E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt
Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

 

Akcijski plan razvoja kulture i medija

za razdoblje od 2025. do 2027. godine

 

Komentara na članku: 3 Općih komentara: 3 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo kulture i medija

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Uvod

 

Nacionalni plan razvoja kulture i medija za razdoblje od 2023. do 2027. godine (u daljnjem tekstu: Nacionalni plan razvoja kulture i medija) sastoji se od posebnih ciljeva koji su povezani s programima u državnom proračunu i mjeri se kroz pokazatelje ishoda, kvantitativne ili kvalitativne mjerljive podatke koji omogućuju praćenje, izvješćivanje i vrednovanje uspješnosti u postizanju utvrđenog posebnog cilja. Svaki pokazatelj ishoda sadrži šifru koja ga povezuje s Bibliotekom pokazatelja, nacionalnim registrom pokazatelja koji uspostavlja i održava Koordinacijsko tijelo, a koriste ga tijela zadužena za izradu, provedbu i praćenje provedbe akata strateškog planiranja. Svaki nacionalni plan obvezno sadrži akcijski plan, kratkoročni akt strateškog planiranja koji sadrži mjere za provedbu posebnih ciljeva iz nacionalnih planova, pripadajuće pokazatelje rezultata, podatke o izvorima financiranja, rokovima i nositeljima provedbe te procijenjenim troškovima provedbe mjera.

Akcijski plan razvoja kulture i medija za razdoblje od 2025. do 2027. godine (u daljnjem tekstu: Akcijski plan razvoja kulture i medija) sastoji se od 14 mjera podijeljenih u pet posebnih ciljeva. Svaka mjera ima barem jedan pokazatelj rezultata s naznačenom početnom vrijednosti, a svi pokazatelji rezultata pratit će se na godišnjoj razini putem godišnjih izvješća o provedbi Nacionalnog plana razvoja kulture i medija. Što se tiče pokazatelja, u području kulture i medija postoji značajna potreba za kvalitetnijim i češćim statističkim praćenjem, a poboljšanje ovog područja jedna je od prioritetnih aktivnosti u mjeri „5.2. Unaprjeđivanje strateškog, normativnog i financijskog okvira“.

Za svaku mjeru navodi se popis predviđenih aktivnosti za njezinu provedbu, ukupan procijenjeni trošak provedbe za vrijeme trajanja akta te planirani izvori financiranja u državnom proračunu, tj. proračunske aktivnosti. Načelno gledano, jedna proračunska aktivnost može se koristiti za financiranje samo jedne mjere, a u idućem razdoblju očekivano je ujedinjavanje i usklađivanje proračunskih aktivnosti tako da više odgovaraju sadržaju mjera i da ne dolazi do financiranja više različitih mjera s iste proračunske aktivnosti. Ukupni procijenjeni trošak provedbe po posebnim ciljevima i mjerama je sljedeći:

POSEBNI CILJ / MJERA

TROŠAK PROVEDBE

1. Razvoj kulturnog stvaralaštva, produkcije i distribucije

474.039.830,12 EUR

1.1. Unaprjeđenje statusa umjetnika i podrška umjetničkom stvaralaštvu

59.497.904,00 EUR

1.2. Osiguravanje prostora za rad za potrebe kulture i umjetničkog stvaralaštva

209.877.510,72 EUR

1.3. Razvoj produkcije i distribucije kulturnih sadržaja

196.929.343,40 EUR

1.4. Osiguravanje pristupa i sudjelovanja u kulturi

7.735.072,00 EUR

2. Očuvanje i održivo korištenje kulturne baštine

867.544.077,11 EUR

2.1. Osiguravanje istraživanja, zaštite i očuvanja kulturne baštine

849.557.890,70 EUR

2.2. Podrška valorizaciji, interpretaciji, promociji i održivom upravljanju kulturnom baštinom

17.986.186,41 EUR

3. Razvoj sustava arhiva, knjižnica i muzeja

304.578.163,18 EUR

3.1. Unaprjeđenje prikupljanja, obrade, zaštite, očuvanja, dostupnosti, korištenja i interpretacije građe u arhivima, knjižnicama i muzejima

85.147.218,51 EUR

3.2. Razvoj stručnih i infrastrukturnih kapaciteta arhiva, knjižnica i muzeja

219.430.944,67 EUR

4. Unaprjeđenje statusa novinarske profesije, medijskog sektora i poticanje pluralizma

82.275.533,00 EUR

4.1. Unaprjeđenje uloge medija i statusa novinara

62.945.615,00 EUR

4.2. Poticanje razvoja medija temeljenog na ekonomskoj održivosti, obrazovanju i tehnologiji

14.860.360,00 EUR

4.3. Poticanje medijske pismenosti, obrazovanja i stjecanja vještina za digitalno okruženje

4.469.558,00 EUR

5. Učinkovita podrška kulturnom i medijskom sektoru

98.354.476,00 EUR

5.1. Razvoj ljudskih potencijala, sustava podrške i otpornosti na rizike

90.258.302,00 EUR

5.2. Unaprjeđivanje strateškog, normativnog i financijskog okvira

540.000,00 EUR

5.3. Poticanje mobilnosti, transfera znanja i međunarodne suradnje

7.556.174,00 EUR

UKUPNO

1.826.792.079,41 EUR

 

 

 

Aktivnosti u mjerama Nacionalnog plana razvoja kulture i medija u velikoj su mjeri usklađene s prioritetima Plana rada Europske unije za kulturu za razdoblje od 2023. do 2026. godine. U sklopu prioriteta osnaživanja kulturnih i kreativnih sektora značajno će se pridonijeti statusu i radnim uvjetima umjetnika, poticat će se digitalna transformacija i zelena tranzicija kulturnih i kreativnih sektora te jačati kulturna dimenzija sektoru videoigara. Prema prioritetu jačanja sudjelovanja u kulturi i uloge kulture u društvu jačat će se uloga knjižnica kroz ulaganja u knjižničnu infrastrukturu, pridonijet će se zaštiti djece i mladih od štetnih sadržaja na digitalnim platformama kroz promicanje medijske pismenosti te mogućnosti otkrivanja kulturnih sadržaja u digitalnom okružju kroz promicanje digitalizacije. Pridonosit će se prioritetnom području „Kultura za planet – oslobađanje snage kulture“ unaprjeđivanjem statističkog okvira i okvira za upravljanje kulturom te zaštiti baštine od prirodnih katastrofa i katastrofa uzrokovanih ljudskim djelovanjem.

Nacionalni plan razvoja kulture i medija prema Preporuci Vijeća od 12. srpnja 2022. o Nacionalnom programu reformi Hrvatske za 2022. godinu i davanje mišljenja Vijeća o Programu konvergencije Hrvatske za 2022. godinu pridonosi preporukama „1.c. Povećati javna ulaganja u zelenu i digitalnu tranziciju te energetsku sigurnost“ i „2.a. Nastaviti s provedbom plana za oporavak i otpornost“. Prema Preporuci Vijeća o ekonomskim, socijalnim, strukturnim i proračunskim politikama te politikama zapošljavanja Hrvatske za 2024. godinu pridonosi preporuci „2.a. Jačati administrativni kapacitet za upravljanje sredstvima EU-a, ubrzati ulaganja i održati dinamiku u provedbi reformi“. U Nacionalnom srednjoročnom fiskalno-strukturnom planu Republike Hrvatske za razdoblje od 2025. do 2028. godine uključene su investicije u nadležnosti Ministarstva kulture i medija koje se provode putem Nacionalnog plana oporavka i otpornosti za razdoblje od 2021. do 2026. godine.

Znatan doprinos mjerama Nacionalnog plana razvoja kulture i medija čine investicije u sklopu Nacionalnog plana oporavka i otpornosti za razdoblje od 2021. do 2026. godine koje pridonose ciljevima „C1.1. Otporno, zeleno i digitalno gospodarstvo“, „C2.2. Daljnje unaprjeđenje učinkovitosti javne uprave“ i „C6.1. Obnova zgrada“. Ministarstvo kulture i medija i ustanove u nadležnosti nositelji su pet investicija, a u nastavku je prikaz ukupnoga procijenjenog troška provedbe:

INVESTICIJA

TROŠAK PROVEDBE

C1.1.1. R6-I1 Transformacija i jačanje kulturnih i kreativnih industrija

33.180.702,10 EUR

C1.1.1. R6-I2 Uspostava provjere medijskih činjenica i sustava javne objave podataka

6.636.140,42 EUR

C2.2. R3-I1 Uspostava digitalne infrastrukture i usluga javne uprave izradom sustava konzervatorskih podloga

10.750.545,89 EUR

C2.2. R3-I2 Unaprjeđenje digitalne infrastrukture i usluga javnog sektora razvojem nacionalnog arhivskog informacijskog sustava i jačanjem nacionalne mreže arhiva

35.173.630,23 EUR

C6.1. R1-I3 Energetska obnova zgrada sa statusom kulturnog dobra

39.816.842,52 EUR

UKUPNO

125.557.861,17 EUR

Provedbi Nacionalnog plana razvoja kulture i medija pridonose programi Europske unije za iduće financijsko razdoblje. Sredstva iz Programa Učinkoviti ljudski potencijali 2021. – 2027. koristit će se za financiranje inkluzivnih usluga ustanova u kulturi te potporu socijalnom uključivanju ranjivih skupina sudjelovanjem u kulturnim i umjetničkim aktivnostima i pridonosit će provedbi mjere „1.4. Osiguravanje pristupa i sudjelovanja u kulturi“. Program pridonosi Akcijskom planu za provedbu europskog stupa socijalnih prava za 2030. godinu i specificira ulaganja sredstava Europskog socijalnog fonda + čiji je cilj ojačati ekonomiju i društvo kroz postizanje više razine zaposlenosti, aktivnosti i jačanja vještina radne snage, kvalitetnog i dostupnog obrazovanja povezanog s tržištem rada, s naglaskom na strukovno obrazovanje, snažnog sustava socijalne zaštite te kvalitetnih i dostupnih socijalnih i zdravstvenih usluga, uključujući usluga dugotrajne skrbi. Temelji se na koncentraciji ulaganja u četiri ključna područja: ulaganje u zapošljavanje i povećanje razine vještina, socijalno uključivanje, obrazovanje i cjeloživotno učenje te ulaganje u zdravstvenu i dugotrajnu skrb.

U sklopuPrograma Konkurentnost i kohezija 2021. – 2027. planirani su pozivi kroz koje će se financirati priprema i provedba programa unaprjeđenja javne kulturne infrastrukture, uključujući obnovu i gradnju kulturne infrastrukture, nabavu opreme te pripremu dokumentacije za obnovu/gradnju kulturne infrastrukture, što pridonosi provedbi mjere „1.2. Osiguravanje prostora za rad za potrebe kulture i umjetničkog stvaralaštva“. Program postavlja ciljeve i prioritete za učinkovito korištenje Europskog fonda za regionalni razvoj i Kohezijskog fonda, a glavni je cilj podržanih intervencija ojačati gospodarstvo, poduprijeti digitalnu i zelenu tranziciju, digitalizacija za građane i poduzeća, poboljšati povezanost i mobilnost u cijeloj Republici Hrvatskoj i ojačati kvalitetu života stanovništva.

Kroz Integrirani teritorijalni program 2021. – 2027. financirat će se valorizacija kulturne baštine i razvoj kulturnih usluga u skladu s teritorijalnom strategijom svake županije te pridonijeti valorizaciji materijalne i nematerijalne kulturne baštine, što pridonosi mjeri „2.2. Podrška valorizaciji, interpretaciji, promociji i održivom upravljanju kulturnom baštinom“. Program uključuje korištenje Europskog fonda za regionalni razvoj i Fonda za pravednu tranziciju. Odgovara na razvojne izazove određenoga geografskog područja, uključujući demografske trendove, koji se ne mogu riješiti samo nacionalnim politikama te integrira ulaganja na temelju pristupa „odozdo prema gore“, omogućujući regionalnoj i lokalnoj zajednici određivanje prioriteta, i to gradovima i otocima u skladu s teritorijalnim strategijama.

Ministarstvo kulture i medija i ustanove u nadležnosti sudjeluju kao nositelji ili sunositelji mjera u akcijskim planovima više srednjoročnih akata strateškog planiranja. Najznačajniji je doprinos mjere „1.6. Osiguranje jednakosti pristupa i sudjelovanja ranjivih skupina u kulturi te unaprjeđenje medijske pismenosti“ posebnog cilja „1. Smanjenje siromaštva i socijalne isključenosti ranjivih skupina“ u Nacionalnom planu borbe protiv siromaštva i socijalne isključenosti za razdoblje od 2021. do 2027. godine kroz koju će se financirati inkluzivne usluge ustanova u kulturi, promicanje medijske pismenosti te potpora socijalnom uključivanju ranjivih skupina sudjelovanjem u kulturnim i umjetničkim aktivnostima.

Trenutačno je na snazi nekoliko akata strateškog planiranja za čiju je provedbu nadležno Ministarstvo kulture i medija ili ustanove u nadležnosti. Nacionalni plan razvoja arhivske djelatnosti za razdoblje od 2020. do 2025. godine izrađen je u studenom 2019. godine prema obvezi iz Članka 48. Zakona o arhivskom gradivu i arhivima (NN 61/18-114/22). Sadrži analizu postojećeg stanja u arhivskoj djelatnosti u kojoj su izdvojeni osnovni elementi dostignutog stupnja razvoja te dva strateška cilja („1. Osigurati pretpostavke za uspješno obavljanje arhivske djelatnosti“ i „2. Osigurati dostupnost i brz pristup arhivskoj baštini“) i plan aktivnosti koji konkretizira mjere i aktivnosti za daljnji razvoj arhivske djelatnosti. Plan digitalizacije kulturne baštine za razdoblje od 2021. do 2025. godine izrađen je u sklopu projekta „e-Kultura: Digitalizacije kulturne baštine“ i sadrži mjere za provedbu prioriteta „1. Unaprijediti mrežnu dostupnost digitalne kulturne baštine“ i „2. Osigurati održivost umreženoga središnjeg sustava za digitalnu kulturnu baštinu“. Nacionalni program poticanja čitanja djeci od najranije dobi „Rođeni za čitanje“ za razdoblje od 2023. do 2030. godine izrađen je nastavno na Nacionalnu strategiju za poticanje čitanja za razdoblje od 2017. do 2022. godine. Kroz taj će se program tijekom višegodišnjih aktivnosti na nacionalnoj razini promicati čitanje od najranije dobi i baviti se predškolskom djecom kao čitateljima uz aktivnu ulogu pedijatara te uz podršku knjižničara i odgojitelja i tako pridonijeti razvoju čitalačke pismenosti u Republici Hrvatskoj.

Nacionalni program promicanja audiovizualnog stvaralaštva za razdoblje do 2028. godine izrađuje Hrvatski audiovizualni centar prema Zakonu o audiovizualnim djelatnostima (NN 61/18-123/24) kako bi se utvrdio opseg i način poticanja audiovizualnih djelatnosti te komplementarnih i drugih djelatnosti, poticanja audiovizualne kulture i stvaralaštva važnih za razvoj hrvatske kulture, aktivnosti vezanih uz sudjelovanje u programima Europske unije i ostalim međunarodnim ugovorima, u programima obrazovanja iz područja audiovizualnih djelatnosti, kao i druga pitanja važna za razvoj audiovizualne djelatnosti. Trenutačno je u završnoj fazi izrade i sadržavat će pet strateških ciljeva s provedbenim mjerama: „1. Osiguranje kontinuiteta i rasta hrvatske audiovizualne proizvodnje i komplementarnih djelatnosti te daljnji razvoj izvoza filmskih usluga“, „2. Jačanje sustava promocije, filmske pismenosti i razvoja publike s naglaskom na hrvatska audiovizualna djela i baštinu“, „3. Očuvanje nacionalne audiovizualne baštine“, „4. Osiguranje uvjeta za postizanje rodne ravnopravnosti u audiovizualnom sektoru“ i „5. Pozicioniranje Hrvatske, hrvatskih stvaratelja i djela u europskom okruženju kroz međunarodne inicijative te u izradi strateških dokumenata i planova u okviru europskih i međunarodnih krovnih institucija i profesionalnih udruženja“. Aktivnosti ovog i dvaju prethodno navedenih akata strateškog planiranja sadržane su u mjerama Nacionalnog plana razvoja kulture i medija i financirat će se iz sredstava navedenih u Akcijskom planu razvoja kulture i medija.

Ministarstvo kulture i medija također aktivnostima navedenima u Akcijskom planu razvoja kulture i medija pridonosi Nacionalnom planu razvoja otoka za razdoblje od 2021. do 2027. godine kao sunositelj mjera u posebnim ciljevima „1.1. Unaprjeđenje kvalitete i dostupnosti zdravstvenih i socijalnih usluga stanovnicima otoka“, „1.2. Jačanje ljudskih potencijala u funkciji demografske i gospodarske revitalizacije otoka“, „2.2. Razvoj otočnih proizvoda i usluga“ i „3.4. Održivo korištenje i revitalizacija ukupnog otočnog prostora, kulturne baštine i otočnog identiteta“. U Programu razvoja brdsko-planinskih područja za razdoblje od 2022. do 2025. godine pridonosi mjerama „1.2. Razvoj specifičnih djelatnosti“ i „2.1. Povećanje i zadržavanje mladog stanovništva“, dok u Programu održivog društvenog i gospodarskog razvoja potpomognutih područja za razdoblje od 2022. do 2025. godine pridonosi mjeri „2.1. Zadržavanje postojećeg i povrat iseljenog stanovništva te doseljavanje novog stanovništva“. U Programu društvene i gospodarske revitalizacije potpomognutih područja Sisačko-moslavačke županije pogođenih potresom Ministarstvo kulture i medija pridonosi mjerama „1.5. Razvoj održivog turizma i očuvanje prirodne i kulturne baštine“, „2.1. Zadržavanje postojećeg i poticanje doseljavanja novog stanovništva“ i „4.2. Obnova i izgradnja svih područja društvene infrastrukture“.

U Nacionalnom planu za prava djece za razdoblje od 2022. do 2026. godine Agencija za elektroničke medije je sudionik provedbe aktivnosti „4.1. Poticanje preventivnih programa u odgojno-obrazovnom sustavu usmjerenih na medijsku pismenost“ i „4.2. Unaprjeđenje sigurnosti i zaštite djece na internetu i društvenim mrežama“ u posebnom cilju „4. Sustavna potpora za djecu u digitalnom okruženju“. U Nacionalnom planu zaštite i promicanja ljudskih prava i suzbijanja diskriminacije za razdoblje od 2023. do 2027. godine Agencija za elektroničke medije je zajedno s Hrvatskom radiotelevizijom sunositelj mjere „4.2. Osiguravanje slobodnoga medijskog prostora i jačanje profesionalnog rada novinara“ u posebnom cilju „4. Unaprjeđenje suradnje s organizacijama civilnog društva i medijima u zaštiti ljudskih prava i suzbijanju diskriminacije“. U Nacionalnom planu za suzbijanje seksualnog nasilja i seksualnog uznemiravanja za razdoblje od 2022. do 2027. godine Ministarstvo kulture i medija je zajedno s Hrvatskom radiotelevizijom sunositelj mjere „1.4. Unaprjeđenje edukativnog medijskog programa na javnom medijskom servisu s ciljem prevencije seksualnog nasilja i seksualnog uznemiravanja“ u posebnom cilju „1. Prevencija seksualnog nasilja i seksualnog uznemiravanja“.

U Operativnim programima nacionalnih manjina za razdoblje od 2024. do 2028. godine Ministarstvo kulture i medija je nositelj ili sunositelj više aktivnosti koje pridonose zaštiti i unaprjeđenju postojeće razine prava svih nacionalnih manjina te specifičnim operativnim programima za pojedinačne nacionalne. U Nacionalnom planu za uključivanje Roma za razdoblje od 2021. do 2027. godine Ministarstvo kulture i medija sudjeluje u mjeri „3.3. Poticanje sudjelovanja Roma, posebno žena i mladih, u društvenom, kulturnom i političkom životu na lokalnoj, regionalnoj, nacionalnoj i EU razini“ u posebnom cilju „3. Poticati participaciju Roma kroz osnaživanje, suradnju i povjerenje Roma u javne institucije“.

U sklopu Dugoročne strategije obnove nacionalnog fonda zgrada do 2050. godine izrađen je Program energetske obnove zgrada koje imaju status kulturnog dobra za razdoblje do 2030. godine s ciljem identifikacije djelotvornih mjera za poticanje troškovno učinkovite obnove zgrada koje imaju status kulturnog dobra unutar ukupnog nacionalnog fonda zgrada Republike Hrvatske, a bazira se na planu mogućih ciljeva i pokazatelja za razdoblje do 2030. godine.

Ministarstvo kulture i medija i Agencija za elektroničke medije suradnici su u provedbi u posebnim ciljevima Nacionalne strategije djelovanja na području ovisnosti do 2030. godine „2.2. Smanjenje dostupnosti i prodaje alkohola i duhanskih i srodnih proizvoda te elektroničkih cigareta, spremnika za ponovno punjenje i uložaka za jednokratnu uporabu, koja nije u skladu sa zakonskim propisima“ i „2.3. Osiguranje društveno odgovornog priređivanja i igranja igara na sreću“ u prioritetu „2. Smanjenje dostupnosti, ponude droga i povezanog kriminala te dostupnosti alkohola, duhanskih i srodnih proizvoda, igranja igara na sreću, suprotno zakonskim propisima“.

Komentara na članku: 2 Općih komentara: 2 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo kulture i medija

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Prikaz posebnih ciljeva i mjera

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo kulture i medija

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Posebni cilj „1. Razvoj kulturnog stvaralaštva, produkcije i distribucije“

Posebnim ciljem razvijat će se kulturno stvaralaštvo, produkcija i distribucija kroz unaprjeđenje statusa umjetnika i podršku umjetničkom stvaralaštvu, osiguravanje prostora za rad za potrebe kulture i umjetničkog stvaralaštva, razvijanje produkcije i distribucije kulturnih sadržaja te osiguravanje pristupa i sudjelovanja u kulturi.

Ovaj posebni cilj pridonosi prioritetnom području „1.5. Poticanje razvoja kulture i medija“ strateškog cilja „1. Konkurentno i inovativno gospodarstvo“ Nacionalne razvojne strategije Republike Hrvatske do 2030. godine, osobito prioritetima provedbe „Jačanje i promicanje hrvatske kulture, umjetničkog stvaralaštva i participacije u kulturi“ i „Ulaganje u kulturne i kreativne industrije“ kroz unaprjeđenje statusa umjetnika, podršku umjetničkom stvaralaštvu, osiguravanje prostora za rad za potrebe kulture i kulturno-umjetničkog stvaralaštva i razvijanje produkcije i distribucije kulturnih sadržaja. Također pridonosi prioritetnom području „8.2. Energetska samodostatnost i tranzicija na čistu energiju“ strateškog cilja „8. Ekološka i energetska tranzicija za klimatsku neutralnost“ kroz primjenjivanje načela energetske učinkovitosti u izgradnji i obnovi kulturne infrastrukture te ravnomjernom regionalnom razvoju u strateškom cilju „12. Razvoj potpomognutih područja i područja s razvojnim posebnostima“ kroz podršku kulturnim programima koji se održavaju na otocima, brdsko-planinskim područjima i područjima posebne državne skrbi.

Provedbi posebnog cilja pridonose investicije u Nacionalnom planu oporavka i otpornosti 2021.-2026.: „C6.1. R1-I3 Energetska obnova zgrada sa statusom kulturnog dobra“ kroz dodjelu bespovratnih sredstava s ciljemsmanjenja potrošnje energije u zgradama i „C1.1.1. R6-I1 Transformacija i jačanje konkurentnosti kulturnih i kreativnih industrija“ kroz dodjelu bespovratnih sredstava s ciljem jačanja kapaciteta kulturnih i kreativnih industrija za poslovanje na jedinstvenom digitalnom tržištu te razvoj novih inovativnih proizvoda i usluga.

Posebni cilj pridonosi zelenoj tranziciji kroz primjenjivanje načela energetske učinkovitosti u izgradnji i obnovi kulturne infrastrukture i digitalnoj transformaciji kroz poticanje produkcije kulturnih sadržaja u digitalnom obliku.

Pridonosi ciljevima održivog razvoja UN Agende 2030: „8. Promicati održiv i uključiv gospodarski rast, punu i produktivnu zaposlenost i dostojan rad za sve“ i „9. Izgraditi otpornu infrastrukturu, promicati uključivu i održivu industrijalizaciju i poticati inovativnost „ kroz razvoj kulturnih i kreativnih sektora, „10. Smanjiti nejednakost između i unutar država“ kroz osiguravanje pristupa i sudjelovanja u kulturi i „12. Osigurati održive oblike potrošnje i proizvodnje“ kroz primjenjivanje načela energetske učinkovitosti u izgradnji i obnovi kulturne infrastrukture poticanje održive produkcije kulturnih sadržaja.

 

POKAZATELJ ISHODA

POČETNA VRIJEDNOST

CILJNA VRIJEDNOST 2025.

CILJNA VRIJEDNOST 2026.

CILJNA VRIJEDNOST 2027.

Udio javnog financiranja kulture u BDP-u (OI.02.8.68)

2,55 % (2023.)1

1,50 %

1,50 %

1,50 %

1 Izračun se temelji na 68,92 % jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave koje su dostavile podatke za Godišnje istraživanje o financiranju javnih potreba u kulturi Republike Hrvatske za 2023. godinu te podacima o izvršenju proračuna koje dostavljaju Ministarstvu financija.

 

TROŠAK PROVEDBE

IZVORI FINANCIRANJA U DRŽAVNOM PRORAČUNU

474.039.830,12 EUR

P3903 MUZEJSKA I VIZUALNA DJELATNOST P3904 KAZALIŠNA I GLAZBENO-SCENSKA DJELATNOST P3905 KNJIŽNIČNA DJELATNOST P3906 PROGRAMI AUDIOVIZUALNE DJELATNOSTI I MEDIJA P3907 OSTALE DJELATNOSTI KULTURE P3908 ZAŠTITA KULTURNIH DOBARA

 

 

MJERA

TROŠAK PROVEDBE

1.1. Unaprjeđenje statusa umjetnika i podrška umjetničkom stvaralaštvu

59.497.904,00 EUR

1.2. Osiguravanje prostora za rad za potrebe kulture i umjetničkog stvaralaštva

209.877.510,72 EUR

1.3. Razvoj produkcije i distribucije kulturnih sadržaja

196.929.343,40 EUR

1.4. Osiguravanje pristupa i sudjelovanja u kulturi

7.735.072,00 EUR

UKUPNO

474.039.830,12 EUR

 

 

Komentara na članku: 1 Općih komentara: 1 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo kulture i medija

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Mjera „1.1. Unaprjeđenje statusa umjetnika i podrška umjetničkom stvaralaštvu“

AKTIVNOSTI

·      osiguravanje stabilne potpore statusu umjetnika, uključujući uplate zdravstvenog i mirovinskog osiguranja samostalnim umjetnicima, uz odgovarajuću i pravno utemeljenu korekciju koeficijenata

·      isplate naknada zaslužnim osobama prema službenim kriterijima te dodjela nagrada za postignuća u kulturi

·      poticanje profesionalnog razvoja umjetničke prakse i jačanje profesionalnih kapaciteta

·      podrška razvoju organizacija civilnoga društva u području kulture, uključujući osiguravanje sredstava za financiranje rada Zaklade Kultura nova i podršku strukovnim udrugama u kulturi

·      poticanje suradnje kulturnih ustanova s organizacijama civilnoga društva kroz razvoj novih suradničkih modela

·      revizija zakonodavnog okvira koja će uključivati poticaje i povećanje prihoda od autorskih prava, uključujući informiranje dionika i praćenje zakonskih okvira za zaštitu autorskih prava i intelektualnog vlasništva

·      osiguravanje redovite isplate autorskih naknada za pravo javne posudbe

·      unaprjeđenje tržišta umjetnina u sustavu privatnih galerija i kolekcija uz unaprjeđenje legislativnog okvira i razvoj sustava otkupa umjetnina od umjetnika za potrebe obogaćivanja muzejskih fundusa muzeja navedenih u Upisniku javnih i privatnih muzeja u Republici Hrvatskoj

POKAZATELJ REZULTATA

POČETNA VRIJEDNOST

Ukupno javno financiranje kulture po broju stanovnika

237,82 EUR (2023.) 1

1 Izračun se temelji na 68,92 % jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave koje su dostavile podatke za Godišnje istraživanje o financiranju javnih potreba u kulturi Republike Hrvatske za 2023. godinu te podacima o izvršenju proračuna koje dostavljaju Ministarstvu financija. Broj stanovnika preuzet je iz projekcije Hrvatske narodne banke koja se temelji na Popisu stanovništva iz 2021. godine.

TROŠAK PROVEDBE

IZVORI FINANCIRANJA U DRŽAVNOM PRORAČUNU

59.497.904,00 EUR

A508015 NAKNADE ZASLUŽNIM OSOBAMA A565003 OSNOVNA DJELATNOST UDRUGA U KULTURI A565011 NAGRADE ZA POSTIGNUĆA U KULTURI A565015 ZDRAVSTVENO I MIROVINSKO OSIGURANJE UMJETNIKA A781006 ZAKLADA KULTURA NOVA

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo kulture i medija

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Mjera „1.2. Osiguravanje prostora za rad za potrebe kulture i umjetničkog stvaralaštva“

AKTIVNOSTI

·      ulaganje i poticanje ulaganja u temeljnu kulturnu infrastrukturu s naglaskom na održivost investicija, digitalizaciju poslovanja, energetsku učinkovitost, klimatsku otpornost, zelenu infrastrukturu, povećanje potresne otpornosti zgrada, unaprjeđenje zaštite od požara i unaprjeđenje pristupačnosti osobama s invaliditetom i smanjenom pokretljivosti, uključujući poticanje obnove zgrada u skladu s inicijativom Novog Europskog Bauhausa

·      poticanje stabilnog financiranja kulturnih ustanova od strane osnivača, što uključuje osiguravanje adekvatnog prostora i opreme za rad te obuhvaća društveno-kulturne centre (DKC) kao ishodišta za inovacije i sudjelovanje u kulturi

·      korištenje prostora u vlasništvu države i jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave za potrebe kulture i kulturno-umjetničkog stvaralaštva s ciljem umrežavanja više aktera (uključujući organizacije civilnog društva i samostalne umjetnike)

·       čvršće povezivanje postojećih i stvaranje novih prostora za umjetničke rezidencije

·      nastavak ulaganja u digitalizaciju i opremanje kinoprikazivačke infrastrukture, osnaživanje mreže digitaliziranih kina s ciljem bolje dostupnosti i vidljivosti kvalitetnog europskog i hrvatskog kinorepertoara

·      dodjela bespovratnih financijskih sredstava za provedbu mjera zaštite kulturne baštine oštećene u potresima 2020. godine iz sredstava Fonda solidarnosti Europske unije

·      provedbi pridonose planirani pozivi u sklopu Programa „Konkurentnost i kohezija 2021. – 2027.“ kroz koje će se financirati priprema i provedba programa unaprjeđenja javne kulturne infrastrukture, uključujući obnovu i gradnju kulturne infrastrukture, nabavu opreme te pripremu dokumentacije za obnovu/gradnju kulturne infrastrukture

·      provedbi pridonosi investicija „Energetska obnova zgrada sa statusom kulturnog dobra“ Nacionalnog plana oporavka i otpornosti kroz koju se financira provedba radova energetske obnove zgrada sa statusom kulturnog dobra javne i kulturne namjene

POKAZATELJ REZULTATA

POČETNA VRIJEDNOST

Udio financiranja materijalnih i financijskih rashoda ustanova u kulturi u ukupnom proračunu Ministarstva kulture i medija

7,40 % ( 2023. )

Udio financiranja materijalnih i financijskih rashoda ustanova u kulturi u ukupnim proračunima jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

0,40 % ( 2023. ) 1

1 Izračun se temelji na 68,92 % jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave koje su dostavile podatke za Godišnje istraživanje o financiranju javnih potreba u kulturi Republike Hrvatske za 2023. godinu te podacima o izvršenju proračuna koje dostavljaju Ministarstvu financija.

 

TROŠAK PROVEDBE

IZVORI FINANCIRANJA U DRŽAVNOM PRORAČUNU

209.877.510,72 EUR

A781019 PROGRAM KONKURENTNOST I KOHEZIJA 2021. – 2027. – SPECIFIČNI CILJ RSO4.6. A785018.001 NACIONALNI PLAN OPORAVKA I OTPORNOSTI – KULTURA – C6.1. R1-I3 ENERGETSKA OBNOVA ZGRADA SA STATUSOM KULTURNOG DOBRA A832001 ADMINISTRACIJA I UPRAVLJANJE – HRVATSKO NARODNO KAZALIŠTE U ZAGREBU A832003 ADMINISTRACIJA I UPRAVLJANJE (IZ EVIDENCIJSKIH PRIHODA) – HRVATSKO NARODNO KAZALIŠTE U ZAGREBU A832005 IZGRADNJA DRUGE SCENE HRVATSKOG NARODNOG KAZALIŠTA U ZAGREBU A836001 ADMINISTRACIJA I UPRAVLJANJE – ANSAMBL LADO A836003 ADMINISTRACIJA I UPRAVLJANJE (IZ EVIDENCIJSKIH PRIHODA) – ANSAMBL LADO K565018 PROGRAMI IZGRADNJE, REKONSTRUKCIJE, ADAPTACIJE I OPREMANJA KULTURNE INFRASTRUKTURE

 

Komentara na članku: 1 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 1
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo kulture i medija

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Mjera „1.3. Razvoj produkcije i distribucije kulturnih sadržaja“

 

AKTIVNOSTI

·      poticanje održivih investicija, energetske učinkovitosti, ekološke osviještenosti te ulaganja u digitalnu distribuciju

·      podrška produkciji i distribuciji:

-     dramske i plesne umjetnosti, uključujući suvremene oblike scenskog izričaja poput suvremenog plesa i pokreta i suvremenog cirkusa

-     glazbene i glazbeno-scenske umjetnosti, uključujući poticanje suvremenih glazbenih i glazbeno-scenskih izričaja i trajno definiranje položaja i jačanje podrške radu Muzičkog informativnog centra (MIC)

-     vizualne umjetnosti, uključujući edukativne, rezidencijalne i izložbene programe

-     knjige i nakladništva, uključujući ulaganje u prevođenje, e-nakladništvo, međunarodnu promociju hrvatske književnosti, poticanje organizacije i nacionalnih nastupa na domaćim i međunarodnim sajmovima knjiga te osnivanje nacionalnog Centra za knjigu

-     audiovizualnih djelatnosti, audiovizualna proizvodnja i komplementarne djelatnosti, uključujući proizvodnju filmskih i serijskih djela, videoigara kulturnog i umjetničkog značaja, filmske koprodukcije, kinodistribuciju, prikazivaštvo, filmske festivale i manifestacije, razvijanje audiovizualne kulture, financijski poticaj snimanju na području RH te poticaj razvoju i proizvodnji hrvatskih audiovizualnih djela neovisnih proizvođača

-     interdisciplinarnih i novih umjetničkih i kulturnih praksi, uključujući umjetnička istraživanja

·      poticanje koprodukcija i nacionalne mobilnosti s ciljem daljnje decentralizacije kulturnih sadržaja, uključujući jačanje distribucijske mreže kroz poticanje međugradske suradnje

·      potpora kulturnim manifestacijama, uključujući dramske, književne, likovne i filmske festivale

·      provedbi pridonosi investicija „Transformacija i jačanje konkurentnosti kulturnih i kreativnih industrija“ Nacionalnog plana oporavka i otpornosti kroz koju se poslovnim subjektima u kulturnim i kreativnim sektorima omogućuje jačanje kapaciteta za prilagodbu poslovanja novom regulatornom i zakonodavnom okviru jedinstvenog digitalnog tržišta

 

 

POKAZATELJ REZULTATA

POČETNA VRIJEDNOST

Udio programskog financiranja kulture u ukupnom proračunu Ministarstva kulture i medija

84,09 % ( 2023. )

Udio programskog financiranja kulture u ukupnim proračunima jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

1,27 % ( 2023. ) 1

Udio izdataka za kulturu i rekreaciju u ukupnim izdatcima po kućanstvu

0,89 % ( 2022. ) 2

1 Izračun se temelji na 68,92 % jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave koje su dostavile podatke za Godišnje istraživanje o financiranju javnih potreba u kulturi Republike Hrvatske za 2023. godinu te podacima o izvršenju proračuna koje dostavljaju Ministarstvu financija.

2 Izvor je istraživanje Državnog zavoda za statistiku "Osnovne karakteristike potrošnje kućanstva u 2022.". Za izračun su korištene kategorije "09.5 Kulturna dobra", "09.6 Usluge u kulturi", "09.7.1 Knjige" i "09.7.2 Novine i časopisi". Stopa odgovora na razini kućanstava za istraživanje u 2022. bila je 28 %.

 

TROŠAK PROVEDBE

IZVORI FINANCIRANJA U DRŽAVNOM PRORAČUNU

196.929.343,40 EUR

A564018 JAMSTVENA PRIČUVA ZA PROGRAM JAMSTAVA ZA KREDITE ZA PODUZETNIKE U PODRUČJU KULTURE I KREATIVNIH INDUSTRIJA A564021 ORGANIZACIJA I NASTUPI NA SAJMOVIMA KNJIGA A565021 MATICA HRVATSKA A565030 PROGRAMI DRAMSKE, PLESNE, GLAZBENE I GLAZBENO-SCENSKE UMJETNOSTI A565033 PROGRAMI INTERDISCIPLINARNIH I NOVIH UMJETNIČKIH I KULTURNIH PRAKSI A781002 PROGRAMI KNJIGE I NAKLADNIŠTVA A781007 PROGRAM POTICANJA ULAGANJA U PROIZVODNJU AUDIOVIZUALNIH DJELA A781014 PROGRAMI VIZUALNE UMJETNOSTI A781017 PULSKI FILMSKI FESTIVAL A784003 PODUZETNIŠTVO U KULTURNIM I KREATIVNIM INDUSTRIJAMA A785009 PROGRAMI AUDIOVIZUALNE DJELATNOSTI A785018.002 NACIONALNI PLAN OPORAVKA I OTPORNOSTI – KULTURA – C1.1.1. R6-I1 TRANSFORMACIJA I JAČANJE KONKURENTNOSTI KULTURNIH I KREATIVNIH INDUSTRIJA A785021 FINANCIJSKI POTICAJI HRVATSKIM AUDIOVIZUALNIM DJELIMA A832002 PROGRAMI HRVATSKOG NARODNOG KAZALIŠTA U ZAGREBU A832006 PROGRAMI HRVATSKOG NARODNOG KAZALIŠTA U ZAGREBU (IZ EVIDENCIJSKIH PRIHODA) A836002 PROGRAMI ANSAMBLA LADA

 

Komentara na članku: 2 Općih komentara: 1 Nadopuna teksta: 1
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo kulture i medija

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Mjera „1.4. Osiguravanje pristupa i sudjelovanja u kulturi“

AKTIVNOSTI

·      suzbijanje svih oblika diskriminacije u osiguravanju pristupa i sudjelovanja u kulturi

·      poticanje kulturne raznolikosti i integracije osoba kojima je odobrena međunarodna zaštita

·      praćenje zastupljenosti kulturnih sadržaja manjinskih skupina i pružanje podrške radu kulturnih centara i ostalih organizacija nacionalnih manjina, uključujući financiranje rada i daljnjeg razvoja središnjih knjižnica nacionalnih manjina

·      podrška omogućavanju pristupa i sudjelovanja u kulturi marginaliziranim i ranjivim skupinama, uključujući umanjivanje barijera i poboljšanje dostupnosti kulturnih sadržaja osobama s invaliditetom

·      podrška omogućavanju pristupa i sudjelovanja u kulturi useljenika i povratnika iz hrvatskog useljeništva

·      podrška kulturnim programima koji se održavaju na otocima, brdsko-planinskim područjima i područjima posebne državne skrbi, uključujući podršku razvoju bibliobusne mreže u mjestima bez uspostavljene knjižnične jedinice udaljenima od kulturnih središta

·      podrška poticanju sudjelovanja u kulturi i razvoju publike, s naglaskom na programe namijenjene djeci i mladima, uključujući poticanje suradnje kulturnih ustanova i umjetničkih organizacija s osnovnim i srednjim školama te izradu predstudije za kulturnu iskaznicu

·      podrška programima kulturno-umjetničkog amaterizma

·      poticanje ulaganja u poticanje čitanja nastavno na provedbu Nacionalne strategije za poticanje čitanja, uključujući Nacionalni program poticanja čitanja djeci od najranije dobi „Rođeni za čitanje“

·      poticanje uloge kulture u promicanju mentalnog zdravlja i dobrobiti, uključujući programe umjetničke terapije

·      poticanje zastupljenosti obrazovanja u području kulture i medija u izbornim predmetima u formalnom obrazovanju, uključujući medijsku i filmsku pismenost, uz kontinuirano obrazovanje odgojno-obrazovnih djelatnika

·      provedbi pridonose aktivnosti u sklopu mjere „1.6. Osiguranje jednakosti pristupa i sudjelovanja ranjivih skupina u kulturi te unaprjeđenje medijske pismenosti“ posebnog cilja „1. Smanjenje siromaštva i socijalne isključenosti ranjivih skupina“ u Nacionalnom planu borbe protiv siromaštva i socijalne isključenosti 2021. – 2027. u kojem su osigurana sredstva za programe koji omogućuju pristup i dostupnost kulturnih sadržaja za osobe s invaliditetom i djecu i mlade s teškoćama u razvoju te planirani pozivi u okviru Programa „Učinkoviti ljudski potencijali 2021. – 2027.“ kroz koje će se financirati razvoj inkluzivnih usluga ustanova u kulturi te potpora socijalnom uključivanju osoba s invaliditetom, starijih osoba, djece i mladih sudjelovanjem u kulturnim i umjetničkim aktivnostima

POKAZATELJ REZULTATA

POČETNA VRIJEDNOST

Udio odobrenih projekata javnih potreba u kulturi Ministarstva kulture i medija koji su namijenjeni djeci i mladima

73 % (2023.)1

Udio odobrenih projekata javnih potreba u kulturi Ministarstva kulture i medija koji su namijenjeni osobama s invaliditetom, promicanju zaštite ljudskih prava, promicanju ravnopravnosti spolova i suzbijanju diskriminacije na temelju spola, integraciji osoba kojima je omogućena međunarodna zaštita ili promicanju kvalitete života starijih osoba

58 % (2023.)1,2

Udio odobrenih projekata javnih potreba u kulturi Ministarstva kulture i medija koji se održavaju na otocima ili brdsko-planinskim područjima

19 % (2023.)1

1 Samoprocjena korisnika u prijavnom obrascu sustava ePrijavnice.

2 Podaci za 2023. godinu nisu obuhvaćali promicanje kvalitete života starijih osoba.

 

TROŠAK PROVEDBE

IZVORI FINANCIRANJA U DRŽAVNOM PRORAČUNU

7.735.072,00 EUR

A729024 POTPORA IZDAVAČKOJ KUĆI EDIT A781009 SUDJELOVANJE U KULTURI I RAZVOJ PUBLIKE A835001 ADMINISTRACIJA I UPRAVLJANJE – HRVATSKA KNJIŽNICA ZA SLIJEPE A835002 ADMINISTRACIJA I UPRAVLJANJE (IZ EVIDENCIJSKIH PRIHODA) – HRVATSKA KNJIŽNICA ZA SLIJEPE A835003 PROGRAMI HRVATSKE KNJIŽNICE ZA SLIJEPE

 

Komentara na članku: 3 Općih komentara: 2 Nadopuna teksta: 1
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo kulture i medija

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Posebni cilj „2. Očuvanje i održivo korištenje kulturne baštine“

 Posebnim ciljem očuvat će se i održivo koristiti kulturna baština kroz osiguravanje istraživanja, zaštite i očuvanja kulturne baštine i podršku valorizaciji, interpretaciji, promociji i održivom upravljanju kulturnom baštinom.

Ovaj posebni cilj pridonosi prioritetnom području „1.5. Poticanje razvoja kulture i medija“ strateškog cilja „1. Konkurentno i inovativno gospodarstvo“ Nacionalne razvojne strategije Republike Hrvatske do 2030. godine, osobito prioritetu provedbe „Zaštita, očuvanje, prezentacija i ekonomsko vrednovanje kulturne, povijesne i prirodne baštine“ i „Ulaganje u kulturne i kreativne industrije“ kroz osiguravanje istraživanja, zaštite i očuvanja kulturne baštine te podršku valorizaciji, interpretaciji, promociji i održivom upravljanju kulturnom baštinom. Također pridonosi prioritetnom području „8.2. Energetska samodostatnost i tranzicija na čistu energiju“ strateškog cilja „8. Ekološka i energetska tranzicija za klimatsku neutralnost“ kroz primjenjivanje načela energetske učinkovitosti u provedbi mjera zaštite i očuvanja kulturne baštine.

Provedbi posebnog cilja pridonosi investicija „C2.2. R3-I1 Uspostava digitalne infrastrukture i usluga javne uprave izradom sustava konzervatorskih podloga“ u Nacionalnom planu oporavka i otpornosti 2021. – 2026. kroz uspostavu e-usluga i unaprjeđenje upravljanja prostorom.

Posebni cilj pridonosi zelenoj tranziciji kroz primjenjivanje načela energetske učinkovitosti u provedbi mjera zaštite i očuvanja kulturne baštine i digitalnoj transformaciji kroz održavanje i unaprjeđivanje e-usluga informacijskih sustava.

Pridonosi ciljevima održivog razvoja UN Agende 2030 „8. Promicati održiv i uključiv gospodarski rast, punu i produktivnu zaposlenost i dostojan rad za sve“ kroz podršku valorizaciji i interpretaciji kulturne baštine i „11. Učiniti gradove i ljudska naselja uključivima, sigurnima, prilagodljivima i održivima“ kroz osiguravanje zaštite i očuvanja kulturne baštine.

 

POKAZATELJ ISHODA

POČETNA VRIJEDNOST

CILJNA VRIJEDNOST 2025.

CILJNA VRIJEDNOST 2026.

CILJNA VRIJEDNOST 2027.

Ukupna javna potrošnja za kulturnu baštinu po broju stanovnika (OI.02.8.69)

143,06 EUR (2023.)1

31,82 EUR

32,78 EUR

33,76 EUR

 1 Iznos je značajno veći od predviđenog zbog iznimnog ulaganja u obnovu nematerijalne kulturne baštine nakon potresa koji su 2020. godine pogodili Grad Zagreb i Sisačko-moslavačku županiju.

 

TROŠAK PROVEDBE

IZVORI FINANCIRANJA U DRŽAVNOM PRORAČUNU

867.544.077,11 EUR

P3903 MUZEJSKA I VIZUALNA DJELATNOST P3907 OSTALE DJELATNOSTI KULTURE P3908 ZAŠTITA KULTURNIH DOBARA

 

MJERA

TROŠAK PROVEDBE

2.1. Osiguravanje istraživanja, zaštite i očuvanja kulturne baštine

849.557.890,70 EUR

2.2. Podrška valorizaciji, interpretaciji, promociji i održivom upravljanju kulturnom baštinom

17.986.186,41 EUR

UKUPNO

867.544.077,11 EUR

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo kulture i medija

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Mjera „2.1. Osiguravanje istraživanja, zaštite i očuvanja kulturne baštine“

AKTIVNOSTI

·      podrška istraživanju, zaštiti i očuvanju nepokretne, pokretne, nematerijalne i arheološke kulturne baštine kroz mrežu područnih konzervatorskih ureda, konzervatorskih službi i konzervatorskih odjela

·      podrška konzerviranju i restauriranju nepokretnih, pokretnih i arheoloških kulturnih dobara

·      administracija i upravljanje Hrvatskog restauratorskog zavoda (HRZ) u novouređenom prostoru, s centraliziranom pohranom dokumentacije

·      administracija i upravljanje Međunarodnog centra za podvodnu arheologiju (MCPA)

·      koordiniranje suradnje s ostalim organizacijama koje se bave poslovima istraživanja, zaštite, očuvanja, konzervacije i restauracije kulturne baštine, uključujući Hrvatski državni arhiv (HDA) i Nacionalnu i sveučilišnu knjižnicu Zagrebu (NSK)

·      poticanje suradnje konzervatora i restauratora s akademskom istraživačkom zajednicom, uključujući poticanje osnivanja izbornih kolegija na sveučilištima i omogućivanje praktičnog rada studentima

·      dodjela bespovratnih financijskih sredstava Hrvatskom restauratorskom zavodu (HRZ) za provedbu mjera zaštite kulturne baštine oštećene u potresu 22. ožujka 2020. godine na području Grada Zagreba, Krapinsko-zagorske i Zagrebačke županije iz sredstava Fonda solidarnosti Europske unije

POKAZATELJ REZULTATA

POČETNA VRIJEDNOST

Udio programskog financiranja zaštite i očuvanja kulturnih dobara u ukupnom proračunu Ministarstva kulture i medija

60,14 % (2023.)1

Udio programskog financiranja zaštite i očuvanja kulturnih dobara u ukupnom programskom financiranju kulture jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

16,28 % (2023.)1,2

1 Iznos je značajno veći od predviđenog zbog iznimnog ulaganja u obnovu nematerijalne kulturne baštine nakon potresa koji su 2020. godine pogodili Grad Zagreb i Sisačko-moslavačku županiju.

2 Izračun se temelji na 68,92 % jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave koje su dostavile podatke za Godišnje istraživanje o financiranju javnih potreba u kulturi Republike Hrvatske za 2023. godinu.

TROŠAK PROVEDBE

IZVORI FINANCIRANJA U DRŽAVNOM PRORAČUNU

849.557.890,70 EUR

A565010 PROGRAMI DJELATNOSTI ZAŠTITE, OČUVANJA I ODRŽIVOG UPRAVLJANJA KULTURNOM BAŠTINOM A784001 KONZERVATORSKO-ARHEOLOŠKA ISTRAŽIVANJA A834001 PROGRAMI HRVATSKOG RESTAURATORSKOG ZAVODA A834002 ADMINISTRACIJA I UPRAVLJANJE – HRVATSKI RESTAURATORSKI ZAVOD A834003 ADMINISTRACIJA I UPRAVLJANJE (IZ EVIDENCIJSKIH PRIHODA) – HRVATSKI RESTAURATORSKI ZAVOD A843001 ADMINISTRACIJA I UPRAVLJANJE – MEĐUNARODNI CENTAR ZA PODVODNU ARHEOLOGIJU A843002 PROGRAMI MEĐUNARODNOG CENTRA ZA PODVODNU ARHEOLOGIJU A843003 ADMINISTRACIJA I UPRAVLJANJE (IZ EVIDENCIJSKIH PRIHODA) – MEĐUNARODNI CENTAR ZA PODVODNU ARHEOLOGIJU

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo kulture i medija

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Mjera „2.2. Podrška valorizaciji, interpretaciji, promociji i održivom upravljanju kulturnom baštinom“

AKTIVNOSTI

·      podrška valorizaciji i interpretaciji kulturne baštine, uključujući dopunu normativnih dokumenata te izradu stručnih smjernica, preporuka i standarda

·      održavanje i unaprjeđivanje e-usluga Informacijskog sustava kulturne baštine (ISKB)

·      razvoj smjernica i mjera za održivu obnovu kulturnih dobara, a osobito energetsku učinkovitost i održivost investicija namijenjenih kulturnoj infrastrukturi, uz koordinaciju s Ministarstvom prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine

·      izrada preliminarne tehničke procjene za višegodišnje financiranje, kroz koje će pratiti očuvanje, obnova i interpretacija kulturnog dobra

·      poticanje izrade planova upravljanja kao alata za upravljanje kulturnim dobrima i upravljanje rizicima, uključujući prethodnu procjenu ugroženosti kulturne baštine od rizika, prikupljanje podataka, praćenje i izvještavanje o rizicima te izradu i provedbu planova za smanjenje rizika na kulturnoj baštini

·      osiguravanje zastupljenosti hrvatske kulturne baštine na međunarodnoj razini, uključujući obilježavanje Dana europske baštine i promicanje kulturnih ruta i kulturnih krajolika

·      financiranje rada Hrvatskog povjerenstva za UNESCO i priprema nominacija kulturnih dobara u Republici Hrvatskoj na UNESCO-ove popise svjetske materijalne i nematerijalne kulturne baštine

·      provedbi pridonosi investicija „Uspostava digitalne infrastrukture i usluga javne uprave izradom sustava konzervatorskih podloga“ Nacionalnog plana oporavka i otpornosti kroz koju će se unaprijediti izrada konzervatorskih podloga i povezati sa sustavom prostornog planiranja

·      provedbi pridonosi Integrirani teritorijalni program 2021. – 2027. u kojemu će se Specifičnim ciljem „5.i Poticanje integriranog i uključivog društvenog i gospodarskog razvoja, razvoja u području okoliša, kulture, prirodne baštine, održivog turizma i sigurnosti u urbanim područjima“ financirati vrednovanje, očuvanje, obnova i prezentacija materijalne i nematerijalne kulturne baštine uključujući i zaštićene spomenike kulture, u turizmu radi razvoja održivog turizma, dok će se Specifičnim ciljem „5.ii Poticanje integriranog i uključivog društvenog i gospodarskog razvoja, lokalnog razvoja u području okoliša, kulture, prirodne baštine, održivog turizma i sigurnosti u područjima koja nisu urbana“ ulagati u obnovu i revitalizaciju objekata kulturne baštine te kulturno-turističkih lokacija, valorizaciju i digitalizaciju pokretne kulturne baštine otoka.

POKAZATELJ REZULTATA

POČETNA VRIJEDNOST

Broj kulturnih dobara u Republici Hrvatskoj na UNESCO-ovom popisu svjetske materijalne i nematerijalne kulturne baštine

30 (2024.)

Broj nositelja Oznake europske baštine u Republici Hrvatskoj

2 (2024.)

Udio zaštićenih kulturnopovijesnih urbanih cjelina koje imaju izrađene e-konzervatorske podloge

15 % (2024.)1

1 Stručnom povjerenstvu za praćenje izrade i usvajanje konzervatorskih podloga u 2024. godini na razmatranje je dostavljeno 27 izrađenih konzervatorskih podloga.

 

TROŠAK PROVEDBE

IZVORI FINANCIRANJA U DRŽAVNOM PRORAČUNU

17.986.186,41 EUR

A564015 HRVATSKO POVJERENSTVO ZA UNESCO A780007 PROJEKT ARHEOLOŠKI PARK VUČEDOL – FAZA II – PROGRAM KONKURENTNOST I KOHEZIJA 2021. – 2027. A784006 GODIŠNJA ČLANARINA REPUBLIKE HRVATSKE ZA UNESCO A785018.003 NACIONALNI PLAN OPORAVKA I OTPORNOSTI – KULTURA – C2.2. R3-I1 USPOSTAVA DIGITALNE INFRASTRUKTURE I USLUGA JAVNE UPRAVE IZRADOM SUSTAVA KONZERVATORSKIH PODLOGA

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo kulture i medija

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Posebni cilj „3. Razvoj sustava arhiva, knjižnica i muzeja“

 Posebnim ciljem razvit će se sustav arhiva, knjižnica i muzeja kroz unaprjeđenje prikupljanja, obrade, zaštite, očuvanja, dostupnosti, korištenja i interpretacije građe te razvoj stručnih i infrastrukturnih kapaciteta arhiva, knjižnica i muzeja.

Ovaj posebni cilj pridonosi prioritetnom području „1.5. Poticanje razvoja kulture i medija“ strateškog cilja „1. Konkurentno i inovativno gospodarstvo“ Nacionalne razvojne strategije Republike Hrvatske do 2030. godine, osobito prioritetima provedbe „Jačanje i promicanje hrvatske kulture, umjetničkog stvaralaštva i participacije u kulturi“ i „Zaštita, očuvanje, prezentacija i ekonomsko vrednovanje kulturne, povijesne i prirodne baštine“ kroz unaprjeđenje prikupljanja, obrade, zaštite, očuvanja, dostupnosti, korištenja i interpretacije građe te razvoj stručnih i infrastrukturnih kapaciteta arhiva, knjižnica i muzeja. Također pridonosi prioritetnom području „8.2. Energetska samodostatnost i tranzicija na čistu energiju“ strateškog cilja „8. Ekološka i energetska tranzicija za klimatsku neutralnost“ kroz primjenjivanje načela energetske učinkovitosti u poslovnim procesima i infrastrukturnim ulaganjima te prioritetnom području „11.2. Digitalizacija javne uprave i pravosuđa“ strateškog cilja „11. Digitalna tranzicija društva i gospodarstva“ kroz digitalizaciju poslovnih procesa.

Provedbi posebnog cilja pridonosi investicija „C2.2. R3-I2 Unaprjeđenje digitalne infrastrukture i usluga javnog sektora razvojem nacionalnog arhivskog informacijskog sustava i jačanjem nacionalne mreže arhiva“ u Nacionalnom planu oporavka i otpornosti 2021.-2026. kroz koju će se unaprijediti upravljanje dokumentacijom kod tijela javne vlasti, pravosudnog sustava i drugih stvaratelja dokumentarnog i arhivskog gradiva, omogućiti dodatna digitalizacija gradiva i poslovnih procesa te ojačati prostorni kapaciteti područnih državnih arhiva.

Posebni cilj pridonosi zelenoj tranziciji kroz primjenjivanje načela energetske učinkovitosti u izgradnji i obnovi infrastrukture te poslovnim procesima i digitalnoj transformaciji kroz digitalizaciju poslovnih procesa.

Pridonosi ciljevima održivog razvoja UN Agende 2030: cilju „9. Izgraditi otpornu infrastrukturu, promicati uključivu i održivu industrijalizaciju i poticati inovativnost“, podcilju „9.1. Razviti kvalitetnu, pouzdanu, održivu i prilagodljivu infrastrukturu, uključujući regionalnu i prekograničnu infrastrukturu, kako bi se podržao ekonomski razvoj i ljudsko blagostanje, s fokusom na dostupnom i pravednom pristupu za sve“ kroz razvoj stručnih i infrastrukturnih kapaciteta arhiva, knjižnica i muzeja i pružanje usluga korisnicima te cilju „11. Učiniti gradove i ljudska naselja uključivima, sigurnima, prilagodljivima i održivima“, podcilju „11.4. Osnažiti napore za zaštitom i osiguravanjem svjetske kulturne i prirodne baštine“ kroz zaštitu i očuvanje građe.

 

POKAZATELJ ISHODA

POČETNA VRIJEDNOST

CILJNA VRIJEDNOST 2025.

CILJNA VRIJEDNOST 2026.

CILJNA VRIJEDNOST 2027.

Broj korisnika arhiva (OI.02.8.71)

10.141 (2023.)

10.654

10.921

11.194

Broj fizičkih i virtualnih posjeta narodnim knjižnicama (OI.02.8.70)

16.537.865 (2023.)

17.037.722

17.293.288

17.552.687

Broj posjetitelja muzeja (OI.02.8.72)

1.320.222 (2021.)1

1.457.278

1.493.710

1.531.053

1 Objava priopćenja "Muzeji, galerije i zbirke u 2024." očekuje se tijekom 2025. godine.

TROŠAK PROVEDBE

IZVORI FINANCIRANJA U DRŽAVNOM PRORAČUNU

304.578.163,18 EUR

P3902 ARHIVSKA DJELATNOST P3903 MUZEJSKA I VIZUALNA DJELATNOST P3905 KNJIŽNIČNA DJELATNOST P3907 OSTALE DJELATNOSTI KULTURE

MJERA

TROŠAK PROVEDBE

3.1. Unaprjeđenje prikupljanja, obrade, zaštite, očuvanja, dostupnosti, korištenja i interpretacije građe u arhivima, knjižnicama i muzejima

85.147.218,51 EUR

3.2. Razvoj stručnih i infrastrukturnih kapaciteta arhiva, knjižnica i muzeja

219.430.944,67 EUR

UKUPNO

304.578.163,18 EUR

 

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo kulture i medija

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Mjera „3.1. Unaprjeđenje prikupljanja, obrade, zaštite, očuvanja, dostupnosti, korištenja i interpretacije građe u arhivima, knjižnicama i muzejima“

AKTIVNOSTI

·      programi poboljšanja dostupnosti, korištenja i interpretacije građe u sustavu arhiva, knjižnica i muzeja, uključujući prikupljanje građe, izdavačku djelatnost i organizaciju kulturnih događanja

·      međusobno povezivanje informacijskih sustava arhiva, knjižnica i muzeja s ciljem uspostave e-usluga povećanja interoperabilnosti te povezivanje s informacijskim sustavima za podršku istraživanju, dokumentiranju i upravljanju kulturnom baštinom, Informacijskim sustavom kulturne baštine (ISKB) i Bazom restauratorski evidentiranih umjetnina Hrvatske (BREUH)

·      uspostava Nacionalnog arhivskog informacijskog sustava

·      unaprjeđenje sustava nabave knjižne građe uz nastavak implementacije novog modela otkupa knjiga za narodne knjižnice

·      poticanje razrješenja sukcesije arhivskog gradiva nastalog na području bivše države

·      podrška digitalizaciji arhivske, knjižnične i muzejske građe s fokusom na edukaciju djelatnika i osiguravanje opreme, uključujući unaprjeđenje procesa restauracije i digitalizacije nacionalne filmske baštine u okviru Hrvatske kinoteke te digitalizaciju gradiva kazališta i kazališnih družina

·      podrška razvoju Hrvatske digitalne knjižnice u okviru Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu kao nacionalne digitalne knjižnične zbirke

·      izrada cjelovitog nacionalnog programa prenamjene postojećih i izgradnje novih čuvaonica za pohranu najvrjednije kulturne baštine

·      unaprjeđenje i nadogradnja sustava eKultura kao središnjeg mrežnog mjesta koje osigurava trajnu pohranu, pristup, dostupnost te pretraživanje digitaliziranih zbirki kulturne baštine

·      provedbi pridonosi investicija „Unaprjeđenje digitalne infrastrukture i usluga javnog sektora razvojem nacionalnog arhivskog informacijskog sustava i jačanjem nacionalne mreže arhiva“ Nacionalnog plana oporavka i otpornosti kroz koju su razvijeni nacionalni arhivski informacijski sustav koji unaprjeđuje sustav nadzora gradiva izvan arhiva, sustav preuzimanja gradiva u arhive te repozitorij i e-usluga za pristup i korištenje digitaliziranog arhivskog gradiva kao podrška kvalitetnijem i učinkovitijem funkcioniranju javne uprave

 

POKAZATELJ REZULTATA

POČETNA VRIJEDNOST

Udio arhivskih fondova i zbirki dostupnih u digitalnom obliku

2,19 % (2023.)

Udio e-knjiga u prinovi knjiga u knjižnicama

17 % (2023.)

Broj jedinica online sadržaja u muzejima i muzejskim zbirkama

53.211 (2021.)1

1 Objava priopćenja "Muzeji, galerije i zbirke u 2024." očekuje se tijekom 2025. godine.

 

TROŠAK PROVEDBE

IZVORI FINANCIRANJA U DRŽAVNOM PRORAČUNU

85.147.218,51 EUR

A565027 PROGRAMI MUZEJSKE DJELATNOSTI A565028 PROGRAMI ARHIVSKE DJELATNOSTI A780001 PROGRAMI MUZEJSKO GALERIJSKE DJELATNOSTI A781003 PROGRAMI KNJIŽNIČNE DJELATNOSTI I NABAVA KNJIŽNE GRAĐE A785017 STALNA IZLOŽBA CRKVENE UMJETNOSTI A785020 KNJIŽNIČNI PROGRAMI NACIONALNE I SVEUČILIŠNE KNJIŽNICE K565029 NACIONALNI PROGRAM DIGITALIZACIJE

 

Komentara na članku: 1 Općih komentara: 1 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo kulture i medija

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Mjera „3.2. Razvoj stručnih i infrastrukturnih kapaciteta arhiva, knjižnica i muzeja“

AKTIVNOSTI

·      financiranje arhiva, knjižnica i muzeja u nadležnosti Ministarstva kulture i medija te poticanje redovitog financiranja od strane osnivača

·      poticanje unaprjeđenja kompetencija djelatnika, uključujući regularno stručno usavršavanje i uvođenje suvremenih metodologija i tehnologija

·      unaprjeđenje infrastrukture, osuvremenjivanje informatičke opreme i osiguravanje adekvatnih prostornih uvjeta, uključujući poticanje korištenja i opremanja knjižnica kao prostora za različite oblike kulturnih aktivnosti

·      poticanje unaprjeđenja i osuvremenjivanja stalnih postava u muzejima i muzejskih čuvaonica

·      unaprjeđenje sustava matičnosti i potpora matičnim službama sukladno zakonskim podlogama, uključujući Hrvatski državni arhiv, kao središnji i matični arhiv, te sustave matičnih knjižnica i muzeja

·      poticanje međuinstitucionalne suradnje između arhiva, knjižnica i muzeja

·      provedbi pridonosi investicija „Unaprjeđenje digitalne infrastrukture i usluga javnog sektora razvojem nacionalnog arhivskog informacijskog sustava i jačanjem nacionalne mreže arhiva“ Nacionalnog plana oporavka i otpornosti kroz koju će se ojačati spremišni kapaciteti u područnim državnim arhivima

POKAZATELJ REZULTATA

POČETNA VRIJEDNOST

Broj zaposlenog stručnog osoblja u arhivima

427 (2023.)

Broj zaposlenog stručnog osoblja u knjižnicama

3.711 (2023.)

Broj zaposlenog stručnog osoblja u muzejima i muzejskim zbirkama

1.057 (2021.)1

1 Objava priopćenja "Muzeji, galerije i zbirke u 2024." očekuje se tijekom 2025. godine.

 

TROŠAK PROVEDBE

IZVORI FINANCIRANJA U DRŽAVNOM PRORAČUNU

219.430.944,67 EUR

A780000 ADMINISTRACIJA I UPRAVLJANJE – MUZEJI I GALERIJE A780002 ADMINISTRACIJA I UPRAVLJANJE (IZ EVIDENCIJSKIH PRIHODA) – MUZEJI I GALERIJE A783000 ADMINISTRACIJA I UPRAVLJANJE – ARHIVI A783001 ADMINISTRACIJA I UPRAVLJANJE (IZ EVIDENCIJSKIH PRIHODA) – ARHIVI A784002 MATIČNE SLUŽBE KNJIŽNICA A785018.004 NACIONALNI PLAN OPORAVKA I OTPORNOSTI – KULTURA – C2.2. R3-I2 UNAPRJEĐENJE DIGITALNE INFRASTRUKTURE I USLUGA JAVNOG SEKTORA RAZVOJEM NACIONALNOG ARHIVSKOG INFORMACIJSKOG SUSTAVA I JAČANJEM NACIONALNE MREŽE ARHIVA K780004 ADAPTACIJA I DOGRADNJA ZGRADE ARHEOLOŠKOG MUZEJA ISTRE U PULI

 

 

Komentara na članku: 1 Općih komentara: 1 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo kulture i medija

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Posebni cilj „4. Unaprjeđenje statusa novinarske profesije, medijskog sektora i poticanje pluralizma“

Posebnim ciljem unaprijedit će se status novinarske profesije, medijski sektor i poticati pluralizam kroz unaprjeđenje uloge medija i statusa novinara, poticanje razvoja medija temeljenog na ekonomskoj održivosti, obrazovanju i tehnologiji te poticanje medijske pismenosti, obrazovanja i stjecanja vještina za digitalno okruženje.

Ovaj posebni cilj pridonosi prioritetnom području „1.5. Poticanje razvoja kulture i medija“ strateškog cilja „1. Konkurentno i inovativno gospodarstvo“ Nacionalne razvojne strategije Republike Hrvatske do 2030. godine, osobito prioritetu provedbe „Razvoj medija i medijske pismenosti“, kroz unaprjeđenje uloge medija i statusa novinara, poticanje razvoja medija temeljenog na ekonomskoj održivosti, obrazovanju i tehnologiji te poticanju medijske pismenosti, obrazovanja i stjecanja vještina za digitalno okruženje.

Provedbi posebnog cilja pridonosi investicija „C1.1.1. R6-I2 Uspostava provjere medijskih činjenica i sustava javne objave podataka“ u Nacionalnom planu oporavka i otpornosti 2021. – 2026. kroz uspostavu sustava provjere medijskih činjenica i sustava javne objavepodataka o vlasništvu i financiranju medija.

Posebni cilj pridonosi digitalnoj transformaciji kroz poticanje medijske pismenosti, obrazovanja i stjecanja vještina za digitalno okruženje.

 

Pridonosi ciljevima održivog razvoja UN Agende 2030: cilju „4. Osigurati uključivo, kvalitetno i pravično obrazovanje i promicati mogućnosti cjeloživotnog obrazovanja za sve“ kroz poticanje medijske pismenosti, obrazovanja i stjecanja vještina za digitalno okruženje te cilju „16. Promicati miroljubiva i uključiva društva za održivi razvoj, omogućiti pristup pravdi za sve i izgraditi efikasne, pouzdane i uključive institucije na svim razinama kroz poticanje razvoja medija i podršku medijima u osiguravanju javnog pristupa informacijama.

POKAZATELJ ISHODA

POČETNA VRIJEDNOST

CILJNA VRIJEDNOST 2025.

CILJNA VRIJEDNOST 2026.

CILJNA VRIJEDNOST 2027.

Rashodi za usluge emitiranja i izdavaštva u ukupnim rashodima opće države (OI.02.8.74)

0,6 % (2022.)1

0,8 %

0,8 %

0,8 %

Indeks slobode medija (OI.02.8.73)

68,79 % (2024.)

73,63 %

74,74 %

75,86 %

 

1 Zadnji dostupni Eurostatovi podaci. Razmotrit će se prikazivanje pokazatelja na nacionalnoj razini.

 

TROŠAK PROVEDBE

IZVORI FINANCIRANJA U DRŽAVNOM PRORAČUNU

82.275.533,00 EUR

P3906 PROGRAMI AUDIOVIZUALNE DJELATNOSTI I MEDIJA

 

MJERA

TROŠAK PROVEDBE

4.1. Unaprjeđenje uloge medija i statusa novinara

62.945.615,00 EUR

4.2. Poticanje razvoja medija temeljenog na ekonomskoj održivosti, obrazovanju i tehnologiji

14.860.360,00 EUR

4.3. Poticanje medijske pismenosti, obrazovanja i stjecanja vještina za digitalno okruženje

4.469.558,00 EUR

UKUPNO

82.275.533,00 EUR

 

 

 

 

Komentara na članku: 1 Općih komentara: 1 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo kulture i medija

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Mjera „4.1. Unaprjeđenje uloge medija i statusa novinara“

 

AKTIVNOSTI

·      unaprjeđenje položaja novinarske profesije, uključujući poboljšanje radnog položaja, zaštite i sigurnosti novinara i drugih medijskih djelatnika te unaprjeđenje zakonodavnog okvira

·      praćenje provedbe uspostavljenih mehanizama za rano prepoznavanje i odbacivanje očito neosnovanih ili zlonamjernih sudskih postupaka (strateških tužbi protiv javnog sudjelovanja)

·      poticanje kvalitetnog, neovisnog i profesionalnog novinarstva te inovativnosti dostupnosti kao i raznovrsnost sadržaja od javnog interesa, posebice i u lokalnim i regionalnim medijima

·      unaprjeđenje regulacije sponzoriranog sadržaja i oglašavanja, uključujući razgraničenja uredničkog informativnog sadržaja od oglašavanja

·      poticanje Hrvatske radiotelevizije (HRT) u razvoju usluga javnog servisa kao neovisnog javnog medija, uključujući uspostavu novog modela financiranja te prilagodbu suvremenim oblicima distribucije, proizvodnje usluga na zahtjev i ulaganja u domaće audiovizualne sadržaje

·      na temelju podataka koje će prikupljati Agencija za elektroničke medije pratit će se zastupljenost medijskih sadržaja manjinskih skupina, sadržaja koji se bave marginaliziranim i ranjivim skupinama, sankcioniranje govora mržnje te suzbijanje svih oblika diskriminacije

·      podrška razvoju informativnih usluga Hrvatske izvještajne novinske agencije (HINA), uključujući osiguravanje stabilnog financiranja

·      informiranje dionika i praćenje zakonskih okvira za zaštitu autorskih prava i intelektualnog vlasništva, uključujući pravo na naknadu za javnu posudbu

·      provedbi pridonosi investicija „Uspostava provjere medijskih činjenica i sustava javne objave podataka“ Nacionalnog plana oporavka i otpornosti kroz koju će se poticati razvoj tehnoloških programa, platformi i sustava komunikacije s medijima te stvoriti baza podataka i uspostaviti sustav objave vlasničkih podataka i izvora financiranja medija

·      provedbi pridonose aktivnosti mjere „4.2. Osiguravanje slobodnog medijskog prostora i jačanje profesionalnog rada novinara“ u Nacionalnom planu zaštite i promicanja ljudskih prava i suzbijanja diskriminacije za razdoblje od 2023. do 2027. kroz koju će se educirati manjinske zajednice, novinari, urednici, nakladnici i predstavnici organizacija civilnoga društva

 

POKAZATELJ REZULTATA

POČETNA VRIJEDNOST

Udio proračuna za programe kvalitetnog novinarstva u ukupnom programskom financiranju Agencije za elektroničke medije

5,79 % (2023.)

TROŠAK PROVEDBE

IZVORI FINANCIRANJA U DRŽAVNOM PRORAČUNU

62.945.615,00 EUR

A565012 INFORMATIVNE USLUGE HINA-E A781020 REALIZACIJA UGOVORA IZMEĐU HRVATSKE RADIOTELEVIZIJE I VLADE REPUBLIKE HRVATSKE A908003 PROGRAMI POTICANJA KVALITETNOG NOVINARSTVA

 

Komentara na članku: 5 Općih komentara: 5 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo kulture i medija

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Mjera „4.2. Poticanje razvoja medija temeljenog na ekonomskoj održivosti, obrazovanju i tehnologiji“

AKTIVNOSTI

·      uspostava zajedničkog neovisnog medijskog regulatora za elektroničke i tiskovne medije

·      poticanje transparentnog financiranja medija javnim sredstvima, uključujući tiskovne i neprofitne medije

·      unaprjeđenje zakonodavnog okvira sukladno razvoju tehnologije medijskog tržišta

·      poticanje istraživanja i razvoja tehnologije za primjenu u medijima

·      financiranje programa za poticanje pluralizma elektroničkih medija

·      analiza distribucije sredstava Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija

·      korištenje prostora u vlasništvu države i jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave za potrebe neprofitnih medija

·      uspostavljanje registra medija

·      jačanje obveze donošenja i uspostave statuta medija kao samoregulatornog akta

 

 

POKAZATELJ REZULTATA

POČETNA VRIJEDNOST

Udio programskog financiranja medijske djelatnosti u ukupnom proračunu Ministarstva kulture i medija

0,91 % (2023.)

Udio financiranja medijske djelatnosti u ukupnom proračunu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

n/p1

 1 Praćenje pokazatelja rezultata započinje u 2025. godini putem obrasca Agencije za elektroničke medije.

 

 

TROŠAK PROVEDBE

IZVORI FINANCIRANJA U DRŽAVNOM PRORAČUNU

14.860.360,00 EUR

A908002 PROGRAMI AGENCIJE ZA ELEKTRONIČKE MEDIJE (IZ EVIDENCIJSKIH PRIHODA)

 

 

Komentara na članku: 4 Općih komentara: 4 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo kulture i medija

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Mjera „4.3. Poticanje medijske pismenosti, obrazovanja i stjecanja vještina za digitalno okruženje“

AKTIVNOSTI

·      promicanje medijske pismenosti kao sposobnosti pristupa, analize, vrednovanja i stvaranja medijskih sadržaja i poruka u različitim oblicima

·      financiranje programa za unaprjeđenje medijske pismenosti

·      poticanje uvođenja programa medijske pismenosti u formalnom obrazovanju

·      redovita organizacija Dana medijske pismenosti u suradnji s UNICEF-om

·      suradnja s HAKOM-om u aktivnostima koje pridonose zaštiti djece kao korisnika elektroničkih komunikacijskih usluga, uključujući obilježavanje Dana sigurnijeg interneta te predavanja HAKOM-ovih stručnjaka za djecu i roditelje u osnovnim i srednjim školama

·      provedbi će pridonijeti planirani pozivi u okviru Programa „Učinkoviti ljudski potencijali 2021. – 2027.“ kroz koje će se financirati promicanje medijske pismenosti i unaprjeđenje medijske pismenosti pripadnika ranjivih skupina, a obradit će se i pratiti u sklopu mjere „1.6. Osiguranje jednakosti pristupa i sudjelovanja ranjivih skupina u kulturi te unaprjeđenje medijske pismenosti“ posebnog cilja „1. Smanjenje siromaštva i socijalne isključenosti ranjivih skupina“ u Nacionalnom planu borbe protiv siromaštva i socijalne isključenosti 2021. – 2027.

·      provedbi pridonosi investicija „Uspostava provjere medijskih činjenica i sustava javne objave podataka“ Nacionalnog plana oporavka i otpornosti kroz koju će se uspostaviti sustav jačanja kapaciteta digitalnih kompetencija provjeravatelja činjenica kako bi se umanjio utjecaj dezinformacija i „lažnih vijesti“

 

POKAZATELJ REZULTATA

POČETNA VRIJEDNOST

Broj sudionika financiranih programa za unaprjeđenje medijske pismenosti

37.000 (2024.)

 

TROŠAK PROVEDBE

IZVORI FINANCIRANJA U DRŽAVNOM PRORAČUNU

4.469.558,00 EUR

A908004 NACIONALNI PLAN OPORAVKA I OTPORNOSTI – SUSTAV PROVJERE MEDIJSKIH ČINJENICA

 

 

Komentara na članku: 3 Općih komentara: 3 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo kulture i medija

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Posebni cilj „5. Učinkovita podrška kulturnom i medijskom sektoru“

 

 Posebnim ciljem osigurat će se učinkovita podrška kulturnom i medijskom sektoru kroz razvoj ljudskih potencijala, sustava podrške i otpornosti na rizike, unaprjeđivanje strateškog, normativnog i financijskog okvira te poticanje mobilnosti, transfera znanja i međunarodne suradnje.

Pridonosi prioritetnom području „1.5. Poticanje razvoja kulture i medija“ strateškog cilja „1. Konkurentno i inovativno gospodarstvo“ Nacionalne razvojne strategije Republike Hrvatske do 2030. godine, kroz razvoj ljudskih potencijala i sustava podrške te unaprjeđivanje strateškog, normativnog i financijskog okvira. Također pridonosi prioritetnim područjima strateškog cilja „2. Obrazovani i zaposleni ljudi“ kroz praćenje i poticanje formalnog i cjeloživotnog obrazovanja u području kulture i medija i prioritetnim područjima strateškog cilja „4. Globalna prepoznatljivost i jačanje međunarodnog položaja i uloge Hrvatske“ kroz poticanje mobilnosti, transfera znanja i međunarodne suradnje.

Pridonosi jačanju otpornosti na krize u prioritetnom području „7.4. Jačanje otpornosti na rizike od katastrofa i unaprjeđenje sustava Civilne zaštite“ strateškog cilja „7. Sigurnost za stabilan razvoj“ kroz uspostavu međuresornih timova i podizanje svijesti o rizicima u području kulture i medija te prioritetnom području „11.2. Digitalizacija javne uprave i pravosuđa“ strateškog cilja „11. Digitalna tranzicija društva i gospodarstva“ kroz digitalizaciju poslovnih procesa i razvoj e-usluga.

Posebni cilj pridonosi digitalnoj transformaciji kroz digitalizaciju poslovnih procesa i razvoj e-usluga.

Pridonosi ciljevima održivog razvoja UN Agende 2030: cilju „4. Osigurati uključivo, kvalitetno i pravično obrazovanje i promicati mogućnosti cjeloživotnog obrazovanja za sve“ kroz poticanje formalnog i cjeloživotnog obrazovanja u području kulture i medija, cilju „9. Izgraditi otpornu infrastrukturu, promicati uključivu i održivu industrijalizaciju i poticati inovativnost“ kroz razvoj ljudskih potencijala i sustava podrške te unaprjeđivanje strateškog, normativnog i financijskog okvira te cilju „13. Poduzeti hitne aktivnosti u borbi protiv klimatskih promjena i njezinih posljedica“ kroz jačanje otpornosti na rizike u području kulture i medija.

 

POKAZATELJ ISHODA

POČETNA VRIJEDNOST

CILJNA VRIJEDNOST 2025.

CILJNA VRIJEDNOST 2026.

CILJNA VRIJEDNOST 2027.

Rashodi za usluge kulture u ukupnim rashodima opće države (OI.02.8.75)

1,5 % (2022.)1

1,5 %

1,5 %

1,5 %

1 Zadnji dostupni Eurostatovi podaci. Razmotrit će se prikazivanje pokazatelja na nacionalnoj razini.

 

TROŠAK PROVEDBE

IZVORI FINANCIRANJA U DRŽAVNOM PRORAČUNU

98.354.476,00 EUR

P3901 UREĐENJE DJELATNOSTI KULTURE P3906 PROGRAMI AUDIOVIZUALNE DJELATNOSTI I MEDIJA P3907 OSTALE DJELATNOSTI KULTURE

MJERA

TROŠAK PROVEDBE

5.1. Razvoj ljudskih potencijala, sustava podrške i otpornosti na rizike

90.258.302,00 EUR

5.2. Unaprjeđivanje strateškog, normativnog i financijskog okvira

540.000,00 EUR

5.3. Poticanje mobilnosti, transfera znanja i međunarodne suradnje

7.556.174,00 EUR

UKUPNO

98.354.476,00 EUR

 

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo kulture i medija

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Mjera „5.1. Razvoj ljudskih potencijala, sustava podrške i otpornosti na rizike“

AKTIVNOSTI

·      praćenje kompetencijskih okvira znanja i vještina i kvota u formalnom obrazovanju za zanimanja u području kulture i medija i poticanje obrazovanja za deficitarna zanimanja u području kulture i medija, uključujući programe strukovnog obrazovanja za tehnička zanimanja

·      poticanje izrade sadržaja i certifikacije programa cjeloživotnog obrazovanja u području kulture i medija, uključujući programe koje provode organizacije civilnoga društva

·      poticanje ulaganja u cjeloživotno obrazovanje administrativnih i stručnih djelatnika Ministarstva kulture i medija i ustanova u nadležnosti te djelatnika jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i ustanova u nadležnosti

·      podrška informatizaciji, digitalizaciji poslovnih procesa i razvoju e-usluga

·      uspostava i unaprjeđivanje specijaliziranih informacijskih sustava za pojedina kulturna područja

·      povezivanje s informacijskim sustavima ostalih tijela državne uprave te sustavima jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

·      administracija i upravljanje Ministarstva kulture i medija, Hrvatskog audiovizualnog centra i Agencije za elektroničke medije

·      jačanje kapaciteta za upravljanje rizicima i spremnosti za odgovore na katastrofe u suradnji s Ravnateljstvom civilne zaštite, uključujući korištenje sredstava Mehanizma EU-a za civilnu zaštitu za uspostavu međuresornih timova, educiranje dionika i izradu priručnika za rizike u području kulture i medija

·      uvođenje procjene rizika te razvoj sustava za procjenu rizika u informacijske sustave za praćenje kulturne baštine

·      jačanje svijesti o rizicima u području kulture i medija, uključujući utjecaj klimatskih promjena i nezakonitu trgovinu kulturnim dobrima

·      poticanje protupotresne, protupoplavne i protupožarne gradnje i obnove kulturne infrastrukture

 

POKAZATELJ REZULTATA

POČETNA VRIJEDNOST

Udio djelatnika Ministarstva kulture i medija i organizacija u nadležnosti koji su pohađali programe stručnog usavršavanja

n/p1

Udio jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave čiji su djelatnici koji se bave područjem kulture i medija pohađali programe stručnog usavršavanja

5,29 % (2023.)2

Broj educiranih dionika o rizicima u kulturnom i medijskom sektoru

49 (2024.)

1 U 2025. godini provest će se analiza pohađanja programa stručnog usavršavanja u 2024. godini.

 

2 Izračun se temelji na 68,92 % jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave koje su dostavile podatke za Godišnje istraživanje o financiranju javnih potreba u kulturi Republike Hrvatske za 2023. godinu.

 

TROŠAK PROVEDBE

IZVORI FINANCIRANJA U DRŽAVNOM PRORAČUNU

90.258.302,00 EUR

A564000 ADMINISTRACIJA I UPRAVLJANJE – MINISTARSTVO KULTURE I MEDIJA A785006 ADMINISTRACIJA I UPRAVLJANJE – HRVATSKI AUDIOVIZUALNI CENTAR A785014 ADMINISTRACIJA I UPRAVLJANJE (IZ EVIDENCIJSKIH PRIHODA) – HRVATSKI AUDIOVIZUALNI CENTAR A908001 ADMINISTRACIJA I UPRAVLJANJE (IZ EVIDENCIJSKIH PRIHODA) – AGENCIJA ZA ELEKTRONIČKE MEDIJE K310252 INFORMATIZACIJA

 

Komentara na članku: 1 Općih komentara: 1 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo kulture i medija

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Mjera „5.2. Unaprjeđivanje strateškog, normativnog i financijskog okvira“

AKTIVNOSTI

·      praćenje akata strateškog planiranja od nacionalnog značenja i značenja za jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave te akata povezanih s okvirom za gospodarsko upravljanje EU-a i korištenjem fondova EU u području kulture i medija

·      koordinacija, praćenje i unaprjeđivanje strateškog okvira za razvoj kulture i medija, Nacionalnog plana razvoja kulture i medija

·      provođenje tematskih istraživanja na nacionalnoj razini u svrhu unaprjeđenja procesa strateškog planiranja

·      unaprjeđenje sustava prikupljanja statističkih podataka za podršku praćenja strateškog okvira za razvoj kulture i medija u suradnji Državnim zavodom za statistiku

·      poticanje financiranja i praćenje istraživanja na razini županija, gradova i općina

·      praćenje normativnog okvira i revizija propisa koji reguliraju status umjetnika i umjetničke djelatnosti, kulturnu baštinu i medije

·      unaprjeđenje sustava financiranja kulture i medija vodeći računa o većoj transparentnosti i stabilnosti financiranja

·      unaprjeđenje sustava potpore razvoju i proizvodnji videoigara uz zagovaranje uspostave novih izvora financiranja industrije videoigara

·      poticanje uvođenja standarda i smjernica u pojedina kulturna područja, uključujući podršku radu Vijeća za hrvatski jezik kroz obavljanje administrativnih, tehničkih i pravnih poslova za Vijeće

·      podrška i promicanje implementacije EU direktiva i praksi te ostalih međunarodnih preporuka u nacionalnom okviru

·      zastupanje nacionalnih interesa u relevantnim pravnim instrumentima Europske unije u okviru djelokruga Ministarstva kulture i medija

 

POKAZATELJ REZULTATA

POČETNA VRIJEDNOST

Udio proračuna za istraživanje i razvoj u ukupnom proračunu Ministarstva kulture i medija

0,10 % (2023.)

Udio jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave koje su financirale ili sufinancirale istraživanja u području kulture ili medija

5,54 % (2023.)1

Udio planiranih prijedloga zakona prema godišnjem Planu zakonodavnih aktivnosti upućenih u proceduru Vlade Republike Hrvatske

83 % (2024.)

1 Izračun se temelji na 68,92 % jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave koje su dostavile podatke za Godišnje istraživanje o financiranju javnih potreba u kulturi Republike Hrvatske za 2023. godinu.

 

TROŠAK PROVEDBE

IZVORI FINANCIRANJA U DRŽAVNOM PRORAČUNU

540.000,00 EUR

A564020 ISTRAŽIVANJE KULTURE I MEDIJA A781021 VIJEĆE ZA HRVATSKI JEZIK

 

Komentara na članku: 1 Općih komentara: 1 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo kulture i medija

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Mjera „5.3. Poticanje mobilnosti, transfera znanja i međunarodne suradnje“

 

AKTIVNOSTI

·      podrška mobilnosti umjetnika i profesionalaca u kulturi

·      poticanje institucija, udruga i pojedinaca na uspostavljanje novih mreža i učvršćivanje postojećih modela suradnje, uključujući interdisciplinarne programe i prijenos znanja

·      poticanje zajednički održivih i dugoročnih suradničkih platformi i projekata, uključujući zastupljenost višegodišnjih projekata za istraživanje i inovacije u području kulture u programu Obzor Europa

·      potpora sudjelovanju Hrvatske u međunarodnim i europskim programima te platformama i organizacijama, uključujući programsku podršku Hrvatima izvan Republike Hrvatske te podršku radu Deska Kreativne Europe – Ured kultura i Deska Kreativne Europe – Ured MEDIA

·      poticanje provedbe sklopljenih međunarodnih ugovora i programa koji obuhvaćaju područje kulture i medija te poticanje integracije međunarodne kulturne suradnje u druga područja javnih politika

·      promicanje kulturne diplomacije kroz jačanje suradnje s Ministarstvom vanjskih i europskih poslova, Ministarstvom turizma i sporta, Ministarstvom demografije i useljeništva te Središnjim državnim uredom za Hrvate izvan Republike Hrvatske

 

POKAZATELJ REZULTATA

POČETNA VRIJEDNOST

Udio programskog financiranja međunarodne kulturne suradnje u ukupnom proračunu Ministarstva kulture i medija

0,21 % (2023.)

Udio programskog financiranja međunarodne kulturne suradnje u ukupnom programskom financiranju kulture jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

0,50 % (2023.)1

 1 Izračun se temelji na 68,92 % jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave koje su dostavile podatke za Godišnje istraživanje o financiranju javnih potreba u kulturi Republike Hrvatske za 2023. godinu.

 

 

TROŠAK PROVEDBE

IZVORI FINANCIRANJA U DRŽAVNOM PRORAČUNU

7.556.174,00 EUR

A565034 PROGRAMI MEĐUNARODNE KULTURNE SURADNJE I MOBILNOSTI A576226 DESK KREATIVNE EUROPE – KULTURA A785007 DESK KREATIVNE EUROPE – MEDIA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komentara na članku: 3 Općih komentara: 3 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: Ministarstvo kulture i medija

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor





Copyright © 2025 Ministarsto pravosuđa, uprave i digitalne transformacije, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.