E-SAVJETOVANJA

Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt
Savjetovanja Istraživanja Pomoć
  • Često postavljana pitanja
  • Preuzmi upute
  • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
  • Kontakt

Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti


  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

  • Ukupno komentara:
  • Ukupno općih komentara:
  • Ukupno nadopuna teksta:

 

 

 

 

 

 

 

 

NACRT ključnih elemenata Poziva na dostavu projektnih prijedloga za e-savjetovanje

 

„ITU- Razvoj turističke infrastrukture na urbanom području grada Požege “

 

 

Urbano područje Požega

 

 

 

 

otvoreni postupak

u modalitetu privremenog Poziva

 

 

 

 

 

 

 

Sadržaj

    O pće informacije (predmet, svrha i pokazatelji Poziva)

Financijska alokacija, indikativni iznosi i intenziteti bespovratnih sredstava

Razdoblje provedbe projekta

Prihvatljivost prijavitelja (i partnera, ako je primjenjivo)

Kriteriji za isključenje prijavitelja (i ako je primjenjivo partnera)

Broj projektnih prijedloga po prijavitelju

Prihvatljivost projekta

Prihvatljive projektne aktivnosti

Horizontalna načela

Popis prihvatljivih i neprihvatljivih troškova

Prihvatljivi troškovi

Neprihvatljivi troškovi

Popis popratne dokumentacije koji će se zahtijevati od Prijavitelja

Rok za predaju projektnog prijedloga

Kriteriji odabira

 


 

Komentara na članku: 1 Općih komentara: 1 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO REGIONALNOGA RAZVOJA I FONDOVA EUROPSKE UNIJE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

O pće informacije (predmet, svrha i pokazatelji Poziva)

 

Predmet Poziva: Ulaganje u razvoj javne turističke infrastrukture na području Urbanog područja Požega.

 

Svrha Poziva: Unapređenje i razvoj turističke infrastrukture sukladno Pravilniku o javnoj turističkoj infrastrukturu i s njom povezanih javnih i zelenih površina radi ujednačenog razvoja i bolje dostupnosti turističkih sadržaja na području Urbanog područja Požega čime će se doprinijeti osiguravanju kvalitete života građana i proširenja turističke ponude.

 

Pokazatelji: Za potrebe praćenja postignuća, prijavitelj je obvezan na razini projektnog prijedloga navesti konkretne vrijednosti pokazatelja koje će ostvariti projektom. Radi se o sljedećim pokazateljima ostvarenja i rezultata:

 

Pokazatelj ostvarenja

Mjerna jedinica

Učestalost izvještavanja

Opis i izvor provjere ostvarenja postignuća

RCO77 - Broj kulturnih i turističkih lokacija za koje je primljena potpora

kulturne i turističke lokacije

po završetku provedbe projekta

Opis : Pokazateljem se mjeri broj ulaganja (projekata) u obnovu javne kulturno- turističke infrastrukture .

 

Početna vrijednost je 0.

 

Ciljna vrijednost se odnosi na broj obnovljenih kulturnih i turističkih lokacija za koje je primljena potpora.

 

Izvor provjere za ostvarenu vrijednost pokazatelja : pravomoćna uporabna dozvola (ako je primjenjivo) ili primjerice Izjava izvođača o izvedenim radovima, geodetski snimak izvedenog stanja, projekt izvedenog stanja, primopredajni zapisnik te završno izvješće nadzornog inženjera ukoliko je primjenjivo i sl.

RSO5.1.1. – Stvoreni ili obnovljeni prostor u urbanim područjima

kvadratni metri

po završetku provedbe projekta

Opis: Pokazateljem se mjeri stvoreni ili obnovljeni prostor (objekti i javne površine u vlasništvu općina, gradova, područne (regionalne) samouprave, Republike Hrvatske ili pravnih osoba kojima je osnivač jedinica lokalne/područne (regionalne) samouprave ili Republika Hrvatska) na kojima će biti izgrađena nova ili će se obnoviti postojeća infrastruktura ( zelena infrastruktura , brownfield lokacije, višenamjenska infrastruktura, javne površine i prostori), a predstavljaju vrijedan prostorni resurs unutar urbanog područja gdje se provodi ITU mehanizam koji se može prenamijeniti i urediti za potrebe stanovništva ili ekonomski isplative investicije.

 

Pokazatelj mjeri ukupnu korisnu površinu zgrade prema čl. 3. Zakona o gradnji i površinu zemljišta koje je predmet obnove (ovisno o tome što je primjenjivo), što predstavlja ciljnu vrijednost.

 

Početna vrijednost je 0.

 

Izvori provjere za ostvarenu vrijednost pokazatelja: pravomoćna uporabna dozvola (ako je primjenjivo) te dokument kojim je moguće utvrditi  površinu infrastrukture koja je predmet ulaganja (npr. Izjava izvođača o izvedenim radovima, geodetski snimak izvedenog stanja te završno izvješće nadzornog inženjera ukoliko je primjenjivo i sl.)

RCO74 – Stanovništvo obuhvaćeno projektima u okviru strategija za integrirani teritorijalni razvoj

osobe

po završetku provedbe projekta

Opis : Pokazateljem se mjeri broj stanovnika obuhvaćen strategijama integriranog teritorijalnog razvoja, odnosno u ovom slučaju Strategijom razvoja Urbanog područja Požega za financijsko razdoblje od 2021. do 2027. godine.

 

Početna vrijednost pokazatelja je 0 , a s obzirom na to projekt doprinosi navedenoj strategiji, ciljna vrijednost pokazatelja je 22.294 .

 

Završetkom projekta , odnosno odobrenjem završnog ZNS-a, ciljna vrijednost pokazatelja smatra se ostvarenom te se kao ostvarena vrijednost unosi 22.294.

RCO75 – Strategije za integrirani teritorijalni razvoj za koje je primljena potpora

doprinosi strategijama

po završetku provedbe projekta

Opis : Pokazateljem se mjeri broj projekata koji doprinose strategijama integriranog teritorijalnog razvoja, odnosno u ovom slučaju Strategiji razvoja Urbanog područja Požega za financijsko razdoblje od 2021. do 2027. godine.

 

Početna vrijednost pokazatelja je 0 , a s obzirom na to projekt doprinosi navedenoj strategiji, ciljna vrijednost pokazatelja je 1 .

 

Završetkom projekta , odnosno odobrenjem završnog ZNS-a ciljna vrijednost pokazatelja smatra se ostvarenom te se kao ostvarena vrijednost unosi 1.

RCO76 – Integrirani projekti za teritorijalni razvoj

projekti

po završetku provedbe projekta

Opis: Pokazateljem se mjeri broj integriranih projekata podržanih u okviru integriranog teritorijalnog razvoja.

 

Projekt se smatra integriranim ako uključuje različite sektore, integrira nekoliko različitih vrsta dionika te ukoliko uključuje različita administrativna područja.

 

Početna vrijednost pokazatelja je 0, a s obzirom na to da je projekt integriran, odnosno, uključuje ulaganja iz više sektora (ulaganje u turističku i zelenu infrastrukturu ), ciljna vrijednost pokazatelja je 1.

 

Završetkom projekta, odnosno odobrenjem završnog ZNS-a, ciljna vrijednost pokazatelja smatra se ostvarenom te se kao ostvarena vrijednost unosi 1.

Pokazatelj rezultata

Mjerna jedinica

Učestalost izvještavanja

Opis i izvor provjere ostvarenja postignuća

RCR77 – Posjetitelji kulturnih i turističkih lokacija za koje je primljena potpora

posjetitelji / godišnje

po isteku jedne godine nakon izvršenja završnog plaćanja

Opis: Pokazateljem se mjeri broj posjetitelja ili korisnika lokaliteta, odnosno obnovljene javne kulturno- turističke infrastrukture koja je predmet projekta.

 

Početna vrijednost je 0.

 

Ciljna vrijednost odnosi se na procijenjeni ukupni broj osoba koje su posjetile ili su korisnici podržane javne kulturno- turističke infrastrukture u razdoblju od jedne godine od izvršenja završnog plaćanja.

 

Ostvarena vrijednost odnosi se na ukupni broj osoba koje su posjetile ili su korisnici podržane javne kulturno - turističke infrastrukture u razdoblju od jedne godine od izvršenja završnog plaćanja i mora biti utemeljena na službenim podacima ( evidencija posjeta – primjerice brojači posjetitelja, ulaznice, odnosno bilo koja druga metodologija praćenja broja posjetitelja koja je dokaziva i mjerljiva).

 

Izvori provjere za ostvarenu vrijednost pokazatelja : Izvješće nakon provedbe projekta (1 godina nakon izvršenja završnog plaćanja) te odgovarajući dokazi o ostvarenoj vrijednosti pokazatelja sukladno navedenom u tekstu iznad.

RSR5.1.2. – Obnovljeno i uređeno zemljište u urbanim područjima

kvadratni metri

po završetku provedbe projekta

Opis: Pokazatelj mjeri površinu obnovljenog ili uređenog zemljišta  u urbanim područjima koja je podržana projektom  i koja će se upotrebljavati za ponovnu izgradnju i upotrebu područja (kao što su zelene površine , socijalno stanovanje, gospodarske, kulturne, sportske ili društvene aktivnosti i dr. svrhe).

 

Pokazatelj mjeri ukupnu površinu zemljišta bez korisne površine zgrade koje je predmet obnove i uređenja što predstavlja ciljnu vrijednost.

 

Početna vrijednost je 0.

 

Izvori provjere za ostvarenu vrijednost pokazatelja: pravomoćna uporabna dozvola (ako je primjenjivo)  e dokument kojim je moguće utvrditi  površinu zemljišta koje je predmet ulaganja (npr. Izjava izvođača o izvedenim radovima, geodetski snimak izvedenog stanja te završno izvješće nadzornog inženjera ukoliko je primjenjivo i sl.)

 

Specifični pokazatelji poziva (neobavezan pokazatelj) koji se odnose na NEB projekte:

 

NEB projekt mora ispuniti tri temeljne vrijednosti NEB-a:

­ Estetika i kvaliteta iskustva koja se dokazuje uključivanjem stručnjaka arhitektonske, urbanističke i/ili dizajnerske struke u planiranje i definiranje prostornih i/ili oblikovnih karakteristika projekta (npr. kroz javni arhitektonsko-urbanistički ili dizajnerski natječaj, naručenu stručnu prostornu studiju i dr.),

­ Uključivost koja se dokazuje kroz provedbu minimalno 5 aktivnosti koje su identificirane projektom, a koje promiču jednake mogućnosti i socijalnu uključenost na temelju doprinosa nediskriminaciji, ravnopravnosti spolova i integraciji osoba s invaliditetom,

­ Održivost koja se dokazuje kroz provedbu minimalno 5 aktivnosti koji su identificirane projektom, a koje promiču održiv razvoj odnosno energetsku učinkovitost i/ili učinkovitije korištenje prirodnih resursa.

 

Ispunjenost temeljnih vrijednosti se provjerava i utvrđuje uvidom u Obrazac za NEB samostalnu procjenu prijavitelja .

Usklađenost s NEB radnim principima bodovati će se dodatno, no nije uvjet da bi projekt bio ocijenjen NEB relevantnim. Ispunjenost radnih principa se provjerava i utvrđuje uvidom u Obrazac za NEB samostalnu procjenu prijavitelja.

 

Za potrebe praćenja postignuća, prijavitelj je obvezan na razini projektnog prijedloga koji se smatra NEB projektom navesti konkretne vrijednosti pokazatelja koje će ostvariti svojim projektom. Radi se o sljedećim pokazateljima koji se navode u prijavnom obrascu:

 

 

 

 

Pokazatelj  ostvarenja

Jedinica mjere

Opis i izvor provjere ostvarenja postignuća

Završeni projekti Novog europskog Bauhausa

broj projekata

Opis : Završeni projekt koji ispunjava 3 NEB temeljne vrijednosti – Estetika i kvaliteta iskustva; Uključivost; Održivost.

 

Napomena: Ukoliko se tijekom postupka dodjele utvrdi da projektni prijedlog ispunjava sve 3 NEB temeljne vrijednosti, isto će biti navedeno u sklopu obavijesti o statusu projektnog prijedloga.

 

Početna vrijednost je 0.

 

Ciljna vrijednost je 1.

 

Rok za ostvarenje pokazatelja : do završetka provedbe projekta


Izvori provjere : pravomoćna uporabna dozvola (ako je primjenjivo) ili primjerice Izjava izvođača o izvedenim radovima, geodetski snimak izvedenog stanja, projekt izvedenog stanja te završno izvješće nadzornog inženjera ukoliko je primjenjivo i sl.

Pokazatelj rezultata

Jedinica mjere

Opis i izvor provjere ostvarenja postignuća

Korisnici realiziranih projekata Novog europskog Bauhausa

korisnici godišnje

Opis : Pokazateljem se mjeri godišnji broj korisnika javne turističke infrastrukture i s njom povezane zelene infrastrukture koja je predmet ulaganja.

 

Početna vrijednost za novoizgrađenu infrastrukturu je 0, dok se za preostali tip ulaganja ciljna vrijednost procjenjuje kao godišnji broj korisnika infrastrukture u godini prije početka intervencije.

 

Ciljna vrijednost   određuje se na osnovu procjene očekivanog godišnjeg broja korisnika u razdoblju od jedne godine od izvršenja završnog plaćanja. M etodologija praćenja broja korisnika infrastrukture mora biti dokaziva i mjerljiva.

 

Rok za ostvarenje pokazatelja : istovjetno kao i za pokazatelj  RCR77.

Izvori provjere : istovjetno kao i za pokazatelj  RCR77.

 

U slučaju neostvarenja pokazatelja navedenih u Ugovoru, nadležno tijelo ima pravo od Korisnika zatražiti izvršenje povrata dijela isplaćenih sredstava razmjerno neostvarenom udjelu pokazatelja.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO REGIONALNOGA RAZVOJA I FONDOVA EUROPSKE UNIJE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Financijska alokacija, indikativni iznosi i intenziteti bespovratnih sredstava

 

Ukupno raspoloživa bespovratna sredstva Poziva : 3.782.858,84 EUR .

Najviši mogući udio bespovratnih sredstava iznosi 85% od ukupnog iznosa prihvatljivih troškova projekta.

 

Najviši, odnosno najniži iznos bespovratnih sredstava koji se može dodijeliti u okviru Poziva:

 najniži iznos: 700.000,00 EUR

 najviši iznos: 1.300.000,00 EUR

 

Sufinanciranje projekta od strane Prijavitelja (i ako je primjenjivo partnera) u sklopu ovog Poziva je obvezno. Prijavitelj (i ako je primjenjivo partner/i) se obvezuju osigurati:

 sredstva za financiranje razlike između iznosa ukupnih prihvatljivih troškova Projekta te iznosa bespovratnih sredstava dodijeljenih za financiranje prihvatljivih troškova u sklopu ovog Poziva;

 sredstva za financiranje ukupnih neprihvatljivih troškova.

 

U sklopu ovog Poziva, a po sklapanju Ugovora, korisnik ima pravo zatražiti predujam. Ukupni iznos predujma ne može biti viši od 30% iznosa dodijeljenih bespovratnih sredstava.

Korisnik može potraživati troškove po metodi nadoknade , metodi plaćanja ili kombinacijom navedenih metoda sukladno odredbama Općih uvjeta.

 

UT zadržava pravo ne dodijeliti sva raspoloživa bespovratna sredstva u okviru ovog Poziva.

Bespovratna sredstva koja se dodjeljuju u okviru ovog Poziva ne smatraju se državnom potporom u smislu članka 107. stavka 1. ugovora o funkcioniranju Europske unije (u daljnjem tekstu: UFEU).

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO REGIONALNOGA RAZVOJA I FONDOVA EUROPSKE UNIJE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Razdoblje provedbe projekta

 

Razdoblje provedbe projekta započinje početkom obavljanja aktivnosti projekta koje ne može biti ranije od 1. siječnja 2021. godine te istječe završetkom obavljanja predmetnih aktivnosti.

 

Inicijalno procijenjeno trajanje provedbe je 24 mjeseca .

 

Razdoblje provedbe projekta bit će jasno definirano u Ugovoru o dodjeli bespovratnih sredstava.

 

Projekt u trenutku podnošenja projektnog prijedloga ne smije biti fizički završen ili u cijelosti proveden prije podnošenja projektnog prijedloga, neovisno o tome jesu li izvršena sva povezana plaćanja.

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO REGIONALNOGA RAZVOJA I FONDOVA EUROPSKE UNIJE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Prihvatljivost prijavitelja (i partnera, ako je primjenjivo)

 

Prihvatljivi prijavitelji u okviru ovog poziva su jedinice lokalne i regionalne samouprave s područja Urbanog područja grada Požega utemeljenog Odlukom Gradskog vijeća o uspostavi urbanog područja Grada Požege od 30. studenog 2021. godine (KL: 021-01/21-01/13, URBR: 2177/01-02/01-21-4).

Partnerstvo je prihvatljivo. Prihvatljivi partneri su jedinice lokalne i regionalne samouprave s područja Urbanog područja grada Požege, Lokalna razvojna agencija Požega (LO-RA) i Razvojna agencija Požeško-slavonske županije (Panora).

Prijavitelj može prijaviti i provoditi projekt samostalno ili u partnerstvu.

Prijavitelj može imati više od jednog partnera.

Partner/i moraju ispunjavati sve uvjete prihvatljivosti kao i prijavitelj.

Jedan prihvatljivi partner može biti partner na više projektnih prijedloga u okviru Poziva.

Partnerstvo se dokazuje Sporazumom o partnerstvu između prijavitelja (potencijalnog Korisnika) i partnera, koji se prilaže uz projektnu prijavu.

Nedostavljanje sporazuma o partnerstvu u skladu s uvjetima Poziva razlog je za isključenje projektnog prijedloga iz postupka dodjele.

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO REGIONALNOGA RAZVOJA I FONDOVA EUROPSKE UNIJE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Kriteriji za isključenje prijavitelja (i ako je primjenjivo partnera)

 

U okviru ovog Poziva, sredstva se ne mogu dodijeliti ukoliko je prijavitelj u jednoj od situacija opisanih obveznim kriterijima za isključenje Prijavitelja:

 

a) da je protiv prijavitelja/partnera ili osobe ovlaštene za zastupanje (osoba koja je član njegovog upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora tog gospodarskog subjekta) izrečena pravomoćna osuđujuća presuda za bilo koje od sljedećih kaznenih djela, odnosno za odgovarajuća kaznena djela prema propisima države sjedišta ili države čiji je državljanin osoba ovlaštena za njihovo zastupanje, koji se odnose na : sudjelovanje u zločinačkoj organizaciji, uključujući zločinačko udruženje, počinjenje kaznenog djela u sastavu zločinačkog udruženja, udruživanje za počinjenje kaznenih djela, terorizam ili kaznena djela povezana s terorističkim aktivnostima, uključujući javno poticanje na terorizam, novačenje za terorizam, obuka za terorizam, putovanje u svrhu terorizma, terorističko udruženje, pranje novca ili financiranje terorizma, dječji rad ili druge oblike trgovanja ljudima i ropstvo, korupciju, uključujući primanje mita u gospodarskom poslovanju, davanje mita u gospodarskom poslovanju, zlouporaba u postupku javne nabave, zlouporaba položaja i ovlasti, nezakonito pogodovanje, primanje mita, davanje mita, trgovanje utjecajem, davanje mita za trgovanje utjecajem, zlouporaba položaja i ovlasti, zlouporaba obavljanja dužnosti državne vlasti, protuzakonito posredovanje, prijevaru, uključujući prijevara u gospodarskom poslovanju, utaja poreza ili carine, subvencijska prijevara;

b) da je prijavitelj/partner/osoba ovlaštena po zakonu za zastupanje (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) pravomoćno proglašena krivom zbog teškog profesionalnog propusta ili drugog djela u smislu kršenja primjenjivih pravila koji se odnose na etičke standarde profesije na način da se to odražava na profesionalni kredibilitet, a riječ je o namjernom djelovanju ili propuštanju ili krajnjoj nepažnji, i to ako je pravomoćnost, odnosno konačnost odluke nadležnog tijela kojom je to utvrđeno nastupila u razdoblju tri godine koje prethode datumu podnošenja projektnog prijedloga ;

c) da je prijavitelj/partner/osoba ovlaštena za zastupanje prijavitelja (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) pravomoćno proglašena krivom za djelo koje za posljedicu ima povredu načela Ugovora o EU i Povelje EU o temeljnim pravima koja se odnose na zabranu diskriminacije, mržnje i nasilja te njihova poticanja prema grupi ili pojedincu i to ako je pravomoćnost, odnosno konačnost odluke nadležnog tijela kojom je to utvrđeno nastupila u razdoblju tri godine koje prethode datumu podnošenja projektnog prijedloga;

d) da prijavitelj/partner/fizička ili pravna osoba koja preuzima neograničenu odgovornost za njihove dugove /osoba ovlaštena za zastupanje (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) nije ispunila obvezu isplate plaća zaposlenicima, plaćanja doprinosa za financiranje obveznih osiguranja (osobito zdravstveno ili mirovinsko) ili plaćanja poreza u skladu s propisima Republike Hrvatske kao države u kojoj je osnovan prijavitelj/partner i u kojoj će se provoditi ugovor kojim se na korištenje dodjeljuju bespovratna sredstva i u skladu s propisima države poslovnog nastana prijavitelja/partnera (ako oni nemaju poslovni nastan u Republici Hrvatskoj), a na temelju  pravomoćne, odnosno konačne odluke nadležnog tijela, osim ako je po posebnim propisima oslobođen te obveze;

e) da je u odnosu na prijavitelja/partnera/osobe ovlaštene za zastupanje (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) pravomoćnom odnosno konačnom odlukom nadležnog tijela utvrđeno izbjegavanje fiskalne, socijalne ili bilo koje druge pravne obveze osnivanjem fiktivnog gospodarskog subjekta ili da je takav subjekt osnovan s tim ciljem;

f) da je prijavitelj/partner /osoba ovlaštena za zastupanje (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) u sukobu interesa u postupku dodjele sredstava, odnosno u situaciji u kojoj se dolazi u priliku svojom odlukom ili drugim djelovanjem pogodovati sebi ili sebi bliskim osobama, društvenim skupinama i organizacijama s ciljem dobivanja sredstava EU, posebice iskorištavanjem situacije postojanja sukoba interesa u odnosu na službenu osobu koja sudjeluje u postupku dodjele sredstava. Sukob interesa razmatra se i kroz članak 61. Uredbe (EU) br. 2018/1046.;

g) ako prijavitelj/partner/osoba ovlaštena za zastupanje (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) po osnovi konačne ili pravomoćne odluke nadležnog tijela nije vratila sredstva u proračun Republike Hrvatske prema zahtjevu za povrat nadležnog tijela, kako je navedeno u obrascu izjave prijavitelja o istinitosti podataka, izbjegavanju dvostrukog financiranja i ispunjavanju preduvjeta za sudjelovanje u postupku dodjele koji je sastavni dio Poziva, ili grubo nije ispunjavala svoje obveze koje proizlaze iz pravila po kojima se provodi financiranje Unije, ili ih je s namjerom zaobilazila, a što je dovelo do prijevremenog raskidanja ugovornih odnosa i/ili odštetnih zahtjeva;

h) ako prijavitelj/partner/ osoba ovlaštena za zastupanje (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) ne udovoljava obvezama u skladu  s naloženim povratom, uključivo obvezama koje se odnose na odobrenu obročnu otplatu duga koji predstavlja sredstva državnog proračuna Republike Hrvatske, po osnovi pravomoćne ili konačne odluke nadležnog tijela;

i) prijavitelj/partner/ osoba ovlaštena za zastupanje (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) podliježe neizvršenom nalogu za povrat sredstava na temelju prethodne odluke Komisije kojom se potpora što ju je dodijelila država članica ocjenjuje nezakonitom i nespojivom s unutarnjim tržištem, a potpora je dodijeljena na temelju lažnih, netočnih, nepotpunih  i/ili neistinitih izjava;

j) prijavitelj/partner/osoba ovlaštena za zastupanje (osoba koja je član upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili ima ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora toga gospodarskog subjekta) nije postupala u skladu sa zahtjevima i pravilima trajnosti projekta, zbog čega je država članica morala ili mora vratiti doprinos iz fondova, neovisno o tome o kojem financijskom razdoblju je riječ (financijsko razdoblje 2007.-2013., financijsko razdoblje 2014.-2020. ili financijsko razdoblje 2021.-2027.).

 

Potvrda prijavitelja da se ne nalazi u gore navedenim situacijama će se provjeravati putem Obrasca 2 - Izjava prijavitelja (i ako je primjenjivo partnera) o istinitosti podataka.

 

Svi navedeni razlozi isključenja za koje se naknadno utvrdi da su postojali u trenutku podnošenja projektnog prijedloga osnova su za raskid ugovora, neovisno o tome jesu li u predmetnom ugovoru izrijekom navedeni. Pri tome, ne dovode se u pitanje obvezni ili mogući razlozi za raskid ugovora koji su u samom ugovoru navedeni.

 

Prijavitelj (i ako je primjenjivo partner) ne može koristiti institut faktoringa u projektu.

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO REGIONALNOGA RAZVOJA I FONDOVA EUROPSKE UNIJE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Broj projektnih prijedloga po prijavitelju

 

Prijavitelj po ovom Pozivu može podnijeti najviše 1 (jedan) projektni prijedlog .

S jednim Prijaviteljem može se sklopiti najviše 1 ( jedan) Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO REGIONALNOGA RAZVOJA I FONDOVA EUROPSKE UNIJE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Prihvatljivost projekta

 

Kako bi bio prihvatljiv za financiranje iz ITP-a, putem ITU mehanizma, projektni prijedlog mora udovoljavati svim utvrđenim kriterijima prihvatljivosti, kako slijede:

 

 Projekt je u skladu s ITP-om te doprinosi ostvarenju specifičnog cilja RSO5.1. ITP-a u odnosu na 1. Intervenciju fonda, 2. Pokazatelje, 3. Vrste intervencija, uključujući usklađenost s relevantnim strategijama na kojima se temelji ITP ( provjerava se uvidom u Prijavni obrazac )

 Projekt se u potpunosti provodi na području UP Požega ( provjerava se uvidom u Prijavni obrazac )

 Projekt je usklađen sa SRUPPŽ te drugim relevantnim sektorskim strategijama / programima ( Programom razvoja zelene infrastrukture u urbanim područjima za razdoblje 2021. do 2030. godine i Strategijom razvoja održivog turizma do 2030. godine ) koje se odnose na specifične ciljeve koji se provode kroz ITU mehanizam (RSO5.1) ( provjerava se uvidom u Prijavni obrazac )

 Financijska održivost projekta – prijavitelj (potencijalni Korisnik) i partner, ako je primjenjivo, raspolaže/u potrebnim financijskim sredstvima i mehanizmima za pokrivanje troškova održavanja infrastrukture, kako bi se osigurala njihova financijska održivost ( provjerava se uvidom u Prijavni obrazac i Obrazac 2. Izjava prijavitelja (i ako je primjenjivo partnera) te Prijavni obrazac )

 Aktivnosti projekta su u skladu s prihvatljivim aktivnostima predmetne dodjele ( provjerava se uvidom u Prijavni obrazac i popratnu dokumentaciju)

 Projekt ima riješene imovinsko-pravne odnose: zemljišno-knjižna/e čestica/e na kojoj/ima se planira ulaganje je u vlasništvu Prijavitelja te se dostavlja izvadak iz zemljišne knjige iz kojeg je vidljivo da je  Prijavitelj vlasnik zemljišno-knjižne/ih čestice/a na kojima se planira ulaganje. Ukoliko Prijavitelj nije vlasnik, kao dokaz riješenosti imovinsko-pravnih odnosa prihvatljiv je institut prava građenja te se dostavlja Ugovor o osnivanju prava građenja. Projekt ima potrebnu razinu spremnosti za provedbu:

o glavni projekt s troškovnikom;

o pravomoćna građevinska dozvola ili drugi akt koji omogućuje gradnju ili očitovanje nadležnih tijela da akt o građenju nije potreban

(provjerava se uvidom u popratnu dokumentaciju)

 Projekt u trenutku podnošenja projektnog prijedloga nije fizički završen ili u cijelosti proveden prije podnošenja projektnog prijedloga neovisno o tome jesu li izvršena sva povezana plaćanja, te ako je projekt započeo prije podnošenja projektnog prijedloga, poštovan je primjenjivi zakonski okvir ( provjerava se uvidom u Prijavni obrazac )

 Projekt čiji je očekivani životni vijek najmanje pet godina (članak 73. stavak 2. točka (j) Uredbe (EU) 2021/1060) u skladu je s Tehničkim smjernicama za pripremu infrastrukture za klimatske promjene u razdoblju 2021.-2027.  ( provjerava se uvidom u Prijavni obrazac, Obrazac 2. Izjava prijavitelja (i ako je primjenjivo partnera) i popratnu dokumentaciju )

 Projekt ne uključuje aktivnosti koje su bile dio operacije koja je bila predmet premještanja u skladu s člankom 66. ili koja bi predstavljala premještanje proizvodne aktivnosti u skladu s člankom 65. stavkom 1. točkom (a) Uredbe 2021/1060 (provjerava se uvidom u Obrazac 2. Izjava prijavitelja (i ako je primjenjivo partnera))

 Projekt nije izravno zahvaćen obrazloženim mišljenjem Komisije u pogledu povrede u skladu s člankom 258. UFEU-a kojom se ugrožava zakonitost i pravilnost rashoda ili uspješnost operacija (provjerava se uvidom u Obrazac 2. Izjava prijavitelja (i ako je primjenjivo partnera))

 Projekt je u skladu s načelom nekumulativnosti i zabrane dvostrukog financiranja (provjerava se uvidom u Obrazac 2. Izjava prijavitelja (i ako je primjenjivo partnera))

 Projekt je u skladu sa zakonodavnim zahtjevima u pogledu osiguravanja pristupačnosti osobama s invaliditetom, osiguravanja rodne ravnopravnost i uzimanja u obzir Povelje Europske unije o temeljnim pravima i Konvencije Ujedinjenih naroda o pravima osoba s invaliditetom ( provjerava se uvidom u Prijavni obrazac, Obrazac 2. Izjava prijavitelja (i ako je primjenjivo partnera) i popratnu dokumentaciju )

 Projekt uzima u obzir načelo održivog razvoja te politike Unije o okolišu u skladu s člankom 11. i člankom 191. stavkom 1. UFEU-a ( provjerava se uvidom u Prijavni obrazac i Obrazac 2. Izjava prijavitelja (i ako je primjenjivo partnera) )

 Projekt obuhvaćen područjem primjene Direktive 2011/92/EU Europskog parlamenta i Vijeća je predmet procjene utjecaja na okoliš ili postupku provjere te je propisno uzeta u obzir procjena alternativnih rješenja na temelju zahtjeva te direktive ( provjerava se uvidom u Prijavni obrazac i Obrazac 2. Izjava prijavitelja (i ako je primjenjivo partnera) i popratnu dokumentaciju)

 Projekt je u skladu s načelom „ne nanosi bitnu štetu“ (DNSH) odnosno ne podupiru se i ne obavljaju gospodarske djelatnosti kojima se nanosi bitna šteta identificiranim okolišnim ciljevima navedenim u Obrascu 2. Na razini Poziva su identificirane mjere kojima se osigurava usklađenosti s načelom DNSH:

o Svi relevantni uređaju za vodu (kuhinja,wc) bit će u dva najbolja razreda potrošnje vode EU vodne oznake – za učinkovitu potrošnju vode (primjer norme EN 13407 ili jednakovrijedno).

o Gospodarski subjekti koji izvode radove rekonstrukcije moraju osigurati da će najmanje 70% (težine) neopasnog građevinskog otpada i otpada od rušenja (isključujući prirodno nastali materijal naveden u kategoriji 17 05 04 na Europskom popisu otpada koji je uspostavljen Odlukom 2000/532/EZ) nastalog na gradilištu biti pripremljeno za ponovnu uporabu, recikliranje i uporabu drugog materijala, uključujući postupke zatrpavanja otpadom koji zamjenjuje druge materijale, u skladu s hijerarhijom otpada i EU protokolom za gospodarenje građevinskim otpadom i rušenjem.

o Osigurati da će sva električna i elektronička oprema koja se nabavlja, biti u skladu s EU Direktivom 2009/125/EC za eko-dizajn proizvoda povezanih s energijom, kojom se doprinosi održivom razvitku povećanjem energetske učinkovitosti i razine zaštite okoliša. Sva informatička oprema bit u skladu s EU direktivom 2011/65/EU (RoHS) za ograničavanje upotrebe određenih opasnih supstanci u električnoj i elektroničkoj opremi. Kada završi uporabna faza električne i elektroničke opreme, otpadnu električnu i elektroničku opremu sakupljat će i upravljati ovlašteni operater te obrađivati prema hijerarhiji otpada, u skladu s Direktivom 2012/19/EU o otpadnoj električnoj i elektroničkoj opremi.

o Izvođači radova dužni su osigurati da građevinski dijelovi i materijali koji se koriste u obnovi zgrade ne sadrže azbest niti tvari koje izazivaju veliku zabrinutost, kako je utvrđeno na temelju popisa tvari za koje je potrebno odobrenje iz Priloga XIV. Uredbi (EZ) br. 1907/2006.

o Izvođači radova koji provode obnovu morat će osigurati da građevinski dijelovi i materijali korišteni u zgradi koji mogu doći u kontakt s ljudima emitiraju manje od 0,06 mg formaldehida po m3 materijala ili komponente i manje od 0,001 mg kategorija 1A i 1B kancerogeni hlapljivi organski spojevi po m3 materijala ili komponente, nakon ispitivanja u skladu s CEN / TS 16516 i ISO 16000-3 ili drugim usporedivim standardiziranim uvjetima ispitivanja i metodom određivanja.

o Osigurati dostupnosti pitke vode na javnim prostorima (npr. javne česme i zdenci).

o Poduzet će se mjere za smanjenje emisije buke, prašine i onečišćujućih tvari tijekom građevinskih radova.

o Pri planiranju zelene infrastrukture u urbanim područjima, a u suradnji s odgovarajućim stručnjacima, koristiti primarno autohtone vrste.

( provjerava se uvidom u Prijavni obrazac i Obrazac 2. Izjava prijavitelja )

 Projekt je u skladu s pravilima koja se odnose na državne potpore ( provjerava se uvidom u Prijavni obrazac i popratnu dokumentaciju )

 Projekt ima izrađenu Studiju izvodljivosti s analizom troškova i koristi (provjerava se uvidom u popratnu dokumentaciju)

 Iznos traženih bespovratnih sredstava za projekt u okviru je propisanog najmanjeg i najvećeg dopuštenog iznosa bespovratnih sredstava za financiranje prihvatljivih troškova koji se mogu dodijeliti temeljem ovog Poziva (provjerava se uvidom u Prijavni obrazac)

 Projekt uključuje ulaganja iz dva područja intervencija specifičnog cilja  RSO5.1. Integriranog teritorijalnog programa 2021.-2027. i to ulaganja u turističku i zelenu infrastrukturu ostvarujući tako višesektorsku integraciju (provjerava se uvidom u Prijavni obrazac)

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO REGIONALNOGA RAZVOJA I FONDOVA EUROPSKE UNIJE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Prihvatljive projektne aktivnosti

 

 izrada i ažuriranje projektno-tehničke i studijske dokumentacije;

 izgradnja i/ili rekonstrukcija i opremanje javne turističke infrastrukture;

 razvoj i unaprjeđenje zelene infrastrukture   vezane uz javnu turističku infrastrukturu te uređenje povezanih pješačkih, prometnih, manipulativnih i javnih parkirališnih površina te pristupnih površina;

 upravljanje projektom i administracija;

 promidžba i vidljivost;

 horizontalne aktivnosti (aktivnosti povezane s promicanjem horizontalnih načela);

 aktivnosti koje doprinose temeljnim vrijednostima i radnim principima Novog europskog Bauhausa (NEB).

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO REGIONALNOGA RAZVOJA I FONDOVA EUROPSKE UNIJE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Horizontalna načela

 

Promicanje načela

 

Usklađenost i doprinos horizontalnim načelima, osigurava se kroz relevantne kriterije prihvatljivosti i odabira te prihvatljive aktivnosti. U sklopu kriterija prihvatljivosti, prijavitelj je dužan osigurati uklanjanje arhitektonskih barijera odnosno osigurati pristupačnost građevina osobama s invaliditetom i smanjene pokretljivosti u skladu s Tehničkim propisom o osiguranju pristupačnosti građevina osobama s invaliditetom i smanjene pokretljivosti (NN 12/2023) odnosno odnosno Pravilnikom o osiguranju pristupačnosti građevina osobama s invaliditetom i smanjene pokretljivosti (NN 78/13). Tehnički propis stupio je na snagu 28. lipnja 2025. godine, a istog dana prestao je važiti Pravilnik o osiguranju pristupačnosti građevina osobama s invaliditetom i smanjene pokretljivosti (NN 78/13).

Uvjeti iz članka 73. stavka 1 i 2 te čl. 9. Uredbe 2021/1060 osigurani su putem primjene kriterija prihvatljivosti kojima se osigurava usklađenost sa zakonodavnim propisima (neutralan utjecaj) kao preduvjet za prijavu projekta i to:

 izjavom o usklađenosti s Poveljom EU-a o temeljnim pravima i Konvencijom UN-a o pravima osoba s invaliditetom ( putem Obrasca 2. Izjava prijavitelja (i partnera, ako je primjenjivo ) ;

 

Napomena : potrebno je u Prijavnom obrascu navesti popis konkretnih mjera/aktivnosti  primjenjenih u glavnom projektu kojima se osigurala pristupačnost te u kojem dijelu su iste navedene/primijenjene u glavnom projektu.

 

 izrađenom Procjenom klimatskog potvrđivanja u skladu s Tehničkim smjernicama za pripremu infrastrukture za klimatske promjene u razdoblju 2021.-2027. te propisanim dodatnim zahtjevima koji proizlaze iz DNSH analize. Dodatni zahtjevi koji proizlaze iz analize DNSH za specifični cilj RSO5.1. propisani su i dokazuju se obrascem 1 Izjava prijavitelja o istinitosti podataka.

Napomena : Prijavitelj je dužan provesti „Procjenu klimatskog potvrđivanja “ , odnosno proces kojim se sprečava osjetljivost infrastrukture u odnosu na moguće dugoročne klimatske učinke, ukoliko obuhvaća ulaganje u infrastrukturu čiji je životni vijek najmanje pet godina. Procjenu klimatskog potvrđivanja je potrebno izraditi za sve projekte koji uključuju građenje i rekonstrukciju . Mjere definirane postupkom klimatskog potvrđivanja moraju biti ugrađene u glavni projekt. Potrebno je jasno naznačiti konkretne utvrđene mjere u projektno-tehničkoj dokumentaciji, uključujući troškovnicima. Procjenu klimatskog potvrđivanja nije potrebno provoditi za projektne prijedloge koji obuhvaćaju isključivo ulaganja u opremanje. Procjena klimatskog potvrđivanja predstavlja informacije o minimalnom sadržaju procjene klimatskog potvrđivanja te služe kao pomoćni alat prijavitelju.

Poštujući zakonske odredbe projekt je neutralan u pogledu horizontalnih politika, a pripadajući izdaci i aktivnosti neće se smatrati doprinosom horizontalnim politikama već ispunjenjem zakonske obaveze. Ako projekt sadrži dodatne aktivnosti uz propisano poštivanje zakonskih odredbi, tada projekt aktivno promiče horizontalne politike EU. Usklađenost projekta s horizontalnim politikama te njihovo promicanje opisuje se u Prijavnom obrascu.

 

Mjere/aktivnosti vezane uz promicanje horizontalnih načela koje se vrednuju u ocjenjivanje kvalitete projektnog prijedloga potrebno je definirati unutar sljedećih kategorija, uz mogućnost identificiranja dodatnih mjera/aktivnosti (ako primjenjivo):

 Promicanje ravnopravnosti žena i muškaraca i zabrana diskriminacije i mjera koje se odnose na:

o Promicanje ravnopravnosti spolova;

o Promicanje načela nediskriminacije;

 

 Pristupačnost za osobe s invaliditetom i mjera koje se odnose na:

o Pristupačnost infrastrukturi/javnom prijevozu itd.;

o Informacijsko-komunikacijsku pristupačnost;

o Razumnu prilagodbu i univerzalni dizajn;

o Pristupačnost ostalih sadržaja i usluga otvorenih ili namijenjenih javnosti;

 

 Održivi razvoj  i mjera koje se odnose na

o Zelenu javnu nabavu;

o Doprinos načelu „ne čini bitnu štetu“.

 

Primjeri mjera/aktivnosti za promicanje nediskriminacije i ravnopravnosti spolova:

- provoditi informativno-promotivne aktivnosti koje pridonose sprječavanju rodnih i drugih stereotipa

- Postavljanje odgovarajuće rasvjete ili nadzornih kamera u svrhu povećanja sigurnosti javnih površina za žene i djecu

- organizirati edukacije o nediskriminaciji i ravnopravnosti spolova za zaposlenike

- izraditi institucionalni plan jednakosti i plan ravnopravnosti spolova;

- izrada i provedba politika protiv spolnog uznemiravanja u radnom okruženju

- uspostava mehanizama za pritužbe i zaštitu zaposlenika i gostiju od diskriminacije

- Izrada procjene učinka na načela nediskriminacije i ravnopravnosti spolova, pripremljene u skladu s obrascem za procjenu učinka na načelo nediskriminacije i obrascem za procjenu učinka na ravnopravnost spolova. koji su dostupni na poveznici https://eufondovi.gov.hr/eu-fondovi/dodatni-materijali-za-korisnike.

 

Primjeri mjera/aktivnosti za promicanje pristupačnosti osobama s invaliditetom:

- unapređenje pristupačnosti – izvođenje elemenata pristupačnosti povrh obveza propisanih (ovisno o namjeni građevine) Tehničkim propisom o osiguranju pristupačnosti odnosno Pravilnikom o osiguranju pristupačnosti građevina

- digitalna rješenja putem kojih se osigurava informacijsko komunikacijska pristupačnost iznad zakonske obveze

- Radionice o komunikaciji s osobama s invaliditetom, uključujući tečaj hrvatskog znakovnog jezika

- uključivanje osoba s invaliditetom ili udruga osoba s invaliditetom u planiranje sadržaja i turističke infrastrukture

- primjena inkluzivnog dizajna

- Informiranje o dostupnosti pristupačnih lokacija i sadržaja na području urbanog područja Požega putem aktivnosti promidžbe i vidljivosti

- kod obnove pješačkih staza uključiti natpise na Brailleovom pismu, a natpise općenito izraditi uz primjenu lako razumljivog teksta i grafičkih prikaza.

Primjeri mjera/aktivnosti za promicanje održivog razvoja i zaštita okoliša:

- doprinos načelu „ne čini bitnu štetu“ povrh obveza propisanih kriterijima prihvatljivosti.

- korištenje obnovljivih materijala u gradnji i održiva gradnja;

- integriranje obnovljivih izvora energije u razvoj projeka;

- planirati intervencije u infrastrukturi i vanjskim prostorima kako bi se poticao boravak na otvorenom tijekom ljetnih mjeseci: putem postavljanja tendi, zasjenjivanjem staklenih površina, zasjenjivanjem vanjskih površina materijalima koji slabije apsorbiraju toplinu, povećavanjem količina hlada sadnjom stabala velikih krošnji, ugradnjom zelenih krovova i nadstrešnica i slično,

- postavljanje urbanih košnica, hotela za kukce

- plan za odvojeno prikupljanje i skladištenje otpada i sigurno prikupljanje takvih

materijala, itd.

 

Metodologija za određivanje financijskih ispravaka u slučaju nepoštivanja horizontalnih

načela

 

U slučaju nepoštivanja, odnosno neusklađenosti s minimalnim zahtjevima u pogledu horizontalnih načela tj. poštivanja zakonodavnih uvjeta (neutralni utjecaj), primjenjuje se stopa financijskog ispravka od 100%, odnosno povrat cjelokupnog iznosa isplaćenih bespovratnih sredstava. Primjer: projektom nije osigurana pristupačnost osobama s invaliditetom.

 

U slučaju nepoštivanja, odnosno neostvarenja doprinosa (potpunog ili djelomičnog) horizontalnim načelima koji je vrednovan tijekom postupka odabira projekta (dodjele bespovratnih sredstava), odnosno na osnovu kojeg je projektni prijedlog dobio (dodatne) bodove, primjenjuje se stopa financijskog ispravka od 5% (u slučaju djelomičnog ostvarenja) odnosno 10% (u slučaju potpunog neostvarenja) od iznosa isplaćenih bespovratnih sredstva.

 

Nadležna tijela (UT i PTPO) mogu donijeti odluku o nepostojanju okolnosti za primjenu financijskog ispravka ili pak odluku o umanjenju financijskog ispravka, uzimajući u obzir specifične okolnosti (popis okolnosti naveden je u točki 1.2. kod opisa metodologije za određivanje financijskih ispravaka zbog neostvarenja pokazatelja, međutim postoci umanjenja u navedenoj tablici nisu primjenjivi na financijske ispravke u slučaju nepoštivanja zahtjeva u pogledu horizontalnih načela).

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO REGIONALNOGA RAZVOJA I FONDOVA EUROPSKE UNIJE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Popis prihvatljivih i neprihvatljivih troškova

 

Proračun projekta treba biti realan i potreban za postizanje očekivanih rezultata, a iskazane cijene trebaju odgovarati tržišnim cijenama. Detaljna pravila prihvatljivosti troškova koja se odnose na ovaj Poziv opisana su niže.

Da bi bili prihvatljivi za financiranje troškovi moraju nastati u svrhu provedbe projekta, moraju nastati kod korisnika/partnera u razdoblju provedbe projekta i biti plaćeni od strane korisnika/partnera tijekom razdoblja prihvatljivosti izdataka sukladno st.2, čl. 63 Uredbe 2021/1060.

Prijavitelj je obvezan dostaviti proračun svih planiranih troškova potrebnih za realizaciju projekta, uključujući i iznos neprihvatljivih troškova, pri čemu proračun mora obuhvatiti troškove koji nastaju nakon potpisivanja ugovora i troškove koji su nastali i prije tog trenutka (ukoliko je primjenjivo), ali ne prije 1. siječnja 2021. godine. Pri obračunu i dodjeli bespovratnih sredstava u obzir će se uzimati samo prihvatljivi troškovi.

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO REGIONALNOGA RAZVOJA I FONDOVA EUROPSKE UNIJE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Prihvatljivi troškovi

 

 troškovi izrade i ažuriranja projektno – tehničke i ostale studijske dokumentacije;

 troškovi radova na izgradnji i/ili rekonstrukciji javne turističke infrastrukture;

 troškovi opremanja javne turističke infrastrukture;

 troškovi radova i opremanja zelene infrastrukture zelene infrastrukture  vezane uz javnu turističku infrastrukturu te povezanih pješačkih, prometnih, manipulativnih i javnih parkirališnih površina te pristupnih površina;

 trošak stručnog nadzora građenja, projektantski nadzor i usluga koordinatora zaštite na radu tijekom građenja;  

 troškovi upravljanja projektom i administracija (primjerice: troškovi plaća osoblja prijavitelja i partnera, troškovi vanjske usluge u provedbi projekta, troškovi vanjske usluge u pripremi i provedbi javne nabave);

 troškovi promidžbe i vidljivosti;

 troškovi povezani s provedbom horizontalnih načela.

 

Troškovi plaća osoblja izračunavaju se primjenom metode iz čl. 55, stavak 2(b) Uredbe (EU) br. 1060/2021 i to  na način da se zadnji dokumentirani mjesečni bruto iznos troškova plaća osoblja podijeli s prosječnim mjesečnim radnim vremenom osobe.

 

Trošak se izračunava kao jedinični trošak. Kod pripreme projektnog prijedloga odnosno proračuna projekta, prijavitelj treba uzeti u obzir projicirane stvarne sate koje će djelatnici utrošiti na provedbu projektnih aktivnosti. Ukupan broj sati prijavljen po osobi za određeni mjesec ne može premašiti godišnji ekvivalent broja sati upotrijebljenog za izračun te satnice (153x12) za svaku godinu provedbe.

 

Za potrebe utvrđivanja izravnih troškova osoblja satnica se može izračunati na jedan od sljedećih načina:

 

1. Za djelatnike koji su zaposleni kod prijavitelja (i partnera, ako je primjenjivo)  u trenutku predaje projektnog prijedloga i za koje se može minimalno jednom platnom listom za mjesec koji prethodi podnošenju projektnog prijedloga dokazati stvarni trošak plaće:

 

Troškovi osoblja zaposlenog kod prijavitelja (i partnera, ako je primjenjivo)  koje će raditi na provedbi projekta izračunat će se dijeljenjem zadnjeg dokumentiranog mjesečnog bruto iznosa troškova za dotične osobe s prosječnim mjesečnim radnim vremenom dotične osobe u skladu s ugovorom o radu ili jednakovrijednim dokumentom.

Prilikom određivanja prosječnog mjesečnog radnog vremena za svakog zaposlenika uzima se u obzir ugovor o radu dotične osobe.

 Ukoliko je ugovorom o radu točno određena mjesečna svota kao plaća djelatnika (tzv. fiksna plaća) za puno radno vrijeme od četrdeset sati tjedno, kao prosječni broj sati tj. djelitelj, na temelju uobičajenih računovodstvenih praksi, uzima se prosjek Fonda sati za period koji obuhvaća 12 mjeseci prije objave Poziva, izuzev sati koje se odnose na državne blagdane i godišnji odmor (minimalna zakonska obveza). Temeljem ovog izračuna djelitelj je broj 153. U slučaju da osoba radi u nepunom radnom vremenu (npr. ukoliko je osoba zaposlena na nepuno radno vrijeme od 4 sata dnevno, izračun troškova se provodi na način da se dokumentirani mjesečni bruto 2 iznos troška plaće djelatnika podijeli sa 76,5 sati: 153  * 50 % radnog vremena = 76,5 sati kao temelj za izračun).

 

                            zadnji dokumentirani mjesečni bruto iznos troška plaće za dotičnu osobu

Jedinični trošak = _____________________________________________________________

                                                                        153

Dokazi:

 Platna lista odnosno zadnji dokumentirani mjesečni bruto iznos troška plaće dotičnih osoba za mjesec koji prethodi podnošenju projektnog prijedloga

 Ugovor o radu ili jednakovrijedni dokument.

 

2. Za novozaposlene djelatnike kod prijavitelja (i partnera, ako je primjenjivo) za koje se ne može minimalno jednom platnom listom za mjesec koji prethodi podnošenju projektnog prijedloga dokazati stvarni trošak plaće:

 

Troškovi plaća izračunavaju se na temelju bruto iznosa troškova plaća drugog zaposlenog osoblja raspoređenog na isto ili slično radno mjesto, za koje se može minimalno jednom platnom listom za mjesec koji prethodi podnošenju projektnog prijedloga dokazati stvarni trošak plaće. Troškovi plaća osoblja za koje nije moguće utvrditi stvarni trošak plaće, kako je navedeno u točki 1., bruto iznosi troškova plaća izračunavaju se na temelju zadnjeg dokumentiranog mjesečnog bruto iznosa troškova drugog zaposlenog osoblja kod prijavitelja raspoređenog na isto ili slično radno mjesto.

 

Isključivo u slučaju kada kod prijavitelja (i partnera, ako je primjenjivo)  niti jedna od zaposlenih osoba nije raspoređena na isto ili slično radno mjesto koje bi odgovaralo radnom mjestu novozaposlene osobe, tada se za novozaposlene osobe bruto iznosi troškova plaća izračunavaju na temelju podataka iz dokumenata (akata) koji utvrđuju iznos bruto plaće:

 

o u okviru projektnog prijedloga je potrebno dostaviti sljedeće prateće dokumente kojima se dokazuje metodologija izračuna: dokumenti (akti) koji utvrđuju iznos bruto plaće (akt o zaposlenju ukoliko on postoji ili akt/i o unutarnjem ustrojstvu i organizacijsku shemu institucije s posebno označenim organizacijskim jedinicama i radnim mjestima za obavljanje prihvatljivih aktivnosti, Odluka o visini plaće).

o tijekom razdoblja provedbe je potrebno dostaviti Ugovor o radu novozaposlenog djelatnika najkasnije uz Zahtjev za nadoknadom sredstava kojim se prvi puta potražuje plaća djelatnika kao dokumentirani dokaz o radnom mjestu, zajedno sa platnom listom dotičnog djelatnika.

 

Jedinični se trošak računa na način opisan u metodologiji izračuna navedenoj u točki 1.

 

Dokazi :

 

 Platna lista odnosno zadnji dokumentirani mjesečni bruto iznos troška plaće zaposlenika raspoređenog na isto ili slično radno mjesto za mjesec koji prethodi podnošenju projektnog prijedloga

 Ugovor o radu zaposlenika raspoređenog na isto ili slično radno mjesto i platna lista dotičnog djelatnika

 Dokumenti (akti) koji utvrđuju iznos bruto plaće (ako je primjenjivo).

 

Prijavitelj (i partner, ako je primjenjivo) je obvezan čuvati dokumentaciju koja se odnosi na izravne troškove osoblja – dokazi o izdacima (npr. ugovori, odluke, platne liste, evidencije radnog vremena), kako bi osigurao odgovarajući revizijski trag. Osoblje zaposleno na projektu obvezno je voditi evidenciju radnih sati kako bi se izračunali stvarni sati rada na projektu. Troškovi osoblja za sate stvarno odrađene na provedbi projektnih aktivnosti isplaćivat će se na temelju satnice izračunate na gore opisan način. Iznos jediničnog troška ne može se mijenjati za pojedinu osobu tijekom provedbe projekata.

 

Planirani troškovi mogu obuhvatiti i druge troškove za koje je moguće utvrditi da su neophodni za provedbu projektnih aktivnosti i ostvarenje projektnih rezultata, a koji nisu izričito navedeni kao neprihvatljivi troškovi.

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO REGIONALNOGA RAZVOJA I FONDOVA EUROPSKE UNIJE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Neprihvatljivi troškovi

 

 Kupnja zemljišta ;

 PDV osim ako je nepovrativ u okviru nacionalnog zakonodavstva o PDV-u;

 Kamate na dug;

 Izdatak povezan s ulaganjem radi postizanja smanjenja emisije stakleničkih plinova iz aktivnosti koje su navedene u Prilogu I. Direktive 2003/87/EZ (konsolidirana verzija https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX%3A02003L0087-20230605 );

 Kupnja rabljene opreme;

 Troškovi amortizacije;

 Kupnja vozila;

 Leasing;

 Neizravni troškovi;

 Doprinosi za dobrovoljna zdravstvena ili mirovinska osiguranja koja nisu obvezna prema nacionalnom zakonodavstvu te nadoknade troškova, otpremnine, potpore i nagrade radnicima;

 Kazne, financijske globe i troškovi sudskih i izvansudskih sporova;

 Operativni troškovi (izuzev troškova upravljanja projektom);

 Gubici zbog fluktuacija valutnih tečaja i provizija na valutni tečaj;

 Trošak jamstva koja izdaje banka ili druga financijska institucija;

 Troškovi za otvaranje, zatvaranje i vođenje računa, naknade za financijske transfere, trošak ishođenja kredita ili pozajmice kod financijske institucije, javnobilježnički trošak;

 Troškovi povezani s računovodstvenim uslugama i uslugama revizije u okviru operacije/projekta, koju nabavlja korisnik;

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO REGIONALNOGA RAZVOJA I FONDOVA EUROPSKE UNIJE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Popis popratne dokumentacije koji će se zahtijevati od Prijavitelja

 

Popratna dokumentacija uz Prijavni obrazac:

 Izjava prijavitelja (i partnera, ako je primjenjivo) o istinitosti podataka, izbjegavanju dvostrukog financiranja i ispunjavanju preduvjeta za sudjelovanje u postupku dodjele;

 Izjava prijavitelja (i partnera, ako je primjenjivo) o (ne)povrativosti PDV-a;

 Izjava partnera Korisnika (ako je primjenjivo);

 Sporazum o partnerstvu Korisnika i partnera Korisnika (ako je primjenjivo);

 Izvadak iz zemljišne knjige  iz kojeg je vidljivo  da je  Prijavitelj vlasnik zemljišno-knjižne/ih čestice/a na kojima se planira ulaganje. Ukoliko Prijavitelj nije vlasnik, kao dokaz riješenosti imovinsko-pravnih odnosa prihvatljiv je institut prava građenja te se dostavlja Ugovor o osnivanju prava građenja (kako je primjenjivo);

 Glavni projekt s troškovnikom;

 Studija izvodljivosti s analizom troškova i koristi;

 Rješenje/Mišljenje nadležnog tijela o ocjeni o potrebi provođenja PUO postupka i/ili Rješenje o provedenom PUO postupku i/ili Rješenje/Mišljenje nadležnog tijela o tome da li je planirani zahvat prihvatljiv za ekološku mrežu te da za isti nije potrebno provesti postupak Glavne ocjene prihvatljivosti za ekološku mrežu (prethodna ocjena prihvatljivosti) i/ili Rješenje nadležnog tijela o provedenom postupku Glavne ocjene - Dokumentacija potrebna za utvrđivanje prihvatljivosti projekta za projekte obuhvaćene područjem primjene Direktive 2011/92/EU, što i kako je primjenjivo.

(Rješenje/Mišljenje se mora odnositi na sve čestice u obuhvatu zahvata, bilo navedeno opisno (opis projekta u glavnom projektu) ili izrijekom specificirani zahvati po svim česticama)

Napomena: Ako navedeno nije primjenjivo, prijavitelj je dužan u projektnom prijedlogu navesti objašnjenje po kojoj osnovi je ocijenjeno da projekt (projektne aktivnosti) ne podliježu obavezama vezanim uz procjenu utjecaja zahvata na okoliš (prema odredbama Zakona o zaštiti okoliša (NN 80/13, 153/13, 78/15, 12/18, 118/18) i Uredbe o procjeni utjecaja zahvata na okoliš (NN61/14, 03/17) i/ili ocjeni prihvatljivosti za ekološku za ekološku mrežu (prema odredbama Zakona o zaštiti okoliša (NN 80/13,  153/13, 78/15, 12/18, 118/18).

Ispunjenost kriterija utvrđivat će se uvidom u dostavljena Rješenja/Mišljenja (gdje je primjenjivo) te uvidom u Prijavni obrazac (rubrika Procjena utjecaja na okoliš).;

 Procjena klimatskog potvrđivanja te propisani dodatni zahtjevi koji proizlaze iz DNSH analize;

 Dokumentacija vezana uz troškove plaća osoblja, ako se planira potraživati troškove plaća već zaposlenog osoblja : Platna lista odnosno zadnji dokumentirani mjesečni bruto iznos troška plaće koji prethodi podnošenju projektnog prijedloga, Ugovor o radu ili jednakovrijedni dokument;

 Dokumentacija vezana uz troškove plaća osoblja, ako se planira potraživati troškove plaća za novozaposleno osoblje: Platna lista odnosno zadnji dokumentirani mjesečni bruto iznos troška plaće zaposlenika raspoređenog na isto ili slično radno mjesto za mjesec koji prethodi podnošenju projektnog prijedloga, Ugovor o radu zaposlenika raspoređenog na isto ili slično radno mjesto i platna lista dotičnog djelatnika, Dokumenti (akti) koji utvrđuju iznos bruto plaće;

 Ako je primjenjivo, obrazac za NEB samostalnu procjenu prijavitelja.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO REGIONALNOGA RAZVOJA I FONDOVA EUROPSKE UNIJE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Rok za predaju projektnog prijedloga

 

Poziv se provodi kao otvoreni postupak u modalitetu privremenog Poziva s krajnjim rokom dostave projektnih prijedloga do XX .

 

Podnošenje projektnih prijedloga dozvoljeno je najranije od XX 2025.

 

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO REGIONALNOGA RAZVOJA I FONDOVA EUROPSKE UNIJE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor

Kriteriji odabira

 

Ocjenjivanje kvalitete projektnog prijedloga izvršit će se sukladno kriterijima odabira utvrđenima u nastavku.

 

Br.

Kriterij odabira i pitanja za ocjenu kvalitete

Bodovna vrijednost

Maksimalno ostvariva ocjena

Referenca na izvor za provjeru

1.

Vrijednost za novac koju projekt nudi (odnos između iznosa potpore, poduzetih aktivnosti i postizanja ciljeva)

1.1.   Doprinos ostvarivanju pokazatelja Integriranog teritorijalnog programa 2021. – 2027.,  RCR77  Posjetitelji kulturnih i turističkih lokacija za koje je primljena potpora

Ocjenjuje se doprinos ostvarenju pokazatelju RCR77  Posjetitelji kulturnih i turističkih lokacija za koje je primljena potpora, koji se mjeri brojem posjetitelja na lokacijama za koje je primljena potpora.

12 bodova:

Projekt doprinosi ostvarenju pokazatelja RCR77 s više od 100 posjetitelja kulturnih i turističkih lokacija

10 bodova:

Projekt doprinosi ostvarenju pokazatelja RCR77 s 70 do 100 posjetitelja kulturnih i turističkih lokacija

5 bodova:  

Projekt doprinosi ostvarenju pokazatelja RCR77 s manje od 70 posjetitelja kulturnih i turističkih lokacija

12

Prijavni obrazac iz sustava eKohezija

Glavni projekt s troškovnikom

Studija izvodljivosti s analizom troškova i aktivnosti

1.2. Opravdanost proračuna projekta

 

Ocjenjuje se je li proračun projekta  jasno opisan i sadrži li troškove neophodne za realizaciju projektnih aktivnosti.

12 bodova:

Proračun projekta je detaljan i jasno opisan, odnosno sadrži sve troškove za realizaciju projektnih aktivnosti

10 bodova:

Proračun projekta je djelomično opisan (npr. procjena troškova projekta nije dovoljno obrazložena, no sadrži troškove neophodne za realizaciju projektnih aktivnosti)

12

Prijavni obrazac iz sustava eKohezija

Studija izvodljivosti s analizom troškova i aktivnosti

Maksimalan broj bodova u ovom kriteriju odabira: 24

Minimalan broj bodova u ovom kriteriju odabira: 20

2.

Dizajn i zrelost projekta (odnosi se na utvrđivanje potrebe odnosno problemskog stanja koje projekt rješava te kvalitetu rješenja koje nudi, razinu doprinosa ostvarenju specifičnih ciljeva ITP-a i razinu spremnosti za početak provedbe;  obuhvaća pravne, tehničke i organizacijske aspekte)

2.1. Rješava li projekt problem lokalne zajednice?

Ocjenjuje se na koji način projekt rješava problem nedostatka ili neadekvatnosti javne turističke infrastrukture  e koji se identificirani problemi i potrebe rješavaju na UP Požega.

21 bodova:

Projektom je jasno opisana potreba za izgradnjom javne turističke infrastrukture, te koji se identificirani problemi  i potrebe rješavaju na UP Požega

18 bodova:

Projektom je jasno opisana potreba za izgradnjom  javne turističke infrastrukture, ali su djelomično identificirani problemi i potrebe koji se rješavaju na UP Požega

 

21

Prijavni obrazac iz sustava eKohezija

 

Maksimalan broj bodova u ovom kriteriju odabira: 21

Minimalan broj bodova u ovom kriteriju odabira: 18

3.

Integracija i povezanost s drugim projektima (u kojoj mjeri je projekt integriran odnosno u kojoj se mjeri nastavlja na prethodno provedene intervencije ili na one koje su u provedbi)

3.1 Komplementarnost i sinergija projekta s drugim projektima

 

Ocjenjuje  se jasni prikaz komplementarnosti i  sinergije projekta s drugim  projektima iz  SRUPPŽ ili s drugim projektima koji su provedeni ili se provode na UP Požega.

 

 

20 bodova: projekt je komplementaran i u sinergiji s minimalno 2 projekta iz  SRUPPŽ/  projekta koji su provedeni ili se provode na području

UP Požega

 

10 bodova: projekt je komplementaran i u sinergiji s 1 projektom iz SRUPPŽ/projektom koji je proveden ili se provodi na području UP Požega

 

0 bodova: p rojekt nije komplementaran niti u sinergiji s drugim projektima

       20

Prijavni obrazac iz sustava eKohezije

Studija izvodljivosti s analizom troškova i aktivnosti

Maksimalan broj bodova u ovom kriteriju odabira: 20

Minimalan broj bodova u ovom kriteriju odabira: 10

4.

Financijska održivost projekta (odnosi se na strategiju financiranja po završetku provedbe projekta)

4.1. Osiguranje održivosti rezultata projekta nakon završetka provedbe projekta

 

Ocjenjuje se je li jasno opisano na koji će se način osigurati financijska održivost rezultata projekta te upravljanje  infrastrukturom najmanje 5 godina nakon izvršenja završnog plaćanja. Potrebno je jasno opisati aktivnosti kojima će se osigurati financijska održivost te način upravljanja infrastrukturom i na koji način će se opisane aktivnosti provoditi uključujući osiguravanje troškova za održavanje/funkcioniranje infrastrukture.

 

 

 

13 bodova:

Jasno je opisana financijska održivost rezultata projekta te način upravljanja infrastrukturom barem 5 godina nakon izvršenja završnog plaćanja. Jasno su  opisane aktivnosti i način na koji će se iste provoditi u svrhu osiguranja financijske održivosti te upravljanja infrastrukturom

 

10 bodova:

Jasno je opisan način upravljanja infrastrukturom barem 5 godina nakon izvršenja završnog plaćanja, ali je djelomično opisana financijska održivost rezultata projekta

 

0 bodova:

Djelomično je opisana financijska održivost rezultata te je djelomično opisan način upravljanja infrastrukturom barem 5 godina nakon izvršenja završnog plaćanja

 

13

Prijavni obrazac iz sustava eKohezija

Studija izvodljivosti s analizom troškova i aktivnosti

Maksimalan broj bodova u ovom kriteriju odabira: 13

Minimalan broj bodova u ovom kriteriju odabira: 10

5.

Provedbeni kapaciteti prijavitelja (uključuju aspekte financijskih, stručnih, iskustvenih i administrativnih kapaciteta)

5.1. Prijavitelj (i partner/i, ako je primjenjivo) je predvidio dovoljne stručne i administrativne kapacitete za provedbu projekta  e su uloge i odgovornosti članova projektnog tima jasno opisane

Ocjenjuje se je li prijavitelj, te ako je primjenjivo, i partner/i, osigurao dovoljne stručne i administrativne kapacitete za provedbu projekta, odnosno je li jasno opisan projektni tim, uloge i odgovornosti članova projektnog tima u provedbi projekta.

 

 

10 bodova:

Stručni i administrativni kapaciteti adekvatni su za provedbu projekta, uspostavljen je projektni tim te su  opisane njihove uloge i odgovornosti u provedbi projekta, ili u slučaju oslanjanja na vanjske kapacitete, opisani su preduvjeti i dinamika njihovog angažmana

 

8 boda:

Stručni i administrativni kapaciteti adekvatni su za provedbu projekta, te, međutim nije uspostavljen projektni tim u potpunosti, ali je opisana metodologija njegove uspostave te uloge i odgovornosti članova projektnog tima/vanjskih kapaciteta

0 bodova:

Stručni i administrativni kapaciteti nisu adekvatni za provedbu projekta niti je uspostavljen projektni tim

10

Prijavni obrazac iz sustava eKohezija

 

Maksimalan broj bodova u ovom kriteriju odabira: 10

Minimalan broj bodova u ovom kriteriju odabira: 8

6.

Promicanje jednakih mogućnosti i socijalne uključenosti (odnosi se na razinu doprinosa nediskriminaciji, ravnopravnosti žena i muškaraca, integraciji osoba s invaliditetom i ostalim temama obuhvaćenim Poveljom Europske unije o temeljnim pravima i Konvenciji UN-a o pravima osoba s invaliditetom)

6.1. Jesu li identificirane mjere/aktivnosti za osiguravanje pristupačnosti osobama s invaliditetom iznad  zakonske obveze?

Ocjenjivat će se predviđa li projekt mjere/aktivnosti  za osiguravanje pristupačnosti osobama s invaliditetom, koje osiguravaju doprinos iznad zakonske obveze.

Predložene mjere/aktivnosti moraju biti mjerljive, jasno opisane, s jasnim sadržajem i definiranim ciljanim skupinama. Prijavitelj je dužan u prijavi navesti broj i naziv  identificiranih mjera/aktivnosti

2 boda:

Projektom je identificirana jedna ili više mjera/aktivnosti za osiguravanje pristupačnosti za osobe s  invaliditetom iznad zakonske obveze

0 bodova:

Projektom nije identificirana niti jedna mjera/aktivnost za osiguravanje pristupačnosti osobama s invaliditetom iznad zakonske obveze

2

Prijavni obrazac iz sustava eKohezija

Glavni projekt s troškovnikom

6.2. Jesu li identificirane mjere/aktivnosti za promicanje nediskriminacije iznad zakonske obveze?

Ocjenjivat će se predviđa li projekt mjere/aktivnosti za promicanje nediskriminacije iznad zakonske obveze.

Predložene mjere/aktivnosti moraju biti mjerljive, jasno opisane, s jasnim sadržajem i definiranim ciljanim skupinama. Prijavitelj je dužan u prijavi navesti broj i naziv identificiranih mjera/aktivnosti.

1 bod:

Projektom je identificirana  jedna ili više  mjera/aktivnosti  za promicanje nediskriminacije po bilo kojoj osnovi iznad zakonske obveze

0 bodova:

Projektom nije identificirana niti jedna  mjera/aktivnost za promicanje nediskriminacije iznad zakonske obveze

1

Prijavni obrazac iz sustava eKohezija

6.3. Jesu li identificirane mjere/aktivnosti za promicanje ravnopravnosti spolova iznad  zakonske obveze?

Ocjenjivat će se predviđa li projekt mjera/aktivnosti za promicanje ravnopravnosti spolova iznad zakonske obveze.

Predložene mjere/aktivnosti moraju biti mjerljive, jasno opisane, s jasnim sadržajem i definiranim ciljanim skupinama. Prijavitelj je dužan u prijavi navesti broj i naziv identificiranih mjera/aktivnosti.

1 bod:

Projektom je identificirana jedna ili više mjera/aktivnosti za promicanje ravnopravnosti spolova iznad zakonske obveze

0 bodova:

Projektom nije identificirana niti  jedna mjera/aktivnost za promicanje ravnopravnosti spolova iznad zakonske obveze

1

Prijavni obrazac iz sustava eKohezija

 

Maksimalan broj bodova u ovom kriteriju odabira: 4

Minimalan broj bodova u ovom kriteriju odabira: 0

7.

Promicanje održivog razvoja i doprinos zelenoj tranziciji (odnosi se na razinu doprinosa promicanja cilja EU za očuvanjem, zaštitom i unaprjeđenjem zaštite okoliša, uključivanja dodatnih okolišnih aspekata kao što su korištenje obnovljivih izvora energije, i/ili unaprjeđenja energetske učinkovitosti i/ili smanjenja korištenja prirodnih resursa te razinu otpornosti na klimatske promjene)

7.1. Jesu li identificirane mjere/aktivnosti koje doprinose promicanju održivog razvoja i zelenoj tranziciji povrh mjera/aktivnosti propisanih kriterijima prihvatljivosti?

Ocjenjivat će se predviđa li projekt mjere/aktivnosti za promicanje održivog razvoja i zelene tranzicije kao npr. energetsku učinkovitost i/ili učinkovitije korištenje prirodnih resursa i/ili poticanje korištenja obnovljivih izvora energije i sl.

2 boda:

Projektom je identificirana  jedna  ili više mjera/aktivnosti za promicanje održivog razvoja i doprinos zelenoj tranziciji povrh mjera /aktivnosti propisanih kriterijima prihvatljivosti

0 bodova

Projektom nije identificirana niti  jedna  mjera/aktivnost za promicanje održivog razvoja i doprinos zelenoj tranziciji  povrh mjera /aktivnosti propisanih kriterijima prihvatljivosti

2

Prijavni obrazac iz sustava eKohezija

 

Glavni projekt s troškovnikom

Maksimalan broj bodova u ovom kriteriju odabira: 2

Minimalan broj bodova u ovom kriteriju odabira: 0

8.

Usklađenost s NEB temeljnim vrijednostima i radnim principima (razina ambicije 1)

 

8.1. D a bi projekt bio ocijenjen kao NEB relevantan,  raži se usklađenost s tri NEB temeljne vrijednosti, odnosno ostvarena tri boda u kategorijama " Održivost ", " Estetika i kvaliteta iskustva " te " Uključivost ".

Ukoliko projekt nije usklađen sa sve tri NEB temeljne vrijednosti, ne može biti ocijenjen NEB relevantnim.

Kako bi projekt bio ocjenjen kao NEB relevantan nužno je da u Obrascu 5.   Obrazac za NEB samostalnu procjenu prijavitelja opisan doprinos temeljnim vrijednostima:

 

Održivost

Doprinosi li realizacija projekta smanjenju utjecaja na okoliš i prilagodbi klimatskim promjenama, osobito kroz procese pametnog i/ili ponovnog korištenja određenih resursa?

 

Estetika i kvaliteta iskustva

Pokazuje li projekt visoku arhitektonsku, urbanističku i/ili dizajnersku ambiciju, jasno opisujući uključivanje stručnjaka  iz navedenih područja u planiranje i definiranje prostornih i/ili oblikovnih karakteristika projekta (npr. kroz javni arhitektonsko-urbanistički ili dizajnerski natječaj, naručenu stručnu prostornu studiju, projekta krajobrazne arhitekture  i dr.), uvažavajući i aktivirajući svijest o mjestu i lokalnim prostornim specifičnostima?

Uključivost

Osigurava li projekt jednake mogućnosti svima, bez obzira na spol, rasno ili etničko podrijetlo, vjeru ili uvjerenja, ekonomsku moć i/ili seksualnu orijentaciju, dajući prioritet osobama u nepovoljnom položaju i ranjivim društvenim skupinama?

 

Pitanje nije isključujuće, odnosno projekt koji ostvari 0 bodova po ovom pitanju neće biti isključen iz postupka dodjele.

 

1 bod:

ODRŽIVOST – PRENAMIJENITI

Identificirano je minimalno 5 aktivnosti koje osiguravaju doprinos temeljnoj vrijednosti Održivost.

 

Aktivnosti identificirane u kriteriju 7.1. smatraju se i ubrajaju doprinosu predmetne NEB vrijednosti.

 

1 bod:

ESTETIKA I KVALITETA ISKUSTVA – AKTIVIRATI

Projektni prijedlog ima opisano uključivanje  stručnjaka arhitektonske, urbanističke i/ili dizajnerske struke, kao i opis aktivnosti koje proizlaze iz njihovog angažmana i/ili provedenog javnog arhitektonsko-urbanističkog ili dizajnerskog natječaja, naručene stručne prostorne studije, projekta krajobrazne arhitekture i dr.

1 bod:

UKLJUČIVOST – UKLJUČITI

Identificirano je minimalno 5 aktivnosti koje osiguravaju doprinos temeljnoj vrijednosti Uključivost.

 

Aktivnosti identificirane u kriterijima 6.1., 6.2 i 6.3. smatraju se i ubrajaju doprinosu  predmetne NEB vrijednosti.

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Obrazac za NEB samostalnu procjenu prijavitelja  

 

8.2. Doprinos radnim principima Novog europskog Bauhausa (NEB)

 

Projektni prijedlozi koji su ocjenjeni kao NEB projekti će se dodatno bodovati ovisno o tome da li projekt doprinosi sljedećim radnim principima NEB-a:

 

Projektni prijedlozi koji su ocjenjeni kao NEB projekti će se dodatno bodovati ovisno o tome da li projekt doprinosi  sljedećim radnim principima NEB-a:

 

Participativni proces

Implementira li se projekt kroz dokumentirane procese konzultacija sa širokim rasponom dionika, u kojima informacije teku u oba smjera – od nositelja projekta prema dionicima i natrag?

 

Transdisciplinarni pristup

Provodi li se projekt na multidisciplinaran način, uključujući u svom razvoju različite struke koje zajedničkim radom osiguravaju njegovu cjelovitost i kvalitetu unutar jedne akademske discipline ili polja znanja (npr. suradnja arhitekata, povjesničara umjetnosti, građevinara i sociologa u kontekstu prostornog planiranja)?

 

Povezanost aktivnosti na više razina

Povezuje li projekt lokalne neformalne mreže (npr. grupe pojedinaca, susjedstva i dr.) i formalne institucije (npr. gradske ili općinske sektorske odjele, političke skupine i dr.) te surađuje s njima u cilju unaprjeđenja lokalnog životnog okruženja?

 

U svrhu dodatnog bodovanja, u Obrascu 5. Obrazac za NEB samostalnu procjenu prijavitelja potrebno je  navesti minimalno jednu aktivnost koja doprinosi jednom NEB radnom principu. Radni princip mora imati minimalno jednu aktivnost kako bi se moglo smatrati da projekt doprinosi istome.  

3 boda:

Projektni prijedlog je ocjenjen kao NEB projekt te doprinosi svim radnim principima NEB-a

 

2 boda:

Projektni prijedlog je ocjenjen kao NEB projekt te doprinosi dvama radnim principima NEB-a

 

1 bod:

Projektni prijedlog je ocjenjen kao NEB projekt te doprinosi jednom radnom principu NEB-a

 

0 bodova:

Projektni prijedlog je ocjenjen kao NEB projekt, ali ne doprinosi NEB radnim principima ili projektni prijedlog nije ocjenjen kao NEB projekt

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Obrazac za NEB samostalnu procjenu prijavitelja  

 

Maksimalan broj bodova u ovom kriteriju odabira: 6

Minimalan broj bodova u ovom kriteriju odabira: 0

Bodovni prag (minimalna ocjena) na razini projekta

Kako bi projektni prijedlog bio prihvatljiv za financiranje mora ostvariti minimalni broj bodova propisan za svaki kriterij. Projektni prijedlog nakon postupka ocjene kriterija odabira može ostvariti maksimalno 100 bodova, a mora ostvariti minimalno 66 bodova jer u suprotnom projekt ne zadovoljava ocjenu kvalitete.

 

Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
Odustani
Odustani

Komentirate u ime: MINISTARSTVO REGIONALNOGA RAZVOJA I FONDOVA EUROPSKE UNIJE

Odustani
uredi obriši prikaži sakrij
Zastario!
dodaj odgovor uredi odgovor obriši odgovor





Copyright © 2025 Ministarsto pravosuđa, uprave i digitalne transformacije, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.