Putem ovog Poziva na dostavu projektnih prijedloga „Razvoj infrastrukture poduzetničkih zona“ (u daljnjem tekstu: Poziv) definiraju se ciljevi, uvjeti i postupci za dodjelu bespovratnih sredstava namijenjenih pripremi i provedbi projekata.
Ove Upute za prijavitelje (u daljnjem tekstu: Upute) pružaju smjernice o načinu podnošenja projektnih prijedloga, navode kriterije prihvatljivosti i kriterije odabira projektnih prijedloga, kriterije prihvatljivosti prijavitelja i, ako je primjenjivo, partnera, aktivnosti i izdataka te pravila provedbe projekata kojima se dodjeljuju bespovratna sredstva u okviru ovog Poziva.
Napomena: Prije pripreme projektnog prijedloga, prijavitelji su pozvani proučiti cjelokupnu dokumentaciju Poziva. Tijekom pripreme projektnog prijedloga prijavitelji su pozvani redovito pratiti ažuriranje natječajne dokumentacije.
1.1.Strateški i zakonodavni okvir
Cjelokupni okvir za korištenje instrumenata kohezijske politike Europske unije (u daljnjem tekstu: EU) u Republici Hrvatskoj (u daljnjem tekstu: RH) u razdoblju 2014.-2020. godine reguliran je Sporazumom o partnerstvu između RH i Europske komisije za korištenje strukturnih i investicijskih fondova EU-a za rast i radna mjesta u razdoblju 2014.-2020. (u daljnjem tekstu: Sporazum o partnerstvu). Sporazum o partnerstvu opisuje način na koji će RH pristupiti ispunjavanju zajedničkih ciljeva strategije Europa 2020, kao i nacionalnih ciljeva, uz pomoć sredstava iz proračuna EU-a koja su joj dodijeljena kroz višegodišnji financijski okvir za razdoblje 2014.-2020. godine.
Opći cilj Sporazuma o partnerstvu jest pružiti potporu u približavanju RH ostalim državama EU, odnosno regijama, ubrzavanjem gospodarskog rasta i poticanjem zapošljavanja. Sporazum o partnerstvu definira Tematski cilj 3 „Poboljšanje konkurentnosti malih i srednjih poduzeća, poljoprivrednog sektora (za EPFRR) i sektora za ribarstvo i akvakulturu (za EFPR)“,kao jedan od izabranih ciljeva u koji se usmjeravaju sredstva unutar Operativnog programa „Konkurentnost i kohezija 2014.-2020.“ (u daljnjem tekstu: OPKK) te koji je izravno obuhvaćen provedbom ovog Poziva.
OPKK se sufinancira iz Europskog fonda za regionalni razvoj (u daljnjem tekstu: EFRR) i Kohezijskog fonda (u daljnjem tekstu: KF), a njegova strategija temelji se na koncentraciji ulaganja u devet tematskih ciljeva (TC) zajedničkog Strateškog okvira i njihovim specifičnim prioritetima ulaganja (PU), s daljnjim fokusom na specifične ciljeve (SC), koje je potrebno ostvariti. OPKK je usmjeren k poboljšanju konkurentnosti u RH, na nacionalnoj i na regionalnoj razini.
Ovaj Poziv pokrenut je u okviru Prioritetne osi 3. „Poslovna konkurentnost“, Specifičnog cilja 3a2 „Omogućavanje povoljnog okruženja za osnivanje i razvoj poduzeća“ OPKK-a, financiranog sredstvima EFRR-a.
Poziv je u skladu s s Strategijom razvoja poduzetništva u Republici Hrvatskoj 2013.-2020., NN 136/13 (http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2013_11_136_2926.html), koja je u sklopu strateškog cilja 3.Promocija poduzetništva kao jednu od aktivnosti identificirala nužnost osiguranja pristupa kvalitetnoj infrastrukturi za poduzetnike. Provedba ovog Poziva utvrđena je zakonodavnim okvirom na razini RH i EU.
Provedba ovog Poziva utvrđena je zakonodavnim okvirom na razini RH i EU.
Zakonodavstvo Europske unije
Ugovor o funkcioniranju Europske unije (konsolidirana verzija, SL C 115/47, od 9. svibnja 2008. godine)
Uredba (EU) br. 1301/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. godine o Europskom fondu za regionalni razvoj i o posebnim odredbama o cilju „Ulaganje za rast i radna mjesta“ te stavljanju izvan snage Uredbe (EZ) br. 1080/2006
Uredba (EU) br. 1303/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. godine o utvrđivanju zajedničkih odredbi o Europskom fondu za regionalni razvoj, Europskom socijalnom fondu, Kohezijskom fondu, Europskom poljoprivrednom fondu za ruralni razvoj i Europskom fondu za pomorstvo i ribarstvo i o utvrđivanju općih odredbi o Europskom fondu za regionalni razvoj, Europskom socijalnom fondu, Kohezijskom fondu i Europskom fondu za pomorstvo i ribarstvo te o stavljanju izvan snage Uredbe Vijeća (EZ) br. 1083/2006 (u daljnjem tekstu: Uredba 1303/2013)
Uredba (EU) br. 1268/2012 od 29 listopada 2012. godine o pravilima primjene Uredbe (EU, Euratom) br. 966/2012 Europskog Parlamenta i Vijeća o financijskim pravilima primjenjivim na proračun Unije
Provedbena uredba Komisije (EU) br. 215/2014 оd 7. ožujka 2014. o utvrđivanju pravila u skladu s Uredbom (EU) br. 1303/2013 Europskog parlamenta i Vijeća o utvrđivanju zajedničkih odredbi o Europskom fondu za regionalni razvoj, Europskom socijalnom fondu, Kohezijskom fondu, Europskom poljoprivrednom fondu za ruralni razvoj i Europskom fondu za pomorstvo i ribarstvo i o utvrđivanju općih odredbi o Europskom fondu za regionalni razvoj, Europskom socijalnom fondu, Kohezijskom fondu i Europskom fondu za pomorstvo i ribarstvo u vezi s modelima za potporu ciljevima u području klimatskih promjena, određivanjem ključnih etapa i ciljeva u okviru uspješnosti i nazivljem kategorija intervencija za europske strukturne i investicijske fondove
Delegirana uredba Komisije (EU) br. 480/2014 оd 3. ožujka 2014. godine o dopuni Uredbe (EU) br. 1303/2013 Europskog parlamenta i Vijeća o utvrđivanju zajedničkih odredbi Europskog fonda za regionalni razvoj, Europskog socijalnog fonda, Kohezijskog fonda, Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj i Europskog fonda za pomorstvo i ribarstvo te o utvrđivanju općih odredbi Europskog fonda za regionalni razvoj, Europskog socijalnog fonda, Kohezijskog fonda i Europskog fonda za pomorstvo i ribarstvo
Nacionalno zakonodavstvo
Zakon o uspostavi institucionalnog okvira za provedbu europskih strukturnih i investicijskih fondova u Republici Hrvatskoj u financijskom razdoblju od 2014.-2020. (NN 92/14)
Uredba o tijelima u sustavima upravljanja i kontrole korištenja Europskog socijalnog fonda, Europskog fonda za regionalni razvoj i Kohezijskog fonda, u vezi s ciljem "Ulaganje za rast i radna mjesta" (NN 107/14, 23/15, 129/15)
Zakon o državnim potporama (NN 47/14)
Zakon o poticanju razvoja malog gospodarstva (NN 29/02, 63/07, 53/12, 56/13)
Zakon o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (NN 33/01, 60/01, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09, 36/09, 150/11, 144/12, 19/13, 37/15)
Zakon o područjima županija, gradova i općina u Republici Hrvatskoj (Urednički pročišćeni tekst, „Narodne novine“, broj 86/06, 125/06 – ispravak, 16/07 – ispravak, 95/08 – Odluka USHR, 46/10 – ispravak, 145/10, 37/13, 44/13, 45/13 i 110/15)
Zakon o regionalnom razvoju Republike Hrvatske (NN 147/14)
Odluka o razvrstavanju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave prema stupnju razvijenosti (NN 158/2013)
Zakon o unapređenju poduzetničke infrastrukture (NN 93/13, 114/13, 41/14)
Zakon o prostornom uređenju (NN 153/13)
Zakon o gradnji (NN 153/13)
Zakon o sprječavanju pranja novca i financiranja terorizma (NN 87/08, 25/12)
Stečajni Zakon (NN 71/15)
Zakon o financijskom poslovanju i predstečajnoj nagodbi (NN 108/12, 144/12, 81/13, 112/13, 71/15 i 78/15)
Zakon o koncesijama (NN 143/12)
Zakon o javnoj nabavi (NN 90/11, 83/13, 143/13, 13/14)
Pravilnik o prihvatljivosti izdataka (NN 143/14).
Zakon o suzbijanju diskriminacije (NN, br. 85/08, 112/12)
Zakon o ravnopravnosti spolova (NN 82/08)
Zakon o profesionalnoj rehabilitaciji i zapošljavanju osoba s invaliditetom (NN 157/13)
Pravilnik o osiguranju pristupačnosti građevina osobama s invaliditetom i smanjene pokretljivosti (NN 78/13)
Napomena: Zakoni i podzakonski akti i pripadajući brojevi navedeni su u ovom Pozivu kao važeći u trenutku njegove objave te se na Upute za prijavitelje i ostalu prateću dokumentaciju, kao i na sve odnose koji proizlaze iz Poziva, primjenjuje pozitivno zakonodavstvo što uključuje zakonske i podzakonske akte RH i EU koji su naknadno stupili na snagu, kao i sve njihove kasnije izmjene i dopune. Dužnost je Prijavitelja provjeriti primjenjivo zakonodavstvo u trenutku dostave projektnog prijedloga, jer će se na Prijavitelja primijeniti važeći propisi u trenutku podnošenja projektne prijave.
Ustavni zakon o pravima nacionalnih manjina (NN 155/02, 47/10, 80/10, 93/11).
2.2.Odgovornosti za upravljanje
Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije je Upravljačko tijelo (u daljenjem tekstu: UT) odgovorno za upravljanje i provedbu OPKK-a.
Posredničko tijelo razine 1 (u daljnjem tekstu: PT1) za ovaj Poziv je Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta.
Posredničko tijelo razine 2 (u daljnjem tekstu: PT2) za ovaj Poziv je
Hrvatska agencija za malo gospodarstvo, inovacije i investicije.
Sva tijela u sustavu obavljaju svoje djelatnosti i odgovorne su za procedure kako je definirano ranije navedenim zakonodavnim okvirom te odredbama ovog Poziva.
3.3.Predmet, svrha i pokazatelji Poziva
Predmet Poziva:Ulaganja u izgradnju zajedničke osnovne infrastrukture poduzetničkih zona poput cestovne infrastrukture, javne rasvjete, vjetrobrana, podzemne i nadzemne mrežne infrastrukture i sl.
Svrha (cilj) Poziva:Razvoj i poboljšanje kvalitete i dostupnosti infrastrukture poduzetničkih zona poticanjem ulaganja u takvu infrastrukturu u područjima gdje postoji potreba za proširenjem postojeće zajedničke infrastrukture zona s ciljem privlačenja investicija i stvaranja mogućnosti za otvaranje novih radnih mjesta.
U okviru ovog Poziva bespovratna sredstva će se dodijeliti projektima: izgradnje zajedničke infrastrukture postojećih poduzetničkih zona u kojima intenzitet aktivacije postojeće zone prema Detaljnom planu uređenja (u daljnjem tekstu: DPU ) prije proširenja iznosi najmanje 33% raspoložive površine zone (izraženo u hektarima površine poduzetničke zone). Projekti se mogu odnositi na izgradnju zajedničke infrastrukture u neaktivnom dijelu postojeće zone i/ili u dijelu proširenja inicijalnog obuhvata zone prema novom DPU.
Za uspješnu primjenu i praćenje postignuća, prijavitelj na razini projektnog prijedloga treba opisati pokazatelje neposrednih rezultata specifičnih za program prema investicijskom prioritetu te njihove konkretne vrijednosti navesti u prijavnim obrascima gdje je primjenjivo te u ostaloj, za to predviđenoj dokumentaciji Poziva.
Pokazatelji definirani na razini projektnog prijedloga trebaju doprinostiti postizanju pokazatelja na razini Poziva.
Vrijednosti pokazatelja rezultata na razini projekta pratit će PT2.
Vrsta pokazatelja
Opis
Pokazatelj neposrednih rezultata
Izgrađena fizička infrastruktura u zoni
Izgrađena fizička infrastruktura u zoni izravno stvorena kao rezultat projekta izražena u m2 tlocrtne površine
Pokazatelj neposrednih rezultata
Intenzitet aktivacije zone u godini m+3
Intenzitet aktivacije raspoložive površine zone namijenjene poduzetnicima za obavljanje poduzetničkih aktivnosti unutar poduzetničke zone u godini m+3
Pokazatelj neposrednih rezultata
Broj slobodnih parcela u zoni koje imaju pristup infrastrukturi
Broj slobodnih zemljjišnih parcela namjenjenih poduzetnicima koje imaju pristup infrastrukturi koja je nastala provedbom projekta
Obrazloženje kratica:
n = godina predaje projektne prijave
m = godina završetka projekta
m + 3 = treća godina nakon godine završetka projekta
U slučaju da korisnik ne ostvari planiranu razinu pokazatelja navedenih u prijavi projektnog prijedloga, nadležno tijelo ima pravo od korisnika zatražiti izvršenje povrata dijela isplaćenih sredstava razmjerno neostvarenom udjelu pokazatelja.
4.4.Financijska alokacija, iznosi i intenziteti bespovratnih sredstava
Bespovratna sredstva dodjeljivat će se putem otvorenog postupka u modalitetu trajnog Poziva odnosno do iskorištenja raspoloživih sredstava EFRR-a predviđenih za ovaj Poziv.
Ukupan raspoloživ iznos bespovratnih sredstava za dodjelu u okviru ovog Poziva je 64.500.000,00 HRK.
iznos sredstava u Državnom proračunu RH osiguran iz EFRR-a je 64.500.000,00;
HRK
PT1 zadržava pravo ne dodijeliti sva raspoloživa sredstva u okviru ovog Poziva.
Najniži odnosno najviši iznos bespovratnih sredstava koja mogu biti dodijeljena u sklopu ovog Poziva je kako slijedi:
Najviši iznos bespovratnih sredstava: 2.000.000,00 HRK.
Najviši intenzitet sufinanciranja prihvatljivih izdataka za projekte koji se provode na području:
Jedinice lokalne samouprave razvrstane prema indeksu razvijenosti u:
Intenzitet sufinanciranja
1. i 2. skupinu
85%
3. skupinu
75%
4. skupinu
65%
5. skupinu
55%
Prijavitelj se obvezuje iz vlastitih sredstava ili vanjskim financiranjem (svime što ne predstavlja sredstva iz Europskih strukturnih investicijskih fondova) osigurati:
sredstva za financiranje razlike između iznosa ukupnih prihvatljivih izdataka projektnog prijedloga te iznosa bespovratnih sredstava iz EFRR-a dodijeljenih za financiranje prihvatljivih izdataka u sklopu ovog Poziva,
sredstva za financiranje ukupnih neprihvatljivih izdataka unutar projektnog prijedloga.
5.5.Obveze koje se odnose na vrstu potpore
Bespovratna sredstva koja će se dodijeliti putem ovog Poziva ne smatraju se državnom potporom jer se dodijelom istih prihvatljivim prijaviteljima za prihvatljive aktivnosti neće dati selektivna ekonomska prednost niti narušiti tržišno natjecanje. Na tržištu nema natjecanja u onom smislu u kojem ga pravo tržišnog natjecanja definira jer se ovom investicijom samo poboljšava zajednička osnovna infrastruktura poduzetničkih poslovnih zona te se ne stvara prednost.
Kako bi se osigurali gore navedeni uvjeti potrebno je ispuniti slijedeće uvjete:
Infrastruktura koja je predmet ulaganja je općeg karaktera, zajednička za sve korisnike i ni na koji način nije namjenjena unaprijed poznatom korisniku/korisnicima i nije prilagođena njihovim specifičnim potrebama.
Infrastruktura koja je predmet ulaganja je dostupna svima na transparentnoj i nediskrimnirajućoj osnovi
Infrastruktura koja je predmet ulaganja kao i zemljište na kojem se ista nalazi u vlasništvu je jedinice lokalne/područne (regionalne) samouprave kao korisnika sredstava koja se dodjeljuju putem ovog Poziva
Korisnici zajedničke infrastrukture nisu dužni sudjelovati u troškovima izgradnje predmetne infrastrukture niti je moguće na njih prenositi vlasništvo nad istom.
Svaka nabava roba, radova i/ili usluga od stane korisnika bit će provedena prema Zakonu o javnoj nabavi.
Svaka eventualna nabava koncesionara ili operatera infrastrukture biti će provedena prema Zakonu o javnoj nabavi, odnosno Zakonu o koncesijama.
U skladu s gore navedenim, sredstva ne predstavljaju državne potpore niti potpore male vrijednosti za korisnika. Aktivnosti financirane ovim pozivom isključivo moraju biti neprofitnog karaktera.
Sredstva koja će se dodijeliti ne podliježu zahtjevima vezanim uz izvješćivanje iz članka 108(3) TFEU-a, jer bespovratna sredstva koja se dodjeljuju prijavitelju po ovom Pozivu ne sadrže elemente državnih potpora.
2.PRAVILA POZIVA
1.1.Tko se može prijaviti? Prihvatljivost prijavitelja
Prihvatljivi prijavitelji u smislu ovog Poziva su Jedinice lokalne/područne (regionalne) samouprave (u daljnjem tekstu: JLS/JP(R)S) sukladno Zakonu o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (NN 33/01, 60/01, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09, 36/09, 150/11, 144/12, 19/13, 37/15)i Zakonu o područjima županija, gradova i općina u Republici Hrvatskoj (Urednički pročišćeni tekst, „Narodne novine“, broj 86/06, 125/06 – ispravak, 16/07 – ispravak, 95/08 – Odluka USHR, 46/10 – ispravak, 145/10, 37/13, 44/13, 45/13 i 110/15).
Prijavitelj mora dokazati da:
ima kapacitete za provedbu projekta
projekt zadovoljava sve uvjete za projekte navedene u točki 2.6 Uputa
u trenutku prijave nije niti u jednoj situaciji isključenja, koje su definirane u točki 2.3 Uputa;
je vlasnik građevne čestice na kojoj se namjerava graditi.
Prihvatljivost prijavitelja će se provjeravati sukladno relevantnim dokumentima navedenima u točki 3.1. Uputa.
Svaka izmjena pravnog statusa prijavitelja u roku od 5 (pet) godina od završetka projekta mora biti prijavljena PT1 i PT2.
2.2.Prihvatljivost partnera i formiranje partnerstva
Prijavitelj se može prijaviti i provoditi projekt isključivo samostalno.
3.3.Kriteriji za isključenje
U okviru ovog Poziva, bespovratna sredstva senemogudodijeliti:
Prijaviteljima od kojih je, kako je navedeno u članku 1., točka 4.a) Uredbe 651/2014, temeljem prethodne odluke Komisije kojom se potpora proglašava protuzakonitom i nespojivom s unutarnjim tržištem, zatražen povrat sredstava; dokazuje se Izjavom prijavitelja (Obrazac 3.) Prijaviteljima koji nisu JLS/JRS navedeni u Zakonu o područjima županija, gradova i općina u Republici Hrvatskoj
U slučajevima u kojima je protiv prijavitelja/osoba ovlaštenih po zakonu za zastupanje izrečena pravomoćna osuđujuća presuda za jedno ili više sljedećih kaznenih djela: prijevara, prijevara u gospodarskom poslovanju, primanje mita u gospodarskom poslovanju, davanje mita u gospodarskom poslovanju, zlouporaba u postupku javne nabave, utaja poreza ili carine, subvencijska prijevara, pranje novca, zlouporaba položaja i ovlasti, nezakonito pogodovanje, primanje mita, davanje mita, trgovanje utjecajem, davanje mita za trgovanje utjecajem, udruživanje za počinjenje kaznenih djela, zločinačko udruženje i počinjenje kaznenog djela u sastavu zločinačkog udruženja; dokazuje se Izjavom prijavitelja (Obrazac 3.)
Prijaviteljima koji su u sukobu interesa u predmetnom postupku dodjele bespovratnih sredstava; dokazuje se Izjavom prijavitelja (Obrazac 3.)
Prijaviteljima koji nisu ispunili obveze vezane uz plaćanje dospjelih poreznih obveza i obveza za mirovinsko i zdravstveno osiguranje u skladu sa zakonskim odredbama; dokazuje se Izjavom prijavitelja (Obrazac 3.)
Prijaviteljima koji nemaju podmirene sve obveze prema svojim zaposlenicima po bilo kojoj osnovi; dokazuje se Izjavom prijavitelja (Obrazac 3.)
Prijavitelji koji su bili u blokadi ukupno više od 15 dana, od toga više od 5 dana u kontinuitetu, u proteklih 30 dana prije dana predaje zahtjeva.(Obrazac 3.)
4.4.Broj projektnih prijedloga i bespovratnih sredstava po Prijavitelju
Prijavitelj po predmetnom Pozivu u postupku dodjele bespovratnih sredstava (u daljnjem tekstu: Postupak dodjele) može podnijeti maksimalno jedan projektni prijedlog.
Zaključno, jednom prijavitelju može biti dodijeljen jedan Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava (u daljnjem tekstu: Ugovor).
5.5.Zahtjevi koji se odnose na sposobnost Prijavitelja, učinkovito korištenje sredstava i održivost rezultata projekta
Prijavitelj mora provesti projekt pravovremeno i u skladu sa zahtjevima utvrđenima u ovim Uputama. Prijavitelj treba osigurati učinkovitu uporabu sredstava u skladu s načelima ekonomičnosti, učinkovitosti i djelotvornosti. Prijavitelj mora imati stabilne i dostatne izvore financiranja.
Prijavitelj mora osigurati održivost projekta i projektnih rezultata. Prijavitelj je obvezan osigurati trajnost Projekta, odnosno tijekom razdoblja od 5 godina od završnog plaćanjakorisniku mora osigurati da rezultati Projekta ne podliježu sljedećim situacijama navedenima u članku 71. Uredbe 1303/2013:
prestanku ili premještanju aktivnosti izvan regije ulaganja;
promjeni vlasništva nad predmetom infrastrukture čime se trgovačkom društvu ili javnom tijelu daje neopravdana prednost i
značajnoj promjeni koja utječe na prirodu projekta, ciljeve ili provedbene uvjete i zbog koje bi se doveli u pitanje njegovi prvotni ciljevi.
Prijavitelj tijekom razdoblja od 5 godina od završnog plaćanja mora osigurati:
održavanje opreme i druge imovine nabavljene tijekom projekta, u skladu s uputama/preporukama proizvođača i
održivost aktivnosti i rezultata kako bi se osiguralo ostvarenje ciljanih pokazatelja utvrđenih u točki 1.3. Predmet, svrha i pokazatelji Poziva i
da ne dođe do bitne izmjene projektnih rezultata uslijed promjene prirode vlasništva dijela infrastrukture ili prestanka aktivnosti.
Nepridržavanje zahtjeva koji se odnose na sposobnost Prijavitelja i (ako je primjenjivo) Partnera, učinkovito korištenje sredstava i zahtjeva povezanih s trajnošću, smatrat će se kršenjem Ugovora te je moguće od Prijavitelja/Korisnika zatražiti povrat sredstava. Iznosi koji su nepropisno isplaćeni u ime operacije vraćaju se državi članici razmjerno razdoblju u kojemu zahtjevi nisu bili ispunjeni.
6.6.Prihvatljivost projekta
Napomena: Kriteriji prihvatljivosti projekta (navedeni niže) provjeravaju se tijekom odgovarajuće faze postupka dodjele (kako je opisano u točki 4.1. ovih Uputa).
Kako bi bio prihvatljiv, projektni prijedlog mora udovoljavati svim utvrđenim kriterijima prihvatljivosti, kako slijede:
ciljevi projekta moraju biti u skladu sa predmetom i svrhom (ciljem) predmetnog Poziva, što se utvrđuje provjerom dostavljenog Prijavnog obrasca A (Obrazac 1);
rezultati projekta moraju se zadržati u RH i moraju imati ekonomski i društveni učinak u RH, što se utvrđuje provjerom dostavljenog Prijavnog obrasca A (Obrazac 1);
projekt doprinosi ostvarenju pokazatelja Poziva (točka 1.3. Uputa), a pokazatelji na razini projekta su u skladu s pokazateljima na razini ovog Poziva, što se utvrđuje provjerom dostavljenog Prijavnog obrasca A (Obrazac 1);
aktivnosti projekta provode se na području RH, što se utvrđuje provjerom dostavljenog Prijavnog obrasca A (Obrazac 1);
traženi iznos bespovratnih sredstava odgovara navedenim ograničenjima povezanima s najnižim i najvišim iznosom bespovratnih sredstava ovog poziva (točka 1.4. Uputa);
projekt ne predstavlja dvostruko financiranje, što se utvrđuje provjerom Izjave prijavitelja (Obrazac 3.);
Sufinanciranje projektnog prijedloga ne smije predstavljati državnu potporu, što se utvrđuje provjerom Izjave prijavitelja (Obrazac 3.);
projekt se, na način opisan u projektnom prijedlogu, ne bi mogao provesti bez potpore iz Fondova (prijavitelj nema osigurana sredstva za provedbu projekta na način, u opsegu i vremenskom okviru kako je opisano u projektnom prijedlogu, odnosno potporom iz Fondova osigurava se dodana vrijednost, bilo u opsegu ili kvaliteti aktivnosti, ili u pogledu vremena potrebnog za ostvarenje ciljeva/neposrednih rezultata projekta). Isto se dokazuje dostavljenom Izjavom prijavitelja(Obrazac 3.) i Investicijskom studijom (Obrazac 2.);
provedba projekta ne smije započeti prije predaje projektnog prijedloga PT1, što se utvrđuje provjerom Izjave prijavitelja (Obrazac 3.);
projekt nije fizički niti financijski završen prije potpisa Ugovora, što se utvrđuje provjerom Izjave prijavitelja (Obrazac 3.);
poduzetničke zone koje su predmet ulaganja moraju biti najmanje srednje aktivne zone u kojima stupanj aktivacije zone iznosi najmanje 33% raspoložive površine zone, izraženo u hektarima površine poduzetničke zone sukladno definiciji u članku 9. Zakona o unapređenju poduzetničke infrastrukture (NN 093/2013); što se utvrđuje provjerom Izjave prijavitelja (Obrazac 3.);
poduzetnička zona koja je predmet ulaganja prethodno predaji projektnog prijedloga mora biti upisana u Jedinstveni registar poduzetničke infrastrukture, što se dokazuje provjerom podataka iz Jedinstvenog registra poduzetničke infrastrukture;
trajanje projekta ne može biti duže od 3mjeseci od dana sklapanja Ugovora; što se utvrđuje provjerom dostavljenog Prijavnog obrasca A (Obrazac 1);
projekt mora biti usklađen sa strategijom razvoja poduzetničkog okruženja ili drugom relevantnom strategijom razvoja koja obuhvaća mjere za razvoj poduzetničkog okruženja, na regionalnoj ili lokalnoj razini;što se utvrđuje provjerom Investicijske studije (Obrazac 2);
Napomena: Sve aktivnosti moraju biti provedene na način na koji su navedene u projektnom prijedlogu i u Ugovoru o dodjeli bespovratnih sredstava (Opći i Posebni uvjeti) i u skladu sa zakonodavstvom RH i EU. Odstupanje od istih može za posljedicu imati raskid ugovora i/ili povrat sredstava.
7.7.Prihvatljive projektne aktivnosti: koja ulaganja su dozvoljena?
Prihvatljive aktivnosti koje se mogu financirati u okviru ovog Poziva su:
Prihvatljive aktivnosti
Aktivnosti ulaganja u izgradnju nove zajedničke infrastrukture u sklopu postojećih poduzetničkih zona (u neaktivnom dijelu postojeće zone) u kojima stupanj aktivacije postojeće zone iznosi <33% raspoložive površine zone (izraženo u hektarima površine poduzetničke zone).
Aktivnosti ulaganja u izgradnju nove zajedničke infrastrukture u sklopu proširenja poduzetničkih zona (gdje dolazi do proširenja inicijalnog obuhvata zone prema novom DPU) u kojima stupanj aktivacije postojeće zone iznosi <33% raspoložive površine zone prije proširenja (izraženo u hektarima površine poduzetničke zone).
Zajednička infrastruktura poduzetničkih zona podrazumjeva energetsku infrastrukturu, komunalnu infrastrukturu, prometnu infrastrukturu, komunikacijsku infrastrukturu i zelenu infrastrukturu.
Aktivnosti upravljanja projektom u ime i za račun investitora, sukladno čl. 33. - 39. Zakona o poslovima i djelatnostima prostornog uređenja i gradnje (NN 78/15); Aktivnosti povezane s promidžbom i vidljivosti u skladu s poglavljem 5.7 Uputa.
Revizija projekta u skladu s poglavljem 5.6. Uputa.
Neprihvatljive aktivnosti
Aktivnosti ulaganja u infrastrukturu novihpoduzetničkih zona, neaktivnih poduzetničkih zona i poduzetničkih zona u inicijalnoj aktivaciji sukladno definiciji u članku 9. Zakona o unapređenju poduzetničke infrastrukture (NN 093/2013).
Aktivnosti ulaganja u rekonstrukciju infrastrukture postojećih poduzetničkih zona
Aktivnosti ulaganja u postrojenja za proizvodnju energije (električne, toplinske isl.)
8.8.Horizontalna načela
Prijavitelji su obavezni pridržavati se zakonskih odredbi (navedenih u poglavlju 1.1. Uputa) koje predstavljaju minimalne zahtjeve pri provedbi horizontalnih politika. Poštujući zakonske odredbe projekt je neutralan u pogledu horizontalnih politika, a pripadajući izdaci i aktivnosti neće se smatrati doprinosom horizontalnim politikama već ispunjenjem zakonske obaveze. Ukoliko projekt sadrži dodatne aktivnosti uz propisani minimum poštivanja zakonskih odredbi, tada projekt promiče horizontalne politike EU. Usklađenost projekta s horizontalnim politikama opisuje se u Prijavnom obrascu A.
SlijedomUputa za prijavitelje i korisnike operativnog programa „Konkurentnost i Kohezija” o provedbi horizontalnih načela(u daljnjem tekstu: Upute o provedbi horizontalnih načela)korisnici su dužni provoditi mjere u tri kategorije– promicanje ravnopravnosti žena i muškaraca i zabrana diskriminacije, pristupačnost za osobe s invaliditetom i održivi razvoj.
Doprinos svim horizontalnim načelima nije obavezan za svaki pojedini projekt, već se primjenjuje sukladno aktivnostima i opsegu projekta, kao i informacijama koje sadrže ove Upute.
Projekti koji su u skladu s nacionalnim zakonskim okvirom i propisima smatraju se neutralnima, o čemu je također potrebno pružiti informaciju u odgovarajućem dijelu Prijavnog obrasca. Poštivanje odgovarajućih odredbi Zakona o suzbijanju diskriminacije i Zakona o ravnopravnosti spolova preduvjet za korištenje sredstava iz fondova.
9.9.Promicanje ravnopravnosti žena i muškaraca i zabrana diskriminacije
U Uputama o provedbi horizontalnih načela predložene su neke od horizontalnih aktivnosti na razini OPKK, specifičnog cilja 3a2, a koje su primjenjive i na ovaj Poziv:
Planiranje projekta
-provođenje procjene učinaka na spolove, uključujući statističke podatke i kvalitativno istraživanje i analizu
-podaci o omjeru žena i muškaraca u ciljnim skupinama, podijeliti i u podskupine prema sektoru, dobi, regionalnim značajkama itd.
Provedba
-promicanje rodne ravnoteže u savjetodavnim i upravnim odborima
-utvrđivanje, primjena i praćenje specifične strategije jednakih mogućnosti vezane za projekt kojom se objedinjuju utvrđene mjere i aktivnosti
-specifične aktivnosti usmjerene na uklanjanje prepreka za pokretanje i razvoj poslovanja s kojim se suočavaju žene i osobe u nepovoljnom položaju
-specifične mjere kojima se promiče korištenje usluga potpore među ženama i skupinama u nepovoljnom položaju
-pozitivne mjere za uklanjanje rodnih i ostalih stereotipa iz informativnih i komunikacijskih aktivnosti
-promicanje sudjelovanja žena i pripadnika manjina u svim aktivnostima umrežavanja
-kvalitativno i kvantitativno praćenje sudjelovanja žena i pripadnika manjina, stalna evaluacija i primjena potrebnih prilagodbi u usvojenoj strategiji ravnopravnosti spolova.
Osim predloženih aktivnosti, prijavitelji mogu na razini projektnih prijedloga osmisliti i druge aktivnosti pri promicanju ravnopravnosti žena i muškaraca i zabrani diskriminacije.
10.10.Pristupačnost za osobe s invaliditetom
Projekt mora doprinijeti promicanju pristupačnosti za osobe s invaliditetom.
Neki od primjera dodatnih prilika za promicanje pristupačnosti za osobe s invaliditetom su:
korištenje načela univerzalnog dizajna,
radna mjesta osmišljena za osobe s invaliditetom,
Brailleovo pismo za slijepe osobe,
znakovni jezik za gluhe osobe,
educirani prevoditelji za gluho slijepe osobe koji poznaju sve oblike komunikacije koju koriste gluho slijepe osobe (taktilni znakovni jezik, pisanje na dlanu i sl.),
tekstovi jednostavni za čitanje i razumijevanje za osobe s intelektualnim teškoćama,
dostupnost informacijsko-komunikacijske tehnologije za osobe s invaliditetom, itd.
11.11.Održivi razvoj
Prijavitelji trebaju biti svjesni da poštivanje minimalnih zakonskih odredbi u pogledu održivog razvoja, uključujući i načelo „onečišćivač plaća”, predstavlja preduvjet za pristup sredstvima iz fondova te da su u tom smislu dužni priložiti pripadajuću popratnu dokumentaciju.
Prijavitelji trebaju dokazati da njihov projekt neće imati štetne učinke na okoliš, službeno potvrditi da je ekološki neutralan i/ili opisati na koji će način projekt pozitivno utjecati na održivi razvoj. Drugim riječima, svaki prijavitelj prilikom pripreme projekta mora razmotriti ključne čimbenike održivosti te, prema potrebi, razmisliti kako uvećati pozitivne učinke projekta na okoliš.
U fazi pripreme i provedbe svih projekata koji se financiraju unutar OPKK-a treba voditi računa o četirima tematskim područjima koja su utvrđena u programu:
zelena javna nabava (ZJN)
klimatski izazovi – otpornost na utjecaje klimatskih promjena (eng. climate proofing)
učinkovitost resursa i
načela zelenog rasta.
Neki primjeri koji „idu korak dalje” od zakonskih obaveza su:
provođenje zelene i održive javne nabave koje pokreću javna tijela;
upotreba održivih sustava odvodnje (eng. Sustainable Drainage Systems – SuDS): prirodan način upravljanja odvodnjom koji se treba razmotriti u slučaju novih prostornih zahvata;
krajobrazna arhitektura: aktivnosti trebaju omogućiti otpornost na vruća ljeta i vlažne zime. Moguće je predvidjeti i područja u hladu te vizualno i ekološki poboljšati izgled područja uz vodene tokove.
mogućnosti povećanja zaštite od vjetra
energetski učinkovitu rasvjetu
ugradnja proizvoda kojima se štedi potrošnja vode (sanitarni čvorovi, slavine, glave tuševa),
ugradnja sustava za recikliranje potrošne vode (tzv. siva voda),
plan za odvojeno prikupljanje i skladištenje otpada u poslovnom krugu objekta i sigurno prikupljanje takvih materijala,
u fazi projektiranja predvidjeti prostor za parkirališta za bicikle, svlačionice, prostor za tuširanje, itd.
Osim predloženih aktivnosti, prijavitelji mogu na razini projekta osmisliti i druge aktivnosti pri promicanju održivog razvoja, u skladu s Uputama o provedbi horizontalnih načela.
12.12.Opći zahtjevi koji se odnose na prihvatljivost izdataka za provedbu projekta
Proračun projekta treba biti realan i učinkovit tj. izdaci moraju biti dostatni za postizanje očekivanih rezultata, a cijene trebaju odgovarati tržišnim cijenama. Pri određivanju prihvatljivosti troškova, potrebno je uzeti u obzir točke 2.9.1. i 2.9.2. ovog Poziva i Pravilnik o prihvatljivosti izdataka (NN 143/14).
Pri obračunu i dodjeli bespovratnih sredstava u obzir će se uzimati samo prihvatljivi izdaci. Prihvatljivi izdaci moraju biti stvarno učinjeni i temeljiti se na popratnoj dokumentaciji. Prijavitelj je dužan dostaviti proračun svih izdataka potrebnih za realizaciju projektnog prijedloga, uključujući i neprihvatljive izdatke u sklopu ovog Poziva.
Izdaci moraju ispunjavati sljedeće opće uvjete prihvatljivosti:
biti u skladu s općim uvjetima prihvatljivosti navedenima u Pravilniku o prihvatljivosti izdataka (NN 143/2014) i dodatnim uvjetima za prihvatljivost izdataka primjenjivima na ovaj Poziv;
nastati kod Prijavitelja/Korisnika i biti plaćeni od strane Prijavitelja/Korisnika;
nastati za vrijeme trajanja (razdoblja) provedbe projekta izuzev troškova vezanih uz revizorsko izvješće neovisnog ovlaštenog revizora o verifikaciji troškova projekta iz točke 5.1. ovih Uputa);
biti povezani i nastati u okviru projekta koji je odabran u okviru ovog Poziva, u skladu s kriterijima odabira, a za koji je preuzeta obveza u Ugovoru;
biti u skladu s načelom odgovornog financijskog upravljanja, odnosno u skladu s načelima ekonomičnosti, učinkovitosti i djelotvornosti, za postizanje rezultata te biti u skladu s tržišnim cijenama;
biti u skladu sa zahtjevima o javnoj nabavi postavljenima u točki 5.2. ovih Uputa;
biti stvarni, odnosno potkrijepljeni računima ili računovodstvenim dokumentima jednake dokazne vrijednosti. Predujmovi isplaćeni ugovarateljima sukladno s ugovorima prihvatljivi su za financiranje, bez obzira na proizvode ili usluge koje će biti isporučene sukladno s ugovorima, do isteka razdoblja prihvatljivosti izdataka;
biti usklađeni s primjenjivim poreznim i socijalnim zakonodavstvom;
biti usklađeni s odredbama čl. 65. stavka 11. Uredbe (EU) br. 1303/2013 koje se odnose na zabranu dvostrukog financiranja iz drugog financijskog instrumenta EU te dvostrukog financiranja iz bilo kojeg drugog izvora osim vlastitih sredstava Prijavitelja i ako je primjenjivo Partnera;
biti usklađeni s pravilima o trajnosti operacija iz članka 71. Uredbe (EU) br. 1303/2013 (vidi točku 2.5. ovih Uputa).
Uz navedeno, kako bi bili prihvatljivi, troškovi u okviru projekta:
moraju pripadati u kategorije prihvatljivih izdataka koje su navedene u točci 2.13. Uputa;
ne smiju pripadati ni u jednu kategoriju neprihvatljivih izdataka, koja je navedena u točci 2.14. Uputa;
moraju biti u skladu s načelom odgovornog financijskog upravljanja, odnosno u skladu s načelima ekonomičnosti, učinkovitosti i djelotvornosti za postizanje rezultata.
13.13.Prihvatljive kategorije izdataka
Slijedeće kategorije izdataka smatraju se prihvatljivima:
prihvatljivi od 1. siječnja 2015.godine:
priprema projektne dokumentacije sukladno Zakonu o prostornom uređenju (NN 153/13.) i Zakonu o gradnji (NN 153/13.)(prihvatljivi od 1. siječnja 2015.godine)
troškovi pripreme natječajne dokumentacije koja se podnosi prilikom prijave projekta ulaganja (prihvatljivi od 1. siječnja 2015.godine)
troškovi izrade natječajne dokumentacije (nabava u razdoblju provedbe projekta) (prihvatljivi od 1. siječnja 2015.godine);
izrada provedbene dokumentacije (npr. izvedbeni projekt) (prihvatljivi od 1. siječnja 2015.godine)
prihvatljivi nakon podnošenja projektnog prijedloga:
troškovi usluga upravljanja projektom sukladno čl. 33 - 39 Zakona o poslovima i djelatnostima prostornog uređenja i gradnje (NN 78/15);
stručni nadzor građenja;
komunalni doprinos, cijene vodnih i energetskih priključaka, trošak uporabne dozvole;
priprema zemljišta;
krčenje zemljišta;
troškovi gradnje zajedničke infrastrukture:
-energetska infrastruktura (struja, javna rasvjeta, plin, plinska pod stanica, priključci na javnu mrežu i/ili izgrađena trafostanica i drugi energetski priključci),
-komunalna infrastruktura (opskrba vodom, vodovodne i odvodne instalacije, kanalizacija i odvodnja-fekalna, oborinska, tehnološka, sustav pročišćavanja otpadnih voda, priključci na javnu mrežu i sl. ),
-prometna infrastruktura (pristupne ceste, ceste unutar poduzetničke zone, parkirališta, utovarne rampe i drugo)
-komunikacijska infrastruktura (telefonska i internetska, radio, TV mreža)
-zelena infrastruktura
troškovi povezani s uslugom revizije projekta čiji ukupno prihvatljivi troškovi projekta, kako su navedeni u odredbama Posebnih uvjeta Ugovora, premašuju 1.500.000,00 HRK (milijun i petstotinatisuća kuna) u skladu s točkom 5.6. ovih Uputa;
Troškovi u svezi s ispunjavanjem uvjeta informiranja i vidljivosti, u skladu s točkom 5.7. ovih Uputa.
14.14.Neprihvatljivi izdaci
Neprihvatljivi izdaci Prijavitelja:
Troškovi zaposlenika (plaće);
Kupnja ili zakup zemljišta;
Kupnja ili zakup objekata;
Kupnja vozila i radnih strojeva;
Nadoknadiv PDV tj. porez na dodanu vrijednost za koji Prijavitelj/Korisnik ima pravo ostvariti odbitak;
Kupnja, obnova, rekonstrukcija, modernizacija objekata za osobnu uporabu;
Kupnja, obnova, rekonstrukcija, modernizacija objekata za stanovanje;
Doprinosi u naravi u obliku izvršavanja radova ili osiguravanja robe, usluga, zemljišta i nekretnina za koje nije izvršeno plaćanje u gotovini, potkrijepljeno računima ili dokumentima iste dokazne vrijednosti;
Trošak povezan s ulaganjem u aerodromsku infrastrukturu;
Doprinosi za dobrovoljna zdravstvena ili mirovinska osiguranja koji nisu obvezni prema nacionalnom zakonodavstvu;
Kazne, financijske globe i troškovi sudskog spora;
Gubici zbog fluktuacija valutnih tečaja i provizija na valutni tečaj;
Plaćanja neoporezivih bonusa zaposlenima;
Bankovni troškovi za otvaranje i vođenje računa, naknade za financijske transfere i drugi troškovi u potpunosti financijske prirode;
Kamate i ostali financijski troškovi (garancije i sl.);
Trošak police osiguranja imovine (uključuje i imovinu nabavljenu iz projekta);
Trošak amortizacije imovine;
Neizravni troškovi (troškovi najma prostora, režijski troškovi koji uključuju grijanje/hlađenje, struju, vodu, odvoz otpada i telekomunikacije) nastali kao posljedica provedbe projekta kod prijavitelja;
Ostali troškovi nespomenuti kao prihvatljivi.
Troškovi navedeni kao neprihvatljivi u Pravilniku o prihvatljivosti izdataka (NN 143/14)
Napomena: Prijavitelj preuzima rizik troškova nastalih u razdoblju između podnošenja projektnog prijedloga i datuma odobrenja bespovratnih sredstava.Prijavitelj je dužan dostaviti proračun svih troškova potrebnih za realizaciju projekta, uključujući prihvatljive i neprihvatljive troškove. Prihvatljivi i neprihvatljivi troškovi čine ukupnu vrijednost projekta. Iznos sufinaciranja odnosi se samo na prihvatljive troškove projekta.
3. KAKO SE PRIJAVITI
1.1.Izgled i sadržaj projektnog prijedloga
Projektni prijedlog predaje se na temelju ovih Uputa, koristeći obrasce koji su sastavni dio ovog Poziva. Projektni prijedlozi, odnosno sva dokumentacija tražena ovim Uputama izrađuju se na hrvatskom jeziku i latiničnom pismu. Dokumentacija izdana od strane nadležnih tijela drugih država mora biti prevedena na hrvatski te ovjerena od strane sudskog tumača.
Projektni prijedlog treba sadržavati sljedeće dokumente u traženom formatu i redoslijedu:
REDNI BROJ
DOKUMENT
OBVEZNO
(da ili ako je primjenjivo)
REFERENCA
1.
Prijavni obrazac A
da
Obrazac 1. (Obrazac je dostupan za popunjavanje u elektroničkom formatu na:https://esif-wf.mrrfeu.hr )
2.
Investicijska studija
da
Obrazac 2.
3.
Izjava o usklađenosti s UZP-om
da
Obrazac 3. (ovjeren pečatom prijavitelja koji je potpisala ovlaštena osoba)
4.
Infrastrukturna komponenta projekta
da
Obrazac 4.
5.
Izjava o dodijeljenim sredstvima za infrastrukturu zona
ako je primjenjivo
Obrazac 5.
6.
BON2/SOL2 u izvorniku sa stanjem na dan ne starijim od 5 dana od datuma projektnog prijedloga ili važeći jednakovrijedni dokument koji je izdalo nadležno tijelo u državi sjedišta prijavitelja
da
Dostavlja prijavitelj
7.
Potvrdu porezne uprave u izvorniku da je prijavitelj ispunio obveze plaćanja dospjelih poreznih obveza i obveza za mirovinsko i zdravstveno osiguranje ne stariju od 30 dana od datuma predaje projektnog prijedloga ili važeći jednakovrijedni dokument koji je izdalo nadležno tijelo u državi sjedišta prijavitelja
da
Dostavlja prijavitelj
Dokumentacija koja zahtjeva potpis Prijavitelja, mora biti u izvorniku, ovjerena pečatom i potpisom ovlaštene osobe za zastupanje.
2.2.Podnošenje projektnog prijedloga
Projektni prijedlog predaje se u jednom zatvorenom paketu/omotnici isključivo preporučenom poštanskom pošiljkom ili osobnom dostavom na adresu:
Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
Ulica grada Vukovara 78
10000 Zagreb
Na zatvorenom paketu/omotnici mora biti jasno naveden naziv Poziva: Poziv na dostavu projektnih prijedloga „Razvoj infrastrukture poduzetničkih zona“ i njegova referentna oznaka <…>s naznakom “Ne otvarati prije službenog otvaranja projektnih prijedloga”, uz puni naziv i adresu Prijavitelja. Na paketu/omotnici također mora biti zabilježen datum i točno vrijeme predaje projektnog prijedloga. Projektni prijedlozi poslani na način različit od gore navedenog (npr. faksom ili e-poštom) ili dostavljeni na druge adrese bit će automatski isključeni.
Datum i točno vrijeme na paketu/omotnici smatra se trenutkom predaje projektnog prijedloga na Poziv, slijedom čega se paket/omotnica bez oznake datuma i točnog vremena, neće razmatrati.
Napomena:Projektni prijedlog podnosi se u u jednom (1) izvorniku na formatu A4 unutar jednog zatvorenog paketa/omotnice uvezan u neraskidivu cjelinu. Projektni prijedlog također mora biti podnesen i u jednom (1) primjerku u elektroničkom formatu koji je istovjetan papirnatoj verziji. Svaki dokument mora biti u zasebnoj datoteci. Elektronički format mora sadržavati projektni prijedlog identičan projektnom prijedlogu priloženom u papirnatoj verziji. U slučaju razlika između papirnate i elektroničke verzije, papirnata verzija projektnog prijedloga smatrat će se vjerodostojnom.
Glavni projekt i ako je primjenjivo izvedbeni projekt arhitekture dostavlja se isključivo u .pdf formatu u jednom primjerku na zasebnom DVD-u ili CD-u s oznakom R: CD/R, DVD/R.
PT1/PT2 neće vraćati projektne prijedloge zaprimljene u propisanom roku. Prijavitelju se vraćaju neotvoreni samo projektni prijedlozi koji su dostavljeni izvan roka ili su dostavljeni tijekom privremene obustave Poziva.
republika hrvatska
Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
UPUTE ZA PRIJAVITELJE
Poziv na dostavu projektnih prijedloga
Razvoj infrastrukture poduzetničkih zona
( referentni broj: <…> )
-
otvoreni postupak postupak u modalitetu trajnog Poziva
Ovaj poziv se financira iz Europskog fonda za regionalni razvoj
SADRŽAJ
1. OPĆE INFORMACIJE
1.1. Strateški i zakonodavni okvir
1.2. Odgovornosti za upravljanje
1.3. Predmet, svrha i pokazatelji Poziva
1.4. Financijska alokacija, iznosi i intenziteti bespovratnih sredstava
1.5. Obveze koje se odnose na vrstu potpore
2. PRAVILA POZIVA
2.1. Tko se može prijaviti? Prihvatljivost prijavitelja
2.2. Prihvatljivost partnera i formiranje partnerstva
2.3. Kriteriji za isključenje
2.4. Broj projektnih prijedloga i bespovratnih sredstava po Prijavitelju
2.5. Zahtjevi koji se odnose na sposobnost Prijavitelja, učinkovito korištenje sredstava i održivost rezultata projekta
2.6. Prihvatljivost projekta
2.7. Prihvatljive projektne aktivnosti: koja ulaganja su dozvoljena?
2.8. Horizontalna načela
2.9. Promicanje ravnopravnosti žena i muškaraca i zabrana diskriminacije
2.10. Pristupačnost za osobe s invaliditetom
2.11. Održivi razvoj
2.12. Op ći zahtjevi koji se odnose na prihvatljivost izdataka za provedbu projekta
2.13. Prihvatljive kategorije izdataka
2.14. Neprihvatljivi izdaci
3. KAKO SE PRIJAVITI
3.1. Izgled i sadržaj projektnog prijedloga
3.2. Podnošenje projektnog prijedloga
3.3. Rok za predaju projektnog prijedloga
3.4. Dodatne informacije uz projektni prijedlog
3.5. Objava rezultata Poziva
4. POSTUPAK DODJELE
4.1. Faze postupka dodjele bespovratnih sredstava
4.2. Odredbe vezane uz dodatna pojašnjenja tijekom postupka dodjele
4.3. Prigovori
4.4. Ugovaranje
5. ODREDBE KOJE SE ODNOSE NA PROVEDBU PROJEKTA
5.1. Razdoblje provedbe projekta
5.2. Nabava
5.3. Provjere upravljanja projektom
5.4. Podnošenje zahtjeva za predujmom/nadoknadom sredstava
5.5. Povrat sredstava
5.6. Revizije projekta
5.7. Informiranje i vidljivost
6. OBRASCI I PRILOZI
7. POJMOVNIK
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
1. OPĆE INFORMACIJE
Putem ovog Poziva na dostavu projektnih prijedloga „Razvoj infrastrukture poduzetničkih zona“ (u daljnjem tekstu: Poziv) definiraju se ciljevi, uvjeti i postupci za dodjelu bespovratnih sredstava namijenjenih pripremi i provedbi projekata.
Ove Upute za prijavitelje (u daljnjem tekstu: Upute) pružaju smjernice o načinu podnošenja projektnih prijedloga, navode kriterije prihvatljivosti i kriterije odabira projektnih prijedloga, kriterije prihvatljivosti prijavitelja i, ako je primjenjivo, partnera, aktivnosti i izdataka te pravila provedbe projekata kojima se dodjeljuju bespovratna sredstva u okviru ovog Poziva.
Napomena: Prije pripreme projektnog prijedloga, prijavitelji su pozvani proučiti cjelokupnu dokumentaciju Poziva. Tijekom pripreme projektnog prijedloga prijavitelji su pozvani redovito pratiti ažuriranje natječajne dokumentacije.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
1.1. Strateški i zakonodavni okvir
Cjelokupni okvir za korištenje instrumenata kohezijske politike Europske unije (u daljnjem tekstu: EU) u Republici Hrvatskoj (u daljnjem tekstu: RH) u razdoblju 2014.-2020. godine reguliran je Sporazumom o partnerstvu između RH i Europske komisije za korištenje strukturnih i investicijskih fondova EU-a za rast i radna mjesta u razdoblju 2014.-2020. (u daljnjem tekstu: Sporazum o partnerstvu). Sporazum o partnerstvu opisuje način na koji će RH pristupiti ispunjavanju zajedničkih ciljeva strategije Europa 2020, kao i nacionalnih ciljeva, uz pomoć sredstava iz proračuna EU-a koja su joj dodijeljena kroz višegodišnji financijski okvir za razdoblje 2014.-2020. godine.
Opći cilj Sporazuma o partnerstvu jest pružiti potporu u približavanju RH ostalim državama EU, odnosno regijama, ubrzavanjem gospodarskog rasta i poticanjem zapošljavanja. Sporazum o partnerstvu definira Tematski cilj 3 „Poboljšanje konkurentnosti malih i srednjih poduzeća, poljoprivrednog sektora (za EPFRR) i sektora za ribarstvo i akvakulturu (za EFPR)“, kao jedan od izabranih ciljeva u koji se usmjeravaju sredstva unutar Operativnog programa „Konkurentnost i kohezija 2014.-2020.“ (u daljnjem tekstu: OPKK) te koji je izravno obuhvaćen provedbom ovog Poziva.
OPKK se sufinancira iz Europskog fonda za regionalni razvoj (u daljnjem tekstu: EFRR) i Kohezijskog fonda (u daljnjem tekstu: KF), a njegova strategija temelji se na koncentraciji ulaganja u devet tematskih ciljeva (TC) zajedničkog Strateškog okvira i njihovim specifičnim prioritetima ulaganja (PU), s daljnjim fokusom na specifične ciljeve (SC), koje je potrebno ostvariti. OPKK je usmjeren k poboljšanju konkurentnosti u RH, na nacionalnoj i na regionalnoj razini.
Ovaj Poziv pokrenut je u okviru Prioritetne osi 3. „Poslovna konkurentnost“, Specifičnog cilja 3a2 „Omogućavanje povoljnog okruženja za osnivanje i razvoj poduzeća“ OPKK-a, financiranog sredstvima EFRR-a.
Poziv je u skladu s s Strategijom razvoja poduzetništva u Republici Hrvatskoj 2013.-2020., NN 136/13 (http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2013_11_136_2926.html), koja je u sklopu strateškog cilja 3.Promocija poduzetništva kao jednu od aktivnosti identificirala nužnost osiguranja pristupa kvalitetnoj infrastrukturi za poduzetnike. Provedba ovog Poziva utvrđena je zakonodavnim okvirom na razini RH i EU.
Provedba ovog Poziva utvrđena je zakonodavnim okvirom na razini RH i EU.
Zakonodavstvo Europske unije
Ugovor o funkcioniranju Europske unije (konsolidirana verzija, SL C 115/47, od 9. svibnja 2008. godine)
Uredba (EU) br. 1301/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. godine o Europskom fondu za regionalni razvoj i o posebnim odredbama o cilju „Ulaganje za rast i radna mjesta“ te stavljanju izvan snage Uredbe (EZ) br. 1080/2006
Uredba (EU) br. 1303/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. prosinca 2013. godine o utvrđivanju zajedničkih odredbi o Europskom fondu za regionalni razvoj, Europskom socijalnom fondu, Kohezijskom fondu, Europskom poljoprivrednom fondu za ruralni razvoj i Europskom fondu za pomorstvo i ribarstvo i o utvrđivanju općih odredbi o Europskom fondu za regionalni razvoj, Europskom socijalnom fondu, Kohezijskom fondu i Europskom fondu za pomorstvo i ribarstvo te o stavljanju izvan snage Uredbe Vijeća (EZ) br. 1083/2006 (u daljnjem tekstu: Uredba 1303/2013)
Uredba (EU) br. 1268/2012 od 29 listopada 2012. godine o pravilima primjene Uredbe (EU, Euratom) br. 966/2012 Europskog Parlamenta i Vijeća o financijskim pravilima primjenjivim na proračun Unije
Provedbena uredba Komisije (EU) br. 215/2014 оd 7. ožujka 2014. o utvrđivanju pravila u skladu s Uredbom (EU) br. 1303/2013 Europskog parlamenta i Vijeća o utvrđivanju zajedničkih odredbi o Europskom fondu za regionalni razvoj, Europskom socijalnom fondu, Kohezijskom fondu, Europskom poljoprivrednom fondu za ruralni razvoj i Europskom fondu za pomorstvo i ribarstvo i o utvrđivanju općih odredbi o Europskom fondu za regionalni razvoj, Europskom socijalnom fondu, Kohezijskom fondu i Europskom fondu za pomorstvo i ribarstvo u vezi s modelima za potporu ciljevima u području klimatskih promjena, određivanjem ključnih etapa i ciljeva u okviru uspješnosti i nazivljem kategorija intervencija za europske strukturne i investicijske fondove
Delegirana uredba Komisije (EU) br. 480/2014 оd 3. ožujka 2014. godine o dopuni Uredbe (EU) br. 1303/2013 Europskog parlamenta i Vijeća o utvrđivanju zajedničkih odredbi Europskog fonda za regionalni razvoj, Europskog socijalnog fonda, Kohezijskog fonda, Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj i Europskog fonda za pomorstvo i ribarstvo te o utvrđivanju općih odredbi Europskog fonda za regionalni razvoj, Europskog socijalnog fonda, Kohezijskog fonda i Europskog fonda za pomorstvo i ribarstvo
Nacionalno zakonodavstvo
Zakon o uspostavi institucionalnog okvira za provedbu europskih strukturnih i investicijskih fondova u Republici Hrvatskoj u financijskom razdoblju od 2014.-2020. (NN 92/14)
Uredba o tijelima u sustavima upravljanja i kontrole korištenja Europskog socijalnog fonda, Europskog fonda za regionalni razvoj i Kohezijskog fonda, u vezi s ciljem "Ulaganje za rast i radna mjesta" (NN 107/14, 23/15, 129/15)
Zakon o državnim potporama (NN 47/14)
Zakon o poticanju razvoja malog gospodarstva (NN 29/02, 63/07, 53/12, 56/13)
Zakon o trgovačkim društvima (NN 111/93, 34/99, 118/03, 146/08, 137/09, 152/11, 111/12, 144/12, 68/13, 110/15)
Zakon o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (NN 33/01, 60/01, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09, 36/09, 150/11, 144/12, 19/13, 37/15)
Zakon o područjima županija, gradova i općina u Republici Hrvatskoj (Urednički pročišćeni tekst, „Narodne novine“, broj 86/06, 125/06 – ispravak, 16/07 – ispravak, 95/08 – Odluka USHR, 46/10 – ispravak, 145/10, 37/13, 44/13, 45/13 i 110/15)
Zakon o regionalnom razvoju Republike Hrvatske (NN 147/14)
Odluka o razvrstavanju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave prema stupnju razvijenosti (NN 158/2013)
Zakon o unapređenju poduzetničke infrastrukture (NN 93/13, 114/13, 41/14)
Zakon o prostornom uređenju (NN 153/13)
Zakon o gradnji (NN 153/13)
Zakon o sprječavanju pranja novca i financiranja terorizma (NN 87/08, 25/12)
Stečajni Zakon (NN 71/15)
Zakon o financijskom poslovanju i predstečajnoj nagodbi (NN 108/12, 144/12, 81/13, 112/13, 71/15 i 78/15)
Zakon o koncesijama (NN 143/12)
Zakon o javnoj nabavi (NN 90/11, 83/13, 143/13, 13/14)
Pravilnik o prihvatljivosti izdataka (NN 143/14).
Zakon o suzbijanju diskriminacije (NN, br. 85/08, 112/12)
Zakon o ravnopravnosti spolova (NN 82/08)
Zakon o profesionalnoj rehabilitaciji i zapošljavanju osoba s invaliditetom (NN 157/13)
Pravilnik o osiguranju pristupačnosti građevina osobama s invaliditetom i smanjene pokretljivosti (NN 78/13)
Napomena: Zakoni i podzakonski akti i pripadajući brojevi navedeni su u ovom Pozivu kao važeći u trenutku njegove objave te se na Upute za prijavitelje i ostalu prateću dokumentaciju, kao i na sve odnose koji proizlaze iz Poziva, primjenjuje pozitivno zakonodavstvo što uključuje zakonske i podzakonske akte RH i EU koji su naknadno stupili na snagu, kao i sve njihove kasnije izmjene i dopune. Dužnost je Prijavitelja provjeriti primjenjivo zakonodavstvo u trenutku dostave projektnog prijedloga, jer će se na Prijavitelja primijeniti važeći propisi u trenutku podnošenja projektne prijave.
Ustavni zakon o pravima nacionalnih manjina (NN 155/02, 47/10, 80/10, 93/11).
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
2.2. Odgovornosti za upravljanje
Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije je Upravljačko tijelo (u daljenjem tekstu: UT) odgovorno za upravljanje i provedbu OPKK-a.
Posredničko tijelo razine 1 (u daljnjem tekstu: PT1) za ovaj Poziv je Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta.
Posredničko tijelo razine 2 (u daljnjem tekstu: PT2) za ovaj Poziv je
Hrvatska agencija za malo gospodarstvo, inovacije i investicije.
Sva tijela u sustavu obavljaju svoje djelatnosti i odgovorne su za procedure kako je definirano ranije navedenim zakonodavnim okvirom te odredbama ovog Poziva.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
3.3. Predmet, svrha i pokazatelji Poziva
Predmet Poziva: Ulaganja u izgradnju zajedničke osnovne infrastrukture poduzetničkih zona poput cestovne infrastrukture, javne rasvjete, vjetrobrana, podzemne i nadzemne mrežne infrastrukture i sl.
Svrha (cilj) Poziva: Razvoj i poboljšanje kvalitete i dostupnosti infrastrukture poduzetničkih zona poticanjem ulaganja u takvu infrastrukturu u područjima gdje postoji potreba za proširenjem postojeće zajedničke infrastrukture zona s ciljem privlačenja investicija i stvaranja mogućnosti za otvaranje novih radnih mjesta.
U okviru ovog Poziva bespovratna sredstva će se dodijeliti projektima: izgradnje zajedničke infrastrukture postojećih poduzetničkih zona u kojima intenzitet aktivacije postojeće zone prema Detaljnom planu uređenja (u daljnjem tekstu: DPU ) prije proširenja iznosi najmanje 33% raspoložive površine zone (izraženo u hektarima površine poduzetničke zone ) . Projekti se mogu odnositi na izgradnju zajedničke infrastrukture u neaktivnom dijelu postojeće zone i/ili u dijelu proširenja inicijalnog obuhvata zone prema novom DPU.
Za uspješnu primjenu i praćenje postignuća, prijavitelj na razini projektnog prijedloga treba opisati pokazatelje neposrednih rezultata specifičnih za program prema investicijskom prioritetu te njihove konkretne vrijednosti navesti u prijavnim obrascima gdje je primjenjivo te u ostaloj, za to predviđenoj dokumentaciji Poziva.
Pokazatelji definirani na razini projektnog prijedloga trebaju doprinostiti postizanju pokazatelja na razini Poziva.
Vrijednosti pokazatelja rezultata na razini projekta pratit će PT 2 .
Vrsta pokazatelja
Opis
Pokazatelj neposrednih rezultata
Izgrađena fizička infrastruktura u zoni
Izgrađena fizička infrastruktura u zoni izravno stvorena kao rezultat projekta izražena u m2 tlocrtne površine
Pokazatelj neposrednih rezultata
Intenzitet aktivacije zone u godini m+3
Intenzitet aktivacije raspoložive površine zone namijenjene poduzetnicima za obavljanje poduzetničkih aktivnosti unutar poduzetničke zone u godini m+3
Pokazatelj neposrednih rezultata
Broj slobodnih parcela u zoni koje imaju pristup infrastrukturi
Broj slobodnih zemljjišnih parcela namjenjenih poduzetnicima koje imaju pristup infrastrukturi koja je nastala provedbom projekta
Obrazloženje kratica:
n = godina predaje projektne prijave
m = godina završetka projekta
m + 3 = treća godina nakon godine završetka projekta
U slučaju da korisnik ne ostvari planiranu razinu pokazatelja navedenih u prijavi projektnog prijedloga, nadležno tijelo ima pravo od korisnika zatražiti izvršenje povrata dijela isplaćenih sredstava razmjerno neostvarenom udjelu pokazatelja.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
4.4. Financijska alokacija, iznosi i intenziteti bespovratnih sredstava
Bespovratna sredstva dodjeljivat će se putem otvorenog postupka u modalitetu trajnog Poziva odnosno do iskorištenja raspoloživih sredstava EFRR-a predviđenih za ovaj Poziv .
Ukupan raspoloživ iznos bespovratnih sredstava za dodjelu u okviru ovog Poziva je 64.500.000,00 HRK.
iznos sredstava u Državnom proračunu RH osiguran iz EFRR-a je 64.500.000,00;
HRK
PT1 zadržava pravo ne dodijeliti sva raspoloživa sredstva u okviru ovog Poziva.
Najniži odnosno najviši iznos bespovratnih sredstava koja mogu biti dodijeljena u sklopu ovog Poziva je kako slijedi:
Najniži iznos bespovratnih sredstava: 200.000,00 HRK
Najviši iznos bespovratnih sredstava: 2.000.000,00 HRK.
Najviši intenzitet sufinanciranja prihvatljivih izdataka za projekte koji se provode na području:
Jedinice lokalne samouprave razvrstane prema indeksu razvijenosti u:
Intenzitet sufinanciranja
1. i 2. skupinu
85%
3. skupinu
75%
4. skupinu
65%
5. skupinu
55%
Prijavitelj se obvezuje iz vlastitih sredstava ili vanjskim financiranjem (svime što ne predstavlja sredstva iz Europskih strukturnih investicijskih fondova) osigurati:
sredstva za financiranje razlike između iznosa ukupnih prihvatljivih izdataka projektnog prijedloga te iznosa bespovratnih sredstava iz EFRR-a dodijeljenih za financiranje prihvatljivih izdataka u sklopu ovog Poziva,
sredstva za financiranje ukupnih neprihvatljivih izdataka unutar projektnog prijedloga.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
5.5. Obveze koje se odnose na vrstu potpore
Bespovratna sredstva koja će se dodijeliti putem ovog Poziva ne smatraju se državnom potporom jer se dodijelom istih prihvatljivim prijaviteljima za prihvatljive aktivnosti neće dati selektivna ekonomska prednost niti narušiti tržišno natjecanje. Na tržištu nema natjecanja u onom smislu u kojem ga pravo tržišnog natjecanja definira jer se ovom investicijom samo poboljšava zajednička osnovna infrastruktura poduzetničkih poslovnih zona te se ne stvara prednost.
Kako bi se osigurali gore navedeni uvjeti potrebno je ispuniti slijedeće uvjete:
Infrastruktura koja je predmet ulaganja je općeg karaktera, zajednička za sve korisnike i ni na koji način nije namjenjena unaprijed poznatom korisniku/korisnicima i nije prilagođena njihovim specifičnim potrebama.
Infrastruktura koja je predmet ulaganja je dostupna svima na transparentnoj i nediskrimnirajućoj osnovi
Infrastruktura koja je predmet ulaganja kao i zemljište na kojem se ista nalazi u vlasništvu je jedinice lokalne/područne (regionalne) samouprave kao korisnika sredstava koja se dodjeljuju putem ovog Poziva
Korisnici zajedničke infrastrukture nisu dužni sudjelovati u troškovima izgradnje predmetne infrastrukture niti je moguće na njih prenositi vlasništvo nad istom.
Svaka nabava roba, radova i/ili usluga od stane korisnika bit će provedena prema Zakonu o javnoj nabavi.
Svaka eventualna nabava koncesionara ili operatera infrastrukture biti će provedena prema Zakonu o javnoj nabavi, odnosno Zakonu o koncesijama.
U skladu s gore navedenim, sredstva ne predstavljaju državne potpore niti potpore male vrijednosti za korisnika. Aktivnosti financirane ovim pozivom isključivo moraju biti neprofitnog karaktera.
Sredstva koja će se dodijeliti ne podliježu zahtjevima vezanim uz izvješćivanje iz članka 108(3) TFEU-a, jer bespovratna sredstva koja se dodjeljuju prijavitelju po ovom Pozivu ne sadrže elemente državnih potpora.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
2. PRAVILA POZIVA
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
1.1. Tko se može prijaviti? Prihvatljivost prijavitelja
Prihvatljivi prijavitelji u smislu ovog Poziva su Jedinice lokalne/područne (regionalne) samouprave (u daljnjem tekstu: JLS/JP(R)S) sukladno Zakonu o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (NN 33/01, 60/01, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09, 36/09, 150/11, 144/12, 19/13, 37/15) i Zakonu o područjima županija, gradova i općina u Republici Hrvatskoj (Urednički pročišćeni tekst, „Narodne novine“, broj 86/06, 125/06 – ispravak, 16/07 – ispravak, 95/08 – Odluka USHR, 46/10 – ispravak, 145/10, 37/13, 44/13, 45/13 i 110/15).
Prijavitelj mora dokazati da:
ima kapacitete za provedbu projekta
projekt zadovoljava sve uvjete za projekte navedene u točki 2.6 Uputa
u trenutku prijave nije niti u jednoj situaciji isključenja, koje su definirane u točki 2.3 Uputa;
je vlasnik građevne čestice na kojoj se namjerava graditi.
Prihvatljivost prijavitelja će se provjeravati sukladno relevantnim dokumentima navedenima u točki 3.1. Uputa.
Svaka izmjena pravnog statusa prijavitelja u roku od 5 (pet) godina od završetka projekta mora biti prijavljena PT1 i PT2.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
2.2. Prihvatljivost partnera i formiranje partnerstva
Prijavitelj se može prijaviti i provoditi projekt isključivo samostalno.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
3.3. Kriteriji za isključenje
U okviru ovog Poziva, bespovratna sredstva se ne mogu dodijeliti:
Prijaviteljima od kojih je, kako je navedeno u članku 1., točka 4.a) Uredbe 651/2014, temeljem prethodne odluke Komisije kojom se potpora proglašava protuzakonitom i nespojivom s unutarnjim tržištem, zatražen povrat sredstava; dokazuje se Izjavom prijavitelja (Obrazac 3.) Prijaviteljima koji nisu JLS/JRS navedeni u Zakonu o područjima županija, gradova i općina u Republici Hrvatskoj
U slučajevima u kojima je protiv prijavitelja/osoba ovlaštenih po zakonu za zastupanje izrečena pravomoćna osuđujuća presuda za jedno ili više sljedećih kaznenih djela: prijevara, prijevara u gospodarskom poslovanju, primanje mita u gospodarskom poslovanju, davanje mita u gospodarskom poslovanju, zlouporaba u postupku javne nabave, utaja poreza ili carine, subvencijska prijevara, pranje novca, zlouporaba položaja i ovlasti, nezakonito pogodovanje, primanje mita, davanje mita, trgovanje utjecajem, davanje mita za trgovanje utjecajem, udruživanje za počinjenje kaznenih djela, zločinačko udruženje i počinjenje kaznenog djela u sastavu zločinačkog udruženja; dokazuje se Izjavom prijavitelja (Obrazac 3.)
Prijaviteljima koji su u sukobu interesa u predmetnom postupku dodjele bespovratnih sredstava; dokazuje se Izjavom prijavitelja (Obrazac 3.)
Prijaviteljima koji nisu ispunili obveze vezane uz plaćanje dospjelih poreznih obveza i obveza za mirovinsko i zdravstveno osiguranje u skladu sa zakonskim odredbama; dokazuje se Izjavom prijavitelja (Obrazac 3.)
Prijaviteljima koji nemaju podmirene sve obveze prema svojim zaposlenicima po bilo kojoj osnovi; dokazuje se Izjavom prijavitelja (Obrazac 3.)
Prijavitelji koji su bili u blokadi ukupno više od 15 dana, od toga više od 5 dana u kontinuitetu, u proteklih 30 dana prije dana predaje zahtjeva.(Obrazac 3.)
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
4.4. Broj projektnih prijedloga i bespovratnih sredstava po Prijavitelju
Prijavitelj po predmetnom Pozivu u postupku dodjele bespovratnih sredstava (u daljnjem tekstu: Postupak dodjele) može podnijeti maksimalno jedan projektni prijedlog.
Zaključno, jednom prijavitelju može biti dodijeljen jedan Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava (u daljnjem tekstu: Ugovor).
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
5.5. Zahtjevi koji se odnose na sposobnost Prijavitelja, učinkovito korištenje sredstava i održivost rezultata projekta
Prijavitelj mora provesti projekt pravovremeno i u skladu sa zahtjevima utvrđenima u ovim Uputama. Prijavitelj treba osigurati učinkovitu uporabu sredstava u skladu s načelima ekonomičnosti, učinkovitosti i djelotvornosti. Prijavitelj mora imati stabilne i dostatne izvore financiranja.
Prijavitelj mora osigurati održivost projekta i projektnih rezultata. Prijavitelj je obvezan osigurati trajnost Projekta, odnosno tijekom razdoblja od 5 godina od završnog plaćanja korisniku mora osigurati da rezultati Projekta ne podliježu sljedećim situacijama navedenima u članku 71. Uredbe 1303/2013:
prestanku ili premještanju aktivnosti izvan regije ulaganja;
promjeni vlasništva nad predmetom infrastrukture čime se trgovačkom društvu ili javnom tijelu daje neopravdana prednost i
značajnoj promjeni koja utječe na prirodu projekta, ciljeve ili provedbene uvjete i zbog koje bi se doveli u pitanje njegovi prvotni ciljevi.
Prijavitelj tijekom razdoblja od 5 godina od završnog plaćanja mora osigurati:
održavanje opreme i druge imovine nabavljene tijekom projekta, u skladu s uputama/preporukama proizvođača i
održivost aktivnosti i rezultata kako bi se osiguralo ostvarenje ciljanih pokazatelja utvrđenih u točki 1.3. Predmet, svrha i pokazatelji Poziva i
da ne dođe do bitne izmjene projektnih rezultata uslijed promjene prirode vlasništva dijela infrastrukture ili prestanka aktivnosti.
Nepridržavanje zahtjeva koji se odnose na sposobnost Prijavitelja i (ako je primjenjivo) Partnera, učinkovito korištenje sredstava i zahtjeva povezanih s trajnošću, smatrat će se kršenjem Ugovora te je moguće od Prijavitelja/Korisnika zatražiti povrat sredstava. Iznosi koji su nepropisno isplaćeni u ime operacije vraćaju se državi članici razmjerno razdoblju u kojemu zahtjevi nisu bili ispunjeni.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
6.6. Prihvatljivost projekta
Napomena: Kriteriji prihvatljivosti projekta (navedeni niže) provjeravaju se tijekom odgovarajuće faze postupka dodjele (kako je opisano u točki 4.1. ovih Uputa).
Kako bi bio prihvatljiv, projektni prijedlog mora udovoljavati svim utvrđenim kriterijima prihvatljivosti, kako slijede:
ciljevi projekta moraju biti u skladu sa predmetom i svrhom (ciljem) predmetnog Poziva, što se utvrđuje provjerom dostavljenog Prijavnog obrasca A (Obrazac 1);
rezultati projekta moraju se zadržati u RH i moraju imati ekonomski i društveni učinak u RH, što se utvrđuje provjerom dostavljenog Prijavnog obrasca A (Obrazac 1);
projekt doprinosi ostvarenju pokazatelja Poziva (točka 1.3. Uputa), a pokazatelji na razini projekta su u skladu s pokazateljima na razini ovog Poziva, što se utvrđuje provjerom dostavljenog Prijavnog obrasca A (Obrazac 1);
aktivnosti projekta provode se na području RH, što se utvrđuje provjerom dostavljenog Prijavnog obrasca A (Obrazac 1);
traženi iznos bespovratnih sredstava odgovara navedenim ograničenjima povezanima s najnižim i najvišim iznosom bespovratnih sredstava ovog poziva (točka 1.4. Uputa);
projekt ne predstavlja dvostruko financiranje, što se utvrđuje provjerom Izjave prijavitelja (Obrazac 3.);
Sufinanciranje projektnog prijedloga ne smije predstavljati državnu potporu, što se utvrđuje provjerom Izjave prijavitelja (Obrazac 3.);
projekt se, na način opisan u projektnom prijedlogu, ne bi mogao provesti bez potpore iz Fondova (prijavitelj nema osigurana sredstva za provedbu projekta na način, u opsegu i vremenskom okviru kako je opisano u projektnom prijedlogu, odnosno potporom iz Fondova osigurava se dodana vrijednost, bilo u opsegu ili kvaliteti aktivnosti, ili u pogledu vremena potrebnog za ostvarenje ciljeva/neposrednih rezultata projekta). Isto se dokazuje dostavljenom Izjavom prijavitelja(Obrazac 3.) i Investicijskom studijom (Obrazac 2.);
provedba projekta ne smije započeti prije predaje projektnog prijedloga PT1, što se utvrđuje provjerom Izjave prijavitelja (Obrazac 3.);
projekt nije fizički niti financijski završen prije potpisa Ugovora, što se utvrđuje provjerom Izjave prijavitelja (Obrazac 3.);
poduzetničke zone koje su predmet ulaganja moraju biti najmanje srednje aktivne zone u kojima stupanj aktivacije zone iznosi najmanje 33% raspoložive površine zone, izraženo u hektarima površine poduzetničke zone sukladno definiciji u članku 9. Zakona o unapređenju poduzetničke infrastrukture (NN 093/2013); što se utvrđuje provjerom Izjave prijavitelja (Obrazac 3.);
poduzetnička zona koja je predmet ulaganja prethodno predaji projektnog prijedloga mora biti upisana u Jedinstveni registar poduzetničke infrastrukture, što se dokazuje provjerom podataka iz Jedinstvenog registra poduzetničke infrastrukture;
trajanje projekta ne može biti duže od 3mjeseci od dana sklapanja Ugovora; što se utvrđuje provjerom dostavljenog Prijavnog obrasca A (Obrazac 1);
projekt mora biti usklađen sa strategijom razvoja poduzetničkog okruženja ili drugom relevantnom strategijom razvoja koja obuhvaća mjere za razvoj poduzetničkog okruženja, na regionalnoj ili lokalnoj razini; što se utvrđuje provjerom Investicijske studije (Obrazac 2);
Napomena: Sve aktivnosti moraju biti provedene na način na koji su navedene u projektnom prijedlogu i u Ugovoru o dodjeli bespovratnih sredstava (Opći i Posebni uvjeti) i u skladu sa zakonodavstvom RH i EU. Odstupanje od istih može za posljedicu imati raskid ugovora i/ili povrat sredstava.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
7.7. Prihvatljive projektne aktivnosti: koja ulaganja su dozvoljena?
Prihvatljive aktivnosti koje se mogu financirati u okviru ovog Poziva su:
Prihvatljive aktivnosti
Aktivnosti ulaganja u izgradnju nove zajedničke infrastrukture u sklopu postojećih poduzetničkih zona (u neaktivnom dijelu postojeće zone) u kojima stupanj aktivacije postojeće zone iznosi <33% raspoložive površine zone (izraženo u hektarima površine poduzetničke zone).
Aktivnosti ulaganja u izgradnju nove zajedničke infrastrukture u sklopu proširenja poduzetničkih zona (gdje dolazi do proširenja inicijalnog obuhvata zone prema novom DPU) u kojima stupanj aktivacije postojeće zone iznosi <33% raspoložive površine zone prije proširenja (izraženo u hektarima površine poduzetničke zone).
Zajednička infrastruktura poduzetničkih zona podrazumjeva energetsku infrastrukturu, komunalnu infrastrukturu, prometnu infrastrukturu, komunikacijsku infrastrukturu i zelenu infrastrukturu.
Aktivnosti upravljanja projektom u ime i za račun investitora, sukladno čl. 33. - 39. Zakona o poslovima i djelatnostima prostornog uređenja i gradnje (NN 78/15); Aktivnosti povezane s promidžbom i vidljivosti u skladu s poglavljem 5.7 Uputa.
Revizija projekta u skladu s poglavljem 5.6. Uputa.
Neprihvatljive aktivnosti
Aktivnosti ulaganja u infrastrukturu novih poduzetničkih zona, neaktivnih poduzetničkih zona i poduzetničkih zona u inicijalnoj aktivaciji sukladno definiciji u članku 9. Zakona o unapređenju poduzetničke infrastrukture (NN 093/2013).
Aktivnosti ulaganja u rekonstrukciju infrastrukture postojećih poduzetničkih zona
Aktivnosti ulaganja u postrojenja za proizvodnju energije (električne, toplinske isl.)
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
8.8. Horizontalna načela
Prijavitelji su obavezni pridržavati se zakonskih odredbi (navedenih u poglavlju 1.1. Uputa) koje predstavljaju minimalne zahtjeve pri provedbi horizontalnih politika. Poštujući zakonske odredbe projekt je neutralan u pogledu horizontalnih politika, a pripadajući izdaci i aktivnosti neće se smatrati doprinosom horizontalnim politikama već ispunjenjem zakonske obaveze. Ukoliko projekt sadrži dodatne aktivnosti uz propisani minimum poštivanja zakonskih odredbi, tada projekt promiče horizontalne politike EU. Usklađenost projekta s horizontalnim politikama opisuje se u Prijavnom obrascu A.
Slijedom Uputa za prijavitelje i korisnike operativnog programa „Konkurentnost i Kohezija” o provedbi horizontalnih načela (u daljnjem tekstu: Upute o provedbi horizontalnih načela) korisnici su dužni provoditi mjere u tri kategorije – promicanje ravnopravnosti žena i muškaraca i zabrana diskriminacije, pristupačnost za osobe s invaliditetom i održivi razvoj.
Doprinos svim horizontalnim načelima nije obavezan za svaki pojedini projekt, već se primjenjuje sukladno aktivnostima i opsegu projekta, kao i informacijama koje sadrže ove Upute.
Projekti koji su u skladu s nacionalnim zakonskim okvirom i propisima smatraju se neutralnima , o čemu je također potrebno pružiti informaciju u odgovarajućem dijelu Prijavnog obrasca. Poštivanje odgovarajućih odredbi Zakona o suzbijanju diskriminacije i Zakona o ravnopravnosti spolova preduvjet za korištenje sredstava iz fondova.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
9.9. Promicanje ravnopravnosti žena i muškaraca i zabrana diskriminacije
U Uputama o provedbi horizontalnih načela predložene su neke od horizontalnih aktivnosti na razini OPKK, specifičnog cilja 3a2, a koje su primjenjive i na ovaj Poziv:
Planiranje projekta
- provođenje procjene učinaka na spolove, uključujući statističke podatke i kvalitativno istraživanje i analizu
- podaci o omjeru žena i muškaraca u ciljnim skupinama, podijeliti i u podskupine prema sektoru, dobi, regionalnim značajkama itd.
Provedba
- promicanje rodne ravnoteže u savjetodavnim i upravnim odborima
- utvrđivanje, primjena i praćenje specifične strategije jednakih mogućnosti vezane za projekt kojom se objedinjuju utvrđene mjere i aktivnosti
- specifične aktivnosti usmjerene na uklanjanje prepreka za pokretanje i razvoj poslovanja s kojim se suočavaju žene i osobe u nepovoljnom položaju
- specifične mjere kojima se promiče korištenje usluga potpore među ženama i skupinama u nepovoljnom položaju
- pozitivne mjere za uklanjanje rodnih i ostalih stereotipa iz informativnih i komunikacijskih aktivnosti
- promicanje sudjelovanja žena i pripadnika manjina u svim aktivnostima umrežavanja
- kvalitativno i kvantitativno praćenje sudjelovanja žena i pripadnika manjina, stalna evaluacija i primjena potrebnih prilagodbi u usvojenoj strategiji ravnopravnosti spolova.
Osim predloženih aktivnosti, prijavitelji mogu na razini projektnih prijedloga osmisliti i druge aktivnosti pri promicanju ravnopravnosti žena i muškaraca i zabrani diskriminacije.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
10.10. Pristupačnost za osobe s invaliditetom
Projekt mora doprinijeti promicanju pristupačnosti za osobe s invaliditetom.
Neki od primjera dodatnih prilika za promicanje pristupačnosti za osobe s invaliditetom su:
korištenje načela univerzalnog dizajna,
radna mjesta osmišljena za osobe s invaliditetom,
Brailleovo pismo za slijepe osobe,
znakovni jezik za gluhe osobe,
educirani prevoditelji za gluho slijepe osobe koji poznaju sve oblike komunikacije koju koriste gluho slijepe osobe (taktilni znakovni jezik, pisanje na dlanu i sl.),
tekstovi jednostavni za čitanje i razumijevanje za osobe s intelektualnim teškoćama,
dostupnost informacijsko-komunikacijske tehnologije za osobe s invaliditetom, itd.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
11.11. Održivi razvoj
Prijavitelji trebaju biti svjesni da poštivanje minimalnih zakonskih odredbi u pogledu održivog razvoja, uključujući i načelo „onečišćivač plaća”, predstavlja preduvjet za pristup sredstvima iz fondova te da su u tom smislu dužni priložiti pripadajuću popratnu dokumentaciju.
Prijavitelji trebaju dokazati da njihov projekt neće imati štetne učinke na okoliš, službeno potvrditi da je ekološki neutralan i/ili opisati na koji će način projekt pozitivno utjecati na održivi razvoj. Drugim riječima, svaki prijavitelj prilikom pripreme projekta mora razmotriti ključne čimbenike održivosti te, prema potrebi, razmisliti kako uvećati pozitivne učinke projekta na okoliš.
U fazi pripreme i provedbe svih projekata koji se financiraju unutar OPKK-a treba voditi računa o četirima tematskim područjima koja su utvrđena u programu:
zelena javna nabava (ZJN)
klimatski izazovi – otpornost na utjecaje klimatskih promjena (eng. climate proofing)
učinkovitost resursa i
načela zelenog rasta.
Neki primjeri koji „idu korak dalje” od zakonskih obaveza su:
provođenje zelene i održive javne nabave koje pokreću javna tijela;
upotreba održivih sustava odvodnje (eng. Sustainable Drainage Systems – SuDS): prirodan način upravljanja odvodnjom koji se treba razmotriti u slučaju novih prostornih zahvata;
krajobrazna arhitektura: aktivnosti trebaju omogućiti otpornost na vruća ljeta i vlažne zime. Moguće je predvidjeti i područja u hladu te vizualno i ekološki poboljšati izgled područja uz vodene tokove.
mogućnosti povećanja zaštite od vjetra
energetski učinkovitu rasvjetu
ugradnja proizvoda kojima se štedi potrošnja vode (sanitarni čvorovi, slavine, glave tuševa),
ugradnja sustava za recikliranje potrošne vode (tzv. siva voda),
plan za odvojeno prikupljanje i skladištenje otpada u poslovnom krugu objekta i sigurno prikupljanje takvih materijala,
u fazi projektiranja predvidjeti prostor za parkirališta za bicikle, svlačionice, prostor za tuširanje, itd.
Osim predloženih aktivnosti, prijavitelji mogu na razini projekta osmisliti i druge aktivnosti pri promicanju održivog razvoja, u skladu s Uputama o provedbi horizontalnih načela.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
12.12. Op ći zahtjevi koji se odnose na prihvatljivost izdataka za provedbu projekta
Proračun projekta treba biti realan i učinkovit tj. izdaci moraju biti dostatni za postizanje očekivanih rezultata, a cijene trebaju odgovarati tržišnim cijenama. Pri određivanju prihvatljivosti troškova, potrebno je uzeti u obzir točke 2.9.1. i 2.9.2. ovog Poziva i Pravilnik o prihvatljivosti izdataka (NN 143/14).
Pri obračunu i dodjeli bespovratnih sredstava u obzir će se uzimati samo prihvatljivi izdaci. Prihvatljivi izdaci moraju biti stvarno učinjeni i temeljiti se na popratnoj dokumentaciji. Prijavitelj je dužan dostaviti proračun svih izdataka potrebnih za realizaciju projektnog prijedloga, uključujući i neprihvatljive izdatke u sklopu ovog Poziva.
Izdaci moraju ispunjavati sljedeće opće uvjete prihvatljivosti:
biti u skladu s općim uvjetima prihvatljivosti navedenima u Pravilniku o prihvatljivosti izdataka (NN 143/2014) i dodatnim uvjetima za prihvatljivost izdataka primjenjivima na ovaj Poziv;
nastati kod Prijavitelja/Korisnika i biti plaćeni od strane Prijavitelja/Korisnika;
nastati za vrijeme trajanja (razdoblja) provedbe projekta izuzev troškova vezanih uz revizorsko izvješće neovisnog ovlaštenog revizora o verifikaciji troškova projekta iz točke 5.1. ovih Uputa);
biti povezani i nastati u okviru projekta koji je odabran u okviru ovog Poziva, u skladu s kriterijima odabira, a za koji je preuzeta obveza u Ugovoru;
biti u skladu s načelom odgovornog financijskog upravljanja, odnosno u skladu s načelima ekonomičnosti, učinkovitosti i djelotvornosti, za postizanje rezultata te biti u skladu s tržišnim cijenama;
biti u skladu sa zahtjevima o javnoj nabavi postavljenima u točki 5.2. ovih Uputa;
biti stvarni, odnosno potkrijepljeni računima ili računovodstvenim dokumentima jednake dokazne vrijednosti. Predujmovi isplaćeni ugovarateljima sukladno s ugovorima prihvatljivi su za financiranje, bez obzira na proizvode ili usluge koje će biti isporučene sukladno s ugovorima, do isteka razdoblja prihvatljivosti izdataka;
biti usklađeni s primjenjivim poreznim i socijalnim zakonodavstvom;
biti usklađeni s odredbama čl. 65. stavka 11. Uredbe (EU) br. 1303/2013 koje se odnose na zabranu dvostrukog financiranja iz drugog financijskog instrumenta EU te dvostrukog financiranja iz bilo kojeg drugog izvora osim vlastitih sredstava Prijavitelja i ako je primjenjivo Partnera;
biti usklađeni s pravilima o trajnosti operacija iz članka 71. Uredbe (EU) br. 1303/2013 (vidi točku 2.5. ovih Uputa).
Uz navedeno, kako bi bili prihvatljivi, troškovi u okviru projekta:
moraju pripadati u kategorije prihvatljivih izdataka koje su navedene u točci 2.13. Uputa;
ne smiju pripadati ni u jednu kategoriju neprihvatljivih izdataka, koja je navedena u točci 2.14. Uputa;
moraju biti u skladu s načelom odgovornog financijskog upravljanja, odnosno u skladu s načelima ekonomičnosti, učinkovitosti i djelotvornosti za postizanje rezultata.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
13.13. Prihvatljive kategorije izdataka
Slijedeće kategorije izdataka smatraju se prihvatljivima:
prihvatljivi od 1. siječnja 2015.godine:
priprema projektne dokumentacije sukladno Zakonu o prostornom uređenju (NN 153/13.) i Zakonu o gradnji (NN 153/13.) (prihvatljivi od 1. siječnja 2015.godine)
troškovi pripreme natječajne dokumentacije koja se podnosi prilikom prijave projekta ulaganja (prihvatljivi od 1. siječnja 2015.godine)
troškovi izrade natječajne dokumentacije (nabava u razdoblju provedbe projekta) (prihvatljivi od 1. siječnja 2015.godine);
izrada provedbene dokumentacije (npr. izvedbeni projekt) (prihvatljivi od 1. siječnja 2015.godine)
prihvatljivi nakon podnošenja projektnog prijedloga:
troškovi usluga upravljanja projektom sukladno čl. 33 - 39 Zakona o poslovima i djelatnostima prostornog uređenja i gradnje (NN 78/15);
stručni nadzor građenja;
komunalni doprinos, cijene vodnih i energetskih priključaka, trošak uporabne dozvole;
priprema zemljišta;
krčenje zemljišta;
troškovi gradnje zajedničke infrastrukture:
- energetska infrastruktura (struja, javna rasvjeta, plin, plinska pod stanica, priključci na javnu mrežu i/ili izgrađena trafostanica i drugi energetski priključci),
- komunalna infrastruktura (opskrba vodom, vodovodne i odvodne instalacije, kanalizacija i odvodnja-fekalna, oborinska, tehnološka, sustav pročišćavanja otpadnih voda, priključci na javnu mrežu i sl. ),
- prometna infrastruktura (pristupne ceste, ceste unutar poduzetničke zone, parkirališta, utovarne rampe i drugo)
- komunikacijska infrastruktura (telefonska i internetska, radio, TV mreža)
- zelena infrastruktura
t roškovi povezani s uslugom revizije projekta čiji ukupno prihvatljivi troškovi projekta, kako su navedeni u odredbama Posebnih uvjeta Ugovora, premašuju 1.500.000,00 HRK (milijun i petstotinatisuća kuna) u skladu s točkom 5.6. ovih Uputa;
Troškovi u svezi s ispunjavanjem uvjeta informiranja i vidljivosti, u skladu s točkom 5.7. ovih Uputa.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
14.14. Neprihvatljivi izdaci
Neprihvatljivi izdaci Prijavitelja:
Troškovi zaposlenika (plaće);
Kupnja ili zakup zemljišta;
Kupnja ili zakup objekata;
Kupnja vozila i radnih strojeva;
Nadoknadiv PDV tj. porez na dodanu vrijednost za koji Prijavitelj/Korisnik ima pravo ostvariti odbitak;
Kupnja, obnova, rekonstrukcija, modernizacija objekata za osobnu uporabu;
Kupnja, obnova, rekonstrukcija, modernizacija objekata za stanovanje;
Doprinosi u naravi u obliku izvršavanja radova ili osiguravanja robe, usluga, zemljišta i nekretnina za koje nije izvršeno plaćanje u gotovini, potkrijepljeno računima ili dokumentima iste dokazne vrijednosti;
Trošak povezan s ulaganjem u aerodromsku infrastrukturu;
Operativni troškovi (sirovine, energija, gorivo, telekomunikacije, grijanje, održavanje, upravljanje zgradom, itd.);
Kamate na dug;
Doprinosi za dobrovoljna zdravstvena ili mirovinska osiguranja koji nisu obvezni prema nacionalnom zakonodavstvu;
Kazne, financijske globe i troškovi sudskog spora;
Gubici zbog fluktuacija valutnih tečaja i provizija na valutni tečaj;
Plaćanja neoporezivih bonusa zaposlenima;
Bankovni troškovi za otvaranje i vođenje računa, naknade za financijske transfere i drugi troškovi u potpunosti financijske prirode;
Kamate i ostali financijski troškovi (garancije i sl.);
Trošak police osiguranja imovine (uključuje i imovinu nabavljenu iz projekta);
Trošak amortizacije imovine;
Neizravni troškovi (troškovi najma prostora, režijski troškovi koji uključuju grijanje/hlađenje, struju, vodu, odvoz otpada i telekomunikacije) nastali kao posljedica provedbe projekta kod prijavitelja;
Ostali troškovi nespomenuti kao prihvatljivi.
Troškovi navedeni kao neprihvatljivi u Pravilniku o prihvatljivosti izdataka (NN 143/14)
Napomena: Prijavitelj preuzima rizik troškova nastalih u razdoblju između podnošenja projektnog prijedloga i datuma odobrenja bespovratnih sredstava. Prijavitelj je dužan dostaviti proračun svih troškova potrebnih za realizaciju projekta, uključujući prihvatljive i neprihvatljive troškove. Prihvatljivi i neprihvatljivi troškovi čine ukupnu vrijednost projekta. Iznos sufinaciranja odnosi se samo na prihvatljive troškove projekta.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
3.
KAKO SE PRIJAVITI
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
1.1. Izgled i sadržaj projektnog prijedloga
Projektni prijedlog predaje se na temelju ovih Uputa, koristeći obrasce koji su sastavni dio ovog Poziva. Projektni prijedlozi, odnosno sva dokumentacija tražena ovim Uputama izrađuju se na hrvatskom jeziku i latiničnom pismu. Dokumentacija izdana od strane nadležnih tijela drugih država mora biti prevedena na hrvatski te ovjerena od strane sudskog tumača.
Projektni prijedlog treba sadržavati sljedeće dokumente u traženom formatu i redoslijedu:
REDNI BROJ
DOKUMENT
OBVEZNO
(da ili ako je primjenjivo)
REFERENCA
1.
Prijavni obrazac A
da
Obrazac 1. (Obrazac je dostupan za popunjavanje u elektroničkom formatu na: https://esif-wf.mrrfeu.hr )
2.
Investicijska studija
da
Obrazac 2.
3.
Izjava o usklađenosti s UZP-om
da
Obrazac 3. (ovjeren pečatom prijavitelja koji je potpisala ovlaštena osoba)
4.
Infrastrukturna komponenta projekta
da
Obrazac 4.
5.
Izjava o dodijeljenim sredstvima za infrastrukturu zona
ako je primjenjivo
Obrazac 5.
6.
BON2/SOL2 u izvorniku sa stanjem na dan ne starijim od 5 dana od datuma projektnog prijedloga ili važeći jednakovrijedni dokument koji je izdalo nadležno tijelo u državi sjedišta prijavitelja
da
Dostavlja prijavitelj
7.
Potvrdu porezne uprave u izvorniku da je prijavitelj ispunio obveze plaćanja dospjelih poreznih obveza i obveza za mirovinsko i zdravstveno osiguranje ne stariju od 30 dana od datuma predaje projektnog prijedloga ili važeći jednakovrijedni dokument koji je izdalo nadležno tijelo u državi sjedišta prijavitelja
da
Dostavlja prijavitelj
Dokumentacija koja zahtjeva potpis Prijavitelja, mora biti u izvorniku, ovjerena pečatom i potpisom ovlaštene osobe za zastupanje.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
2.2. Podnošenje projektnog prijedloga
Projektni prijedlog predaje se u jednom zatvorenom paketu/omotnici isključivo preporučenom poštanskom pošiljkom ili osobnom dostavom na adresu:
Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
Ulica grada Vukovara 78
10000 Zagreb
Na zatvorenom paketu/omotnici mora biti jasno naveden naziv Poziva: Poziv na dostavu projektnih prijedloga „ Razvoj infrastrukture poduzetničkih zona“ i njegova referentna oznaka <…> s naznakom “Ne otvarati prije službenog otvaranja projektnih prijedloga” , uz puni naziv i adresu Prijavitelja. Na paketu/omotnici također mora biti zabilježen datum i točno vrijeme predaje projektnog prijedloga. Projektni prijedlozi poslani na način različit od gore navedenog (npr. faksom ili e-poštom) ili dostavljeni na druge adrese bit će automatski isključeni.
Datum i točno vrijeme na paketu/omotnici smatra se trenutkom predaje projektnog prijedloga na Poziv, slijedom čega se paket/omotnica bez oznake datuma i točnog vremena, neće razmatrati.
Napomena: Projektni prijedlog podnosi se u u jednom (1) izvorniku na formatu A4 unutar jednog zatvorenog paketa/omotnice uvezan u neraskidivu cjelinu. Projektni prijedlog također mora biti podnesen i u jednom (1) primjerku u elektroničkom formatu koji je istovjetan papirnatoj verziji. Svaki dokument mora biti u zasebnoj datoteci. Elektronički format mora sadržavati projektni prijedlog identičan projektnom prijedlogu priloženom u papirnatoj verziji. U slučaju razlika između papirnate i elektroničke verzije, papirnata verzija projektnog prijedloga smatrat će se vjerodostojnom.
Glavni projekt i ako je primjenjivo izvedbeni projekt arhitekture dostavlja se isključivo u .pdf formatu u jednom primjerku na zasebnom DVD-u ili CD-u s oznakom R: CD/R, DVD/R.
PT1/PT2 neće vraćati projektne prijedloge zaprimljene u propisanom roku. Prijavitelju se vraćaju neotvoreni samo projektni prijedlozi koji su dostavljeni izvan roka ili su dostavljeni tijekom privremene obustave Poziva.
Komentirate u ime: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta