Obrazac prethodne procjene Nacrt prijedloga Zakona o prestanku važenja Zakona o centru za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija
PRILOG 1. OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE
PRILOG 1.
OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE
1.
OPĆE INFORMACIJE
1.1.
Stručni nositelj:
Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
1.2.
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Nacrt prijedloga Zakona o prestanku važenja Zakona o centru za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija
1.3.
Datum:
26. srpanj 2017.
1.4.
Ustrojstvena jedinica, kontakt telefon i elektronička pošta osobe zadužene za izradu Obrasca prethodne procjene:
Igor Vuković, 01/3717-932, igor.vukovic@mzoe.hr.
1.5.
Da li je nacrt prijedloga zakona dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta planiranja ili reformske mjere?
Da/Ne:
DA
Naziv akta:
Nacionalni program reformi za 2017. godinu.
Opis mjere:
U okviru postizanja ciljeva veće učinkovitosti i transparentnosti javnog sektora, potrebno je racionalizirati sustav pravnih osoba s javnim ovlastima.
1.6.
Da li je nacrt prijedloga zakona vezan za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije?
Da/Ne:
NE
Naziv pravne stečevine EU:
-
2.
ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA
2.1.
Što je problem koji zahtjeva izradu ili promjenu zakonodavstva?
Normativnim rješenjem se namjeravaju riješiti nedovoljne učinkovitosti tijela javne uprave, velikog broja pravnih osoba čije se djelatnosti i nadležnosti preklapaju i troškova Državnog proračuna za javnu i državnu upravu. Naime, Centar za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija pruža stručnu podršku i sudjeluje u izradi prijedloga strategija i programa investicija, pruža stručnu potporu u pripremi natječaja i odabira strateškog partnera te u pripremi i ugovaranju investicija u energetskom sektoru, priprema prijedloge projekta javno-privatnog partnerstva, provedbu postupka odabira privatnog partnera, sklapanje ugovora o javno-privatnom partnerstvu i/ili provedbu projekata javno-privatnog partnerstva, izradu i vođenje Registra svih investicija, praćenje i koordinacija investicijskih projekata vezanih za obnovljive izvore energije, praćenje i analizu provedbe smjernica i pravila planiranja, odobravanja i praćenja investicija u energetskom sektoru te predlaganje ministru nadležnom za gospodarstvo poduzimanje mjera za otklanjanje uočenih nedostataka.
S obzirom da u Republici Hrvatskoj postoji nekoliko pravnih osoba s javnim ovlastima čiji se poslovi u značajnoj mjeri preklapaju neophodno je racionalizirati troškove i optimizirati poslovanje takvih pravnih osoba. U tom smislu razvidno je da se određeni poslovi iz djelatnosti Centra za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija mogu realizirati odnosno djelomično se već aktivno provode u okviru obavljanja djelatnosti investicija i konkurentnosti drugih pravnih osoba s javnim ovlastima kao što je primjerice Agencija za investicije i konkurentnost.
Vezano uz dio koji se odnosi na energetski sektor razvidno je kako se ušteda i racionalizacija mogu postići kroz preuzimanje tih poslova unutar Ministarstva zaštite okoliša i energetike. Ministarstvo zaštite okoliša i energetike preuzima imovinu, opremu, sredstva za rad, financijska sredstva te prava i obveze Centra za praćenje i poslovanja energetskog sektora i investicija te će time radnici Centra za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija postati državni službenici ili namještenici koji će se ili raspodijeliti na radna mjesta sukladno unutarnjoj organizaciji rada ministarstva zaštite okoliša i energetike ili staviti na raspolaganje.
2.2.
Zašto je potrebna izrada nacrta prijedloga zakona?
S obzirom da je Centar za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija osnovan Zakonom o osnivanju Centra za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija („Narodne novine“, broj 25/12 i 112/12), za isti je moguć prestanak rada jedino donošenjem Zakona o prestanku važenja Zakona o centru za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija.
2.3.
Navedite dokaz, argument, analizu koja podržava potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona.
S obzirom da je jedan od ciljeva Nacionalnog programa reformi za 2017. godinupostizanje veće učinkovitosti i transparentnosti javnog sektora, potrebno je racionalizirati sustav pravnih osoba s javnim ovlastima. Identificirano je da Centar za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija uglavnom obavlja poslove koji se preklapaju s poslovima ostalih pravnih osoba kojima je osnivač Republika Hrvatska, kao i resornim Ministarstvom zaštite okoliša i energetike te je potrebno da isti prestane s radom a sve s ciljem optimizacije procesa i troškova. Navedeno je moguće napraviti jedino donošenjem novog propisa kojim će se isto regulirati.
3.
UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA
3.1.
Što je cilj koji se namjerava postići?
Normativnim rješenjem ostvarit će se jedan od koraka u ostvarenju postavljenih ciljeva makroekonomske stabilnost i fiskalne održivost kroz poboljšanje upravljanja javnim financijama te veće učinkovitost i transparentnost javnog sektora kroz racionalizaciju sustava i poslova javne uprave, a posebno veća razina učinkovitosti rada u području energetike u Republici Hrvatskog, okupljanje stručnog kadra na jednom mjestu, kao i uspješnije upravljanje ljudskim potencijalima, što će u konačnici dovesti do racionalizacije poslovanja i optimizacije procesa.
Propisom se namjerava riješiti problem dvostruke odnosno preklapajuće nadležnosti i procesa vezanih uz energetski sektor, sektor investicija i javnog privatnog partnerstva te posljedično, postići racionalizacija troškova i optimizacija procesa.
3.2.
Kakav je ishod odnosno promjena koja se očekuje u području koje se namjerava urediti?
Prestanak rada Centra za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija, kao i preuzimanje dijela poslova koji se odnose na energetski sektor unutar Ministarstva zaštite okoliša i energetike.
3.3.
Koji je vremenski okvir za postizanje ishoda odnosno promjena?
Krajem IV. kvartala 2017. godine
4.
UTVRĐIVANJE RJEŠENJA
4.1.
Navedite koja su moguća normativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.
Moguća normativna rješenja (novi propis/izmjene i dopune važećeg/stavljanje van snage propisa i slično):
Novi propis kojim se regulira prestanak rada Centra za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija, kao i preuzimanje određenih poslova iz područja energetike, zaposlenika, imovine, opreme, sredstava za rad, financijskih sredstva, prava i obveze od strane Ministarstva zaštite okoliša i energetike.
Obrazloženje:
Novim propisom će prestati s radom Centar za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija te će nadležno Ministarstvo zaštite okoliša i energetike preuzeti određene poslove (a koji nisu obuhvaćeni djelatnostima drugih pravnih osoba s javnim ovlastima) te će preuzeti zaposlenike, imovinu, opremu, sredstva za rad, financijska sredstva, prava i obveze Centra za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija pri čemu radnici time postaju državni službenici.
4.2.
Navedite koja su moguća nenormativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.
Moguća nenormativna rješenja (ne poduzimati normativnu inicijativu, informacije i kampanje, ekonomski instrumenti, samoregulacija, koregulacija i slično):
Ne postoji moguće nenormativno rješenje.
Obrazloženje:
Ne postoji nenormativno rješenje koje bi uredilo materiju reguliranu važećim zakonom. Činjenica je da se radi o pravnoj osobi čiji poslovi se procesno preklapaju sa drugim pravnim osobama s javnim ovlastima te je prestanak rada Centra za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija odnosno preuzimanje poslova od strane Ministarstva zaštite okoliša i energetike moguće realizirati jedino putem zakona kojim Zakon o centru za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija prestaje s važenjem ,
a što posljedično rezultira ukidanjem odnosno prestankom rada Centra za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija kako je regulirano predloženim normativnim rješenjem.
5.
UTVRĐIVANJE IZRAVNIH UČINAKA I ADRESATA
5.1.
UTVRĐIVANJE GOSPODARSKIH UČINAKA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.1.1.
Makroekonomsko okruženje Republike Hrvatske osobito komponente bruto društvenog proizvoda kojeg čine osobna potrošnja kućanstava, priljev investicija, državna potrošnja, izvoz i uvoz
Ne
Ne
Ne
5.1.2.
Slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala
Ne
Ne
Ne
5.1.3.
Funkcioniranje tržišta i konkurentnost gospodarstva
Ne
Ne
Ne
5.1.4.
Prepreke za razmjenu dobara i usluga
Ne
Ne
Ne
5.1.5.
Cijena roba i usluga
Ne
Ne
Ne
5.1.6.
Uvjet za poslovanje na tržištu
Ne
Ne
Ne
5.1.7.
Trošak kapitala u gospodarskim subjektima
Ne
Ne
Ne
5.1.8.
Trošak zapošljavanja u gospodarskim subjektima (trošak rada u cjelini)
Ne
Ne
Ne
5.1.9.
Trošak uvođenja tehnologije u poslovni proces u gospodarskim subjektima
Ne
Ne
Ne
5.1.10.
Trošak investicija vezano za poslovanje gospodarskih subjekata
Ne
Ne
Ne
5.1.11.
Trošak proizvodnje, osobito nabave materijala, tehnologije i energije
Ne
Ne
Ne
5.1.12.
Prepreke za slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala vezano za poslovanje gospodarskih subjekata
Ne
Ne
Ne
5.1.13.
Djelovanje na imovinska prava gospodarskih subjekata
Ne
Ne
Ne
5.1.14.
Drugi očekivani izravni učinak:
Ne
Ne
Ne
5.1.15.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.1.1. do 5.1.14.
S obzirom da je riječ o ustanovi čiji je osnivač Republika Hrvatska, a koja će donošenjem propisa prestati s radom  e će se poslovi koji se preklapaju s drugim sličnim ustanovama ugasiti, dok će se dio poslova vezan za energetiku prebaciti u Ministarstvo zaštite okoliša i energetike, donošenje propisa neće imati nikakvih učinaka na gospodarstvo pod točkama 5.1.1. do 5.1.14.
Utvrdite veličinu adresata:
5.1.16.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
Ne
Ne
Ne
5.1.17.
Srednji i veliki poduzetnici
Ne
Ne
Ne
5.1.18.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
Ne
Ne
Ne
5.1.19.
Radnici i/ili umirovljenici
Ne
Ne
Ne
5.1.20.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
Ne
Ne
Ne
5.1.21.
Hrvatski branitelji
Ne
Ne
Ne
5.1.22.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
Ne
Ne
Ne
5.1.23.
Udruge i/ili zaklade
Ne
Ne
Ne
5.1.24.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
Ne
Ne
Ne
5.1.25.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
Ne
Ne
Ne
5.1.26.
Drugi utvrđeni adresati:
Ne
Ne
Ne
5.1.27.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.1.16. do 5.1.26.:
Donošenje ovog propisa isključivo se odnosi na djelatnosti odnosno organizaciju poslova unutar Ministarstva zaštite okoliša i energetike i Centra za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija te nema nikakvih gospodarskih utjecaja na druge potencijalne adresate.
5.1.28.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE GOSPODARSKIH UČINAKA
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata
–mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
mali
veliki
5.2.
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA TRŽIŠNO NATJECANJE
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.2.1.
Strukturalna, financijska, tehnička ili druga prepreka u pojedinom gospodarskom sektoru odnosno gospodarstvu u cjelini
Ne
Ne
Ne
5.2.2.
Pozicija državnih tijela koja pružaju javne usluge uz istovremeno obavljanje gospodarske aktivnosti na tržištu
Ne
Ne
Ne
5.2.3.
Postojanje diskriminirajućih uvjeta, osobito posebnih isključivih prava, uživanja povoljnijeg izvora financiranja ili pristupa privilegiranim podacima među gospodarskim subjektima
Ne
Ne
Ne
5.2.4.
Drugi očekivani izravni učinak:
Ne
Ne
Ne
5.2.5.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.2.1. do 5.2.4.:
S obzirom da je riječ o ustanovi čiji je osnivač Republika Hrvatska, a koja će donošenjem propisa prestati s radom  e će se poslovi koji se preklapaju s drugim sličnim ustanovama ugasiti, dok će se dio poslova vezan za energetiku prebaciti u Ministarstvo zaštite okoliša i energetike, donošenje propisa neće imati nikakvih učinaka na tržišno natjecanje pod točkama 5.2.1. do 5.2.4.
Utvrdite veličinu adresata:
5.2.6.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
Ne
Ne
Ne
5.2.7.
Srednji i veliki poduzetnici
Ne
Ne
Ne
5.2.8.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
Ne
Ne
Ne
5.2.9.
Radnici i/ili umirovljenici
Ne
Ne
Ne
5.2.10.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
Ne
Ne
Ne
5.2.11.
Hrvatski branitelji
Ne
Ne
Ne
5.2.12.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
Ne
Ne
Ne
5.2.13.
Udruge i/ili zaklade
Ne
Ne
Ne
5.2.14.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
Ne
Ne
Ne
5.2.15.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
Ne
Ne
Ne
5.2.16.
Drugi utvrđeni adresati:
Ne
Ne
Ne
5.2.17.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.2.6. do 5.2.16.:
Donošenje ovog propisa isključivo se odnosi na djelatnosti odnosno organizaciju poslova unutar Ministarstva zaštite okoliša i energetike i Centra za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija te nema nikakvih učinaka na tržišno natjecanje za potencijalne adresate.
5.2.17.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU TRŽIŠNOG NATJECANJA
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata
–mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
mali
veliki
5.3.
UTVRĐIVANJE SOCIJALNIH UČINAKA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.3.1.
Demografski trend, osobito prirodno kretanje stanovništva, stopa nataliteta i mortaliteta, stopa rasta stanovništva i dr.
Ne
Ne
Ne
5.3.2.
Prirodna migracija stanovništva i migracija uzrokovana ekonomskim, političkim ili drugim okolnostima koje dovode do migracije stanovništva
Ne
Ne
Ne
5.3.3.
Socijalna uključenost
Ne
Ne
Ne
5.3.4.
Zaštita osjetljivih skupina i skupina s posebnim interesima i potrebama
Ne
Ne
Ne
5.3.5.
Proširenje odnosno sužavanje pristupa sustavu socijalne skrbi i javnim uslugama te pravo na zdravstvenu zaštitu
Ne
Ne
Ne
5.3.6.
Financijska održivost sustava socijalne skrbi i sustava zdravstvene zaštite
Ne
Ne
Ne
5.3.7.
Drugi očekivani izravni učinak:
Ne
Ne
Ne
5.3.8.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.3.1. do 5.3.7.:
S obzirom da je riječ o ustanovi čiji je osnivač Republika Hrvatska, a koja će donošenjem propisa prestati s radom,  e će se poslovi koji se preklapaju s drugim sličnim ustanovama ugasiti, dok će se dio poslova vezan za energetiku prebaciti u Ministarstvo zaštite okoliša i energetike, donošenje propisa neće imati nikakvih učinaka na socijalne učinke pod točkama 5.3.1. do 5.3.7.
Utvrdite veličinu adresata:
5.3.9.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
Ne
Ne
Ne
5.3.10.
Srednji i veliki poduzetnici
Ne
Ne
Ne
5.3.11.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
Ne
Ne
Ne
5.3.12.
Radnici i/ili umirovljenici
Ne
Ne
Ne
5.3.13.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
Ne
Ne
Ne
5.3.14.
Hrvatski branitelji
Ne
Ne
Ne
5.3.15.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
Ne
Ne
Ne
5.3.16.
Udruge i/ili zaklade
Ne
Ne
Ne
5.3.17.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
Ne
Ne
Ne
5.3.18.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
Ne
Ne
Ne
5.3.19.
Drugi utvrđeni adresati:
Ne
Ne
Ne
5.3.20.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.3.9. do 5.3.19.:
Donošenje ovog propisa isključivo se odnosi na djelatnosti odnosno organizaciju poslova unutar Ministarstva zaštite okoliša i energetike i Centra za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija te nema nikakvih socijalnih učinaka na potencijalne adresate.
5.3.21.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE SOCIJALNIH UČINAKA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata
–mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
mali
veliki
5.4.
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.4.1.
Zapošljavanje i tržište rada u gospodarstvu Republike Hrvatske u cjelini odnosno u pojedinom gospodarskom području
Ne
Ne
Ne
5.4.2.
Otvaranje novih radnih mjesta odnosno gubitak radnih mjesta
Ne
Ne
Ne
5.4.3.
Kretanje minimalne plaće i najniže mirovine
Ne
Ne
Ne
5.4.4.
Status regulirane profesije
Ne
Ne
Ne
5.4.5.
Status posebnih skupina radno sposobnog stanovništva s obzirom na dob stanovništva
Ne
Ne
Ne
5.4.6.
Fleksibilnost uvjeta rada i radnog mjesta za pojedine skupine stanovništva
Ne
Ne
Ne
5.4.7.
Financijska održivost mirovinskoga sustava, osobito u dijelu dugoročne održivosti mirovinskoga sustava
Ne
Ne
Ne
5.4.8.
Odnos između privatnog i poslovnog života
Ne
Ne
Ne
5.4.9.
Dohodak radnika odnosno samozaposlenih osoba
Ne
Ne
Ne
5.4.10.
Pravo na kvalitetu radnog mjesta
Ne
Ne
Ne
5.4.11.
Ostvarivanje prava na mirovinu i drugih radnih prava
Ne
Ne
Ne
5.4.12.
Status prava iz kolektivnog ugovora i na pravo kolektivnog pregovaranja
Ne
Ne
Ne
5.4.13.
Drugi očekivani izravni učinak:
Ne
Ne
Ne
5.4.14.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.4.1 do 5.4.13:
S obzirom da je riječ o ustanovi čiji je osnivač Republika Hrvatska, a koja će donošenjem propisa prestati s radom  e će se poslovi koji se preklapaju s drugim sličnim ustanovama ugasiti, dok će se dio poslova vezan za energetiku prebaciti u Ministarstvo zaštite okoliša i energetike, donošenje propisa neće imati nikakvih učinaka na rad i tržište rada pod točkama 5.4.1. do 5.4.13.
Utvrdite veličinu adresata:
5.4.15.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
Ne
Ne
Ne
5.4.16.
Srednji i veliki poduzetnici
Ne
Ne
Ne
5.4.17.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
Ne
Ne
Ne
5.4.18.
Radnici i/ili umirovljenici
Ne
Ne
Ne
5.4.19.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
Ne
Ne
Ne
5.4.20.
Hrvatski branitelji
Ne
Ne
Ne
5.4.21.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
Ne
Ne
Ne
5.4.22.
Udruge i/ili zaklade
Ne
Ne
Ne
5.4.23.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
Ne
Ne
Ne
5.4.24.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
Ne
Ne
Ne
5.4.25.
Drugi utvrđeni adresati:
Ne
Ne
Ne
5.4.26.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.4.14. do 5.4.25.
Donošenje ovog propisa isključivo se odnosi na djelatnosti odnosno organizaciju poslova unutar Ministarstva zaštite okoliša i energetike i Centra za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija te nema nikakvih učinaka na rad i tržište rada za potencijalne adresate.
5.4.27.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata
–mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
mali
veliki
5.5.
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.5.1.
Utjecaj na klimu
Ne
Ne
Ne
5.5.2.
Kvaliteta i korištenje zraka, vode i tla
Ne
Ne
Ne
5.5.3.
Korištenje energije
Ne
Ne
Ne
5.5.4.
Korištenje obnovljivih i neobnovljivih izvora energije
Ne
Ne
Ne
5.5.5.
Bioraznolikost biljnog i životinjskog svijeta
Ne
Ne
Ne
5.5.6.
Gospodarenje otpadom i/ili recikliranje
Ne
Ne
Ne
5.5.7.
Rizik onečišćenja od industrijskih pogona po bilo kojoj osnovi
Ne
Ne
Ne
5.5.8.
Zaštita od utjecaja genetski modificiranih organizama
Ne
Ne
Ne
5.5.9.
Zaštita od utjecaja kemikalija
Ne
Ne
Ne
5.5.10.
Drugi očekivani izravni učinak:
Ne
Ne
Ne
5.5.11.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.5.1. do 5.5.10.:
S obzirom da je riječ o ustanovi čiji je osnivač Republika Hrvatska, a koja će donošenjem propisa prestati s radom  e će se poslovi koji se preklapaju s drugim sličnim ustanovama ugasiti, dok će se dio poslova vezan za energetiku prebaciti u Ministarstvo zaštite okoliša i energetike, donošenje propisa neće imati nikakvih učinaka na zaštitu okoliša pod točkama 5.5.1. do 5.5.10.
Utvrdite veličinu adresata:
5.5.12.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
Ne
Ne
Ne
5.5.13.
Srednji i veliki poduzetnici
Ne
Ne
Ne
5.5.14.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
Ne
Ne
Ne
5.5.15.
Radnici i/ili umirovljenici
Ne
Ne
Ne
5.5.16.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
Ne
Ne
Ne
5.5.17.
Hrvatski branitelji
Ne
Ne
Ne
5.5.18.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
Ne
Ne
Ne
5.5.19.
Udruge i/ili zaklade
Ne
Ne
Ne
5.5.20.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
Ne
Ne
Ne
5.5.21.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
Ne
Ne
Ne
5.5.22.
Drugi utvrđeni adresati:
Ne
Ne
Ne
5.5.23.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.5.12. do 5.5.22.
Donošenje ovog propisa isključivo se odnosi na djelatnosti odnosno organizaciju poslova unutar Ministarstva zaštite okoliša i energetike i Centra za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija te nema nikakvih učinaka na zaštitu okoliša za potencijalne adresate.
5.5.24.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata
–mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
mali
veliki
5.6.
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.6.1.
Ravnopravnost spolova u smislu jednakog statusa, jednake mogućnosti za ostvarivanje svih prava, kao i jednaku korist od ostvarenih rezultata
Ne
Ne
Ne
5.6.2.
Pravo na jednaki tretman i prilike osobito u dijelu ostvarivanja materijalnih prava, zapošljavanja, rada i drugih Ustavom Republike Hrvatske zajamčenih prava
Ne
Ne
Ne
5.6.3.
Povreda prava na slobodu kretanja u Republici Hrvatskoj odnosno u drugim zemljama članicama Europske unije
Ne
Ne
Ne
5.6.4.
Izravna ili neizravna diskriminacija po bilo kojoj osnovi
Ne
Ne
Ne
5.6.5.
Povreda prava na privatnost
Ne
Ne
Ne
5.6.6.
Ostvarivanje pravne zaštite, pristup sudu i pravo na besplatnu pravnu pomoć
Ne
Ne
Ne
5.6.7.
Pravo na međunarodnu zaštitu, privremenu zaštitu i postupanje s tim u vezi
Ne
Ne
Ne
5.6.8.
Pravo na pristup informacijama
Ne
Ne
Ne
5.6.9.
Drugi očekivani izravni učinak:
Ne
Ne
Ne
5.6.10.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.6.1. do 5.6.9.:
S obzirom da je riječ o ustanovi čiji je osnivač Republika Hrvatska, a koja će donošenjem propisa prestati s radom  e će se poslovi koji se preklapaju s drugim sličnim ustanovama ugasiti, dok će se dio poslova vezan za energetiku prebaciti u Ministarstvo zaštite okoliša i energetike, donošenje propisa neće imati nikakvih učinaka na zaštitu ljudskih prava pod točkama 5.6.1. do 5.6.9.
Utvrdite veličinu adresata:
5.6.12.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
Ne
Ne
Ne
5.6.13.
Srednji i velikii poduzetnici
Ne
Ne
Ne
5.6.14.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
Ne
Ne
Ne
5.6.15.
Radnici i/ili umirovljenici
Ne
Ne
Ne
5.6.16.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
Ne
Ne
Ne
5.6.17.
Hrvatski branitelji
Ne
Ne
Ne
5.6.18.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
Ne
Ne
Ne
5.6.19.
Udruge i/ili zaklade
Ne
Ne
Ne
5.6.20.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
Ne
Ne
Ne
5.6.21.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
Ne
Ne
Ne
5.6.22.
Drugi utvrđeni adresati:
Ne
Ne
Ne
5.6.23.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.6.12. do 5.6.23.
Donošenje ovog propisa isključivo se odnosi na djelatnosti odnosno organizaciju poslova unutar Ministarstva zaštite okoliša i energetike i Centra za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija te nema nikakvih učinaka na zaštitu ljudskih prava za potencijalne adresate.
5.6.24.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata
–mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
mali
veliki
6.
Prethodni test malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test)
Ako je na dva pitanja od pitanja pod rednim brojevima od 6.1. do 6.4.. iz Prethodnog testa malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) odgovoreno »DA«, obvezna je provedba procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.
Odgovorite sa »DA« ili »NE«, uz obvezni opis sljedećih učinaka:
DA
NE
6.1.
Da li će propis imati učinke na određeni broj malih i srednjih poduzetnika kroz administrativne troškove provedbe postupaka ukoliko se za poduzetnike propisuju jednokratne ili periodične administrativne obveze a koje bi značile trošak vremena za obavljanje pojedinih administrativnih radnji za ispunjavanje propisanih zahtjeva, plaćanje naknada i davanja?
NE
Obrazloženje:
Donošenje ovog propisa se isključivo odnosi na poslove koje obavlja Ministarstvo zaštite okoliša i energetike i Centar za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija koji je u nadležnosti Ministarstva zaštite okoliša i energetike odnosno na organizaciju poslova unutar Ministarstva zaštite okoliša i energetike.
6.2.
Da li će propis imati učinke na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije?
NE
Obrazloženje:
Predmetni poslovi koji su regulirani propisom nemaju utjecaja na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU, već se isključivo radi o reorganizaciji nadležnosti za pojedine poslove iz područja energetike koji su u djelokrugu rada Ministarstva zaštite okoliša i energetike.
6.3.
Da li propis uvodi naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika te da li postoji trošak prilagodbe zbog primjene propisa?
NE
Obrazloženje:
Prijedlog propisa nema nikakve poveznice s poduzetnicima te nisu potrebni nikakvi troškovi za prilagodbu zbog primjene propisa.
6.4.
Da li će propis imati posebne učinke na mikro poduzetnike?
NE
Obrazloženje:
Prijedlog propisa nema nikakve poveznice s mikro poduzetnicima.
6.5.
Ako predložena normativna inicijativa nema učinke navedene pod pitanjima 6.1. do 6.4., navedite obrazloženje u prilog izjavi o nepostojanju učinka na male i srednje poduzetnike.
Obrazloženje:
Prijedlog propisa se ne odnosi odnosno nema nikakvih poveznica s malim i srednjim poduzetništvom, već se isključivo odnosi na organizaciju poslova iz područja energetike unutar djelokruga rada Ministarstva zaštite okoliša i energetike.
7.
Utvrđivanje potrebe za provođenjem SCM metodologije
Ako je odgovor na pitanje pod rednim brojem 6.1. „DA“, iz Prethodnog MSP testa potrebno je uz Obrazac prethodne procjene priložiti pravilno ispunjenu Standard Cost Model (SCM) tablicu s procjenom mogućeg administrativnog troška za svaku propisanu obvezu i zahtjev (SCM kalkulator).
SCM kalkulator ispunjava se sukladno uputama u standardiziranom obrascu u kojem se nalazi formula izračuna i sukladno jedinstvenim nacionalnim smjernicama uređenim kroz SCM priručnik.
u odnosu na svaki pojedini izravni učinak, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka propisa izradom Iskaza o procjeni učinaka propisa. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“ kod odgovarajućeg izravnog učinka.
Ako je utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malog gospodarstvo, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.
Procjena učinaka propisa
Potreba za PUP
Utvrđena potreba za provedbom daljnje procjene učinaka propisa
DA
NE
8.1.
Procjena gospodarskih učinaka iz točke 5.1.
Ne
8.2.
Procjena učinaka na tržišno natjecanje iz točke 5.2.
Ne
8.3.
Procjena socijalnih učinaka iz točke 5.3.
Ne
8.4.
Procjena učinaka na rad i tržište rada iz točke 5.4.
Ne
8.5.
Procjena učinaka na zaštitu okoliša iz točke 5.5.
Ne
8.6.
Procjena učinaka na zaštitu ljudskih prava iz točke 5.6.
Ne
MSP test
Potreba za MSP test
8.7.
Utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo (MSP test)
DA
NE
8.8.
Provođenje MSP testa
Ne
8.9.
Provođenje SCM metodologije
Ne
9.
PRILOZI
-
10.
POTPIS ČELNIKA TIJELA
Potpis: dr.sc. Tomislav Ćorić, ministar
Datum: 26. srpnja 2017.
11.
Odgovarajuća primjena ovoga Obrasca u slučaju provedbe članka 18. stavka 2. Zakona o procjeni učinaka propisa ("Narodne novine", broj 44/17)
Uputa:
Prilikom primjene ovoga Obrasca na provedbene propise i akte planiranja u izradi, izričaj „nacrt prijedloga zakona“ potrebno je zamijeniti s nazivom provedbenog propisa odnosno akta planiranja.
Obrazac prethodne procjene Nacrt prijedloga Zakona o prestanku važenja Zakona o centru za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
PRILOG 1. OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE
PRILOG 1.
OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE
1.
OPĆE INFORMACIJE
1.1.
Stručni nositelj:
Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
1.2.
Naziv nacrta prijedloga zakona:
Nacrt prijedloga Zakona o prestanku važenja Zakona o centru za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija
1.3.
Datum:
26. srpanj 2017.
1.4.
Ustrojstvena jedinica, kontakt telefon i elektronička pošta osobe zadužene za izradu Obrasca prethodne procjene:
Igor Vuković, 01/3717-932, igor.vukovic@mzoe.hr.
1.5.
Da li je nacrt prijedloga zakona dio programa rada Vlade Republike Hrvatske, drugog akta planiranja ili reformske mjere?
Da/Ne:
DA
Naziv akta:
Nacionalni program reformi za 2017. godinu.
Opis mjere:
U okviru postizanja ciljeva veće učinkovitosti i transparentnosti javnog sektora, potrebno je racionalizirati sustav pravnih osoba s javnim ovlastima.
1.6.
Da li je nacrt prijedloga zakona vezan za usklađivanje zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom Europske unije?
Da/Ne:
NE
Naziv pravne stečevine EU:
-
2.
ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA
2.1.
Što je problem koji zahtjeva izradu ili promjenu zakonodavstva?
Normativnim rješenjem se namjeravaju riješiti nedovoljne učinkovitosti tijela javne uprave, velikog broja pravnih osoba čije se djelatnosti i nadležnosti preklapaju i troškova Državnog proračuna za javnu i državnu upravu. Naime, Centar za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija pruža stručnu podršku i sudjeluje u izradi prijedloga strategija i programa investicija, pruža stručnu potporu u pripremi natječaja i odabira strateškog partnera te u pripremi i ugovaranju investicija u energetskom sektoru, priprema prijedloge projekta javno-privatnog partnerstva, provedbu postupka odabira privatnog partnera, sklapanje ugovora o javno-privatnom partnerstvu i/ili provedbu projekata javno-privatnog partnerstva, izradu i vođenje Registra svih investicija, praćenje i koordinacija investicijskih projekata vezanih za obnovljive izvore energije, praćenje i analizu provedbe smjernica i pravila planiranja, odobravanja i praćenja investicija u energetskom sektoru te predlaganje ministru nadležnom za gospodarstvo poduzimanje mjera za otklanjanje uočenih nedostataka.
S obzirom da u Republici Hrvatskoj postoji nekoliko pravnih osoba s javnim ovlastima čiji se poslovi u značajnoj mjeri preklapaju neophodno je racionalizirati troškove i optimizirati poslovanje takvih pravnih osoba. U tom smislu razvidno je da se određeni poslovi iz djelatnosti Centra za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija mogu realizirati odnosno djelomično se već aktivno provode u okviru obavljanja djelatnosti investicija i konkurentnosti drugih pravnih osoba s javnim ovlastima kao što je primjerice Agencija za investicije i konkurentnost.
Vezano uz dio koji se odnosi na energetski sektor razvidno je kako se ušteda i racionalizacija mogu postići kroz preuzimanje tih poslova unutar Ministarstva zaštite okoliša i energetike. Ministarstvo zaštite okoliša i energetike preuzima imovinu, opremu, sredstva za rad, financijska sredstva te prava i obveze Centra za praćenje i poslovanja energetskog sektora i investicija te će time radnici Centra za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija postati državni službenici ili namještenici koji će se ili raspodijeliti na radna mjesta sukladno unutarnjoj organizaciji rada ministarstva zaštite okoliša i energetike ili staviti na raspolaganje.
2.2.
Zašto je potrebna izrada nacrta prijedloga zakona?
S obzirom da je Centar za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija osnovan Zakonom o osnivanju Centra za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija („Narodne novine“, broj 25/12 i 112/12), za isti je moguć prestanak rada jedino donošenjem Zakona o prestanku važenja Zakona o centru za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija.
2.3.
Navedite dokaz, argument, analizu koja podržava potrebu za izradom nacrta prijedloga zakona.
S obzirom da je jedan od ciljeva Nacionalnog programa reformi za 2017. godinu postizanje veće učinkovitosti i transparentnosti javnog sektora, potrebno je racionalizirati sustav pravnih osoba s javnim ovlastima. Identificirano je da Centar za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija uglavnom obavlja poslove koji se preklapaju s poslovima ostalih pravnih osoba kojima je osnivač Republika Hrvatska, kao i resornim Ministarstvom zaštite okoliša i energetike te je potrebno da isti prestane s radom a sve s ciljem optimizacije procesa i troškova. Navedeno je moguće napraviti jedino donošenjem novog propisa kojim će se isto regulirati.
3.
UTVRĐIVANJE ISHODA ODNOSNO PROMJENA
3.1.
Što je cilj koji se namjerava postići?
Normativnim rješenjem ostvarit će se jedan od koraka u ostvarenju postavljenih ciljeva makroekonomske stabilnost i fiskalne održivost kroz poboljšanje upravljanja javnim financijama te veće učinkovitost i transparentnost javnog sektora kroz racionalizaciju sustava i poslova javne uprave, a posebno veća razina učinkovitosti rada u području energetike u Republici Hrvatskog, okupljanje stručnog kadra na jednom mjestu, kao i uspješnije upravljanje ljudskim potencijalima, što će u konačnici dovesti do racionalizacije poslovanja i optimizacije procesa.
Propisom se namjerava riješiti problem dvostruke odnosno preklapajuće nadležnosti i procesa vezanih uz energetski sektor, sektor investicija i javnog privatnog partnerstva te posljedično, postići racionalizacija troškova i optimizacija procesa.
3.2.
Kakav je ishod odnosno promjena koja se očekuje u području koje se namjerava urediti?
Prestanak rada Centra za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija, kao i preuzimanje dijela poslova koji se odnose na energetski sektor unutar Ministarstva zaštite okoliša i energetike.
3.3.
Koji je vremenski okvir za postizanje ishoda odnosno promjena?
Krajem IV. kvartala 2017. godine
4.
UTVRĐIVANJE RJEŠENJA
4.1.
Navedite koja su moguća normativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.
Moguća normativna rješenja (novi propis/izmjene i dopune važećeg/stavljanje van snage propisa i slično):
Novi propis kojim se regulira prestanak rada Centra za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija, kao i preuzimanje određenih poslova iz područja energetike, zaposlenika, imovine, opreme, sredstava za rad, financijskih sredstva, prava i obveze od strane Ministarstva zaštite okoliša i energetike.
Obrazloženje:
Novim propisom će prestati s radom Centar za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija te će nadležno Ministarstvo zaštite okoliša i energetike preuzeti određene poslove (a koji nisu obuhvaćeni djelatnostima drugih pravnih osoba s javnim ovlastima) te će preuzeti zaposlenike, imovinu, opremu, sredstva za rad, financijska sredstva, prava i obveze Centra za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija pri čemu radnici time postaju državni službenici.
4.2.
Navedite koja su moguća nenormativna rješenja za postizanje navedenog ishoda.
Moguća nenormativna rješenja (ne poduzimati normativnu inicijativu, informacije i kampanje, ekonomski instrumenti, samoregulacija, koregulacija i slično):
Ne postoji moguće nenormativno rješenje.
Obrazloženje:
Ne postoji nenormativno rješenje koje bi uredilo materiju reguliranu važećim zakonom. Činjenica je da se radi o pravnoj osobi čiji poslovi se procesno preklapaju sa drugim pravnim osobama s javnim ovlastima te je prestanak rada Centra za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija odnosno preuzimanje poslova od strane Ministarstva zaštite okoliša i energetike moguće realizirati jedino putem zakona kojim Zakon o centru za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija prestaje s važenjem ,
a što posljedično rezultira ukidanjem odnosno prestankom rada Centra za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija kako je regulirano predloženim normativnim rješenjem.
5.
UTVRĐIVANJE IZRAVNIH UČINAKA I ADRESATA
5.1.
UTVRĐIVANJE GOSPODARSKIH UČINAKA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.1.1.
Makroekonomsko okruženje Republike Hrvatske osobito komponente bruto društvenog proizvoda kojeg čine osobna potrošnja kućanstava, priljev investicija, državna potrošnja, izvoz i uvoz
Ne
Ne
Ne
5.1.2.
Slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala
Ne
Ne
Ne
5.1.3.
Funkcioniranje tržišta i konkurentnost gospodarstva
Ne
Ne
Ne
5.1.4.
Prepreke za razmjenu dobara i usluga
Ne
Ne
Ne
5.1.5.
Cijena roba i usluga
Ne
Ne
Ne
5.1.6.
Uvjet za poslovanje na tržištu
Ne
Ne
Ne
5.1.7.
Trošak kapitala u gospodarskim subjektima
Ne
Ne
Ne
5.1.8.
Trošak zapošljavanja u gospodarskim subjektima (trošak rada u cjelini)
Ne
Ne
Ne
5.1.9.
Trošak uvođenja tehnologije u poslovni proces u gospodarskim subjektima
Ne
Ne
Ne
5.1.10.
Trošak investicija vezano za poslovanje gospodarskih subjekata
Ne
Ne
Ne
5.1.11.
Trošak proizvodnje, osobito nabave materijala, tehnologije i energije
Ne
Ne
Ne
5.1.12.
Prepreke za slobodno kretanje roba, usluga, rada i kapitala vezano za poslovanje gospodarskih subjekata
Ne
Ne
Ne
5.1.13.
Djelovanje na imovinska prava gospodarskih subjekata
Ne
Ne
Ne
5.1.14.
Drugi očekivani izravni učinak:
Ne
Ne
Ne
5.1.15.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.1.1. do 5.1.14.
S obzirom da je riječ o ustanovi čiji je osnivač Republika Hrvatska, a koja će donošenjem propisa prestati s radom  e će se poslovi koji se preklapaju s drugim sličnim ustanovama ugasiti, dok će se dio poslova vezan za energetiku prebaciti u Ministarstvo zaštite okoliša i energetike, donošenje propisa neće imati nikakvih učinaka na gospodarstvo pod točkama 5.1.1. do 5.1.14.
Utvrdite veličinu adresata:
5.1.16.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
Ne
Ne
Ne
5.1.17.
Srednji i veliki poduzetnici
Ne
Ne
Ne
5.1.18.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
Ne
Ne
Ne
5.1.19.
Radnici i/ili umirovljenici
Ne
Ne
Ne
5.1.20.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
Ne
Ne
Ne
5.1.21.
Hrvatski branitelji
Ne
Ne
Ne
5.1.22.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
Ne
Ne
Ne
5.1.23.
Udruge i/ili zaklade
Ne
Ne
Ne
5.1.24.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
Ne
Ne
Ne
5.1.25.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
Ne
Ne
Ne
5.1.26.
Drugi utvrđeni adresati:
Ne
Ne
Ne
5.1.27.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.1.16. do 5.1.26.:
Donošenje ovog propisa isključivo se odnosi na djelatnosti odnosno organizaciju poslova unutar Ministarstva zaštite okoliša i energetike i Centra za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija te nema nikakvih gospodarskih utjecaja na druge potencijalne adresate.
5.1.28.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE GOSPODARSKIH UČINAKA
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
– veliki izravni učinak i mali broj adresata
– veliki izravni učinak i veliki broj adresata
– mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
mali
veliki
5.2.
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA TRŽIŠNO NATJECANJE
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.2.1.
Strukturalna, financijska, tehnička ili druga prepreka u pojedinom gospodarskom sektoru odnosno gospodarstvu u cjelini
Ne
Ne
Ne
5.2.2.
Pozicija državnih tijela koja pružaju javne usluge uz istovremeno obavljanje gospodarske aktivnosti na tržištu
Ne
Ne
Ne
5.2.3.
Postojanje diskriminirajućih uvjeta, osobito posebnih isključivih prava, uživanja povoljnijeg izvora financiranja ili pristupa privilegiranim podacima među gospodarskim subjektima
Ne
Ne
Ne
5.2.4.
Drugi očekivani izravni učinak:
Ne
Ne
Ne
5.2.5.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.2.1. do 5.2.4.:
S obzirom da je riječ o ustanovi čiji je osnivač Republika Hrvatska, a koja će donošenjem propisa prestati s radom  e će se poslovi koji se preklapaju s drugim sličnim ustanovama ugasiti, dok će se dio poslova vezan za energetiku prebaciti u Ministarstvo zaštite okoliša i energetike, donošenje propisa neće imati nikakvih učinaka na tržišno natjecanje pod točkama 5.2.1. do 5.2.4.
Utvrdite veličinu adresata:
5.2.6.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
Ne
Ne
Ne
5.2.7.
Srednji i veliki poduzetnici
Ne
Ne
Ne
5.2.8.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
Ne
Ne
Ne
5.2.9.
Radnici i/ili umirovljenici
Ne
Ne
Ne
5.2.10.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
Ne
Ne
Ne
5.2.11.
Hrvatski branitelji
Ne
Ne
Ne
5.2.12.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
Ne
Ne
Ne
5.2.13.
Udruge i/ili zaklade
Ne
Ne
Ne
5.2.14.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
Ne
Ne
Ne
5.2.15.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
Ne
Ne
Ne
5.2.16.
Drugi utvrđeni adresati:
Ne
Ne
Ne
5.2.17.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.2.6. do 5.2.16.:
Donošenje ovog propisa isključivo se odnosi na djelatnosti odnosno organizaciju poslova unutar Ministarstva zaštite okoliša i energetike i Centra za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija te nema nikakvih učinaka na tržišno natjecanje za potencijalne adresate.
5.2.17.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU TRŽIŠNOG NATJECANJA
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
– veliki izravni učinak i mali broj adresata
– veliki izravni učinak i veliki broj adresata
– mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
mali
veliki
5.3.
UTVRĐIVANJE SOCIJALNIH UČINAKA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.3.1.
Demografski trend, osobito prirodno kretanje stanovništva, stopa nataliteta i mortaliteta, stopa rasta stanovništva i dr.
Ne
Ne
Ne
5.3.2.
Prirodna migracija stanovništva i migracija uzrokovana ekonomskim, političkim ili drugim okolnostima koje dovode do migracije stanovništva
Ne
Ne
Ne
5.3.3.
Socijalna uključenost
Ne
Ne
Ne
5.3.4.
Zaštita osjetljivih skupina i skupina s posebnim interesima i potrebama
Ne
Ne
Ne
5.3.5.
Proširenje odnosno sužavanje pristupa sustavu socijalne skrbi i javnim uslugama te pravo na zdravstvenu zaštitu
Ne
Ne
Ne
5.3.6.
Financijska održivost sustava socijalne skrbi i sustava zdravstvene zaštite
Ne
Ne
Ne
5.3.7.
Drugi očekivani izravni učinak:
Ne
Ne
Ne
5.3.8.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.3.1. do 5.3.7.:
S obzirom da je riječ o ustanovi čiji je osnivač Republika Hrvatska, a koja će donošenjem propisa prestati s radom,  e će se poslovi koji se preklapaju s drugim sličnim ustanovama ugasiti, dok će se dio poslova vezan za energetiku prebaciti u Ministarstvo zaštite okoliša i energetike, donošenje propisa neće imati nikakvih učinaka na socijalne učinke pod točkama 5.3.1. do 5.3.7.
Utvrdite veličinu adresata:
5.3.9.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
Ne
Ne
Ne
5.3.10.
Srednji i veliki poduzetnici
Ne
Ne
Ne
5.3.11.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
Ne
Ne
Ne
5.3.12.
Radnici i/ili umirovljenici
Ne
Ne
Ne
5.3.13.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
Ne
Ne
Ne
5.3.14.
Hrvatski branitelji
Ne
Ne
Ne
5.3.15.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
Ne
Ne
Ne
5.3.16.
Udruge i/ili zaklade
Ne
Ne
Ne
5.3.17.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
Ne
Ne
Ne
5.3.18.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
Ne
Ne
Ne
5.3.19.
Drugi utvrđeni adresati:
Ne
Ne
Ne
5.3.20.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.3.9. do 5.3.19.:
Donošenje ovog propisa isključivo se odnosi na djelatnosti odnosno organizaciju poslova unutar Ministarstva zaštite okoliša i energetike i Centra za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija te nema nikakvih socijalnih učinaka na potencijalne adresate.
5.3.21.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE SOCIJALNIH UČINAKA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
– veliki izravni učinak i mali broj adresata
– veliki izravni učinak i veliki broj adresata
– mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
mali
veliki
5.4.
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.4.1.
Zapošljavanje i tržište rada u gospodarstvu Republike Hrvatske u cjelini odnosno u pojedinom gospodarskom području
Ne
Ne
Ne
5.4.2.
Otvaranje novih radnih mjesta odnosno gubitak radnih mjesta
Ne
Ne
Ne
5.4.3.
Kretanje minimalne plaće i najniže mirovine
Ne
Ne
Ne
5.4.4.
Status regulirane profesije
Ne
Ne
Ne
5.4.5.
Status posebnih skupina radno sposobnog stanovništva s obzirom na dob stanovništva
Ne
Ne
Ne
5.4.6.
Fleksibilnost uvjeta rada i radnog mjesta za pojedine skupine stanovništva
Ne
Ne
Ne
5.4.7.
Financijska održivost mirovinskoga sustava, osobito u dijelu dugoročne održivosti mirovinskoga sustava
Ne
Ne
Ne
5.4.8.
Odnos između privatnog i poslovnog života
Ne
Ne
Ne
5.4.9.
Dohodak radnika odnosno samozaposlenih osoba
Ne
Ne
Ne
5.4.10.
Pravo na kvalitetu radnog mjesta
Ne
Ne
Ne
5.4.11.
Ostvarivanje prava na mirovinu i drugih radnih prava
Ne
Ne
Ne
5.4.12.
Status prava iz kolektivnog ugovora i na pravo kolektivnog pregovaranja
Ne
Ne
Ne
5.4.13.
Drugi očekivani izravni učinak:
Ne
Ne
Ne
5.4.14.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.4.1 do 5.4.13:
S obzirom da je riječ o ustanovi čiji je osnivač Republika Hrvatska, a koja će donošenjem propisa prestati s radom  e će se poslovi koji se preklapaju s drugim sličnim ustanovama ugasiti, dok će se dio poslova vezan za energetiku prebaciti u Ministarstvo zaštite okoliša i energetike, donošenje propisa neće imati nikakvih učinaka na rad i tržište rada pod točkama 5.4.1. do 5.4.13.
Utvrdite veličinu adresata:
5.4.15.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
Ne
Ne
Ne
5.4.16.
Srednji i veliki poduzetnici
Ne
Ne
Ne
5.4.17.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
Ne
Ne
Ne
5.4.18.
Radnici i/ili umirovljenici
Ne
Ne
Ne
5.4.19.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
Ne
Ne
Ne
5.4.20.
Hrvatski branitelji
Ne
Ne
Ne
5.4.21.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
Ne
Ne
Ne
5.4.22.
Udruge i/ili zaklade
Ne
Ne
Ne
5.4.23.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
Ne
Ne
Ne
5.4.24.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
Ne
Ne
Ne
5.4.25.
Drugi utvrđeni adresati:
Ne
Ne
Ne
5.4.26.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.4.14. do 5.4.25.
Donošenje ovog propisa isključivo se odnosi na djelatnosti odnosno organizaciju poslova unutar Ministarstva zaštite okoliša i energetike i Centra za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija te nema nikakvih učinaka na rad i tržište rada za potencijalne adresate.
5.4.27.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA RAD I TRŽIŠTE RADA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
– veliki izravni učinak i mali broj adresata
– veliki izravni učinak i veliki broj adresata
– mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
mali
veliki
5.5.
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.5.1.
Utjecaj na klimu
Ne
Ne
Ne
5.5.2.
Kvaliteta i korištenje zraka, vode i tla
Ne
Ne
Ne
5.5.3.
Korištenje energije
Ne
Ne
Ne
5.5.4.
Korištenje obnovljivih i neobnovljivih izvora energije
Ne
Ne
Ne
5.5.5.
Bioraznolikost biljnog i životinjskog svijeta
Ne
Ne
Ne
5.5.6.
Gospodarenje otpadom i/ili recikliranje
Ne
Ne
Ne
5.5.7.
Rizik onečišćenja od industrijskih pogona po bilo kojoj osnovi
Ne
Ne
Ne
5.5.8.
Zaštita od utjecaja genetski modificiranih organizama
Ne
Ne
Ne
5.5.9.
Zaštita od utjecaja kemikalija
Ne
Ne
Ne
5.5.10.
Drugi očekivani izravni učinak:
Ne
Ne
Ne
5.5.11.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.5.1. do 5.5.10.:
S obzirom da je riječ o ustanovi čiji je osnivač Republika Hrvatska, a koja će donošenjem propisa prestati s radom  e će se poslovi koji se preklapaju s drugim sličnim ustanovama ugasiti, dok će se dio poslova vezan za energetiku prebaciti u Ministarstvo zaštite okoliša i energetike, donošenje propisa neće imati nikakvih učinaka na zaštitu okoliša pod točkama 5.5.1. do 5.5.10.
Utvrdite veličinu adresata:
5.5.12.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
Ne
Ne
Ne
5.5.13.
Srednji i veliki poduzetnici
Ne
Ne
Ne
5.5.14.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
Ne
Ne
Ne
5.5.15.
Radnici i/ili umirovljenici
Ne
Ne
Ne
5.5.16.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
Ne
Ne
Ne
5.5.17.
Hrvatski branitelji
Ne
Ne
Ne
5.5.18.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
Ne
Ne
Ne
5.5.19.
Udruge i/ili zaklade
Ne
Ne
Ne
5.5.20.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
Ne
Ne
Ne
5.5.21.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
Ne
Ne
Ne
5.5.22.
Drugi utvrđeni adresati:
Ne
Ne
Ne
5.5.23.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.5.12. do 5.5.22.
Donošenje ovog propisa isključivo se odnosi na djelatnosti odnosno organizaciju poslova unutar Ministarstva zaštite okoliša i energetike i Centra za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija te nema nikakvih učinaka na zaštitu okoliša za potencijalne adresate.
5.5.24.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU OKOLIŠA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
– veliki izravni učinak i mali broj adresata
– veliki izravni učinak i veliki broj adresata
– mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
mali
veliki
5.6.
UTVRĐIVANJE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA
Vrsta izravnih učinaka
Mjerilo učinka
Utvrdite učinak na:
Neznatan
Mali
Veliki
Da/Ne
Da/Ne
Da/Ne
5.6.1.
Ravnopravnost spolova u smislu jednakog statusa, jednake mogućnosti za ostvarivanje svih prava, kao i jednaku korist od ostvarenih rezultata
Ne
Ne
Ne
5.6.2.
Pravo na jednaki tretman i prilike osobito u dijelu ostvarivanja materijalnih prava, zapošljavanja, rada i drugih Ustavom Republike Hrvatske zajamčenih prava
Ne
Ne
Ne
5.6.3.
Povreda prava na slobodu kretanja u Republici Hrvatskoj odnosno u drugim zemljama članicama Europske unije
Ne
Ne
Ne
5.6.4.
Izravna ili neizravna diskriminacija po bilo kojoj osnovi
Ne
Ne
Ne
5.6.5.
Povreda prava na privatnost
Ne
Ne
Ne
5.6.6.
Ostvarivanje pravne zaštite, pristup sudu i pravo na besplatnu pravnu pomoć
Ne
Ne
Ne
5.6.7.
Pravo na međunarodnu zaštitu, privremenu zaštitu i postupanje s tim u vezi
Ne
Ne
Ne
5.6.8.
Pravo na pristup informacijama
Ne
Ne
Ne
5.6.9.
Drugi očekivani izravni učinak:
Ne
Ne
Ne
5.6.10.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja izravnih učinaka od 5.6.1. do 5.6.9.:
S obzirom da je riječ o ustanovi čiji je osnivač Republika Hrvatska, a koja će donošenjem propisa prestati s radom  e će se poslovi koji se preklapaju s drugim sličnim ustanovama ugasiti, dok će se dio poslova vezan za energetiku prebaciti u Ministarstvo zaštite okoliša i energetike, donošenje propisa neće imati nikakvih učinaka na zaštitu ljudskih prava pod točkama 5.6.1. do 5.6.9.
Utvrdite veličinu adresata:
5.6.12.
Mikro i mali poduzetnici i/ili obiteljska poljoprivredna gospodarstva i/ili zadruge
Ne
Ne
Ne
5.6.13.
Srednji i velikii poduzetnici
Ne
Ne
Ne
5.6.14.
Građani i/ili obitelji i/ili kućanstva
Ne
Ne
Ne
5.6.15.
Radnici i/ili umirovljenici
Ne
Ne
Ne
5.6.16.
Pružatelji uslužnih djelatnosti u pojedinoj gospodarskoj grani i/ili potrošači
Ne
Ne
Ne
5.6.17.
Hrvatski branitelji
Ne
Ne
Ne
5.6.18.
Manjine i/ili socijalne skupine s posebnim interesima i potrebama
Ne
Ne
Ne
5.6.19.
Udruge i/ili zaklade
Ne
Ne
Ne
5.6.20.
Središnja tijela državne uprave, druga državna tijela, pravosudna tijela, javne ustanove, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe s javnim ovlastima
Ne
Ne
Ne
5.6.21.
Trgovačka društva u vlasništvu Republike Hrvatske i trgovačka društva u vlasništvu jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
Ne
Ne
Ne
5.6.22.
Drugi utvrđeni adresati:
Ne
Ne
Ne
5.6.23.
Obrazloženje za analizu utvrđivanja adresata od 5.6.12. do 5.6.23.
Donošenje ovog propisa isključivo se odnosi na djelatnosti odnosno organizaciju poslova unutar Ministarstva zaštite okoliša i energetike i Centra za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija te nema nikakvih učinaka na zaštitu ljudskih prava za potencijalne adresate.
5.6.24.
REZULTAT PRETHODNE PROCJENE UČINAKA NA ZAŠTITU LJUDSKIH PRAVA:
Da li je utvrđena barem jedna kombinacija:
– veliki izravni učinak i mali broj adresata
– veliki izravni učinak i veliki broj adresata
– mali izravni učinak i veliki broj adresata.
Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“:
Iz Prethodne procjene u Procjenu učinaka propisa:
Izravni učinci
neznatan
mali
veliki
Adresati
neznatan
mali
veliki
6.
Prethodni test malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test)
Ako je na dva pitanja od pitanja pod rednim brojevima od 6.1. do 6.4.. iz Prethodnog testa malog i srednjeg poduzetništva (Prethodni MSP test) odgovoreno »DA«, obvezna je provedba procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.
Odgovorite sa »DA« ili »NE«, uz obvezni opis sljedećih učinaka:
DA
NE
6.1.
Da li će propis imati učinke na određeni broj malih i srednjih poduzetnika kroz administrativne troškove provedbe postupaka ukoliko se za poduzetnike propisuju jednokratne ili periodične administrativne obveze a koje bi značile trošak vremena za obavljanje pojedinih administrativnih radnji za ispunjavanje propisanih zahtjeva, plaćanje naknada i davanja?
NE
Obrazloženje:
Donošenje ovog propisa se isključivo odnosi na poslove koje obavlja Ministarstvo zaštite okoliša i energetike i Centar za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija koji je u nadležnosti Ministarstva zaštite okoliša i energetike odnosno na organizaciju poslova unutar Ministarstva zaštite okoliša i energetike.
6.2.
Da li će propis imati učinke na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU u smislu prepreka slobodi tržišne konkurencije?
NE
Obrazloženje:
Predmetni poslovi koji su regulirani propisom nemaju utjecaja na tržišnu konkurenciju i konkurentnost unutarnjeg tržišta EU, već se isključivo radi o reorganizaciji nadležnosti za pojedine poslove iz područja energetike koji su u djelokrugu rada Ministarstva zaštite okoliša i energetike.
6.3.
Da li propis uvodi naknade i davanja koje će imati učinke na financijske rezultate poslovanja poduzetnika te da li postoji trošak prilagodbe zbog primjene propisa?
NE
Obrazloženje:
Prijedlog propisa nema nikakve poveznice s poduzetnicima te nisu potrebni nikakvi troškovi za prilagodbu zbog primjene propisa.
6.4.
Da li će propis imati posebne učinke na mikro poduzetnike?
NE
Obrazloženje:
Prijedlog propisa nema nikakve poveznice s mikro poduzetnicima.
6.5.
Ako predložena normativna inicijativa nema učinke navedene pod pitanjima 6.1. do 6.4., navedite obrazloženje u prilog izjavi o nepostojanju učinka na male i srednje poduzetnike.
Obrazloženje:
Prijedlog propisa se ne odnosi odnosno nema nikakvih poveznica s malim i srednjim poduzetništvom, već se isključivo odnosi na organizaciju poslova iz područja energetike unutar djelokruga rada Ministarstva zaštite okoliša i energetike.
7.
Utvrđivanje potrebe za provođenjem SCM metodologije
Ako je odgovor na pitanje pod rednim brojem 6.1. „DA“, iz Prethodnog MSP testa potrebno je uz Obrazac prethodne procjene priložiti pravilno ispunjenu Standard Cost Model (SCM) tablicu s procjenom mogućeg administrativnog troška za svaku propisanu obvezu i zahtjev (SCM kalkulator).
SCM kalkulator ispunjava se sukladno uputama u standardiziranom obrascu u kojem se nalazi formula izračuna i sukladno jedinstvenim nacionalnim smjernicama uređenim kroz SCM priručnik.
SCM kalkulator dostupan je na stranici: http://www.mingo.hr/page/standard-cost-model
8.
SAŽETAK REZULTATA PRETHODNE PROCJENE
Ako je utvrđena barem jedna kombinacija:
–veliki izravni učinak i mali broj adresata,
–veliki izravni učinak i veliki broj adresata,
–mali izravni učinak i veliki broj adresata,
u odnosu na svaki pojedini izravni učinak, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka propisa izradom Iskaza o procjeni učinaka propisa. Ako da, označite tu kombinaciju u tablici s „DA“ kod odgovarajućeg izravnog učinka.
Ako je utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malog gospodarstvo, stručni nositelj obvezno pristupa daljnjoj procjeni učinaka izradom MSP testa u okviru Iskaza o procjeni učinaka propisa.
Procjena učinaka propisa
Potreba za PUP
Utvrđena potreba za provedbom daljnje procjene učinaka propisa
DA
NE
8.1.
Procjena gospodarskih učinaka iz točke 5.1.
Ne
8.2.
Procjena učinaka na tržišno natjecanje iz točke 5.2.
Ne
8.3.
Procjena socijalnih učinaka iz točke 5.3.
Ne
8.4.
Procjena učinaka na rad i tržište rada iz točke 5.4.
Ne
8.5.
Procjena učinaka na zaštitu okoliša iz točke 5.5.
Ne
8.6.
Procjena učinaka na zaštitu ljudskih prava iz točke 5.6.
Ne
MSP test
Potreba za MSP test
8.7.
Utvrđena potreba za provođenjem procjene učinaka propisa na malo gospodarstvo (MSP test)
DA
NE
8.8.
Provođenje MSP testa
Ne
8.9.
Provođenje SCM metodologije
Ne
9.
PRILOZI
-
10.
POTPIS ČELNIKA TIJELA
Potpis: dr.sc. Tomislav Ćorić, ministar
Datum: 26. srpnja 2017.
11.
Odgovarajuća primjena ovoga Obrasca u slučaju provedbe članka 18. stavka 2. Zakona o procjeni učinaka propisa ("Narodne novine", broj 44/17)
Uputa:
Prilikom primjene ovoga Obrasca na provedbene propise i akte planiranja u izradi, izričaj „nacrt prijedloga zakona“ potrebno je zamijeniti s nazivom provedbenog propisa odnosno akta planiranja.
Komentirate u ime: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike