E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt
Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

PRILOG 1.:

OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo financija

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

1. STRUČNI NOSITELJ: Ministarstvo financija

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo financija

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

2. POSTUPAK PROCJENE UČINAKA PROPISA

Redni broj:

Naziv nacrta prijedloga zakona:

Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske:

2.1.

Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o računovodstvu

IV. kvartal 2024.

 

Razlozi predlaganja zakona:

Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:

 

Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o računovodstvu predlaže se propisivanje pravila za slučaj promjene pokazatelja za razvrstavanje poduzetnika (na velike, srednje, male i mikro poduzetnike) tijekom poslovne godine, a koji su temelj za primjenu standarda financijskog izvještavanja.

Stoga će se uvesti materijalna odredba koja će urediti postupanje u slučaju bilo koje promjene koja ima  utjecaja na primjenu standarda financijskog izvještavanja.

Kako bi poduzetnici postupali jednoznačno i kako bi se izbjegle dvojbe o primjeni standarda financijskog izvještavanja, donošenjem zakona utvrdit će se pravilo koje se primjenjuje ako tijekom poslovne godine dođe do promjene pokazatelja koji imaju utjecaj na primjenu standarda financijskog izvještavanja, a sve kako se ne bi prekidao proces vođenja poslovnih knjiga koje su ujedno i podloga za sastavljanje godišnjih financijskih izvještaja.

2.2.

Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o reviziji

IV. kvartal 2024.

 

Razlozi predlaganja zakona:

Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:

 

Zakon o izmjenama  i dopunama Zakona o reviziji predlaže se kako bi obveza stalnog stručnog usavršavanja za ovlaštene revizore bila što jednostavnija i kako bi se olakšao postupak utvrđivanja ispunjavanja svih zahtjeva vezanih za ovu obvezu.  

Naime, Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o reviziji („Narodne novine“, br. 27/24., dalje u tekstu: Zakon) obveza stalnog stručnog usavršavanja uređena je na način da stalno stručno usavršavanje, unutar neprekinutog razdoblja od tri godine, za sve revizore, započinje 1. siječnja, a završava 31. prosinca.

Isto tako, Zakonom je predviđeno proporcionalno smanjenje broja sati stalnog stručnog usavršavanja prema broju mjeseci računajući od početka izvještajnog razdoblja do kraja mjeseca u kojem je izdano odobrenje za rad postalo izvršno. Proporcionalno smanjenje odnosi se na ukupan broj sati koje ovlašteni revizor mora skupiti u trogodišnjem razdoblju, na obvezu skupljanja sati na godišnjoj razini te na strukturu koju mora ostvariti na trogodišnjoj razini. Zakonom je utvrđeno na koji način će se proporcionalno smanjivati sati stalnog stručnog usavršavanja koji je suviše složen i potrebno ga je pojednostaviti.

 

Donošenjem zakona cilj je postići:

- pojednostavljenje sustava stalnog stručnog usavršavanja ovlaštenih revizora i

- olakšanje ispunjavanja obveze stalnog  stručnog usavršavanja za ovlaštene revizore.

 

2.3.

 

 

 

Razlozi predlaganja zakona:

Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:

 

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo financija

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

3. IZNIMKE OD POSTUPKA PROCJENE UČINAKA PROPISA

Redni broj:

Naziv nacrta prijedloga zakona:

Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske:

3.1.

 

 

 

Razlozi predlaganja zakona:

Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:

 

 

 

3.2.

 

 

 

Razlozi predlaganja zakona:

Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:

 

 

 

3.3.

 

 

 

Razlozi predlaganja zakona:

Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:

 

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo financija

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

4. OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA

 

Potpis: dr. sc. Marko Primorac, potpredsjednik Vlade RH i ministar financija

Datum: 4. listopada 2024.

Uputa:

. Točka 1.: navesti naziv tijela državne uprave

. Točka 2.: navesti nacrte prijedloga zakona za koje se provodi procjena učinaka propisa, tromjesečje upućivanja u proceduru Vlade Republike Hrvatske, razloge predlaganje zakona i ciljeve koji se žele postići donošenjem zakona

. Točka 3.: navesti nacrte prijedloga zakona koji su iznimka od provedbe procjene učinaka propisa, tromjesečje upućivanja u proceduru Vlade Republike Hrvatske, razloge predlaganja zakona i ciljeve koji se žele postići donošenjem zakona

. Točka 4. ovjera čelnika stručnog nositelja

. Nacrti prijedloga zakona koji se planiraju za usklađivanje s pravnom stečevinom Europske unije označavaju se oznakom " (EU) "

. Nacrti prijedloga zakona koji su dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta strateškog planiranja ili reformske mjere označavaju se oznakom " (RM) "

. Za svaki novi nacrt prijedloga zakona dodaje se odgovarajući broj novih redova u tablici prema zadanom predlošku

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo financija

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor





Copyright © 2025 Ministarsto pravosuđa, uprave i digitalne transformacije, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.