Naziv propisa: Prijedlog Zakona o upravnim pristojbama
Materija koja se namjerava obuhvatiti Zakonom:
I.UVODNE ODREDBE
II.OSLOBOĐENJE OD PLAĆANJA PRISTOJBI
III.POVRAT PRISTOJBE
IV.PLAĆANJE PRISTOJBI
V.PRIPADNOST PRIHODA OD PRISTOJBI
VI.MALOPRODAJA DRŽAVNIH BILJEGA
VII.NADZOR
VIII.PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Obrazloženje:
Zakonom o upravnim pristojbama (Narodne novine, br. 8/96, 77/96, 95/97, 131/97, 68/98, 66/99, 145/99, 30/2000 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske, 116/2000, 163/2003, 17/2004, 110/2004, 141/2004, 150/2005, 153/2005, 129/2006, 117/2007, 25/2008, 60/2008, 20/2010, 69/2010, 126/2011, 112/2012, 19/2013, 80/2013, 40/2014, 69/2014, 87/2014 i 94/2014) i Tarifom upravnih pristojbi, koja je njegov sastavni dio, uređuje se plaćanje upravnih pristojbi za spise i radnje pred tijelima državne uprave, diplomatskim misijama, konzularnim uredima i drugim predstavničkim tijelima Republike Hrvatske u inozemstvu, upravnim i samoupravnim tijelima županije, grada i općine te pravnim osobama koje imaju javne ovlasti.
Od dana donošenja navedenog Zakona i Tarife donijet je cijeli niz izmjena i dopuna Zakona o upravnim pristojbama, kojima su se mijenjale zakonske odredbe, kao i niz Uredbi, kojima se mijenjala Tarifa upravnih pristojbi.
Brojne izmjene te potreba terminološkog usklađenja cijelog teksta Zakona o upravnim pristojbama i Tarife upravnih pristojbi sa važećim zakonskim propisima iz nadležnosti pojedinih tijela, kao i pružanje zakonske podrške provođenju planiranih projekata na razini Republike Hrvatske, razlog su za donošenje novog Zakona.
Ciljevi koji se namjeravaju postići donošenjem Zakona:
Cilj donošenja novog Zakona o upravnim pristojbama je usklađenje sa važećim zakonskim propisima iz nadležnosti pojedinih tijela te usklađivanje s današnjom pravnom terminologijom, budući da tekst Zakona o upravnim pristojbama, u nekim dijelovima nije mijenjan od 1996. godine od kada se Zakon o upravnim pristojbama primjenjuje.
Također, sukladno Direktivi 2006/123/EZ o uslugama na unutarnjem tržištu te odredbama Zakona o uslugama (Narodne novine, br. 80/2011), a radi pojednostavljenja i digitaliziranja uvjeta poslovanja u Republici Hrvatskoj donošenjem navedenog Zakona potrebno je propisati mogućnost naplate svih upravnih pristojbi i elektroničkim putem, neovisno o iznosu upravne pristojbe.
Sukladno navedenom, novim Zakonom o upravnim pristojbama, tekst Zakona će se uskladiti sa svim promjenama u gospodarskom, društvenom i pravnom okruženju, sukladno prijedlozima nadležnih tijela, budući da po odredbama Zakona o upravnim pristojbama postupaju različita tijela.
TEZE ZA PRIJEDLOG ZAKONA O UPRAVNIM PRISTOJBAMA
Naziv propisa: Prijedlog Zakona o upravnim pristojbama
Materija koja se namjerava obuhvatiti Zakonom:
I. UVODNE ODREDBE
II. OSLOBOĐENJE OD PLAĆANJA PRISTOJBI
III. POVRAT PRISTOJBE
IV. PLAĆANJE PRISTOJBI
V. PRIPADNOST PRIHODA OD PRISTOJBI
VI. MALOPRODAJA DRŽAVNIH BILJEGA
VII. NADZOR
VIII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Obrazloženje:
Zakonom o upravnim pristojbama (Narodne novine, br. 8/96, 77/96, 95/97, 131/97, 68/98, 66/99, 145/99, 30/2000 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske, 116/2000, 163/2003, 17/2004, 110/2004, 141/2004, 150/2005, 153/2005, 129/2006, 117/2007, 25/2008, 60/2008, 20/2010, 69/2010, 126/2011, 112/2012, 19/2013, 80/2013, 40/2014, 69/2014, 87/2014 i 94/2014) i Tarifom upravnih pristojbi, koja je njegov sastavni dio, uređuje se plaćanje upravnih pristojbi za spise i radnje pred tijelima državne uprave, diplomatskim misijama, konzularnim uredima i drugim predstavničkim tijelima Republike Hrvatske u inozemstvu, upravnim i samoupravnim tijelima županije, grada i općine te pravnim osobama koje imaju javne ovlasti.
Od dana donošenja navedenog Zakona i Tarife donijet je cijeli niz izmjena i dopuna Zakona o upravnim pristojbama, kojima su se mijenjale zakonske odredbe, kao i niz Uredbi, kojima se mijenjala Tarifa upravnih pristojbi.
Brojne izmjene te potreba terminološkog usklađenja cijelog teksta Zakona o upravnim pristojbama i Tarife upravnih pristojbi sa važećim zakonskim propisima iz nadležnosti pojedinih tijela, kao i pružanje zakonske podrške provođenju planiranih projekata na razini Republike Hrvatske, razlog su za donošenje novog Zakona.
Ciljevi koji se namjeravaju postići donošenjem Zakona:
Cilj donošenja novog Zakona o upravnim pristojbama je usklađenje sa važećim zakonskim propisima iz nadležnosti pojedinih tijela te usklađivanje s današnjom pravnom terminologijom, budući da tekst Zakona o upravnim pristojbama, u nekim dijelovima nije mijenjan od 1996. godine od kada se Zakon o upravnim pristojbama primjenjuje.
Također, sukladno Direktivi 2006/123/EZ o uslugama na unutarnjem tržištu te odredbama Zakona o uslugama (Narodne novine, br. 80/2011), a radi pojednostavljenja i digitaliziranja uvjeta poslovanja u Republici Hrvatskoj donošenjem navedenog Zakona potrebno je propisati mogućnost naplate svih upravnih pristojbi i elektroničkim putem, neovisno o iznosu upravne pristojbe.
Sukladno navedenom, novim Zakonom o upravnim pristojbama, tekst Zakona će se uskladiti sa svim promjenama u gospodarskom, društvenom i pravnom okruženju, sukladno prijedlozima nadležnih tijela, budući da po odredbama Zakona o upravnim pristojbama postupaju različita tijela.