Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o umjetničkom obrazovanju
Zagreb, 23. lipnja 2016. g.
Ovaj Obrazac primjenjuje u postupku prethodne procjene radi utvrđivanja potrebe za provedbom postupka procjene učinaka propisa. Potreba za provedbom procjene učinaka propisa, osim u slučaju utvrđivanja financijskog praga iz članka 3. ove Uredbe, postoji obvezno i kada je na dva od 8. do 12. pitanja iz ovoga Obrasca odgovoreno sa „DA“ odnosno potvrdno.
1.Opišite ukratko problem koji se namjerava riješiti normativnim rješenjem (izrađene teze propisa):
Godine 2011. donesen je Zakon o umjetničkom obrazovanju (Narodne novine, broj 130/2011) kojim se po prvi puta zasebno uređuje sustav umjetničkog obrazovanja u Republici Hrvatskoj.
Tijekom primjene navedenoga Zakona uočeni su nedostaci postojećeg zakonskog rješenja vezano za poboljšanje kvalitete sustava umjetničkog obrazovanja.
Hrvatski sabor je 2014. godine donio Strategiju obrazovanja, znanosti i tehnologije (Narodne novine, broj 124/2014) koja se u dobrom dijelu odnosi i na sustav umjetničkog obrazovanja, a čije mjere je potrebno implementirati. S tim u svezi, u svrhu povećanja kvalitete sustava umjetničkog obrazovanja nužno je donijeti novi Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o umjetničkom obrazovanju kojim bi se otklonili nedostaci postojećeg sustava umjetničkog obrazovanja te napravile nužne pretpostavke za implementaciju donesene Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije s naglaskom na poticanje razvoja sustava umjetničkog obrazovanja.
Uz navedeno ispravljaju se i određeni pravno-tehnički nedostatci i otklanjaju poteškoće u pogledu primjene nedovoljno jasno definiranih pojedinih odredbi Zakona te se brišu one odredbe koje su postale nepotrebne i neprimjenjive.
2.Opišite ukratko cilj koji se želi postići normativnim rješenjem (izrađene teze propisa):
Cilj je osigurati svim učenicima, polaznicima programa umjetničkog obrazovanja, kvalitetno obrazovanje kroz usklađivanje sustava umjetničkog obrazovanja sa Zakonom o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi, Zakonom o obrazovanju odraslih, Zakonom o Hrvatskom kvalifikacijskom okvirom, Zakonom o strukovnom obrazovanju i zakonskom regulativom u području visokog obrazovanja.
Ključni cilj je osigurati zakonske pretpostavke za implementaciju Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije, koja je krovni dokument za sve dijelove obrazovnog sustava Republike Hrvatske, pa samim time i za sustav umjetničkog obrazovanja koje je zbog svoje važnosti u strategiji i posebno naglašen kroz odvojeno poglavlje.
Osnovna pitanja koja će se Zakonom urediti na kvalitetniji način su:
usklađivanje ciljeva i načela umjetničkog obrazovanja sukladno potrebama svakog pojedinca, gospodarstva i hrvatskog društva u cjelini
jasnije urediti provođenje ispita za osobne potrebe u osnovnom glazbenom obrazovanju
osigurati visoku razinu koherentnosti, otvorenosti i fleksibilnosti, poštovati posebitosti pojedinih umjetničkih disciplina te primjerenost razvojnoj dobi i različitim predispozicijama djece i mladih osoba
jasnije urediti uspostavu održivog sustava financiranja umjetničkog obrazovanja
jasnije urediti pitanje vertikale osnivanja srednjih umjetničkih škola.
3.Navedite adresate na koje se problem trenutno odnosi i adresate na koje bi se mogao odnositi u budućnosti.
(primjerice:, potrošači, dobrotvorne organizacije, umirovljenici, mladi, socijalno osjetljive skupine i sl.)
Školske ustanove, učenici, roditelji/skrbnici, učitelji, nastavnici, stručni suradnici, ravnatelji, osnivači školskih ustanova, institucije u sustavu te ostali dionici sustava umjetničkog obrazovanja.
4.Objasnite ukratko normativno rješenje (izrađene teze propisa) i utvrdite jedno ne-normativno rješenje kojim bi se također mogao postići cilj.
Normativno rješenje:
Normativnim rješenjem, odnosno izmjenama i dopunama postojećeg Zakona o umjetničkom obrazovanju redefinirat će se određene postojeće odredbe koje zbog nemogućnosti potpune primjene, odnosno nedorečenosti i nejasnoća stvaraju poteškoće u provedbi Zakona, te propisati nove odredbe čime će se unaprijediti odgojno-obrazovni i nastavni rad u umjetničkom obrazovanju. Navedenim se izmjenama i dopunama namjeravaju riješiti identificirani problemi te postići utvrđeni ciljevi što će pridonijeti unapređenju odgojno-obrazovnoga i nastavnoga rada u školskim ustanovama umjetničkog obrazovanja.
Teze propisa:
•usklađivanje ciljeva i načela umjetničkog obrazovanja sukladno potrebama svakog pojedinca, gospodarstva i hrvatskog društva u cjelini
•jasnije urediti provođenje ispita za osobne potrebe u osnovnom glazbenom obrazovanju
•osigurati visoku razinu koherentnosti, otvorenosti i fleksibilnosti, poštovati posebitosti pojedinih umjetničkih disciplina te primjerenost razvojnoj dobi i različitim predispozicijama djece i mladih osoba
•rješavanje pitanja vertikale kod osnivanja srednje škole umjetničkog obrazovanja
•rješavanje pitanja financiranja sustava umjetničkog obrazovanja.
Nenormativno rješenje:
Dio utvrđenih ciljeva bilo bi moguće postići nenormativnim rješenjem, odnosno putem intenzivnog informiranja javnosti i kvalitetnom kontinuiranom suradnjom sa svim dionicima sustava umjetničkog obrazovanja. Time bi se stvorili preduvjeti za novu i kvalitetniju suradnju svih dionika u sustavu umjetničkog obrazovanja kao i osvješćivanje o pravima i odgovornostima dionika sustava koji proizlaze iz zakonskih odredaba vezanih uz nositelje i korisnike umjetničkog obrazovanja. Budući da nije moguće postići sve ciljeve nenormativnim rješenjem, nužna je izmjena normativnog okvira.
5.Odredite vremenski okvir za rješavanje problema i postizanje navedenog cilja te ukratko objasnite moguće prepreke, rizike u rješavanju problema.
(primjerice: potrebna financijska sredstva, raspoloživi resursi, koordinacija tijela u provedbi, različiti pristup rješavanju problema od strane adresata propisa, dionika, manjak podrške dionika, neusklađenost zakonodavstva, dodatni administrativni postupci, informatička podrška i sl.)
Opći cilj Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o umjetničkom obrazovanju je podizanje kvalitete sustava umjetničkog obrazovanja kroz usklađivanje sa Strategijom obrazovanja, znanosti i tehnologije, Zakonom o Hrvatskom kvalifikacijskom okviru, Zakonom o strukovnom obrazovanju.
Rok za ostvarenje zadanog cilja:
-po donošenju Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o umjetničkom obrazovanju kontinuirano.
Mogući rizici i poteškoće u rješavanju problema:
-otpor prema promjenama te nepostizanje suglasja dionika sustava umjetničkog obrazovanja.
Ako "DA", navedite važeće zakonodavstvo, izravno povezano s ciljem koje će se morati mijenjati, uključujući podzakonske akte.
Ukoliko postoji obveza usklađivanja hrvatskog zakonodavstva s zakonodavstvom EU u tom području ili ukoliko postoji obveza provedbe međunarodnog ugovora za RH navedite propise koji se moraju usvojiti.
DA
Normativno rješenje (izrađene teze propisa) zahtijeva izradu i donošenje izmjena i dopuna Zakona o umjetničkom obrazovanju kao temeljnog zakona za reguliranje sustava umjetničkog obrazovanja u Republici Hrvatskoj u dijelu koji se odnosi na: usklađivanje ciljeva i načela umjetničkog obrazovanja sukladno potrebama svakog pojedinca, gospodarstva i hrvatskog društva u cjelini, provođenje ispita za osobne potrebe u osnovnom glazbenom obrazovanju, osiguranje koherentnosti, otvorenosti i fleksibilnosti, poštovanja posebitosti pojedinih umjetničkih disciplina te primjerenosti razvojnoj dobi i različitim predispozicijama djece i mladih osoba, uspostavu održivog sustava financiranja umjetničkog obrazovanja te omogućavanja vertikale osnivanja srednjih umjetničkih škola.
7.Hoće li navedeno normativno rješenje imati značajan financijski učinak u barem jednom sektoru/području i u kojem? Da li utječe na tržišno natjecanje? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju.
(primjerice: veći financijski teret za gospodarske subjekte zbog troška prilagodbe zakonodavstvu i standardima; viši operativni troškovi; teži način kreditiranja i sl.)
NE
Ne očekuje se značajni financijski učinak navedenog normativnog rješenja s obzirom da se navedenim zakonskim rješenjem namjerava uglavnom samo jasnije odrediti određene već postojeće postupke koji će pridonijeti daljnjem unapređenju te uređenju umjetničkog obrazovanja.
8.Hoće li navedeno normativno rješenje imati učinak na državni proračun odnosno proračune jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju.
(primjerice: potreba za dodatnim sredstvima u proračunu za provedbu; sredstva za edukaciju službenika za nove ovlasti; sredstva za nabavku opreme; osiguranje transfera; osiguranje poticaja; sredstava za nove administrativne postupke i sl.)
DA
Očekuje se značajni financijski učinak navedenog normativnog rješenja na državni proračun, odnosno proračune jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave s obzirom da se navedenim zakonskim rješenjem namjeravaju proširiti dosadašnji izvori financiranja te omogućiti i drugi izvori financiranja umjetničkog obrazovanja kako bi se pridonijelo daljnjem unapređenju te uređenju umjetničkog obrazovanja i podizanju kvalitete sustava umjetničkog obrazovanja.
9.Hoće li navedeno normativno rješenje imati značajan učinak na socijalno osjetljive skupine, socijalni status građana, interesne skupine u društvu odnosno društvo u cjelini? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju.
(primjerice: status socijalnih prava građana; promjene naknada, transfera; status građana u odnosu na kupovnu moć; socijalna uključenost građana; zaštita posebnih skupina ljudi, ravnopravnost spolova i sl.)
NE
Ne očekuje se značajni učinak navedenog normativnog rješenja na socijalno osjetljive skupine, socijalni status građana, interesne skupine u društvu odnosno društvo u cjelini s obzirom da se navedenim zakonskim rješenjem namjerava uglavnom samo jasnije odrediti određene već postojeće postupke koji će pridonijeti daljnjem unapređenju te uređenju umjetničkog obrazovanja.
10.Hoće li navedeno normativno rješenje imati značajan učinak na okoliš, održivi razvitak i s tim u svezi na zdravlje ljudi? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju.
(primjerice: utjecaj na ispuštanje stakleničkih plinova, utjecaj na šume, na gospodarenje otpadom, na biljni i životinjski svijet, na zaštitu voda, na zaštitu tla, na zaštitu kulturne baštine i sl.)
NE
Ne očekuje se značajni učinak navedenog normativnog rješenja na okoliš, održivi razvitak i, s tim u svezi, na zdravlje ljudi s obzirom da se navedenim zakonskim rješenjem ne reguliraju navedena pitanja.
11.Hoće li navedeno normativno rješenje trebati provedbu administrativnih i upravnih postupaka vezano za adresate i s kojim ciljem? Hoće li navedena rješenja dodatno povećati administrativne prepreke za poslovanje? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju.
(primjerice: dodjela ovlaštenja; utvrđivanje prava i/ili obveza posebnim upravnim aktom; provedba upravnog/inspekcijskog nadzora; ishođenje dozvola, rješenja, suglasnosti; povećanje ili uvođenje nove administrativne tarife; izmjene administrativnog postupka i sl.)
NE
Navedeno rješenje, u odnosu na postojeće stanje, neće trebati značajniju provedbu administrativnih i upravnih postupaka vezano za adresate, niti će rješenja dodatno povećati administrativne prepreke za poslovanje s obzirom da se navedenim zakonskim rješenjem namjerava uglavnom samo jasnije odrediti određene već postojeće postupke koji će pridonijeti daljnjem unapređenju te uređenju umjetničkog obrazovanja.
12.Hoće li za postizanje cilja biti nužan povezani rad više tijela državne uprave odnosno tijela lokalne i područne (regionalne) samouprave? Ukratko navedite tijela od kojih se očekuje povezani rad.
NE
Za postizanje navedenoga cilja bit će dovoljna već postojeća suradnja svih dionika u sustavu umjetničkog obrazovanja – Ministarstva nadležnog za obrazovanje, agencija, suradnja s osnivačima školskih ustanova za umjetničko obrazovanje, odgojno-obrazovnih djelatnika te tijelima lokalne i područne (regionalne) uprave i samouprave.
13.Da li je isti problem postojao i na koji način je riješen u zakonodavstvu zemalja Europske unije odnosno trećih zemalja?
(primjerice: poticanje malog gospodarstva; različito rješavanje ambalažnog otpada; fleksibilnost radnog zakonodavstva; rad na nepuno radno vrijeme; pojednostavljenje administrativnog postupka; rješavanje transporta rizičnih tvari; smanjenje oboljelih od malignih bolesti; maloljetnička delikvencija i dr.)
NE
Svaka zemlja Europske unije ima pravo autonomije u području obrazovne politike i obrazovanja. Sukladno navedenom, Republika Hrvatska, kao i svaka druga zemlja koja sebe ozbiljno promatra, teži kvalitetnom obrazovanju i prepoznatljivoj obrazovnoj politici usklađenoj s potrebama društva i tržišta rada. Osiguravanjem kvalitetnog osnovnoškolskog i srednjoškolskog umjetničkog obrazovanja, kroz izradu i donošenje optimalnog zakonodavnog okvira, s ciljem stjecanja kompetencija i kontinuirano prilagođavanje promjenama društva, gospodarstva i potreba tržišta rada, Republika Hrvatska omogućuje optimalno razvijanje potencijala svakom korisniku u sustavu radi njegova osobnoga razvoja i uključivanja na tržište rada EU.
MINISTARSTVO ZNANOSTI, OBRAZOVANJA I SPORTA
PRETHODNA PROCJENA
ZA
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o umjetničkom obrazovanju
Zagreb, 23. lipnja 2016. g.
Ovaj Obrazac primjenjuje u postupku prethodne procjene radi utvrđivanja potrebe za provedbom postupka procjene učinaka propisa. Potreba za provedbom procjene učinaka propisa, osim u slučaju utvrđivanja financijskog praga iz članka 3. ove Uredbe, postoji obvezno i kada je na dva od 8. do 12. pitanja iz ovoga Obrasca odgovoreno sa „DA“ odnosno potvrdno.
1.Opišite ukratko problem koji se namjerava riješiti normativnim rješenjem (izrađene teze propisa):
Godine 2011. donesen je Zakon o umjetničkom obrazovanju (Narodne novine, broj 130/2011) kojim se po prvi puta zasebno uređuje sustav umjetničkog obrazovanja u Republici Hrvatskoj.
Tijekom primjene navedenoga Zakona uočeni su nedostaci postojećeg zakonskog rješenja vezano za poboljšanje kvalitete sustava umjetničkog obrazovanja.
Hrvatski sabor je 2014. godine donio Strategiju obrazovanja, znanosti i tehnologije (Narodne novine, broj 124/2014) koja se u dobrom dijelu odnosi i na sustav umjetničkog obrazovanja, a čije mjere je potrebno implementirati. S tim u svezi, u svrhu povećanja kvalitete sustava umjetničkog obrazovanja nužno je donijeti novi Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o umjetničkom obrazovanju kojim bi se otklonili nedostaci postojećeg sustava umjetničkog obrazovanja te napravile nužne pretpostavke za implementaciju donesene Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije s naglaskom na poticanje razvoja sustava umjetničkog obrazovanja.
Uz navedeno ispravljaju se i određeni pravno-tehnički nedostatci i otklanjaju poteškoće u pogledu primjene nedovoljno jasno definiranih pojedinih odredbi Zakona te se brišu one odredbe koje su postale nepotrebne i neprimjenjive.
2.Opišite ukratko cilj koji se želi postići normativnim rješenjem (izrađene teze propisa):
Cilj je osigurati svim učenicima, polaznicima programa umjetničkog obrazovanja, kvalitetno obrazovanje kroz usklađivanje sustava umjetničkog obrazovanja sa Zakonom o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi, Zakonom o obrazovanju odraslih, Zakonom o Hrvatskom kvalifikacijskom okvirom, Zakonom o strukovnom obrazovanju i zakonskom regulativom u području visokog obrazovanja.
Ključni cilj je osigurati zakonske pretpostavke za implementaciju Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije, koja je krovni dokument za sve dijelove obrazovnog sustava Republike Hrvatske, pa samim time i za sustav umjetničkog obrazovanja koje je zbog svoje važnosti u strategiji i posebno naglašen kroz odvojeno poglavlje.
Osnovna pitanja koja će se Zakonom urediti na kvalitetniji način su:
usklađivanje ciljeva i načela umjetničkog obrazovanja sukladno potrebama svakog pojedinca, gospodarstva i hrvatskog društva u cjelini
jasnije urediti provođenje ispita za osobne potrebe u osnovnom glazbenom obrazovanju
osigurati visoku razinu koherentnosti, otvorenosti i fleksibilnosti, poštovati posebitosti pojedinih umjetničkih disciplina te primjerenost razvojnoj dobi i različitim predispozicijama djece i mladih osoba
jasnije urediti uspostavu održivog sustava financiranja umjetničkog obrazovanja
jasnije urediti pitanje vertikale osnivanja srednjih umjetničkih škola.
3.Navedite adresate na koje se problem trenutno odnosi i adresate na koje bi se mogao odnositi u budućnosti.
(primjerice:, potrošači, dobrotvorne organizacije, umirovljenici, mladi, socijalno osjetljive skupine i sl.)
Školske ustanove, učenici, roditelji/skrbnici, učitelji, nastavnici, stručni suradnici, ravnatelji, osnivači školskih ustanova, institucije u sustavu te ostali dionici sustava umjetničkog obrazovanja.
4.Objasnite ukratko normativno rješenje (izrađene teze propisa) i utvrdite jedno ne-normativno rješenje kojim bi se također mogao postići cilj.
Normativno rješenje:
Normativnim rješenjem, odnosno izmjenama i dopunama postojećeg Zakona o umjetničkom obrazovanju redefinirat će se određene postojeće odredbe koje zbog nemogućnosti potpune primjene, odnosno nedorečenosti i nejasnoća stvaraju poteškoće u provedbi Zakona, te propisati nove odredbe čime će se unaprijediti odgojno-obrazovni i nastavni rad u umjetničkom obrazovanju. Navedenim se izmjenama i dopunama namjeravaju riješiti identificirani problemi te postići utvrđeni ciljevi što će pridonijeti unapređenju odgojno-obrazovnoga i nastavnoga rada u školskim ustanovama umjetničkog obrazovanja.
Teze propisa:
•usklađivanje ciljeva i načela umjetničkog obrazovanja sukladno potrebama svakog pojedinca, gospodarstva i hrvatskog društva u cjelini
•jasnije urediti provođenje ispita za osobne potrebe u osnovnom glazbenom obrazovanju
•osigurati visoku razinu koherentnosti, otvorenosti i fleksibilnosti, poštovati posebitosti pojedinih umjetničkih disciplina te primjerenost razvojnoj dobi i različitim predispozicijama djece i mladih osoba
•rješavanje pitanja vertikale kod osnivanja srednje škole umjetničkog obrazovanja
•rješavanje pitanja financiranja sustava umjetničkog obrazovanja.
Nenormativno rješenje:
Dio utvrđenih ciljeva bilo bi moguće postići nenormativnim rješenjem, odnosno putem intenzivnog informiranja javnosti i kvalitetnom kontinuiranom suradnjom sa svim dionicima sustava umjetničkog obrazovanja. Time bi se stvorili preduvjeti za novu i kvalitetniju suradnju svih dionika u sustavu umjetničkog obrazovanja kao i osvješćivanje o pravima i odgovornostima dionika sustava koji proizlaze iz zakonskih odredaba vezanih uz nositelje i korisnike umjetničkog obrazovanja. Budući da nije moguće postići sve ciljeve nenormativnim rješenjem, nužna je izmjena normativnog okvira.
5.Odredite vremenski okvir za rješavanje problema i postizanje navedenog cilja te ukratko objasnite moguće prepreke, rizike u rješavanju problema.
(primjerice: potrebna financijska sredstva, raspoloživi resursi, koordinacija tijela u provedbi, različiti pristup rješavanju problema od strane adresata propisa, dionika, manjak podrške dionika, neusklađenost zakonodavstva, dodatni administrativni postupci, informatička podrška i sl.)
Opći cilj Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o umjetničkom obrazovanju je podizanje kvalitete sustava umjetničkog obrazovanja kroz usklađivanje sa Strategijom obrazovanja, znanosti i tehnologije, Zakonom o Hrvatskom kvalifikacijskom okviru, Zakonom o strukovnom obrazovanju.
Rok za ostvarenje zadanog cilja:
-po donošenju Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o umjetničkom obrazovanju kontinuirano.
Mogući rizici i poteškoće u rješavanju problema:
-otpor prema promjenama te nepostizanje suglasja dionika sustava umjetničkog obrazovanja.
6.Da li normativno rješenje (izrađene teze propisa) zahtijeva izmjenu važećeg zakonodavstva?
Ako "DA", navedite važeće zakonodavstvo, izravno povezano s ciljem koje će se morati mijenjati, uključujući podzakonske akte.
Ukoliko postoji obveza usklađivanja hrvatskog zakonodavstva s zakonodavstvom EU u tom području ili ukoliko postoji obveza provedbe međunarodnog ugovora za RH navedite propise koji se moraju usvojiti.
DA
Normativno rješenje (izrađene teze propisa) zahtijeva izradu i donošenje izmjena i dopuna Zakona o umjetničkom obrazovanju kao temeljnog zakona za reguliranje sustava umjetničkog obrazovanja u Republici Hrvatskoj u dijelu koji se odnosi na: usklađivanje ciljeva i načela umjetničkog obrazovanja sukladno potrebama svakog pojedinca, gospodarstva i hrvatskog društva u cjelini, provođenje ispita za osobne potrebe u osnovnom glazbenom obrazovanju, osiguranje koherentnosti, otvorenosti i fleksibilnosti, poštovanja posebitosti pojedinih umjetničkih disciplina te primjerenosti razvojnoj dobi i različitim predispozicijama djece i mladih osoba, uspostavu održivog sustava financiranja umjetničkog obrazovanja te omogućavanja vertikale osnivanja srednjih umjetničkih škola.
7.Hoće li navedeno normativno rješenje imati značajan financijski učinak u barem jednom sektoru/području i u kojem? Da li utječe na tržišno natjecanje? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju.
(primjerice: veći financijski teret za gospodarske subjekte zbog troška prilagodbe zakonodavstvu i standardima; viši operativni troškovi; teži način kreditiranja i sl.)
NE
Ne očekuje se značajni financijski učinak navedenog normativnog rješenja s obzirom da se navedenim zakonskim rješenjem namjerava uglavnom samo jasnije odrediti određene već postojeće postupke koji će pridonijeti daljnjem unapređenju te uređenju umjetničkog obrazovanja.
8.Hoće li navedeno normativno rješenje imati učinak na državni proračun odnosno proračune jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju.
(primjerice: potreba za dodatnim sredstvima u proračunu za provedbu; sredstva za edukaciju službenika za nove ovlasti; sredstva za nabavku opreme; osiguranje transfera; osiguranje poticaja; sredstava za nove administrativne postupke i sl.)
DA
Očekuje se značajni financijski učinak navedenog normativnog rješenja na državni proračun, odnosno proračune jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave s obzirom da se navedenim zakonskim rješenjem namjeravaju proširiti dosadašnji izvori financiranja te omogućiti i drugi izvori financiranja umjetničkog obrazovanja kako bi se pridonijelo daljnjem unapređenju te uređenju umjetničkog obrazovanja i podizanju kvalitete sustava umjetničkog obrazovanja.
9.Hoće li navedeno normativno rješenje imati značajan učinak na socijalno osjetljive skupine, socijalni status građana, interesne skupine u društvu odnosno društvo u cjelini? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju.
(primjerice: status socijalnih prava građana; promjene naknada, transfera; status građana u odnosu na kupovnu moć; socijalna uključenost građana; zaštita posebnih skupina ljudi, ravnopravnost spolova i sl.)
NE
Ne očekuje se značajni učinak navedenog normativnog rješenja na socijalno osjetljive skupine, socijalni status građana, interesne skupine u društvu odnosno društvo u cjelini s obzirom da se navedenim zakonskim rješenjem namjerava uglavnom samo jasnije odrediti određene već postojeće postupke koji će pridonijeti daljnjem unapređenju te uređenju umjetničkog obrazovanja.
10.Hoće li navedeno normativno rješenje imati značajan učinak na okoliš, održivi razvitak i s tim u svezi na zdravlje ljudi? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju.
(primjerice: utjecaj na ispuštanje stakleničkih plinova, utjecaj na šume, na gospodarenje otpadom, na biljni i životinjski svijet, na zaštitu voda, na zaštitu tla, na zaštitu kulturne baštine i sl.)
NE
Ne očekuje se značajni učinak navedenog normativnog rješenja na okoliš, održivi razvitak i, s tim u svezi, na zdravlje ljudi s obzirom da se navedenim zakonskim rješenjem ne reguliraju navedena pitanja.
11.Hoće li navedeno normativno rješenje trebati provedbu administrativnih i upravnih postupaka vezano za adresate i s kojim ciljem? Hoće li navedena rješenja dodatno povećati administrativne prepreke za poslovanje? Ukratko navedite kakvi se učinci očekuju.
(primjerice: dodjela ovlaštenja; utvrđivanje prava i/ili obveza posebnim upravnim aktom; provedba upravnog/inspekcijskog nadzora; ishođenje dozvola, rješenja, suglasnosti; povećanje ili uvođenje nove administrativne tarife; izmjene administrativnog postupka i sl.)
NE
Navedeno rješenje, u odnosu na postojeće stanje, neće trebati značajniju provedbu administrativnih i upravnih postupaka vezano za adresate, niti će rješenja dodatno povećati administrativne prepreke za poslovanje s obzirom da se navedenim zakonskim rješenjem namjerava uglavnom samo jasnije odrediti određene već postojeće postupke koji će pridonijeti daljnjem unapređenju te uređenju umjetničkog obrazovanja.
12.Hoće li za postizanje cilja biti nužan povezani rad više tijela državne uprave odnosno tijela lokalne i područne (regionalne) samouprave? Ukratko navedite tijela od kojih se očekuje povezani rad.
NE
Za postizanje navedenoga cilja bit će dovoljna već postojeća suradnja svih dionika u sustavu umjetničkog obrazovanja – Ministarstva nadležnog za obrazovanje, agencija, suradnja s osnivačima školskih ustanova za umjetničko obrazovanje, odgojno-obrazovnih djelatnika te tijelima lokalne i područne (regionalne) uprave i samouprave.
13.Da li je isti problem postojao i na koji način je riješen u zakonodavstvu zemalja Europske unije odnosno trećih zemalja?
(primjerice: poticanje malog gospodarstva; različito rješavanje ambalažnog otpada; fleksibilnost radnog zakonodavstva; rad na nepuno radno vrijeme; pojednostavljenje administrativnog postupka; rješavanje transporta rizičnih tvari; smanjenje oboljelih od malignih bolesti; maloljetnička delikvencija i dr.)
NE
Svaka zemlja Europske unije ima pravo autonomije u području obrazovne politike i obrazovanja. Sukladno navedenom, Republika Hrvatska, kao i svaka druga zemlja koja sebe ozbiljno promatra, teži kvalitetnom obrazovanju i prepoznatljivoj obrazovnoj politici usklađenoj s potrebama društva i tržišta rada. Osiguravanjem kvalitetnog osnovnoškolskog i srednjoškolskog umjetničkog obrazovanja, kroz izradu i donošenje optimalnog zakonodavnog okvira, s ciljem stjecanja kompetencija i kontinuirano prilagođavanje promjenama društva, gospodarstva i potreba tržišta rada, Republika Hrvatska omogućuje optimalno razvijanje potencijala svakom korisniku u sustavu radi njegova osobnoga razvoja i uključivanja na tržište rada EU.