E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt
Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

OBRAZAC ISKAZA O PROCJENI UČINAKA PROPISA

 

 

PRILOG 4.:

 

OBRAZAC ISKAZA O PROCJENI UČINAKA PROPISA

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo obrane

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

1. OPĆE INFORMACIJE

 

1.

OPĆE INFORMACIJE

1.1.

Stručni nositelj:

Ministarstvo obrane

1.2.

Naziv propisa:

Nacrt prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o obrani

 

 

 

1.3.

 

Program rada Vlade Republike Hrvatske, akt strateškog planiranja ili reformska mjera:

 

 

 

Da

 

 

Program Vlade Republike Hrvatske 2024. – 2028.

 

Opis mjere: Uvođenje temeljnog vojnog osposobljavanja

 

 

 

 

 

1.4.

 

Plan usklađivanja zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije

 

 

 

Ne

 

 

 

Nema pravne stečevine

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo obrane

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

2.UTVRĐIVANJE PROBLEMA

 

2.

UTVRĐIVANJE PROBLEMA

2.

 

Služenje vojnog roka, kao jedan od elemenata vojne obveze, provodilo se do 1. siječnja 2008., a vojna obveza sastojala se od novačke obveze, obveze služenja vojnog roka i obveze služenja u pričuvnom sastavu. Prelaskom na dragovoljno služenje vojnog roka odnosno na dragovoljno vojno osposobljavanje brzo se smanjuju i kapaciteti za provedbu obuke. Svjedočimo porastu raznih vrsta ugroza, kao što su hibridna djelovanja, kibernetički napadi i druge ugroze. Potrebno je imati na umu prirodne i druge nesreće i katastrofe te klimatske promjene zbog kojih je u određenim situacijama potrebno brzo, učinkovito i organizirano djelovanje šire društvene zajednice u pomoći ugroženim dijelovima teritorija i stanovništva. Iako je krizne događaje teško prognozirati, Oružane snage Republike Hrvatske, bez obzira na procjene i prognoze, moraju uvijek biti spremne za izvršavanje misija i zadaća. Vlastite sposobnosti za obranu nacionalna su odgovornost, pri čemu je vojna osposobljenost profesionalnih vojnika i pričuvnih snaga jedan od najvažnijih aspekata spremnosti. Spremnost i osposobljenost djelatnog sastava Oružanih snaga Republike Hrvatske nije upitna. Vrijeme potrebno za dostizanje spremnosti pričuvnika koji nisu služili vojni rok pa nemaju temeljnu vojnu obuku, može biti predugo u okolnostima mogućih kriza i sukoba. Stoga je izuzetno važno da što veći broj vojnih obveznika stekne osnovne vojne vještine i znanja potrebna za suočavanje s potencijalnim prijetnjama.

 

 

2.2.

Izvor podataka:

 

 

Ministarstvo obrane

 

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo obrane

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

3.UTVRĐIVANJE POSEBNOG CILJA

 

3.

UTVRĐIVANJE POSEBNOG CILJA

3.1.

Opis posebnog cilja

 

 

Misija temeljnog vojnog osposobljavanja je obuka mlađe generacije vojnih obveznika novaka radi stjecanja potrebnih sposobnosti, znanja i vještina koje su jedan od uvjeta za prijam u djelatnu vojnu službu ili raspoređivanje u pričuvni sastav Oružanih snaga Republike Hrvatske. Kroz dokazane programe osposobljavanja ročnika, primjenom inovativnih ideja i suvremene tehnologije te uz potporu instruktora temeljno vojno osposobljavanje bit će posvećeno razvoju ročnika za uspješno izvršavanje vojničkih dužnosti i zaštiti nacionalnih interesa. Namjera je uspostaviti i razviti temeljno vojno osposobljavanje radi tranzicije vojnih obveznika novaka u ročnike, koji nakon uspješno završene obuke postaju razvrstani pričuvnici. Time stječu i jedan od uvjeta za sklapanje ugovora o vojničkoj službi te potencijalno pristupaju djelatnoj vojnoj službi. Tako bi se povećao broj sposobnih vojnih obveznika za ispunjavanje sve tri misije Oružanih snaga Republike Hrvatske, prvenstveno misije zaštite suvereniteta i neovisnosti Republike Hrvatske i obrane njezine teritorijalne cjelovitosti.

 

3.2.

Opis svrhe propisa

 

 

Odluka o ponovnom uvođenju vojnog osposobljavanja, radi popune pričuvnog i djelatnog sastava prema dosadašnjem modelu, ključna je za razvoj temeljnog vojnog osposobljavanja. Predloženi model ne samo da bi sadržajno i kvalitativno ispunio postavljene kriterije, već bi i dalje služio kao temelj za inicijalnu obuku kandidata za prijem u vojnu službu. Njegova provedba omogućila bi ostvarenje ključnih ciljeva, prvenstveno popunu djelatnih i pričuvnih postrojbi Oružanih snaga Republike Hrvatske. Popuna djelatnih postrojbi postigla bi se povećanjem broja zainteresiranih za sklapanje ugovora o vojnoj službi. Kroz kvalitetnu obuku i približavanje vojničkog života široj zajednici mladih, cilj je povećati atraktivnost vojnog poziva i potaknuti veći interes za služenje u Oružanim snagama Republike Hrvatske. Razvojem vojne i sigurnosne kulture kod šire populacije te jačanjem svijesti o sigurnosti općenito, ali i sudjelovanju u obrani kao pravu i obvezi svakog pojedinca i cjelokupne zajednice, rast će svijest o važnosti obrane kao ukupnosti sigurnosti građana i opstojnosti države. Uvođenjem temeljnog vojnog osposobljavanja proširit će se broj osoba upoznatih sa životom i radom u vojnoj organizaciji, a ostvarenjem postavljenih ciljeva ostvarit će se i promidžba vojnog poziva kao poželjnog odabira za službu u Oružanim snagama Republike Hrvatske.

 

3.3.

Razmotrena druga moguća normativna i nenormativna rješenja

 

 

Cilj koji se želi postići može se ostvariti samo normativnim rješenjem budući da se prava i obveze državljana u obrani propisuju zakonom. Stoga druga normativna i nenormativna rješenja nisu moguća.

 

 

 

3.4.

Izvor podataka:

 

 

Ministarstvo obrane

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo obrane

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

4.UTVRĐIVANJE UČINAKA I ADRESATA

 

4.

UTVRĐIVANJE UČINAKA I ADRESATA

4.1.

Popuna djelatnih postrojbi postigla bi se povećanjem broja zainteresiranih za sklapanje ugovora o vojnoj službi. Kroz kvalitetnu obuku i približavanje vojničkog života široj zajednici mladih, cilj je povećati atraktivnost vojnog poziva i potaknuti veći interes za služenje u Oružanim snagama Republike Hrvatske. Razvojem vojne i sigurnosne kulture kod šire populacije te jačanjem svijesti o sigurnosti općenito, ali i sudjelovanju u obrani kao pravu i obvezi svakog pojedinca i cjelokupne zajednice, rast će svijest o važnosti obrane kao ukupnosti sigurnosti građana i opstojnosti države. Uvođenjem temeljnog vojnog osposobljavanja proširit će se broj osoba upoznatih sa životom i radom u vojnoj organizaciji, a ostvarenjem postavljenih ciljeva ostvarit će se i promidžba vojnog poziva kao poželjnog odabira za službu u Oružanim snagama Republike Hrvatske. Cilj je definiran i izvediv u narednom razdoblju.

 

4.1.1.

Učinci na gospodarstvo:

Adresati:

 

Pohađanje temeljnog vojnog

osposobljavanja imat će i utvrđeni učinak koristi i za gospodarstvo.

 

Vojni obveznici novaci

4.1.2.

Učinci na održivi razvoj:

Adresati:

 

Nisu utvrđeni učinci iz članka 11. Uredbe

Nisu utvrđeni adresati iz članka 14. Uredbe

4.1.3.

Učinci na socijalnu skrb:

Adresati:

 

Nisu utvrđeni učinci iz članka 12. Uredbe

Nisu utvrđeni adresati iz članka 14. Uredbe

4.1.4.

Učinci na zaštitu ljudskih prava:

Adresati:

 

Nisu utvrđeni učinci iz članka 13. Uredbe

Nisu utvrđeni adresati iz članka 14. Uredbe

4.1.5.

Učinci na druga područja:

Adresati:

 

Nisi utvrđeni učinci na druga područja

Nisu utvrđeni adresati iz članka 14. Uredbe

5.

ANALIZA UTVRĐENIH UČINAKA I ADRESATA

5.1.

Analiza učinaka i adresata u području gospodarstva:

 

Navodi se utvrđeni učinak u području gospodarstva koji će pohađanjem temeljnog vojnog osposobljavanja imati i utvrđeni učinak i za gospodarstvo.

5.2.

Analiza učinaka i adresata u području održivog razvoja:

 

Nisu utvrđeni učinci i adresati u području održivog razvoja

5.3.

Analiza učinaka i adresata u području socijalne skrbi:

 

Nisu utvrđeni učinci i adresati u području socijalne skrbi

5.4.

Analiza učinaka i adresata u području zaštite ljudskih prava:

 

Nisu utvrđeni učinci i adresati u području zaštite ljudskih prava

5.5.

Analiza učinaka i adresata u drugim područjima:

 

Nisu utvrđeni učinci i adresati u drugim područjima

5.6.

Izvor podataka:

 

Ministarstvo obrane

 

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo obrane

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

5.ANALIZA UTVRĐENIH UČINAKA I ADRESATA

 

5.

ANALIZA UTVRĐENIH UČINAKA I ADRESATA

5.1.

Analiza učinaka i adresata u području gospodarstva:

 

Navodi se utvrđeni učinak u području gospodarstva koji će pohađanjem temeljnog vojnog osposobljavanja imati i utvrđeni učinak i za gospodarstvo.

5.2.

Analiza učinaka i adresata u području održivog razvoja:

 

Nisu utvrđeni učinci i adresati u području održivog razvoja

5.3.

Analiza učinaka i adresata u području socijalne skrbi:

 

Nisu utvrđeni učinci i adresati u području socijalne skrbi

5.4.

Analiza učinaka i adresata u području zaštite ljudskih prava:

 

Nisu utvrđeni učinci i adresati u području zaštite ljudskih prava

5.5.

Analiza učinaka i adresata u drugim područjima:

 

Nisu utvrđeni učinci i adresati u drugim područjima

5.6.

Izvor podataka:

 

Ministarstvo obrane

 

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo obrane

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

6.SAVJETOVANJE I KONZULTACIJE

 

6.

SAVJETOVANJE I KONZULTACIJE

6.1.

 

Savjetovanje se provodi u trajanju od 30 dana putem središnjeg državnog internetskog portala za savjetovanje s javnošću (e-Savjetovanja)

 

6.2.

Propis se dostavlja na mišljenje Uredu za zakonodavstvo i svim ministarstvima.

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo obrane

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

7.ZAKLJUČAK

 

7.

ZAKLJUČAK

7.1.

Pozitivni učinci:

 

- razvoj vojne i sigurnosne kulture

- jačanje svijesti o sigurnosti

- sudjelovanje u obrani kao pravo i obveza svakog pojedinca

- rast svijesti o važnosti obrane kao ukupne sigurnosti građana i opstojnosti države

- promidžba vojnog poziva kao poželjnog odabira za službu u Oružane snage Republike Hrvatske

- kako bi se ostvario cilj popune pričuvnih postrojbi Oružanih snaga Republike Hrvatske neophodno je povećati broj osposobljenih državljana, što je ciljana populacija mladih osoba i uvođenje temeljnog vojnog osposobljavanja.

 

 

Negativni učinci:

 

ne očekuju se negativni učinci

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo obrane

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

8.PRILOZI

 

8.

PRILOZI

8.1

Dokumenti u prilogu:

 

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo obrane

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

9. OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA

 

9.

OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA

 

 

Potpis: Ivan Anušić, potpredsjednik Vlade Republike Hrvatske i ministar obrane

Datum:   4. lipnja 2025.                

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo obrane

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor





Copyright © 2025 Ministarsto pravosuđa, uprave i digitalne transformacije, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.