Ministarstvo pravosuđa, uprave i digitalne transformacije
1.2.
Naziv propisa:
Prijedlog Zakona o izmjenama i dopunama Prekršajnog zakona
1.3.
Program rada Vlade Republike Hrvatske, akt strateškog planiranja ili reformska mjera:
Da/Ne:
Ne
Naziv akta:
Opis mjere:
1.4.
Plan usklađivanja zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije
Da/Ne:
Ne
Naziv pravne stečevine:
2.UTVRĐIVANJE PROBLEMA
2.1.
U svrhu daljnje informatizacije pravosudnog sustava, Ministarstvo pravosuđa, uprave i digitalne transformacije razvilo je uslugu e-komunikacija, koja korisnicima omogućava elektroničku komunikaciju sa sudovima. Informatizacija cjelokupnog pravosudnog sustava zahtijeva uvođenje e-komunikacije i u prekršajne postupke pred sudovima, zbog svih koristi koje će elektroničko komuniciranje sudionika postupka imati u odnosu na brzinu i ekonomičnost postupka. S obzirom da i ostali procesni zakoni u Republici Hrvatskoj sadrže odredbe o e-komunikaciji, donesena je odluka o uvođenju e-komunikacije u Prekršajni zakon, a na potrebu kojeg je ukazala i Europska komisija u Izvješću o vladavini prava za 2023. godinu.
Omogućavanje uvođenja e-komunikacije u prekršajni postupak pred sudovima zahtijeva intervenciju u zakonske odredbe koje reguliraju način podnošenja podnesaka i dostavu, kao i s njima povezane odredbe. Uvođenje e-komunikacije podrazumijeva slanje podnesaka putem informacijskog sustava prema sudu te dostavu dopisa i odluka od strane suda prema ostalim sudionicima prekršajnog postupka (strankama, svjedocima, vještacima, tumačima…).
Nadalje, s obzirom na povećan broj predmeta koji se vode u prekršajnom postupku pred sudovima, potrebno je normativnim izmjenama utjecati na smanjenje priljeva prekršajnih predmeta na sudove.
2.2.
Izvor podataka:
3.UTVRĐIVANJE POSEBNOG CILJA
3.1.
Opis posebnog cilja
Donošenjem Zakona o izmjenama i dopunama Prekršajnog zakona postići će se veća učinkovitost pravosudnog sustava, brže vođenje prekršajnog postupka, efikasnija razmjena pismena, brže ostvarivanje prava te smanjenje troškova postupka.
Predloženim izmjenama za veći broj prekršaja omogućit će se izdavanje obaveznog prekršajnog naloga u odnosu na fizičku osobu i odgovornu osobu u pravnoj osobi, kao i naplata novčane kazne na mjestu počinjenja prekršajau odnosu na fizičku osobu i odgovornu osobu u pravnoj osobi i izdavanje pisanog, odnosno izricanje usmenog upozorenja. Posljedično, primjena navedenih instituta, uz ukidanje pogodnosti plaćanja dvije trećine novčane kazne izrečene presudom, utjecat će na smanjenje broja predmeta u prekršajnom postupku pred sudovima, uz daljnje zadržavanje prava okrivljenika na pristup sudu kroz mogućnost podnošenja prigovora na obavezni prekršajni nalog.
3.2.
Opis svrhe propisa
Svrha propisa je uvođenje novog načina komunikacije u prekršajne postupke pred sudovima putem informacijskog sustava. Uvođenje e-komunikacije podrazumijeva slanje podnesaka putem informacijskog sustava prema sudu te dostavu dopisa i odluka od strane suda prema ostalim sudionicima prekršajnog postupka (strankama, svjedocima, vještacima, tumačima…).
Također, svrha propisa je i omogućavanje da se za veći broj prekršaja u odnosu na fizičku osobu i odgovornu osobu u pravnoj osobi izdaje obavezni prekršajni nalog te da se za veći broj prekršaja novčana kazna naplaćuje na mjestu počinjenja prekršajau odnosu na fizičku osobu i odgovornu osobu u pravnoj osobi, kao i da se za veći broj prekršaja izdaje pisano, odnosno izriče usmeno upozorenje. Posljedično, svrha je da se primjenom navedenih instituta, uz ukidanje pogodnosti plaćanja dvije trećine novčane kazne izrečene presudom, utječe na smanjenje broja predmeta u prekršajnom postupku pred sudovima, uz daljnje zadržavanje prava okrivljenika na pristup sudu kroz mogućnost podnošenja prigovora na obavezni prekršajni nalog.
3.3.
Razmotrena druga moguća normativna i nenormativna rješenja
Ciljevi koji se žele postići ostvaruju se isključivo normativnim rješenjem, budući da je potrebno osigurati uvođenje komunikacije putem informacijskog sustava između sudova i stranaka, odnosno drugih sudionika prekršajnog postupka pred sudovima, kao i omogućiti da se za veći broj prekršajau odnosu na fizičku osobu i odgovornu osobu u pravnoj osobi izdaje obavezni prekršajni nalog, odnosno pruži mogućnost naplate novčane kazne na mjestu počinjenja prekršaja u odnosu na fizičku osobu i odgovornu osobu u pravnoj osobi, te izdaje pisano, odnosno izriče usmeno upozorenje, a posljedično smanjiti broj predmeta u prekršajnom postupku pred sudovima, uz zadržavanje prava okrivljenika na pristup sudu kroz mogućnost podnošenja prigovora na obavezni prekršajni nalog.
Navedene ishode nije moguće postići nenormativnim rješenjem.
3.4.
Izvor podataka:
4.UTVRĐIVANJE UČINAKA I ADRESATA
4.1.
Posebni cilj:
Cilj izmjena i dopuna Prekršajnog zakona je postizanje veće učinkovitosti pravosudnog sustava, brže vođenje prekršajnog postupka, efikasnija razmjena pismena, brže ostvarivanje prava te smanjenje troškova postupka.
Također je cilj izmjena i dopuna za veći broj prekršaja omogućiti izdavanje obaveznog prekršajnog naloga u odnosu na fizičku osobu i odgovornu osobu u pravnoj osobi, kao i naplatu novčane kazne na mjestu počinjenja prekršajau odnosu na fizičku osobu i odgovornu osobu u pravnoj osobi i izdavanje pisanog, odnosno izricanje usmenog upozorenja. Posljedično, cilj je, uz ukidanje pogodnosti plaćanja dvije trećine novčane kazne izrečene presudom, utjecati i na smanjenje broja predmeta u prekršajnom postupku pred sudovima, uz daljnje zadržavanje prava okrivljenika na pristup sudu kroz mogućnost podnošenja prigovora na obavezni prekršajni nalog.
4.1.1.
Učinci na gospodarstvo:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci na gospodarstvo.
Nisu utvrđeni adresati.
4.1.2.
Učinci na održivi razvoj:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci na održivi razvoj.
Nisu utvrđeni adresati.
4.1.3.
Učinci na socijalnu skrb:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci na socijalnu skrb.
Nisu utvrđeni adresati.
4.1.4.
Učinci na zaštitu ljudskih prava:
Adresati:
Planirane izmjene i dopune Prekršajnog zakona omogućit će:
-postizanje veće učinkovitosti pravosudnog sustava
-brže vođenje prekršajnog postupka pred sudovima
-efikasniju razmjenu pismena
-brže ostvarivanje prava
-smanjenje troškova prekršajnog postupka pred sudovima
-smanjenje broja predmeta u prekršajnom postupku pred sudovima
Građani
Sudovi
Državna tijela
Tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
Državno odvjetništvo
Pravne osobe
4.1.5.
Učinci na druga područja:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci na druga područja.
Nisu utvrđeni adresati.
5.ANALIZA UTVRĐENIH UČINAKA I ADRESATA
5.1.
Analiza učinaka i adresata u području gospodarstva:
Nisu utvrđeni učinci ni adresati u području gospodarstva.
5.2.
Analiza učinaka i adresata u području održivog razvoja:
Nisu utvrđeni učinci ni adresati u području održivog razvoja.
5.3.
Analiza učinaka i adresata u području socijalne skrbi:
Nisu utvrđeni učinci ni adresati u području socijalne skrbi.
5.4.
Analiza učinaka i adresata u području zaštite ljudskih prava:
Izmjene i dopune Prekršajnog zakona imat će pozitivne učinke na građane, sudove, državna tijela, tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, državno odvjetništvo, pravne osobe zbog uvođenja novog načina komunikacije putem informacijskog sustava. Uvođenje e-komunikacije podrazumijeva slanje podnesaka putem informacijskog sustava prema sudu te dostavu dopisa i odluka od strane suda prema ostalim sudionicima prekršajnog postupka, čime će se postići veća učinkovitost pravosudnog sustava, omogućiti brže vođenje prekršajnog postupka, efikasnija razmjena pismena, brže ostvarivanje prava te smanjenje troškova postupka.
Također, predložene izmjene i dopune omogućit će za veći broj prekršaja propisanih zakonom izdavanje obaveznog prekršajnog naloga u odnosu na fizičku osobu i odgovornu osobu u pravnoj osobi te će navedeni počinitelji prekršaja moći za veći broj prekršaja koristiti pogodnostdobrovoljne uplate dvije trećine izrečene novčane kazne, čime će sesmatrati da je novčana kazna u cjelini plaćena.
Omogućavanjem naplate novčane kazne na mjestu počinjenja prekršaja u odnosu na fizičku osobu i odgovornu osobu u pravnoj osobi za veći broj prekršaja,navedenim počiniteljima prekršaja pruža se mogućnost da za veći broj prekršaja iskoriste pogodnost plaćanja novčane kazne u visini polovice propisanog minimuma ili točno određenog iznosa novčane kazne, kao i druge pogodnosti (protiv počinitelja se neće voditi prekršajni postupak, izrečena kazna se ne unosi u prekršajnu evidenciju, a počinitelj prekršaja ne smatra se osobom osuđenom za prekršaj).
Nadalje, predloženim izmjenama i dopunama Prekršajnog zakona povećat će se broj prekršaja za koje se može izdati pisano ili izreći usmeno upozorenje, odnosno za koje se ne bi primjenjivao institut naplate kazne na mjestu počinjenja prekršaja niti bi se izdavao obavezni prekršajni nalog u slučaju da počinitelj ne plati novčanu kaznu na mjestu počinjenja ili naknadno u određenom roku.
Posljedično će navedene izmjene, uz ukidanje pogodnosti plaćanja dvije trećine novčane kazne izrečene presudom, utjecati i na smanjenje broja predmeta u prekršajnom postupku pred sudovima, uz daljnje zadržavanje prava okrivljenika na pristup sudu kroz mogućnost podnošenja prigovora na obavezni prekršajni nalog.
5.5.
Analiza učinaka i adresata u drugim područjima:
Nisu utvrđeni učinci ni adresati u drugim područjima.
5.6.
Izvor podataka:
6.SAVJETOVANJE I KONZULTACIJE
6.1.
Savjetovanje:
6.2.
Konzultacije:
7.ZAKLJUČAK
7.1.
Pozitivni učinci:
Uvođenje e-komunikacije u prekršajni postupak pred sudovima utjecat će na povećanje učinkovitosti pravosudnog sustava, brže vođenje prekršajnog postupka, efikasniju razmjena pismena, brže ostvarivanje prava te smanjenje troškova postupka.
Također, predložene izmjene omogućit će za veći broj prekršaja izdavanje obaveznog prekršajnog naloga u odnosu na fizičku osobu i odgovornu osobu u pravnoj osobi, kao i naplatu novčane kazne na mjestu počinjenja prekršajau odnosu na fizičku osobu i odgovornu osobu u pravnoj osobi i izdavanje pisanog, odnosno izricanje usmenog upozorenja. Posljedično, primjena navedenih instituta, uz ukidanje pogodnosti plaćanja dvije trećine novčane kazne izrečene presudom, utjecat će na smanjenje broja predmeta u prekršajnom postupku pred sudovima, uz daljnje zadržavanje prava okrivljenika na pristup sudu kroz mogućnost podnošenja prigovora na obavezni prekršajni nalog.
Negativni učinci:
Nisu utvrđeni značajniji negativni učinci.
7.2.
Zaključak o učincima koji će proisteći iz provedbe:
Proširenjem sustava e-komunikacije na prekršajni postupak pred sudovima osigurat će se efikasnija komunikacija između sudionika prekršajnog postupka i suda, kao i brže ostvarivanje prava, što će utjecati na brže vođenje prekršajnog postupka pred sudovima, smanjenje troškova postupka te povećanje učinkovitosti pravosudnog sustava.
Također će se za veći broj prekršaja omogućiti izdavanje obaveznog prekršajnog naloga u odnosu na fizičku osobu i odgovornu osobu u pravnoj osobi, kao i naplata novčane kazne na mjestu počinjenja prekršajau odnosu na fizičku osobu i odgovornu osobu u pravnoj osobi te izdavanje pisanog, odnosno izricanje usmenog upozorenja. Posljedično, primjena navedenih instituta, uz ukidanje pogodnosti plaćanja dvije trećine novčane kazne izrečene presudom, utjecat će na smanjenje broja predmeta u prekršajnom postupku pred sudovima, uz daljnje zadržavanje prava okrivljenika na pristup sudu kroz mogućnost podnošenja prigovora na obavezni prekršajni nalog.
8.PRILOZI
8.1
Dokumenti u prilogu:
Nema dokumenata u prilogu.
9. OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA
Potpis: Damir Habijan, ministar pravosuđa, uprave i digitalne transformacije
PRILOG 4.:
OBRAZAC ISKAZA O PROCJENI UČINAKA PROPISA
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
1.OPĆE INFORMACIJE
1.1.
Stručni nositelj:
Ministarstvo pravosuđa, uprave i digitalne transformacije
1.2.
Naziv propisa:
Prijedlog Zakona o izmjenama i dopunama Prekršajnog zakona
1.3.
Program rada Vlade Republike Hrvatske, akt strateškog planiranja ili reformska mjera:
Da/Ne:
Ne
Naziv akta:
Opis mjere:
1.4.
Plan usklađivanja zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije
Da/Ne:
Ne
Naziv pravne stečevine:
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
2.UTVRĐIVANJE PROBLEMA
2.1.
U svrhu daljnje informatizacije pravosudnog sustava, Ministarstvo pravosuđa, uprave i digitalne transformacije razvilo je uslugu e-komunikacija, koja korisnicima omogućava elektroničku komunikaciju sa sudovima. Informatizacija cjelokupnog pravosudnog sustava zahtijeva uvođenje e-komunikacije i u prekršajne postupke pred sudovima, zbog svih koristi koje će elektroničko komuniciranje sudionika postupka imati u odnosu na brzinu i ekonomičnost postupka. S obzirom da i ostali procesni zakoni u Republici Hrvatskoj sadrže odredbe o e-komunikaciji, donesena je odluka o uvođenju e-komunikacije u Prekršajni zakon, a na potrebu kojeg je ukazala i Europska komisija u Izvješću o vladavini prava za 2023. godinu.
Omogućavanje uvođenja e-komunikacije u prekršajni postupak pred sudovima zahtijeva intervenciju u zakonske odredbe koje reguliraju način podnošenja podnesaka i dostavu, kao i s njima povezane odredbe. Uvođenje e-komunikacije podrazumijeva slanje podnesaka putem informacijskog sustava prema sudu te dostavu dopisa i odluka od strane suda prema ostalim sudionicima prekršajnog postupka (strankama, svjedocima, vještacima, tumačima…).
Nadalje, s obzirom na povećan broj predmeta koji se vode u prekršajnom postupku pred sudovima, potrebno je normativnim izmjenama utjecati na smanjenje priljeva prekršajnih predmeta na sudove.
2.2.
Izvor podataka:
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
3.UTVRĐIVANJE POSEBNOG CILJA
3.1.
Opis posebnog cilja
Donošenjem Zakona o izmjenama i dopunama Prekršajnog zakona postići će se veća učinkovitost pravosudnog sustava, brže vođenje prekršajnog postupka, efikasnija razmjena pismena, brže ostvarivanje prava te smanjenje troškova postupka.
Predloženim izmjenama za veći broj prekršaja omogućit će se izdavanje obaveznog prekršajnog naloga u odnosu na fizičku osobu i odgovornu osobu u pravnoj osobi, kao i naplata novčane kazne na mjestu počinjenja prekršaja u odnosu na fizičku osobu i odgovornu osobu u pravnoj osobi i izdavanje pisanog, odnosno izricanje usmenog upozorenja. Posljedično, primjena navedenih instituta, uz ukidanje pogodnosti plaćanja dvije trećine novčane kazne izrečene presudom, utjecat će na smanjenje broja predmeta u prekršajnom postupku pred sudovima, uz daljnje zadržavanje prava okrivljenika na pristup sudu kroz mogućnost podnošenja prigovora na obavezni prekršajni nalog.
3.2.
Opis svrhe propisa
Svrha propisa je uvođenje novog načina komunikacije u prekršajne postupke pred sudovima putem informacijskog sustava. Uvođenje e-komunikacije podrazumijeva slanje podnesaka putem informacijskog sustava prema sudu te dostavu dopisa i odluka od strane suda prema ostalim sudionicima prekršajnog postupka (strankama, svjedocima, vještacima, tumačima…).
Također, svrha propisa je i omogućavanje da se za veći broj prekršaja u odnosu na fizičku osobu i odgovornu osobu u pravnoj osobi izdaje obavezni prekršajni nalog te da se za veći broj prekršaja novčana kazna naplaćuje na mjestu počinjenja prekršaja u odnosu na fizičku osobu i odgovornu osobu u pravnoj osobi, kao i da se za veći broj prekršaja izdaje pisano, odnosno izriče usmeno upozorenje. Posljedično, svrha je da se primjenom navedenih instituta, uz ukidanje pogodnosti plaćanja dvije trećine novčane kazne izrečene presudom, utječe na smanjenje broja predmeta u prekršajnom postupku pred sudovima, uz daljnje zadržavanje prava okrivljenika na pristup sudu kroz mogućnost podnošenja prigovora na obavezni prekršajni nalog.
3.3.
Razmotrena druga moguća normativna i nenormativna rješenja
Ciljevi koji se žele postići ostvaruju se isključivo normativnim rješenjem, budući da je potrebno osigurati uvođenje komunikacije putem informacijskog sustava između sudova i stranaka, odnosno drugih sudionika prekršajnog postupka pred sudovima, kao i omogućiti da se za veći broj prekršaja u odnosu na fizičku osobu i odgovornu osobu u pravnoj osobi izdaje obavezni prekršajni nalog, odnosno pruži mogućnost naplate novčane kazne na mjestu počinjenja prekršaja u odnosu na fizičku osobu i odgovornu osobu u pravnoj osobi, te izdaje pisano, odnosno izriče usmeno upozorenje, a posljedično smanjiti broj predmeta u prekršajnom postupku pred sudovima, uz zadržavanje prava okrivljenika na pristup sudu kroz mogućnost podnošenja prigovora na obavezni prekršajni nalog.
Navedene ishode nije moguće postići nenormativnim rješenjem.
3.4.
Izvor podataka:
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
4.UTVRĐIVANJE UČINAKA I ADRESATA
4.1.
Posebni cilj:
Cilj izmjena i dopuna Prekršajnog zakona je postizanje veće učinkovitosti pravosudnog sustava, brže vođenje prekršajnog postupka, efikasnija razmjena pismena, brže ostvarivanje prava te smanjenje troškova postupka.
Također je cilj izmjena i dopuna za veći broj prekršaja omogućiti izdavanje obaveznog prekršajnog naloga u odnosu na fizičku osobu i odgovornu osobu u pravnoj osobi, kao i naplatu novčane kazne na mjestu počinjenja prekršaja u odnosu na fizičku osobu i odgovornu osobu u pravnoj osobi i izdavanje pisanog, odnosno izricanje usmenog upozorenja. Posljedično, cilj je, uz ukidanje pogodnosti plaćanja dvije trećine novčane kazne izrečene presudom, utjecati i na smanjenje broja predmeta u prekršajnom postupku pred sudovima, uz daljnje zadržavanje prava okrivljenika na pristup sudu kroz mogućnost podnošenja prigovora na obavezni prekršajni nalog.
4.1.1.
Učinci na gospodarstvo:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci na gospodarstvo.
Nisu utvrđeni adresati.
4.1.2.
Učinci na održivi razvoj:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci na održivi razvoj.
Nisu utvrđeni adresati.
4.1.3.
Učinci na socijalnu skrb:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci na socijalnu skrb.
Nisu utvrđeni adresati.
4.1.4.
Učinci na zaštitu ljudskih prava:
Adresati:
Planirane izmjene i dopune Prekršajnog zakona omogućit će:
- postizanje veće učinkovitosti pravosudnog sustava
- brže vođenje prekršajnog postupka pred sudovima
- efikasniju razmjenu pismena
- brže ostvarivanje prava
- smanjenje troškova prekršajnog postupka pred sudovima
- smanjenje broja predmeta u prekršajnom postupku pred sudovima
Građani
Sudovi
Državna tijela
Tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
Državno odvjetništvo
Pravne osobe
4.1.5.
Učinci na druga područja:
Adresati:
Nisu utvrđeni učinci na druga područja.
Nisu utvrđeni adresati.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
5.ANALIZA UTVRĐENIH UČINAKA I ADRESATA
5.1.
Analiza učinaka i adresata u području gospodarstva:
Nisu utvrđeni učinci ni adresati u području gospodarstva.
5.2.
Analiza učinaka i adresata u području održivog razvoja:
Nisu utvrđeni učinci ni adresati u području održivog razvoja.
5.3.
Analiza učinaka i adresata u području socijalne skrbi:
Nisu utvrđeni učinci ni adresati u području socijalne skrbi.
5.4.
Analiza učinaka i adresata u području zaštite ljudskih prava:
Izmjene i dopune Prekršajnog zakona imat će pozitivne učinke na građane, sudove, državna tijela, tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, državno odvjetništvo, pravne osobe zbog uvođenja novog načina komunikacije putem informacijskog sustava. Uvođenje e-komunikacije podrazumijeva slanje podnesaka putem informacijskog sustava prema sudu te dostavu dopisa i odluka od strane suda prema ostalim sudionicima prekršajnog postupka, čime će se postići veća učinkovitost pravosudnog sustava, omogućiti brže vođenje prekršajnog postupka, efikasnija razmjena pismena, brže ostvarivanje prava te smanjenje troškova postupka.
Također, predložene izmjene i dopune omogućit će za veći broj prekršaja propisanih zakonom izdavanje obaveznog prekršajnog naloga u odnosu na fizičku osobu i odgovornu osobu u pravnoj osobi te će navedeni počinitelji prekršaja moći za veći broj prekršaja koristiti pogodnost dobrovoljne uplate dvije trećine izrečene novčane kazne, čime će se smatrati da je novčana kazna u cjelini plaćena.
Omogućavanjem naplate novčane kazne na mjestu počinjenja prekršaja u odnosu na fizičku osobu i odgovornu osobu u pravnoj osobi za veći broj prekršaja, navedenim počiniteljima prekršaja pruža se mogućnost da za veći broj prekršaja iskoriste pogodnost plaćanja novčane kazne u visini polovice propisanog minimuma ili točno određenog iznosa novčane kazne, kao i druge pogodnosti (protiv počinitelja se neće voditi prekršajni postupak, izrečena kazna se ne unosi u prekršajnu evidenciju, a počinitelj prekršaja ne smatra se osobom osuđenom za prekršaj).
Nadalje, predloženim izmjenama i dopunama Prekršajnog zakona povećat će se broj prekršaja za koje se može izdati pisano ili izreći usmeno upozorenje, odnosno za koje se ne bi primjenjivao institut naplate kazne na mjestu počinjenja prekršaja niti bi se izdavao obavezni prekršajni nalog u slučaju da počinitelj ne plati novčanu kaznu na mjestu počinjenja ili naknadno u određenom roku.
Posljedično će navedene izmjene, uz ukidanje pogodnosti plaćanja dvije trećine novčane kazne izrečene presudom, utjecati i na smanjenje broja predmeta u prekršajnom postupku pred sudovima, uz daljnje zadržavanje prava okrivljenika na pristup sudu kroz mogućnost podnošenja prigovora na obavezni prekršajni nalog.
5.5.
Analiza učinaka i adresata u drugim područjima:
Nisu utvrđeni učinci ni adresati u drugim područjima.
5.6.
Izvor podataka:
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
6.SAVJETOVANJE I KONZULTACIJE
6.1.
Savjetovanje:
6.2.
Konzultacije:
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
7.ZAKLJUČAK
7.1.
Pozitivni učinci:
Uvođenje e-komunikacije u prekršajni postupak pred sudovima utjecat će na povećanje učinkovitosti pravosudnog sustava, brže vođenje prekršajnog postupka, efikasniju razmjena pismena, brže ostvarivanje prava te smanjenje troškova postupka.
Također, predložene izmjene omogućit će za veći broj prekršaja izdavanje obaveznog prekršajnog naloga u odnosu na fizičku osobu i odgovornu osobu u pravnoj osobi, kao i naplatu novčane kazne na mjestu počinjenja prekršaja u odnosu na fizičku osobu i odgovornu osobu u pravnoj osobi i izdavanje pisanog, odnosno izricanje usmenog upozorenja. Posljedično, primjena navedenih instituta, uz ukidanje pogodnosti plaćanja dvije trećine novčane kazne izrečene presudom, utjecat će na smanjenje broja predmeta u prekršajnom postupku pred sudovima, uz daljnje zadržavanje prava okrivljenika na pristup sudu kroz mogućnost podnošenja prigovora na obavezni prekršajni nalog.
Negativni učinci:
Nisu utvrđeni značajniji negativni učinci.
7.2.
Zaključak o učincima koji će proisteći iz provedbe:
Proširenjem sustava e-komunikacije na prekršajni postupak pred sudovima osigurat će se efikasnija komunikacija između sudionika prekršajnog postupka i suda, kao i brže ostvarivanje prava, što će utjecati na brže vođenje prekršajnog postupka pred sudovima, smanjenje troškova postupka te povećanje učinkovitosti pravosudnog sustava.
Također će se za veći broj prekršaja omogućiti izdavanje obaveznog prekršajnog naloga u odnosu na fizičku osobu i odgovornu osobu u pravnoj osobi, kao i naplata novčane kazne na mjestu počinjenja prekršaja u odnosu na fizičku osobu i odgovornu osobu u pravnoj osobi te izdavanje pisanog, odnosno izricanje usmenog upozorenja. Posljedično, primjena navedenih instituta, uz ukidanje pogodnosti plaćanja dvije trećine novčane kazne izrečene presudom, utjecat će na smanjenje broja predmeta u prekršajnom postupku pred sudovima, uz daljnje zadržavanje prava okrivljenika na pristup sudu kroz mogućnost podnošenja prigovora na obavezni prekršajni nalog.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
8.PRILOZI
8.1
Dokumenti u prilogu:
Nema dokumenata u prilogu.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE
9. OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA
Potpis: Damir Habijan, ministar pravosuđa, uprave i digitalne transformacije
Datum: 28.3.2025.
Komentirate u ime: MINISTARSTVO PRAVOSUĐA, UPRAVE I DIGITALNE TRANSFORMACIJE