilniku o izmjenama i dopunama Pravilniku o pristojbama i naknadama za financiranje provedbe službenih kontrola i drugih službenih aktivnosti („Narodne novine“ br. 123/22, 38/23 i 107/24) članak 1. mijenja se i glasi:
„(1) Ovim Pravilnikom osigurava se provedba Uredbe (EU) 2017/625 Europskog parlamenta i Vijeća od 15. ožujka 2017. o službenim kontrolama i drugim službenim aktivnostima kojima se osigurava primjena propisa o hrani i hrani za životinje, pravila o zdravlju i dobrobiti životinja, zdravlju bilja i sredstvima za zaštitu bilja, o izmjeni uredaba (EZ) br. 999/2001, (EZ) br. 396/2005, (EZ) br. 1069/2009, (EZ) br. 1107/2009, (EU) br. 1151/2012, (EU) br. 652/2014, (EU) 2016/429 i (EU) 2016/2031 Europskog parlamenta i Vijeća, uredaba Vijeća (EZ) br. 1/2005 i (EZ) br. 1099/2009 i direktiva Vijeća 98/58/EZ, 1999/74/EZ, 2007/43/EZ, 2008/119/EZ i 2008/120/EZ te o stavljanju izvan snage uredaba (EZ) br. 854/2004 i (EZ) br. 882/2004 Europskog parlamenta i Vijeća, direktiva Vijeća 89/608/EEZ, 89/662/EEZ, 90/425/EEZ, 91/496/EEZ, 96/23/EZ, 96/93/EZ i 97/78/EZ te Odluke Vijeća 92/438/EEZ (Uredba o službenim kontrolama) (SL L 95, 7. 4. 2017.) (u daljnjem tekstu: Uredba (EU) 2017/625)«.
(2) Ovim se Pravilnikom propisuju vrste i visina pristojbi i naknada za financiranje troškova službenih kontrola, službenih certificiranja i drugih službenih aktivnosti inspekcija Državnog inspektorata, a koje se naplaćuju u skladu s člancima 79. do 83. Uredbe (EU) 2017/625, te za službene kontrole životinja i robe iz članka 44., članka 47. stavka 1. i kontrole iz članka 22. stavka 1. Uredbe (EU) 2017/625.
(3) Odredbe ovog pravilnika ne odnose se na inspekcijske nadzore veterinarske inspekcije vezane za postupanja iz područja dobrobiti životinja osim onih propisanih člankom 27. Zakona o službenim kontrolama i članka 21. Uredbe EU 2017/625 o službenim kontrolama, postupanja po RASFF/AAC/FF obavijestima i kontrolu izvršenja rješenja po pozitivnim nalazima propisanih Programa iz područja veterinarstva kao i Programa u sklopu Naredbe o mjerama zaštite zdravlja životinja od zaraznih i nametničkih bolesti za tekuću godinu.
(4) Pod inspekcijama Državnog inspektorata iz stavka 2. ovog članka podrazumijevaju se veterinarska, sanitarna, poljoprivredna i fitosanitarna inspekcija.
(5) Subjekt koji posluje u objektu (u daljnjem tekstu: subjekt) u kojemu se provode propisane službene kontrole obvezan je plaćati pristojbe i naknade propisane odredbama ovoga Pravilnika.
(6) Pristojbe i naknade propisane odredbama ovoga Pravilnika uplaćuju se u korist sredstava Državnog proračuna sa podacima o uplati koji su dostupni na službenim stranicama Državnog inspektorata.
(7) Pristojbe i naknade propisane odredbama ovog Pravilnika namjenski su prihod državnog proračuna, a koriste se za financiranje troškova službenih kontrola i drugih službenih aktivnosti u skladu s odredbama članka 62. stavka 3. Zakona o službenim kontrolama.“
Članak 2.
Naslov iznad članka 3. Pravilnika mijenja se i glasi:
„NAKNADA ZA OBAVLJANJE SLUŽBENIH KONTROLA KOJE NISU BILE PRVOTNO PLANIRANE TE SLUŽBENE KONTROLE KOJE SE PROVODE NA TEMELJU PRIJAVE U SKLADU S ČLANKOM 79. STAVKOM 2. TOČKOM C., ČLANKOM 80. I 83. UREDBE (EU) 2017/625“
Članak 3.
Članak 3. Pravilnika mijenja se i glasi:
„(1) Nadležne inspekcije Državnog inspektorata naplaćuju naknade u skladu s člankom 62. stavak 3. Zakona o službenim kontrolama, a u vezi s člankom 79. stavkom 2., člankom 80. do 83. Uredbe (EU) 2017/625 za sljedeće službene kontrole:
– inspekcijski nadzor u cilju kontrole izvršenja rješenja subjekta kojem je rješenjem određena mjera
– inspekcijski nadzor proveden na temelju prijave, a nadzorom je nesukladnost utvrđena i postoji opravdanost prijave.
(2) Broj službenih kontrola koje je potrebno provesti temeljem prijave ili u svrhu kontrole izvršenja rješenja određuje službena osoba ovisno o procjeni opsega i učinka nesukladnosti i/ili o danim rokovima za otklanjanja nedostatka.“
Članak 4.
Članak 4. mijenja se i glasi:
„Visine naknade za službene kontrole iz članka 3. ovog Pravilnika određene su u paušalnom iznosu, na temelju ukupnih troškova službenih kontrola i iznose (19,91€) 24,89 € po svakom započetom satu njihova provođenja.“
Članak 5.
Članak 7. mijenja se i glasi:
„(1) Na temelju zahtjeva subjekta u poslovanju s hranom u objektu se provode dodatne službene kontrole prema zahtjevima zemlje uvoznice, sukladno članku 12. Uredbe (EZ) br. 178/2002 Europskog parlamenta i Vijeća od 28. siječnja 2002. o utvrđivanju općih načela i uvjeta zakona o hrani, osnivanju Europske agencije za sigurnost hrane te utvrđivanju postupaka u područjima sigurnosti hrane. (SL L 91, 28. 1. 2002.).
(2) Aktivnosti dodatne službene kontrole i trajanje pojedinih faza službenih kontrola iz djelokruga veterinarske inspekcije popisane su u Prilogu IV. ovoga Pravilnika.
(3) Visina pristojbe za obavljenu dodatnu službenu kontrolu prema zahtjevima zemlje uvoznice iznosi 24,89 € po svakom započetom satu njihova provođenja.
(4) Ukoliko službenu kontrolu iz stavka 1. ovog članka provodi delegirano tijelo te njeno provođenje zahtijeva prijevoz osobe koja obavlja službenu kontrolu od radnog mjesta do objekta u kojem se provodi službena kontrola i natrag, pristojba se uvećava za iznos putnih troškova.
(5) Troškovi provođenja službenih kontrola iz nadležnosti veterinarske inspekcije iz stavka 1. ovoga članka obračunavaju se na temelju podataka koji su upisani u računalnu aplikaciju iz članka 9. ovoga Pravilnika, sukladno odredbama ovoga Pravilnika te se ispisuju iz računalne aplikacije do 10-og u mjesecu, za protekli mjesec, u kojem roku Nadležno tijelo subjektu dostavlja račun, za svaki pojedini objekt.
(6) Troškovi provođenja službenih kontrola iz stavka 1. ovog članka iz nadležnosti sanitarne inspekcije obračunavaju se nakon provedene službene kontrole ili druge aktivnosti i unose se u zapisnik.
(7) Subjekt je dužan troškove iz stavka 6. ovog članka platiti prije izdavanja potvrde o usklađenosti sa zahtjevima zemlje uvoznice, a najkasnije u roku od 8 radnih dana.“
Članak 6.
Članak 10. mijenja se i glasi:
„(1) Objekti za klanje životinja (papkara, kopitara, peradi, lagomorfa i uzgajane divljači), obračun pristojbe jednom mjesečno po komadu zaklane životinje, sukladno članku 82. Uredbe (EU) br. 2017/625 iznosi:
(a) meso goveda:
– starosti 6 tjedana i više 5,84 €
– do 6 tjedana 2,33 €
(b) meso kopitara 4,68 €
(c) meso svinja – uzimajući u obzir komercijalni naziv zaklane životinje:
– odojci (ispod 25 kg) 0,58 €
– tovljenici i svinje (25 kg i više) 1,17 €
(d) meso ovaca i koza – uzimajući u obzir komercijalni naziv zaklane životinje:
– janjad/jarad (ispod 12 kg) 0,18 €
– ovce/koze (12 kg i više) 0,30 €
(e) meso peradi i lagomorfa:
– perad roda Gallus ili biserka 0,0055 €
– patke i guske € 0,011 €
– pure 0,20 kn 0,033 €
– lagomorfi iz uzgoja i uzgajana pernata divljač 0,0055 €
(f) Divljač uzgojena za klanje:
– krupna 3,65 €
– sitna 1,46 €
– pernata 0,14 €
(g) Nojevi 4,38 €.
(2) U visinu pristojbi iz stavka 1. točke (a) i (d) ovoga članka uključeni su troškovi uzorkovanja na goveđu spongiformnu encefalopatiju (GSE) i uzorkovanja za Scrapie.
(3) U slučaju životinja iz stavka 1. točaka (b), (c) i (f) kada je propisan pregled na trihinelu, troškovi se obračunavaj prema tablici u Prilogu II ovog Pravilnika, a dobiveni iznos pretrage se dodaje ukupnom iznosu za provedene službene kontrole u točkama (b), (c) i (f).
(4) Troškovi iz stavka 3. ovoga članka podmiruju se iz Državnog proračuna Republike Hrvatske.
Članak 7.
Članak 11. mijenja se i glasi:
„(1) Objekti za obradu trupova odstrijeljene divljači, obračun pristojbe jednom mjesečno po komadu odstrijeljene divljači, sukladno članku 82. Uredbe (EU) br. 2017/625 iznosi
(a) mala pernata divljač 0,0063 €
(b) mala dlakava divljač 0,013 €
(c) bezgrebenke 0,66 €
(d) krupna divljač
– divlja svinja 1,99 €
– divlji preživači 0,66 €
– ostala divljač 3,31 €
(2) Ukoliko je za životinje iz stavka 1. točke (b) i točke (d) ovoga članka propisan pregled na trihinelu, troškove pretrage podmiruje subjekt u poslovanju s hranom sukladno tablici iz Priloga II ovog Pravilnika.“
Članak 8.
Članak 12. mijenja se i glasi:
„U objektima za rasijecanje mesa, objektima za proizvodnju mljevenog mesa, mesnih pripravaka i strojno otkoštenog mesa, objektima za preradu mesa, objektima za preradu mesa u mesne proizvode na gospodarstvu podrijetla i mesnicama, obračun pristojbe jednom mjesečno, po količini ulazne sirovine, sukladno članku 82. Uredbe (EU) br. 2017/625, za svaku započetu tonu iznosi:
a) meso goveda, svinja, kopitara, ovaca i koza –2,65 €
b) meso peradi i lagomorfa iz uzgoja –1,99 €
c) meso odstrijeljene divljači i divljači uzgojene za klanje:
– mala pernata divljač i mala dlakava divljač –1,99 €
– bezgrebenke (noj, emu, nandu) –3,99 €
– divlje svinje, preživači i meso ostale divljači – (2,12 €) 2,65 €.
Članak 9.
Članak 13. mijenja se i glasi:
„(1) U objektima za preradu mlijeka, obračun pristojbe jednom mjesečno po količini ulazne sirovine sukladno članku 82. Uredbe (EU) br. 2017/625 iznosi:
– za prvih 30 tona u mjesecu, po toni –1,33 €
– za svaku sljedeću tonu, po toni – 0,66 €.
(2) U objektima za preradu mlijeka na gospodarstvu podrijetla i sabiralištima mlijeka, obračun pristojbe jednom mjesečno po količini ulazne sirovine iznosi:
– za svaku tonu sirovog mlijeka u mjesecu – 0,66 €.
Članak 10.
Članak 14. mijenja se i glasi:
„(1) U objektima za preradu proizvoda ribarstva, obračun pristojbe jednom mjesečno po količini ulazne sirovine sukladno članku 82. Uredbe (EZ) br. 2017/625 iznosi:
– za svaku započetu tonu proizvoda ribarstva – 0,66 €.
(2) U objektima za uskladištenje svježih proizvoda ribarstva, obračun pristojbe jednom mjesečno po količini ulazne sirovine sukladno članku 82. Uredbe (EZ) br. 2017/625 iznosi:
– za prvih 50 tona u mjesecu, po toni – 0,66 €.
– za svaku sljedeću tonu, po toni –1,33 €
(3) U objektima za stavljanje na tržište svježih proizvoda ribarstva (ribarnice i veletržnice), obračun pristojbe jednom mjesečno po količini ulazne sirovine sukladno članku 82. Uredbe (EU) br. 2017/625 iznosi:
– za prvih 50 tona u mjesecu, po toni –0,66 €.
– za svaku sljedeću tonu, po toni – (0,27 €) 0,34 €
(4) U otpremnim centrima i centrima za pročišćavanje živih školjkaša, obračun pristojbe godišnje prema ulaznoj količini živih školjkaša iznosi:
– do 50 tona – 132,73 €
– preko 50 tona – 248,85 €.
Članak 11.
Članak 15. mijenja se i glasi:
„(1) U objektima za proizvodnju topljene životinjske masti i čvaraka, obračun pristojbe jednom mjesečno po količini ulazne sirovine (životinjskih masnoća) iznosi:
– za svaku započetu tonu – 1,66 €.
(2) U objektima za proizvodnju obrađenih želudaca, mjehura i crijeva, obračun pristojbe jednom mjesečno po količini ulazne sirovine iznosi:
– za svaku započetu tonu – 1,66 €.
(3) U sabiralištima sirovih koža koje su namijenjene za proizvodnju želatine i kolagena, obračun pristojbe jednom mjesečno po količini ulazne sirovine iznosi:
– za svaku započetu tonu – 1,66 €.
(4) U skladištima sirovih koža, obračun pristojbe jednom mjesečno po količini ulazne sirovine iznosi:
– za svaku započetu tonu – 1,66 €.
Članak 12.
Članak 16. mijenja se i glasi:
„(1) U objektima za preradu žaba i puževa, obračun pristojbe jednom mjesečno po količini ulazne sirovine (žabe i puževi za preradu) iznosi:
– za svaku započetu tonu – 1,66 €.
(2) U objektima za preradu jaja i proizvodnju tekućih jaja, obračun pristojbe jednom mjesečno po količini ulazne sirovine (jaja za preradu (nerazbijena ili tekuća) iznosi:
– za svaku započetu tonu – 1,66 €.
(3) U objektima za sortiranje i pakiranje konzumnih jaja, obračun pristojbe jednom mjesečno po količini ulazne sirovine (nesortirana jaja) iznosi:
– za svaku započetu tonu – 1,66 €.
Članak 13.
Članak 17. mijenja se i glasi:
„(1) U odobrenim objektima za punjenje i pakiranje pčelinjih proizvoda, obračun pristojbe jednom mjesečno po količini ulazne sirovine iznosi:
– za svaku započetu tonu – 1,66 €.
(2) U registriranim objektima za punjenje i pakiranje pčelinjih proizvoda, obračun pristojbe u mjesecu nakon obavljene službene kontrole iznosi:
– za svaku izvršenu službenu kontrolu – 31,53 €
(3) U registriranim objektima za pripremu svježeg sira i vrhnja u primarno stambenom prostoru, obračun pristojbe u mjesecu nakon obavljene službene kontrole iznosi:
– za svaku izvršenu službenu kontrolu – 31,53 €
Članak 14.
Članak 18. mijenja se i glasi:
„(1) U odobrenim objektima za uskladištenje hrane životinjskog podrijetla u uvjetima kontrolirane temperture, prepakiravanje hrane životinjskog podrijetla i veleprodaju, obračun pristojbe jednom mjesečno po količini ulazne sirovine/hrane životinjskog podrijetla, za svaku započetu tonu iznosi:
a) svježeg ili zamrznutog mesa – 1,66 €.
b) proizvoda od mesa – 1,66 €.
c) proizvoda od mlijeka – 1,66 €.
d) proizvoda od jaja – 1,66 €.
e) prerađenih proizvoda ribarstva – 1,66 €.
f) mješovitih proizvoda – 1,66 €.
g) ostalih proizvoda – 1,66 €.
(2) U registriranim objektima za uskladištenje hrane životinjskog podrijetla koji ne podliježu odobravanju u skladu s Uredbom (EZ) br. 853/2004, obračun pristojbe jednom mjesečno po količini ulazne sirovine/hrane životinjskog podrijetla, za svaku započetu tonu iznosi:
a) proizvodi od mesa (trajni suhomesnati proizvodi, trajne konzerve) –0,009 €
b) termički obrađeno mlijeko –0,009 €
c) proizvodi od mlijeka –0,009 €
d) sortirana jaja –0,009 €
e) proizvodi od jaja –0,009 €
f) prerađeni proizvodi ribarstva (trajni proizvodi, trajne konzerve) –0,009 €
g) pčelinjih proizvoda –0,009 €
h) mješovitih proizvoda –0,009 €
i) ostalih proizvoda –0,009 €
(3) U slučaju da je objekt istovremeno odobren za bilo koju od djelatnosti iz članka 8. stavka 1. ovoga Pravilnika te se u njega doprema ulazna sirovina odnosno hrana životinjskog podrijetla iz drugog objekta iz članka 8. stavka 1. ovoga Pravilnika, iznos pristojbe se naplaćuje po količini ulazne sirovine iz stavka 1. i 2. ovoga članka.“
Članak 15.
Članak 19. mijenja se i glasi:
„(1) U odobrenim i registriranim objektima za proizvodnju hrane za životinje, obračun pristojbe jednom mjesečno po ulaznoj količini sirovine za proizvodnju hrane za životinje, za svaku započetu tonu iznosi:
a) sirovine za proizvodnju hrane za životinje (krmiva) – 0,009 €
b) dodaci hrani za životinje – 0,009 €
c) predsmjese (premiksi) – 0,009 €
(2) U odobrenim i registriranim objektima za stavljanje na tržište i/ili skladištenje hrane za životinje, obračun pristojbe jednom mjesečno, po ulaznoj količini sirovine za proizvodnju hrane za životinje odnosno ulaznoj količini gotove hrane za životinje, za svaku započetu tonu iznosi:
a) sirovine za proizvodnju hrane za životinje (krmiva) – 0,009 €
b) dodaci hrani za životinje – 0,009 €
c) predsmjese (premiksi) – 0,009 €
d) potpuna hrana za životinje – 0,009 €
e) potpuna hrana za životinje – ljekovita hrana za životinje – 0,009 €
f) potpuna hrana za životinje – hrana za kućne ljubimce – 0,009 €
g) hrana za životinje za posebne prehrambene potrebe – 0,009 €.
(3) Posrednici i zastupnici koji posluju sa sirovinama ili dodacima za proizvodnju hrane za životinje ili predsmjesama i potpunom hranom za životinje, obračun pristojbe po obavljenoj službenoj kontroli iznosi:
– za svaku izvršenu službenu kontrolu – 49,78 €.
Članak 16.
Članak 20. mijenja se i glasi:
„U objektima poljoprivrednika, obračun pristojbe u mjesecu nakon izvršene službene kontrole iznosi:
– za svaku izvršenu službenu kontrolu – 31,53 €.
Članak 17.
Članak 21. mijenja se i glasi:
„(1) U odobrenim objektima koji posluju s nusproizvodima koji nisu za prehranu ljudi, obračun pristojbe po obavljenoj službenoj kontroli iznosi:
– za svaku izvršenu službenu kontrolu – 49,78 €.
(2) U registriranim objektima koji posluju s nusproizvodima koji nisu za prehranu ljudi, obračun pristojbe po obavljenoj službenoj kontroli iznosi:
– za svaku izvršenu službenu kontrolu – 31,53 €.
(3) Kod posrednika, zastupnika i prijevoznika koji posluju s nusproizvodima koji nisu za prehranu ljudi, obračun pristojbe po obavljenoj službenoj kontroli iznosi:
– za svaku izvršenu službenu kontrolu – 31,53 €.
Članak 18.
Članak 22. mijenja se i glasi:
„(1) Visina pristojbe za poslove certificiranja pošiljaka za koje se u skladu s zakonodavstvom Unije, nacionalnim zakonodavstvom ili zakonodavstvom treće zemlje zahtijeva izdavanje službenog certifikata i/ili drugog službenog dokumenta iznosi 27,65 € po pošiljci.
(2) Visina pristojbe za potvrđivanje prispijeća pošiljke na mjestu odredišta u TRACES NT sustavu i obavljanje provjere dokumentacije iznosi 18,43 € po pošiljci:
– za pošiljke životinja i roba životinjskog podrijetla koje se unose u Uniju u svrhu stavljanja na tržište Unije i koje se u skladu s zakonodavstvom Unije ili nacionalnim zakonodavstvom nadziru od mjesta dolaska na graničnu kontrolnu postaju, pa do objekta ili gospodarstva u mjestu odredišta, osim životinja dopremljenih u klaonicu;
– za pošiljke životinja i roba životinjskog podrijetla koje se dopremaju iz drugih država članica za koje se u skladu s zakonodavstvom Unije ili nacionalnim zakonodavstvom zahtijeva da ih prati službeni certifikat ili drugi službeni dokument u prometu, osim životinja dopremljenih u klaonicu.
(3) Visina pristojbe za utrošeno vrijeme pri obavljanju službenih kontrola nad pošiljkama živih životinja kojima prethodi izdavanje službenog certifikata ili drugog službenog dokumenta iz stavka 1. ovoga članka ili kada se u skladu s zakonodavstvom Unije ili nacionalnim zakonodavstvom zahtijeva obavljanje provjere identiteta i/ili fizičke provjere pošiljke živih životinja na mjestu odredišta iz stavka 2. ovoga članka, osim životinja dopremljenih u klaonicu, iznosi (19,91 €) 27,65 € po satu stvarno utrošenog vremena.
(4) Ako provođenje poslova iz stavka 1., 2. i 3. ovoga članka, zahtijeva prijevoz od radnog mjesta i natrag osobe koja obavlja certificiranje do objekta u kojem se provodi certificiranje, pristojba se uvećava za iznos putnih troškova.
(5) Kad se provođenje službenog uzorkovanja pošiljaka životinja i roba životinjskog podrijetla u trgovini između država članica na mjestu odredišta odvija u skladu s Planom uzorkovanja i analiza pošiljaka u trgovini između država članica ili se službeno uzorkovanje hrane za životinje neživotinjskog podrijetla iz uvoza na mjestu unosa odvija u skladu s Planom uzorkovanja i analiza pošiljaka iz uvoza, troškove službenog uzorkovanja, laboratorijskih analiza i putne troškovi ne snosi subjekt već se oni podmiruju iz državnog proračuna Republike Hrvatske.
(6) Učestalost pregleda pošiljaka navedenih u stavku 2. ovog članka provodi se u skladu sa uputom Nadležnog tijela.“
Članak 19.
Članak 23 mijenja se i glasi:
„Visina pristojbe za obavljenu službenu kontrolu na zahtjev subjekta radi dobivanja odobrenja predviđenog člankom 73. stavkom 7. Zakona o službenim kontrolama, iznosi (39,82 €) 49,78 € po svakom započetom satu njihova provođenja i po pojedinom službeniku koji sudjeluje u provođenju takvih službenih kontrola, odnosno aktivnosti.“
Članak 20.
Članak 24 mijenja se i glasi:
„(1) Visina pristojbe za obavljanje službenih kontrola koja se provode u svrhu izdavanja certifikata i potvrda o odobrenju prijevoznih sredstava iznosi 31,53 € po svakom započetom satu.
(2) Ukoliko se pregled iz stavka 1. ovoga članka provodi u neradne dane te slučaju noćnog rada, pristojba se uvećava za 100 %.“
Članak 21.
Članak 26 mijenja se i glasi:
„(1) Kada se službenom kontrolom propisanom odredbama ovoga Pravilnika utvrdi ponavljanje nesukladnosti od strane subjekta, Nadležno tijelo određuje povećanu učestalost službenih kontrola u objektu na temelju provedenog postupka pokrenutog prema odredbama članka 36. stavka 2. ovoga Pravilnika.
(2) Službenu kontrolu zbog povećane učestalosti na temelju provedenog postupka pokrenutog prema odredbama članka 36. stavka 2. ovoga Pravilnika provodi Nadležno tijelo.
(3) Visina pristojbe za provedenu službenu kontrolu iz stavka 2. ovoga članka iznosi (25,22 €) 31,53 € po satu za utrošeno vrijeme provođenja službene kontrole za svaku osobu koja provodi službenu kontrolu.
(4) Troškovi provođenja službenih kontrola nakon provedenog postupka iz stavka 1. ovoga članka obračunavaju se na temelju podataka koji su upisani u računalnu aplikaciju iz članka 9. ovoga Pravilnika, sukladno odredbama ovoga Pravilnika, te se ispisuju iz računalne aplikacije do 10-og u mjesecu, za protekli mjesec, u kojem roku Nadležno tijelo subjektu dostavlja račun, za svaki pojedini objekt.“
Članak 22.
Članak 27 mijenja se i glasi:
„(1) Pristojbe propisane člancima 10., 11., 12. i 13., člankom 14. stavcima 1., 2. i 3., člancima 15. i 16., člankom 17. stavkom 1., člankom 18., člankom 19. stavcima 1. i 2. obračunavaju se na temelju podataka koji su upisani u računalnu aplikaciju iz članka 9. ovoga Pravilnika koji su odobreni od strane veterinarskog inspektora, sukladno odredbama ovoga Pravilnika, te ispisuju iz računalne aplikacije do 10-og u mjesecu, za protekli mjesec, u kojem roku Nadležno tijelo subjektu dostavlja račun, za svaki pojedini objekt.
(2) Ukoliko visina pristojbi propisana člancima 10., 11., 12. i 13., člankom 14. stavcima 1., 2. i 3., člancima 15. i 16., člankom 17. stavkom 1., člankom 18. te člankom 19. stavcima 1. i 2. ovoga Pravilnika za objekte iznosi manje od 8,30 € mjesečno, objektu se obračunava pristojba u iznosu od 8,30 €
(3) Ukoliko za objekt upisan u računalnu aplikaciju nije evidentiran niti jedan podatak za mjesečni obračun pristojbi, objektu se obračunava pristojba u iznosu od 8,30 €
(4) Pristojbe propisane člankom 14. stavkom 4., člankom 17. stavcima 2. i 3., člankom 19. stavkom 3. te člancima 20. i 21. ovoga Pravilnika obračunavaju se na temelju upisanih podataka u računalnu aplikaciju, sukladno odredbama ovoga Pravilnika, te se ispisuju iz računalne aplikacije jedanput godišnje, za proteklu godinu do 15. siječnja tekuće godine, u kojem roku Nadležno tijelo subjektu dostavlja račun, za svaki pojedini objekt.
(5) Pristojbe propisane člancima 23. i 24. obračunavaju se na temelju podataka navedenih u zapisniku veterinarskog inspektora uz potpis stranke.
(6) Pristojba propisana člankom 26. i člankom 7. ovoga Pravilnika obračunava se na temelju upisanih podataka u računalnu aplikaciju, te ispisuje do 10-og u mjesecu, za protekli mjesec, u kojem roku Nadležno tijelo subjektu dostavlja račun, za svaki pojedini objekt.
(7) U slučaju iz članka 9. stavka 3. ovoga Pravilnika, objektu se obračunava pristojba u iznosu od 8,30 € po svakome upisu podataka u računalnu aplikaciju.“
(8) Subjekt je dužan troškove iz ovog članka platiti najkasnije u roku od 8 radnih dana od dana dostavljenog računa ili izdanog rješenja veterinarskog inspektora“
Članak 23.
Članak 30. mijenja se i glasi:
„(1) Pojedine poslove službenih kontrola propisanih odredbama ovoga Pravilnika mogu provoditi ovlašteni veterinari delegiranog tijela u skladu s Ugovorom o povjeravanju poslova sklopljenim s Nadležnim tijelom.
(2) U slučaju iz stavka 1. ovoga članka visina naknada za:
a) provođenje pregleda iz članka 28. stavak 1. ovoga Pravilnika iznosi 18,43€,
b) provođenje službenih kontrola iz članka 25. ovoga Pravilnika iznosi 35,03€,
c) provođenje službenih kontrola iz članka 7. stavka 1. ovoga Pravilnika iznosi 18,43 €
d) provođenje poslova iz članka 22. ovoga Pravilnika istovjetna je visini pristojbi propisanih istim člankom,
(e) troškove prijevoza automobilom od radnog mjesta do objekta gdje se obavljaju poslovi iz stavka 2. točke a), b), c) i d) ovoga članka i natrag, iznosi 0,50 € po kilometru,
(f) troškovima iz točke e) ovoga stavka dodaju se roškovi vremena provedenog na putu od radnog mjesta do mjesta obavljanja poslova i natrag u iznosu od 0,35€ po kilometru,
(g) troškove dostave dijagnostičkog materijala do laboratorija u visini ostvarenih troškova.
(3) Naknade propisane stavkom 2. ovoga članka delegirano tijelo naplaćuje od Nadležnog tijela:
a) u slučaju iz stavka 2. točke a) ovoga članka, na temelju podataka iz računalne aplikacije upisanih iz izvješća iz članka 29. stavka 1. ovoga Pravilnika,
b) u slučaju iz stavka 2. točke b), c) i d) ovoga članka, na temelju podataka iz računalne aplikacije upisanih iz zapisnika iz članka 35. stavka 1. i 4. ovoga Pravilnika uz dostavu preslike računa,
(4) Naknade za provedeno uzimanje seta obrisaka trupova i seta uzoraka kože vratova i cekuma na liniji klanja te ostalih obrisaka uzetih prema Planu uzorkovanja hrane životinjskog podrijetla iznosi:
– konj/magarac/govedo (sve kategorije) – 16,60 € za set obrisaka po trupu (uključuje materijalne troškove i troškove prijevoza),
– svinja/ovca/koza (sve kategorije) – 12,90 € za set obrisaka po trupu (uključuje materijalne troškove i troškove prijevoza),
(5) Naknade za provedeno uzimanje uzoraka cekuma/kože vratova na liniji klanja prema Programu praćenja prevalencije bakterija roda Salmonella i praćenja njihove otpornosti na antimikrobne pripravke iznose:
– govedo – 70,05 € po uzorku (uključuje materijalne troškove i troškove prijevoza),
– svinja – 55,31 € po uzorku (uključuje materijalne troškove i troškove prijevoza),
(6) Naknade za uzorkovanje (krvi, mlijeka, urina, mišićnog tkiva, masnog tkiva, organa, jaja, meda, ribe, hrane, vode …) prema Državnom planu monitoringa rezidua Republike Hrvatske iznose
– u odobrenim/ registriranim objektima – 8,29 € po uzorku (uključuje materijalne troškove i troškove prijevoza),
– na farmi – 15,67 € po uzorku (uključuje materijalne troškove),
– na uzgajalištu ribe – 15,67 € po uzorku (uključuje materijalne troškove).
(7) Naknada za uzorkovanje prema Planu praćenja kakvoće mora i školjkaša na proizvodnim područjima i područjima za ponovno polaganje živih školjkaša iznosi 23,06 € po setu uzoraka morske voda i školjkaša – meso školjke i međuljušturna tekućina (uključuje materijalne troškove).
(8) Naknada za troškove službene kontrole provedbe Nacionalnog programa kontrole salmoeloze (uzorkovanje kako je određeno programom) – 78,35 € po setu uzoraka (uključuje materijalne troškove).
(9) Naknada za troškove službene kontrole provedbe Nacionalnog programa kontrole salmoneloze (prijava sumnje – 156,69 € po setu uzoraka (uključuje materijalne troškove).
(10) Naknade propisane stavcima od 4. do 9. ovoga članka, delegirano tijelo naplaćuje od Nadležnog tijela na temelju podataka podnesenih u obrascima iz Priloga IX. ovoga Pravilnika koje ovjerava veterinarski inspektor u skladu s Uputom za ispostavu eRačuna za obavljene poslove službenih kontrola i drugih službenih aktivnosti delegiranih tijela.
(11) Uzorkovanje prema Planu praćenja kakvoće mora i školjkaša koje provode ronioci organizira delegirano tijelo prema mjesnoj nadležnosti, temeljem provedenog postupka nabave za usluge korištenja broda i ronioca.“
Članak 24.
U članku 30. a. stavak 2. mijenja se i glasi:
„(2) Troškovi uzorkovanja čija cijena nije obuhvaćena člankom 30. ovog Pravilnika, a uzeti su u sklopu Plana uzrokovanja hrane životinjskog podrijetla i Plana monitoringa hrane za životinje, iznosi 15,38 € sa uključenim materijalnim troškovima kojima se dodaju troškovi prijevoza.“
Članak 25.
Članak 31. mijenja se i glasi:
„(1) Ako se pregled iz članka 28. stavka 1. ovoga Pravilnika u objektima iz članaka 10. i 11. provodi neradnim danima te u slučaju noćnog rada, naknada za provođenje pregleda iz članka 28. stavka 1., propisana člankom 30. stavkom 2. točkom a), uvećava se za 100 %.
(2) Ako djelatnici objekta ili tehničke nesukladnosti pri provođenju pregleda iz članka 28. stavka 1. ovoga Pravilnika koji se obavljaju u objektima iz članka 10. i članka 11. uzrokuju kašnjenje u obavljanju pregleda u predviđeno vrijeme, ili je vrijeme utrošeno za provođenje pregleda iz članka 28. stavka 1. veće od vremena propisanog Prilogom II. ovoga Pravilnika, objektu se obračunava pristojba za utrošeno vrijeme koje je potrebno za provođenje pregleda iz članka 28. stavka 1. ovoga Pravilnika u iznosu od (13,27) 16,59 € po satu.
(3) Iznimno od stavka 2. ovoga članka, ukoliko je u objektu navedenom u članku 10. stavku 1. točki e) ovoga Pravilnika mjesečno zaklano između 10.000 – 25.000 jedinki životinja, objektu se obračunava pristojba samo po zaklanoj životinji.“
Članak 26.
Članak 38. mijenja se i glasi:
„Ako subjekt odgovoran za pošiljku graničnom veterinarskom inspektoru, veterinarskom inspektoru za obavljanje službene kontrole ili druge službene aktivnosti pravovremeno ne pripremi svu potrebnu dokumentaciju ili ne osigura svu potrebnu pomoć potrebnu za obavljanje službene kontrole ili druge službene aktivnosti obvezna je platiti pristojbu u iznosu od (33,18 €) 41,34 € za svaki započeti sat utrošenog vremena i po pojedinom inspektoru ili službeniku koji sudjeluje u obavljanju službene kontrole, odnosno druge službene aktivnosti.“
Članak 27.
U Prilogu II naslov druge tablice mijenja se i glasi:
„VRIJEME POTREBNO ZA OBAVLJANJE POST MORTEM PREGLEDA“.
U Prilogu II iza druge tablice dodaje se tablica koja glasi:
„TROŠKOVI PRETRAGA NA TRIHINELU
DNEVNO KLANJE
Cijena po uzorku
Svinje/ kopitari (dnevno klanje do 5 komada)
13, 31€
Svinje/kopitari dnevno klanje od 6 do 15 komada)
4,72 €
Svinje/kopitari (dnevno klanje od 16 do 30 komada)
2,58 €
Svinje/kopitari (dnevno klanje od 31 do 50 komada)
1,72 €
Svinje/kopitari (dnevno klanje od 51 do 75 komada)
1,29 €
Svinje/kopitari (dnevno klanje više od 75 komada)
1,08 €
divljač – po komadu
13, 31 €
Članak 28.
Prilog VII mijenja se i glasi:
„PRILOG VII
Poglavlje I.
UNOS U UNIJU U SVRHU STAVLJANJA NA TRŽIŠTE UNIJE POŠILJAKA ŽIVOTINJA
Visina pristojbi za obavljenu službenu kontrolu i drugu službenu aktivnost pri unosu u Uniju u svrhu stavljanja na tržište Unije pošiljaka životinja iznosi:
(a) za goveda, kopitare, svinje, ovce, koze, perad, zečeve, kuniće, malu pernatu divljač, dlakavu divljač, divlje svinje i divlje preživače:
– 83, 63 € po pošiljci, do 6 tona, i
– 13,94 € po svakoj započetoj toni, do 46 tona, ili
– 637,07 € za pošiljke mase veće od 46 tona.
(b) za druge vrste životinja koje nisu navedene u podtočki (a) ove točke:
– 83, 63 € po pošiljci, do 46 tona, ili
– 637,07 € za pošiljke mase veće od 46 tona
Poglavlje II.
UNOS U UNIJU U SVRHU STAVLJANJA NA TRŽIŠTE UNIJE POŠILJAKA MESA
Visina pristojbi za obavljenu službenu kontrolu pri unosu u Uniju u svrhu stavljanja na tržište Unije pošiljaka mesa iznosi:
– 83, 63 € po pošiljci, do 6 tona, i
– 13,94 € po svakoj započetoj toni, do 46 tona, ili
– 637,07 € za pošiljke mase veće od 46 tona.
Poglavlje III.
UNOS U UNIJU U SVRHU STAVLJANJA NA TRŽIŠTE UNIJE POŠILJAKA PROIZVODA RIBARSTVA
1. Visina pristojbi za obavljenu službenu kontrolu i drugu službenu aktivnost pri unosu u Uniju u svrhu stavljanja na tržište Unije pošiljaka proizvoda ribarstva iznosi:
– 83, 63 € po pošiljci, do 6 tona, i
– 13,94 € po svakoj započetoj toni, do 46 tona, ili
– 637,07 € za pošiljke mase veće od 46 tona.
2. Visina pristojbi za obavljenu službenu kontrolu i drugu službenu aktivnost pri unosu u Uniju u svrhu stavljanja na tržište Unije pošiljaka proizvoda ribarstva koje se prevoze brodom u rasutom stanju iznosi:
– 895,88 € po brodu, s teretom proizvoda do 500 tona
– 1.811,67 € po brodu, s teretom proizvoda do 1.000 tona
– 3.643,25 € po brodu, s teretom proizvoda do 2.000 tona
– 5.454,90 € po brodu, s teretom proizvoda mase veće od 2.000 tona.
3. Ako je pošiljku ribarstva ulovilo plovilo koje plovi pod zastavom države članice i koja je prije otpreme u Uniju istovarena u trećoj zemlji, uz skladištenje ili bez njega, visina pristojbi za obavljenu provjeru dokumentacije iznosi 49,77 € po pošiljci.
4. Kada su proizvodi ribarstva ulovljeni u njihovom prirodnom staništu i izravno dovezeni ribarskim brodom koji plovi pod zastavom treće zemlje, visina pristojbi za obavljenu službenu kontrolu pri unosu u Uniju u svrhu stavljanja na tržište Unije iznosi:
– 1,59 € po toni za prvih 50 tona u mjesecu
– 0,80 € za svaku sljedeću tonu.
Poglavlje IV.
UNOS U UNIJU U SVRHU STAVLJANJA NA TRŽIŠTE UNIJE OSTALIH ROBA ŽIVOTINJSKOG PODRIJETLA TE STELJE I SIJENA
1. Visina pristojbi za obavljenu službenu kontrolu i drugu službenu aktivnost pri unosu u Uniju u svrhu stavljanja na tržište Unije pošiljaka proizvoda životinjskog podrijetla namijenjenih prehrani ljudi, koji nisu navedeni u poglavljima II. i III. ovoga Priloga, mješovitih proizvoda, nusproizvoda životinjskog podrijetla i od njih dobivenih proizvoda, hrane za životinje životinjskog podrijetla te stelje i sijena iznosi:
– 83, 63 € po pošiljci, do 6 tona, i
– 13,94 € po svakoj započetoj toni, do 46 tona, ili
– 637,07 € za pošiljke mase veće od 46 tona.
2. Visina pristojbi za obavljenu službenu kontrolu pri unosu u Uniju u svrhu stavljanja na tržište Unije pošiljaka iz točke 1. ovoga poglavlja, koje se prevoze u rasutom stanju iznosi:
– 915,78 € po brodu, s teretom proizvoda do 500 tona,
– 1.831,56 € po brodu, s teretom proizvoda do 1.000 tona,
– 3.643,25 € po brodu, s teretom proizvoda do 2.000 tona,
– 5.474,82 € po brodu, s teretom proizvoda mase veće od 2.000 tona.
Poglavlje V.
UNOS U UNIJU POŠILJAKA IZ NOVOG ZELANDA U SVRHU STAVLJANJA NA TRŽIŠTE UNIJE
U skladu s Prilogom VIII. točkom B. I. Provedbene Odluke Komisije (EU) 2015/1084 оd 18. veljače 2015. o odobrenju, u ime Europske unije, određenih izmjena priloga II., V., VII. i VIII. Sporazumu između Europske zajednice i Novog Zelanda o sanitarnim mjerama koje se primjenjuju u trgovini živim životinjama i proizvodima životinjskog podrijetla (priopćeno pod brojem dokumenta C(2015) 797) (Tekst značajan za EGP), visina pristojbi za obavljenu službenu kontrolu pri unosu u Uniju pošiljaka proizvoda životinjskog podrijetla, nusproizvoda životinjskog podrijetla te sijena i stelje iz Novog Zelanda, u svrhu stavljanja na tržište Unije, navedenih u poglavljima II., III. i IV. ovoga Priloga umanjuje se za 22, 5%.
Poglavlje VI.
UNOS U UNIJU HRANE ZA ŽIVOTINJE NEŽIVOTINJSKOG PODRIJETLA U SVRHU STAVLJANJA NA TRŽIŠTE UNIJE
1. Visina pristojbi za obavljenu službenu kontrolu i drugu službenu aktivnost pri unosu u Uniju u svrhu stavljanja na tržište Unije pošiljaka hrane za životinje neživotinjskog podrijetla za koju je Komisija odlučila da je potrebno privremeno povećati službene kontrole nad njezinim ulaskom u Uniju zbog poznatog ili novog rizika ili dokaza o mogućoj raširenoj ozbiljnoj neusklađenosti s pravilima za uvoz:
(a) pošiljaka koje se ne prevoze kao rasuti teret:
– 83, 63 € po pošiljci, do 50 tona
– 50,27 € po pošiljci od 50 do 500 tona
– 637,07 € po pošiljci mase veće od 500 tona.
(b) pošiljke koje se prevoze kao rasuti teret:
– 895,88 € po brodu s teretom do 500 tona
– 1.791,77 € po brodu s teretom mase veće od 500 tona do 2.000 tona
– 3.583,52 € po brodu s teretom mase veće od 2.000 tona.
2. Visina pristojbi za obavljenu službenu kontrolu pri unosu u Uniju u svrhu stavljanja na tržište Unije pošiljaka hrane za životinje neživotinjskog podrijetla, osim hrane za životinje neživotinjskog podrijetla iz stavka 1. ovog Poglavlja iznosi 79,64 € po pošiljci, bez obzira na masu.
Poglavlje VII.
PROVOZ ŽIVOTINJA I ROBA
1. Visina pristojbe za obavljenu službenu kontrolu i drugu službenu aktivnost na GKP unosa u Uniju nad pošiljkom životinja i roba životinjskog podrijetla, podrijetlom iz treće zemlje koja se izravno ili neizravno provozi preko područja Republike Hrvatske i drugih država članica Europske unije, u svrhu otpreme u treću zemlju iznosi 45,80 € po pošiljci.
2. Ako je pošiljka iz točke 1. ovog Poglavlja, podrijetlom iz Unije i šalje se iz jednog dijela područja Unije u drugo područje Unije i koja se prije ponovnog unosa na područje Republike Hrvatske provozi kroz zemlje ili područja izvan carinskog područja Unije, visina pristojbe za obavljenu službenu kontrolu i drugu službenu aktivnost na GKP ponovnog unosa u Uniju iznosi 49,77 € po pošiljci.
3. Visina pristojbe za obavljenu provjeru dokumentacije tijekom provođenja službenih kontrola nad pošiljkama životinja i roba životinjskog podrijetla, koje su dopremljene na GKP zračnim ili morskim putem i nastavljaju putovanje istim prijevoznim sredstvom, a namijenjene su za unos u Uniju preko druge GKP iznosi 49,77 € po pošiljci.
4. Visina pristojbe za obavljenu službenu kontrolu i drugu službenu aktivnost nad pošiljkom roba životinjskog podrijetla koja se otprema iz skladišta u slobodnoj zoni, slobodnih skladišta, carinskih skladišta ili skladišta koja opskrbljuju pomorska prijevozna sredstva u prekograničnom prometu iznosi 49,77 € po pošiljci.
5. Pristojbe iz točke 1. ovoga Poglavlja se uvećavaju za 29,87 €, za svakih započetih 15 minuta obavljanja službene kontrole i druge službene aktivnosti i po pojedinom službeniku koji sudjeluje u obavljanju službene kontrole odnosno službene aktivnosti.
Poglavlje VIII.
DRUGE PRISTOJBE PRI UNOŠENJU POŠILJAKA U UNIJU
1. Visina pristojbi za obavljenu provjeru dokumentacije pri unosu u Uniju životinja i roba životinjskog podrijetla iz članka 3. i članka 4. Delegirane uredbe Komisije (EU) 2019/2122 оd 10. listopada 2019. o dopuni Uredbe (EU) 2017/625 Europskog parlamenta i Vijeća u pogledu određenih kategorija životinja i robe izuzetih od službenih kontrola na graničnim kontrolnim postajama, posebnih kontrola osobne prtljage putnika i malih pošiljaka robe koje se šalju fizičkim osobama i nisu namijenjene stavljanju na tržište te o izmjeni Uredbe Komisije (EU) br. 142/2011 (Tekst značajan za EGP) iznosi 49,77 € po pošiljci.
2. Visina pristojbi za obavljeni istovar, pretovar i skladištenje robe i životinja na GKP te njen ponovni utovar iznosi:
(a) za pražnjenje kontejnera/kamiona hladnjača ili drugog prijevoznog sredstva, skladištenje i ponovni utovar robe i životinja u kontejnere/kamione hladnjače ili drugo prijevozno sredstvo 29,87 € po toni robe
(b) za istovar/pretovar robe iz jednog kontejnera/kamiona hladnjače ili drugoga prijevoznog sredstva i ponovni utovar robe i životinja u kontejner/kamion hladnjaču ili drugo prijevozno sredstvo bez skladištenja robe 25,88 € po toni robe
(c) za skladištenje robe na temperaturnom režimu iznosi 2,99 € po toni na dan
(d) za skladištenje robe na sobnoj temperaturi iznosi 2 € po toni na dan
(e) za skladištenje robe na temperaturnom režimu, mase manje od jedne tone iznosi 14,93 € po danu
(f) za skladištenje robe na sobnoj temperaturi, mase manje od jedne tone iznosi 5,97 € po danu.
3. Visina pristojbi za smještaj životinja na GKP:
(a) pasa, mačaka i pitomih vretica iznosi 19,91 € po životinji na dan,
(b) ptica i drugih životinja kao kućnih ljubimaca iznosi 4,98 € po životinji na dan.
4. Ukoliko su kopitari i papkari smješteni na GKP naplaćuju se troškovi za utrošeni rad službenika GKP povezan s hranjenjem, napajanjem, čišćenjem i osiguravanjem dobrobiti životinja tijekom njihovog smještaja na GKP u iznosu od 9,96 € po utrošenom satu.
5. Ukoliko subjekt odgovoran za pošiljku životinja iz točaka 3. i 4. ovoga Poglavlja ne osigura hranu za životinje obvezna je platiti troškove utrošene hrane.
6. Visina pristojbi za sve ostale službene kontrole i druge službene aktivnosti koje se provode u skladu s europskim ili nacionalnim propisima, a nisu navedene u ovom Pravilniku iznosi 29,87 € po svakom započetom satu njihova provođenja i po pojedinom graničnom veterinarskom inspektoru ili veterinarskom inspektoru koji sudjeluje u provođenju takvih službenih kontrola odnosno aktivnosti.
Poglavlje IX.
SLUŽBENE KONTROLE NAD ŽIVOTINJAMA I PRIJEVOZNIM SREDSTVIMA NA IZLAZNIM TOČKAMA
1. Visina pristojbi za obavljanje službene kontrole i druge službene aktivnosti nad pošiljkama domaćih kopitara, domaćih životinja goveđih, ovčjih, kozjih i svinjskih vrsta, peradi te drugih kralježnjaka na izlaznim točkama iz Republike Hrvatske iznosi 49,77 € po pošiljci, ako se tijekom provođenja službene kontrole obavlja samo dokumentacijski pregled i provjera zaštite dobrobiti životinja tijekom prijevoza i s prijevozom povezanim postupcima.
2. Ako se za kategorije životinja iz točke 1. ovog Poglavlja obavlja provjera identiteta i fizička provjera primjenjuju se pristojbe iz Poglavlja I. točke 1. Priloga VII. ovog Pravilnika.
3. Ako se na izlaznim točkama pretovaruje pošiljka iz točke 1. ovoga Poglavlja pristojba se uvećava za 39,81 € za svaki započeti sat trajanja pretovara.
Članak 29
Ovaj Pravilnik stupa na snagu 1. studenog 2024. godine.
Na temelju članka 62. stavka 7. Zakona o službenim kontrolama i drugim službenim aktivnostima koje se provode sukladno propisima o hrani, hrani za životinje, o zdravlju i dobrobiti životinja, zdravlju bilja i sredstvima za zaštitu bilja („Narodne novine“, br. 52/21 – u daljnjem tekstu: Zakon o službenim kontrolama) i članka 38. stavka 3. Zakona o sustavu državne uprave („Narodne novine“, br. 66/19) glavni državni inspektor uz suglasnost ministra vanjskih i europskih poslova donosi
PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA
O PRISTOJBAMA I NAKNADAMA ZA FINANCIRANJE PROVEDBE SLUŽBENIH KONTROLA I DRUGIH SLUŽBENIH AKTIVNOSTI
Komentirate u ime: Državni inspektorat
Članak 1.
U Pravilniku o pristojbama i naknadama za financiranje provedbe službenih kontrola i drugih službenih aktivnosti i Pravilniku o izmjenama i dopunama Pravilniku o pristojbama i naknadama za financiranje provedbe službenih kontrola i drugih službenih aktivnosti („Narodne novine“ br. 123/22, 38/23 i 107/24) članak 1. mijenja se i glasi:
„(1) Ovim Pravilnikom osigurava se provedba Uredbe (EU) 2017/625 Europskog parlamenta i Vijeća od 15. ožujka 2017. o službenim kontrolama i drugim službenim aktivnostima kojima se osigurava primjena propisa o hrani i hrani za životinje, pravila o zdravlju i dobrobiti životinja, zdravlju bilja i sredstvima za zaštitu bilja, o izmjeni uredaba (EZ) br. 999/2001, (EZ) br. 396/2005, (EZ) br. 1069/2009, (EZ) br. 1107/2009, (EU) br. 1151/2012, (EU) br. 652/2014, (EU) 2016/429 i (EU) 2016/2031 Europskog parlamenta i Vijeća, uredaba Vijeća (EZ) br. 1/2005 i (EZ) br. 1099/2009 i direktiva Vijeća 98/58/EZ, 1999/74/EZ, 2007/43/EZ, 2008/119/EZ i 2008/120/EZ te o stavljanju izvan snage uredaba (EZ) br. 854/2004 i (EZ) br. 882/2004 Europskog parlamenta i Vijeća, direktiva Vijeća 89/608/EEZ, 89/662/EEZ, 90/425/EEZ, 91/496/EEZ, 96/23/EZ, 96/93/EZ i 97/78/EZ te Odluke Vijeća 92/438/EEZ (Uredba o službenim kontrolama) (SL L 95, 7. 4. 2017.) (u daljnjem tekstu: Uredba (EU) 2017/625)«.
(2) Ovim se Pravilnikom propisuju vrste i visina pristojbi i naknada za financiranje troškova službenih kontrola, službenih certificiranja i drugih službenih aktivnosti inspekcija Državnog inspektorata, a koje se naplaćuju u skladu s člancima 79. do 83. Uredbe (EU) 2017/625, te za službene kontrole životinja i robe iz članka 44., članka 47. stavka 1. i kontrole iz članka 22. stavka 1. Uredbe (EU) 2017/625.
(3) Odredbe ovog pravilnika ne odnose se na inspekcijske nadzore veterinarske inspekcije vezane za postupanja iz područja dobrobiti životinja osim onih propisanih člankom 27. Zakona o službenim kontrolama i članka 21. Uredbe EU 2017/625 o službenim kontrolama, postupanja po RASFF/AAC/FF obavijestima i kontrolu izvršenja rješenja po pozitivnim nalazima propisanih Programa iz područja veterinarstva kao i Programa u sklopu Naredbe o mjerama zaštite zdravlja životinja od zaraznih i nametničkih bolesti za tekuću godinu.
(4) Pod inspekcijama Državnog inspektorata iz stavka 2. ovog članka podrazumijevaju se veterinarska, sanitarna, poljoprivredna i fitosanitarna inspekcija.
(5) Subjekt koji posluje u objektu (u daljnjem tekstu: subjekt) u kojemu se provode propisane službene kontrole obvezan je plaćati pristojbe i naknade propisane odredbama ovoga Pravilnika.
(6) Pristojbe i naknade propisane odredbama ovoga Pravilnika uplaćuju se u korist sredstava Državnog proračuna sa podacima o uplati koji su dostupni na službenim stranicama Državnog inspektorata.
(7) Pristojbe i naknade propisane odredbama ovog Pravilnika namjenski su prihod državnog proračuna, a koriste se za financiranje troškova službenih kontrola i drugih službenih aktivnosti u skladu s odredbama članka 62. stavka 3. Zakona o službenim kontrolama.“
Komentirate u ime: Državni inspektorat
Članak 2.
Naslov iznad članka 3. Pravilnika mijenja se i glasi:
„NAKNADA ZA OBAVLJANJE SLUŽBENIH KONTROLA KOJE NISU BILE PRVOTNO PLANIRANE TE SLUŽBENE KONTROLE KOJE SE PROVODE NA TEMELJU PRIJAVE U SKLADU S ČLANKOM 79. STAVKOM 2. TOČKOM C., ČLANKOM 80. I 83. UREDBE (EU) 2017/625“
Komentirate u ime: Državni inspektorat
Članak 3.
Članak 3. Pravilnika mijenja se i glasi:
„(1) Nadležne inspekcije Državnog inspektorata naplaćuju naknade u skladu s člankom 62. stavak 3. Zakona o službenim kontrolama, a u vezi s člankom 79. stavkom 2., člankom 80. do 83. Uredbe (EU) 2017/625 za sljedeće službene kontrole:
– inspekcijski nadzor u cilju kontrole izvršenja rješenja subjekta kojem je rješenjem određena mjera
– inspekcijski nadzor proveden na temelju prijave, a nadzorom je nesukladnost utvrđena i postoji opravdanost prijave.
(2) Broj službenih kontrola koje je potrebno provesti temeljem prijave ili u svrhu kontrole izvršenja rješenja određuje službena osoba ovisno o procjeni opsega i učinka nesukladnosti i/ili o danim rokovima za otklanjanja nedostatka.“
Komentirate u ime: Državni inspektorat
Članak 4.
Članak 4. mijenja se i glasi:
„Visine naknade za službene kontrole iz članka 3. ovog Pravilnika određene su u paušalnom iznosu, na temelju ukupnih troškova službenih kontrola i iznose (19,91€) 24,89 € po svakom započetom satu njihova provođenja.“
Komentirate u ime: Državni inspektorat
Članak 5.
Članak 7. mijenja se i glasi:
„(1) Na temelju zahtjeva subjekta u poslovanju s hranom u objektu se provode dodatne službene kontrole prema zahtjevima zemlje uvoznice, sukladno članku 12. Uredbe (EZ) br. 178/2002 Europskog parlamenta i Vijeća od 28. siječnja 2002. o utvrđivanju općih načela i uvjeta zakona o hrani, osnivanju Europske agencije za sigurnost hrane te utvrđivanju postupaka u područjima sigurnosti hrane. (SL L 91, 28. 1. 2002.).
(2) Aktivnosti dodatne službene kontrole i trajanje pojedinih faza službenih kontrola iz djelokruga veterinarske inspekcije popisane su u Prilogu IV. ovoga Pravilnika.
(3) Visina pristojbe za obavljenu dodatnu službenu kontrolu prema zahtjevima zemlje uvoznice iznosi 24,89 € po svakom započetom satu njihova provođenja.
(4) Ukoliko službenu kontrolu iz stavka 1. ovog članka provodi delegirano tijelo te njeno provođenje zahtijeva prijevoz osobe koja obavlja službenu kontrolu od radnog mjesta do objekta u kojem se provodi službena kontrola i natrag, pristojba se uvećava za iznos putnih troškova.
(5) Troškovi provođenja službenih kontrola iz nadležnosti veterinarske inspekcije iz stavka 1. ovoga članka obračunavaju se na temelju podataka koji su upisani u računalnu aplikaciju iz članka 9. ovoga Pravilnika, sukladno odredbama ovoga Pravilnika te se ispisuju iz računalne aplikacije do 10-og u mjesecu, za protekli mjesec, u kojem roku Nadležno tijelo subjektu dostavlja račun, za svaki pojedini objekt.
(6) Troškovi provođenja službenih kontrola iz stavka 1. ovog članka iz nadležnosti sanitarne inspekcije obračunavaju se nakon provedene službene kontrole ili druge aktivnosti i unose se u zapisnik.
(7) Subjekt je dužan troškove iz stavka 6. ovog članka platiti prije izdavanja potvrde o usklađenosti sa zahtjevima zemlje uvoznice, a najkasnije u roku od 8 radnih dana.“
Komentirate u ime: Državni inspektorat
Članak 6.
Članak 10. mijenja se i glasi:
„(1) Objekti za klanje životinja (papkara, kopitara, peradi, lagomorfa i uzgajane divljači), obračun pristojbe jednom mjesečno po komadu zaklane životinje, sukladno članku 82. Uredbe (EU) br. 2017/625 iznosi:
(a) meso goveda:
– starosti 6 tjedana i više 5,84 €
– do 6 tjedana 2,33 €
(b) meso kopitara 4,68 €
(c) meso svinja – uzimajući u obzir komercijalni naziv zaklane životinje:
– odojci (ispod 25 kg) 0,58 €
– tovljenici i svinje (25 kg i više) 1,17 €
(d) meso ovaca i koza – uzimajući u obzir komercijalni naziv zaklane životinje:
– janjad/jarad (ispod 12 kg) 0,18 €
– ovce/koze (12 kg i više) 0,30 €
(e) meso peradi i lagomorfa:
– perad roda Gallus ili biserka 0,0055 €
– patke i guske € 0,011 €
– pure 0,20 kn 0,033 €
– lagomorfi iz uzgoja i uzgajana pernata divljač 0,0055 €
(f) Divljač uzgojena za klanje:
– krupna 3,65 €
– sitna 1,46 €
– pernata 0,14 €
(g) Nojevi 4,38 €.
(2) U visinu pristojbi iz stavka 1. točke (a) i (d) ovoga članka uključeni su troškovi uzorkovanja na goveđu spongiformnu encefalopatiju (GSE) i uzorkovanja za Scrapie.
(3) U slučaju životinja iz stavka 1. točaka (b), (c) i (f) kada je propisan pregled na trihinelu, troškovi se obračunavaj prema tablici u Prilogu II ovog Pravilnika, a dobiveni iznos pretrage se dodaje ukupnom iznosu za provedene službene kontrole u točkama (b), (c) i (f).
(4) Troškovi iz stavka 3. ovoga članka podmiruju se iz Državnog proračuna Republike Hrvatske.
Komentirate u ime: Državni inspektorat
Članak 7.
Članak 11. mijenja se i glasi:
„(1) Objekti za obradu trupova odstrijeljene divljači, obračun pristojbe jednom mjesečno po komadu odstrijeljene divljači, sukladno članku 82. Uredbe (EU) br. 2017/625 iznosi
(a) mala pernata divljač 0,0063 €
(b) mala dlakava divljač 0,013 €
(c) bezgrebenke 0,66 €
(d) krupna divljač
– divlja svinja 1,99 €
– divlji preživači 0,66 €
– ostala divljač 3,31 €
(2) Ukoliko je za životinje iz stavka 1. točke (b) i točke (d) ovoga članka propisan pregled na trihinelu, troškove pretrage podmiruje subjekt u poslovanju s hranom sukladno tablici iz Priloga II ovog Pravilnika.“
Komentirate u ime: Državni inspektorat
Članak 8.
Članak 12. mijenja se i glasi:
„U objektima za rasijecanje mesa, objektima za proizvodnju mljevenog mesa, mesnih pripravaka i strojno otkoštenog mesa, objektima za preradu mesa, objektima za preradu mesa u mesne proizvode na gospodarstvu podrijetla i mesnicama, obračun pristojbe jednom mjesečno, po količini ulazne sirovine, sukladno članku 82. Uredbe (EU) br. 2017/625, za svaku započetu tonu iznosi:
a) meso goveda, svinja, kopitara, ovaca i koza –2,65 €
b) meso peradi i lagomorfa iz uzgoja –1,99 €
c) meso odstrijeljene divljači i divljači uzgojene za klanje:
– mala pernata divljač i mala dlakava divljač –1,99 €
– bezgrebenke (noj, emu, nandu) –3,99 €
– divlje svinje, preživači i meso ostale divljači – (2,12 €) 2,65 €.
Komentirate u ime: Državni inspektorat
Članak 9.
Članak 13. mijenja se i glasi:
„(1) U objektima za preradu mlijeka, obračun pristojbe jednom mjesečno po količini ulazne sirovine sukladno članku 82. Uredbe (EU) br. 2017/625 iznosi:
– za prvih 30 tona u mjesecu, po toni –1,33 €
– za svaku sljedeću tonu, po toni – 0,66 €.
(2) U objektima za preradu mlijeka na gospodarstvu podrijetla i sabiralištima mlijeka, obračun pristojbe jednom mjesečno po količini ulazne sirovine iznosi:
– za svaku tonu sirovog mlijeka u mjesecu – 0,66 €.
Komentirate u ime: Državni inspektorat
Članak 10.
Članak 14. mijenja se i glasi:
„(1) U objektima za preradu proizvoda ribarstva, obračun pristojbe jednom mjesečno po količini ulazne sirovine sukladno članku 82. Uredbe (EZ) br. 2017/625 iznosi:
– za svaku započetu tonu proizvoda ribarstva – 0,66 €.
(2) U objektima za uskladištenje svježih proizvoda ribarstva, obračun pristojbe jednom mjesečno po količini ulazne sirovine sukladno članku 82. Uredbe (EZ) br. 2017/625 iznosi:
– za prvih 50 tona u mjesecu, po toni – 0,66 €.
– za svaku sljedeću tonu, po toni –1,33 €
(3) U objektima za stavljanje na tržište svježih proizvoda ribarstva (ribarnice i veletržnice), obračun pristojbe jednom mjesečno po količini ulazne sirovine sukladno članku 82. Uredbe (EU) br. 2017/625 iznosi:
– za prvih 50 tona u mjesecu, po toni –0,66 €.
– za svaku sljedeću tonu, po toni – (0,27 €) 0,34 €
(4) U otpremnim centrima i centrima za pročišćavanje živih školjkaša, obračun pristojbe godišnje prema ulaznoj količini živih školjkaša iznosi:
– do 50 tona – 132,73 €
– preko 50 tona – 248,85 €.
Komentirate u ime: Državni inspektorat
Članak 11.
Članak 15. mijenja se i glasi:
„(1) U objektima za proizvodnju topljene životinjske masti i čvaraka, obračun pristojbe jednom mjesečno po količini ulazne sirovine (životinjskih masnoća) iznosi:
– za svaku započetu tonu – 1,66 €.
(2) U objektima za proizvodnju obrađenih želudaca, mjehura i crijeva, obračun pristojbe jednom mjesečno po količini ulazne sirovine iznosi:
– za svaku započetu tonu – 1,66 €.
(3) U sabiralištima sirovih koža koje su namijenjene za proizvodnju želatine i kolagena, obračun pristojbe jednom mjesečno po količini ulazne sirovine iznosi:
– za svaku započetu tonu – 1,66 €.
(4) U skladištima sirovih koža, obračun pristojbe jednom mjesečno po količini ulazne sirovine iznosi:
– za svaku započetu tonu – 1,66 €.
Komentirate u ime: Državni inspektorat
Članak 12.
Članak 16. mijenja se i glasi:
„(1) U objektima za preradu žaba i puževa, obračun pristojbe jednom mjesečno po količini ulazne sirovine (žabe i puževi za preradu) iznosi:
– za svaku započetu tonu – 1,66 €.
(2) U objektima za preradu jaja i proizvodnju tekućih jaja, obračun pristojbe jednom mjesečno po količini ulazne sirovine (jaja za preradu (nerazbijena ili tekuća) iznosi:
– za svaku započetu tonu – 1,66 €.
(3) U objektima za sortiranje i pakiranje konzumnih jaja, obračun pristojbe jednom mjesečno po količini ulazne sirovine (nesortirana jaja) iznosi:
– za svaku započetu tonu – 1,66 €.
Komentirate u ime: Državni inspektorat
Članak 13.
Članak 17. mijenja se i glasi:
„(1) U odobrenim objektima za punjenje i pakiranje pčelinjih proizvoda, obračun pristojbe jednom mjesečno po količini ulazne sirovine iznosi:
– za svaku započetu tonu – 1,66 €.
(2) U registriranim objektima za punjenje i pakiranje pčelinjih proizvoda, obračun pristojbe u mjesecu nakon obavljene službene kontrole iznosi:
– za svaku izvršenu službenu kontrolu – 31,53 €
(3) U registriranim objektima za pripremu svježeg sira i vrhnja u primarno stambenom prostoru, obračun pristojbe u mjesecu nakon obavljene službene kontrole iznosi:
– za svaku izvršenu službenu kontrolu – 31,53 €
Komentirate u ime: Državni inspektorat
Članak 14.
Članak 18. mijenja se i glasi:
„(1) U odobrenim objektima za uskladištenje hrane životinjskog podrijetla u uvjetima kontrolirane temperture, prepakiravanje hrane životinjskog podrijetla i veleprodaju, obračun pristojbe jednom mjesečno po količini ulazne sirovine/hrane životinjskog podrijetla, za svaku započetu tonu iznosi:
a) svježeg ili zamrznutog mesa – 1,66 €.
b) proizvoda od mesa – 1,66 €.
c) proizvoda od mlijeka – 1,66 €.
d) proizvoda od jaja – 1,66 €.
e) prerađenih proizvoda ribarstva – 1,66 €.
f) mješovitih proizvoda – 1,66 €.
g) ostalih proizvoda – 1,66 €.
(2) U registriranim objektima za uskladištenje hrane životinjskog podrijetla koji ne podliježu odobravanju u skladu s Uredbom (EZ) br. 853/2004, obračun pristojbe jednom mjesečno po količini ulazne sirovine/hrane životinjskog podrijetla, za svaku započetu tonu iznosi:
a) proizvodi od mesa (trajni suhomesnati proizvodi, trajne konzerve) –0,009 €
b) termički obrađeno mlijeko –0,009 €
c) proizvodi od mlijeka –0,009 €
d) sortirana jaja –0,009 €
e) proizvodi od jaja –0,009 €
f) prerađeni proizvodi ribarstva (trajni proizvodi, trajne konzerve) –0,009 €
g) pčelinjih proizvoda –0,009 €
h) mješovitih proizvoda –0,009 €
i) ostalih proizvoda –0,009 €
(3) U slučaju da je objekt istovremeno odobren za bilo koju od djelatnosti iz članka 8. stavka 1. ovoga Pravilnika te se u njega doprema ulazna sirovina odnosno hrana životinjskog podrijetla iz drugog objekta iz članka 8. stavka 1. ovoga Pravilnika, iznos pristojbe se naplaćuje po količini ulazne sirovine iz stavka 1. i 2. ovoga članka.“
Komentirate u ime: Državni inspektorat
Članak 15.
Članak 19. mijenja se i glasi:
„(1) U odobrenim i registriranim objektima za proizvodnju hrane za životinje, obračun pristojbe jednom mjesečno po ulaznoj količini sirovine za proizvodnju hrane za životinje, za svaku započetu tonu iznosi:
a) sirovine za proizvodnju hrane za životinje (krmiva) – 0,009 €
b) dodaci hrani za životinje – 0,009 €
c) predsmjese (premiksi) – 0,009 €
(2) U odobrenim i registriranim objektima za stavljanje na tržište i/ili skladištenje hrane za životinje, obračun pristojbe jednom mjesečno, po ulaznoj količini sirovine za proizvodnju hrane za životinje odnosno ulaznoj količini gotove hrane za životinje, za svaku započetu tonu iznosi:
a) sirovine za proizvodnju hrane za životinje (krmiva) – 0,009 €
b) dodaci hrani za životinje – 0,009 €
c) predsmjese (premiksi) – 0,009 €
d) potpuna hrana za životinje – 0,009 €
e) potpuna hrana za životinje – ljekovita hrana za životinje – 0,009 €
f) potpuna hrana za životinje – hrana za kućne ljubimce – 0,009 €
g) hrana za životinje za posebne prehrambene potrebe – 0,009 €.
(3) Posrednici i zastupnici koji posluju sa sirovinama ili dodacima za proizvodnju hrane za životinje ili predsmjesama i potpunom hranom za životinje, obračun pristojbe po obavljenoj službenoj kontroli iznosi:
– za svaku izvršenu službenu kontrolu – 49,78 €.
Komentirate u ime: Državni inspektorat
Članak 16.
Članak 20. mijenja se i glasi:
„U objektima poljoprivrednika, obračun pristojbe u mjesecu nakon izvršene službene kontrole iznosi:
– za svaku izvršenu službenu kontrolu – 31,53 €.
Komentirate u ime: Državni inspektorat
Članak 17.
Članak 21. mijenja se i glasi:
„(1) U odobrenim objektima koji posluju s nusproizvodima koji nisu za prehranu ljudi, obračun pristojbe po obavljenoj službenoj kontroli iznosi:
– za svaku izvršenu službenu kontrolu – 49,78 €.
(2) U registriranim objektima koji posluju s nusproizvodima koji nisu za prehranu ljudi, obračun pristojbe po obavljenoj službenoj kontroli iznosi:
– za svaku izvršenu službenu kontrolu – 31,53 €.
(3) Kod posrednika, zastupnika i prijevoznika koji posluju s nusproizvodima koji nisu za prehranu ljudi, obračun pristojbe po obavljenoj službenoj kontroli iznosi:
– za svaku izvršenu službenu kontrolu – 31,53 €.
Komentirate u ime: Državni inspektorat
Članak 18.
Članak 22. mijenja se i glasi:
„(1) Visina pristojbe za poslove certificiranja pošiljaka za koje se u skladu s zakonodavstvom Unije, nacionalnim zakonodavstvom ili zakonodavstvom treće zemlje zahtijeva izdavanje službenog certifikata i/ili drugog službenog dokumenta iznosi 27,65 € po pošiljci.
(2) Visina pristojbe za potvrđivanje prispijeća pošiljke na mjestu odredišta u TRACES NT sustavu i obavljanje provjere dokumentacije iznosi 18,43 € po pošiljci:
– za pošiljke životinja i roba životinjskog podrijetla koje se unose u Uniju u svrhu stavljanja na tržište Unije i koje se u skladu s zakonodavstvom Unije ili nacionalnim zakonodavstvom nadziru od mjesta dolaska na graničnu kontrolnu postaju, pa do objekta ili gospodarstva u mjestu odredišta, osim životinja dopremljenih u klaonicu;
– za pošiljke životinja i roba životinjskog podrijetla koje se dopremaju iz drugih država članica za koje se u skladu s zakonodavstvom Unije ili nacionalnim zakonodavstvom zahtijeva da ih prati službeni certifikat ili drugi službeni dokument u prometu, osim životinja dopremljenih u klaonicu.
(3) Visina pristojbe za utrošeno vrijeme pri obavljanju službenih kontrola nad pošiljkama živih životinja kojima prethodi izdavanje službenog certifikata ili drugog službenog dokumenta iz stavka 1. ovoga članka ili kada se u skladu s zakonodavstvom Unije ili nacionalnim zakonodavstvom zahtijeva obavljanje provjere identiteta i/ili fizičke provjere pošiljke živih životinja na mjestu odredišta iz stavka 2. ovoga članka, osim životinja dopremljenih u klaonicu, iznosi (19,91 €) 27,65 € po satu stvarno utrošenog vremena.
(4) Ako provođenje poslova iz stavka 1., 2. i 3. ovoga članka, zahtijeva prijevoz od radnog mjesta i natrag osobe koja obavlja certificiranje do objekta u kojem se provodi certificiranje, pristojba se uvećava za iznos putnih troškova.
(5) Kad se provođenje službenog uzorkovanja pošiljaka životinja i roba životinjskog podrijetla u trgovini između država članica na mjestu odredišta odvija u skladu s Planom uzorkovanja i analiza pošiljaka u trgovini između država članica ili se službeno uzorkovanje hrane za životinje neživotinjskog podrijetla iz uvoza na mjestu unosa odvija u skladu s Planom uzorkovanja i analiza pošiljaka iz uvoza, troškove službenog uzorkovanja, laboratorijskih analiza i putne troškovi ne snosi subjekt već se oni podmiruju iz državnog proračuna Republike Hrvatske.
(6) Učestalost pregleda pošiljaka navedenih u stavku 2. ovog članka provodi se u skladu sa uputom Nadležnog tijela.“
Komentirate u ime: Državni inspektorat
Članak 19.
Članak 23 mijenja se i glasi:
„Visina pristojbe za obavljenu službenu kontrolu na zahtjev subjekta radi dobivanja odobrenja predviđenog člankom 73. stavkom 7. Zakona o službenim kontrolama, iznosi (39,82 €) 49,78 € po svakom započetom satu njihova provođenja i po pojedinom službeniku koji sudjeluje u provođenju takvih službenih kontrola, odnosno aktivnosti.“
Komentirate u ime: Državni inspektorat
Članak 20.
Članak 24 mijenja se i glasi:
„(1) Visina pristojbe za obavljanje službenih kontrola koja se provode u svrhu izdavanja certifikata i potvrda o odobrenju prijevoznih sredstava iznosi 31,53 € po svakom započetom satu.
(2) Ukoliko se pregled iz stavka 1. ovoga članka provodi u neradne dane te slučaju noćnog rada, pristojba se uvećava za 100 %.“
Komentirate u ime: Državni inspektorat
Članak 21.
Članak 26 mijenja se i glasi:
„(1) Kada se službenom kontrolom propisanom odredbama ovoga Pravilnika utvrdi ponavljanje nesukladnosti od strane subjekta, Nadležno tijelo određuje povećanu učestalost službenih kontrola u objektu na temelju provedenog postupka pokrenutog prema odredbama članka 36. stavka 2. ovoga Pravilnika.
(2) Službenu kontrolu zbog povećane učestalosti na temelju provedenog postupka pokrenutog prema odredbama članka 36. stavka 2. ovoga Pravilnika provodi Nadležno tijelo.
(3) Visina pristojbe za provedenu službenu kontrolu iz stavka 2. ovoga članka iznosi (25,22 €) 31,53 € po satu za utrošeno vrijeme provođenja službene kontrole za svaku osobu koja provodi službenu kontrolu.
(4) Troškovi provođenja službenih kontrola nakon provedenog postupka iz stavka 1. ovoga članka obračunavaju se na temelju podataka koji su upisani u računalnu aplikaciju iz članka 9. ovoga Pravilnika, sukladno odredbama ovoga Pravilnika, te se ispisuju iz računalne aplikacije do 10-og u mjesecu, za protekli mjesec, u kojem roku Nadležno tijelo subjektu dostavlja račun, za svaki pojedini objekt.“
Komentirate u ime: Državni inspektorat
Članak 22.
Članak 27 mijenja se i glasi:
„(1) Pristojbe propisane člancima 10., 11., 12. i 13., člankom 14. stavcima 1., 2. i 3., člancima 15. i 16., člankom 17. stavkom 1., člankom 18., člankom 19. stavcima 1. i 2. obračunavaju se na temelju podataka koji su upisani u računalnu aplikaciju iz članka 9. ovoga Pravilnika koji su odobreni od strane veterinarskog inspektora, sukladno odredbama ovoga Pravilnika, te ispisuju iz računalne aplikacije do 10-og u mjesecu, za protekli mjesec, u kojem roku Nadležno tijelo subjektu dostavlja račun, za svaki pojedini objekt.
(2) Ukoliko visina pristojbi propisana člancima 10., 11., 12. i 13., člankom 14. stavcima 1., 2. i 3., člancima 15. i 16., člankom 17. stavkom 1., člankom 18. te člankom 19. stavcima 1. i 2. ovoga Pravilnika za objekte iznosi manje od 8,30 € mjesečno, objektu se obračunava pristojba u iznosu od 8,30 €
(3) Ukoliko za objekt upisan u računalnu aplikaciju nije evidentiran niti jedan podatak za mjesečni obračun pristojbi, objektu se obračunava pristojba u iznosu od 8,30 €
(4) Pristojbe propisane člankom 14. stavkom 4., člankom 17. stavcima 2. i 3., člankom 19. stavkom 3. te člancima 20. i 21. ovoga Pravilnika obračunavaju se na temelju upisanih podataka u računalnu aplikaciju, sukladno odredbama ovoga Pravilnika, te se ispisuju iz računalne aplikacije jedanput godišnje, za proteklu godinu do 15. siječnja tekuće godine, u kojem roku Nadležno tijelo subjektu dostavlja račun, za svaki pojedini objekt.
(5) Pristojbe propisane člancima 23. i 24. obračunavaju se na temelju podataka navedenih u zapisniku veterinarskog inspektora uz potpis stranke.
(6) Pristojba propisana člankom 26. i člankom 7. ovoga Pravilnika obračunava se na temelju upisanih podataka u računalnu aplikaciju, te ispisuje do 10-og u mjesecu, za protekli mjesec, u kojem roku Nadležno tijelo subjektu dostavlja račun, za svaki pojedini objekt.
(7) U slučaju iz članka 9. stavka 3. ovoga Pravilnika, objektu se obračunava pristojba u iznosu od 8,30 € po svakome upisu podataka u računalnu aplikaciju.“
(8) Subjekt je dužan troškove iz ovog članka platiti najkasnije u roku od 8 radnih dana od dana dostavljenog računa ili izdanog rješenja veterinarskog inspektora“
Komentirate u ime: Državni inspektorat
Članak 23.
Članak 30. mijenja se i glasi:
„(1) Pojedine poslove službenih kontrola propisanih odredbama ovoga Pravilnika mogu provoditi ovlašteni veterinari delegiranog tijela u skladu s Ugovorom o povjeravanju poslova sklopljenim s Nadležnim tijelom.
(2) U slučaju iz stavka 1. ovoga članka visina naknada za:
a) provođenje pregleda iz članka 28. stavak 1. ovoga Pravilnika iznosi 18,43€,
b) provođenje službenih kontrola iz članka 25. ovoga Pravilnika iznosi 35,03€,
c) provođenje službenih kontrola iz članka 7. stavka 1. ovoga Pravilnika iznosi 18,43 €
d) provođenje poslova iz članka 22. ovoga Pravilnika istovjetna je visini pristojbi propisanih istim člankom,
(e) troškove prijevoza automobilom od radnog mjesta do objekta gdje se obavljaju poslovi iz stavka 2. točke a), b), c) i d) ovoga članka i natrag, iznosi 0,50 € po kilometru,
(f) troškovima iz točke e) ovoga stavka dodaju se roškovi vremena provedenog na putu od radnog mjesta do mjesta obavljanja poslova i natrag u iznosu od 0,35€ po kilometru,
(g) troškove dostave dijagnostičkog materijala do laboratorija u visini ostvarenih troškova.
(3) Naknade propisane stavkom 2. ovoga članka delegirano tijelo naplaćuje od Nadležnog tijela:
a) u slučaju iz stavka 2. točke a) ovoga članka, na temelju podataka iz računalne aplikacije upisanih iz izvješća iz članka 29. stavka 1. ovoga Pravilnika,
b) u slučaju iz stavka 2. točke b), c) i d) ovoga članka, na temelju podataka iz računalne aplikacije upisanih iz zapisnika iz članka 35. stavka 1. i 4. ovoga Pravilnika uz dostavu preslike računa,
(4) Naknade za provedeno uzimanje seta obrisaka trupova i seta uzoraka kože vratova i cekuma na liniji klanja te ostalih obrisaka uzetih prema Planu uzorkovanja hrane životinjskog podrijetla iznosi:
– konj/magarac/govedo (sve kategorije) – 16,60 € za set obrisaka po trupu (uključuje materijalne troškove i troškove prijevoza),
– svinja/ovca/koza (sve kategorije) – 12,90 € za set obrisaka po trupu (uključuje materijalne troškove i troškove prijevoza),
– perad (brojleri/ pure) – 32,27€ uzorku (uključuje materijalne troškove i troškove prijevoza).
(5) Naknade za provedeno uzimanje uzoraka cekuma/kože vratova na liniji klanja prema Programu praćenja prevalencije bakterija roda Salmonella i praćenja njihove otpornosti na antimikrobne pripravke iznose:
– govedo – 70,05 € po uzorku (uključuje materijalne troškove i troškove prijevoza),
– svinja – 55,31 € po uzorku (uključuje materijalne troškove i troškove prijevoza),
(6) Naknade za uzorkovanje (krvi, mlijeka, urina, mišićnog tkiva, masnog tkiva, organa, jaja, meda, ribe, hrane, vode …) prema Državnom planu monitoringa rezidua Republike Hrvatske iznose
– u odobrenim/ registriranim objektima – 8,29 € po uzorku (uključuje materijalne troškove i troškove prijevoza),
– na farmi – 15,67 € po uzorku (uključuje materijalne troškove),
– na uzgajalištu ribe – 15,67 € po uzorku (uključuje materijalne troškove).
(7) Naknada za uzorkovanje prema Planu praćenja kakvoće mora i školjkaša na proizvodnim područjima i područjima za ponovno polaganje živih školjkaša iznosi 23,06 € po setu uzoraka morske voda i školjkaša – meso školjke i međuljušturna tekućina (uključuje materijalne troškove).
(8) Naknada za troškove službene kontrole provedbe Nacionalnog programa kontrole salmoeloze (uzorkovanje kako je određeno programom) – 78,35 € po setu uzoraka (uključuje materijalne troškove).
(9) Naknada za troškove službene kontrole provedbe Nacionalnog programa kontrole salmoneloze (prijava sumnje – 156,69 € po setu uzoraka (uključuje materijalne troškove).
(10) Naknade propisane stavcima od 4. do 9. ovoga članka, delegirano tijelo naplaćuje od Nadležnog tijela na temelju podataka podnesenih u obrascima iz Priloga IX. ovoga Pravilnika koje ovjerava veterinarski inspektor u skladu s Uputom za ispostavu eRačuna za obavljene poslove službenih kontrola i drugih službenih aktivnosti delegiranih tijela.
(11) Uzorkovanje prema Planu praćenja kakvoće mora i školjkaša koje provode ronioci organizira delegirano tijelo prema mjesnoj nadležnosti, temeljem provedenog postupka nabave za usluge korištenja broda i ronioca.“
Komentirate u ime: Državni inspektorat
Članak 24.
U članku 30. a. stavak 2. mijenja se i glasi:
„(2) Troškovi uzorkovanja čija cijena nije obuhvaćena člankom 30. ovog Pravilnika, a uzeti su u sklopu Plana uzrokovanja hrane životinjskog podrijetla i Plana monitoringa hrane za životinje, iznosi 15,38 € sa uključenim materijalnim troškovima kojima se dodaju troškovi prijevoza.“
Komentirate u ime: Državni inspektorat
Članak 25.
Članak 31. mijenja se i glasi:
„(1) Ako se pregled iz članka 28. stavka 1. ovoga Pravilnika u objektima iz članaka 10. i 11. provodi neradnim danima te u slučaju noćnog rada, naknada za provođenje pregleda iz članka 28. stavka 1., propisana člankom 30. stavkom 2. točkom a), uvećava se za 100 %.
(2) Ako djelatnici objekta ili tehničke nesukladnosti pri provođenju pregleda iz članka 28. stavka 1. ovoga Pravilnika koji se obavljaju u objektima iz članka 10. i članka 11. uzrokuju kašnjenje u obavljanju pregleda u predviđeno vrijeme, ili je vrijeme utrošeno za provođenje pregleda iz članka 28. stavka 1. veće od vremena propisanog Prilogom II. ovoga Pravilnika, objektu se obračunava pristojba za utrošeno vrijeme koje je potrebno za provođenje pregleda iz članka 28. stavka 1. ovoga Pravilnika u iznosu od (13,27) 16,59 € po satu.
(3) Iznimno od stavka 2. ovoga članka, ukoliko je u objektu navedenom u članku 10. stavku 1. točki e) ovoga Pravilnika mjesečno zaklano između 10.000 – 25.000 jedinki životinja, objektu se obračunava pristojba samo po zaklanoj životinji.“
Komentirate u ime: Državni inspektorat
Članak 26.
Članak 38. mijenja se i glasi:
„Ako subjekt odgovoran za pošiljku graničnom veterinarskom inspektoru, veterinarskom inspektoru za obavljanje službene kontrole ili druge službene aktivnosti pravovremeno ne pripremi svu potrebnu dokumentaciju ili ne osigura svu potrebnu pomoć potrebnu za obavljanje službene kontrole ili druge službene aktivnosti obvezna je platiti pristojbu u iznosu od (33,18 €) 41,34 € za svaki započeti sat utrošenog vremena i po pojedinom inspektoru ili službeniku koji sudjeluje u obavljanju službene kontrole, odnosno druge službene aktivnosti.“
Komentirate u ime: Državni inspektorat
Članak 27.
U Prilogu II naslov druge tablice mijenja se i glasi:
„VRIJEME POTREBNO ZA OBAVLJANJE POST MORTEM PREGLEDA“.
U Prilogu II iza druge tablice dodaje se tablica koja glasi:
„TROŠKOVI PRETRAGA NA TRIHINELU
DNEVNO KLANJE
Cijena po uzorku
Svinje/ kopitari (dnevno klanje do 5 komada)
13, 31 €
Svinje/kopitari dnevno klanje od 6 do 15 komada)
4,72 €
Svinje/kopitari (dnevno klanje od 16 do 30 komada)
2,58 €
Svinje/kopitari (dnevno klanje od 31 do 50 komada)
1,72 €
Svinje/kopitari (dnevno klanje od 51 do 75 komada)
1,29 €
Svinje/kopitari (dnevno klanje više od 75 komada)
1,08 €
divljač – po komadu
13, 31 €
Komentirate u ime: Državni inspektorat
Članak 28.
Prilog VII mijenja se i glasi:
Komentirate u ime: Državni inspektorat
„PRILOG VII
Poglavlje I.
UNOS U UNIJU U SVRHU STAVLJANJA NA TRŽIŠTE UNIJE POŠILJAKA ŽIVOTINJA
Visina pristojbi za obavljenu službenu kontrolu i drugu službenu aktivnost pri unosu u Uniju u svrhu stavljanja na tržište Unije pošiljaka životinja iznosi:
(a) za goveda, kopitare, svinje, ovce, koze, perad, zečeve, kuniće, malu pernatu divljač, dlakavu divljač, divlje svinje i divlje preživače:
– 83, 63 € po pošiljci, do 6 tona, i
– 13,94 € po svakoj započetoj toni, do 46 tona, ili
– 637,07 € za pošiljke mase veće od 46 tona.
(b) za druge vrste životinja koje nisu navedene u podtočki (a) ove točke:
– 83, 63 € po pošiljci, do 46 tona, ili
– 637,07 € za pošiljke mase veće od 46 tona
Poglavlje II.
UNOS U UNIJU U SVRHU STAVLJANJA NA TRŽIŠTE UNIJE POŠILJAKA MESA
Visina pristojbi za obavljenu službenu kontrolu pri unosu u Uniju u svrhu stavljanja na tržište Unije pošiljaka mesa iznosi:
– 83, 63 € po pošiljci, do 6 tona, i
– 13,94 € po svakoj započetoj toni, do 46 tona, ili
– 637,07 € za pošiljke mase veće od 46 tona.
Poglavlje III.
UNOS U UNIJU U SVRHU STAVLJANJA NA TRŽIŠTE UNIJE POŠILJAKA PROIZVODA RIBARSTVA
1. Visina pristojbi za obavljenu službenu kontrolu i drugu službenu aktivnost pri unosu u Uniju u svrhu stavljanja na tržište Unije pošiljaka proizvoda ribarstva iznosi:
– 83, 63 € po pošiljci, do 6 tona, i
– 13,94 € po svakoj započetoj toni, do 46 tona, ili
– 637,07 € za pošiljke mase veće od 46 tona.
2. Visina pristojbi za obavljenu službenu kontrolu i drugu službenu aktivnost pri unosu u Uniju u svrhu stavljanja na tržište Unije pošiljaka proizvoda ribarstva koje se prevoze brodom u rasutom stanju iznosi:
– 895,88 € po brodu, s teretom proizvoda do 500 tona
– 1.811,67 € po brodu, s teretom proizvoda do 1.000 tona
– 3.643,25 € po brodu, s teretom proizvoda do 2.000 tona
– 5.454,90 € po brodu, s teretom proizvoda mase veće od 2.000 tona.
3. Ako je pošiljku ribarstva ulovilo plovilo koje plovi pod zastavom države članice i koja je prije otpreme u Uniju istovarena u trećoj zemlji, uz skladištenje ili bez njega, visina pristojbi za obavljenu provjeru dokumentacije iznosi 49,77 € po pošiljci.
4. Kada su proizvodi ribarstva ulovljeni u njihovom prirodnom staništu i izravno dovezeni ribarskim brodom koji plovi pod zastavom treće zemlje, visina pristojbi za obavljenu službenu kontrolu pri unosu u Uniju u svrhu stavljanja na tržište Unije iznosi:
– 1,59 € po toni za prvih 50 tona u mjesecu
– 0,80 € za svaku sljedeću tonu.
Poglavlje IV.
UNOS U UNIJU U SVRHU STAVLJANJA NA TRŽIŠTE UNIJE OSTALIH ROBA ŽIVOTINJSKOG PODRIJETLA TE STELJE I SIJENA
1. Visina pristojbi za obavljenu službenu kontrolu i drugu službenu aktivnost pri unosu u Uniju u svrhu stavljanja na tržište Unije pošiljaka proizvoda životinjskog podrijetla namijenjenih prehrani ljudi, koji nisu navedeni u poglavljima II. i III. ovoga Priloga, mješovitih proizvoda, nusproizvoda životinjskog podrijetla i od njih dobivenih proizvoda, hrane za životinje životinjskog podrijetla te stelje i sijena iznosi:
– 83, 63 € po pošiljci, do 6 tona, i
– 13,94 € po svakoj započetoj toni, do 46 tona, ili
– 637,07 € za pošiljke mase veće od 46 tona.
2. Visina pristojbi za obavljenu službenu kontrolu pri unosu u Uniju u svrhu stavljanja na tržište Unije pošiljaka iz točke 1. ovoga poglavlja, koje se prevoze u rasutom stanju iznosi:
– 915,78 € po brodu, s teretom proizvoda do 500 tona,
– 1.831,56 € po brodu, s teretom proizvoda do 1.000 tona,
– 3.643,25 € po brodu, s teretom proizvoda do 2.000 tona,
– 5.474,82 € po brodu, s teretom proizvoda mase veće od 2.000 tona.
Poglavlje V.
UNOS U UNIJU POŠILJAKA IZ NOVOG ZELANDA U SVRHU STAVLJANJA NA TRŽIŠTE UNIJE
U skladu s Prilogom VIII. točkom B. I. Provedbene Odluke Komisije (EU) 2015/1084 оd 18. veljače 2015. o odobrenju, u ime Europske unije, određenih izmjena priloga II., V., VII. i VIII. Sporazumu između Europske zajednice i Novog Zelanda o sanitarnim mjerama koje se primjenjuju u trgovini živim životinjama i proizvodima životinjskog podrijetla (priopćeno pod brojem dokumenta C(2015) 797) (Tekst značajan za EGP), visina pristojbi za obavljenu službenu kontrolu pri unosu u Uniju pošiljaka proizvoda životinjskog podrijetla, nusproizvoda životinjskog podrijetla te sijena i stelje iz Novog Zelanda, u svrhu stavljanja na tržište Unije, navedenih u poglavljima II., III. i IV. ovoga Priloga umanjuje se za 22, 5%.
Poglavlje VI.
UNOS U UNIJU HRANE ZA ŽIVOTINJE NEŽIVOTINJSKOG PODRIJETLA U SVRHU STAVLJANJA NA TRŽIŠTE UNIJE
1. Visina pristojbi za obavljenu službenu kontrolu i drugu službenu aktivnost pri unosu u Uniju u svrhu stavljanja na tržište Unije pošiljaka hrane za životinje neživotinjskog podrijetla za koju je Komisija odlučila da je potrebno privremeno povećati službene kontrole nad njezinim ulaskom u Uniju zbog poznatog ili novog rizika ili dokaza o mogućoj raširenoj ozbiljnoj neusklađenosti s pravilima za uvoz:
(a) pošiljaka koje se ne prevoze kao rasuti teret:
– 83, 63 € po pošiljci, do 50 tona
– 50,27 € po pošiljci od 50 do 500 tona
– 637,07 € po pošiljci mase veće od 500 tona.
(b) pošiljke koje se prevoze kao rasuti teret:
– 895,88 € po brodu s teretom do 500 tona
– 1.791,77 € po brodu s teretom mase veće od 500 tona do 2.000 tona
– 3.583,52 € po brodu s teretom mase veće od 2.000 tona.
2. Visina pristojbi za obavljenu službenu kontrolu pri unosu u Uniju u svrhu stavljanja na tržište Unije pošiljaka hrane za životinje neživotinjskog podrijetla, osim hrane za životinje neživotinjskog podrijetla iz stavka 1. ovog Poglavlja iznosi 79,64 € po pošiljci, bez obzira na masu.
Poglavlje VII.
PROVOZ ŽIVOTINJA I ROBA
1. Visina pristojbe za obavljenu službenu kontrolu i drugu službenu aktivnost na GKP unosa u Uniju nad pošiljkom životinja i roba životinjskog podrijetla, podrijetlom iz treće zemlje koja se izravno ili neizravno provozi preko područja Republike Hrvatske i drugih država članica Europske unije, u svrhu otpreme u treću zemlju iznosi 45,80 € po pošiljci.
2. Ako je pošiljka iz točke 1. ovog Poglavlja, podrijetlom iz Unije i šalje se iz jednog dijela područja Unije u drugo područje Unije i koja se prije ponovnog unosa na područje Republike Hrvatske provozi kroz zemlje ili područja izvan carinskog područja Unije, visina pristojbe za obavljenu službenu kontrolu i drugu službenu aktivnost na GKP ponovnog unosa u Uniju iznosi 49,77 € po pošiljci.
3. Visina pristojbe za obavljenu provjeru dokumentacije tijekom provođenja službenih kontrola nad pošiljkama životinja i roba životinjskog podrijetla, koje su dopremljene na GKP zračnim ili morskim putem i nastavljaju putovanje istim prijevoznim sredstvom, a namijenjene su za unos u Uniju preko druge GKP iznosi 49,77 € po pošiljci.
4. Visina pristojbe za obavljenu službenu kontrolu i drugu službenu aktivnost nad pošiljkom roba životinjskog podrijetla koja se otprema iz skladišta u slobodnoj zoni, slobodnih skladišta, carinskih skladišta ili skladišta koja opskrbljuju pomorska prijevozna sredstva u prekograničnom prometu iznosi 49,77 € po pošiljci.
5. Pristojbe iz točke 1. ovoga Poglavlja se uvećavaju za 29,87 €, za svakih započetih 15 minuta obavljanja službene kontrole i druge službene aktivnosti i po pojedinom službeniku koji sudjeluje u obavljanju službene kontrole odnosno službene aktivnosti.
Poglavlje VIII.
DRUGE PRISTOJBE PRI UNOŠENJU POŠILJAKA U UNIJU
1. Visina pristojbi za obavljenu provjeru dokumentacije pri unosu u Uniju životinja i roba životinjskog podrijetla iz članka 3. i članka 4. Delegirane uredbe Komisije (EU) 2019/2122 оd 10. listopada 2019. o dopuni Uredbe (EU) 2017/625 Europskog parlamenta i Vijeća u pogledu određenih kategorija životinja i robe izuzetih od službenih kontrola na graničnim kontrolnim postajama, posebnih kontrola osobne prtljage putnika i malih pošiljaka robe koje se šalju fizičkim osobama i nisu namijenjene stavljanju na tržište te o izmjeni Uredbe Komisije (EU) br. 142/2011 (Tekst značajan za EGP) iznosi 49,77 € po pošiljci.
2. Visina pristojbi za obavljeni istovar, pretovar i skladištenje robe i životinja na GKP te njen ponovni utovar iznosi:
(a) za pražnjenje kontejnera/kamiona hladnjača ili drugog prijevoznog sredstva, skladištenje i ponovni utovar robe i životinja u kontejnere/kamione hladnjače ili drugo prijevozno sredstvo 29,87 € po toni robe
(b) za istovar/pretovar robe iz jednog kontejnera/kamiona hladnjače ili drugoga prijevoznog sredstva i ponovni utovar robe i životinja u kontejner/kamion hladnjaču ili drugo prijevozno sredstvo bez skladištenja robe 25,88 € po toni robe
(c) za skladištenje robe na temperaturnom režimu iznosi 2,99 € po toni na dan
(d) za skladištenje robe na sobnoj temperaturi iznosi 2 € po toni na dan
(e) za skladištenje robe na temperaturnom režimu, mase manje od jedne tone iznosi 14,93 € po danu
(f) za skladištenje robe na sobnoj temperaturi, mase manje od jedne tone iznosi 5,97 € po danu.
3. Visina pristojbi za smještaj životinja na GKP:
(a) pasa, mačaka i pitomih vretica iznosi 19,91 € po životinji na dan,
(b) ptica i drugih životinja kao kućnih ljubimaca iznosi 4,98 € po životinji na dan.
4. Ukoliko su kopitari i papkari smješteni na GKP naplaćuju se troškovi za utrošeni rad službenika GKP povezan s hranjenjem, napajanjem, čišćenjem i osiguravanjem dobrobiti životinja tijekom njihovog smještaja na GKP u iznosu od 9,96 € po utrošenom satu.
5. Ukoliko subjekt odgovoran za pošiljku životinja iz točaka 3. i 4. ovoga Poglavlja ne osigura hranu za životinje obvezna je platiti troškove utrošene hrane.
6. Visina pristojbi za sve ostale službene kontrole i druge službene aktivnosti koje se provode u skladu s europskim ili nacionalnim propisima, a nisu navedene u ovom Pravilniku iznosi 29,87 € po svakom započetom satu njihova provođenja i po pojedinom graničnom veterinarskom inspektoru ili veterinarskom inspektoru koji sudjeluje u provođenju takvih službenih kontrola odnosno aktivnosti.
Poglavlje IX.
SLUŽBENE KONTROLE NAD ŽIVOTINJAMA I PRIJEVOZNIM SREDSTVIMA NA IZLAZNIM TOČKAMA
1. Visina pristojbi za obavljanje službene kontrole i druge službene aktivnosti nad pošiljkama domaćih kopitara, domaćih životinja goveđih, ovčjih, kozjih i svinjskih vrsta, peradi te drugih kralježnjaka na izlaznim točkama iz Republike Hrvatske iznosi 49,77 € po pošiljci, ako se tijekom provođenja službene kontrole obavlja samo dokumentacijski pregled i provjera zaštite dobrobiti životinja tijekom prijevoza i s prijevozom povezanim postupcima.
2. Ako se za kategorije životinja iz točke 1. ovog Poglavlja obavlja provjera identiteta i fizička provjera primjenjuju se pristojbe iz Poglavlja I. točke 1. Priloga VII. ovog Pravilnika.
3. Ako se na izlaznim točkama pretovaruje pošiljka iz točke 1. ovoga Poglavlja pristojba se uvećava za 39,81 € za svaki započeti sat trajanja pretovara.
Komentirate u ime: Državni inspektorat
Članak 29
Ovaj Pravilnik stupa na snagu 1. studenog 2024. godine.
KLASA:
URBROJ:
Zagreb,
GLAVNI DRŽAVNI INSPEKTOR
dr. sc. Andrija Mikulić
Komentirate u ime: Državni inspektorat