E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt
Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

 

Komentara na članku: 1 Općih komentara: 1 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO FINANCIJA

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

PRILOG 1.: OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI

 

 

1.

STRUČNI NOSITELJ:

Ministarstvo financija

2.

POSTUPAK PROCJENE UČINAKA PROPISA

Redni broj:

Naziv nacrta prijedloga zakona:

Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske:

2.1.

Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o porezu na dodanu vrijednost

III. kvartal 2025.

 

Razlozi predlaganja zakona:

Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:

 

Realizacija projekta Fiskalizacija 2.0 - Implementacija sustava za bezgotovinsko plaćanje putem eRačuna s integriranom e-arhivom te naprednog online knjigovodstva u sustavu PDV-a (u daljnjem tekstu: projekt Fiskalizacija 2.0) zahtijeva izmjene niza poreznih propisa, uključujući i izmjene u oporezivanju PDV-om kako bi se stvorio pravni okvir za razmjenu eRačuna između poreznih obveznika na nacionalnoj razini te preduvjeti za izvješćivanje o transakcijama koje se obavljaju između poreznih obveznika.

Cilj Zakona je ukidanje uvjeta o suglasnosti za prihvaćanje eRačuna za tuzemne isporuke između poreznih obveznika sa sjedištem u Republici Hrvatskoj za koje postoji obveza izdavanje prema propisu o fiskalizaciji, smanjivanje administrativnog opterećenja i pojednostavljenje administrativnih obveza kroz ukidanje pojedinih obrazaca te produljenje rokova za podnošenje pojedinih obrazaca.

 

2.2.

Zakon o izmjenama i dopunama

Općeg poreznog zakona

III. kvartal 2025.

 

Razlozi predlaganja zakona:

Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:

 

Realizacija projekta Fiskalizacija 2.0 - Implementacija sustava za bezgotovinsko plaćanje putem eRačuna s integriranom e-arhivom te naprednog online knjigovodstva u sustavu PDV-a (u daljnjem tekstu: projekt Fiskalizacija 2.0) zahtijeva izmjene niza poreznih propisa, uključujući i izmjene u Općem poreznom zakonu kako bi se stvorio pravni okvir za razmjenu eRačuna između poreznih obveznika na nacionalnoj razini te preduvjeti za izvješćivanje o transakcijama koje se obavljaju između poreznih obveznika.

Cilj zakona je usklađenje s propisom o fiskalizaciji na način da se ukida Obrazac OPZ-STAT-1. Propisom o fiskalizaciji uveden je sustav eIzvještavanja zbog čega nije potrebno podnositi statističko izvješće o dospjelim, a nenaplaćenim tražbinama (Obrazac OPZ-STAT-1).

U dijelu ostalih izmjena radi se o doradama postojećih odredbi kako bi se uskladile sa suvremenim tehničkim rješenjima prilikom vođenja poreznog nazdora te ustanovila obveza razmjene podataka s jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave o razmjeni analitičkih podataka o naplati poreza.

2.3.

Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o minimalnom globalnom porezu na dobit

III. kvartal 2025.

 

Razlozi predlaganja zakona:

Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:

 

Prvo porezno razdoblje primjene Zakona o minimalnom globalnom porezu na dobit (dalje: Zakon) je 2024. godina, ali će se prve porezne prijave podnositi u 2026. godini. Zakon je dio OECD-ove globalne porezne reforme u oporezivanju dobiti, poznat je kao Stup 2., osigurava efektivno oporezivanje multinacionalne kompanije koja ostvaruje konsolidirane prihode veće od 750 milijuna eura, stopom od 15% - minimalna globalna porezna stopa. Model pravila OECD-a za uspostavu minimalne globalne porezne stope je sadržan u Direktivi, a koja je prenesena u Zakon. Kako je predviđeno Modelom OECD-a i Direktivom, rad na primjeni minimalne globalne porezne stope je nastavljen i usmjeren je na olakšavanje postupka podnošenja i izračuna porezne obveze. To pojednostavljenje se provodi putem tzv. sigurnih luka. Do sada dogovorene sigurne luke su u primjeni jer su slijedom Zakona o minimalnom globalnom porezu na dobit objavljene na stranicama Ministarstva financija, Porezne uprave. Kako bi se omogućilo korištenje pravila dogovorenih na OECD-u, a koja su u skladu s odredbama Direktive potrebno je izvršiti određena usklađenja Zakona.

 

- u sklađenje s Modelom pravila OECD-a i Pravilima sigurne luke za utvrđivanje kvalificiranog domaćeg dopunskog poreza

- usklađivanje s Modelom pravila OECD-a za izračun domaćeg dopunskog poreza QDMTT, odnosno postupka provjere jesu li pravila za izračun domaćeg dopunskog poreza QDMTT usklađena s pravilima OECD-a

- propisivanje postupanja s globalnim minimalnim porezom, odnosno da isti ne može umanjiti osnovicu poreza na dobit, obzirom da još nije jasno određeno kako će se raspodijeliti teret poreza

- utvrđivanje datuma do kada je potrebno imenovati jednu osobu koja će za domaće potrebe komunicirati s Poreznom upravom i biti odgovorna.

 

3.

IZNIMKE OD POSTUPKA PROCJENE UČINAKA PROPISA

Redni broj:

Naziv nacrta prijedloga zakona:

Upućivanje u proceduru Vlade Republike Hrvatske:

3.1.

 

 

 

Razlozi predlaganja zakona:

Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:

 

 

 

3.2.

 

 

 

Razlozi predlaganja zakona:

Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:

 

 

 

3.3.

 

 

 

Razlozi predlaganja zakona:

Ciljevi koji se žele postići donošenjem zakona:

 

 

 

4.

OVJERA ČELNIKA STRUČNOG NOSITELJA

 

Potpis: potpredsjednik Vlade Republike Hrvatske i ministar financija

                                      dr. sc. Marko Primorac

 

 

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO FINANCIJA

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor





Copyright © 2025 Ministarsto pravosuđa, uprave i digitalne transformacije, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.